Ik ga ze er even inzetten, ik zit mobiel dus het kan mislukken en dan doe ik het vanavond op de laptop, maar mocht ik het dan vergeten zijn (quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:27 schreef Toverheks het volgende:
Zou het heel graag willen de laatste foto`s in de OP te zetten maar niks lukt, FOK is heel traag of floept eruit hier, misschien dat een mod het even wilt doen, mijn dank is groot.
Kan niet eens quoten een post, dus Lieve mod van hier, kun je asjeblieft de laatste foto`s in de OP erbij plakken.![]()
Ik zie het, wat zonde... Daar valt ook weinig meer aan te fixen lijkt me, behalve dan verder vilten en er iets anders van maken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:38 schreef trui het volgende:
de tas is na een eerste ronde wasmachine al behoorlijk gekrompen (van 91 naar 62cm totale lengte), maar er blijkt 1 rij bij te zitten van niet verviltbaar garen... heel stom!
[ afbeelding ]
je mag het originele patroon best doorverkopen aan iemand anders, maar ook die mag geen producten gemaakt naar dat patroon verkopen. en je mag geen kopieen van het patroon verkopen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:26 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, je mag boeken ook doorverkopen bijvoorbeeld...
Ik maak het meeste gewoon met Saskia of Zeemanwol
Ah, jammer dat ik daar te laat voor ben. Omdat het niet wilde lukken met een kussenhoes heb ik besloten helemaal van dat idee af te stappen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:02 schreef Inu het volgende:
Bij mij zie je het er ook altijd doorheen, dus ik zorg gewoon voor een binnen/onderkussen in eenzelfde kleurDe Leenbakker heeft kussens in allerlei kleuren katoen voor 2,50 ofzo
Ik ga een bolhouder maken van een kunststof bakje met daarop gehaakt een hoesje (je maakt gaatjes in de het bakje om het gehaakte deel daaraan vast te maken (de onderbakjes van zo'n spindel cd's schijnen perfect daarvoor te zijn). Bakje met gaten heb ik al (Lang Leve de Wibraquote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:15 schreef caroline88 het volgende:
Wyccie, ik zou ook stokjes kiezen.
Het keramieken bakje zou voor mij persoonlijk niet werken want ik heb een plavuizen vloer en een bovengemiddeld talent om brokken te maken. Ik dacht dat het niet kon maar halverwege mijn deken had ik de pe in over al dat gerol en toen ben ik in het bolletje gaan zitten pulken tot ik de binnendraad had. Het is nu vrij eenvoudig. Het is een plat rond bolletje en niet strak opgerold dus ik steek mijn 2 duimen in het gat en trek het iets verder open. De laatste keer zag ik een klein dwars draadje, ik pakte het en trok eraan en jawel, ik had het eindje draad te pakken.
Denk met weemoed terug aan de durable katoen die ik tig jaar terug gebruikte. Daar zat gewoon een stukje draad uit te steken dus het "binnenste" einde van de bol had je meteen te pakken.
Leuke tas maar inderdaad vreemd dat dat ene stukje niet mee wil werken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:38 schreef trui het volgende:
de tas is na een eerste ronde wasmachine al behoorlijk gekrompen (van 91 naar 62cm totale lengte), maar er blijkt 1 rij bij te zitten van niet verviltbaar garen... heel stom!
[ afbeelding ]
Mooi.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:24 schreef Sanne het volgende:
Mijn Coral shawl/ketting is af! Was na een dag al klaar, maar nog geen foto van gemaakt tot vandaag.
[ afbeelding ]
Verder ben ik bezig met een laptop sleeve, meer noodzaak omdat de wol veel te dik is voor de geplande shawl.
En de eerste hexagonnen zijn klaar. Of het een hele deken wordt betwijfel ik, maar het begin van een shawl of een tas is er wel.
[ afbeelding ]
Mijn Ravelry username is trouwens Sanshine020.
het vervilte gedeelte zit nu zo strak in elkaar, dat ik niet zou weten hoe ik daar nu in zou moeten haken. 't is op zich wel een idee om dat garen eruit te slopen en de twee helften dan aan elkaar te naaien. wie weet, als ik daar de puf voor kan opbrengen... ben nu eerst met een andere tas bezig.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:54 schreef trovey het volgende:
Leuke tas maar inderdaad vreemd dat dat ene stukje niet mee wil werken.Is dat er niet uit te halen en dat je dan de goede wol erin gaat haken? Heb dat wel eens ergens gelezen op een blog hoe je dat moet doen....kan alleen die blog niet terugvinden.
Klinkt erg leuk. Dus iedereen krijgt een verassingquote:Op zondag 6 maart 2011 12:51 schreef EsseEi het volgende:
ik weet niet echt waar de afkorting voor de staat maar het is in ieder geval zo:
we (de deelnemers) hebben lootjes getrokken en voor je lootje haak je iets rondom het thema lente en dat sturen we dan op. En is dus een verrassing
Het is geen afkorting maar gewoon engels voor "ruilen"quote:Op zondag 6 maart 2011 12:51 schreef EsseEi het volgende:
ik weet niet echt waar de afkorting voor de staat maar het is in ieder geval zo:
we (de deelnemers) hebben lootjes getrokken en voor je lootje haak je iets rondom het thema lente en dat sturen we dan op. En is dus een verrassing
Jeuj!quote:Op zondag 6 maart 2011 14:02 schreef caroline88 het volgende:
Hoera! ik heb mijn eerste magic ring gehaakt. Met de hooksandneedles tutorial, moest wel 4 x kijken voor ik hem goed kon dichttrekken maar ik zit nu op 12 steken - op naar de 18
quote:Op zondag 6 maart 2011 15:43 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Jeuj!Eens je deze door hebt, dan vlieg je door de amigurumis! Binnenkort de creaties van caroline op het forum!
Leukquote:Op zondag 6 maart 2011 19:09 schreef nathalie85 het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen kunnen er geen spelden in
Ik heb het gevuld met watten, ik had nog geen andere vulling.
Binnenkort nog maar 1 maken dan
Ik had in eerste instantie willen komen, maar heb intussen een (ook erg leuke...) afspraak op die dag (high tea in het tassenmuseum! Om het even on topic te houden: ben benieuwd of ik ook gehaakte exemplaren tegen zal komen daar!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:20 schreef Lyssa het volgende:
Meet in Arnhem op 13 maart, vanaf 13.00.
Ik mis nog een aantal dames die wel hadden aangegeven te kunnen. Komen er nog meer dames?
Ik zorg voor allerlei drinken en dan nemen jullie lekkere dingen mee?
ahaa, dus het klopt gewoon dat als ik een nieuwe kleur nodig heb, die door de lus trek, en dan met die verder ga, en de andere links laat liggen?quote:Op zondag 6 maart 2011 21:00 schreef EsseEi het volgende:
Oeh leuk Eendje en mooie GSjes Karin!
en mooie wolletjes knitwit!
Mirjam je zadelzakje wordt wel wat!leuk
Het klopt dat je gewoon losse draadjes hebt hangen. Aan het einde (of halverwege, als je verstandig bent) moet je met een naald met een groot gat (of een stopnaald ofzo) die draadjes afhechten.
Gewoon door een paar keer tussen de steken door te steken, anders kan die losraken.
En ja: dat is een rotwerk!het vervelendste aan haken
Dankje wel Karin! Misschien morgen toch ff tijd maken om te beginnenquote:Op zondag 6 maart 2011 21:01 schreef KarinvdB het volgende:
Nathalie: zou heel goed kunnen, hij is best makkelijk, en je hoeft alleen het snaveltje aan te naaien. Lyssa had een vertaling gepost van het patroon in een eerder topic
Originele patroon (weer gebaseerd op een ander patroon)
http://susiefarmgirl.blog(...)crochet-pattern.html
Lyssa's vertaling:
Het grote haaktopic #66
Denk er wel aan om eerst een knoopje te maken en die draadjes lang genoeg af te knippen! Ik heb wel eens gehad dat ik net te weinig draad had om er met de naald iets mee te kunnen doen.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:01 schreef Mirjam het volgende:
ahaa, dus het klopt gewoon dat als ik een nieuwe kleur nodig heb, die door de lus trek, en dan met die verder ga, en de andere links laat liggen?
dan moet ik eens gaan kijken naar een stopnaald
een knoopje?quote:Op zondag 6 maart 2011 22:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Denk er wel aan om eerst een knoopje te maken en die draadjes lang genoeg af te knippen! Ik heb wel eens gehad dat ik net te weinig draad had om er met de naald iets mee te kunnen doen.
je kunt ook eerst de naald door je werk 'weven' en dan pas het weg te werken draadje door het oog van de naald steken. zo kun je ook hele korte draadjes wegwerken. en knoopje maken doe ik nooit, dat lijkt me vervelende bobbeltjes opleveren? ik probeer wel altijd een lang genoeg draadje over te laten om 't een paar keer heen en weer weg te steken, zodat het niet zo makkelijk loslaat.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:53 schreef wyccie het volgende:
Denk er wel aan om eerst een knoopje te maken en die draadjes lang genoeg af te knippen! Ik heb wel eens gehad dat ik net te weinig draad had om er met de naald iets mee te kunnen doen.
thanks!quote:Op maandag 7 maart 2011 12:21 schreef Lijnloos het volgende:
Prachtige kussentjes Kwak!!!Mooi afgewerkt ook zo aan de achterkant met die knoopjes/bloempjes?!
Ik doe ook niet aan het knopen van draadjes, ik weef ze inderdaad gewoon door de boel heen en dan zit het wel strak zat leek me![]()
Oh, ik moet echt nodig weer verder met mijn swap en up... Up is nu aardig vergevorderd, dus effe doorbikkelen en dan afmaken! Oh Essei, ik doe meestal per 2 rijen aan elkaar, dan weer 2 aan elkaar en dan die bundels weer aan elkaar, want anders vind ik het zo zwaar worden om 1 rij aan de helft toe te voegen... hoe doe jij dat?
Ik zal zo eens kijken voor je.quote:Op maandag 7 maart 2011 09:36 schreef Mirjam het volgende:
is er iemand die bij een euroland in de buurt woont, en voor me wil kijken of ze nog een haaknaald maat 3,5 hebben?
dat zou ik erg waarderen
Ben er ook even een weekje tussenuit geweest dus beetje late reactiequote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:20 schreef Lyssa het volgende:
Meet in Arnhem op 13 maart, vanaf 13.00.
Ja:
EsseEi
Herfstblad
Mijsje
Daste
caroline88
Yachiru
Misschien:
StefanieV
Ik mis nog een aantal dames die wel hadden aangegeven te kunnen. Komen er nog meer dames?
Ik zorg voor allerlei drinken en dan nemen jullie lekkere dingen mee?
Wouwww, die is cool. Heb je misschien ook een linkje waar het patroon te vinden is?quote:Op maandag 7 maart 2011 14:12 schreef bietel het volgende:
M'n bathpuff is lkaar!![]()
[ afbeelding ]
Van binnen is ie fel lichtblauw.
heel mooi zo bij elkaar kwakz!!quote:Op maandag 7 maart 2011 12:18 schreef kwakz0r het volgende:
zo, willow pillow is af, en old vienna cushion heeft een extra randje gekregen zodat t lijkt of ie op dezelfde manier aan elkaar gemaakt is als willow pillow. t zijn zusjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank je wel!quote:Op maandag 7 maart 2011 14:18 schreef freubelz het volgende:
[..]
Wouwww, die is cool. Heb je misschien ook een linkje waar het patroon te vinden is?
Jawel, of ik er ook mee om kan gaan, dat ding is vooroorlogs, ik niet. Maar heb een moeder dus kan die altijd lief aankijken. Hoe maak je dan een ronde van een vierkante?quote:Op maandag 7 maart 2011 20:54 schreef Inu het volgende:
Heb je geen naaimachine Whoop? Ik heb zelf maar gewoon een rond kussen gemaakt van een vierkant toen ik de goede maat niet kon vinden...
Kussen openmaken, vulling eruit, kussen binnenstebuiten, stiksel losmaken, cirkel op je vierkant tekenen (met behulp van een groot bord of een passer), langs je lijn stikken en een stukje openlaten, hoeken eraf knippen, kussen weer goede kant op keren, vullen en dichtmakenquote:Op maandag 7 maart 2011 21:01 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Jawel, of ik er ook mee om kan gaan, dat ding is vooroorlogs, ik niet. Maar heb een moeder dus kan die altijd lief aankijken. Hoe maak je dan een ronde van een vierkante?
Mijsje hij is mooi! heb je wel draadloos verbinding daar in dat weiland![]()
EsseEi, dan moet je nooit een grote amineko maken.
Ik bedoelde wanneer je je nieuwe kleur gebruikt, dat je dat losse eindje nog vast moet maken. Maar nu lees ik dat anderen het niet doen! Ik ben dan bang dat het los gaat zitten na langer gebruik.quote:
quote:Op maandag 7 maart 2011 21:01 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Jawel, of ik er ook mee om kan gaan, dat ding is vooroorlogs, ik niet. Maar heb een moeder dus kan die altijd lief aankijken. Hoe maak je dan een ronde van een vierkante?
Mijsje hij is mooi! heb je wel draadloos verbinding daar in dat weiland![]()
EsseEi, dan moet je nooit een grote amineko maken.
quote:Op maandag 7 maart 2011 22:53 schreef caroline88 het volgende:
Strategisch gekozen kleuren, dat je het hoesje in het weiland makkelijk kunt terugvinden.
Nee hoor gekheid, we zijn gewoon jaloers. Lief hoesje en je hebt groot gelijk dat je die idiote prijzen niet wilt neertellen die ze voor sommige dingen durven vragen.
Trovey, leuke kleurtjes
Lieke mooi mapje
quote:Op maandag 7 maart 2011 20:54 schreef mijsje het volgende:
even de Ipadcover laten zien die ik heb gemaakt omdat ik de echte Ipadcovers zo ontiegelijk duur vind... [ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(want de Ipad zelf is zo goedkoop...)
Ik vind regelmatig wat bij de Kringloopquote:Op maandag 7 maart 2011 23:12 schreef bietel het volgende:
Leuke bloem Freubelz. Knap dat je dat zo zelf uitvogeld! (handig ook, jij hebt helemaal geen patroon nodig)
Handig haken mapje!
Trovey, het lijkt wel of je vaak scoort bij de kringloop! Is er echt zo vaak wol te koop tegenwoordig? Misschien maar eens een keertje langsgaan bij de plaatselijke kringloop
Leuke hexagons Meisje! Mooie kleurencombinatie
Ik wil ooit nog eens een laptop/netbook hebben maar aangezien de desktopcomputer welke ik nu heb een krijgertje was zal (anders had ik er gewoon niet eentjequote:Op maandag 7 maart 2011 23:24 schreef mijsje het volgende:
dat is ook wel zo...
![]()
en duur die Ipads... zeker weten... als we hem niet gekregen hadden van het werk van lief (als bonus voor heel veel werken dat hij heeft gedaan in heel korte tijd) dan hadden we dus nu geen Ipad gehad... (wat een geld voor zo'n ding... dat zou ik er persoonlijk ook niet voor neerleggen...) maar goed, hij is er nu, dus een hoesje was hoog op de verlanglijst... het eerste krasje zit op de achterkant, ik wil er geen op de voorkant bij...
Het is een weiland, met een paar huizen. En koeien. Of schapen. Niets in vergelijking met mijn wereldstad.quote:Op maandag 7 maart 2011 22:31 schreef mijsje het volgende:
bedanktik was er zelf ook wel blij mee...
[..]![]()
tsssk weiland... hop, leren jij voor je her!!!
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:52 schreef Whoopdidoo het volgende:
hadden jullie deze link al?
https://picasaweb.google.com/sewingirl98/200CROCHETBLOCKS02#
nee, ik heb heel braaf gewoon het boek gekocht.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:52 schreef Whoopdidoo het volgende:
hadden jullie deze link al?
https://picasaweb.google.com/sewingirl98/200CROCHETBLOCKS02#
Idem...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee, ik heb heel braaf gewoon het boek gekocht.
Ook deze kleuren zijn gaaf!!!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
Meisjes-bubble-leg-monster is leuk Lyssa! Ik stel me er een paar balletschoentjes en een tutu bij voor, of gaat dat te ver![]()
Mijn grannies beginnen zo langzaamaan op een kussenhoes te lijken. (en dat is een goede zaak want dat moeten ze ook worden)
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:30 schreef trui het volgende:
beterschap herfstblad!
leuke paasbeestjes, esseEi!
lieke, knap gemaakt dat naaldenmapje! lijkt me altijd zo ingewikkeld.
mijsje, leuk gelukt, denk je dat 't genoeg stevigheid biedt om je I-pad te beschermen?
doorgaan als de vorige toer, dus 6 lossen, 3 stokjes om het volgende gat, 3 lossen, 3 stokjes om het volgende gat, etc.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:42 schreef _Ophelia_ het volgende:
Logischerwijs zou ik zeggen de steek het dichtst bij de naald want dat is de 3e losse, ik verwacht alleen dat ze juist de andere bedoelen. Hoe gaat het patroon verder?
Ik kwam m ook maar tegen hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee, ik heb heel braaf gewoon het boek gekocht.
Heb je een linkje naar het patroon?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
doorgaan als de vorige toer, dus 6 lossen, 3 stokjes om het volgende gat, 3 lossen, 3 stokjes om het volgende gat, etc.
nee, bij de, euh, 5e toer, achteraanquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
Bedoel je wat bij de 1e toer staat? Dat is de derde losse geteld vanaf de haaknaald.
kom maar opquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:51 schreef trovey het volgende:
Iemand hier bekend met Twitter? Ik moet de Belastingdienst iets vragen en dat kan nu ook via Twitter...ik heb echter geen idee of ik het goed heb gedaan want ik ben een halve zool met Twitter...Wellicht kan iemand me via de PM helpen, please.?
Ik heb even wat moeite om het patroon voor me te zien zeg maarquote:
da's een hele goeie vraag, dat weet ik zelf ook nog nietquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb even wat moeite om het patroon voor me te zien zeg maar![]()
Wordt het in het rond gehaakt of is het een hoesje dat aan de onderkant open is?
dan vouw ik m'n hele haakwerk dus dubbel, dat lijkt me sterk?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:01 schreef _Ophelia_ het volgende:
Een verwijzing naar de 3e beginlosse lijkt me een verwijzing naar de ketting van 89 lossen, dat zijn de beginlossen. Maar ik vraag me af hoe dat er precies uit moet zien.
Het lijkt me ook sterk, ook omdat er in de latere toeren meer steken in de 3e beginlosse moeten. Er is vast iemand met meer retropatrooninzichtquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dan vouw ik m'n hele haakwerk dus dubbel, dat lijkt me sterk?
Lekker frisse kleurenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
Meisjes-bubble-leg-monster is leuk Lyssa! Ik stel me er een paar balletschoentjes en een tutu bij voor, of gaat dat te ver![]()
Mijn grannies beginnen zo langzaamaan op een kussenhoes te lijken. (en dat is een goede zaak want dat moeten ze ook worden)
[ afbeelding ]
ik wacht nog even af dan, en hoop dat er iemand is die het wel zeker weetquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het lijkt me ook sterk, ook omdat er in de latere toeren meer steken in de 3e beginlosse moeten. Er is vast iemand met meer retropatrooninzicht
Zoals ik het lees, is het de losse het verst van de naald afquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik wacht nog even af dan, en hoop dat er iemand is die het wel zeker weet![]()
Na nog een keer lezen denk ik dat ze een stokje willen zien in de laatste beginlosse van de vorige toer. Dan creëer je namelijk een extra ruimte van drie lossen om in de volgende toer stokjes in te haken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik wacht nog even af dan, en hoop dat er iemand is die het wel zeker weet![]()
Dat kan hier ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef YPPY het volgende:
hoihoi! Ik ben veel te weinig online enzo, maar nog steeds aan het haken. Kan ik me nog aanmelden voor de meet? Kan ik mijn dekentje in wording showen en misschien het stuk zebra dat af is.
Wat Ophelia zegt. Je hebt dan inderdaad een gat gemeerderd, zodat het de vorm van je zadel een beetje volgt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Na nog een keer lezen denk ik dat ze een stokje willen zien in de laatste beginlosse van de vorige toer. Dan creëer je namelijk een extra ruimte van drie lossen om in de volgende toer stokjes in te haken.
De 4e toer is hetzelfde als de 2e, dus daar ben je begonnen met: 6l. (waarvan 3. voor het 1e st.) dan ga je de rest van de 4e toer afmaken. Vervolgens begin je aan de 5e toer (dus je gaat terug over de vierde toer heen, snap je?). Als je aan het einde van de 5e toer bent, haak je dus in het begin van de 4e toer. Dus met de 3e beginlosse bedoelen ze de 3e losse die je aan het begin van de 4e toer hebt gehaakt.quote:
de nummer 3,5 jaquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Na nog een keer lezen denk ik dat ze een stokje willen zien in de laatste beginlosse van de vorige toer. Dan creëer je namelijk een extra ruimte van drie lossen om in de volgende toer stokjes in te haken.
Ben je trouwens nog op zoek naar de nr. 3 haaknaald? Ik kom waarschijnlijk morgen in de stad.
Ik stem voorquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef YPPY het volgende:
hoihoi! Ik ben veel te weinig online enzo, maar nog steeds aan het haken. Kan ik me nog aanmelden voor de meet? Kan ik mijn dekentje in wording showen en misschien het stuk zebra dat af is.
*jeej* Yppy ook weer naar de meet!!!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef YPPY het volgende:
Ja ja, ik moet echt weer foto's maken.quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:44 schreef Lyssa het volgende:
Morgen stuur ik een PM! Nu naar bed
Gezellig Yppy!!
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:44 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ja ja, ik moet echt weer foto's maken.Maar 's avonds ben ik zo blij dat ik eindelijk op de bank zit, dat ik daar zo geen zin meer in heb. :' )
Ja joh, werk (veel 's avonds door een cursus die ik geef), verjaardagen, weekje weg met familie, vrienden die ik al veel te lang niet had gezien, en ik moet nog van alles plannen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:54 schreef mijsje het volgende:
heb je het zo druk dan de laatste tijd? Ik ben wel benieuwd hoever je dekentje nu weer is
Ik hou je eraan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:44 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ja ja, ik moet echt weer foto's maken.Maar 's avonds ben ik zo blij dat ik eindelijk op de bank zit, dat ik daar zo geen zin meer in heb. :' )
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:00 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ja joh, werk (veel 's avonds door een cursus die ik geef), verjaardagen, weekje weg met familie, vrienden die ik al veel te lang niet had gezien, en ik moet nog van alles plannen.
Het is een andere deken inmiddels. Ik ben nog steeds bezig met de catania streepjes deken voor de poppen van m'n dochter (granny stripes), maar daarnaast ben ik bezig met een dekentje voor een zwangere vriendin (:* ).
Het idee daarvan heb ik gejat van de deken die je voor mij gemaakt had. Mag wel he?
iedere dwaas kan het hoorquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:43 schreef Tammymara het volgende:
Ik ben zo aan het balen dat ik dit écht niet kan!
Ik heb van mijn moeder wel 40 haaknaalden gekregen, Ik heb een boek gekocht, En ik word er gewoon GEEN WIJS UIT!
Heb het geprobeerd hoor, wel drie weken lang maar het enige dat ik kan maken zijn cactussen.. (Bol wol, haaknaald erdoor steken...klaar, cactus..Grapje van mijn man)
Oh ja, en knopen.. ( dat alles zo in de knoop zit dat het de kamer doorvliegt!)
misschien kan Ynske je een keer live uitleg komen geven, die woont ook in die regio volgens mij. alleen heb ik haar hier al een hele tijd niet zien langskomen.?quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:49 schreef Tammymara het volgende:
Nee, helaas, niemand in de buurt die het kan.. Ik kan wel gewoon zo'n slang maken hoor, of een ketting of whatever maar daarna word het een ramp! Ik woon in zuid limburg, Weet niets van die meet?
Inderdaad, alle begin is moeilijk...ik ben ook nog lang niet op het niveau wat ik graag zou willen hebben dus gewoon oefenen met zoveel mogelijke verschillende dingen om alle technieken door te krijgen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:07 schreef caroline88 het volgende:
Haha EsseEi, ik maakte me geen zorgen want dat gaat vast wel goedkomen. Ik heb het al in huis maar
En Tammymara, jammer dat je zondag niet kunt komen en beginners zijn niet dom, ze zijn gewoon enthousiaste beginners.
1 | - [url=http://forum.fok.nl/topic/1612011]70[/url] - [url=http://forum.fok.nl/topic/1614903]71[/url] |
Ooohh.. nomnomquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:02 schreef EsseEi het volgende:
Zo de chocolatfudge staat te stollen![]()
heb eindelijk 1 shirtje helemaal verknipt en ben nu aan het haken....voel me een soort van uhh...retard met zo'n grote haaknaald;) en ben er nog niet over uit of ik het mooi vind, maar ben nog niet zo ver
Ik lurk al heel vaak stiekem in dit topic, en iedere keer als ik die leuke knuffels zie die jullie maken, wil ik het liefst meteen naar de winkel rennen om van alles in te slaan en zelf een poging te gaan wagen. Maar ik heb hetzelfde probleem als jij Tammymara.. Ik kom ook geen wijs uit die instructies..quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:49 schreef Tammymara het volgende:
Nee, helaas, niemand in de buurt die het kan.. Ik kan wel gewoon zo'n slang maken hoor, of een ketting of whatever maar daarna word het een ramp! Ik woon in zuid limburg, Weet niets van die meet?
Dit verhaal komt me heel bekend voor! Je bent niet Hester he?quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:41 schreef saaw het volgende:
Wauw wat aan knapperts hier!
Ik heb mijzelf in Oktober leren haken want wilde een muts waarvan ik de kleurencombinatie nooit tegenkwam. Vervolgens is dat nogal uit de hand gelopen [zat een seizoen in Oostenrijk om snowbaordles te geven] en wilde ongeveer iedereen die ik daar kende er een en later werd ik ook nog gebeld door wildvreemden of ik 'het meisje van die mutsen' was
Lang verhaal kort: ik heb in totaal 60 hoofdbanden/mutsen verkocht en er zeker ook nog 20 voor mijzelf en mn vriend gemaakt. Ondertussen ben ik weer thuis en blijf ik smsjes met 'order' binnen krijgen
Vind het heel leuk allemaal maar wil voorkomen dat ik straks hele dagen zit te haken. Maar als ik dit zo zie moet ik misschien maar eens verder kijken dan alleen mutsen maken!
Zal binnenkort eens wat fototjes online gooien.
Gaaf! Ik ben zelf ook begonnen met mutsen, dus heel leuk om te zien dit. Die pop is ook gaaf, ziet er meteen heel professioneel uit! Hier staat en stukje over Hessies, dat vind je vast ook leuk om te lezen, misschien ter inspiratie? http://www.ultimate-snowboarding.com/snowboard-nieuws/item/2358- en http://www.hessies.comquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:49 schreef saaw het volgende:
Kleine greep uit wat ik tot nu toe gemaakt heb
[ afbeelding ]
de kleuren kloppen alleen niet helemaal
en @ cropje, nee ik ben Hester nietmaar er zijn vast meer mensen die zoiets doen.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:43 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Ik lurk al heel vaak stiekem in dit topic, en iedere keer als ik die leuke knuffels zie die jullie maken, wil ik het liefst meteen naar de winkel rennen om van alles in te slaan en zelf een poging te gaan wagen. Maar ik heb hetzelfde probleem als jij Tammymara.. Ik kom ook geen wijs uit die instructies..
Wel mooi dat ik bij jou in de buurt woon, als 1 van ons het kan..
Als jullie ooit in de omgeving Leiden of Zaanstad zijn: geef maar een brul =)quote:Op donderdag 10 maart 2011 06:49 schreef Morri het volgende:
Ik vind het allemaal maar knap. Hoe vaak ik al geprobeerd heb te haken...Ik ben de tel kwijt geraakt. Ik kan er echt niks van, en ik denk niet dat het ooit nog wat gaat worden. Raar eigenlijk wel, want naaien, breien en macramee gaan me goed af. Maar ik zou ZO graag zelf ook kunnen haken!
Nog gelukt Mirjam?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:30 schreef cropje het volgende:
[..]
De 4e toer is hetzelfde als de 2e, dus daar ben je begonnen met: 6l. (waarvan 3. voor het 1e st.) dan ga je de rest van de 4e toer afmaken. Vervolgens begin je aan de 5e toer (dus je gaat terug over de vierde toer heen, snap je?). Als je aan het einde van de 5e toer bent, haak je dus in het begin van de 4e toer. Dus met de 3e beginlosse bedoelen ze de 3e losse die je aan het begin van de 4e toer hebt gehaakt.
Ik heb het getekend voor je (niet zo netjes, maar volgens mij duidelijk, ik heb alleen toer 4 en 5 getekend): [ afbeelding ]
Toch niet weer iemand uit Leiden hequote:Op donderdag 10 maart 2011 13:10 schreef cropje het volgende:
[..]
[..]
Als jullie ooit in de omgeving Leiden of Zaanstad zijn: geef maar een brul =)
Helaas. Ik woon een flink eind uit de buurt, maar toch bedankt voor het aanbod.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:10 schreef cropje het volgende:
[..]
Als jullie ooit in de omgeving Leiden of Zaanstad zijn: geef maar een brul =)
jammer, maar geeft niks!quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Shoppen is er gisteren niet meer van gekomen dus ook Euroland niet (wel goed voor mn saldo)
Osdorp in de shopperhal, en verder richting dijkgraafplein zit een naai/wol winkel met heel veel en iets goedkoper katoen/wol zelfde merken dan bij de bos en lommer.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:44 schreef saaw het volgende:
Nu ik zo op die Hessies website kijk komt me dat wel bekend voor ja. Ik ben ook bezig met een applicatie voor mn website want ik blijf maar gebeld worden of ik er mee door ga in Nederland.
Heeft iemand hier trouwens ervaring met goeie/betaalbare online wolwinkels? Er zit een goeie op de Bos en Lommerweg hier in Amsterdam maar dat is helemaal de andere kant van de stad.
In Oostenrijk waar ik zat was een fantastische winkel en daar kocht ik vooral 'Basic' en 'Comfort New' van Bertagna Filati.
[ afbeelding ]
Dat is een 70%wol/30%acryl mix die heel fijn weghaakt en lekker zacht is.
Leuk!quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:21 schreef Loqi het volgende:
@ bloempje:die ga ik ook nog een keer maken
@ saaw: ik snap best dat je daar een handeltje mee had, erg leuk!
@ herfstblad: leuk, hoe groot zijn die kralen? En wat ga je er mee maken?
@ toverheks: tof, jammer dat het zo hard was
@ lieke:super kleurencombinatie
Van mij vandaag een speelmaatje voor t varken
[ afbeelding ]
Wat leuk!!! Die wil ik ookquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:34 schreef kwakz0r het volgende:
Zei iemand daar Leiden? *zwaait*
ik heb net mn toffe breiboekje ontvangen "The big book of knitted monsters" ik vind ze zó tof!
[ afbeelding ]
die is cutequote:Op donderdag 10 maart 2011 16:58 schreef antartica het volgende:
Jeeej mijn colsjaal is afook al is het is bijna lente, maar hij is toch ook nog wel lekker voor in huis, heb m sinds ie af is niet meer afgedaan
![]()
[ afbeelding ]
(haaknaald 8 met 2 rijen stokjes en 1 rij vasten afgewisseld)
wat is hij leuk gewordenquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:58 schreef antartica het volgende:
Jeeej mijn colsjaal is afook al is het is bijna lente, maar hij is toch ook nog wel lekker voor in huis, heb m sinds ie af is niet meer afgedaan
![]()
[ afbeelding ]
ik vind hem echt gaaf, en ja morgen even haaknaald nummer 8 halen. dank je wel voor je uitlegquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:23 schreef antartica het volgende:
Ik heb even voor je geteld, ongeveer 140 lossen. Hij kan 2x om mn nek en dan zit ie vrij losjes, maar 3 x lukt net niet. Ik had natuurlijk geen zin om het weer uit te halen, maar denk dat 3x om je nek ook een beetje te wordt hihi. Hij is 184 cm lang.
Het orginele patroon staat op ravelry, hij heet de black hole cowl, maar ik heb er mijn eigen variatie van gemaakt. Ik heb bij de rijen vasten alleen in de achterste lus gehaakt zodat er af en toe een ribbel in zit, maar dat is op de foto niet echt te zien.
Jups!quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nog niet, ga morgen even kijken of ike r verder mee kan.
kom jij ook uit leiden?
Ja het zijn er wel veel he :pquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:41 schreef Bloempje. het volgende:
Dat boekjeWat onwijs lief
Hahaha, iedereen uit Leiden hier? *woont bijna naast Leiden*
Jup en ook nog in het onderwijsquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:34 schreef kwakz0r het volgende:
Zei iemand daar Leiden? *zwaait*
ik heb net mn toffe breiboekje ontvangen "The big book of knitted monsters" ik vind ze zó tof!
[ afbeelding ]
Toch welquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:25 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Toch niet weer iemand uit Leiden he
Het is pas half 2 en heb het gevoel alsof t al avond is, maar was dan ook al om half 6 op.
Moet een nieuw project zoeken! Altijd leuk.
Ze hebben bij de zeeman nog geen nieuwe kleurtjes, best jammer.
sinds ik hier ook in het haaktopic post haak ik weer gezellig mee, en ja ff toertje, neer leggen en ach weer een toertje tussendoor, je kent het welquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:51 schreef antartica het volgende:
Wat leuk toverheks dat ik je op een idee heb gebracht
quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:51 schreef trovey het volgende:
Verder nog een houder gemaakt voor mijn "oortjes" voor mijn MP3 speler, kan ik gewoon aan mijn keycord hangen waaraan de MP3 speler zelf hangt.
Jammer is alleen dat het eigenlijk een bolletje zou moeten zijnmaar ondanks het feit dat ik me helemaal aan de aanwijzingen heb gehouden kwamen er twee pannenkoeken uit
, daarom maar het geheel aangepast en er een soort tasje van gemaakt.
Dit moet het eigenlijk zijn![]()
[ afbeelding ]
En dit is het geworden![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach, het werkt prima en dat is het belangrijkste.
Is ook praktischer.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:29 schreef BrandX het volgende:
[..]
Zoals je het brengt moest ik er erg om lachen!
Ik vind het een lief pakketje geworden zo, en persoonlijk lijkt me dat pannekoekendingetje van jou veel praktischer dan dat bolletje. Dat bolletje wordt uiteindelijk toch plat denk ik als je het een keer in je broekzak doet?
Wat zoek je precies?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:46 schreef Tegan het volgende:
Iemand die een tutorial op Youtube ofzo kan aanbevelen?
Dat is echt verweggistan ja!quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:26 schreef antartica het volgende:
Ik woon ook al helemaal niet in Leiden, ik woon in verweggistan (voor velen van hier) in Groningen.
is dat van die 100 bloemen? Die heb ik ook en er staan zulke schattige dingetjes in!quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:19 schreef Mirjam het volgende:
ik vond net een leuk boek bij de witte boekenmarkt, met allemaal patronen van bloemen, om te haken of te breien
geloof 't wel ja, zag er leuk uit iig!Qquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:28 schreef kirsten. het volgende:
[..]
is dat van die 100 bloemen? Die heb ik ook en er staan zulke schattige dingetjes in!
Ik vind alleen tutorials voor granny square's, maar ik wil echt gewoon recht toe recht aan leren haken vanaf het begin. Ik kan alleen breienquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Is ook praktischer.
[..]
Wat zoek je precies?
quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:55 schreef antartica het volgende:
@Tegan
Ik kan je alles aanbevelen van Teresa op youtube, daardoor heb ik leren haken!
Haar kanaal is tjw1963
Deze bloem is erg leuk om te leren:
Thanks, straks eens kijkenquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:10 schreef bietel het volgende:
Leuk mapje troveyIk vind dat patroontje zo leuk!
En Tegan:
Ik vind de video's van tjw1963 http://www.youtube.com/user/tjw1963, mikeyssmail http://www.youtube.com/user/mikeyssmail#p/ en All free chrochet http://www.youtube.com/user/AllFreeCrochet erg duidelijk. Allemaal in het engels.
jups, ook in t onderwijs, maar ik werk in amsterdam buitenveldertquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:37 schreef cropje het volgende:
[..]
Jups!
[..]
Ja het zijn er wel veel he :p
[..]
Jup en ook nog in het onderwijsJij gaf Engels toch? Meen ik me te herinneren (heb ergens tussen topic 20 en 30 nog eens meegepost hier).
[..]
Toch welIk lees al mee sinds topic #10 ofzo, heb ergens tussen #20 en #30 hier een daar eens meegepraat hier, maar kreeg van de zomer een nieuwe baan en toen had ik het opeens heeeel druk enzo :p Wordt nu allemaal iets rustiger (ahum! Ik kon het gewoon niet laten om weer eens te gaan haken, heb er eigenlijk niet echt tijd voor
) dus ik dacht, ik post weer eens wat...
Witte boekenmarkt?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:19 schreef Mirjam het volgende:
ik vond net een leuk boek bij de witte boekenmarkt, met allemaal patronen van bloemen, om te haken of te breien
Hier een eenvoudige uitleg in het Nederlands, ze heeft ook filmpjes voor stokjes/halve stokjes etc. haken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:37 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik vind alleen tutorials voor granny square's, maar ik wil echt gewoon recht toe recht aan leren haken vanaf het begin. Ik kan alleen breien
Ja dat is inderdaad verwegistaan (Zeeland hierquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:26 schreef antartica het volgende:
Ik woon ook al helemaal niet in Leiden, ik woon in verweggistan (voor velen van hier) in Groningen.
wat een handig filmpjequote:Op donderdag 10 maart 2011 21:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Hier een eenvoudige uitleg in het Nederlands, ze heeft ook filmpjes voor stokjes/halve stokjes etc. haken.
mooi geworden, antarctica! maar 't is wel vrij zwaar garen lijkt me, dus inderdaad wat teveel om 3x om je nek te wikkelen denk ik.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:58 schreef antartica het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
doen!!!quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:04 schreef shmoopy het volgende:
Ik maak veel (baby)dekens, hoef ik niet bij na te denken.
Zal binnenkort wat foto'tjes plaatsen.
Koop een goede maar eenvoudige haaknaald, nummer 4-4,5-5 is een goede maat om mee te beginnen en werkt erg prettig, koop een bol goedkope acryl bij de Wibra of Zeeman (1,00 en 0,99 euro) en begin maar.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:54 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
wat een handig filmpjeik ga binnenkort eens een flinke bak met wol en haaknaald(-en) inslaan denk ik
Ik neem aan dat er best wel wat verschil zit tussen de naalden, zijn er daarbij dingen waar je echt rekening mee moet houden als beginner zijnde? Niet een te fijne naald neem ik aan, en geen al te dikke, pluizende wol, maar verder dan dat kan ik het me niet zo bedenken
Ik dacht hetzelfdequote:Op donderdag 10 maart 2011 21:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Witte boekenmarkt?Morgen even de binnenstad in.
voor welke naalddikte is die ongeveer? ziet er inderdaad lekker uit! zou 't 'familie' zijn van Bernat garen? webwinkels waar ik wel eens garen koop zijn:quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:44 schreef saaw het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met goeie/betaalbare online wolwinkels? Er zit een goeie op de Bos en Lommerweg hier in Amsterdam maar dat is helemaal de andere kant van de stad.
In Oostenrijk waar ik zat was een fantastische winkel en daar kocht ik vooral 'Basic' en 'Comfort New' van Bertagna Filati.
[
Dat is een 70%wol/30%acryl mix die heel fijn weghaakt en lekker zacht is.
Heb jij mijn mislukte globe gezien die ik vandaag heb gepostquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:23 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Bedankt voor de tips trovey, ik zal binnenkort eens de stad ingaan om de spullen te halen, en waarschijnlijk zal ik dan rond 2015 misschien het voor elkaar hebben gekregen om iets te haken wat mooi genoeg is om hier ook te posten
quote:
Ik koop zelf dikte 6-7 en gebruik haaknaald 8, dat is voor mutsen/hoofdbanden precies fijn. Het is er [of was iig in de wolwinkel waar ik dit in Oostenrijk haalde] ook in een dunnere versie.quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:21 schreef trui het volgende:
[..]
voor welke naalddikte is die ongeveer? ziet er inderdaad lekker uit! zou 't 'familie' zijn van Bernat garen? webwinkels waar ik wel eens garen koop zijn:
hobbydoos.nl
hobbygigant.nl (met handig overzicht van bijv. alle garens waarin deels wol - deels iets anders zit. misschien kun je daar een aardige equivalent vinden?)
wolhalla.nl
wolmarkt.nl
trendje.nl
haha, die vond ik er anders nog erg leuk en handig uitzienquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb jij mijn mislukte globe gezien die ik vandaag heb gepost...is een Amerikaanse pannenkoek geworden.
Gewoon posten...desnoods met gaten en al.
Thanksquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:36 schreef saaw het volgende:
[..]![]()
[..]
Ik koop zelf dikte 6-7 en gebruik haaknaald 8, dat is voor mutsen/hoofdbanden precies fijn. Het is er [of was iig in de wolwinkel waar ik dit in Oostenrijk haalde] ook in een dunnere versie.
Thanks voor de linkjes trouwens, ga ik zo even op mn gemak doorkijken!
En Tegan, als je wil kan ik wel een tutorial voor een beanie voor je schrijven, dat is [als je de basis eenkeer kent] heel simpel! Laat maar weten
Ik ben eenquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:38 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
haha, die vond ik er anders nog erg leuk en handig uitzien
als ik voorbij het kleine scheve lapjes met gaten-stadium ben, zal ik het eens gaan overwegen om foto's te posten
Ok, dit kan ik nuquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Hier een eenvoudige uitleg in het Nederlands, ze heeft ook filmpjes voor stokjes/halve stokjes etc. haken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |