Doodlequote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef Oksel het volgende:
Goed, ik plan wel datum in.
Hoe was die website ook al weer dat je 5 datums op kon geven en men kon per datum aangeven of men kwam?
We hoeven geen georganiseerde tocht te fietsen.. het kanquote:Op maandag 4 april 2011 15:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, s'ochtends ontmoeten in Enschede en dan meeten bij jou na de tocht is goed, andere ook. Zijn ze op zaterdag of zondag?
De Theo de Rooij Classic lijkt me tricky, voor je het weet haalt de beste man je uit koersquote:Op maandag 4 april 2011 15:42 schreef Oksel het volgende:
Prima.
Hier op Doodle de optie's, met 2 kanttekeningen:
22 mei optie: Kunnen we de 'Uitdaging van 't Oosten' fietsen, vanuit Enschede.
28 mei optie: Kunnen we de 'Theo de Rooij Classic' fietsen, vanuit Rijssen (kunnen we heen op de fiets).
Dus, zin in een meet? Laat weten wanneer je kan!
Ja, als ik op anderen aanmoet..quote:Op maandag 4 april 2011 16:16 schreef SuperWeber het volgende:
Oksel maakt er werk van
Ik vul nog even niks in (ik dacht dat het nog wel even zou duren), omdat onze kleine 16 mei wordt verwacht. Dat kan vroeger, dan is er kans dat ik in het laatste weekend nog wel even langs zou kunnen komen, maar dat kan ook later en in dat geval zal ik thuis blijven denk ik...
Niet doen, ook al ben je niet veeleisend.quote:Op maandag 4 april 2011 18:39 schreef uniekhoorn het volgende:
De fiets van de Lidl:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_20441.htm
Doen of niet?
Qua maat? Ik vrouw, 1.70 en 56 kg.
Niet echt een fietser maar wil het wel eens doen met mooi windstil weer maar dan wil ik liever wat meer dan toerfietsen.
Dus echt veeleisend ben ik niet
Technisch gesproken wil je dus voor 2 dagen in het jaar een nieuwe fiets kopen? Je mag die van m'n broertje komen lenen hoor, is volgens mij ook wel je maat en kost je nietsquote:Op maandag 4 april 2011 18:39 schreef uniekhoorn het volgende:
De fiets van de Lidl:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_20441.htm
Doen of niet?
Qua maat? Ik vrouw, 1.70 en 56 kg.
Niet echt een fietser maar wil het wel eens doen met mooi windstil weer maar dan wil ik liever wat meer dan toerfietsen.
Dus echt veeleisend ben ik niet
Laten we zeggen: 10 x per jaar 50 km. (kom ik ook eens wat vaker bij mijn moederquote:Op maandag 4 april 2011 19:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Technisch gesproken wil je dus voor 2 dagen in het jaar een nieuwe fiets kopen? Je mag die van m'n broertje komen lenen hoor, is volgens mij ook wel je maat en kost je niets
Nee, is rotzooi. Kun je beter een tweedehands scoren op MPquote:Op maandag 4 april 2011 19:29 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Laten we zeggen: 10 x per jaar 50 km. (kom ik ook eens wat vaker bij mijn moeder)
Het is voor de rest geen must ofzo.. tis nu 300e voor een nieuwe, is het het waard?
Als jullie echt zeggen: nee!
Dan stap ik gewoon weer op mijn RIH toerfiets
Ik zag je vandaag door Winsum richting Garnwerd fietsen volgens mij?quote:Op maandag 4 april 2011 11:32 schreef Tommeke het volgende:
Hier nog een actiefoto van afgelopen zaterdag, die ik vond:
[ afbeelding ]
Dat moet een clubgenoot geweest zijnquote:Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zag je vandaag door Winsum richting Garnwerd fietsen volgens mij?
Hij wil dus 200 en niet minder?quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:41 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, fiets die ik op 't oog had is verkocht, kreeg niet eens de tijd om even met m'n vervoer te overleggendus nu maar verder zoeken!
Hm.. m'n moeder heeft scheel zitten kijken
De verkoper snapt het idee van niet![]()
quote:Dat bod is me te hoog, dus ik zoek dan wel even verder!
Succes met de verkoop (zal niet moeilijk zijn na dat bod gok ik zo) en bedankt voor 't snelle reageren in ieder geval!
Groeten,
SRAM<>Shimano past gewoon, alleen is 11-32 een mountainbike-cassette. Denk dat dat een beetje overkill wordt op een racefiets. Als je nu 12-23 hebt dan zal 12-26 (bijv. deze (12-26 versie) ook al een merkbaar verschil zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:04 schreef Freddeh het volgende:
Ook SRAM heeft aardige klimcassettes, 11-32 om even een voorbeeldje te geven... Maar hoe zit het met SRAM/Shimano compatibiliteit?
Heb je die in groepsverband gedaan? Of zelfstandig? Die 'tour de france etappe' een paar dagen ervoor zeg maar? Toen ik 2 jaar geleden in Frankrijk was met de motor konden wij de Ventoux niet overquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:22 schreef Palomar het volgende:
[..]
SRAM<>Shimano past gewoon, alleen is 11-32 een mountainbike-cassette. Denk dat dat een beetje overkill wordt op een racefiets. Als je nu 12-23 hebt dan zal 12-26 (bijv. deze (12-26 versie) ook al een merkbaar verschil zijn.
Mountainbike-cassette zou ik alleen gebruiken als je een erg lange steile klim gaat doen. Heb vorig jaar de Mont Ventoux gedaan en op sommige stukken had ik nog wel een tandje terug gewildZag ook wel mensen met een mtb-cassette op hun racefiets, maar dat snelle trappen zag er ook wel weer debiel uit en bovendien maak je dan helemaal geen snelheid meer
Gewoon zelfstandig (met zn tweeën). Al leek het wel net een groepsverband met al die (vnl. Nederlandse) fietsers daar, incl. 'volgauto's' met familieleden die de fietsers onderweg van water voorzienquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Heb je die in groepsverband gedaan? Of zelfstandig? Die 'tour de france etappe' een paar dagen ervoor zeg maar? Toen ik 2 jaar geleden in Frankrijk was met de motor konden wij de Ventoux niet overwant toen was er dat evenement.. wát een fietsers zeg!
Toen was er dus voor recreatierijders de kans op die etappe te doen.. en die kans werd door geloof ik 9000 (quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:31 schreef Palomar het volgende:
[..]
Gewoon zelfstandig (met zn tweeën). Al leek het wel net een groepsverband met al die (vnl. Nederlandse) fietsers daar, incl. 'volgauto's' met familieleden die de fietsers onderweg van water voorzien
2 jaar geleden ging de Tour er idd overheen, dus dan zal het idd wel nog een grotere chaos zijn geweestNomaal is ie volgens mij alleen afgesloten als er teveel sneeuw ligt bovenin.
Ik zag een raboshirtje, witte tijdrij helm en witte fiets met tijdrij stuur. Daarna zag ik die foto en dacht dit kan,niet missen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat moet een clubgenoot geweest zijn
We hebben best veel leden en bijna iedereen heeft clubkleding. Ik ben te herkennen aan het feit dat ik als enige op een rode Trek rij.
Misschien was het Yankee wel
Geen last meer van mijn knie, maar heb nu een oogontsteking.....dus fietsen gaat nog steeds niet echtquote:Op dinsdag 5 april 2011 08:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat moet een clubgenoot geweest zijn
We hebben best veel leden en bijna iedereen heeft clubkleding. Ik ben te herkennen aan het feit dat ik als enige op een rode Trek rij.
Misschien was het Yankee wel
Mochten er liefhebbers zijn, bieden kan hier: Linkquote:Stef Clement, Rabobank-wielrenner en tevens zoon van NAC-medewerker Walter Clement, wil ook graag dat het wiel van NAC blijft draaien. Stef is zich nu met de Rabobank-ploeg aan het voorbereiden op de grote rondes in Frankrijk, Spanje en Italië. Binnenkort wordt besloten of Stef meedoet aan de Tour de France, of dat hij zich mag richten op de Giro en de Vuelta. Voor Red NAC stelt Stef het shirt beschikbaar dat hij eind maart droeg in de Volta e Catalunya. Het shirt is door Stef gesigneerd en bevat enkele gaten van zijn valpartij, die u er gratis bij krijgt!
Ja is heel makkelijk. Je kunt alle combinaties maken met de juiste compact bladen, verder hoef je niks te vervangen. Meeste mensen zetten ook voor Nederland bijv. een 39 op hun compact crankstel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:03 schreef Marurk het volgende:
Is een compact eigenlijk gemakkelijk om te vormen naar een dubbel? Hoef ik dan alleen de voorbladen te veranderen of komt er meer bij kijken?
Ok, thanks. Met een 50x34 compact kom je al gauw te kort op het vlakke. Het fijnste lijkt mij een 52x39 dubbel met achter een iets groter kransje (een 26 of 27 bijvoorbeeld). Dus ongeveer hetzelfde als een triple maar dan zonder het binnenste blad.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:11 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja is heel makkelijk. Je kunt alle combinaties maken met de juiste compact bladen, verder hoef je niks te vervangen. Meeste mensen zetten ook voor Nederland bijv. een 39 op hun compact crankstel.
Kan gewoon, moet je bladen nemen met een 110mm steek. BBB en TA maakt die.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:18 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ok, thanks. Met een 50x34 compact kom je al gauw te kort op het vlakke. Het fijnste lijkt mij een 52x39 dubbel met achter een iets groter kransje (een 26 of 27 bijvoorbeeld). Dus ongeveer hetzelfde als een triple maar dan zonder het binnenste blad.
Wat houdt die "110 mm steek" dan in?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Kan gewoon, moet je bladen nemen met een 110mm steek. BBB en TA maakt die.
De afstand in millimeters tussen de bladboutjes. Oftewel de diameter van de steekcirkel waar ze op liggen. Die is kleiner dan bij een dubbel (Shimano 130mm, Campagnolo 135mm) waardoor je kleinere bladen kunt monteren (Shimano min. 38, Campagnolo min. 39).quote:
Volgens mij zijn SRAM en Shimano cassettes uitwisselbaar, ook kun je een Tiagra cassette vervangen voor een Ultegra. Zolang je maar niet een 9 speed vervangt door een 10 speed, volgens mij liggen de tandwielen van die 2 op een andere afstand.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:52 schreef Freddeh het volgende:
Even een korte repost van een vraagje van me:
Hoe zit het met compatibiliteit tussen Tiagra en Ultegra? En dan met name het omruilen van een Tiagra cassette voor een Ultegra cassette.
En hoe zit het met Shimano en SRAM? Kan ik een Tiagra cassette vervangen door een SRAM cassette?
Volgens mij zijn Campagnolo en Shimano niet uitwisselbaar...quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:05 schreef Palomar het volgende:
idd, die maten zijn allemaal hetzelfde (tenminste shimano en sram, campagnolo weet ik niet). Op veel fietsen wordt ook bijv,. een Ultegra derailleur gebruikt met een 105 cassette. Fabrikanten mixen het dus ook gewoon.
Bedenk wel dat je derailleur dat wel aan moeten kunnen he. Je kunt niet lukraak alles monteren namelijkquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:11 schreef Freddeh het volgende:
Van Campagnolo en Shimano weet ik idd zeker dat ze een andere naafvatting nodig hebben en dus niet uitwisselbaar zijn.
Als SRAM en Shimano wel uitwisselbaar zijn wil ik toch echt even gaan zoeken naar een prettigere klimcassette, want ik laat de Bosberg me er niet nog eens onder krijgen.
Ik heb nu een Tiagra derailleur met lange kooi, hoe weet ik dan of die dat aankan?quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Bedenk wel dat je derailleur dat wel aan moeten kunnen he. Je kunt niet lukraak alles monteren namelijk
De cirkel waarop de 5 boutgaten zitten. Er zijn er 2: 110 mm voor compact, en 130 voor een normale dubbel. Als de diameter van je boutgaten zo groot is, kun je een minder kleine cirkel (en dus niet zo weinig tandjes als je zou willen) eromheen leggen. Daarom is voor een 130 mm steek 39 tandjes het minste. Voor een compact met 100 mm kan je tot 34 tanden teruggaan.quote:
dan zit je wel goed. Het leek mij afgelopen zomer voor de mt ventoux wel handig om een 28 achter te monteren omdat ik een dubbel heb, dat wil dus nietquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb nu een Tiagra derailleur met lange kooi, hoe weet ik dan of die dat aankan?
Even gezocht op de Shimano site, capaciteit voor mijn achterderailleur is 37T, dus dan zou een 11-32 gewoon passen.
Hmm, dus een 110 mm is altijd compatibel en een 130 mm niet?quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
De cirkel waarop de 5 boutgaten zitten. Er zijn er 2: 110 mm voor compact, en 130 voor een normale dubbel. Als de diameter van je boutgaten zo groot is, kun je een minder kleine cirkel (en dus niet zo weinig tandjes als je zou willen) eromheen leggen. Daarom is voor een 130 mm steek 39 tandjes het minste. Voor een compact met 100 mm kan je tot 34 tanden teruggaan.
[..]
Kan best hoor. Je neemt de ATB cassette en demonteert 'm. Dan neem je een wegcassette (bijv. vanaf 13) en je demonteert 'm. Je pakt de kransjes die je nodig hebt en monteert alles naar wens.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:29 schreef Freddeh het volgende:
Shit, die 11-32 is een ATB cassette, denk niet dat dat echt werken gaat dan. Eens zoeken wat de beste opties zijn.
Exact. Ik ben ook heel blij dat er op mijn fiets een compact crankstel zit, met daarop nu 53-39 bladen. Als ik straks de Alpen in ga (en ik zit daarvoor te denken aan een compact setje) dan hoef ik alleen 2 losse bladen 50-34 te kopen, en ben ik klaar voor 100 ¤quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:38 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hmm, dus een 110 mm is altijd compatibel en een 130 mm niet?
Als je een Shimano of FSA of SRAM crankset hebt wel. Campagnolo heeft weer een eigen standaard voor compacts, een boutje zit dan net iets buiten de cirkel geloof ik.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:38 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hmm, dus een 110 mm is altijd compatibel en een 130 mm niet?
je zegt net dat jouw derailleur 37 aan kan. Dan gaat 32 gewoon werken, ATB-cassette of niet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:29 schreef Freddeh het volgende:
Shit, die 11-32 is een ATB cassette, denk niet dat dat echt werken gaat dan. Eens zoeken wat de beste opties zijn.
Als ik jou was, zou ik nog even verder zoeken...quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
Wat vinden jullie van deze fiets?
Toch maar even verder gaan zoeken, en dit ziet er an sich niet heel verkeerd uit? Maargoed, wie ben ik?
Behalve trainen wil ik toch wel iets meer richting de ATB kransjes denk ik. Ik ga eens kijken of ik losse kransjes kan gaan vervangen, zou niet zo'n probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:05 schreef Palomar het volgende:
[..]
je zegt net dat jouw derailleur 37 aan kan. Dan gaat 32 gewoon werken, ATB-cassette of niet.
Wat je evt. ook kunt overwegen is om voor een kleiner kettingblad te monteren (neem aan dat je een triple hebt).
Ja, waar, maar het is om te beginnen voor een cursus van maar 10 weken. Daar kán en ga ik geen honderden euro's in investeren. Als het bevalt ruil ik 'm zodra het financieel kan in voor een geschikter exemplaar, want ik begrijp heus dat goed materiaal belangrijk is, maar om het te proberen die 10 weken ga ik geen grote investeringen doen, dus dan moet ik 't wellicht even doen met iets dat wat minder geschikt is, en tuurlijk, als 't niet lekker zit/voelt neem ik 'm niet, maar als 't verder 'goed genoeg' is, dan is voor voorlopig prima.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:03 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Als ik jou was, zou ik nog even verder zoeken...
Bovendien moet je eens goed voor jezelf gaan bepalen wat voor frame je nodig hebt. Zoals ik al eerder heb uitgelegd, kun je niet zomaar op elk frame stappen. De vorige fiets waar je interesse in had heeft een 8 cm langere zitbuis. Buiten dat, is dit de naam beginnersracefiets nog niet waard.
Ik begrijp dat je student bent en dat je het niet al te breed hebt, maar als je graag een beetje leuk wilt fietsen zul je toch enige investeringen moeten doen.
Dat verschilt volgens mij per cassette. Ik heb voor mn MTB een sram-cassette gehad die je met een inbus-boutje helemaal los kan halen, maar ik heb ook cassettes gehad waarvan de grootste tandwielen aan elkaar zaten en alleen de laatste 2 of 3 kleine los (of er moet ook een inbusje hebben gezeten die door de bagger onzichtbaar is gewordenquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:54 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Behalve trainen wil ik toch wel iets meer richting de ATB kransjes denk ik. Ik ga eens kijken of ik losse kransjes kan gaan vervangen, zou niet zo'n probleem moeten zijn.
Eerlijk gezegd zou ik het voor 10 weken ook niet doen.. Voor die prijs die ervoor gevraagd wordt (100 euro) kun je tweedehands wel mooiere fietsen vinden.. Ik snap dat je dingen dichtbij zoekt, maar misschien zou je toch je zoekgebied iets moeten uitbreiden..quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, waar, maar het is om te beginnen voor een cursus van maar 10 weken. Daar kán en ga ik geen honderden euro's in investeren. Als het bevalt ruil ik 'm zodra het financieel kan in voor een geschikter exemplaar, want ik begrijp heus dat goed materiaal belangrijk is, maar om het te proberen die 10 weken ga ik geen grote investeringen doen, dus dan moet ik 't wellicht even doen met iets dat wat minder geschikt is, en tuurlijk, als 't niet lekker zit/voelt neem ik 'm niet, maar als 't verder 'goed genoeg' is, dan is voor voorlopig prima.
oeh, dat zou wel een waardevolle tip kunnen zijn..quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:17 schreef No-P het volgende:
Tevens hoef je niet perse voor een damesfiets te gaan. Veel "normale" fietsen zullen denk ik ook goed zitten. Iemand met verstand hiervan die dit kan verifiëren?
Ik heb gister ook gespint, ging ook best wel goed..quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:19 schreef motorbloempje het volgende:
Wordt hier trouwens ook over spinnen gesproken? Of met 't lekkere weer niet meer?Want ik heb vandaag echt héérlijk gespind!
Zo'n dames-frame lijkt me niet echt ideaalquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, waar, maar het is om te beginnen voor een cursus van maar 10 weken. Daar kán en ga ik geen honderden euro's in investeren. Als het bevalt ruil ik 'm zodra het financieel kan in voor een geschikter exemplaar, want ik begrijp heus dat goed materiaal belangrijk is, maar om het te proberen die 10 weken ga ik geen grote investeringen doen, dus dan moet ik 't wellicht even doen met iets dat wat minder geschikt is, en tuurlijk, als 't niet lekker zit/voelt neem ik 'm niet, maar als 't verder 'goed genoeg' is, dan is voor voorlopig prima.
Tweedehands kopen is compromissen sluiten..quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:21 schreef Palomar het volgende:
Al zou ik als ik jou was misschien ook wel een keer gewoon de knoop doorhakken en iets kopen, want bij tweedehands kun je wel jaren rond blijven kijken totdat je exact iets vindt naar jouw wens.
Misschien kan iemand hier je daar een beetje bij helpen, binnen welk gebied moeten we zoeken?quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:24 schreef motorbloempje het volgende:
probleem is dat ik niet echt 'wensen' heb omdat ik er geen fluit vanaf weetzeg maar... vandaar dat ik hier ook een beetje ben komen polsen
Maargoed, zal morgen in m'n relaxmomenten even mijn zoektocht uitbreiden
Goedkopere kassettes zijn vaak geklonken. Maar niet zo vast dat een dremel er geen raad mee weet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef Palomar het volgende:
[..]
Dat verschilt volgens mij per cassette. Ik heb voor mn MTB een sram-cassette gehad die je met een inbus-boutje helemaal los kan halen, maar ik heb ook cassettes gehad waarvan de grootste tandwielen aan elkaar zaten en alleen de laatste 2 of 3 kleine los (of er moet ook een inbusje hebben gezeten die door de bagger onzichtbaar is geworden).
Race-cassettes zijn volgens mij wel vaak per tandwiel los te halen.
Nijmegen e.o.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Misschien kan iemand hier je daar een beetje bij helpen, binnen welk gebied moeten we zoeken?
heb ook geen geld voor een nieuwe laptop, wat dan wel nodig zou zijn, want de accu laadt niet meer opquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:53 schreef Narcotical het volgende:
Je kan je laptop toch meenemen in de trein..
Ik zal zo eens op marktplaats kijken of ik iets zie..
Half uurtje auto ofzo? Km of 40/50?quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:55 schreef Narcotical het volgende:
Wat is een beetje de maximale afstand die je nog acceptabel vind?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |