abonnement Unibet Coolblue
pi_89809800
Morgen zal ik eerst even de voorkant van die bak poetsen.
Jammer genoeg is het een kale glazen bak met krassen. Maargoed, er zit niemand aan (en niemand ziet de bak staan)

Maar morgen zal ik dan ook meteen een foto maken :D

18 dagen!! *O* Ziet er al mooi uit zo! :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89812455
Kwam er donderdag achter dat het filter van mijn kikkerbakje wrs. al meer dan twee weken uitlag.
Iemand heeft per ongeluk de stekker eruit getrokken.

Wel klote om donderdagavond twee kikkertjes te zien drijven. :{ .
Dacht aanvankelijk dat ze allemaal dood waren dus wilde het zaakje wegspoelen. Vier leefden er nog dus rap overgezet.

De binnen overwinterende dikke goudpoffertjes happen naar ze. Dwergkikkertjes moeten het nog even drie weken zo volhouden. :{ .
pi_89818713
quote:
18s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:07 schreef Stali het volgende:
Kwam er donderdag achter dat het filter van mijn kikkerbakje wrs. al meer dan twee weken uitlag.
Iemand heeft per ongeluk de stekker eruit getrokken.

Wel klote om donderdagavond twee kikkertjes te zien drijven. :{ .
Dacht aanvankelijk dat ze allemaal dood waren dus wilde het zaakje wegspoelen. Vier leefden er nog dus rap overgezet.

De binnen overwinterende dikke goudpoffertjes happen naar ze. Dwergkikkertjes moeten het nog even drie weken zo volhouden. :{ .
Awww, wat klote, Stali. ;(
Kan gebeuren, maar leuker wordt het er niet van.
pi_89819159
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 23:09 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Awww, wat klote, Stali. ;(
Kan gebeuren, maar leuker wordt het er niet van.
Het is mijn eigen schuld ook wel een beetje. Als ik heel eerlijk ben keek ik niet zo erg om naar het bakje in een verdomhoekje. Wel uiteraard verversing en eten maar er kwam aanslag op de ruit, magneet kwijt en het water was kraakhelder dus stelde het uit. Ik vond er niet zo erg veel meer aan. :@ . Lynch me niet, het water zelf was goed en checkte natuurlijk wel twee keer per week het water, heb het filter helaas niet doorgehad. Ben blij dat vier van de zes nog leven.

Zal maandag het bakje schoonmaken en vullen met water uit de hoofdbak en een stukje spons in het filter doen.
Maar ja, het vangen. Leuk klusje. :{ .

Jij bent aan het indraaien? Zag eerder vanavond een foto hier. Ben wel benieuwd hoor. Mooi aquarium!
pi_89825735
Ahh das shit Stali..
Maargoed, je kan ook niet alles zien he ;)

Ik ook wel eens in een kleiner bakje gehad dat me filter 2 dagen niet meer draaide, en toen was er ineens paniek, omdat het water niet meer schoon was.. Dus je hebt nog geluk gehad. Is het wellicht een idee dat je de kikkers wegdoet naar iemand die ze met alle liefde en plezier wil verzorgen?

Gelukkig heeft het grote deel het nog overleefd ;)
Mijn foto's van de platy's komen straks.. Kheb ze al gemaakt, maar moet alles nog uploaden enzo..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Boks-Chick zondag 12 december 2010 @ 10:10:29 #206
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_89825936
Balen Stali! En idd gelukkig leven de meesten nog O+

Zelf net mijn bak ververst. Kijken hoe het gaat met de troebelheid over een paar dagen.
Wel grappig dat je vissen er aan gewend raken, dat je water er uit haalt en weer in doet :D Ik moet bijna opletten dat ze niet mee gaan de bak uit _O-
Nah zo mak zijn ze natuurlijk niet, maar vergeleken met de newbies zijn ze erg relaxed O+
lolwut
pi_89830990
Gvd, kijk de foto's, wordt je niet vrolijk van. Wil het nu graag oplossen maar hoe? Wil niet dat mijn garnalen dood gaan.


pi_89831190
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:34 schreef stoeltafel het volgende:
Gvd, kijk de foto's, wordt je niet vrolijk van. Wil het nu graag oplossen maar hoe? Wil niet dat mijn garnalen dood gaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn dat van die witte wormpjes die zich een beetje als naaktslakjes voortbewegen?
pi_89831341
Ik denk in ieder geval dat je last hebt van planaria.
Die kun je op rauw vlees lokken om het te verminderen maar om het uit je bak te krijgen moet je hem wrs. leeghalen omdat ze ook in je bodem zitten.

Of er een chemische oplossing is waar je garnalen en vissen tegenkunnen weet ik niet, iemand anders misschien wel.
pi_89831493
Flubenol schijn je te kunnen gebruiken, heeft geen effect op garnalen en hun jongen.
Maar dan moet je geen slakken in je bak hebben.
pi_89831534
Bedankt, ga gelijk even flubenol aanschaffen dan.
pi_89831548
Dit nog gevonden:

quote:
Het zijn kleine wormpjes, die eigenlijk in elk aquarium voorkomen. Ze zijn dan echter kleiner dan 1 mm en niet zichtbaar. Ze zijn nuttig omdat ze algen afgrazen en onderdeel zijn van de bacteriecultuur. De planaria die je kan zien zijn grijswit. Je zou eens met een loep naar ze moeten kijken: soms zie je dan een verdikking aan een uiteinde. Dat is de kop!
De wormpjes kruipen rond op het glas, de bodem en de planten. Je kan ze echter zeker herkennen aan hun manier van voortbewegen: een bijzondere manier van kronkelen. Eigenlijk zwemmen ze niet echt maar gaan ze mee met stroming.

Ze planten zich voort m.b.v. hele kleine eitjes. SOmmige planariën zijn zelfs hemafrodiet. Het bijzondere van planaria is dat ze maar kort leven. Dat betekent voor de aquariumhouder dus dat je er het ene moment in grote getalen last van hebt, maar er het volgende moment volledig vanaf bent! Meestal vindt er zo'n explosieve groei plaats door teveel voeren (vaak met vlokvoer).
Zijn ze gevaarlijk? Nee ze zijn volledig onschuldig. Ze zijn niet in staat om een vis te doden. Wel zullen ze helpen bij het 'verteren' van een dode vis. Ook lusten ze wel eens wat eitjes van vissen en belemmeren daarmee dus voortplanting van vissen.

Om ze weg te houden of te halen moet je zorgen voor een goed bijgehouden aquarium. Dat betekent op tijd verversen en niet teveel voeren. Een goed hulpmiddel hierbij is om de vissen een of meerdere dagen niet te voeren! (kan geen kwaad voor de vissen!) Ook kan je het vlokvoer vervangen door diepvries of levend voer. Erg leuk is ook dat de goerami's deze kleine wormpjes eten. Sterker nog: ze zijn er gek op! Andere vissen willen ook wel eens éen planaria pakken, maar spugen het weer uit.

Nog één opmerking: veel mensen verwarren de planaria met parasieten. Dat is dus beslist niet zo. Ze duiden niet op een ziekte en zijn geen groot gevaar!
Het onschuldig zijn wordt door sommigen in twijfel getrokken. Een methode die je als eerste zou kunnen proberen is ze 's nachts met een lampje naar de voorruit 'lokken' en dan wegvangen. Succes!
pi_89831686
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:51 schreef stoeltafel het volgende:
Bedankt, ga gelijk even flubenol aanschaffen dan.
Mocht je het nergens kunnen dan heb ik een voorraad gezien het soms heel moeilijk is om aan te komen. Let idd wel op mocht je slakken hebben om deze eruit te vissen aangezien slakken dood kunnen gaan hieraan
pi_89831935
Damn, daar wordt je niet blij van..
Vielen ze zomaar naar beneden daar op je foto?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89832061
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Damn, daar wordt je niet blij van..
Vielen ze zomaar naar beneden daar op je foto?
Die zitten op de ruit en planten. Geloof niet dat ze vallen.
Het zijn net naaktslakjes. Wrs. moet je bij bestrijding daarom je slakken in veiligheid stellen. Zal wel familie van elkaar zijn, denk ik.
pi_89832319
quote:
Op zondag 12 december 2010 14:07 schreef Stali het volgende:

[..]

Die zitten op de ruit en planten. Geloof niet dat ze vallen.
Het zijn net naaktslakjes. Wrs. moet je bij bestrijding daarom je slakken in veiligheid stellen. Zal wel familie van elkaar zijn, denk ik.
Je hebt er verstand van maar soms zoals vandaag gaan ze ineens allemaal naar boven, apart.
pi_89832437
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:34 schreef stoeltafel het volgende:
Gvd, kijk de foto's, wordt je niet vrolijk van. Wil het nu graag oplossen maar hoe? Wil niet dat mijn garnalen dood gaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Urgh.
Volgens mij heb ik er een gezien bij het opstarten van mijn bak.
Zolang het er bij een blijft vind ik het best.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_89832532
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 23:25 schreef Stali het volgende:

[..]

Het is mijn eigen schuld ook wel een beetje. Als ik heel eerlijk ben keek ik niet zo erg om naar het bakje in een verdomhoekje. Wel uiteraard verversing en eten maar er kwam aanslag op de ruit, magneet kwijt en het water was kraakhelder dus stelde het uit. Ik vond er niet zo erg veel meer aan. :@ . Lynch me niet, het water zelf was goed en checkte natuurlijk wel twee keer per week het water, heb het filter helaas niet doorgehad. Ben blij dat vier van de zes nog leven.

Zal maandag het bakje schoonmaken en vullen met water uit de hoofdbak en een stukje spons in het filter doen.
Maar ja, het vangen. Leuk klusje. :{ .

Jij bent aan het indraaien? Zag eerder vanavond een foto hier. Ben wel benieuwd hoor. Mooi aquarium!

Ach, zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Ik was *net* op tijd toen mijn filter helemaal verstopt zat. Dat zit ook niet binnen een dag potdicht, en toch had ik het niet gezien. Hangen er ineens allemaal petricola's aan het wateroppervlak, schrok me echt dood. Zulke dingen gebeuren. ;)

We zijn inderdaad aan het indraaien :D Meer plantjes komen eraan! ;)

Rob, kun je ze niet zoveel mogelijk uitvangen? Ziet er echt niet fris uit :( Wat een pech hier allemaal zeg!
pi_89833037
Weet je al wat voor vissen je erin gaat doen, Faith?

Dat lijkt mij trouwens nog heel moeilijk. Om te kiezen, bedoel ik.
pi_89833588
Hier even wat vrolijks tussendoor :D
Mocht er iemand van hier Anatoma's of Platy's willen, dan is dat mogelijk.
Versturen van vissen gaat overigens niet gebeuren.

Overview van de vieze 160liter bak, met wat plantjes erin, jonge platy's, glasplaat erop, lampenkap met 1 lamp er boven, en een lading plantenvoeding erin, en bio co2 die op is :P :

Anatoma Helena:

Een van de jonkie's:


Over een tijdje hoop ik op heel veel verschillende soort gekleurde platy's, aangezien ik gister 5 verschillende kleuren heb gekocht (3 vrouwtjes en 2 mannetjes) :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89833723
Wat gaaf om zo zelf te kweken, Per.

Heb ik trouwens de babyfoto's gemist? Zijn trouwens hard gegroeid!
pi_89833779
Deze zijn allemaal eigen kweek.
Hele kleintjes fotografeer ik eigenlijk nooit.

Toenstraks zag ik weer wat 'knopspeldjes' zitten in de 600liter bak, dus over een week of 4/5 gaan die ook weer over naar de 160 liter bak.

Via marktplaats zet ik ze meestal te koop voor 0,30 cent per stuk (goedkoopste daar was 50cent haha), om zodoende nog wat voer terug te kunnen kopen.
Ze groeien als kool iig.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89833831
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Versturen van vissen gaat overigens niet gebeuren.

Zijn er serieus mensen die willen dat je de vissen opstuurt?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_89833909
Ja.. echt die zijn er.. En dan nog boos worden als je dat niet doet he!! Stelletje mafkezen dat er bestaan.

Anatoma's opsturen kan nog, maar niet als het 's nachts zo koud is, of zelfs vriest..
Maar dan nog heb ik zoiets van; is dat wel slim. Dus dan doe ik ze in een potje of tictac doosje met wat water, en het liefst met een gewone slak, zodat ie onderweg nog wat te vermoorden heeft :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89833964
hai mensen ik heb een vraagje,

Gister wat nieuwe plantjes gekocht bij de tuinwereld en de verkoper zei dat ik het glaswol moest weghalen. betekent dit dan ook dat ik het zwarte potje eromheen ook weg moet halen? beetje rare vraag misschien, maar de wortels van de plantjes groeien door het zwarte potje heen en ik ben bang dat ik de wortels dan beschadig als ik alles weg haal,
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89834048
Eh, planaria is een soort. Er bestaan duizenden soorten planaria waarvan de meeste inderdaad onschuldig zijn. Ze kunnen een plaag worden als je teveel voert, met name met vlees. Ik zie dat je discussen hebt: minder voeren met gra nulaat en hart, maar met voederdiertjes zoals muggenlarf, krill, artemia uit de diepvries. Voerresten afhevelen.

Behandelen met koper is zonde.
Whatever...
pi_89834062
Hola, ik heb ook twee zwarte gaaspotjes met glaswol en al in het zand geduwd. Ben nu ook wel benieuwd hoe dit zit. Dacht dat het kon blijven zitten omdat anders de wortels in het zand kunnen verstikken.

@Perry, vraag dan 40 cent.
pi_89834340
Potjes met glaswol kun je opzich laten zitten. Bij hele tere of lichte plantjes doe ik het ook hoor :P Anders gaat het eruit en gaat het los de grond in. Maargoed ik heb ook een bodem van 5 tot 8/9cm (oplopend)

Als je grond diertjes hebt, zou ik wel zorgen dat er steentjes/zand over het glaswol heen zit, en zodat garnalen enzo het niet opeten (geen idee of ze zo stom zijn om dat te doen, maar zo doe ik het altijd voor de zekerheid)

@Stali; de laatste keer was ik 60 jonkies binnen 2 weken kwijt haha
Binnenkort zal ik nog es wat op MP gaan zetten. Misschien werkt dat wel nog een keer :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89834683
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:51 schreef stoeltafel het volgende:
Bedankt, ga gelijk even flubenol aanschaffen dan.
ik zie een appelslak op je foto, die moet je er dan wel uithalen, die overleeft de flubenol niet.
pi_89835857
Even spammen om meer deelnemers te vinden [NOMINATIE] DE FOK! KERST AVATAR WEDSTRIJD
  zondag 12 december 2010 @ 18:38:14 #231
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_89841668
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even spammen om meer deelnemers te vinden [NOMINATIE] DE FOK! KERST AVATAR WEDSTRIJD
Ik stem gewoon de 20e op jou. ~:) .
Moet het dan alleen niet vergeten want dat topic zit natuurlijk zo vol.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_89842387
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 14:37 schreef Stali het volgende:
Weet je al wat voor vissen je erin gaat doen, Faith?

Dat lijkt mij trouwens nog heel moeilijk. Om te kiezen, bedoel ik.
Alles wat in de huidige bak zit, behalve de Petricola's.
Ik wil sowieso een leuk schooltje vissen, die dan van links naar rechts kunnen zwemmen. In mijn fantasie althans, want in praktijk zal dat wel een stuk minder zijn :P
  zondag 12 december 2010 @ 19:03:52 #233
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_89842674
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:56 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Alles wat in de huidige bak zit, behalve de Petricola's.
Ik wil sowieso een leuk schooltje vissen, die dan van links naar rechts kunnen zwemmen. In mijn fantasie althans, want in praktijk zal dat wel een stuk minder zijn :P
Oh, dat is leuk en dan de schooltjes groter maken. Dat is mooi inderdaad.
Zoiets zou ik ook graag willen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_89843163
quote:
6s.gif Op zondag 12 december 2010 19:03 schreef Staal het volgende:

[..]

Oh, dat is leuk en dan de schooltjes groter maken. Dat is mooi inderdaad.
Zoiets zou ik ook graag willen.
:Y

Ik wil ook m'n Garra Rufa groep groter hebben. Lijken saaie visjes, en qua uiterlijk zijn ze dat misschien ook, maar ze zijn supervriendelijk, lekker actief (zonder naar hyperactief te neigen), en altijd vrolijk.

  Official ESF Kreviewer zondag 12 december 2010 @ 20:13:49 #235
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89845354
Hoe de neuk merk je of een vis vrolijk is? Maakt ie dan grapjes of wat?
pi_89845470
quote:
5s.gif Op zondag 12 december 2010 20:13 schreef Kreator het volgende:
Hoe de neuk merk je of een vis vrolijk is? Maakt ie dan grapjes of wat?
Je merkt aan een vis of hij vrolijk is als hij zijn natuurlijke gedrag vertoont, goede kleuren laat zien, lekker eet en poept. Wat dat precies inhoudt is een beetje afhankelijk van de soort vis.
Whatever...
  zondag 12 december 2010 @ 20:21:59 #237
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89845729
Dwerg cory's zijn tof O+
Moest ik even kwijt :P Heb er eindelijk 5 gevonden. Bij de Pet's Place in NIjmegen, of all places :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_89847228
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hier even wat vrolijks tussendoor :D
Mocht er iemand van hier Anatoma's of Platy's willen, dan is dat mogelijk.
Versturen van vissen gaat overigens niet gebeuren.

Overview van de vieze 160liter bak, met wat plantjes erin, jonge platy's, glasplaat erop, lampenkap met 1 lamp er boven, en een lading plantenvoeding erin, en bio co2 die op is :P :
[ afbeelding ]
Anatoma Helena:
[ afbeelding ]
Een van de jonkie's:
[ afbeelding ]

Over een tijdje hoop ik op heel veel verschillende soort gekleurde platy's, aangezien ik gister 5 verschillende kleuren heb gekocht (3 vrouwtjes en 2 mannetjes) :P
PerryVogelbekdier, waar zijn de platy's op te halen bij interesse?
pi_89847625
Vlakbij Eindhoven..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Boks-Chick zondag 12 december 2010 @ 21:01:44 #240
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_89848051
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vlakbij Eindhoven..
ik wil denk ik wel tzt een paar van je helena's over nemen.
Ik kom in de komende twee maanden zekers een keer in de buurt van eindhoven, dus ik zal je tzt even vragen of het schikt *O*
lolwut
pi_89848065
Dat is helaas te ver voor mij om af te reizen voor wat leuke vissen :(
Ik ben nog opzoek naar wat leuke vissen voor mijn juwel rio 180.
Momenteel is mijn vissen bestand:
20 guppen
3 zebra danio 's
onbekend aantal vuurgarnalen
en 8 algeneters waarvan ik de naam niet weet, maar het mannetje daarvan krijgt een soort van hoorn bovenop zijn kop.
pi_89848684
quote:
5s.gif Op zondag 12 december 2010 20:13 schreef Kreator het volgende:
Hoe de neuk merk je of een vis vrolijk is? Maakt ie dan grapjes of wat?
Ik moest lachen :@

Maar inderdaad, wat Spanky zegt ;)
pi_89850483
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:21 schreef ATuin-hek het volgende:
Dwerg cory's zijn tof O+

Corydorassen *O*



Sorry voor de slechte kwaliteit. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_89862842
quote:
19s.gif Op zondag 12 december 2010 21:01 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik wil denk ik wel tzt een paar van je helena's over nemen.
Ik kom in de komende twee maanden zekers een keer in de buurt van eindhoven, dus ik zal je tzt even vragen of het schikt *O*
Geen enkel probleem. Ik hoor het tegen die tijd wel. Wrs heb ik er dan nog meer, aangezien ik er van het weekend 6 in de 160liter heb gezet, en daar zaten een dikke 100 andere slakken in :P

quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:01 schreef Balsam het volgende:
Dat is helaas te ver voor mij om af te reizen voor wat leuke vissen :(
Ik ben nog opzoek naar wat leuke vissen voor mijn juwel rio 180.
Momenteel is mijn vissen bestand:
20 guppen
3 zebra danio 's
onbekend aantal vuurgarnalen
en 8 algeneters waarvan ik de naam niet weet, maar het mannetje daarvan krijgt een soort van hoorn bovenop zijn kop.
Ahh das jammer. Maarre over je vuurgarnalen.
Probeer een aantal verschillende bloedlijnen langs elkaar te kopen. Zodoende heb je zeker in het begin minder last van inteelt, waardoor ze mooi rood blijven. Op ten duur gewoon een berg garnalen ruilen met andere kwekers, zodat je bloedlijn zuiver blijft en je allemaal mooie vuurrode garnalen hebt ;)

@4EverBlackEyed; Cory's zijn tof! *O* *O*
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89868508
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 07:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ahh das jammer. Maarre over je vuurgarnalen.
Probeer een aantal verschillende bloedlijnen langs elkaar te kopen. Zodoende heb je zeker in het begin minder last van inteelt, waardoor ze mooi rood blijven. Op ten duur gewoon een berg garnalen ruilen met andere kwekers, zodat je bloedlijn zuiver blijft en je allemaal mooie vuurrode garnalen hebt ;)
de mannetjes worden toch nooit zo rood?
pi_89869596
Ik heb echt super rode gehad, maar ook doorzichtige.
Of er bij mannetjes/vrouwtjes verschil zit qua kleur durf ik niet te zeggen, dat weet ik niet.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89871117
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb echt super rode gehad, maar ook doorzichtige.
Of er bij mannetjes/vrouwtjes verschil zit qua kleur durf ik niet te zeggen, dat weet ik niet.
Ik heb grijze/doorzichtige en echt super rode, maar wat nou de mannetjes en vrouwtjes zijn dat durf ik niet te zeggen.
Ze zijn ooit eens als verstekelingen meegekomen met planten die ik was vergeten af te spoelen en sindsdien bivakeren ze in mijn aquarium.
  maandag 13 december 2010 @ 14:41:02 #248
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89874093
De vrouwen zijn bij mij inderdaad veel roder dan de mannen. Bijna solide rood, voor de meeste.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 13 december 2010 @ 16:25:44 #249
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_89878430
De donker rode met gele vlek zijn de vrouwtjes.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_89878820
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:25 schreef ook_gek het volgende:
De donker rode met gele vlek zijn de vrouwtjes.
Of lichte streep over de rug kan ook nog. Dat zijn ook vrouwtjes
  Official ESF Kreviewer maandag 13 december 2010 @ 16:43:31 #251
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89879115
En als ze lang haar hebben met dikke tieten ook. Dat zijn ook vrouwtjes.
pi_89879154
quote:
11s.gif Op maandag 13 december 2010 16:43 schreef Kreator het volgende:
En als ze lang haar hebben met dikke tieten ook. Dat zijn ook vrouwtjes.
:'(
_O-
pi_89879499
quote:
11s.gif Op maandag 13 december 2010 16:43 schreef Kreator het volgende:
En als ze lang haar hebben met dikke tieten ook. Dat zijn ook vrouwtjes.
Die gaat ook niet altijd op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door Faithfulness op 13-12-2010 18:52:47 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 13 december 2010 @ 16:56:28 #254
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89879641
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:53 schreef Faithfulness het volgende:
Die gaat ook niet altijd op.

Hm, lekker wijf. Is dat er zo 1 met bruine strepen op de achterkant en een gele vlek op de voorkant? Dan is het een mannetje hoor.
pi_89880036
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 16:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hm, lekker wijf. Is dat er zo 1 met bruine strepen op de achterkant en een gele vlek op de voorkant? Dan is het een mannetje hoor.
_O-
pi_89883596
_O- _O- :') :D
Mijn ogen doen pijn door die laatste foto, die Faith even naar voren bracht ;( ;(
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89883990
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
_O- _O- :') :D
Mijn ogen doen pijn door die laatste foto, die Faith even naar voren bracht ;( ;(
Nu in spoiler :@
  maandag 13 december 2010 @ 19:27:44 #258
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_89885747
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 16:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hm, lekker wijf. Is dat er zo 1 met bruine strepen op de achterkant en een gele vlek op de voorkant? Dan is het een mannetje hoor.
:D _O- :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_89892271
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:53 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Nu in spoiler :@
Dank :* Het was echt eng..
Dat "lekkere wijf" had een bruine streep op z'n rug, en een gele vlek op de voorkant, en daarnaast stonk ie ook nog es.. Dat rook ik door me scherm heen ;( ;( *kijkt heel zielig nu* :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89896492
Goedmaakvis:

pi_89897893
Ahhh O+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89901032
Binnenkort Malawi vissen kopen, iemand nog een suggesties?
Er is zoveel moois:)
  dinsdag 14 december 2010 @ 07:56:01 #263
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_89905957
101214_66470_bruineshit.JPG

Iemand enig idee wat dit is?

Vieze bruine laag op het water, ruikt heel erg muf, naar aarde...

Pomp en filters werken gewoon. Heb al van alles geprobeerd, water vervangen, temperatuur iets lager gezet, niets baat...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_89906048
eitjes?
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:05:02 #265
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_89906060
voor zover ik weet heb ik geen vissen in de bak die zoveel eitjes leggen :D
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_89906096
ja weet jij veel.. vissen houden ook van gang bangs
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  Official ESF Kreviewer dinsdag 14 december 2010 @ 08:37:04 #267
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89906460
Het ziet er uit als een schimmel, maar ik heb er echt de ballen verstand van.
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:38:14 #268
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_89907665
Voelt die laag vettig aan? En heb je recent nieuw kienhout in je aquarium gelegd?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_89910373
kaamlaag, een biofilm op het water. zorg dat het oppervlak in beweging blijft. de laag zelf is het makkelijkst te verwijderen door een lege fles horizontaal in het aquarium te duwen en zo water van het oppervlak in de fles te laten stromen.
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:32:29 #270
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_89915154
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:19 schreef Faithfulness het volgende:
Goedmaakvis:

[ afbeelding ]
Wat zijn dit voor visjes? Vind die kleuren echt spectaculair.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_89915562
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:32 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor visjes? Vind die kleuren echt spectaculair.
Lipogramma klayi
Zoutwater vis ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:55:06 #272
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_89916040
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Lipogramma klayi
Zoutwater vis ;)
Was er al bang voor. De mooiste kleuren komen uit de zee. ;( .

Zat er even op te zoeken en kwam via via op YouTube op dit uit.
Hoe duur zou de inhoud bij elkaar zijn vraag ik me af? Want dan zou je van ieder gewoon aquarium zoiets kunnen maken? (Heb nog een lege nanocube staan nl. maar als het te kostbaar is dan hoef ik er niet mee aan te komen hier.)
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_89917487
Qua inhoud moet je denken aan een 10/15 euro per kilo levend steen. Koraal is een 20/30 euro per stuk, dan nog vissen/garnalen.. Denk aan een eurotje of 65 samen voor 2 clownvissen, poetsgarnaal en zo'n Lipogramma.
Dan heb ik het nog niet over de techniek die je erbij moet kopen.. Das best prijzig.

Tevens moet je telkens zoutwater aanmaken, en dergelijke bakken moeten eerst stabiel draaien voordat er visjes enzo in kan. Denk aan een 3 tot 6 maanden standtijd..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:39:12 #274
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_89917959
Wist niet dat het zo bewerkelijk zou zijn. Meer iets voor over een tijd als mijn huidige vissen er niet meer zijn en kan ik vast sparen.

Bedankt voor je antwoord, Per.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_89918086
Een zee aquarium stabiel houden is toch net wat moeilijker dan zoetwater, en de gevolgen zijn vaak sneller zichtbaar.

Beter kun je een wat grotere bak nemen voor een zee aquarium. Nadeel is dat het dan ook meteen weer een stuk duurder is...

Maargoed, je hebt je antwoord ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:51:24 #276
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_89918511
En groter moet nog meer steen, koraal, vissen dus nog duurder. Maar het is wel prachtig. Wie weet ooit. Jij wilde ook zoiets las ik wat pagina's terug. Begin jij maar eerst. ;).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_89919267
Je zou ook op marktplaats kunnen kijken, maar het jammere daaraan is dat je niet meer zelf kan kiezen. Je zit een beetje vast aan wat een ander heeft uitgekozen :P
pi_89919978
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:51 schreef Staal het volgende:
En groter moet nog meer steen, koraal, vissen dus nog duurder. Maar het is wel prachtig. Wie weet ooit. Jij wilde ook zoiets las ik wat pagina's terug. Begin jij maar eerst. ;).
Klopt.. Maar als ik 600 liter wil vullen met alles ben ik heeeeeeeeeel veel geld kwijt :P
Ik wacht sowieso totdat ik ergens anders woon.

Faith, das idd wel mooi.
Maar als je vissen enzo wil verhuizen zul je al het water compleet mee moeten nemen, en alles proberen goed te houden terwijl je het verplaatst.. Erg lastig, maar het kan wel.

Eventueel een bedrijf hiervoor inschakelen, want het is best kostbaar.

(ook even op MP gekeken.. Leuk spul zeg haha)

http://link.marktplaats.nl/404239965

Incl "zeeduivel" >> koraalduivel is het..
Ik mag hopen dat het geen "gewone koraalduivel" is.
Dat ding wordt 40cm, en is best agressief..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gewone_koraalduivel
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:33:49 #279
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_89920241
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:10 schreef Faithfulness het volgende:
Je zou ook op marktplaats kunnen kijken, maar het jammere daaraan is dat je niet meer zelf kan kiezen. Je zit een beetje vast aan wat een ander heeft uitgekozen :P
Het bulkt van de zeeaquaria. Die ga ik echt nooit nieuw kopen, dat is zeker.

Dit zou ik leuk vinden om mee te beginnen en iets meer kleurig koraal. Niet duur voor maar 300 euro compleet met alle fratsen.
Alleen ben ik bang dat je dan binnen no-time weer een grote wilt want zo gaat het nl. altijd.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:56:29 #280
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_89921208
Ik weet dat het niet over tropisch gaat, maar dit is wel heel erg:

http://www.gadgetknaller.(...)Vissenkom-p-971.html


:(

Waarom? En zeker goudvissen erin?! Veeeeeels te klein :(
pi_89921781
Staan inderdaad mooie dingen op. *Stopt snel met kijken*

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:56 schreef Saninl het volgende:
Ik weet dat het niet over tropisch gaat, maar dit is wel heel erg:

http://www.gadgetknaller.(...)Vissenkom-p-971.html

[ afbeelding ]
:(

Waarom? En zeker goudvissen erin?! Veeeeeels te klein :(
Ach, die dingen zouden verboden moeten worden. Evenals "normale" goudviskommen. :r
Een goudvis kan wel 25 jaar worden met goede verzorging, maar in een kom halen ze vaak het jaar niet. }:|
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:19:15 #282
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_89924333
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:56 schreef Saninl het volgende:
Ik weet dat het niet over tropisch gaat, maar dit is wel heel erg:

http://www.gadgetknaller.(...)Vissenkom-p-971.html

[ afbeelding ]
:(

Waarom? En zeker goudvissen erin?! Veeeeeels te klein :(
Ik vind dit echt weerzinwekkend. En dan na de kerst weg zeker.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_89926360
Waarschijnlijk wel.. Want er komt groen aan de rand :')
Je kan in zulke dingen wel visjes houden hoor.. Maar dan moet je denken aan een stuk of 5 a 10 boraras brigittae ;) Die worden hooguit 2cm, en aardig geschikt voor kleine bakken/kommen.

Maargoed, dan nog.. Koop dan net als een kennis van me gewoon zo'n vierkant aquarium dat aan de muur gehangen kan worden. Qua grootte is dat iets van 80x40x15 ofzo :P Maar dat hangt bij hun boven het dressoir haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89926608
Dat is wel met filtertje dan neem ik aan? ;)

Overigens, nog zo'n vis die er wel in kan:

pi_89927051
Filter zit verstopt in de geborstelde rand, maar ja wel gewoon fatsoenlijke filtering, en met een TL er boven :P

Die vis hahahahaah
DIES ECHT BLIJ :D (en een lekker wijf met die wangetjes :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 14 december 2010 @ 18:31:40 #286
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89927055
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:51 schreef Staal het volgende:
En groter moet nog meer steen, koraal, vissen dus nog duurder. Maar het is wel prachtig. Wie weet ooit. Jij wilde ook zoiets las ik wat pagina's terug. Begin jij maar eerst. ;).
Op de lange termijn is het water vrij duur. De rest valt wel mee en is meestal eenmalig. Koraal groeit ook gewoon door en kun je weer verkopen enzo.
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:00:08 #287
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_89937148
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Op de lange termijn is het water vrij duur. De rest valt wel mee en is meestal eenmalig. Koraal groeit ook gewoon door en kun je weer verkopen enzo.
Als het uiteindelijk de waterkosten zijn is het wel te doen. Zag inderdaad koraalstekken die worden aangeboden op MP.

Ben jij nog voor een leuk prijsje aan de roodneusgarnaaltjes gekomen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Waarschijnlijk wel.. Want er komt groen aan de rand :')
Je kan in zulke dingen wel visjes houden hoor.. Maar dan moet je denken aan een stuk of 5 a 10 boraras brigittae ;) Die worden hooguit 2cm, en aardig geschikt voor kleine bakken/kommen.

Maargoed, dan nog.. Koop dan net als een kennis van me gewoon zo'n vierkant aquarium dat aan de muur gehangen kan worden. Qua grootte is dat iets van 80x40x15 ofzo :P Maar dat hangt bij hun boven het dressoir haha
Heb daar opgezocht. Denk er namelijk over om op een gegeven moment een plantenbak in te richten, ca. 100 liter. En zag als kleinste visje neonoogjes. Leek me leuk om daar dan een aardige school oogjes in te zetten Maar neonoogjes, hoe klein ook, houden net als de normale tetra's van afstand schieten door het water.

Denk dat wat jij hier per toeval noemt een kleurrijker en veel geschikter visje is.

http://dier-en-natuur.inf(...)ae-microrasbora.html
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_89939617
Boraras zijn in heeeeel veel soorten te vinden qua kleur.
Dus daarin valt best wel wat te doen lijkt mij zo ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:53:11 #289
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_89940184
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Boraras zijn in heeeeel veel soorten te vinden qua kleur.
Dus daarin valt best wel wat te doen lijkt mij zo ;)
Ja, ben wel overtuigd in wat ik wil.

Lullig is dat trouwens. Je begint net en krijgt als noob verkeerde visjes in je maag gesplitst, eigen schuld want het idee van een aquarium vind je dan leuk. Je koopt een grotere omdat die vissen groeien en als het goed is zit ik nog acht jaar vast aan die twee manen. Zal de enige niet zijn die zo begonnen is.

Mijn volgende bak wordt wel overwogen gekozen en een plantenbak met een grote school kleine kleurrijke visjes zie ik wel zitten. Moet die zoutbak maar even op de nog langere baan schuiven toch.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_89940374
Dat gebeurd bij heel veel mensen zo..
Als je van ze af wil, maar wel wil dat ze een fatsoenlijk leven krijgen dan zou je evt nog eens de manen aan kunnen bieden op diverse fora.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 14 december 2010 @ 23:10:28 #291
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_89941089
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Filter zit verstopt in de geborstelde rand, maar ja wel gewoon fatsoenlijke filtering, en met een TL er boven :P

Die vis hahahahaah
DIES ECHT BLIJ :D (en een lekker wijf met die wangetjes :P)
Wel fatsoenlijke filtering? Waardan?
  Official ESF Kreviewer woensdag 15 december 2010 @ 08:37:13 #292
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89947304
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:00 schreef Staal het volgende:
Als het uiteindelijk de waterkosten zijn is het wel te doen. Zag inderdaad koraalstekken die worden aangeboden op MP.
Op zich wel. Je moet je alleen ff goed inlezen. Ik wist niet eens wat een eiwitafschuimer was toen ik begon met lezen. :').
Met zoutwater is het bijvoorbeeld zo dat hoe meer liters hoe makkelijker, want de waardes zijn kritischer en dus eenvoudiger stabiel te houden met meer inhoud. Bovendien hebben veel zoutw-vissen veel ruimte nodig..

quote:
Ben jij nog voor een leuk prijsje aan de roodneusgarnaaltjes gekomen?
Nee nog niet. Zijn bijna nergens te koop en zie ze ook maar zelden aangeboden worden op de internets.
pi_89947604
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:10 schreef Saninl het volgende:

[..]

Wel fatsoenlijke filtering? Waardan?
Ik heb het wel over hetgeen wat bij een kennis van me aan de muur hangt, niet van die link :P

In de zijkant.. Er zit een geborstelde stalen rand om die bak heen, van een cm of 15 breed.
Daar hadden ze een compleet intern filter in gebouwd. Best netjes incl sponzen en al!

Edit:

Zoiets dus:


Meer info: http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?show_aux_page=120
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer woensdag 15 december 2010 @ 09:23:10 #294
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89948100
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:57 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zoiets dus:
[ afbeelding ]

Meer info: http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?show_aux_page=120
Die heb ik wel eens gezien inderdaad. Is op zich wel mooi, maar erg ondiep. Heb op beurzen ook mooiere designs gezien.
pi_89957447
Dr is echt zoveel in te krijgen. Opzich wel leuk, maar ik prefereer een gewone bak :P
Laatst op internet iets gezien van 2 zee containers die aan elkaar gelast waren, en daar kon je dan in kijken vanuit de woonkamer (stuk uit een hoek gehaald :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89957644

Zoiets, maar dan in een huis? :o
Hoop dat ze een stevige vloer hebben!
pi_89958155
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:23 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets, maar dan in een huis? :o
Hoop dat ze een stevige vloer hebben!
ey die heb ik in duisburg zien staan :D
  Official ESF Kreviewer woensdag 15 december 2010 @ 15:16:39 #298
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  woensdag 15 december 2010 @ 15:25:52 #299
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89960078
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Op zich wel. Je moet je alleen ff goed inlezen. Ik wist niet eens wat een eiwitafschuimer was toen ik begon met lezen. :').
Met zoutwater is het bijvoorbeeld zo dat hoe meer liters hoe makkelijker, want de waardes zijn kritischer en dus eenvoudiger stabiel te houden met meer inhoud. Bovendien hebben veel zoutw-vissen veel ruimte nodig..

[..]

Nee nog niet. Zijn bijna nergens te koop en zie ze ook maar zelden aangeboden worden op de internets.
De aquariumwinkel in Rhenen heeft ze iig te koop. Geen idee voor wat voorn prijs.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_89970491
Zoiets ja Faith.. Het is in Duitsland iig..
Ik zag iig dat ze een stuk uit het huis hadden gehaald, en daar die bak neer hadden geplant.
Opzich was het heel mooi om te zien :P Maar ik zou het niet aan durven haha
En uberhaupt wat dat kost om te verwarmen, filteren en verversing :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')