quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:42 schreef trovey het volgende:
Heel veel kattenogen staan scheef, zeker die van Oosterse katten. Is het gewoon een Oosterse Korthaar.
Misschien heb je al een PMquote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:28 schreef StefanieV het volgende:
Veel plezier morgen dames! Ik baal nog steeds dat ik er niet bij kan zijn en twijfel om nog naar Lyssa te pm'en om het adres te vragen
Alleen de uiteinden, dus hij kan ook lachen, als je het iets naar beneden haalt! Het zijn allen bolletjes van de Phildar actie van de Eurolandquote:Op zondag 13 maart 2011 00:14 schreef trui het volgende:
ze zijn erg leuk lyssa! lekker frisse kleuren. zit dat mondje nog vastgemaakt op tussenpunten of alleen aan de uiteinden?
wat is die lief!quote:Op zondag 13 maart 2011 00:12 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
M'n tweede Bubble Leg (eigenlijk de 6e) maar deze is samen met de roze kadootjes voor een zoon en dochter van een vriendin van mn zus (snap je t nog?)
quote:Op zondag 13 maart 2011 08:38 schreef kirsten. het volgende:
voor de mensen die nog thuis zijn, ik kwam net deze link tegen;
http://www.freshstitches.com/amigurumi.php
het meeste is betaald maar het mooie daarvan is dat er wel bij staat hoeveel wol en welke maat haak je nodig hebt! dus als je een beetje van een plaatje kan haken ;
quote:
Die haren is een bepaald soort steek. Zal even kijken of ik m nog kan vinden.quote:Op zondag 13 maart 2011 08:44 schreef EsseEi het volgende:
:
Even naar aanleiding van dat linkje van Kirsten: ik zag die Alpacca en vroeg me af, hoe maak je van die "haren"???
want vind die harige beestjes altijd schattig maar kan niet met die harige wol overweg en dacht: misschien kan ik het zo oplossen. (om dat bijvoorbeeld bij die egeltjes van Christel te doen)
Oh en die egeltjes: m'n tante wou ze echt heeel graag hebben bedenk ik me nu opeens
Dat is misschien idd een beter idee, en dan van de rest maar een mandje..quote:Op zondag 13 maart 2011 17:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Misschien gewoon een recht tasje? Weet niet of die er zijn?
Die alpaca lijkt meer op een egel, echt niet op een alpaca in ieder geval.
http://www.ztringz.nl/index.php?page=patronenquote:Op zondag 13 maart 2011 16:59 schreef lieke81 het volgende:
Zpagetti...wat een drama ...
Ik wilde graag tas roma maken, maar mijn rondjes komen niet uit en mijn lap word raar groot, en als ik het aan elkaar zet is heel de tas scheefsnap er niks van...
Iemand een idee welk patroon het makkelijkst is voor een beginner in zpagetti ?
Hey THNX ga gelijk even kijken, was eigenlijk helemaal gefrustreerd maar miss kom ik er zo nog wel uit.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:43 schreef trovey het volgende:
[..]
http://www.ztringz.nl/index.php?page=patronen
http://www.hoooked.nl/ind(...)ew=folder&Itemid=127
http://www.kaatjekraal.nl/?menu=category&categoryID=986723
http://hiphaakwerk.blogsp(...)n-van-sweet-and.html
http://www.trendje.nl/Producten/Zpagetti/Zpagetti.htm
Hier zal vast wel wat te vinden zijn wat wel haakbaar voor je is. Ik ben eerst aan het oefenen met Multicolor van Zeeman met haak 12 om daarna Zpagetti te proberen.
Weet iemand dit?quote:Op zondag 13 maart 2011 11:17 schreef Loqi het volgende:
Nog een haak cadeautje gekregen![]()
[ afbeelding ]
Met kleurtjes om Floortje en Jip te maken![]()
Nu heb ik dus alleen voor floortje grijs katoen gekregen voor naaknaald 3.5 (daar haak ik altijd mee) en van dat witte harige spul voor naald 7.... krijg ik dan niet een veeeeeeeeeel te groot lijf in vergelijking met de grijze delen?
Ik heb Floortje niet gemaakt, maar kwam hetzelfde tegen bij Zoey. Het garen dat ik voor de staart en manen heb gebruikt was ook voor haaknaald 7 en de rest voor iets van 4. Ik heb alles op 3,5 gedaan, maar uiteindelijk waren de manen toen echt veel te lang. Ze kwamen van bovenop zijn hoofd tot onder zijn kont. Ik heb een stuk uitgehaald en ze gewoon een stuk korter gemaakt (dus veel minder toeren). Nu zijn ze nog wel ietsje breder dan in het patroon, maar dat maak mij niet uit.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:51 schreef Loqi het volgende:
[..]
Weet iemand dit?waar hebben de mensen die Floortje gemaakt hebben dr wol mee gemaakt?
kamermeisje in een hotelquote:Op zondag 13 maart 2011 16:33 schreef trovey het volgende:
Gefeliciteerd.Over wat voor soort werk hebben we het?
Is dat onregelmatig werk of gewoon vaste tijden? Heb je al "rare"dingen aangetroffen op de kamers?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:04 schreef DjinN het volgende:
[..]
kamermeisje in een hotelBen er nu sinds een weekje aan het werken. Ben er echt dolblij mee aangezien ik bijna een half jaar zonder werk heb gezeten
Helaas wel erg onregelmatig werk, dwz: vaak in het weekend werkenquote:Op zondag 13 maart 2011 18:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Is dat onregelmatig werk of gewoon vaste tijden? Heb je al "rare"dingen aangetroffen op de kamers?![]()
Ik ook, meestal zag je de steken toch niet :-)quote:Op zondag 13 maart 2011 18:51 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb ook Brazilia gebruikt en meer op gevoel gehaakt.
Mensen zijn echt zonder schaamte op hotelkamers.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:55 schreef DjinN het volgende:
[..]
Helaas wel erg onregelmatig werk, dwz: vaak in het weekend werkenje weet ook nooit wanneer je klaar bent. Dit weekend zou ik eigenlijk moeten werken maar werd gisterochtend en vanochtend afgebeld omdat het niet druk was
Volgende week moet ik maar 3 dagen werken maar dat kan goed de week erop helemaal anders zijn
![]()
Rare dingen heb ik ook al aangetroffen jaHeel veel condooms in 1 prullenbakje, terwijl je weet dat er 2 vrouwen op die kamer zitten
Onderbroeken, een hele vloer bezaaid met confetti, glitters en de inhoud van een paar zakken chips en koekjes (zo lekker fijngetrapt ook
)
quote:Op zondag 13 maart 2011 20:06 schreef Tan het volgende:
Zoooo hé ik heb flink wat gemist... pfff ik ben ruim twee weken ziek geweest, hoge koorts en ergens een infectie volgens bloedtests, maar niet duidelijk hoe, wat en waar. Uiteindelijk een kuur gekregen en deze lijkt nu aan te slaan. Veel erger was mijn zoontje van bijna 15 maanden er aan toe. Ook hij kreeg koorts en tot drie keer toe een koortsstuip. Voor wie niet weet wat het is: het ziet er vreselijk uit, een soort epilepische aanval. De eerste keer was ik alleen en ik dacht echt dat hij doodging. We hebben een dag en nacht in het ziekenhuis gelegen maar het gaat nu beter met hem. Hij hoest wel heel naar.
Nou ja, dit heeft natuurlijk niets met haken te maken, maar ik moest het even kwijt. Ik hoop het haken snel weer op te pakken al loop ik erg achter in het huishouden door alle drama hier. En onze grote tuin gaat ook weer tijd vragen met dit weer. Maar ik ga hier sowieso weer meelezen
Is inderdaad erg leuk om te doenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
O mensen wat ook leuk is, haken met borduurgaren![]()
Met 2 draadjes wordt t super klein en is ook niet te doen maar met 4 of met 6 wel, en t is leuk.
nee had ik geen zin in, zaten 2 bollen wibra in dacht echt pppfftttt dus hop in de vuilnisbak ( was al een eind) en gewoon nieuwe bollen gepakt, ben nu met bol 3 bezig gaat best wat in zitten maar het wordt een plaatje al zeg ik het zelf.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:02 schreef trui het volgende:
toverheks, dat is drastisch zeg. kon je 'm niet meer uithalen?
vaste , losse en dan 3 stokjes ineen ik ga even proberen het goed voor je te beschrijven, het is zo simpel en het haakt lekker weg en gewoon van de wibra wol en zacht dat het is.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:33 schreef antartica het volgende:
wat voor steken gebruik je toverheks? ik wordt ook weer tante, dus misschien ook leuk voor mij om een babydekentje te maken! Misschien ga ik wel een met grannystripes doen!
ja, en op de fiets de volgende dag haaknaald 8 gehaald ( dure krengen 5.75) maar dacht ach eind van het jaar maar eerst die deken.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:37 schreef antartica het volgende:
hoe gaat het met je colsjaal? dat was jij toch?
ben blij dat je toch nog gefreubeld hebt.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:57 schreef KarinvdB het volgende:
Godemorgen allemaal! Heb een zware week gehad, maar heb wel meegelezen en een heleboel leuke dingen gezien!
Heb zelf een en ander gedaan, o.a. de kleine animeko met naald 1.75, ben tevreden maar vond het wel vermoeiend hoor zo klein haken, en normaal heb ik geen moeite met kleine dingen.
[ link | afbeelding ]
Verder nog bezig met de vierkantjes voor een deken, een nieuwe col (moet de eerste nog steeds op de foto zetten maar heb 'm gister bij een vriendin laten liggen) en Jip het aapje.
Ik zag trouwens in het Wibra foldertje nieuwe garen, baby soft, 100gr acryl/nylon voor 1.99. In de folder staat creme, lichtgrijs, paars, babyroze, babyblauw en geel. Het foldertje staat op de wibra site, pagina 13.
als je er niet uit komt geef je maar een gil in mijn pm. maar het wijst zich zelf en wordt gewoon mooi en zacht.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:00 schreef antartica het volgende:
Hihi de foto is inderdaad beetje mislukt, maar je uitleg is wel duidelijk hihi! tnx!
quote:Op maandag 14 maart 2011 10:55 schreef antartica het volgende:
okee dankje! ik moet eerst mijn huidige project afronden, ben bijna op de helft van mn streepjesdeken... Zal wel een een foto plaatsen
hij is leukquote:Op maandag 14 maart 2011 11:26 schreef antartica het volgende:
Mijn deken still going on strong:
[ afbeelding ]
Poes erop gegooid om de verhouding te laten zien:
[ afbeelding ]
Ik vindt dat ie best regelmatig is tot nu toe, heb m een tijdje weggelegd en daarna wist ik niet meer hoe 'los' ik de steken daarvoor had gehaakt, maar volgens mij valt het niet echt op. Hij moet nog ongeveer 2x zo lang worden..zucht...
En dan wil ik nog graag jullie adviesmoet ik er een rand omheen haken als ie klaar is of gewoon zo laten? En wat voor kleur zou het dan moeten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |