Wat een barricadequote:Op woensdag 2 februari 2011 22:38 schreef RobertVH het volgende:
rechts boven achter schilden is anti,
onder op het viaduct is pro M
Dat bedoel ik, dit is een stuk meer live dan 1989. Daarom is het anders, mensen leven nu ook anders mee denk ik. En wat de effecten betreft is het nog maar afwachten. Dus kun je niet zeggen dat het minder groot is, vind ik dan.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:37 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb de val van de muur ook live gezien. Maar niet zo gedetailleerd als dit. Toen was teletekst al een luxe
welke stream?quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef danilel het volgende:
vrachtwagen links boven in beeld, bij de anti
En wanneer ze dat kunnen mogen ze leren Molotov cocktails te maken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:40 schreef Daniel1976 het volgende:
We moeten ze toch eens leren monotov cocktails te maken
Die dingen doen het niet
"And this year's Most-inept-use-of-Molotov-cocktails-Award goes to....."quote:
Vooralsnog leek het in de lucht te zijn.quote:
NEE NEE NEE dit is wat Mubarak wilt!quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef harcai het volgende:
Leger staat aan de kant van mubarak moslimbroederschap kom er maar in met je ak-47 en rpg's
Met open omgeving verwijs ik naar hetgeen waarin jij stelt dat het hierom een ''nauwe'' plaats betreft,waar men niet doorheen komt, daarnaast is er wel sprake van een omgeving dat open is anders zou dat namelijk betekenen dat men alleen over open omgevingen zou kunnen spreken als dit niet in stad betreft, wat feitelijk gezien onjuist is. De Thermopylae model was gebaseerd op het vormen van een front in een situatie waarin men in het nadeel was op grond van mankracht. Door gebruik te maken van een falanx opstelling kon men niet door de linies komen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zucht... Het is geen open omgeving, het is in een stad, in een straat naar het plein toe. Daarnaast is de hele avond te zien geweest hoe de pro's de anti's op deze manier via diverse wegen in aan het sluiten waren.
Thermopylae was gebaseerd op het overkomen van de grote aantallen van de Perzen door ze een smal front op te dringen. Het gevolg daarvan is dat het voordeel van de numerieke aantallen vervalt en omsingeling vermeden wordt. Dat is dus een doel, niet de opzet.
Mijn leraar Grieks (ik zie hem nog weleens fietsen, geeft nog steeds les, de schat) heeft ons kutpubertjes van 13 dit destijds met grootsch enthousiasme uitgetekend en ingeprent.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef Misstique het volgende:
[..]
En wanneer ze dat kunnen mogen ze leren Molotov cocktails te maken.
Sataliet telefoonsquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef FunFair het volgende:
wat is er toch mis met die telefoons daar? de heletijd dat gepiep?
Stuur er wat franse hangjeugd naar toe die weten wel hoe je een goede cocktail maaktquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef Misstique het volgende:
[..]
En wanneer ze dat kunnen mogen ze leren Molotov cocktails te maken.
ik vind het fantastisch. het nieuws was nog nooit zo spannend.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
Bizar eigenlijk dat we dit allemaal vanachter onze computer live kunnen volgen.
De Moslim Broederschap in Egypte hebben amper wapens.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef harcai het volgende:
Leger staat aan de kant van mubarak moslimbroederschap kom er maar in met je ak-47 en rpg's
nou ik denk dat de val van de muur en het communisme in oost Europa toch wel grotere gevolgen had. Maar het kan inderdaad een enorme sneeuwbal worden(hoeft niet)quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Jawel maar dit wordt groter met verstrekkende gevolgen.
Wordt opgenomen door de veiligheidsdiensten?quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef FunFair het volgende:
wat is er toch mis met die telefoons daar? de heletijd dat gepiep?
|quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:44 schreef -0- het volgende:
WTF er rijden nu gewoon bussen de massa in
Nrc overdrijft een beetje met hun live verslag.,quote:10:39 NRC Live:
Er wordt weer geschoten op het tahrir-plein
woensdag 2 februari 2011 10:39 NRC Live
10:40 NRC Live:
Het schieten is weer opgehouden.
dat was een aanval.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:44 schreef FunFair het volgende:
Hoop dat die bus t.b.v. de anti is.. niet als aanval
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
|
WELKE STREAM KIJKEN JULLIE!?????
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
|
WELKE STREAM KIJKEN JULLIE!?????
Als alles goed gaat en we krijgen een mooie democratie daar en in andere landen in de regio, kan er ook best een hoop toekomstig kwaad voorkomen worden. Maar goed, het kan ook leiden tot WO3 en dan is 't wel groter dan de val van de Berlijnse muur natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef Timmie2 het volgende:
[..]
nou ik denk dat de val van de muur en het communisme in oost Europa toch wel grotere gevolgen had. Maar het kan inderdaad een enorme sneeuwbal worden(hoeft niet)
quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nrc overdrijft een beetje met hun live verslag.,
ohquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:45 schreef BeSimple het volgende:
[..]
http://english.aljazeera.net/watch_now/
Dacht daar vanavond aan, eigenlijk heel mooi dat we nu de middelen hebben om e.e.a. te bekijken en te volgen. Intensief.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:37 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb de val van de muur ook live gezien. Maar niet zo gedetailleerd als dit. Toen was teletekst al een luxe
Lijkt mij ook, het ineenstorten van een supermacht en het verdwijnen van een ideologie als serieuze dominante factor in de wereld is toch echt groter dan de verdrijving van een dictator in een middelgrote staat.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef Timmie2 het volgende:
[..]
nou ik denk dat de val van de muur en het communisme in oost Europa toch wel grotere gevolgen had. Maar het kan inderdaad een enorme sneeuwbal worden(hoeft niet)
tuurlijk niet, dat was gewoon een wanhoops daad van een wannabee dude.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:45 schreef FunFair het volgende:
Of we zien op elk moment een gigantische boem uit die bus.... maar ik weet niet of ze een zelfmoord actie willen doen voor 25 euro...
Koffie.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:45 schreef harcai het volgende:
ik moet morgen weer werken maar ik wil ook niks missen wat moet ik doen???
Nee, echt niet. De falanx gebruikten de Grieken wel vaker maar was niet wat hier de doorslag gaf. Het hielp zeker mee, maar zonder die uitstekende locatie waren 'de 300' nooit zo ver gekomen. Dat 'vormen van een front' was lang niet zo belangrijk als de plek waar dit gebeurde.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef Huisjurist het volgende:
[..]
De Thermopylae model was gebaseerd op het vormen van een front in een situatie waarin men in het nadeel was op grond van mankracht. Door gebruik te maken van een falanx opstelling waardoor men niet door de linies door kan komen.
Ja, dat was ook een slapeloze nachtquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, het ineenstorten van een supermacht en het verdwijnen van een ideologie als serieuze dominante factor in de wereld is toch echt groter dan de verdrijving van een dictator in een middelgrote staat.
Overigens, in 1989 zond de Duitse TV alles gewoon rechtstreeks uit hoor.
Nou, da's weer een busje voor de anti'squote:Op woensdag 2 februari 2011 22:46 schreef -jos- het volgende:
evanchill Evan Hill
Someone just attempted to drive a bus into the Tahrir protesters, rumbled through for about 50 feet before he was stopped by the sheer mass.
evanchill Evan Hill
No way to see what happened to that bus driver but it is almost assuredly not good.
slapen en morgen de updates lezenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:45 schreef harcai het volgende:
ik moet morgen weer werken maar ik wil ook niks missen wat moet ik doen???
Weliswaar uit het vorige topic maar als iets live is dan staat het linksboven in beeld!quote:
Als ze nou wat franse hangjeugd naar toesturen zij weten wel hoe je een goede cocktail moet makenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:46 schreef lipjes het volgende:
volgens mij wordt er gefaalt met de molotovs
tja bij de moord op Frans Ferdinand had ook niemand in de gaten dat er 2 wereldoorlogen op zouden gaan volgen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als alles goed gaat en we krijgen een mooie democratie daar en in andere landen in de regio, kan er ook best een hoop toekomstig kwaad voorkomen worden. Maar goed, het kan ook leiden tot WO3 en dan is 't wel groter dan de val van de Berlijnse muur natuurlijk.
Metaal er af rukken en gebruiken als schildquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:47 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Nou, da's weer een busje voor de anti'sGebruiken die hap
Klopt, al bereik je in je eentje niks.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:47 schreef Oorlogsheld het volgende:
Je kan wel supermakkelijk infiltreren bij het andere kamp
quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dat was ook een slapeloze nacht
En als je wat laat merken ben je er geweest ook.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:48 schreef StephanL het volgende:
[..]
Klopt, al bereik je in je eentje niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |