abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:28:50 #1
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:29:46 #2
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94183333
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:28 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat bewapenen meer zin heeft dan een no-fly zone. Zeker nu ze zelf vliegtuigen hebben.
Hoogtswaarschijnlijk wel.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_94183527
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Hoogtswaarschijnlijk wel.
"the Court considers that in customary international law the provision of arms to the opposition in another State does not constitute an armed attack on that State."
case concerning the military and paramilitary activities in and against Nicaragua (NICARAGUA v. UNITED STATES OF AMERICA)
International Court of Justice
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_94183565
lig ik gisteren al in mn bed , zie ik dat gadaffi een toespraak houd , mooie beelden indd. van de betogers en dat scherm :P

maar goed , er is weer veel gebeurd , ik heb het idee dat de betogers weer "oprukken "
ik ben erg benieuwd , hoop zo dat het ze lukt !!
hoezo adhd ?
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:38:56 #5
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94183621
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:35 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

"the Court considers that in customary international law the provision of arms to the opposition in another State does not constitute an armed attack on that State."
CASE CONCERNING THE MILITARY AND PARAMILITARY ACTIVITIES
IN AND AGAINST NICARAGUA (NICARAGUA v. UNITED STATES OF AMERICA)
(MERITS) International Court of Justice

Klopt ook wel, al hoewel je daarvan de legaliteit van kunt betwisten door als staten zaken te doen met burgers inzake het leveren van zware munitie. Al hoewel ik in dit geval mijzelf daarvoor wel in kan vinden om voorstander te zijn.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_94183698
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Klopt ook wel, al hoewel je daarvan de legaliteit van kunt betwisten door als staten zaken te doen met burgers inzake het leveren van zware munitie. Al hoewel ik in dit geval mijzelf daarvoor wel kan pochen om voorstander te zijn.
Het is in ieder geval geen "act of war" en dat is tot nu toe de grootste barriere in de VN vergaderingen.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_94183704
Tweets van gpdMiddleEast:

Sprak minuut geleden over telefoon met BritsLibisch meisje in Benghazi:'Om 7 uur 's ochtends, twee keer bombardement op Benghazi vliegveld'

"zeer luide knallen, ik werd er wakker van", zeg ze. Meisje klinkt zeer depressief, gespannen. "We horen steeds vlliegtuigen overkomen"

...Als ik vraag of ze al grondtroepen ziet in #benghazi begint ze te snotteren: "Vliegtuigen zijn terug" roept ze, "we moeten schuilen"...

Ik hoor nu zelfs door de telefoon straaljager geluid. "Oh, shit, shit, shit", zegt ze. "We moeten weg hier". Hoor haar rennen op trap.

Ze is duidelijk in paniek. Straaljagergeluid vermengt zich met geschreeuw van het meisje en haar vrienden. Ze zoeken een kelder op.
Zoon van Tolmai.
pi_94183713
Nu nog een no-fly zone instellen zou mogelijk helemaal verkeerd vallen. Hebben de demonstranten eindelijk zelf vliegtuigen, gaan we ze verbieden om die nog te gebruiken.

Oppositie lijkt er goed voor te staan nu, met meer mensen, vliegtuigen en pantservoertuigen. Alleen geen idee hoe het met hun munitievoorraad staat.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_94183748
gpdMiddleEast

Het is trouwens nog niet gelukt contact te herstellen met maat in Benghazi die afgelopen nacht militaire successen meldde voor rebellen.
Zoon van Tolmai.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:54:02 #10
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94184023
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:35 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

case concerning the military and paramilitary activities in and against Nicaragua (NICARAGUA v. UNITED STATES OF AMERICA)
International Court of Justice

Dit is eigenlijk gewoon helemaal niet relevant, net zoals elk ander internationaal recht of verdrag.

De meeste mensen daar zijn geboren in onderdrukking en armoede, en verdwijning of excecutie was een logisch gevolg bij het uitspreken van eigen mening. Die mensen daar vechten met hun leven voor wat zij nooit hebben gehad, idealen die hier fundamentele rechten zijn; iets wat wij hier al tijden hebben en ook proberen in stand te houden. En hoewel de verschillen tussen onze culturen misschien heel groot zijn, maakt dit ons in principe hetzelfde.

Het zou heel wat over onze samenleving zeggen, als wij de mensen daar niet zouden steunen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:56:16 #11
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94184089
gpdMiddleEast GPD Middle East
Toekomst Benghazi? drie scenario's dreigen:1.BELEGERD, als Sarajevo in'90s. 2.GEZUIVERD, als Hama (syrie), 3. UITGEROEID, als Srebrenica
pi_94184359
quote:
Gaddafi's son Saif al-Islam says troops are near #Benghazi and "all will be over within 48 hours" #alarabiya #Gaddafi #Tripoli #Feb17
@AlArabiya_Eng
pi_94184378
lebeeya 7 fighter jets from Gaddafi's side landed in Benghazi and have joined the freedom fighters. Allahu Akbar!
pi_94184471
Laten we hopen dat het waar is, hopelijk kunnen ze dan de artillerie proberen uit te schakelen. Dat zou mooi zijn.... Vooral in Misratah!
pi_94184631
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:06 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
lebeeya 7 fighter jets from Gaddafi's side landed in Benghazi and have joined the freedom fighters. Allahu Akbar!
Kijk dat begint erop te lijken :)
als het waar is natuurlijk
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:35:49 #16
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94185309
We moeten echt ff op de hoogte komen van de slagkracht van de FLAF.

Vorige topic en de wiki geven wel aan dat er piloten zijn overgelopen (incl jets), maar het is allemaal een beetje vaag en niet te verifiren. Wat misschien ook wel deel van de strategie is.

Drie tot vijf zijn minimaal te verifiren, afhankelijk van of je die op Malta meetelt. Sowieso degene die de strike uitvoerden op de oorlogsbodems van Ghadaffi, plus de held die een basis bombardeerde met zichzelf.
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:38:30 #17
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94185388
Of zit ik op veel te weinig.
pi_94186075
Hm. Gadaffi gaat winnen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 12:04:30 #19
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_94186186
Iedereen moet weten dat Kazafi juist niet aan het winnen is. Zagen jullie gisteren niet hoe hij erbij zat? En vergeten jullie weer hoe zij met propoganda omgaan? Steeds claimen dat zij wat hebben en iedereen kopieert het nieuws... Terwijl dat allemaal niet zo is.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_94186328
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk gewoon helemaal niet relevant, net zoals elk ander internationaal recht of verdrag.

De meeste mensen daar zijn geboren in onderdrukking en armoede, en verdwijning of excecutie was een logisch gevolg bij het uitspreken van eigen mening. Die mensen daar vechten met hun leven voor wat zij nooit hebben gehad, idealen die hier fundamentele rechten zijn; iets wat wij hier al tijden hebben en ook proberen in stand te houden. En hoewel de verschillen tussen onze culturen misschien heel groot zijn, maakt dit ons in principe hetzelfde.

Het zou heel wat over onze samenleving zeggen, als wij de mensen daar niet zouden steunen.
Vrijheid van meningsuiting is zeer belangrijk, het is echter geen eerste levensbehoefte. Het is iedereen gegund en iedereen zou het ook moeten hebben, maar met geld kun je veel mensen hun mond laten houden. Daarnaast zonder dat ik dictators wil verheerlijken, hebben ze vaak charisma en zijn in staat om veel mensen op de been te krijgen en echt niet alllemaalmet een wapen in de nek. Ik ben er zelf ook wel gevoelig vor als ik van die militaire parades zie en als je belang hebt bij het aanblijven van een dictator kiezen veel mensen eieren voor hun geld.
pi_94187817
Gaddafi wins !
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:03:42 #22
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94188177
13:13 Reuters Medecins Sans Frontieres has withdrawn its teams from eastern Libya to Egypt due to the heavy fighting. It will still help Libyans, mainly through sending supplies, MSF said in a statement. Read more here

12:32 Reuters A doctor in Misrata said that the artillery bombardment on the city killed at least 5 people and wounded 11. Most of the casualties come from the east and south, he said.

12:06 Reuters The UN envoy to Libya found heavy destruction and silent streets in Az-Zawiyah. He saw more than 24 buildings in the city centre, held by protesters against for over two weeks, had been destroyed. There was no noticeable commercial activity and no women or children in the streets, he said. Opponents of Gaddafi and exiles keeping contact with relatives across the country say his troops have rounded up hundreds of young men in Zawiyah since taking the town. Read more here

10:56 Reuters Very heavy bombardments took place in Misrata in the morning. Heavy weapons and tanks had been seen by residents. They said the attack started at 7 am.
2019: The Great Awakening
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:06:17 #23
137562 rakotto
pi_94188279
guillaumeferron: RT @dovenews: REUTERS!! ppl of Misrata confirmed Gaddafi's forced didnt enter the city. #SaveMisrata #SaveLibya #Gaddaficrimes #feb17
pi_94188646
Aloha_Analytics13:12 16/3
RT @ShababLibya: Attack on Ajdabiya by Gaddafi forces ended in a disaster for them yet news agencies quote #Libya TV in saying imminent attack on Benghazi
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:17:27 #25
137562 rakotto
pi_94188706
Bewijs dat het volgen van oude media onbetrouwbaar is. Iedereen gebruikt gewoon het Libische staatszender als bron. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')