abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 december 2010 @ 16:59:00 #151
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89725809

Garnaaltjes O+
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 9 december 2010 @ 17:15:10 #152
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89726406

En ook redelijk wat slakjes :P
Onikaan ni ov dovah
pi_89726853
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:03 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

iemand anders interesse in 3 stuks pseudomogil furcatus:
[ afbeelding ]

leuke vis, maar ik heb geen zin om er weer bij te kopen om het schooltje aan te vullen.
gratis op te halen in eindhoven.

niks voor jou perry? voor bij je regenboogzalmen?
Erg mooie vis, die wel bij het bestand kan, maar bij mij zit de bak vol..
Zolang er niet vanalles doodgaat komt er niets bij helaas.

Maar ik zal es kijken of er wellicht niet wat over te zetten is naar een nieuw huis :P (kheb hier nog een 160liter bak staan waar alleen planten in staan, en waar ik stiekem wel wat in wil doen :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89726866
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[ afbeelding ]

En ook redelijk wat slakjes :P
Als je van de slakken af wil, heb ik nog wel wat anatoma helena's :P
(geldt voor iedereen hier)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 9 december 2010 @ 17:33:47 #155
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89727048
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

D'r zitten ook jonge appelslakjes tussen :P Die vind ik nog wel leuk. Maar toch bedankt!
Onikaan ni ov dovah
pi_89727418
Oeh das idd niet handig. Want die appelslakken vermoorden ze ook ;(
Prrrrttt
pi_89752087
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Waar beginnen ze aan, nadat ze mijn slakken op hebben?
pi_89754153
Dan gaan ze voor oud voedsel, en rotte plantdelen.
Ze slopen verder niks.. :)
Prrrrttt
pi_89763959
Perry: Vette fotos van de botia! Het lijken wel koeien :):)

De discussen gaan bij mij nog steeds super maar ga nog steeds over op de malawi. Vanaf 1 februari ga ik over, spannend. Alles eruit halen, verkopen en over en 20 malawi vissen. Nu nog even genieten van de discussen, ze blijven mooi maar vind ze echt te suf.

Dit bestand ga ik weg doen

Roodkopzalm
L201
L136
L333
L168
500 a 1000 garnalen
7 Discussen
Cory Sterbai
Siamense algeneter

Als iemand interesse heeft, stuur dan maar een berichtje. De mensen uit dit topic kunnen ze voor een lage prijs overnemen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:57:10 #160
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89764236
Wat voorn garnalen?
Onikaan ni ov dovah
pi_89764256
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:50 schreef stoeltafel het volgende:

De discussen gaan bij mij nog steeds super maar ga nog steeds over op de malawi. Vanaf 1 februari ga ik over, spannend. Alles eruit halen, verkopen en over en 20 malawi vissen. Nu nog even genieten van de discussen, ze blijven mooi maar vind ze echt te suf.

Roodkopzalm
L201
L136
L333
L168
500 a 1000 garnalen
7 Discussen
Cory Sterbai
Siamense algeneter

Als iemand interesse heeft, stuur dan maar een berichtje. De mensen uit dit topic kunnen ze voor een lage prijs overnemen.
500 tot 1000 garnalen! :o

Die L201 is prachtig O+
Maar volgens mij woon je wat ver weg :P
pi_89764345
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:57 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat voorn garnalen?
White Garnaal
Algen etende garnaal
Vuurgarnaal
En ergens nog wat CB/CR
pi_89764350
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:57 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

500 tot 1000 garnalen! :o

Die L201 is prachtig O+
Maar volgens mij woon je wat ver weg :P
Apeldorp :)
pi_89764620
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:00 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Apeldorp :)
Dat zeg ik! :P
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:03:08 #165
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_89767106
Ik zit nog altijd met een algen probleem :(

Na lang zoeken zijn we er uit, blauw alg heb ik. Licht als een vliesje op de bodem en op de planten.

Hoe dit goed te krijgen? Heb nog geen vissen.

Is het een kwestie van al het water er uit, opnieuw vullen en dan bak goed verduisteren gedurende een paar dagen?

Dat is wat ik veel lees namelijk? Of is er een andere oplossing.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_89771257
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:50 schreef stoeltafel het volgende:

Roodkopzalm
L201
L136
L333
L168
500 a 1000 garnalen
7 Discussen
Cory Sterbai
Siamense algeneter

oeh, als je dichterbij woonde had ik wel interesse in een a twee l-nrs en misschien wat garnalen :P
pi_89774787
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:03 schreef ook_gek het volgende:
Ik zit nog altijd met een algen probleem :(

Na lang zoeken zijn we er uit, blauw alg heb ik. Licht als een vliesje op de bodem en op de planten.

Hoe dit goed te krijgen? Heb nog geen vissen.

Is het een kwestie van al het water er uit, opnieuw vullen en dan bak goed verduisteren gedurende een paar dagen?

Dat is wat ik veel lees namelijk? Of is er een andere oplossing.
Hoe lang staat je licht aan?
En heb je al veel plantenvoeding gegeven misschien?
Hoe doen je planten het qua groeien?

Ik zou eerst beginnen met eens een 40-50% water te verversen, en tijdens het verversen proberen de blauwe alg af te zuigen, zodat dat je bak uit gaat.
Verder wat snelgroeiers erin (waterpest bijv.), dit zorgt voor lekker veel zuurstof, en dat vind blauwalg ook niet zo fijn ;)

Verder even proberen iedere dag / iedere 2 dagen (ligt eraan hoeveel tijd je hebt) wat blauw alg af te zuigen en te verwijderen uit de bak. Om de paar dagen dan even 10/20% water verversen, en even kijken hoe het gaat.

Dit heeft iig wel tijd nodig, en dan zal het langzaam aan niet meer terug moeten komen.
Prrrrttt
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:31:27 #168
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_89775341
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Hoe lang staat je licht aan?
En heb je al veel plantenvoeding gegeven misschien?
Hoe doen je planten het qua groeien?

Ik zou eerst beginnen met eens een 40-50% water te verversen, en tijdens het verversen proberen de blauwe alg af te zuigen, zodat dat je bak uit gaat.
Verder wat snelgroeiers erin (waterpest bijv.), dit zorgt voor lekker veel zuurstof, en dat vind blauwalg ook niet zo fijn ;)

Verder even proberen iedere dag / iedere 2 dagen (ligt eraan hoeveel tijd je hebt) wat blauw alg af te zuigen en te verwijderen uit de bak. Om de paar dagen dan even 10/20% water verversen, en even kijken hoe het gaat.

Dit heeft iig wel tijd nodig, en dan zal het langzaam aan niet meer terug moeten komen.
Uhm licht gaat om 08:00 aan en om 22:30 uit en dan komt er een blauwe nacht verlichting. Heb er een planten lamp in hangen.

ik heb al meerdere keren 80% van het water vervangen maar dat heeft niet geholpen. Ik probeer zoveel mogelijk alg weg te halen met me water stofzuiger. Maar me hele bodem zit er vol mee en me planten zitten helemaal ingepakt. De planten groeien wel normaal.

Zal proberen dit weekend even een berg waterpest te halen en me bak goed volzetten er mee :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_89775779
Je licht! Licht moet je ongeveer 10/11 uur aan hebben, zou dat direct terug brengen.
pi_89777181
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:31 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Uhm licht gaat om 08:00 aan en om 22:30 uit en dan komt er een blauwe nacht verlichting. Heb er een planten lamp in hangen.

ik heb al meerdere keren 80% van het water vervangen maar dat heeft niet geholpen. Ik probeer zoveel mogelijk alg weg te halen met me water stofzuiger. Maar me hele bodem zit er vol mee en me planten zitten helemaal ingepakt. De planten groeien wel normaal.

Zal proberen dit weekend even een berg waterpest te halen en me bak goed volzetten er mee :)
Inderdaad, je licht staat veel te lang aan. Doe maar van 12:00 tot 22:30 uur ;)

Stop maar met water verversen; Wat je moet aanpakken is de alg zelf. Dus alle (!) planten kun je weggooien, bodem afzuigen, eventueel hout etc. dagelijks afschrobben. Vergeet niet je filtermateriaal even uit te spoelen.
Zodra je weer wat groen op de bodem spot, direct wegzuigen met een bodemstofzuiger. Als je dit voorlopig volhoudt, zal het wegtrekken. Zoals bij mij :P
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:35:47 #171
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_89778278
mooi ik heb toch geen vissen nog.

Ik doe hout uitkoken, nieuwe filtermatriaal. Nieuwe planten er uit en uitspoelen en dan de rest in de vuilnis er mee grint goed wassen licht korter aan zetten en opnieuw beginnen

Gek genoeg heb ik al maanden zo mijn licht en nooit problemen er voor gehad :)
pi_89782799
Nee klopt, maar het komt dan ook niet opeens.. Zachtjes groeit het, en ineens is er een 'explosie' en lijkt het oncontroleerd te gaan, maar het is allemaal reactie op elkaar..

Hout hoef je niet helemaal uit te koken, maar wel ff goed afwassen, en evt met een tandenborstel of nagelborstel (of hoe zo'n ding) goed schrobben, zodat er alles af is :P
Prrrrttt
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:15:19 #173
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_89783652
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nee klopt, maar het komt dan ook niet opeens.. Zachtjes groeit het, en ineens is er een 'explosie' en lijkt het oncontroleerd te gaan, maar het is allemaal reactie op elkaar..

Hout hoef je niet helemaal uit te koken, maar wel ff goed afwassen, en evt met een tandenborstel of nagelborstel (of hoe zo'n ding) goed schrobben, zodat er alles af is :P
Ik heb een aantal planten waar zo goed als niks op zit. Kan ik die afspoelen en opnieuw gebruiken?
pi_89785035
Goed afspoelen, en ook "schrobben" in zoverre mogelijk. Natuurlijk niet TE hard, want dan sterven ze ook ter plekke.

Maar als je ze uit het water haalt, ruik je dan ook een "muffe lucht"?
Zo ja, dan kunnen ze ook weg vrees ik ;(
Anders zou ik ze even in een aparte bak zetten om te kijken wat ermee gebeurd..
Prrrrttt
  vrijdag 10 december 2010 @ 23:00:46 #175
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_89785785
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Goed afspoelen, en ook "schrobben" in zoverre mogelijk. Natuurlijk niet TE hard, want dan sterven ze ook ter plekke.

Maar als je ze uit het water haalt, ruik je dan ook een "muffe lucht"?
Zo ja, dan kunnen ze ook weg vrees ik ;(
Anders zou ik ze even in een aparte bak zetten om te kijken wat ermee gebeurd..
Als ik het water aan het verversen was kwam er wel een put lucht van af jah. Maar van die plant zelf niet echt.

En die andere bak, moet die dan verwarmd zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')