Ik had in eerste instantie willen komen, maar heb intussen een (ook erg leuke...) afspraak op die dag (high tea in het tassenmuseum! Om het even on topic te houden: ben benieuwd of ik ook gehaakte exemplaren tegen zal komen daar!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:20 schreef Lyssa het volgende:
Meet in Arnhem op 13 maart, vanaf 13.00.
Ik mis nog een aantal dames die wel hadden aangegeven te kunnen. Komen er nog meer dames?
Ik zorg voor allerlei drinken en dan nemen jullie lekkere dingen mee?
ahaa, dus het klopt gewoon dat als ik een nieuwe kleur nodig heb, die door de lus trek, en dan met die verder ga, en de andere links laat liggen?quote:Op zondag 6 maart 2011 21:00 schreef EsseEi het volgende:
Oeh leuk Eendje en mooie GSjes Karin!
en mooie wolletjes knitwit!
Mirjam je zadelzakje wordt wel wat!leuk
Het klopt dat je gewoon losse draadjes hebt hangen. Aan het einde (of halverwege, als je verstandig bent) moet je met een naald met een groot gat (of een stopnaald ofzo) die draadjes afhechten.
Gewoon door een paar keer tussen de steken door te steken, anders kan die losraken.
En ja: dat is een rotwerk!het vervelendste aan haken
Dankje wel Karin! Misschien morgen toch ff tijd maken om te beginnenquote:Op zondag 6 maart 2011 21:01 schreef KarinvdB het volgende:
Nathalie: zou heel goed kunnen, hij is best makkelijk, en je hoeft alleen het snaveltje aan te naaien. Lyssa had een vertaling gepost van het patroon in een eerder topic
Originele patroon (weer gebaseerd op een ander patroon)
http://susiefarmgirl.blog(...)crochet-pattern.html
Lyssa's vertaling:
Het grote haaktopic #66
Denk er wel aan om eerst een knoopje te maken en die draadjes lang genoeg af te knippen! Ik heb wel eens gehad dat ik net te weinig draad had om er met de naald iets mee te kunnen doen.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:01 schreef Mirjam het volgende:
ahaa, dus het klopt gewoon dat als ik een nieuwe kleur nodig heb, die door de lus trek, en dan met die verder ga, en de andere links laat liggen?
dan moet ik eens gaan kijken naar een stopnaald
een knoopje?quote:Op zondag 6 maart 2011 22:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Denk er wel aan om eerst een knoopje te maken en die draadjes lang genoeg af te knippen! Ik heb wel eens gehad dat ik net te weinig draad had om er met de naald iets mee te kunnen doen.
je kunt ook eerst de naald door je werk 'weven' en dan pas het weg te werken draadje door het oog van de naald steken. zo kun je ook hele korte draadjes wegwerken. en knoopje maken doe ik nooit, dat lijkt me vervelende bobbeltjes opleveren? ik probeer wel altijd een lang genoeg draadje over te laten om 't een paar keer heen en weer weg te steken, zodat het niet zo makkelijk loslaat.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:53 schreef wyccie het volgende:
Denk er wel aan om eerst een knoopje te maken en die draadjes lang genoeg af te knippen! Ik heb wel eens gehad dat ik net te weinig draad had om er met de naald iets mee te kunnen doen.
thanks!quote:Op maandag 7 maart 2011 12:21 schreef Lijnloos het volgende:
Prachtige kussentjes Kwak!!!Mooi afgewerkt ook zo aan de achterkant met die knoopjes/bloempjes?!
Ik doe ook niet aan het knopen van draadjes, ik weef ze inderdaad gewoon door de boel heen en dan zit het wel strak zat leek me![]()
Oh, ik moet echt nodig weer verder met mijn swap en up... Up is nu aardig vergevorderd, dus effe doorbikkelen en dan afmaken! Oh Essei, ik doe meestal per 2 rijen aan elkaar, dan weer 2 aan elkaar en dan die bundels weer aan elkaar, want anders vind ik het zo zwaar worden om 1 rij aan de helft toe te voegen... hoe doe jij dat?
Ik zal zo eens kijken voor je.quote:Op maandag 7 maart 2011 09:36 schreef Mirjam het volgende:
is er iemand die bij een euroland in de buurt woont, en voor me wil kijken of ze nog een haaknaald maat 3,5 hebben?
dat zou ik erg waarderen
Ben er ook even een weekje tussenuit geweest dus beetje late reactiequote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:20 schreef Lyssa het volgende:
Meet in Arnhem op 13 maart, vanaf 13.00.
Ja:
EsseEi
Herfstblad
Mijsje
Daste
caroline88
Yachiru
Misschien:
StefanieV
Ik mis nog een aantal dames die wel hadden aangegeven te kunnen. Komen er nog meer dames?
Ik zorg voor allerlei drinken en dan nemen jullie lekkere dingen mee?
Wouwww, die is cool. Heb je misschien ook een linkje waar het patroon te vinden is?quote:Op maandag 7 maart 2011 14:12 schreef bietel het volgende:
M'n bathpuff is lkaar!![]()
[ afbeelding ]
Van binnen is ie fel lichtblauw.
heel mooi zo bij elkaar kwakz!!quote:Op maandag 7 maart 2011 12:18 schreef kwakz0r het volgende:
zo, willow pillow is af, en old vienna cushion heeft een extra randje gekregen zodat t lijkt of ie op dezelfde manier aan elkaar gemaakt is als willow pillow. t zijn zusjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank je wel!quote:Op maandag 7 maart 2011 14:18 schreef freubelz het volgende:
[..]
Wouwww, die is cool. Heb je misschien ook een linkje waar het patroon te vinden is?
Jawel, of ik er ook mee om kan gaan, dat ding is vooroorlogs, ik niet. Maar heb een moeder dus kan die altijd lief aankijken. Hoe maak je dan een ronde van een vierkante?quote:Op maandag 7 maart 2011 20:54 schreef Inu het volgende:
Heb je geen naaimachine Whoop? Ik heb zelf maar gewoon een rond kussen gemaakt van een vierkant toen ik de goede maat niet kon vinden...
Kussen openmaken, vulling eruit, kussen binnenstebuiten, stiksel losmaken, cirkel op je vierkant tekenen (met behulp van een groot bord of een passer), langs je lijn stikken en een stukje openlaten, hoeken eraf knippen, kussen weer goede kant op keren, vullen en dichtmakenquote:Op maandag 7 maart 2011 21:01 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Jawel, of ik er ook mee om kan gaan, dat ding is vooroorlogs, ik niet. Maar heb een moeder dus kan die altijd lief aankijken. Hoe maak je dan een ronde van een vierkante?
Mijsje hij is mooi! heb je wel draadloos verbinding daar in dat weiland![]()
EsseEi, dan moet je nooit een grote amineko maken.
Ik bedoelde wanneer je je nieuwe kleur gebruikt, dat je dat losse eindje nog vast moet maken. Maar nu lees ik dat anderen het niet doen! Ik ben dan bang dat het los gaat zitten na langer gebruik.quote:
quote:Op maandag 7 maart 2011 21:01 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Jawel, of ik er ook mee om kan gaan, dat ding is vooroorlogs, ik niet. Maar heb een moeder dus kan die altijd lief aankijken. Hoe maak je dan een ronde van een vierkante?
Mijsje hij is mooi! heb je wel draadloos verbinding daar in dat weiland![]()
EsseEi, dan moet je nooit een grote amineko maken.
quote:Op maandag 7 maart 2011 22:53 schreef caroline88 het volgende:
Strategisch gekozen kleuren, dat je het hoesje in het weiland makkelijk kunt terugvinden.
Nee hoor gekheid, we zijn gewoon jaloers. Lief hoesje en je hebt groot gelijk dat je die idiote prijzen niet wilt neertellen die ze voor sommige dingen durven vragen.
Trovey, leuke kleurtjes
Lieke mooi mapje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |