abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93937872
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

Handige sites

Maten van haaknaalden vergelijken
Haakpatroon in tekens
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen

01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72

Meet

>>Doodle voor het kiezen van een datum voor een volgende meeting <<

Swap

We zijn weer bezig met een swap. Rond april laten we de werkjes bij de ontvanger bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal 15, incl. verzenden.

Wie doen er mee?

StefanieV = StefanieV
Spiegelei = Spiegelei
Daste
EsseEi = Epsiej
Muck
Lyssa = LyssaOdyne
mijsje = mijsje
antartica = nyn
Ophelia
Herfstblad = Lizzerd
Lijnloos = Lijnloos

De laatste haaksels uit het vorige topic

Eleofant

Loqi

EsseEi

Bloempje.

saaw

Herfstblad

Toverheks

Loqi

antartica

trovey

[ Bericht 4% gewijzigd door Tegan op 11-03-2011 00:25:23 ]
pi_93938015
Vorige alweer vol, dat is vlot. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93938116
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 23:57 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ok, dit kan ik nu :7 .

Het begin maken lijkt erg op hoe ik vroeger als kind armbanden maakte enzo.

Ik vind het verder eigenlijk echt onmogelijk om te zien waar ik mijn naald in moet doen om een lusje te maken zeg maar :o . Bij breien is het veel logischer want je houdt alle lusjes op je naald altijd.

En mijn lapje is echt gatenkaas geworden. Hm. Misschien toch maar een muts breien dan :P.

Het grote haaktopic #73
Gewoon even verder doorzetten. Ik ga nog even op zoek naar nog wat filmpjes. ;)
Optimist tot in de kist
pi_93938283
http://www.youtube.com/view_play_list?p=A3EADB0C6C2D82ED

Een complete lijst. Ik zal je leren haken. }:| :+
Optimist tot in de kist
  vrijdag 11 maart 2011 @ 00:07:49 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93938376
Tegan, ik heb nog een paar linkjes voor in de OP, naar de vorige delen van 't haaktopic. 'gewoon' selecteren uit onderstaande 'code', kopiėren, en in je OP plakken direct na die hele lange rij linkjes naar vorige delen.

1- [url=http://forum.fok.nl/topic/1612011]70[/url] - [url=http://forum.fok.nl/topic/1614903]71[/url]- [url=http://forum.fok.nl/topic/1617321]72[/url] 
in de haak.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 00:08:34 #6
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_93938414
quote:

Ik vind het verder eigenlijk echt onmogelijk om te zien waar ik mijn naald in moet doen om een lusje te maken zeg maar :o . Bij breien is het veel logischer want je houdt alle lusjes op je naald altijd.

En mijn lapje is echt gatenkaas geworden. Hm. Misschien toch maar een muts breien dan :P.

Het grote haaktopic #73
mooit uitgelegd door deze website:

This photo shows the crochet hook inserted into the stitch, ready to crochet in the back loop only of that stitch.

To help you understand what part of the stitch a pattern is referring to when it says to crochet in back loop only or in front loop only, in this photo, I have outlined back loops in red and have outlined front loops in blue.

Normaal gesproken haak je door allebei, maar ik haak zelf eigenlijk altijd alleen door de 'front loop'
an urge to help mankind overcomes me
  Boks-Chick vrijdag 11 maart 2011 @ 00:11:16 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93938576
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:06 schreef trovey het volgende:

_O-
lolwut
pi_93938702
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:07 schreef trui het volgende:
Tegan, ik heb nog een paar linkjes voor in de OP, naar de vorige delen van 't haaktopic. 'gewoon' selecteren uit onderstaande 'code', kopiėren, en in je OP plakken direct na die hele lange rij linkjes naar vorige delen.

[ code verwijderd ]

Was al bezig, maar het duurde even :) .
pi_93938810
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:06 schreef trovey het volgende:

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:08 schreef saaw het volgende:

[..]

mooit uitgelegd door deze website:

[ afbeelding ]
This photo shows the crochet hook inserted into the stitch, ready to crochet in the back loop only of that stitch.

[ afbeelding ]
To help you understand what part of the stitch a pattern is referring to when it says to crochet in back loop only or in front loop only, in this photo, I have outlined back loops in red and have outlined front loops in blue.

Normaal gesproken haak je door allebei, maar ik haak zelf eigenlijk altijd alleen door de 'front loop'
Mijn lapje ziet er helemaal niet zo (perfect) uit :D :D _O- .
pi_93938902
Owja, die tutorial zei trouwens dat je door beide moest haken idd, maar door eentje vind ik veel natuurlijker :) .

Op die bovenste foto, slaat ze niet een front (en back) loop over?
pi_93939823
Of je door beide of de voorste of de laatste haakt ligt ook aan het effect wat je wilt hebben. Als je een rondje haakt en je gaat ineens in de voorste lus haken dan krijgt dan een bakje met een scherpe rand want je haakwerk gaat dan een rand maken op die plek. Bij sommige platte dingen haak je in de voorste lus om aan de achterkant ribbels te krijgen...voor de mooi of voor een effect om de lap b.v. als vaatdoekje te gebruiken (schrobt beter). Soms sla je ook wel eens een steek over om allerlei redenen, b.v. bij schelpjes haken moet je steken overslaan, dan een aantal stokjes en/of dubbele stokjes haken in 1 steek en dan weer een aantal steken overslaan, je krijgt dan vanzelf de schelpvorm. :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 11 maart 2011 @ 00:37:32 #12
74276 saaw
pi_93939895
Ik had me daar nog nooit echt in verdiept eigenlijk, haak wel wat verschillende steken/patronen maar gebruik eigenlijk altijd alleen het voorste lusje. En heb dan idd een randje aan de binnenkant, maar dat maakt bij een muts vrij weinig uit verder.
pi_93940228
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:35 schreef trovey het volgende:
Of je door beide of de voorste of de laatste haakt ligt ook aan het effect wat je wilt hebben. Als je een rondje haakt en je gaat ineens in de voorste lus haken dan krijgt dan een bakje met een scherpe rand want je haakwerk gaat dan een rand maken op die plek. Bij sommige platte dingen haak je in de voorste lus om aan de achterkant ribbels te krijgen...voor de mooi of voor een effect om de lap b.v. als vaatdoekje te gebruiken (schrobt beter). Soms sla je ook wel eens een steek over om allerlei redenen, b.v. bij schelpjes haken moet je steken overslaan, dan een aantal stokjes en/of dubbele stokjes haken in 1 steek en dan weer een aantal steken overslaan, je krijgt dan vanzelf de schelpvorm. :P
Ah, duidelijk, logisch ook wel :P.

Morgen eens proberen om een werk te maken dat wel op die foto lijkt en dan door beide haken :).
pi_93940523
Nieuwe dag...nieuwe poging. ^O^ Ik ga eens piekeren over hoe ik haakwerk aan een plastic bakje ga vastkrijgen om een wolbol te maken. :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 11 maart 2011 @ 07:05:34 #15
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93944052
Ohh ik was dat ANgry Bird varken helemaal vergeten te noemen! die is echt onwijs gaaf :D:D:D

Ik vind als je een knuffeltje haakt, als je het door alleen het voorste/achterste lusje maakt, lijkt het niet echt op het origineel zeg maar, wordt langer en (vind ik) minder mooi :@
Voor andere dingen (lapjes) kan het juist het gewenste effect vinden, of soms moet je inderdaad een scherpe hoek maken en dan moet het juist wel :)

*ipv zpagetti maken van oude kleding ga ik van die oude kleding maar een knufje maken uit dat boek wat whoop poste, naaien dus, was tochniet kapot van die zpagetti spul en heb niet genoeg. En wil iets met oude kleding doen omdat ik voor een project iedere maand iets maak rondom een thema en maart is Recyclen ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:31:16 #16
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93945902
Ik haak eigenlijk altijd door beide lusjes. Mooi die foto met uitleg saaw!
Haken lukt me wel redelijk maar foto's editen nog niet echt.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:04:30 #17
1762 YPPY
Yppiaans
pi_93946684
Die pannenkoekjes zijn behoorlijk schattig. O+

Zal ik koekjes bakken voor tijdens de meet?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:08:40 #18
74276 saaw
pi_93946806
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:31 schreef caroline88 het volgende:
Ik haak eigenlijk altijd door beide lusjes. Mooi die foto met uitleg saaw!
Haken lukt me wel redelijk maar foto's editen nog niet echt.
Komt van de website die erboven vermeld staat hoor, heb ik niet getekend! Maar wel een heel handige site idd :)

Heeft iemand trouwens enig idee hoe ik een klepje aan een beanie haak? Heb wel wat dingen gelezen maar begrijp niks van die patroon uitleg dingen [heb het mezelf geleerd door maar een beetje te proberen]
pi_93947237
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 07:05 schreef EsseEi het volgende:
Ohh ik was dat ANgry Bird varken helemaal vergeten te noemen! die is echt onwijs gaaf :D:D:D

Ik vind als je een knuffeltje haakt, als je het door alleen het voorste/achterste lusje maakt, lijkt het niet echt op het origineel zeg maar, wordt langer en (vind ik) minder mooi :@
Voor andere dingen (lapjes) kan het juist het gewenste effect vinden, of soms moet je inderdaad een scherpe hoek maken en dan moet het juist wel :)

*ipv zpagetti maken van oude kleding ga ik van die oude kleding maar een knufje maken uit dat boek wat whoop poste, naaien dus, was tochniet kapot van die zpagetti spul en heb niet genoeg. En wil iets met oude kleding doen omdat ik voor een project iedere maand iets maak rondom een thema en maart is Recyclen ;)
Dr staan nog veeeeeel meer boekjes daar. Maar weet niet of al die linkjes van mij gewaardeerd worden.
https://picasaweb.google.com/nokkoto hier staat nog een andere
https://picasaweb.google.com/wannara115 hier staan er best wel veel
https://picasaweb.google.com/wannara114 hier meer vilt maar zou niet weten waarom je dat niet met stof kan doen
https://picasaweb.google.com/wannara116 hier staat een beetje
Bij alle linkjes staan ook haakboekjes, maar wel veel dezelfde :P
pi_93947288
Die Angry Bird dingen zijn gaaf zeg! Ik wil me daar binnenkort ook maar eens op storten (knuffeltjes haken). Waar vul je ze eigenlijk mee? Gewoon watten ofzo?
Eerst m'n sjaal afmaken O-)
Hooked ;)
pi_93947420
Vulspul. Of de binnenkant van een kussen.
Vulspul is te koop op de markt, bij de hema, bij de kwantum(of leenbakker 1 van de twee weet niet welke maar daar is ie het goedkoopst)
Maar sommigen gebruiken ook kussentjes van de blokker ofzo en halen die dan open.
pi_93947463
Aah oke dankje :)
Hooked ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 11:36:29 #23
74276 saaw
pi_93949642
Ik heb wel een goed patroon gevonden voor een muts met klep trouwens maar begrijp er de ballen van. Misschien dat een van jullie me op weg kan helpen?

quote:

PET:

Steekverhouding: 8 hstk met haaknld 8 mm met Eskimo = ca 10 cm breed. Gebruik eventueel grotere of kleinere nld om de juiste steekverhouding te krijgen. Haak een proeflapje!

Tip haken: het eerste hstk van elke tr met 2 l vervangen. Eindig elke tr met 1 hv in de tweede l van de tr.

Afkanten van haak-st:
2 st samen haken: Haak 1 hstk, maar haal nog niet de draad de laatste keer door het lusje (= 3 st op de nld). Haak het volgende hstk, en haal dan de laatste keer de draad door alle lusjes op de haaknld u heeft nu 1 hstk minder op de tr.

Pet: Haak met haaknld 8 mm en Eskimo 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 8 hstk om de ring. Lees Tip haken!
2e tr: Haak 2 hstk in elk stk maar steek de haaknld alleen door de achterdeel van het hstk op deze manier krijgt u een structuurmotief = 16 hstk.
3e tr: * 1 hstk in het eerste hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 24 hstk.
4e tr: * 1 hstk in de 2 eerste hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 32 hstk.
5e tr: * 1 hstk in de eerste 3 hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 40 hstk.
6e tr: * 1 hstk in de eerste 4 hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 48 hstk.
7e tr: * 1 hstk in de eerste 5 hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 56 hstk.
8e tr: * 1 hstk in de eerste 6 hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 64 hstk.
9e -12e tr: 1 hstk in elk hstk = 64 hstk.
13e tr: * Haak 6 hstk, haak vervolgens het 7e en 8e hstk samen (zie de beschrijving hierboven )*, herhaal *-* = 56 hstk.
14e tr: * Haak 5 hstk, haak vervolgens het 6e en 7e hstk samen *, herhaal *-* = 48 hstk.
15e tr: * Haak 4 hstk, haak vervolgens het 5e en 6e hstk samen *, herhaal *-* = 40 hstk.
16e -18e tr: 1 v in elk hstk = 40 v.

Klep: De klep wordt met een dubbele draad over de middelste 18 v aan de voorkant gehaakt als volgt:
1e nld: Haak 1 hstk in elke v =18 hstk. Keer het werk.
2e 4e nld: Keer het werk, haak 2 l, en haak de volgende 2 hstk samen (zie de beschrijving hierboven). Haak de rest van de nld met 1 hstk in elk hstk, maar haak de 2 laatste hstk ook samen = 12 hstk.
5e nld: Haak 1 nld van v om de hele rand van de klep en de pet (1 v in elk hstk haken).

Strepen: Plaats 1 merkdraad in de 16e tr aan beide kanten van de pet. Haak 1 hv bij de ene merkdraad. Maak de st ca 1-1 cm lang en haak 1 hv in de 15e tr. Maak de st ca 1-1 cm lang en haak 1 hv in de 14e tr haak door op deze manier tot aan de merkdraad op de andere kant van de pet. Maak nog 2 strepen op dezelfde manier. Hecht stevig af.
pi_93950020
wat wil je weten?
pi_93950115
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 11:36 schreef saaw het volgende:
Ik heb wel een goed patroon gevonden voor een muts met klep trouwens maar begrijp er de ballen van. Misschien dat een van jullie me op weg kan helpen?

[..]

De klep is vrij makkelijk als ik het zo lees. Je moet met een nieuwe draad beginnen in de buitenste van de middelste 18 vasten in de onderste toer van het petje zelf. In die buitenste vaste haak je twee lossen als eerste halve-stokje. Daarna nog 17 halve-stokjes haken, werk keren en twee begin lossen maken. Na die twee beginlossen in het laatste en voorlaatste halve-stokje van de vorige toer 1 nieuw half-stokje (dus 1 steek minderen).

Of heb je moeite met een ander deel?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 12:02:43 #26
74276 saaw
pi_93950545
quote:
4 lossen haken en die met een vaste aan elkaar maken tot ring.
1e toer: Meerderen tot 8 steken. maar daar staat iets over lossen, wat ik niet begrijp. Ik meerder altijd door bijv 2 steken in 1 steek te maken, klopt dat?
2e toer: Meerderen zoals ik het normaal dus doe, maar dan door het achterste lusje [back loop van eerder gesprek]
3e toer: Dit is meerderen om en om toch? Dus een gewone, een dubbele, etc. Maar blijf ik dat dan in de back loop doen?
4e toer: Meerderen om de 2. Dus 2 normale, dan een dubbele, etc.
5e toer: Meerderen om de 3. Dus 3 normale, dan een dubbele, etc.
etc.
9e tot 12e toer is gewoon rechtdoor.
13e toer: Minderen om de 6 steken.
14e toer: Minderen om de 5 steken.
15e toer: Minderen om de 4 steken.
16e-18e toer: vasten 'rechtdoor'.
Klopt het dan zo? En is hstk een half stokje?
Het klepje kom ik dan later nog wel aan toe :D
Ik heb nog nooit eerder van een patroon gehaakt dus ben een beetje in de war, thanks alvast iig!
pi_93950641
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:25 schreef femsss het volgende:
Die Angry Bird dingen zijn gaaf zeg! Ik wil me daar binnenkort ook maar eens op storten (knuffeltjes haken). Waar vul je ze eigenlijk mee? Gewoon watten ofzo?
Op de markt hebben ze het ook vaak, goedkoper dan de HEMA (hier dan)
pi_93951421
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:25 schreef femsss het volgende:
Kussenvulling van Blokker. Kussentje van 45x45 cm kost 1,50 geloof ik. Let op, in de verpakking zit het opgerold, dus niet op zoek gaan naar een vierkante verpakking :)

[ Bericht 6% gewijzigd door cropje op 11-03-2011 12:31:19 (Plaatje toegevoegd) ]
pi_93951439
quote:

[..]

Ok, dit kan ik nu :7 .

Het begin maken lijkt erg op hoe ik vroeger als kind armbanden maakte enzo.

Het grote haaktopic #73
Dit is dus precies ook mijn probleem. Ik zie het dus ook maar niet en het resultaat ziet er dan ook niet uit. Ik lees even mee met de tips hier.
pi_93951800
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:28 schreef Morri het volgende:

[..]

Dit is dus precies ook mijn probleem. Ik zie het dus ook maar niet en het resultaat ziet er dan ook niet uit. Ik lees even mee met de tips hier.
De video's die eerder in dit topic werden gegeven zijn heel duidelijk :)
pi_93951872
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:27 schreef cropje het volgende:

[..]

Kussenvulling van Blokker. Kussentje van 45x45 cm kost 1,50 geloof ik. Let op, in de verpakking zit het opgerold, dus niet op zoek gaan naar een vierkante verpakking :)

[ afbeelding ]
Waar staat dat in de winkel tussen?
pi_93954086
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:40 schreef Tegan het volgende:

[..]

Waar staat dat in de winkel tussen?
Verschilt per winkel, meestal bij de kaarsen en en de lampenkappen enzo, soms bij de frobelspulletjes (kraaltjes, stickers etc.)
pi_93959611
Straks werken grmppfff, vanavond pas weer haken. Dan merk ik echt hoe verslavend het is...
Dromen jullie wel eens over je haakwerkje? ik droomde vannacht dat ik mijn hele swap-ding verpest had hihi...vanmorgen toen ik wakker werd was ik vet opgelucht... Best wel erg!!
haken is cool
pi_93960402
Antartica ik vind het ook verslavend en ik ben pas een paar weken bezig :P
Is er ergens een patroontje te vinden van die angry bird? als het al gezegd is sorry, heb niet helemaal teruggelezen :@
Hooked ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:52:18 #35
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93960927
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 15:41 schreef femsss het volgende:
Antartica ik vind het ook verslavend en ik ben pas een paar weken bezig :P
Is er ergens een patroontje te vinden van die angry bird? als het al gezegd is sorry, heb niet helemaal teruggelezen :@
Hier ;) zij heeft ook t varken gemaakt
Knoei
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:47:59 #36
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93967917
Maar het varken is niet gratis en deze wel ;)

en ja ik droom weleens over haakwerkjes :P maar vooral over de steken enzo :P maar gelukkig nu niet meer zo erg, blijkbaar te moe ofzo ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb die knufelpatroontjes geprint op "het werk";) vanavond misschienproberen...of toch even Swap haken :D:D

trouwens, wat doen jullie normaal bij zo'n meet?
En yppy, koekjes klinken jummie
pi_93968045
Op zoek naar het bloemenhakenboek bij de Witte Boekenwinkel :D ....hebben ze hier Boekenvoordeel dus vergeet het maar. }:| De enige haakboeken die ze hadden waren twee beestjesboeken (en ik ben niet zo van de beestjes haken :P ) en een basisboek wat ik toevallig al op de Creatiefbeurs had gekocht. :')

Ik ben wel bezig met mijn wolhouder maar de eerste heb ik weer uitgetrokken want toen ik halverwege was bleek er een breuk in het bakje(voor wasknijpers) te zitten en ik ga niet al dat werk doen als het onderbakje het elke moment kan begeven. :{ . Helaas had de Wibra ze ook niet meer. ;( Nu maar een exemplaar gebruikt wat ik nog had liggen, eentje die je groter en kleiner kunt maken maar zonder hengsel.....recycling. *O*
Optimist tot in de kist
pi_93968279
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 15:27 schreef antartica het volgende:
Straks werken grmppfff, vanavond pas weer haken. Dan merk ik echt hoe verslavend het is...
Dromen jullie wel eens over je haakwerkje? ik droomde vannacht dat ik mijn hele swap-ding verpest had hihi...vanmorgen toen ik wakker werd was ik vet opgelucht... Best wel erg!!
Gelukkig niet :P ....ik droom nog wel eens over mijn oud-werkgever....loop ik weer door de gangen heen na al die jaren. :')
Optimist tot in de kist
pi_93968447
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:51 schreef trovey het volgende:
Op zoek naar het bloemenhakenboek bij de Witte Boekenwinkel :D ....hebben ze hier Boekenvoordeel dus vergeet het maar. }:| De enige haakboeken die ze hadden waren twee beestjesboeken (en ik ben niet zo van de beestjes haken :P ) en een basisboek wat ik toevallig al op de Creatiefbeurs had gekocht. :')

Ik ben wel bezig met mijn wolhouder maar de eerste heb ik weer uitgetrokken want toen ik halverwege was bleek er een breuk in het bakje(voor wasknijpers) te zitten en ik ga niet al dat werk doen als het onderbakje het elke moment kan begeven. :{ . Helaas had de Wibra ze ook niet meer. ;( Nu maar een exemplaar gebruikt wat ik nog had liggen, eentje die je groter en kleiner kunt maken maar zonder hengsel.....recycling. *O*
ik heb dat bloemenhaakboek wel bij boekenvoordeel gekocht hoor!
pi_93968736
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:59 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ik heb dat bloemenhaakboek wel bij boekenvoordeel gekocht hoor!
Ik ben de hele winkel doorgeweest ....hier dus echt niet. ;(
Optimist tot in de kist
pi_93969107
Ik ben vanmiddag even alle winkels afgegaan om een en ander te kopen :) 2 bollen acryl-wol gehaald, een haaknaald 4,5 en 2 boeken bij de boekenvoordeel (trovey ik heb ook dat bloemenhaakboek zien liggen daar..), voor knuffels en huisdieren te haken :)
Ik heb nu een klein lapje gehaakt met behulp van het youtube-filmpje uit het vorige topic, en dat gaat nu prima, al lijkt het wel alsof ik heel consequent een fout maak bij de eerste rijen, zitten steeds gaatjes :')
Het is nu al verslavend :D *O*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_93969203
Ze hebben hier dus een k** Boekenvoordeel. :( :( :(
Optimist tot in de kist
pi_93969380
En de Slegte is ook al waardeloos. :')
Optimist tot in de kist
pi_93969740
Hij lag wel best verstopt trouwens..
:') mijn vriend heeft mijn haaknaald in beslag genomen, hij reageerde ook al een beetje teleurgesteld toen ik zei dat ik geen extra naald voor hem had meegenomen :P
Binnenkort nog maar eens naar de stad toe dan maar, lekker gezellig samen haken op de bank O+
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:28:22 #45
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93969803
JE VRIEND HAAKT OOK??:? :O cool!!!
pi_93969860
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:28 schreef EsseEi het volgende:
JE VRIEND HAAKT OOK??:? :O cool!!!
ja, totdat hij beter erin is dan ik.. dan ga ik zijn wol saboteren denk ik >:)
pi_93969895
Ik heb het bloemenboek wel gevonden :P

Haha, cool dat je vriend ook haakt :)
pi_93970540
Yppy! Koekjes klinken heerlijk!

Op een meet zitten we vooral te ouwehoeren :P en lekkere dingen te eten. Ideeen uitwisselen, beetje haken als je dat wilt ;) Mooie wolletjes laten zien die je hebt meegenomen etc. ;)
pi_93970674
Klinkt als een write-in (tijdens National Novel Writing Month), maar dan met hakers ipv schrijvers :P
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:46:10 #50
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93970712
hahaha oke ;) dat idee had ik al ja :) echt mooie wolletjes heb ik niet ;) dus kan ik ook niet laten zien :P zal een WIPje meenemen :)
pi_93972729
trovey, als je in een redelijk grote stad woont: bij de Selexyz hebben ze dat boek in de ramsj.
En misschien de boekenafdeling van de V&D?
pi_93973209
Oh jullie moeten even kijken op attic24 Lucy heeft een blog geplaatst over al haar dekens tot nu toe!
haken is cool
pi_93973519
hmmmmmm, koekjes Yppy... :9 lekker...
ik zat te denken aan iets van kwarktaart... :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:47 schreef EsseEi het volgende:
Maar het varken is niet gratis en deze wel ;)

en ja ik droom weleens over haakwerkjes :P maar vooral over de steken enzo :P maar gelukkig nu niet meer zo erg, blijkbaar te moe ofzo ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb die knufelpatroontjes geprint op "het werk";) vanavond misschienproberen...of toch even Swap haken :D:D

trouwens, wat doen jullie normaal bij zo'n meet?
En yppy, koekjes klinken jummie
bij een haakmeet? ehm, haken? ;) hahaha
we hebben bij de vorige meets elkaar wat dingen laten zien die we aan het maken waren/gemaakt hebben, en we gingen ook verder met WIPjes...
ik moet nog even kijken wat ik allemaal meeneem, omdat ik nu dus voor de 3e keer kom, maar volgens mij was buiten Yppy en Lyssa nog niemand anders naar een haakmeet geweest, toch? :) (kan ik eens wat dubbel meenemen... ;) )
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:40:18 #54
1762 YPPY
Yppiaans
pi_93973818
Taart klinkt goed mijsje! :Y)

idd wat praten en eten en haken. In die volgorde. :D Zondagochtend vlak voor ik ga nog maar even kijken wat ik meeneem. Heb niet veel spectaculairs liggen, maar iets meenemen is altijd leuk natuurlijk. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:55:39 #55
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_93978348
Veel plezier jullie overmorgen!! :W
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:04:01 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93978881
ja viel spass loitjes!! het wordt vast heel gezellig! ik had er ook graag bij willen zijn maar m'n vrije tijd is nu zo sterk ingekort dat ik 't echt niet kan maken om er zondag gewoon een deel van de dag niet te zijn.
in de haak.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:10:50 #57
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93979278
hihi zondag ja inderdaad, niet morgen ;)

Mijsje neem je Visjesdeken meee! :D
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:24:28 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93980087
niemand zei toch morgen? :o

en nu ga ik snel weer even wat haken, heb ik er verdorie eindelijk tijd voor, zit ik alleen maar fok-leeswerk in te halen... 8)7
in de haak.
pi_93980440
Wijn, chips, een voetbalkijkende vriend en aan mijn mooie deken haken...de ultieme vrijdagavond :)
haken is cool
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:33:38 #60
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93980664
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:08 schreef saaw het volgende:

[..]

Komt van de website die erboven vermeld staat hoor, heb ik niet getekend! Maar wel een heel handige site idd :)
Oh maar dat had ik ook wel begrepen hoor. Ik vond het gewoon heel knap getekend maar vooral ook knap gevonden door jou!

Ik vind mensen die dingen dubbel meenemen heel erg lief, vooral als het kwarktaarten zijn want ... hihi het is mijn eerste meet. Dank je Sanne, we gaan veel plezier hebben denk ik.
SPOILER: meeroverdemeett
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:38:11 #61
74276 saaw
pi_93980955
Dat mutsje gaat prima trouwens, mooie steek, maar hij lijkt me wat klein. Als ik zo op de foto lijkt zou hij baggy moeten zijn en mijne past juist precies. Heb net de 14e toer af [dus geminderd tot 48 steken] en dat is prima, maar niet baggy. Heb wel de maat wol en maat naald gebruikt zoals aangegeven, haak ik dan te strak?
En zal ik dan een toer extra meerderen?

Klinkt leuk trouwens, een meet. Have fun ladies!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:44:13 #62
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93981328
Tx, saaw. Ja dat lijkt dat je wat te strak haakt, dan kun je beter een grotere haaknaald pakken. En meerderen als je hem graag baggy hebt ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:47:31 #63
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93981508
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:24 schreef trui het volgende:
niemand zei toch morgen? :o

haha oh nee, ik kan gewoon niet lezen! :D Overmorgen staat er ^^

en Caroline, wie vindt zo'n meet nou niet eng?

ik heb niet gehaakt, wel genaaid. Die pinguin van Whoop! :D Hoofdje is al klaar!
pi_93981768
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:47 schreef EsseEi het volgende:
haha oh nee, ik kan gewoon niet lezen! :D Overmorgen staat er ^^
Volgens mij is er ge-edit. Ik las ook morgen.
pi_93983476
:D visjesdeken, check :D (nog steeds 8 banen breed... ;) )
*O* zondag is het al!!! nog maar 2 nachtjes slapen!!! *O*
pi_93985919
Ik ga niets bakken, hoor. Dan vergif ik jullie en dat wil ik niet op mijn geweten hebben :P Mijn baksels lukken nooit. O-)
Hoe laat moeten we er trouwens zijn? Rond 13 uur toch?

Vandaag een cupcakedoosje gehaakt (voor de verjaardag van mijn moeder met cadeautje (geef nog wel meer, maar daar kan ik niets omheen haken ;)). Morgen een foto maken :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Herfstblad op 12-03-2011 00:19:14 ]
pi_93986994
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:21 schreef wyccie het volgende:
trovey, als je in een redelijk grote stad woont: bij de Selexyz hebben ze dat boek in de ramsj.
En misschien de boekenafdeling van de V&D?
Stad met meer dan 120.000 inwoners maar eigenlijk is het net een groot dorp. :') Selexyz ken ik niet maar dat dat ga ik even opzoeken. ;) Ook bij de V & D kan ik eens even kijken...wie weet, in ieder geval bedankt voor de tips. :*
Optimist tot in de kist
  zaterdag 12 maart 2011 @ 07:59:01 #68
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93993764
Trovey weet niet waar je ook alweer woont...maar in rotterdam is de selexys HEEEEEEEEEEEEEEEEEL groot en hebben ze ook een best grote hoek handwerkboeken ^^ (I O+ de Selexys in rotterdam ;))

vandaag met mn zus afgesproken, kan ik eindelijk de paasversiersels geven! :D
pi_93994072
*O* bijna morgen!!! *O* :D
ondertussen lekker weer bezig met m'n Lucy-bag O+ (morgen te zien op de meet, en daarna zal ik foto's maken, dat beloof ik... ;) ik kon het toch niet laten... :') ) ik had wel een foutje in de tas... :@ ik was begonnen met haaknaald 4, daarna heb ik (perongeluk) haaknaald 5 gebruikt voor een aantal banen en toen ik daar achter kwam (al een baan of 4 gemaakt) weer haaknaald 4 gepakt... of het heel erg scheelt kan ik nu nog niet zo goed zien, maar ik ben bang dat de tas straks een beetje een pofferig effect krijgt hierdoor...
ik wil de tas nog voeren als ik ermee klaar ben, zowel de tas zelf als de hengsels.
leuk om m'n WIPjes in mee te nemen, dus hij moest goed groot, zodat er veeeeeeeeeeel wol in zou passen... :D nou, heeeeeeeeeeeeeeel groot is aardig gelukt... :') nu nog genoeg banen de hoogte in, zodat er minder aan de zijkant uit zou vallen... :P

foto's dus:

needless to say, maar de kleuren op de eerste foto komen het meest overeen met hoe de kleuren zijn... :D

[ Bericht 13% gewijzigd door mijsje op 12-03-2011 09:07:09 ]
pi_93994398
Hoi :+

Ik heb al een poos niet gepost, maar ik haak nog steeds. Mooie dingen komen er weer voorbij, ben benieuwd naar je tas straks Mijsje. Lijkt me wel handig inderdaad..

Ik heb een vraag: ik heb een muts gehaakt met de multicolor van de Zeeman, en wil hetzelfde patroon gebruiken met Catania. Maar dat is natuurlijk veel smaller, en daardoor wordt de muts ook kleiner. Ik had al geprobeerd om alles dubbel te doen, dus als er stond 1 rij alle steken vermeerderen, dan deed ik dat 2 rijen. Dat had ook niet het gewenste effect, het ging heel erg golven.
Draad dubbel, is dat een idee?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_93994468
:W Morretje!
ik denk dat dat een handiger idee is, inderdaad met een dubbele draad werken. dan is de draad dikker en als je dat met dezelfde haaknaald als de multicolour doet, dan wordt je muts groter. :)
ow, wacht het gaat hier om multicolour... dat was toch die hele dikke draad? dan is ms driedubbel van catania meer op z'n plek... (catania vind ik best dun vergeleken met die draad...)
succes! :)
pi_93994677
Ja, multicolor is dat heule dikke.. Heb ik met naald 8 gehaakt.
Ok, driedubbel. Das het makkelijkste met 3 bollen tegelijk denk ik?
pi_93994734
ja, dat zou ik doen, 3 bollen tegelijk, anders is het zo'n gedoe met het uitzoeken waar je de draad moet dubbelvouwen enzo... :) ik denk dat dat wel moet lukken. catania is voor 2,5-3,5 dus 3 draden is tussen 7,5-10,5 qua haaknaald... en dat zou dus moeten kunnen. (gewoon lekker suf verdrievoudigd... :P ) ik ben benieuwd naar de foto's. wil je de muts effen maken? of ga je verschillende kleuren tegelijk gebruiken? :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:54:00 #74
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_93994756
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:53 schreef wyccie het volgende:

[..]

Volgens mij is er ge-edit. Ik las ook morgen.
Yes guilty, ik had me eerst een dag vergist.
Al is de edit nog zo snel, een Fok!ker achterhaalt hem wel.

Er stond morgen en later overmorgen. :)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:58:37 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93994815
wordt mooi die tas, mijsje!
in de haak.
pi_93994833
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 09:52 schreef mijsje het volgende:
ja, dat zou ik doen, 3 bollen tegelijk, anders is het zo'n gedoe met het uitzoeken waar je de draad moet dubbelvouwen enzo... :) ik denk dat dat wel moet lukken. catania is voor 2,5-3,5 dus 3 draden is tussen 7,5-10,5 qua haaknaald... en dat zou dus moeten kunnen. (gewoon lekker suf verdrievoudigd... :P ) ik ben benieuwd naar de foto's. wil je de muts effen maken? of ga je verschillende kleuren tegelijk gebruiken? :)
Ik heb een bol met 3 kleuren die in elkaar overlopen, nr 30 van catania. Voor m'n mupke, want de multicolor van de Zeeman lijkt me straks veel te warm. Ze heeft nog niet zoveel haar op d'r hoofd dat ik d'r blootshoofds wil dragen buiten ;)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 10:03:22 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93994867
ik heb ook weer een tas-in-wording:

hij krimpt nog flink als 't goed is. :+
in de haak.
pi_93995191
Zo, ik laat ook weer eens van me horen. Bezig met veel te veel projectjes tegelijk: Over drie maanden word ik voor het eerst tante (spannend!!!) en voor mijn aanstaande neefje/nichtje ben ik nu bezig met een mobiele. Daarvoor haak ik allemaal kleine beestjes (vooral draakjes, dino's en andere stoere beesten) in felle kleuren die door vriendlief zijn uitgezocht

Heb nu drie dino-hoofdjes af, dus nog minimaal 3 lijfjes te gaan. en daarna alles aan elkaar zetten en aan een grote ring hangen.

Ver ben ik bezig aan een kruikenzak. Ik heb de laatste tijd vaak pijn in m'n rug en een warme kruik helpt dan. Maar door een handdoek (die ik er nu omheen heb) komt de wearmte bijna niet. Dan maar zelf iets van katoen van de Wibra maken:

en een detailfoto van het sluitmechanisme

door de onderste gaatjes ga ik een mooi paars satijnlint rijgen waarmee de zak dichtgebonden wordt.

Als laatste ben ik aan een nieuwe deken begonnen. De vorige viel qua kleuren te hard uit, dus die is na 10 toeren van 2,5 meter omgedoopt tot sjaal. Nu bezig met allemaal hexagonen waarvan ik er in totaal 336 met gaan maken. Het zijn er veel, maar het gaat ook snel. Ik maak er op een avond een stuk of 7 (en dat is op een avond nadat ik hard gewerkt heb en dus eigenlijk te moe ben.)

Ziet er leuk uit, maar ik denk dat ik de zeshoeken toch een andere bestemming ga geven. Ze zijn gemaakt van acryl en dat is niet altijd lekker om onder te liggen. Het gaat zo prikken als het te warm is. Nu mijn vriend maar even overhalen dat ik weer naar de winkel mag waar ik gisteren even ben wezen kijken.

Heel mooi garen gezien, maar dat kostte wel meteen 9,95 per bol van 50 gram. Ik ben bang dat vriendlief 100 euro voor een deken (want daar zou ik dan ongeveer op uitkomen) iets te duur gaat vinden. Maar die Babyalpaca was zo zacht en zo mooi diep-paars en zo knuffelbaar en zo mooooooooi. Ikwillet, ikwillet, ikwillet.
pi_93996048
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 10:24 schreef SummerBreeze het volgende:
Zo, ik laat ook weer eens van me horen. Bezig met veel te veel projectjes tegelijk: Over drie maanden word ik voor het eerst tante (spannend!!!) en voor mijn aanstaande neefje/nichtje ben ik nu bezig met een mobiele. Daarvoor haak ik allemaal kleine beestjes (vooral draakjes, dino's en andere stoere beesten) in felle kleuren die door vriendlief zijn uitgezocht

[ afbeelding ]

Heb nu drie dino-hoofdjes af, dus nog minimaal 3 lijfjes te gaan. en daarna alles aan elkaar zetten en aan een grote ring hangen.
[ afbeelding ]

Ver ben ik bezig aan een kruikenzak. Ik heb de laatste tijd vaak pijn in m'n rug en een warme kruik helpt dan. Maar door een handdoek (die ik er nu omheen heb) komt de wearmte bijna niet. Dan maar zelf iets van katoen van de Wibra maken:
[ afbeelding ]

en een detailfoto van het sluitmechanisme
[ afbeelding ]
door de onderste gaatjes ga ik een mooi paars satijnlint rijgen waarmee de zak dichtgebonden wordt.

Als laatste ben ik aan een nieuwe deken begonnen. De vorige viel qua kleuren te hard uit, dus die is na 10 toeren van 2,5 meter omgedoopt tot sjaal. Nu bezig met allemaal hexagonen waarvan ik er in totaal 336 met gaan maken. Het zijn er veel, maar het gaat ook snel. Ik maak er op een avond een stuk of 7 (en dat is op een avond nadat ik hard gewerkt heb en dus eigenlijk te moe ben.)
[ afbeelding ]

Ziet er leuk uit, maar ik denk dat ik de zeshoeken toch een andere bestemming ga geven. Ze zijn gemaakt van acryl en dat is niet altijd lekker om onder te liggen. Het gaat zo prikken als het te warm is. Nu mijn vriend maar even overhalen dat ik weer naar de winkel mag waar ik gisteren even ben wezen kijken.

Heel mooi garen gezien, maar dat kostte wel meteen 9,95 per bol van 50 gram. Ik ben bang dat vriendlief 100 euro voor een deken (want daar zou ik dan ongeveer op uitkomen) iets te duur gaat vinden. Maar die Babyalpaca was zo zacht en zo mooi diep-paars en zo knuffelbaar en zo mooooooooi. Ikwillet, ikwillet, ikwillet.
mooie kleurtjes ^O^ en over dat kopen, vind het zelf aan de prijzige kant, je hebt ook scheepjeswol in allemaal kleuren en lekker zacht, heerlijk om de haken en niet duur, ik betaal voor een bolletje 1.25
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:04:38 #80
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93996051
Ik heb gisteren dit boek gekregen voor mijn verjaardag *O*
Knoei
pi_93996500
Ja, die is fijn. Ik hem hem laatst bij Selexiz gekocht.
Gefeliciteerd *O*
  Boks-Chick zaterdag 12 maart 2011 @ 11:24:03 #82
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93996562
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:04 schreef Loqi het volgende:
Ik heb gisteren dit boek gekregen voor mijn verjaardag *O*
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd met je verjaardag :D
lolwut
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:46:49 #83
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93997196
:) dank jullie wel *O*
Knoei
pi_93999008
Mooie dingen komen er langs.

De Lucybag is leuk om te haken. Al moet ik bekennen: ik gebruik mijne eigenlijk nooit :P

En gefeliciteerd, Loqi :)
pi_93999231
gefeliciteerd Loqi *O*

En ik heb net 10 bolletjes Scheepjes Sammy gekocht. Heerlijk zacht micro-spul. Ik ga dus toch opnieuw beginnen aan mijn deken. Het idee blijft hetzelfde, alleen nu met minder kleuren (drie kleuren die elkaar afwisselen en de buitenste rand wordt steeds wit). Daardoor een stuk rustiger wat beter in mijn strakke inrichting past. De paarse kleur is bijna hetzelfde als de kleur van de muren in mijn keuken en het blauw lijkt erg op de kleur die we in de hal op de muur hebben. Het roze komt mooi overeen met de accessoires die we al in huis hebben (en ook dit keer zijn de kleurtjes uitgezocht door O+ vriendlief O+ )

kleuren zijn - zoals iedereen zal beamen - in het echt een stuk levendiger

De zeshoeken in mijn vorige post gaan trouwens een tas met bijhehorende sjaal worden.
pi_94000015
Mooie kleurtjes SummerBreeze!! Veel succes ermee!

Mijn bloemetjes zijn af, straks foto's nemen en beginnen aan een lavender bunny voor een kraamcadeautje (ook al is het kind ondertussen 5 maand)

edit: bloemetjes

[ Bericht 29% gewijzigd door StefanieV op 12-03-2011 13:35:16 ]
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:43:35 #87
74276 saaw
pi_94000853
Wat een te gekke bloemen!

Mijn muts met klep is ook af, ben maar gewoon doorgegegaan en redelijk tevreden, al mag de volgende dus wel wat baggy.

telefoonfoto trouwens, dat witte is eigenlijk lichtroze
pi_94000942
Mooi saaw!! (ben jaloers op je piercing, ik mis de mijne nog steeds, moest uit wegens het werk)
pi_94001724
Mooie dingen weer O+ en nog gefeliciteerd (ex)jarige :* . Ik heb mijn diehoekssjaal uitgehaald (zou veel te zwaar worden als het ding zo groot moet worden zoals ik wil) en ben begonnen met een ander model. :P Nu eerst even naar de opticien toe want vanmorgen viel me spontaan een glas uit de bril :') ...zelf er weer ingezet maar toch maar even langs om te proberen de oorzaak (lam schroefje) weg te halen.
Optimist tot in de kist
pi_94002146
Zow jullie zijn echt snel! Alweer een nieuw topic!
Ik zie hele leuke dingen voorbij komen! :D
pi_94002897
Vraagje:

Ik wil beginnen met Pip. M'n 1ste amigurumi! Maar kan ik beter Catania hiervoor gebruiken of ook wel Saskia van de Wibra. Heb namelijk de kleurtjes niet in Catania maar wel in Wibra garen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:53:05 #92
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94003087
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:14 schreef StefanieV het volgende:
Mooie kleurtjes SummerBreeze!! Veel succes ermee!

Mijn bloemetjes zijn af, straks foto's nemen en beginnen aan een lavender bunny voor een kraamcadeautje (ook al is het kind ondertussen 5 maand)

edit: bloemetjes

[ afbeelding ]
Tof :D zijn dit van dit patroon? Want die wilde ik binnenkort gaan proberen :D
Knoei
pi_94003434
Ja komt van dit patroon. Ik had het vroeger al eens gemaakt met de 2 bloemetjes maar nu wou iemand er 3 maar met 1 bloemetje dus even aangepast dan :-)
pi_94007151
Zo, bril weer heel *O* ...alleen jammer dat ik ook langs het plaatselijke handwerkwinkeltje fietste en ze daar net weer bollenopruiming hadden (alles voor 1 euro). O-) Ik ben nu de eigenaresse voor diverse leuke zomerkleurtjes wol. :')
Optimist tot in de kist
pi_94007777
O mensen wat ook leuk is, haken met borduurgaren O+
Met 2 draadjes wordt t super klein en is ook niet te doen maar met 4 of met 6 wel, en t is leuk.
pi_94007836
Mijn wolhouder, gemaakt van een wasknijperbakje wat niet helemaal compleet was met daarop een gehaakt deel. Er kunnen meerdere en/of grotere bollen in want het onderstuk is verstelbaar en ik kan het ding ophangen. Werkt uitstekend. :D

Optimist tot in de kist
pi_94008289
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
Met 2 draadjes wordt t super klein en is ook niet te doen maar met 4 of met 6 wel, en t is leuk.
Ik ben meer van met reuzenstappen snel thuis :7 ....ik zou echt 8)7 worden van dat priegelwerk. :')
Optimist tot in de kist
pi_94008385
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ben meer van met reuzenstappen snel thuis :7 ....ik zou echt 8)7 worden van dat priegelwerk. :')
Met 2 draadjes wel, was met een 0,75 met 4 en 6 niet die waren met een 1 en 1,5.
Ik vind het best leuk! En of je nou 30 steken met normaal draad doet of dit, duurt even lang. Alleen het resultaat is ietsjes ( _O- ) kleiner :P
En dat allemaal omdat ik zo idioot was om een totoro te willen borduren.

EsseEi: Laat je nog een foto zien van wat je genaaid had?
pi_94008489
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:27 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Met 2 draadjes wel, was met een 0,75 met 4 en 6 niet die waren met een 1 en 1,5.
Ik vind het best leuk!
En dat allemaal omdat ik zo idioot was om een totoro te willen borduren.

EsseEi: Laat je nog een foto zien van wat je genaaid had?
Ik ga principieel niet onder de 3 met mijn haaknaalden. :P Mijn handen vinden kleiner niet zo leuk. :')
Laat je straks wel zien wat je op deze wijze gemaakt hebt? :D
Optimist tot in de kist
pi_94010675
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ook ja :P

Volgens mij is mijn vraag over de begintijd van de meet over het hoofd gezien, dus ik stel hem nog een keer: 1 uur/13 uur begint het toch ongeveer? :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:43:07 #101
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94010857
Wens vast iedereen heel veel plezier met elkaar morgen op de meet :W
pi_94012741
Veel plezier morgen! En jullie mogen niet terugkomen zonder foto's!

Ben nu een walvisje aan het maken met dun garen, en een 1,5 wordt best klein.
pi_94013212
Jullie zijn welkom vanaf 13.00 idd!
pi_94014480
Iedereen veel plezier morgen!! wie weet kom ik volgende keer wel! ik moet morgen werken!
haken is cool
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:20:30 #105
244933 trovey
Nachtoele
pi_94014879
Veel plezier morgen. :*
Optimist tot in de kist
pi_94015598

Hoesje voor mijn mobiel. :)
(Ja, de ogen horen zo :P)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:35:18 #107
244933 trovey
Nachtoele
pi_94015633
Zo te zien niks mis met die ogen. :P
Optimist tot in de kist
pi_94015700
:P Ze staan een beetje scheef, maar dat was ook de bedoeling. Vriendin begon er net over namelijk dat ze scheef staan.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:42:12 #109
244933 trovey
Nachtoele
pi_94015959
Heel veel kattenogen staan scheef, zeker die van Oosterse katten. Is het gewoon een Oosterse Korthaar. :P
Optimist tot in de kist
pi_94016689
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:42 schreef trovey het volgende:
Heel veel kattenogen staan scheef, zeker die van Oosterse katten. Is het gewoon een Oosterse Korthaar. :P
:P Haha, of een fantasiekat.
Bij mijn huis-tuin- en keukenkatten staan ze wel recht overigens :P

Christel heeft een nieuw patroontje, een tijger en ik vind hem O+. Al geef ik toe dat aan zijn naam (Tommie) ook een emotioneel tintje zit en ik hem een beetje daarom wilde (kat die ik 18.5 jr heb gehad, heette zo ;)).

Maar voor ik hem mag maken, heb ik 2 gehaakte kettingen, een armband, een krokodil en 2 Betty's liggen om af te maken :9. O, en mijn grannystripe.
pi_94018708
*O* vanaf 13 uur welkom! *O* ik heb je adres al in de tomtom staan Lyssa :D
(en speciaal voor Whoop omdat ik verder woon dan het eind van de wereld in een primitief stuk land...) ik ga morgen om kwart voor 9 ongeveer de deur uit richting de meet dus... :P (nee, geintje, ik ga eerst even ergens anders langs... ;) ) ik hoop trouwens dat de kwarktaart goed gelukt is morgen... :P maar dat kan niet anders met zo'n goede kok... O+ (nee, ik heb hem niet zelf gemaakt :@ , maar help morgen wel met het afmaken... )

ik neem mee: de visjesdeken, de lucybag en nog wat andere dingen die ik nog bij elkaar ga zoeken... :D Tot morgen! :D
pi_94020785
Veel plezier morgen dames! Ik baal nog steeds dat ik er niet bij kan zijn en twijfel om nog naar Lyssa te pm'en om het adres te vragen :P
pi_94021298
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:28 schreef StefanieV het volgende:
Veel plezier morgen dames! Ik baal nog steeds dat ik er niet bij kan zijn en twijfel om nog naar Lyssa te pm'en om het adres te vragen :P
Misschien heb je al een PM O-)
pi_94021416
Ja natuurlijk heb k al een PM :')

Dank je wel, ik bespreek het nog eens met mijn vriend wat ik ga doen ;-)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:44:23 #115
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94021503
ohhh ik zag weer heeeeeeeeele mooie dingen!!!
Dekens/tassen in wording, telefoonhoesjes, drakenkopjes, mutsen (erg tof trouwens met klep ^^), wolhouderdeksels en bolletjes wol :D:D
En ook alles wat ik nog vergeten ben.

Zus vindt de gehaakte paasversiering erg leuk! :D En zwager de Android sleutelhanger ook ^^

en whoop: ik zal een foto maken als het af is :)

oh en goede dat je het zegt mijsje: neem mn haakspullen (Up in wording, heb verder niet echt iets spannends eigenlijk) wel mee in m'n Lucy Bag! (waarvan de voering helaas aan het loslaten is omdat ik 'm zoveel gebruik :P) oh en mn gehaakte shawl om? ;)

eens even de reis opzoeken... moet om 11 uur weg ofzo :)
pi_94021780
Ik ga om kwart voor 12 weg thuis :)

En ik neem een boom en een poppetje mee, geen plek voor meer. Heel misschien de lucybag, maar die vind ik vervelend :P (te klein, dus gebruik hem nooit)

Ja, en haakspullen. O, en ik heb gehaakte kralen bij me, omdat ik er nog heel wat moet ;) Ook lekker voor in de trein trouwens.
pi_94022137
ow ja, m'n sjawl, die zou ik bijna vergeten... :D dank je EsseEi... :D
ik heb er zin in meiden! *O* tot morgen! *O*
*slapen gaat, morgen weer vroeg dag*
pi_94023159
Veel plezier morgen! Ben benieuwd naar de foto's!
pi_94023360
Veel plezier bij de meet morgen en haakze :)
  zondag 13 maart 2011 @ 00:04:24 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94025201
ik heb vanavond nog wat vierkantjes gehaakt voor een nieuw kussenhoesje:

in de haak.
  zondag 13 maart 2011 @ 00:12:37 #121
52016 Lyssa
music <3
pi_94025643

M'n tweede Bubble Leg (eigenlijk de 6e) maar deze is samen met de roze kadootjes voor een zoon en dochter van een vriendin van mn zus (snap je t nog? ;))
  zondag 13 maart 2011 @ 00:14:35 #122
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94025735
ze zijn erg leuk lyssa! lekker frisse kleuren. zit dat mondje nog vastgemaakt op tussenpunten of alleen aan de uiteinden?
in de haak.
  zondag 13 maart 2011 @ 00:15:41 #123
52016 Lyssa
music <3
pi_94025789
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:14 schreef trui het volgende:
ze zijn erg leuk lyssa! lekker frisse kleuren. zit dat mondje nog vastgemaakt op tussenpunten of alleen aan de uiteinden?
Alleen de uiteinden, dus hij kan ook lachen, als je het iets naar beneden haalt! Het zijn allen bolletjes van de Phildar actie van de Euroland *O*
pi_94029340
Zo, ik ben ook weer thuis van een 'weekendje' weg. Nu snel slapen en morgen nog even shortbread bakken. Tot op de meet!
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  zondag 13 maart 2011 @ 07:52:56 #125
1762 YPPY
Yppiaans
pi_94035823
O ja, taart! :X O-)
*OUD heilige*
pi_94035963
Veel plezier allemaal vanmiddag :W
pi_94036023
voor de mensen die nog thuis zijn, ik kwam net deze link tegen;

http://www.freshstitches.com/amigurumi.php

het meeste is betaald maar het mooie daarvan is dat er wel bij staat hoeveel wol en welke maat haak je nodig hebt! dus als je een beetje van een plaatje kan haken ; :D
  zondag 13 maart 2011 @ 08:44:36 #128
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94036055
:D Lyssa je BubbleLeg is weer cool ^^ mooie kleuren

En trui, je krijgt weer een mooi kussen :D

Even naar aanleiding van dat linkje van Kirsten: ik zag die Alpacca en vroeg me af, hoe maak je van die "haren"???
want vind die harige beestjes altijd schattig maar kan niet met die harige wol overweg en dacht: misschien kan ik het zo oplossen. (om dat bijvoorbeeld bij die egeltjes van Christel te doen)

Oh en die egeltjes: m'n tante wou ze echt heeel graag hebben bedenk ik me nu opeens :P

*jeej optijd wakker, kan ik me nog even verdiepen in de chirurgie: functietesten en hoe ik ook alweer moet hechten voordat ik weg moet :) wel zin in vanmiddag!
  Boks-Chick zondag 13 maart 2011 @ 08:46:34 #129
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_94036065
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:12 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

M'n tweede Bubble Leg (eigenlijk de 6e) maar deze is samen met de roze kadootjes voor een zoon en dochter van een vriendin van mn zus (snap je t nog? ;))
wat is die lief! O+
Dochter van vrienden van mij zou hem zo wegpakken, hij is in de ADO kleurtjes _O-
lolwut
  Boks-Chick zondag 13 maart 2011 @ 08:47:40 #130
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_94036069
quote:
6s.gif Op zondag 13 maart 2011 08:38 schreef kirsten. het volgende:
voor de mensen die nog thuis zijn, ik kwam net deze link tegen;

http://www.freshstitches.com/amigurumi.php

het meeste is betaald maar het mooie daarvan is dat er wel bij staat hoeveel wol en welke maat haak je nodig hebt! dus als je een beetje van een plaatje kan haken ; :D

_O- _O_ deze is brijant :D
lolwut
pi_94036105
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:52 schreef YPPY het volgende:
O ja, taart! :X O-)
;) die is vast goed gelukt... ik ga nu de deur uit, ik zie je straks!
*O* vandaag haakmeet!!! *O* tot vanmiddag allemaal (die ook komen... :P ) en de rest weer tot later... ;) :W
pi_94036408
Veel plezier vanmiddag met elkaar! ^O^
pi_94037179
Pff, ik voel me dus totaal niet lekker (ineens weer strontverkouden, keelpijn, misselijk, koppijn), dus ik moet het helaas toch afzeggen. :|W

Iedereen evengoed heel veel plezier vanmiddag! :W
(Ik ga mijn bed maar weer in :()
  zondag 13 maart 2011 @ 10:43:39 #134
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94037402
ohhh jammer :( was wel nieuwsgierig! beterschap in ieder geval.

Die struisvogel is inderdaad leuk! heb je patroontje??/

nu ga ik ervandoor! tot straks
  zondag 13 maart 2011 @ 11:17:24 #135
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94038241
Nog een haak cadeautje gekregen *O*

Met kleurtjes om Floortje en Jip te maken :D
Nu heb ik dus alleen voor floortje grijs katoen gekregen voor naaknaald 3.5 (daar haak ik altijd mee) en van dat witte harige spul voor naald 7.... krijg ik dan niet een veeeeeeeeeel te groot lijf in vergelijking met de grijze delen?
Knoei
pi_94038445
Ik kom niet dames, zie het toch niet zitten om zo ver te gaan rijden. Volgende keer probeer ik er weer bij te zijn! Veel plezier alvast!!
  zondag 13 maart 2011 @ 11:35:20 #137
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_94038788
Jammer, Herfstblad - beterschap!
En Stefanie, ik begrijp het wel maar ik mis je nu al :'(

Ik loop een klein beetje achter op schema maar ik kom wel, moet alleen nog iets maken... :)
pi_94039540
Veel plezier straks allemaal!
  zondag 13 maart 2011 @ 12:27:19 #139
52016 Lyssa
music <3
pi_94040306
Van freshstiches heb ik nog een boekje in huis *O* Wel met veel baby spul ala slabbetjes etc. Ik heb gewonnen met een wedstrijd van haar *O*
  zondag 13 maart 2011 @ 13:08:43 #140
1762 YPPY
Yppiaans
pi_94041882
Wij zijn te laat, we moesten nog lunchen :Y) maar wel onderweg. :)
*OUD heilige*
pi_94042299
een beetje laat maar ik wens jullie wel veel plezier voor nu en straks... *O*
  zondag 13 maart 2011 @ 13:34:34 #142
244933 trovey
Nachtoele
pi_94043047
Iedereen al aangekomen? :P Ik ga zo richting mijn buurvrouw, ze heeft de 96 dus weten te halen. *O* Hopelijk vindt ze mijn cadeautje ook nog wat. :') Ik ben nu bezig met een poncho in zwart/wit multicolor van Zeeman...twee halve cirkels en dan moet er nog een capuchon op maar of ik die erop zet moet ik nog even zien....het is meer bedoeld als alternatief voor een vest in huis en zo koud is het hier nou ook weer niet. :')
Optimist tot in de kist
pi_94046024
Ik ben zo blij!! Heb sinds een week eindelijk weer werk *O* :s) Ben nu al op Bol.com aan het uitzoeken welke boeken ik ga bestellen zodra mijn eerste salaris er is O-) :D Heb al een paar leuke gevonden, oa. een boek met Amigurumi patronen van Ana Paula Rimolo
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zondag 13 maart 2011 @ 16:33:46 #144
244933 trovey
Nachtoele
pi_94051078
Gefeliciteerd. *O* Over wat voor soort werk hebben we het?
Optimist tot in de kist
pi_94052165
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 08:44 schreef EsseEi het volgende:
:

Even naar aanleiding van dat linkje van Kirsten: ik zag die Alpacca en vroeg me af, hoe maak je van die "haren"???
want vind die harige beestjes altijd schattig maar kan niet met die harige wol overweg en dacht: misschien kan ik het zo oplossen. (om dat bijvoorbeeld bij die egeltjes van Christel te doen)

Oh en die egeltjes: m'n tante wou ze echt heeel graag hebben bedenk ik me nu opeens :P

Die haren is een bepaald soort steek. Zal even kijken of ik m nog kan vinden.
Gevonden: http://www.deliciouscroch(...)et/news/loop-stitch/ .

Hier was het afmaakdag. Na 3 uur eindelijk 2 paar oogjes op mn vogeltjes. En mn miniwalvisje in elkaar. En mn koosje met naald anderhalf is zn lijf+hoofd af. En met een 1 een hoofd(je) van een konijntje.
pi_94052289
Zpagetti... :( wat een drama ...
Ik wilde graag tas roma maken, maar mijn rondjes komen niet uit en mijn lap word raar groot, en als ik het aan elkaar zet is heel de tas scheef :? snap er niks van...
Iemand een idee welk patroon het makkelijkst is voor een beginner in zpagetti ?
pi_94052629
Misschien gewoon een recht tasje? Weet niet of die er zijn?

Die alpaca lijkt meer op een egel, echt niet op een alpaca in ieder geval.
pi_94052956
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Misschien gewoon een recht tasje? Weet niet of die er zijn?

Die alpaca lijkt meer op een egel, echt niet op een alpaca in ieder geval.
Dat is misschien idd een beter idee, en dan van de rest maar een mandje..
Gelukkig kan ik dan een deel her gebruiken, ik denk dat ik te optimistisch was haha en dat het grove spul iets te grof is voor mij...
  zondag 13 maart 2011 @ 17:16:35 #149
52016 Lyssa
music <3
pi_94053099
Zo! Iedereen is weer naar huis! Het was supergezellig! En heerlijke lekkernijen. En moooooie haaksels! O+
pi_94053933
Sjt maak me niet jaloers! Heb er spijt van dat ik niet gekomen was :( Maar volgende keer ben ik er weer bij!
  zondag 13 maart 2011 @ 17:43:29 #151
244933 trovey
Nachtoele
pi_94054242
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:59 schreef lieke81 het volgende:
Zpagetti... :( wat een drama ...
Ik wilde graag tas roma maken, maar mijn rondjes komen niet uit en mijn lap word raar groot, en als ik het aan elkaar zet is heel de tas scheef :? snap er niks van...
Iemand een idee welk patroon het makkelijkst is voor een beginner in zpagetti ?
http://www.ztringz.nl/index.php?page=patronen
http://www.hoooked.nl/ind(...)ew=folder&Itemid=127
http://www.kaatjekraal.nl/?menu=category&categoryID=986723
http://hiphaakwerk.blogsp(...)n-van-sweet-and.html
http://www.trendje.nl/Producten/Zpagetti/Zpagetti.htm

Hier zal vast wel wat te vinden zijn wat wel haakbaar voor je is. Ik ben eerst aan het oefenen met Multicolor van Zeeman met haak 12 om daarna Zpagetti te proberen. :P
Optimist tot in de kist
pi_94054477
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:43 schreef trovey het volgende:

[..]

http://www.ztringz.nl/index.php?page=patronen
http://www.hoooked.nl/ind(...)ew=folder&Itemid=127
http://www.kaatjekraal.nl/?menu=category&categoryID=986723
http://hiphaakwerk.blogsp(...)n-van-sweet-and.html
http://www.trendje.nl/Producten/Zpagetti/Zpagetti.htm

Hier zal vast wel wat te vinden zijn wat wel haakbaar voor je is. Ik ben eerst aan het oefenen met Multicolor van Zeeman met haak 12 om daarna Zpagetti te proberen. :P
Hey THNX ga gelijk even kijken, was eigenlijk helemaal gefrustreerd maar miss kom ik er zo nog wel uit.
  zondag 13 maart 2011 @ 17:51:48 #153
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94054599
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:17 schreef Loqi het volgende:
Nog een haak cadeautje gekregen *O*
[ afbeelding ]
Met kleurtjes om Floortje en Jip te maken :D
Nu heb ik dus alleen voor floortje grijs katoen gekregen voor naaknaald 3.5 (daar haak ik altijd mee) en van dat witte harige spul voor naald 7.... krijg ik dan niet een veeeeeeeeeel te groot lijf in vergelijking met de grijze delen?
Weet iemand dit? :) waar hebben de mensen die Floortje gemaakt hebben dr wol mee gemaakt?
Knoei
pi_94054738
Ik heb Brazilian ofzo gebruikt (wacht, ff spieken op Ravelry) Ok het gaat om Schachenmayr nomotta Brazilia white

edit: als je idd 3,5 en 7 gaat gebruiken gaat het niet mooi zijn in vergelijking..
pi_94054781
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:51 schreef Loqi het volgende:

[..]

Weet iemand dit? :) waar hebben de mensen die Floortje gemaakt hebben dr wol mee gemaakt?
Ik heb Floortje niet gemaakt, maar kwam hetzelfde tegen bij Zoey. Het garen dat ik voor de staart en manen heb gebruikt was ook voor haaknaald 7 en de rest voor iets van 4. Ik heb alles op 3,5 gedaan, maar uiteindelijk waren de manen toen echt veel te lang. Ze kwamen van bovenop zijn hoofd tot onder zijn kont. Ik heb een stuk uitgehaald en ze gewoon een stuk korter gemaakt (dus veel minder toeren). Nu zijn ze nog wel ietsje breder dan in het patroon, maar dat maak mij niet uit.
Samenvatting: Ja, het lijf wordt veel groter dan de grijze stukken als je het garen gewoon zo gebruikt.
pi_94055146
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:33 schreef trovey het volgende:
Gefeliciteerd. *O* Over wat voor soort werk hebben we het?
kamermeisje in een hotel :D Ben er nu sinds een weekje aan het werken. Ben er echt dolblij mee aangezien ik bijna een half jaar zonder werk heb gezeten :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zondag 13 maart 2011 @ 18:10:43 #157
244933 trovey
Nachtoele
pi_94055461
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:04 schreef DjinN het volgende:

[..]

kamermeisje in een hotel :D Ben er nu sinds een weekje aan het werken. Ben er echt dolblij mee aangezien ik bijna een half jaar zonder werk heb gezeten :{
Is dat onregelmatig werk of gewoon vaste tijden? Heb je al "rare"dingen aangetroffen op de kamers? :P O-)
Optimist tot in de kist
  zondag 13 maart 2011 @ 18:33:41 #158
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94056636
Okay, dank jullie wel :) dan pik ik zelf wel een bol kleiner op
Knoei
pi_94057573
Ik heb ook Brazilia gebruikt en meer op gevoel gehaakt. :)

Ondanks dat ik me beroerd voel, Betty 1 afgemaakt en gehaakte ketting in elkaar gezet :). Nu nog Betty nummer 2 en Kasper en dan ben ik weer bij.
Ik moet echt maar maximaal 2 projecten naast elkaar hebben, anders gaat het mis. ;(
pi_94057767
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:10 schreef trovey het volgende:

[..]

Is dat onregelmatig werk of gewoon vaste tijden? Heb je al "rare"dingen aangetroffen op de kamers? :P O-)
Helaas wel erg onregelmatig werk, dwz: vaak in het weekend werken :{ je weet ook nooit wanneer je klaar bent. Dit weekend zou ik eigenlijk moeten werken maar werd gisterochtend en vanochtend afgebeld omdat het niet druk was :') Volgende week moet ik maar 3 dagen werken maar dat kan goed de week erop helemaal anders zijn :P
Rare dingen heb ik ook al aangetroffen ja :') Heel veel condooms in 1 prullenbakje, terwijl je weet dat er 2 vrouwen op die kamer zitten :X Onderbroeken, een hele vloer bezaaid met confetti, glitters en de inhoud van een paar zakken chips en koekjes (zo lekker fijngetrapt ook :Y )
pi_94057872
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:51 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb ook Brazilia gebruikt en meer op gevoel gehaakt. :)
Ik ook, meestal zag je de steken toch niet :-)

DjinN proficiat met je job!!
  zondag 13 maart 2011 @ 19:44:22 #162
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94060507
Zo ben weer thuis! met lekker frietjes ^^ was echt gezellig! en mooie haaksels en leuke boekjes enzoO!!! heb nu echt weer koop zin :P

in de trein terug nog een man die een epileptische aanval kreeg ofzo :O (of een bad trip, Daste en ik zijn er nog niet overuit ;))

oh en whoop en herfstblad we willen wel foto's natuurlijk!!!

en Djinn gefeliciteerd met je baan! :D

en thnx voor de uitleg van die steek ^^
  zondag 13 maart 2011 @ 20:06:12 #163
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94061787
Zoooo hé ik heb flink wat gemist... pfff ik ben ruim twee weken ziek geweest, hoge koorts en ergens een infectie volgens bloedtests, maar niet duidelijk hoe, wat en waar. Uiteindelijk een kuur gekregen en deze lijkt nu aan te slaan. Veel erger was mijn zoontje van bijna 15 maanden er aan toe. Ook hij kreeg koorts en tot drie keer toe een koortsstuip. Voor wie niet weet wat het is: het ziet er vreselijk uit, een soort epilepische aanval. De eerste keer was ik alleen en ik dacht echt dat hij doodging. We hebben een dag en nacht in het ziekenhuis gelegen maar het gaat nu beter met hem. Hij hoest wel heel naar.

Nou ja, dit heeft natuurlijk niets met haken te maken, maar ik moest het even kwijt. Ik hoop het haken snel weer op te pakken al loop ik erg achter in het huishouden door alle drama hier. En onze grote tuin gaat ook weer tijd vragen met dit weer. Maar ik ga hier sowieso weer meelezen :)
  zondag 13 maart 2011 @ 20:12:07 #164
244933 trovey
Nachtoele
pi_94062087
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:55 schreef DjinN het volgende:

[..]

Helaas wel erg onregelmatig werk, dwz: vaak in het weekend werken :{ je weet ook nooit wanneer je klaar bent. Dit weekend zou ik eigenlijk moeten werken maar werd gisterochtend en vanochtend afgebeld omdat het niet druk was :') Volgende week moet ik maar 3 dagen werken maar dat kan goed de week erop helemaal anders zijn :P
Rare dingen heb ik ook al aangetroffen ja :') Heel veel condooms in 1 prullenbakje, terwijl je weet dat er 2 vrouwen op die kamer zitten :X Onderbroeken, een hele vloer bezaaid met confetti, glitters en de inhoud van een paar zakken chips en koekjes (zo lekker fijngetrapt ook :Y )
Mensen zijn echt zonder schaamte op hotelkamers. :') Fijn dat je in ieder geval weer werk hebt. :*
Optimist tot in de kist
  zondag 13 maart 2011 @ 20:13:00 #165
244933 trovey
Nachtoele
pi_94062122
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:06 schreef Tan het volgende:
Zoooo hé ik heb flink wat gemist... pfff ik ben ruim twee weken ziek geweest, hoge koorts en ergens een infectie volgens bloedtests, maar niet duidelijk hoe, wat en waar. Uiteindelijk een kuur gekregen en deze lijkt nu aan te slaan. Veel erger was mijn zoontje van bijna 15 maanden er aan toe. Ook hij kreeg koorts en tot drie keer toe een koortsstuip. Voor wie niet weet wat het is: het ziet er vreselijk uit, een soort epilepische aanval. De eerste keer was ik alleen en ik dacht echt dat hij doodging. We hebben een dag en nacht in het ziekenhuis gelegen maar het gaat nu beter met hem. Hij hoest wel heel naar.

Nou ja, dit heeft natuurlijk niets met haken te maken, maar ik moest het even kwijt. Ik hoop het haken snel weer op te pakken al loop ik erg achter in het huishouden door alle drama hier. En onze grote tuin gaat ook weer tijd vragen met dit weer. Maar ik ga hier sowieso weer meelezen :)
:*
Optimist tot in de kist
pi_94062156
Ah bah Tan, kan me voorstellen dat dat heel eng is geweest! Gelukkig gaat het wat beter met hem, en hopelijk gaat die hoest ook nog weg.
Gaat het met jou nu wel goed?

EsseEi: Foto's komen morgen!
  zondag 13 maart 2011 @ 20:42:12 #167
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94063973
Tan, wat akelig! maar fijn dat 't nu de betere kant op gaat. goed herstellen hoor, allebei! :*

klinkt gezellig meeters!

m'n tas zit nu in de wasmachien. en m'n bruine softfun is op dus ik kan even niet verder met m'n 'chocolate box' vierkantjes. tijd om even na te denken over 2 kraamkadootjes die ik nog wil maken.
in de haak.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:43:27 #168
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94064062
hmm ik zit een beetje in een haakdip, wil graag vanalles maken maar de laatste tijd veel "moetjes" ofzo :P
ook al zijn ze zelf opgelegd ;) maar dan haal ik er toch niet echt voldoening uit ofzo :P

Tan wat naar!! Zijn jullie nu wel wat beter?? veel beterschap anders ook nog!

ga nu die pinguin af maken en daarna mn swap en dan weer een "echt" project ofzo
pi_94066524
Zo, ik ben ook weer een tijdje thuis en heb mijn falafel op. Het was gezellig! Leuk om te weten wie er achter die forum-namen zitten!

Tan, nog even heel erg beterschap! Ook voor je zoon. Doe het nog maar even rustig aan.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_94066728
Ik las even dat je je tafel op had _O-
pi_94067347
Whaha, Whoop! _O-

Bij mij volgen de foto's zodra ik alles wat ik nog heb liggen, af heb (dus Betty, een (paar) tak(ken) met blaadjes en Kasper. :P). Dat kan deze week zijn, maar ook volgend jaar ergens. B-)
  zondag 13 maart 2011 @ 21:40:27 #172
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_94068519
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
Is inderdaad erg leuk om te doen :)

Deze heb ik later gebruikt voor mijn Troetelbeer :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 13 maart 2011 @ 21:53:56 #173
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94069614
wat een priegelwerkje! ik denk dat die dame van die kleine rondjes-sjaals enzo waar ik laatst naar linkte ook met erg dun garen werkt. maar borduurgaren zal 't toch niet zijn lijkt me??

de tas is uit de was, en ik ben erg tevreden! hij is nog wat te nat om op de foto te zetten, maar ongelooflijk, wat 1 rondje wassen al niet doet zeg... volgens mij is ie wel 50% gekrompen. :o dat mocht ook wel, want in originele staat hing hij tot op de grond vanaf m'n schouder. :D
in de haak.
pi_94071619
Misschien werkt die met van dat garen op van die dingen.
Je snapt me vast niet.
Maar dat is heel dun, hebben wij ook.
Maar borduurgaren als je dat hele strengetje neemt is het best dik :P

Zal morgen foto's plaatsen. Zat net namelijk te bedenken dat mn walvisje en hoofd van mn vogel evenveel steken zijn, maar dat walvisje is veeeeel kleiner. Gehaakt met garen voor naald 2 met een 1.5.

En dat voor iemand die niet aan de katoen wou omdat het te dun was _O-

Heeft iemand het patroontje van het welbekende eendje toevallig? Voordat ik alle topics ga doorspeuren.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:26:14 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94072237
welk eendje bedoel je? die hele kleine waar lyssa er al zo'n stapel van gemaakt heeft? of dat andere eendje waar er ook al een boel van gemaakt zijn inmiddels.

en nee, 'van dat garen op van die dingen' doet bij mij niet meteen een kwartje vallen nee. :P
in de haak.
pi_94072451
Die troetelbeer heeft inmiddels wel ogen gekregen (of gaat deze nog krijgen) mag ik hopen. Ziet er een beetje engig uit zo.

Vandaag het lijfje van het dino'tje uit een eerdere post afgemaakt en heel enthousiast aan de staart begonnen. Zes keer opnieuw begonnen en toen de hoop opgegeven. Wat een kl*te-ding zeg. In plaats daarvan maar een gewoon bolletjesstaartje gemaakt. Morgenavond nog even bungel-armen en benen maken en dan issie klaar. Net ook een klein octopusje (katoen op haaknaald 1,75, man wat een gepriegel) in knaloranje gemaakt. Leuk met belletjes aan 4 van de tentekels en kraaltjes aan de andere vier. Er zijn nu dus twee van de 10 beestjes voor de mobile voor mijn ongeboren neefje/nichtje af (nouja, zo goed als). Ik zal morgen bij daglicht even foto's maken. Vriendlief vind ze in ieder geval schattig...
pi_94072800
Ik dacht dat dat eendje van lyssa en al die anderen de zelfde waren? Maar niet dus? Zocht die hele kleine. Om daar een heeeele kleine mee te maken.

http://cdn3.iofferphoto.com/img/1137657600/_i/10222123/1.jpg dit soort dus. Random plaatje, maar dat is dan dun garen op zon ding.
pi_94073669
Geen idee! Maar dat is wel een goede! Bedankt!
Is dat die ene die hiet heel veel gemaakt is?
Ga m morgen eens heel mini proberen.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:54:14 #180
52016 Lyssa
music <3
pi_94073926
Jawel. Das die sleutelhanger formaat eend. Die andere heeft trui een hele gave kleurrijke van gemaakt!
pi_94074084
Dan ga ik morgen even priegelen O+
  maandag 14 maart 2011 @ 08:47:10 #182
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94082178
Goedemorgen als eerste even voor Tan. :*
en jullie hebben het leuk en gezellig gehad op de meet lees ik ^O^
Ik heb de ene babydeken ( van de foto in de op ) gewoon hoppa de vuilnisbak ingemieterd, het ging steeds schever staan, ben nu bezig met een andere witte en andere haaksteken en ik moet zeggen het wordt een plaatje, als hij af is dan zet ik wel even een foto neer.
Heb weer hele leuke dingen voorbij zien komen. :Y
  maandag 14 maart 2011 @ 09:02:22 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94082518
toverheks, dat is drastisch zeg. kon je 'm niet meer uithalen?
in de haak.
  maandag 14 maart 2011 @ 09:17:08 #184
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94082794
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:02 schreef trui het volgende:
toverheks, dat is drastisch zeg. kon je 'm niet meer uithalen?
nee had ik geen zin in, zaten 2 bollen wibra in dacht echt pppfftttt dus hop in de vuilnisbak ( was al een eind) en gewoon nieuwe bollen gepakt, ben nu met bol 3 bezig gaat best wat in zitten maar het wordt een plaatje al zeg ik het zelf.
Had op haaknaald 3 half eerst gedaan, nu 4 half en het is gewoon goed.

(had een paar zakken wol gehaald toen er 25 % korting vanaf ging denk dat er een bol of 5 in gaan zitten)

hij is 73 cm. breed. denk dat ik hem ook 73 cm lang maak en dan mooie rand er aan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Toverheks op 14-03-2011 09:23:38 ]
pi_94083199
wat voor steken gebruik je toverheks? ik wordt ook weer tante, dus misschien ook leuk voor mij om een babydekentje te maken! Misschien ga ik wel een met grannystripes doen!
haken is cool
  maandag 14 maart 2011 @ 09:36:33 #186
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94083259
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:33 schreef antartica het volgende:
wat voor steken gebruik je toverheks? ik wordt ook weer tante, dus misschien ook leuk voor mij om een babydekentje te maken! Misschien ga ik wel een met grannystripes doen!
vaste , losse en dan 3 stokjes ineen ik ga even proberen het goed voor je te beschrijven, het is zo simpel en het haakt lekker weg en gewoon van de wibra wol en zacht dat het is.
ik ga proberen een foto voor je te maken van het patroontje ben zo terug.
pi_94083283
hoe gaat het met je colsjaal? dat was jij toch :P ?
haken is cool
  maandag 14 maart 2011 @ 09:38:48 #188
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94083311
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:37 schreef antartica het volgende:
hoe gaat het met je colsjaal? dat was jij toch :P ?
ja, en op de fiets de volgende dag haaknaald 8 gehaald ( dure krengen 5.75) maar dacht ach eind van het jaar maar eerst die deken.
pi_94083328
oh mijne was 3 euro nog wat via hobbydoos, maar met 2 euro verzendkosten alsnog 5 euro nog wat...
haken is cool
  maandag 14 maart 2011 @ 09:50:31 #190
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94083590

stippeltjes zijn losse, zwarte balkjes vaste, dunne streep ( lang ) een stokje, en die rare grote tekentjes zijn 3 bij elkaar gehaakte stokjes.

allemaal losse maken zolang je wilt.
dan 2 losse een stokje 2 losse *1 vaste 1 losse 1 vaste 2 losse 1 stokje 1 losse 1 stokje 2 losse* herhalen.

2 vaste 2 losse 3 stokjes tezamen 1 losse 3 stokjes tezamen 1 losse 3 stokjes tezamen *dan 3 losse een vaste tussen de vorige 2 stokjes ( toer lager) 2 losse dan weer 3 samen stokjes 1 losse weer 3 samen stokjes 1 losse en weer 3 samen stokjes *

draaien nieuwe toer.
1 vaste 1 losse en weer 1 vaste 2 losse * 1 stokje 1 losse 1 stokje 2 losse 1 vaste 1 losse 1 vaste 2 losse* en dan weer eindigen zoals je begonnen bent.

nieuwe toer 3 losse dan 2 keer 3 bij gehaakte stokjes ( rand) 2 losse 1 stokje 2 losse 1 vaste 1 losse 1 vaste 2 losse 1 stokje 1 losse 1 stokje* eindig met 2 losse en 2 keer 3 stokjes en 1 stokje bij het einde.

laatste toer zoals de eerste toer.

ik hoop dat je eruit komt. tussen * en * steeds herhalen
  maandag 14 maart 2011 @ 09:51:38 #191
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94083615
nou wel je zonnebril op als je de foto gaat ontleden hahaha maar hoop dat je eruit komt, is lekker simpel zonder na te denken.
pi_94083771
Godemorgen allemaal! Heb een zware week gehad, maar heb wel meegelezen en een heleboel leuke dingen gezien!

Heb zelf een en ander gedaan, o.a. de kleine animeko met naald 1.75, ben tevreden maar vond het wel vermoeiend hoor zo klein haken, en normaal heb ik geen moeite met kleine dingen.

Verder nog bezig met de vierkantjes voor een deken, een nieuwe col (moet de eerste nog steeds op de foto zetten maar heb 'm gister bij een vriendin laten liggen :( ) en Jip het aapje.

Ik zag trouwens in het Wibra foldertje nieuwe garen, baby soft, 100gr acryl/nylon voor 1.99. In de folder staat creme, lichtgrijs, paars, babyroze, babyblauw en geel. Het foldertje staat op de wibra site, pagina 13.
pi_94083849
Hihi de foto is inderdaad beetje mislukt, maar je uitleg is wel duidelijk hihi! tnx!
haken is cool
  maandag 14 maart 2011 @ 10:05:23 #194
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94083982
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:57 schreef KarinvdB het volgende:
Godemorgen allemaal! Heb een zware week gehad, maar heb wel meegelezen en een heleboel leuke dingen gezien!

Heb zelf een en ander gedaan, o.a. de kleine animeko met naald 1.75, ben tevreden maar vond het wel vermoeiend hoor zo klein haken, en normaal heb ik geen moeite met kleine dingen.

[ link | afbeelding ]

Verder nog bezig met de vierkantjes voor een deken, een nieuwe col (moet de eerste nog steeds op de foto zetten maar heb 'm gister bij een vriendin laten liggen :( ) en Jip het aapje.

Ik zag trouwens in het Wibra foldertje nieuwe garen, baby soft, 100gr acryl/nylon voor 1.99. In de folder staat creme, lichtgrijs, paars, babyroze, babyblauw en geel. Het foldertje staat op de wibra site, pagina 13.
ben blij dat je toch nog gefreubeld hebt.

over heel dun garen wat ik hier steeds lees, er is ook garen in alle mogelijke kleuren te koop in de turkse winkeltjes, heel dun maar weet van een turkse dat er veel mee gehaakt wordt, beetje kantachtig en heel priegelig maar erg mooi.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:06:10 #195
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94084003
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:00 schreef antartica het volgende:
Hihi de foto is inderdaad beetje mislukt, maar je uitleg is wel duidelijk hihi! tnx!
als je er niet uit komt geef je maar een gil in mijn pm. maar het wijst zich zelf en wordt gewoon mooi en zacht.
pi_94085316
okee dankje! ik moet eerst mijn huidige project afronden, ben bijna op de helft van mn streepjesdeken... Zal wel een een foto plaatsen
haken is cool
  maandag 14 maart 2011 @ 10:59:53 #197
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94085469
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:55 schreef antartica het volgende:
okee dankje! ik moet eerst mijn huidige project afronden, ben bijna op de helft van mn streepjesdeken... Zal wel een een foto plaatsen
^O^
  maandag 14 maart 2011 @ 11:24:47 #198
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_94086354
Meet was tof maar sinds ik thuis ben heb ik hoofdpijn en dat is minder tof.
Tan, beterschap voor jou en de kleine!
pi_94086414
Mijn deken still going on strong:

Poes erop gegooid om de verhouding te laten zien:

Ik vindt dat ie best regelmatig is tot nu toe, heb m een tijdje weggelegd en daarna wist ik niet meer hoe 'los' ik de steken daarvoor had gehaakt, maar volgens mij valt het niet echt op. Hij moet nog ongeveer 2x zo lang worden..zucht...
En dan wil ik nog graag jullie advies :) moet ik er een rand omheen haken als ie klaar is of gewoon zo laten? En wat voor kleur zou het dan moeten?
haken is cool
  maandag 14 maart 2011 @ 11:52:16 #200
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94087513
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:26 schreef antartica het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vindt dat ie best regelmatig is tot nu toe, heb m een tijdje weggelegd en daarna wist ik niet meer hoe 'los' ik de steken daarvoor had gehaakt, maar volgens mij valt het niet echt op. Hij moet nog ongeveer 2x zo lang worden..zucht...
En dan wil ik nog graag jullie advies :) moet ik er een rand omheen haken als ie klaar is of gewoon zo laten? En wat voor kleur zou het dan moeten?
hij is leuk *O* en ik zou er persoonlijk een rand aan haken, al maak je alleen een rand van vaste erom heen voor de stevigheid.
en de kleur ja moet je zelf bepalen, welke kleur je echt het mooiste vind. wel een beetje een opvallende kleur denk ik. ^O^
pi_94087962
hallooo ik heb een nieuw profiel aangemaakt, want antartica had ik ooit es gedaan omdat ik niets beters wist hihih! dus voor iedereen antartica heet voortaan MissN...
Ik denk dat de rand dan paars of roze wordt want dat heb ik veel in mn interieur... :)
haken is cool
pi_94088124
De deken is mooi!

Oeh nieuw wol, niet echt nieuwe kleurtjes helaas. Ik ga woensdag naar het winkelcentrum, dan maar even kijken, en ook over de markt.
pi_94088331
Beterschap Tan. Ik hoop dat nu alles weer wat beter gaat.

Karin, ik vind de kleine Amineko leuk :)

Het babydekentje van Toverheks ziet er ook erg mooi uit!

Dat babysoft vind ik niet zo heel mooi qua kleuren eigenlijk. Ik houd van wat fellere kleuren eigenlijk :P Maar wie weet fiets ik wel langs (ook goed voor de calorieen haha)

En ik haak nooit meer 2 Betty's. Wat een werk! Moet van de katoenen Betty nog 1.5 poot en dan moet ze nog in elkaar.

Ik had de naamswisseling niet eens gezien, MissN/Antartica :P Waarschijnlijk omdat je dezelfde avatar hebt.
pi_94088546
Ooo ik was de Amineko's vergeten, die zijn leuk! Maar ik hou ook van ze :P

Mn moeder heeft een betty gemaakt, inderdaad een pokkewerk. Staat ook niet op mn lijstje :P

Foto's komen later vandaag, eens kijken of ik nog wat in elkaar kan zetten en een mondje hier of daar.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:29:38 #205
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94088943
missNantartica, prachtige deken wordt dat!!

en karin, ik vind je poezen ook leuk zo samen! :)
in de haak.
pi_94089027
Wilt iemand hier zich beschikbaar stellen voor het in elkaar zetten van beestjes?
Dat haken is leuk hoor maar dat in elkaar zetten :N
pi_94089728
hihi ik had ook expres dezelfde avatar gedaan :)
hmm dat babysoft is misschien handig voor mijn babydekentje :D
haken is cool
pi_94089876
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:32 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wilt iemand hier zich beschikbaar stellen voor het in elkaar zetten van beestjes?
Dat haken is leuk hoor maar dat in elkaar zetten :N
In elkaar zetten is ook niet mijn lievelingswerkje nee. :)

Nog 1 poot en dan nog alles in elkaar zetten, grr :P
pi_94089879
sorry whoop als ik beestjes in elkaar ga zetten worden het vaak hele andere monsters....
haken is cool
pi_94090645
Waarom wilde ik ook alweer minidingen maken?
pi_94092806
oh ik bedacht me net dat het voor de swap misschien niet zo handig is dat ik mn profielnaam heb veranderd...hmmmzz..
haken is cool
pi_94092941
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:15 schreef MissN het volgende:
oh ik bedacht me net dat het voor de swap misschien niet zo handig is dat ik mn profielnaam heb veranderd...hmmmzz..
Je kunt via je verlanglijstje een bericht naar je partner sturen, verder zou het toch geen probleem moeten opleveren?
  maandag 14 maart 2011 @ 14:29:35 #213
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94093404
de postbode zal er hooguit wat van in de war raken. ;) die kent je natuurlijk al jaaaren onder de naam 'antartica' en moet misschien toch even wennen aan de switch. maar als je nou duidelijk op je naambordje aangeeft dat je nu MissN heet komt 't vast goed aan. :+
in de haak.
pi_94093460
Haha trui :D
pi_94093483
Trui _O-

Mn mini eendje is bijna af(duurt nog wel een half uur)
Dat kleine gepriegel duurt langer dan gewoon haken.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:57:21 #216
52016 Lyssa
music <3
pi_94094452

Cuddly Tiger is klaar *O*

Het was best een rotwerk :') Met name die strepen op het hoofd _O-
pi_94094708
hihihi trui :o ik sta dr om bekend om me druk te maken om kleine onzinnige dingen :P
haken is cool
pi_94094925
ik moet werken, adioss! haakse iedereen!!
haken is cool
  maandag 14 maart 2011 @ 15:21:35 #219
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94095372
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:26 schreef antartica het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wouw die deken wordt mooi. Ik heb daar nooit zo veel gedult voor.

Ik zie al weer een hele hoop leuke dingen. Op het moment ben ik bezig met baby slofjes voor een collega die binnen kort een kindje krijgt. Gemaat van GS jes. ALs ze klaar zijn dat zet ik er wel even een foto bij.
pi_94095623
Foto! Even klikken voor groter.

3 vogels, varkentje, walvisje en die gele boon is een eendje zonder snaveltje.
Volgens mij zijn het walvisje en het hoofd van de vogeltjes evenveel steken.
En bij die rechtse is een van zn vleugels aan de bovenkant een andere kleur, mn bol was op en dat was dezelfde kleur,maar niet dus. Al zie je het niet op de foto.
pi_94096168
Oh Lyssa, je tijger is erg leuk!!

En ook leuke beessies van Whoop!

M'n 2e col is af en zit inmiddels in de wasmachine, vond 'm niet zacht genoeg (saskia, los gehaakt) dus hoop dat dat helpt. Nog een paar minuten en dan kan ie voorzichtig in de droger...
  maandag 14 maart 2011 @ 16:15:26 #222
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94097828
Al weer een tijdje gelden dat ik deze heb gemaakt. Maar ik wil ze toch even showen. Drie etui's met aan de binnen kant een mooi stofje.

pi_94098399
Leuke etuis! :)

En leuke beesten, Whoop :) Vogeltjes zijn leuk.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:41:46 #224
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94099250
Wat een leuke etuis vogeltjes en tijger O+

Ik ben nog 2 angry birds aan het maken, op verzoek (alweer :D )
Knoei
pi_94100445
Wat een leuke etuis, freubel! Die eerste is m'n favoriet.

De col heeft de wasbeurt en droger goed overleeft! Ga ik dus ook doen met m'n squares zodra ik die allemaal af heb, want het resultaat is veel zachter en prettiger. Voor de geinteresseerden: gewassen op fijne was programma met wasverzachter en een beetje wasmiddel, en een half uurtje in de droger op warm, beide in een beschermzakje van hunkemoller. Wassen in azijn schijnt ook te werken om acryl zachter te krijgen maar dat heb ik (nog) niet geprobeerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door KarinvdB op 14-03-2011 17:09:44 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 17:12:00 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94100786
mooie etuis inderdaad! en die colsjaal is ook leuk. hoevaak heb je 'm nou omgeslagen daar?

lief tijgertje, lyssa. O+ al zit hij wel wat stijfjes zo he.

leuke beestjes weer whoop!
in de haak.
pi_94101634
Trui: deze col sla je niet om, hij is rond de 56cm rondom en vrij hoog waardoor je wel vouwen krijgt. Hij heet "scalloped cowl" op ravelry, en is in een paar uurtjes gedaan.

Ga nu op zoek naar een bijpassende muts :)
pi_94101858
Ik ben ook begonnen met haken en het gaat nogal rampzalig :') . Heb gisteren een lapje gemaakt en die moet ik weer uithalen omdat ik steken ben vergeten. Is dat trouwens minderen/meerderen? Weet ik dat ik dat in ieder geval kan |:( .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_94102627
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:38 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ben ook begonnen met haken en het gaat nogal rampzalig :') . Heb gisteren een lapje gemaakt en die moet ik weer uithalen omdat ik steken ben vergeten. Is dat trouwens minderen/meerderen? Weet ik dat ik dat in ieder geval kan |:( .
Nee dat is gewoon steken overslaan ;)
Meerderen is 2 of meer steken in 1 steek van de vorige rij haken, en minderen is 1 steek maken van 2 steken uit de voorgaande rij ;)

Komt vanzelf, gewoon doorzetten!

sog sog sog sog sog kuch tentamen kuch
pi_94102713
:) . Dit tweede lapje gaat al stukken beter *O* .

Ik ben ook aan het soggen...
pi_94104135
Al een tijdje volg ik de topic over haken
Helemaal gefascineerd door al jullie mooie creaties ben ik vorige week begonnen aan een omslagdoek voor mijn dochter van 11.
Ze heeft m nog niet gezien en ik hoop dus dat ze m mooi gaat vinden.
Ik vind m zelf erg leuk geworden :)

pi_94107178
Mooie kleur, Karin.
Welk merk is het? Volgens mij heb ik ook die kleur liggen in acryl.

Ik heb even foto's gemaakt. Foto's zijn niet echt scherp vandaag :{ (en klein gemaakt speciaal voor de mobiele FOK!er ;))
Juiste groottes staan op mijn Flickr

Cupcakedoosje

De ketting kan zo:

maar ook zo:

Beide dames zijn eindelijk af! _O_

Amineko's

[ Bericht 1% gewijzigd door Herfstblad op 14-03-2011 19:36:01 ]
pi_94107504
Geniaal gefotografeerd Herfstblad, leuke poses.

Ik vind de foto's van KarinvdB altijd zo mooi
  maandag 14 maart 2011 @ 19:35:38 #234
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94107583
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:38 schreef RabbitHeart het volgende:
kijk eens op joetoep staan veel haakfilmpjes.

col is helemaal top mooie kleur ook en die omslagdoek welk meisje van 11 vind dat niet mooi ^O^

zie weer mooie leuke dingen.
pi_94108123
Wat een leuke dingen allemaal herfstblad! Die amineko met ogen is ook wel heel leuk, misschien probeer ik dat ook een keer.

Ik heb Wibra Saskia gebruikt, de kleur paars die als het goed is nog te koop is (0031). Had een kleine 40 gram over van de bol.

Dank je doezemaar! Fotografie is ook een hobby van mij :)
  maandag 14 maart 2011 @ 19:45:34 #236
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94108169
ohhh ik zie weer lekker veel foto's!!! en wat een mooie dingen!

Dekens, colshawlen, omslagdoeken....
aminekos (dat dan wel letterlijk in meervoud ;), eendjes, Hobbes, een walvis
Bettys (ofzoiets), cupcakes, ketting!!
Echt gaaf allemaal!!!! :D:D

mijn genaaide pinguin is min of meer af (nog even wat extra steekjs in een oog, dan komen foto's)

Hopelijk nog beetje haken vanavond...moet morgen om, jawel, 7 uur in dordrecht zijn ;) gaat mn wekker dus om kwart over 5 = vroeg naar bed
pi_94108593
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:45 schreef KarinvdB het volgende:
Wat een leuke dingen allemaal herfstblad! Die amineko met ogen is ook wel heel leuk, misschien probeer ik dat ook een keer.

Ik heb Wibra Saskia gebruikt, de kleur paars die als het goed is nog te koop is (0031). Had een kleine 40 gram over van de bol.

Dank je doezemaar! Fotografie is ook een hobby van mij :)
Ik vind jouw foto's inderdaad ook altijd leuk :)

Nee, dan is het een andere kleur. Ik heb namelijk een paar bollen felpaars van Hit (vergelijkbaar met Bravo).

Ik ga weer eens verder aan de deken, denk ik. Of aan Tommie tijger. Heb nu nog 2 projecten lopen: de grannystripedeken en Kasper Krokodil. En met Tommie zou het dan 3 zijn. Ik had 6 projecten en dat doe ik echt niet meer. :X
pi_94108731
Mooie creaties weer allemaal! De kippen van herfstblad vindt ik geniaal :)
haken is cool
pi_94109062
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:35 schreef Toverheks het volgende:

[..]

kijk eens op joetoep staan veel haakfilmpjes.

Ja heb ik gedaan. Dat filmpje uit de OP is zeer nuttig :Y . Ik heb net mijn 7e toer afgemaakt! Het wordt een sjaal. Ik heb deze wol:
  maandag 14 maart 2011 @ 20:01:34 #240
244933 trovey
Nachtoele
pi_94109271
Mooie dingetjes weer gezien O+ . Van die beestjes van Herfsatblad vind ik vooral die kippen *; , zeker geen gratis patroontje waarvan je me een link kunt geven? O-)
Optimist tot in de kist
pi_94110198
Mooie dingetjes zeg dames!!

Waar vinden jullie het patroon van aminekos?

Ik ben nog bezig met de lavender bunny, ben nu aan het hoofd bezig, de rest heb ik gisteren al gehaakt, dus ik vlieg er wel wat door. Hierna begin ik aan de swap, want dat moet ook eens hé :D
pi_94110341
Als ik me niet vergis zijn die kippen van een patroon van Christel Krukkert uit Gehaakte Beestenboel. Ben zelf bezig met Jip uit dat boekje.

Had toch nog een foto van de 1e col die nu bij een vriendin thuis ligt. Deze is van heel dik garen, gehaakt met naald 10, patroon heet Convertible Cowl, ook weer 1 keer om je nek en hij is hoog genoeg om om je hoofd te doen (vandaar convertible). Zwaarder dan m'n 2e col maar toch voel je 'm na een tijdje niet meer en houd ie je toch warm :)

pi_94110399
ohhh die beesten!!! kwil zooooo graag ook zo'n beest haken... zijn dat allemaal betaalde patronen of kan iemand me helpen aan een patroon?
  maandag 14 maart 2011 @ 20:24:01 #244
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94110970
Doobsie je kan op www.ravelry.com heeeeeeeel veel gratis patronen vinden!!! je krijgt geen spam ofzo als je je daar aanmeld dus dat kan gewoon ^^
  maandag 14 maart 2011 @ 20:31:15 #245
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94111532
Ik heb van 2 bollen Katia Candy een regenboog shawl gemaakt, maar nu vind ik hem toch nog te kort. Terug naar de winkel dus voor meer.

pi_94111822
Ik heb heaven ontdekt :@ Was vandaag met vriendjelief naar gordijnstoffenwolhaakspulwinkel de Greef geweest...OMG ! Ze hadden daar alles!! :D :D :D Zpaghett, Katia, Phildar, Scheepjes, allesssss! Haaknaalden in alle diktes soorten en maaten, breinaalden hetzelfde *O*
Heb mijn droomontwerp van een Zpaghetti-tas al in mijn hoofd *;
pi_94111958
En het allertofste is nog : Die winkel zit nu in Stiphout (dorpje hier verderop), maar hij gaat verhuizen naar Helmond :D (waar ik nu woon!). Dan hoef ik maar 10 mins te fietsen *O*
  maandag 14 maart 2011 @ 20:40:15 #248
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94112113
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:31 schreef Sanne het volgende:
Ik heb van 2 bollen Katia Candy een regenboog shawl gemaakt, maar nu vind ik hem toch nog te kort. Terug naar de winkel dus voor meer.

[ afbeelding ]
en hoe ziet die sjaal eruit?
ziet eruit als tof spul voor een sjaalk!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_94112429
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:37 schreef DjinN het volgende:
En het allertofste is nog : Die winkel zit nu in Stiphout (dorpje hier verderop), maar hij gaat verhuizen naar Helmond :D (waar ik nu woon!). Dan hoef ik maar 10 mins te fietsen *O*
Echt? Waarheen dan?

* Inu is opgegroeid in Stiphout ;)
pi_94112863
De rare dorpennamen worden dus niet alleen voor noord holland bewaard, dat blijkt maar weer.

Ik heb toch nog gezichtjes gemaakt vandaag, en mn eendje is ook af, dus morgen weer foto!

En mn allereerste borduursel is af!
pi_94113260
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:45 schreef Inu het volgende:

[..]

Echt? Waarheen dan?

* Inu is opgegroeid in Stiphout ;)
Naar bedrijventerrein Hoogeind in Helmond. Op de hoek van de Churchilllaan en de Engelseweg :) Zeg maar de weg naar Fitland sportschool en dan op dat lege terrein wat vlak daarvoor ligt
pi_94113702
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:56 schreef DjinN het volgende:

[..]

Naar bedrijventerrein Hoogeind in Helmond. Op de hoek van de Churchilllaan en de Engelseweg :) Zeg maar de weg naar Fitland sportschool en dan op dat lege terrein wat vlak daarvoor ligt
Als ze dan meer ruimte krijgen vind ik het niet zo erg O-)
pi_94113961
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:02 schreef Inu het volgende:

[..]

Als ze dan meer ruimte krijgen vind ik het niet zo erg O-)
Echt he O-) En er ligt nu al zoveel moois :D Maar dat bedrijventerrein is echt groot dus denk wel dat het ook een erg groot gebouw gaat worden *O* Ik denk dat ik er dan bijna dagelijks te vinden ben :@ Helemaal omdat het voor mij dan een stuk dichterbij is!
  maandag 14 maart 2011 @ 21:07:17 #254
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94114037
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:40 schreef Mirjam het volgende:

[..]

en hoe ziet die sjaal eruit?
ziet eruit als tof spul voor een sjaalk!
Zal zo ff foto maken. Het is hartstikke leuk spul!

De Greef zit helaas niet in Amsterdam. Wie voor 020 nog winkeltips heeft, ik hoor het heel graag. :*
  maandag 14 maart 2011 @ 21:09:24 #255
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94114202
waaah ik probeer stukje te haken voor de swap maar kan het niet zien! te donker garen en te veel hoofdpijn :P ik laat het maar voor vandaag denk ik
is die winkel ook nog beetje betaalbaar trouwens? ;) vind ik ook altijd wel belangrijk, niet dat het nou bij mij om de hoek is maar goed
pi_94114369
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:24 schreef EsseEi het volgende:
Doobsie je kan op www.ravelry.com heeeeeeeel veel gratis patronen vinden!!! je krijgt geen spam ofzo als je je daar aanmeld dus dat kan gewoon ^^
dank je wel voor de tip
pi_94114838
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:07 schreef Sanne het volgende:

[..]

De Greef zit helaas niet in Amsterdam. Wie voor 020 nog winkeltips heeft, ik hoor het heel graag. :*
Mijn collega heeft het wel eens over een winkel bij de Albert Cuyp in de buurt. Jan de kleinvakman oid?
  maandag 14 maart 2011 @ 21:19:38 #258
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94114930
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:18 schreef Inu het volgende:

[..]

Mijn collega heeft het wel eens over een winkel bij de Albert Cuyp in de buurt. Jan de kleinvakman oid?
Ja die ken ik! Dat is één van de drie adresjes die ik heb.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:21:02 #259
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94115046
http://www.creatiefnetwer(...)iteit=8&provincie=27 dit is trouwens ook wel fijne site vind ik :@ om winkels te vinden

edit: deze is voor kralen ofzo maar je kan ook met wolwinkels daar vinden :P
pi_94115173
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:07 schreef Sanne het volgende:

[..]

De Afstap ken je dan zeker ook wel? Er zijn, helaas, maar weinig haak/breiwinkeltjes in Amsterdam. Ik kom eigenlijk altijd bij De Afstap (ook omdat ie om de hoek bij de uni en op de weg naar huis uit de stad zit) en soms bij Jan de Grote Kleinvakman.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:23:02 #261
74276 saaw
pi_94115180
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:19 schreef Sanne het volgende:

[..]

Wat zijn je andere adresjes, als ik vragen mag?
Jan de grote kleinvakman ken ik ook, en Wolboetiek Sylvia op de Bos en Lommerstraat, maar dat is wel heel ver weg [woon in Oost].
pi_94115207
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:19 schreef Sanne het volgende:

[..]

3?
Ik ken Jan *O* _O_ (geniale winkel voor alle fournituren, niet zo geniaal op zaterdag...), de Afstap in de Jordaan, en Handmadeheaven in Oost.
Heb jij nog andere 020-tips?
  maandag 14 maart 2011 @ 21:27:01 #263
74276 saaw
pi_94115443
Handmade Heaven ziet er goed uit, op de website iig, en is hier om de hoek :D
Ik ga er morgen meteen langs! *O*
pi_94115626
Handmadeheaven heeft best leuke spulletjes, maar niet een heel uitgebreid assortiment.

Wat ook leuk is, maar dan in Haarlem: juffrouw zonder zorgen (link)
  maandag 14 maart 2011 @ 21:45:47 #265
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94116741
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:23 schreef knitwit het volgende:

[..]

3?
Ik ken Jan *O* _O_ (geniale winkel voor alle fournituren, niet zo geniaal op zaterdag...), de Afstap in de Jordaan, en Handmadeheaven in Oost.
Heb jij nog andere 020-tips?
Op het Tussenmeer zit een grote (naaimachine)winkel met een flink assortiment wol http://www.fournitura.nl/, en in Amsterdam Noord zit nog een klein winkeltje verstopt. http://www.debreihoek.nl/

Verder kom ik bij Zeeman en Wibra, maar dat zijn geen typisch Amsterdamse adresjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sanne op 14-03-2011 21:51:22 ]
pi_94118101
Mijn konijn is af! Morgen even een foto nemen en aan de swap beginnen :-)
pi_94118582
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:09 schreef EsseEi het volgende:
waaah ik probeer stukje te haken voor de swap maar kan het niet zien! te donker garen en te veel hoofdpijn :P ik laat het maar voor vandaag denk ik
is die winkel ook nog beetje betaalbaar trouwens? ;) vind ik ook altijd wel belangrijk, niet dat het nou bij mij om de hoek is maar goed
ze hebben er al de kwaliteitsmerken. Katia, scheepjes, Zpaghetti etcetc. Voor een kg Zpaghetti betaal je daar ¤9,-
pi_94121049
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:16 schreef KarinvdB het volgende:
Als ik me niet vergis zijn die kippen van een patroon van Christel Krukkert uit Gehaakte Beestenboel. Ben zelf bezig met Jip uit dat boekje.

Inderdaad, de kippen zijn van Christel Krukkert (Betty). :)

Ik ben eens verder gegaan met de grannystripe. Lekker zonder nadenken haken voor de tv :)
  maandag 14 maart 2011 @ 22:46:27 #269
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94121670
De regenboogshawl, die nog een stukje te kort is. *O*

pi_94121816
Mooie sjaal!
En mooie kat! O+
  maandag 14 maart 2011 @ 22:50:39 #271
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94121990
Zo simpel, maar door het gekleurde garen erg mooi.
38 steken opgezet, haaknaald 3 alleen maar dubbel stokjes. Tot de 2 bollen op waren. Heb ze af en toe gewisseld die bollen om het speels te houden, maar hij moet dus nog een stukje langer.
pi_94125286
Leuke sjaal, mooi spul inderdaad. Het multicolor wat ik heb liggen wisselt op hele korte stukjes van kleur. Ziet er best leuk uit op de bol maar ik vrees dat het een zooitje wordt als je er wat mee doet. Volgende keer eens kijken naar zo'n langer verloop....
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:37:44 #273
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94131220
Mijn vrienden houden me bezig, ga nu een draakje voor een van hun maken op verzoek

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:35 schreef DjinN het volgende:
Ik heb heaven ontdekt :@ Was vandaag met vriendjelief naar gordijnstoffenwolhaakspulwinkel de Greef geweest...OMG ! Ze hadden daar alles!! :D :D :D Zpaghett, Katia, Phildar, Scheepjes, allesssss! Haaknaalden in alle diktes soorten en maaten, breinaalden hetzelfde *O*
Heb mijn droomontwerp van een Zpaghetti-tas al in mijn hoofd *;
Ja daar ga ik ook alles halen altijd :D
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:37 schreef DjinN het volgende:
Echt?!? Hoe wat waar wanneer gaat ie verhuizen? Ik woon ook in Helmond :o
Knoei
pi_94131667
heb vandaag een vrije dag! heb zin om even in de regio een mooie hobbywinkel op te zoeken, waar ik nog niet ben geweest! zit te denken aan devo in sneek daar hebben ze veel catania, ik heb tot nu toe alleen nog maar met saskia enzo gehaakt...
Iemand nog tips voor een leuke winkel in de provincie groningen, drenthe of friesland?
haken is cool
pi_94131728
k ben beetje aan het googelen... 'de wolhal' in drachten klinkt groots....maar het irritante is dat veel hobbyzaakjes geen website hebben..(oeps toch wel)
haken is cool
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:22:47 #276
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94132085
Die etuis van freubelz!! _O_ Wat een geweldig idee! Dat stofje naai je er met de hand in?

Ik zag ook leuke Amineko's (van HB en Karin) voorbij komen, volgens mij zijn die erg verslavend om te maken of niet :D Ik vind ze erg leuk in ieder geval. Sowieso zag ik erg veel moois van Herfstblad ook, dat cupcakedoosje MOET ik ook gaan maken - ooit :')

En die dekens van Toverheks en Antartica, erg mooi. Helemaal wit is ook echt verrassend mooi, terwijl ik zelf juist zo van kleur hou.

En die regenboogsjaal, leuk effect. Is het voor jezelf?

Bedankt voor alle beterschapswensen, moeder en kind ( ;) ) zijn herstellende, maar beiden nog niet de oude. Komt vanzelf :Y
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:47:41 #277
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94132670
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:46 schreef Sanne het volgende:
De regenboogshawl, die nog een stukje te kort is. *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
leuk!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:00:05 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94132986
die regenboogsjaal zou voor mij iets te zoet zijn qua kleurtjes, maar zo'n verloop is inderdaad wel leuk.

tas, bijna af:

(de knoop zit er nog niet echt op vastgenaaid en ik wil 'm nog voeren)
in de haak.
pi_94133077
Moooi trui! hij ziet er heeel zacht uit :)
haken is cool
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:06:02 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94133114
dat valt wel mee/tegen hoor, na vervilten wordt de wol juist wat stugger. maar dat heeft ook voordelen. het hengsel bijvoorbeeld zal niet zo gauw meer uitzakken (net als de rest van de tas).
in de haak.
pi_94133229
Leuk trui! Is ie nu wel een beetje de goede maat?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:12:03 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94133265
ja, perfect! hij is echt gigantisch gekrompen. :o eerst hing ie op de grond als hij over m'n schouder hing. nu is ie gewoon prima (eventueel kruislings) over je schouder te dragen.
in de haak.
pi_94133836
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:37 schreef Loqi het volgende:
Mijn vrienden houden me bezig, ga nu een draakje voor een van hun maken op verzoek

[..]

Ja daar ga ik ook alles halen altijd :D

[..]

Echt?!? Hoe wat waar wanneer gaat ie verhuizen? Ik woon ook in Helmond :o
Hey leuk! Nog een Helmonder :D
Heb om eerlijk te zijn geen idee wanneer ie gaat verhuizen. Ben er gister nog geweest en toen waren er nog geen tekenen van :P Maar heb het een tijdje geleden al wel in een krantje gelezen.
Hier is een linkje naar het nieuwsbericht
Op Hoogeind staat al wel zo'n bord van "hier wordt gebouwd" dus ik denk dat het niet lang meer zal duren :D
pi_94134260
Eerste amigurumi af O+

Hooked ;)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:02:40 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94134746
het is een... UP! gefeliciteerd! :) (nog best lastig om die stippen er goed op te naaien he? dat vond ik tenminste met m'n grotere paddestoelen(muziekdoosjes), en hier zijn de stippen in verhouding natuurlijk nog groter/opvallender).
in de haak.
pi_94134879
femsss, ik vind em super! O+
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:17:45 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94135251
pas op enthousiastelingen, je kunt ook doorslaan!

NBC News at 5 door olek
... :+
in de haak.
pi_94135563
O wat erg!
Ze is niet van t netjes afwerken trouwens.

Mooie up!

Ging jij trouwens niet poetsen ipv een beetje forummen? :P
pi_94135710
Leuke up! :)
En leuke tas.

Ik wil nog een Amineko maken, dus op zich zijn de kleintjes redelijk verslavend :P

Wow, dat is wel erg in dat filmpje :o Wel lollig.

[ Bericht 9% gewijzigd door Herfstblad op 15-03-2011 11:38:24 ]
pi_94136625
Bedankt! :) ben er best blij mee, en die stippen zijn inderdaad lastig erop te maken maar moet zeggen dat ik het ook niet heel precies gedaan heb..

Ben nu bezig met een cupcake maar ik heb moeite met zien wanneer ik rond ben met een toer. Is daar een handigheidje voor of moet je gewoon tellen?
Hooked ;)
pi_94136974
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:57 schreef femsss het volgende:
Bedankt! :) ben er best blij mee, en die stippen zijn inderdaad lastig erop te maken maar moet zeggen dat ik het ook niet heel precies gedaan heb..

Ben nu bezig met een cupcake maar ik heb moeite met zien wanneer ik rond ben met een toer. Is daar een handigheidje voor of moet je gewoon tellen?
Stitchcounters/stitchmarkers gebruiken.Dit kan een paperclip zijn, maar ook een oorbel of een contrasterend stukje garen. Ik gebruik zelf dat laatste.

Door elke eerste steek van een nieuwe toer steek ik een stukje garen. Op die manier kan ik zonder tellen precies zien wanneer ik een hele toer heb gemaakt.

Ik zal nog even een linkje zoeken waarin het met plaatjes wordt uitgelegd als je wil
pi_94137186
Ah super! Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.
Hooked ;)
pi_94138161
Ik heb speciale stitchmarkers van Prym :)
pi_94139101
Ik gebruik een klein veiligheidsspeldje, blijft ook zitten als ik met mijn haakwerk sleep en de haaknaald er per ongeluk uitvalt. Dan hoef ik niet opnieuw te beginnen in zo'n geval.
pi_94142771
Thx voor de tips. Ik had daar zelf ook last van. Ff mn haakwerkje verplaatsten en hup naald eruit!
Maar nog niet echt naar een oplossing gezocht! :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:54:16 #296
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94143291
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:34 schreef DjinN het volgende:

[..]

Hey leuk! Nog een Helmonder :D
Heb om eerlijk te zijn geen idee wanneer ie gaat verhuizen. Ben er gister nog geweest en toen waren er nog geen tekenen van :P Maar heb het een tijdje geleden al wel in een krantje gelezen.
Hier is een linkje naar het nieuwsbericht
Op Hoogeind staat al wel zo'n bord van "hier wordt gebouwd" dus ik denk dat het niet lang meer zal duren :D
tof, voor mij ook fietsafstand :D ik ben benieuwd
Knoei
pi_94145385
'Mijn' hobbywinkel had veel nieuwe wol binnen! :9~ Heb verlekkerd bij Scheepjeswol Sammy en Cassopeia (van Schayenmayer) staan kijken, maar uiteindelijk alleen zwart en bruin Bravo-acryl meegenomen waar ik voor kwam. :)

Iemand toevallig ervaring met Sammy van Scheepjeswol? Ik wil weten hoe het haakt en of het niet snel pluist enzo :)
Ik meen dat ik het van het weekend langs heb zien komen hier.

[ Bericht 3% gewijzigd door Herfstblad op 15-03-2011 15:55:33 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:25:58 #298
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94147124
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:22 schreef Tan het volgende:
Die etuis van freubelz!! _O_ Wat een geweldig idee! Dat stofje naai je er met de hand in?

Ik zag ook leuke Amineko's (van HB en Karin) voorbij komen, volgens mij zijn die erg verslavend om te maken of niet :D Ik vind ze erg leuk in ieder geval. Sowieso zag ik erg veel moois van Herfstblad ook, dat cupcakedoosje MOET ik ook gaan maken - ooit :')

En die dekens van Toverheks en Antartica, erg mooi. Helemaal wit is ook echt verrassend mooi, terwijl ik zelf juist zo van kleur hou.

@Tan: het stofje haak je idd gewoon met de hand aan de binnenkant van de etui. Dan vallen er geen pennen uit.

En die regenboogsjaal, leuk effect. Is het voor jezelf?

Bedankt voor alle beterschapswensen, moeder en kind ( ;) ) zijn herstellende, maar beiden nog niet de oude. Komt vanzelf :Y
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:27:28 #299
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94147193
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:00 schreef trui het volgende:
die regenboogsjaal zou voor mij iets te zoet zijn qua kleurtjes, maar zo'n verloop is inderdaad wel leuk.

tas, bijna af:
[ afbeelding ]
(de knoop zit er nog niet echt op vastgenaaid en ik wil 'm nog voeren)
Heb je deze tas nu vervilt? ZIet er wel erg mooi uit. Leuk ontwerp ook. Helaas heb ik al veel te veel tassen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:33:55 #300
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94147475
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:02 schreef MissN het volgende:
heb vandaag een vrije dag! heb zin om even in de regio een mooie hobbywinkel op te zoeken, waar ik nog niet ben geweest! zit te denken aan devo in sneek daar hebben ze veel catania, ik heb tot nu toe alleen nog maar met saskia enzo gehaakt...
Iemand nog tips voor een leuke winkel in de provincie groningen, drenthe of friesland?
Ik woon in emmen en ga daar altijd naar Heiken Stoffen. Ze hebben een site maar daar staat niet zo heel veel op. Het een beetje een saai winkeltje maar ze hebben er wel heel veel.

En volgens mij moet er ook een redelijke hobby winkel in Heerenveen zitten en in Stuifzand (bij Hoogeveen).

Succes!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:34:51 #301
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94147515
Volgens mij ben ik nu weer helemaal bij gelezen *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')