abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:21:09 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86949755

Welkom in alweer deel 258 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_86949835
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Waarom is iedereen toch zo negatief over de Trein Reis Winkel?
Omdat het gewoon sloddervossen zijn die er voor zorgen dat je weliswaar een hoop geld betaalt, maar dat je effectief als zwartrijder op pad gestuurd wordt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86950124
Zijn er nog plannen om van sommige stations Intercitystations te maken en sommige te laten degraderen tot stoptreinstations?

[ Bericht 12% gewijzigd door o.us op 28-09-2010 18:30:45 ]
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:32:23 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86950196
Ah, daar zijn we weer. :)

Ik ben zo brutaal geweest om de OP in de wiki aan te passen en mijn tripreport naar InnoTrans 2010 erbij te zetten. :+
pi_86950997
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:30 schreef o.us het volgende:
Zijn er nog plannen om van sommige stations Intercitystations te maken en sommige te laten degraderen tot stoptreinstations?
In jouw regio worden Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum helaas een Intercitystation. :')

De IC Venlo - Den Haag CS v.v. zal die stations nog wel passeren.
pi_86951047
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:56 schreef Socios het volgende:

[..]

In jouw regio worden Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum helaas een Intercitystation. :')

De IC Venlo - Den Haag CS v.v. zal die stations nog wel passeren.
Haha, per wanneer? :P
Rotterdam Blaak wordt dan de Rotterdamse versie van Den Haag HS <-> Den Haag Centraal :'). De afstand is zo klein.

[ Bericht 12% gewijzigd door o.us op 28-09-2010 18:58:36 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_86951083
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:57 schreef o.us het volgende:
Haha, per wanneer? :P
Per 12 december a.s.
quote:
Rotterdam Blaak wordt dan de Rotterdamse versie van Den Haag HS <-> Den Haag Centraal :'). De afstand is zo klein.
Echt, he. :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:02:11 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86951192
Rotterdam Blaak - Rotterdam Centraal heb ik al geregeld gelopen... Is echt niet ver. Ik vind het dan wel vreemd dat het een 'IC-station' wordt. Laat de huidige stoptrein en sneltrein daar lekker stoppen, zoals nu het geval.
pi_86951399
ach, echte IC's zijn er niet zo veel. De Noordoost, Nijmegen - Den Helder, Alkmaar - Limburg en Den Haag - Venlo en dan heb je t wel weer gehad. Dat geouwehoer om Utrecht Centraal - ALmere Oostvaarders een IC te noemen omdat er toevallig 3 tegels langs liggen waar hij NIET stopt, dat slaat gewoon nergens op 8)7
pi_86951533
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:58 schreef Socios het volgende:

[..]

Per 12 december a.s.
Volgens mij later pas. Het gaat pas gebeuren als de Fyra volledig rijdt en dat kan nog wel even duren.
De klapper vind ik trouwens nog wel Heemstede-Aerdenhout als intercitystop voor de belangrijkste intercity (naast de Fyra's) tussen Amsterdam en Rotterdam. :N
pi_86951542
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:02 schreef greavy het volgende:
Rotterdam Blaak - Rotterdam Centraal heb ik al geregeld gelopen... Is echt niet ver. Ik vind het dan wel vreemd dat het een 'IC-station' wordt. Laat de huidige stoptrein en sneltrein daar lekker stoppen, zoals nu het geval.
Ik heb weleens een discussie gehoord over de grootte van de stations. Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak hebben niet bepaald de uitstraling van een gemiddelde stoptreinstation. Maar Barendrecht bijvoorbeeld heeft al helemaal niet een uitstraling van een stoptreinstation maar Rotterdam Alexander of Delft hebben ook niet de uitstraling van een IC station. Zo ken ik er wel een paar en is dit discussie onnodig.
Maar goed, ergens komt het er op neer dat het dan geldverspilling is.

[ Bericht 3% gewijzigd door o.us op 28-09-2010 19:14:45 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_86951611
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
ach, echte IC's zijn er niet zo veel. De Noordoost, Nijmegen - Den Helder, Alkmaar - Limburg en Den Haag - Venlo en dan heb je t wel weer gehad. Dat geouwehoer om Utrecht Centraal - ALmere Oostvaarders een IC te noemen omdat er toevallig 3 tegels langs liggen waar hij NIET stopt, dat slaat gewoon nergens op 8)7
Ja.

Hilversum noord _O-

Er zijn overig wel echt debiel veel stations waar een ic stopt in een gehucht, met mijn persoonlijke favoriet toch wel haren en beilen :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 19:15:30 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86951661
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja.

Hilversum noord _O-

Er zijn overig wel echt debiel veel stations waar een ic stopt in een gehucht, met mijn persoonlijke favoriet toch wel haren :')
Ik ken kleinere plaatsen waar een IC stopt.

En oh ja: Hoogeveen :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86951667
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja.

Hilversum noord _O-

Er zijn overig wel echt debiel veel stations waar een ic stopt in een gehucht, met mijn persoonlijke favoriet toch wel haren :')

:')
Feyenoord Rotterdam
pi_86951692
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Blerick, Horst-Sevenum, Deurne.
Feyenoord Rotterdam
pi_86951791
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:15 schreef o.us het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:')
Daar staat nog een gebouwtje :P
dag
pi_86951795
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:16 schreef o.us het volgende:

[..]

En als er een losse IC Den Haag - Eindhoven en een losse stoptrein Eindhoven - Venlo was geweest had niemand dit raar gevonden. Het zijn in feite gewoon twee treinen die aan elkaar zijn geknoopt.
pi_86951836
quote:

[..]

Horst-sevenum is dan in de huidige dienstregeling wel weer terecht, iets anders komt er niet, blerick heeft alleen een kut boemel roermond -> nijmegen.

Maar deurne :')
pi_86951852
Olst-Wijhe 2 IC-stations in 1 gemeente, daar kan menig grote stad jaloers op zijn :P
dag
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 19:21:09 #20
Maffe Fries
pi_86951896
quote:

[..]

Akkrum, Grou-Jirnsum
pi_86951897
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

En als er een losse IC Den Haag - Eindhoven en een losse stoptrein Eindhoven - Venlo was geweest had niemand dit raar gevonden. Het zijn in feite gewoon twee treinen die aan elkaar zijn geknoopt.
Ja, zo is het ook met de losse sneltrein Utrecht - Hilversum, de losse IC Hilversum - Naarden-Bussum en de losse stoptrein naar Almere Oostvaarders. Het zijn in feite gewoon drie treinen aan elkaar geknoopt 8)7
pi_86951926
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Die verhogingen in helmond reest ie dan wel weer voorbij *)
pi_86951969
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Akkrum, Grou-Jirnsum
Maar die hebben dan ook weer geen andere trein buiten de spits. Van dat kaliber zijn er Heul Heul heul veul. :P

Persoonlijk roep ik trouwens Alkmaar noord. 4 IC's en 2 sneltreinen per uur in de spits :') :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:31:14 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86952318
Die IC Utrecht - Almere is waardeloos ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86952366
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:31 schreef Duvel het volgende:
Die IC Utrecht - Almere is waardeloos ja.
Men had gewoon de vroegere Sneltrein Utrecht Centraal - Hilversum - Naarden-Bussum moeten doortrekken naar Almere Centrum en Lelystad Centrum. Dan begint het ergens op te lijken.
pi_86952623
but stations waar ic's stoppen :

Den helder zuid, Anna paulowna, schagen, heerhugowaard, hoorn kersenbogaard, Hoogkarspel, bovenkarspel - grotebroek, bovenkarspel flora , enkhuizen, Alkmaar noord, castricum, heilo, Amsterdam lelylaan, leiden lammenschans, bodegraven, Kruiningen-yrseke, vlissingen souburg, etten-leur, oss, Neimegen lent, Elst, arnhem zuid, deurne, horst-severum, blerick, weert, steenwijk, hoogeveen, beilen, haren, wolvega, akkrum, grou-jinsum.

En nu ben ik weg, en ik had haast dus heb niet op de spelling gelet :* :*
pi_86952667
En ik ben alle meuk waar utrecht -> almere stopt nog vergeten ook |:(
pi_86953062
O hai!

Gups! Je cookies zijn in de aanbieding. :D
pi_86953267
Duvel! Morgenmiddag meeten? O-)
pi_86953497
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Duvel! Morgenmiddag meeten? O-)
Ochtend. :) Ik heb een 7:00 / 15:00 dienstje, én dan nog foto's maken in Harderwijk.
pi_86953554
Wie werken hier eigenlijk bij de NS als conducteur / machinist?
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:04:31 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86953960
Geen idee. Ik weet dat ziggyziggyziggy bij ProRail werkt als trdl. Verder geen idee. :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 20:08:30 #33
Maffe Fries
pi_86954160
ik weet dat het hier heel af en toe een conducteur langs komt, maar we hebben hem hier al weer enige tijd niet meer gesignaleerd
pi_86954221
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:57 schreef o.us het volgende:
Ik heb de ambitie om bij NS (of een ander spoorbedrijf) te gaan werken, maar niet bij het ´rijdend personeel´. Het liefst op een station.
pi_86954257
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat het hier heel af en toe een conducteur langs komt, maar we hebben hem hier al weer enige tijd niet meer gesignaleerd
Geerd?
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:10:56 #36
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86954278
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Heeft vast weer te maken met de Sneltrein Amsterdam C - Dordrecht - Breda.

Den Haag Laan van NOI zal dan ook een IC-station worden, evenals Heemstede-Aerdenhout. Laatstgenoemde mag weg als de Sneltrein uit Breda fatsoenlijk aansluit op de IC naar Zandvoort.
pi_86954345
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:10 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Geerd?
Yep. Ik was hem ook al bijna weer vergeten.
pi_86954380
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:09 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik heb de ambitie om bij NS (of een ander spoorbedrijf) te gaan werken, maar niet bij het ´rijdend personeel´. Het liefst op een station.
Ga je lekker samen met Crientj in de Togo staan *O*
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:13:36 #39
111382 Ofyles2
pi_86954429
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:39 schreef Yreal het volgende:
En ik ben alle meuk waar utrecht -> almere stopt nog vergeten ook |:(
Utrecht Overvecht, Hilversum Sportpark, Hilversum Noord, Bussum Zuid, Naarden-Bussum en Almere Muziekwijk.

Hollandsche Rading wordt overgeslagen door deze verkapte stoptrein...
pi_86954457
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:13 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Utrecht Overvecht, Hilversum Sportpark, Hilversum Noord, Bussum Zuid, Naarden-Bussum en Almere Muziekwijk.

Hollandsche Rading wordt overgeslagen door deze verkapte stoptrein...
Hilversum Noord en Bussum Zuid ook.
pi_86954555
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Het moet niet gekker worden.
pi_86954703
ook overgeslagen he.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:19:41 #43
111382 Ofyles2
pi_86954752
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gewoon 2 IC's en 2 stoppers per uur tussen Zl en Gn laten rijden. Richting Zl rijdt de stoptrein voor de IC uit, richting Gn achter de IC...

Reistijden versimpelen...
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:20:28 #44
111382 Ofyles2
pi_86954798
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Foutje van mij, sorry... :@
pi_86955124
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Gewoon 2 IC's en 2 stoppers per uur tussen Zl en Gn laten rijden. Richting Zl rijdt de stoptrein voor de IC uit, richting Gn achter de IC...

Reistijden versimpelen...
Ja dat probeert de NS al een tijdje, maar er werkt een niet nader te noemen gemeente tegen... :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:33:12 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86955466
Gister in de stoptrein tussen Den Haag Centraal - Rotterdam Centraal en Dordrecht wordt te Dordrecht omgeroepen "Wegens een te grote vertraging zal deze trein als Intercity doorrijden naar Dordrecht, en niet stoppen op tussengelegen stations. Indien u naar tussengelegen stations moet, kunt u met de stoptrein naar Dordrecht van spoor 8. Deze vertrekt over 3 minuten"
En wij stonden op spoor 1.. Oftewel: 'Rennen voor je leven', waarbij velen hem voor hun neus weg zagen rijden. Stipt op tijd vertrok hij...

En er zijn gewoon teveel IC-stations die het niet waard zijn.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:35:23 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86955571
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:56 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ochtend. :) Ik heb een 7:00 / 15:00 dienstje, én dan nog foto's maken in Harderwijk.
Tering, zo vroeg.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:35:31 #48
111382 Ofyles2
pi_86955575
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja dat probeert de NS al een tijdje, maar er werkt een niet nader te noemen gemeente tegen... :')
Toch niet Staphorst?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 20:36:12 #49
Maffe Fries
pi_86955605
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Toch niet Staphorst?
Daar mogen alleen op zondag treinen stoppen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:39:43 #50
111382 Ofyles2
pi_86955786
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar mogen alleen op zondag treinen stoppen.
En wat als ProRail een rits geluidsschermen plaatst, houdt die onzalige NIMBY-gemeente dan op met steigeren?
pi_86955968
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Toch niet Staphorst?
Nooit iets gehoord over het gezeik om Hoogeveen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86955976
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En wat als ProRail een rits geluidsschermen plaatst, houdt die onzalige NIMBY-gemeente dan op met steigeren?
Wat denk je zelf? :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:44:25 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86956002
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:57 schreef o.us het volgende:
Volgens mij niemand.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86956140
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tering, zo vroeg.
Jep. Lekker vroeg treinen. :'')
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:49:04 #55
111382 Ofyles2
pi_86956209
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:43 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nooit iets gehoord over het gezeik om Hoogeveen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus nog een droevigere gemeente dan Staphorst... :|W
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:57:31 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86956610
Staphorst wilde toch helemaal geen treinverkeer op zondag i.v.m. de zondagsrust?

Dat Hoogeveen (nog steeds) een IC-station is komt door die Jan Mastwijk... :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:58:13 #57
45532 ziggyziggyziggy
pi_86956651
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tering, zo vroeg.
Ik heb donderdag een 05:30-13:30 dienst. ;)
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:03:05 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86956887
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb donderdag een 05:30-13:30 dienst. ;)
Ja, maar van trdl verwacht je dat eerder dan van de AH to Go. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86956910
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, maar van trdl verwacht je dat eerder dan van de AH to Go. :')
.. De to go gaat om 6 uur al open. ;') En zelfs dan staan er mensen buiten te wachten.
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:19:21 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86957801
De laatste keer dat ik op dat onzalige tijdstip op Utrecht Centraal was, was na nachtdienst of zo. :r
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 21:25:57 #61
Maffe Fries
pi_86958234
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:57 schreef James1988 het volgende:
Staphorst wilde toch helemaal geen treinverkeer op zondag i.v.m. de zondagsrust?
Dat was juist de grap :+
pi_86958297
tvp'tje (*werkt nog met oude layout)

De Olympische 4201 staat op 2 december 2009 samen met een onbekend gebleven ICM-IV vertrekgereed als IC 1554 te Deventer naar Amsterdam Centraal. Op de achtergrond het fraaie oude stationsgebouw dat uit 1914 dateert. In 2008 is over spoor 1 een noodperron geplaatst, waardoor er meer perroncapaciteit is om vertrekkende, aankomende en vertraagde treinen te verwerken, zonder daar de doorgaande sporen 3 en 4 voor te hoeven worden gebruikt. In 2011 ondergaat station Deventer een grootschalige modernisering.
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:29:26 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86958403
Jammer toch van die schele deurenbeplakkers. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86958676
Gaat dat seinhuis er ook aan eigenlijk?
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:36:34 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86958814
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat dat seinhuis er ook aan eigenlijk?
Hopelijk wel die godsgruwelijke uitbouw.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86958946
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hopelijk wel die godsgruwelijke uitbouw.
Ja dat is lelijk idd. Maar dan kan je net zo goed dat hele ding platgooien :{
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:10:57 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86960694
Neuh, da's nog wel kenmerkend.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86961037
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:10 schreef Duvel het volgende:
Neuh, da's nog wel kenmerkend.
Hoe stel je je dat voor dan? Die uitbouw weghalen en het gat weer dichtmetselen voordat de hele boel in stort? :?
pi_86961876
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe stel je je dat voor dan? Die uitbouw weghalen en het gat weer dichtmetselen voordat de hele boel in stort? :?
Plaats er een lift in voor perron 1 :P
dag
pi_86962072
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:03 schreef Crientj het volgende:

[..]

.. De to go gaat om 6 uur al open. ;') En zelfs dan staan er mensen buiten te wachten.
Zelfs voor de Kiosk in Emn staan er dan al mensen. Vanochtend ging ik om 05:50 open en zelfs dat was sommigen nog te laat.
Hooray for beer.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:39:13 #71
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86962185
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Waarom is iedereen toch zo negatief over de Trein Reis Winkel?
Nee, hoor Greavy niet iedereen, ik ben uiterst tevreden over hun service, je moet er wel even persoonlijk naar toe gaan imho. Dan kun je toelichten wat je wilt en waar de haken en ogen zitten, als je dat netjes doet luisteren ze naar je en zijn ze erg dankbaar! Ik heb zo 2x supergoedkoop naar Warschau gereist ver voor de officiele datum dat de kaartjes op de markt vrij komen. Dat is hun kracht, kaartjes voor SPAR-preise bemachtigen.
Ik had graag een fotootje van vandaag geplaatst maar usb-ding werkt niet en het kabeltje is weg :(

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 28-09-2010 22:46:40 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86962194
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:36 schreef Zyron het volgende:

[..]

Zelfs voor de Kiosk in Emn staan er dan al mensen. Vanochtend ging ik om 05:50 open en zelfs dat was sommigen nog te laat.
Noof! :W
Maar sommige mensen zijn gewoon stom.
pi_86962390
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:36 schreef Zyron het volgende:

[..]

Glijdende schaal he :P ga je een keer eerder open dan staat voortaan daar de standaard }:|
pi_86962960
Crientj! :)

Yreal: Ja, klopt. Alleen opent er normaal elke week weer iemand anders dus beter wennen ze er niet aan. :P
Hooray for beer.
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:01:34 #75
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86963441
ff hulp gevraagd, waar is dit?

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86963511
ik gok richting limburg
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:04:35 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86963566
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:03 schreef Yreal het volgende:
ik gok richting limburg
ehm ik had graag een iets preciezere locatie gehad maar cool dat je meedenkt! thx *O*
pi_86963946
Als ik meer wist had ik je het vertelt :*
pi_86965151
Wat heb je nog meer voor info? Het is een Google Streetview-plaat, zie slechte stitches. En het is vlakbij een splitsing waarbij beide samenkomende sporen geëlectrificeerd zijn. De splitsingen bij Eindhoven en SIttard zijn het alvast niet :)
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:47:16 #80
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86965251
Boxtel en Vught ook niet

Tilburg ook niet trouwens :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86965377
nee, en heel veel andere splitsingen ook niet. Zin beide lijnen wel in gebruik eigenlijk? Of misschien ergens een goederen-afsplitsing? Harderwijk is het ook niet. Bergen op ZOom ook niet. Meeste van die raccordementen zijn toch nt geëlectrificeerd :N
pi_86966608
w/
pi_86967194
Omdat ik heel nodig moest zeiken verbleef ik een half uur op station Geldermalsen net. Kutsprinter zonder WC, ik mis DD-AR ;(

Wel een NS-faal meegemaakt. De 6000 en de 16000 moesten gekoppeld worden, maar dat lukte niet echt, daardoor zijn de reizigers zeker 10x door elkaar gehusseld en liepen ze 15min vertraging op :')
Kunnen ze dan niet gewoon los rijden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 29 september 2010 @ 01:21:15 #84
111382 Ofyles2
pi_86967785
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:01 schreef bork het volgende:

[ afbeelding ]
Ik zit te twijfelen tussen Geldrop en Maarheeze.
pi_86968873
quote:
Op woensdag 29 september 2010 01:21 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zit te twijfelen tussen Geldrop en Maarheeze.
Maarheeze is het niet.
  woensdag 29 september 2010 @ 07:27:30 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86969066
quote:
Op woensdag 29 september 2010 00:49 schreef Ascendancy het volgende:
Omdat ik heel nodig moest zeiken verbleef ik een half uur op station Geldermalsen net. Kutsprinter zonder WC, ik mis DD-AR ;(

Wel een NS-faal meegemaakt. De 6000 en de 16000 moesten gekoppeld worden, maar dat lukte niet echt, daardoor zijn de reizigers zeker 10x door elkaar gehusseld en liepen ze 15min vertraging op :')
Kunnen ze dan niet gewoon los rijden?
Een SLT daar?
Als je een SGMm-II en SGMm-III hebt, moet je naar de SGMm-III gaan, want de tweetjes hebben geen plee. Vind ik ook belachelijk :?
  woensdag 29 september 2010 @ 07:47:01 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86969167
aanbieding: "20 jaar Duitse eenheid"

quote:
Feiern und sparen: Mit dem Angebot „20 Jahre Deutsche Einheit“ für 20 Euro das ganze Land bereisen

Verkauf am 2. und 3. Oktober • Solange der Vorrat reicht • Einfache Fahrt, 2. Klasse, auch im ICE

(Berlin, 28. September 2010) Zum 20. Jahrestag der Deutschen Einheit macht die Deutsche Bahn ihren Kunden ein besonderes Angebot. Zum Preis von 20 Euro können Bahnreisende preisgünstig quer durch Deutschland reisen. Das Ticket gilt für eine beliebig weite einfache Fahrt in der 2. Klasse im Intercity, Eurocity und ICE. Es ist zuggebunden und kann für Fahrten im Zeitraum vom 3. bis
23. Oktober genutzt werden. Verkauft wird das Ticket ausschließlich am 2. und
3. Oktober solange der Vorrat reicht.
„Mit dem Aktionsangebot ‚20 Jahre Deutsche Einheit’ wollen wir Jung und Alt für grenzenloses Reisen mit der Deutschen Bahn begeistern und gleichzeitig an das historische Ereignis erinnern“, begründet Ulrich Homburg, Vorstand Personenverkehr der Deutschen Bahn das Angebot. „Dem spontanen Besuch bei Verwandten und Freunden steht damit nichts mehr im Wege.“

Das Aktionsangebot ist überall erhältlich, wo es Fahrkarten gibt, und auf http://www.bahn.de. Ermäßigungen für Mitreisende oder kostenlose Kindermitnahme sowie Umtausch, Erstattung und Übergang in die 1. Klasse sind ausgeschlossen. Die City Night Line-Züge können gegen Aufpreis genutzt werden. Das Ticket gilt bis 10 Uhr des Folgetages.
http://www.bahn.de/p/view/angebot/aktio ... nheit_LZ01

Kort: Allen op 2 en 3 oktober (dag van de Duitse eenheid) is een speciale aanbieding via bahn.de, bij de kaart-automaten en bij de service-balie verkrijgbaar. Voor slechts 20 euro tussen 3 oktober en 23 oktober kun je met deze kaartje een rit door heel Duitsland met elke trein maken, maar het is alleen geldig op geboekte treinen (treinbinding) en op is op. Zoals de muurval-speciaal zijn de contingenten gewoon duidelijk hoger als gewone Sparpreise en voor bijna elke trein verkrijgbaar, als je snel bent.
  woensdag 29 september 2010 @ 08:09:25 #88
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86969308
quote:

[ afbeelding ]
Mooi, hoef ik het niet meer te vragen.
  woensdag 29 september 2010 @ 08:15:01 #89
311224 BroodjeKroket
Broodje Kroket met Friet!
pi_86969366
quote:

[ afbeelding ]
http://maps.google.nl/?ie(...)p=12,236.93,,0,-0.35
  woensdag 29 september 2010 @ 08:47:40 #90
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86969802
Thanks.
  woensdag 29 september 2010 @ 09:06:58 #91
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86970150
quote:
Op woensdag 29 september 2010 07:47 schreef greavy het volgende:
aanbieding: "20 jaar Duitse eenheid"
[..]

http://www.bahn.de/p/view/angebot/aktio ... nheit_LZ01

Kort: Allen op 2 en 3 oktober (dag van de Duitse eenheid) is een speciale aanbieding via bahn.de, bij de kaart-automaten en bij de service-balie verkrijgbaar. Voor slechts 20 euro tussen 3 oktober en 23 oktober kun je met deze kaartje een rit door heel Duitsland met elke trein maken, maar het is alleen geldig op geboekte treinen (treinbinding) en op is op. Zoals de muurval-speciaal zijn de contingenten gewoon duidelijk hoger als gewone Sparpreise en voor bijna elke trein verkrijgbaar, als je snel bent.
Toch eens een lang weekendje Berlijn gaan overwegen, dit laat zich doen. :9

Moet ik wel zaterdag in de haast naar Geilenkirchen rijden om daar uit de automaat een ticket te trekken. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_86970316
quote:
Op woensdag 29 september 2010 07:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Een SLT daar?
Als je een SGMm-II en SGMm-III hebt, moet je naar de SGMm-III gaan, want de tweetjes hebben geen plee. Vind ik ook belachelijk :?
Ik wist niet dat die 3tjes wel een plee hadden. Maar ik zat in een 2-tje. En het was maar 1 stel. Staan om 11 uur in de trein :r
  woensdag 29 september 2010 @ 09:15:48 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86970322
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bouwers kunnen daar heel mooie oplossingen voor verzinnen en het op een acceptabele manier dicht maken denk ik. Een soort restauratie.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 29 september 2010 @ 09:29:46 #94
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86970615
thx!
quote:
thx!
Helaas was Jdude me voor, maar heel tof! ^O^
  woensdag 29 september 2010 @ 10:14:59 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_86971722
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:10 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Heeft vast weer te maken met de Sneltrein Amsterdam C - Dordrecht - Breda.

Den Haag Laan van NOI zal dan ook een IC-station worden, evenals Heemstede-Aerdenhout.
Nee, dat zijn Sneltreinstations en dat blijft in zeker zin gewoon zo. Want wat is nu feitelijk het plan:

1. Alle bestaande IC's Amsterdam-Den Haag-Rotterdam worden afgeschaft.
2. In plaats daarvan komen er 4 sneltreinen per uur (waarvan twee doorgaan als stopper naar Vlissingen).
3. Bij gebrek aan iets beters noemt NS alle sneltreinen voortaan Intercity.
pi_86973503
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:14 schreef ReisT het volgende:

3. Bij gebrek aan iets beters noemt NS alle sneltreinen voortaan Intercity.
dat is zo'n beetje ieder jaar een "vernieuwing" sinds 2001 of zo :')
pi_86973533
Oh Crientj stond vanochtend heel uitgeslapen (eh hum :') ) koffiebekers bij te vullen :D na drie minuten zwaaien voor het raam ben ik maar naar mijn trein gelopen :P
  woensdag 29 september 2010 @ 14:14:47 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86979746
Bewaar je laatste spoorboekje maar goed.

http://www.locov.nl/actue(...)tspoorboekjepdf.aspx
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86980085
mja, was al bekend inderdaad. Die digitale tabellen op de webstite heb je natuurlijk ook geen fluit aan. Het gaat er juist om dat de informatie DIRECT en zonder hulpmiddelen toegankelijk is. Maar als men gewoon lekker de dienstregeling dermate vaak en onregelmatig verneukt dat het spoorboekje soms al achterhaaldf is als het bij de drukker vandaan komt, dan neemt de belangstelling vanzelf wel af ja 8)7 Digitale tabellen op een website zijn daarvoor geen enkel alternatief natuurlijk. Iedereen is dat over 5 jaar ook weer vergeten.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:33:24 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86980483
Tja, mensen zonder internet (die zijn er, en niet alleen zwarte kousen) hebben dik pech.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86980625
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
pi_86980732
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan *O*

SPOILER
pi_86980904
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:49:37 #104
45532 ziggyziggyziggy
pi_86981126
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
mja, was al bekend inderdaad. Die digitale tabellen op de webstite heb je natuurlijk ook geen fluit aan. Het gaat er juist om dat de informatie DIRECT en zonder hulpmiddelen toegankelijk is.
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)

quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
pi_86981163
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan *O*
Haha, de afgelopen jaren kocht ik er altijd minstens 3. (Ook voor anderen).
pi_86981204
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:51:22 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86981214
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)
[..]

Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
Of breng een afgeslankte versie uit, zonder al die tekstuele onzin: alleen tabellen, en klaar.

Probleem is natuurlijk dat die tabellen door alle uitzonderingen zo onmogelijk uitgebreid zijn geworden, dat ook zo'n spoorboekje nog 1000 pagina's telt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86981261
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
  woensdag 29 september 2010 @ 14:55:15 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86981379
Spoorboekjes zijn al jaren te saai, niet in het minst door de saaie kaften. In de jaren '90 werden kunstenaars uitgenodigd om een ontwerp te maken, de laatste jaren stonden er nietszeggende NS-stockfoto's op.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86981485
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
pi_86981498
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, 60 cm dik en voor een godsvermogen aan papier en inkt. Lekker milieubewust bedrijf die NS :')
pi_86981549
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
Gast, zit niet zo te trollen.
pi_86981978
Ik trol helemaal niet, hoe kom je daar bij :S
  woensdag 29 september 2010 @ 15:22:07 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86982303
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:58 schreef Socios het volgende:
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86982452
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:22 schreef Duvel het volgende:
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
  woensdag 29 september 2010 @ 15:29:55 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86982621
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:25 schreef Socios het volgende:

[..]

De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
Ik heb het over de kaft.

Die proef met rode en blauwe arceringen zoog inderdaad.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86984657
de kaft is ongeveer het minst relevante deel ervan :)
pi_86985226
quote:
109 Teletekst wo 29 sep
NS wil af van papieren spoorboekje

` De NS wil het papieren spoorboekje
afschaffen.Vanaf volgend jaar kan
reisinformatie alleen in digitale vorm
en bij loketten worden opgevraagd.

Landelijke consumentenorganisaties en
het ministerie van Verkeer moeten nog
wel instemmen met het plan.Het 130 jaar
oude spoorboekje verkoopt steeds minder
goed.Vooral verzamelaars en werknemers
van de NS schaffen het nog aan.Van de
reizigers gebruikt één procent het
gedrukte exemplaar nog regelmatig.

Volgens de NS zijn er alternatieven
genoeg om aan reisinformatie te komen.
De nieuwe digitale versie moet de
treintijden overzichtelijker weergeven.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Tuurlijk joh :')

What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
  woensdag 29 september 2010 @ 16:26:41 #119
45532 ziggyziggyziggy
pi_86985343
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
pi_86985359
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv

quote:
China is de allersnelste wat treinen betreft. Op het traject Shanghi - Ganzou werd met een nieuw model trein een recordsnelheid gehaald van maar liefst 416,6 kilometer per uur.
:') De media. Mja. :') .
pi_86985407
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk joh :')

What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
Tuurlijk, duh. Dat heb je toch zelf ook wel door.
pi_86985432
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
  woensdag 29 september 2010 @ 16:33:08 #123
45532 ziggyziggyziggy
pi_86985633
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
Yup. Heb je het eindelijk door?
pi_86985659
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]

:D :') :D

TGV's gingen 20 jaar geleden al 500+ :|W
pi_86986229
quote:
In 2009 zijn
70.OOO spoorboekjes gedrukt waarvan er nog maar 18.000 daadwerkelijk voor de volle prijs
zijn verkocht.
Oh, voor de volle prijs. Ja, dan moet je niet al je voordeelurenkaarthouders een bon geven waarmee ze die andere 52.000 spoorboekjes met 40 % korting gekocht hebben, en vervolgens zeggen dat er maar 18000 verkocht zijn 8)7
pi_86986381
Dat staat er niet. Er staat dat er 70.000 gedrukt zijn. En niet dat dus de overige 52.000 daadwerkelijk verkocht zijn.
pi_86986402
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Yup. Heb je het eindelijk door?
Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:23:52 #128
45532 ziggyziggyziggy
pi_86987526
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.
Ik ben vandaag vrij. Ik spreek op persoonlijke titel.

Maar jezus man, je lijkt wel een bejaarde die maar doorbriest over dat hij het tientje van Lieftink nooit heeft gekregen. Point made, get over it.
pi_86988248
Inderdaad, Fles lijkt wel de standaard NL´er die non stop alleen maar kan klagen over werkelijk alles. Alles wordt duurder, op vele fronten wordt je inderdaad gewoon genaaid waar je bij staat, maar ja face it, so it be.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:47:43 #130
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86988392
Godsamme, wat is dat SLT-materieel (bedankt Duvel voor deze benamingenkennis O+ ) enorme TROEP! Ze gaan constant stuk. Zijn ze in elkaar gezet door een stel triangeljosti's ofzo? In twee weken tijd tel ik defecte slet nummer 5.

:r
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86989035
Mja. Sorry -O-
  woensdag 29 september 2010 @ 18:22:30 #132
45532 ziggyziggyziggy
pi_86989628
:*
pi_86989881
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Godsamme, wat is dat SLT-materieel (bedankt Duvel voor deze benamingenkennis O+ ) enorme TROEP! Ze gaan constant stuk. Zijn ze in elkaar gezet door een stel triangeljosti's ofzo? In twee weken tijd tel ik defecte slet nummer 5.
Hey. _O-

Ben het volledig met je eens, hoor. Lightrailmaterieel sowieso. :')
pi_86990039
Ik heb nog NOOIT in een SLT gezeten die kapot was of ging.

Ik heb wel 3 keer in een SLT gezeten en dat had 4 keer kunnen zijn, maar, u raadt het al O-)
pi_86990186
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!

Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets? :D
  woensdag 29 september 2010 @ 18:40:34 #136
111382 Ofyles2
pi_86990264
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog NOOIT in een SLT gezeten die kapot was of ging.

Ik heb wel 3 keer in een SLT gezeten en dat had 4 keer kunnen zijn, maar, u raadt het al O-)
Nog nul keer een storing gehad. Nul uit pakweg 8 ā 10 (ik houd treinritten niet nauwkeurig bij)...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:41:44 #137
111382 Ofyles2
pi_86990313
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:42:21 #138
111382 Ofyles2
pi_86990328
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!

Klopt.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:44:23 #139
111382 Ofyles2
pi_86990394
quote:
Op woensdag 29 september 2010 06:06 schreef Crientj het volgende:

[..]

Maarheeze is het niet.
Heb ik toch bijna goed gegokt...
pi_86990428
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...
Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd. :)

Het kan prima dat ´ie er nu anders over denkt. En blijkbaar veel treinreizigers dus, verklaart die 1% die het Spoorboekje nog gebruikt.

Erg jammer, dat wel. Het is (voor mij) puur hopen dat het Spoorboekje toch gewoon uitkomt.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:46:14 #141
111382 Ofyles2
pi_86990452
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Inderdaad, Fles lijkt wel de standaard NL´er die non stop alleen maar kan klagen over werkelijk alles. Alles wordt duurder, op vele fronten wordt je inderdaad gewoon genaaid waar je bij staat, maar ja face it, so it be.
Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.

Ik ben wel benieuwd of je dan nog steeds de Britse mentaliteit (stiff upper lip, red.) behoudt...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:47:19 #142
111382 Ofyles2
pi_86990494
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:45 schreef Socios het volgende:

[..]

Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd. :)

Het kan prima dat ´ie er nu anders over denkt. En blijkbaar veel treinreizigers dus, verklaart die 1% die het Spoorboekje nog gebruikt.

Erg jammer, dat wel. Het is (voor mij) puur hopen dat het Spoorboekje toch gewoon uitkomt.
Ik zit zelf te denken om de vormgeving van de huidige vertrekborden radicaal aan te passen...
pi_86990516
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh Crientj stond vanochtend heel uitgeslapen (eh hum :') ) koffiebekers bij te vullen :D na drie minuten zwaaien voor het raam ben ik maar naar mijn trein gelopen :P
xD! Had op het raam geklopt, ik heb dus echt niet naar buiten gekeken. :')
pi_86990596
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.

Ik ben wel benieuwd of je dan nog steeds de Britse mentaliteit (stiff upper lip, red.) behoudt...
Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:50:47 #145
111382 Ofyles2
pi_86990638
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]

Tja, journalisten worden tegenwoordig geterroriseerd door strikte eindtijden, feiten verifiëren wordt steeds minder gedaan...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:52:14 #146
111382 Ofyles2
pi_86990691
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.
Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?
pi_86990704
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
pi_86990769
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?
Nee omdat het gebied waarvoor ik werk dan weer in Friesland ligt. En ik krijg 100% reiskosten vergoeding + daarbij eigenlijk al mn prive reizen ook vergoed (want OV jaarkaart) + ik kan effectief werken in de trein. Per dag dat ik naar kantoor moet is dat 4 uur werken in de trein, ideaal.
pi_86990849
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Hou der nou maar over op okee }:|
  woensdag 29 september 2010 @ 18:58:20 #150
111382 Ofyles2
pi_86990901
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vind de vertrekstaten op de stations lang niet zo overzichtelijk.

Het is een rommelige brij met mitsen en maren en ik mis ook aankomsttijden.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:58:29 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86990908
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:

Moet je eens langer dan 5 minuten blijven zitten. Dat heeft niemand getest op Utrecht Centraal destijds...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86990982
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik vind de vertrekstaten op de stations lang niet zo overzichtelijk.

Ik vind de gele vertrekstaten meer dan prima. Waarom de tijden borden met de tijden in het rood (aankomsttijden) weg zijn weet ik ook niet.

Als het dan toch anders moet, dan maar zoals bij Deutsche Bahn. :P
pi_86990984
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Vet handig in Duitsland idd.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:00:54 #154
111382 Ofyles2
pi_86991002
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik ben vandaag vrij. Ik spreek op persoonlijke titel.

Maar jezus man, je lijkt wel een bejaarde die maar doorbriest over dat hij het tientje van Lieftink nooit heeft gekregen. Point made, get over it.
Dat zouden ook karakteristieken van Henk van Dorp kunnen zijn...
  woensdag 29 september 2010 @ 19:02:16 #155
111382 Ofyles2
pi_86991069
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

* Ofyles2 een PDF-bouwer zal maken die dit soort vertrekstaten uitspuwt. Het is om je vingers erbij af te likken...
pi_86991074
quote:

[..]

Alleen gaat dat nooit passen want teveel treinen in NL vergeleken met Duitsland.
pi_86991088
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat zouden ook karakteristieken van Henk van Dorp kunnen zijn...
Best, ben ik voor jou Henk van Dorp. Anders nog iets?
pi_86991264
quote:

[..]

Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aan :? . Je wilt toch weten wanneer vertrekt de trein naar <..> en niet Welke trein vertrekt er om xx.xx uur :') . 'k Dacht eerst dat het iets typisch Belgisch was, zoiets doms, daar hangen ze nl. ook op die manier.
pi_86991393
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aan :? . Je wilt toch weten wanneer vertrekt de trein naar <..> en niet Welke trein vertrekt er om xx.xx uur :') . 'k Dacht eerst dat het iets typisch Belgisch was, zoiets doms, daar hangen ze nl. ook op die manier.
Wat ik graag wil weten is "van welk spoor vertrekt de trein naar X van YY:YY?" en DAAR zijn ze idd wel handig voor. Wat ik ook weleens wil weten is "Kan ik nog van hier naar X op en neer voordat ik om yy:yy de trein naar Z moet hebben?" ook daar krijg je antwoord op met die Duitse vertrekstaten. En met het spoorboekje.

En ultimately natuurlijk: Als ik niet naar X op en neer kan, tot waar lukt het dan nog WEL? *O*

Maar zulke vragen hebben de meeste reizigers niet idd, dat klopt :)
pi_86991586
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat ik graag wil weten is "van welk spoor vertrekt de trein naar X van YY:YY?" en DAAR zijn ze idd wel handig voor. Wat ik ook weleens wil weten is "Kan ik nog van hier naar X op en neer voordat ik om yy:yy de trein naar Z moet hebben?" ook daar krijg je antwoord op met die Duitse vertrekstaten. En met het spoorboekje.

En ultimately natuurlijk: Als ik niet naar X op en neer kan, tot waar lukt het dan nog WEL? *O*

Maar zulke vragen hebben de meeste reizigers niet idd, dat klopt :)
De Duitse vertrekstaten geven ook antwoorden op simpele vragen zoals:
- Hoe laat ben ik in X als ik de eerstvolgende trein pak?
- Hoe laat komt de trein uit Y, die aldaar om ZZ:ZZ vertrekt, hier aan?

En als je bij die laatste vraag denkt waarom je je dat zou afvragen als je al op het station bent: in Duitsland hangen in sommige steden ook vertrekstaten in een vitrine in het stadscentrum. Dát is nog eens handig. :)

Edit: Maar ik zie geen reden waarom je bij de Duitse vertrekstaten niet de treinen per richting bij elkaar zou kunnen zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2010 19:15:02 ]
pi_86991592
Overigens, in België, Oostenrijk en Polen hebben ze ook alleen een vertrekstaat op tijd ipv op richting gesorteerd. Maarja ook daar rijden minder treinen dan in NL.
pi_86991818
ter behoud van de overzichtelijkheid hebben ze op de grotere duitse stations overigens wel de S-Bahnen er tussenuit gepeuterd. Anders zoek je je inderdaad helemaal de tiefes.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:30:23 #163
111382 Ofyles2
pi_86992378
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Daarom ga ik ook voor de combinatie sorteren op richting en tijd.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:08:25 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86994105
quote:

[..]

Zeker. Je weet gelijk wanneer je op je bestemming bent. En je hebt er handige kaartautomaten die ook 'Reisplanaufkunft' (of zoiets) hebben. Kan je je reis tot in detail plannen.
pi_86994489
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Zeker. Je weet gelijk wanneer je op je bestemming bent. En je hebt er handige kaartautomaten die ook 'Reisplanaufkunft' (of zoiets) hebben. Kan je je reis tot in detail plannen.
Nog zoiets inderdaad, heel goed ^O^
  woensdag 29 september 2010 @ 20:19:15 #166
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86994667
Beenruimte in een SLT? Als je geen benen hebt misschien :{.

Hoe dan ook, ik reis dagelijks Gouda - Den Haag (ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor) en 9 van de 10 keer dat ik vertraging heb is het omdat er op het traject een defect exemplaar staat van deze magnifieke trein. Ik vind het ondingen.

En dan eerst omroepen in de trein dat er 'andere treinen eerst wegmoeten'. Eh.. ok :? En dan 10 minuten later dat ie niet gaat omdat 'ie stuk is. Verrassend.

En :W Socios.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86994769
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
(ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor)
Denk je dat de tekst daar leesbaarder van zou worden dan? :P
pi_86995256
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beenruimte in een SLT? Als je geen benen hebt misschien :{.

Hoe dan ook, ik reis dagelijks Gouda - Den Haag (ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor) en 9 van de 10 keer dat ik vertraging heb is het omdat er op het traject een defect exemplaar staat van deze magnifieke trein. Ik vind het ondingen.

En dan eerst omroepen in de trein dat er 'andere treinen eerst wegmoeten'. Eh.. ok :? En dan 10 minuten later dat ie niet gaat omdat 'ie stuk is. Verrassend.

En :W Socios.
Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.
pi_86995582
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.
Ik heb weleens in Vleuten staan wachten in januari :D dan is de lol er gauw af hoor :D dan krijg je zowat 8 IC's om je oren voordat er iets stopt :')
  woensdag 29 september 2010 @ 21:07:37 #170
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86997357
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik had de IC nét gemist en dan ga ik niet een kwartier staan wachten op de eerstvolgende, maar hobbel ik gewoon de SLT in. Die vertrok dus niet, maar ze besloten dat om te roepen twee minuten voor het vertrek van de volgende IC. Dus die kon ik ook niet meer halen. En vervolgens wurmde de hele SLT zich dus in de volgende SLT. Knusjes.

Dit speelde zich overigens af in Den Haag, niet in Gouda.
pi_86998115
Weet iemand waarom ze nog steeds aan het verbouwen zijn tussen Roosendaal en Essen? Ik ga enorm vaak met de trein van ergens in het land tot aan Brussel-Zuid. Maar ik zag dat ze nu in het weekend tussen Roosendaal en Essen bussen laten rijden dus heb ik een dag later geboekt.

Dit was ergens vorig jaar ook al het geval. Wat zijn ze daar allemaal aan het doen in dat tussen stuk? Want het is maar een paar minuten met de bus maar zorgt wel voor een +30 minuten vertraging wat weer gevolgen heeft voor m'n aansluiting in brussel zuid.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_86998506
http://werfinftrv.infrabel.be/website_prd/map.aspx?lang=1

Daar de actuele werkzaamheden op het Belgisch spoor. Niks te zien tussen Roosendaal en Essen? :?
pi_86998764
Zijn ze daar nu nog steeds bezig?
  woensdag 29 september 2010 @ 21:34:39 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86998810
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:

Daar de actuele werkzaamheden op het Belgisch spoor. Niks te zien tussen Roosendaal en Essen? :?
En zet 'm nou eens op Oktober? Dan krijg je te zien dat komend weekend en volgens weekend er werkzaamheden zijn tussen Kapellen en Kalmthout. En ook aan de Nederlandse zijde schijnt er iets te gebeuren.
pi_86998884
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik had de IC nét gemist en dan ga ik niet een kwartier staan wachten op de eerstvolgende, maar hobbel ik gewoon de SLT in. Die vertrok dus niet, maar ze besloten dat om te roepen twee minuten voor het vertrek van de volgende IC. Dus die kon ik ook niet meer halen. En vervolgens wurmde de hele SLT zich dus in de volgende SLT. Knusjes.

Dit speelde zich overigens af in Den Haag, niet in Gouda.
Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een hel :'(
Ik nodig je uit samen met mij een overstap richting Dordrecht te missen op station Geldermalsen in de avonduren :r :r :r
pi_86999109
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:

Omdat het ook op 't Nederlandse traject is.. Zal wel weer iets met ballast vernieuwen zijn, of (hopelijk) gaan ze iets doen aan de afschuwelijke overweg die in dat traject ligt *O* . Tussen Roosendaal en Breda rijdt komend weekend ook niks en eind oktober gaat het er zelfs een hele week uit. Herfstvakantie, dus dan gaan er minder mensen met de trein. Vakantie.. Ergens rond 1ste kerstdag is mijn eerstvolgende vakantie -O- .
pi_86999188
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Stuk beter dan op Gouda, waar je elke seconde een mes in je bast kan krijgen.

Maar goed, je hebt ook mensen die er gaan WONEN 8)7
  woensdag 29 september 2010 @ 21:50:48 #178
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86999722
quote:

[..]

Ik nodig je uit samen met mij een overstap richting Dordrecht te missen op station Geldermalsen in de avonduren :r :r :r
Dat was mijn klacht ook niet :). Mijn klacht betreft de kwaliteit van SLT's :).
  woensdag 29 september 2010 @ 21:52:08 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86999801
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stuk beter dan op Gouda, waar je elke seconde een mes in je bast kan krijgen.

Maar goed, je hebt ook mensen die er gaan WONEN 8)7
Ik heb dan ook een webwinkel in de messen uit mijn bast, die ik met veel winst doorverkoop, zelfs na aftrek van mijn aanvullende ziektekostenverzekering.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86999996
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb dan ook een webwinkel in de messen uit mijn bast, die ik met veel winst doorverkoop, zelfs na aftrek van mijn aanvullende ziektekostenverzekering.
Nou ik ben blij dat jij er met plezier woont hoor :) Ik woon liever ergens anders :)

Gek genoeg ken ik ook mensen die graag in Venlo, Heerlen, Helmond resp. Hilversum wonen.

Hebben we het nog niet over Veenendaal.
pi_87000170
Ik ben weer terug van weggeweest...

Maar ik vroeg me iets af.. ik plande zojuist mijn treinreis van R'dam naar Groningen voor komende zondag (rond 10 uur) en ik zag dat er Intercity NMBS naar Groningen ging... dit vond ik vrij opmerkelijk. Vooral nadat ik googlelde en uitvond dat dit stond voor iets ala België... is dit een fout van 9292 of weet iemand hier wat van?
  woensdag 29 september 2010 @ 21:59:21 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87000330
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ik ben blij dat jij er met plezier woont hoor :) Ik woon liever ergens anders :)
Ja, wat wil je nou zeggen, moeten we nog meer open deuren intrappen? Ik ben al wezen sporten vanavond.

quote:
Gek genoeg ken ik ook mensen die graag in Venlo, Heerlen, Helmond resp. Hilversum wonen.

Hebben we het nog niet over Veenendaal.
Gek genoeg ken ik ook mensen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87000455
ik bedoel dat ik dat allemaal criminele kutsteden vind waar ik nog niet dood gevonden hoef te worden.

Mag ik dat vinden? Of word je dan boos? -O-
pi_87000533
Nog een leuke actie trouwens (geen idee of ie vorige topic genoemd is..)

http://www.nshispeed.nl/n(...)-amsterdam-rotterdam

Op een enkeltje retour met Fyra (is goedkoper & sneller dan met een normale retour).
  woensdag 29 september 2010 @ 22:04:31 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87000608
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
ik bedoel dat ik dat allemaal criminele kutsteden vind waar ik nog niet dood gevonden hoef te worden.

Mag ik dat vinden? Of word je dan boos? -O-
Je mag alles vinden, ook als het als een lul op een sluisdeur slaat. Ik snap alleen niet waar die oprisping ineens vandaan komt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87000697
Ohja vandaag was die Fyra 2x per uur proef.. 'k Heb nog 3 lege stammen bij Schiphol voorbij zien komen :')
pi_87000776
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je mag alles vinden, ook als het als een lul op een sluisdeur slaat. Ik snap alleen niet waar die oprisping ineens vandaan komt.
Misschien valt het tegenwoordig wel mee :)
  woensdag 29 september 2010 @ 22:12:01 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87001175
Aan de goede kant van het spoor wel ja. :')

Oh, en als je jaren op Rotterdam Zuid gewoond hebt, is heel Gouda een oase van rust. :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87002129
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:12 schreef Duvel het volgende:
Aan de goede kant van het spoor wel ja. :')

Oh, en als je jaren op Rotterdam Zuid gewoond hebt, is heel Gouda een oase van rust. :P
Oh, als je in een brabants plattelandsdorpje opgegroeid bent is Gouda een verschrikking :o
  woensdag 29 september 2010 @ 22:38:09 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87002587
Waarschijnlijk wel. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87002805
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:38 schreef Duvel het volgende:
Waarschijnlijk wel. :')
Zeer zeker wel. Ik WEET dat. Stadskind :{w
  woensdag 29 september 2010 @ 22:48:57 #192
111382 Ofyles2
pi_87003178
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:05 schreef Ireyon het volgende:
Ohja vandaag was die Fyra 2x per uur proef.. 'k Heb nog 3 lege stammen bij Schiphol voorbij zien komen :')
Dit nummer vat de spilzucht van NS Hispeed geweldig samen:

pi_87003578
ik hoor alleen maar herrie :?
pi_87003638
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Omdat het ook op 't Nederlandse traject is.. Zal wel weer iets met ballast vernieuwen zijn, of (hopelijk) gaan ze iets doen aan de afschuwelijke overweg die in dat traject ligt *O* . Tussen Roosendaal en Breda rijdt komend weekend ook niks en eind oktober gaat het er zelfs een hele week uit. Herfstvakantie, dus dan gaan er minder mensen met de trein. Vakantie.. Ergens rond 1ste kerstdag is mijn eerstvolgende vakantie -O- .
Mja. Bende niet waar? Ik reis vaak met de trein maar oh zo vaak is het afwachten waar je nu weer in terecht komt. Ik ga komende maanden nog een trip van Londen - Parijs - Zurich - Milaan - Lausanne - Geneve pakken. Alleen maar de trein :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 29 september 2010 @ 23:24:48 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87004820
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zeer zeker wel. Ik WEET dat. Stadskind :{w
Boer. :{w
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 29 september 2010 @ 23:26:05 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87004882
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:57 schreef Arnette het volgende:
Ik ben weer terug van weggeweest...

Maar ik vroeg me iets af.. ik plande zojuist mijn treinreis van R'dam naar Groningen voor komende zondag (rond 10 uur) en ik zag dat er Intercity NMBS naar Groningen ging... dit vond ik vrij opmerkelijk. Vooral nadat ik googlelde en uitvond dat dit stond voor iets ala België... is dit een fout van 9292 of weet iemand hier wat van?
Dat lijkt me een foutje van 9292. De NMBS is de Belgische spoorwegmaatschappij (die allang failliet zou zijn als ze niet beschermd zou zijn door de Belgische overheid) en ik denk niet dat die zomaar een trein naar Groningen inleggen.

Dat Fyra-ding wat je vermeldt is inderdaad goedkoper, maar je hebt dan wel een treinbinding waardoor je niet - wanneer je je verslaapt of je afspraak uitloopt - een uur later (want hij rijdt vooralsnog maar 1x per uur) de Fyra alsnog kunt pakken. En daarnaast is je Fyra-kaartje niet geldig als regulier vervoerbewijs voor de IC Amsterdam - Rotterdam (v.v.)
  donderdag 30 september 2010 @ 06:24:57 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87009295
Digitaal spoorboekje
De NS wil af van het gedrukte spoorboekje, omdat hij soms al verouderd is voordat het is verschenen. Wel wil NS een digitaal spoorboekje uitbrengen voor de kleine groep klanten die hechten aan het spoorboekje. Dat houd in dat de tabellen die normaal in het spoorboekje staan, op internet worden geplaatst. Het 'digitale spoorboekje' kan ook dienen als catalogus en naslagwerk en wordt jaarlijks van een update voorzien. Naast het digitale spoorboekje komen er lijnfolders met treintijden voor een specifieke regio. Deze zullen beschikbaar komen op de grotere NS stations.
pi_87010092
Dat van die spoorboekjes wiste we al Greavy.

Wat ze weer moeten terugbrengen zijn die handige kaartjes met vertrektijden op een bepaalde route in credit-card formaat. Die dingen deelden de ns uit nadat de hele dienstregeling was omgegooid.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:11:38 #199
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87010674
quote:
Op donderdag 30 september 2010 06:24 schreef greavy het volgende:
Digitaal spoorboekje
De NS wil af van het gedrukte spoorboekje, omdat hij soms al verouderd is voordat het is verschenen. Wel wil NS een digitaal spoorboekje uitbrengen voor de kleine groep klanten die hechten aan het spoorboekje. Dat houd in dat de tabellen die normaal in het spoorboekje staan, op internet worden geplaatst. Het 'digitale spoorboekje' kan ook dienen als catalogus en naslagwerk en wordt jaarlijks van een update voorzien. Naast het digitale spoorboekje komen er lijnfolders met treintijden voor een specifieke regio. Deze zullen beschikbaar komen op de grotere NS stations.
Lijnfolder per regio.. Is dat niet meer werk om te maken en drukken? En worden die folders gratis of betaald?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87014405
Weet iemand waar deze foto is genomen?
  donderdag 30 september 2010 @ 11:27:10 #201
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87014492
Op een station :').

[zich uit de voeten maakt uit dit topic]
  donderdag 30 september 2010 @ 11:52:21 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87015351
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Op een station :').

[zich uit de voeten maakt uit dit topic]
Dag lieverd, verveel je je?

o|O
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87015357
Je meent het. ;')
pi_87016067
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Lijnfolder per regio.. Is dat niet meer werk om te maken en drukken?
Zeker wel :Y Vooral omdat ze toch al achterhaald zijn als ze bij de drukker vandaan komen :')
pi_87016464
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:25 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
Gouda, bij het spoor van de trein naar Alphen a/d Rijn misschien?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 september 2010 @ 12:41:18 #206
Maffe Fries
pi_87016942
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:26 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Gouda, bij het spoor van de trein naar Alphen a/d Rijn misschien?
lijkt me niet. Het probleem is dat wissel dat je rechtsboven ziet.

Mijn conclusie is dat het wel een station van redelijke omvang moet zijn, maar daarvan zijn er maar weinig die een verspringend perron hebben. De meeste perrons lopen in een punt uiteen en maar bij weinig is het zoals op deze foto.

Amersfoort heeft het bij 4a/5a, maar daar loopt het perron in een bocht. Leeuwarden heeft het bij perron 2/3, maar daar komen de palen niet overeen en is het stukje te kort om in aanmerking te komen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 september 2010 @ 13:09:08 #207
Maffe Fries
pi_87017786
  donderdag 30 september 2010 @ 13:11:43 #208
146033 ReisT
pi_87017871
quote:
[ afbeelding ]
Den Haag Centraal:
http://maps.google.nl/?ie(...)49,0.001054&t=h&z=20
pi_87019628
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
Trein halen?

[Video] Man bungelt aan raam rijdende trein
Wat een aap zeg :X
  donderdag 30 september 2010 @ 13:58:27 #210
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87019767
Een brief met daarin:originele extra vervoerbewijzen? Zie de brief hieronder, ik heb al keurig het geld teruggekregen maar mevr. Bork moet originele extra vervoerbewijzen toesturen. Het rare is dat ik 2 van die vertragingsgedrochten heb op gestuurd naar ze met in allebei het kaartje. Dus wat is er aan de hand?
Heeft iemand trouwens weleens geprobeerd zo'n ding zonder plakband dicht te maken? (wat niet mag van de NS!) mij lukte het niet, expres goed dicht getaped, worden we daar nu voor gestraft?

Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 september 2010 @ 14:00:37 #211
Maffe Fries
pi_87019849
mja, nog stuitender vindt ik eigenlijk dat de brief weer lekker vreemd ondertekend is.
pi_87019979
vreemd, ik hoor dat inderdaad vaker, dat ze zelf de meegestuurde vervoerbewijzen kwijtraken en dan de klant de schuld geven. Is mij zelf overigens nog nooit gebeurd, ik heb altijd gewoon mn geld gekregen. Al duurde het soms wat langer dan de streeftijd.

Dat dichtsabbelen lukt mij trouwens ook iedere keer gewoon goed :9

Tot slot krijg ik tegenwoordig geen brieven meer, maar emailtjes :)
pi_87020000
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, nog stuitender vindt ik eigenlijk dat de brief weer lekker vreemd ondertekend is.
Dat zou je ook eens moeten bijhouden ja. Hoeveel namen er inmiddels bij die handtekening horen :X
  donderdag 30 september 2010 @ 14:21:41 #214
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87020565
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
vreemd, ik hoor dat inderdaad vaker, dat ze zelf de meegestuurde vervoerbewijzen kwijtraken en dan de klant de schuld geven. Is mij zelf overigens nog nooit gebeurd, ik heb altijd gewoon mn geld gekregen. Al duurde het soms wat langer dan de streeftijd.

Dat dichtsabbelen lukt mij trouwens ook iedere keer gewoon goed :9

Tot slot krijg ik tegenwoordig geen brieven meer, maar emailtjes :)
Nou ja dat snap ik maar het woord extra, wat heb je naast je kaartje nog op te sturen? :?
pi_87020602
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:21 schreef bork het volgende:

[..]

Nou ja dat snap ik maar het woord extra, wat heb je naast je kaartje nog op te sturen? :?
dat gaat over railrunners, fietskaartjes, ICE-toeslagen and the like :)
  donderdag 30 september 2010 @ 14:28:57 #216
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87020810
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat gaat over railrunners, fietskaartjes, ICE-toeslagen and the like :)
Maar die waren er niet, volgens mij :?
Ik bewaar die pdf'jes wel van ze maar net niet deze, ik heb nog wel de link naar het e-ticket en de datum en de prijs, heb ik daar nog wat aan?
Het beangstigt mij een beetje om in de oneindige molen van de NS terecht te komen, ze gaan nu weer een nieuwe brief sturen want dit kan niet per telefoon/mail [dikke zucht] ;( :|W
pi_87021077
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:28 schreef bork het volgende:

[..]

Maar die waren er niet, volgens mij :?
Ik bewaar die pdf'jes wel van ze maar net niet deze, ik heb nog wel de link naar het e-ticket en de datum en de prijs, heb ik daar nog wat aan?
Het beangstigt mij een beetje om in de oneindige molen van de NS terecht te komen, ze gaan nu weer een nieuwe brief sturen want dit kan niet per telefoon/mail [dikke zucht] ;( :|W
Dude :')

quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:58 schreef bork het volgende:
ik heb al keurig het geld teruggekregen
Einde discussie.
pi_87021257
quote:

[..]

Geldermalsen is niks vergeleken met Lage Zwaluwe, dat is pas een hel
pi_87021844
Dichtsabbelen van die dingen is zooo smerig. Gelukkig doet Dennis dat steeds O-)
pi_87021858
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:41 schreef Gutz het volgende:

[..]

Zeikerds :')

3 kwartier op Marienberg wachten is niet grappig, want daar is HELEMAAL niks te beleven.
  donderdag 30 september 2010 @ 15:13:32 #221
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87022348
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

3 kwartier op Marienberg wachten is niet grappig, want daar is HELEMAAL niks te beleven.
Idem: Venray.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87022396
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Daar heb je tenminste nog een cola automaat, zelfs dat heb je op LZ niet
pi_87022411
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:15 schreef Gutz het volgende:

[..]

Daar heb je tenminste nog een cola automaat, zelfs dat heb je op LZ niet
Die is inmiddels weggehaald ;(
pi_87022506
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:13 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Idem: Venray.
welke idioot stapt daar dan ook uit? 8)7
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 september 2010 @ 15:19:43 #225
Maffe Fries
pi_87022582
Gaan we nu alle stations oplepelen die buiten de bebouwde kom van dorpen liggen?
  donderdag 30 september 2010 @ 15:29:54 #226
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87023038
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

welke idioot stapt daar dan ook uit? 8)7
De trein stopte, wegens storing of zo. Het was in ieder geval niet vrijwillig. :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87023500
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Gaan we nu alle stations oplepelen die buiten de bebouwde kom van dorpen liggen?
Klarenbeek :o
  donderdag 30 september 2010 @ 16:10:21 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87024863
quote:
[ afbeelding ]
Den Haag Centraal natuurlijk ;)
  donderdag 30 september 2010 @ 16:13:21 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87025010
quote:
Dronrijp natuurlijk. Je ziet er alleen maar weilanden :')
Edit: Ze hebben er nog een viswinkel
pi_87025157
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Den Haag Centraal natuurlijk ;)
Och jee, daar hebben we meneer de allesweter :D
  donderdag 30 september 2010 @ 16:20:56 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87025397
Ik had nog niet verder gelezen, dat er al antwoord gegeven was. Maar dat zie je wel snel. Tenzij ik verkeerd kijk.
pi_87025653
Maat van me heeft eens een dagje de cam in de vensterbank gezet op zijn werk :s)
pi_87026041
@Greavy :')

quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Maat van me heeft eens een dagje de cam in de vensterbank gezet op zijn werk :s)
Timelapse filmpjes ;D *O*
  donderdag 30 september 2010 @ 16:56:23 #234
45532 ziggyziggyziggy
pi_87027133
quote:
Visvliet. O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 september 2010 @ 16:57:42 #235
Maffe Fries
pi_87027204
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Visvliet. O+
daar is weinig station meer te zien :P

Nee, neem dan Koudum-Molkwerum :P
pi_87027915
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:33 schreef Crientj het volgende:
[..]

Timelapse filmpjes ;D *O*
Leuk ja. Je kan zo ook goed zien hoe verschillend in lengte de noordoost-treinen zijn. :)

Nog een die ik ooit eens op een ander forum tegenkwam:
Waar nog koerswagens worden omgerangeerd enzo. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2010 17:12:12 ]
  donderdag 30 september 2010 @ 18:33:14 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87031048
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:57 schreef Crientj het volgende:
Dichtsabbelen van die dingen is zooo smerig. Gelukkig doet Dennis dat steeds O-)
Wat voor dubbelzinnige opmerkingen verwacht je na zo'n zin?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87033051
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:41 schreef Gutz het volgende:

[..]

Maar wie gaat er dan ook in een trein zitten die na Dordrecht overal stopt :')
En wat moet je op lage zwaluwe. Ben je daar, moet je nog 5km fietsen naar het dichtstbijzijnde huis.
Verbaasd me ook altijd dat ze bij vertragingen rond Dordrecht altijd "tussen lage zwaluwe en Dordrecht" omroepen zelfs als de vertraging alleen invloed heeft richting Roosendaal en niet richting Breda.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:14:27 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87035068
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:21 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar wie gaat er dan ook in een trein zitten die na Dordrecht overal stopt :')
En wat moet je op lage zwaluwe. Ben je daar, moet je nog 5km fietsen naar het dichtstbijzijnde huis.
Verbaasd me ook altijd dat ze bij vertragingen rond Dordrecht altijd "tussen lage zwaluwe en Dordrecht" omroepen zelfs als de vertraging alleen invloed heeft richting Roosendaal en niet richting Breda.
Ik doe dat wel hoor. Het is vaak sneller als de IC als je die niet kan halen of net gemist hebt.
De Sneltrein van x.43 uit Dordrecht richting Breda is 12 minuten eerder in Breda. Zoveel tijdswinst haal je met een IC niet op Dordrecht-Breda.
Stoptrein Dordrecht-Roosendaal is soms ook nog sneller als de IC naar Roosendaal en verder.
pi_87043656
godverdomme. Busvervoer naar Rhenen dit weekend 8)7
pi_87043709
Morgen en zaterdag even Leeuwarden - Utrecht Centraal - Frankfurt (Main) Hbf - Oldenburg - Norddeich Mole - Emden Hbf - Rheine - Deventer - Zwolle - Leeuwarden.
pi_87043776
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
tof filmpje. op 3:24 komt een goederentrein.... huh, volgens mij zijn we verkeerd gereden! hop, paar tellen later weer terug ;)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_87043928
quote:
Op deze pagina:

* werkzaamheden: Leiden Centraal-Den Haag Centraal

in de nacht van vrijdag 1 op zaterdag 2, zaterdag 2 op zondag 3 en zondag 3 op maandag 4 oktober van 00.30 uur tot 07.00 uur
* werkzaamheden: Driebergen-Zeist-Rhenen

zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Driebergen-Zeist-Ede-Wageningen

* werkzaamheden: Roosendaal-Antwerpen-C

* werkzaamheden: Amsterdam C-Koeln Hbf-Frankfurt (M) Hbf-Basel SBB

* werkzaamheden: Lelystad Centrum-Almere Oostvaarders

* werkzaamheden: Roosendaal-Breda

* werkzaamheden: Eindhoven-Maastricht/Heerlen

* werkzaamheden: Amsterdam Centraal-Schiphol

in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober tussen 02.30 en 04.00 uur
* werkzaamheden: Akkrum-Leeuwarden

in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober na 01.00 uur
* werkzaamheden: Den Haag Centraal-Utrecht Centraal

in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober van 00.15 uur tot 08.30 uur
* werkzaamheden: Utrecht Centraal-Nijmegen

in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Roodeschool-Groningen

zondag 3 oktober tot 10.15 uur
* werkzaamheden: Leeuwarden-Groningen

zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Lelystad Centrum-Weesp

in de nacht van zondag 3 op maandag 4 oktober
* werkzaamheden: Alphen a/d Rijn-Gouda

in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober van 00.30 uur tot 08.30 uur
* werkzaamheden: Leeuwarden-Groningen

in de nacht van maandag 4 op dinsdag 5 oktober na 23.50 uur
* werkzaamheden: Dordrecht-Geldermalsen

in de nacht van woensdag 6 op donderdag 7 oktober, vanaf 23.00 tot 05.30uur
* werkzaamheden: Amsterdam C-Antwerpen-C-Brussel-Zuid/Midi-Paris-Nord

vrijdag 8, zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Amsterdam C-Schiphol-Rotterdam C

vrijdag 8 en zaterdag 9 oktober

zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Sittard-Maastricht

* werkzaamheden: Roosendaal-Breda

* werkzaamheden: Roosendaal-Antwerpen-C

* werkzaamheden: Amersfoort-Ede-Wageningen

in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober na 0.05 uur
* werkzaamheden: Naarden-Bussum-Almere Centrum

in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Delfzijl-Groningen

zondagochtend 10 oktober tot 07.30 uur
* werkzaamheden: Roodeschool-Groningen

zondagochtend 10 oktober tot 07.30 uur
* werkzaamheden: Lelystad Centrum-Weesp

zaterdag 9 oktober na 00.30 uur en zondag 10 oktober tot 06.30 uur
* werkzaamheden: Haarlem-Amsterdam Centraal

in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober tussen 01.30 en 06.30 uur
* werkzaamheden: Rotterdam Centraal-Dordrecht

* werkzaamheden: UtrechtCentraal-Gouda-Rotterdam Centraal

* werkzaamheden: Den Haag HS-Rotterdam Centraal

* werkzaamheden: Schiphol

in de nacht van zondag 10 op maandag 11 oktober tussen 00.45 en 05.30 uur
* werkzaamheden: Heerlen-Kerkrade Centrum

in de nacht van dinsdag 12 op woensdag 13 oktober vanaf 00.15 uur

in de nacht van woensdag 13 op donderdag 14 oktober van 23.00 tot 05.00 uur
* werkzaamheden: Driebergen-Zeist-Rhenen

zaterdag 16 tot en met woensdag 20 oktober
* werkzaamheden: Schiphol

in de nacht van vrijdag 15 op zaterdag 16, zaterdag 16 op zondag 17 en zondag 17 op maandag 18 oktober tussen 00.45 en 06.00 uur
* werkzaamheden: Arnhem-Zevenaar

zaterdag 16 oktober de hele dag tot en met zondag 17 oktober tot 12.00 uur
* werkzaamheden: Ede-Wageningen-Arnhem

zaterdag 16 oktober de hele dag tot en met zondag 17 oktober 12.00 uur
* werkzaamheden: Arnhem-Nijmegen

* werkzaamheden: Arnhem-Tiel

* werkzaamheden: Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi

zaterdag 16 en zondag 17 oktober
* werkzaamheden: Amsterdam C-Koeln Hbf-Frankfurt (M) Hbf-Basel SBB

van zaterdag 16 t/m zondag 24 oktober

* werkzaamheden: Sittard-Maastricht

* werkzaamheden: Schiphol-Leiden Centraal

* werkzaamheden: Zutphen-Arnhem

zaterdag 16 tot en met dinsdag 19 oktober
* werkzaamheden: Tilburg-Eindhoven

in de nacht van zaterdag 16 op zondag 17 oktober
* werkzaamheden: Tilburg-Eindhoven

zaterdag 16 oktober vanaf 23.00 uur zondag 17 oktober de hele dag
* werkzaamheden: Den Haag Centraal-Utrecht Centraal

in de nacht van zaterdag 16 oktober na 00.15 uur tot zondagmorgen 17 oktober 08.30 uur

in de nacht van zaterdag 16 oktober na 0.30 uur tot zondagmorgen 17 oktober 8.30 uur
* werkzaamheden: Arnhem-Zevenaar

zondag 17 oktober vanaf 12 uur tot en met zondag 24 oktober
Veel plezier.
pi_87044054
quote:
in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober tussen 02.30 en 04.00 uur
* werkzaamheden: Akkrum-Leeuwarden
Worden er bussen ingezet op dat tijdstip daar? :+
pi_87044058
Dit is echt niet normaal. Het hele land gaat op de schop de komende weekends. EN dit gezeik duurt godverdomme al 5 jaar of zo :r kankerprorail
  donderdag 30 september 2010 @ 23:11:26 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87044621
Vanaf a.s. maandag gaan er meer Fyra's rijden. Op werkdagen verdubbelt de frequentie van 1 naar maarliefst 2 Fyra-treinen per uur.

Joepie, nog meer lucht vervoeren. :')
pi_87044700
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Vanaf a.s. maandag gaan er meer Fyra's rijden. Op werkdagen verdubbelt de frequentie van 1 naar maarliefst 2 Fyra-treinen per uur.

:O :Z :O
  donderdag 30 september 2010 @ 23:22:09 #248
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87045052
Vannacht grote update bij db.de, nieuwe dienstregeling?
  donderdag 30 september 2010 @ 23:28:23 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87045284
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is echt niet normaal. Het hele land gaat op de schop de komende weekends. EN dit gezeik duurt godverdomme al 5 jaar of zo :r kankerprorail
Het gaat vast ook nog wel even door.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87045817
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het gaat vast ook nog wel even door.
maar MERKEN we er nou ook echt iets van? Nee. De IC Utrecht - Arnhem sukkelt nog STEEDS achte vertraagde sprintertjes aan. Die nog STEEDS achter goederentreinen geflikkerd worden. Want zes miljard badslippers moete ECHT wel midden in de spits het liefst zo veel mogelijk overlast veroorzaken. :r
  donderdag 30 september 2010 @ 23:48:03 #251
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87046047
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:00 schreef Socios het volgende:

[..]

Worden er bussen ingezet op dat tijdstip daar? :+
Nee, vrachtwagens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 30 september 2010 @ 23:54:40 #252
111382 Ofyles2
pi_87046248
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

maar MERKEN we er nou ook echt iets van? Nee. De IC Utrecht - Arnhem sukkelt nog STEEDS achte vertraagde sprintertjes aan. Die nog STEEDS achter goederentreinen geflikkerd worden. Want zes miljard badslippers moete ECHT wel midden in de spits het liefst zo veel mogelijk overlast veroorzaken. :r
Fout handelen van de verkeersleiders inderdaad.

Ik weet niet of verkeersleiders treinen tijdelijk op een linkerspoor mogen sturen om de overlast te verzachten...
pi_87049515
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:

't Wordt ook steeds sneuer nu het niet eens meer 'luxe' blauw aangeklede rijtuigen zijn, maar gewoon ICRm rijtuigen met andere bestickering. Alleen jammer dat ook de Beneluxtrein nu vooral uit standaard ICRm bestaat..
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 06:51:07 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87049525
Klopt. De nieuwe aflevering voor de Fyra en Benelux rijtuigen worden alleen maar bestickerd en nog wat kleine aanpassingen, omdat de rijtuigen over een tijdje terugkomen bij NS. Omdat de Fyra een frequentie verdubbeling heeft, rijdt de Benelux tot eind DRGL 2010 met één rijtuig minder, is de verwachting. :r

[ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 01-10-2010 07:02:50 ]
pi_87049571
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 06:51 schreef greavy het volgende:
Klopt. De nieuwe aflevering voor de Fyra en Benelux rijtuigen worden alleen maar bestickerd en nog wat kleine aanpassingen, omdat de rijtuigen over een tijdje terugkomen bij NS. Omdat de Fyra een frequentie verdubbeling heeft, rijdt de Benelux tot eind DRGL 2010 met één rijtuig minder, is de verwachting. :r
Is dat tekort niet opgelost door Fyra met maar 6 rijtuigen te laten rijden? En anders kunnen die Fyra's nog best wat korter, met 3 rijtuigen redden ze het ook wel :{w
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:23:42 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87049601
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 07:12 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Is dat tekort niet opgelost door Fyra met maar 6 rijtuigen te laten rijden? En anders kunnen die Fyra's nog best wat korter, met 3 rijtuigen redden ze het ook wel :{w
Niet dat er bekend is. Benelux rijdt dus met een kortere lengte. Per DRGL 2011 gaan de NMBS rijtuigen uit de Benelux. NMBS heeft laten weten dat hun de rijtuigen zelf weer nodig gaan hebben, en de 'huurovereenkomst' eindigt per DRGL 2011.

Een quote van Opeens Had Ik Het gebruiker Marc-Sch:
quote:
"Dan nog dit:
Per december 2010 huurt NSH nog 8 tweede klas rijtuigen ICRm van NSR om de I6/I10-stammen te vervangen. NMBS heeft namelijk aangegeven deze tot maximaal december 2010 af te willen staan voor de beneluxdiensten. Het ombouwen kost enige tijd, dus kan het zijn dat er tijdelijk Beneluxstammen met 6 rijtuigen gaan rijden."
quote:
uit de zelfde mailing een stukje over het inkorten van de benelux stammen:
De 20-217 is uitgenomen om in de nieuwe Fyra-stam 4934 te worden toegevoegd. Tussen medio september en begin oktober verdwijnen de 20-241 (nu in 4978), 20-421 (4976), 20-243 (4979) en 20-209 (4981) uit de stammen. Vanaf eind oktober worden de Beneluxstammen alle weer verlengd met nieuw van NSR overgenomen (geel/blauwe) rijtuigen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:09:15 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87049886
Die kut Fyra zorgt er dus ook voor dat tamelijk nieuwe 1700'en in de kooi op de Dijksgracht aan de kant staan. Waardeloos faalhoerenkutproduct.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87050534
´Ten koste van´ welke treindiensten gaat de verplaatsing van ICRm naar Fyra? (Behalve Benelux)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:07:27 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87050685
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:42:37 #260
45532 ziggyziggyziggy
pi_87051358
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Fout handelen van de verkeersleiders inderdaad.

Ik weet niet of verkeersleiders treinen tijdelijk op een linkerspoor mogen sturen om de overlast te verzachten...
Ja, dat mag. Maar daar rijden vaak ook weer treinen. ;)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:44:21 #261
146033 ReisT
pi_87051406
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst.
Dat ligt er aan of NS de plannen met ETMET doorzet: als ze dat binnen een paar jaar op meer lijnen willen gaan doen kunnen ze echt niet zonder .
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:55:18 #262
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_87053561
quote:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Ik had gisteren anders zowel heen en terug nog ICRm in de IC Zwolle-Roosendaal. Het zal wel iets minder worden, maar ik heb niet het idee dat er helemaal niets meer met ICRm rijdt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87053671
quote:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een paar jaar geleden dat VIRM kon missen als kiespijn. Maar sinds de NS mijn ochtendtrein, de (10)522 van Lw naar Ut) heeft verVIRMd, went het wel. Het is in ieder geval meer capaciteit dan, in het geval van de NO, ICM, op dat tijdstip dan. Zolang het maar geen 94xx of 86xx is, zijn de stoelen ook wel redelijk. Maar verder hoop ik dat die bende verder wegblijft uit de NO :)
pi_87054052
Zal ook maar eens een paar treinenpics posten (eigen foto's)

Stoomtrein Borsele, dit station ligt vlak bij onze bungalow in Zeeland :)

pi_87054095
Leuk die foto's maar resize ze ff...
pi_87054113
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Leuk die foto's maar resize ze ff...
Ja was ik vergeten, stond al in mijn edit ;)
pi_87054131
^O^ *O*
pi_87054173
Done :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:39:17 #269
45532 ziggyziggyziggy
pi_87055011
Ik had nog wat meer plaatjes beloofd van Procesleiding. Ik maak af en toe een fotootje, als er ook daadwerkelijks iets bij te vertellen valt.
Eerder had ik al wat van de werking van ARI uitgelegd aan de hand van een foto van het planscherm.

Dit is het bedienscherm van Procesleiding. Op dit scherm kan ik onderin inzoomen op mijn gebied, zodat alle wissels, bediende seinen, etc zichtbaar worden. Rechtsbovenin kan ik alles bedienen en manipuleren door middel van menu's. Ik kan handmatig rijwegen instellen, seinen herroepen, treinnummers manipuleren, etc. Op dit moment heb ik het memoscherm ervoor, met commando's die ik vaak gebruik en dus snel wil kunnen instellen. Alles wat ik kan doen, kan ik ook op een commandoregel invoeren, daar komen die cryptische regels vandaan als "n 13 35", wat een normale rijweg van spoor 13 naar spoor 35 betekent. Linksboven zie ik normaal detailinfo over een bepaald element, dus bijvoorbeeld een wissel of een sein, met daaronder een rij systeemmeldingen die van belang kunnen zijn.

Waarom ik juist dit plaatje heb genomen, mag duidelijk zijn: er staat een groot rood vlak wat normaal niet zichtbaar is. Dat is een zogenaamde categorie-A-melding, en wijst me op een belangrijke storing of fout. Ik krijg deze bijvoorbeeld bij grote stroomstoringen of, zoals hier, een overwegstoring. In dit geval heeft de overwegstoringsmelder om 11.13u gemeld dat overweg 81.5 tussen Groningen en Groningen Losplaats in de storing is gekomen. Voor de lokaal bekenden: dat is de drukke overweg bij de Esperantostraat/Verlengde Lodewijkstraat. Een overweg komt in de storing als het systeem merkt dat er iets mis is met de installatie, of als de overweg langer dan vijf minuten dicht ligt. Voor de goede orde: dit is geen echte overwegstoring, het seinwezen was een relais aan het vervangen waardoor ik deze melding al verwachtte. Normaal ga ik bij een overwegstoring niet eerst rustig een foto zitten maken.

Zodra zo'n categorie-A-melding verschijnt, blokkeert bijna mijn hele systeem. Ik kan dan alleen nog seinen herroepen en ARI uitzetten, maar geen nieuwe rijwegen instellen of andere zaken bedienen. Ook ARI stopt dan direct met zijn werk. Pas als ik het random getal heb ingetikt (hier 85), verdwijnt de melding en krijg ik mijn systeem weer terug.

Verder is deze foto interessant vanwege de werkzaamheden die op dat moment bezig waren. Op de deelsignalering in de onderste helft zie je een deel van het station Groningen, met sporen 3B t/m 7B, de wisselstraat onder en achter het viaduct van de Hereweg en een stukje vrije baan naar Groningen Losplaats. Sporen 5A/B, 6A/B en de wissels tussen sporen 4A en 4B waren in dit geval buiten dienst gesteld vanwege werkzaamheden en dat is goed te zien aan de verhinderingen die zijn aangebracht: de witte dwarsstreepjes op bijvoorbeeld wissels 127 en 147. Dat zijn zogenaamde VHR's (VerHindering Rijweg) en zorgen ervoor dat ik met geen mogelijkheid een rijweg kan instellen naar de buitendienstgestelde sporen. Zo kan er dus nooit een trein die sporen oprijden terwijl daar mensen aan het werk zijn. Als extra borging heeft de aannemer in wissels 71A/73B en in sporen 5B en 6B zelfsignalerende kortsluitlansen geplaatst, die de spoorstaven electrisch met elkaar verbinden en zo een spoorbezetting creeëren. Het systeem denkt dan dat daar een trein staat en dat is nog een manier om te voorkomen dat een rijweg wordt ingesteld. De rare nummers die je op de spoorbezettingen ziet (*062 en *065) heeft het systeem zelf gegenereerd. Iedere spoorbezetting heeft namelijk verplicht een treinnummer, maar het systeem kon niet bedenken welke trein dat dan in dit geval zou moeten zijn.

Tenslotte zie je rechtsonder nog een ingestelde rijweg naar spoor CB. Sein 204 is grijs gekleurd, wat betekent dat dat sein geel of beter toont. Alle andere seinen zijn zwart van binnen, wat betekent dat ze rood tonen.

Binnenkort meer van de andere schermen, als er weer een mooie situatie optreedt waar een hoop bij te vertellen valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 01-10-2010 11:46:48 ]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:54:36 #270
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87055581
Erg interessant, zo'n kijkje achter de schermen. Ik neem aan dat je baas het ook goed vindt? :P
pi_87055901
Tof ziggy. Echt tof.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:03:41 #272
Maffe Fries
pi_87055912
Leuk stukje ziggy^3
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:18:30 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87056483
Mooi om te zien. Ook leuk om die vaste ROZ regels te zien! :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87056502
Heel interessant ja. :Y

Is er trouwens, naast de 'verhindering rijweg', ook een 'verhindering bediening wissel' o.i.d. voor bijvoorbeeld die twee wissels tussen spoor 4A en 4B? :?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:42:09 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87057253
Hee gaaf Ziggy ^O^ Interessant :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:44:02 #276
45532 ziggyziggyziggy
pi_87057314
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:18 schreef Igen het volgende:
Heel interessant ja. :Y

Is er trouwens, naast de 'verhindering rijweg', ook een 'verhindering bediening wissel' o.i.d. voor bijvoorbeeld die twee wissels tussen spoor 4A en 4B? :?
Die bestaat ook, maar is hier niet toegepast. De VHB (VerHindering Bediening) kan je op wissels zetten, maar ook op bedienbare bruggen, grendels, etc. In dit geval zorgt de spoorbezetting (de kortsluitlans) er al voor dat het wissel niet omgelegd kan worden.
pi_87064105
Vandaag een jaarnetabbo mogen aanschaffen van werk :D inclusief stad/streek

* voelt zich ineens weer vrij
pi_87064164
*Niemand die mijn treinenpics ziet ;(

:P
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:41:52 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87064316
@pgrferrari nice pics. De SGB blijft altijd een leuk lijntje!

@Ziggy Leuk kijkje achter de schermen!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:54:26 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87064873
quote:
Uit een berekening van treinreiziger.nl bleek al dat Fyra eigenlijk nooit winstgevend worden, en dat ze zelfs nog maar quitte zouden draaien met een gemiddelde bezetting van 68%. Niet 68% tijdens de spits, maar gemiddeld. Dat waar het landelijk gemiddelde 27% is.

Bron: hier.

Ze kunnen er beter gewoon mee stoppen, daar is vrijwel iedereen bij gebaat. :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:57:20 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87064988
Alex, en dan hebben ze nog niet eens personeelskosten en dergelijke meegerekend, staat er onder vermeld ;)
quote:
Opmerkingen
Deze berekening houd geen rekening met eventuele andere kosten (personeelskosten, marketing, materieel, etc.) en laat de Thalys buiten beschouwing. Niet alle reizigers zullen de volle toeslag betalen (discount tickets, Fyra maandkaarten) en dergelijke en tegelijkertijd zullen andere reizigers juist een hogere toeslag betalen (reizigers Amsterdam - Breda).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:00:01 #282
Maffe Fries
pi_87065083
opnieuw aanbesteden is dus beter
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:04:35 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87065249
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
opnieuw aanbesteden is dus beter
Ja, eigenlijk wel :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:05:05 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87065273
Dat klopt greavy, dat zit er niet bij omdat die kosten niet eens bekend zijn. Het enige wat ik verder weet is dat een Traxx-loc zo'n ¤ 30.000 per maand kost aan lease.

En helemaal eens met Peterselieman: opnieuw aanbesteden, maar beter nog: die hele lijn opnemen in het Hoofdrailnet. Dan zijn we meteen van het eilandjesbedrijf af en kan bijvoorbeeld de 1900 via de HSL worden gestuurd waardoor een reistijdafname mogelijk is. Ik denk dat je veel reizigers daar blijer mee maakt dan met het huidige Fyra-gepruts.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:10:32 #285
Maffe Fries
pi_87065458
Ze wilden per se de concessie binnenhalen en hebben veel te veel geboden. Ze overheid is als opdrachtgever met deze onredelijk hoge cijfers akkoord gegaan, onbegrijpelijk.
pi_87066367
Maar hoe zit het nu precies met die concessie? Vanaf wanneer kan bijv. de DB zeggen Zo, en nu willen wij hier gaan rijden? Het kan toch niet zo zijn dat de NS nķg een paar jaar aan mag kloten en met lege treinen rond mag rijden.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:34:28 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87066457
HSA Beheer N.V. heeft het exclusieve recht op reizigersvervoer via de HSL gedurende 15 jaar. Dit is een andere partij dan NS Reizigers, daarom mag de 1900 ook niet zomaar via de HSL worden ingelegd, maar mag er ook geen Fyra-dienst op Amsterdam - Rotterdam - Eindhoven worden ingelegd.

Voor internationaal verkeer is sinds 1/1/2010 de markt vrijgegeven door Europa, voor zover mij bekend.
pi_87066722
Oké, dus als je tussen Breda/Rotterdam/Schiphol reist en alleen maar dan ook echt alleen wanneer je bij één van die 3 stations moet zijn, kun je lekker in je trein blijven zitten. Daar is over nagedacht :). Door een mongool.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:44:25 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87066845
Komt er nou al een Fyra in Breda dan ja? :?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:45:25 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87066890
Correct. In eerste instantie was een rechtstreekse verbinding naar Eindhoven ook nog de bedoeling, maar na de eerste aanbestedingsronde (waar alle aanbiedingen als te laag werden bevonden) heeft V&W de concessie versoberd en dat laten vallen. Uiteindelijk heeft HSA dus de concessie gewonnen... en nu zitten we met deze baggerzooi.

@Fles: nog niet. Maar het proefbedrijf is in volle gang en men hoopt per december 1x per uur Breda te kunnen bedienen. Dit zal alleen tijdens werkdagen zijn, in het weekend rijdt de hele 900-serie niet. De extra Fyra's die nu op Amsterdam - Rotterdam gaan rijden rijden in de 900-serie, die later door zullen rijden naar Breda.
pi_87066953
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt er nou al een Fyra in Breda dan ja? :?
In Breda kunnen we zelfs blauwgeel gekleurde TGV's naar Parijs verwachten, als we de artist-impressions mogen geloven.
pi_87068998
Die hele HSA faalt. Welke mongool gaat er nu meer bieden dan je er theoretisch uit kan halen :') Dan verdien je het om failliet te gaan als bedrijf.
En dan al die regels erbij. Die verminderen alleen maar het rendement.
Als ze de 1900 door zouden laten rijden naar Kalderkirchen, geldt het dan als een internationale trein?
En mocht de 1900 toch verHSL't worden, wordt Dordrecht dan niet heel onrendabel om met IC's te bedienen in de richting van Breda?

ETMET reed trouwens vandaag met een slagje Plan V. Nog meer vertragingen ^O^

[ Bericht 14% gewijzigd door Ascendancy op 01-10-2010 17:59:12 ]
pi_87069435
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:53 schreef Ascendancy het volgende:
Als ze de 1900 door zouden laten rijden naar Kalderkirchen, geldt het dan als een internationale trein?
Als ze geen wagons in Venlo achterlaten: ja.
Dacht ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2010 18:08:55 ]
pi_87070025
Maar eerlijk gezegd denk ik dat er voor NS meer te halen valt met het aanpassen van Nijmegen - Schiphol tot Emmerich - Arnhem - Schiphol - Rotterdam. Dan hoef je geen rekening te houden met de Duitse bovenleidingspanning. Ook maak je dan een internationale aansluiting in Emmerich (op de RE naar Koblenz) zodat je de schijn van een alibi-grensovergang vermijdt. :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:47:00 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87070617
Diesel is de oplossing voor bovenleidingproblemen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:47:07 #296
146033 ReisT
pi_87070627
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:34 schreef James1988 het volgende:
HSA Beheer N.V. heeft het exclusieve recht op reizigersvervoer via de HSL gedurende 15 jaar. Dit is een andere partij dan NS Reizigers, daarom mag de 1900 ook niet zomaar via de HSL worden ingelegd, maar mag er ook geen Fyra-dienst op Amsterdam - Rotterdam - Eindhoven worden ingelegd.
Dat roept iedereeen altijd maar waarom zou NS reizigers niet onder attest van HSA op de HSL mogen rijden? Of andersom, NS mag ook een treindienst op het hoofdrailnet uitbesteden aan een andere partij dus waarom niet aan HSA. :? Dat is nota bene een dochteronderneming!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:48:04 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87070663
En de VIRM die de ic Ut - Gvc zou rijden om 18:29 is dood.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87070906
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:47 schreef Duvel het volgende:
Diesel is de oplossing voor bovenleidingproblemen.
Met een diesel over de HSL? :D

En als je een voorspanlok bedoelt, dan kun je ook gewoon een Duitse elektrische locomotief in Venlo neerzetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2010 18:54:52 ]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:57:06 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87070999
Niet zo zeiken, rijden!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:06:35 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87071328
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:47 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat roept iedereeen altijd maar waarom zou NS reizigers niet onder attest van HSA op de HSL mogen rijden? Of andersom, NS mag ook een treindienst op het hoofdrailnet uitbesteden aan een andere partij dus waarom niet aan HSA. :? Dat is nota bene een dochteronderneming!
Dat mag volgens mij wel. Maar men doet het ook weer niet.

Als de 1900 op de HSL gaat heeft de hele Fyra op Breda - Rotterdam geen zin meer, want niemand stapt daar dan nog in.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:06:49 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87071337
En vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')