drumstickNL | maandag 3 januari 2011 @ 22:03 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • Maharbal, E30 325i • rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 318i • Twista101, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • SingleCoil, E36 318i • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci, E21 320/6 • Xtr3mE, E46 318ci • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur • Nelisb, E90 320d 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • Lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • B4llistic, E60 530d • tong_poh, E60 535d 6-serie: - 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740i 8-serie: - X: • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 04-01-2011 10:28:06 ] | |
drumstickNL | maandag 3 januari 2011 @ 22:08 |
Het ging over verzekeringen. | |
Anne | maandag 3 januari 2011 @ 22:09 |
Maar het zou over BMW moeten gaan. | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 22:10 |
Hij kan net zo goed kinderen dood rijden terwijl hij de auto wel op z'n eigen naam heeft verzekerd hoor, dus dit is een beetje overdrijven. We hebben hem verteld over de voordelen en de nadelen en daar kan hij mee doen wat hij wil. | |
tha_rizzo | maandag 3 januari 2011 @ 22:11 |
Ik ben 't niet met de TT eens; Rizzeau heeft de mooiste ![]() | |
drumstickNL | maandag 3 januari 2011 @ 22:11 |
We hadden het eigenlijk over ijsmeis.rar maar dat vond ik ook zo wat dus toen heb ik het onderwerp maar veranderd naar verzekeringen. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 22:12 |
Piekartz heeft een E30 316i, waarom is dat de mooiste BMW? ![]() Voor de TS, er waren wat mensen die bij de OP toegevoegd wilden worden. Onder andere Gokhan03 met z'n E36 323ti compact. | |
Anne | maandag 3 januari 2011 @ 22:13 |
Leuk. Bel je moeder, misschien dat die het iets interesseert. | |
tha_rizzo | maandag 3 januari 2011 @ 22:13 |
Ik denk dat k_man bedoelt dat hij als onervaren bestuurder veel vermogen wilt, en dat gaat snel fout. Onervaren bestuurders overschatten vaak de situatie, de auto en zichzelf. | |
drumstickNL | maandag 3 januari 2011 @ 22:13 |
Hij heeft er twee he. ![]() | |
drumstickNL | maandag 3 januari 2011 @ 22:14 |
Sorry, niet grappig. Ik weet het. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 22:14 |
Oh yeah ![]() | |
drumstickNL | maandag 3 januari 2011 @ 22:16 |
Done. | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 22:39 |
![]() | |
Maharbal | maandag 3 januari 2011 @ 22:47 |
Terugvindpost. Mag niet...dus dan maar iets inhoudelijks toevoegen. Ik heb weer zin om de Azev's onder m'n E30 te gooien. Nog ff geduld hebben dunkt me... | |
Tarado | maandag 3 januari 2011 @ 22:51 |
Rumors say it'll be the BMW i8, but you know it as BMW's Vision EfficientDynamics concept. Caught in Abu Dhabi last week, it'll likely appear in production form at an upcoming auto show, along with the end-product of this shoot. BMW Blog sources say the i8 will be the flagship of the company's new "i" sub-brand, which will focus on alternative tech. Reports have indicated the i8 will be revealed in Detroit or Geneva, and go on sale in October 2013 for around $200,000. The concept, revealed in Frankfurt in 2009, was powered by a 1.5-liter, turbodiesel three-cylinder engine producing 163 hp, combined with a plug-in hybrid-electric system of two electric motors, for a total of 356 hp. Together, the hybrid-drive kit could get the Vision EfficientDynamics concept from 0-62 in 4.8 seconds, with a 155 mph top speed, according to BMW. The company also said it would also get 62 mpg, not a bad feat, though no M version is expected. No word on what, exactly, a production model might have for motive force, but expect a close-to-concept powertrain. bron: http://jalopnik.com/5723480/ | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 23:26 |
Een 3-cilinder turbodiesel ![]() Naast m'n iphone en ipad nu dus ook een i8... yay... | |
#ANONIEM | maandag 3 januari 2011 @ 23:37 |
Precies en als je daar nog onverzekerd rijden bij optelt, heb je een aardig recept voor ellende. | |
YoshiBignose | dinsdag 4 januari 2011 @ 00:32 |
Daar ben ik het ook mee eens, immers een paar post terug zei ik dat ook ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 januari 2011 @ 01:19 |
Structureel rijden in een auto die op iemand anders naam verzekerd is, is fraude. Frauduleus handelen maakt de verzekeringsovereenkomst hoogstwaarschijnlijk nietig. Ergo: onverzekerd rijden. | |
Mikkie | dinsdag 4 januari 2011 @ 01:57 |
Zo'n driepitter klinkt natuurlijk sneu, maar de prestaties en het bijbehorende verbruik zijn absoluut niet verkeerd! Al vraag ik me af hoe de praktijk uitpakt ![]() Over die hele verzekeringstoestand: ik denk dat diverse aanwezigen het er over eens zijn dat het niet heel handig is. Bijna elke beginnende bestuurder denkt dat hij het wel kan, maar toch wijzen de statistieken anders uit. Dat hoéft niets te zeggen, maar dat kan wel. Ergo: het risico is verhoogd. Als Yuri en zijn vader dat risico willen nemen, is dat prima. Zo lang het goed gaat en je niet betrapt wordt, hoor je niemand mopperen. Wanneer het fout gaat: eigen keuze, eigen afweging, eigen verantwoordelijkheid. Enige dat mensen hier willen is Yuri behoeden voor (onverwachte) schade na een ongeval. Het is hetzelfde als door rood rijden: je neemt het risico zelf, niemand verplicht je. Maar als de politie je pakt moet je niet zeiken, want het was je eigen keuze. En als je op iemand boemelt moet je ook niet zeiken, wederom de eigen keuze om het risico te nemen. | |
piekartz87 | dinsdag 4 januari 2011 @ 01:58 |
Voor mij is het de mooiste omdat ik al 5 jaar probleemloos in een 20 jaar oude bmw rij die mij 550 euro heeft gekocht ^^ Natuurlijk niet de mooiste maar het is wel een goed voorbeeld waarom iemand groot van kan zijn van de Duitse degelijkheid in een bmw. Zo een beetje gerechtvaardigd? ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 4 januari 2011 @ 01:58 |
@ drumstick komt het vaker voor dat iemand de quite knoppen niet meer kan zien bij een bericht? | |
drumstickNL | dinsdag 4 januari 2011 @ 06:54 |
Als het goed is verschijnen de knoppen als je je muis op de plek hebt waar ze normaal horen te staan. | |
oYo | dinsdag 4 januari 2011 @ 08:06 |
Mee eens. Vaak zijn dat ook die jongens die de stoel helemaal naar achteren hebben hangen en me dan proberen uit te dagen om te racen. Vast ergens een kortsluiting tussen beide oren. Racen doe je op een circuit, snelheid maken in Duitsland. Ben best wel benieuwd wat de beweegredenen zijn waarom iemand die zijn rijbewijs net haalt om een PK-monster te kopen? Is dat net iets om te bewijzen dat ie bij een bepaald groepje hoort wat stoer wil doen?
| |
Maharbal | dinsdag 4 januari 2011 @ 09:03 |
Psychologisch aspect. Als man zijnde (laten we wel wezen) wil je vaak 'beter zijn dan' door een overvloed aan testosteron, en dat blijf je gedurende je leven (zij het in mindere mate / het zwakt af) houden, en pubers hebben dat nou eenmaal veel meer. Laten we wel wezen, zo zijn de meesten van ons begonnen ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 4 januari 2011 @ 10:20 |
Ik begon zoals het hoort in een E36 316i ![]() ![]() | |
rival | dinsdag 4 januari 2011 @ 10:22 |
Kan jij zo lief zijn om de OP aan te passen? ik heb geen 316i meer. nu wel een 318i ![]() | |
Maharbal | dinsdag 4 januari 2011 @ 10:23 |
M'n moeder had ooit een E36 318i (geloof ik) gekocht, en ik was de enige die daar in reed. Dus feitelijk begon ik ook in een 318i. | |
rival | dinsdag 4 januari 2011 @ 10:28 |
Grappig dat sommige mensen posten dat je vast veel vermogen wilt om stoer te doen, dat soort mensen posten vaak vanuit hun eigen referentiekader denk ik dan maar ![]() Niemand hier die gewoon geniet van vermogen ofzo? ![]() | |
Anne | dinsdag 4 januari 2011 @ 10:29 |
Ik roep altijd dat ik de OP niet aan pas, vraag maar aan Yoshi. Maarja, ik ben ook slecht in nee zeggen, dus vooruit, aangepast ![]() | |
rival | dinsdag 4 januari 2011 @ 10:29 |
Mijn dank is groot ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 4 januari 2011 @ 10:35 |
Mijn eerste auto was een E34 525iA. En dat was toen ik net 19 werd en mijn rijbewijs 4 maandjes had. En over het uitdagen van racen. Dat doe je niet zo snel met een bmw. Die worden eerder zelf uitgedaagd ![]() | |
Mavi86 | dinsdag 4 januari 2011 @ 10:39 |
ik ben ook in het bezit van een boston gruhne E36 316i ![]() Na 3 jaar in mijn moeders Suzuki Alto te hebben rondgereden vond ik het tijd voor een eigen auto. dit werd een BMW 316i. deze heb ik nu zo'n 2 jaar. Oorspronkelijk was ik op zoek naar een 318 of 320 maar ik vond het moeilijk om een mooi exemplaar te vinden in de prijsklasse waarin ik zocht. uiteindelijk een 316i tegengekomen en na een proefrit was ik eigenlijk meteen verkocht. Maar wat wil je als je een Alto bent gewend haha. Nu na 2 jaar zal ik wel graag iets snellers willen. Het liefs een mooie e39 540 automaat maar dat is nog even dromen haha. | |
YoshiBignose | dinsdag 4 januari 2011 @ 10:48 |
Ik ben de TS niet eens ![]() Alle turken beginnen in een E34 toch? ![]() | |
Mikkie | dinsdag 4 januari 2011 @ 11:00 |
Dat zegt niets ![]() ![]() | |
Maharbal | dinsdag 4 januari 2011 @ 12:05 |
Zinedine Zidane a(l)uto ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 4 januari 2011 @ 12:06 |
Wie maakt 't gifje? ![]() | |
Maharbal | dinsdag 4 januari 2011 @ 13:02 |
Het is maar dat ik het niet kan ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 4 januari 2011 @ 14:34 |
even zoeken in google en je weet hoe het moet ![]() @drumstick. die dingen verschijnen niet.. vaag | |
tha_rizzo | dinsdag 4 januari 2011 @ 14:36 |
Welke browser gebruik je? IE6? | |
#ANONIEM | dinsdag 4 januari 2011 @ 14:37 |
Zet je adblocker uit. [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2011 14:37:34 ] | |
piekartz87 | dinsdag 4 januari 2011 @ 14:51 |
ah thanks ^^ firefox | |
#ANONIEM | dinsdag 4 januari 2011 @ 16:58 |
Wellicht een interessant stukje voor bepaalde users hier...
| |
Gokhan03 | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:16 |
Nu ik dit zie. Waar vind ik de motorcode van een M52 blok en hoe weet ik of het een 2.5 of een 2.0 is? Ik wil dit even controleren. | |
YoshiBignose | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:18 |
Dat merk je wel qua snelheid hoor ![]() | |
Maharbal | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:21 |
Je kunt ook de originele uitvoering waarmee 'ie is verkocht nog bij BMW opvragen. | |
joeftw | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:28 |
ik wil ook in de OP! ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 4 januari 2011 @ 22:19 |
Ik wil het controleren omdat ik vroeger met een 523i automaat 100 ging met 2000 toeren en nu met dezelfde motorblok maar dan in een E36 compct 323ti schakel 100 ga met 2500 toeren. Ik wil weten of er gekloten is met de bak of blok of differenteel. Ik merk ook dat er een trilling is als ik in zijn 1 optrek. HIj trekt wel op als een beest, niet daarvan maar het aantal toeren wanneer ik in zijn 5 met 100 ga geven mij een verdacht gevoel. Het zou zomaar een m52b20 zijn of dat er een diff van een 320 op zit. Mijn neef kocht ooit een 320 waarvan de diff niet klopte en die auto ook rond de 3500 toeren liep op de 100. Misschien dat het blok ooit vervangen is daarom. De verkoper gedroeg zich een beetje vreemd vanne jaa het is mijn zoons auto en ik weet er niets van Ook stonden er bmw facturen in de advertentie die ik nooit gezien heb Tijdens het typen van deze post herinnerde ik deze filmpje :p | |
Maharbal | dinsdag 4 januari 2011 @ 23:17 |
Een 5 serie (en automaat) hoeft helemaal niet dezelfde gearratio's te hebben als een E36, dus ik vind 't helemaal niet raar. Overigens vind ik 2500 toeren bij 100 km/u niet zo raar. Ik heb zelf een M20B25 en ik zit rond 3000 toeren met 120 km/u. O, en het verschil tussen een 320 en een 325i (ook in een E36) is gigantisch, dus dat zou je wel merken. En een trilling/bok bij het optrekken (in z'n 1 bijvoorbeeld) kan bij meerdere plekken vandaan komen. Hardyschijf, koppeling etc. | |
Bowny | woensdag 5 januari 2011 @ 06:47 |
Groeten uit Bangkok ![]() ![]() | |
rival | woensdag 5 januari 2011 @ 08:27 |
Hey, dat uitzicht herken ik ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 5 januari 2011 @ 09:50 |
![]() | |
tha_rizzo | woensdag 5 januari 2011 @ 10:02 |
![]() | |
Mikkie | woensdag 5 januari 2011 @ 10:17 |
Held ![]() | |
Tarado | woensdag 5 januari 2011 @ 10:17 |
![]() Die advertentie hangt er al jaren, leuke foto ![]() | |
Maharbal | woensdag 5 januari 2011 @ 10:49 |
Haha leuke foto inderdaad. Woon jij in Bangkok? Ik zie wel vaker zulke foto's van je voorbij komen. Of zit je daar gewoon vaker voor je werk? | |
Anne | woensdag 5 januari 2011 @ 11:03 |
Hihi, leuke foto ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 6 januari 2011 @ 21:15 |
http://link.marktplaats.nl/408550736 Ik denk de origineelste en compleetste E36 die ik ooit heb gezien ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 6 januari 2011 @ 21:26 |
Ruikt zeker nog helemaal nieuw. Ik zag ooit een E34 met 13000kms. Was wel 30k euro dacht ik | |
D. | donderdag 6 januari 2011 @ 21:32 |
Ik heb ook een 316. Mijn eerste BMW, dus er ook mee 'begonnen' ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 6 januari 2011 @ 21:48 |
Blijft toch een gedateerde auto. Bepaald geen tijdloos ontwerp. | |
rival | donderdag 6 januari 2011 @ 22:12 |
klopt, het is bijna lange na geen E30 ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 6 januari 2011 @ 22:20 |
Klopt, E30 is een veel geslaagder ontwerp. ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 6 januari 2011 @ 22:33 |
Nee de E30 ziet er absoluut tijdloos uit ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 6 januari 2011 @ 22:46 |
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2011 22:46:53 ] | |
Mikkie | donderdag 6 januari 2011 @ 22:52 |
Maar zo denk je over tien jaar ook over de E36, dan is de E46 een kneutauto. | |
#ANONIEM | donderdag 6 januari 2011 @ 22:54 |
Zou kunnen, maar ik denk eigenlijk van niet. Sommige ontwerpen zijn nou eenmaal beter bestand tegen de tand des tijds dan andere. | |
D. | donderdag 6 januari 2011 @ 22:59 |
![]() En met de rest ben ik het ook niet eens ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 6 januari 2011 @ 23:25 |
Dat heeft meer met imago te maken, er rijden gewoon veel sjonnies in E36's rond dat je er eigenlijk niet meer in gezien wil worden. Natuurlijk is de E30 over 25 jaar nog steeds mooi, de E21 ook. Maar niet tijdloos. Ze zijn oud en je ziet ook dat ze oud zijn. Als je een nette E36 hebt dan zullen veel mensen nog verbaast kijken dat dat model al bijna 20 jaar oud is. Kijk de verandering van de E21 naar E30, ze lijken sterk op elkaar, zo ook de E36 en de E46. Maar van de E30 naar de E36 was een behoorlijke verandering naar hoe de 3-serie er nu uit ziet en dus ook een een klassieker en niet zoals jij zegt voor mensen "die zo nodig bmw willen rijden". Maar goed, ik zie in jouw verhaal dat je geen fan bent van de E36, en dat kan, maar spreek dan namens jezelf en niet alsof je feiten aan het verkondigen bent. | |
#ANONIEM | donderdag 6 januari 2011 @ 23:43 |
Het is niet alleen mijn mening. Het is niet voor niets dat een goede E30 M3 tegenwoordig meer oplevert dan een goede E36 M3. De E21 haalt het qua ontwerp trouwens ook niet bij de E30. | |
Hyperdude | vrijdag 7 januari 2011 @ 09:18 |
Als oud-bestuurder/eigenaar van een E30 325iX Touring, E36 325i Coupé en nu een E46 330i Touring even mijn mening: E30 is geliefd want echt al een ouderwetse auto= "klassieker" waar je zelf nog veel aan kunt sleutelen en waar het rijden nog ouderwetsch snel en stoer lijkt. Een 325 met maar liefst 170 PK rij je echter wel vierkant voorbij met iedere nieuwe 1 serie. E30 M3 is geliefd omdat het nog een echt ouderwetsch stuurding is, met maar liefst 190PK ![]() E30 iha. algemeen is voornamelijk geliefd omdat het eigenlijk weinig kost om te mogen oversturen. E36 is een enorme stap richting moderne auto tov. de E30. Verschil in rijden E36 tov. E36 is minstens 5 keer zo groot als verschil E36 tov. E46. Hoe je "rijden" kan kwantificeren is mij ook een raadsel; maar de verschillen zijn wel erg groot. E46 is niets anders dan een E36 evo oid. E36 vormgeving heb ik mijn twijfels over; maar de Coupé, in originele staat, is de meest Italiaans vormgegeven BMW na de E9, en zodoende qua vormgeving de meest geslaagde BMW na de M1. ![]() BMW vormgeving na de E46 vind ik helemaal niets; de F10 begint mij weer wat hoop te geven, maar zou ik nog steeds alleen in zwart aan durven schaffen. NB. zoals ik al schreef: mijn mening. Niets meer. ![]() ![]() | |
rival | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:13 |
Dat denken er wel meer ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:30 |
Is ook ook zo nl. ![]() Die oude bakken lijken hard te gaan; en tot 100 km/u komen ze ook wel aardig mee; maar 100 km over een stijgende en dalende Duitse autobaan heb je niets meer aan die oude bakken. Al is het alleen maar omdat je ze voorbij tuft bij het eerstvolgende tankstation. ![]() NB. In een E30 325 heb je natuurlijk wel meer lol; maar meer dan een bewijs dat ze in 1970 al best goede auto's konden ontwerpen is het niet; het is nu 40 jaar later. | |
YoshiBignose | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:36 |
Hey E30 was er niet in de jaren 70. Moet je de E21 eens rijden dan, snelste was de 323i met zo'n 140 pk, ongeveer even snel als m'n E46 318ci (als ie alle pk's nog had). Maar ja, is toch idd bijna 40 jaar later. Die 1-series tegenwoordig gaan erg hard, maar de E30 325i rijdt de 116 en 118 er nog zeker wel uit hoor, ook bij hobbels ![]() ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:51 |
E30 is een E21 met een halve centimeter langere wielbasis en wat vierkanter geklopt blik. Later kwamen er idd. wat zwaardere/andere motoren, maar ik zie niet zoveel principiële verschillen tussen de E21 en de E30. E21 is leverbaar vanaf 1975 oid: ontwerp is dus begin seventies=40 jaar oud. Ik loop iid. wat te miereneuken. ![]() Maar koop je alleen daarvoor een BMW? ![]() | |
Tarado | vrijdag 7 januari 2011 @ 12:26 |
Het lijkt me vrij normaal dat nieuwere modellen technisch beter zijn, helaas gaat die technische vooruitgang niet altijd gepaard met een esthetische vooruitgang, BMW heeft daarin toch enkele enorme missers gemaakt | |
Maharbal | vrijdag 7 januari 2011 @ 14:33 |
Hmm, weinig van gemerkt op de autobahn. Al die nieuwe gebakjes, inclusief 1, 3 en 5 series moesten me toch netjes voorbij laten gaan, ook boven de 220 ![]() Hoe je overigens van 0 naar 100 in ongeveer 7,5seconden kwalificeert als "meekomen" is mij ietwat een raadsel. Dat is sneller dan 95% van de auto's op de openbare weg ![]() Ik ben het wel eens met je laatste zin ![]() Overigens is het maar wat je verstaat onder vierkant voorbij rijden. Misschien dat een 120i (en sowieso de snellere modellen) in een rechte lijn een sprint wint, maar de wegligging van een E30 is nog steeds subliem en beter dan 95% van de auto's tegenwoordig hebben. Die dingen worden ook niet voor niets nog veel op het circuit gebruikt. De wegligging, de gewichtsverdeling en de prijs dragen daaraan bij. Ik geloof dat je put uit je ervaring met een iX touring. Die dingen zijn sowieso een stuk zwaarder, logger, slomer en minder wendbaar. Touring is al zwaarder, laat staan het iX systeem er nog bij. | |
BrinkydeBMW | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:17 |
kan ik ook in de OP? ![]() heb een E60 535d ![]() ![]() en vandaag in een 7-serie gereden ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:24 |
iX is idd zwaar. ![]() ![]() NB. die "ongeveer 7,5 sec" en "boven de 220" zijn waarschijnlijk afkomstig van de snelste 20 jaar oude E30 325i ter wereld ![]() AMS 1985: max 222; 0-100: 7,7 sec., en AMS waarden waren bijna niet te evenaren (vooral niet als het Duitse auto's betrof ![]() BMW zelf: max 218 0-100; 8,3 sec. NB. Zodra de E36 wat zeldzamer wordt zal je vanzelf zien dat de wat beter gemotoriseerde versies ook redelijk stabiel zullen blijven. Mooie late E36 328 CP handbak in een goede kleur ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 07-01-2011 15:31:23 ] | |
rival | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:43 |
elke bmwfan zou moeten weten waarom deze cijfers zo zijn ![]() | |
piekartz87 | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:47 |
mooie bak die e36 op marktplaats. zo is het ook de enige manier wanneer ik ze mooi vind. origineel en goed onderhouden. de e36 is al heel snel een sjonniebak dus er is wat mij betreft weinig ruimte om er zelf wat aan te doen. bij de e30 kan je nog een keer een andere uitlaat of wat grotere velgen en dan ziet het er nog niet echt sjonnie achtig uit. Natuurlijk rijden ook genoeg sjonnie e30's rond. Een maat van mij heeft een 323i coupe e36 en die vind ik best wel erg mooi. Enige punt waar de e36 wel zeker mooier is vind ik aan de binnenkant. | |
rival | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:47 |
niet boos worden jongens....... ![]() mooi he ![]() http://www.autoweek.nl/au(...)-klasse-Coupe-gelekt | |
piekartz87 | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:54 |
oeh mooi idd ![]() vind die facelift op de estate niet zo heel mooi maar die coupe is wel erg nice | |
YoshiBignose | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:55 |
Ik vind de voorkant wel mooi, maar de hele schuine lijnen in de zijkant niet. | |
piekartz87 | vrijdag 7 januari 2011 @ 16:05 |
![]() ik vind dit toch wel een heeel mooie coupe ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 7 januari 2011 @ 16:20 |
Ik vind elke 3-serie coupe erg mooi ![]() | |
Maharbal | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:12 |
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat de 0-100 tijd van 8,3sec niet klopt. BMW heeft die cijfers omhoog gedaan vanwege de verkoopbaarheid van de E30 M3, omdat die anders (te) marginaal sneller is dan de E30 325i. Dit is ook al ruim en breed bevestigd door vrijwel alle 325i eigenaren, inclusief mezelf. Auto's met cijfers die 7,5sec aangeven houd ik bij/kruip ik (erg) marginaal voor. Uiteraard had ik het ook over 220+ op de teller, desalniettemin doet dat weinig af aan het feit dat die auto's simpelweg aan de kant moesten. Ik snap niet waarom je - op basis van hearsay en internet - tegen me ingaat terwijl ik het toch echt zelf heb meegemaakt ![]() P.S. Bijna 22 jaar!
![]() Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé. [ Bericht 7% gewijzigd door Maharbal op 07-01-2011 17:19:20 ] | |
Hyperdude | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:03 |
Het zijn maar cijfertjes... ![]() Jouw 222 op de teller is ook niet direct rocketscience natuurlijk.Maar for the sake of argument: een E30 325 is dus net zo snel als een E36 325i. Dan nog gaat dat op een totaal verschillende manier; waaraan je de voorkeur geeft moet iedereen zelf weten. Wel vind ik de E36 veel langere benen hebben; meer een GT dan een scheurbakkie. Sneller van A naar B op een veel comfortabelere manier. Zonder nadelen bij het bochtenwerk; maar wellicht wel bij de beleving. Ik ben nog even wezen zoeken in het archief hiero naar een oud CAR oid. nummer uit 1990 oid. met een heel aardige vergelijkingstest tussen beide 325i's,niet te vinden helaas. Als ik 'm vind scan ik 'm even in. ![]() NB1. Over hearsay en internet: Je weet toch wel dat een E36 325 net zo snel is als een E36 328i die dan weer net zo snel is als een E46 330i. ![]() NB2. Ook wel grappig is hoe de goedkopere 2-deurs versie tussen E30 en E36 werd opgewaardeerd naar een duurdere Coupé. Marketing is a bitch; kennelijk ook qua acceleratie cijfertjes. ![]() ![]() Maar back on topic: ga maar vast sparen. ![]() | |
Maharbal | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:23 |
O, ik meng me sowieso niet in die E30 vs E36 discussie hoor ![]() Ik wilde gewoon aangeven dat je cijfers niet klopten ![]() Deed overigens ~240 op de teller. Maar dat zal ongetwijfeld meer richting 220GPS gaan. | |
Hyperdude | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:25 |
chk het geluid van dat ding nou maar op die filmpie | |
Maharbal | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:26 |
Ja, net gedaan. Mijn god ![]() ![]() En die weg ook! | |
YoshiBignose | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
crashback | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:22 |
Ik heb een E36 diesel automaat uit 1998 die stuk gegaan is. De cylinderkop is eraf gehaald om te kijken, en er er blijken scheuren in de kop te zitten. Verder ziet hij er nog prima uit, amper roest enzo, alleen het blok is dus een probleem. Wat kun je nu nog met zo'n ding doen? | |
YoshiBignose | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:30 |
Nieuwe cilinderkop erop? ![]() | |
crashback | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:33 |
Ja, maar dat is echt ontzettend duur... En voor een auto van dik 10 jaar toch niet meer waard? | |
YoshiBignose | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:40 |
Hangt van de staat af en die km-stand etc. he. Nieuwe cilinderkop is idd duur, 2e hands kan maar dan weet je ook niet wat je krijgt. Is het de 325tds? Die staan wel bekend om gescheurden cilinderkoppen helaas. | |
crashback | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:51 |
Inderdaad, de 325tds (M51) met 330k op de klok. Ik weet niet precies wat ik er mee aan moet. Kijk want als hij gerepareerd wordt - voor een flink bedrag - 't blijft natuurlijk een bejaard blok - wat zal het volgende euvel wel niet worden? Misschien zit ik na een maand dan ineens met krukaslagers die versleten zijn.... Weer honderden euro's verder. | |
YoshiBignose | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:54 |
Tja, je kan ook zoeken naar een nieuw blok, zijn er vast wel enkele te vinden met een betere km-stand. Dan nog zit je alleen met hetzelfde risico want die scheuren regelmatig ![]() Lastig, maar 330k is wel erg veel, ik neem aan dat de rest van je auto dan ook niet in nieuwstaat meer is. Tijd voor een E46? ![]() | |
crashback | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:56 |
Ja, inderdaad, ik overweeg eentje uit 2001 of 2002 te nemen... 't is jammer want hij rijd reed echt fantastisch. Oh wat een wegligging, subliem... Geen enkele auto die ik hiervoor had kan eraan tippen. | |
D. | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:12 |
![]() | |
Hyperdude | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:30 |
Pcies. Unterhaching-Bolzano doe je 's avonds in minder dan 2 uur; dus waarom je ontwerpers helemaal uit de NL of US polder halen, en niet uit Milaan? ![]() | |
Maharbal | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:34 |
Ik vind dat ding nou eenmaal mooier. En E46 coupé > E92 | |
YoshiBignose | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:53 |
Jammer dat je dat vindt ![]() | |
Maharbal | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:22 |
Mij maak je wel blij met : ![]() O en die E46 M3...ja god, tijdloos, fantastisch, bruut, mooi mooi mooi ![]() Mijn doelstelling is nog steeds dat ik binnen 5 jaar zo'n ding wil hebben ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:24 |
Ik zat er ook aan te denken, maar weet niet of het het waard is vanuit een E46 coupe over te stappen. Tuurlijk, het is in elk opzicht gruwelijker dan m'n 318ci maar het blijft toch een beetje dezelfde auto ![]() ![]() Wat betreft die A5 kan ik alleen maar kokhalzen. Die golvende lijn erin... nee ik snap niet het niet helemaal, maar ben dan ook nooit een Audi fan geweest. | |
Maharbal | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:30 |
Juh, 20/25k. Ik zou geen probleem hebben met zo'n overstap. Alleen je moet zo'n ding ook kunnen onderhouden, en reken maar dat je daar 1.000/2.000 voor per jaar apart zult moeten houden. Ik denk dat ik ergens volgend jaar een E46 coupé 6cyl haal, en dat ik vanaf dan m'n geld opzij ga leggen voor zo'n M3 ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:32 |
Als je toch naar zulke bedragen gaat; voor 20k heb je ook een hele dikke 7-serie met weinig kilometers. ![]() Of een Z4 natuurlijk. | |
YoshiBignose | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:41 |
Ja, maar dat is een heel andere soort auto. Een Z3/Z4 zou ik nooit van m'n leven kopen. 7-serie is erg dik natuurlijk, maar toch geen auto voor een jonger iemand zeg maar ![]() ![]() | |
Maharbal | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:53 |
Zo'n 7 doet mij niet heel veel. Een z4 vind ik wel mooi, maar de E46 vind ik al sinds ik 'm ken één van de mooiste auto's (en de mooiste 3) ooit gebouwd. De M is daar dan ook het summum van ![]() Het is dus een droomauto voor mij. En het leuke is dat die droomauto ook nog echt zonder al te veel moeite bereikbaar is. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:58 |
Oh, ik dacht dat je zei dat je alle BMW coupés mooi vond, maar ik zie nu dat je het specifiek over de 3-serie had. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:06 |
Als ik een ooit een carrièreswitch naar kapper overweeg dan ga ik wel kijken naar een Z-je. | |
Gokhan03 | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:55 |
Bleh na de E46, E39 en E38 is het alleen maar lelijker geworden. ff serieus kijk dat verschil: VW passat: ![]() Mercedes: ![]() Audi: ![]() BMW: ![]() Sorry maar ik vind het echt autos waar ik kotsmisselkijk van wordt. Het zijn alleen maar dezelfde kwa uiterlijk. Waar is die stijl gebleven? Kijk hoe mooi deze E46 is bijv: ![]() Deze A6: ![]() Passat(oke deze lijkt veel op de A6): ![]() Vroeger had je nog een beetje onderscheiding en wat stijl kwa autos. | |
YoshiBignose | vrijdag 7 januari 2011 @ 23:34 |
Van die Audi word ik ook misselijk ja. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 januari 2011 @ 23:38 |
Ach, toch altijd nog liever kapper dan kamper. ![]() Je bent trouwens de eerste die ik de Z Coupé een kapperauto hoor noemen. | |
Mikkie | vrijdag 7 januari 2011 @ 23:49 |
270km in minder dan twee uur? Dan heb je aardig doorgejakkerd ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 8 januari 2011 @ 08:34 |
Het is geen NL daaro Grotendeels Freie Fahrt für freie Bürger (in D en I); dan schiet het (s'nachts) lekker op. ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 8 januari 2011 @ 11:52 |
Ik zou zelf geen Siebner willen hebben, veel te groot zo'n auto ![]() Ik zou voor ¤20k gewoon gaan voor een 3.0 CSI ![]()
| |
Maharbal | zaterdag 8 januari 2011 @ 12:27 |
Ah, een werkende fünfer dus? ![]() | |
rival | zaterdag 8 januari 2011 @ 12:43 |
in mijn garage staat er zo een. ik denk dat je die voor veel minder over mag nemen ![]() | |
oYo | zaterdag 8 januari 2011 @ 12:43 |
+1 Kampers zijn jaloers op knapgekapte mannen. ![]() | |
Alicey | zaterdag 8 januari 2011 @ 15:05 |
In het vertrouwen dat ik hier in het goede topic ben beland, post ik. ![]() Zaterdag 29 januari ga ik trouwen met SingleCoil. ![]() ![]() Het gaat om de volgende ritten: 08:00 Schiedam - Rotterdam Centrum +/- 11:00-12:00 Rotterdam Centrum - Vlaardingen 13:15 Vlaardingen - Stadhuis Rotterdam Hierna kan de chauffeur kiezen wat hij/zij doet, maar ergens diep in de nacht (24:00+, kan net zo goed 3:00 o.i.d. worden) binnen redelijke tijd (zeg 30 a 40 minuten) oproepbaar zijn om de volgende ritten te maken: Rotterdam Kralingen - Schiphol Schiphol - Schiedam, aldaar de auto ergens parkeren waar het geen betaald parkeren is (Kan lastig zijn rond die tijd, maar we hebben wel tips), de sleutels door onze brievenbus gooien en een e-mail sturen waar we de auto terug kunnen vinden. Dit allemaal tegen een redelijke vergoeding (onderhandelbaar). De chauffeur heeft de keuze om aanwezig te zijn op de plechtigheid (parkeervergunning beschikbaar), de receptie en diner in Hotel New York (betaald parkeren) en het feest (In Kralingen, gratis parkeren) - mits de chauffeur uiteraard niet teveel drinkt. ![]() Mocht iemand hier zin in hebben, PM me en vertel me hierbij wat voor vergoeding je hiervoor zou willen ontvangen. Als het een beetje aansluit bij wat wij zelf in gedachten hebben, komen wij er vast uit. ![]() | |
Maharbal | zaterdag 8 januari 2011 @ 15:25 |
Leuk plan/initiatief Alicey ![]() Misschien is het ook wel een idee om het in het topic van hikers/privé-chauffeurs (Easyway) te plaatsen. Ik heb zelf ook wel eens privé-chauffeur ritten gedaan, maar heb helaas geen tijd dat weekend! | |
Alicey | zaterdag 8 januari 2011 @ 15:58 |
Jammer dat je zelf geen tijd hebt, Maharbal. ![]() Ik heb even gezocht in de topics, maar ik kan het niet echt vinden.. Heb je misschien een linkje voor me? | |
Maharbal | zaterdag 8 januari 2011 @ 16:09 |
Zit in WGR. Grootste deel v/d hikers/chauffeurs daar werkt bij hetzelfde bedrijf als waar ik jaren heb gewerkt met m'n bijbaantje. Student Chauffeur #20: Minder sneeuw en meer ritten | |
Alicey | zaterdag 8 januari 2011 @ 16:10 |
Ah, kijk.. Die heb ik zojuist gevonden.. Wij betalen gewoon contant uit, liever niet via een bedrijf. ![]() | |
Maharbal | zaterdag 8 januari 2011 @ 16:12 |
Dat bedoel ik inderdaad ook niet. Alleen slechts om aan te geven dat het over het algemeen wel goede chauffeurs/hikers zijn ![]() Er zit ongetwijfeld iemand bij die wel geinteresseerd is, en anders moet je misschien Rizzo eens proberen. Die doet/deed het sowieso wel vaker en ik geloof dat hij ook nog eens ergens in de buurt van Breda oid woont. | |
Alicey | zaterdag 8 januari 2011 @ 16:39 |
Inmiddels heb ik (via een overwachte weg) een reactie. Ik ga er vanuit dat het geregeld is, maar over 2 weken worden de details besproken. Mocht er alsnog iets nodig zijn, dan post ik opnieuw, maar voorlopig ga ik er vanuit dat het geregeld is. ![]() | |
Mikkie | zaterdag 8 januari 2011 @ 17:40 |
Ik zou je best willen helpen, maar ik woon 150km verderop en moet bovendien werken, dus dan moet er wel heel veel geboden worden om dat te compenseren ![]() Ik hoop wel dat het voor jullie een mooie dag wordt! ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 8 januari 2011 @ 18:09 |
Dat klopt. En ik ben al heel wat auto's gewend, van een Vulva 940, tot een BMW 750i (F01) en een Audi RS4 ![]() Ik begin trouwens wel bang te worden dat m'n koppeling het binnenkort echt begeeft ![]() Woont er hier iemand in de buurt van Breda en heeft die persoon toevallig ook een brug en kennis van oude BMWtjes? ![]() | |
D. | zaterdag 8 januari 2011 @ 19:31 |
De mooiste BMW imho, alleen die velgen zijn wat minder ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 8 januari 2011 @ 19:36 |
In wat voor staat is die auto? ![]() En ik heb momenteel aan één project al teveel om handen ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 8 januari 2011 @ 21:56 |
Alicey ik weet niet of het je nog is opgevallen maar tijdens de PTA verkiezing heb ik (als enige overigens) op je E34 gestemd ![]() | |
Mikkie | zondag 9 januari 2011 @ 10:23 |
Heeft er iemand toevallig nog een ongebruikte parkeersensor voor een e46 sedan liggen? Linksachter is er eentje kapot, nu doet m'n PDC het niet ![]() | |
YoshiBignose | zondag 9 januari 2011 @ 10:51 |
Mijne heeft nooit gewerkt ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 9 januari 2011 @ 10:53 |
@ Mikkie Ikke niet. Leuk iedere keer die piep als je 'm in de achterruit zet. Zekering er uit=binnenspiegel dimt niet meer. ![]() Voorzichtig met de tuinslang en die sensoren helpt wel, maar geen 100%. ¤65,18 ex betaalde ik de laatste keer (2 keer zo'n ding kapot gehad) @Yoshi Kan diegene die het heeft uitgelezen je niet verder helpen? Overigens zegt dat tikken niet 100% zeker dat ze goed zijn; maar uitlezen is dacht ik redelijk waterdicht. Mijn garage heeft een goede sensor liggen om ze toch even 100% zeker te kunnen controleren. Op Marktplaats zou ik die dingen niet kopen; weet je nog niet zeker of ze goed zijn. Maar wel een goed idee; ik ga die 2 oude sensoren van mij ff te koop zetten daaro. ![]() | |
Alicey | zondag 9 januari 2011 @ 12:15 |
Dat is mij niet opgevallen idd.. Er was mij niet eens opgevallen dat er verkiezingen zijn gehouden! ![]() Leuk dat je voor een stem hebt gezorgd. ![]() | |
Maharbal | zondag 9 januari 2011 @ 12:25 |
Ja verdomme Alicey, als jij had gestemd had ik gewonnen! ![]()
| |
Mikkie | zondag 9 januari 2011 @ 12:35 |
Ik snap er geen hol van: ga ik straks op pad, hele foutmelding van de PDC weg en alles werkt gewoon weer ![]() ![]() Hoe dan ook, weer een nieuw probleem: m'n schuifdak is kapot. Waarschijnlijk wat onderdelen afgebroken. Dadelijk maar even kijken en nieuwe bestellen; hopelijk kan ik zelf alles repareren, anders wordt het een duur ritje naar de dealer... | |
YoshiBignose | zondag 9 januari 2011 @ 12:37 |
Knipperlichten van m'n E21 doen raar. Als ik die hendel naar boven of beneden hoor je een hard kraakgeluid. Beetje alsof dat knippergeluid klem zit. Lampje op dashboard van knipperlicht gaat ook niet branden en volgens mij knipperen de lichten ook niet. Wat kan dit zijn? ![]() | |
tha_rizzo | zondag 9 januari 2011 @ 13:13 |
Hendel en bijbehorende schakelaar kapot? Als de hendel kraakt lijkt het me geen overbodige luxe om die te vervangen. Anders moet je even naar de zekeringen kijken. | |
Hyperdude | zondag 9 januari 2011 @ 13:14 |
Zeker een Italiaans stekkertje gebruikt? Naar mijn ervaring gaat het uiteindelijk toch continu kapot/dood. Maar je kunt natuurlijk geluk hebben. Binnenhemel die vast loopt/scheef loopt of het glazen schuifdak zelf? Heb je eigenlijk alleen glazen schuifdaken of ook metalen schuifdaken bij de E46? | |
Mikkie | zondag 9 januari 2011 @ 13:16 |
Ik heb even het dak zelf eraf gehaald, blijkt dat de beide geleiders scheef staan ten opzichte van elkaar. Als de rechter helemaal bovenin zit, zit de linker halverwege. Hetzelfde bij het naar binnen trekken. Als het dak erop gemonteerd zit gaat het dus alle kanten scheef op en naar achteren kan het helemaal niet... | |
Maharbal | zondag 9 januari 2011 @ 13:29 |
Klinkt als een kortsluiting ![]() | |
YoshiBignose | zondag 9 januari 2011 @ 13:31 |
Ik haat kortsluitingen ![]() Laatst het standaard E21 kwaaltje. De alarmknop (dus dat al je knipperlichten aan gaan) schoot los en die gaat dus standaard branden. Nu heb ik die knop met tape vastgeplakt maar blijft maar half zitten. Kan zo weer los schieten en dan knippert alles weer. Welke mongool bedacht heeft dat een knop bij indrukken UIT staat en bij losschieten AAN staat mag wat mij betreft gemarteld worden. ![]() | |
tha_rizzo | zondag 9 januari 2011 @ 13:32 |
Koop een nieuw knopje, zo'n ramp is dat niet hoor. | |
Mikkie | zondag 9 januari 2011 @ 15:24 |
Hmmm, motortje e.d. eruit gehaald, beetje geklungeld en alles gaat weer als een tiet. Heeft wel wat tijd en het nodige vloekwerk gekost, maar ach ![]() | |
YoshiBignose | zondag 9 januari 2011 @ 15:29 |
Nice, toch altijd het leukste als je het zelf kan oplossen ![]() Nog een E30-master hier die achterbumper heeft liggen? Die oude chrome dingen. Die van m'n tante is helemaal verroest en verrot. Of kan er ook zo'n nieuwe bumper van type 2? [ Bericht 37% gewijzigd door YoshiBignose op 09-01-2011 15:44:01 ] | |
Maharbal | zondag 9 januari 2011 @ 16:25 |
Type 1 en Type 2 is niet uitwisselbaar ivm pasvorm en aansluitingen. | |
Hyperdude | zondag 9 januari 2011 @ 16:30 |
Dat zijn de beste zondagmiddagklusjes. ![]() | |
rival | maandag 10 januari 2011 @ 12:11 |
op de vraag of ik die heb liggen kan ik ja antwoorden. ![]() maar die gaat niet weg. ![]() E30fansite.nl/Forum proberen, zou ik zeggen ![]() | |
tha_rizzo | maandag 10 januari 2011 @ 14:48 |
Heeft hier niemand in de buurt van Breda een brug tot z'n beschikking? En kennis van een transmissie (koppeling)? | |
YoshiBignose | maandag 10 januari 2011 @ 19:04 |
Jij kent iedereen daar goed kan je er niet eentje regelen met korting ![]() | |
Maharbal | maandag 10 januari 2011 @ 19:54 |
Als daar iets wordt aangeboden is 't al standaard 'met korting', vanwege het feit dat 't uberhaupt daar wordt aangeboden. | |
rival | dinsdag 11 januari 2011 @ 14:31 |
Ik ken er ook maar een paar jongens... de prijs zal 50-75 euro zijn, tenminste voor die prijzen zie ik ze weleens voorbij komen... ik ga nergens om korting vragen of afdingen, word zelf schijtziek van dat soort mensen. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:17 |
Meldt.. En weer zonder auto. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:48 |
Ga je ons ook nog vertellen waarom? | |
Maharbal | dinsdag 11 januari 2011 @ 19:28 |
![]() Mijn gok is boom/paaltje/politie. Stiekem 3 gokjes in 1 | |
Hyperdude | dinsdag 11 januari 2011 @ 20:02 |
insert popcorn plaatje![]() Alleen materiële schade, hoop ik? [ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 11-01-2011 20:15:37 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 11 januari 2011 @ 20:13 |
Ach, uiteindelijk wordt iedereen er beter van. ![]() | |
Fer | dinsdag 11 januari 2011 @ 20:49 |
Ik reed vandaag achter deze, hij is wel vet in het echt hoor | |
D. | dinsdag 11 januari 2011 @ 22:58 |
Niet mooi, wel bruut ![]() | |
Tarado | dinsdag 11 januari 2011 @ 23:59 |
wel mooi hoe die bij die Porsche wegrijdt ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 12 januari 2011 @ 11:30 |
Ik ga voor nummero 3. | |
Alicey | woensdag 12 januari 2011 @ 11:34 |
Hoezo dat dan? | |
Turquaz52 | woensdag 12 januari 2011 @ 11:34 |
![]() ![]() Steeds snelheden richting de 80 waar 50 is toegestaan ![]() Komen we aan @ de woutenkiet, spreek ik met de agent die er in heeft gereden, zegt ie van: Man wat is dat voor beest, AlleJezus zeg, geef ik een beetje gas kijk ik op de meter en er staat 80! ![]() Zeg ik van tja meneer, 't is maar een 318itje he.. 115PK fabrieks en automaat! Dan ben je altijd snel.. Komt er zo'n kut nerd agent er aan: jaa weetje zeker dat het geen 220 was..? ![]() zei ik van nee nee, hoe kom je er bij, tssss ![]() maargoed samenvatting: Politie reed achter me aan, kickdown switch ging aan, auto vloog errug hard vooruit, agent kon me nie tbij houden, na een minuutje of 2 te gespeeld hebben rondom een rotonde heb ik hem maar aan de kant gezet. Auto in beslag en rijbewijs, rijbewijs gelijk die avond alweer terug, maar auto alweer voor 28 dagen kwijt. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 12 januari 2011 @ 11:36 |
Kut agenten die meelezen op Fok! ![]() | |
Alicey | woensdag 12 januari 2011 @ 11:37 |
Woutenkiet = politiebureau? ![]() Wat is de reden dat ze je auto in beslag hebben genomen? En om welke reden je rijbewijs? | |
Mikkie | woensdag 12 januari 2011 @ 11:46 |
Waarom reden de politie in eerste instantie achter je aan dan? Je had natuurlijk ook gewoon rustig aan kunnen doen...? Overigens is een invordering rijbewijs, maar dezelfde avond weer teruggave, niet helemaal de gebruikelijke gang van zaken (en dan druk ik me zacht uit)? | |
tha_rizzo | woensdag 12 januari 2011 @ 11:59 |
Turq, sorry maar ik moest een beetje lachen. ![]() Het is wel balen voor je dat je auto in beslag is genomen, echter kan ik 't niet echt betreuren. | |
#ANONIEM | woensdag 12 januari 2011 @ 12:00 |
Ah. Dus nu komen ze erachter dat je een motorswap hebt gedaan zonder de auto te laten herkeuren... Dat kan nog heel leuk uitpakken. ![]() | |
rival | woensdag 12 januari 2011 @ 12:52 |
en welke agent komt daar hoe achter? 2 keer een auto met andere motor daar gehad, 2 keer gewoon teruggekregen... omdat ze simpelweg de kennis niet hebben.... er zit een blok in. dus het klopt. als die de motorkap open doen zeggen ze echt niet.. hey dat is geen M42 dat is een M50, dit klopt niet ![]() | |
rival | woensdag 12 januari 2011 @ 12:53 |
imho ook een vreemd verhaal. ja spreek uit ervaring ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 12 januari 2011 @ 12:56 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Turquaz52 op 12-01-2011 15:36:58 ] | |
piekartz87 | woensdag 12 januari 2011 @ 12:58 |
je draait er zo lekker om heen maar wat is nu de reden dat ze hem in beslag nemen? ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 12 januari 2011 @ 13:00 |
Als jij een schroefset hebt, een sedan en wat vermogen, dan is het niet nodig om uit te leggen hoe heerlijk het is om 2/3 uur snachts op terugweg van je dame naar huis met een vlot tempo te rijden en haaks alle bochten en rotondes neemt terwijl er geen kip op straat is.. ![]() En dan moet er juist een agent zijn die je op afstand heeft voorbij zien flitsen, maar je niet kan bijhouden ![]() En de reden dat ik mijn rijbewijs terug heb gekregen is omdat de officier van justitie helemaal van een ander stad kwam aanrijden omdat ik dat eiste.. TOen ie kwam heb ik gezegd hier pak mijn rijbewijs, stuur maar op doe maar wat je mee wilt doen maar geef me me auto terug aub, zei hij van nee, je auto blijft hier en je rijbewijs mag je meenemen. ![]() | |
Maharbal | woensdag 12 januari 2011 @ 13:09 |
Niet zo heel lastig om in te houden toch ![]() | |
piekartz87 | woensdag 12 januari 2011 @ 13:12 |
kerel dingen eisen zeg ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 12 januari 2011 @ 13:18 |
Gozer 2 of 3 uur snachts, je hebt een fantastische avond gehad met je dame en je gaat lekker naar huis toe om te slapen, perfecte tempratuur, auto is op temperatuur, tank meter is positief, dus dat gas pedaal mag wel dieper in getrapt worden en 70-80 waar 50 is toegestaan is okee.. Rotondes neem je lekker met 40-50 zodat net op het het aller laatst het kontje -fftjes- een tikje uitbreekt.. En dan dit ineens.. Tja fuck it, ik heb het gedaan en ik heb me eigen gat zelf verbrand, nu moet ik op de blaren zitten.. Dus tja.. Heb nog altijd me gele BMW ![]() | |
Mikkie | woensdag 12 januari 2011 @ 13:26 |
Mja, dat zal vast heerlijk zijn, maar handig is anders ![]() ![]() Dat is op z'n minst bijzonder. Een OvJ is dat niet verplicht en kan jou in je sop laten gaarkoken, en zal in de regel echt niet langskomen voor een artikel 5. | |
Turquaz52 | woensdag 12 januari 2011 @ 13:37 |
I dunnoo.. Maargoed, hij had me ook 'geklokt' op 120kmpu.. (klopt ook, reed ook 120-140 toen ik ze heel ver achter me zag).. Maar toen ik vroeg voor bewijs of een ijkingsrapport zei hij dat hij het op zijn teller heeft gemeten.. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 januari 2011 @ 13:40 |
Aangezien-ie zelf zo slim was te benadrukken dat het maar gewoon een 318 is en er een agent was die daaraan twijfelde... Het zou natuurlijk heel goed kunnwn dat ze dat 'ns even wat beter nakijken. Zeker als iemand per ongeluk even zou bellen naar de politie in Venlo ofzo... | |
Turquaz52 | woensdag 12 januari 2011 @ 13:42 |
Het zou me ook niet verbazen ook.. ![]() Er bestaan van die klootzakken die perse iets moeten verpesten voor de ander.. | |
Maharbal | woensdag 12 januari 2011 @ 16:17 |
Je bedoelt dat je het voor jezelf hebt verpest door 'm niet te herkeuren? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 januari 2011 @ 16:24 |
Bel jij of bel ik? ![]() | |
Maharbal | woensdag 12 januari 2011 @ 16:34 |
Zonde van m'n tegoed. Misschien met de telefoon op de zaak! ![]() | |
Mikkie | woensdag 12 januari 2011 @ 17:31 |
Vraagje: wat voor interieurlijsten hebben jullie in de Bimmer zitten? Ik heb nu de standaard zwarte lijsten, maar kan voor een leuk prijsje aan houtinleg komen. Enerzijds misschien wat oubollig, anderzijds ook wel weer chique, dus ik twijfel nog een beetje ![]() Zoiets zou het dan worden: ![]() ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Mikkie op 12-01-2011 17:40:30 ] | |
#ANONIEM | woensdag 12 januari 2011 @ 18:01 |
438 EDELHOLZAUSFUEHRUNG![]() [ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2011 18:03:06 ] | |
Hyperdude | woensdag 12 januari 2011 @ 18:06 |
Ik heb van die zwarte blokjes/nep carbon. Is dat standaard? Zou zelf aluminium nemen als ik me er druk over zou maken. ![]() "Hout uit een tube" kan mij niet bekoren. Hout=Engelse auto kopen!? ![]() ![]() AM V8 omstreeks 1980 Of | |
tha_rizzo | woensdag 12 januari 2011 @ 18:08 |
Houten inleg met een lichtleder interieur ![]() | |
piekartz87 | woensdag 12 januari 2011 @ 19:03 |
vind het met houd wel mooi maar om de 1 of andere reden heb ik er een hekel aan als het smerig is bij de versnellingspook. beetje goed schoonhouden ^^ | |
YoshiBignose | woensdag 12 januari 2011 @ 19:11 |
houd ![]() | |
piekartz87 | woensdag 12 januari 2011 @ 19:42 |
woeps ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 januari 2011 @ 20:49 |
Tegen wie heb je het? ![]() | |
oYo | woensdag 12 januari 2011 @ 22:45 |
knippp [ Bericht 50% gewijzigd door oYo op 14-01-2011 08:10:33 (weg) ] | |
#ANONIEM | woensdag 12 januari 2011 @ 22:51 |
![]() JIJ BENT MIJN NIEUWE HELD ![]() ik lurk al een tijdje mee in PTA ![]() ![]() | |
piekartz87 | woensdag 12 januari 2011 @ 23:47 |
ik heb het over die afbeeldingen met houten strips in het interieur. dat hout wat om de versnellingspook zit zie je vaak bij mensen as op liggen enz. vind ik persoonlijk altijd zo ranzig. ik bedoel dus dat het hout alleen mooi is als het mooi schoon gehouden wordt. | |
Turquaz52 | donderdag 13 januari 2011 @ 02:03 |
Nou beste fan, wil jij mij een BMW sponsoren voor de dagen dat ik mijn BMW kwijt ben? Dan beloof ik jou spannendere tekst en beeld materiaal. Inclusief SanAndreas look-a-like achtervolgingen ![]() | |
Alicey | donderdag 13 januari 2011 @ 07:30 |
Krijgen we ook een get out of jail free card? | |
Tarado | donderdag 13 januari 2011 @ 10:01 |
Voordat je het weet neemt ze hem echt mee ![]() | |
Sounddragon | donderdag 13 januari 2011 @ 10:31 |
Is het nog geen tijd voor een chase cam op je hoedenplank ?? ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 13 januari 2011 @ 10:39 |
Jaaaa. Ik heb zelf deze: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa(...)DME:B:EOIBSA:NL:1123 Kost geen drol en de kwaliteit is erg goed. Moet je wel ff SD geheugenkaartje kopen, maar is toch geen geld? Nog geen eens een maandje wegenbelasting ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 13 januari 2011 @ 11:51 |
Ik zou zeggen sponsor mij alles, inclusief een E36 325i handgeschakeld en hierbij mijn woord.![]() ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 13 januari 2011 @ 12:22 |
Ik ken een beter doel om te sponsoren...... ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 13 januari 2011 @ 12:35 |
Ja maar dat vermaakt je niet ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 13 januari 2011 @ 13:04 |
Gelukkig bleek het toch een zekering te zijn bij de E21. Had ik ook moeten weten, de knipperlichten en ruitenwissers zitten namelijk op de zelfde zekering ![]() | |
Maharbal | donderdag 13 januari 2011 @ 13:34 |
Roken in een auto is not done ! ![]() | |
piekartz87 | donderdag 13 januari 2011 @ 15:02 |
mee eensch!!! de waarde van je auto daalt ook gewoon omdat alles geel wordt en stinkt. niet dat de waarde van mijn auto nog veel verder kan dalen ![]() | |
rival | donderdag 13 januari 2011 @ 16:44 |
wow, dat is een mooi interieur! ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 13 januari 2011 @ 18:05 |
Dat vermaakt mij wel hoor ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 13 januari 2011 @ 18:41 |
Hellooow.. Ik ga vd week mn koppaking van mn 318 e46 vervangen. Hier zit een m43 motor in. Volgens het werkplaatshandboek moet ik met dit : http://www.b2b-trade.net/(...)gnment-Tools-BM.html Stukje gereedeschap de nokkenassen vastzetten .. Maar heb je dit nu echt nodig .. Je kan toch ook alles markeren .. ?? Dat stukje staal kost hier in nl dus 130 euro .. En ik zou niet weten waar ik hem kan lenen | |
YoshiBignose | donderdag 13 januari 2011 @ 20:04 |
Turq, heeft de E36 standaard centrale deurvergrendeling? Of zijn er ook sloten die dus los open gaan.... | |
Turquaz52 | vrijdag 14 januari 2011 @ 03:01 |
Mijn beide E36jes hebben Centrale Deurvergrendeling fabrieks & elec. ramen (de 323i zelfs slot verwarming en de 318i de voorziening), een vriend met zijn M40 318i (bj.1991) met raamslingers heeft zelfs fabrieks CV, met 100% zekerheid ga ik niet zeggen, maar ik ga er van uit van wel ja. Als je Electrische ramen hebt dan heb je zowiezoo 100% CV.. Dan kun je zelfs je ramen bedienen met je sleutel ![]() Hou de sleutel eens een seconde of 5 op de slot stand (dus naar rechts toe) vast, gaan je ramen automatisch dicht tot dat je los laat.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 14 januari 2011 @ 03:02 |
ohw? Wat krijg je er voor terug als je geld sponsort aan de WNF? ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 14 januari 2011 @ 03:04 |
Een beetje beun kan daar wel wat op improviseren, gewoon een lange schroevendraaier er tussen stoppen, of waarom zo moeilijk? 5 tiewraps om de ketting en nokkenastandwiel vastzetten en dan de nokkenastandwiel losschroeven, er zit (als het goed is dan) toch een sleuf in dus hij kan er maar op precies 1 manier weer terug er op.. x ![]() ALS het klopt wat ik zeg, de ene nokkenas kun je van de tandwiel scheiden en de ander weer niet.. ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 14 januari 2011 @ 08:29 |
+1 Ik was laatst bij de heining hobbyhal en ken daar een spuiter. Ik vroeg voor hoeveel hij mijn motorkap kon spuiten. De motorkap roest van de linkerkant. Hij vroeger 450 euro voor omdat het 2x in primer moet ![]() | |
rival | vrijdag 14 januari 2011 @ 08:51 |
Duur als je het mij vraagt. | |
YoshiBignose | vrijdag 14 januari 2011 @ 08:57 |
Ja dat dacht ik dus ook al. Nou was een slot van de E36 coupe van m'n broertje kapot en kocht ie via internet ook eentje van een coupe en nu zegt die monteur dat het geen centrale deurvergrendelingsslot is. Ik kan het bijna niet geloven ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 januari 2011 @ 10:06 |
Heren BMW liefhebbers, een vraagje. Ik mag straks als lease auto een BMW 1 gaan rijden, en nu zie ik sommige uitvoeren die een zilveren rand hebben bij de omlijsting van de ramen. Is dat een optie, zo ja, welke optie is het dan precies? Ik kom er maar niet achter ![]() | |
piekartz87 | vrijdag 14 januari 2011 @ 10:18 |
bij de e30 heet het chromeline en als die randen zwart zijn dan heet dat shadowline maar bij een nieuwere weet ik het niet. ik zal eens kijken op de bmw site voor de grap. | |
piekartz87 | vrijdag 14 januari 2011 @ 10:23 |
Gevonden. Als je de optie shadowline aanklikt dan krijg je zwarte sierlijsten. Die moet je dan dus niet hebben. succes! | |
#ANONIEM | vrijdag 14 januari 2011 @ 10:28 |
Dus niet shadowline kiezen en dan krijg je de chromen variant? Ik zal het wel gewoon aangeven en dan moet de dealer het maar fixen ![]() | |
piekartz87 | vrijdag 14 januari 2011 @ 10:53 |
uit interesse: wat voor een 1er ga je kiezen? | |
YoshiBignose | vrijdag 14 januari 2011 @ 10:57 |
Bij de E46 was het standaard op 6-cilinders en optie op 4-cil (de chrome strips). Zal bij de 1-serie wel niet meer zo werken ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:06 |
Ik ben sowieso weg van die chromen sierlijsten. Zeker bij een zwarte auto geeft dat een mooi contrast. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:06 |
Heb je 'm al terug? | |
#ANONIEM | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:07 |
Ehm nog niet echt besloten. Heb als voorloopauto een relatief 'kale' 118D 2.0 gekregen, vind hem wel lekker rijden maar weet niet wat ik precies kan krijgen voor mijn budget. Tips zijn welkom ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:08 |
Maar juist bij een zwarte auto staat het ook wel mooi als "alles" zwart is ![]() ![]() De E28 die een vriend van me had was ook shadowline uitgevoerd. Erg mooi. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:11 |
Edit:![]() Deze rijd ik nu en wil ik wel in de lease gaan rijden. | |
tha_rizzo | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:13 |
Heerlijk karretje. Heb 'm één keer mogen rijden en 't is toch een soort high-end kart. Lekker sportief ding. ![]() @ Yoshi, dit bedoel ik dus, een super-contrast. ![]() | |
Mikkie | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:14 |
Je hebt drie versies: Standaard heb je matzwarte lijsten: ![]() Shadownline is een zwarte, glanzende rand: ![]() Chromeline is de zilveren rand, dat lijkt me duidelijk ![]() Persoonlijke vind ik shadownline het mooist, maar helaas heb ik zelf ook de standaard lijsten ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:15 |
Die chromeline optie staat niet bij de BMW configurator iig ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:15 |
Oh heb je ook nog zwart glanzend, i did not know that. Ik heb ook gewoon de standaard zwarte, maar ik vind het wel mooi staan. | |
Mikkie | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:26 |
Ik heb net even gekeken en ik kom 'm wel tegen ![]() Het geheel ligt ook aan de kleur van de auto, vind ik. Maar over het algemeen is shadowline toch wel het mooist. Ik begin nu zelfs te twijfelen of ik die houten sierlijsten niet ga laten zitten, en zwarte pianolakfolie ga kopen om m'n eigen lijsten mooier te knutselen. | |
Gokhan03 | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:52 |
Zilveren bmw moet sowiso chromeline anders mag je de weg niet eens op ! | |
Turquaz52 | vrijdag 14 januari 2011 @ 14:11 |
Ik zou een ander monteur nemen, er bestaat niets zoals centraledeurvergrendelingsslot oid.. Zet alles van je oude hendel over na de nieuwe dan..? ![]() EN oh ja, post dan ook gelijk hoe je die klote sleutelgat/cilinder overzet ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 14 januari 2011 @ 14:55 |
http://www.e36-tech.com/f(...)urbo-build-4968.html Wehehehhe kwam ik dit tegen tijdens een research:
![]() ![]()
![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 14 januari 2011 @ 16:32 |
Ja de ketting vast zetten op het tandwiel is wel een goed id ja ... Dan moet ik natuurlijk alleen de spanning op ketting laten staan dattie onder niet verschiet.. ik wil de kop gelijk laten vlakken, ik neem aan dat de nokkenassen er vanaf moetten ?? enne weet iemand een adresje voor te vlakken ( rotterdam ) | |
Turquaz52 | vrijdag 14 januari 2011 @ 17:15 |
spanning ofzo hoeft er niet op te staan, maar qua verschieten: Zolang ie onder niet verschiet mag de krukas 20.000 rondjes draaien zonder dat de timing niet meer overeenkomt.. ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 15 januari 2011 @ 03:03 |
Nee dat snap ik haha maar als ik de nokkenas tandwielen loshaal dan zakt de ketting in neem ik aan .. En dan kan die onder bij de krukas verlopen | |
Maharbal | zaterdag 15 januari 2011 @ 16:44 |
Gvd, maandag auto met startkabels gestart en 20km gereden...en vandaag was de accu helemaal HELEMAAL dood, niet eens lampjes op dash. Hell, als ik aan de minpool ging zitten kwamen er niet eens vonkjes vanaf, dus dan was de accu echt helemaaaaal leeg. Begin me gvd te irriteren. Als ik zou moeten gokken dan zou ik zeggen dat de dynamo kapot is omdat ie niet bijlaadt en ik dus in essentie op de accu heb gereden. Maar dat kan ik nu niet eens doormeten want ik heb geen voltmeter-geval...en ik kan de auto niet starten. V/d week maar een voltmeter lenen ofzo en weer iemand op laten draven die mij kan helpen met starten. Accu is gvd 1 jaar oud, want vorig jaar was m'n oude ook overleden. 72aH ding, dus die is niet zomaar leeg. Ik begin steeds minder zin te hebben in deze onzin en ik heb er ook geen tijd voor. Dit duwt mij wel steeds meer richting een E46 ![]() | |
OEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 16:56 |
Chromeline is alleen op 3-deurs beschikbaar. (wbt de 1-serie) | |
YoshiBignose | zaterdag 15 januari 2011 @ 17:21 |
Ja, maar een waarschuwing van mijn kant. E46 hebben ook de nodige kwaaltjes ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:04 |
Laatste 100K kms., buiten normaal onderhoud/slijtage, alleen maar CD-wisselaar kaduuk. ![]() | |
Maharbal | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:09 |
Dat is niet wat ik bedoel, ik weet dat de E46 kwaaltjes heeft. Je hebt alleen meer kwaaltjes met oudere auto's ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 15 januari 2011 @ 19:29 |
Ik heb mijn E36 compact nu ongeveer een maand ofzo enne ik vroeg die man om de beloofde facturen en apk papieren. Toen ik bij hem was zei hij dat het zijn zoons auto was en daarom niets ervan wist. Ik heb nu eindelijk het apk papier en ik zie 4 minpunten. -Er klopte iets niet met de verlichting(kleurverschil ofzo) -Tussenaslager moet vervangen worden anders mol ik de cardan -Iets met de vering wat niet klopte -Hij remt niet recht Maargoed ik heb apk tot mei. Ik begin alvast met sparen ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 15 januari 2011 @ 20:31 |
Maar dat had je zelf toch ook wel kunnen merken. Tussenaslager oke, maar als je verlichting verschilt en dat ding remt voor geen meter dan merk je dat toch bij de aankoop? En wat zou er niet kunnen kloppen aan de vering? Stuk gebroken? 2 verschillende veren per as? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 15 januari 2011 @ 20:44 |
Depo Koplampen Schroefset M3 remmerij rondom. Heb je alles niet alleen gefixt maar direct geüpgraded.. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 21:15 |
Heb je je auto al terug Turq? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 15 januari 2011 @ 21:21 |
Nee, nog 25 dagen... Maargoed, zal ik misschien deze auto kopen?: http://link.marktplaats.nl/409324579 ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 21:37 |
Is die niet een beetje te stijlvol voor je? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 15 januari 2011 @ 21:44 |
MOH!!!!!!!!!!!!! ![]() En dan die dakspoilert!!!!!! ![]() ![]() ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 15 januari 2011 @ 22:11 |
Nou die dag toen ik de auto ging bekijken lag er een pak sneeuw en was het onder de 0. De tussenaslager kon ik niet weten want hij trilt pas wanneer je over de 3000 toeren bent tm ongeveer 3500 toeren. Ik merkte dat ook pas toen ik naar huis reed op de snelweg. Remmen kon ik niet testen omdat het te glad was. Wanneer je dat wilt doen dan moet je flink op de rem gaan. De vering kan wel gebroken zijn. Zo n gevoel heb ik maargoed dat kost niet veel. 60 euro per veer ofzo? ik was van de week bij heining hobbyhal om de auto van ee nvriend op te halen. Daar is zo n engelse gast die schade repareert en spuit en doet het ook nog eens heel goed. Hij zei dat mijn motorkap 450 euro gaat kosten doordat hij 2x in primer moet. Bleh i hate spending moneyy ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 22:20 |
Please, nee.... ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 15 januari 2011 @ 22:21 |
Of je koopt een druppellader van 3 tientjes ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 22:31 |
mensen even een uber-noob-vraag: waarvoor staan de letters ''CD'' achter een 330 CD ? ? | |
YoshiBignose | zaterdag 15 januari 2011 @ 22:32 |
coupe diesel | |
#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 22:33 |
Dankjewel ![]() Ik ben een grote fan van BMW's maar mijn kennis er over staat nog in zijn babyschoentjes ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 22:34:19 ] | |
YoshiBignose | zaterdag 15 januari 2011 @ 22:34 |
Geeft niet ![]() i = injectie (benzine) ci = coupe benzine ti = compact benzine d = diesel cd = coupe diesel td = compact diesel xi = awd | |
Gokhan03 | zaterdag 15 januari 2011 @ 22:44 |
td = turbodiesel(alleen de oude types voor 1990) tds = turbodiesel kwam na de td maar is alsnog geen directe inspuiting d = common rail turbodiesel kwam na de tds edit: ik heb t over alle types van bmw dan ![]() | |
Mikkie | zondag 16 januari 2011 @ 00:27 |
Ah kijk, dat wist ik niet. Ik was idd een 3-deurs aan het configureren. Wel handig om te weten ![]() Dat dus ![]() Dynamo zou zomaar kunnen, inderdaad. Ik had het van de zomer ook: ineens veel lampjes aan, beetje knipperen, vermogen weg... en ik was gezien ![]() Wel knake: ik dacht straks even iets uit m'n armsteun te pakken, gaat dat ding niet meer open! Ook een hefboomwerking en wat kracht met een schroevendraaier mocht niet baten. Uiteindelijk dus de armsteun maar los geschroefd, bleek de achterkant van een pen tussen het sluitingsmechanisme te zijn gekomen ![]() ![]() Nadeeltje wel: er brak een klein plastic pinnetje af bij de demontage. Ik hoop maar dat dat geen nadelige gevolgen heeft voor de werking, en dat het niet gaat rammelen, want da's nog wel het meest irritant ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door Mikkie op 16-01-2011 00:32:42 ] | |
piekartz87 | zondag 16 januari 2011 @ 15:02 |
@ turq: die e46 ziet er strak uit van de voorkant. toen zag ik de achterkant.... :S ik weet niet wat ik erger vind.. die achterbumper met dat el cheepo gaas of die spoiler. @haarbal: dynamo's van andere auto's gaan nooit stuk? ![]() ik moest een jaar terug ook elke keer drukken om ergens te komen ![]() | |
YoshiBignose | zondag 16 januari 2011 @ 15:05 |
![]() ik ben zo blij, als ik in de e21 rij ![]() | |
Bowny | zondag 16 januari 2011 @ 16:28 |
Mag ik mee? ![]() Back from Bangkok, waar de nieuwe 740Li als een idioot verkoopt ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 januari 2011 @ 16:52 |
Ok, thanx voor de uitleg. alleen wat is de definite van ''compact'' ? dat is de enige die ik niet snap in het rijtje. en awd is toch 4 wiel aandrijving ? | |
Bowny | zondag 16 januari 2011 @ 17:22 |
Als je een BMW ziet, waarvan je denkt `Eujs, die is lelijk`, dan heb je een compact. ![]() Sedan, waar ze een stuk van de kont hebben afgehakt en lelijke koplampen | |
Poekel | zondag 16 januari 2011 @ 17:53 |
Cabrio's worden ook aangegeven met ci... | |
Gokhan03 | zondag 16 januari 2011 @ 19:37 |
de e46 dan. De E36 gaat nog net door de beugel ![]() | |
YoshiBignose | zondag 16 januari 2011 @ 20:06 |
Klopt, want je vindt geen 4-deur cabrio's ![]() Ja hoor ![]() ![]() | |
Bowny | zondag 16 januari 2011 @ 20:23 |
Agree ![]() Ben geen dikke Duitser, dus dat gaat helemaal goed komen! ![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 17 januari 2011 @ 00:06 |
Eten we wel ff bij de Oriental ![]() Ik laat de E21 toch maar even nakijken door een goede garage. Hij loopt niet lekker. Veel backfire en ik kan het gaspedaal gewoon niet te ver intrappen. Zonde, ik wil gassen. ![]() Deze week ff de E46 apk keuren. Kwikfit nu 15 euro ![]() ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door YoshiBignose op 17-01-2011 00:14:42 ] | |
piekartz87 | maandag 17 januari 2011 @ 00:24 |
beetje backfire is toch cool? ![]() brandstof weer 2 cent duurder dan vorige week.. dat is dan weer minder | |
YoshiBignose | maandag 17 januari 2011 @ 01:07 |
Neeeeeeeee niet cool. Geef je gas en ineens BOEM plop, motor uit ![]() ![]() | |
Bowny | maandag 17 januari 2011 @ 09:22 |
Leuk dat je die tent ook kent, is mijn vaste eetplekkie in Amsterdam ![]() | |
tha_rizzo | maandag 17 januari 2011 @ 09:27 |
Van 't weekend weer een aantal km in m'n 5je gereden. Ondanks de problemen is 't een heerlijk bakje. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 januari 2011 @ 09:35 |
Blegh, je kan dus geen Chromeline kiezen op de 5 deurs editie van de 1 series. | |
Gokhan03 | maandag 17 januari 2011 @ 10:23 |
Weet iemand of een motorkap van een e36 sedan past op een e36 compact? Ze zeggen dat de neus van een e36 sedan identiek is aan die van een compact. Grappen over de kont heb ik al zo vaak gehoord dus hou daarover op :p Er zit een stuk roest op mn motorkap en dat is volgens een spuiter al een keer eerder gespoten door de beunhaas. Ik heb ook een zwarte hemel maar dat stuk hemel wat langs de linkerkant van mijn voorruit looptm is de stof ervan los. Kan ik zoiets eventueel maken? Dit stukje maar dan aan de linkerkant ![]() Enne turq ik had ooit aan jou iets over je uitlaat gevraagd. Je wagen maakt een mooi geluid en dat deed je door een rechte pijp te trekken als het goed is. Komt dat door de apk? Ik heb een standaard uitlaat met 2 pijpen aan de einddemper. De onderkant van de auto heb ik nog niet bekeken maar hoe krijg ik hier ee nzwaarder geluid uit wanneer ik gas geef? Ik wil dat hij stationair stil is maar wanneer ik even terugschakel ik de 6 pitter hoor. De vlinderklep in uitlaat heb ik opengelaten. | |
Maharbal | maandag 17 januari 2011 @ 10:47 |
Als je de 6pitter wilt horen bij terugschakelen moet je juist niet een dikke brompot eronder doen. Het geluid van de motor komt.....van de motor ![]() | |
Gokhan03 | maandag 17 januari 2011 @ 10:49 |
ja maar dat wordt gedempt door de uitlaat. ![]() | |
Mikkie | maandag 17 januari 2011 @ 10:59 |
Da's een koopje inderdaad! Zo goedkoop ga ik het met m'n diesel vast nooit meer krijgen ![]() Maar misschien hebbie geluk ![]() | |
rival | maandag 17 januari 2011 @ 12:46 |
Auto molenaar is ![]() Maar regelmatig als je met je "normale" bmw komt voor "normale" probleempjes lijkt het alsof je minder aandacht krijgt dan wanneer met je een M of iets zelf gemaakts langs komt ![]() | |
rival | maandag 17 januari 2011 @ 12:48 |
Ik heb nog nooit in een E21 gereden :$ Maar deze maakt mij wel blij ![]()
![]() | |
YoshiBignose | maandag 17 januari 2011 @ 13:43 |
Tja.. maar ik hoef ook niet veel aandacht, als ze het maar repareren ![]() En waarom mist die E30 een oog ![]() | |
rival | maandag 17 januari 2011 @ 13:57 |
Dan zit je daar goed, ze weten iig waar ze mee bezig zijn ![]() Extra neusgat ipv oog ![]() | |
YoshiBignose | maandag 17 januari 2011 @ 15:22 |
Wat ligt er onder de motorkap dan? | |
Maharbal | maandag 17 januari 2011 @ 15:35 |
Een motor! | |
rival | maandag 17 januari 2011 @ 17:23 |
M52, maar hoe kouder de lucht hoe beter toch ![]()
| |
YoshiBignose | maandag 17 januari 2011 @ 17:26 |
Cool, een M52B25? Bij mijn E21 staat de temperatuurmeter nooit in het midden, maar altijd wat kouder naar links. M'n monteur zei dat de thermostaat te vroeg open gaat ofzo, daardoor koelt ie altijd eerder. Alleen als ik hard ga rijden en dan tijdje stil sta gaat hij naar het midden, maar nooit over de helft. Handig natuurlijk, maar zit hier ook een nadeel aan? ![]() | |
rival | maandag 17 januari 2011 @ 17:32 |
Nee B28, wel met de (grotere) inlaat van een B25. een klein stukje? of echt flink er vanaf? een klein stukje maakt niet uit. de meeste oudewre wagens zitten er net voor of net achter, iig niet precies op het midden. als je er echt een stuk vanaf zit rij je altijd rond met een motor die niet helemaal goed op bedrijfstemperatuur komt... heel simpele oplossing tho, een stukje plastic/karton/plaat whatever voor een klein gedeelte van je radiateur stoppen ![]() ik las (volgens mij in dit topic) dat er voor nieuwere bmw's zelfs inzetstukjes zijn voor achter je nieren oid... | |
YoshiBignose | maandag 17 januari 2011 @ 17:35 |
Hmmmm, best wel groot stuk. Hij staat zeg maar tussen de helft van het halve streepje en het kwart streepje. Maar zou het niet gewoon kunnen zijn dat die meter niet helemaal klopt? Als de motor koud is staat hij namelijk ook niet bij dat blauwe ding, maar nog een heel stuk eronder. Kan het niet zijn dan dat er een afwijking in zit ofzo of hoort dat zo? Oh ja het is natuurlijk niet handig als de motor nooit op de goede temp. komt, dan rijdt ik hele tijd met een koude motor haha. Vandaar dat ik 1 op 6 rijdt misschien. ![]() B28 komt (o.a.) uit de E36 328i toch? Dat moet wel hard gaan in een E30 ![]() Kan je ook niet wat in m'n E21 takelen? ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door YoshiBignose op 17-01-2011 17:53:39 ] | |
Turquaz52 | maandag 17 januari 2011 @ 19:28 |
Ten eerste: Onze uitlaten zijn niet het zelfde. Jij hebt een geknepen 2.5 met maar 1 pijp vanaf de X stuk na je spruitstuk. Ten tweede heb ik geen vlinderklep ![]() Ten derde heb ik een 325i einddemper en spruitstukken tot de X stuk, daar tussen in heb ik 2 rechte buizen lopen ipv. de 2 katalysatoren en middendempers. Jou uitlaat is volgens mij precies het zelfde als mijn 323i Sedan M-Tech. Daar ga ik iig van uit. Zo ziet mijn uitlaat uit: ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Turquaz52 op 17-01-2011 19:33:47 ] | |
Mavi86 | maandag 17 januari 2011 @ 23:12 |
Pas geleden mezelf voorgesteld in dit forum. hierbij ook een fototje ( van de dame uiteraard)![]() bmw 26-6 048 by Mavi86, on Flickr ![]() bmw 26-6 011 by Mavi86, on Flickr ![]() bmw 26-6 068_6_7 by Mavi86, on Flickr ![]() | |
YoshiBignose | maandag 17 januari 2011 @ 23:18 |
Mooie 316i, die zie je niet vaak met bumpers en dorpel meegespoten. Waarom voor witte knippers en achter niet? | |
Mikkie | dinsdag 18 januari 2011 @ 00:32 |
En om het af te maken zijn Silvervisions in de knipperlichten natuurlijk wel extra mooi, ben je van die oranje bolletjes af ![]() | |
rival | dinsdag 18 januari 2011 @ 08:03 |
Mijne staat ook nog voor het blauwe hoor als ie net aan gaat (net even gekeken) het zou kunnen dat ie een afwijking heeft maar ik denk eerder dat hij gewoon niet warmer wordt dan dat. aangezien hij er wel heen gaat wanneer je stil staat oid. Ja blok wat erin hangt komt uit een 328i. en inderdaad, de E30 vliegt ![]() Ik weet niet zo goed wat de ruimte is in een E21 maar ik ga er vanuit dat er wel mogelijkheden zijn.. in de E30 past zelfs een V12 uit een oude 7 serie ![]() google verteld mij net dat er veel M42's in gaan (318is) en ook M20B25... ik zie zelfs een M50. | |
Dj_Day-V | dinsdag 18 januari 2011 @ 09:51 |
Ey weet iemand goede plekken in NL waar je je auto kan tunen? Body kits enz... Gaat om een mogelijke BMW 320-330c (of ci)... | |
rival | dinsdag 18 januari 2011 @ 10:31 |
Originele Mtech pakketten zoeken. die bestaan voor elk type. Anders kan je nog gaan zoeken naar Alpina of Hartge. Even op google zoeken. | |
Dj_Day-V | dinsdag 18 januari 2011 @ 10:34 |
Plekken, oftewel garage's... | |
YoshiBignose | dinsdag 18 januari 2011 @ 11:54 |
Klopt, M20B25 is in principe de makkelijkste swap, omdat er nu al in een M20(b20) in zit. Kan jij dat? Hoeveel werk is zo'n swap? | |
Mavi86 | dinsdag 18 januari 2011 @ 12:08 |
thnx, wat betreft die witte knippers.. zo heb ik de auto destijds gekocht en vond het wel best ![]() Ik heb inmiddels wel andere koplampen ( angle eyes). Deze foto's zijn al eventjes oud. | |
HFdude | dinsdag 18 januari 2011 @ 13:30 |
Bij deze wil ik me ff voorstellen. Ik ben HFdude, Lancia/Alfa fan en woonachtig in rotterdam en vind BMW's zo'n beetje de lelijkste auto's die er zijn. Toch ben ik vanwege de rijkwaliteiten fervent BMW rijder en zou niet ander meer willen. Mijn historie van BMW's in chronologische volgorde van bezit: - '99 E39 540i touring M-pakket - '02 E53 X5 4.4 High Executive (lpg G3 prins installatie laten inbouwen, NOOIT DOEN!) - '03 E60 530d High Executive (350k op de teller gezet zonder noemenswaardige problemen) - '05 E61 535d M-Pakket (momenteel in bezit) Mag mijn E61 ook in de Openingspost? |