abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95085315
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:03 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Als ik jou was, zou ik nog even verder zoeken...
Bovendien moet je eens goed voor jezelf gaan bepalen wat voor frame je nodig hebt. Zoals ik al eerder heb uitgelegd, kun je niet zomaar op elk frame stappen. De vorige fiets waar je interesse in had heeft een 8 cm langere zitbuis. Buiten dat, is dit de naam beginnersracefiets nog niet waard.

Ik begrijp dat je student bent en dat je het niet al te breed hebt, maar als je graag een beetje leuk wilt fietsen zul je toch enige investeringen moeten doen.
Ja, waar, maar het is om te beginnen voor een cursus van maar 10 weken. Daar kán en ga ik geen honderden euro's in investeren. Als het bevalt ruil ik 'm zodra het financieel kan in voor een geschikter exemplaar, want ik begrijp heus dat goed materiaal belangrijk is, maar om het te proberen die 10 weken ga ik geen grote investeringen doen, dus dan moet ik 't wellicht even doen met iets dat wat minder geschikt is, en tuurlijk, als 't niet lekker zit/voelt neem ik 'm niet, maar als 't verder 'goed genoeg' is, dan is voor voorlopig prima.
Ja doei.
pi_95085745
Fab! Ze verwachten de foto's vanavond/vannacht online :D
pi_95086235
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:54 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Behalve trainen wil ik toch wel iets meer richting de ATB kransjes denk ik. Ik ga eens kijken of ik losse kransjes kan gaan vervangen, zou niet zo'n probleem moeten zijn.
Dat verschilt volgens mij per cassette. Ik heb voor mn MTB een sram-cassette gehad die je met een inbus-boutje helemaal los kan halen, maar ik heb ook cassettes gehad waarvan de grootste tandwielen aan elkaar zaten en alleen de laatste 2 of 3 kleine los (of er moet ook een inbusje hebben gezeten die door de bagger onzichtbaar is geworden ;)).
Race-cassettes zijn volgens mij wel vaak per tandwiel los te halen.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:14:18 #184
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95086298
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, waar, maar het is om te beginnen voor een cursus van maar 10 weken. Daar kán en ga ik geen honderden euro's in investeren. Als het bevalt ruil ik 'm zodra het financieel kan in voor een geschikter exemplaar, want ik begrijp heus dat goed materiaal belangrijk is, maar om het te proberen die 10 weken ga ik geen grote investeringen doen, dus dan moet ik 't wellicht even doen met iets dat wat minder geschikt is, en tuurlijk, als 't niet lekker zit/voelt neem ik 'm niet, maar als 't verder 'goed genoeg' is, dan is voor voorlopig prima.
Eerlijk gezegd zou ik het voor 10 weken ook niet doen.. Voor die prijs die ervoor gevraagd wordt (100 euro) kun je tweedehands wel mooiere fietsen vinden.. Ik snap dat je dingen dichtbij zoekt, maar misschien zou je toch je zoekgebied iets moeten uitbreiden..

ps. Zie net dat je student bent, heb je geen OV..? Dan kan je het natuurlijk wel wat verder weg zoeken ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:17:40 #185
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95086482
Tevens hoef je niet perse voor een damesfiets te gaan. Veel "normale" fietsen zullen denk ik ook goed zitten. Iemand met verstand hiervan die dit kan verifiëren?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_95086583
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:17 schreef No-P het volgende:
Tevens hoef je niet perse voor een damesfiets te gaan. Veel "normale" fietsen zullen denk ik ook goed zitten. Iemand met verstand hiervan die dit kan verifiëren?
oeh, dat zou wel een waardevolle tip kunnen zijn.. :P want op 'racefiets dames' is het aantal geschikte (financieel) fietsen best weinig... :X
Ja doei.
pi_95086614
Wordt hier trouwens ook over spinnen gesproken? Of met 't lekkere weer niet meer? :@ Want ik heb vandaag echt héérlijk gespind!
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:19:48 #188
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_95086615
Net thuis, was glibberen op de natte wegen....pfffff
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:21:32 #189
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95086756
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:19 schreef motorbloempje het volgende:
Wordt hier trouwens ook over spinnen gesproken? Of met 't lekkere weer niet meer? :@ Want ik heb vandaag echt héérlijk gespind!
Ik heb gister ook gespint, ging ook best wel goed.. :)

Overigens zou ik me inderdaad ook niet te veel op dames racefiets focussen, ik denk dat je op kleinere "gewone" fietsen ook goed kan fietsen.. Moet je alleen wel ff rekening houden met de stang natuurlijk.. ;)
pi_95086759
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zo'n dames-frame lijkt me niet echt ideaal :P Een normale damesfiets zwabbert ook veel meer doordat het frame niet stevig is. Bij zo'n damesracefiets is dit misschien iets minder, maar het lijkt me niet ideaal ;) En bij een racefiets wil je juist een zo stijf mogelijk frame hebben. VOlgens mij kun je zoals hierboven gezegd ook wel voor een 'normaal' herenframe gaan. KIjk maar naa rde prof wielrensters. Ik zie Marianne Vos ook niet op een damesfiets rijden ;)

Al zou ik als ik jou was misschien ook wel een keer gewoon de knoop doorhakken en iets kopen, want bij tweedehands kun je wel jaren rond blijven kijken totdat je exact iets vindt naar jouw wens.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:22:43 #191
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95086864
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:21 schreef Palomar het volgende:
Al zou ik als ik jou was misschien ook wel een keer gewoon de knoop doorhakken en iets kopen, want bij tweedehands kun je wel jaren rond blijven kijken totdat je exact iets vindt naar jouw wens.
Tweedehands kopen is compromissen sluiten.. ;)
pi_95086971
probleem is dat ik niet echt 'wensen' heb omdat ik er geen fluit vanaf weet :@ zeg maar... vandaar dat ik hier ook een beetje ben komen polsen :P

Maargoed, zal morgen in m'n relaxmomenten even mijn zoektocht uitbreiden :)
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:28:46 #193
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95087321
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:24 schreef motorbloempje het volgende:
probleem is dat ik niet echt 'wensen' heb omdat ik er geen fluit vanaf weet :@ zeg maar... vandaar dat ik hier ook een beetje ben komen polsen :P

Maargoed, zal morgen in m'n relaxmomenten even mijn zoektocht uitbreiden :)
Misschien kan iemand hier je daar een beetje bij helpen, binnen welk gebied moeten we zoeken?
.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 april 2011 @ 20:49:20 #194
73911 ultra_ivo
pi_95088680
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef Palomar het volgende:

[..]

Dat verschilt volgens mij per cassette. Ik heb voor mn MTB een sram-cassette gehad die je met een inbus-boutje helemaal los kan halen, maar ik heb ook cassettes gehad waarvan de grootste tandwielen aan elkaar zaten en alleen de laatste 2 of 3 kleine los (of er moet ook een inbusje hebben gezeten die door de bagger onzichtbaar is geworden ;)).
Race-cassettes zijn volgens mij wel vaak per tandwiel los te halen.
Goedkopere kassettes zijn vaak geklonken. Maar niet zo vast dat een dremel er geen raad mee weet.
pi_95088876
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:28 schreef Yankee het volgende:

[..]

Misschien kan iemand hier je daar een beetje bij helpen, binnen welk gebied moeten we zoeken?
Nijmegen e.o.
En ik heb wel een OV inderdaad, maar zit deze anderhalve week nog met tentamens,dus kan niet heel veel weg -O- zit eigenlijk aan m'n laptop gekluisterd bijna, als ik niet aan het sporten of tentamens aan het maken ben _O- en volgende week begint de training al :%

Ben pas vrij laat achter deze cursus gekomen (3 dagen voor inschrijftijd), dus moet nu op 't laatste moment dit nog zien te regelen, want moet vanaf volgende week zaterdag dus ook gewoon een fiets hebben om zelf te trainen.

Training ziet er als volgt uit:

Maandag: zwemmen
Dinsdag: combinatietraining hardlopen/fietsen (in begin nog op spinfiets)
Donderdag: zwemmen
Vrijdag: combinatietraining hardlopen/fietsen (in begin ook nog op spinfiets)
Zaterdag: zelf fietsen
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:53:36 #196
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95088960
Je kan je laptop toch meenemen in de trein.. :P

Ik zal zo eens op marktplaats kijken of ik iets zie.. :)
pi_95088999
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:53 schreef Narcotical het volgende:
Je kan je laptop toch meenemen in de trein.. :P

Ik zal zo eens op marktplaats kijken of ik iets zie.. :)
heb ook geen geld voor een nieuwe laptop, wat dan wel nodig zou zijn, want de accu laadt niet meer op _O-

maar tof! Bedankt!
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:55:47 #198
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95089094
Wat is een beetje de maximale afstand die je nog acceptabel vind?
pi_95089159
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:55 schreef Narcotical het volgende:
Wat is een beetje de maximale afstand die je nog acceptabel vind?
Half uurtje auto ofzo? Km of 40/50?
Ja doei.
pi_95089210
Zit ook even te kijken, maar verbazend veel fietsen op Marktplaats met een 60cm of groter frame. Weet niet wat voor reuzen hun fietsen allemaal kwijt willen, maar daar zal motorbloempje vast niet oppassen ;)
pi_95089262
het valt mij wel op hoeveel lange mensen er wielrennen overigens hoor! Alle instructeurs op één na zijn echt huge! :o vind ik dan! EN ook veel lange heren die in de wintermaanden bij ons spinnen :o
Ja doei.
pi_95089470
Misschien deze als je verder geen trots hebt: http://link.marktplaats.nl/438658395 :+ (mits 28" wielen)
pi_95089721
hij is rose, niet goed doorbakken ;(
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:06:13 #204
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95089803
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:05 schreef motorbloempje het volgende:
hij is rose, niet goed doorbakken ;(
:')
.
pi_95089833
en zo te zien kan hij ook offroad *)

Máár het is mits juiste afmetingen wellicht wel een optie ja, Helmond is te doen, jammer dat 't ding niet op de motor mee terug kan :P
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:09:16 #206
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95090003
http://link.marktplaats.nl/434075730

Misschien is dit wat..? :)

Alleen jammer dat er geen pedalen bij zitten..
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:10:55 #207
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95090091
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:50 schreef eentwee het volgende:
Wollen shirts lijken me eigenlijk helemaal niet relaxt..? Hij is wel heel mooi, die Castelli.
Die zijn echt heel mooi, alleen draag ik ze nooit met fietsen. Alleen af en toe casual.

Ik heb een mooie zwarte Campagnolo trui, met ouderwets logo is ook niet meer te krijgen. Al had ik toen geweten daar zoveel plezier van te hebben had ik er 2 gekocht, ik kon ze toen gewoon bestellen 4 jaar geleden ofzo. Hij was ook best duur, 80.- geloof ik.
pi_95090226
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:09 schreef Narcotical het volgende:
http://link.marktplaats.nl/434075730

Misschien is dit wat..? :)

Alleen jammer dat er geen pedalen bij zitten..
ook even opgeslagen. Heb de oerlelijke roze even gemaild met vragen over afmetingen :) hij is zo lelijk dat ik 'm bijna ook zou nemen als dat allemaal NIET in orde zou zijn O+ :')
Ja doei.
pi_95090430
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ook even opgeslagen. Heb de oerlelijke roze even gemaild met vragen over afmetingen :) hij is zo lelijk dat ik 'm bijna ook zou nemen als dat allemaal NIET in orde zou zijn O+ :')
ach, spuitbusje verf van de hema voor een paar euro en je bent klaar :+
pi_95090474
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:16 schreef Palomar het volgende:

[..]

ach, spuitbusje verf van de hema voor een paar euro en je bent klaar :+
zat ook al te denken gewoon een matzwarte bus te halen _O-
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: