Ik ga een bolhouder maken van een kunststof bakje met daarop gehaakt een hoesje (je maakt gaatjes in de het bakje om het gehaakte deel daaraan vast te maken (de onderbakjes van zo'n spindel cd's schijnen perfect daarvoor te zijn). Bakje met gaten heb ik al (Lang Leve de Wibraquote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:15 schreef caroline88 het volgende:
Wyccie, ik zou ook stokjes kiezen.
Het keramieken bakje zou voor mij persoonlijk niet werken want ik heb een plavuizen vloer en een bovengemiddeld talent om brokken te maken. Ik dacht dat het niet kon maar halverwege mijn deken had ik de pe in over al dat gerol en toen ben ik in het bolletje gaan zitten pulken tot ik de binnendraad had. Het is nu vrij eenvoudig. Het is een plat rond bolletje en niet strak opgerold dus ik steek mijn 2 duimen in het gat en trek het iets verder open. De laatste keer zag ik een klein dwars draadje, ik pakte het en trok eraan en jawel, ik had het eindje draad te pakken.
Denk met weemoed terug aan de durable katoen die ik tig jaar terug gebruikte. Daar zat gewoon een stukje draad uit te steken dus het "binnenste" einde van de bol had je meteen te pakken.
Leuke tas maar inderdaad vreemd dat dat ene stukje niet mee wil werken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:38 schreef trui het volgende:
de tas is na een eerste ronde wasmachine al behoorlijk gekrompen (van 91 naar 62cm totale lengte), maar er blijkt 1 rij bij te zitten van niet verviltbaar garen... heel stom!
[ afbeelding ]
Mooi.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:24 schreef Sanne het volgende:
Mijn Coral shawl/ketting is af! Was na een dag al klaar, maar nog geen foto van gemaakt tot vandaag.
[ afbeelding ]
Verder ben ik bezig met een laptop sleeve, meer noodzaak omdat de wol veel te dik is voor de geplande shawl.
En de eerste hexagonnen zijn klaar. Of het een hele deken wordt betwijfel ik, maar het begin van een shawl of een tas is er wel.
[ afbeelding ]
Mijn Ravelry username is trouwens Sanshine020.
het vervilte gedeelte zit nu zo strak in elkaar, dat ik niet zou weten hoe ik daar nu in zou moeten haken. 't is op zich wel een idee om dat garen eruit te slopen en de twee helften dan aan elkaar te naaien. wie weet, als ik daar de puf voor kan opbrengen... ben nu eerst met een andere tas bezig.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:54 schreef trovey het volgende:
Leuke tas maar inderdaad vreemd dat dat ene stukje niet mee wil werken.Is dat er niet uit te halen en dat je dan de goede wol erin gaat haken? Heb dat wel eens ergens gelezen op een blog hoe je dat moet doen....kan alleen die blog niet terugvinden.
Klinkt erg leuk. Dus iedereen krijgt een verassingquote:Op zondag 6 maart 2011 12:51 schreef EsseEi het volgende:
ik weet niet echt waar de afkorting voor de staat maar het is in ieder geval zo:
we (de deelnemers) hebben lootjes getrokken en voor je lootje haak je iets rondom het thema lente en dat sturen we dan op. En is dus een verrassing
Het is geen afkorting maar gewoon engels voor "ruilen"quote:Op zondag 6 maart 2011 12:51 schreef EsseEi het volgende:
ik weet niet echt waar de afkorting voor de staat maar het is in ieder geval zo:
we (de deelnemers) hebben lootjes getrokken en voor je lootje haak je iets rondom het thema lente en dat sturen we dan op. En is dus een verrassing
Jeuj!quote:Op zondag 6 maart 2011 14:02 schreef caroline88 het volgende:
Hoera! ik heb mijn eerste magic ring gehaakt. Met de hooksandneedles tutorial, moest wel 4 x kijken voor ik hem goed kon dichttrekken maar ik zit nu op 12 steken - op naar de 18
quote:Op zondag 6 maart 2011 15:43 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Jeuj!Eens je deze door hebt, dan vlieg je door de amigurumis! Binnenkort de creaties van caroline op het forum!
Leukquote:Op zondag 6 maart 2011 19:09 schreef nathalie85 het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen kunnen er geen spelden in
Ik heb het gevuld met watten, ik had nog geen andere vulling.
Binnenkort nog maar 1 maken dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |