Nee dat telt niet want piranha's bijten je klauwen er niet af sterker nog ze zijn zo schuw als de pest.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:33 schreef ditiseenusername het volgende:
Ik heb ook een bak van 250 liter, niet met mooi gekleurde vissen, maar 4 piranha's die je klauwen eraf bijten als je je vinger erin stopt:D telt dat ook?
Heb je ze ooit gehad? als ik ze ga voeren slaan ze echt op hol, en ben ook wel is gebeten door ze.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:46 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee dat telt niet want piranha's bijten je klauwen er niet af sterker nog ze zijn zo schuw als de pest.
Een kennis van me had ze en ik kon prima mn hand in het water doen hoorquote:Op woensdag 24 november 2010 10:54 schreef ditiseenusername het volgende:
[..]
Heb je ze ooit gehad? als ik ze ga voeren slaan ze echt op hol, en ben ook wel is gebeten door ze.
Moet wel bekennen dat buiten voedertijd om ze schuw overkomen.
Dit is dan weer niet zo by de manny piranha
maar ik heb gewoon roodbuiken
Ik heb zo een zelfde L-numer. Weet jij welke dit is?quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:37 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
![]()
Ze gaven mijn bak een 3Klootzakken!
[..]
ThankssssssStaat in favo's
![]()
OT:
[ afbeelding ]
![]()
Ik wil 't topic graag vol, ben trots op de nieuwe OP![]()
Het is een borstelneus!quote:Op woensdag 24 november 2010 11:05 schreef Lange_Lans het volgende:
Mooie OP
[..]
Ik heb zo een zelfde L-numer. Weet jij welke dit is?
Heb je een foto? Ik ken niemand met piranha's.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:33 schreef ditiseenusername het volgende:
Ik heb ook een bak van 250 liter, niet met mooi gekleurde vissen, maar 4 piranha's die je klauwen eraf bijten als je je vinger erin stopt:D telt dat ook?
Heb zojuist toch nog eens gekeken, maar ik bedoel eigenlijk de andere. Ik heb er 2 een met stippen en een met een tijgermotiefje.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:22 schreef Faithfulness het volgende:
De TT
[..]
Het is een borstelneus!
Er zijn er flink wat die best op elkaar lijken.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:31 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Heb zojuist toch nog eens gekeken, maar ik bedoel eigenlijk de andere. Ik heb er 2 een met stippen en een met een tijgermotiefje.![]()
Ik kon ff snel niks beters bedenkenquote:
Mij, maar dat hoeft heul niet, want ik vind het leuk om bij te houden!quote:Op woensdag 24 november 2010 13:01 schreef Byte_Me het volgende:
jjeej ik sta in de OP
wie moet ik ook al weer bedanken
Goede reden voor mij om geen piranha's te nemenquote:Op woensdag 24 november 2010 13:23 schreef ditiseenusername het volgende:
@ Faithfulness; Ik zal wat foto's van ze online zetten, het zijn echt monstertjes haha
Had er overigens 5, maar dat vonden ze onderling 1 teveel. Ik zat achter mijn pc en ik keek eventjes richting de bak, niets aan de hand, alle 5 vrolijk aan het zwemmen. En de volgende keer dat ik keek (ik denk 10 minuten later) lag er een dode piranha.Deze vis lag half opgegeten(vanaf de start tot net aan de borstvin) bovenin te drijven.
Ze waren totaal niet ondervoed, ik voerde ze in die periode 2 tot 3 keer per dag kleine hoeveelheden.
Maarja zo zie je maar dat je niet alles in de hand hebt met deze beestjes.
Hahaha, ja, je houdt 't toch niet tegen... Je kan niet tegen ze zeggen: "Ej, kappen jongens!".quote:Op woensdag 24 november 2010 13:38 schreef ditiseenusername het volgende:
Ja ik vond het ook echt niet tof toen het gebeurde, ze waren nog geen 10 cm groot toen dat gebeurde.. kon het bijna niet geloven dat ze toen al zo moordlustig waren.
@Faithfulness; Welke vissen heb jij waar je het meest trots op ben?
maar toch: TNX!quote:Op woensdag 24 november 2010 13:02 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Mij, maar dat hoeft heul niet, want ik vind het leuk om bij te houden!
Aan sommige dingen kun je niets doen he. Ik was mijn plantjes altijd heel goed af (spoel ze afquote:Op donderdag 25 november 2010 14:56 schreef stoeltafel het volgende:
Tja snap er weinig van. Hou alles netjes schoon, ververs genoeg maar is kijken hoe ik dit kan weg halen. Punt is dat over 2/3 maanden alles ga veranderen daarom wil ik niet alles overhoop halen.
Net wel weer 3 kilo diepvriesvoer besteld:)
Je denkt ze allemaal te hebben ja... Als ik de verhalen zo lees kunnen er nog makkelijk een paar tientallen opduikenquote:Op vrijdag 26 november 2010 16:15 schreef Kreator het volgende:
Zo. Hele aquarium weer op de kop gehad, om de Red Cherry's eruit te vangen. Wat een werk.. Maar goed, ze zijn eruit! Eindelijk... na 4 maanden ofzo zaten er alweer 250 in gok ik...veel te veel.
Ik zit er nu aan te denken om er een paar roodneusgarnalen in te doen. Die schijnen minder snel te vermenigvuldigen.
[ afbeelding ]
Ik vond alleen 6,75 euro een beetje veel van het goede (per stuk)
flubenol kan met garnalen, alleen slakken kunnen er niet tegen.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Logisch, maar je lieve visjes aan hun lot overlaten met bloedzuigers is ook geen fijn idee he..
Je hebt toch garnalen in deze bak he? Dan zou ik iig niet chemisch proberen dit te bestrijden.
Hele aqua leeggehad, alle water eruit, filters eruit, planten schoongemaakt. Dat moet genoeg zijn. (en toch vond ik er net nog 1)quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:23 schreef ATuin-hek het volgende:
Je denkt ze allemaal te hebben ja... Als ik de verhalen zo lees kunnen er nog makkelijk een paar tientallen opduiken
Dat jaquote:Op vrijdag 26 november 2010 16:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hele aqua leeggehad, alle water eruit, filters eruit, planten schoongemaakt. Dat moet genoeg zijn. (en toch vond ik er net nog 1)
Ik doe op de 600liter +- 3 maanden met me 2kg fles @100bar.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:20 schreef Byte_Me het volgende:
nou, mn CO2-set is eindelijk compleet. Ik had al jarenlang een pH controller, om de pH van mn aquarium in de gaten te houden bij het gebruiken van doe-het-zelf-bio-co2. een tijdje terug een magneetventiel gekocht om de bioCO2 mee te regelen. had al wel bedacht hoe dat zou moeten, maar nooit uitgevoerd. vorige week maar een CO2 fles gekocht op marktplaats, laten vullen en aangesloten. toch wel beter denk ik, want ik was af en toe wat laks met het vervangen van de bioCO2, en nu zal ik er niet veel omkijken meer aan hebben, ik ga er vanuit dat ik wel een tijdje doe met 2kg CO2. maar goed, het volgende projekt dient zich alweer aan, de grote bak moet eens flink onderhanden worden genomen, nieuwe achterwand, bodem vervangen van metselzand naar filterzand, want dat oogt echt zoveel mooier. ondertussen focus ik me wel op de kweekstelling
in dat geval doe ik waarschijnlijk bijna een jaar met een flesquote:Op zaterdag 27 november 2010 20:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ik doe op de 600liter +- 3 maanden met me 2kg fles @100bar.
PH is normaal 8, en nu met co2 hou ik em constant op 7.
daar moet je inderdaad op letten, maar zelfs op de gammelste vloeren kun je bijvoorbeeld een 60 liter aquarium neerzetten.quote:Op woensdag 1 december 2010 14:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo jongens! Na even een tijdje van afwezigheid ben ik er weer!!! Steeds emer zin in een zeebak. Ik denk alleen dat ik helaas in mijn huis geen bak kan plaatsten ivm het gewicht op de houten vloer. (typisch oud amsterdams huis)
Hebben jullie hier ervaring mee?
...mja, maar je moet 'levend steen' in je bak plaatsen. Dat is echt kneiterzwaar, bovenop het glas en het water. Dus je kunt niet zomaar zonder na te denken beginnen.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:20 schreef Faithfulness het volgende:
Een houten vloer kan makkelijk 200 kilo dragen
Das waar ja.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
...mja, maar je moet 'levend steen' in je bak plaatsen. Dat is echt kneiterzwaar, bovenop het glas en het water. Dus je kunt niet zomaar zonder na te denken beginnen.
Bovendien is het gemiddelde oudere huis niet geschikt voor meer dan 250 kg/m2.
Da's ook de reden dat ik nu geen zee-aquarium heb.
Is dat een beetje veel werk ? Moeilijk ? Zou het ook willen proberen maar dat gaat me vriendin nooit goed vinden.quote:
Nee het is rete simpel en je kan het heel goedkoop oplossenquote:Op woensdag 1 december 2010 16:27 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Is dat een beetje veel werk ? Moeilijk ? Zou het ook willen proberen maar dat gaat me vriendin nooit goed vinden.
Gefeliciteerd! Met zo'n cadeau weet Joene zich wel raad!quote:Op zaterdag 4 december 2010 07:24 schreef Joene het volgende:
Gister van mn Moeder , Broertje en Vriendin voor mn verjaardag een hele dikke waardebon gehad van de aquarium winkel
Ik kan hier een heeeeeeel verhaal houden, of je gewoon deze link geven: http://www.nbat.nl/starters/beginners1.htmlquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:07 schreef pgrferrari het volgende:
Hallo,
Ik heb bij Hornbach de "Aqua40" (aquarium) voor ¤37,50 gezien.
Ik zou graag deze kopen.
Kunnen jullie me wat tips geven over inrichting / onderhoudt van zo'n aquarium?
En wat leuke beginners vissen zijn?
Alvast bedankt
Ziet eruit als enorm veel werk.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:25 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik kan hier een heeeeeeel verhaal houden, of je gewoon deze link geven: http://www.nbat.nl/starters/beginners1.html
Let wel: In 40 liter kunnen niet heel veel vissen, en zeker geen grote. Er zijn echter ook een heleboel leuke, kleine visjes!
Hier is een database, als je dan de maten van jouw aqua invult, krijg je een lijst van mogelijkheden: http://www.punkyfish.nl/pages/database/zoek
*edit*
Een handige link speciaal voor kleine aquaria: http://aquarium.schuitemaker.info/nl_aqua40.htm
Allereerst: Een aquarium!quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:49 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ziet eruit als enorm veel werk.
En ik heb er de ballen verstand van![]()
Ik twijfel, want ik vind het enorm leuk![]()
Vooral inrichten en weten wat je moet kopen/hebben is ook een obstakel.
Kan iemand me helpen wat ik ongeveer moet hebben?
Plantjes, wat voor verschillende?
Voer, wat voor voer?
Nog een middel om het water schoon te houden?
Etc.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:15 schreef pgrferrari het volgende:
Geen garnalen![]()
Dit is wel interessant http://aquarium.schuitemaker.info/nl_aqua40.htm
Ja ik las net wat over de Tetratec 75, ook zo'n staaf.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb ook een aqua40, en heb er zo'n staaf in zitten. Werkt hier prima.
Zo'n staafje kan je voor zo'n 15 euro kopen, afhankelijk van waar je heen gaat. Het is dus sowieso aan te raden gewoon rustig rond te kijken, je hebt tijd zat.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:21 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ja ik las net wat over de Tetratec 75, ook zo'n staaf.
Die zijn rond de ¤20,-? toch?
En wat voor planten en vissen heb jij?
Ja, ik krijg mijn aquarium pas voor kerst.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:39 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Zo'n staafje kan je voor zo'n 15 euro kopen, afhankelijk van waar je heen gaat. Het is dus sowieso aan te raden gewoon rustig rond te kijken, je hebt tijd zat.
Zijn kogelvisjes niet wat voor je? Zijn leuke visjes!
Zoiets was het iddquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:21 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ja ik las net wat over de Tetratec 75, ook zo'n staaf.
Die zijn rond de ¤20,-? toch?
En wat voor planten en vissen heb jij?
Ik heb niet zo heel veel ervaring met kleine aquaria, behalve die van mezelf met m'n 3 kogelvisjes erin.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:41 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ja, ik krijg mijn aquarium pas voor kerst.
Haha, die zien er inderdaad tof uit.![]()
Nog andere aanraders?
Niets moet.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:51 schreef pgrferrari het volgende:
Ohja, een achterwand.
Die moet er ook in?
Papier met een plastic laagje eroverquote:
Noooooooesquote:Op zaterdag 4 december 2010 20:26 schreef pgrferrari het volgende:
Die oranje visjes (rasboras brigittae) zouden die samen kunnen leven met kogelvisjes?
He, das een verandering. Ziet er mooi uit, Faith.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:50 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik heb niet zo heel veel ervaring met kleine aquaria, behalve die van mezelf met m'n 3 kogelvisjes erin.
Die er nu trouwens zo uitziet:
[ afbeelding ]
Zoals jullie kunnen zien, nog een klein beetje groen hier en daar, maar het gaat de goede kant op. Om even duidelijk te zijn; De hele bodem zag groen van de blauwalg. Het wordt minder en minder, dus de agressieve aanpak (zonder chemische middelen) helpt toch, al duurt het allemaal wat langer.
Zodra het helemaal is opgelost komt er een achterwand in.
Thanks!quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:24 schreef Stali het volgende:
[..]
He, das een verandering. Ziet er mooi uit, Faith.
Overigens vond ik die tweede foto van toen je man net met het kogelvisbakje begon ook heel leuk.
Weet nog dat ik me afvroeg wat voor plantje dat bloemetje was.. Wilde dat nl. ook wel.
Nu ziet je bak er natuurlijker uit. Mooi.
Jammer dat je al bezet bent.quote:Op zondag 5 december 2010 01:25 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Thanks!
Het is inmiddels mijn tweede bak hoor, hij is er overheen. Zoals dat met alles gaat (behalve mij, I'm a keeper!). Hij heeft z'n zinnen nu weer gezet op een zee-aquarium. Die ik dan mag gaan onderhouden natuurlijk. Net zoals ik zijn hond mocht uitlaten en zijn kat mag kammen.
Ik heb dat plastic oranje/gele bloemetje nog wel, die bedoel je toch? Als je 'm wilt hebben roep je maar, hij ligt hier toch maar in de kast!
De kogelvisjes zijn nog steeds helemaal geweldig! Ze staan nu naast mijn PC, dus de hele dag zijn ze tegen de ruit aan het 'tikken' voor aandacht.![]()
Heel anders dan andere vissen in ieder geval. Ze lijken (op een rare manier) wat menselijker.
Als ik m'n hand in de 120liter bak steek, zijn alle vissen behalve de Garra Rufa weg. Maar als ik m'n hand in het kogelvis-bakkie steek, proberen drie mini-visjes m'n hand op te eten. Zonder succes.
Ik ben nog niet bezetquote:Op zondag 5 december 2010 03:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Jammer dat je al bezet bent..
Nee, ik dacht toen nog dat oranje bloemetjes echt onder water konden groeien en bloeien..
Ben ook wat meer van de natuurbakjes..
He, maar een zoutwateraquarium is ook wel een droom ook he. Dat zou ik ook enorm gaaf vinden. Bij ons is het dan weer anders. Ik word altijd tegengehouden, wrs. terecht ook. Anders zou het hier vol katten en hondjes zitten. Eerst moet er wat doodgaan voordat er wat binnenkomt.
Kan 1 van die soorten ook in mijn bak?quote:Als medebewoners moet gezocht worden naar redelijk vinloze en rustige (bodem) vis, Pangio Khullii of Otocinclus vitattus bijvoorbeeld, of een kleine garnalensoort
Is dat veel duurder ten opzichte van droogvoer?quote:Voeding
Kogelvisjes zijn dol op slakjes! Die zuigen ze zo uit hun huisjes. De slakjes moeten niet te groot zijn, ongeveer zo groot als de ogen van het Kogelvisje, anders krijgen ze hem niet geheel uit het huisje en gaan de resten rotten. Verder eten ze muggenlarven en artemia (zowel diepvries als levend). Vlok of granulaatvoer laten ze links liggen dus als u alleen droogvoer voert laat deze vissen dan aub links liggen.
Ik heb er nu ook zo een achter mijn kleine aquarium en als goedkoop alternatief is het prima, maar een acherwand is wel veel mooier. Alleen duurder en meer werk. Maar als het eenmaal zitquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:54 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Niets moet.
Als je het goedkoop wilt houden, kun je de achterkant van het aquarium (aan de achterkant) zwart verven, of zo'n goedkope poster erachter doen. Zo ben ik ook begonnen (met een poster).
De "stenen" poster variant
[ afbeelding ]
Andere kant, zelfde poster
[ afbeelding ]
Ik kan het niet ontkennenquote:Op zondag 5 december 2010 11:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb er nu ook zo een achter mijn kleine aquarium en als goedkoop alternatief is het prima, maar een acherwand is wel veel mooier. Alleen duurder en meer werk. Maar als het eenmaal zit
Kogelvisjes komen het best tot hun recht zonder medebewoners. Garnalen zou ik niet aan beginnen, er is mij laten zien wat er kan gebeuren, en das gewoon niet leuk.quote:Op zondag 5 december 2010 10:44 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ik ben nog niet bezet
Maar welke visjes kunnen er samen leven met de kogelvisjes?
Of geen 1?
Hier gekeken: http://www.aquaclopedie.nl/cgi-bin/engine.pl?CID=0199&naam=D
[..]
Kan 1 van die soorten ook in mijn bak?
En dan dit nog:
[..]
Is dat veel duurder ten opzichte van droogvoer?
Mja, apartje oogjes en die neus is grappig. Bovendien schijnen ze erg nieuwsgierig te zijn en vaak verticaal door het water te zwemmen.quote:Op maandag 6 december 2010 22:50 schreef Stali het volgende:
Wil er donderdag wel naar vragen in de aquariumwinkel en wat ze kosten. Moet toch voer halen.
Moest er wel even een foto bijzoeken trouwens, heb er ook echt geen verstand van. Kleurrijk diertje.
[ afbeelding ]
Die had ik gevonden inderdaad. Maar als ik er 20 koop, dan verdien ik dat nauwelijks terug, als ik weer naar Enschede terug moet. ;-).quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:02 schreef Byte_Me het volgende:
ik gok zo dat faith wel langs utrecht komt. in huizen kun je ze krijgen voor 2 euro:
http://verkopers.marktplaats.nl/7697136
Met deze temperaturen? Slecht plan denk ikquote:Op dinsdag 7 december 2010 13:09 schreef Stali het volgende:
Misschien een sullige vraag hoor. Kunnen ze niet verzonden worden?
Meen dat er speciale transport verpakkingen zijn.
In principe komt het merendeel van de vissen die je in de aquariumwinkel aantreft via luchtpost uit azie hierheen. Eigenlijk op dezelfde manier als jij je vissen meekrijgt uit de winkel, in een zak met water en zuurstof. voor transport vaak ook nog eens in een tempexdoos ter isolatie. Maar uiteraard gaat dat weleens mis, en helaas is het geen uitzondering dat er dode vissen in de zak zitten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:09 schreef Stali het volgende:
Misschien een sullige vraag hoor. Kunnen ze niet verzonden worden?
Meen dat er speciale transport verpakkingen zijn.
De discussen van mijn schoonmoeder zijn verzonden (per vliegtuig) in een grote (!) piepschuim bak, met daarin een plastic zak, die om de randen van de bak waren gevouwen. Daar bovenop zat een deksel met luchtgaatjes erin.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb bij een zaak me eens laten vertellen dat ze discussen in speciale bakken deden waarbij ze op temp gehouden werden, en dat er zuurstof in gepompt werd enzo.
Hoe die bakken zijn ofzo weet ik niet, maar dat werd mij verteld
Komt geen speciaal vervoer. Vaak genoeg gedaan bij garnalenkweker.nlquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Geen sullige vraag Stali, want dat bestaat echt.
Dan komt er 'speciaal vervoer' voor.
Zal wel flink wat kosten, maar het kan echt hoor.
Garnalenkweker moest hier eens in de buurt zijn, en heeft toen zelf me garnalen gebracht.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:45 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Komt geen speciaal vervoer. Vaak genoeg gedaan bij garnalenkweker.nl
Ze verzenden vaak niet als het minder dan 12 graden is buiten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:26 schreef Stali het volgende:
De meeste tropische garnaaltjes kunnen tegen temps van -5.
Hou me ten goede he. Veel gelezen maar weet het natuurlijk niet van de roodneus.
Dank je, en ik las het niet als verwijtquote:Op woensdag 8 december 2010 09:05 schreef Kreator het volgende:
Goed om te horen dat het nu weer wat beter gaat, BX. Jammer dat het zoveel vissen heeft gekost voordat je erachter was, wat het probleem was (geen verwijt uiteraard).
quote:Ik heb sinds ik geen garnalen meer heb inééns weer alg in de bak.Merk je toch wel dat ze het eten...
.
quote:Op woensdag 8 december 2010 09:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@BrandX; die 'macracantha's' die je hebt zijn clownbotia's.
Deze 'monsters' worden uiteindelijk 30cm, en dienen alleen in grote bakken geplaatst te worden vanaf 3 a 5 stuks.
Ik had ze in mijn 1.60 bak ook, maar ze groeide zo snel dat ik ze toch maar weer weggedaan heb.
Die liet ze me ook zien, maar zeker 20 slakken zijn 2x zo groot als de helena's die zij in de bakken hadquote:Als je last hebt van een slakkenplaag, kun je beter anatoma helena's in je bak doen.
Deze vreten alle slakken op, en alleen tijdens het opruimen van de plaag kweken ze zich voort. Daarna stopt het kweken ook. Anatoma's zijn over het algemeen een paar euro per stuk, maar als je er wil hebben stuur me een PM. Kheb er hier een 15 zitten, dus je mag er wel een paar overnemen als je wil.
quote:Cory's zijn liefffVanaf 5 stuks zie je de groepsvorming wat meer, en dan hebben ze ook plezier met elkaar. Bij mij zitten er 12 cory's, en soms zie je er nog steeds 1 apart zitten (zal wel stout geweest zijn
![]()
)
http://www.loaches.com/sp(...)species-search-indexquote:Op woensdag 8 december 2010 09:59 schreef BrandX het volgende:
Bedankt voor de extra plaatjes
Die van mij hebben echt vier zwarte strepen, alle plaatjes die ik op inet zie van de clownbotia's hebben er maar drie?
Ik heb even een filmpje gemaakt, slechte kwaliteit maar je ziet genoeg:quote:Op woensdag 8 december 2010 10:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
http://www.loaches.com/sp(...)species-search-index
Hier kun je eens kijken welke soort het precies is.
Zoveel zijn er dus
als je ooit in eindhoven bent, mag je dr zo 3 meenemen.quote:Op donderdag 9 december 2010 02:27 schreef Faithfulness het volgende:
Het eerste plantje staat in de 400liter bak![]()
Duurde allemaal wat langer, want uiteraaaard ging er weer wat stuk: De verwarming ditmaal.
Nu draait alles al drie (!) dagen. Zonder lekken!
![]()
Dusssss, als alles meezit gaan de vissen nog NET in 2010 in de nieuwe bak.
Ik heb mijn oog laten vallen op een leuk visje, de Pseudomugil furcatus!
Die staat op het "verlanglijstje".
Goeie ervaringen met Heevis?quote:Op donderdag 9 december 2010 11:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik woon vlakbij Eindhoven ja.
Elke dag ben ik wel in Eindhoven (werk er)
Ik ben daar 1 keer binnen gelopen, omdat ik daar zulke slechte ervaringen over hoorde.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:18 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Goeie ervaringen met Heevis?
Nooitquote:Op donderdag 9 december 2010 11:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
als je ooit in eindhoven bent, mag je dr zo 3 meenemen.
iemand anders interesse in 3 stuks pseudomogil furcatus:quote:Op donderdag 9 december 2010 13:05 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Nooit![]()
Groningen - Den Haag
Groningen - Leeuwarden.
Das een beste afstand, trouwens.quote:
WTFquote:Op woensdag 8 december 2010 09:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zo worden ze uiteindelijk (verliezen kleur door het uitrekken van de huid);
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ookquote:
Erg mooie vis, die wel bij het bestand kan, maar bij mij zit de bak vol..quote:Op donderdag 9 december 2010 15:03 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
iemand anders interesse in 3 stuks pseudomogil furcatus:
[ afbeelding ]
leuke vis, maar ik heb geen zin om er weer bij te kopen om het schooltje aan te vullen.
gratis op te halen in eindhoven.
niks voor jou perry? voor bij je regenboogzalmen?
Als je van de slakken af wil, heb ik nog wel wat anatoma helena'squote:Op donderdag 9 december 2010 17:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[ afbeelding ]
En ook redelijk wat slakjes
D'r zitten ook jonge appelslakjes tussenquote:Op donderdag 9 december 2010 17:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Als je van de slakken af wil, heb ik nog wel wat anatoma helena's
(geldt voor iedereen hier)
Waar beginnen ze aan, nadat ze mijn slakken op hebben?quote:Op donderdag 9 december 2010 17:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Als je van de slakken af wil, heb ik nog wel wat anatoma helena's
(geldt voor iedereen hier)
500 tot 1000 garnalen!quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:50 schreef stoeltafel het volgende:
Perry: Vette fotos van de botia! Het lijken wel koeien:)
De discussen gaan bij mij nog steeds super maar ga nog steeds over op de malawi. Vanaf 1 februari ga ik over, spannend. Alles eruit halen, verkopen en over en 20 malawi vissen. Nu nog even genieten van de discussen, ze blijven mooi maar vind ze echt te suf.
Dit bestand ga ik weg doen
Roodkopzalm
L201
L136
L333
L168
500 a 1000 garnalen
7 Discussen
Cory Sterbai
Siamense algeneter
Als iemand interesse heeft, stuur dan maar een berichtje. De mensen uit dit topic kunnen ze voor een lage prijs overnemen.
Apeldorpquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:57 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
500 tot 1000 garnalen!
Die L201 is prachtig![]()
Maar volgens mij woon je wat ver weg
oeh, als je dichterbij woonde had ik wel interesse in een a twee l-nrs en misschien wat garnalenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:50 schreef stoeltafel het volgende:
Perry: Vette fotos van de botia! Het lijken wel koeien:)
De discussen gaan bij mij nog steeds super maar ga nog steeds over op de malawi. Vanaf 1 februari ga ik over, spannend. Alles eruit halen, verkopen en over en 20 malawi vissen. Nu nog even genieten van de discussen, ze blijven mooi maar vind ze echt te suf.
Dit bestand ga ik weg doen
Roodkopzalm
L201
L136
L333
L168
500 a 1000 garnalen
7 Discussen
Cory Sterbai
Siamense algeneter
Als iemand interesse heeft, stuur dan maar een berichtje. De mensen uit dit topic kunnen ze voor een lage prijs overnemen.
Hoe lang staat je licht aan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:03 schreef ook_gek het volgende:
Ik zit nog altijd met een algen probleem
Na lang zoeken zijn we er uit, blauw alg heb ik. Licht als een vliesje op de bodem en op de planten.
Hoe dit goed te krijgen? Heb nog geen vissen.
Is het een kwestie van al het water er uit, opnieuw vullen en dan bak goed verduisteren gedurende een paar dagen?
Dat is wat ik veel lees namelijk? Of is er een andere oplossing.
Uhm licht gaat om 08:00 aan en om 22:30 uit en dan komt er een blauwe nacht verlichting. Heb er een planten lamp in hangen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Hoe lang staat je licht aan?
En heb je al veel plantenvoeding gegeven misschien?
Hoe doen je planten het qua groeien?
Ik zou eerst beginnen met eens een 40-50% water te verversen, en tijdens het verversen proberen de blauwe alg af te zuigen, zodat dat je bak uit gaat.
Verder wat snelgroeiers erin (waterpest bijv.), dit zorgt voor lekker veel zuurstof, en dat vind blauwalg ook niet zo fijn
Verder even proberen iedere dag / iedere 2 dagen (ligt eraan hoeveel tijd je hebt) wat blauw alg af te zuigen en te verwijderen uit de bak. Om de paar dagen dan even 10/20% water verversen, en even kijken hoe het gaat.
Dit heeft iig wel tijd nodig, en dan zal het langzaam aan niet meer terug moeten komen.
Inderdaad, je licht staat veel te lang aan. Doe maar van 12:00 tot 22:30 uurquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:31 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Uhm licht gaat om 08:00 aan en om 22:30 uit en dan komt er een blauwe nacht verlichting. Heb er een planten lamp in hangen.
ik heb al meerdere keren 80% van het water vervangen maar dat heeft niet geholpen. Ik probeer zoveel mogelijk alg weg te halen met me water stofzuiger. Maar me hele bodem zit er vol mee en me planten zitten helemaal ingepakt. De planten groeien wel normaal.
Zal proberen dit weekend even een berg waterpest te halen en me bak goed volzetten er mee
Ik heb een aantal planten waar zo goed als niks op zit. Kan ik die afspoelen en opnieuw gebruiken?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nee klopt, maar het komt dan ook niet opeens.. Zachtjes groeit het, en ineens is er een 'explosie' en lijkt het oncontroleerd te gaan, maar het is allemaal reactie op elkaar..
Hout hoef je niet helemaal uit te koken, maar wel ff goed afwassen, en evt met een tandenborstel of nagelborstel (of hoe zo'n ding) goed schrobben, zodat er alles af is
Als ik het water aan het verversen was kwam er wel een put lucht van af jah. Maar van die plant zelf niet echt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Goed afspoelen, en ook "schrobben" in zoverre mogelijk. Natuurlijk niet TE hard, want dan sterven ze ook ter plekke.
Maar als je ze uit het water haalt, ruik je dan ook een "muffe lucht"?
Zo ja, dan kunnen ze ook weg vrees ik![]()
Anders zou ik ze even in een aparte bak zetten om te kijken wat ermee gebeurd..
Hoezo niet ?quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:29 schreef Chav het volgende:
Iemand nog interesse in een 100x60x50 MP aquarium inclusief meubel (en vissen en inrichting).
Hij mag compleet niet in V&A, vandaar dat ik het even hier zet.
Stuur me maar een pm bij interesse.
Wat een nonsens in elk geval met een aquarium ze worden 9 van de 10 keer met vissen verkocht.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
in V&A mag geen levende have worden verkocht.
Ik zou 100% verversen denk ik en mn filter schoonmaken en nieuwe filterstart erin en de oorzaak gaan achterhalen dus watermonster nemen en naar de aquarium winkel.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:33 schreef BrandX het volgende:
ok, ik word gek![]()
![]()
Sinds drie dagen (vandaag derde dag) weer dikke mist in mijn bak, het begon een kleine week terug met hele lichte mist. Zo pats boem werd het veel meer. Ik had de hoop dat het dus weer weg zou trekken, maar deze derde dag dus nog steeds niet.
Waar doe ik verstandig aan, weer net als vorige keer 40% van de bak verversen?
er zitten nieuwe filterblokken in sinds vorig weekendquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:36 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik zou 100% verversen denk ik en mn filter schoonmaken en nieuwe filterstart erin en de oorzaak gaan achterhalen dus watermonster nemen en naar de aquarium winkel.
het is een algemene regel en om discussies te voorkomen geldt het dus voor alle levende have.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:35 schreef Joene het volgende:
[..]
Wat een nonsens in elk geval met een aquarium ze worden 9 van de 10 keer met vissen verkocht.
Daarom dusquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
in V&A mag geen levende have worden verkocht.
Niet ,vissen in je oude water (nadat je monster hebt laten nemen) misschien is het wel iets simpelsquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:38 schreef BrandX het volgende:
[..]
er zitten nieuwe filterblokken in sinds vorig weekend
En het watermonster is een plan idd.
100% verversen... omg hoe doe ik dat dan zonder mijn planten en vissen te droge te leggen?
Maak is een fotootje ?quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:41 schreef BrandX het volgende:
nb: ik had toen ik de bak net had (maand of drie terug ofzo) mist, die vanzelf na 2-3 dagen wegtrok. Pas na vier weken staan kwamen er vissen in.
Heb nu 2 maanden vissen. Vorig weekend filter helemaal schoongemaakt en ververst, en wat nieuwe vissen erbij. En nu dus (weer) mist, maar deze keer trekt het niet weg. Dit is de eerste keer mist met vissen zeg maar
ververs maar eens een 40% ja.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:33 schreef BrandX het volgende:
ok, ik word gek![]()
![]()
Sinds drie dagen (vandaag derde dag) weer dikke mist in mijn bak, het begon een kleine week terug met hele lichte mist. Zo pats boem werd het veel meer. Ik had de hoop dat het dus weer weg zou trekken, maar deze derde dag dus nog steeds niet.
Waar doe ik verstandig aan, weer net als vorige keer 40% van de bak verversen?
Spannend zeg, ben benieuwd! Houd ons op de hoogte!quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
wat voor kleuren hebben die lampen Faith?
Ik steldemijn lampen wel apart in, nu vandaag heb ik het toch veranderd om te kijken of het hierdoor verbeterd qua sommige planten.
Ook wil ik jullie alvast vertellen dat ik volgende week 2 van 4 lampen ga vervangen voor LED!
Een vriend van me werkt in led ontwikkeling, en die maken ook leds voor grote aquariums in dierentuinen enzoenne dit is een verjaardagscadeau
![]()
Dus ik ben benieuwd hoe de planten hierop zullen gaan reageren.
Is het geen probleem voor planten dan, ledlicht? Ik heb er nul ervaring meequote:Op zaterdag 11 december 2010 18:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja qua kleur enzo heb ik er nu voor gekozen om alleen de daglicht lampen te vervangen.
Dit is wel wit (zoals mijn daglicht lampen), en dan ook de kleur van de lampen. Qua "licht kleur" wordt het ook hetzelfde wit als wat het nu is, dus qua spectrum veranderd er niets, alhoewel er meer licht in de bak zal komen omdat LED's sterker zijn.
Ik zal dan ook wel wat foto's maken voor/na
Laatst zag ik ook dat ze de LED lampen ook verkochten a 200 euro per stuk![]()
Kosten om het te maken; 5 euro voor de ledjes, en voor de rest nog een paar tientjes voor de behuizing en adapter.
Maargoed, de ontwikkeling ervan kost geld en dat willen ze nu dik en dubbel terugverdienen..
Faith,
wit = daglicht
licht geel = daglicht (alleen zachter)
1 rozige is denk ik een "planten lamp"(mijn plant growth lamp is ook roze achtig)
Cool zeg, laat ons weten hoe het gaat! Led is ook nog eens een stuk goedkoper qua stroomverbruik schijnt. Hoewel wij dit jaar zelfs geld terug hebben gekregen, ondanks de extra aquaria (zonder led).quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Het witte wat ik nu ga vervangen zou geen problemen mogen geven.
Toch wacht ik het allemaal rustig af, en hou alles in de gaten
De plantenlamp ga ik nog niet vervangen, maar dat is een combi van bepaalde kleuren rood/blauw blijkbaar, om de planten hun fotosynthese te geven.
Ik begrijp wat je bedoeld, want hier is dat ook goed zichtbaar als die lampen aanstaanGeeft erg mooi licht. Wellicht is later een computer wel iets. Dan kun je het licht ook mooi laten dimmen
Vandaag hebk 5 nieuwe platy's gekocht voor in de grote bak, aangezien er veel jonge uit zijn gegaan.
Mijn plantenkweekbak (160liter) heb ik even snel ingedeeld en daar zitten nu al mijn jonge platy's inDe andere jonkies zaten al in een kleine 20liter bak, en die wisten niet wat ze overkwam
Ineens een bak met licht en zooooooo groot voor ze
@Byte_Me, die 3 visjes van jou kan ik nu wrs wel gewoon kwijt in mijn bak
Awww, wat klote, Stali.quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:07 schreef Stali het volgende:
Kwam er donderdag achter dat het filter van mijn kikkerbakje wrs. al meer dan twee weken uitlag.
Iemand heeft per ongeluk de stekker eruit getrokken.
Wel klote om donderdagavond twee kikkertjes te zien drijven..
Dacht aanvankelijk dat ze allemaal dood waren dus wilde het zaakje wegspoelen. Vier leefden er nog dus rap overgezet.
De binnen overwinterende dikke goudpoffertjes happen naar ze. Dwergkikkertjes moeten het nog even drie weken zo volhouden..
Het is mijn eigen schuld ook wel een beetje. Als ik heel eerlijk ben keek ik niet zo erg om naar het bakje in een verdomhoekje. Wel uiteraard verversing en eten maar er kwam aanslag op de ruit, magneet kwijt en het water was kraakhelder dus stelde het uit. Ik vond er niet zo erg veel meer aan.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:09 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Awww, wat klote, Stali.![]()
Kan gebeuren, maar leuker wordt het er niet van.
Zijn dat van die witte wormpjes die zich een beetje als naaktslakjes voortbewegen?quote:Op zondag 12 december 2010 13:34 schreef stoeltafel het volgende:
Gvd, kijk de foto's, wordt je niet vrolijk van. Wil het nu graag oplossen maar hoe? Wil niet dat mijn garnalen dood gaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Het zijn kleine wormpjes, die eigenlijk in elk aquarium voorkomen. Ze zijn dan echter kleiner dan 1 mm en niet zichtbaar. Ze zijn nuttig omdat ze algen afgrazen en onderdeel zijn van de bacteriecultuur. De planaria die je kan zien zijn grijswit. Je zou eens met een loep naar ze moeten kijken: soms zie je dan een verdikking aan een uiteinde. Dat is de kop!
De wormpjes kruipen rond op het glas, de bodem en de planten. Je kan ze echter zeker herkennen aan hun manier van voortbewegen: een bijzondere manier van kronkelen. Eigenlijk zwemmen ze niet echt maar gaan ze mee met stroming.
Ze planten zich voort m.b.v. hele kleine eitjes. SOmmige planariën zijn zelfs hemafrodiet. Het bijzondere van planaria is dat ze maar kort leven. Dat betekent voor de aquariumhouder dus dat je er het ene moment in grote getalen last van hebt, maar er het volgende moment volledig vanaf bent! Meestal vindt er zo'n explosieve groei plaats door teveel voeren (vaak met vlokvoer).
Zijn ze gevaarlijk? Nee ze zijn volledig onschuldig. Ze zijn niet in staat om een vis te doden. Wel zullen ze helpen bij het 'verteren' van een dode vis. Ook lusten ze wel eens wat eitjes van vissen en belemmeren daarmee dus voortplanting van vissen.
Om ze weg te houden of te halen moet je zorgen voor een goed bijgehouden aquarium. Dat betekent op tijd verversen en niet teveel voeren. Een goed hulpmiddel hierbij is om de vissen een of meerdere dagen niet te voeren! (kan geen kwaad voor de vissen!) Ook kan je het vlokvoer vervangen door diepvries of levend voer. Erg leuk is ook dat de goerami's deze kleine wormpjes eten. Sterker nog: ze zijn er gek op! Andere vissen willen ook wel eens éen planaria pakken, maar spugen het weer uit.
Nog één opmerking: veel mensen verwarren de planaria met parasieten. Dat is dus beslist niet zo. Ze duiden niet op een ziekte en zijn geen groot gevaar!
Het onschuldig zijn wordt door sommigen in twijfel getrokken. Een methode die je als eerste zou kunnen proberen is ze 's nachts met een lampje naar de voorruit 'lokken' en dan wegvangen. Succes!
Mocht je het nergens kunnen dan heb ik een voorraad gezien het soms heel moeilijk is om aan te komen. Let idd wel op mocht je slakken hebben om deze eruit te vissen aangezien slakken dood kunnen gaan hieraanquote:Op zondag 12 december 2010 13:51 schreef stoeltafel het volgende:
Bedankt, ga gelijk even flubenol aanschaffen dan.
Die zitten op de ruit en planten. Geloof niet dat ze vallen.quote:Op zondag 12 december 2010 14:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Damn, daar wordt je niet blij van..
Vielen ze zomaar naar beneden daar op je foto?
Je hebt er verstand van maar soms zoals vandaag gaan ze ineens allemaal naar boven, apart.quote:Op zondag 12 december 2010 14:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Die zitten op de ruit en planten. Geloof niet dat ze vallen.
Het zijn net naaktslakjes. Wrs. moet je bij bestrijding daarom je slakken in veiligheid stellen. Zal wel familie van elkaar zijn, denk ik.
Urgh.quote:Op zondag 12 december 2010 13:34 schreef stoeltafel het volgende:
Gvd, kijk de foto's, wordt je niet vrolijk van. Wil het nu graag oplossen maar hoe? Wil niet dat mijn garnalen dood gaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach, zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Ik was *net* op tijd toen mijn filter helemaal verstopt zat. Dat zit ook niet binnen een dag potdicht, en toch had ik het niet gezien. Hangen er ineens allemaal petricola's aan het wateroppervlak, schrok me echt dood. Zulke dingen gebeuren.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:25 schreef Stali het volgende:
[..]
Het is mijn eigen schuld ook wel een beetje. Als ik heel eerlijk ben keek ik niet zo erg om naar het bakje in een verdomhoekje. Wel uiteraard verversing en eten maar er kwam aanslag op de ruit, magneet kwijt en het water was kraakhelder dus stelde het uit. Ik vond er niet zo erg veel meer aan.. Lynch me niet, het water zelf was goed en checkte natuurlijk wel twee keer per week het water, heb het filter helaas niet doorgehad. Ben blij dat vier van de zes nog leven.
Zal maandag het bakje schoonmaken en vullen met water uit de hoofdbak en een stukje spons in het filter doen.
Maar ja, het vangen. Leuk klusje..
Jij bent aan het indraaien? Zag eerder vanavond een foto hier. Ben wel benieuwd hoor. Mooi aquarium!
Zijn er serieus mensen die willen dat je de vissen opstuurt?quote:Op zondag 12 december 2010 14:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Versturen van vissen gaat overigens niet gebeuren.
ik zie een appelslak op je foto, die moet je er dan wel uithalen, die overleeft de flubenol niet.quote:Op zondag 12 december 2010 13:51 schreef stoeltafel het volgende:
Bedankt, ga gelijk even flubenol aanschaffen dan.
Ik stem gewoon de 20e op jou.quote:Op zondag 12 december 2010 15:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even spammen om meer deelnemers te vinden [NOMINATIE] DE FOK! KERST AVATAR WEDSTRIJD
Alles wat in de huidige bak zit, behalve de Petricola's.quote:Op zondag 12 december 2010 14:37 schreef Stali het volgende:
Weet je al wat voor vissen je erin gaat doen, Faith?
Dat lijkt mij trouwens nog heel moeilijk. Om te kiezen, bedoel ik.
Oh, dat is leuk en dan de schooltjes groter maken. Dat is mooi inderdaad.quote:Op zondag 12 december 2010 18:56 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Alles wat in de huidige bak zit, behalve de Petricola's.
Ik wil sowieso een leuk schooltje vissen, die dan van links naar rechts kunnen zwemmen. In mijn fantasie althans, want in praktijk zal dat wel een stuk minder zijn
quote:Op zondag 12 december 2010 19:03 schreef Staal het volgende:
[..]
Oh, dat is leuk en dan de schooltjes groter maken. Dat is mooi inderdaad.
Zoiets zou ik ook graag willen.
Je merkt aan een vis of hij vrolijk is als hij zijn natuurlijke gedrag vertoont, goede kleuren laat zien, lekker eet en poept. Wat dat precies inhoudt is een beetje afhankelijk van de soort vis.quote:Op zondag 12 december 2010 20:13 schreef Kreator het volgende:
Hoe de neuk merk je of een vis vrolijk is? Maakt ie dan grapjes of wat?
PerryVogelbekdier, waar zijn de platy's op te halen bij interesse?quote:Op zondag 12 december 2010 14:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hier even wat vrolijks tussendoor
Mocht er iemand van hier Anatoma's of Platy's willen, dan is dat mogelijk.
Versturen van vissen gaat overigens niet gebeuren.
Overview van de vieze 160liter bak, met wat plantjes erin, jonge platy's, glasplaat erop, lampenkap met 1 lamp er boven, en een lading plantenvoeding erin, en bio co2 die op is:
[ afbeelding ]
Anatoma Helena:
[ afbeelding ]
Een van de jonkie's:
[ afbeelding ]
Over een tijdje hoop ik op heel veel verschillende soort gekleurde platy's, aangezien ik gister 5 verschillende kleuren heb gekocht (3 vrouwtjes en 2 mannetjes)
ik wil denk ik wel tzt een paar van je helena's over nemen.quote:
Ik moest lachenquote:Op zondag 12 december 2010 20:13 schreef Kreator het volgende:
Hoe de neuk merk je of een vis vrolijk is? Maakt ie dan grapjes of wat?
Corydorassenquote:
Geen enkel probleem. Ik hoor het tegen die tijd wel. Wrs heb ik er dan nog meer, aangezien ik er van het weekend 6 in de 160liter heb gezet, en daar zaten een dikke 100 andere slakken inquote:Op zondag 12 december 2010 21:01 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik wil denk ik wel tzt een paar van je helena's over nemen.
Ik kom in de komende twee maanden zekers een keer in de buurt van eindhoven, dus ik zal je tzt even vragen of het schikt
Ahh das jammer. Maarre over je vuurgarnalen.quote:Op zondag 12 december 2010 21:01 schreef Balsam het volgende:
Dat is helaas te ver voor mij om af te reizen voor wat leuke vissen
Ik ben nog opzoek naar wat leuke vissen voor mijn juwel rio 180.
Momenteel is mijn vissen bestand:
20 guppen
3 zebra danio 's
onbekend aantal vuurgarnalen
en 8 algeneters waarvan ik de naam niet weet, maar het mannetje daarvan krijgt een soort van hoorn bovenop zijn kop.
de mannetjes worden toch nooit zo rood?quote:Op maandag 13 december 2010 07:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ahh das jammer. Maarre over je vuurgarnalen.
Probeer een aantal verschillende bloedlijnen langs elkaar te kopen. Zodoende heb je zeker in het begin minder last van inteelt, waardoor ze mooi rood blijven. Op ten duur gewoon een berg garnalen ruilen met andere kwekers, zodat je bloedlijn zuiver blijft en je allemaal mooie vuurrode garnalen hebt
Ik heb grijze/doorzichtige en echt super rode, maar wat nou de mannetjes en vrouwtjes zijn dat durf ik niet te zeggen.quote:Op maandag 13 december 2010 12:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb echt super rode gehad, maar ook doorzichtige.
Of er bij mannetjes/vrouwtjes verschil zit qua kleur durf ik niet te zeggen, dat weet ik niet.
Of lichte streep over de rug kan ook nog. Dat zijn ook vrouwtjesquote:Op maandag 13 december 2010 16:25 schreef ook_gek het volgende:
De donker rode met gele vlek zijn de vrouwtjes.
quote:Op maandag 13 december 2010 16:43 schreef Kreator het volgende:
En als ze lang haar hebben met dikke tieten ook. Dat zijn ook vrouwtjes.
Die gaat ook niet altijd op.quote:Op maandag 13 december 2010 16:43 schreef Kreator het volgende:
En als ze lang haar hebben met dikke tieten ook. Dat zijn ook vrouwtjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Faithfulness op 13-12-2010 18:52:47 ]
Hm, lekker wijf. Is dat er zo 1 met bruine strepen op de achterkant en een gele vlek op de voorkant? Dan is het een mannetje hoor.quote:
quote:Op maandag 13 december 2010 16:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hm, lekker wijf. Is dat er zo 1 met bruine strepen op de achterkant en een gele vlek op de voorkant? Dan is het een mannetje hoor.
Nu in spoilerquote:Op maandag 13 december 2010 18:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn ogen doen pijn door die laatste foto, die Faith even naar voren bracht![]()
quote:Op maandag 13 december 2010 16:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hm, lekker wijf. Is dat er zo 1 met bruine strepen op de achterkant en een gele vlek op de voorkant? Dan is het een mannetje hoor.
Dankquote:
Wat zijn dit voor visjes? Vind die kleuren echt spectaculair.quote:
Lipogramma klayiquote:Op dinsdag 14 december 2010 13:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor visjes? Vind die kleuren echt spectaculair.
Was er al bang voor. De mooiste kleuren komen uit de zee.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Lipogramma klayi
Zoutwater vis
Klopt.. Maar als ik 600 liter wil vullen met alles ben ik heeeeeeeeeel veel geld kwijtquote:Op dinsdag 14 december 2010 14:51 schreef Staal het volgende:
En groter moet nog meer steen, koraal, vissen dus nog duurder. Maar het is wel prachtig. Wie weet ooit. Jij wilde ook zoiets las ik wat pagina's terug. Begin jij maar eerst..
Het bulkt van de zeeaquaria. Die ga ik echt nooit nieuw kopen, dat is zeker.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:10 schreef Faithfulness het volgende:
Je zou ook op marktplaats kunnen kijken, maar het jammere daaraan is dat je niet meer zelf kan kiezen. Je zit een beetje vast aan wat een ander heeft uitgekozen
Ach, die dingen zouden verboden moeten worden. Evenals "normale" goudviskommen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:56 schreef Saninl het volgende:
Ik weet dat het niet over tropisch gaat, maar dit is wel heel erg:
http://www.gadgetknaller.(...)Vissenkom-p-971.html
[ afbeelding ]
Waarom? En zeker goudvissen erin?! Veeeeeels te klein
Ik vind dit echt weerzinwekkend. En dan na de kerst weg zeker.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:56 schreef Saninl het volgende:
Ik weet dat het niet over tropisch gaat, maar dit is wel heel erg:
http://www.gadgetknaller.(...)Vissenkom-p-971.html
[ afbeelding ]
Waarom? En zeker goudvissen erin?! Veeeeeels te klein
Op de lange termijn is het water vrij duur. De rest valt wel mee en is meestal eenmalig. Koraal groeit ook gewoon door en kun je weer verkopen enzo.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:51 schreef Staal het volgende:
En groter moet nog meer steen, koraal, vissen dus nog duurder. Maar het is wel prachtig. Wie weet ooit. Jij wilde ook zoiets las ik wat pagina's terug. Begin jij maar eerst..
Als het uiteindelijk de waterkosten zijn is het wel te doen. Zag inderdaad koraalstekken die worden aangeboden op MP.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Op de lange termijn is het water vrij duur. De rest valt wel mee en is meestal eenmalig. Koraal groeit ook gewoon door en kun je weer verkopen enzo.
Heb daar opgezocht. Denk er namelijk over om op een gegeven moment een plantenbak in te richten, ca. 100 liter. En zag als kleinste visje neonoogjes. Leek me leuk om daar dan een aardige school oogjes in te zetten Maar neonoogjes, hoe klein ook, houden net als de normale tetra's van afstand schieten door het water.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Waarschijnlijk wel.. Want er komt groen aan de rand
Je kan in zulke dingen wel visjes houden hoor.. Maar dan moet je denken aan een stuk of 5 a 10 boraras brigittaeDie worden hooguit 2cm, en aardig geschikt voor kleine bakken/kommen.
Maargoed, dan nog.. Koop dan net als een kennis van me gewoon zo'n vierkant aquarium dat aan de muur gehangen kan worden. Qua grootte is dat iets van 80x40x15 ofzoMaar dat hangt bij hun boven het dressoir haha
Ja, ben wel overtuigd in wat ik wil.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Boraras zijn in heeeeel veel soorten te vinden qua kleur.
Dus daarin valt best wel wat te doen lijkt mij zo
Wel fatsoenlijke filtering? Waardan?quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Filter zit verstopt in de geborstelde rand, maar ja wel gewoon fatsoenlijke filtering, en met een TL er boven
Die vis hahahahaah
DIES ECHT BLIJ(en een lekker wijf met die wangetjes
)
Op zich wel. Je moet je alleen ff goed inlezen. Ik wist niet eens wat een eiwitafschuimer was toen ik begon met lezen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:00 schreef Staal het volgende:
Als het uiteindelijk de waterkosten zijn is het wel te doen. Zag inderdaad koraalstekken die worden aangeboden op MP.
Nee nog niet. Zijn bijna nergens te koop en zie ze ook maar zelden aangeboden worden op de internets.quote:Ben jij nog voor een leuk prijsje aan de roodneusgarnaaltjes gekomen?
Ik heb het wel over hetgeen wat bij een kennis van me aan de muur hangt, niet van die linkquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:10 schreef Saninl het volgende:
[..]
Wel fatsoenlijke filtering? Waardan?
Die heb ik wel eens gezien inderdaad. Is op zich wel mooi, maar erg ondiep. Heb op beurzen ook mooiere designs gezien.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:57 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Meer info: http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?show_aux_page=120
ey die heb ik in duisburg zien staanquote:Op woensdag 15 december 2010 14:23 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets, maar dan in een huis?![]()
Hoop dat ze een stevige vloer hebben!
De aquariumwinkel in Rhenen heeft ze iig te koop. Geen idee voor wat voorn prijs.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Op zich wel. Je moet je alleen ff goed inlezen. Ik wist niet eens wat een eiwitafschuimer was toen ik begon met lezen..
Met zoutwater is het bijvoorbeeld zo dat hoe meer liters hoe makkelijker, want de waardes zijn kritischer en dus eenvoudiger stabiel te houden met meer inhoud. Bovendien hebben veel zoutw-vissen veel ruimte nodig..
[..]
Nee nog niet. Zijn bijna nergens te koop en zie ze ook maar zelden aangeboden worden op de internets.
Zoiets lijkt me wel wat: (Moet ik wel even een flinke prijs in de loterij winnen)quote:Op woensdag 15 december 2010 19:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zoiets ja Faith.. Het is in Duitsland iig..
Ik zag iig dat ze een stuk uit het huis hadden gehaald, en daar die bak neer hadden geplant.
Opzich was het heel mooi om te zienMaar ik zou het niet aan durven haha
En uberhaupt wat dat kost om te verwarmen, filteren en verversing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |