dan vouw ik m'n hele haakwerk dus dubbel, dat lijkt me sterk?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:01 schreef _Ophelia_ het volgende:
Een verwijzing naar de 3e beginlosse lijkt me een verwijzing naar de ketting van 89 lossen, dat zijn de beginlossen. Maar ik vraag me af hoe dat er precies uit moet zien.
Het lijkt me ook sterk, ook omdat er in de latere toeren meer steken in de 3e beginlosse moeten. Er is vast iemand met meer retropatrooninzichtquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dan vouw ik m'n hele haakwerk dus dubbel, dat lijkt me sterk?
Lekker frisse kleurenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
Meisjes-bubble-leg-monster is leuk Lyssa! Ik stel me er een paar balletschoentjes en een tutu bij voor, of gaat dat te ver![]()
Mijn grannies beginnen zo langzaamaan op een kussenhoes te lijken. (en dat is een goede zaak want dat moeten ze ook worden)
[ afbeelding ]
ik wacht nog even af dan, en hoop dat er iemand is die het wel zeker weetquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het lijkt me ook sterk, ook omdat er in de latere toeren meer steken in de 3e beginlosse moeten. Er is vast iemand met meer retropatrooninzicht
Zoals ik het lees, is het de losse het verst van de naald afquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik wacht nog even af dan, en hoop dat er iemand is die het wel zeker weet![]()
Na nog een keer lezen denk ik dat ze een stokje willen zien in de laatste beginlosse van de vorige toer. Dan creëer je namelijk een extra ruimte van drie lossen om in de volgende toer stokjes in te haken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik wacht nog even af dan, en hoop dat er iemand is die het wel zeker weet![]()
Dat kan hier ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef YPPY het volgende:
hoihoi! Ik ben veel te weinig online enzo, maar nog steeds aan het haken. Kan ik me nog aanmelden voor de meet? Kan ik mijn dekentje in wording showen en misschien het stuk zebra dat af is.
Wat Ophelia zegt. Je hebt dan inderdaad een gat gemeerderd, zodat het de vorm van je zadel een beetje volgt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Na nog een keer lezen denk ik dat ze een stokje willen zien in de laatste beginlosse van de vorige toer. Dan creëer je namelijk een extra ruimte van drie lossen om in de volgende toer stokjes in te haken.
De 4e toer is hetzelfde als de 2e, dus daar ben je begonnen met: 6l. (waarvan 3. voor het 1e st.) dan ga je de rest van de 4e toer afmaken. Vervolgens begin je aan de 5e toer (dus je gaat terug over de vierde toer heen, snap je?). Als je aan het einde van de 5e toer bent, haak je dus in het begin van de 4e toer. Dus met de 3e beginlosse bedoelen ze de 3e losse die je aan het begin van de 4e toer hebt gehaakt.quote:
de nummer 3,5 jaquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Na nog een keer lezen denk ik dat ze een stokje willen zien in de laatste beginlosse van de vorige toer. Dan creëer je namelijk een extra ruimte van drie lossen om in de volgende toer stokjes in te haken.
Ben je trouwens nog op zoek naar de nr. 3 haaknaald? Ik kom waarschijnlijk morgen in de stad.
Ik stem voorquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef YPPY het volgende:
hoihoi! Ik ben veel te weinig online enzo, maar nog steeds aan het haken. Kan ik me nog aanmelden voor de meet? Kan ik mijn dekentje in wording showen en misschien het stuk zebra dat af is.
*jeej* Yppy ook weer naar de meet!!!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef YPPY het volgende:
Ja ja, ik moet echt weer foto's maken.quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:44 schreef Lyssa het volgende:
Morgen stuur ik een PM! Nu naar bed
Gezellig Yppy!!
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:44 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ja ja, ik moet echt weer foto's maken.Maar 's avonds ben ik zo blij dat ik eindelijk op de bank zit, dat ik daar zo geen zin meer in heb. :' )
Ja joh, werk (veel 's avonds door een cursus die ik geef), verjaardagen, weekje weg met familie, vrienden die ik al veel te lang niet had gezien, en ik moet nog van alles plannen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:54 schreef mijsje het volgende:
heb je het zo druk dan de laatste tijd? Ik ben wel benieuwd hoever je dekentje nu weer is
Ik hou je eraan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:44 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ja ja, ik moet echt weer foto's maken.Maar 's avonds ben ik zo blij dat ik eindelijk op de bank zit, dat ik daar zo geen zin meer in heb. :' )
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:00 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ja joh, werk (veel 's avonds door een cursus die ik geef), verjaardagen, weekje weg met familie, vrienden die ik al veel te lang niet had gezien, en ik moet nog van alles plannen.
Het is een andere deken inmiddels. Ik ben nog steeds bezig met de catania streepjes deken voor de poppen van m'n dochter (granny stripes), maar daarnaast ben ik bezig met een dekentje voor een zwangere vriendin (:* ).
Het idee daarvan heb ik gejat van de deken die je voor mij gemaakt had. Mag wel he?
iedere dwaas kan het hoorquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:43 schreef Tammymara het volgende:
Ik ben zo aan het balen dat ik dit écht niet kan!
Ik heb van mijn moeder wel 40 haaknaalden gekregen, Ik heb een boek gekocht, En ik word er gewoon GEEN WIJS UIT!
Heb het geprobeerd hoor, wel drie weken lang maar het enige dat ik kan maken zijn cactussen.. (Bol wol, haaknaald erdoor steken...klaar, cactus..Grapje van mijn man)
Oh ja, en knopen.. ( dat alles zo in de knoop zit dat het de kamer doorvliegt!)
misschien kan Ynske je een keer live uitleg komen geven, die woont ook in die regio volgens mij. alleen heb ik haar hier al een hele tijd niet zien langskomen.?quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:49 schreef Tammymara het volgende:
Nee, helaas, niemand in de buurt die het kan.. Ik kan wel gewoon zo'n slang maken hoor, of een ketting of whatever maar daarna word het een ramp! Ik woon in zuid limburg, Weet niets van die meet?
Inderdaad, alle begin is moeilijk...ik ben ook nog lang niet op het niveau wat ik graag zou willen hebben dus gewoon oefenen met zoveel mogelijke verschillende dingen om alle technieken door te krijgen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:07 schreef caroline88 het volgende:
Haha EsseEi, ik maakte me geen zorgen want dat gaat vast wel goedkomen. Ik heb het al in huis maar
En Tammymara, jammer dat je zondag niet kunt komen en beginners zijn niet dom, ze zijn gewoon enthousiaste beginners.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |