abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2011 @ 17:43:29 #151
244933 trovey
Nachtoele
pi_94054242
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:59 schreef lieke81 het volgende:
Zpagetti... :( wat een drama ...
Ik wilde graag tas roma maken, maar mijn rondjes komen niet uit en mijn lap word raar groot, en als ik het aan elkaar zet is heel de tas scheef :? snap er niks van...
Iemand een idee welk patroon het makkelijkst is voor een beginner in zpagetti ?
http://www.ztringz.nl/index.php?page=patronen
http://www.hoooked.nl/ind(...)ew=folder&Itemid=127
http://www.kaatjekraal.nl/?menu=category&categoryID=986723
http://hiphaakwerk.blogsp(...)n-van-sweet-and.html
http://www.trendje.nl/Producten/Zpagetti/Zpagetti.htm

Hier zal vast wel wat te vinden zijn wat wel haakbaar voor je is. Ik ben eerst aan het oefenen met Multicolor van Zeeman met haak 12 om daarna Zpagetti te proberen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_94054477
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:43 schreef trovey het volgende:

[..]

http://www.ztringz.nl/index.php?page=patronen
http://www.hoooked.nl/ind(...)ew=folder&Itemid=127
http://www.kaatjekraal.nl/?menu=category&categoryID=986723
http://hiphaakwerk.blogsp(...)n-van-sweet-and.html
http://www.trendje.nl/Producten/Zpagetti/Zpagetti.htm

Hier zal vast wel wat te vinden zijn wat wel haakbaar voor je is. Ik ben eerst aan het oefenen met Multicolor van Zeeman met haak 12 om daarna Zpagetti te proberen. :P
Hey THNX ga gelijk even kijken, was eigenlijk helemaal gefrustreerd maar miss kom ik er zo nog wel uit.
  zondag 13 maart 2011 @ 17:51:48 #153
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94054599
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:17 schreef Loqi het volgende:
Nog een haak cadeautje gekregen *O*
[ afbeelding ]
Met kleurtjes om Floortje en Jip te maken :D
Nu heb ik dus alleen voor floortje grijs katoen gekregen voor naaknaald 3.5 (daar haak ik altijd mee) en van dat witte harige spul voor naald 7.... krijg ik dan niet een veeeeeeeeeel te groot lijf in vergelijking met de grijze delen?
Weet iemand dit? :) waar hebben de mensen die Floortje gemaakt hebben dr wol mee gemaakt?
Knoei
pi_94054738
Ik heb Brazilian ofzo gebruikt (wacht, ff spieken op Ravelry) Ok het gaat om Schachenmayr nomotta Brazilia white

edit: als je idd 3,5 en 7 gaat gebruiken gaat het niet mooi zijn in vergelijking..
pi_94054781
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:51 schreef Loqi het volgende:

[..]

Weet iemand dit? :) waar hebben de mensen die Floortje gemaakt hebben dr wol mee gemaakt?
Ik heb Floortje niet gemaakt, maar kwam hetzelfde tegen bij Zoey. Het garen dat ik voor de staart en manen heb gebruikt was ook voor haaknaald 7 en de rest voor iets van 4. Ik heb alles op 3,5 gedaan, maar uiteindelijk waren de manen toen echt veel te lang. Ze kwamen van bovenop zijn hoofd tot onder zijn kont. Ik heb een stuk uitgehaald en ze gewoon een stuk korter gemaakt (dus veel minder toeren). Nu zijn ze nog wel ietsje breder dan in het patroon, maar dat maak mij niet uit.
Samenvatting: Ja, het lijf wordt veel groter dan de grijze stukken als je het garen gewoon zo gebruikt.
pi_94055146
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:33 schreef trovey het volgende:
Gefeliciteerd. *O* Over wat voor soort werk hebben we het?
kamermeisje in een hotel :D Ben er nu sinds een weekje aan het werken. Ben er echt dolblij mee aangezien ik bijna een half jaar zonder werk heb gezeten :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zondag 13 maart 2011 @ 18:10:43 #157
244933 trovey
Nachtoele
pi_94055461
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:04 schreef DjinN het volgende:

[..]

kamermeisje in een hotel :D Ben er nu sinds een weekje aan het werken. Ben er echt dolblij mee aangezien ik bijna een half jaar zonder werk heb gezeten :{
Is dat onregelmatig werk of gewoon vaste tijden? Heb je al "rare"dingen aangetroffen op de kamers? :P O-)
Optimist tot in de kist
  zondag 13 maart 2011 @ 18:33:41 #158
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94056636
Okay, dank jullie wel :) dan pik ik zelf wel een bol kleiner op
Knoei
pi_94057573
Ik heb ook Brazilia gebruikt en meer op gevoel gehaakt. :)

Ondanks dat ik me beroerd voel, Betty 1 afgemaakt en gehaakte ketting in elkaar gezet :). Nu nog Betty nummer 2 en Kasper en dan ben ik weer bij.
Ik moet echt maar maximaal 2 projecten naast elkaar hebben, anders gaat het mis. ;(
pi_94057767
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:10 schreef trovey het volgende:

[..]

Is dat onregelmatig werk of gewoon vaste tijden? Heb je al "rare"dingen aangetroffen op de kamers? :P O-)
Helaas wel erg onregelmatig werk, dwz: vaak in het weekend werken :{ je weet ook nooit wanneer je klaar bent. Dit weekend zou ik eigenlijk moeten werken maar werd gisterochtend en vanochtend afgebeld omdat het niet druk was :') Volgende week moet ik maar 3 dagen werken maar dat kan goed de week erop helemaal anders zijn :P
Rare dingen heb ik ook al aangetroffen ja :') Heel veel condooms in 1 prullenbakje, terwijl je weet dat er 2 vrouwen op die kamer zitten :X Onderbroeken, een hele vloer bezaaid met confetti, glitters en de inhoud van een paar zakken chips en koekjes (zo lekker fijngetrapt ook :Y )
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_94057872
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:51 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb ook Brazilia gebruikt en meer op gevoel gehaakt. :)
Ik ook, meestal zag je de steken toch niet :-)

DjinN proficiat met je job!!
  zondag 13 maart 2011 @ 19:44:22 #162
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94060507
Zo ben weer thuis! met lekker frietjes ^^ was echt gezellig! en mooie haaksels en leuke boekjes enzoO!!! heb nu echt weer koop zin :P

in de trein terug nog een man die een epileptische aanval kreeg ofzo :O (of een bad trip, Daste en ik zijn er nog niet overuit ;))

oh en whoop en herfstblad we willen wel foto's natuurlijk!!!

en Djinn gefeliciteerd met je baan! :D

en thnx voor de uitleg van die steek ^^
  zondag 13 maart 2011 @ 20:06:12 #163
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94061787
Zoooo hé ik heb flink wat gemist... pfff ik ben ruim twee weken ziek geweest, hoge koorts en ergens een infectie volgens bloedtests, maar niet duidelijk hoe, wat en waar. Uiteindelijk een kuur gekregen en deze lijkt nu aan te slaan. Veel erger was mijn zoontje van bijna 15 maanden er aan toe. Ook hij kreeg koorts en tot drie keer toe een koortsstuip. Voor wie niet weet wat het is: het ziet er vreselijk uit, een soort epilepische aanval. De eerste keer was ik alleen en ik dacht echt dat hij doodging. We hebben een dag en nacht in het ziekenhuis gelegen maar het gaat nu beter met hem. Hij hoest wel heel naar.

Nou ja, dit heeft natuurlijk niets met haken te maken, maar ik moest het even kwijt. Ik hoop het haken snel weer op te pakken al loop ik erg achter in het huishouden door alle drama hier. En onze grote tuin gaat ook weer tijd vragen met dit weer. Maar ik ga hier sowieso weer meelezen :)
  zondag 13 maart 2011 @ 20:12:07 #164
244933 trovey
Nachtoele
pi_94062087
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:55 schreef DjinN het volgende:

[..]

Helaas wel erg onregelmatig werk, dwz: vaak in het weekend werken :{ je weet ook nooit wanneer je klaar bent. Dit weekend zou ik eigenlijk moeten werken maar werd gisterochtend en vanochtend afgebeld omdat het niet druk was :') Volgende week moet ik maar 3 dagen werken maar dat kan goed de week erop helemaal anders zijn :P
Rare dingen heb ik ook al aangetroffen ja :') Heel veel condooms in 1 prullenbakje, terwijl je weet dat er 2 vrouwen op die kamer zitten :X Onderbroeken, een hele vloer bezaaid met confetti, glitters en de inhoud van een paar zakken chips en koekjes (zo lekker fijngetrapt ook :Y )
Mensen zijn echt zonder schaamte op hotelkamers. :') Fijn dat je in ieder geval weer werk hebt. :*
Optimist tot in de kist
  zondag 13 maart 2011 @ 20:13:00 #165
244933 trovey
Nachtoele
pi_94062122
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:06 schreef Tan het volgende:
Zoooo hé ik heb flink wat gemist... pfff ik ben ruim twee weken ziek geweest, hoge koorts en ergens een infectie volgens bloedtests, maar niet duidelijk hoe, wat en waar. Uiteindelijk een kuur gekregen en deze lijkt nu aan te slaan. Veel erger was mijn zoontje van bijna 15 maanden er aan toe. Ook hij kreeg koorts en tot drie keer toe een koortsstuip. Voor wie niet weet wat het is: het ziet er vreselijk uit, een soort epilepische aanval. De eerste keer was ik alleen en ik dacht echt dat hij doodging. We hebben een dag en nacht in het ziekenhuis gelegen maar het gaat nu beter met hem. Hij hoest wel heel naar.

Nou ja, dit heeft natuurlijk niets met haken te maken, maar ik moest het even kwijt. Ik hoop het haken snel weer op te pakken al loop ik erg achter in het huishouden door alle drama hier. En onze grote tuin gaat ook weer tijd vragen met dit weer. Maar ik ga hier sowieso weer meelezen :)
:*
Optimist tot in de kist
pi_94062156
Ah bah Tan, kan me voorstellen dat dat heel eng is geweest! Gelukkig gaat het wat beter met hem, en hopelijk gaat die hoest ook nog weg.
Gaat het met jou nu wel goed?

EsseEi: Foto's komen morgen!
  zondag 13 maart 2011 @ 20:42:12 #167
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94063973
Tan, wat akelig! maar fijn dat 't nu de betere kant op gaat. goed herstellen hoor, allebei! :*

klinkt gezellig meeters!

m'n tas zit nu in de wasmachien. en m'n bruine softfun is op dus ik kan even niet verder met m'n 'chocolate box' vierkantjes. tijd om even na te denken over 2 kraamkadootjes die ik nog wil maken.
in de haak.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:43:27 #168
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94064062
hmm ik zit een beetje in een haakdip, wil graag vanalles maken maar de laatste tijd veel "moetjes" ofzo :P
ook al zijn ze zelf opgelegd ;) maar dan haal ik er toch niet echt voldoening uit ofzo :P

Tan wat naar!! Zijn jullie nu wel wat beter?? veel beterschap anders ook nog!

ga nu die pinguin af maken en daarna mn swap en dan weer een "echt" project ofzo
pi_94066524
Zo, ik ben ook weer een tijdje thuis en heb mijn falafel op. Het was gezellig! Leuk om te weten wie er achter die forum-namen zitten!

Tan, nog even heel erg beterschap! Ook voor je zoon. Doe het nog maar even rustig aan.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_94066728
Ik las even dat je je tafel op had _O-
pi_94067347
Whaha, Whoop! _O-

Bij mij volgen de foto's zodra ik alles wat ik nog heb liggen, af heb (dus Betty, een (paar) tak(ken) met blaadjes en Kasper. :P). Dat kan deze week zijn, maar ook volgend jaar ergens. B-)
  zondag 13 maart 2011 @ 21:40:27 #172
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_94068519
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
O mensen wat ook leuk is, haken met borduurgaren O+
Met 2 draadjes wordt t super klein en is ook niet te doen maar met 4 of met 6 wel, en t is leuk.
Is inderdaad erg leuk om te doen :)

Deze heb ik later gebruikt voor mijn Troetelbeer :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 13 maart 2011 @ 21:53:56 #173
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94069614
wat een priegelwerkje! ik denk dat die dame van die kleine rondjes-sjaals enzo waar ik laatst naar linkte ook met erg dun garen werkt. maar borduurgaren zal 't toch niet zijn lijkt me??

de tas is uit de was, en ik ben erg tevreden! hij is nog wat te nat om op de foto te zetten, maar ongelooflijk, wat 1 rondje wassen al niet doet zeg... volgens mij is ie wel 50% gekrompen. :o dat mocht ook wel, want in originele staat hing hij tot op de grond vanaf m'n schouder. :D
in de haak.
pi_94071619
Misschien werkt die met van dat garen op van die dingen.
Je snapt me vast niet.
Maar dat is heel dun, hebben wij ook.
Maar borduurgaren als je dat hele strengetje neemt is het best dik :P

Zal morgen foto's plaatsen. Zat net namelijk te bedenken dat mn walvisje en hoofd van mn vogel evenveel steken zijn, maar dat walvisje is veeeeel kleiner. Gehaakt met garen voor naald 2 met een 1.5.

En dat voor iemand die niet aan de katoen wou omdat het te dun was _O-

Heeft iemand het patroontje van het welbekende eendje toevallig? Voordat ik alle topics ga doorspeuren.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:26:14 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94072237
welk eendje bedoel je? die hele kleine waar lyssa er al zo'n stapel van gemaakt heeft? of dat andere eendje waar er ook al een boel van gemaakt zijn inmiddels.

en nee, 'van dat garen op van die dingen' doet bij mij niet meteen een kwartje vallen nee. :P
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')