Hoogtswaarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:28 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat bewapenen meer zin heeft dan een no-fly zone. Zeker nu ze zelf vliegtuigen hebben.
"the Court considers that in customary international law the provision of arms to the opposition in another State does not constitute an armed attack on that State."quote:
Klopt ook wel, al hoewel je daarvan de legaliteit van kunt betwisten door als staten zaken te doen met burgers inzake het leveren van zware munitie. Al hoewel ik in dit geval mijzelf daarvoor wel in kan vinden om voorstander te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:35 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
"the Court considers that in customary international law the provision of arms to the opposition in another State does not constitute an armed attack on that State."
CASE CONCERNING THE MILITARY AND PARAMILITARY ACTIVITIES
IN AND AGAINST NICARAGUA (NICARAGUA v. UNITED STATES OF AMERICA)
(MERITS) International Court of Justice
Het is in ieder geval geen "act of war" en dat is tot nu toe de grootste barriere in de VN vergaderingen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Klopt ook wel, al hoewel je daarvan de legaliteit van kunt betwisten door als staten zaken te doen met burgers inzake het leveren van zware munitie. Al hoewel ik in dit geval mijzelf daarvoor wel kan pochen om voorstander te zijn.
Dit is eigenlijk gewoon helemaal niet relevant, net zoals elk ander internationaal recht of verdrag.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:35 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
"the Court considers that in customary international law the provision of arms to the opposition in another State does not constitute an armed attack on that State."
case concerning the military and paramilitary activities in and against Nicaragua (NICARAGUA v. UNITED STATES OF AMERICA)
International Court of Justice
@AlArabiya_Engquote:Gaddafi's son Saif al-Islam says troops are near #Benghazi and "all will be over within 48 hours" #alarabiya #Gaddafi #Tripoli #Feb17
Kijk dat begint erop te lijkenquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:06 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
lebeeya 7 fighter jets from Gaddafi's side landed in Benghazi and have joined the freedom fighters. Allahu Akbar!
Vrijheid van meningsuiting is zeer belangrijk, het is echter geen eerste levensbehoefte. Het is iedereen gegund en iedereen zou het ook moeten hebben, maar met geld kun je veel mensen hun mond laten houden. Daarnaast zonder dat ik dictators wil verheerlijken, hebben ze vaak charisma en zijn in staat om veel mensen op de been te krijgen en echt niet alllemaalmet een wapen in de nek. Ik ben er zelf ook wel gevoelig vor als ik van die militaire parades zie en als je belang hebt bij het aanblijven van een dictator kiezen veel mensen eieren voor hun geld.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk gewoon helemaal niet relevant, net zoals elk ander internationaal recht of verdrag.
De meeste mensen daar zijn geboren in onderdrukking en armoede, en verdwijning of excecutie was een logisch gevolg bij het uitspreken van eigen mening. Die mensen daar vechten met hun leven voor wat zij nooit hebben gehad, idealen die hier fundamentele rechten zijn; iets wat wij hier al tijden hebben en ook proberen in stand te houden. En hoewel de verschillen tussen onze culturen misschien heel groot zijn, maakt dit ons in principe hetzelfde.
Het zou heel wat over onze samenleving zeggen, als wij de mensen daar niet zouden steunen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |