Erg mooie vis, die wel bij het bestand kan, maar bij mij zit de bak vol..quote:Op donderdag 9 december 2010 15:03 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
iemand anders interesse in 3 stuks pseudomogil furcatus:
[ afbeelding ]
leuke vis, maar ik heb geen zin om er weer bij te kopen om het schooltje aan te vullen.
gratis op te halen in eindhoven.
niks voor jou perry? voor bij je regenboogzalmen?
Als je van de slakken af wil, heb ik nog wel wat anatoma helena'squote:Op donderdag 9 december 2010 17:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[ afbeelding ]
En ook redelijk wat slakjes
D'r zitten ook jonge appelslakjes tussenquote:Op donderdag 9 december 2010 17:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Als je van de slakken af wil, heb ik nog wel wat anatoma helena's
(geldt voor iedereen hier)
Waar beginnen ze aan, nadat ze mijn slakken op hebben?quote:Op donderdag 9 december 2010 17:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Als je van de slakken af wil, heb ik nog wel wat anatoma helena's
(geldt voor iedereen hier)
500 tot 1000 garnalen!quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:50 schreef stoeltafel het volgende:
Perry: Vette fotos van de botia! Het lijken wel koeien:)
De discussen gaan bij mij nog steeds super maar ga nog steeds over op de malawi. Vanaf 1 februari ga ik over, spannend. Alles eruit halen, verkopen en over en 20 malawi vissen. Nu nog even genieten van de discussen, ze blijven mooi maar vind ze echt te suf.
Dit bestand ga ik weg doen
Roodkopzalm
L201
L136
L333
L168
500 a 1000 garnalen
7 Discussen
Cory Sterbai
Siamense algeneter
Als iemand interesse heeft, stuur dan maar een berichtje. De mensen uit dit topic kunnen ze voor een lage prijs overnemen.
Apeldorpquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:57 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
500 tot 1000 garnalen!
Die L201 is prachtig![]()
Maar volgens mij woon je wat ver weg
oeh, als je dichterbij woonde had ik wel interesse in een a twee l-nrs en misschien wat garnalenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:50 schreef stoeltafel het volgende:
Perry: Vette fotos van de botia! Het lijken wel koeien:)
De discussen gaan bij mij nog steeds super maar ga nog steeds over op de malawi. Vanaf 1 februari ga ik over, spannend. Alles eruit halen, verkopen en over en 20 malawi vissen. Nu nog even genieten van de discussen, ze blijven mooi maar vind ze echt te suf.
Dit bestand ga ik weg doen
Roodkopzalm
L201
L136
L333
L168
500 a 1000 garnalen
7 Discussen
Cory Sterbai
Siamense algeneter
Als iemand interesse heeft, stuur dan maar een berichtje. De mensen uit dit topic kunnen ze voor een lage prijs overnemen.
Hoe lang staat je licht aan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:03 schreef ook_gek het volgende:
Ik zit nog altijd met een algen probleem
Na lang zoeken zijn we er uit, blauw alg heb ik. Licht als een vliesje op de bodem en op de planten.
Hoe dit goed te krijgen? Heb nog geen vissen.
Is het een kwestie van al het water er uit, opnieuw vullen en dan bak goed verduisteren gedurende een paar dagen?
Dat is wat ik veel lees namelijk? Of is er een andere oplossing.
Uhm licht gaat om 08:00 aan en om 22:30 uit en dan komt er een blauwe nacht verlichting. Heb er een planten lamp in hangen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Hoe lang staat je licht aan?
En heb je al veel plantenvoeding gegeven misschien?
Hoe doen je planten het qua groeien?
Ik zou eerst beginnen met eens een 40-50% water te verversen, en tijdens het verversen proberen de blauwe alg af te zuigen, zodat dat je bak uit gaat.
Verder wat snelgroeiers erin (waterpest bijv.), dit zorgt voor lekker veel zuurstof, en dat vind blauwalg ook niet zo fijn
Verder even proberen iedere dag / iedere 2 dagen (ligt eraan hoeveel tijd je hebt) wat blauw alg af te zuigen en te verwijderen uit de bak. Om de paar dagen dan even 10/20% water verversen, en even kijken hoe het gaat.
Dit heeft iig wel tijd nodig, en dan zal het langzaam aan niet meer terug moeten komen.
Inderdaad, je licht staat veel te lang aan. Doe maar van 12:00 tot 22:30 uurquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:31 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Uhm licht gaat om 08:00 aan en om 22:30 uit en dan komt er een blauwe nacht verlichting. Heb er een planten lamp in hangen.
ik heb al meerdere keren 80% van het water vervangen maar dat heeft niet geholpen. Ik probeer zoveel mogelijk alg weg te halen met me water stofzuiger. Maar me hele bodem zit er vol mee en me planten zitten helemaal ingepakt. De planten groeien wel normaal.
Zal proberen dit weekend even een berg waterpest te halen en me bak goed volzetten er mee
Ik heb een aantal planten waar zo goed als niks op zit. Kan ik die afspoelen en opnieuw gebruiken?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nee klopt, maar het komt dan ook niet opeens.. Zachtjes groeit het, en ineens is er een 'explosie' en lijkt het oncontroleerd te gaan, maar het is allemaal reactie op elkaar..
Hout hoef je niet helemaal uit te koken, maar wel ff goed afwassen, en evt met een tandenborstel of nagelborstel (of hoe zo'n ding) goed schrobben, zodat er alles af is
Als ik het water aan het verversen was kwam er wel een put lucht van af jah. Maar van die plant zelf niet echt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Goed afspoelen, en ook "schrobben" in zoverre mogelijk. Natuurlijk niet TE hard, want dan sterven ze ook ter plekke.
Maar als je ze uit het water haalt, ruik je dan ook een "muffe lucht"?
Zo ja, dan kunnen ze ook weg vrees ik![]()
Anders zou ik ze even in een aparte bak zetten om te kijken wat ermee gebeurd..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |