Tips? Oefen de fiets --> loop transition paar keer op wedstrijdtempo, zal een hoop schelen in je looptijd. Bijv 10km op wedstrijdtempo fietsen en dan 2km lopen op wedstrijdtempo. Dit kan je een keer of 2 / 3 doen (pak wel pauze tussendoor).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:36 schreef bananablues het volgende:
[..]
Net mijn eerste tweedehands racefiets gekocht! Een Cube Attempt 2006 zonder pedalen. Ik wil ook gaan trainen voor een 1/8e triathlon, om eens te kijken of het wat is! Nog tips voor een beginneling?
Ik zit ook te denken aan een ligstuur te kopen, maar wacht er nog eventjes mee. Moet eerst pedalen en goede fietskleding kopen. Wat zijn goede pedalen voor de triathlon? Of wissel je van schoenen na het fietsen?
Dat 't beter gaat?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:12 schreef el_salvador het volgende:
Ik merk zelf na 3 daagjes alweer een behoorlijk verschil trouwens woei
zeker, lagere hartslag en hogere snelheid op mn vaste trainingsberg. Vandaag trouwens weer 100+ renners tegengekomen daar, mooie fietsomgeving.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat 't beter gaat?
Klimmen is altijd weer even wennen idd.
Lekker druk daarquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:02 schreef el_salvador het volgende:
[..]
zeker, lagere hartslag en hogere snelheid op mn vaste trainingsberg. Vandaag trouwens weer 100+ renners tegengekomen daar, mooie fietsomgeving.
Hoeveel afwijking zou zo'n GPS hebben. Bij mij verschilt het geloof ik per rit nog wel redelijk veel. Laatst gaf hij op een ritje van 11 km, 165 hoogtemeters, terwijl de rit nagenoeg vlak was. Vooral toen ik onder de bomen fietste gaf hij afwijkingen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:12 schreef el_salvador het volgende:
1300 hoogtemeters op de gps weer vandaag, en kwam een wagen tegen van de vacansoleil ploeg. Weet iemand daar meer van? Dacht dat ze hier op hoogtestage zaten.
Ik merk zelf na 3 daagjes alweer een behoorlijk verschil trouwens woei
dat hoeft dus niemand te wetenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Hoeveel afwijking zou zo'n GPS hebben. Bij mij verschilt het geloof ik per rit nog wel redelijk veel. Laatst gaf hij op een ritje van 11 km, 165 hoogtemeters, terwijl de rit nagenoeg vlak was. Vooral toen ik onder de bomen fietste gaf hij afwijkingen.
Baas boven baasquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In vergelijking met bijna dood worden gereden (vorige topic) viel mijn val erg mee, maar ik stond wel te kijken dat ik een enorme hongeraanval had vijf minuten erna. Waarschijnlijk omdat ik zo pissig op mezelf was dat ik op zo'n stomme manier ben gevallen...maar m'n fiets is zo te zien gelukkig niet beschadigd.
Zal voor de zekerheid wel even de plaatjes checken, het uitdraaien volet niet meer zo soepel als eerst...of dat verbeeld ik me nu, dat kan ook natuurlijk.
Ultegra is meteen het duurste aan de hele fiets. zullen wel bezuinigd hebben op andere onderdelen. Stijfheid van het frame is heel belangrijk. Verkijk je dus niet op Ultegra, sowieso Ultegra is net vernieuwd. Ultegra,, Ultegra SL en dan Ultegra 6700(?) met technieken uit de Dura Ace range. Koop anders of kijk even in fiets (www.fiets.nl)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:18 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Baas boven baas![]()
Maar het is niet echt lekker weer en ik ga zo eens wat winkels af hier op fietsenjacht. Heb maandag tijdens het fietsen nog een hele mooie zien staan. Merk weet ik niet meer, maar was Ultegra afgemonteerd en 800 euro oid. Meer heb ik eigenlijk niet echt te besteden.
Nou, jullie horen het wel
Carbon voorvork is stijver en rijdt beter. Heeft te maken met demping en dergelijke. Dit is vaak standaard, belangrijker is om te weten welke techniek ze gebruikt hebben om die voorvork te maken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:39 schreef Snuf. het volgende:
Ik ga met een ervaren fietser die mij ook aan het wielrennen heeft gebracht. Hij ratelde maar van alles, maar er zat ook een carbonvoorvork op (wat kennelijk tof is)
Maar ik ga wel even kijjken, thanks voor de tips jongens
Inderdaad... ik heb in een van mijn routes een paar kilometer klinkerweg..daar rammel je zowat van de fiets af zeg en dan is die carbon vork echt wel beter.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Carbon voorvork vangt de schokken beter op, dus het is comfortabeler op klinkerwegen ed.
Stijfheid van de Carbon schoen?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:25 schreef Snuf. het volgende:
Ben ik weerAls je daar binnenkomt is het toch net een hele grote snoepwinkel.
![]()
Maar heb nog geen fiets gekocht, maar wel zo goed als beslist. Ik ga waarschijnlijk toch voor die fiets uit de andere winkel (waar ik maandag ben geweest). Zag er mooi uit, Ultegra, Carbon voorvork, double (10 speed) en binnen mijn budget. Ik ga vanmiddag als die winkel open is daar kijken.
Wel alvast nieuwe schoenen gekocht. Shimano Ro99. Met carbon onderkant75 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |