Ik ga ze er even inzetten, ik zit mobiel dus het kan mislukken en dan doe ik het vanavond op de laptop, maar mocht ik het dan vergeten zijn (quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:27 schreef Toverheks het volgende:
Zou het heel graag willen de laatste foto`s in de OP te zetten maar niks lukt, FOK is heel traag of floept eruit hier, misschien dat een mod het even wilt doen, mijn dank is groot.
Kan niet eens quoten een post, dus Lieve mod van hier, kun je asjeblieft de laatste foto`s in de OP erbij plakken.![]()
Ik zie het, wat zonde... Daar valt ook weinig meer aan te fixen lijkt me, behalve dan verder vilten en er iets anders van maken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:38 schreef trui het volgende:
de tas is na een eerste ronde wasmachine al behoorlijk gekrompen (van 91 naar 62cm totale lengte), maar er blijkt 1 rij bij te zitten van niet verviltbaar garen... heel stom!
[ afbeelding ]
je mag het originele patroon best doorverkopen aan iemand anders, maar ook die mag geen producten gemaakt naar dat patroon verkopen. en je mag geen kopieen van het patroon verkopen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:26 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, je mag boeken ook doorverkopen bijvoorbeeld...
Ik maak het meeste gewoon met Saskia of Zeemanwol
Ah, jammer dat ik daar te laat voor ben. Omdat het niet wilde lukken met een kussenhoes heb ik besloten helemaal van dat idee af te stappen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:02 schreef Inu het volgende:
Bij mij zie je het er ook altijd doorheen, dus ik zorg gewoon voor een binnen/onderkussen in eenzelfde kleurDe Leenbakker heeft kussens in allerlei kleuren katoen voor 2,50 ofzo
Ik ga een bolhouder maken van een kunststof bakje met daarop gehaakt een hoesje (je maakt gaatjes in de het bakje om het gehaakte deel daaraan vast te maken (de onderbakjes van zo'n spindel cd's schijnen perfect daarvoor te zijn). Bakje met gaten heb ik al (Lang Leve de Wibraquote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:15 schreef caroline88 het volgende:
Wyccie, ik zou ook stokjes kiezen.
Het keramieken bakje zou voor mij persoonlijk niet werken want ik heb een plavuizen vloer en een bovengemiddeld talent om brokken te maken. Ik dacht dat het niet kon maar halverwege mijn deken had ik de pe in over al dat gerol en toen ben ik in het bolletje gaan zitten pulken tot ik de binnendraad had. Het is nu vrij eenvoudig. Het is een plat rond bolletje en niet strak opgerold dus ik steek mijn 2 duimen in het gat en trek het iets verder open. De laatste keer zag ik een klein dwars draadje, ik pakte het en trok eraan en jawel, ik had het eindje draad te pakken.
Denk met weemoed terug aan de durable katoen die ik tig jaar terug gebruikte. Daar zat gewoon een stukje draad uit te steken dus het "binnenste" einde van de bol had je meteen te pakken.
Leuke tas maar inderdaad vreemd dat dat ene stukje niet mee wil werken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:38 schreef trui het volgende:
de tas is na een eerste ronde wasmachine al behoorlijk gekrompen (van 91 naar 62cm totale lengte), maar er blijkt 1 rij bij te zitten van niet verviltbaar garen... heel stom!
[ afbeelding ]
Mooi.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:24 schreef Sanne het volgende:
Mijn Coral shawl/ketting is af! Was na een dag al klaar, maar nog geen foto van gemaakt tot vandaag.
[ afbeelding ]
Verder ben ik bezig met een laptop sleeve, meer noodzaak omdat de wol veel te dik is voor de geplande shawl.
En de eerste hexagonnen zijn klaar. Of het een hele deken wordt betwijfel ik, maar het begin van een shawl of een tas is er wel.
[ afbeelding ]
Mijn Ravelry username is trouwens Sanshine020.
het vervilte gedeelte zit nu zo strak in elkaar, dat ik niet zou weten hoe ik daar nu in zou moeten haken. 't is op zich wel een idee om dat garen eruit te slopen en de twee helften dan aan elkaar te naaien. wie weet, als ik daar de puf voor kan opbrengen... ben nu eerst met een andere tas bezig.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:54 schreef trovey het volgende:
Leuke tas maar inderdaad vreemd dat dat ene stukje niet mee wil werken.Is dat er niet uit te halen en dat je dan de goede wol erin gaat haken? Heb dat wel eens ergens gelezen op een blog hoe je dat moet doen....kan alleen die blog niet terugvinden.
Klinkt erg leuk. Dus iedereen krijgt een verassingquote:Op zondag 6 maart 2011 12:51 schreef EsseEi het volgende:
ik weet niet echt waar de afkorting voor de staat maar het is in ieder geval zo:
we (de deelnemers) hebben lootjes getrokken en voor je lootje haak je iets rondom het thema lente en dat sturen we dan op. En is dus een verrassing
Het is geen afkorting maar gewoon engels voor "ruilen"quote:Op zondag 6 maart 2011 12:51 schreef EsseEi het volgende:
ik weet niet echt waar de afkorting voor de staat maar het is in ieder geval zo:
we (de deelnemers) hebben lootjes getrokken en voor je lootje haak je iets rondom het thema lente en dat sturen we dan op. En is dus een verrassing
Jeuj!quote:Op zondag 6 maart 2011 14:02 schreef caroline88 het volgende:
Hoera! ik heb mijn eerste magic ring gehaakt. Met de hooksandneedles tutorial, moest wel 4 x kijken voor ik hem goed kon dichttrekken maar ik zit nu op 12 steken - op naar de 18
quote:Op zondag 6 maart 2011 15:43 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Jeuj!Eens je deze door hebt, dan vlieg je door de amigurumis! Binnenkort de creaties van caroline op het forum!
Leukquote:Op zondag 6 maart 2011 19:09 schreef nathalie85 het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen kunnen er geen spelden in
Ik heb het gevuld met watten, ik had nog geen andere vulling.
Binnenkort nog maar 1 maken dan
Ik had in eerste instantie willen komen, maar heb intussen een (ook erg leuke...) afspraak op die dag (high tea in het tassenmuseum! Om het even on topic te houden: ben benieuwd of ik ook gehaakte exemplaren tegen zal komen daar!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:20 schreef Lyssa het volgende:
Meet in Arnhem op 13 maart, vanaf 13.00.
Ik mis nog een aantal dames die wel hadden aangegeven te kunnen. Komen er nog meer dames?
Ik zorg voor allerlei drinken en dan nemen jullie lekkere dingen mee?
ahaa, dus het klopt gewoon dat als ik een nieuwe kleur nodig heb, die door de lus trek, en dan met die verder ga, en de andere links laat liggen?quote:Op zondag 6 maart 2011 21:00 schreef EsseEi het volgende:
Oeh leuk Eendje en mooie GSjes Karin!
en mooie wolletjes knitwit!
Mirjam je zadelzakje wordt wel wat!leuk
Het klopt dat je gewoon losse draadjes hebt hangen. Aan het einde (of halverwege, als je verstandig bent) moet je met een naald met een groot gat (of een stopnaald ofzo) die draadjes afhechten.
Gewoon door een paar keer tussen de steken door te steken, anders kan die losraken.
En ja: dat is een rotwerk!het vervelendste aan haken
Dankje wel Karin! Misschien morgen toch ff tijd maken om te beginnenquote:Op zondag 6 maart 2011 21:01 schreef KarinvdB het volgende:
Nathalie: zou heel goed kunnen, hij is best makkelijk, en je hoeft alleen het snaveltje aan te naaien. Lyssa had een vertaling gepost van het patroon in een eerder topic
Originele patroon (weer gebaseerd op een ander patroon)
http://susiefarmgirl.blog(...)crochet-pattern.html
Lyssa's vertaling:
Het grote haaktopic #66
Denk er wel aan om eerst een knoopje te maken en die draadjes lang genoeg af te knippen! Ik heb wel eens gehad dat ik net te weinig draad had om er met de naald iets mee te kunnen doen.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:01 schreef Mirjam het volgende:
ahaa, dus het klopt gewoon dat als ik een nieuwe kleur nodig heb, die door de lus trek, en dan met die verder ga, en de andere links laat liggen?
dan moet ik eens gaan kijken naar een stopnaald
een knoopje?quote:Op zondag 6 maart 2011 22:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Denk er wel aan om eerst een knoopje te maken en die draadjes lang genoeg af te knippen! Ik heb wel eens gehad dat ik net te weinig draad had om er met de naald iets mee te kunnen doen.
je kunt ook eerst de naald door je werk 'weven' en dan pas het weg te werken draadje door het oog van de naald steken. zo kun je ook hele korte draadjes wegwerken. en knoopje maken doe ik nooit, dat lijkt me vervelende bobbeltjes opleveren? ik probeer wel altijd een lang genoeg draadje over te laten om 't een paar keer heen en weer weg te steken, zodat het niet zo makkelijk loslaat.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:53 schreef wyccie het volgende:
Denk er wel aan om eerst een knoopje te maken en die draadjes lang genoeg af te knippen! Ik heb wel eens gehad dat ik net te weinig draad had om er met de naald iets mee te kunnen doen.
thanks!quote:Op maandag 7 maart 2011 12:21 schreef Lijnloos het volgende:
Prachtige kussentjes Kwak!!!Mooi afgewerkt ook zo aan de achterkant met die knoopjes/bloempjes?!
Ik doe ook niet aan het knopen van draadjes, ik weef ze inderdaad gewoon door de boel heen en dan zit het wel strak zat leek me![]()
Oh, ik moet echt nodig weer verder met mijn swap en up... Up is nu aardig vergevorderd, dus effe doorbikkelen en dan afmaken! Oh Essei, ik doe meestal per 2 rijen aan elkaar, dan weer 2 aan elkaar en dan die bundels weer aan elkaar, want anders vind ik het zo zwaar worden om 1 rij aan de helft toe te voegen... hoe doe jij dat?
Ik zal zo eens kijken voor je.quote:Op maandag 7 maart 2011 09:36 schreef Mirjam het volgende:
is er iemand die bij een euroland in de buurt woont, en voor me wil kijken of ze nog een haaknaald maat 3,5 hebben?
dat zou ik erg waarderen
Ben er ook even een weekje tussenuit geweest dus beetje late reactiequote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:20 schreef Lyssa het volgende:
Meet in Arnhem op 13 maart, vanaf 13.00.
Ja:
EsseEi
Herfstblad
Mijsje
Daste
caroline88
Yachiru
Misschien:
StefanieV
Ik mis nog een aantal dames die wel hadden aangegeven te kunnen. Komen er nog meer dames?
Ik zorg voor allerlei drinken en dan nemen jullie lekkere dingen mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |