Jij acht dat hoogst onwaarschijnlijk. Ik acht het zeer wel mogelijk en denk dat er meer aan de hand is dan wat jij en ik wetenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:06 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Kan. Maar hoogst onwaarschijnlijk.
De tijd zal het ons leren.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij acht dat hoogst onwaarschijnlijk. Ik acht het zeer wel mogelijk en denk dat er meer aan de hand is dan wat jij en ik weten
Dat begint om 1 uur.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:08 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ja? Zijn de heren op dit moment al in overleg in Parijs?
Dat ligt eraan of Assagne anaal vernederd gaat worden in Guantanamo natuurlijkquote:
Sarkozy, Cameron, Rutte zijn de meeste namen die ik heb gehoord. Obama weet ik niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Thanks. Weet je toevallig ook wie de Amerika vertegenwoordigd tijdens dat overleg?
Clintonquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Thanks. Weet je toevallig ook wie de Amerika vertegenwoordigd tijdens dat overleg?
Volgens mij herhaling van eerder vanochtend.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:12 schreef Bartholomaeus het volgende:
Wie zag dat vliegtuig op AJE net? Die bombardeerde?!
Was dat niet het neergehaalde vliegtuig?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:12 schreef Bartholomaeus het volgende:
Ehm, hij vloog over de stad. Liet iets vallen. Rookpluim. Dus ik neem aan dat er wel wat is gebombardeerd.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:13 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
Was dat niet het neergehaalde vliegtuig?
Ik, maar ik zat niet goed te luisteren/kijken. Waren het niet de beelden van de NOS ?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:12 schreef Bartholomaeus het volgende:
Dan zal het wellicht gemaakt zijn door de team van Hans Jaap Melissenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:13 schreef Bartholomaeus het volgende:
"Dutch tv NOS" op AJE net. De NOS filmt dit!
quote:FMCNL FMC the Netherlands
Netherlands Prime Minister #Rutte airborne out of The Hague Airport Fokker 70 tail nr PH-KBX heading #Paris #Villacoublay for #NFZ meeting
Dat hotel zou gebombardeerd zijn las ik ergens en daarna heb ik geen updates meer gehoord van dat team. Geen idee verderquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:14 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dan zal het wellicht gemaakt zijn door de team van Hans Jaap Melissen
Kan iedereen zomaar dat soort informatie opzoeken?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:14 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Rutte is ook onderweg (en niet met de Thalys)
[..]
Is gewoon de regeringsvliegtuig. Is gewoon algemeen bekend, niks bijzonders lijkt mij.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan iedereen zomaar dat soort informatie opzoeken?
Dan is het toch makkelijk voor terroristen om te kijken welk vliegtuig waar naar toe vliegt en welke hoge pief erin zit om neer te knallen?
Was dat niet die zwarte auto in het vorige topic, helemaal doorzeefd met kogels, waar geen mensen in zaten ?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:15 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast
Auto van Aljazeera-english in Benghazi geraakt door bom, geen info over mogelijke slachtoffers #Libie
dacht dat het team oke was stond op aje blog ergens geloof ikquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:15 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast
Auto van Aljazeera-english in Benghazi geraakt door bom, geen info over mogelijke slachtoffers #Libie
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:16 schreef Susi het volgende:
[..]
Was dat niet die zwarte auto in het vorige topic, helemaal doorzeefd met kogels, waar geen mensen in zaten ?
gpdMiddleEast meldde het net. Dus ik dacht, ik meld het ook maar even. Kan al best oud zijn. Maar hij tweette het een paar minuten geleden.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:16 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
dacht dat het team oke was stond op aje blog ergens geloof ik
Overleg zou vanmiddag pas zijnquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:08 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ja? Zijn de heren op dit moment al in overleg in Parijs?
En dat zullen ze dus niet doen....quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:17 schreef venomsnake het volgende:
Mjah, als gadaffi dadelijk die stad weer in handen heeft dan is zo'n No-Fly zone leuk enzulks, maar veel heb je er dan niet aan. Zul je toch echt met grondtroepen moeten komen.
Nouja ik vind het bijzonder dat kennelijk jan en alleman zomaar kunnen opzoeken wie in welk vliegtuig zit. Kunnen we ook opzoeken wie in Airforce 1 zit en waar die heen aan het vliegen is bv?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
Is gewoon de regeringsvliegtuig. Is gewoon algemeen bekend, niks bijzonders lijkt mij.
correctie: Amerika zal dat niet doen en die resolutie maakt het wel degelijk mogelijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:18 schreef Michael-H het volgende:
[..]
En dat zullen ze dus niet doen....
Ik ook wel hoor, je kan toch ook niet zomaar opzoeken waar en wanneer Beatrix vliegt ? Stel je voor dat ze dat met Obama doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik vind het bijzonder dat kennelijk jan en alleman zomaar kunnen opzoeken wie in welk vliegtuig zit. Kunnen we ook opzoeken wie in Airforce 1 zit en waar die heen aan het vliegen is bv?
Dat vind ik toch wat raar eik
Dag vriendjes, en vriendinnetjes...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:19 schreef Bartholomaeus het volgende:
Rutte heeft er zin in:
[ afbeelding ]
Als die zich bekent maakt als Airforce One wel. Normaliter wel het geval, tenzij ze niet willen dat de wereld weet waar de Airforce One vliegt. Ze kunnen de transponder en de naam wijzingen van het toetstel.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik vind het bijzonder dat kennelijk jan en alleman zomaar kunnen opzoeken wie in welk vliegtuig zit. Kunnen we ook opzoeken wie in Airforce 1 zit en waar die heen aan het vliegen is bv?
Het is natuurlijk ook een kwestie van 1+1=2, Rutte gaat naar Frankrijk, De Fokker 70 (regerings toestel) gaat naar Frankrijk, dus Rutte zit in dat toestelquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja okquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:21 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een kwestie van 1+1=2, Rutte gaat naar Frankrijk, De Fokker 70 (regerings toestel) gaat naar Frankrijk, dus Rutte zit in dat toestel
Mij lijkt dat ze wel doorgeven aan die rebellen waar en wanneer er aanvallen gaan komenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:22 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik stel de vraag nog maar 'ns: hoe voorkomt men dat de rebellen straks niet per ongeluk op de westerse vliegtuigen schieten? Hoe ziet men het onderscheid?
Niet denk ik, het onderscheid wel te verstaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:22 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik stel de vraag nog maar 'ns: hoe voorkomt men dat de rebellen straks niet per ongeluk op de westerse vliegtuigen schieten? Hoe ziet men het onderscheid?
Als ze geen bom op je kop gooien, zijn ze Westersquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:22 schreef SemperSenseo het volgende:
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Mij lijkt dat ze wel doorgeven aan die rebellen waar en wanneer er aanvallen gaan komen
Het verleden heeft uitgewezen dat je daar niet van uit kunt gaan..quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:26 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Als ze geen bom op je kop gooien, zijn ze Westers
rondtwitteren dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
![]()
Dan weet Ghadaffi dus ook wanneer de aanvallen komen, dat zou niet erg slim zijn. De rebellen hebben geen commandostructuur als een echt leger dat kent, dus je kan dat soort informatie niet gericht doorgeven.
zei ik tochquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:28 schreef Mr_Memory het volgende:
AirForce One is richting Brazilie, Obama is daar voor een 3 daags bezoek in de regio.![]()
H. Clinton neemt hem waar in Parijs.
Sorry heb ik over het hoofd gezienquote:
Je moet niet alleen aan militaire kracht denken, dan is hij tegenover het westen kansloos. Maar in het verleden heeft hij als reactie op de bombardement van de Amerikanen (1986) terrorisme gebruikt om terug te slaan. Dus de dreiging zou ook best eens op terroristische vergelding kunnen slaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:33 schreef QBay het volgende:
Ik vraag me echt af wat Khadaffi nou denkt te bereiken met elke keer het westen bedreigen. Wat wil hij nou serieus doen dan? De Arabische Liga steunt hem niet meer en westerse troepen aanvallen betekent een directe zelfmoord. Frankrijk, Itali, Canada, Engeland en de VS vegen zijn leger zo van de kaart man als ze echt zouden willen
Dat is waar, maar zodra er duidelijk aanwijzingen zijn dat de aanslagen afkomstig zijn vanuit Khadaffi is hij alsnog ter dood opgeschreven.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je moet niet alleen aan militaire kracht denken, dan is hij tegenover het westen kansloos. Maar in het verleden heeft hij als reactie op de bombardement van de Amerikanen (1986) terrorisme gebruikt om terug te slaan. Dus de dreiging zou ook best eens op terroristische vergelding kunnen slaan.
DAn heb je toch ook geen heul vervelend leven eigenlijk hequote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:28 schreef Mr_Memory het volgende:
AirForce One is richting Brazilie, Obama is daar voor een 3 daags bezoek in de regio.![]()
H. Clinton neemt hem waar in Parijs.
Veel gevechtstoestellen voor 18:000 man. Maar ja,geld moet rollenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:45 schreef Bartholomaeus het volgende:
Even wat cijfers en weetjes uit de Telegraaf overgetypt:
Libische leger:
Manschappen: +- 18.000
Bommenwerpers: 7
Gevechtstoestellen: 336
Transporttoestellen: 91
Trainingsvliegtuigen: 176
Helikopters: 136
Luchtafweer: +- 216
Raketten die het Libische leger heeft:
SA-5 Gammon
SA-2 Guideline
SA-3 GOA
SA-6 Gainful
SA-8 Gecko
Crotale Edir
Belangrijkste NAVO-schepen in de Middellandse Zee
USS Enterprise (nucleair vliegdekschip)
USS Mt. Whitney (commando schip)
USS Kearsarge (vliegdekschip)
USS Ponce (amfibisch aanvalschip)
USS Barry (geleid wapen fregat)
USS Providence (onderzeer)
Deelnemende landen:
Groot-Brittanni
Frankrijk
Verenigde Staten
Katar
Belgi
Noorwegen
Denemarken
Polen (logistiek)
Weet je dat zeker?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:45 schreef Bartholomaeus het volgende:
Veel van die vliegtuigen verkeren een zeer twijfelachtig staat, vooral aangezien ze meer dan 30 jaar oud zijn, en dankzij de lange jaren van sancties amper onderhoud hebben gehad. Op wikipedia staat een completere lijst van luchtmacht.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:45 schreef Bartholomaeus het volgende:
Libische leger:
Manschappen: +- 18.000
Bommenwerpers: 7
Gevechtstoestellen: 336
Transporttoestellen: 91
Trainingsvliegtuigen: 176
Helikopters: 136
Luchtafweer: +- 216
Raketten die het Libische leger heeft:
SA-5 Gammon
SA-2 Guideline
SA-3 GOA
SA-6 Gainful
SA-8 Gecko
Crotale Edir
USS Kearsarge (vliegdekschip)
Deelnemende landen:
Groot-Brittanni
Frankrijk
Verenigde Staten
Katar
Belgi
Noorwegen
Denemarken
Polen (logistiek)
Die hebben eindelijk bericht gekregen dat het loos gaat daar.... gaan ff versneld kant klossen met mekaar nu, nog ff voor de lunch dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:43 schreef SemperSenseo het volgende:
Al Jazeera English: vervroegde bijeenkomst tussen Cameron, Sarkozy en Clinton
Ik weet het niet zeker. Deze informatie staat allemaal op de voorpagina van de Telegraaf.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Want die hele USS Enterprise heb ik nog niet in de Middelandse Zee gezien, en gister was er nog een bron die aangaf dat dat schip in de Rode Zee (?) lag.
Het kan natuurlijk ook collateral damage zijn he, misschien ligt er pal naast wel een rebellengebeuren waar ze op miktequote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:49 schreef aerdt het volgende:
1038: Al-Jazeera report shelling at a Libyan Red Cross camp in central Benghazi.
Dit is in strijd met de Geneva Conventions, maar ik denk niet dat onze Libische vriend daar echt wakker van zal liggen.
Data van de Telegraaf klopt niet helemaal, ff verbeterdquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:45 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
USS Kearsarge (vliegdekschip) (amfibisch aanvalschip)
Belangrijkste NAVO-schepen in de Rode Zee
USS Enterprise (nucleair vliegdekschip)'
[..]
Met warp 9 ben je er natuurlijk zoquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Want die hele USS Enterprise heb ik nog niet in de Middelandse Zee gezien, en gister was er nog een bron die aangaf dat dat schip in de Rode Zee (?) lag.
Dat, hoewel wie zegt dat de rebellen ook niet de nodige onwaarheden verspreiden?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook collateral damage zijn he, misschien ligt er pal naast wel een rebellengebeuren waar ze op mikte
Vanaf de Rode Zee kunnen ze Libie ook wel bereiken. Denk wel dat Egypte luchtruim beschikbaar stellen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Want die hele USS Enterprise heb ik nog niet in de Middelandse Zee gezien, en gister was er nog een bron die aangaf
dat dat schip in de Rode Zee (?) lag.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:00 schreef rakotto het volgende:
En men mij maar niet geloven toen ik gisteren zei dat Kazafi aan gaat vallen.
En die AWACS maken een rotherriequote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:00 schreef Bartholomaeus het volgende:
Sorry, ik heb geen scanner. Heb er toch even een paar fotootjes van gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je gelijk proberen te halen over onschuldige dooien. WIN!!!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:00 schreef rakotto het volgende:
En men mij maar niet geloven toen ik gisteren zei dat Kazafi aan gaat vallen.
Ja en dan. Hij zit dan in Benghazi dan kan je niet bombarderen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:08 schreef Dekatria het volgende:
Dan is die resolutie erdoor, moet er WEER vergaderd worden terwijl Gadaffi lekker doorstoomt. Om gek van te worden.
In principe hoeft er niet vergaderd te worden. Unilaterale actie is toegelaten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:08 schreef Dekatria het volgende:
Dan is die resolutie erdoor, moet er WEER vergaderd worden terwijl Gadaffi lekker doorstoomt. Om gek van te worden.
quote:Authorizes Member States that have notified the Secretary-General, acting nationally or through regional organizations or arrangements, and acting in cooperation with the Secretary-General, to take all necessary measures, notwithstanding paragraph 9 of resolution 1970 (2011), to protect civilians and civilian populated areas under threat of attack in the Libyan Arab Jamahiriya, including Benghazi, while excluding a foreign occupation force of any form on any part of Libyan territory, and requests the Member States concerned to inform the Secretary-General immediately of the measures they take pursuant to the authorization conferred by this paragraph which shall be immediately reported to the Security Council;
?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Sure![]()
Op het moment dat het buitenland klaar staat voor interventie loopt de minister over naar de Gadaffi-kamp
Gisteren geloofden mensen Kazafi dat ie niet zou binnenvallen etc.quote:
Des te irritanter dat ze het alsnog doen met z'n allen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:11 schreef Ulpianus het volgende:
In principe hoeft er niet vergaderd te worden. Unilaterale actie is toegelaten.
Sorry, reageerde op het bericht van Shomila. Die citeerde een onrealistisch bericht van de Staats-tvquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |