justmattie | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:36 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • Maharbal, E30 325i • rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 318i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • SingleCoil, E36 318i • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci, E21 320/6 • Xtr3mE, E46 318ci • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur • Nelisb, E90 320d 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • Lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • B4llistic, E60 530d • tong_poh, E60 535d • HFdude, E61 535d • Rizkant, E39 528i 6-serie: - 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740i 8-serie: - X: • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad - Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. [ Bericht 1% gewijzigd door justmattie op 23-02-2011 12:02:07 ] | |
YoshiBignose | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:40 |
BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB MMMMMMMMMMMMMMMMM WWWWWWWWWWWWWWW ![]() ![]() ![]() Deze zag ik gisteren rijden, 760li ![]() ![]() 6000 cc 544 pk V12 600 kg zwaarder dan de M3, maar net zo snel ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:41 |
Waar zijn 42 t/m 47 gebleven? | |
justmattie | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:43 |
Geen idee, ik zag dat 42 miste, dus dacht dan zal 47 er ook wel niet bij hoeven ![]() Misschien dat ik straks de nummertjes er nog bij ga zoeken ![]() | |
Rizkant | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:48 |
Mag mijn wagen ook in het lijstje? E39 528i | |
The6thgate | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:51 |
Ik vind die nieuwe achterlichten eigenlijk helemaal niet zo mooi. Het is net zo'n plakaat...weet niet hoe ik het moet uitleggen ![]() | |
justmattie | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:52 |
Heb je er ook gelijk een foto bij ![]() | |
Rizkant | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:52 |
Haha dat dacht ik precies hetzelfde tot ik er naast stond op de premiere in antwerpen... Dan is het toch heel wat anders... | |
Rizkant | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:55 |
Dat zeg je niet tegen een dove... Was er al mee bezig... Als ik mijn wagen kan hoeren.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wen er niet aan.. staan weer een paar leuke mods en veranderingen hier te wachten voor het nieuwe (meeting)seizoen... | |
Mikkie | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:57 |
Die kans zit er dik in. Turbo's kunnen nog even nafluiten als je van het gas gaat, hoeft niet direct een probleem te zijn. Het is natuurlijk lastig om van een afstand een diagnose te stellen. Vooral voor een turbo (niet direct een kwetsbaar, maar wel een duur onderdeel) kun je voor de zekerheid even langs de dealer rijden. Mooi ding wel. Sportstuurtje ook, al is een gehoord commentaar dat het eigenlijk wat dun is? Voor mijn dikke handen wellicht té dun ![]() Mooi ding, al zijn de sticker en AC-schnitzer handremgreep echt niet mijn smaak ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 22 februari 2011 @ 23:02 |
Mooie bak ![]() Maharbal kan ook veranderd worden in de OP ![]() ![]() | |
Rizkant | dinsdag 22 februari 2011 @ 23:03 |
Thnx.. Vond de saaie zwarte handremgreep net ff te tja..... saai... Deze staat wat beter.. en klopt wel bij de rest van de Ac Schnitzer ombouw... Sticker gaat er af (is er door de winter al half afgevroren).. Gaat wel wat anders voor in de plaats komen.. | |
YoshiBignose | dinsdag 22 februari 2011 @ 23:05 |
Zwarte BMW logo staat toch wel cool ![]() | |
Rizkant | dinsdag 22 februari 2011 @ 23:07 |
Ja... wilde eerst carbon nemen.. gelukkig niet gedaan.... Kan niet wachten tot de lente komt.... Wintervelgjes weg.. BBS RX-II opnieuw gespoten eronder.. Etc. etc. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 februari 2011 @ 23:15 |
Die sticker... ![]() | |
Maharbal | dinsdag 22 februari 2011 @ 23:24 |
Eigenlijk geen last van. Ik merk geen noemenswaardig verschil met het stuur van de E46 van m'n moeder, en die heeft zo'n standaard MF stuur. | |
Mikkie | dinsdag 22 februari 2011 @ 23:27 |
Ah. Nouja, helemaal prima toch? ![]() ![]() | |
TommyGun | woensdag 23 februari 2011 @ 07:53 |
Nog 2 nachtjes slapen ![]() | |
Maharbal | woensdag 23 februari 2011 @ 08:46 |
Aanpassingen zijn leuk ![]() Tegen de lente/zomer wil ik er een Dynavin (of iets soortgelijks) in en laat ik de airco naar ECC ombouwen. Ik monteer voor die tijd nog zelf ff PDC, en dan ga ik er idd alleen even mee rijden ![]() | |
TommyGun | woensdag 23 februari 2011 @ 08:57 |
Heb jij ervaring met het achteraf inbouwen van PDC? Zit er ook aan te denken voor m'n E46... | |
Maharbal | woensdag 23 februari 2011 @ 09:09 |
Heb er het één en ander over gelezen. Je moet alleen ff zo'n strip (of voorbereiding) hebben in je bumper. De PDC strip (met plaats voor de sensoren) is ongeveer ¤25 bij de dealer, en zo'n aftermarkte setje PDC is ¤80 ofzo. Het is schijnbaar een kwestie van bumper eraf (kan ook zonder dat dit hoeft, maar dan heb je weinig ruimte om te werken), strip vervangen, sensoren inleggen, PDC kast aansluiten op achteruitrijverlichting en het speakertje ergens in je auto flikkeren. Ik ga 't binnen afzienbare tijd doen. Op de een of andere manier kan ik in de E46 gewoon niet goed zien hoe ver m'n kont uitsteekt, en dat is niet bevorderlijk voor het parkeren ![]() | |
Rizkant | woensdag 23 februari 2011 @ 09:20 |
En dan? | |
Maharbal | woensdag 23 februari 2011 @ 09:20 |
Kan hij waarschijnlijk z'n E46 ophalen. | |
Mikkie | woensdag 23 februari 2011 @ 09:22 |
Die strip kun je inderdaad zo bij. Laatst even achter/onder m'n auto gaan liggen om te kijken en ik kon zonder iets te sleutelen gewoon bij de sensor links, dus andere sensoren mogen ook geen probleem zijn ![]() | |
TommyGun | woensdag 23 februari 2011 @ 09:43 |
Dat dus ![]() Ik heb hetzelfde probleem wat betreft de kont ![]() Maar je hoeft dus geen gaten te maken in de strip (bumper)? Die kun je dus gewoon in z'n geheel vervangen? Dat is wel beter! Wat voor 'n setje ga je dan installeren? Een grafische of enkel met piepjes / lichtjes? | |
tha_rizzo | woensdag 23 februari 2011 @ 09:48 |
Hoi, ik meld me hier ook weer even. | |
Mikkie | woensdag 23 februari 2011 @ 09:54 |
Helaas zijn aanpassingen ook duur ![]() ![]() | |
Maharbal | woensdag 23 februari 2011 @ 10:06 |
Je kunt er inderdaad aardig bij. Maar je moet ook even wat draden naar binnen toe trekken, dus dan is het handiger om de bumper even los te halen (ook niet al te lastig). Als je lid bent van bmwportal: http://www.bmwportal.nl/d(...)-facelift-t5283.html Zo'n parkmatic setje. Ziet er mooi OEM uit en past precies in die strip. Het gaat alleen om piepjes. Overigens kun je die strip inderdaad zo loshalen, MITS je die strip uberhaupt al hebt. Sommige E46's hebben 'm niet. Duur zeker. Ik ben dan ook al blij dat die kerel een Inspectie II heeft laten doen bij de dealer ![]() Ik heb gelukkig nog iets over van het budget, daarvan ga ik een deel wegleggen voor eventueel onderhoud en een deel gebruiken voor goodies. Ik wil zo'n Dynavin en ECC ![]() | |
Rizkant | woensdag 23 februari 2011 @ 12:01 |
Ben benieuwd wat je er van vind... Die voor de E39 ziet er niet uit... En ben ook zeer benieuwd hoe die zich op de lange termijn houdt ... | |
justmattie | woensdag 23 februari 2011 @ 12:02 |
OP is aangepast ![]() Nummertjes staan er weer bij, Rizkant staat er tussen. 528i had je toch ![]() | |
Rizkant | woensdag 23 februari 2011 @ 12:11 |
Yup yup... Zie dat je ook gelijk de foto gelinkt heb... Netjesss.... | |
Maharbal | woensdag 23 februari 2011 @ 12:30 |
De dynavin bedoel je? | |
Rizkant | woensdag 23 februari 2011 @ 12:32 |
Ja die ja... ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 23 februari 2011 @ 13:17 |
Ik schat het ook niet altijd even goed in bij de E46, maar je kan in ieder geval veel verder nog dan je denkt. Doordat het raam daar zo schuin is lijkt het denk ik alsof alles veel dichterbij is. Mijn PDC heeft nooit gewerkt ![]() | |
justmattie | woensdag 23 februari 2011 @ 13:19 |
Zondagavond reed ik naar huis, ging m'n raam (coupe) zo'n 3 cm open en de binnenverlichting aan. 1,5 jaar geleden had ik dit ook al, toen was m'n deurslot kapot en die is vervangen. Het zal toch niet weer zo zijn, dat dat ding weer kapot is ![]() | |
Maharbal | woensdag 23 februari 2011 @ 13:23 |
Ja, maar ik heb er een hekel aan om maar wat op gevoel achteruit te gaan. Deed ik laatst ook, stopte geloof ik 5cm v/d bumper af van m'n achterligger ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 23 februari 2011 @ 13:26 |
Och ik heb weleens dichterbij gestaan ![]() ![]() ![]() Had eergisteren toch wat vreemds... olielampje ging branden dus bijgevuld. Na een tijdje rijden rook ik wat olie dus ik dacht raar... had niks gemorst ofzo. Open ik de motorkap: overal olie. Had ik blijkbaar die dop dus niet goed dicht gedraaid ![]() Maar toen dus meegegeven aan vriend die bij BMW dealer werkt die kon dat wel ff schoonspuiten zei hij. Toen kwam die auto weer brengen, was er weer olie uitgekomen ![]() ![]() | |
Maharbal | woensdag 23 februari 2011 @ 13:32 |
Wat voor olie heb je er in geflikkerd? Ik zag dat ze bij die Inspectie 2 hiervoor van die dure castrol shit erin hadden gegooid a ¤130 voor 6.5L. Ik moet nog maar ff kijken of ik dat er ook in flikker ![]() ![]() Had ik trouwens eens gedaan met de E46 van m'n moeder. Zij mij de volgende dag in paniek bellen dat de auto raar doet. Had ik de dop er niet op gedaan ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 februari 2011 @ 13:33 |
118i besteld voor in de lease ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 23 februari 2011 @ 13:36 |
Ach 1 of andere synthetische shit 5w40 van Kroon dacht ik. Zat later te denken dat ik 5w30 normaal erin doe maar goed olie is olie ![]() | |
TommyGun | woensdag 23 februari 2011 @ 13:39 |
Ik heb zo'n strip besteld bij de BMW dealer, iets van 25,- euro dus dat zijn de kosten niet. Wat betreft het setje, bedoel je dan deze? http://www.parkmatic.nl/parkeerhulp-met-speaker.html | |
Maharbal | woensdag 23 februari 2011 @ 13:40 |
Daar lijkt het wel op. Het was iig die van ¤ 79 Ik zou even lid worden van BMW portal, een hoop DIY's waaronder die in de link die ik postte! | |
Maharbal | woensdag 23 februari 2011 @ 13:41 |
![]() | |
Tarado | woensdag 23 februari 2011 @ 14:27 |
![]() One of a Kind E91 M3 Wagon With all the talk of BMW potentially bring an M3 wagon to market, we had our doubts wed actually ever see one. But M3post member 63NP has taken matters into his own hands and created M3 touring of our dreams. The exceptionally well done bespoke car was converted from a 2007 E91 318i. Yes a lowly 318i touring has ben turned into a fire-breathing M3 monster. And to say this car is complete would be an understatement. The amount of bespoke work that has gone into the project is almost unimaginable. From the custom rear leather seats to the rear fenders we cant imagine a better M3 Touring unless it came from the factory. And even that wouldnt have the attention to detail that this car has. Will BMW actually build a car like this? We know there is some internal talk but its still likely a long-shot. But until then well all bask in the glory that is this bespoke E91 m3. You can see more pick at M3post.com http://www.bimmerfile.com/2011/02/23/one-of-a-kind-e91-m3-wagon/ | |
rival | woensdag 23 februari 2011 @ 14:44 |
Geile shit man! ![]() Om mezelf even netjes uit te drukken ![]() | |
Mikkie | woensdag 23 februari 2011 @ 15:07 |
Tip: bestel je olie online. Betaal je geloof ik 60 euro voor 5 liter. Da's een stuk vriendelijker. Meteen twee of drie van die units bestellen, kun je een flinke tijd vooruit! | |
Rizkant | woensdag 23 februari 2011 @ 15:34 |
Dank je... Zit veel tijd en inmiddels ook meer centjes dan verwacht in de wagen.. Dit jaar gaan we voor een andere look... Zal zodra de eerste dingen klaar zijn hier ook foto's posten... Velgen liggen nu bij Velgrenovatie.nl.. Ben benieuwd hoe het gaat staan onder de "fünfer" ! | |
Tarado | woensdag 23 februari 2011 @ 17:14 |
Zekere een hele mooie, welk jaar is ie? | |
Tarado | woensdag 23 februari 2011 @ 17:25 |
Zelf vanmiddag een probleem, dynamo doet het niet meer, schijnt een watergekoelde te zijn, kost 800euro plus, ze gaan nu eerst kijken of ze hem kunnen repareren | |
Bowny | woensdag 23 februari 2011 @ 17:46 |
Hoi schatjes. Die bovenstaande E39 is, op de sticker na, porno! 1 Van de mooiere E39's die ik gezien heb. ![]() En dat kenteken van die "M3"-touring....zal ie dat bewust gedaan hebben? "(SL)63, No Problem" ![]() ![]() | |
Hyperdude | woensdag 23 februari 2011 @ 19:03 |
En kennelijk gevonden! ![]() | |
Rizkant | woensdag 23 februari 2011 @ 19:36 |
een gereviseerde kopen ook geen optie? Mijn E39 is van '97 trouwens... [ Bericht 4% gewijzigd door Rizkant op 23-02-2011 19:49:59 ] | |
Rizkant | woensdag 23 februari 2011 @ 19:47 |
dank je... En word alleen maar beter... Sticker is van mijn cluppie... R2motorsport.nl ... Hier nog mensen in voor een toer-rit door Zeeland? | |
#ANONIEM | woensdag 23 februari 2011 @ 20:36 |
Wanneer? Met wie? Meer info graag. ![]() | |
Mikkie | woensdag 23 februari 2011 @ 23:32 |
De R2-motorsport rit? Die is ergens in april of mei, toch? Volgens mij valt die op een dag die voor mij lastig wordt... | |
Rizkant | donderdag 24 februari 2011 @ 06:04 |
![]() 1 mei... | |
TommyGun | donderdag 24 februari 2011 @ 08:45 |
Veel info daar inderdaad, heb al leuke dingetjes gezien om aan de auto te doen ![]() Sowieso maar beginnen met de Parkmatic S4 PDC ![]() | |
Mikkie | donderdag 24 februari 2011 @ 09:16 |
Ik had 'm gezien op BMWportal ja. Moet er nog even over nadenken. Wellicht moet ik werken, en zo niet, dan is een vrije zondag best fijn ![]() | |
Tarado | donderdag 24 februari 2011 @ 11:05 |
Inderdaad een goed alternatief, ik laat nu de mijne reviseren, kost wat tijd maar zal in ieder geval stukken goedkoper uitkomen | |
YoshiBignose | donderdag 24 februari 2011 @ 11:34 |
Mogen er ook E21's mee? En als m'n motor uitvalt gaan jullie me dan helpen? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 februari 2011 @ 11:59 |
Op zich zou 1 mei wel kunnen. Ik zal eens op die site kijken wat de bedoeling is. ![]() | |
Rizkant | donderdag 24 februari 2011 @ 12:04 |
elke BMW mag mee... Zitten alleen aan een max. van 50 auto's.. Dit is gewoon groot zat en voor de ons als team te behappen om alles bij elkaar te houden... Zeker wat betreft kruisingen afzetten etc.. Check onze site ff en laat een berichtje achter in het topic of je mee gaat of niet... Kan je ook hier doen... (als ik het niet over het hoofd zie... ![]() Niks verplicht, alleen een goed humeur en gezelligheid.... | |
#ANONIEM | donderdag 24 februari 2011 @ 12:10 |
Het gaat in één grote sliert achter elkaar aan? Tempo zal dan vrij laag zijn, neem ik aan. ![]() Geen inschrijfkosten? Nog iets geregeld que eten? En ik begrijp dat ik me op dat forum eerst moet registreren om mee te kunnen? | |
Rizkant | donderdag 24 februari 2011 @ 12:33 |
Tempo ligt redelijk ... Soms wat langzamer en soms wat sneller... Ligt erg aan de drukte op de weg... Vorig jaar lag het tempo vrij hoog... Hebben we zelfs nog een stukje bij de route geplakt.. Volgens mij hoef je niet te registreren bij ons om het topic te lezen toch? Je mag je altijd aan melden bij mij.. We hebben ook diversen topics op andere BMW sites.. Geen inschrijfkosten... We zijn liefhebbers, geen commerciële instelling.... Doneren kan altijd.. ![]() Vraag me nog geen precieze details over routes en stopplaatsen... Die zijn bij mij ook nog niet bekend! Er word zowiezo een paar keer gestopt voor een fotootje/ hapje /drankje /wc! | |
Rizkant | donderdag 24 februari 2011 @ 12:39 |
Linkje naar promo-film van vorig jaar . Zitten ook beelden tussen van zomer meeting 2009 Weer zat niet mee vorig jaar... Hopen dit jaar op beter weer natuurlijk! | |
rival | donderdag 24 februari 2011 @ 13:03 |
De OP is weer eens niet volledig ![]() | |
Mikkie | donderdag 24 februari 2011 @ 15:21 |
Ik hou het even in gedachten, Rizkant. Misschien ben ik vrij en dan is een toerritje best leuk natuurlijk. Al heb ik geen heel speciale Bimmer ![]() | |
Tarado | donderdag 24 februari 2011 @ 15:24 |
Op dat filmpje zijn 9 van de 10 ook niet bijzonder dus dat zal geen probleem zijn lijkt me | |
zimmerzimmer | donderdag 24 februari 2011 @ 15:41 |
Ok sorry voor de late reactie op Alicey en Yoshi: Hij maakt idd meer geluid bij het optrekken dan tussendoor, of hij harder moet pompen weet ik niet dat kan ik niet horen. heb mn pa er naar laten luisteren en die zegt dat het gewoon mn kleppen zijn maar dat was eerst niet en ik vind het ook anders klinken dan mn vorige bmw waarbij je de kleppen ook altijd hoorde. Anyways mn olie is laatst nog vervangen dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt me. Ik ga over een week naar NL verhuizen, woon nu nog in Duitsland en ik wil hem meenemen, Misschien ga ik m in NL maar verkopen want zie dat de wegenbelasting me te gortig wordt om af en toe in die auto te rijden :p als student zijnde. | |
Mikkie | donderdag 24 februari 2011 @ 15:43 |
Da's waar. Al heeft daar iedereen in elk geval grote velgen, kom ik aan met m'n 16" ![]() ![]() | |
Rizkant | donderdag 24 februari 2011 @ 18:11 |
Haha dat maakt niet uit... Take pride in your ride... Behalve als je met poly bumpers etc. rijdt! ![]() | |
Hyperdude | donderdag 24 februari 2011 @ 18:45 |
Iemand nog in de markt voor een redelijk loaded E39 520D met een "on-logische" ![]() Ik heb al een paar keer mijn BMW-inruilers bij de BMW dealert hier zien eindigen; de dealer zet auto's met hoge km. standen snel weg. Als je het onderhoud even goed nakijkt hoeft het geen onverstandige koop te zijn. Dit is niet mijn auto en ik heb ook niks met ABC te maken. ![]() http://www.autotrader.nl/(...)er=1&total=21&pos=12 NB. de on-logische km. stand maakt het wel wat minder waarschijnlijk dat deze bij een dealer vandaan komt volgens mij. Ik zat even te kijken naar een F11 520D ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 24-02-2011 18:51:37 ] | |
Bowny | donderdag 24 februari 2011 @ 18:51 |
Je was zeker aan het zoeken n.a.v. mijn post in een ander topic ? ![]() | |
Hyperdude | donderdag 24 februari 2011 @ 19:03 |
Neuh, Maar ik dacht eerst; niet veel voor zo'n bak. Totdat ik de opmerking over de km. stand las. | |
YoshiBignose | donderdag 24 februari 2011 @ 19:14 |
Ja ik zie dat wel vaker staan km-stand onlogisch ![]() | |
Yuri_Boyka | donderdag 24 februari 2011 @ 19:18 |
Kwam deze tegen.. Mooi dingetje niet? http://link.marktplaats.nl/413931027 | |
Mikkie | donderdag 24 februari 2011 @ 19:22 |
Ja daar kun je geen hol mee. En onlogisch, ik gok bij zo'n bak op een invoer/typfout. Want frauderen en dan alsnog met 3,5 ton te koop zetten? Maak er dan 220k van ofzo. | |
YoshiBignose | donderdag 24 februari 2011 @ 19:31 |
Net echt ![]() | |
Maharbal | vrijdag 25 februari 2011 @ 09:47 |
Ik zou persoonlijk alleen geen 328i nemen, oude motor en die hadden vaker last van scheurende subframes. Afgezien van het feit dat de M3 een veel 'dikkere' body/fenders etc heeft ![]() Toen ik in Leeuwarden woonde hoorde ik niet super positieve verhalen over ABC-auto's. Heb ook nooit een goed gevoel gehad bij die mensen ![]() O, en het shortshift M pookje oogt inderdaad veel beter en schakelt nog beter ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Maharbal op 25-02-2011 09:54:13 ] | |
rival | vrijdag 25 februari 2011 @ 10:21 |
is de M52 toch? prima motor toch? ... zou er graag nog 1 willen ![]() | |
Maharbal | vrijdag 25 februari 2011 @ 10:26 |
Ik ging voor de M54, omdat de M52 wat meer kwaaltjes had in de E46 (en de M52 kwam zonder verstevigd subframe etc, dus scheurde vaker). Als je een M54 kunt nemen, doen. Is alleen maar een upgrade t.o.v. de M52 | |
The6thgate | vrijdag 25 februari 2011 @ 10:56 |
Nou! ik wil een e46 ![]() ![]() | |
Maharbal | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:02 |
![]() Ga inderdaad niet met je verstand kijken naar de aankoop ivm verbruik/onderhoud. Koop een goed onderhouden auto (onderhoudshistorie), dan valt het onderhoud mee. En het verbruik..tsjah, elke keer dat je in die auto stapt kun je weer met het verbruik leven ![]() Al voorkeuren? | |
The6thgate | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:19 |
Ik gok dat het t.z.t. een 318i wordt (rij zo'n 10.000p/j), qua kleur het liefst zilver of zwart en met een ecc. En hij moet volledig originieel zijn, heb een hekel aan styling. Het liefst heb ik er nog navigatie bij en een schuifdak, maar dan gaat het toch echt te duur worden. Hoe doet een 318i het qua meekomen met verkeer? Ik hoef geen stoplichtsprintjes te winnen o.i.d., maar een beetje van z'n plek komen is wel fijn ![]() | |
Maharbal | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:27 |
Ik keek ook naar zilver of zwart, totdat ik m'n huidige tegenkwam ![]() M'n moeder heeft een E46 316i (de 1.9L versie, dus eigenlijk de 318) automaat. Het komt prima mee met het verkeer, maar het is niet echt snel ofzo ![]() Was vandaag overigens bij de BMW dealer m'n pookje ophalen. Kwamen gewoon twee klanten naar me toe om me te complimenteren over m'n auto en de kleur haha ![]() | |
Mikkie | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:46 |
Iets voor Yoshi? ![]() http://actiespullen.nl/ Het is ook een mooie kleur ![]() Overigens, 6thgate, de 318i is geen strepentrekker, maar hij kan over het algemeen prima mee. Kostentechnisch is ie ook iets vriendelijker dan de 320i. Probeer er dan wel eentje van na september 2001 te vinden (faceliftmodel). De 318i van toen is 25pk sterker dan de préfacelift. Ook is ie vlotter en zuiniger ![]() | |
The6thgate | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:51 |
Wil er ook eentje van 2002 om die redenen ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 25 februari 2011 @ 18:26 |
Waterpijp? ![]() edit: ooooooh die pluche knuffels ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb een 318ci uit 2002. Je moet zeker niet de oude motor nemen die is traag en niet zuinig. De nieuwere (wat eigenlijk een 2.0 is) is al stukken beter. 143 pk is toch niet slecht, 9.3 sec naar de 100. Als je vol gas geeft word je toch een beetje in je stoel gedrukt dus je hebt niet het gevoel dat je een slak bent. In vergelijking met auto's van tegenwoordig ben je ongeveer even snel als een 1.4 TSI ![]() ![]() | |
Mikkie | vrijdag 25 februari 2011 @ 23:05 |
Het is ook niet eerlijk om de motoren van tien jaar terug te vergelijken met huidige producten. Als je per se wil poken moet je gewoon een 330 kopen ![]() | |
Yuri_Boyka | zaterdag 26 februari 2011 @ 01:42 |
In dat filmpje zie je van die blauwe lichten in de grill, iemand enig idee waar je deze kan kopen? | |
Mikkie | zaterdag 26 februari 2011 @ 09:37 |
Als je Google even gebruikt, ben je er zo achter. Voldoende winkels die het verkopen. Let wel op dat je voor kwaliteit gaat, aangezien die dingen nogal wat vuil en vocht te verwerken krijgen. En je bent knetterillegaal bezig als je die units aangesloten hebt zitten, dus bij een staandehouding ben je de lul. | |
Rizkant | zaterdag 26 februari 2011 @ 09:44 |
Hij heeft ze officieel uit een ambu/politie Dit zijn niet dezelfde.. Maar komt op hetzelfde neer.. http://www.strobesupply.nl/paginas/opbouw.htm Wat al gezegd is.. Knetter illegaal.. Ik heb ook flashers uit een ex-klpd.. [ Bericht 24% gewijzigd door Rizkant op 26-02-2011 09:54:47 ] | |
Mikkie | zaterdag 26 februari 2011 @ 09:49 |
Lijkt me wel geniaal om met die dingen een keer door te jakkeren ![]() | |
Sandyman | zaterdag 26 februari 2011 @ 10:25 |
Ik vraag me eigenlijk af hoe illegaal het eigenlijk is. Is het niet zo dat je alleen een boete kunt krijgen voor onjuiste verlichting? Verder doe je toch eigenlijk niks fout? Dat boetebedrag ligt volgens mij rond de 100 euro. | |
YoshiBignose | zaterdag 26 februari 2011 @ 10:28 |
Bij dat knipperende groot licht kan je een boete krijgen voor onjuiste verlichting en misschien nog voor het onterecht voeren van groot licht. Zal bij elkaar wel wat hoger dan 100 liggen. Volgens mij valt de boete van die blauwe ledjes ook nog wel mee, maar wordt ook meteen losgehaald en ingenomen dus dat spul ben je wel kwijt. Maar ja meestal gaat het ook nog gepaard met te hard rijden en inhalen via de vluchtstrook ![]() ![]() | |
Sandyman | zaterdag 26 februari 2011 @ 10:49 |
Ja dat is logisch. Die boetes krijg je er nog gewoon bij. ![]() | |
Mikkie | zaterdag 26 februari 2011 @ 12:37 |
Je mag maar één keer bekeurd worden voor hetzelfde feit, dus ze zullen de duurste wel pakken dan ![]() | |
Yuri_Boyka | zaterdag 26 februari 2011 @ 15:00 |
![]() | |
Mikkie | zondag 27 februari 2011 @ 00:07 |
Da's dan weer erg veel ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 februari 2011 @ 00:11 |
Zelfs dat is tamelijk sneu. | |
Mikkie | zondag 27 februari 2011 @ 00:25 |
Het gaat dan ook niet gebeuren, maar het lijkt me wel geinig om eens een keer 'vrij baan' te krijgen op die manier ![]() | |
Hyperdude | zondag 27 februari 2011 @ 10:02 |
https://www.politieacademie.nl/Pages/Welkom.aspx ![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 27 februari 2011 @ 10:59 |
Er zijn grenzen aan wat je ergens voor over kan hebben hè ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 februari 2011 @ 11:02 |
Hmm, ik denk dat de jongens die voorbijkomen razen in dikke BMW's met flitsers, best stoer werk hebben. Alleen zijn dat niet de banen die je kunt bemachtigen als starter. | |
Mikkie | zondag 27 februari 2011 @ 11:10 |
Dat is vaak DKDB of speciaal vervoer van DV&O. Ze hebben een uitgebreide training gehad en zijn fysiek en chauffeurtechnisch zeer competent, maar puntje bij paaltje zijn het nog steeds beveiligers. ![]() | |
Rizkant | zondag 27 februari 2011 @ 11:14 |
LOL ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 februari 2011 @ 11:15 |
Ik doelde meer op AT. | |
xaban06 | zondag 27 februari 2011 @ 19:43 |
oi | |
TommyGun | maandag 28 februari 2011 @ 09:01 |
Sinds vrijdag in het bezit van een E46 318, en moet zeggen; het rijdt heerlijk ![]() Ik heb wel een issue... zodra de motor goed warm is (bijvoorbeeld na een stuk snelweg + stuk file rijden) begint deze te fluiten. Wanneer je gas geeft is het gefluit weg, maar zodra je gas terug neemt of de motor stationair laat lopen dan komt het weer terug (en hard ook). Het lijkt me niet dat dit iets met de koeling te maken heeft, aangezien de temperatuurmeter netjes in het midden blijft staan. Iemand enig idee? V-snaar of iets dergelijks? | |
Maharbal | maandag 28 februari 2011 @ 09:22 |
Gefeliciteerd! ![]() Dat gefluit: ergens een lekke vacuumslang? Is het echt gefluit, of gepiep? | |
TommyGun | maandag 28 februari 2011 @ 09:25 |
Thanks. Ja lastig te zeggen... het klinkt als een lange fluit, maar dusdanig hard dat een constante piep ook goed mogelijk is. De toonaard verandert echter wel een beetje naarmate je met het gaspedaal speelt. Overigens bedenk ik me net dat ik zaterdag ook wat problemen had met stationair draaien toen 'ie koud was; neigde steeds naar afslaan. Maar dat is een minuut later ook weer weg en treedt verder niet meer op (wanneer warm). Wellicht toch iets met vacuüm, valse lucht aantrekken of zo? [ Bericht 1% gewijzigd door TommyGun op 28-02-2011 09:54:26 ] | |
Bowny | maandag 28 februari 2011 @ 09:47 |
Lekkere auto heb je gekocht dan..... ![]() Bij mij komt er echt never nooit niet meer een '99 318i voor de deur. Auto heeft me nooit in de steek gelaten, maar d'r zitten zoveel irriteerpunten aan die auto. Het lijkt wel of '99 echt een doemjaar voor de E46 was. | |
Maharbal | maandag 28 februari 2011 @ 09:48 |
Als 'ie dan ook nog eens lastig stationair loopt zou ik in ieder geval even de slangen controleren (je hebt daar geloof ik ook spuitbussen voor om te kijken waar het eventueel vandaan komt). Of eventueel een temp.sensor? Een scheurtje/gaatje in een vacuumslang kan altijd gebeuren, hoeft niet een gigantisch euvel te zijn (als dat het is). Bij mijn auto is de radio/radio-module waarschijnlijk stuk, kost me ~¤250 euro. So be it, met dit soort kleine dingen houd je rekening als je een 2ehands auto koopt (ik iig wel). | |
TommyGun | maandag 28 februari 2011 @ 09:49 |
Mwoah verder is 'ie absoluut niet in slechte staat hoor. Problemen met techniek hou je altijd, vroeg of laat steekt er altijd wel iets de kop op. Ik hoop alleen dat het gewoon iets simpels is al een slang of riem, maar gezien het feit dat 'ie compressie genoeg heeft en zo maak ik me niet zo'n zorgen. Ik zal inderdaad eens m'n monteur bellen vanavond. Temp. sensor lijkt me niet, want dan zou 'ie (de naald) toch niet bewegen? [ Bericht 13% gewijzigd door TommyGun op 28-02-2011 09:58:25 ] | |
TommyGun | maandag 28 februari 2011 @ 09:55 |
Dat sowieso. Ik hou wat geld opzij om de auto helemaal naar mijn smaak te maken maar ook wat voor onvoorzien onderhoud. Daarnaast heb ik nog een maand garantie en de verkoper deed alles behalve moeilijk wat betreft eventuele mankementen betreffende motor/bak dus ik kan ook nog even teruggaan. Bedankt voor het meedenken ![]() | |
YoshiBignose | maandag 28 februari 2011 @ 09:58 |
Uit welk jaar kwam je 318i nou? | |
TommyGun | maandag 28 februari 2011 @ 09:59 |
'99, 142k-KM gelopen. | |
Bowny | maandag 28 februari 2011 @ 10:00 |
Het zijn vaak ook maar kleine dingen hoor, maar iedere keer 100 hier en 100 daar tikt aardig aan. Het is gelukkig wel zo dat 9 van de 10 problemen terug te vinden zijn op 't internet, dus typische E46 kwaaltjes, waardoor je vaak zelf al een diagnose kunt stellen. ![]() | |
TommyGun | maandag 28 februari 2011 @ 10:03 |
Uiteraard, maar je moet er wat voor over hebben hè... Wil je dat onderhoud niet dan koop je of een gloednieuwe Bimmer (te duur ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 28 februari 2011 @ 10:11 |
Oh een M43 ![]() | |
TommyGun | maandag 28 februari 2011 @ 11:24 |
Oh je zit ook al op GoT ![]() Je hebt gelijk, het is misschien iets te voorbarig om nu al de waterpomp/visco uit te sluiten. Wellicht dat ik dan twee afzonderlijke problemen heb? Het vacuüm (stationair problemen) en een probleem met bovenstaand wat betreft de fluittoon. | |
YoshiBignose | maandag 28 februari 2011 @ 11:54 |
Tja stationair kan ook weer verschillende dingen zijn dat is altijd zo irritant ![]() Maar goed ik heb verder ook niet heel verstand ervan, alleen uit ervaring en wat dingen die ik heb gelezen op E46 forums ![]() | |
rival | maandag 28 februari 2011 @ 12:49 |
je hebt ook een belastingsvrije 7 serie toch ![]() | |
TommyGun | maandag 28 februari 2011 @ 19:13 |
Het afslaan is vrijwel zeker de stappenmotor. Starten -> toerental zakt onder de 1000 rpm -> motor slaat af. Wanneer je de toeren handmatig boven de 1000 rpm houdt treedt het probleem niet op. Wat betreft het fluiten: de verkoper verdenkt de compressiepomp, maar kan dat niet met zekerheid zeggen (uiteraard). To be continued! | |
Hyperdude | maandag 28 februari 2011 @ 19:19 |
Wa bedoel u met compressiepomp? | |
Maharbal | maandag 28 februari 2011 @ 19:31 |
Ik wilde stappenmotor zeggen maar ik ben 't vergeten ![]() | |
TommyGun | maandag 28 februari 2011 @ 20:07 |
Ik ga zo meteen even naar de monteur. Compressiepomp vindt hij vreemd, naar zijn weten zit op dit model geen vacuümpomp maar wat betreft het stationair lopen verdenkt hij ook de stappenmotor en mogelijk de bijhorende slang c.q. rubber bij de luchtinlaat. Het fluiten is echter moeilijk te reproduceren dus dat is even bezien... | |
Gkhn | maandag 28 februari 2011 @ 20:16 |
Hoi ben ik weer. De CV op mijn e30 werkt niet. Als de motortje van de bagage aangestuurd word dan beweegt de tankdop mee, maar deze gaat dan onmiddelijk weer terug. Als k de linkerdeur op slot doe dan gaan de overige niet. Eenmaal op slot gaat het ook heel moeilijk van slot, en vice versa aan de rechterdeur. Help ![]() | |
YoshiBignose | maandag 28 februari 2011 @ 20:23 |
Vacuumpomp weet ik niet zeker, die zit op mijn 318ci in ieder geval wel (N42) maar M43 volgens mij idd niet. | |
#ANONIEM | maandag 28 februari 2011 @ 20:31 |
Binnenkort voor het eerst naar de APK en meteen een klein beurtje. Wel een paar dagen na de vervaldatum, maar dat moet maar even. Binnen een maand krijg je toch geen boete. | |
Mikkie | maandag 28 februari 2011 @ 20:49 |
Ik moest meteen aan jou denken Haarbal ![]() http://www.bmwportal.nl/b(...)te-staat-t17345.html | |
Maharbal | maandag 28 februari 2011 @ 21:10 |
Persoonlijk heb ik liever half-leder, en het is de oude motor (+ oud stuur!). Verder wel leuk ding, maar ik vermeed eigenlijk de oudere motoren. | |
TommyGun | maandag 28 februari 2011 @ 22:50 |
Oké dan, advies van de monteur: laten repareren onder garantie bij de verkopend handelaar. De motor krijgt valse lucht, vermoedelijk doordat er iets niet in orde is met de aansturing van de stationaire omloopklep of de klep zelf. Warm draait de motor teveel toeren: bijna 1500 rpm, en koud te weinig: 1000 rpm. | |
YoshiBignose | maandag 28 februari 2011 @ 23:01 |
Hmmm? Tja als je garantie hebt.... Mijne loopt warm 600 rpm stationair ![]() 130.000 gereden maar en 8000 euro. Hmmm... | |
Bowny | maandag 28 februari 2011 @ 23:14 |
En hij heeft dat ding pas 4 maanden....en degene ervoor die het heeft geimporteerd heeft er ook niet echt lang mee gedaan. Vreemd? Hij heeft er 10.5k voor betaald, 2k aan beurten en vraagt er 8k voor......Ow noooeessss!! De beruchte maandelijkse afschrijving geldt ook voor oudere BMW's ![]() [ Bericht 50% gewijzigd door Bowny op 28-02-2011 23:26:05 ] | |
Mikkie | dinsdag 1 maart 2011 @ 00:55 |
Ja vreemd is het wel, dat die unit alweer zo snel weggaat. En de afschrijving die Dat oude stuur zou me niet zo boeien. Het is wel intens lelijk, maar ook voor 300 euro te vervangen voor een MF (M-)sportstuur ![]() ![]() | |
DoimuN | vrijdag 4 maart 2011 @ 08:04 |
Mocht gister even een rondje in een 1-serie rijden, normaal ben ik nooit gecharmeerd van de einzer maar dit was een 130i. Ik verwachte er niet teveel van, ik dacht dat het weer zo'n standaard leasebak was met een stomme diesel erin. Maar gelijk bij het instappen merkte ik al dat het interieur wat sportiever was, waarschijnlijk alleen sportstoelen lol. Maar goede lendensteun en lekker zo'n uitschuifbaar gedeelte voor in je knieholten. Super. Nadat ik de stoel uit de '10 over 9' stand had gehaald kon ik mijn reis beginnen. Meteen bij het startte gromde hij een beetje, hierdoor was echt echt blijverrast! Meteen viel mijn blik op de toerentellen en ik zag dat het niet zomaar een stomme diesel was maar een benzine auto, erg fijn. Optrekken deed hij echt lekker snel, snel zat om er echt goed plezier aan te beleven. Ik vond hem wel een beetje uitnodigen tot asociaal weggedrag, maar dit heb je natuurlijk zelf in de hand. Lekker strak in de bochten zoals je van bmw gewend bent en ook omdat hij lekker strak afgeveerd was. Ik wel snellere auto's gereden maar daar weetje van dat ze hard gaan maar bij deze was het totaal onverwacht en daarom extra leuk! Ik heb hier met middag je spelen veel meer plezier aan beleeft dan met verschillende sportauto's, hij is ook zo lekker onopvallend. Enige probleem is dat ik de einzer niet zo mooi vind, beetje doorgezakt. Maar wie weet is dit wel het begin van iets mooi en rij ik ook een einzer wanneer ik een auto aanschaf. | |
Maharbal | vrijdag 4 maart 2011 @ 08:58 |
Ze sturen zeker wel fijn inderdaad, maar dat gevoel heb ik bij een hoop BMW's. Één van de dingen die mij zo trekt aan het merk ![]() | |
Maharbal | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:27 |
Bij mij zowel koud als warm 600/700 | |
YoshiBignose | vrijdag 4 maart 2011 @ 10:32 |
Nou en, ik heb een 4 in lijn dus dan is het stoerder ![]() | |
Mikkie | vrijdag 4 maart 2011 @ 13:41 |
Mijn vier in lijn zit gewoon op 900 toeren stationair...dus nu ben ik niet stoer ![]() | |
Yuri_Boyka | vrijdag 4 maart 2011 @ 13:46 |
Ik wil een BMW maar geen geld.. ![]() | |
Mikkie | vrijdag 4 maart 2011 @ 14:07 |
Werken en sparen, kerel! Dat hebben we allemaal moeten doen ![]() | |
TommyGun | vrijdag 4 maart 2011 @ 15:50 |
Inderdaad, of een lelijke Compact kopen ![]() | |
Mikkie | vrijdag 4 maart 2011 @ 16:13 |
![]() Koop dan niks. Ik vind dat zo niks hè, zo'n Compact. Echt een net-niet model. Lelijke koplampen, lelijke kont... bah. | |
rival | vrijdag 4 maart 2011 @ 17:16 |
Ik heb er 1 voor 500 staan, kopen? ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 4 maart 2011 @ 17:16 |
Ja bah, maar daardoor vaak wel scherp geprijsd en het is toch een BMW ![]() | |
rival | vrijdag 4 maart 2011 @ 17:16 |
ik rij nu in een 1.6 4cilinder... weetje hoe gaar ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 4 maart 2011 @ 17:24 |
Suzuki Alto 0.8 dat is gaar. Een BMW is nooit gaar mafkees! | |
TommyGun | vrijdag 4 maart 2011 @ 18:12 |
Mijn E46 is als het goed is weer gemaakt. Er zat een vacuüm lekkage bij het spruitstuk dat voor valse lucht zorgde en de stappenmotor was vies. Het fluitende geluid komt overigens van de ventilator, dus vermoedelijk de visco koppeling. Is vervangen dan verstandig? | |
YoshiBignose | vrijdag 4 maart 2011 @ 18:34 |
Ik zei het toch ![]() | |
TommyGun | vrijdag 4 maart 2011 @ 18:38 |
Inderdaad ![]() *EDIT zie volgende reactie* [ Bericht 17% gewijzigd door TommyGun op 06-03-2011 11:04:54 ] | |
Rizkant | zaterdag 5 maart 2011 @ 13:32 |
![]() | |
TommyGun | zondag 6 maart 2011 @ 11:07 |
Goed, de auto gisteren opgehaald maar volgens de monteur aldaar heb ik geen visco koppeling maar een elektrische ventilator? Mijn 'eigen' monteur is de gehele week op vakantie dus aan hem kan ik het niet vragen. Even langs de dealer gaan wellicht? Sowieso ben ik benieuwd of het morgenochtend weer optreedt (stuk snelweg + geheid ook file), maar stiekem hoop ik van niet en dat het de vacuüm lekkage was die ik hoorde... Mocht het geluid wel terugkeren dan zet ik de auto gewoon even aan de kant en ga ik luisteren! | |
Hyperdude | zondag 6 maart 2011 @ 11:10 |
Kan je toch zo zien of je een viscokoppeling hebt of een electrische ventilator? De ene is een rond ding met allemaal ribbels (niet zo'n ding ![]() De andere is een electromotor. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 6 maart 2011 @ 11:10 |
Oh dat kan best dat de E46 elektrische ventilator heeft eigenlijk nooit opgelet, zit een hele kap op ![]() | |
TommyGun | zondag 6 maart 2011 @ 11:11 |
Dat ga ik jullie morgen vertellen, geluid of niet; nu ben ik toch nieuwsgierig wat er in zit ![]() | |
daNpy | zondag 6 maart 2011 @ 11:14 |
Mijn E46 heeft een elektrische fan ![]() Een E36 heeft nog een visco. | |
TommyGun | zondag 6 maart 2011 @ 11:23 |
Iemand anders zegt ook elektrische fan. Daar ga ik maar vanuit dan! ![]() | |
YoshiBignose | zondag 6 maart 2011 @ 14:57 |
![]() Nu met 15" alpina's! ![]() | |
Hyperdude | zondag 6 maart 2011 @ 15:00 |
Cool, een echte 315 ![]() | |
YoshiBignose | zondag 6 maart 2011 @ 15:03 |
Hey niet zo stoer ![]() | |
daNpy | zondag 6 maart 2011 @ 15:26 |
No shit ![]() | |
Hyperdude | zondag 6 maart 2011 @ 16:36 |
Maar wel coole Alpina's ![]() | |
Bargehassus | zondag 6 maart 2011 @ 17:40 |
Prachtige 3! ![]() Ik heb me laten vertellen dat het nog best lastig is om aan dat type Alpina's te komen? | |
YoshiBignose | zondag 6 maart 2011 @ 17:52 |
Klopt die zijn er echt nog weinig. Moest naar limburg en deze stonden te koop in belgie dus kon het een beetje combineren. Het zijn geen echte alpina's (die kosten al gauw 1500) maar wel mooi. | |
Bargehassus | zondag 6 maart 2011 @ 18:13 |
Ik had onder mijn vorige 3 (E46) ook replica's. Die echte zijn inderdaad schrikbarend duur. En het gaat toch om de looks. Natuurlijk, echte zijn helemaal ubervet, maar ik was (en zou zijn) tevreden met de replica's. | |
Mikkie | zondag 6 maart 2011 @ 20:05 |
Mja, je kunt ook net zo goed replica's hebben. Alleen de échte kenner zal het wellicht zien, maar lekker belangrijk. Als je nou een M3 of een M5 hebt is dat een ander verhaal en een toegevoegde waarde, maar bij een doorsnee E46 zou dat me echt niet uit maken ![]() | |
YoshiBignose | zondag 6 maart 2011 @ 20:43 |
Ja is ook zo en ik ben er blij mee. Dit is toch eigenlijk DE E21 velg. 15" is ook precies groot genoeg, de rest wordt aso en zelfs lelijk. Banden zijn wat breder 195 tov 175 wat ik had. Je merkt het wel met sturen (is nog wat zwaarder) maar je kan voor je gevoel harder door de bocht. Blijft echt goed stabiel. Heerlijk knallen ![]() | |
daNpy | zondag 6 maart 2011 @ 21:50 |
Al in de regen gereden? ![]() | |
Hyperdude | zondag 6 maart 2011 @ 21:55 |
Als de kwaliteit goed is misschien wel. Zit veel bagger tussen de neppertjes. Nog een paar weken en dan gaan de originele Alpina BBS-jes er hier weer onder. ![]() ![]() | |
daNpy | zondag 6 maart 2011 @ 21:55 |
Met hem ^^ | |
YoshiBignose | zondag 6 maart 2011 @ 22:03 |
OZ dacht ik, die zijn toch nog wel oke? Nee nog nooooooooooooit | |
daNpy | zondag 6 maart 2011 @ 22:04 |
Geen verschil gemerkt? | |
YoshiBignose | zondag 6 maart 2011 @ 22:08 |
Met m'n E46 achter 255 ja. Ik denk, dat afhankelijk van de band, de 195 zomerbanden die ik nu heb meer grip hebben in de regen dan de 175 winterbanden die erop zaten ![]() Voor heb ik de michelin gedaan en achter mabor. Moet toch kunnen driften ![]() | |
TommyGun | maandag 7 maart 2011 @ 08:34 |
Ow ja, voorjaarsvakantie en zo... lekker rustig op de weg richting het Zuiden ![]() | |
Mikkie | maandag 7 maart 2011 @ 13:16 |
Daar heb je zeker gelijk in. Als je troep koopt merk je dat ook meteen. Maar da's met alle onderdelen. BMW maakt zelf ook niet alles 100% (getuige de kwaaltjes van de E46), dus soms kunnen replicaonderdelen een prima alternatief zijn ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 8 maart 2011 @ 17:08 |
Iemand nog een E21 motorkap in ascotgrau metallic liggen? ![]() Om 1 of andere reden gaat de lak eraf. Ik denk misschien opnieuw gespoten ooit, maar dus niet echt goed gedaan ![]() ![]() ![]() ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 8 maart 2011 @ 17:31 |
Das inderdaad zonde ja, volgens mij zie je die velgjes nog wel eens terug onder vw's... wist ni dat ze zo duur waren ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 8 maart 2011 @ 17:40 |
Hmmm tja, maar je kan ook niet zomaar E30 velgen onder een E21 pleuren daarom is er nogal weinig keus. ET18 is het. | |
FalleNk810i | dinsdag 8 maart 2011 @ 17:43 |
Hmm en anders wordt t spacer werk of wielkasten kloppen ![]() | |
Yuri_Boyka | dinsdag 8 maart 2011 @ 18:27 |
dnzl | dinsdag 8 maart 2011 @ 19:10 |
Iemand een idee hoe het kan dat mijn knipperlampen maximaal 3x knipperen (of helemaal niet). Na die 3x knipperen houden ze ermee op, zowel via de stuurschakelaar als de alarmknop. Hoe moet ik handelen? | |
Hyperdude | dinsdag 8 maart 2011 @ 19:39 |
Als ik in de OP kijk heb je een E30 316. Bij een oudere auto zou ik eerst de aardeverbindingen eens goed controleren/schoonmaken/vastdraaien. Slechte aarde kan allerlei vage problemen veroorzaken. En fixen kost ¤0,0 ![]() Als dat niets oplevert zal je knipperautomaat/relais wel kaduuk zijn. | |
The6thgate | dinsdag 8 maart 2011 @ 19:50 |
Bij mij in de buurt staat ook een matzwarte M5, maar ik kan 'm toch niet mooi vinden. | |
TommyGun | dinsdag 8 maart 2011 @ 20:34 |
Een vraag waarvan ik het antwoord (of een gelijkwaardige situatie) niet kan vinden: klopt het dat het volume van de radio zich aanpast aan de rijsnelheid? Dat idee heb ik namelijk wel... Sta ik stil voor een stoplicht dan is het volume lager dan ingesteld, en begin ik te rijden dan gaat het volume naargelang de snelheid omhoog. Ik heb de originele Business radio in mijn E46. | |
Mikkie | dinsdag 8 maart 2011 @ 20:39 |
Dat klopt ![]() | |
Yuri_Boyka | dinsdag 8 maart 2011 @ 20:43 |
Ik zit nog steeds hard te twijfelen welke ik nou mooier vind, de M3 of de M5. De M3 is gewoon een beest maar de M5 is comfort + een beest. | |
Mikkie | dinsdag 8 maart 2011 @ 20:47 |
De M3 is meer sportief vind ik. De M5 is meer een powersedan. Ik zou liever voor de M5 gaan, wat meer ruimte en gebruiksgemak (zo'n coupé is wel mooi, maar praktisch vind ik 'm niet). Al is een E61 550i ook een prima kar hoor. Een V8 ipv een V10 en 367pk ipv 507, maar je hoeft je alsnog niet te schamen. Dikke powerbak voor 50k minder dan een M5. | |
TommyGun | dinsdag 8 maart 2011 @ 20:53 |
Weer wat wijzer geworden, dank U! | |
Yuri_Boyka | dinsdag 8 maart 2011 @ 21:16 |
Ja precies wat jij zegt, M3 sportief beest maar een M5 een chique beest. | |
rival | donderdag 10 maart 2011 @ 09:31 |
M5 natuurlijk ![]() ![]() | |
Mikkie | donderdag 10 maart 2011 @ 11:03 |
Wel jammer van die velgen, die passen er niet bij in dit geval ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 maart 2011 @ 11:14 |
Waarom nou weer zo'n gesjonnieficeerde? | |
daNpy | donderdag 10 maart 2011 @ 13:20 |
Tjoening jongu | |
Mikkie | donderdag 10 maart 2011 @ 16:36 |
Wel mooi 400pk, zo'n unit ![]() | |
Hyperdude | donderdag 10 maart 2011 @ 16:43 |
Geef mij maar een 520D Automatique Rij je iedere M5 bij de eerstvolgende pomp voorbij. ![]() | |
Tarado | donderdag 10 maart 2011 @ 16:58 |
![]() ![]() Kost wel wat | |
rival | vrijdag 11 maart 2011 @ 08:29 |
sorry! ![]() ![]() vriendjes? ![]() | |
Moody | vrijdag 11 maart 2011 @ 18:49 |
Heb toch maar een 335i '07 gekocht (ipv 630i), kan 'm volgende week ophalen. De 6 was na lang wikken en wegen toch een tikkie te ordi. De 335i is meer een wolf in schaapskleren. Wat een motor zeg ![]() Zal eens wat mooie plaatjes posten als ik 'm heb ![]() | |
Maharbal | vrijdag 11 maart 2011 @ 18:51 |
Wat mij betreft de betere keuze ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 11 maart 2011 @ 18:58 |
Nice ![]() ![]() | |
Mikkie | vrijdag 11 maart 2011 @ 19:02 |
Ook een bijzonder goede keuze hoor! Zo'n 335 hoef je je absoluut niet mee te schamen, zeg maar ![]() | |
Moody | vrijdag 11 maart 2011 @ 19:07 |
Een koepje inderdaad. Hij gaat veel te hard, maar het is altijd fijn om te weten dat je wat over hebt ![]() Daarbij is de restwaarde van de 335i ook best prettig. | |
Yuri_Boyka | vrijdag 11 maart 2011 @ 19:41 |
Pics als je hem hebt. ![]() | |
Moody | vrijdag 11 maart 2011 @ 21:11 |
Zeker ![]() Kom er trouwens net pas achter via de optielijst dat er een Logic7 geluidssysteem (13 speakers) in zit. Is dat de moeite waard? ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 11 maart 2011 @ 22:10 |
Wel de 335i tag eraf halen he ![]() | |
Moody | zaterdag 12 maart 2011 @ 00:00 |
Wrom? | |
YoshiBignose | zaterdag 12 maart 2011 @ 00:02 |
Je wil toch een wolf in schapenkleren ![]() | |
Yuri_Boyka | zaterdag 12 maart 2011 @ 00:24 |
Als je van goed kwaliteits geluid houd wel. I'll do it. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 12 maart 2011 @ 11:55 |
Hmm..ben een leuke E21 323 tegengekomen en ga er komende week naar kijken als vervanging van 1 van de type1 crx-en.. http://www.vanderaa-autos.nl/index.php?category=tot2500 | |
#ANONIEM | zaterdag 12 maart 2011 @ 11:57 |
link werkt niet geheel zie ik...op classics en bmw staat ie...een 81-er. | |
Hyperdude | zondag 13 maart 2011 @ 09:52 |
Iemand al eens de radiator moeten laten vervangen bij een E46? Mijn radiator hangt aan de onderzijde in een boogje; alsof ie opgeblazen is. Verder nog niets van gemerkt; vrijwel geen lekkage/bijgevuld, maar wel iets zweten waar te nemen. Volgens de garagedudes kan ie bij hogere temperaturen/doorrijden zomaar ineens klappen. As. vrijdag plaatsen ze een nieuwe. Incl slangen en expansievat, als we toch bezig zijn. 330i, 245K kms. Bij de E36 325i ook al eens zo'n bol staand expansievat vervangen. Vooruitgang? ![]() Ziet er goed en leuk uit, beetje jammer van die speakerroosters in de deuren. Wel prijzig die dingen; of ligt dat aan mij? Kon je 5 jaar geleden nog een aardige E30 M3 voor vinden. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 13 maart 2011 @ 10:41 |
Die rode? Ziet er goed uit, maar omschrijving lijkt niet echt te kloppen. Heeft geen 195 pk. Helaas ook dat het een 4-bak is. Ik had er geen 8k voor gegeven, ook al is die verder in hele goede staat. | |
Gokhan03 | zondag 13 maart 2011 @ 19:50 |
Al mijn raamrubbers van mijn E36 compact zijn in slechte conditie. Waar kan ik ze eigenlijk halen? Ik keek op realoem maar ik kan de juiste onderdeelnummers ook niet vinden. Weten jullie het?:) | |
Microtubuli | zondag 13 maart 2011 @ 21:37 |
Als de raamrubbers al gaan slijten dan zal de rest ook niet meer in topstaat verkeren, ding is tenslotte ook al +12 jaar oud. Mooi excuus om voor een nieuwe(re) Bimmer te gaan kijken zou ik zeggen! | |
Gokhan03 | zondag 13 maart 2011 @ 21:49 |
Ik heb hem pas eind december gekocht. En dat de raamrubbers versleten zijn betekent niet dat de auto op is. Een beetje liefhebber onderhoud zijn auto toch ![]() Ik heb al zo n 3000 kms gereden en mijn oliepijl is nog steeds op max. Dat verbaasd me echt. Met mijn oude E39 die slecht was onderhouden door de vorige eigenaar die zoop 5 literolie in 3 maanden tijd. Dan lag hij ook echt droog. Voor de rest heb ik wat beginnende roest aan mijn wielkasten en doffe lak. Interieur ziet er verder goed uit. Maargoed een nieuwe bimmer zoeken is geen optie want als studentzijnde mag ik al blij zijn met dit ![]() Weet je waar ik die rubbertjes kan halen? | |
Microtubuli | zondag 13 maart 2011 @ 21:53 |
Helaas niet, maar waarom ben je van een E39 overgestapt op een E36? | |
Maharbal | zondag 13 maart 2011 @ 21:53 |
Ik stel voor dat je Micro niet al te serieus neemt. Die kerel trolled overal waar hij post ![]() | |
Microtubuli | zondag 13 maart 2011 @ 21:56 |
Wat bedoel je met trollen? Ik heb me namelijk voorgenomen om me serieus te gedragen in PTA, volgens mij ben jij nu degene die hier 'trollt' | |
Maharbal | zondag 13 maart 2011 @ 21:57 |
Random pics van zojuist bij de zee.![]() ![]() ![]() ![]() Iemand vertellen dat hij z'n auto moet inruilen omdat de raamrubbers versleten zijn valt bij mij onder trollen. Ik heb auto's gezien die nog geen jaar oud waren waarvan de rubbers al kak waren. [ Bericht 29% gewijzigd door Maharbal op 13-03-2011 22:02:58 ] | |
Gokhan03 | zondag 13 maart 2011 @ 22:01 |
Nou ik ben een student en ik rij 9 van de 10 keer alleen of samen met mn vriendin. Dan is zo n E39 best overbodig en ja ik moest ook wat bezuinigen omdat ik minder wilde werken naast mijn school. De E36 323TI vind ik voor mij de juiste auto. Ik wilde een sportieve,degelijke auto en ja ik ben nou eenmaal een bmw freak dus daarom de 323Ti :p Ik heb tot nu toe sinds 18e deze autos gehad: 2007-2008 E34 525i uit 1991 2008-2010 E39 523i uit 1996 2010 E36 323 Ti uit 1999 edit: Als de benzineprijzen dalen of ongeveer gelijk blijven wil ik later wel een E39 M5 hebben [ Bericht 5% gewijzigd door Gokhan03 op 13-03-2011 22:11:49 ] | |
YoshiBignose | zondag 13 maart 2011 @ 23:24 |
Je hebt idd wel alle turkenbakken gehad nu ![]() | |
Microtubuli | zondag 13 maart 2011 @ 23:28 |
Als die aankoop afhankelijk is van de benzineprijs dan vraag ik me af of het wel verstandig is om er één aan te schaffen. Want met de brandstof alleen ben je er niet, wat denk je dat zo'n M5 apparaat kost aan onderhoud? | |
Hyperdude | zondag 13 maart 2011 @ 23:36 |
Heb je geen geld meer over voor een tele- of zoomlens? ![]() | |
YoshiBignose | zondag 13 maart 2011 @ 23:43 |
Hij zegt ook LATER, dus ongetwijfeld kan ie het nog niet betalen. Maar goed, benzine zal toch nooit meer gaan dalen, tenminste daar ga ik niet vanuit. Een M zal ook altijd duur blijven, dus ook verzekering wegenbelasting en natuurlijk onderhoud. Een E39 540i gaat ook al erg hard hoor en is wat beter betaalbaar ![]() | |
Microtubuli | zondag 13 maart 2011 @ 23:45 |
Aan de kwaliteit te zien met een gsm gemaakt. | |
Gokhan03 | maandag 14 maart 2011 @ 00:09 |
hahahahahahahah waarom hoor ik dat zo vaak :p | |
Maharbal | maandag 14 maart 2011 @ 08:37 |
Dit dus. | |
Maharbal | maandag 14 maart 2011 @ 08:38 |
![]() | |
Moody | maandag 14 maart 2011 @ 09:55 |
Welke tuning raden jullie aan voor een 335i? Ik ben niet uit op "het onderste uit de kan", maar vindt extra prestaties en (een tikkie) beter verbruik wel interessant. Als de fabrieksgarantie behouden kan blijven is dat natuurlijk een plus ![]() Is Ziptuning een aanrader? | |
YoshiBignose | maandag 14 maart 2011 @ 10:10 |
Kom op man, je hebt een 335i dat ding gaat al godsgruwelijk hard waarom wil je nou nog gaan tunen. Garantie van BMW vervalt altijd bij tunen. Bovendien is beter verbruik altijd relatief... betere prestatie = meer verbruik zo simpel is het. Want als je auto harder gaat ga je ook harder rijden vooral in een BMW ![]() Maar goed, dat is de twin turbo N54 motor toch? 300 paarden en je wilt er nog meer ![]() Misschien dat dit overzicht interessant voor je is: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=374508 Je ziet dat er tot wel 80 pk extra mogelijk is ![]() | |
rival | maandag 14 maart 2011 @ 10:16 |
als de auto beter presteerd en je blijft zelf hetzelfde rijden dan verbruik je uiteraard een stuk minder ![]() Ombouw M50 is (met wat vertraging ![]() | |
Moody | maandag 14 maart 2011 @ 10:17 |
Ik ben gewoon aan het inventariseren. Als ik wil tunen, gebeurt dat toch pas na een half jaar, als ik de auto beter ken. Als ik sommige verhalen leest over overhitte motors en kapotte turbo's is het inderdaad beter om tevreden te zijn met 300pk, ook geen ramp inderdaad ![]() | |
Maharbal | maandag 14 maart 2011 @ 10:18 |
Als ik iets heb geleerd van vermogen in auto's....is dat je er snel aan went en dat het nooit genoeg is ![]() Overigens zijn er ongetwijfeld tuners die chiptunen met behoud van fabrieksgarantie, net zoals Abt voor audi doet bijvoorbeeld. | |
YoshiBignose | maandag 14 maart 2011 @ 10:27 |
Ze nemen de garantie vaak over dan, maar ik heb zat verhalen gehoord waarbij er dan iets kapot gaat en er gezegd wordt "ja maar dat was normaal ook gebeurd, komt niet door chippen". En dat weet je natuurlijk achteraf nooit.Uiteraard, maar wie gaat er nou met 300 pk rijden als je er 380 hebt ![]() Rijdt die E30 goed nu met M50, want zo'n groot verschil in vermogen is het toch niet? Ik had wel een paar M20B25 gevonden, eentje zat nog in een touring maar had al 240.000 gelopen, ander was gereviseerd ofzo, maar zat geen bak etc. bij. Ik heb zelf ook niet zoveel verstand van wat goed is of niet goed eigenlijk ![]() | |
Maharbal | maandag 14 maart 2011 @ 10:48 |
170 t.o.v. 192pk, waarbij de M50 ook nog meer koppel heeft (en vaak eerder). | |
rival | maandag 14 maart 2011 @ 10:49 |
was een 320, dus verschil is wel erg groot ![]() het beste is als je er 1 kan vinden die nog in de auto zit, zodat je em ff kan horen ![]() | |
rival | maandag 14 maart 2011 @ 10:50 |
helemaal in dit geval, vanosmotor! maar was een 320 dus.. dus ik gok zo een 130 pk? | |
YoshiBignose | maandag 14 maart 2011 @ 11:09 |
Ja, geen schokkende verschillen lijkt me dan toch? Maar idd ten opzichte van een 320i natuurlijk wel. Ja rival ik kan er wel 1 zoeken die nog in een auto zit maar dan moet je het dus ook nog eruit halen en ik neem aan dat jij dat dan doet en ook wil horen? ![]() | |
Maharbal | maandag 14 maart 2011 @ 11:28 |
De snelheidsbeleving is een redelijk stuk groter door de toename in koppel (en vanos daarbij). + Je vergeet dat het 22pk is met een auto van ~1100kg, dat merk je echt wel duidelijk. Juh, gelijkmatiger koppel. Merk 't ook in m'n E46 overigens. En ja, die 320i had iets van 129pk geloof ik. | |
Mikkie | maandag 14 maart 2011 @ 11:29 |
Wat het vaak is: als je het vermogen regelmatig aanspreekt, is het logisch dat onderdelen het soms zwaarder te verduren krijgen (want er komen meer krachten vrij). Ze zullen daardoor sneller slijten en sneller vervangen moeten worden. Dat is dan een 'gevolg' van de chiptuning. Het betekent echter niet dat chiptuning iets kapot heeft gemaakt; alleen dat de slijtage wat hoger is geworden (zoals bijvoorbeeld je koppeling door de hogere Nm's). Daarom is het ook zaak om uit te zoeken wat je auto aan kan en hoeveel risico je wil lopen. Een goede chipper zal echter niet tot het uiterste gaatje van een blok gaan, tenzij op jouw uitdrukkelijke verzoek. Loop met een grote boog om Zip heen. Dat zijn over het algemeen een stel amateurs die een beetje hobbyen. Lees de reviews maar eens. Die pleuren er zomaar een andere chip in of knutselen wat. Zoek een OBD-tuner, die met behulp van je eigen software en gegevens aan de slag gaat. Daar worden dan de parameters van veranderd en naar jouw wensen aangepast. OBD-tuning in St. Jansklooster heb ik goede verhalen over gehoord, net als over Van Beek Racing in Den Haag (die prepareren ook voor de 130i Cup geloof ik). Of zoek Hartog Tuning (maar daar betaal je wel echt de hoofdprijs). | |
YoshiBignose | maandag 14 maart 2011 @ 11:37 |
Hmm maar de snelheidsbeleving wordt toch juist lager door vanos doordat het koppel gelijkmatiger is ipv de klap in je rug die de M20B25 meer heeft? Tja een stijging van 170 naar 192 is zo'n 12%, natuurlijk zal je het merken maar ik zou daar de moeite voor een motorswap niet voor doen (tenzij oude blok verrot is). Maar goed het ging over een M20B20 dus ja dan merk je het zeker wel ![]() Maar de M20B20 in mijn E21 is gewoon niet goed. Dit weekend nog aan gas lopen te stellen maar is ook zinloos. Op LPG loopt ie helemaal voor geen meter meer, ook vaak backfires. De M20B20 in de E30 is volgens mij niet veel anders. M'n neef heeft er nu eentje (wel injectie ipv carb) en die rijdt echt zoveel sneller / beter / soepeler dan die van mij. Bovendien zuipt mijne ook nog door de 4-bak en de rare verhoudingen. M20B25 erin zou leuk zijn, maar dan moet ik ook wel rekening houden met zo'n 1500,- voor dat blok en erin te krijgen. De E21 zelf is ook niet perfect meer, lak begint nu los te laten op de motorkap en zitten wat kleine roestplekjes. Op zich ook wel wat aan te doen, de vraag is of ik dit geld erin wil investeren, of dat ik hem gewoon doorrijdt tot ie het begeeft / wegrot ![]() Ontdekte trouwens dat er een heel gat in mn luchtfilter was gebrand is dat normaal? ![]() Dat gasdingetje zat ook nogal los erop, ik vraag me af of dat wel goed is... maar heb daar verder weinig verstand van ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 14 maart 2011 @ 11:54 |
Ik doelde op de snelheidsbeleving door de toename in koppel an sich. Koppel is wat gelijkmatiger ja, maar in een E30 merk je dat nog steeds goed. In m'n E46 begin ik er aan te wennen, maar merk wel dat dat ding sneller is dan m'n E30 (marginaal overigens). | |
YoshiBignose | maandag 14 maart 2011 @ 12:02 |
Ja en dat is ook 170 tov 192 toch. Is de M54B25 dan nog veel anders dan de M50B25? Natuurlijk is de E30 wat lichter dan E36/E46 maar je zou toch wel verwachten dat na al die jaren 2.5l toch wel wat sneller werd ![]() | |
Oksel | maandag 14 maart 2011 @ 12:12 |
Gisteren stoplichtsprintje tegen een nieuwe Golf TSI.. kwam hem niet voorbij, maar hij mij ook niet (118d). Weet ook niet wat voor TSI het was. Goed, tijd voor een snellere auto.. jammer dat er geen snelle diesels zijn in de 1-serie. Alhoewel.. de 123d is toch best leuk. | |
Maharbal | maandag 14 maart 2011 @ 12:15 |
-> chip | |
Mikkie | maandag 14 maart 2011 @ 12:16 |
Gewoon nog even wachten, er komt een nieuwe 1-serie aan. Of je gaat voor een 3...die vind ik mooier dan een 1 ![]() | |
Maharbal | maandag 14 maart 2011 @ 12:19 |
Ik had overigens verwacht dat een GTI aanzienlijk sneller zou zijn. Laatst (toen ik de auto net had) even een stukje autobahn. Vanaf ~100 km/uur en dan vol wegtrekken tegen een Golf V (leek het iig op) GTI, terwijl ik 4 man in de auto had. Ik trok gewoon weg vanaf 100 tot hij opgaf bij 190 ofzo en ik vrolijk doorging tot 230/235. | |
Oksel | maandag 14 maart 2011 @ 12:28 |
Is daar al meer over bekend? Mijn volgende auto moet denk ik maar een electrische BMW worden.. zit in de duurzaamheid zegmaar. | |
Oksel | maandag 14 maart 2011 @ 12:29 |
![]() ![]() | |
Oksel | maandag 14 maart 2011 @ 12:30 |
Geil, een 1 serie met een 5 neus.. ![]() ![]() ![]() Verdomme, die moet ik hebben. | |
YoshiBignose | maandag 14 maart 2011 @ 12:40 |
Pff alle BMW's beginnen nu ook steeds meer op elkaar te lijken ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 14 maart 2011 @ 12:44 |
Ja, BMW moet ff kappen met de Audi kant op te gaan waar al die modellen steeeeeds meer op elkaar beginnen te lijken. | |
Gokhan03 | maandag 14 maart 2011 @ 12:49 |
Yeeahh de compacts nemen de wereld over ![]() | |
Oksel | maandag 14 maart 2011 @ 12:51 |
Het is heel normaal dat auto's van 1 merk maar van verschillende series op elkaar lijken. | |
Maharbal | maandag 14 maart 2011 @ 12:52 |
Gelijkenis is normaal, kopies niet. Kijk anders maar eens voor de gein naar de nieuwe A3 concept (wel bloedmooie auto overigens). | |
Moody | maandag 14 maart 2011 @ 13:09 |
Het uiterlijk van de 1 verklapt in ieder geval niet dat hij 40k kost. Voor een paar duizend meer, heb je een 3. | |
rival | maandag 14 maart 2011 @ 14:28 |
E39 en E38? E30 en E32? is toch altijd zo geweest die kopies! ![]() | |
Mikkie | maandag 14 maart 2011 @ 14:30 |
Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. Vooral de afgebeelde kleuren zijn op z'n minst dubieus... | |
YoshiBignose | maandag 14 maart 2011 @ 14:35 |
E32 en E34 zal je eerder bedoelen, die zijn echt vrijwel gelijk. | |
Maharbal | maandag 14 maart 2011 @ 14:48 |
Mwah, kijk eens naar de E90/E60, de E46 en E39, de E30 en E28. Ga me dan nog eens vertellen dat dat kopies zijn ![]() | |
Gokhan03 | maandag 14 maart 2011 @ 15:33 |
Liever dat dan dat bmw, vag en mercedes op elkaar gaan lijken. Mijn vraag is alweer weggespammed. Waar kan ik die raamrubbers voor mijn e36 compact halen? Ik wil ze allemaal vervangen. Ik zie op ebay en marktplaats wel advertenties maar de ene verkoopt de linkerkant, de ander de rechterkant. Ik wil gewoon bij 1 winkel/aanbieder alles in 1 keer kopen. | |
rycemasta | maandag 14 maart 2011 @ 15:41 |
Bij de dealer. | |
YoshiBignose | maandag 14 maart 2011 @ 16:01 |
En die dingen zijn -duur- ! | |
Hyperdude | maandag 14 maart 2011 @ 19:06 |
BMW heeft zelf ook wel wat dingetjes. http://accessories.bmw.de(...)&nav=1&absoluteNav=1 Je hebt een N54 denk ik (biturbo); handbak of automaat? Heb gelezen dat de handbak niet alle moment aankan en de automaat wel; maar dat moet je zelf even nakijken. Noelle is ook wel aardig. ![]() ![]() http://www.noellemotors.d(...)+M5243e8d8ee7.0.html Remmen kan je ook wel upgraden, zie oa., die link van BMW. ![]() Als je serieus gaat rijden is een oliekoeler ook geen gek idee. oa. bij Noelle of Alpina verkrijgbaar. BMW levert een extra (water-)koeler Vorig jaar wel eens een rondje bergpassen gedaan met mijn 330 en een 335. Olie temp. bij de 335 kan behoorlijk oplopen. Zat zo op 140 graden. ![]() | |
Microtubuli | maandag 14 maart 2011 @ 20:43 |
Dat zijn shops, ik denk dat je beter hiervan uit kunt gaan: http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=490308 | |
Gokhan03 | dinsdag 15 maart 2011 @ 09:50 |
Dus je raad me aan om toch op marktplaats en bij dergelijke particulieren te gaan zoeken? Ik zie ze daar voor 12 euro maar ik vind dat verdacht goedkoop. Ik had ooit eerder iets gelezen over iemand die zijn deurrubbers wilde vervangen en dat het per deur ongeveer 250 euro was | |
YoshiBignose | dinsdag 15 maart 2011 @ 10:59 |
Ja zoiets heb ik dus ook gehoord. Die shit die jij bedoelt (http://link.marktplaats.nl/399700894) is idd wel erg goedkoop. Maar zelfklevend betekent dus dat je het gewoon erop plakt ofzo, dan kan toch nooit goed blijven of zit het normaal ook geplakt? Ik dacht dat het echt tussen het raam vast zat. De E36 coupe van mn broertje heeft het ook op bepaalde plekken, maar voor zover ik weet zijn die dingen erg duur om nieuw te kopen. | |
TommyGun | dinsdag 15 maart 2011 @ 21:06 |
Morgen maar weer contact opnemen met de verkoper wat betreft m'n E46. Er lekt (flink) motorolie vanuit de voorste nokkenas, de schokdemper linksachter is volledig nat en rot, een steun van de uitlaat is weggerot en de auto smoort plots heel erg... Het probleem met de airbag van de passagierskant (lampje bleef branden) had 'ie naar eigen zeggen opgelost (door gesoldeerd) maar is ook weer gaan branden. Wellicht dat 't de gordelspanner is dan maar dat moeten ze maar bekijken. Daarnaast: De antenneversterker is vermoedelijk kapot (slecht radiosignaal en de achterruit werkt niet) en de remschijven achter gaan nog hooguit 5k/km mee maar dat zijn dingen die ik eventueel zelf wel wil maken, maar van de rest mag je toch verwachten dat het in orde is lijkt me... | |
Microtubuli | dinsdag 15 maart 2011 @ 21:47 |
Ik weet niet wat de garantieregels zijn maar ik zou dit echt niet accepteren, heb je hem particulier gekocht? | |
TommyGun | dinsdag 15 maart 2011 @ 22:06 |
Nee, bij een handelaar. Ik heb nog garantie en ga morgen zeker contact opnemen, en hopen dat er niet moeilijk gedaan wordt. Ik heb er op zich wel vertrouwen in, de vorige reparatie is ook zonder mokken uitgevoerd maar ik heb liever dat ze nu iets meer tijd spenderen en dat 't dan ook echt goed is! | |
Hyperdude | dinsdag 15 maart 2011 @ 22:06 |
Klinkt niet zo goed. Aan de andere kant hoeveel heeft ie gelopen/wat is het bouwjaar? Lekke demper, versleten remschijven, gare uitlaatsteun ed. vind ik niet zo gek na bv. 10 jaar/200000 km. in combinatie met gebrekkig onderhoud. Je hebt toch geen Touring? Ik heb in 2 jaar 2 nieuwe achterruiten gekregen vanwege kapotte antenne/achterruitverwarming. ![]() | |
TommyGun | dinsdag 15 maart 2011 @ 22:10 |
Nee, een sedan uit '99 met pas (inmiddels) 143k/km. Daarom vind ik het ook vreemd, dergelijke mankementen... Slijtage hou je natuurlijk altijd! Gebrek aan onderhoud hopen we dan maar... | |
Hyperdude | dinsdag 15 maart 2011 @ 22:11 |
OK. Hoop voor je dat ze eea. fatsoenlijk oplossen. | |
Mikkie | dinsdag 15 maart 2011 @ 23:46 |
Oei, da's zuur. Een rotte uitlaatsteun is na twaalf jaar ook niet heel gek trouwens. Ik had zo'n 'fopunit' gekocht voor onder de passagiersstoel, blijkt dat ie niet past ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rizkant | woensdag 16 maart 2011 @ 07:05 |
Ben weer bezig geweest... Nu kan ik echt niet meer wachten op mijn zomer velgen... ![]() Laatste dingen van de week bestellen en zijn we weer klaar voor het nieuwe seizoen.. | |
Oksel | woensdag 16 maart 2011 @ 09:03 |
Right. | |
YoshiBignose | woensdag 16 maart 2011 @ 09:39 |
Dikke bak maar wat is dat voor lelijke hemel ![]() | |
Rizkant | woensdag 16 maart 2011 @ 10:55 |
Weer eens wat anders dan dat saaie grijs of zwart! Edit: voor die paar tientjes was het het proberen waard... Ennuh.. Accesoires worden nog zwart... | |
The6thgate | woensdag 16 maart 2011 @ 11:23 |
Duidelijk niet van plan om 'm binnenkort te verkopen? ![]() | |
Oksel | woensdag 16 maart 2011 @ 11:26 |
Wat voor BMW is het? | |
TommyGun | woensdag 16 maart 2011 @ 11:28 |
Sorry maar die hemel is inderdaad afgrijselijk... | |
Oksel | woensdag 16 maart 2011 @ 11:32 |
BMW M3 Ute.. ![]() ![]() Heb zelf 2 jaar in Australie gewoond.. daar rijdt de halve wereld rond in een Ute. Vaak met dikke V8's. ![]() | |
Rizkant | woensdag 16 maart 2011 @ 11:33 |
@ oksel : 528i @ tommygun : smaken verschillen.. Was ook bang dat het zou misstaan.. Had voor de zekerheid al een nieuwe gereserveerd... Maar staat IRL echt goed... Stof is ook VEEL donkerder dan op de foto .. Lang leve de flitsers... | |
TommyGun | woensdag 16 maart 2011 @ 11:42 |
Donkerder is dan misschien wel mooier ja... Maar bij het motief moet ik al denken aan een oude mottenballen-jas ![]() | |
Mikkie | woensdag 16 maart 2011 @ 11:48 |
Ik vind dat motiefje wel vet eigenlijk ![]() ![]() Heerlijk man. Zo'n dikke Sports Ute met 400pk op de achterwielen, maar amper gewicht erop ![]() ![]() | |
Rizkant | woensdag 16 maart 2011 @ 11:48 |
To each there own... ![]() Ik zat me te ergeren aan dat saaie grijs en de vieze vlekken van de vorige eigenaar?/monteurs? Zwarte hemel is inmiddels ook te vaak gedaan... Toen zat ik op een US forum... Er ging een wereld voor me open... | |
daNpy | woensdag 16 maart 2011 @ 12:22 |
No offence maar waarom koop je hem dan? ![]() Mensen die zelf dingen "oplossen" aan het airbag systeem vind ik sowieso een beetje onbetrouwbaar. | |
Mikkie | woensdag 16 maart 2011 @ 12:42 |
Wat kan een monteur met twee handen meer dan een ander met twee handen? | |
daNpy | woensdag 16 maart 2011 @ 13:34 |
Het airbagsysteem verkaaien omdat ie niet weet waar ie mee bezig is? | |
FalleNk810i | woensdag 16 maart 2011 @ 13:41 |
Vind het er zeer netjes uitzien! Zeker als je de grepen en clipjes nog zwart maakt ![]() Zowieso een van de nettere BMW's hier ![]() Al die mensen hier die niks anders durven ![]() | |
Mikkie | woensdag 16 maart 2011 @ 14:59 |
Goede research is het halve werk. Uiteindelijk halen de monteurs van BMW hun kennis ook uit de boeken. Wat zij kunnen, kun je zelf ook. | |
daNpy | woensdag 16 maart 2011 @ 15:33 |
En hoevaak sleutel jij aan auto's? | |
Rizkant | woensdag 16 maart 2011 @ 15:43 |
Thnx... Tja, ik kan niet voor andere in staan... Meningen zijn verdeeld over menig ander fora... Idem met de Yakima fairing... You love it or hate it... Thnx... Ja , das iets wat echt moet gebeuren... Grijs steekt echt veels te veel af! [ Bericht 15% gewijzigd door Rizkant op 16-03-2011 15:50:21 ] | |
rival | woensdag 16 maart 2011 @ 16:48 |
en hoevaak kom jij bij dealers? ken genoeg dealer"monteurs" die ik nooit aan mijn auto zou laten zitten ![]() | |
Mikkie | woensdag 16 maart 2011 @ 16:49 |
Doet dat ter zake? Het enige wat je zelf thuis niet kan, is kluswerk op elektronicagebied, waarbij je uitleesapparatuur nodig hebt. Maar alles wat mechanisch is, kun je zelf net zo goed als de garage. Het is alleen een kwestie van voldoende achtergrondinformatie zoeken en je verdiepen in de materie. | |
rival | woensdag 16 maart 2011 @ 16:50 |
weinig met durven te maken, ik vind het gewoon erg lelijk ![]() | |
rival | woensdag 16 maart 2011 @ 16:51 |
klopt helemaal. en voor sommige dingen heb je wat speciaal gereedschap nodig... maar zelfs dat kan je vaak op een andere manier oplossen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 maart 2011 @ 16:51 |
Voorlopig in ieder geval gewoon netjes naar de dealer, anders verspeel ik m'n garantie. | |
#ANONIEM | woensdag 16 maart 2011 @ 16:55 |
Da's overigens niet waar. Althans, niet op een redelijke manier. De auto van mijn broertje vertoonde een defect aan de motor, waarmee hij terug is gegaan naar de handelaar waar hij de auto gekocht heeft. Het moest onder garantie verholpen worden. De handelaar heeft ervoor gekozen het defect zelf te herstellen, maar kon dit niet doen zonder gebruik te moeten maken van de dealer voor zowel kennis, gereedschap, als onderdelen. Als je specifiek gereedschap aan moet schaffen voor een klus die je waarschijnlijk slechts één keer zult doen, moet je je afvragen of het niet aantrekkeljiker is het gewoon door de dealer te laten oplossen. |