abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93937872
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

Handige sites

Maten van haaknaalden vergelijken
Haakpatroon in tekens
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen

01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72

Meet

>>Doodle voor het kiezen van een datum voor een volgende meeting <<

Swap

We zijn weer bezig met een swap. Rond april laten we de werkjes bij de ontvanger bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal 15, incl. verzenden.

Wie doen er mee?

StefanieV = StefanieV
Spiegelei = Spiegelei
Daste
EsseEi = Epsiej
Muck
Lyssa = LyssaOdyne
mijsje = mijsje
antartica = nyn
Ophelia
Herfstblad = Lizzerd
Lijnloos = Lijnloos

De laatste haaksels uit het vorige topic

Eleofant

Loqi

EsseEi

Bloempje.

saaw

Herfstblad

Toverheks

Loqi

antartica

trovey

[ Bericht 4% gewijzigd door Tegan op 11-03-2011 00:25:23 ]
pi_93938015
Vorige alweer vol, dat is vlot. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93938116
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 23:57 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ok, dit kan ik nu :7 .

Het begin maken lijkt erg op hoe ik vroeger als kind armbanden maakte enzo.

Ik vind het verder eigenlijk echt onmogelijk om te zien waar ik mijn naald in moet doen om een lusje te maken zeg maar :o . Bij breien is het veel logischer want je houdt alle lusjes op je naald altijd.

En mijn lapje is echt gatenkaas geworden. Hm. Misschien toch maar een muts breien dan :P.

Het grote haaktopic #73
Gewoon even verder doorzetten. Ik ga nog even op zoek naar nog wat filmpjes. ;)
Optimist tot in de kist
pi_93938283
http://www.youtube.com/view_play_list?p=A3EADB0C6C2D82ED

Een complete lijst. Ik zal je leren haken. }:| :+
Optimist tot in de kist
  vrijdag 11 maart 2011 @ 00:07:49 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93938376
Tegan, ik heb nog een paar linkjes voor in de OP, naar de vorige delen van 't haaktopic. 'gewoon' selecteren uit onderstaande 'code', kopiėren, en in je OP plakken direct na die hele lange rij linkjes naar vorige delen.

1- [url=http://forum.fok.nl/topic/1612011]70[/url] - [url=http://forum.fok.nl/topic/1614903]71[/url]- [url=http://forum.fok.nl/topic/1617321]72[/url] 
in de haak.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 00:08:34 #6
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_93938414
quote:

Ik vind het verder eigenlijk echt onmogelijk om te zien waar ik mijn naald in moet doen om een lusje te maken zeg maar :o . Bij breien is het veel logischer want je houdt alle lusjes op je naald altijd.

En mijn lapje is echt gatenkaas geworden. Hm. Misschien toch maar een muts breien dan :P.

Het grote haaktopic #73
mooit uitgelegd door deze website:

This photo shows the crochet hook inserted into the stitch, ready to crochet in the back loop only of that stitch.

To help you understand what part of the stitch a pattern is referring to when it says to crochet in back loop only or in front loop only, in this photo, I have outlined back loops in red and have outlined front loops in blue.

Normaal gesproken haak je door allebei, maar ik haak zelf eigenlijk altijd alleen door de 'front loop'
an urge to help mankind overcomes me
  Boks-Chick vrijdag 11 maart 2011 @ 00:11:16 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93938576
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:06 schreef trovey het volgende:

_O-
lolwut
pi_93938702
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:07 schreef trui het volgende:
Tegan, ik heb nog een paar linkjes voor in de OP, naar de vorige delen van 't haaktopic. 'gewoon' selecteren uit onderstaande 'code', kopiėren, en in je OP plakken direct na die hele lange rij linkjes naar vorige delen.

[ code verwijderd ]

Was al bezig, maar het duurde even :) .
pi_93938810
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:06 schreef trovey het volgende:

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:08 schreef saaw het volgende:

[..]

mooit uitgelegd door deze website:

[ afbeelding ]
This photo shows the crochet hook inserted into the stitch, ready to crochet in the back loop only of that stitch.

[ afbeelding ]
To help you understand what part of the stitch a pattern is referring to when it says to crochet in back loop only or in front loop only, in this photo, I have outlined back loops in red and have outlined front loops in blue.

Normaal gesproken haak je door allebei, maar ik haak zelf eigenlijk altijd alleen door de 'front loop'
Mijn lapje ziet er helemaal niet zo (perfect) uit :D :D _O- .
pi_93938902
Owja, die tutorial zei trouwens dat je door beide moest haken idd, maar door eentje vind ik veel natuurlijker :) .

Op die bovenste foto, slaat ze niet een front (en back) loop over?
pi_93939823
Of je door beide of de voorste of de laatste haakt ligt ook aan het effect wat je wilt hebben. Als je een rondje haakt en je gaat ineens in de voorste lus haken dan krijgt dan een bakje met een scherpe rand want je haakwerk gaat dan een rand maken op die plek. Bij sommige platte dingen haak je in de voorste lus om aan de achterkant ribbels te krijgen...voor de mooi of voor een effect om de lap b.v. als vaatdoekje te gebruiken (schrobt beter). Soms sla je ook wel eens een steek over om allerlei redenen, b.v. bij schelpjes haken moet je steken overslaan, dan een aantal stokjes en/of dubbele stokjes haken in 1 steek en dan weer een aantal steken overslaan, je krijgt dan vanzelf de schelpvorm. :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 11 maart 2011 @ 00:37:32 #12
74276 saaw
pi_93939895
Ik had me daar nog nooit echt in verdiept eigenlijk, haak wel wat verschillende steken/patronen maar gebruik eigenlijk altijd alleen het voorste lusje. En heb dan idd een randje aan de binnenkant, maar dat maakt bij een muts vrij weinig uit verder.
pi_93940228
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:35 schreef trovey het volgende:
Of je door beide of de voorste of de laatste haakt ligt ook aan het effect wat je wilt hebben. Als je een rondje haakt en je gaat ineens in de voorste lus haken dan krijgt dan een bakje met een scherpe rand want je haakwerk gaat dan een rand maken op die plek. Bij sommige platte dingen haak je in de voorste lus om aan de achterkant ribbels te krijgen...voor de mooi of voor een effect om de lap b.v. als vaatdoekje te gebruiken (schrobt beter). Soms sla je ook wel eens een steek over om allerlei redenen, b.v. bij schelpjes haken moet je steken overslaan, dan een aantal stokjes en/of dubbele stokjes haken in 1 steek en dan weer een aantal steken overslaan, je krijgt dan vanzelf de schelpvorm. :P
Ah, duidelijk, logisch ook wel :P.

Morgen eens proberen om een werk te maken dat wel op die foto lijkt en dan door beide haken :).
pi_93940523
Nieuwe dag...nieuwe poging. ^O^ Ik ga eens piekeren over hoe ik haakwerk aan een plastic bakje ga vastkrijgen om een wolbol te maken. :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 11 maart 2011 @ 07:05:34 #15
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93944052
Ohh ik was dat ANgry Bird varken helemaal vergeten te noemen! die is echt onwijs gaaf :D:D:D

Ik vind als je een knuffeltje haakt, als je het door alleen het voorste/achterste lusje maakt, lijkt het niet echt op het origineel zeg maar, wordt langer en (vind ik) minder mooi :@
Voor andere dingen (lapjes) kan het juist het gewenste effect vinden, of soms moet je inderdaad een scherpe hoek maken en dan moet het juist wel :)

*ipv zpagetti maken van oude kleding ga ik van die oude kleding maar een knufje maken uit dat boek wat whoop poste, naaien dus, was tochniet kapot van die zpagetti spul en heb niet genoeg. En wil iets met oude kleding doen omdat ik voor een project iedere maand iets maak rondom een thema en maart is Recyclen ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:31:16 #16
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93945902
Ik haak eigenlijk altijd door beide lusjes. Mooi die foto met uitleg saaw!
Haken lukt me wel redelijk maar foto's editen nog niet echt.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:04:30 #17
1762 YPPY
Yppiaans
pi_93946684
Die pannenkoekjes zijn behoorlijk schattig. O+

Zal ik koekjes bakken voor tijdens de meet?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:08:40 #18
74276 saaw
pi_93946806
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:31 schreef caroline88 het volgende:
Ik haak eigenlijk altijd door beide lusjes. Mooi die foto met uitleg saaw!
Haken lukt me wel redelijk maar foto's editen nog niet echt.
Komt van de website die erboven vermeld staat hoor, heb ik niet getekend! Maar wel een heel handige site idd :)

Heeft iemand trouwens enig idee hoe ik een klepje aan een beanie haak? Heb wel wat dingen gelezen maar begrijp niks van die patroon uitleg dingen [heb het mezelf geleerd door maar een beetje te proberen]
pi_93947237
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 07:05 schreef EsseEi het volgende:
Ohh ik was dat ANgry Bird varken helemaal vergeten te noemen! die is echt onwijs gaaf :D:D:D

Ik vind als je een knuffeltje haakt, als je het door alleen het voorste/achterste lusje maakt, lijkt het niet echt op het origineel zeg maar, wordt langer en (vind ik) minder mooi :@
Voor andere dingen (lapjes) kan het juist het gewenste effect vinden, of soms moet je inderdaad een scherpe hoek maken en dan moet het juist wel :)

*ipv zpagetti maken van oude kleding ga ik van die oude kleding maar een knufje maken uit dat boek wat whoop poste, naaien dus, was tochniet kapot van die zpagetti spul en heb niet genoeg. En wil iets met oude kleding doen omdat ik voor een project iedere maand iets maak rondom een thema en maart is Recyclen ;)
Dr staan nog veeeeeel meer boekjes daar. Maar weet niet of al die linkjes van mij gewaardeerd worden.
https://picasaweb.google.com/nokkoto hier staat nog een andere
https://picasaweb.google.com/wannara115 hier staan er best wel veel
https://picasaweb.google.com/wannara114 hier meer vilt maar zou niet weten waarom je dat niet met stof kan doen
https://picasaweb.google.com/wannara116 hier staat een beetje
Bij alle linkjes staan ook haakboekjes, maar wel veel dezelfde :P
pi_93947288
Die Angry Bird dingen zijn gaaf zeg! Ik wil me daar binnenkort ook maar eens op storten (knuffeltjes haken). Waar vul je ze eigenlijk mee? Gewoon watten ofzo?
Eerst m'n sjaal afmaken O-)
Hooked ;)
pi_93947420
Vulspul. Of de binnenkant van een kussen.
Vulspul is te koop op de markt, bij de hema, bij de kwantum(of leenbakker 1 van de twee weet niet welke maar daar is ie het goedkoopst)
Maar sommigen gebruiken ook kussentjes van de blokker ofzo en halen die dan open.
pi_93947463
Aah oke dankje :)
Hooked ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 11:36:29 #23
74276 saaw
pi_93949642
Ik heb wel een goed patroon gevonden voor een muts met klep trouwens maar begrijp er de ballen van. Misschien dat een van jullie me op weg kan helpen?

quote:

PET:

Steekverhouding: 8 hstk met haaknld 8 mm met Eskimo = ca 10 cm breed. Gebruik eventueel grotere of kleinere nld om de juiste steekverhouding te krijgen. Haak een proeflapje!

Tip haken: het eerste hstk van elke tr met 2 l vervangen. Eindig elke tr met 1 hv in de tweede l van de tr.

Afkanten van haak-st:
2 st samen haken: Haak 1 hstk, maar haal nog niet de draad de laatste keer door het lusje (= 3 st op de nld). Haak het volgende hstk, en haal dan de laatste keer de draad door alle lusjes op de haaknld u heeft nu 1 hstk minder op de tr.

Pet: Haak met haaknld 8 mm en Eskimo 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 8 hstk om de ring. Lees Tip haken!
2e tr: Haak 2 hstk in elk stk maar steek de haaknld alleen door de achterdeel van het hstk op deze manier krijgt u een structuurmotief = 16 hstk.
3e tr: * 1 hstk in het eerste hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 24 hstk.
4e tr: * 1 hstk in de 2 eerste hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 32 hstk.
5e tr: * 1 hstk in de eerste 3 hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 40 hstk.
6e tr: * 1 hstk in de eerste 4 hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 48 hstk.
7e tr: * 1 hstk in de eerste 5 hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 56 hstk.
8e tr: * 1 hstk in de eerste 6 hstk, 2 hstk in het volgende stk *, herhaal *-* = 64 hstk.
9e -12e tr: 1 hstk in elk hstk = 64 hstk.
13e tr: * Haak 6 hstk, haak vervolgens het 7e en 8e hstk samen (zie de beschrijving hierboven )*, herhaal *-* = 56 hstk.
14e tr: * Haak 5 hstk, haak vervolgens het 6e en 7e hstk samen *, herhaal *-* = 48 hstk.
15e tr: * Haak 4 hstk, haak vervolgens het 5e en 6e hstk samen *, herhaal *-* = 40 hstk.
16e -18e tr: 1 v in elk hstk = 40 v.

Klep: De klep wordt met een dubbele draad over de middelste 18 v aan de voorkant gehaakt als volgt:
1e nld: Haak 1 hstk in elke v =18 hstk. Keer het werk.
2e 4e nld: Keer het werk, haak 2 l, en haak de volgende 2 hstk samen (zie de beschrijving hierboven). Haak de rest van de nld met 1 hstk in elk hstk, maar haak de 2 laatste hstk ook samen = 12 hstk.
5e nld: Haak 1 nld van v om de hele rand van de klep en de pet (1 v in elk hstk haken).

Strepen: Plaats 1 merkdraad in de 16e tr aan beide kanten van de pet. Haak 1 hv bij de ene merkdraad. Maak de st ca 1-1 cm lang en haak 1 hv in de 15e tr. Maak de st ca 1-1 cm lang en haak 1 hv in de 14e tr haak door op deze manier tot aan de merkdraad op de andere kant van de pet. Maak nog 2 strepen op dezelfde manier. Hecht stevig af.
pi_93950020
wat wil je weten?
pi_93950115
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 11:36 schreef saaw het volgende:
Ik heb wel een goed patroon gevonden voor een muts met klep trouwens maar begrijp er de ballen van. Misschien dat een van jullie me op weg kan helpen?

[..]

De klep is vrij makkelijk als ik het zo lees. Je moet met een nieuwe draad beginnen in de buitenste van de middelste 18 vasten in de onderste toer van het petje zelf. In die buitenste vaste haak je twee lossen als eerste halve-stokje. Daarna nog 17 halve-stokjes haken, werk keren en twee begin lossen maken. Na die twee beginlossen in het laatste en voorlaatste halve-stokje van de vorige toer 1 nieuw half-stokje (dus 1 steek minderen).

Of heb je moeite met een ander deel?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 12:02:43 #26
74276 saaw
pi_93950545
quote:
4 lossen haken en die met een vaste aan elkaar maken tot ring.
1e toer: Meerderen tot 8 steken. maar daar staat iets over lossen, wat ik niet begrijp. Ik meerder altijd door bijv 2 steken in 1 steek te maken, klopt dat?
2e toer: Meerderen zoals ik het normaal dus doe, maar dan door het achterste lusje [back loop van eerder gesprek]
3e toer: Dit is meerderen om en om toch? Dus een gewone, een dubbele, etc. Maar blijf ik dat dan in de back loop doen?
4e toer: Meerderen om de 2. Dus 2 normale, dan een dubbele, etc.
5e toer: Meerderen om de 3. Dus 3 normale, dan een dubbele, etc.
etc.
9e tot 12e toer is gewoon rechtdoor.
13e toer: Minderen om de 6 steken.
14e toer: Minderen om de 5 steken.
15e toer: Minderen om de 4 steken.
16e-18e toer: vasten 'rechtdoor'.
Klopt het dan zo? En is hstk een half stokje?
Het klepje kom ik dan later nog wel aan toe :D
Ik heb nog nooit eerder van een patroon gehaakt dus ben een beetje in de war, thanks alvast iig!
pi_93950641
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:25 schreef femsss het volgende:
Die Angry Bird dingen zijn gaaf zeg! Ik wil me daar binnenkort ook maar eens op storten (knuffeltjes haken). Waar vul je ze eigenlijk mee? Gewoon watten ofzo?
Op de markt hebben ze het ook vaak, goedkoper dan de HEMA (hier dan)
pi_93951421
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:25 schreef femsss het volgende:
Kussenvulling van Blokker. Kussentje van 45x45 cm kost 1,50 geloof ik. Let op, in de verpakking zit het opgerold, dus niet op zoek gaan naar een vierkante verpakking :)

[ Bericht 6% gewijzigd door cropje op 11-03-2011 12:31:19 (Plaatje toegevoegd) ]
pi_93951439
quote:

[..]

Ok, dit kan ik nu :7 .

Het begin maken lijkt erg op hoe ik vroeger als kind armbanden maakte enzo.

Het grote haaktopic #73
Dit is dus precies ook mijn probleem. Ik zie het dus ook maar niet en het resultaat ziet er dan ook niet uit. Ik lees even mee met de tips hier.
pi_93951800
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:28 schreef Morri het volgende:

[..]

Dit is dus precies ook mijn probleem. Ik zie het dus ook maar niet en het resultaat ziet er dan ook niet uit. Ik lees even mee met de tips hier.
De video's die eerder in dit topic werden gegeven zijn heel duidelijk :)
pi_93951872
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:27 schreef cropje het volgende:

[..]

Kussenvulling van Blokker. Kussentje van 45x45 cm kost 1,50 geloof ik. Let op, in de verpakking zit het opgerold, dus niet op zoek gaan naar een vierkante verpakking :)

[ afbeelding ]
Waar staat dat in de winkel tussen?
pi_93954086
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:40 schreef Tegan het volgende:

[..]

Waar staat dat in de winkel tussen?
Verschilt per winkel, meestal bij de kaarsen en en de lampenkappen enzo, soms bij de frobelspulletjes (kraaltjes, stickers etc.)
pi_93959611
Straks werken grmppfff, vanavond pas weer haken. Dan merk ik echt hoe verslavend het is...
Dromen jullie wel eens over je haakwerkje? ik droomde vannacht dat ik mijn hele swap-ding verpest had hihi...vanmorgen toen ik wakker werd was ik vet opgelucht... Best wel erg!!
haken is cool
pi_93960402
Antartica ik vind het ook verslavend en ik ben pas een paar weken bezig :P
Is er ergens een patroontje te vinden van die angry bird? als het al gezegd is sorry, heb niet helemaal teruggelezen :@
Hooked ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:52:18 #35
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93960927
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 15:41 schreef femsss het volgende:
Antartica ik vind het ook verslavend en ik ben pas een paar weken bezig :P
Is er ergens een patroontje te vinden van die angry bird? als het al gezegd is sorry, heb niet helemaal teruggelezen :@
Hier ;) zij heeft ook t varken gemaakt
Knoei
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:47:59 #36
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93967917
Maar het varken is niet gratis en deze wel ;)

en ja ik droom weleens over haakwerkjes :P maar vooral over de steken enzo :P maar gelukkig nu niet meer zo erg, blijkbaar te moe ofzo ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb die knufelpatroontjes geprint op "het werk";) vanavond misschienproberen...of toch even Swap haken :D:D

trouwens, wat doen jullie normaal bij zo'n meet?
En yppy, koekjes klinken jummie
pi_93968045
Op zoek naar het bloemenhakenboek bij de Witte Boekenwinkel :D ....hebben ze hier Boekenvoordeel dus vergeet het maar. }:| De enige haakboeken die ze hadden waren twee beestjesboeken (en ik ben niet zo van de beestjes haken :P ) en een basisboek wat ik toevallig al op de Creatiefbeurs had gekocht. :')

Ik ben wel bezig met mijn wolhouder maar de eerste heb ik weer uitgetrokken want toen ik halverwege was bleek er een breuk in het bakje(voor wasknijpers) te zitten en ik ga niet al dat werk doen als het onderbakje het elke moment kan begeven. :{ . Helaas had de Wibra ze ook niet meer. ;( Nu maar een exemplaar gebruikt wat ik nog had liggen, eentje die je groter en kleiner kunt maken maar zonder hengsel.....recycling. *O*
Optimist tot in de kist
pi_93968279
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 15:27 schreef antartica het volgende:
Straks werken grmppfff, vanavond pas weer haken. Dan merk ik echt hoe verslavend het is...
Dromen jullie wel eens over je haakwerkje? ik droomde vannacht dat ik mijn hele swap-ding verpest had hihi...vanmorgen toen ik wakker werd was ik vet opgelucht... Best wel erg!!
Gelukkig niet :P ....ik droom nog wel eens over mijn oud-werkgever....loop ik weer door de gangen heen na al die jaren. :')
Optimist tot in de kist
pi_93968447
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:51 schreef trovey het volgende:
Op zoek naar het bloemenhakenboek bij de Witte Boekenwinkel :D ....hebben ze hier Boekenvoordeel dus vergeet het maar. }:| De enige haakboeken die ze hadden waren twee beestjesboeken (en ik ben niet zo van de beestjes haken :P ) en een basisboek wat ik toevallig al op de Creatiefbeurs had gekocht. :')

Ik ben wel bezig met mijn wolhouder maar de eerste heb ik weer uitgetrokken want toen ik halverwege was bleek er een breuk in het bakje(voor wasknijpers) te zitten en ik ga niet al dat werk doen als het onderbakje het elke moment kan begeven. :{ . Helaas had de Wibra ze ook niet meer. ;( Nu maar een exemplaar gebruikt wat ik nog had liggen, eentje die je groter en kleiner kunt maken maar zonder hengsel.....recycling. *O*
ik heb dat bloemenhaakboek wel bij boekenvoordeel gekocht hoor!
pi_93968736
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:59 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ik heb dat bloemenhaakboek wel bij boekenvoordeel gekocht hoor!
Ik ben de hele winkel doorgeweest ....hier dus echt niet. ;(
Optimist tot in de kist
pi_93969107
Ik ben vanmiddag even alle winkels afgegaan om een en ander te kopen :) 2 bollen acryl-wol gehaald, een haaknaald 4,5 en 2 boeken bij de boekenvoordeel (trovey ik heb ook dat bloemenhaakboek zien liggen daar..), voor knuffels en huisdieren te haken :)
Ik heb nu een klein lapje gehaakt met behulp van het youtube-filmpje uit het vorige topic, en dat gaat nu prima, al lijkt het wel alsof ik heel consequent een fout maak bij de eerste rijen, zitten steeds gaatjes :')
Het is nu al verslavend :D *O*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_93969203
Ze hebben hier dus een k** Boekenvoordeel. :( :( :(
Optimist tot in de kist
pi_93969380
En de Slegte is ook al waardeloos. :')
Optimist tot in de kist
pi_93969740
Hij lag wel best verstopt trouwens..
:') mijn vriend heeft mijn haaknaald in beslag genomen, hij reageerde ook al een beetje teleurgesteld toen ik zei dat ik geen extra naald voor hem had meegenomen :P
Binnenkort nog maar eens naar de stad toe dan maar, lekker gezellig samen haken op de bank O+
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:28:22 #45
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93969803
JE VRIEND HAAKT OOK??:? :O cool!!!
pi_93969860
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:28 schreef EsseEi het volgende:
JE VRIEND HAAKT OOK??:? :O cool!!!
ja, totdat hij beter erin is dan ik.. dan ga ik zijn wol saboteren denk ik >:)
pi_93969895
Ik heb het bloemenboek wel gevonden :P

Haha, cool dat je vriend ook haakt :)
pi_93970540
Yppy! Koekjes klinken heerlijk!

Op een meet zitten we vooral te ouwehoeren :P en lekkere dingen te eten. Ideeen uitwisselen, beetje haken als je dat wilt ;) Mooie wolletjes laten zien die je hebt meegenomen etc. ;)
pi_93970674
Klinkt als een write-in (tijdens National Novel Writing Month), maar dan met hakers ipv schrijvers :P
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:46:10 #50
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93970712
hahaha oke ;) dat idee had ik al ja :) echt mooie wolletjes heb ik niet ;) dus kan ik ook niet laten zien :P zal een WIPje meenemen :)
pi_93972729
trovey, als je in een redelijk grote stad woont: bij de Selexyz hebben ze dat boek in de ramsj.
En misschien de boekenafdeling van de V&D?
pi_93973209
Oh jullie moeten even kijken op attic24 Lucy heeft een blog geplaatst over al haar dekens tot nu toe!
haken is cool
pi_93973519
hmmmmmm, koekjes Yppy... :9 lekker...
ik zat te denken aan iets van kwarktaart... :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:47 schreef EsseEi het volgende:
Maar het varken is niet gratis en deze wel ;)

en ja ik droom weleens over haakwerkjes :P maar vooral over de steken enzo :P maar gelukkig nu niet meer zo erg, blijkbaar te moe ofzo ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb die knufelpatroontjes geprint op "het werk";) vanavond misschienproberen...of toch even Swap haken :D:D

trouwens, wat doen jullie normaal bij zo'n meet?
En yppy, koekjes klinken jummie
bij een haakmeet? ehm, haken? ;) hahaha
we hebben bij de vorige meets elkaar wat dingen laten zien die we aan het maken waren/gemaakt hebben, en we gingen ook verder met WIPjes...
ik moet nog even kijken wat ik allemaal meeneem, omdat ik nu dus voor de 3e keer kom, maar volgens mij was buiten Yppy en Lyssa nog niemand anders naar een haakmeet geweest, toch? :) (kan ik eens wat dubbel meenemen... ;) )
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:40:18 #54
1762 YPPY
Yppiaans
pi_93973818
Taart klinkt goed mijsje! :Y)

idd wat praten en eten en haken. In die volgorde. :D Zondagochtend vlak voor ik ga nog maar even kijken wat ik meeneem. Heb niet veel spectaculairs liggen, maar iets meenemen is altijd leuk natuurlijk. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:55:39 #55
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_93978348
Veel plezier jullie overmorgen!! :W
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:04:01 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93978881
ja viel spass loitjes!! het wordt vast heel gezellig! ik had er ook graag bij willen zijn maar m'n vrije tijd is nu zo sterk ingekort dat ik 't echt niet kan maken om er zondag gewoon een deel van de dag niet te zijn.
in de haak.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:10:50 #57
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93979278
hihi zondag ja inderdaad, niet morgen ;)

Mijsje neem je Visjesdeken meee! :D
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:24:28 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93980087
niemand zei toch morgen? :o

en nu ga ik snel weer even wat haken, heb ik er verdorie eindelijk tijd voor, zit ik alleen maar fok-leeswerk in te halen... 8)7
in de haak.
pi_93980440
Wijn, chips, een voetbalkijkende vriend en aan mijn mooie deken haken...de ultieme vrijdagavond :)
haken is cool
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:33:38 #60
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93980664
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:08 schreef saaw het volgende:

[..]

Komt van de website die erboven vermeld staat hoor, heb ik niet getekend! Maar wel een heel handige site idd :)
Oh maar dat had ik ook wel begrepen hoor. Ik vond het gewoon heel knap getekend maar vooral ook knap gevonden door jou!

Ik vind mensen die dingen dubbel meenemen heel erg lief, vooral als het kwarktaarten zijn want ... hihi het is mijn eerste meet. Dank je Sanne, we gaan veel plezier hebben denk ik.
SPOILER: meeroverdemeett
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:38:11 #61
74276 saaw
pi_93980955
Dat mutsje gaat prima trouwens, mooie steek, maar hij lijkt me wat klein. Als ik zo op de foto lijkt zou hij baggy moeten zijn en mijne past juist precies. Heb net de 14e toer af [dus geminderd tot 48 steken] en dat is prima, maar niet baggy. Heb wel de maat wol en maat naald gebruikt zoals aangegeven, haak ik dan te strak?
En zal ik dan een toer extra meerderen?

Klinkt leuk trouwens, een meet. Have fun ladies!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:44:13 #62
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93981328
Tx, saaw. Ja dat lijkt dat je wat te strak haakt, dan kun je beter een grotere haaknaald pakken. En meerderen als je hem graag baggy hebt ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:47:31 #63
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93981508
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:24 schreef trui het volgende:
niemand zei toch morgen? :o

haha oh nee, ik kan gewoon niet lezen! :D Overmorgen staat er ^^

en Caroline, wie vindt zo'n meet nou niet eng?

ik heb niet gehaakt, wel genaaid. Die pinguin van Whoop! :D Hoofdje is al klaar!
pi_93981768
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:47 schreef EsseEi het volgende:
haha oh nee, ik kan gewoon niet lezen! :D Overmorgen staat er ^^
Volgens mij is er ge-edit. Ik las ook morgen.
pi_93983476
:D visjesdeken, check :D (nog steeds 8 banen breed... ;) )
*O* zondag is het al!!! nog maar 2 nachtjes slapen!!! *O*
pi_93985919
Ik ga niets bakken, hoor. Dan vergif ik jullie en dat wil ik niet op mijn geweten hebben :P Mijn baksels lukken nooit. O-)
Hoe laat moeten we er trouwens zijn? Rond 13 uur toch?

Vandaag een cupcakedoosje gehaakt (voor de verjaardag van mijn moeder met cadeautje (geef nog wel meer, maar daar kan ik niets omheen haken ;)). Morgen een foto maken :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Herfstblad op 12-03-2011 00:19:14 ]
pi_93986994
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:21 schreef wyccie het volgende:
trovey, als je in een redelijk grote stad woont: bij de Selexyz hebben ze dat boek in de ramsj.
En misschien de boekenafdeling van de V&D?
Stad met meer dan 120.000 inwoners maar eigenlijk is het net een groot dorp. :') Selexyz ken ik niet maar dat dat ga ik even opzoeken. ;) Ook bij de V & D kan ik eens even kijken...wie weet, in ieder geval bedankt voor de tips. :*
Optimist tot in de kist
  zaterdag 12 maart 2011 @ 07:59:01 #68
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93993764
Trovey weet niet waar je ook alweer woont...maar in rotterdam is de selexys HEEEEEEEEEEEEEEEEEL groot en hebben ze ook een best grote hoek handwerkboeken ^^ (I O+ de Selexys in rotterdam ;))

vandaag met mn zus afgesproken, kan ik eindelijk de paasversiersels geven! :D
pi_93994072
*O* bijna morgen!!! *O* :D
ondertussen lekker weer bezig met m'n Lucy-bag O+ (morgen te zien op de meet, en daarna zal ik foto's maken, dat beloof ik... ;) ik kon het toch niet laten... :') ) ik had wel een foutje in de tas... :@ ik was begonnen met haaknaald 4, daarna heb ik (perongeluk) haaknaald 5 gebruikt voor een aantal banen en toen ik daar achter kwam (al een baan of 4 gemaakt) weer haaknaald 4 gepakt... of het heel erg scheelt kan ik nu nog niet zo goed zien, maar ik ben bang dat de tas straks een beetje een pofferig effect krijgt hierdoor...
ik wil de tas nog voeren als ik ermee klaar ben, zowel de tas zelf als de hengsels.
leuk om m'n WIPjes in mee te nemen, dus hij moest goed groot, zodat er veeeeeeeeeeel wol in zou passen... :D nou, heeeeeeeeeeeeeeel groot is aardig gelukt... :') nu nog genoeg banen de hoogte in, zodat er minder aan de zijkant uit zou vallen... :P

foto's dus:

needless to say, maar de kleuren op de eerste foto komen het meest overeen met hoe de kleuren zijn... :D

[ Bericht 13% gewijzigd door mijsje op 12-03-2011 09:07:09 ]
pi_93994398
Hoi :+

Ik heb al een poos niet gepost, maar ik haak nog steeds. Mooie dingen komen er weer voorbij, ben benieuwd naar je tas straks Mijsje. Lijkt me wel handig inderdaad..

Ik heb een vraag: ik heb een muts gehaakt met de multicolor van de Zeeman, en wil hetzelfde patroon gebruiken met Catania. Maar dat is natuurlijk veel smaller, en daardoor wordt de muts ook kleiner. Ik had al geprobeerd om alles dubbel te doen, dus als er stond 1 rij alle steken vermeerderen, dan deed ik dat 2 rijen. Dat had ook niet het gewenste effect, het ging heel erg golven.
Draad dubbel, is dat een idee?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_93994468
:W Morretje!
ik denk dat dat een handiger idee is, inderdaad met een dubbele draad werken. dan is de draad dikker en als je dat met dezelfde haaknaald als de multicolour doet, dan wordt je muts groter. :)
ow, wacht het gaat hier om multicolour... dat was toch die hele dikke draad? dan is ms driedubbel van catania meer op z'n plek... (catania vind ik best dun vergeleken met die draad...)
succes! :)
pi_93994677
Ja, multicolor is dat heule dikke.. Heb ik met naald 8 gehaakt.
Ok, driedubbel. Das het makkelijkste met 3 bollen tegelijk denk ik?
pi_93994734
ja, dat zou ik doen, 3 bollen tegelijk, anders is het zo'n gedoe met het uitzoeken waar je de draad moet dubbelvouwen enzo... :) ik denk dat dat wel moet lukken. catania is voor 2,5-3,5 dus 3 draden is tussen 7,5-10,5 qua haaknaald... en dat zou dus moeten kunnen. (gewoon lekker suf verdrievoudigd... :P ) ik ben benieuwd naar de foto's. wil je de muts effen maken? of ga je verschillende kleuren tegelijk gebruiken? :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:54:00 #74
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_93994756
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:53 schreef wyccie het volgende:

[..]

Volgens mij is er ge-edit. Ik las ook morgen.
Yes guilty, ik had me eerst een dag vergist.
Al is de edit nog zo snel, een Fok!ker achterhaalt hem wel.

Er stond morgen en later overmorgen. :)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:58:37 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93994815
wordt mooi die tas, mijsje!
in de haak.
pi_93994833
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 09:52 schreef mijsje het volgende:
ja, dat zou ik doen, 3 bollen tegelijk, anders is het zo'n gedoe met het uitzoeken waar je de draad moet dubbelvouwen enzo... :) ik denk dat dat wel moet lukken. catania is voor 2,5-3,5 dus 3 draden is tussen 7,5-10,5 qua haaknaald... en dat zou dus moeten kunnen. (gewoon lekker suf verdrievoudigd... :P ) ik ben benieuwd naar de foto's. wil je de muts effen maken? of ga je verschillende kleuren tegelijk gebruiken? :)
Ik heb een bol met 3 kleuren die in elkaar overlopen, nr 30 van catania. Voor m'n mupke, want de multicolor van de Zeeman lijkt me straks veel te warm. Ze heeft nog niet zoveel haar op d'r hoofd dat ik d'r blootshoofds wil dragen buiten ;)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 10:03:22 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93994867
ik heb ook weer een tas-in-wording:

hij krimpt nog flink als 't goed is. :+
in de haak.
pi_93995191
Zo, ik laat ook weer eens van me horen. Bezig met veel te veel projectjes tegelijk: Over drie maanden word ik voor het eerst tante (spannend!!!) en voor mijn aanstaande neefje/nichtje ben ik nu bezig met een mobiele. Daarvoor haak ik allemaal kleine beestjes (vooral draakjes, dino's en andere stoere beesten) in felle kleuren die door vriendlief zijn uitgezocht

Heb nu drie dino-hoofdjes af, dus nog minimaal 3 lijfjes te gaan. en daarna alles aan elkaar zetten en aan een grote ring hangen.

Ver ben ik bezig aan een kruikenzak. Ik heb de laatste tijd vaak pijn in m'n rug en een warme kruik helpt dan. Maar door een handdoek (die ik er nu omheen heb) komt de wearmte bijna niet. Dan maar zelf iets van katoen van de Wibra maken:

en een detailfoto van het sluitmechanisme

door de onderste gaatjes ga ik een mooi paars satijnlint rijgen waarmee de zak dichtgebonden wordt.

Als laatste ben ik aan een nieuwe deken begonnen. De vorige viel qua kleuren te hard uit, dus die is na 10 toeren van 2,5 meter omgedoopt tot sjaal. Nu bezig met allemaal hexagonen waarvan ik er in totaal 336 met gaan maken. Het zijn er veel, maar het gaat ook snel. Ik maak er op een avond een stuk of 7 (en dat is op een avond nadat ik hard gewerkt heb en dus eigenlijk te moe ben.)

Ziet er leuk uit, maar ik denk dat ik de zeshoeken toch een andere bestemming ga geven. Ze zijn gemaakt van acryl en dat is niet altijd lekker om onder te liggen. Het gaat zo prikken als het te warm is. Nu mijn vriend maar even overhalen dat ik weer naar de winkel mag waar ik gisteren even ben wezen kijken.

Heel mooi garen gezien, maar dat kostte wel meteen 9,95 per bol van 50 gram. Ik ben bang dat vriendlief 100 euro voor een deken (want daar zou ik dan ongeveer op uitkomen) iets te duur gaat vinden. Maar die Babyalpaca was zo zacht en zo mooi diep-paars en zo knuffelbaar en zo mooooooooi. Ikwillet, ikwillet, ikwillet.
pi_93996048
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 10:24 schreef SummerBreeze het volgende:
Zo, ik laat ook weer eens van me horen. Bezig met veel te veel projectjes tegelijk: Over drie maanden word ik voor het eerst tante (spannend!!!) en voor mijn aanstaande neefje/nichtje ben ik nu bezig met een mobiele. Daarvoor haak ik allemaal kleine beestjes (vooral draakjes, dino's en andere stoere beesten) in felle kleuren die door vriendlief zijn uitgezocht

[ afbeelding ]

Heb nu drie dino-hoofdjes af, dus nog minimaal 3 lijfjes te gaan. en daarna alles aan elkaar zetten en aan een grote ring hangen.
[ afbeelding ]

Ver ben ik bezig aan een kruikenzak. Ik heb de laatste tijd vaak pijn in m'n rug en een warme kruik helpt dan. Maar door een handdoek (die ik er nu omheen heb) komt de wearmte bijna niet. Dan maar zelf iets van katoen van de Wibra maken:
[ afbeelding ]

en een detailfoto van het sluitmechanisme
[ afbeelding ]
door de onderste gaatjes ga ik een mooi paars satijnlint rijgen waarmee de zak dichtgebonden wordt.

Als laatste ben ik aan een nieuwe deken begonnen. De vorige viel qua kleuren te hard uit, dus die is na 10 toeren van 2,5 meter omgedoopt tot sjaal. Nu bezig met allemaal hexagonen waarvan ik er in totaal 336 met gaan maken. Het zijn er veel, maar het gaat ook snel. Ik maak er op een avond een stuk of 7 (en dat is op een avond nadat ik hard gewerkt heb en dus eigenlijk te moe ben.)
[ afbeelding ]

Ziet er leuk uit, maar ik denk dat ik de zeshoeken toch een andere bestemming ga geven. Ze zijn gemaakt van acryl en dat is niet altijd lekker om onder te liggen. Het gaat zo prikken als het te warm is. Nu mijn vriend maar even overhalen dat ik weer naar de winkel mag waar ik gisteren even ben wezen kijken.

Heel mooi garen gezien, maar dat kostte wel meteen 9,95 per bol van 50 gram. Ik ben bang dat vriendlief 100 euro voor een deken (want daar zou ik dan ongeveer op uitkomen) iets te duur gaat vinden. Maar die Babyalpaca was zo zacht en zo mooi diep-paars en zo knuffelbaar en zo mooooooooi. Ikwillet, ikwillet, ikwillet.
mooie kleurtjes ^O^ en over dat kopen, vind het zelf aan de prijzige kant, je hebt ook scheepjeswol in allemaal kleuren en lekker zacht, heerlijk om de haken en niet duur, ik betaal voor een bolletje 1.25
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:04:38 #80
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93996051
Ik heb gisteren dit boek gekregen voor mijn verjaardag *O*
Knoei
pi_93996500
Ja, die is fijn. Ik hem hem laatst bij Selexiz gekocht.
Gefeliciteerd *O*
  Boks-Chick zaterdag 12 maart 2011 @ 11:24:03 #82
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93996562
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:04 schreef Loqi het volgende:
Ik heb gisteren dit boek gekregen voor mijn verjaardag *O*
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd met je verjaardag :D
lolwut
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:46:49 #83
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93997196
:) dank jullie wel *O*
Knoei
pi_93999008
Mooie dingen komen er langs.

De Lucybag is leuk om te haken. Al moet ik bekennen: ik gebruik mijne eigenlijk nooit :P

En gefeliciteerd, Loqi :)
pi_93999231
gefeliciteerd Loqi *O*

En ik heb net 10 bolletjes Scheepjes Sammy gekocht. Heerlijk zacht micro-spul. Ik ga dus toch opnieuw beginnen aan mijn deken. Het idee blijft hetzelfde, alleen nu met minder kleuren (drie kleuren die elkaar afwisselen en de buitenste rand wordt steeds wit). Daardoor een stuk rustiger wat beter in mijn strakke inrichting past. De paarse kleur is bijna hetzelfde als de kleur van de muren in mijn keuken en het blauw lijkt erg op de kleur die we in de hal op de muur hebben. Het roze komt mooi overeen met de accessoires die we al in huis hebben (en ook dit keer zijn de kleurtjes uitgezocht door O+ vriendlief O+ )

kleuren zijn - zoals iedereen zal beamen - in het echt een stuk levendiger

De zeshoeken in mijn vorige post gaan trouwens een tas met bijhehorende sjaal worden.
pi_94000015
Mooie kleurtjes SummerBreeze!! Veel succes ermee!

Mijn bloemetjes zijn af, straks foto's nemen en beginnen aan een lavender bunny voor een kraamcadeautje (ook al is het kind ondertussen 5 maand)

edit: bloemetjes

[ Bericht 29% gewijzigd door StefanieV op 12-03-2011 13:35:16 ]
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:43:35 #87
74276 saaw
pi_94000853
Wat een te gekke bloemen!

Mijn muts met klep is ook af, ben maar gewoon doorgegegaan en redelijk tevreden, al mag de volgende dus wel wat baggy.

telefoonfoto trouwens, dat witte is eigenlijk lichtroze
pi_94000942
Mooi saaw!! (ben jaloers op je piercing, ik mis de mijne nog steeds, moest uit wegens het werk)
pi_94001724
Mooie dingen weer O+ en nog gefeliciteerd (ex)jarige :* . Ik heb mijn diehoekssjaal uitgehaald (zou veel te zwaar worden als het ding zo groot moet worden zoals ik wil) en ben begonnen met een ander model. :P Nu eerst even naar de opticien toe want vanmorgen viel me spontaan een glas uit de bril :') ...zelf er weer ingezet maar toch maar even langs om te proberen de oorzaak (lam schroefje) weg te halen.
Optimist tot in de kist
pi_94002146
Zow jullie zijn echt snel! Alweer een nieuw topic!
Ik zie hele leuke dingen voorbij komen! :D
pi_94002897
Vraagje:

Ik wil beginnen met Pip. M'n 1ste amigurumi! Maar kan ik beter Catania hiervoor gebruiken of ook wel Saskia van de Wibra. Heb namelijk de kleurtjes niet in Catania maar wel in Wibra garen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:53:05 #92
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94003087
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:14 schreef StefanieV het volgende:
Mooie kleurtjes SummerBreeze!! Veel succes ermee!

Mijn bloemetjes zijn af, straks foto's nemen en beginnen aan een lavender bunny voor een kraamcadeautje (ook al is het kind ondertussen 5 maand)

edit: bloemetjes

[ afbeelding ]
Tof :D zijn dit van dit patroon? Want die wilde ik binnenkort gaan proberen :D
Knoei
pi_94003434
Ja komt van dit patroon. Ik had het vroeger al eens gemaakt met de 2 bloemetjes maar nu wou iemand er 3 maar met 1 bloemetje dus even aangepast dan :-)
pi_94007151
Zo, bril weer heel *O* ...alleen jammer dat ik ook langs het plaatselijke handwerkwinkeltje fietste en ze daar net weer bollenopruiming hadden (alles voor 1 euro). O-) Ik ben nu de eigenaresse voor diverse leuke zomerkleurtjes wol. :')
Optimist tot in de kist
pi_94007777
O mensen wat ook leuk is, haken met borduurgaren O+
Met 2 draadjes wordt t super klein en is ook niet te doen maar met 4 of met 6 wel, en t is leuk.
pi_94007836
Mijn wolhouder, gemaakt van een wasknijperbakje wat niet helemaal compleet was met daarop een gehaakt deel. Er kunnen meerdere en/of grotere bollen in want het onderstuk is verstelbaar en ik kan het ding ophangen. Werkt uitstekend. :D

Optimist tot in de kist
pi_94008289
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
O mensen wat ook leuk is, haken met borduurgaren O+
Met 2 draadjes wordt t super klein en is ook niet te doen maar met 4 of met 6 wel, en t is leuk.
Ik ben meer van met reuzenstappen snel thuis :7 ....ik zou echt 8)7 worden van dat priegelwerk. :')
Optimist tot in de kist
pi_94008385
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ben meer van met reuzenstappen snel thuis :7 ....ik zou echt 8)7 worden van dat priegelwerk. :')
Met 2 draadjes wel, was met een 0,75 met 4 en 6 niet die waren met een 1 en 1,5.
Ik vind het best leuk! En of je nou 30 steken met normaal draad doet of dit, duurt even lang. Alleen het resultaat is ietsjes ( _O- ) kleiner :P
En dat allemaal omdat ik zo idioot was om een totoro te willen borduren.

EsseEi: Laat je nog een foto zien van wat je genaaid had?
pi_94008489
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:27 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Met 2 draadjes wel, was met een 0,75 met 4 en 6 niet die waren met een 1 en 1,5.
Ik vind het best leuk!
En dat allemaal omdat ik zo idioot was om een totoro te willen borduren.

EsseEi: Laat je nog een foto zien van wat je genaaid had?
Ik ga principieel niet onder de 3 met mijn haaknaalden. :P Mijn handen vinden kleiner niet zo leuk. :')
Laat je straks wel zien wat je op deze wijze gemaakt hebt? :D
Optimist tot in de kist
pi_94010675
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ook ja :P

Volgens mij is mijn vraag over de begintijd van de meet over het hoofd gezien, dus ik stel hem nog een keer: 1 uur/13 uur begint het toch ongeveer? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')