De kans is juist extreem klein. Welk Arabisch land acht je zo achterlijk om de VS openlijk aan te vallen? En al helemaal niet om Gadaffi, die toch al niet zo geliefd is in de regio.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:44 schreef aerdt het volgende:
[..]
Klopt, maar zodra je libische vliegtuigen gaat neerschieten is het plotseling een oorlogsituatie. Als er dan ook nog eens commando's landen op libische grond dan zal dit zeker in de arabische wereld beschouwd worden als een invasie. De kans is vrij groot dat een aantal landen dit zullen aangrijpen om zich er mee te gaan bemoeien.
Blijkbaar wel geliefd bij een paar Afrikaanse landen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:51 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
De kans is juist extreem klein. Welk Arabisch land acht je zo achterlijk om de VS openlijk aan te vallen? En al helemaal niet om Gadaffi, die toch al niet zo geliefd is in de regio.
Kijk, dat kan ook nog!quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:51 schreef shomila het volgende:
AJEnglish Al Jazeera English
Arabs may impose Libya no fly zone: International concern grows over violence in Libya with Arab state ministers... http://aje.me/fMS80g
1 minute ago
Ja die gaan even hun technicals inzetten tegen Amerikaanse F-22's.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Blijkbaar wel geliefd bij een paar Afrikaanse landen.
Dit lijkt me aannemelijker. Zal die Liga eindelijk eens nut hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:51 schreef shomila het volgende:
AJEnglish Al Jazeera English
Arabs may impose Libya no fly zone: International concern grows over violence in Libya with Arab state ministers... http://aje.me/fMS80g
1 minute ago
Lol, VS die eventueel een nieuw olierijk gebied binnenvalt en je denkt dat het niet onrustig wordt? Gadaffi is redelijk goede vrienden met Syrie. Syrie is een boezemvriend van Iran. Ik kan zo 4 organisaties noemen die amerikaanse doelen kunnen aanvallen in de gehele regio. En wat gaan de Amerikanen doen mocht het gebeuren?? Het Midden-Oosten aanvallen?? Je overschat de VS wel heel erg als je denkt dat ze dat kunnen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:51 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
De kans is juist extreem klein. Welk Arabisch land acht je zo achterlijk om de VS openlijk aan te vallen? En al helemaal niet om Gadaffi, die toch al niet zo geliefd is in de regio.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:59 schreef aerdt het volgende:
Lol, VS die eventueel een nieuw olierijk gebied binnenvalt en je denkt dat het niet onrustig wordt? Gadaffi is redelijk goede vrienden met Syrie. Syrie is een boezemvriend van Iran. Ik kan zo 4 organisaties noemen die amerikaanse doelen kunnen aanvallen in de gehele regio. En wat gaan de Amerikanen doen mocht het gebeuren?? Het Midden-Oosten aanvallen?? Je overschat de VS wel heel erg als je denkt dat ze dat kunnen.
Ik ben blij dat het westen eindelijk eens nadenkt voor ze iets doen. Als Bush er nog had gezeten hadden we nu wss een groter probleem gehad.
Daar kan ik het in ieder geval wel mee eens zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:59 schreef aerdt het volgende:
[..]
Als Bush er nog had gezeten hadden we nu wss een groter probleem gehad.
Saddam was de meest gehate man in het Midden-Oosten en werd door vele leiders zelfs niet als een moslim beschouwd. Als je het niet geloofd, zoek het anders even op.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:02 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]Je bent nog serieus ook. Zelfs met Saddam, die veel betere contacten onderhield met de Arabische wereld, durfde geen enkel Arabisch land ermee te bemoeien.
Meest invloedrijke Arabische land in de regio: SA, ziet Gadaffi liever zo snel mogelijk de pijp uitgaan.
Wil ik best geloven en ik heb bij Gaddafi ook vermoedens. Tariq Aziz was ook een Christen als politicus onder Saddam.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:04 schreef aerdt het volgende:
[..]
Saddam was de meest gehate man in het Midden-Oosten en werd door vele leiders zelfs niet als een moslim beschouwd. Als je het niet geloofd, zoek het anders even op.
Saddam heeft Allahu Akbar op de Irakeese vlag laten zetten omdat hij hoopte dat er dan minder verbrand zouden worden. Hij was idd niet zo geliefd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:04 schreef aerdt het volgende:
[..]
Saddam was de meest gehate man in het Midden-Oosten en werd door vele leiders zelfs niet als een moslim beschouwd. Als je het niet geloofd, zoek het anders even op.
Als ze die nu even neerschieten, dan maken ze een hoop mensen op de grond blijquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:10 schreef Bartholomaeus het volgende:
LibyaFeb17_com
BREAKING: Aircrafts filled with American dollars leave Miteega Air Base - #feb17 #libya - http://t.co/p5rNVy3
??
En ik dacht als die nou eens mijn kant op vloogquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:12 schreef aerdt het volgende:
[..]
Als ze die nu even neerschieten, dan maken ze een hoop mensen op de grond blij
Je plaatje doet het niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:16 schreef bokaal het volgende:
Van mij mag deze van t-8one ook wel in de OP, ze is mooi geschminkt!
[ [url=http://forum.fok.nl/templates/forum2009/html/showimg.html?http://cdn.theatlantic.co(...)94413.jpg]afbeelding[/url] ]
Maakt niet uit. معمر القذافي blijft, maar een paar van zijn volgelingen (misschien wel een zoon of iets) is vast aan het inpakken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:15 schreef t-8one het volgende:
[..]
En ik dacht als die nou eens mijn kant op vloog
Maargoed, wel een vreemd verhaal.
Hoe lekt zoiets nou uit?
Ik heb er m'n twijfels bij.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:17 schreef Bartholomaeus het volgende:
Ik zet die meid die zo mooi geschminkt is (in de OP) op de achtergrond van mijn mobiel!
Doe dan even zoals in het Egypte topic. Klein formaatje.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:19 schreef Nibb-it het volgende:
Dan wordt het wel vol in de OP, maar oke ik ga 'm even resizen. Zal ik er dan een andere uithalen of gewoon zo laten?
[..]
misschien wat kleiner maken ? de foto's .. is uiteindelijk bij de OP van reeks egypte ook gebeurd ( waren wel de meningen over verdeeld )quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:19 schreef Nibb-it het volgende:
Dan wordt het wel vol in de OP, maar oke ik ga 'm even resizen. Zal ik er dan een andere uithalen of gewoon zo laten?
[..]
AJE liveblog 9:55pmquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:10 schreef Bartholomaeus het volgende:
evanchill
We were told the attack on Brega consisted of around six jeeps with troops firing pretty much indiscriminately inside Brega University.
Nog een beter idee: we posten ze in het fotoreeksen topic in MO.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:20 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
misschien wat kleiner maken ? de foto's .. is uiteindelijk bij de OP van reeks egypte ook gebeurd ( waren wel de meningen over verdeeld )
Ik zet wel een linkje naar die reeks in de OPquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:20 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Nog een beter idee: we posten ze in het fotoreeksen topic in MO.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:20 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Nog een beter idee: we posten ze in het fotoreeksen topic in MO.
een foto zegt soms meer dan 1000 woordenquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:21 schreef Nibb-it het volgende:
ja maar dat is ook weer niet handig, dan moet je steeds klikken om een plaatje te bekijken
[..]
Ik zet wel een linkje naar die reeks in de OP
Donequote:Op woensdag 2 maart 2011 21:22 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
[..]
een foto zegt soms meer dan 1000 woorden
Leuk idee. Heb een wallpaper gezocht van Libi, heb nu dus een mooie woestijn met een aantal kamelen achter elkaarquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:19 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Doe dan even zoals in het Egypte topic. Klein formaatje.
Haha, vind het gewoon een mooi plaatje. En had ook piramides op mijn achtergrond toen de revolutie in Egypte was.
En hoe zit het bij de doden aan de zijde van Khaddafi?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:33 schreef aerdt het volgende:
7.47pm: AP has more on the battle between pro- and anti-Gaddafi forces in Brega, reporting that at least 10 rebel fighters were killed and 18 wounded.
The attack began just after dawn, when several hundred pro-Gadhafi forces in 50 trucks and SUVs mounted with machine guns descended on the port, driving out a small opposition contingent and seizing control of the oil facilities, port and airstrip. But by afternoon, they had lost it all and had retreated to a university campus 5 miles (7km) away.
There, opposition fighters besieged them, clambering from the beach up a hill to the campus as mortars and heavy machine gun fire blasted around them, according to an Associated Press reporter at the scene. They took cover behind grassy dunes, firing back with assault rifles, machine guns and grenade launchers. At one point a war plane struck in the dunes to try to disperse them, but it caused no casualties and the siege continued.
"The dogs have fled," one middle-aged fighter shouted, waving his Kalashnikov over his head in victory after the Gadhafi forces withdrew from the town before nightfall.
Geen idee.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:35 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
En hoe zit het bij de doden aan de zijde van Khaddafi?
trustenquote:
Dit is gewoon een oorlog.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:54 schreef aerdt het volgende:
Dit zou een video zijn van de strijd in Brega. Ik kan geen arabisch, dus weet niet of dat waar is.
Sorry als het al gepost is trouwens...
http://www.facebook.com/video/video.php?v=115732065168086
en die zenden op AJE een docu uit van egypte wel coole docuquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:46 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
10:31pm
We're told that, despite attempts to block the signal, Al Jazeera can still be received by enterprising viewers in Tripoli. If you know someone there, tell them they can tune in on Hotbird - we're apparently being jammed on each frequency tried on NileSat
oh ..lijkt erop dat Nilesat de verkeerde loopt te fokken ...![]()
damnz!!!
ze moeten Libyan State TV fokken niet AJE
grlmbl
Ja, is van vandaag, Brega. Nog niet gezien, bedankt voor het postenquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:54 schreef aerdt het volgende:
Dit zou een video zijn van de strijd in Brega. Ik kan geen arabisch, dus weet niet of dat waar is.
Deze link is naar een facebook site vol met video's van vandaag. Probleem is dat de omschrijving van de video's in arabisch is.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:59 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ja, is van vandaag, Brega. Nog niet gezien, bedankt voor het posten
nog niet bevestigd?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:57 schreef MangoTree het volgende:
Avond.
Wat een mooie openingspost zeg... en erg profi. Ok, het is gewoon een vette knipoog naar AJE, maar meer ook niet want hij is gewoon van ons! Heeft iemand al een linkje naar AJE gemaild?
Ik heb de laatste topics redelijk snel doorgenomen (wat veel!) Paar vragen; Waarom zie ik sinds vandaag net als jullie Arabische letters (op fok ja) en wat is de bedoeling ervan?
Ik denk dat Jos het even zat was, gezien zijn laatste posts. Misschien heeft hij wel een ommekeer gehad en denkt nu heel anders over MO en toekomst. Zou wel verklaren waarom hij zo kritisch werd. Wat uiteraard goed is. Misschien zit ik er wel helemaal naast maar hopelijk laat 'ie wat van zich horen.
Verder vind ik das misbombarderen ook opvallend. Is daar al wat meer bekend van?
Google translate werkt primaquote:Op woensdag 2 maart 2011 22:00 schreef aerdt het volgende:
[..]
Deze link is naar een facebook site vol met video's van vandaag. Probleem is dat de omschrijving van de video's in arabisch is.
http://www.facebook.com/v(...)/?id=197898230226131
indrukwekkendquote:Op woensdag 2 maart 2011 22:00 schreef aerdt het volgende:
[..]
Deze link is naar een facebook site vol met video's van vandaag. Probleem is dat de omschrijving van de video's in arabisch is.
http://www.facebook.com/v(...)/?id=197898230226131
Dat is de naam van Gaddafi, in het Arabisch, zo zijn we vindbaar(der) in googlequote:Op woensdag 2 maart 2011 21:57 schreef MangoTree het volgende:
Avond.
Wat een mooie openingspost zeg... en erg profi. Ok, het is gewoon een vette knipoog naar AJE, maar meer ook niet want hij is gewoon van ons! Heeft iemand al een linkje naar AJE gemaild?
Ik heb de laatste topics redelijk snel doorgenomen (wat veel!) Paar vragen; Waarom zie ik sinds vandaag net als jullie Arabische letters (op fok ja) en wat is de bedoeling ervan?
Ik denk dat Jos het even zat was, gezien zijn laatste posts. Misschien heeft hij wel een ommekeer gehad en denkt nu heel anders over MO en toekomst. Zou wel verklaren waarom hij zo kritisch werd. Wat uiteraard goed is. Misschien zit ik er wel helemaal naast maar hopelijk laat 'ie wat van zich horen.
Verder vind ik das misbombarderen ook opvallend. Is daar al wat meer bekend van?
Stalen zenuwen die vent!quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:10 schreef Dance99Vv het volgende:
evanchill Screengrab from the FlipCam footage I took, a second or two after we were bombed by Gaddafi's air force at Brega. http://ow.ly/i/8J6r #libya
less than a minute ago via HootSuite
gave foto lol conformed?
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:54 schreef aerdt het volgende:
quote:Cameramen targeted by Gaddafi mercenaries
Translated: Phenomenal footage of Battle for Brega today
Posted on March 2, 2011 by admin
Opening clip:
Guys guys, a minute
Leather jacket guy: Today at 6.30 in the morning we could see the guys with our own eyes. Mercenaries in the port, and there were cars approximately 120 cars. 120 cars and you know what, even our dead we couldnt bring them from there.
Cameraman: Libyans or mercenaries?
Leather jacket guy: Mercenaries and Libyans!
Beard guy: And they started firing straight away! As soon as they came in they started firing
Leather jacket guy: There was no warning no nothing
Cameraman: Mercenaries?
Leather jacket guy: Mercenaries! I saw them with my own eyes
Bandana guy: Firing at people protecting the oil facilities
Baseball cap dude: You dog! Muammar you dog!
Camouflage guy: We are victorious God Willing!
On top car:
Cameraman: These are fighter jets
Guy in front: What?
Cameraman: Striking the city of Brega
On the street:
Random person: Welcome to heaven!
Guy with AK47: Hell leave by force! By force! By force hell leave!
Time: 4.50
Man with sunglasses: Against the regime, against the stray dog, against So these are confirmed facts, I am amongst the people who..
Time: 5.32
Man: May the traitor drop! Hes giving them money but this is a free nation! They dont want money. To hell with him and his money, the dog. Hes giving them to the Africans and leaving the Libyans dirt poor. The jew! This guy is a jew and may God give us victory! This guy neither a Libyan or a Muslim, he is a jew and we dont know from where he came from. His mother and aunt are Israelis. God is Greater!
Camera man: God is Greater!
Another man: This came from there, theyre striking with planes
Cameraman: Look at the RPG. Theyre firing with planes
Time:8.18
Man: These are fighter jets.yeah, 14.5mm and RPGs are good
Time: 8.33
Man: God willing no one got hurt
Cameraman: God willing!
Cameraman: Guys theyve gotten near!
Man: Lets move back a bit and regroup ourselves from there guys
Man: Guys, let someone check over there
**RPG flies by**
Group: Wow!
Guy: Welcome to heaven!
Guy: Where are the real men?
Guy: Record this!
Another guy: Theyre firing at the dune
Shout: MOVE BACK!
Another guy: Guys, our staying here is dangerous
Camerman: I swear its very dangerous indeed
Another man: Victory victory God Willing. There is no god except God! God is sufficient for me and the best trustee, God is sufficient for me and the best trustee.
Alright, shall we go back?
Yeah, lets do that
Last scene:
God is greater! God is greater!
Hoh nice, gave foto's zitten ertussen!quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:14 schreef aerdt het volgende:
[..]
Stalen zenuwen die vent!
Hier een site met wat foto's van Brega.
http://www.businessinside(...)ddafis-green-book-11
't Is daar een uur later h, ligt vast al in bed.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:21 schreef Dance99Vv het volgende:
is Houda nog langs geweest vannavond? of is ze aan het oefenen met die ak 47
quote:
jah ik zo ook hondjes doen en nessie in laterzzz peopz !!quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:24 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
't Is daar een uur later h, ligt vast al in bed.
knuffel voor de hondjes en slaap lekker straksquote:Op woensdag 2 maart 2011 22:26 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
![]()
ps je mag niks zeggen daar
brega vandaag
[..]
jah ik zo ook hondjes doen en nessie in laterzzz peopz !!
wat is dat voor een scenario dan?quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het Mad Max scenario komt steeds dichterbij.
Trustequote:Op woensdag 2 maart 2011 22:26 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
![]()
ps je mag niks zeggen daar
brega vandaag
[..]
jah ik zo ook hondjes doen en nessie in laterzzz peopz !!
Die titel van een foto:quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:15 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Hoh nice, gave foto's zitten ertussen!
quote:This guy has a rocket launcher
This guy has one too
Ja, maar de ene heeft een 'iets' groterequote:Op woensdag 2 maart 2011 22:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die titel van een foto:
[..]
Haha rijden de revolutionairen nu ook in tanks van het leger.quote:
Plaatje werkt niet..quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:36 schreef Dance99Vv het volgende:
Middle East
Arabs may impose Libya no fly zone
had een linkje naar aje artikel maar ben hem even kwijt.
kaartje (updated) http://yfrog.com/h54ektj
Hmmmquote:Op woensdag 2 maart 2011 22:44 schreef Dance99Vv het volgende:
RT @bencnn: #Libya much different from #Tunisia, #Egypt revolutions. This is becoming a war.
half a minute ago via web
Tja...waar de anti's in Egypte met schoenen smeten, rijden ze in Libie in tanks rond...quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:44 schreef Dance99Vv het volgende:
RT @bencnn: #Libya much different from #Tunisia, #Egypt revolutions. This is becoming a war.
half a minute ago via web
Ze hebben alles. Ajdabia heeft een wapendepot bestaande uit o.a. 12 hangars vol wapens en munitie, iets van 35 gebouwen in totaal.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Haha rijden de revolutionairen nu ook in tanks van het leger.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:51 schreef Dance99Vv het volgende:
In tripoli is het abnormaal stil, mensen gaan niet naar het werk of uberhoupt nog buiten. Men is doodsbang. men kan niet naar een ziekenhuis soldaten van G zijn overal.
Staatsmedia wordt gedirigeert door de pro gadaffi soldaten. bewijs is overal van het doden . verder dat gadaffi onzin praat , bron was een americaanse libaneese via de telefoon, op AJE.
quote:Bij het geweld dat werd gebruikt om de opstand in Libi de kop in te drukken, zijn intussen al 6.000 doden gevallen, waaronder 3.000 alleen al in de hoofdstad Tripoli. Dat heeft een woordvoerder van de Libische Liga voor Mensenrechten, Ali Zeidan, vandaag in Parijs gezegd
quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:38 schreef Dance99Vv het volgende:
issende linkje : And here it is: Arabs may indeed impose #Libya no-fly zone: http://j.mp/gHWZ5L
10 minutes ago via TweetDeck
zo een beetje van wie het doet maakt niet uit als iemand het maar doet , die krijgt dan de volle steun en medewerking van alle landen behalve china en ruslandquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:04 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
![]()
Dat zou wel mooi zijn als de Arabische wereld zelf een No-Fly zone insteld, zou i.i.g de problemen met westerse inmenging voorkomen.
Alsof dat iets voorstelt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:04 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
![]()
Dat zou wel mooi zijn als de Arabische wereld zelf een No-Fly zone insteld, zou i.i.g de problemen met westerse inmenging voorkomen.
Truste!quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:16 schreef aerdt het volgende:
Een goed artikel in the guardian over de hypocritische houding van het westen en waarom een no-fly zone de revoluties in het midden-oosten kan hinderen.
Veel zullen het misschien niet helemaal met zijn mening eens zijn, aar het is interessant om te lezen.
http://www.guardian.co.uk(...)d&utm_medium=twitter
Het is hier kwart over 1, dus tijd m'n bed op te zoeken. Ik wens jullie allemaal een goede nacht en laten we hopen dat morgen Khadaffi al die media aandacht beu is en op zoek gaat naar een rustig eilandje ergens in het midden van de oceaan...
Dat artikel ga ik even lezen, waar zit je precies? Slaap lekkerquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:16 schreef aerdt het volgende:
Een goed artikel in the guardian over de hypocritische houding van het westen en waarom een no-fly zone de revoluties in het midden-oosten kan hinderen.
Veel zullen het misschien niet helemaal met zijn mening eens zijn, maar het is interessant om te lezen.
http://www.guardian.co.uk(...)d&utm_medium=twitter
Het is hier kwart over 1, dus tijd m'n bed op te zoeken. Ik wens jullie allemaal een goede nacht en laten we hopen dat morgen Khadaffi al die media aandacht beu is en op zoek gaat naar een rustig eilandje ergens in het midden van de oceaan...
In Uganda -waar de president overigens heeft aangekondigd dat het verboden is te demonstreren tegen de uitslag van de verkiezing die afgelopen week geweest zijn-.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat artikel ga ik even lezen, waar zit je precies? Slaap lekker
Dat ligt er dus aan, als de Arabische Liga hiertoe besluit hebben ze volgens mij ook het materieel om het af te dwingen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Alsof dat iets voorstelt.![]()
En geen land die zijn vingers aan deze kwestie gaat branden.
De Arabische liga is al vele jaren een wassen neus gebleken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:25 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Dat ligt er dus aan, als de Arabische Liga hiertoe besluit hebben ze volgens mij ook het materieel om het af te dwingen.
Nee!quote:
Als die Afrikaanse landen hem lekker steunen (geld zat waarschijnlijk0 kan het moeilijk worden. Op het moment maak ik me zorgen om het westen, maar op den duur kan het oosten het ook zwaar krijgen. En er lijken heel veel mensen opgepakt te worden in en rond Tripoli.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
De tijd is op Gadaffi zijn hand.
Die slaat terug.
6000 doden waarvan 3000 alleen al in tripoli volgens gerenomeerde bronquote:Op donderdag 3 maart 2011 00:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als die Afrikaanse landen hem lekker steunen (geld zat waarschijnlijk0 kan het moeilijk worden. Op het moment maak ik me zorgen om het westen, maar op den duur kan het oosten het ook zwaar krijgen. En er lijken heel veel mensen opgepakt te worden in en rond Tripoli.
Onder Obama gaat dat niet gebeuren.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:05 schreef moonside92 het volgende:
De vraag is of de VS wat gaat doen, of niet. Ik denk van niet.. maar je weet het niet
niet openbaar maar reken erop dat er undercoveroperaties kunnen worden uitgevoerd, engeland deed dat alquote:Op donderdag 3 maart 2011 00:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Onder Obama gaat dat niet gebeuren.
Op het moment denkt de Arabische liga erover om zelf een no-fly zone in te stellen. Dat is op het moment de beste optie, maar daar zijn de mensen in Tripoli niet mee geholpen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:05 schreef Nibb-it het volgende:
Het volk wil het zelf doen, en geef ze eens ongelijk. Maar als het ze nou niet kunnen, zijn we dan wel voor een (Amerikaanse?) interventie?
Wat mensen evacueren is wat anders dan een regime te laten vallen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:12 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
niet openbaar maar reken erop dat er undercoveroperaties kunnen worden uitgevoerd, engeland deed dat al
herrinner je je egypte ....aanslag op sullieman? werd eerst ontkent ...later toegegeven...wie dat waren.....?????quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat mensen evacueren is wat anders dan een regime te laten vallen.
in de briefing van us werd gesteld dat america probeerde de kring rond gadaafi te isoleren, dat lukte niet fail, zie ze er dus voor aan om dan andere gepaste maatregelen te overwegen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat mensen evacueren is wat anders dan een regime te laten vallen.
De USA heeft zijn handen al vol aan Irak en Afganistan, die willen er echt niet nog zoiets bij.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:23 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
in de briefing van us werd gesteld dat america probeerde de kring rond gadaafi te isoleren, dat lukte niet fail, zie ze er dus voor aan om dan andere gepaste maatregelen te overwegen.
Ik ben tegen interventie. Het afsnijden van alle buitenlandse steun aan Gaddafi is genoeg. Dan kan hij onmogelijk overleven. Maar dan ook echt alle steun afsnijden en geen oogje toeknijpen als Global CST huurlingen voor Gaddafi invliegt vanuit het buitenland. Voor de rest kun je natuurlijk luisteren naar de Libirs zelf. Als zij een speciefieke hulpvraag hebben kun je kijken wat er te doen valt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:05 schreef Nibb-it het volgende:
Het volk wil het zelf doen, en geef ze eens ongelijk. Maar als het ze nou niet kunnen, zijn we dan wel voor een (Amerikaanse?) interventie?
Dat is waar, aan de andere kant breekt het land elke dag verder af zo lang de gevechten doorgaan. We willen dat de Libirs het zo snel mogelijk afmaken, zonder onze hulp.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:26 schreef NorthernStar het volgende:
Het probleem met interventie is dat het direct ten koste van de onafhankelijkheid van Libi zal gaan.
kun je lang wachten de oppositie is nogal defensiefquote:Op donderdag 3 maart 2011 00:37 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is waar, aan de andere kant breekt het land elke dag verder af zo lang de gevechten doorgaan. We willen dat de Libirs het zo snel mogelijk afmaken, zonder onze hulp.
Iedereen onderschat Gadaffi, vergeet niet dat hij er al ruim 40 jaar zit.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:37 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is waar, aan de andere kant breekt het land elke dag verder af zo lang de gevechten doorgaan. We willen dat de Libirs het zo snel mogelijk afmaken, zonder onze hulp.
quote:No NATO accord on Libya intervention
Top US defence leaders said NATO countries have yet to agree on any military intervention in Libya, adding that imposing a no-fly zone there would be "extraordinarily" complex.
"There is no unanimity within NATO for the use of armed force," Defense Secretary Robert Gates said in a joint press conference with the US military's top officer, Admiral Mike Mullen.
"And the kinds of options that have been talked about in the press and elsewhere also have their own consequences and second and third order effects, so they need to be considered very carefully."
Mullen, the chairman of the US Joint Chiefs of Staff, said all options would be examined. But he also expressed caution about a potential no-fly zone in Libya.
"It's an extraordinarily complex operation to set up," Mullen said.
The four-star admiral agreed with an assessment voiced earlier by the head of US Central Command, General James Mattis, who said that enforcing a no-fly zone would require first bombing radar and missile defences in Libya.
Gates confirmed he had approved the deployment of several ships, including the USS Kearsarge amphibious assault ship, to sail towards Libya, with the Kearsarge due to pass through the Suez Canal from the Red Sea "shortly".
But he said any intervention beyond humanitarian assistance would have to take into account the effect on the US-led war effort in Afghanistan and likely hostile perceptions in the region of US military action.
"We also have to think about frankly the use of the US military in another country in the Middle East," said Gates, a former analyst and director of the Central Intelligence Agency. bron
Nicequote:Op donderdag 3 maart 2011 00:54 schreef Dance99Vv het volgende:
van shabab
verslag battle brega
Gaddafis forces some Libyan some foreign mercenary have attacked the town of Braga (around 60k west of Ajdabiya) during the night and captured it. The news reached Benghazi and Ajdabiya by the morning and weapons were distributed amongst the youth and men there to go to Brega in Benghazi theyve mounted Machine guns and anti aircraft guns on the back of cars and pick up trucks too. The battle in Brega Airport ended around 12pm with the people winning and quickly moved to Brega University with a number of gaddafis forces being surrounded in the University building by pro-democracy fighter, shortly there were air strikes called in by the mercenaries inside the building. The fighter plains bombed the area disregardful of civilians. Thankfully there were no civilian casualties to my knowledge during the air strikes. Gaddafis mercenary forces also captured the port trying to secure a strategic position. However it wasnt long before the pro-democracy youth recaptured and liberated the port.
Parts of the battle spilled over to Ajdabiya to as gaddafis mercenaries fled before that there were air strikes over Ajdabiya at around 9am.
In total 14 pro-democracy freedom fighters were martyred between Brega and Ajdabiya during these battles. The fighting eventually ended at around 5pm. Out of around 75 vehicles from gaddafis forces 45 were captured by the pro-democracy supporters and 6 of gaddafis solders some Libyan nationality not been able confirm they are of if Libyan origin though and some mercenaries. Right now Ajdabiya and Brega are quiet. Units of pro-democracy forces have moved out towards Ras-Lanuf, another oil rich town around 80 to 90k from Brega after the battles there, and another batch of prodemocracy freedom fighters are awaiting a decision tomorrow whether to head to Tripoli or Sirt.
Citizen in Ajdabia
.
Houdoequote:Op donderdag 3 maart 2011 01:07 schreef Dance99Vv het volgende:
Maare..... mijn bier is op .....ik ga naar bed
..........
OPEN UW OGEN!!1!quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wilders is een haatzaaier. Hij wil alle moslims dood. De PVV moet verboden worden.
quote:Libya: Gaddafi's nurse has passport confiscated after drunken rant
Colonel Muammar Gaddafi's personal nurse had her passport confiscated on returning to her native Ukraine on Sunday after allegedly verbally abusing fellow passengers and crew in a drunken rant.
Witnesses told the Ukrainian daily newspaper Segodnya that 38-year-old Galyna Kolotnytska was drunk when she got on the plane that took her from Tripoli to Kiev and needed help to stand on her own two feet.
She flew into a drunken rage, they added, when she realised that the plane was a military cargo plane and not a passenger liner.
"She began to shout the odds ... demanding the pilots' names and threatening to fire them. She was very aggressive and said that she was Gaddafi's woman and that he would not permit her to be insulted," one witness claimed.
"At one point they were even ready to tie her up and put her on the floor because she was not responding to reason," the witness added.
On arriving at Kiev's Borispol airport, officials apparently confiscated her passport though it was not clear whether this was a punishment for her behaviour or because of her status as Gaddafi's personal nurse.
Leaked diplomatic cables have shown that US diplomats believe she may have been the Libyan dictator's lover as well as his nurse though Miss Kolotnytska's family has denied that and also denied she was drunk and disorderly on the flight home.
Since returning to the small town outside Kiev where she lives, she has avoided any contact with the press, arguing she is upset and tired.
bron
Geen mis ding, die doktert Galyna Kolotnytskaquote:
Nederlandse mariniers gevangen in Libiquote:rie Nederlandse militairen zijn na een mislukte evacuatie in handen gevallen van het Libische regime van Muammar Gadaffi. Het ministerie van Defensie bevestigde donderdag een bericht hierover van De Telegraaf.
Een helikopter vloog vanaf marine-fregat Hr. Ms. Tromp richting de Libische stad Sirte om daar twee evacus op te pikken. Na geland te zijn, werd de bemanning overvallen door een gewapende groep regeringsgezinde Libirs. De evacuatie vond afgelopen zondag plaats, maar werd om veiligheidsredenen tot nu toe stilgehouden.
De twee evacus, volgens De Telegraaf een Nederlander en een niet nader genoemde Europeaan, zijn door de Libirs overgedragen aan de Nederlandse ambassade en hebben inmiddels het land verlaten. Over de vrijlating van de drie mariniers vindt nog steeds intensief diplomatiek overleg plaats, aldus het Ministerie van Defensie.
Dit betekent dat nederland voorlopig op eieren loopt totdat onze jongens terug zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2011 07:21 schreef Scrummie het volgende:
Wat betekent dit? Komt hier trammelant van?
Tsjonge.quote:Op donderdag 3 maart 2011 07:13 schreef Bartholomaeus het volgende:
3 Nederlandse militairen gevangen genomen nadat ze 2 evacues hadden proberen te redden.
quote:Met Video.
Libyan rebels fend off air assault
Brega, a port under the control of Libyan opposition fighters, comes under attack from government forces.
Some of the fiercest fighting since the uprising in Libya began last month has taken place in Brega, one of many towns controlled by the opposition in the east of the country.
About 300 men loyal to Muammar Gaddafi attacked Brega early on Wednesday morning.
Residents said 10 civilians were killed in the fighting.
Later, an air force bomber circled the town, and Al Jazeera's Tony Birtley was about 70 metres from where a missile hit without causing any casualties.
Ik denk dat we nu weten waarom er nog geen NL boycot is en waarom er geen tegoeden bevroren zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2011 07:21 schreef Bartholomaeus het volgende:
Bij WakkerNederland denken ze dat ze die Nederlanders vast houden omdat ze weten dat we bij de NAVO zitten en omdat ze weten dat de NAVO en de VS Libi willen binnenvallen. Zodat ze een soort van troef hebben en een beetje macht dus. Zodat ze kunnen voorkomen dat de VS of de NAVO er zich mee gaat bemoeien.
Wat een enorme flutvragen, maar mooie aanvulling v.d woordvoerder.quote:Op donderdag 3 maart 2011 07:26 schreef MangoTree het volgende:
Nederlandse militairen waren 'ongewenste vreemdelingen' in Libi (NOS)
Defensiewoordvoerder over aanhouding Nederlandse militairen in Libi
Radiointerview
Ze gaan de oppositie dood praten.quote:Op donderdag 3 maart 2011 08:25 schreef yavanna het volgende:
8:53am
Al Jazeera has learned that Hugo Chavez, the Venezuelan president, has offered to mediate a solution to the crisis in Libya, and in the last few hours, Colonel Gaddafi accepted the offer.
Gaddafi spoke to Chavez and agreed in principle to a mediation plan. We've also learned that the Arab League has welcomed the offer.
quote:Gaddafi rebels look to Tripoli, peace plan mooted
BREGA, Libya | Thu Mar 3, 2011 1:55am EST
BREGA, Libya (Reuters) - Muammar Gaddafi's Libyan army faced an increasingly organized and confident rebel force on Thursday which is appealing for international support and looking to take its military successes west toward Tripoli.
As the struggle between Gaddafi loyalists and rebels who have taken swathes of Libya intensified, one report said Gaddafi and the president of the Arab League had agreed to a peace plan from Venezuela's President Hugo Chavez.
News network Al Jazeera said the plan would involve a commission from Latin America, Europe and the Middle East trying to reach a negotiated outcome between the Libyan leader and rebel forces for this North African oil-producing country.
A senior official told Reuters in Caracas he did not know what Gaddafi had said about Chavez's idea. Libyan and Arab League officials were not immediately available for comment.
On the military front, Libyan rebels repulsed a land and air offensive by Gaddafi's forces on the eastern oil terminal of Brega as the defiant leader warned foreign powers of "another Vietnam" if they intervened in the popular uprising against his 41-year rule.
Rebels in their eastern bastion of Benghazi called for U.N.-backed air strikes to halt attacks by African mercenaries they said Gaddafi was using against his own people.
Analysts cautioned against drawing firm conclusions from fast moving events in a situation of erratic communications.
"We should keep in mind that both the government and the rebels are trying to spin an image of momentum," said Shashank Joshi, an analyst at Britain's Royal United Services Institute.
The uprising, the bloodiest yet against long-serving rulers in the Middle East and North Africa, is causing a humanitarian crisis, especially on the Tunisian border where tens of thousands of foreign workers are trying to flee to safety.
Oil prices held near 2- year highs on Thursday due to fears the unrest could spread to other OPEC producers.
Government troops, backed by air power, launched an attack on Wednesday and briefly captured Brega, an oil export terminal 800 km (500 miles) east of Tripoli.
Opposition forces took back the town they have held for about a week, rebel officers said. They were ready to move west toward the capital, they said, if Gaddafi refused to quit.
Basking in the adulation of loyalists in Tripoli, Gaddafi launched into a tirade against the "armed gangsters" he said were behind the unrest, part of a conspiracy to colonize Libya and seize its oil.
"We will enter a bloody war and thousands and thousands of Libyans will die if the United States enters or NATO enters," Gaddafi told Tripoli supporters at a gathering televised live.
"We are ready to hand out weapons to a million, or 2 million or 3 million, and another Vietnam will begin."
A Tripoli resident and Gaddafi opponent, who did not want to be identified, told Reuters: "Gaddafi will hang on for a while. It's not going to be easy for an unarmed crowd to face highly armed forces eager to shoot their own people."
The assault on Brega appeared to be the most significant military operation by Gaddafi since the uprising erupted in mid-February and set off a confrontation that Washington says could descend into a long civil war unless Gaddafi steps down.
Witnesses said the attack was backed by heavy weapons and air strikes. One said Gaddafi's forces were 2-3 km from the city center and had 300-350 rebels pinned down at an oil industry airport on the city outskirts.
DUTCH SOLDIERS HELD
The Dutch Defense Ministry said on Thursday Libyan authorities had arrested three Dutch soldiers on Sunday when they tried to evacuate a Dutch citizen from the city of Sirte, east of Tripoli.
"A helicopter from a ship off Libya's coast was used. It was a consular evacuation. During the operation the helicopter was grounded by an armed unit," Defense Ministry spokesman Otte Beeksma said, adding the Netherlands was in talks with Libyan authorities about the release of the soldiers.
In Benghazi, the rebel National Libyan Council called for air strikes. Spokesman Hafiz Ghoga said: "We call for specific attacks on strongholds of these mercenaries. The presence of any foreign forces on Libyan soil is strongly opposed. There is a big difference between this and strategic air strikes."
In a possible response to Western hints that the opposition needs to unify to facilitate rebel links with outside powers, Ghoga said a former justice minister, Mustafa Abdel Jalil, would be chairman of the council which will have 30 members and be based in Benghazi before moving later to Tripoli.
Libya's deputy ambassador to the United Nations, one of the first Libyan diplomats to denounce Gaddafi and defect, said the United Nations may back a resolution for a no-fly zone if the National Libyan Council requested it officially.
The U.S. government is cautious about imposing a no-fly zone over Libya, stressing the diplomatic and military risks involved, but has moved warships into the Mediterranean.
Any sort of foreign military involvement in Arab countries is a sensitive topic for Western nations uncomfortably aware that Iraq suffered years of bloodletting and al Qaeda violence after a 2003 U.S.-led invasion toppled Saddam Hussein.
The Arab League said it was against direct outside military intervention, but could enforce a no-fly zone in cooperation with the African Union. Realistically though, only the United States could carry out such an operation.
U.S. Secretary of State Hillary Clinton said U.S. military assets could be used to support the movement of supplies to areas in need but a no-fly zone was not an immediate priority.
Spain became the latest European country to offer help to refugees, saying it would send a plane loaded with humanitarian aid to the Tunisian-Libyan border on Thursday. The plane will be used to ferry Egyptian migrants from Djerba to Cairo.
(Additional reporting by Yvonne Bell and Chris Helgren in Tripoli, Tom Pfeiffer, Alexander Dziadosz in Benghazi, Yannis Behrakis and Douglas Hamilton; Christian Lowe and Hamid Ould Ahmed in Algiers, Souhail Karam and Marie-Louise Gumuchian in Rabat; Sarah Mikhail in Cairo: Writing by Peter Millership and Janet Lawrence)
Die hebben allemaal het nieuws uit de Telegraafquote:Op donderdag 3 maart 2011 08:34 schreef Nibb-it het volgende:
Wat zegt de buitenlandse media erover? Dit kan zomaar eens een aanleiding worden voor 'verdere actie'
Zou jij gerust zijn als je als gijzelaar afhankelijk was van Rosenthal? Ik niet.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:56 schreef t-8one het volgende:
Ik hoop dat Rosenthal dit keer wat beter z'n best doet.
Die man is indd een grote grap, jammer dat hij op zo'n belangrijke positie zit.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:06 schreef ioko het volgende:
[..]
Zou jij gerust zijn als je als gijzelaar afhankelijk was van Rosenthal? Ik niet.
Maar hopen dat zijn diplomaten meer ervaring hebben.
Chavez gaat kijken of er tussen G en de oppositie te onderhandelen valt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:13 schreef Dekatria het volgende:
Goeiemorgen allennog nieuws onder de horizon?
Mijn oom, die bij BuZa werkt, kraakte Rosenthal gister nog even goed af - een onbenul volgens hem. Aan de andere kant wel prima dat het Nederlandse leger mensen evacueert, maar hoe kan het nou dat de Britten in het geheim honderdvijftig man daar weghalen, en dat wij gepakt worden als we drie mensen willen evacueren?quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:06 schreef ioko het volgende:
[..]
Zou jij gerust zijn als je als gijzelaar afhankelijk was van Rosenthal? Ik niet.
Maar hopen dat zijn diplomaten meer ervaring hebben.
die engelse heli had verdomd veel geluk er werd op geschoten en raak ookquote:Op donderdag 3 maart 2011 10:26 schreef Zapato het volgende:
[..]
Mijn oom, die bij BuZa werkt, kraakte Rosenthal gister nog even goed af - een onbenul volgens hem. Aan de andere kant wel prima dat het Nederlandse leger mensen evacueert, maar hoe kan het nou dat de Britten in het geheim honderdvijftig man daar weghalen, en dat wij gepakt worden als we drie mensen willen evacueren?
De grote leider vooropquote:Op donderdag 3 maart 2011 10:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Chavez gaat kijken of er tussen G en de oppositie te onderhandelen valt.
http://globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=23474quote:How was Libya doing under the rule of Gadaffi? How bad did the people have it? Were they oppressed as we now commonly accept as fact? Let us look at the facts for a moment.
Before the chaos erupted, Libya had a lower incarceration rate than the Czech republic. It ranked 61st. Libya had the lowest infant mortality rate of all of Africa. Libya had the highest life expectancy of all of Africa. Less than 5% of the population was undernourished. In response to the rising food prices around the world, the government of Libya abolished ALL taxes on food.
People in Libya were rich. Libya had the highest gross domestic product (GDP) at purchasing power parity (PPP) per capita of all of Africa. The government took care to ensure that everyone in the country shared in the wealth. Libya had the highest Human Development Index of any country on the continent. The wealth was distributed equally. In Libya, a lower percentage of people lived below the poverty line than in the Netherlands.
Leuk maar is dat uberhoupt een vruchtbaar idee, denk dat velen libiers niet zitten te wachten op een andere gek.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Chavez gaat kijken of er tussen G en de oppositie te onderhandelen valt.
Omdat deze mensen uit een stad gevacueerd werden, en de britten middenin de woestijn mensen evacueerden.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:26 schreef Zapato het volgende:
[..]
Mijn oom, die bij BuZa werkt, kraakte Rosenthal gister nog even goed af - een onbenul volgens hem. Aan de andere kant wel prima dat het Nederlandse leger mensen evacueert, maar hoe kan het nou dat de Britten in het geheim honderdvijftig man daar weghalen, en dat wij gepakt worden als we drie mensen willen evacueren?
Lekker babbelen met koffie er bij terwijl G Tripoli afslacht? Dat kunnen alleen politici bedenken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:34 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Leuk maar is dat uberhoupt een vruchtbaar idee, denk dat velen libiers niet zitten te wachten op een andere gek.
muziekje erbij....Zenga! Zenga? ........quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lekker babbelen met koffie er bij terwijl G Tripoli afslacht? Dat kunnen alleen politici bedenken.
Welke vlag voeren ze daar tegenwoordig?quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:51 schreef Janena het volgende:
Voor zover ik het begrepen heb is de Libische ambassade in Den Haag nog los Houda...maar ik weet het niet zeker.
Paar danseresjesquote:Op donderdag 3 maart 2011 10:56 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
muziekje erbij....Zenga! Zenga? ........
de oude en een groene , oude is van voor gadaffi en groen is van gadaffiquote:Op donderdag 3 maart 2011 10:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Welke vlag voeren ze daar tegenwoordig?
Vandaar dus. Vond het al opvallend. Toch klasse dat ze het proberen!quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:44 schreef t-8one het volgende:
[..]
Omdat deze mensen uit een stad gevacueerd werden, en de britten middenin de woestijn mensen evacueerden.
oh sorry had die vraag maar half gelezenquote:Op donderdag 3 maart 2011 10:59 schreef houda het volgende:
oh echt joh? Hebben ze nu 2 vlaggen hangen??
Zeker klasse dat het geprobeerd wordt, maar NL zit nu wel in een lastige situatie.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:59 schreef Zapato het volgende:
[..]
Vandaar dus. Vond het al opvallend. Toch klasse dat ze het proberen!
Ah. Dus er is geen enkele reden waarom zo'n revolutie in Nederland niet mogelijk zou zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:30 schreef truepositive het volgende:
[..]
http://globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=23474
Geeft niks hoor, het is moeilijk bij te houden hier allemaal vind ik, haha..quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:00 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
oh sorry had die vraag maar half gelezen
Wie zijn deze Nederlandse burgers die met een helikopter gevacueerd moesten worden?quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:44 schreef t-8one het volgende:
[..]
Omdat deze mensen uit een stad gevacueerd werden, en de britten middenin de woestijn mensen evacueerden.
Kijk! Infiltreren en zo. Hoe lang was die daar mee bezig? Afgelopen dagen?quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:02 schreef houda het volgende:
Ik hoorde trouwens van mijn man dat een manager hier in een hotel alle camera's en video en foto materiaal heeft afgepakt van ALLE media die in het hotel verbleven!!!!!!
Het bleek een undercover pro kadaffi te zijn!!!!!! Hij is betrapt en is nu gevangen gezet!!!
Ze weten niet of het bij Khadaffi is aangekomen!
daar waren gisteren inderdaad wat tweets van , dus het was echt waar, kwam nogal vaag over in de tweets (vermoedens). Vreemd omdat gadaffi zelf heeft gevraagt om journalistenquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:02 schreef houda het volgende:
Ik hoorde trouwens van mijn man dat een manager hier in een hotel alle camera's en video en foto materiaal heeft afgepakt van ALLE media die in het hotel verbleven!!!!!!
Het bleek een undercover pro kadaffi te zijn!!!!!! Hij is betrapt en is nu gevangen gezet!!!
Ze weten niet of het bij Khadaffi is aangekomen!
Die Tweets gingen over Tripoli dacht ik?quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:05 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
daar waren gisteren inderdaad wat tweets van , dus het was echt waar, kwam nogal vaag over in de tweets (vermoedens). Vreemd omdat gadaffi zelf heeft gevraagt om journalisten
rare voorstelling heb jij van nederland art 6 opium wet en een anonime melding zijn genoeg om binnen te vallen in nederland, maar terrorisme is engquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:05 schreef Hoogheid het volgende:
Wat een klunzen zegDan ben je echt een drol als je dit laat gebeuren. Voor elke actie moet altijd 6 keer toestemming worden gevraagd, voordat de politie hier in Nederland bij iemand naar binnen wilt stormen zetten ze eerst 20 snipers, 6 helikopters, 300 agenten en 2 tanks voor de deur, maar in Libi landen ze wel effe op een plein en worden ze overmeesterd door een stel halve tammen met proppenschieters
Wat slecht.. Ik ken de situatie niet, maar zo op het eerste gezicht is dit een dikke faal van het leger.
lol dat is gewoon landbouwquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:04 schreef Muridae het volgende:
[..]
Wie zijn deze Nederlandse burgers die met een helikopter gevacueerd moesten worden?
Shell employees? als ik Google maps erbij pak zie ik best veel gas/olie reservoirs...
Dat zijn irrigatiecirkels.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:04 schreef Muridae het volgende:
[..]
Wie zijn deze Nederlandse burgers die met een helikopter gevacueerd moesten worden?
Shell employees? als ik Google maps erbij pak zie ik best veel gas/olie reservoirs...
http://maps.google.nl/map(...)292,0.15707&t=h&z=13
http://www.bloomberg.com/(...)in-reuters-says.html
http://www.petroleumafric(...)68e6fee9c073223dfbad
8:48 PM Mar 1st via Tweet Button .Journalists believe that Gadhafi intelligence is breaking in2 their rooms stealing video/still cameras in hotel in #Benghazi #Feb17 #Libyaquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kan iemand tweets van gisteren terug vinden over inbraken in hotelkamers van journalisten? Ik dacht dat dat over Tripoli ging.
is er een nieuwe speciaal voor libi dat wist ik niet ??quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:48 schreef Nibb-it het volgende:
Libi Fototopic Ik spam deze nog een keertie
Ik zie het. Ik dacht dat het over Tripoli ging.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
8:48 PM Mar 1st via Tweet Button .Journalists believe that Gadhafi intelligence is breaking in2 their rooms stealing video/still cameras in hotel in #Benghazi #Feb17 #Libya
8:46 PM Mar 1st via web
betsy hiel (reporter)
quote:
Cool, nooit geweten.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:11 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat zijn irrigatiecirkels.
[ afbeelding ]
maar dat was een gerucht hoor......een feit nuquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie het. Ik dacht dat het over Tripoli ging.
Ja, is aangepastquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:15 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
is er een nieuwe speciaal voor libi dat wist ik niet ??
ik zie dat de foto's die ik had gepost in het andere fototopic eral bij staan .. (link op ook al gewijzigd ?
oh ja goedudag iedereen !!
Heb het eens opgezocht hoe dat in z'n werk gaat... best interessant nogquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:11 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat zijn irrigatiecirkels.
[ afbeelding ]
zeer verstandig beter op de achtergrond blijven met de huidige situatiequote:Op donderdag 3 maart 2011 11:16 schreef houda het volgende:
nou, hij is in ieder geval gepakt nu maar wie weet zijn er nog meer!!! Denk het wel,want mijn man zegt dat er tijdens de gevechten veel pro's waren en die zijn niet allemaal dood. Veel zijn er gevlucht, maar veel ook niet.
Daarom wil ik ook geen intervieuw doen...
We hebben bevestiging!quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:16 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
maar dat was een gerucht hoor......een feit nu
quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hebben bevestiging!
Precies. Goed gedaan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:16 schreef houda het volgende:
nou, hij is in ieder geval gepakt nu maar wie weet zijn er nog meer!!! Denk het wel,want mijn man zegt dat er tijdens de gevechten veel pro's waren en die zijn niet allemaal dood. Veel zijn er gevlucht, maar veel ook niet.
Daarom wil ik ook geen intervieuw doen...
quote:
quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hebben bevestiging!
Als heb je alleen niks aanquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
volgens spitsuur hadden ze het kunnen voorkomen als ze het anders hadden aangepakt ...
ja het is nieuws maar ze zijn zondag al gevangen gezet men heeft het pas vandaag (na PS verk.) bekent gemaaktquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
![]()
verders nog iets gebeurd ? ik hoorde op spitsuur of iets vanochtend over die 3 militairen die zijn "gegijzeld "...
volgens spitsuur hadden ze het kunnen voorkomen als ze het anders hadden aangepakt ...
iets met stuurlui aan walquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
![]()
verders nog iets gebeurd ? ik hoorde op spitsuur of iets vanochtend over die 3 militairen die zijn "gegijzeld "...
ja okaj , maar schijnt dat ze met een super oude helicopter vanaf de tromp zijn gegaan ....quote:
klopt zeiden ze daar ook ( zondag gebeurd )quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:20 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ja het is nieuws maar ze zijn zondag al gevangen gezet men heeft het pas vandaag (na PS verk.) bekent gemaakt
"Wow, thanks Captain Hindsight!"quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Niet schrikken, is een interne grapje over de betrouwbaarheid van de berichtgevingquote:
Hier zie je een Libische Su-24 Fencer een bom droppen :quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:25 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
martinchulov More bombings in Brega and Ajdabiya today. Jets continue to be the curse of the rebels. #libya
ja , tweete hij gisteren ook over .. dat zn broer pro is ..quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:35 schreef Dance99Vv het volgende:
TrablesVoice LibyanTV has my brother's mind!
33 minutes ago via Echofon .
TrablesVoice the thing that terrifies me is my brother is not paid 2b pro-gaddafi, he believes the revolution is wrong so he is supporting him!
33 minutes ago via Echofon
broedertwist
thnx voor die link .. niet zo lang geleden ook beelden op AJE van zo'n bombardement , maar was nog dichterbij .. je zag ook witte jeep in die beelden .. was dat dezelfde plaatst alleen bombardement eerder , of andere locatie ?quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:29 schreef Muridae het volgende:
[..]
Hier zie je een Libische Su-24 Fencer een bom droppen :
(video van gisteren)
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-12619739
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)49908.jpg]afbeelding[/url] ]
AJE; 11:50amquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:44 schreef Dance99Vv het volgende:
pro gadaaffi planes attack brega again , bron presstv
evacueren was het doel geen militaire inmenging dus op zich legitiemquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:57 schreef Lagrinta het volgende:
Het spijt me wel, maar ik moet hier toch wel om lachen dat een paar van die Nederlanders zijn gegijzeld. Hoort ook niet wat NL heeft gedaan.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:58 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
evacueren was het doel geen militaire inmenging dus op zich legitiem
b.t.w. ik had ook gehoord dat de evacus ondertussen wel libi uit zijnquote:Naar nu bekend is geworden, zijn afgelopen zondag drie Nederlandse militairen door de Libirs opgepakt. Ze waren naar Sirte gevlogen om twee evacus op te halen en werden daar door het leger van Kadhafi gevangengenomen.
Legitiem? Waarom moet je toestemming vragen dan?quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:58 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
evacueren was het doel geen militaire inmenging dus op zich legitiem
landings rechten waren van toepassing op het vliegveld tripoli naar mijn ideequote:Op donderdag 3 maart 2011 12:03 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Legitiem? Waarom moet je toestemming vragen dan?
quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:55 schreef Dance99Vv het volgende:
gpdMiddleEast Ik probeer hier vanuit #benghazi contact te krijgen met bronnen in Sirt en Tripoli over mislukte Ned. reddingsoperatie met helicopter.
7 minutes ago via web
Ok.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:03 schreef Dance99Vv het volgende:
GPD heeft dus info van iemand uit jordanie die in benghazi is.......zucht.......
gpdMiddleEast ...onderstaande dus allemaal volgens een hulpverlener/dokter uit Jordanie die hier in Benghazi is.
4 minutes ago via web
ja misschien in beghazi niet , maar andere steden wel ..quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:54 schreef Dance99Vv het volgende:
gpdMiddleEast Sprak zojuist hier in #Benghazi met hulpverlener uit Jordanie. Volgens hem in #Libie GEEN voedseltekorten. Ook GEEN tekort aan medicijnen...
4 minutes ago via web heeft tie zijn capu al gehad
plz nee ( die onzin van emquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:07 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
wil je een uitwerking van wat hij tweet m.b.t. medische zaken?
asperines? voor hemzelf denk ik dan......quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:07 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ja misschien in beghazi niet , maar andere steden wel ..
maar goed , dat ie zegt in benghazi i.p.v. libi
hij vraagt wel om xtra asperinegpdMiddleEast ....ook zou het niet misstaan als er wat extra aspirine het land binnenkomt. Voor de rest, nog GEEN medische noodstiuatie in Libie.
lolquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:07 schreef Bartholomaeus het volgende:
van gpd:
Sprak zojuist hier in #Benghazi met hulpverlener uit Jordanie. Volgens hem in #Libie GEEN voedseltekorten. Ook GEEN tekort aan medicijnen... ...wel een probleem is dat helft van zusters in Libische ziekenhuizen buitenlanders zijn, die inmiddels allemaal zijn vertrokken... ....ook zou het niet misstaan als er wat extra aspirine het land binnenkomt. Voor de rest, nog GEEN medische noodstiuatie in Libie. ...onderstaande dus allemaal volgens een hulpverlener/dokter uit Jordanie die hier in Benghazi is.
Onschuldige buitenlandse burgers doen ze nooit wat aan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:01 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
[..]
b.t.w. ik had ook gehoord dat de evacus ondertussen wel libi uit zijn
ach die vent spoort niet , zegt eerst dat er niks nodig is , maar het zal niet misstaan als er wat xtra asperine komt ....quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:08 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
asperines? voor hemzelf denk ik dan......
En die helicopter dan, die vliegt daar gewoon even heen zonder toestemming?quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:04 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
landings rechten waren van toepassing op het vliegveld tripoli naar mijn idee
quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:12 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
En die helicopter dan, die vliegt daar gewoon even heen zonder toestemming?
okaj .. das i.i.g. iets , maar goed , anders is het ook letterlijk vragen om buitenlandse bemoeienis ..quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:11 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Onschuldige buitenlandse burgers doen ze nooit wat aan.
doet tie niet hij wil zijn straaljagers terug uit maltaquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:13 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Gewoon neerschieten, hoe moet Gaddafi weten dat het niet militair is.
Logisch, hij gaat ze beschuldigen net zoals Iran wel eens doet als Britten varen in Iraans territoriaal water.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:13 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
okaj .. das i.i.g. iets , maar goed , anders is het ook letterlijk vragen om buitenlandse bemoeienis ..
wel word er gezegd dat gadaffi niet zomaar die 3 militairen gaat vrijlaten , ben benieuwd wat dat gaat veroorzaken (m.b.t. nederlandse actie's )
Ik ben serieus hoor.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:14 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
doet tie niet hij wil zijn straaljagers terug uit malta
En hij gebruikt de 3 militairen als troef. Hij weet dat de NAVO en de VS Libi kunnen binnenvallen. Maar als er nog 3 gijzelaars zijn dan vallen ze niet binnen, want dan staat de veiligheid van die 3 militairen op het spel. Een beetje een machtsspelletjes van Khaddafi dus.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:15 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Logisch, hij gaat ze beschuldigen net zoals Iran wel eens doet als Britten varen in Iraans territoriaal water.
ik weet wel er ws toestemming - ongeveer anderhalve week geleden - om te landen .. dat vliegtuig wat hier uit eindhoven was vertrokken , maar goed , was transport vliegtuig en dit een helicoptertje bijna 2 weken later .. ( waren ze deze 2 evacus vergeten vorige x ofzoquote:
Had je kunnen verwachten h.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:16 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
En hij gebruikt de 3 militairen als troef. Hij weet dat de NAVO en de VS Libi kunnen binnenvallen. Maar als er nog 3 gijzelaars zijn dan vallen ze niet binnen, want dan staat de veiligheid van die 3 militairen op het spel. Een beetje een machtsspelletjes van Khaddafi dus.
ik dcht ff dat daar al ff geleden de vlag veranderd was , maar weet niet zeker .. kom nu i.i.g. alleen ff dit tegen ;quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:16 schreef Lagrinta het volgende:
Weet iemand of de Libische ambassade in Den Haag nog achter Gaddafi staat? Wat voor vlag hangt er buiten?
quote:Ambassade Libi zwijgt over militairen
Gepubliceerd: vandaag 10:52
De diplomatieke vertegenwoordiging van Libi in Den Haag wilde donderdag niet reageren op de aanhouding van drie militairen in het Noord-Afrikaanse land. De ambassade heeft nog niets gehoord uit Libi over de kwestie en wil daarom geen commentaar geven.
De militairen probeerden zondag bij Sirte twee mensen te evacueren onder wie een Nederlander. Voor de actie was geen toestemming gegeven door de Libische autoriteiten. De militairen vlogen met een helikopter vanaf het marine-fregat Hr. Ms. Tromp naar Sirte waar ze gevangen werden genomen door een gewapende groep regeringsgezinde Libirs.
In Libi vecht het regime van Kaddafi voor zijn overleven. Het oosten van het land is in handen van opstandelingen
Jaquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:22 schreef Bartholomaeus het volgende:
Is Houda vandaag al online geweest?
okaj , dus dit gaat niet gebruikt worden just om tot "hardere actie 'over te gaan ?quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:16 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
En hij gebruikt de 3 militairen als troef. Hij weet dat de NAVO en de VS Libi kunnen binnenvallen. Maar als er nog 3 gijzelaars zijn dan vallen ze niet binnen, want dan staat de veiligheid van die 3 militairen op het spel. Een beetje een machtsspelletjes van Khaddafi dus.
Nee, Khaddafi heeft nu de macht. En ze gaan dit niet gebruiken om binnen te vallen denk ik.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
okaj , dus dit gaat niet gebruikt worden just om tot "hardere actie 'over te gaan ?
weet niet maar krijg beetje het idee dat ze dit bewust hebben gedaan , feit dat dit zo "klungelig " is gedaan .. ik weet niet , op een of andere manier stinkt het zaakje ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |