dus.. 28" is standaard?quote:de fiets is afgemonteerd met Shimano.
De wielen zijn 28 inch, standaard maat.
Mijn vriendin reed ook op zo'n fiets en zij is 1m72, en ze reed altijd prima.
Beter gereden dan wij dus, respectquote:Op zondag 3 april 2011 20:38 schreef Littlecreep het volgende:
Het verslag van de derde Vlaanderen-ganger, alleen deze is wat korter. Vond hem zeer matig dit jaar, ondanks het heerlijke weer.
Zo rond half 11 opgestapt voor lekker tochtje van 75 km. Maar het Vlaamse landschap kan zoveel mooier. Tot de Rekelberg (geen berg te noemen) heerlijk gereden, maar met een paar honderd man over het fietspad naar Brakel toe was een hel. Wind tegen, dus mocht de 'Ollanders het even opknappen.
Enfin, TenBosse ging perfect. Helaas file op de Muur, oorzaak was een fotograaf midden op de Muur. Had nog even intentie om sur placend omhoog te gaan, maar eieren voor me geld gekozen en even 10 meter gelopen naar het vlakke deel. Daar weer opgestapt en naar boven gereden. Bosberg even een krampmomentje omdat ik wat te weinig gedronken had. Maar goed, even tot 60 tellen en je bent boven.
Vandaag me perfect vermaakt met de profs. Kwamen 's ochtends voorbij ons hotel in Kortrijk, daarna nog naar Paddestraat gegaan en uiteindelijk geëindigd op de Bosberg en de laatste 80 km van de koers gezien.
Leuk weekend, ook leuk om te lezen dat Freddeh en Cap_Fab het naar hun zin hebben gehad
Even gekeken, wat ik mis is een ingezoomde foto van de kettingkant van de fiets. Ik zie een dubbel voorblad, een triple heb je voor triathlon niet nodig dus dat is prima. Maar de classificatie 10 tot 15 versnellingen kan inhouden óf 10, óf 12, óf 14 versnellingen. Mijn vermoeden is 12, maar kan het niet zien helaas. Dat is iets dat ik nog even na zou vragen.quote:Op zondag 3 april 2011 20:40 schreef motorbloempje het volgende:
Linkje naar de fiets
Maar onthoud: ben geen pro die duidelijk verschil zal merken, zeg maar. Eerst maar 's zien of 't wat voor me is!
In het begin gaat het wel even wennen zijn voor je.. Ik spin zelf al 3 jaar met SPD schoenplaatjes en rijdt sinds vorig jaar ook op de weg, dus ik snap precies wat je bedoelt. Maar nee, daar ben je echt niet te laat mee.. Mijn ervaring is om mezelf al uit te klikken zodra ik aan het remmen ben en op zo'n 5 meter van het stoplicht oid ben, dan gewoon doorremmen en van het zadel wippen op het moment dat ik echt stil kom te staan..quote:Op zondag 3 april 2011 20:31 schreef motorbloempje het volgende:
Practisch vraagje: kliksysteem hè? Ik spin met kliksysteem, da's fijn. Maargoed, m'n spinfiets lazert dan ook niet om, als het goed is. Hoe zit dat met op de weg fietsen? Ben je dan niet altijd te laat met je poot los hebben?Daar ben ik namelijk wel echt bang voor
*kluns*
Zekerquote:Op zondag 3 april 2011 20:55 schreef DakDuuf het volgende:
* DakDuuf meld zich ook even aan.
Beginnend wielrenner, wel veel uic-en gedaan, en nu sinds 2 jaar op de racefiets.
In het bezit van een cannondale Caad5, die ik liefkozend the lady noem.
Ow, tevens voorzitter van het umcg-cycling gebeuren van de grootste werkgever van het noorden des lands.
Voor dit seizoen richten we ons * denk ik* op l-b-l,
Nog meer Groningers hiero?
Gisteren weer voor het eerst met korte broek en korte mouwtjes op de fiets gezeten... heerlijk
Thanks! Ook op de mail gezet en gezegd dat ik na overleg met mijn ouders of ze hem mee kunnen nemen en zijn antwoord over de versnellingen meer zal laten weten (lees: bod zal doen).quote:Op zondag 3 april 2011 20:51 schreef Freddeh het volgende:
Ideaal voor deze fiets zou 14 zijn, gezien het een double is en ik dan omgerekend tussen 10-15 versnellingen dan door maximaal 7 kan delen.
Zo'n joker had ik gisteren achter mij zitten, met z'n appelgebakfietstempo... Ik had inmiddels al 90 km tegenwind in de benen, dus echt losrijden lukte ook niet meer. Maar overnemen deed die lamzak ook niet...quote:Op zondag 3 april 2011 20:22 schreef No-P het volgende:
[..]
Als je wel eens een vervelende wielrenner achter je hebt gehad die in je wiel probeert te blijven als het wat drukker is (en je dus niet zo hard kan), kan ik dat wel eens zijn
Heb nog wel zitten spotten of ik iets bekends tegen kwam, maar niemand gezien helaas. Was overigens wel gezellig fietsen in het weer zoquote:Op zondag 3 april 2011 20:40 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ook rond half 11 gestart, en de 75km, net als wij. En elkaar niet tegengekomen. What are the odds
Als het bevalt en ik doorga (heb in Hull, waar ik ga wonen, een leuke triathlonvereniging gezien!) dan komt er beter materiaal, dus dan gaat deze weg. Deze is dus eigenlijk vooral voor de komende 10 weken tijdens de lessen en om het eens uit te proberen.quote:Op zondag 3 april 2011 20:59 schreef No-P het volgende:
Je zit mogelijk wel met onderdelen die moeilijk te verkrijgen zijn bij dergelijke oudere systemen. Shifters op de buis zijn voor de triatlon niet echt een probleem. Dat is alleen wat onhandig als je veel en snel moet schakelen zoals in de heuvels. Een kennis van mij die nooit fietst en alleen hardloopt reed laatst in een toertocht een vriend van mij de wel vaak fiets heuvelop uit het wiel. Dat deed hij op een soortgelijke fiets als deze. Een beter fiets scheelt natuurlijk wel, maar het blijft degene die erop zit die hem voortbeweegt.
Dat van mij was achter een motor. Die ga ik altijd achterna op de dijk. Als het druk is kunnen die toch niet hard gaan omdat ze steeds moeten afremmen. Soms kan ik er een paar kilometer bij blijven.quote:Op zondag 3 april 2011 20:59 schreef SuperWeber het volgende:
Iedereen is minimaal 1 keer omgevallen/zal nog 1 keer omvallen bij een verkeerslicht. Daarna leer je het wel af
[..]
Zo'n joker had ik gisteren achter mij zitten, met z'n appelgebakfietstempo... Ik had inmiddels al 90 km tegenwind in de benen, dus echt losrijden lukte ook niet meer. Maar overnemen deed die lamzak ook niet...
Maar goed, echt vervelend vond ik het ook niet...
Opgegroeid in Groningen maar momenteel woonachtig in Dordrecht. Wel in onderhandeling over woonruimte in omgeving Emmen dus meer richting die kant. Wie weet pakken we nog eens een rit samen met wat andere Groningse FOK!ers.quote:Op zondag 3 april 2011 20:55 schreef DakDuuf het volgende:
Beginnend wielrenner, wel veel uic-en gedaan, en nu sinds 2 jaar op de racefiets.
In het bezit van een cannondale Caad5, die ik liefkozend the lady noem.
Ow, tevens voorzitter van het umcg-cycling gebeuren van de grootste werkgever van het noorden des lands.
Voor dit seizoen richten we ons * denk ik* op l-b-l,
Gisteren weer voor het eerst met korte broek en korte mouwtjes op de fiets gezeten... heerlijk
Die 12 versnellingen zou ik mee kunnen leven. Heb zelf een tijdje terug een fiets gehad met zelfde aantal versnellingen en zo te zien in dezelfde technische staat. Meer dan ¤100 heb ik er niet voor kunnen krijgen, dus ik denk dat je die kant op moet gaan afdingen.quote:Op zondag 3 april 2011 21:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik rijd overigens nooit 'hard' op de dijk, altijd gewoon maximum toegestane snelheidbraverik die ik ben
@klikken: maar als je 'ineens moet remmen' dan?dat je je voorbereid als je bewust gaat remmen, dat is kwestie van wennen denk ik dan ja, maar plotsklaps.. heb het idee dat ik dat met vallen en opstaan ga leren
*noteert: kniebeschermers kopen*
Antwoord: 12 versnellingen
Ik woon in stad, en er zijn wel meer hier.quote:Op zondag 3 april 2011 20:55 schreef DakDuuf het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |