Crientj | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:10 | |
Welkom in alweer deel 266 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | ||
V2 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:13 | |
wil* ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:14 | |
![]() Vroegah, of toch niet. | ||
Peter | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:17 | |
Dat NS-teken op de neus is best wel mooier dan het huidige. | ||
James1988 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:19 | |
* James1988 zwaait Chococookie was lekker ;D En die issues met de V250 verbazen me niets. | ||
Sounddragon | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:20 | |
TT spelling fuckup weggepoetst ![]() | ||
ThaTim | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:21 | |
Nu nog Socios. | ||
Mkr | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:46 | |
quote:Toch niet aan de digitale CTA te zien ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:54 | |
Het plaatje is iig niet van lang geleden ![]() | ||
Zug-Chef | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:57 | |
29 december 2007 ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:03 | |
Had al een vermoeden dat het voor de filmopnames was, omdat de 766 daar strak in de lak zat. | ||
greavy | vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:35 | |
quote:Die cookies hebben ze idd. niet bij de AH. Tropical dingen wel. Weet de exacte benaming ff niet, maar liggen iig naast de chococookies | ||
Stokstaart | vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:36 | |
Spelen jullie ook treinsimulators op de pc ? ![]() | ||
James1988 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:50 | |
quote:(uit hetzelfde topic op Somda) Wat zijn dat voor prutsers dan? | ||
Ireyon | vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:52 | |
Toch blijft het een raar verhaal hoor.. De FrecciaRossa treinen doen het voor zover ik weet prima. Goed, het onderstel is nog brakker dan dat van een ICRm rijtuig maar rijden met 300km/h doet-ie zonder moeite. | ||
Peter | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:01 | |
quote: ![]() | ||
Stokstaart | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:02 | |
quote:Aight een classic ![]() Maar geen Railsimulator 2 , Railworks of Trainz 2010 ? | ||
James1988 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:03 | |
De ETR500's stammen uit een tijdperk voordat Ansaldo Trasporti en Breda Costruzioni Ferroviarie werden samengevoegd in 2001. Vrijwel alles wat er sinds 2001 uit dat bedrijf is gekomen is bagger - IC4, V250, de metro's en trams voor verschillende steden, enzovoorts. Ik denk dat het fout is gegaan bij het samenvoegen van die bedrijven. De FrecciaRossa's (ETR 500) komen uit 1993, ver voor die merger dus. | ||
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:05 | |
quote:Wat is er mis met die FrecciaRossa? Ik vind de hogesnelheidstreinen in Italië echt prima! | ||
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:06 | |
quote:Ja, hier Railworks via Steam. En vroeger veel Transport Tycoon, MSTS, Locomotion. | ||
Zug-Chef | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:15 | |
Ik zit liever in die snellere regiotreinen, zoals die tussen Milano, Verona en Venezia rijden. Vrij snel, wel wat stops maar gewoon 3x goedkoper dan die FrecciaRossa dinges | ||
bork | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:37 | |
![]() | ||
Ireyon | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:39 | |
quote:Dat zeg ik toch ![]() | ||
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:46 | |
quote:Oh ja. ![]() Wel werkende ERTMS volgens mij... | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:03 | |
quote:Lievelieve schat. Het ging hier om Emmen. Emmen Centraal zo je wil ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:32 | |
Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat een mod van OHIH mij mailt over het vogelbekdier en de stofhappers die wortel staan te schieten. Het gaat over het wanproduct van AnsaldoTilburg ![]() | ||
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:33 | |
quote:Een mod van OHIH die je mailt over je taalgebruik op FOK!? | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:34 | |
quote:PSM post op OHIH Whehehehehe ![]() ![]() Oh ik mag dat zeggen ja ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:34 | |
quote:Neuh, heb daar voor het eerst sinds lange tijd eens gereageerd ![]() Laatste inlog was van 7 maart dit jaar ![]() | ||
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:35 | |
Ik heb daar nog nooit gereageerd. En ik voel ook niet de minste neiging dat te doen. | ||
Zug-Chef | vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:36 | |
quote:Leuk Bork, met de 386 van het NSM op sleeptouw | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:37 | |
Toen ik me voor het eerst sinds de stone age weer eens melldde had ik wel meteen een PM van "Leuk dat je weer meedoet. Maar we gaat het anders doen. Je moet je aan dit en dat en dat en dat houden en dat en dat willen we niet zie hier. Groetjes, Jablan" Needless to say: | ||
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:54 | |
quote:Je reactie was: "Sterf, en ga er ook aan dood."? | ||
Guppy | vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:11 | |
Ik heb een 714 ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:12 | |
quote:Mijn reactie schitterde in afwezigheid ja | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:50 | |
![]() De veerdienst Friedrichshafen (D) - Romanshorn (CH) vaart ook buiten het seizoen gewoon elk uur, tot ver na het vallen van de duisternis. Hier is BSB-MotorSchiff Friedrichshafen onderweg naar Zwitserland, kort na het vertrek uit een zwaarbewolkt Friedrichshafen, om ca. 18:10. | ||
James1988 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:58 | |
quote: ![]() ![]() Ohja, op OHIH wordt het kennelijk ook niet op prijs gesteld als er gehoopt/gezinspeeld wordt op een faillissement van HSA. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:00 | |
quote:Laten we iedere gewagmaking van ook maar het bestaan van OHIH hier vanaf nu vermijden, okee? ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:03 | |
Moet binnenkort maar weer eens een treinreisje maken, want het echte kilometerknallen is voor mij helaas al weer enige tijd geleden. | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:03 | |
quote:Ik had vandaag ook meer een boot- dan een treindagje ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:05 | |
Ben trouwens benieuwd met wat voor fotoreportage je op de proppen komt Fles | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:09 | |
quote:De bordjes houden vooralsnog niet echt over,maar als ik kijk wat ik gedaan heb mag k niet ontevreden zijn. Ik denk dat er wel een mooie reportage uit zal komen rollen uiteindelijk ![]() Word er trouwens wel doodziek van hoeveel haltes ze hier inmiddels aangewezen hebben als "bedarfshalt". En het is echt totale onzin. Van de 44 bedarfshaltes die ik gisteren en vandaag gepasseerd heb, stopten we 42 keer ![]() ![]() | ||
Socios | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:22 | |
quote:Ben net thuis. Zat in de trein. ![]() | ||
Socios | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:23 | |
quote:Ik zat in de "Pimpel" van 10.24u uit Amersfoort. Die ging gewoon naar Schiphol als enige (intercity)trein. | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:25 | |
De Pimpel wacht op niemand ![]() | ||
Socios | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:27 | |
quote:Ik heb Mat ´54 ook van eind 2007 te Meppel. ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:27 | |
Mat54 ![]() in kilogrammen per zitplaats het zwaarste railmat ooit gebouwd ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:30 | |
Daardoor heeft/had het wel een heerlijk rustige loop. | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:32 | |
quote:Absoluut ![]() ![]() | ||
Socios | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:41 | |
quote:Dat zijn tenminste echte treinen. Degelijk zwaar materieel. In schril contrast met SLT waar ik vandaag voor het eerst in heb gereisd. Een klein stukje van Duivendrecht naar Amsterdam Centraal. | ||
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:46 | |
quote:*stil *mooi Ze moesten wel janken, want echt rap kwam het spul niet uit de startblokken... | ||
Socios | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:52 | |
Veel Plan V vandaag te Hilversum. ![]() ![]() Plan V als Stoptrein naar Amersfoort Vathorst te Hilversum. ![]() Plan V te Hilversum voor de trein naar Almere. ![]() Plan V en V-IRM naast elkaar, eveneens te Hilversum. ![]() Het stationsgebouw van Groningen. ![]() Een ICMm onder de oude loopbrug te Groningen, nu het nog kan... | ||
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:19 | |
D'r is weer veel meer Plan V. Goed nieuws, gisteren nog als "IC" Almere - Utrecht. | ||
Peter | vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:41 | |
quote:Allemaal inferieur aan de mogelijkheden van transport tycoon. Je kan nu zelfs met open-source op windows 7, mac etc. multiplayen online. Zelfs enkele huidige pc's kunnen het spel soms niet aan. Zie ook Transport Tycoon / OpenTTD #33 | ||
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:53 | |
Je kunt Open TTD toch niet vergelijken met Railworks? | ||
Peter | zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:41 | |
quote:Wel als je een favoriet moet kiezen ![]() | ||
Duvel | zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:07 | |
quote:Het ging over de *mogelijkheden*! | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:55 | |
Ik speel voornamelijk Locomotion, MSTS en de Post T-spellen. | ||
Duvel | zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:58 | |
quote:Als je MSTS leuk vindt, kan ik zeker Railworks of Rail Simulator aanraden. Niet zoveel Nederlands, maar wel mooiere scenery. | ||
V2 | zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:22 | |
quote:SLT is zwaarder, per strekkende meter, dan Plan V ![]() | ||
Socios | zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:25 | |
quote:Maar lang niet zo robuust en betrouwbaar. | ||
De_Hertog | zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:56 | |
quote:MSTS is toch ook al vrij oud inmiddels? Tijdje niet meer geupdate, dacht ik. | ||
KapiteinT | zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:39 | |
Uit het vorige topic:quote:Wij zijn ook een reizigerskiosk, maar verkopen ook kaartjes. We zijn een snack reizigerskiosk met kaartverkoop. De meest uitgebreide vorm die er is. ![]() Bij ons wordt ook veel gevraagd te wisselen, maar dan zeg ik dat ze een kaartje bij mij kunnen kopen. Alleen nu met de OV-chipkaart... Daar kunnen wij niks mee, dus moet iedereen daarvoor naar de kaartautomaat. Laatst deed onze kaartjesprinter het niet en toen mochten we ook niet wisselen. Heel leuk... Maar ik snap niet waarom mensen niet gewoon hun pinpas meenemen als ze met de trein gaan... | ||
Crientj | zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:53 | |
quote:En in Almelo ;o | ||
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:59 | |
quote:En in Zutphen ook volgens mij! | ||
Juicyhil | zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:07 | |
Ik zat net in zo'n nieuwe sprinter. Wat zien die er tof uit ![]() | ||
KapiteinT | zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:16 | |
quote:Zutphen heeft toch een losse kaartverkoop en een Smullers? Almelo weet ik niet, want daar kom ik nooit. ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:18 | |
quote:Apeldoorn ook. | ||
KapiteinT | zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:27 | |
quote:Lijkt mij sterk want ook daar hebben ze een Smullers. ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:31 | |
In Vlissingen verkopen ze ook kaartjes bij de kiosk. En in Duivendrecht bij de AH to go, maar die hebben daarvoor wel een aparte kassa. | ||
KapiteinT | zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:38 | |
Ja kaartjes verkopen in een Kiosk is niet zo bijzonder. Ik heb het over een snack reizigerskiosk met kaartverkoop. Dus uitgebreid assortiment (wenskaarten, bloemen, paraplu's, etc), de verkoop van snacks (kroketten e.d.) en daarbij dus kaartverkoop. Op de meeste stations is dit onderverdeeld in losse winkels. | ||
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:43 | |
quote:Gaat het ook nog om een specifieke bedrijfsnaam etc.? | ||
James1988 | zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:09 | |
quote:Foutje bij het intypen? ![]() | ||
KapiteinT | zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:15 | |
quote:Nee, maar er staat boven het logo op de winkel wel 'Snack' en 'Tickets'. | ||
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:25 | |
quote:Wahahaha ![]() | ||
Ireyon | zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:25 | |
quote:http://www.b-rail.be/php/(...)view&catid=0&id=1475 Toch lief dat Infrabel er alles aan doet om bij Station LEIDEN de treindienst te hervatten | ||
Duvel | zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:27 | |
quote:WTF is een "vertrakking"? | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:35 | |
quote:Google zegt: Did you mean: vertraging En dit topic komt gelijk naar voren als zoekresultaat. ![]() | ||
Duvel | zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:14 | |
quote:Die zijn rap met indexeren! | ||
Zug-Chef | zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:08 | |
quote:Is de Benelux-dienst die er last van heeft. Vandaar. | ||
Zyron | zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:13 | |
quote:Excuzelement, wij zijn NFK. - in de war - | ||
trainfreak | zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:51 | |
quote:Een splitsing wordt hier wel eens een vertakking genoemd. Dus daar waar een lijn weggaat van een andere lijn zeggen we: de lijn takt af. Oh damned, verkeerd gelezen. Vertrakking, nee dat ken ik niet... | ||
Duvel | zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:53 | |
quote:Ja, vertakking is nog wel Nederlands. Vertrakking is Waalse vertraging? ![]() | ||
KapiteinT | zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:07 | |
quote:Ja leuk was dat. Mijn ouders gingen vandaag (voor het eerst) met de trein op vakantie. Rijdt de Benelux niet en hebben ze de Eurostar vanaf Brussel-Zuid gemist. Uiteindelijk zijn ze bijna 4 uur te laat in Brussel aangekomen, maar ze hebben wel een eerste klas ticket gekregen als goedkoper. ![]() | ||
Fixers | zondag 24 oktober 2010 @ 14:23 | |
quote:Omdat het merendeel van die automaten op hoofddorp je pinpas toch niet kunnen lezen. | ||
Doc__Zenith | zondag 24 oktober 2010 @ 14:55 | |
quote:Spelen niet, 't is mijn werk... ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 18:08 | |
quote:Snap dat dan. Gewoon een Bels woord voor vervangend vervoer. Verbussing, snapt iedereen. Vertrakking. Tractoren dus. DUH. | ||
Vampier | zondag 24 oktober 2010 @ 18:10 | |
Ik laat dit filmpje hier even achter..... ik stond toevallig op het station ivm een overstap. Hoeveel containers heeft deze trein wel niet? | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 18:17 | |
Je hoeft niet meer te kunnen tellen voor een green card? ![]() | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 18:20 | |
Heb het ff snel maar redelijk precies geteld: 344 stuks ![]() Voorop 3 locomotieven en achterop 2 ![]() | ||
James1988 | zondag 24 oktober 2010 @ 18:21 | |
Er is nu ook een NS-applicatie voor Android beschikbaar! De naam is Reisplanner Xtra, en is te vinden in Android Market. Net even geïnstalleerd en lijkt goed te werken. | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 18:24 | |
quote: Hier. Eat THAT ![]() | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 18:24 | |
quote:Oy! Ff kijken als ik er zin in heb. Morgen of zo. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 18:24 | |
quote:Ben benieuwd wat je na een maandje heavy usage aan die SMS-"diensten" kwijt bent ![]() | ||
James1988 | zondag 24 oktober 2010 @ 18:27 | |
Geen idee, die sms-diensten gebruik ik niet. De reisinformatie wordt via de internetverbinding opgehaald... zoals de andere apps dus ook al doen. ![]() | ||
Ireyon | zondag 24 oktober 2010 @ 18:30 | |
Die sms diensten slaan sowieso nergens op. Dan krijg je een sms'je met "Er is een verstoring in uw geplande reis. Open Reisplanner Xtra voor meer informatie" en dan blijkt je trein met +1 vertrakt te zijn. | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 18:44 | |
quote:Daar betaal je dan die 50 cent voor of wat is het ![]() | ||
Peter | zondag 24 oktober 2010 @ 18:52 | |
quote:136 wagons + 5 locs ![]() | ||
Ireyon | zondag 24 oktober 2010 @ 18:53 | |
quote:Ik kom uit op 342 excl. gastanks. | ||
Eix | zondag 24 oktober 2010 @ 18:56 | |
quote:In Sittard is het 'loket'/verkooppunt achter door in de AhtoGo. Personeel van de AH verkoopt daar ook gewoon die treinkaartjes. | ||
trainfreak | zondag 24 oktober 2010 @ 19:01 | |
quote:Ik speel soms MSTS, vooral Duits (gekocht) materieel van German Railroads! Belgisch ook, maar stukken minder. Ik heb ook nog Trainz, maar die vind ik zo tof niet. | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 19:41 | |
![]() Guten Abend! ![]() | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 19:50 | |
Plan U Excursie 16 Oktober Heb er meer dan 400 foto's gemaakt. Een deel heb ik regelrecht een enkeltje prullenbak gegeven, een aantal zijn twijfelgevallen. Voor degenen die ook mee waren, ik was degene met de grote statief en het kleine cameraatje (waarmee ik regelmatig aangesproken werd ::) ) Ik post hier een aantal, veel dubbele foto's gemaakt om zekerheid te hebben dat er vast een goede tussen zit. Onderstaande foto's zijn niet bewerkt. Enkel een border + resize. Eerst even een Buffel in Apeldoorn, was namelijk Zwijndrecht - Amersfoort - Apeldoorn - Amersfoort gegaan. ![]() En de Sprinter naar Enschede van 7:38 (SGMm-II): ![]() En CXX Plan V 867 met Valleilijn stickers: ![]() Oke, nu over tot orde van de dag: Foto's van Plan U: ![]() Plan U te Amersfoort Te Nunspeet: ![]() In Zwolle waren wij een extra trein: ![]() En gingen wij naar Mariënberg: ![]() ![]() Maar eerst nog een fotostop te Dalfsen: ![]() In Mariënberg stroomde de trein weer leeg: ![]() Daar kregen wij een Plan U en Lint te zien: ![]() ![]() Vervolgens zette de reis door naar Geerdijk: ![]() En kwamen wij in Vroomshoop een Lint tegen: ![]() En ook in Vriezenveen: ![]() Daarna gingen wij rechtstreeks door naar Hengelo om het goederenspoor richting AKZO te betreden: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vervolgens rechtstreeks naar Almelo voor het lijntje naar Dollegoor: ![]() En de trein net niet langs het hek paste... ![]() ![]() ![]() Op station Almelo waren wij Gezelschapsvervoer: ![]() en gingen wij naar Apeldoorn: ![]() ![]() Te Holten kregen wij ook een fotostop: ![]() Vervolgens bij Apeldoorn VSM perron weer kopmaken en richting de VSM-lijn: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En kregen we op de terugweg een mooie zonsondergang voorgeschoteld ![]() Voor meer foto's verwijs ik je graag naar mijn fotoalbum | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 19:57 | |
Mooie excursie zeg! | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 19:57 | |
quote:De helft van de foto is asfalt ![]() ![]() | ||
Socios | zondag 24 oktober 2010 @ 19:59 | |
Leuke fotoreportage, hoor! Dan ben je ook echt de hele dag op weg met Plan U? Nog ergens een `lange´ pauze of hoe gaat zo een excursie? | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 20:01 | |
quote:Geen probleem toch? | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 20:08 | |
quote:Zet die edit eens terug. Die geeft namelijk precies aan wat er verkeerd is aan fotostops tijdens zo'n rit. Nou ja, eigenlijk geeft het vooral aan wat er met de mensen mis is... | ||
Socios | zondag 24 oktober 2010 @ 20:09 | |
quote:Wat is er met die mensen mis dan? Kwamen ze weer op plekken waar ze niet mogen komen? | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 20:11 | |
quote:Wij vertrokken exact 9:00 in Amersfoort met een gezelschap van plusminus 100-120 man, alwaar wij door naar Nunspeet gingen. Een fotostop van welgeteld 8 minuten. Om dit goed te kunnen organiseren, was er een goede planning: Bij stilstand de trein uit, 2 man in een hesje legden een stuk touw van 3 meter uit, waar je achter mocht staan. Foto gemaakt? Aan de kant, want dan kon de volgende. Niet bij elkaar voor de camera staan. Na 7,5 minuut typhoneerde de MCN, wat betekende: INSTAPPEN!!. Zo snel mogelijk, geen tijd voor meer foto's. Door naar Zwolle, waar wij (wederom) 8 minuten hadden. Ditmaal van spoor 1 naar 3, dus dat was 'rennen'. Foto maken, aan de kant. Door naar Dalfsen, daar hadden wij 9 minuten. Weer hetzelfde geval, naar het andere perron, slagbomen omhoog houden want wij hadden de overweg bij het station aangereden. Lijn neerleggen, Foto maken, aan de kant, terug haasten naar de trein, en weer weg. Marienberg werd ook weer de lijn neergelegd. Wat rangeerwerk van de 114, en daarna de trein weer in. Ditmaal 39 minuten, waar wij met +2 vertrokken. Te Geerdijk hadden wij 5(!!) minuten. Snelle foto, door naar Vroomshoop voor 4(!!) minuten. Dan naar Vriezenveen, 4 minuten. Te Hengelo was het al 12:13, exact op tijd. Ook op deze goederenlijn waren de fotostops ingepland. Nu moest je wel vanuit de trein naar het ballast, en vanaf het ballast de trein in. Voor mij geen probleem aangezien ik bij de 115 vrijwilliger ben. Maar er waren mensen die er moeite mee hadden. Vertrek in Hengelo exact 13:43. Lange pauzes werden niet gehouden. Eten en drinken gebeurde in de trein, er reed een minibar rond. Lunchpakket kon je van de voren bestellen (¤5,00 extra). Te Almelo hadden wij van 13:54 tot 14:57, inclusief het perron. Vertrek was uiteindelijk 14:58. Te Holten hadden wij 8 minuten, VSM-lijn hadden wij zelfs 3uur en 12 minuten. Bovengenoemde tijden zijn dan inclusief het aan- en afrijden. 19:00 terug op Apeldoorn, en in Amersfoort 19:27. En je bent de hele dag op pad met de Plan U zoals je hier begrijpt. | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 20:12 | |
quote:Zie bovenstaand bericht, heb het uitgebreid. | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 20:13 | |
quote:Geschreeuw, eigen foto eerst, onbehouwen gedrag. Het observeren van die lui is bijna leuker dan de foto. | ||
Socios | zondag 24 oktober 2010 @ 20:13 | |
Bedankt voor het verslag. Wat veel korte (foto)stops zeg! Zou niets voor mij zijn, hehe. | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 20:15 | |
quote:Langs de hoofdbaan kwamen wij op legale plaatsen. Op de goederenlijn bij Hengelo, Almelo en de VSM-lijn mochten wij in het ballastbed lopen. Eigen risico, organisatie niet verantwoordelijk. Bij Geerdijk was de fotolocatie buiten het perron, dus ook via het ballastbed. | ||
Socios | zondag 24 oktober 2010 @ 20:16 | |
quote:Heb je ze gezien, ja? Ik zag het een keer toen ik `De Kameel´ ging spotten in Dronrijp. De trein maakte daar ook een korte fotostop. Was inderdaad wel vermakelijk om te zien hoe `paniekerig´ sommige `leden van het gezelschapsvervoer´ zich `manoeuvreerde´ in die paar minuten. Tot rennen door weilanden aantoe. | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 20:18 | |
quote:Juist niet. Alleen de organisatie gaf 'bevelen' om het in goede banen te leiden. En wie het eerst bij de fotolijn was, was als eerst. Ieder had genoeg tijd, we hadden qua foto's geen tijd tekort. Er werd niet geschreeuwd, gerend of gevaarlijk gedrag vertoond. | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 20:18 | |
quote:Ik zou daar alleen onherkenbaar tussen willen staan. | ||
trainfreak | zondag 24 oktober 2010 @ 20:26 | |
De ritten van TSP die ik reeds meemaakte zijn bijna altijd fotostops in volle baan. Dus het ballastbed inkruipen, zelfs op bruggen en vlakbij afgronden... Altijd maar 10 minuten, maar dat lukt nooit! Tegen dat de laatsten van de trein op de plek staan zijn er al 5 min voorbij. 5 rijtuigen naar voor lopen gaat niet zo snel. Ik zal hier straks wat foto's posten.. | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 20:26 | |
quote:Dat zou nog wel een reden zijn om eens met een groepje mee te gaan idd. In je eentje moet je er gewoon niet aan beginnen. Wil je eens een leuke groothoek-opname maken als iedereen eindelijk bijna opgedonderd is, staat er zo'n zwakzinnige van een jaar of 50 met een veel te dure camera te schreeuwen "HEE GA WEG MAN JE KEN TOCH ZOOMEN!! ![]() eet poep en sterf, mongool ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 20:27 | |
Oh en 35 foto's vind ik toch wat overdreven hoor Greavy. De gouden regel zegt 10. Zeker als het allemaal foto's van dezelfde trein zijn. | ||
Socios | zondag 24 oktober 2010 @ 20:31 | |
quote:Welnee, is prima zo. | ||
bork | zondag 24 oktober 2010 @ 20:48 | |
leuke pics Greavy! Als het goed is ga ik mijn verjaardag "4-en" in Plan U ![]() | ||
trainfreak | zondag 24 oktober 2010 @ 20:48 | |
Dit is zo'n foto, zowel links en rechts van de 44 zit een tamelijk steile afgrond. Je moet dan eerst nog uit de trein kruipen, tot op het ballastbed, dan moet je nog zorgen dat je niet naar beneden glijdt en naar de voorkant lopen. De foto is gemaakt op L132 (tussen Walcourt en Mariembourg), het plaatsje heeft de bijnaam 'Le Canyon'. Nog zo eentje, hier moesten we uit de trein terwijl deze nog op de brug stond. Je moet weer uit de rijtuigen springen, zonder trapje.. De wagons staan al tamelijk hoog, reken daar dan nog eens de hoogte van het ballastbed en de rails bij. ...Zonder woorden... | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 21:00 | |
quote:Da's nog aardig! | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 21:02 | |
quote:Wel mooie foto's BTW. | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:02 | |
Zulke taferelen zie je in NL ook hoor TF. Alleen regelt de NVBS er dan wel meestal een huishoudtrapje bij. Overigens nog steeds halsbrekende toeren voor het gemiddeld 65+ jarige publiek, maar dat terzijde. | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 21:04 | |
quote:Whehe, da's nog jong vergeleken met het publiek bij het Railtheater waar ik laatst was. | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:08 | |
Zaterdag 15 januari. De organisatie is verbijsterd over de opkomst ineens ![]() | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 21:10 | |
Waar komt die nou ineens weer vandaan? | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:13 | |
die poll waaar jij niet in gestemd hebt jeweetz | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 21:16 | |
quote:Ja, ik was er niet. Oh, en ik had gezegd dat ik niet mee ging. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:19 | |
quote:Goed zo. Dan kunnen we nu onder de WEL boeiende mensen gaan vragen waar de ronde dan ongeveer heen zou moeten ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:24 | |
kunnen we deze pagina even vol trappen? Ze vinden het steeds weer opnieuw laden van die 35 foto's niet zo tof hier ![]() | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 21:27 | |
quote:Een rondje om de kerk? | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 21:27 | |
quote:Hoe veel nog? | ||
V2 | zondag 24 oktober 2010 @ 21:28 | |
Zo, ik ben in Luxemburg aangekomen ... wat een drama. In Eindhoven miste ik net mijn aansluiting naar Maastricht, even wachten was wel fijn geweest. Toen zat ik dus al op +30, en vanaf Maastricht werd dat +60, omdat de trein naar Luik maar 1x per uur rijdt natuurlijk. In Luik kon ik dus ook niet de directe trein naar Luxemburg nemen, want die gaat maar 1x per twee uur, en om daar nou nog een uur voor te gaan wachten ... nee dankje. Dus ik op naar Namen, alwaar ik weer een aansluiting precies miste, dit keer dus de trein naar Luxemburg. Dus 1 uur mogen wachten op Namen, en ik zat op +120 ... had ik net zo goed in Luik kunnen wachten, en wél de leuke route kunnen rijden ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:30 | |
quote:15 | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:32 | |
quote:Ja, vet verneukt is dat. Wel een beetje je eigen schuld, die aansluiting in Maastricht moet je NOOIT gokken. Gewoon een half uur eerder pakken. Heb je daar ook ff de tijd om de beentjes te strekken, lekker even te toiletteren en proviand in te slaan. Tussen 2 ritten van meer dan 2 uur in geen overbodige luxe (oh ja die overstap in luik tel ik dan even niet mee) | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 21:37 | |
quote:Mooie foto's inderdaad. Bij ons was het dan iets beter geregeld, bij een brug werd er voorbij (of ervoor) gestopt om de mensen te lossen, en werd dan terug / vooruit gereden naar zijn plaats voor de foto. Ik denk dat de hoogte ongeveer hetzelfde is als bij ons. | ||
Ireyon | zondag 24 oktober 2010 @ 21:38 | |
quote:En dat allemaal omdat treinen uit de randstad oh-zoveel belangrijker zijn dan treinen uit de provincie. Echt, het is niet op 2 handen te tellen hoe vaak ik in de IC naar Venlo moest wachten op de vertraagde IC naar Maastricht, waarna diezelfde IC naar Maastricht in Ehv niet even 5 minuten wacht op de IC naar Venlo, die nota bene dankzij de IC naar Maastricht 5 minuten vertraging heeft opgelopen. Kutrandstadprioriteiten ![]() | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 21:42 | |
quote:Die hadden wij bijna niet, en waren zij er gingen zij er niet uit ![]() De 114 is van het Spoorwegmuseum, je mag bijna verwachten dat die wel zo'n trappetje hebben. Uiteindelijk hebben ze bij de VSM in Beekbergen één leeg bierkrat geleend om de rest van de lijn wat makkelijker te maken. Alleen had dat bijna geen nut meer, iedereen kon er makkelijk inkomen na die uren 'oefening' ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:42 | |
Ik snap dat ook niet hoor, dat de 800 en de 1900 niet standaard op elkaar wachten. Is toch één van de meest gebruikte overstaps van het land zowat. | ||
V2 | zondag 24 oktober 2010 @ 21:43 | |
Mja ik dacht dat dit zo'n 'gegarandeerde' cross-platform-overstap was. Achteraf idd wel stom dat ik daar niet wat meer speling heb genomen. Ach, terug kan het nauwelijks mis lopen, dan stap ik namelijk in Luxemburg direct in de trein naar Luik. | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 21:43 | |
quote:Gewoon twee uur wachten in Luxemburg zou ik doen ![]() ![]() En om je internationale trein te behalen had ik er voor gekozen om een half uur tot een uur eerder van huis te vertrekken. | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 21:45 | |
quote:Overstap tussen serie 800 en 1900 blijven maximaal 2-3 minuten bij vertraging wachten, daarna niet meer. Anders komen ze in de knel verderop. Als je geluk hebt is het 5 minuten... | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:45 | |
quote:In de trein blijven levert soms ook leuke plaatjes op hoor ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:47 | |
quote:"verderop"? Plan dan wat ruimer tijd in voor het splitsen in SIttard en er is niets aan de hand. Het is in Venlo ook niet alsof er daar iets gigantisch mis gaat als die trein er niet BANG on time is ![]() | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 21:48 | |
quote:Zeker. Uitstappen heeft niet altijd zijn voordeel. Vooral niet als het een 'ikke-ikke-ikke eerst en dan mag jij later wel eens als wij al weg rijden'-instelling hebben. Daar heb ik een godverzegende bloedhekel aan. En dan staan ze vreemd te kijken dat ik HUN VERROT SCHELD als ze voor mijn camera gaan lopen. Achterlijke mensen soms ook ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:49 | |
quote:Ik hoor het al, het was een gezellige boel ![]() ![]() | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 21:49 | |
quote:De NS zegt dan dat je andere overstappen niet kunt halen ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:50 | |
Overigens ging het me meer om een goeie hoek op het bordje Dorinne-Durnal, en daarom bleef ik in de trein. Ik had er wel uit gekund voor een NOG beter plaatje, maar dan was ik vermoord door die blinde paarden op die brug jeweetz ![]() | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 21:50 | |
quote:Gelukkig was dat niet bij de Plan U excursie. Zo'n goede organisatie heb ik niet eerder gehad bij zo'n excursie. | ||
James1988 | zondag 24 oktober 2010 @ 21:51 | |
quote: ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:52 | |
quote:Ach, wat noem je goede organisatie ![]() Bijna alles valt wel in het positieve of negatieve te trekken. Ik denk niet dat je het echt "goed" kunt doen voor iedereen als je zoiets organiseert. Als je dat gegeven gewoon accepteert kun je er natuurlijk WEL gewoon een hele leuke dag van maken ![]() | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 21:53 | |
quote:Ja. Stonden wij op Mariënberg, staat er een man in het beeld die naar de Plan U keek. Hij wachtte op de stoptrein naar Emmen. Zegt zo'n gast bij ons: "GA UIT ONS BEELD VUILE KLOTELIJER OF VAL DOOD NEER BEELDVERPESTER OF MOET IK NAAR JE TOEKOME." De organisatie sprak die gast bij ons toen aan, en daarna hield ie zich verdacht rustig ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:53 | |
quote:De NS die zijn eigen intercities elkaar laat neuken omdat je anders een boemel van Veolia niet kunt halen ![]() Lekker geloofwaardig ook ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 21:54 | |
quote:Jezus WTF ![]() Die mag wel gewoon de rest van de excursie de toegang tot de trein ontzegd worden ja. ![]() | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 21:57 | |
quote: ![]() | ||
Peter | zondag 24 oktober 2010 @ 22:04 | |
Rondje NL: Langs de mooiste stations? | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 22:07 | |
quote:oh hmm dat gaat meteen al een uitputtingsslag worden. Ik neem aan dat er in ieder geval Groningen, Haarlem en Valkenburg in moeten? ![]() | ||
Peter | zondag 24 oktober 2010 @ 22:07 | |
quote:uitputtingsslag of uitdaging? ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 22:09 | |
quote:Kijk het moet wel een beetje te doen zijn. Je bent met een groepje, mensen moeten overal vandaan komen, en savonds ook nog naar huis kunnen. Maar in principe is het mogelijk om Utrecht - Kerkrade - Vlissingen - Den helder - Nieuweschans - Utrecht te doen binnen 1 dienstregelingsdag ja. Of je er blij van wordt is een ander verhaal, maar het zou kunnen ![]() | ||
dennistd | zondag 24 oktober 2010 @ 22:15 | |
quote:Samen met de 140/1600/1700 - 500/700 ja. | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 22:15 | |
quote:Kerkrade-Vlissingen is al ruim 3u40 en je moet er 4x voor overstappen. Als je 10:08 uit Utrecht ri. Kerkrade doet ben je pas om 16:08 in Vlissingen. Het moet wat in de regio liggen, en niet om 6:50 uit Utrecht vertrekken (niet voor mij een probleem, maar voor de meesten wel denk ik ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 22:16 | |
quote:ja en de 3600 x 800 @ ht | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 22:17 | |
quote:Als je door de week gaat kan je naturlijk al om een uur of 6 weg uit Ut he ![]() | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 22:18 | |
quote:Officieel gezien is dat niet eens een overstap ![]() | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 22:19 | |
quote:Ja, dat kan ook in het weekend volgens mij hoor. Maar ik denk dat velen dat qua tijd met hun eerste trein enzo ook niet redden. Ik kan om 6:41 op Utrecht zijn 's ochtends. | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 22:21 | |
quote:vroegah altijd wel ![]() Toen er nog een 1200 met gehuurde M2 rijtuigen reed ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 22:21 | |
ze staan hier in Zwitserland in de gietende regen trouwens op zondagochtend met een kraam vol, jawel, hete kastanjes bij het station ![]() ![]() ![]() | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 22:22 | |
quote:Nu is het een knullig iets: Jij komt aan, aan de overzijde sluiten de deuren ![]() Zelfde met de 5100 op de 2100 te Rotterdam (richting Den Haag/Amsterdam). Stoptrein uit Dordrecht enzo komt aan, IC naar Amsterdam sluit de deuren | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 22:23 | |
quote:"ja maar volgens de planer is het geen overstap" ![]() Dus je kon toch al de tering krijgen, en we wrijven het er nog even in ook ![]() | ||
Duvel | zondag 24 oktober 2010 @ 22:25 | |
quote:Oh ja, die dingen moeten echt lekker zijn. Nog nooit geprobeerd eigenlijk. | ||
#ANONIEM | zondag 24 oktober 2010 @ 22:30 | |
Leuke foto van de rit! | ||
greavy | zondag 24 oktober 2010 @ 22:39 | |
Ontbreken van een toilet in de Sprinter Light Train is tekentafel besluit! Geschreven door Redactie Het ontbreken van een gesloten chemische toiletvoorziening in 131 Sprinters houdt de gemoederen bezig. Deze treinen, die vooral op de kortere trajecten moesten gaan rijden, zijn al door NS in 2004 besteld. Met het idee dat er een “metroachtige trein” moet gaan rijden uitsluitend als echte stoptreinen in de randsteden. In de metro zit immers ook geen toilet. Lees hier meer | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 22:42 | |
nou dat gelul over zitplaatscapaciteit is sowieso een rad voor ogen. Als ze meteen begonnen waren over STAANplaatscapaciteit.... maar ja, dat kan je ook niet verkopen. Dus we halen de plees eruit, en nog wat zitplaatsen ook. En dan zeggen we dat door het ontbreken van plees MEER MENSEN KUNNEN ZITTEN ![]() EN met een beetje mazzel gelooft iemand het nog ook ![]() | ||
James1988 | zondag 24 oktober 2010 @ 22:52 | |
quote:Ja, dat is enorm klote. Daarom hoop ik dat de 800 +3 heeft zodat ik die aansluiting nog kan halen. Helaas komt dat er in de praktijk vaak op neer dat de op tijd rijdende 3600 bij Vught vol in de ankers moet om voor een rood sein te wachten, zodat de vertraagde 800 Den Bosch binnen kan rijden. Vervolgens herhaalt het standaardpatroontje zich en zie je vanuit de 3600 alsnog de deuren van de 800 sluiten. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 24 oktober 2010 @ 23:00 | |
quote:Prorail is kut ![]() Prorail is kut ![]() Prorail, Prorail, Prorail is kut ![]() | ||
James1988 | maandag 25 oktober 2010 @ 00:01 | |
Meer specifiek: de verkeersleider die er op dat moment zit is een koekenbakker die niet goed doorheeft hoe hij het voor de reizigers beter kan maken. Net als die tjappie die het vorige week verstandig vond om bij Geldermalsen de stoptrein voor de IC uit te sturen.![]() Oh en ProRail is kut? Ik denk dat dat ook gezegd wordt over onze concullega's bij DB Netz, Infrabel, Network Rail, RFF en Adif. | ||
Eix | maandag 25 oktober 2010 @ 10:05 | |
quote:Het niet halen van de overstap tussen de 3600 en 800 valt niet te verwijten aan een prorail verkeersleider of een NS conducteur. Er zit daar simpelweg een systeemfout in de dienstregeling die de NS/Prorail blijkbaar niet wenst op te lossen. Dat het personeel dan de achterlicht-aansluiting uitvoert zoals opgedragen door hogerhand, tsja. ![]() | ||
Ireyon | maandag 25 oktober 2010 @ 10:14 | |
De uitslag van de 10 jaar ICE fotowedstrijd is ook bekend.. waren er hier nog mensen die meededen? | ||
trainfreak | maandag 25 oktober 2010 @ 10:23 | |
quote:De laatste tijd hebben ze bij de TSP uitstappen ook zo'n trapladdertje mee. Maar zo'n ding kan je onmogelijk overal zetten he... 5 wagons = 10 deuren.. | ||
trainfreak | maandag 25 oktober 2010 @ 10:27 | |
quote:Zo'n dingen hebben wij ook al eens gehad. Maar dat draaide wel uit op een vechtpartij (van horen zeggen, dus ik kan het niet met zekerheid bevestigen) door een TSP lid (!!!) met de andere persoon die niet even verderop wou staan. Ook van horen zeggen: Tijdens een rit met stoom werd er een fotostop op een brug gehouden. Er stonden daar 2 dames volledig in het wit gekleed die niet aan de kant wouden gaan. De fotografen zijn er dan maar rond gaan staan zodat de dames in kwestie niet meer weg konden. Je moet niet vragen hoe de de kleren van de dames eruitzagen als de stoomloc een schijnvertrek deed... | ||
von_Preussen | maandag 25 oktober 2010 @ 10:52 | |
Het is natuurlijk heel slecht van mij om te zeggen, maar stiekem amuseer ik mij kostelijk over die verhalen van de excursie's met een groep mensen die wat "apart" zijn. Hang een paar camera's in die treinen en je hebt na Big Brother, de Gouden Kooi en Oh Oh Cherso het volgende kijkcijferkanon te pakken. ![]() | ||
Socios | maandag 25 oktober 2010 @ 11:06 | |
quote:Ja, ik heb mee gedaan. Waar kan men de uitslag vinden? Op http://www.10jaarice.nl/ zie ik (nog) niets staan? | ||
Fixers | maandag 25 oktober 2010 @ 11:30 | |
quote:Ik vermaak me ook kostelijk. En inderdaad wie maakt de volgende keer een videoverslag? Kunnen we daar dutchtrainman22 niet voor vragen. Mét zijn commentaar natuurlijk. ![]() | ||
Socios | maandag 25 oktober 2010 @ 11:37 | |
Aanstaand weekend Eurospoor. Daar kan men al die mensen weer tegenkomen! Hier nog mensen die er ook naartoe gaan? www.eurospoor.nl | ||
James1988 | maandag 25 oktober 2010 @ 11:56 | |
Modeltreinen interesseren me niet genoeg om daarheen te gaan... sorry ![]() | ||
trainfreak | maandag 25 oktober 2010 @ 11:59 | |
Ik was aan het denken om te gaan, toch in de prijs voor een toegangskaartje zag... (En gisteren al voor ongeveer 350 euro treinspullen gekocht..) | ||
Ireyon | maandag 25 oktober 2010 @ 12:19 | |
quote:'k Heb een mailtje gehad.. | ||
trolololo | maandag 25 oktober 2010 @ 13:14 | |
Zit nu voorin ICE naar Frankfurt. Wat een heerlijke trein toch ![]() | ||
Duvel | maandag 25 oktober 2010 @ 13:15 | |
quote:Moet jij niet naar school of zo? Of is het daar nu herfstvakantie? | ||
trolololo | maandag 25 oktober 2010 @ 13:27 | |
quote:Is nu herfstvakantie ja | ||
trolololo | maandag 25 oktober 2010 @ 13:37 | |
2x treinspotters gespot in Arnhem | ||
Socios | maandag 25 oktober 2010 @ 13:46 | |
quote:Heb je gewonnen? Ik heb (nog) geen mail ontvangen. | ||
#ANONIEM | maandag 25 oktober 2010 @ 13:54 | |
quote: ![]() Wat zou er aan de hand zijn? Een treinspotter gaat namelijk nooit een gewone trein op de foto zetten. Stel je immers voor, dat je later in de fotoboeken gaat kijken en foto's terugvindt hoe het vroeger écht was? Nee, als je een treinspotter ziet staan dan weet je dus dat er iets bijzonders is, een kans om een foto te maken van een gebeurtenis die over twee weken niemand nog iets interesseert. Bijvoorbeeld: - Na jouw trein komt een museumstoomtrein - Na jouw trein komt een omgeleide internationale trein - Na jouw trein komt een dieselloc die een splinternieuw treinstel van de fabriek naar Nederland brengt etc. (Uitzonderingen daargelaten) [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2010 13:55:13 ] | ||
ziggyziggyziggy | maandag 25 oktober 2010 @ 13:55 | |
quote: ![]() | ||
greavy | maandag 25 oktober 2010 @ 14:11 | |
quote:Stond dat op hun voorhoofd geschreven? | ||
Peterselieman | maandag 25 oktober 2010 @ 14:13 | |
quote:Volgens mij kon hij de spots zo van hun voorhoofden aflezen ![]() | ||
ziggyziggyziggy | maandag 25 oktober 2010 @ 14:33 | |
quote:Ze zijn meestal niet zo moeilijk te herkennen. ![]() | ||
James1988 | maandag 25 oktober 2010 @ 14:56 | |
Statief, camera, linnen tasje, blocnote, potlood. Toch, Socios? ![]() | ||
ziggyziggyziggy | maandag 25 oktober 2010 @ 15:02 | |
quote:En is het niet aan het uiterlijk, dan zijn ze wel te herkennen aan het gedrag. | ||
Socios | maandag 25 oktober 2010 @ 15:06 | |
quote:Ik gebruik alleen geen statief. | ||
Temlin | maandag 25 oktober 2010 @ 16:39 | |
quote:Ik was het toch niet? ![]() ![]() | ||
Socios | maandag 25 oktober 2010 @ 16:40 | |
quote:Jij leest al een tijdje mee in dit topic, herkende jezelf in de omschrijving en wilde je nu registreren om ook te kunnen reageren? ![]() | ||
Temlin | maandag 25 oktober 2010 @ 16:44 | |
Ik las al een hele tijd mee, maar geen zin om te registreren. | ||
Socios | maandag 25 oktober 2010 @ 16:45 | |
quote:Welkom dan! Stond je vanmiddag om even na half 2 te spotten op Arnhem? Toen kwam betreffende user met de ICE door dat station. | ||
Temlin | maandag 25 oktober 2010 @ 16:46 | |
Nee 14:00 was ik op het station, maar ik fotografeerde alleen de nieuwe perronkap/ roltrappen. | ||
KapiteinT | maandag 25 oktober 2010 @ 16:50 | |
quote:Heb ik ook heel lang gehad. En ik kan je vertellen: gewoon mee praten is veel leuker dan alleen lezen. Dus wees welkom! ![]() | ||
Peter | maandag 25 oktober 2010 @ 16:54 | |
Hoewel ze hier soms wel eng doen ![]() | ||
ziggyziggyziggy | maandag 25 oktober 2010 @ 17:36 | |
quote:Een roltrapspotter dus. Die kom je niet vaak tegen. | ||
Mkr | maandag 25 oktober 2010 @ 17:39 | |
Vandaag zitten er minimaal 2 setjes mat '64 in de 5600(utrecht c - zwolle v.v.) Zag vanmorgen op station Nijkerk de stoptrein van 8.25 naar Zwolle met 2 stellen staan en ook de stoptrein van 8.29 naar Utrecht stond er met 3 stellen gereed. | ||
Peter | maandag 25 oktober 2010 @ 17:40 | |
quote:SCHNELLLL! Voer het in op somda! ![]() | ||
Peter | maandag 25 oktober 2010 @ 17:40 | |
![]() | ||
von_Preussen | maandag 25 oktober 2010 @ 17:57 | |
quote:En niet te vergeten een hele sloot foto's maken! | ||
Mkr | maandag 25 oktober 2010 @ 18:00 | |
quote: ![]() | ||
Temlin | maandag 25 oktober 2010 @ 18:08 | |
quote: ![]() ![]() | ||
Duvel | maandag 25 oktober 2010 @ 18:29 | |
quote:Definieer "eng"? | ||
Brembo | maandag 25 oktober 2010 @ 18:35 | |
quote:Staat een trein voor dus zagen ze je neit, waren dus drie spotters op station Arnhem ![]() | ||
Ascendancy | maandag 25 oktober 2010 @ 18:53 | |
quote:Pak een willekeurige post van Fles en stel je voor dat dit de 1e dag is dat je met FOK! in aanraking komt en niet in een stad woont waar je ieder moment een mes in je rug kan krijgen. | ||
Duvel | maandag 25 oktober 2010 @ 18:55 | |
quote:Ik vind sommige posts van greavy enger eigenlijk... ![]() | ||
Ascendancy | maandag 25 oktober 2010 @ 18:56 | |
quote:Dat is op een hele andere manier eng ![]() | ||
greavy | maandag 25 oktober 2010 @ 20:09 | |
quote: ![]() ![]() | ||
greavy | maandag 25 oktober 2010 @ 20:10 | |
Werkzaamheden Zwolle - 't Harde 29-30-31 Oktober Er rijden geen treinen Zwolle-'t Harde op vrijdag na 23:00, zaterdag en zondag de gehele dag. - intercity Groningen - Zwolle - Utrecht - Den Haag (500) rijdt niet tussen Zwolle-Amersfoort. Tussen Groningen-Zwolle rijdt de 690500. - intercity Groningen - Zwolle - Amersfoort - Schiphol (700) rijdt niet tussen Zwolle-Amersfoort. Tussen Groningen-Zwolle rijdt de 690700. - intercity Roosendaal <-> Nijmegen <-> Zwolle (3600) is opgeheven Zwolle-Arnhem. Tussen Arnhem-Zwolle rijdt de 693600. - stoptrein Zwolle - Harderwijk - Den Dolder - Utrecht (5600) is opgeheven Zwolle-'t Harde en rijdt 't Harde-Utrecht. intercity Leeuwarden - Rotterdam (12500, toegevoegde intercity Zwolle - Utrecht) is opgeheven Zwolle-Amersfoort en rijdt Amersfoort-Rotterdam.Tussen Leeuwarden-Zwolle rijdt de 692500.* intercity Leeuwarden - Rotterdam (12700, toegevoegde intercity Zwolle - Utrecht) is opgeheven Zwolle-Amersfoort en rijdt Amersfoort-Rotterdam. Tussen Leeuwarden-Zwolle rijdt de 692700.* 577, 779, 5677, 780, 582 en 5682 zijn de laatste treinen. *:De 10500 en 10700 rijden wel onder eigen nummers(!) Extra ingelegd -690500 Intercity Groningen-Zwolle, in het pad van de orginele 500, rijdt na Zwolle verder als 693600. -690700 Intercity Groningen-Zwolle, in het pad van de orginele 700 en rijdt na Zwolle door als 693600. -692500 Intercity Leeuwarden-Zwolle, in het pad van de orginele 12500. -692700 Intercity Leeuwarden-Zwolle, in het pad van de orginele 12700. -693600 Intercity Zwolle-Arnhem, in het pad van de orginele 3600 en rijdt na Zwolle door als 690500/690700. Let wel: 3600 is geknipt in Arnhem. Volgnummers overeenkomstig met opgeheven treinen. Edit: Verkortingen voluit getypt | ||
#ANONIEM | maandag 25 oktober 2010 @ 20:14 | |
Wauw! Eindelijk doen ze een keer slim en proberen ze niet iedereen door dat veel te smalle tunneltje van Zwolle te sturen. ![]() | ||
ZwartmetSuiker | maandag 25 oktober 2010 @ 20:57 | |
Ik ben een tijd geleden op de Rail carrieredagen geweest in Amersfoort en heb daar een paar foto's gemaakt van hetgeen daar stond (ben ook een Plan U (volgens mij) in geweest). Behoefte aan? | ||
Crientj | maandag 25 oktober 2010 @ 21:07 | |
quote:Euh. Oh god. Fijn. ;D | ||
greavy | maandag 25 oktober 2010 @ 21:16 | |
quote:Foto's mag je altijd posten ![]() | ||
James1988 | maandag 25 oktober 2010 @ 21:18 | |
quote: quote:Beetje raar om het dan te schrijven als "is opgeheven Zwolle-Arnhem", dan kan je beter "voor bestemmingen tussen Arnhem en Zwolle moet er in Arnhem worden overgestapt" schrijven. | ||
Ascendancy | maandag 25 oktober 2010 @ 21:19 | |
Wordt er in Arnhem geknipt omdat de treinen Groningen-Zwolle v.v te lang Zwolle bezet houden? | ||
#ANONIEM | maandag 25 oktober 2010 @ 21:32 | |
quote:Ik denk meer dat Groningen - Roosendaal wel heel erg lang zou worden. ![]() | ||
Temlin | maandag 25 oktober 2010 @ 21:33 | |
Op spoor 9 kan hij in ieder geval niet binnen komen ![]() ![]() | ||
greavy | maandag 25 oktober 2010 @ 21:35 | |
quote:De voornamelijkste reden is dat er weinig perroncapaciteit beschikbaar is. Om dan nog de IC Zwolle-Roosendaal erbij te hebben, inclusief IC Zwolle-Groningen / Zwolle-Leeuwarden gaat enorm knellen. En het knippen in Arnhem levert [als het goed is] een Cross-platform op. Door deze aanpassing is de capaciteit zoveel mogelijk nuttig besteed, geen rangeerbewegingen ingepland en onnodig lange stilstand van treinen. | ||
greavy | maandag 25 oktober 2010 @ 21:36 | |
quote:Planning is spoor 7. | ||
#ANONIEM | maandag 25 oktober 2010 @ 21:36 | |
quote:Sowieso was het altijd knap waardeloos als iedereen in Zwolle moest overstappen. Twee groepen overstappers die elkaar halverwege het smalle voetgangerstunneltje ontmoeten, dat is geen goed recept om de aansluiting te halen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2010 21:37:07 ] | ||
Temlin | maandag 25 oktober 2010 @ 21:39 | |
quote:En syntus naar 9 dan? | ||
Duvel | maandag 25 oktober 2010 @ 21:41 | |
quote:Er hangt niet voor niets geen draad boven spoor 9. ![]() | ||
Ascendancy | maandag 25 oktober 2010 @ 21:45 | |
quote:Ja, maar dan zou logisch zijn dat er in Zwolle geknipt wordt, niet in Arnhem. Maar Greavy legt dus al uit wat ik bedoelde. quote:Dat is natuurlijk onzin, want voor deze groep zou je een cross-platform op Zwolle kunnen zetten. Naast wat Greavy zegt is het ook nog dat je waarschijnlijk via Deventer naar Utrecht moet vanuit Zwolle. | ||
#ANONIEM | maandag 25 oktober 2010 @ 21:57 | |
quote:Ja natuurlijk moeten die via Deventer. Net als iedereen anders die Zwolle-Amersfoort wil doen. En in de praktijk ging dat tot nu toe altijd zo dat de trein uit Groningen op spoor 1b of 14 binnenkomt en de trein uit Deventer op spoor 5. Met alle gezeik van dien als iedereen van de ene naar de andere trein en omgekeerd moet. Daarom heb ik me al diverse keren afgevraagd of de trein van Groningen niet gewoon direct naar Deventer zou kunnen doorrijden. Nou, ja dus. Maar kan best dat ze ook andere redenen hebben. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2010 21:58:47 ] | ||
greavy | maandag 25 oktober 2010 @ 21:58 | |
quote:Reizigers tussen Amersfoort en Zwolle en verder worden geadviseerd via Deventer om te reizen. | ||
Ascendancy | maandag 25 oktober 2010 @ 22:12 | |
quote:Dat zou wel om te gooien zijn lijkt mij. En dat de trein uit Groningen niet doorrijdt naar Deventer is natuurlijk omdat de randstad veel essentieler is. Alleen Deventer kan natuurlijk niet omdat de capaciteit daar hoogstwaarschijnlijk te laag zou zijn voor 2 kerende treinen. | ||
greavy | maandag 25 oktober 2010 @ 22:13 | |
Deventer heeft niet genoeg capaciteit met 2 perronsporen om kerende treinen (serie 2800 keert er nu al 1x / uur) + 3600 + NoordOost kwijt te kunnen | ||
Duvel | maandag 25 oktober 2010 @ 22:16 | |
quote:Deventer heeft momenteel toch drie perronsporen? | ||
greavy | maandag 25 oktober 2010 @ 22:18 | |
quote:Excuseert u mij. Er is een "nood"perron, metalen constructie over een bestaand spoor gezet: Je ziet de rails eronder nog lopen, als je oplet. Dat spoor wordt echter niet standaard gebruikt. Maar dan kom je alsnog in de knel. | ||
Ascendancy | maandag 25 oktober 2010 @ 22:21 | |
quote:Je krijgt dan per uur 5 kopmakende treinen, plus nog 6 doorgaande. Dat past niet met maar 3 perronsporen. | ||
Duvel | maandag 25 oktober 2010 @ 22:21 | |
quote:Je moet je er niet uit proberen te draaien. Deventer heeft momenteel drie perronsporen. En wordt dat derde spoor niet standaard gebruikt voor de 2800? http://www.ns.nl/vertrekstaten/dv1.pdf | ||
Duvel | maandag 25 oktober 2010 @ 22:23 | |
quote:Da's een leuke puzzel. Kopmaken = 5 minuten, doorgaand = 2 minuten. Moet passen. | ||
#ANONIEM | maandag 25 oktober 2010 @ 22:35 | |
quote:Ik had het dan ook over de situatie als Zwolle-Amersfoort eruit ligt, en dus iedereen die tussen de Randstad en het Noorden reist, via Deventer moet omreizen. Alleen die situatie. | ||
Ofyles2 | maandag 25 oktober 2010 @ 22:41 | |
Mocht U in België wonen en ziet U met de nieuwe dienstregeling het aanbod op Uw traject achteruitgaan, U staat niet alleen: http://knack.rnews.be/nl/(...)le-1194843065167.htm | ||
Peter | maandag 25 oktober 2010 @ 22:51 | |
Jammer dat de 3600 niet Groningen-Roosendaal was. Of oldschool Leeuwarden-Arnhem (staatslijn A) | ||
Ascendancy | maandag 25 oktober 2010 @ 23:04 | |
quote:Maar je zal een aansluiting willen op de IC naar Utrecht, de IC naar Roosendaal en je wilt ook de oost niet omgooien, dus die moet ook gewoon rond dezelfde tijd in Deventer zijn zoals nu het geval is. | ||
von_Preussen | maandag 25 oktober 2010 @ 23:11 | |
Ik weet niet om hoeveel treinen het precies gaat, maar past het dan ook op het enkelspoor tussen Olst en Deventer? | ||
Ascendancy | maandag 25 oktober 2010 @ 23:28 | |
quote:Dat is enkel Arnhem-Groningen, dus evenveel treinen als normaal. | ||
#ANONIEM | dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:09 | |
De iBood van vandaag, 2 persoonsdagkaart voor 19,95 ![]() ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2010 00:09:24 ] | ||
Bitlord | dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:12 | |
quote:Ik heb laatst ook een spot ingevoerd op Somda. Zo spannend! Mijn 4e spot alweer, in 2 jaar. | ||
Peterselieman | dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:17 | |
quote:Bron: http://www.rtvnoord.nl/sport/sport.asp?pid=95751 Ik heb mijn twijfels of het stuk rendabel te krijgen is en die investering van 60 miljoen schat ik aan de lage kant in, omdat als ze vanuit Veendam door willen gaan het verdere traject helemaal aangepakt moet worden. Het voldoet voor een museumlijn, maar voor reizigersdienst moet het helemaal opnieuw aangelegd worden. | ||
thats-me | dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:21 | |
Leuke aanbieding, alleen vandaag te koop!!! 2-persoons Dagkaart voor de trein – Reis met NS een dag door heel Nederland! ¤19,95 op http://www.ibood.com/nl/nl/ edit: oh CrashO was mij voor ![]() | ||
bork | dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:27 | |
quote:Ik heb het wel gehad met dat gemaskeerd gebash t.o.v. Greavy. Hij doet niemand kwaad imho en past zich goed aan n.a.v. issues die personen hebben m.b.t. goed bedoelde informatie/posts/fotoos etc. Ik heb geen idee hoe oud jullie zijn (is niet helemaal waar) maar gedraag je alsjeblieft een beetje volwassen en respecteer elkaar en geef een keer een complimentje als je nog weet wat dat is. ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:30 | |
quote:Whut? ![]() Dit was geen verkapte bash? ![]() Leek me alleen een mooie aanbieding voor de grootverbruiker van dagkaarten ![]() | ||
bork | dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:35 | |
quote:Sorry, het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik lees nu een hele rits reacties achter elkaar, het is niet per se jouw bijdrage die er voor zorgt dat ik dit beweer maar een optelsom van allerlei reacties van verschillende forum-leden (die zelf wel weten of ze zich wel of niet aangesproken moeten voelen) van de afgelopen weken die bij mij de spreekwoordelijke druppel liet overlopen. Het heeft dus an sich niets met jouw opmerking te maken. Toevallig was jouw reactie de laatste die ik toepasselijk kon quoten, niks meer en niks minder ![]() | ||
Peter | dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:00 | |
quote:Besteld, is een stuk goedkoper dan normaal een reisje naar ouders met z'n tweeën.. | ||
Socios | dinsdag 26 oktober 2010 @ 05:07 | |
quote:Inderdaad, ja! Maar goed, wel tof dat men wel Groningen - Arnhem rijdt dan. | ||
Socios | dinsdag 26 oktober 2010 @ 05:28 | |
Goed nieuws! Het Spoorboekje blijft bestaan! ![]() Het maakt mij niet uit hoe hoog die vergoeding is. De eerste klant voor het geprinte Spoorboekje hebben ze. ![]() | ||
greavy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 06:19 | |
quote:Ik heb hier nog genoeg Kruidvatkaartjes liggen. En @Bork, ik geef je eigenlijk wel helemaal gelijk | ||
greavy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 06:28 | |
quote:In een andere vorm als nu, maar we zullen zien | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:14 | |
quote:Ik ben blij voor jullie. Niet sarcastisch bedoeld, al heb ik zelf niet zoveel met dat ding. | ||
Duvel | dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:32 | |
quote:Grappig, ik voel me aangesproken en realiseer me dat ik niet vriendelijk tegen greavy ben geweest. Maar: dat was niet gemaskeerd. Ik probeerde er voor te waken dat dit topic niet verzandt in hardcore Somda/OHIH en had gemerkt dat de zachte hand daar niet in werkt. Maar, volwassen als ik ben, neem ik ook andere meningen in ogenschouw. Dus: veel plezier allemaal! ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:35 | |
Ik kan IRL veel botter zijn dan ik ooit op een forum zal zijn, dus ik voel me niet aangesproken. ![]() | ||
Anne | dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:37 | |
Wat is nou eigenlijk het probleem? Als buitenstaander heb ik nou niet echt heel veel bijzonders gelezen hier qua gebash of iets wat er op zou moeten lijken? | ||
Guppy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:49 | |
Hee Anne ![]() Het 'probleem' is iets wat al langer sluimert, dus op het oog valt het wel mee. Greavy is, wanneer het op treinen aankomt, fanatiek. Waar de trein voor mij een vervoersmiddel is, is het voor hem een lifestyle, een hobby. Prima, zeg ik dan, als iemand op zaterdag om 05:00 uur in de trein wil zitten om een rondje NL te maken, dat moet hij weten. Ieder zijn ding, zogezegd. Ik doe ook wel eens gekke dingen. ![]() Maar blijkbaar is het nodig om dat steeds belachelijk te maken. En dat is jammer. Zo oud is Greavy niet, en als hij kritiek krijgt hier (bijvoorbeeld de hele tijd afkortingen gebruiken voor stations die niemand hier begrijpt) doet hij er iets mee. Dan schrijft hij de namen dus volluit. ![]() Dat hij niet altijd dingen post die ik interessant vind, tja, dat kan. Treinen zijn voor mij iets anders dan voor hem, blijkbaar. Maar goed, dan scroll ik toch even verder? Ben ten slotte niet de enige die dit topic leest. ![]() Wat dat betreft fijn dat Bork het ook ziet, stoor me er ook al een tijdje aan... Of nou ja, storen, ik vind het een beetje op het pesten op de lagere school lijken, en daar hou ik niet zo van ![]() Verder vind ik jullie allemaal wel lief hoor ![]() | ||
Ascendancy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:04 | |
quote:Je bent intelligent genoeg om te weten dat wat je nu zegt niet waar is. Als het je puur ging om Greavy's gedrag mbt het topic, dan had het echt niet zo gehoeven. Af en toe die posts tussendoor waren niet persé een probleem. Hij is ook maar 1 user. Echter, zelfs al ging het je alleen om de gedragsverandering, dan is er een groot verschil tussen harde kritiek en iemand op zijn gedrag volledig belachelijk maken, wat jij toch echt deed. Maar dat weet je zelf stiekem vast ook wel. Ja, ik voel me ook enigszins aangesproken, maar lang niet zoveel als jij(zou moeten) ![]() | ||
Anne | dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:07 | |
Verder nog iemand die er iets over kwijt wil? | ||
Temlin | dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:26 | |
![]() | ||
Peter | dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:28 | |
Ik moet zeggen dat ook van een aantal andere die-hard treinfans de opmerkingen soms nogal hard van toon waren, niet alleen om greavy. Als we nou gewoon eens onthouden dat je hier voor je plezier zit, dan zou dat wel eens kunnen helpen... In ieder geval met hoe het op elkaar overkomt. | ||
James1988 | dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:03 | |
* James1988 komt rondlopen met koffie, thee en koekjes in VIRM-vorm En nu iedereen weer lief zijn, het is hier gezelliger dan op Somda en dat wil ik graag zo houden | ||
Temlin | dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:10 | |
![]() | ||
Sounddragon | dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:48 | |
quote:En als iedereen hier die insteek nou even overneemt ![]() Overigens snap ik als buitenstaander ook echt compleet niks van dit topic; de enige trein die ik van dichtbij ziet is als ik voor de overweg sta, en de afkortingen die hier gebezigd worden maken het inderdaad behoorlijk irritant om te lezen voor buitenstaanders (lees: niet trein/spoor/NS gekken), misschien is dat iets om aan te werken (verklarende lijst in de OP, anyone ??) zodat het ook voor beginnende trein-o-fielen wat prettiger leesbaar wordt.. Nogmaals: leven en laten leven, probeer begrip voor elkaar te hebben, houd een beetje rekening met de gevoelens van een ander en realiseer je dat niet iedereen hetzelfde denkt en in elkaar zit zoals jij, dan blijft het een beetje gezellig ![]() Tot zover... | ||
Sounddragon | dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:50 | |
quote:Hee leuk ! een newbie !! Haai ! ![]() ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:04 | |
Een verklarende woordenlijst in de OP is wel een idee. | ||
greavy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:50 | |
quote:Ik zal vandaag en morgen wel iets gaan fabriceren. Verkortingen lijkt mij niet handig, dat is een te grote lijst (zie www.spoornieuws.nl bijvoorbeeld om de DRGLpunt te zoeken, en je weet gelijk waar het ligt). Maar een uitleg qua materieel en veel gebruikte termen kan wel handig zijn. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:53 | |
quote:Zet je hem in de Wiki? | ||
KapiteinT | dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:56 | |
quote:Goed dat je er meteen bovenop zit. ![]() Verder stoor(de) ik mij er ook wel eens aan, maar er blijven dingen uhm... opvallend aan Greavy. Zo postte hij laatst weer 35 foto's, hoofdzakelijk van eenzelfde trein. Terwijl 5 foto's ook prima was geweest. Dit is al een aantal keer gezegd, maar hij lijkt hier weinig mee te doen. Maar om hem hiervoor nu meteen belachelijk te maken... | ||
greavy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:00 | |
quote:En daar heb ik mij ook op aangepast. Grotere selecties gemaakt, geen meerdere foto's op één plaats, maar meer wisselend. En bij een "foto excursie"(Bijvoorbeeld Foto excursie Plan U) heb je niet altijd de keuze uit 20 materieelsoorten (en al helemaal niet als je op een goederenspoor komt etc). En daarnaast vinden een aantal hier dat ook helemaal geen probleem, die vinden het juist leuk dat ik foto's post. En daarnaast heb ik zelf voorgenomen op niet één pagina vol te spammen met foto's, maar als ik wat foto's post, dan weer een 30/40 berichten wacht om op zijn vroegst weer te posten, om de pagina load ook niet enorm langzaam te maken | ||
KapiteinT | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:12 | |
quote:Je hebt inderdaad gelijk; het zijn er al een stuk minder dan eerst. Toch vind ik het nog vrij veel. Kan je niet de 5 mooiste hier plaatsen en iedereen die meer wilt zien doorverwijzen naar een fotoalbum? | ||
Socios | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:21 | |
Over die foto's... Die zijn juist wel welkom. Zo is het zelfs ooit begonnen met het Het treinpics, -nieuws en -praattopic! Ik quote de allereerste OP behorende bij de TT: "Wie heeft er mooie treinpics?" quote:Zo is het allemaal begonnen, mensen. Foto's zijn meer dan welkom. Natuurlijk houd ik ook rekening met de hoeveelheid en voornamelijk het `resizen´, maar een foto niet posten zou nooit mogen omdat men denkt dat sommige users dat niet willen. | ||
greavy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:27 | |
15 Januari 2010, nadat een (groep) Graffitispuiter(s) een ICM (Koploper) 4026 hebben ondergespoten voor tweederde met volledige graffiti, werd het gewoon ingezet door de Nederlandse Spoorwegen, hier te Utrecht Centraal op de late avond. ![]() 10 April 2010, 3x Railion 6400 Diesellok met een sleep Ertswagons, beladen en opweg richting Venlo. Tegenwoordig is deze combinatie zeldzaam omdat de Dieselloc 6400 met grote mate terzijde staat, en de E-loc Baureihe 189'ers de taak tot zich hebben genomen. ![]() Terwijl de avond al begint te vallen op 12 Februari 2010 staan er 2x VIRM te Utrecht CS op vertrek richting Heerlen cq Maastricht te wachten. Zo, dat waren een paar uit de oude doos. | ||
Anne | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:40 | |
quote:We hebben het er al eens eerder over gehad inderdaad. Volgens mij is er toen voorgesteld om zo'n 10 foto's te plaatsen en de rest achter een linkje (of een verwijzing naar een foto-album is ook prima inderdaad). Volgens mij heeft iedereen dan zijn/haar zin? Verder ben ik het wel eens met de rest. Hoe fanatiek/anders greavy ook is, het is niet de bedoeling hem om die reden belachelijk te maken. Je leest dan maar gewoonweg over zijn posts heen. Jammer dat er om die reden nu mensen weg gaan, maar so be it. We kunnen het niet iedereen naar zijn zin maken helaas. | ||
#ANONIEM | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:42 | |
wtf die trein met graffiti ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:43 | |
quote:Precies, het zijn mooie foto's en juist die Plan U-excursie is best speciaal. Het grote probleem dat ik met foto's heb is dat het continu blijft verspringen als je naar de onderkant splitst. En dat is makkelijk op te lossen, zeker als je foto's allemaal even groot zijn, door de afmetingen in de foto te zetten: ![]() Maar even een mooie als voorbeeld genomen ![]() ![]() Maakt het weer wat makkelijker voor iedereen. | ||
greavy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:46 | |
Welke tag gebruik je daar dan voor? Ik gebruik de IMG tag voor de plaatjes. | ||
Anne | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:47 | |
quote:
| ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:52 | |
De mobiele layout pikt die resizetag niet volgens mij. Ik zie iig een dood plaatje. | ||
Anne | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:53 | |
Dat onderste plaatje doet het gewoon niet. Ligt niet aan de mobiele layout ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:54 | |
quote:Dan is het goed. | ||
De_Hertog | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:55 | |
quote:Dat is expres ![]() | ||
greavy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:56 | |
quote:Zelf resize ik mijn plaatjes naar 1024x768. Ik zal dan die resize functie er ook wel bij gebruiken voor Fok! | ||
Anne | dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:56 | |
Okay, greavy heeft iig beterschap beloofd qua plaatjes posten ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:35 | |
Zo. Ik ben er weer. Vanochtend mijn persoonlijk record vertraging geëvenaard, hoe is het mogelijk ![]() ![]() | ||
Socios | dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:38 | |
quote:Hoezo? CNL niet echt Nahverkehr? ![]() | ||
greavy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:44 | |
Lijkt mij ook idd. Waren de sporen 'geblokkeerd' ofzo? | ||
greavy | dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:44 | |
Owh, en vol |