abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93680572
100513_112545_haaktopic.gif

Handige sites:
Maten van haaknaalden vergelijken
Haakpatroon in tekens
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69

>>Doodle voor het kiezen van een datum voor een volgende meeting <<

We zijn weer bezig met een swap. Rond april laten we de werkjes bij de ontvanger bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal 15, incl. verzenden.

Wie doen er mee?
Wie doen er mee?
StefanieV = StefanieV
Spiegelei = Spiegelei
Daste
EsseEi = Epsiej
Muck
Lyssa = LyssaOdyne
mijsje = mijsje
antartica = nyn
Ophelia
Herfstblad = Lizzerd
Lijnloos = Lijnloos

De laatste haaksels uit het vorige topic:

Een uiltje door Bloempje.

_Ophelia_ heeft een boel granny's gehaakt.

Antartica's kat ligt ook weer lekker zacht! (Zie dat tevreden koppie. :D )

Trui's Gijs ligt lekker in een tas van restjes.

Die ze later heeft vervilt:

En trui maakte ook nog deze leuke muts!

Trovey maakte deze leuke geschenkset voor haar buurvrouw.

En Toverheks maakte een babyplaid voor haar kleinkindje.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lutte op 05-03-2011 19:57:17 (Foto's in de OP gezet.) ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:17:16 #2
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93680804
haha ja m'n nichtjes (m'n moeders kleinkinderen dus ;)) zijn voor haar ook de grootste reden om heeel veel te handwerken :D (en voor mij ook stiekem, om leuke beestjes te dumpen ghehe)

Kun je nog even de laatste foto's in de OP zetten? :) (of ben ik te snel? ;))
pi_93680836
mooi!
pi_93681116
Zou het heel graag willen de laatste foto`s in de OP te zetten maar niks lukt, FOK is heel traag of floept eruit hier, misschien dat een mod het even wilt doen, mijn dank is groot.
Kan niet eens quoten een post, dus Lieve mod van hier, kun je asjeblieft de laatste foto`s in de OP erbij plakken. O+
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:38:27 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93681453
de tas is na een eerste ronde wasmachine al behoorlijk gekrompen (van 91 naar 62cm totale lengte), maar er blijkt 1 rij bij te zitten van niet verviltbaar garen... heel stom!

[ Bericht 19% gewijzigd door trui op 05-03-2011 12:49:51 ]
in de haak.
pi_93681987
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 12:27 schreef Toverheks het volgende:
Zou het heel graag willen de laatste foto`s in de OP te zetten maar niks lukt, FOK is heel traag of floept eruit hier, misschien dat een mod het even wilt doen, mijn dank is groot.
Kan niet eens quoten een post, dus Lieve mod van hier, kun je asjeblieft de laatste foto`s in de OP erbij plakken. O+
Ik ga ze er even inzetten, ik zit mobiel dus het kan mislukken en dan doe ik het vanavond op de laptop, maar mocht ik het dan vergeten zijn ( :@ ), stuur dan vooral een PM ofzo, of zet het even in FB.

Mijn eigen haakplannen liggen helaas stil vanwege een scheurtje in mijn pols, kan dus ook niet (of met veel pijn) breien, erg balen!

Vanmiddag wel naar een knutselwinkel waar het haakgaren in de aanbieding is, dus dat zal ik dan weer niet kunnen weertaan. :@

Edit: Dat wordt vanavond. :Y
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_93682207
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:38 schreef trui het volgende:
de tas is na een eerste ronde wasmachine al behoorlijk gekrompen (van 91 naar 62cm totale lengte), maar er blijkt 1 rij bij te zitten van niet verviltbaar garen... heel stom!

[ afbeelding ]
Ik zie het, wat zonde... Daar valt ook weinig meer aan te fixen lijkt me, behalve dan verder vilten en er iets anders van maken.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:06:13 #8
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93682327
er iets anders van maken? neu, dat ga ik niet doen hoor. ik ga de tas nog voeren, en dan is hij vast wel bruikbaar. nu zitten er wat handdoeken in om 'm goed in vorm te laten drogen. maar ik denk dat ik 'm nog 1x mee laat wassen, en daarna aan de voering beginnen.
hij is op meer punten niet helemaal gelukt zoals ik wilde, maar wel een aardig proef-exemplaar. misschien dat ik nu met de nieuwe bollen nog een nieuwe versie ga maken. :) 't was eigenlijk een cadeautje voor een collega die weggaat, maar ik heb nog een paar weken voor hij af moet zijn.
in de haak.
pi_93682503
Wow, ik was een weekje weg voor mijn werk en ik heb een heel topic gemist!

Wat een mooie dingen zijn er weer gemaakt! *O*

Ik ben bezig met african hexagons voor een rond kussen (als ze de ronde binnenkussens tenminste ooit weer krijgen bij hema in Amsterdam... Iemand een tip waar ze nog meer ronde binnenkussens van ongeveer 50 cm verkopen?).
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:16:50 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93682643
geen idee, maar dat moet toch haast wel lukken?
ah, even gegoogled en voilà! :)
in de haak.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:25:19 #11
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93682902
Oeeh even opgeslagen die link! zijn ook niet zo duur! en misschien maak ik m'n Up dan toch rond en niet vierkant!!
pi_93684353
Oh, wat een goeie! Lang leven Google.... :@
Ik had alleen aan winkels in de buurt gedacht, nog niet aan internet.
Dank je!!
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:08:20 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_93684427
ik ben vast spuit elf, maar toch:

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:26 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, je mag boeken ook doorverkopen bijvoorbeeld...

Ik maak het meeste gewoon met Saskia of Zeemanwol :)
je mag het originele patroon best doorverkopen aan iemand anders, maar ook die mag geen producten gemaakt naar dat patroon verkopen. en je mag geen kopieen van het patroon verkopen.
Kwak
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:15:27 #14
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93684730
Wyccie, ik zou ook stokjes kiezen.

Het keramieken bakje zou voor mij persoonlijk niet werken want ik heb een plavuizen vloer en een bovengemiddeld talent om brokken te maken. Ik dacht dat het niet kon maar halverwege mijn deken had ik de pe in over al dat gerol en toen ben ik in het bolletje gaan zitten pulken tot ik de binnendraad had. Het is nu vrij eenvoudig. Het is een plat rond bolletje en niet strak opgerold dus ik steek mijn 2 duimen in het gat en trek het iets verder open. De laatste keer zag ik een klein dwars draadje, ik pakte het en trok eraan en jawel, ik had het eindje draad te pakken.

Denk met weemoed terug aan de durable katoen die ik tig jaar terug gebruikte. Daar zat gewoon een stukje draad uit te steken dus het "binnenste" einde van de bol had je meteen te pakken.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:16:47 #15
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93684779
En die witte/lichtblauwe babydeken gaat heel erg mooi worden O+
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:25:29 #16
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93685160
Oh ja ik wou nog zeggen dat je tas wel tof wordt Trui! en balen van dat ene rijtje :S misschien een bloem opdoen ofzo?

oh en woohoo: ik kan zondag bij m'n zus slapen, dat scheelt een uur reistijd ofzo ;)
oh....kijk nu pas op 9292ov....scheelt maar 20 minuten ;) en vanuit rdam maar 5 :P

[ Bericht 37% gewijzigd door EsseEi op 05-03-2011 15:47:14 ]
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:24:24 #17
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_93689386
Mijn Coral shawl/ketting is af! Was na een dag al klaar, maar nog geen foto van gemaakt tot vandaag.

Verder ben ik bezig met een laptop sleeve, meer noodzaak omdat de wol veel te dik is voor de geplande shawl.

En de eerste hexagonnen zijn klaar. Of het een hele deken wordt betwijfel ik, maar het begin van een shawl of een tas is er wel.

Mijn Ravelry username is trouwens Sanshine020.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:34:22 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93689769
mooie kleurtjes, sanne!
in de haak.
pi_93690634
Je tas is leuk geworden, Trui! En De sjaal van Sanne vind ik erg leuk! Ik was begonnen aan een ketting die daar een beetje op lijkt, alleen zitten de rondjes wat verder van elkaar.
De blauwe babydeken wordt ook leuk :)

Vandaag was m'n keramiek cursus, maar ik ben niet toegekomen aan het wol potje. Ik weet niet of het handig is inderdaad, maar goed, ik vind de vorm wel leuk. Anders kan het ook een leuk hapjes bakje worden :P

Bedankt voor de tips voor hoe een draad uit het midden van een bolletje te pakken, Ik zal het eens proberen :)
  zaterdag 5 maart 2011 @ 17:35:20 #20
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93691834
Leuke shawl en GSjes Sanne!! :D mooie kleuren inderdaad! En chique fotos met die zwarte achtergrond ;)

ik ben weer 2 rijen op m'n up aan het zetten :P mijn favoriete bezigheid *kuch*
pi_93692414
Even een tip tussen door, loop je eens langs een turkse winkel met allemaal prullen, jullie kennen dat wel van afwasbakjes tot spreien, loop eens naar binnen het Turkse merk OPAL dort mevsim is een soort garen glans dik pen 3/12 kan ook gebreid worden op pen 5 zeg maar ( ik brei meer dan ik haak) maar zoals de babydeken haak ik er nu van, op haaknaald 3/12 het voelt steviger aan dus voor een tas b.v. is het uitstekend matriaal, ik heb het op de markt gehaald, 2 euro per bol het haakt en breid zeer veel uit een bol en haakt en breid heel prettig.
oh en heb vandaag maar 3 haakpennen van die hele langen gekocht bij hem, 1.50 dus laten liggen was zonde :P oh ja, wit is echt wit en er zijn allemaal kleuren je kan het zo gek niet bedenken, veel tinten roze wel een stuk of 4 zag ik liggen, ook bruintinten in verschillende kleuren, van lila tot donker paars en ga zo maar door.
En de babydeken was een idee van 1 van jullie kwam door die tassen O+
pi_93696135
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 09:02 schreef Inu het volgende:
Bij mij zie je het er ook altijd doorheen, dus ik zorg gewoon voor een binnen/onderkussen in eenzelfde kleur ;) De Leenbakker heeft kussens in allerlei kleuren katoen voor 2,50 ofzo
Ah, jammer dat ik daar te laat voor ben. Omdat het niet wilde lukken met een kussenhoes heb ik besloten helemaal van dat idee af te stappen. :@
Bedankt voor je tip, ik onthoud het voor de volgende keer.
pi_93696379
Meet in Arnhem op 13 maart, vanaf 13.00.

Ja:
EsseEi
Herfstblad
Mijsje
Daste
caroline88
Yachiru

Misschien:
StefanieV

Ik mis nog een aantal dames die wel hadden aangegeven te kunnen. Komen er nog meer dames? *O*

Ik zorg voor allerlei drinken en dan nemen jullie lekkere dingen mee? :D
pi_93696526
Ik wil best wat meenemen. Deze week eens kijken wat het wordt ;)

Ik vind Betty 2 ook stom. Nee, 1 is nog niet af :P
pi_93696670
Ik zit nogal te twijfelen omdat ik de donderdag erna tentamen heb van toch wel iets moeilijkere stof dan verwacht... Zeg dus nog even nee totdat ik bedenk ja te zeggen :P
pi_93696933
Bwuh de bestelde oogjes zijn echt een mislukking. Ze zijn echt alleen met supersupersuperveel moeite dicht te krijgen.

Mn tropische vogel is af. En ik schiet echt onwijs op met mn kussen, nog 8 grijze en nog 9 grijswitte maar daar heb ik al 5 binnenkantjesv van. Dus het gaat best snel!
pi_93697774
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:15 schreef caroline88 het volgende:
Wyccie, ik zou ook stokjes kiezen.

Het keramieken bakje zou voor mij persoonlijk niet werken want ik heb een plavuizen vloer en een bovengemiddeld talent om brokken te maken. Ik dacht dat het niet kon maar halverwege mijn deken had ik de pe in over al dat gerol en toen ben ik in het bolletje gaan zitten pulken tot ik de binnendraad had. Het is nu vrij eenvoudig. Het is een plat rond bolletje en niet strak opgerold dus ik steek mijn 2 duimen in het gat en trek het iets verder open. De laatste keer zag ik een klein dwars draadje, ik pakte het en trok eraan en jawel, ik had het eindje draad te pakken.

Denk met weemoed terug aan de durable katoen die ik tig jaar terug gebruikte. Daar zat gewoon een stukje draad uit te steken dus het "binnenste" einde van de bol had je meteen te pakken.
Ik ga een bolhouder maken van een kunststof bakje met daarop gehaakt een hoesje (je maakt gaatjes in de het bakje om het gehaakte deel daaraan vast te maken (de onderbakjes van zo'n spindel cd's schijnen perfect daarvoor te zijn). Bakje met gaten heb ik al (Lang Leve de Wibra *O* ), nu het patroon weer terugvinden. :X
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93698040
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:38 schreef trui het volgende:

[ afbeelding ]
Leuke tas maar inderdaad vreemd dat dat ene stukje niet mee wil werken. :') Is dat er niet uit te halen en dat je dan de goede wol erin gaat haken? Heb dat wel eens ergens gelezen op een blog hoe je dat moet doen....kan alleen die blog niet terugvinden. }:|
Optimist tot in de kist
pi_93698075
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:24 schreef Sanne het volgende:
Mijn Coral shawl/ketting is af! Was na een dag al klaar, maar nog geen foto van gemaakt tot vandaag.

[ afbeelding ]

Verder ben ik bezig met een laptop sleeve, meer noodzaak omdat de wol veel te dik is voor de geplande shawl.

En de eerste hexagonnen zijn klaar. Of het een hele deken wordt betwijfel ik, maar het begin van een shawl of een tas is er wel.

[ afbeelding ]

Mijn Ravelry username is trouwens Sanshine020.
Mooi. O+
Optimist tot in de kist
pi_93698197
Foto's in de OP gezet. ^O^
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: