Hoezo niet ?quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:29 schreef Chav het volgende:
Iemand nog interesse in een 100x60x50 MP aquarium inclusief meubel (en vissen en inrichting).
Hij mag compleet niet in V&A, vandaar dat ik het even hier zet.
Stuur me maar een pm bij interesse.
Wat een nonsens in elk geval met een aquarium ze worden 9 van de 10 keer met vissen verkocht.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
in V&A mag geen levende have worden verkocht.
Ik zou 100% verversen denk ik en mn filter schoonmaken en nieuwe filterstart erin en de oorzaak gaan achterhalen dus watermonster nemen en naar de aquarium winkel.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:33 schreef BrandX het volgende:
ok, ik word gek![]()
![]()
Sinds drie dagen (vandaag derde dag) weer dikke mist in mijn bak, het begon een kleine week terug met hele lichte mist. Zo pats boem werd het veel meer. Ik had de hoop dat het dus weer weg zou trekken, maar deze derde dag dus nog steeds niet.
Waar doe ik verstandig aan, weer net als vorige keer 40% van de bak verversen?
er zitten nieuwe filterblokken in sinds vorig weekendquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:36 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik zou 100% verversen denk ik en mn filter schoonmaken en nieuwe filterstart erin en de oorzaak gaan achterhalen dus watermonster nemen en naar de aquarium winkel.
het is een algemene regel en om discussies te voorkomen geldt het dus voor alle levende have.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:35 schreef Joene het volgende:
[..]
Wat een nonsens in elk geval met een aquarium ze worden 9 van de 10 keer met vissen verkocht.
Daarom dusquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
in V&A mag geen levende have worden verkocht.
Niet ,vissen in je oude water (nadat je monster hebt laten nemen) misschien is het wel iets simpelsquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:38 schreef BrandX het volgende:
[..]
er zitten nieuwe filterblokken in sinds vorig weekend
En het watermonster is een plan idd.
100% verversen... omg hoe doe ik dat dan zonder mijn planten en vissen te droge te leggen?
Maak is een fotootje ?quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:41 schreef BrandX het volgende:
nb: ik had toen ik de bak net had (maand of drie terug ofzo) mist, die vanzelf na 2-3 dagen wegtrok. Pas na vier weken staan kwamen er vissen in.
Heb nu 2 maanden vissen. Vorig weekend filter helemaal schoongemaakt en ververst, en wat nieuwe vissen erbij. En nu dus (weer) mist, maar deze keer trekt het niet weg. Dit is de eerste keer mist met vissen zeg maar
ververs maar eens een 40% ja.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:33 schreef BrandX het volgende:
ok, ik word gek![]()
![]()
Sinds drie dagen (vandaag derde dag) weer dikke mist in mijn bak, het begon een kleine week terug met hele lichte mist. Zo pats boem werd het veel meer. Ik had de hoop dat het dus weer weg zou trekken, maar deze derde dag dus nog steeds niet.
Waar doe ik verstandig aan, weer net als vorige keer 40% van de bak verversen?
Spannend zeg, ben benieuwd! Houd ons op de hoogte!quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
wat voor kleuren hebben die lampen Faith?
Ik steldemijn lampen wel apart in, nu vandaag heb ik het toch veranderd om te kijken of het hierdoor verbeterd qua sommige planten.
Ook wil ik jullie alvast vertellen dat ik volgende week 2 van 4 lampen ga vervangen voor LED!
Een vriend van me werkt in led ontwikkeling, en die maken ook leds voor grote aquariums in dierentuinen enzoenne dit is een verjaardagscadeau
![]()
Dus ik ben benieuwd hoe de planten hierop zullen gaan reageren.
Is het geen probleem voor planten dan, ledlicht? Ik heb er nul ervaring meequote:Op zaterdag 11 december 2010 18:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja qua kleur enzo heb ik er nu voor gekozen om alleen de daglicht lampen te vervangen.
Dit is wel wit (zoals mijn daglicht lampen), en dan ook de kleur van de lampen. Qua "licht kleur" wordt het ook hetzelfde wit als wat het nu is, dus qua spectrum veranderd er niets, alhoewel er meer licht in de bak zal komen omdat LED's sterker zijn.
Ik zal dan ook wel wat foto's maken voor/na
Laatst zag ik ook dat ze de LED lampen ook verkochten a 200 euro per stuk![]()
Kosten om het te maken; 5 euro voor de ledjes, en voor de rest nog een paar tientjes voor de behuizing en adapter.
Maargoed, de ontwikkeling ervan kost geld en dat willen ze nu dik en dubbel terugverdienen..
Faith,
wit = daglicht
licht geel = daglicht (alleen zachter)
1 rozige is denk ik een "planten lamp"(mijn plant growth lamp is ook roze achtig)
Cool zeg, laat ons weten hoe het gaat! Led is ook nog eens een stuk goedkoper qua stroomverbruik schijnt. Hoewel wij dit jaar zelfs geld terug hebben gekregen, ondanks de extra aquaria (zonder led).quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Het witte wat ik nu ga vervangen zou geen problemen mogen geven.
Toch wacht ik het allemaal rustig af, en hou alles in de gaten
De plantenlamp ga ik nog niet vervangen, maar dat is een combi van bepaalde kleuren rood/blauw blijkbaar, om de planten hun fotosynthese te geven.
Ik begrijp wat je bedoeld, want hier is dat ook goed zichtbaar als die lampen aanstaanGeeft erg mooi licht. Wellicht is later een computer wel iets. Dan kun je het licht ook mooi laten dimmen
Vandaag hebk 5 nieuwe platy's gekocht voor in de grote bak, aangezien er veel jonge uit zijn gegaan.
Mijn plantenkweekbak (160liter) heb ik even snel ingedeeld en daar zitten nu al mijn jonge platy's inDe andere jonkies zaten al in een kleine 20liter bak, en die wisten niet wat ze overkwam
Ineens een bak met licht en zooooooo groot voor ze
@Byte_Me, die 3 visjes van jou kan ik nu wrs wel gewoon kwijt in mijn bak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |