die is cutequote:Op donderdag 10 maart 2011 16:58 schreef antartica het volgende:
Jeeej mijn colsjaal is afook al is het is bijna lente, maar hij is toch ook nog wel lekker voor in huis, heb m sinds ie af is niet meer afgedaan
![]()
[ afbeelding ]
(haaknaald 8 met 2 rijen stokjes en 1 rij vasten afgewisseld)
wat is hij leuk gewordenquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:58 schreef antartica het volgende:
Jeeej mijn colsjaal is afook al is het is bijna lente, maar hij is toch ook nog wel lekker voor in huis, heb m sinds ie af is niet meer afgedaan
![]()
[ afbeelding ]
ik vind hem echt gaaf, en ja morgen even haaknaald nummer 8 halen. dank je wel voor je uitlegquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:23 schreef antartica het volgende:
Ik heb even voor je geteld, ongeveer 140 lossen. Hij kan 2x om mn nek en dan zit ie vrij losjes, maar 3 x lukt net niet. Ik had natuurlijk geen zin om het weer uit te halen, maar denk dat 3x om je nek ook een beetje te wordt hihi. Hij is 184 cm lang.
Het orginele patroon staat op ravelry, hij heet de black hole cowl, maar ik heb er mijn eigen variatie van gemaakt. Ik heb bij de rijen vasten alleen in de achterste lus gehaakt zodat er af en toe een ribbel in zit, maar dat is op de foto niet echt te zien.
Jups!quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nog niet, ga morgen even kijken of ike r verder mee kan.
kom jij ook uit leiden?
Ja het zijn er wel veel he :pquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:41 schreef Bloempje. het volgende:
Dat boekjeWat onwijs lief
Hahaha, iedereen uit Leiden hier? *woont bijna naast Leiden*
Jup en ook nog in het onderwijsquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:34 schreef kwakz0r het volgende:
Zei iemand daar Leiden? *zwaait*
ik heb net mn toffe breiboekje ontvangen "The big book of knitted monsters" ik vind ze zó tof!
[ afbeelding ]
Toch welquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:25 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Toch niet weer iemand uit Leiden he
Het is pas half 2 en heb het gevoel alsof t al avond is, maar was dan ook al om half 6 op.
Moet een nieuw project zoeken! Altijd leuk.
Ze hebben bij de zeeman nog geen nieuwe kleurtjes, best jammer.
sinds ik hier ook in het haaktopic post haak ik weer gezellig mee, en ja ff toertje, neer leggen en ach weer een toertje tussendoor, je kent het welquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:51 schreef antartica het volgende:
Wat leuk toverheks dat ik je op een idee heb gebracht
quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:51 schreef trovey het volgende:
Verder nog een houder gemaakt voor mijn "oortjes" voor mijn MP3 speler, kan ik gewoon aan mijn keycord hangen waaraan de MP3 speler zelf hangt.
Jammer is alleen dat het eigenlijk een bolletje zou moeten zijnmaar ondanks het feit dat ik me helemaal aan de aanwijzingen heb gehouden kwamen er twee pannenkoeken uit
, daarom maar het geheel aangepast en er een soort tasje van gemaakt.
Dit moet het eigenlijk zijn![]()
[ afbeelding ]
En dit is het geworden![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach, het werkt prima en dat is het belangrijkste.
Is ook praktischer.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:29 schreef BrandX het volgende:
[..]
Zoals je het brengt moest ik er erg om lachen!
Ik vind het een lief pakketje geworden zo, en persoonlijk lijkt me dat pannekoekendingetje van jou veel praktischer dan dat bolletje. Dat bolletje wordt uiteindelijk toch plat denk ik als je het een keer in je broekzak doet?
Wat zoek je precies?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:46 schreef Tegan het volgende:
Iemand die een tutorial op Youtube ofzo kan aanbevelen?
Dat is echt verweggistan ja!quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:26 schreef antartica het volgende:
Ik woon ook al helemaal niet in Leiden, ik woon in verweggistan (voor velen van hier) in Groningen.
is dat van die 100 bloemen? Die heb ik ook en er staan zulke schattige dingetjes in!quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:19 schreef Mirjam het volgende:
ik vond net een leuk boek bij de witte boekenmarkt, met allemaal patronen van bloemen, om te haken of te breien
geloof 't wel ja, zag er leuk uit iig!Qquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:28 schreef kirsten. het volgende:
[..]
is dat van die 100 bloemen? Die heb ik ook en er staan zulke schattige dingetjes in!
Ik vind alleen tutorials voor granny square's, maar ik wil echt gewoon recht toe recht aan leren haken vanaf het begin. Ik kan alleen breienquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Is ook praktischer.
[..]
Wat zoek je precies?
quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:55 schreef antartica het volgende:
@Tegan
Ik kan je alles aanbevelen van Teresa op youtube, daardoor heb ik leren haken!
Haar kanaal is tjw1963
Deze bloem is erg leuk om te leren:
Thanks, straks eens kijkenquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:10 schreef bietel het volgende:
Leuk mapje troveyIk vind dat patroontje zo leuk!
En Tegan:
Ik vind de video's van tjw1963 http://www.youtube.com/user/tjw1963, mikeyssmail http://www.youtube.com/user/mikeyssmail#p/ en All free chrochet http://www.youtube.com/user/AllFreeCrochet erg duidelijk. Allemaal in het engels.
jups, ook in t onderwijs, maar ik werk in amsterdam buitenveldertquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:37 schreef cropje het volgende:
[..]
Jups!
[..]
Ja het zijn er wel veel he :p
[..]
Jup en ook nog in het onderwijsJij gaf Engels toch? Meen ik me te herinneren (heb ergens tussen topic 20 en 30 nog eens meegepost hier).
[..]
Toch welIk lees al mee sinds topic #10 ofzo, heb ergens tussen #20 en #30 hier een daar eens meegepraat hier, maar kreeg van de zomer een nieuwe baan en toen had ik het opeens heeeel druk enzo :p Wordt nu allemaal iets rustiger (ahum! Ik kon het gewoon niet laten om weer eens te gaan haken, heb er eigenlijk niet echt tijd voor
) dus ik dacht, ik post weer eens wat...
Witte boekenmarkt?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:19 schreef Mirjam het volgende:
ik vond net een leuk boek bij de witte boekenmarkt, met allemaal patronen van bloemen, om te haken of te breien
Hier een eenvoudige uitleg in het Nederlands, ze heeft ook filmpjes voor stokjes/halve stokjes etc. haken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:37 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik vind alleen tutorials voor granny square's, maar ik wil echt gewoon recht toe recht aan leren haken vanaf het begin. Ik kan alleen breien
Ja dat is inderdaad verwegistaan (Zeeland hierquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:26 schreef antartica het volgende:
Ik woon ook al helemaal niet in Leiden, ik woon in verweggistan (voor velen van hier) in Groningen.
wat een handig filmpjequote:Op donderdag 10 maart 2011 21:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Hier een eenvoudige uitleg in het Nederlands, ze heeft ook filmpjes voor stokjes/halve stokjes etc. haken.
mooi geworden, antarctica! maar 't is wel vrij zwaar garen lijkt me, dus inderdaad wat teveel om 3x om je nek te wikkelen denk ik.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:58 schreef antartica het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
doen!!!quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:04 schreef shmoopy het volgende:
Ik maak veel (baby)dekens, hoef ik niet bij na te denken.
Zal binnenkort wat foto'tjes plaatsen.
Koop een goede maar eenvoudige haaknaald, nummer 4-4,5-5 is een goede maat om mee te beginnen en werkt erg prettig, koop een bol goedkope acryl bij de Wibra of Zeeman (1,00 en 0,99 euro) en begin maar.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:54 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
wat een handig filmpjeik ga binnenkort eens een flinke bak met wol en haaknaald(-en) inslaan denk ik
Ik neem aan dat er best wel wat verschil zit tussen de naalden, zijn er daarbij dingen waar je echt rekening mee moet houden als beginner zijnde? Niet een te fijne naald neem ik aan, en geen al te dikke, pluizende wol, maar verder dan dat kan ik het me niet zo bedenken
Ik dacht hetzelfdequote:Op donderdag 10 maart 2011 21:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Witte boekenmarkt?Morgen even de binnenstad in.
voor welke naalddikte is die ongeveer? ziet er inderdaad lekker uit! zou 't 'familie' zijn van Bernat garen? webwinkels waar ik wel eens garen koop zijn:quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:44 schreef saaw het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met goeie/betaalbare online wolwinkels? Er zit een goeie op de Bos en Lommerweg hier in Amsterdam maar dat is helemaal de andere kant van de stad.
In Oostenrijk waar ik zat was een fantastische winkel en daar kocht ik vooral 'Basic' en 'Comfort New' van Bertagna Filati.
[
Dat is een 70%wol/30%acryl mix die heel fijn weghaakt en lekker zacht is.
Heb jij mijn mislukte globe gezien die ik vandaag heb gepostquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:23 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Bedankt voor de tips trovey, ik zal binnenkort eens de stad ingaan om de spullen te halen, en waarschijnlijk zal ik dan rond 2015 misschien het voor elkaar hebben gekregen om iets te haken wat mooi genoeg is om hier ook te posten
quote:
Ik koop zelf dikte 6-7 en gebruik haaknaald 8, dat is voor mutsen/hoofdbanden precies fijn. Het is er [of was iig in de wolwinkel waar ik dit in Oostenrijk haalde] ook in een dunnere versie.quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:21 schreef trui het volgende:
[..]
voor welke naalddikte is die ongeveer? ziet er inderdaad lekker uit! zou 't 'familie' zijn van Bernat garen? webwinkels waar ik wel eens garen koop zijn:
hobbydoos.nl
hobbygigant.nl (met handig overzicht van bijv. alle garens waarin deels wol - deels iets anders zit. misschien kun je daar een aardige equivalent vinden?)
wolhalla.nl
wolmarkt.nl
trendje.nl
haha, die vond ik er anders nog erg leuk en handig uitzienquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb jij mijn mislukte globe gezien die ik vandaag heb gepost...is een Amerikaanse pannenkoek geworden.
Gewoon posten...desnoods met gaten en al.
Thanksquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:36 schreef saaw het volgende:
[..]![]()
[..]
Ik koop zelf dikte 6-7 en gebruik haaknaald 8, dat is voor mutsen/hoofdbanden precies fijn. Het is er [of was iig in de wolwinkel waar ik dit in Oostenrijk haalde] ook in een dunnere versie.
Thanks voor de linkjes trouwens, ga ik zo even op mn gemak doorkijken!
En Tegan, als je wil kan ik wel een tutorial voor een beanie voor je schrijven, dat is [als je de basis eenkeer kent] heel simpel! Laat maar weten
Ik ben eenquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:38 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
haha, die vond ik er anders nog erg leuk en handig uitzien
als ik voorbij het kleine scheve lapjes met gaten-stadium ben, zal ik het eens gaan overwegen om foto's te posten
Ok, dit kan ik nuquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Hier een eenvoudige uitleg in het Nederlands, ze heeft ook filmpjes voor stokjes/halve stokjes etc. haken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |