Gewoon even verder doorzetten. Ik ga nog even op zoek naar nog wat filmpjes.quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:57 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ok, dit kan ik nu.
Het begin maken lijkt erg op hoe ik vroeger als kind armbanden maakte enzo.
Ik vind het verder eigenlijk echt onmogelijk om te zien waar ik mijn naald in moet doen om een lusje te maken zeg maar. Bij breien is het veel logischer want je houdt alle lusjes op je naald altijd.
En mijn lapje is echt gatenkaas geworden. Hm. Misschien toch maar een muts breien dan.
Het grote haaktopic #73
1 | - [url=http://forum.fok.nl/topic/1612011]70[/url] - [url=http://forum.fok.nl/topic/1614903]71[/url]- [url=http://forum.fok.nl/topic/1617321]72[/url] |
mooit uitgelegd door deze website:quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:57 schreef Tegan het volgende:
Ik vind het verder eigenlijk echt onmogelijk om te zien waar ik mijn naald in moet doen om een lusje te maken zeg maar. Bij breien is het veel logischer want je houdt alle lusjes op je naald altijd.
En mijn lapje is echt gatenkaas geworden. Hm. Misschien toch maar een muts breien dan.
Het grote haaktopic #73
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:06 schreef trovey het volgende:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=A3EADB0C6C2D82ED
Een complete lijst. Ik zal je leren haken.![]()
Was al bezig, maar het duurde evenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:07 schreef trui het volgende:
Tegan, ik heb nog een paar linkjes voor in de OP, naar de vorige delen van 't haaktopic. 'gewoon' selecteren uit onderstaande 'code', kopiėren, en in je OP plakken direct na die hele lange rij linkjes naar vorige delen.
[ code verwijderd ]
Thanksquote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:06 schreef trovey het volgende:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=A3EADB0C6C2D82ED
Een complete lijst. Ik zal je leren haken.![]()
Mijn lapje ziet er helemaal niet zo (perfect) uitquote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:08 schreef saaw het volgende:
[..]
mooit uitgelegd door deze website:
[ afbeelding ]
This photo shows the crochet hook inserted into the stitch, ready to crochet in the back loop only of that stitch.
[ afbeelding ]
To help you understand what part of the stitch a pattern is referring to when it says to crochet in back loop only or in front loop only, in this photo, I have outlined back loops in red and have outlined front loops in blue.
Normaal gesproken haak je door allebei, maar ik haak zelf eigenlijk altijd alleen door de 'front loop'
Ah, duidelijk, logisch ook welquote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:35 schreef trovey het volgende:
Of je door beide of de voorste of de laatste haakt ligt ook aan het effect wat je wilt hebben. Als je een rondje haakt en je gaat ineens in de voorste lus haken dan krijgt dan een bakje met een scherpe rand want je haakwerk gaat dan een rand maken op die plek. Bij sommige platte dingen haak je in de voorste lus om aan de achterkant ribbels te krijgen...voor de mooi of voor een effect om de lap b.v. als vaatdoekje te gebruiken (schrobt beter). Soms sla je ook wel eens een steek over om allerlei redenen, b.v. bij schelpjes haken moet je steken overslaan, dan een aantal stokjes en/of dubbele stokjes haken in 1 steek en dan weer een aantal steken overslaan, je krijgt dan vanzelf de schelpvorm.
Komt van de website die erboven vermeld staat hoor, heb ik niet getekend! Maar wel een heel handige site iddquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:31 schreef caroline88 het volgende:
Ik haak eigenlijk altijd door beide lusjes. Mooi die foto met uitleg saaw!
Haken lukt me wel redelijk maar foto's editen nog niet echt.
Dr staan nog veeeeeel meer boekjes daar. Maar weet niet of al die linkjes van mij gewaardeerd worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 07:05 schreef EsseEi het volgende:
Ohh ik was dat ANgry Bird varken helemaal vergeten te noemen! die is echt onwijs gaaf:D:D
Ik vind als je een knuffeltje haakt, als je het door alleen het voorste/achterste lusje maakt, lijkt het niet echt op het origineel zeg maar, wordt langer en (vind ik) minder mooi
Voor andere dingen (lapjes) kan het juist het gewenste effect vinden, of soms moet je inderdaad een scherpe hoek maken en dan moet het juist wel
*ipv zpagetti maken van oude kleding ga ik van die oude kleding maar een knufje maken uit dat boek wat whoop poste, naaien dus, was tochniet kapot van die zpagetti spul en heb niet genoeg. En wil iets met oude kleding doen omdat ik voor een project iedere maand iets maak rondom een thema en maart is Recyclen
quote:
PET:
Steekverhouding: 8 hstk met haaknld 8 mm met Eskimo = ca 10 cm breed. Gebruik eventueel grotere of kleinere nld om de juiste steekverhouding te krijgen. Haak een proeflapje!
Tip haken: het eerste hstk van elke tr met 2 l vervangen. Eindig elke tr met 1 hv in de tweede l van de tr.
Afkanten van haak-st:
2 st samen haken: Haak 1 hstk, maar haal nog niet de draad de laatste keer door het lusje (= 3 st op de nld). Haak het volgende hstk, en haal dan de laatste keer de draad door alle lusjes op de haaknld u heeft nu 1 hstk minder op de tr.
Pet: Haak met haaknld 8 mm en Eskimo 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 8 hstk om de ring. Lees Tip haken!
2e tr: Haak 2 hstk in elk stk maar steek de haaknld alleen door de achterdeel van het hstk op deze manier krijgt u een structuurmotief = 16 hstk.
3e tr: * 1 hstk in het eerste hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 24 hstk.
4e tr: * 1 hstk in de 2 eerste hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 32 hstk.
5e tr: * 1 hstk in de eerste 3 hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 40 hstk.
6e tr: * 1 hstk in de eerste 4 hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 48 hstk.
7e tr: * 1 hstk in de eerste 5 hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 56 hstk.
8e tr: * 1 hstk in de eerste 6 hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 64 hstk.
9e -12e tr: 1 hstk in elk hstk = 64 hstk.
13e tr: * Haak 6 hstk, haak vervolgens het 7e en 8e hstk samen (zie de beschrijving hierboven )*, herhaal *-* = 56 hstk.
14e tr: * Haak 5 hstk, haak vervolgens het 6e en 7e hstk samen *, herhaal *-* = 48 hstk.
15e tr: * Haak 4 hstk, haak vervolgens het 5e en 6e hstk samen *, herhaal *-* = 40 hstk.
16e -18e tr: 1 v in elk hstk = 40 v.
Klep: De klep wordt met een dubbele draad over de middelste 18 v aan de voorkant gehaakt als volgt:
1e nld: Haak 1 hstk in elke v =18 hstk. Keer het werk.
2e 4e nld: Keer het werk, haak 2 l, en haak de volgende 2 hstk samen (zie de beschrijving hierboven). Haak de rest van de nld met 1 hstk in elk hstk, maar haak de 2 laatste hstk ook samen = 12 hstk.
5e nld: Haak 1 nld van v om de hele rand van de klep en de pet (1 v in elk hstk haken).
Strepen: Plaats 1 merkdraad in de 16e tr aan beide kanten van de pet. Haak 1 hv bij de ene merkdraad. Maak de st ca 1-1 cm lang en haak 1 hv in de 15e tr. Maak de st ca 1-1 cm lang en haak 1 hv in de 14e tr haak door op deze manier tot aan de merkdraad op de andere kant van de pet. Maak nog 2 strepen op dezelfde manier. Hecht stevig af.
De klep is vrij makkelijk als ik het zo lees. Je moet met een nieuwe draad beginnen in de buitenste van de middelste 18 vasten in de onderste toer van het petje zelf. In die buitenste vaste haak je twee lossen als eerste halve-stokje. Daarna nog 17 halve-stokjes haken, werk keren en twee begin lossen maken. Na die twee beginlossen in het laatste en voorlaatste halve-stokje van de vorige toer 1 nieuw half-stokje (dus 1 steek minderen).quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:36 schreef saaw het volgende:
Ik heb wel een goed patroon gevonden voor een muts met klep trouwens maar begrijp er de ballen van. Misschien dat een van jullie me op weg kan helpen?
[..]
Klopt het dan zo? En is hstk een half stokje?quote:4 lossen haken en die met een vaste aan elkaar maken tot ring.
1e toer: Meerderen tot 8 steken. maar daar staat iets over lossen, wat ik niet begrijp. Ik meerder altijd door bijv 2 steken in 1 steek te maken, klopt dat?
2e toer: Meerderen zoals ik het normaal dus doe, maar dan door het achterste lusje [back loop van eerder gesprek]
3e toer: Dit is meerderen om en om toch? Dus een gewone, een dubbele, etc. Maar blijf ik dat dan in de back loop doen?
4e toer: Meerderen om de 2. Dus 2 normale, dan een dubbele, etc.
5e toer: Meerderen om de 3. Dus 3 normale, dan een dubbele, etc.
etc.
9e tot 12e toer is gewoon rechtdoor.
13e toer: Minderen om de 6 steken.
14e toer: Minderen om de 5 steken.
15e toer: Minderen om de 4 steken.
16e-18e toer: vasten 'rechtdoor'.
Op de markt hebben ze het ook vaak, goedkoper dan de HEMA (hier dan)quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:25 schreef femsss het volgende:
Die Angry Bird dingen zijn gaaf zeg! Ik wil me daar binnenkort ook maar eens op storten (knuffeltjes haken). Waar vul je ze eigenlijk mee? Gewoon watten ofzo?
Eerst m'n sjaal afmaken
Kussenvulling van Blokker. Kussentje van 45x45 cm kost 1,50 geloof ik. Let op, in de verpakking zit het opgerold, dus niet op zoek gaan naar een vierkante verpakkingquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:25 schreef femsss het volgende:
Die Angry Bird dingen zijn gaaf zeg! Ik wil me daar binnenkort ook maar eens op storten (knuffeltjes haken). Waar vul je ze eigenlijk mee? Gewoon watten ofzo?
Eerst m'n sjaal afmaken
Dit is dus precies ook mijn probleem. Ik zie het dus ook maar niet en het resultaat ziet er dan ook niet uit. Ik lees even mee met de tips hier.quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:57 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ok, dit kan ik nu.
Het begin maken lijkt erg op hoe ik vroeger als kind armbanden maakte enzo.
Het grote haaktopic #73
De video's die eerder in dit topic werden gegeven zijn heel duidelijkquote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:28 schreef Morri het volgende:
[..]
Dit is dus precies ook mijn probleem. Ik zie het dus ook maar niet en het resultaat ziet er dan ook niet uit. Ik lees even mee met de tips hier.
Waar staat dat in de winkel tussen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:27 schreef cropje het volgende:
[..]
Kussenvulling van Blokker. Kussentje van 45x45 cm kost 1,50 geloof ik. Let op, in de verpakking zit het opgerold, dus niet op zoek gaan naar een vierkante verpakking
[ afbeelding ]
Verschilt per winkel, meestal bij de kaarsen en en de lampenkappen enzo, soms bij de frobelspulletjes (kraaltjes, stickers etc.)quote:
Hierquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:41 schreef femsss het volgende:
Antartica ik vind het ook verslavend en ik ben pas een paar weken bezig![]()
Is er ergens een patroontje te vinden van die angry bird? als het al gezegd is sorry, heb niet helemaal teruggelezen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb die knufelpatroontjes geprint op "het werk";) vanavond misschienproberen...of toch even Swap haken:D
trouwens, wat doen jullie normaal bij zo'n meet?
En yppy, koekjes klinken jummie
Gelukkig nietquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:27 schreef antartica het volgende:
Straks werken grmppfff, vanavond pas weer haken. Dan merk ik echt hoe verslavend het is...
Dromen jullie wel eens over je haakwerkje? ik droomde vannacht dat ik mijn hele swap-ding verpest had hihi...vanmorgen toen ik wakker werd was ik vet opgelucht... Best wel erg!!
ik heb dat bloemenhaakboek wel bij boekenvoordeel gekocht hoor!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:51 schreef trovey het volgende:
Op zoek naar het bloemenhakenboek bij de Witte Boekenwinkel....hebben ze hier Boekenvoordeel dus vergeet het maar.
De enige haakboeken die ze hadden waren twee beestjesboeken (en ik ben niet zo van de beestjes haken
) en een basisboek wat ik toevallig al op de Creatiefbeurs had gekocht.
Ik ben wel bezig met mijn wolhouder maar de eerste heb ik weer uitgetrokken want toen ik halverwege was bleek er een breuk in het bakje(voor wasknijpers) te zitten en ik ga niet al dat werk doen als het onderbakje het elke moment kan begeven.. Helaas had de Wibra ze ook niet meer.
Nu maar een exemplaar gebruikt wat ik nog had liggen, eentje die je groter en kleiner kunt maken maar zonder hengsel.....recycling.
![]()
Ik ben de hele winkel doorgeweest ....hier dus echt niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:59 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ik heb dat bloemenhaakboek wel bij boekenvoordeel gekocht hoor!
ja, totdat hij beter erin is dan ik.. dan ga ik zijn wol saboteren denk ikquote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:47 schreef EsseEi het volgende:
Maar het varken is niet gratis en deze wel
en ja ik droom weleens over haakwerkjesmaar vooral over de steken enzo
maar gelukkig nu niet meer zo erg, blijkbaar te moe ofzo
bij een haakmeet? ehm, haken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb die knufelpatroontjes geprint op "het werk";) vanavond misschienproberen...of toch even Swap haken:D
trouwens, wat doen jullie normaal bij zo'n meet?
En yppy, koekjes klinken jummiehahaha
we hebben bij de vorige meets elkaar wat dingen laten zien die we aan het maken waren/gemaakt hebben, en we gingen ook verder met WIPjes...
ik moet nog even kijken wat ik allemaal meeneem, omdat ik nu dus voor de 3e keer kom, maar volgens mij was buiten Yppy en Lyssa nog niemand anders naar een haakmeet geweest, toch?(kan ik eens wat dubbel meenemen...
)
Oh maar dat had ik ook wel begrepen hoor. Ik vond het gewoon heel knap getekend maar vooral ook knap gevonden door jou!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:08 schreef saaw het volgende:
[..]
Komt van de website die erboven vermeld staat hoor, heb ik niet getekend! Maar wel een heel handige site idd
SPOILER: meeroverdemeettOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha oh nee, ik kan gewoon niet lezen!quote:
Volgens mij is er ge-edit. Ik las ook morgen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:47 schreef EsseEi het volgende:
haha oh nee, ik kan gewoon niet lezen!Overmorgen staat er ^^
Stad met meer dan 120.000 inwoners maar eigenlijk is het net een groot dorp.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:21 schreef wyccie het volgende:
trovey, als je in een redelijk grote stad woont: bij de Selexyz hebben ze dat boek in de ramsj.
En misschien de boekenafdeling van de V&D?
Yes guilty, ik had me eerst een dag vergist.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Volgens mij is er ge-edit. Ik las ook morgen.
Ik heb een bol met 3 kleuren die in elkaar overlopen, nr 30 van catania. Voor m'n mupke, want de multicolor van de Zeeman lijkt me straks veel te warm. Ze heeft nog niet zoveel haar op d'r hoofd dat ik d'r blootshoofds wil dragen buitenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:52 schreef mijsje het volgende:
ja, dat zou ik doen, 3 bollen tegelijk, anders is het zo'n gedoe met het uitzoeken waar je de draad moet dubbelvouwen enzo...ik denk dat dat wel moet lukken. catania is voor 2,5-3,5 dus 3 draden is tussen 7,5-10,5 qua haaknaald... en dat zou dus moeten kunnen. (gewoon lekker suf verdrievoudigd...
) ik ben benieuwd naar de foto's. wil je de muts effen maken? of ga je verschillende kleuren tegelijk gebruiken?
mooie kleurtjesquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:24 schreef SummerBreeze het volgende:
Zo, ik laat ook weer eens van me horen. Bezig met veel te veel projectjes tegelijk: Over drie maanden word ik voor het eerst tante (spannend!!!) en voor mijn aanstaande neefje/nichtje ben ik nu bezig met een mobiele. Daarvoor haak ik allemaal kleine beestjes (vooral draakjes, dino's en andere stoere beesten) in felle kleuren die door vriendlief zijn uitgezocht
[ afbeelding ]
Heb nu drie dino-hoofdjes af, dus nog minimaal 3 lijfjes te gaan. en daarna alles aan elkaar zetten en aan een grote ring hangen.
[ afbeelding ]
Ver ben ik bezig aan een kruikenzak. Ik heb de laatste tijd vaak pijn in m'n rug en een warme kruik helpt dan. Maar door een handdoek (die ik er nu omheen heb) komt de wearmte bijna niet. Dan maar zelf iets van katoen van de Wibra maken:
[ afbeelding ]
en een detailfoto van het sluitmechanisme
[ afbeelding ]
door de onderste gaatjes ga ik een mooi paars satijnlint rijgen waarmee de zak dichtgebonden wordt.
Als laatste ben ik aan een nieuwe deken begonnen. De vorige viel qua kleuren te hard uit, dus die is na 10 toeren van 2,5 meter omgedoopt tot sjaal. Nu bezig met allemaal hexagonen waarvan ik er in totaal 336 met gaan maken. Het zijn er veel, maar het gaat ook snel. Ik maak er op een avond een stuk of 7 (en dat is op een avond nadat ik hard gewerkt heb en dus eigenlijk te moe ben.)
[ afbeelding ]
Ziet er leuk uit, maar ik denk dat ik de zeshoeken toch een andere bestemming ga geven. Ze zijn gemaakt van acryl en dat is niet altijd lekker om onder te liggen. Het gaat zo prikken als het te warm is. Nu mijn vriend maar even overhalen dat ik weer naar de winkel mag waar ik gisteren even ben wezen kijken.
Heel mooi garen gezien, maar dat kostte wel meteen 9,95 per bol van 50 gram. Ik ben bang dat vriendlief 100 euro voor een deken (want daar zou ik dan ongeveer op uitkomen) iets te duur gaat vinden. Maar die Babyalpaca was zo zacht en zo mooi diep-paars en zo knuffelbaar en zo mooooooooi. Ikwillet, ikwillet, ikwillet.
Gefeliciteerd met je verjaardagquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:04 schreef Loqi het volgende:
Ik heb gisteren dit boek gekregen voor mijn verjaardag![]()
[ afbeelding ]
Tofquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:14 schreef StefanieV het volgende:
Mooie kleurtjes SummerBreeze!! Veel succes ermee!
Mijn bloemetjes zijn af, straks foto's nemen en beginnen aan een lavender bunny voor een kraamcadeautje (ook al is het kind ondertussen 5 maand)
edit: bloemetjes
[ afbeelding ]
Ik ben meer van met reuzenstappen snel thuisquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
O mensen wat ook leuk is, haken met borduurgaren![]()
Met 2 draadjes wordt t super klein en is ook niet te doen maar met 4 of met 6 wel, en t is leuk.
Met 2 draadjes wel, was met een 0,75 met 4 en 6 niet die waren met een 1 en 1,5.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ben meer van met reuzenstappen snel thuis....ik zou echt
worden van dat priegelwerk.
Ik ga principieel niet onder de 3 met mijn haaknaalden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Met 2 draadjes wel, was met een 0,75 met 4 en 6 niet die waren met een 1 en 1,5.
Ik vind het best leuk!
En dat allemaal omdat ik zo idioot was om een totoro te willen borduren.
EsseEi: Laat je nog een foto zien van wat je genaaid had?
Ik ook jaquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ben meer van met reuzenstappen snel thuis....ik zou echt
worden van dat priegelwerk.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:42 schreef trovey het volgende:
Heel veel kattenogen staan scheef, zeker die van Oosterse katten. Is het gewoon een Oosterse Korthaar.
Misschien heb je al een PMquote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:28 schreef StefanieV het volgende:
Veel plezier morgen dames! Ik baal nog steeds dat ik er niet bij kan zijn en twijfel om nog naar Lyssa te pm'en om het adres te vragen
Alleen de uiteinden, dus hij kan ook lachen, als je het iets naar beneden haalt! Het zijn allen bolletjes van de Phildar actie van de Eurolandquote:Op zondag 13 maart 2011 00:14 schreef trui het volgende:
ze zijn erg leuk lyssa! lekker frisse kleuren. zit dat mondje nog vastgemaakt op tussenpunten of alleen aan de uiteinden?
wat is die lief!quote:Op zondag 13 maart 2011 00:12 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
M'n tweede Bubble Leg (eigenlijk de 6e) maar deze is samen met de roze kadootjes voor een zoon en dochter van een vriendin van mn zus (snap je t nog?)
quote:Op zondag 13 maart 2011 08:38 schreef kirsten. het volgende:
voor de mensen die nog thuis zijn, ik kwam net deze link tegen;
http://www.freshstitches.com/amigurumi.php
het meeste is betaald maar het mooie daarvan is dat er wel bij staat hoeveel wol en welke maat haak je nodig hebt! dus als je een beetje van een plaatje kan haken ;
quote:
Die haren is een bepaald soort steek. Zal even kijken of ik m nog kan vinden.quote:Op zondag 13 maart 2011 08:44 schreef EsseEi het volgende:
:
Even naar aanleiding van dat linkje van Kirsten: ik zag die Alpacca en vroeg me af, hoe maak je van die "haren"???
want vind die harige beestjes altijd schattig maar kan niet met die harige wol overweg en dacht: misschien kan ik het zo oplossen. (om dat bijvoorbeeld bij die egeltjes van Christel te doen)
Oh en die egeltjes: m'n tante wou ze echt heeel graag hebben bedenk ik me nu opeens
Dat is misschien idd een beter idee, en dan van de rest maar een mandje..quote:Op zondag 13 maart 2011 17:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Misschien gewoon een recht tasje? Weet niet of die er zijn?
Die alpaca lijkt meer op een egel, echt niet op een alpaca in ieder geval.
http://www.ztringz.nl/index.php?page=patronenquote:Op zondag 13 maart 2011 16:59 schreef lieke81 het volgende:
Zpagetti...wat een drama ...
Ik wilde graag tas roma maken, maar mijn rondjes komen niet uit en mijn lap word raar groot, en als ik het aan elkaar zet is heel de tas scheefsnap er niks van...
Iemand een idee welk patroon het makkelijkst is voor een beginner in zpagetti ?
Hey THNX ga gelijk even kijken, was eigenlijk helemaal gefrustreerd maar miss kom ik er zo nog wel uit.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:43 schreef trovey het volgende:
[..]
http://www.ztringz.nl/index.php?page=patronen
http://www.hoooked.nl/ind(...)ew=folder&Itemid=127
http://www.kaatjekraal.nl/?menu=category&categoryID=986723
http://hiphaakwerk.blogsp(...)n-van-sweet-and.html
http://www.trendje.nl/Producten/Zpagetti/Zpagetti.htm
Hier zal vast wel wat te vinden zijn wat wel haakbaar voor je is. Ik ben eerst aan het oefenen met Multicolor van Zeeman met haak 12 om daarna Zpagetti te proberen.
Weet iemand dit?quote:Op zondag 13 maart 2011 11:17 schreef Loqi het volgende:
Nog een haak cadeautje gekregen![]()
[ afbeelding ]
Met kleurtjes om Floortje en Jip te maken![]()
Nu heb ik dus alleen voor floortje grijs katoen gekregen voor naaknaald 3.5 (daar haak ik altijd mee) en van dat witte harige spul voor naald 7.... krijg ik dan niet een veeeeeeeeeel te groot lijf in vergelijking met de grijze delen?
Ik heb Floortje niet gemaakt, maar kwam hetzelfde tegen bij Zoey. Het garen dat ik voor de staart en manen heb gebruikt was ook voor haaknaald 7 en de rest voor iets van 4. Ik heb alles op 3,5 gedaan, maar uiteindelijk waren de manen toen echt veel te lang. Ze kwamen van bovenop zijn hoofd tot onder zijn kont. Ik heb een stuk uitgehaald en ze gewoon een stuk korter gemaakt (dus veel minder toeren). Nu zijn ze nog wel ietsje breder dan in het patroon, maar dat maak mij niet uit.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:51 schreef Loqi het volgende:
[..]
Weet iemand dit?waar hebben de mensen die Floortje gemaakt hebben dr wol mee gemaakt?
kamermeisje in een hotelquote:Op zondag 13 maart 2011 16:33 schreef trovey het volgende:
Gefeliciteerd.Over wat voor soort werk hebben we het?
Is dat onregelmatig werk of gewoon vaste tijden? Heb je al "rare"dingen aangetroffen op de kamers?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:04 schreef DjinN het volgende:
[..]
kamermeisje in een hotelBen er nu sinds een weekje aan het werken. Ben er echt dolblij mee aangezien ik bijna een half jaar zonder werk heb gezeten
Helaas wel erg onregelmatig werk, dwz: vaak in het weekend werkenquote:Op zondag 13 maart 2011 18:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Is dat onregelmatig werk of gewoon vaste tijden? Heb je al "rare"dingen aangetroffen op de kamers?![]()
Ik ook, meestal zag je de steken toch niet :-)quote:Op zondag 13 maart 2011 18:51 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb ook Brazilia gebruikt en meer op gevoel gehaakt.
Mensen zijn echt zonder schaamte op hotelkamers.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:55 schreef DjinN het volgende:
[..]
Helaas wel erg onregelmatig werk, dwz: vaak in het weekend werkenje weet ook nooit wanneer je klaar bent. Dit weekend zou ik eigenlijk moeten werken maar werd gisterochtend en vanochtend afgebeld omdat het niet druk was
Volgende week moet ik maar 3 dagen werken maar dat kan goed de week erop helemaal anders zijn
![]()
Rare dingen heb ik ook al aangetroffen jaHeel veel condooms in 1 prullenbakje, terwijl je weet dat er 2 vrouwen op die kamer zitten
Onderbroeken, een hele vloer bezaaid met confetti, glitters en de inhoud van een paar zakken chips en koekjes (zo lekker fijngetrapt ook
)
quote:Op zondag 13 maart 2011 20:06 schreef Tan het volgende:
Zoooo hé ik heb flink wat gemist... pfff ik ben ruim twee weken ziek geweest, hoge koorts en ergens een infectie volgens bloedtests, maar niet duidelijk hoe, wat en waar. Uiteindelijk een kuur gekregen en deze lijkt nu aan te slaan. Veel erger was mijn zoontje van bijna 15 maanden er aan toe. Ook hij kreeg koorts en tot drie keer toe een koortsstuip. Voor wie niet weet wat het is: het ziet er vreselijk uit, een soort epilepische aanval. De eerste keer was ik alleen en ik dacht echt dat hij doodging. We hebben een dag en nacht in het ziekenhuis gelegen maar het gaat nu beter met hem. Hij hoest wel heel naar.
Nou ja, dit heeft natuurlijk niets met haken te maken, maar ik moest het even kwijt. Ik hoop het haken snel weer op te pakken al loop ik erg achter in het huishouden door alle drama hier. En onze grote tuin gaat ook weer tijd vragen met dit weer. Maar ik ga hier sowieso weer meelezen
Is inderdaad erg leuk om te doenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
O mensen wat ook leuk is, haken met borduurgaren![]()
Met 2 draadjes wordt t super klein en is ook niet te doen maar met 4 of met 6 wel, en t is leuk.
nee had ik geen zin in, zaten 2 bollen wibra in dacht echt pppfftttt dus hop in de vuilnisbak ( was al een eind) en gewoon nieuwe bollen gepakt, ben nu met bol 3 bezig gaat best wat in zitten maar het wordt een plaatje al zeg ik het zelf.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:02 schreef trui het volgende:
toverheks, dat is drastisch zeg. kon je 'm niet meer uithalen?
vaste , losse en dan 3 stokjes ineen ik ga even proberen het goed voor je te beschrijven, het is zo simpel en het haakt lekker weg en gewoon van de wibra wol en zacht dat het is.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:33 schreef antartica het volgende:
wat voor steken gebruik je toverheks? ik wordt ook weer tante, dus misschien ook leuk voor mij om een babydekentje te maken! Misschien ga ik wel een met grannystripes doen!
ja, en op de fiets de volgende dag haaknaald 8 gehaald ( dure krengen 5.75) maar dacht ach eind van het jaar maar eerst die deken.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:37 schreef antartica het volgende:
hoe gaat het met je colsjaal? dat was jij toch?
ben blij dat je toch nog gefreubeld hebt.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:57 schreef KarinvdB het volgende:
Godemorgen allemaal! Heb een zware week gehad, maar heb wel meegelezen en een heleboel leuke dingen gezien!
Heb zelf een en ander gedaan, o.a. de kleine animeko met naald 1.75, ben tevreden maar vond het wel vermoeiend hoor zo klein haken, en normaal heb ik geen moeite met kleine dingen.
[ link | afbeelding ]
Verder nog bezig met de vierkantjes voor een deken, een nieuwe col (moet de eerste nog steeds op de foto zetten maar heb 'm gister bij een vriendin laten liggen) en Jip het aapje.
Ik zag trouwens in het Wibra foldertje nieuwe garen, baby soft, 100gr acryl/nylon voor 1.99. In de folder staat creme, lichtgrijs, paars, babyroze, babyblauw en geel. Het foldertje staat op de wibra site, pagina 13.
als je er niet uit komt geef je maar een gil in mijn pm. maar het wijst zich zelf en wordt gewoon mooi en zacht.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:00 schreef antartica het volgende:
Hihi de foto is inderdaad beetje mislukt, maar je uitleg is wel duidelijk hihi! tnx!
quote:Op maandag 14 maart 2011 10:55 schreef antartica het volgende:
okee dankje! ik moet eerst mijn huidige project afronden, ben bijna op de helft van mn streepjesdeken... Zal wel een een foto plaatsen
hij is leukquote:Op maandag 14 maart 2011 11:26 schreef antartica het volgende:
Mijn deken still going on strong:
[ afbeelding ]
Poes erop gegooid om de verhouding te laten zien:
[ afbeelding ]
Ik vindt dat ie best regelmatig is tot nu toe, heb m een tijdje weggelegd en daarna wist ik niet meer hoe 'los' ik de steken daarvoor had gehaakt, maar volgens mij valt het niet echt op. Hij moet nog ongeveer 2x zo lang worden..zucht...
En dan wil ik nog graag jullie adviesmoet ik er een rand omheen haken als ie klaar is of gewoon zo laten? En wat voor kleur zou het dan moeten?
In elkaar zetten is ook niet mijn lievelingswerkje nee.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:32 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wilt iemand hier zich beschikbaar stellen voor het in elkaar zetten van beestjes?
Dat haken is leuk hoor maar dat in elkaar zetten
Je kunt via je verlanglijstje een bericht naar je partner sturen, verder zou het toch geen probleem moeten opleveren?quote:Op maandag 14 maart 2011 14:15 schreef MissN het volgende:
oh ik bedacht me net dat het voor de swap misschien niet zo handig is dat ik mn profielnaam heb veranderd...hmmmzz..
Wouw die deken wordt mooi. Ik heb daar nooit zo veel gedult voor.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:26 schreef antartica het volgende:
Mijn deken still going on strong:
[ afbeelding ]
Poes erop gegooid om de verhouding te laten zien:
[ afbeelding ]
Ik vindt dat ie best regelmatig is tot nu toe, heb m een tijdje weggelegd en daarna wist ik niet meer hoe 'los' ik de steken daarvoor had gehaakt, maar volgens mij valt het niet echt op. Hij moet nog ongeveer 2x zo lang worden..zucht...
En dan wil ik nog graag jullie adviesmoet ik er een rand omheen haken als ie klaar is of gewoon zo laten? En wat voor kleur zou het dan moeten?
Nee dat is gewoon steken overslaanquote:Op maandag 14 maart 2011 17:38 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ben ook begonnen met haken en het gaat nogal rampzalig. Heb gisteren een lapje gemaakt en die moet ik weer uithalen omdat ik steken ben vergeten. Is dat trouwens minderen/meerderen? Weet ik dat ik dat in ieder geval kan
.
kijk eens op joetoep staan veel haakfilmpjes.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:38 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ben ook begonnen met haken en het gaat nogal rampzalig. Heb gisteren een lapje gemaakt en die moet ik weer uithalen omdat ik steken ben vergeten. Is dat trouwens minderen/meerderen? Weet ik dat ik dat in ieder geval kan
.
Ik vind jouw foto's inderdaad ook altijd leukquote:Op maandag 14 maart 2011 19:45 schreef KarinvdB het volgende:
Wat een leuke dingen allemaal herfstblad! Die amineko met ogen is ook wel heel leuk, misschien probeer ik dat ook een keer.
Ik heb Wibra Saskia gebruikt, de kleur paars die als het goed is nog te koop is (0031). Had een kleine 40 gram over van de bol.
Dank je doezemaar! Fotografie is ook een hobby van mij
Ja heb ik gedaan. Dat filmpje uit de OP is zeer nuttigquote:Op maandag 14 maart 2011 19:35 schreef Toverheks het volgende:
[..]
kijk eens op joetoep staan veel haakfilmpjes.
en hoe ziet die sjaal eruit?quote:Op maandag 14 maart 2011 20:31 schreef Sanne het volgende:
Ik heb van 2 bollen Katia Candy een regenboog shawl gemaakt, maar nu vind ik hem toch nog te kort. Terug naar de winkel dus voor meer.
[ afbeelding ]
Echt? Waarheen dan?quote:Op maandag 14 maart 2011 20:37 schreef DjinN het volgende:
En het allertofste is nog : Die winkel zit nu in Stiphout (dorpje hier verderop), maar hij gaat verhuizen naar Helmond(waar ik nu woon!). Dan hoef ik maar 10 mins te fietsen
Naar bedrijventerrein Hoogeind in Helmond. Op de hoek van de Churchilllaan en de Engelsewegquote:Op maandag 14 maart 2011 20:45 schreef Inu het volgende:
[..]
Echt? Waarheen dan?
* Inu is opgegroeid in Stiphout
Als ze dan meer ruimte krijgen vind ik het niet zo ergquote:Op maandag 14 maart 2011 20:56 schreef DjinN het volgende:
[..]
Naar bedrijventerrein Hoogeind in Helmond. Op de hoek van de Churchilllaan en de EngelsewegZeg maar de weg naar Fitland sportschool en dan op dat lege terrein wat vlak daarvoor ligt
Echt hequote:Op maandag 14 maart 2011 21:02 schreef Inu het volgende:
[..]
Als ze dan meer ruimte krijgen vind ik het niet zo erg
Zal zo ff foto maken. Het is hartstikke leuk spul!quote:Op maandag 14 maart 2011 20:40 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en hoe ziet die sjaal eruit?
ziet eruit als tof spul voor een sjaalk!
dank je wel voor de tipquote:Op maandag 14 maart 2011 20:24 schreef EsseEi het volgende:
Doobsie je kan op www.ravelry.com heeeeeeeel veel gratis patronen vinden!!! je krijgt geen spam ofzo als je je daar aanmeld dus dat kan gewoon ^^
Mijn collega heeft het wel eens over een winkel bij de Albert Cuyp in de buurt. Jan de kleinvakman oid?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:07 schreef Sanne het volgende:
[..]
Zal zo ff foto maken. Het is hartstikke leuk spul!
De Greef zit helaas niet in Amsterdam. Wie voor 020 nog winkeltips heeft, ik hoor het heel graag.
Ja die ken ik! Dat is één van de drie adresjes die ik heb.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:18 schreef Inu het volgende:
[..]
Mijn collega heeft het wel eens over een winkel bij de Albert Cuyp in de buurt. Jan de kleinvakman oid?
De Afstap ken je dan zeker ook wel? Er zijn, helaas, maar weinig haak/breiwinkeltjes in Amsterdam. Ik kom eigenlijk altijd bij De Afstap (ook omdat ie om de hoek bij de uni en op de weg naar huis uit de stad zit) en soms bij Jan de Grote Kleinvakman.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:07 schreef Sanne het volgende:
[..]
Zal zo ff foto maken. Het is hartstikke leuk spul!
De Greef zit helaas niet in Amsterdam. Wie voor 020 nog winkeltips heeft, ik hoor het heel graag.
Wat zijn je andere adresjes, als ik vragen mag?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:19 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ja die ken ik! Dat is één van de drie adresjes die ik heb.
3?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:19 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ja die ken ik! Dat is één van de drie adresjes die ik heb.
Op het Tussenmeer zit een grote (naaimachine)winkel met een flink assortiment wol http://www.fournitura.nl/, en in Amsterdam Noord zit nog een klein winkeltje verstopt. http://www.debreihoek.nl/quote:Op maandag 14 maart 2011 21:23 schreef knitwit het volgende:
[..]
3?
Ik ken Jan![]()
(geniale winkel voor alle fournituren, niet zo geniaal op zaterdag...), de Afstap in de Jordaan, en Handmadeheaven in Oost.
Heb jij nog andere 020-tips?
ze hebben er al de kwaliteitsmerken. Katia, scheepjes, Zpaghetti etcetc. Voor een kg Zpaghetti betaal je daar ¤9,-quote:Op maandag 14 maart 2011 21:09 schreef EsseEi het volgende:
waaah ik probeer stukje te haken voor de swap maar kan het niet zien! te donker garen en te veel hoofdpijnik laat het maar voor vandaag denk ik
is die winkel ook nog beetje betaalbaar trouwens?vind ik ook altijd wel belangrijk, niet dat het nou bij mij om de hoek is maar goed
Inderdaad, de kippen zijn van Christel Krukkert (Betty).quote:Op maandag 14 maart 2011 20:16 schreef KarinvdB het volgende:
Als ik me niet vergis zijn die kippen van een patroon van Christel Krukkert uit Gehaakte Beestenboel. Ben zelf bezig met Jip uit dat boekje.
Ja daar ga ik ook alles halen altijdquote:Op maandag 14 maart 2011 20:35 schreef DjinN het volgende:
Ik heb heaven ontdektWas vandaag met vriendjelief naar gordijnstoffenwolhaakspulwinkel de Greef geweest...OMG ! Ze hadden daar alles!!
![]()
![]()
Zpaghett, Katia, Phildar, Scheepjes, allesssss! Haaknaalden in alle diktes soorten en maaten, breinaalden hetzelfde
![]()
Heb mijn droomontwerp van een Zpaghetti-tas al in mijn hoofd
Echt?!? Hoe wat waar wanneer gaat ie verhuizen? Ik woon ook in Helmondquote:Op maandag 14 maart 2011 20:37 schreef DjinN het volgende:
En het allertofste is nog : Die winkel zit nu in Stiphout (dorpje hier verderop), maar hij gaat verhuizen naar Helmond(waar ik nu woon!). Dan hoef ik maar 10 mins te fietsen
leuk!quote:Op maandag 14 maart 2011 22:46 schreef Sanne het volgende:
De regenboogshawl, die nog een stukje te kort is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hey leuk! Nog een Helmonderquote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:37 schreef Loqi het volgende:
Mijn vrienden houden me bezig, ga nu een draakje voor een van hun maken op verzoek
[..]
Ja daar ga ik ook alles halen altijd![]()
[..]
Echt?!? Hoe wat waar wanneer gaat ie verhuizen? Ik woon ook in Helmond
Stitchcounters/stitchmarkers gebruiken.Dit kan een paperclip zijn, maar ook een oorbel of een contrasterend stukje garen. Ik gebruik zelf dat laatste.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:57 schreef femsss het volgende:
Bedankt!ben er best blij mee, en die stippen zijn inderdaad lastig erop te maken maar moet zeggen dat ik het ook niet heel precies gedaan heb..
Ben nu bezig met een cupcake maar ik heb moeite met zien wanneer ik rond ben met een toer. Is daar een handigheidje voor of moet je gewoon tellen?
tof, voor mij ook fietsafstandquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:34 schreef DjinN het volgende:
[..]
Hey leuk! Nog een Helmonder![]()
Heb om eerlijk te zijn geen idee wanneer ie gaat verhuizen. Ben er gister nog geweest en toen waren er nog geen tekenen vanMaar heb het een tijdje geleden al wel in een krantje gelezen.
Hier is een linkje naar het nieuwsbericht
Op Hoogeind staat al wel zo'n bord van "hier wordt gebouwd" dus ik denk dat het niet lang meer zal duren
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:22 schreef Tan het volgende:
Die etuis van freubelz!!Wat een geweldig idee! Dat stofje naai je er met de hand in?
Ik zag ook leuke Amineko's (van HB en Karin) voorbij komen, volgens mij zijn die erg verslavend om te maken of nietIk vind ze erg leuk in ieder geval. Sowieso zag ik erg veel moois van Herfstblad ook, dat cupcakedoosje MOET ik ook gaan maken - ooit
En die dekens van Toverheks en Antartica, erg mooi. Helemaal wit is ook echt verrassend mooi, terwijl ik zelf juist zo van kleur hou.
@Tan: het stofje haak je idd gewoon met de hand aan de binnenkant van de etui. Dan vallen er geen pennen uit.
En die regenboogsjaal, leuk effect. Is het voor jezelf?
Bedankt voor alle beterschapswensen, moeder en kind () zijn herstellende, maar beiden nog niet de oude. Komt vanzelf
Heb je deze tas nu vervilt? ZIet er wel erg mooi uit. Leuk ontwerp ook. Helaas heb ik al veel te veel tassen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:00 schreef trui het volgende:
die regenboogsjaal zou voor mij iets te zoet zijn qua kleurtjes, maar zo'n verloop is inderdaad wel leuk.
tas, bijna af:
[ afbeelding ]
(de knoop zit er nog niet echt op vastgenaaid en ik wil 'm nog voeren)
Ik woon in emmen en ga daar altijd naar Heiken Stoffen. Ze hebben een site maar daar staat niet zo heel veel op. Het een beetje een saai winkeltje maar ze hebben er wel heel veel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:02 schreef MissN het volgende:
heb vandaag een vrije dag! heb zin om even in de regio een mooie hobbywinkel op te zoeken, waar ik nog niet ben geweest! zit te denken aan devo in sneek daar hebben ze veel catania, ik heb tot nu toe alleen nog maar met saskia enzo gehaakt...
Iemand nog tips voor een leuke winkel in de provincie groningen, drenthe of friesland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |