abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:39:28 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_94008828
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:37 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Rusland gaf al aan dat ze het niet wilden.
Ja maar nu de Arabische Liga er achter staat is het een andere zaak denk ik.
pi_94008833
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:34 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Dat kun je vinden ja. Maar licht je mening dan even bij. :P
Een no-fly-zone is de facto een oorlogsverklaring aan Khaddafi en zijn regime. Het helpt de burgers niet, want voor zover ik weet, is er op het moment weinig gevaar van vliegtuigen voor hen. Er is kortom geen sprake van een doorslaggevende humanitaire reden. Het zorgt er wel voor dat er door het Westen -laten we wel wezen- gevochten moet worden in Libi, we zouden ons weer begeven in een uitzichtloze situatie (wat gaat er gebeuren, wat komt er hierna?). Daarnaast is er nog het principile bezwaar van de schending van soevereiniteit, wat echt geen slap excuus is om te mogen moorden, het heeft gevolgen.

Dus, ik vind het onverstandig en daarom vind ik het jammer.
pi_94008865
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja maar nu de Arabische Liga er achter staat is het een andere zaak denk ik.
Ik ben benieuwd. Ik hoop van harte dat de no-flyzone er zo snel mogelijk komt. ^O^
Zoon van Tolmai.
pi_94008928
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een no-fly-zone is de facto een oorlogsverklaring aan Khaddafi en zijn regime. Het helpt de burgers niet, want voor zover ik weet, is er op het moment weinig gevaar van vliegtuigen voor hen. Er is kortom geen sprake van een doorslaggevende humanitaire reden. Het zorgt er wel voor dat er door het Westen -laten we wel wezen- gevochten moet worden in Libi, we zouden ons weer begeven in een uitzichtloze situatie (wat gaat er gebeuren, wat komt er hierna?). Daarnaast is er nog het principile bezwaar van de schending van soevereiniteit, wat echt geen slap excuus is om te mogen moorden, het heeft gevolgen.

Dus, ik vind het onverstandig en daarom vind ik het jammer.
Zo kun je er ook tegen aankijken ja. Dan nog een vraag: wat vind je dat er wel moet gebeuren dan? Want dat Khaddafi zijn eigen volk afslacht moet gewoon stoppen. Wat zou jij willen zien dat de NAVO of de VS doet?
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:43:07 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94008957
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:37 schreef remlof het volgende:
Ow en Algerije is wel een buurland en die moet het er ook mee eens zijn volgens mij.
Dat zou lachen zijn. Algerije zou Ghaddafi gesteund hebben, met wat weet ik ff niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94008988
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:42 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Zo kun je er ook tegen aankijken ja. Dan nog een vraag: wat vind je dat er wel moet gebeuren dan? Want dat Khaddafi zijn eigen volk afslacht moet gewoon stoppen. Wat zou jij willen zien dat de NAVO of de VS doet?
Niets. Ik vind dat ze niets moeten doen. Humanitaire hulp aanbieden en verlenen mocht dat lukken. Nou ja, misschien inderdaad de financile tegoeden bevriezen, zoals reeds gebeurd is, een wapenembargo instellen, voor zowel regering als opstandelingen, en dan maar afwachten en hopen dat de ellende snel voorbij is, waarna we weer zaken kunnen doen met het regime dat dan aan de macht is.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:46:31 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_94009086
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niets. Ik vind dat ze niets moeten doen. Humanitaire hulp aanbieden en verlenen mocht dat lukken. Nou ja, misschien inderdaad de financile tegoeden bevriezen, zoals reeds gebeurd is, een wapenembargo instellen, voor zowel regering als opstandelingen, en dan maar afwachten en hopen dat de ellende snel voorbij is, waarna we weer zaken kunnen doen met het regime dat dan aan de macht is.
Onze betrekkingen met Ghadaffi kunnen niet meer genormaliseerd worden. Daarom moet hij weg, als ie niet goedschiks wil dan maar kwaadschiks.
pi_94009172
Weinig gevaar voor burgers van vliegtuigen lees ik? Misschien kun je nog eens kijken naar het aantal luchtaanvallen dat er al geweest is op steden, dan kom je er misschien nog wel op terug. Die luchtaanvallen zijn helaas ook nog niet gestopt, en al zou hij stoppen, dan kan hij het later weer opnieuw proberen. Gewoon aanpakken die man.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:51:06 #10
pi_94009234
Ik weet zeker dat de bevolking van Zawya weldegelijk last heeft gehad van de luchtaanvallen. En hoe zat het met die gastarbeiders die als menselijk schild gebruikt zouden worden?

Maar ik heb al eerder gezegd, dat het schenden van mensenrechten wat mij betreft voldoende reden is voor ingrijpen. En dat was voor de berichten van de VN over het inzetten van kindsoldaten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_94009257
Wat ik me wel afvraag: stel de no-flyzone komt er.
Wat voor sancties staan erop als het dan wordt overtreden en als hij gewoon doorgaat met vliegtuigen de lucht in te sturen?
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:52:32 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_94009283
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:51 schreef Bartholomaeus het volgende:
Wat voor sancties staan erop als het dan wordt overtreden en als hij gewoon doorgaat met vliegtuigen de lucht in te sturen?
Die worden dan neergeschoten.
pi_94009369
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:51 schreef Bartholomaeus het volgende:
Een raket van dit:

zaterdag 12 maart 2011 @ 18:08:19 #14
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94009858
#ijsvv RT @SaloumehZ: 6:58pm Al Jazeera Despite earlier rumours, the Arab League will not call for a no-fly zone. @AJELive #Libya
Twitter - 1 minuut geleden

SukMaBalls Quote; 6:58pm Al Jazeera is hearing rumours the Arab League will NOT call for a no-fly zone but will ask UNSC to discuss it.
Twitter - 4 minuten geleden

blondblondblond RT @AJELive: Al Jazeera is now hearing that despite earlier claims, Arab League will NOT call for no-fly zone over #Libya. Keep up:
Libya Live Blog - March 12 | Al Jazeera Blogs - aljazeera.net
Twitter - 8 minuten geleden

6:58pm (AJE)
Al Jazeera is hearing reports that despite earlier rumours the Arab League will not call for a no-fly zone but instead will ask the UN Security Council to discuss the issue.
According to reports, the League could not get a unanimous vote which is required under article six of the Arab League constitution which states that when a member country is threatened by an Arab League proposal - the vote must be unanimous.
2019: The Great Awakening
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:40:52 #15
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94010767
NicRobertsonCNN
#Govt-organized trip today to show tightening of Gadafi's grip: the detritus of war litters road from Bin Jawad all the way to Ras Lanuf.

On the drive from Bin Jawad, we pass burnt-out & rocketed vehicles, empty ammo cases, burnt-out weaponry. #Libya

In Bin Jawad, we see a Katyusha rocket embedded in the wall of a house, empty children's shoes pinned underneath it

In Bin Jawad, see two familes in their houses, they say rebels driven out by Gadhafi forces about five or six days ago. #Libya

Huge oil fire burning at #Ras Lanuf refinery, smoke clouds stretching for ten miles.. appears out of control, no firefighters nearby. #Libya

Govt takes us to Ras Lanuf oil refinery housing complex -- only soldiers here, no civilians left.. 100s of empty houses & med clinic closed
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:40:58 #16
pi_94010772
AJE: Persconferentie Arab League.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:41:55 #17
104871 remlof
Europees federalist
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:42:35 #18
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94010837
7:24pm (AJE)
A Brazilian reporter who was freed from detention in Libya has urged Gaddafi's government to release a colleague from a British newspaper who is still held in the violence-wracked country.
Andrei Netto says he believes he was released after eight days because of "good ties'' between Brazil and Libya.
He fears for the fate of colleague Ghaith Abdul-Ahad, an Iraqi national working for The Guardian.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:03:07 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_94011570

Hier maak ik uit op dat Algerije en Syri wel instemmen met het aanvragen van de no-fly zone bij de Veiligheidsraad maar tegen het zoeken van contact met de Verzetsraad?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:52:01 #20
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94013606
Arabische Liga wil VN-resolutie vliegverbod (de Gelderlander)
quote:
Of het ook echt tot een vliegverbod komt, is onzeker. Voorstanders van een no-flyzone hoopten dat de liga zich onvoorwaardelijk zou uitspreken voor de maatregel. In plaats daarvan heeft de liga de VN-Veiligheidsraad opgeroepen tot een resolutie voor een verbod te komen. De VN-Veiligheidsraad is echter verdeeld over het onderwerp.

Voorstanders van een no-flyzone zeiden deze week dat de missie wellicht ook door kan gaan als de de VN-Veiligheidsraad niet tot een besluit komt, maar de Arabische regio en Europa wel een vliegverbod steunen. Europa is echter verdeeld over de kwestie. De Arabische Liga heeft zich nu evenmin duidelijk uitgesproken.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:59:23 #21
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94013918
G'evening. :Y)

Goed nieuws dat een NFZ nu eindelijk een stapje dichterbij komt, nu de anti's zoveel terrein ( en levens ) verliezen. :{

7:38pm The Arab League asks the UN Security Council to impose a no-fly zone over Libya.
7:40pm The Arab League says it rejects any "foreign military" intervention against the Libyan people.
7:44pm The Arab League says the Libyan regime has lost legitimacy through its crimes.

7:50pm "The Arab League has officially requested the UN Security Council to impose a no-fly zone against any military action against the Libyan people," Amr Moussa, the Arab League secretary-general, said after a meeting of the group.
Youssef Bin Alawi Abdullah, the Omani foreign minister, said the resolution was passed "unanimously".

8:10pm The Arab League's decision lays the groundwork for foreign powers to consider a no-fly zone over Libya. The league also reportedly decided to recognise a rebel council as the representative of the Libyan people.

The decision, announced on Egyptian state television, ends weeks of debate among Arab nations, overcoming widespread resistance to the idea of foreign intervention in an Arab state.

8:35pm Amr Moussa, the Arab League secretary-general, was asked how it would be possible to avoid "military action" while imposing a no-fly zone.
He replied by saying that it could be implemented through jamming Libyan military signals, however, if other measures are required, it will be up to the UN Security Council to decide.

Al Jazeera's James Bays, reporting from the capital Cairo, puts it all into perspective:

~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:00:30 #22
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94013966
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:42 schreef MangoTree het volgende:
7:24pm (AJE)
A Brazilian reporter who was freed from detention in Libya has urged Gaddafi's government to release a colleague from a British newspaper who is still held in the violence-wracked country.
Andrei Netto says he believes he was released after eight days because of "good ties'' between Brazil and Libya.
He fears for the fate of colleague Ghaith Abdul-Ahad, an Iraqi national working for The Guardian.
Potver. -O-
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:11:07 #23
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94014441
hardecijfers RT @SkyNewsBreak: Reuters: Al Jazeera says one of its cameramen has been killed in an ambush near Benghazi in eastern Libya
Twitter - 1 minuut geleden (nu op AJE)

Mohamed Nanabhay mohamed
RT @ajimran: #libya. A colleague R.I.P: Al-Jazeera cameraman Ali Hassan Al-Jaber was killed in an ambush near Benghazi in eastern Libya. 1 minute ago via Seesmic for iPhone

[ Bericht 37% gewijzigd door MangoTree op 12-03-2011 20:17:57 ]
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:29:58 #24
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94015409
Haarkappers vechten tegen soldaten' (de Standaard)
quote:
Terwijl de wereld debatteert over een no-flyzone, is in Libi een grondoorlog uitgebroken', zegt de Vlaamse cameraman Daniel Demoustier (47). Soldaten met tanks staan tegenover haarkappers en studenten. Er worden lijken zonder hoofd aangevoerd.'

...

Een no-flyzone lost ook weinig op', meent hij. De luchtmacht van Kadhafi is uiterst inefficint. We zien hun bommen geregeld vallen, maar ze ploffen meestal in het woestijnzand. Ik heb nog geen enkele gewonde gezien als gevolg van een vliegtuigbom.'

De echte precisiewapens van de Kadhafi-troepen zijn hun mortieren en tanks', aldus Demoustier. Als je die wil uitschakelen, moet je bombarderen en maak je sowieso ook burgerslachtoffers. In Bin Jawad hebben we trouwens gezien dat de soldaten van Kadhafi zich ook in burgerhuizen verschuilen. De rebellen willen geen Amerikaanse of Britse grondtroepen in hun land, maar de andere oplossingen lijken ook alleen maar naar een patstelling te leiden.'

Ook voor de internationale media wordt het uiterst moeilijk om verslag te blijven uitbrengen over het bloedige conflict, zegt Demoustier. Vandaag zagen alle journalisten hier lijkbleek. Iedereen wil weg. Maar we weten zelfs niet of we nog weggeraken. Ik hoop dat vele journalisten hun verantwoordelijkheid nemen en zich desnoods terugtrekken tot Benghazi, maar niet verder.'

Daar gaat de echte burgeroorlog beginnen. De troepen van Kadhafi hebben voorlopig alleen nog maar enkele onnozele dorpjes heroverd, al zijn die wel belangrijk voor de olietoevoer. Maar zelfs dat kostte hen een week. Benghazi is de tweede stad van Libi, met een half miljoen inwoners n met legereenheden die voor de oppositie de verdediging op zich nemen. Volgens mij kan het hier nog maanden duren.'
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:43:44 #25
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94016019
Zorgwekkend is de situatie in Libi. Interventie is noodzakelijk, anders gaat het de oppositie echt niet lukken om Ghadaffi uit zijn feitelijke ambt te zetten. Tenzij men dan liever de ''revolutie'' niet ziet slagen. Het is een afweging dat (nu) cruciaal kan zijn, voor het succes.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')