Omdat het gewoon sloddervossen zijn die er voor zorgen dat je weliswaar een hoop geld betaalt, maar dat je effectief als zwartrijder op pad gestuurd wordt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Waarom is iedereen toch zo negatief over de Trein Reis Winkel?
In jouw regio worden Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum helaas een Intercitystation.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:30 schreef o.us het volgende:
Zijn er nog plannen om van sommige stations Intercitystations te maken en sommige te laten degraderen tot stoptreinstations?
Haha, per wanneer?quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:56 schreef Socios het volgende:
[..]
In jouw regio worden Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum helaas een Intercitystation.![]()
De IC Venlo - Den Haag CS v.v. zal die stations nog wel passeren.
Per 12 december a.s.quote:
Echt, he.quote:Rotterdam Blaak wordt dan de Rotterdamse versie van Den Haag HS <-> Den Haag Centraal. De afstand is zo klein.
Volgens mij later pas. Het gaat pas gebeuren als de Fyra volledig rijdt en dat kan nog wel even duren.quote:
Ik heb weleens een discussie gehoord over de grootte van de stations. Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak hebben niet bepaald de uitstraling van een gemiddelde stoptreinstation. Maar Barendrecht bijvoorbeeld heeft al helemaal niet een uitstraling van een stoptreinstation maar Rotterdam Alexander of Delft hebben ook niet de uitstraling van een IC station. Zo ken ik er wel een paar en is dit discussie onnodig.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:02 schreef greavy het volgende:
Rotterdam Blaak - Rotterdam Centraal heb ik al geregeld gelopen... Is echt niet ver. Ik vind het dan wel vreemd dat het een 'IC-station' wordt. Laat de huidige stoptrein en sneltrein daar lekker stoppen, zoals nu het geval.
Ja.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
ach, echte IC's zijn er niet zo veel. De Noordoost, Nijmegen - Den Helder, Alkmaar - Limburg en Den Haag - Venlo en dan heb je t wel weer gehad. Dat geouwehoer om Utrecht Centraal - ALmere Oostvaarders een IC te noemen omdat er toevallig 3 tegels langs liggen waar hij NIET stopt, dat slaat gewoon nergens op
Ik ken kleinere plaatsen waar een IC stopt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja.
Hilversum noord![]()
Er zijn overig wel echt debiel veel stations waar een ic stopt in een gehucht, met mijn persoonlijke favoriet toch wel haren
quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja.
Hilversum noord![]()
Er zijn overig wel echt debiel veel stations waar een ic stopt in een gehucht, met mijn persoonlijke favoriet toch wel haren
Blerick, Horst-Sevenum, Deurne.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ken kleinere plaatsen waar een IC stopt.
En oh ja: Hoogeveen
En als er een losse IC Den Haag - Eindhoven en een losse stoptrein Eindhoven - Venlo was geweest had niemand dit raar gevonden. Het zijn in feite gewoon twee treinen die aan elkaar zijn geknoopt.quote:
Horst-sevenum is dan in de huidige dienstregeling wel weer terecht, iets anders komt er niet, blerick heeft alleen een kut boemel roermond -> nijmegen.quote:
Ja, zo is het ook met de losse sneltrein Utrecht - Hilversum, de losse IC Hilversum - Naarden-Bussum en de losse stoptrein naar Almere Oostvaarders. Het zijn in feite gewoon drie treinen aan elkaar geknooptquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En als er een losse IC Den Haag - Eindhoven en een losse stoptrein Eindhoven - Venlo was geweest had niemand dit raar gevonden. Het zijn in feite gewoon twee treinen die aan elkaar zijn geknoopt.
Die verhogingen in helmond reest ie dan wel weer voorbijquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En als er een losse IC Den Haag - Eindhoven en een losse stoptrein Eindhoven - Venlo was geweest had niemand dit raar gevonden. Het zijn in feite gewoon twee treinen die aan elkaar zijn geknoopt.
Maar die hebben dan ook weer geen andere trein buiten de spits. Van dat kaliber zijn er Heul Heul heul veul.quote:
Men had gewoon de vroegere Sneltrein Utrecht Centraal - Hilversum - Naarden-Bussum moeten doortrekken naar Almere Centrum en Lelystad Centrum. Dan begint het ergens op te lijken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:31 schreef Duvel het volgende:
Die IC Utrecht - Almere is waardeloos ja.
Ik heb de ambitie om bij NS (of een ander spoorbedrijf) te gaan werken, maar niet bij het ´rijdend personeel´. Het liefst op een station.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:57 schreef o.us het volgende:
Wie werken hier eigenlijk bij de NS als conducteur / machinist?
Geerd?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat het hier heel af en toe een conducteur langs komt, maar we hebben hem hier al weer enige tijd niet meer gesignaleerd
Heeft vast weer te maken met de Sneltrein Amsterdam C - Dordrecht - Breda.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:56 schreef Socios het volgende:
[..]
In jouw regio worden Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum helaas een Intercitystation.![]()
Yep. Ik was hem ook al bijna weer vergeten.quote:
Ga je lekker samen met Crientj in de Togo staanquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb de ambitie om bij NS (of een ander spoorbedrijf) te gaan werken, maar niet bij het ´rijdend personeel´. Het liefst op een station.
Utrecht Overvecht, Hilversum Sportpark, Hilversum Noord, Bussum Zuid, Naarden-Bussum en Almere Muziekwijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:39 schreef Yreal het volgende:
En ik ben alle meuk waar utrecht -> almere stopt nog vergeten ook
Hilversum Noord en Bussum Zuid ook.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Utrecht Overvecht, Hilversum Sportpark, Hilversum Noord, Bussum Zuid, Naarden-Bussum en Almere Muziekwijk.
Hollandsche Rading wordt overgeslagen door deze verkapte stoptrein...
Het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Hilversum Noord en Bussum Zuid ook.
Gewoon 2 IC's en 2 stoppers per uur tussen Zl en Gn laten rijden. Richting Zl rijdt de stoptrein voor de IC uit, richting Gn achter de IC...quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ken kleinere plaatsen waar een IC stopt.
En oh ja: Hoogeveen
Foutje van mij, sorry...quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hilversum Noord en Bussum Zuid ook.
Ja dat probeert de NS al een tijdje, maar er werkt een niet nader te noemen gemeente tegen...quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gewoon 2 IC's en 2 stoppers per uur tussen Zl en Gn laten rijden. Richting Zl rijdt de stoptrein voor de IC uit, richting Gn achter de IC...
Reistijden versimpelen...
Tering, zo vroeg.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:56 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ochtend.Ik heb een 7:00 / 15:00 dienstje, én dan nog foto's maken in Harderwijk.
Toch niet Staphorst?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja dat probeert de NS al een tijdje, maar er werkt een niet nader te noemen gemeente tegen...
En wat als ProRail een rits geluidsschermen plaatst, houdt die onzalige NIMBY-gemeente dan op met steigeren?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar mogen alleen op zondag treinen stoppen.
Nooit iets gehoord over het gezeik om Hoogeveen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En wat als ProRail een rits geluidsschermen plaatst, houdt die onzalige NIMBY-gemeente dan op met steigeren?
Volgens mij niemand.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:57 schreef o.us het volgende:
Wie werken hier eigenlijk bij de NS als conducteur / machinist?
quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nooit iets gehoord over het gezeik om Hoogeveen?Dus nog een droevigere gemeente dan Staphorst...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb donderdag een 05:30-13:30 dienst.quote:
Ja, maar van trdl verwacht je dat eerder dan van de AH to Go.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb donderdag een 05:30-13:30 dienst.
.. De to go gaat om 6 uur al open. ;') En zelfs dan staan er mensen buiten te wachten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar van trdl verwacht je dat eerder dan van de AH to Go.
Dat was juist de grapquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:57 schreef James1988 het volgende:
Staphorst wilde toch helemaal geen treinverkeer op zondag i.v.m. de zondagsrust?
Hopelijk wel die godsgruwelijke uitbouw.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat dat seinhuis er ook aan eigenlijk?
Ja dat is lelijk idd. Maar dan kan je net zo goed dat hele ding platgooienquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hopelijk wel die godsgruwelijke uitbouw.
Hoe stel je je dat voor dan? Die uitbouw weghalen en het gat weer dichtmetselen voordat de hele boel in stort?quote:
Plaats er een lift in voor perron 1quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat voor dan? Die uitbouw weghalen en het gat weer dichtmetselen voordat de hele boel in stort?
Zelfs voor de Kiosk in Emn staan er dan al mensen. Vanochtend ging ik om 05:50 open en zelfs dat was sommigen nog te laat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:03 schreef Crientj het volgende:
[..]
.. De to go gaat om 6 uur al open. ;') En zelfs dan staan er mensen buiten te wachten.
Nee, hoor Greavy niet iedereen, ik ben uiterst tevreden over hun service, je moet er wel even persoonlijk naar toe gaan imho. Dan kun je toelichten wat je wilt en waar de haken en ogen zitten, als je dat netjes doet luisteren ze naar je en zijn ze erg dankbaar! Ik heb zo 2x supergoedkoop naar Warschau gereist ver voor de officiele datum dat de kaartjes op de markt vrij komen. Dat is hun kracht, kaartjes voor SPAR-preise bemachtigen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Waarom is iedereen toch zo negatief over de Trein Reis Winkel?
Noof!quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:36 schreef Zyron het volgende:
[..]
Zelfs voor de Kiosk in Emn staan er dan al mensen. Vanochtend ging ik om 05:50 open en zelfs dat was sommigen nog te laat.
Glijdende schaal hequote:Op dinsdag 28 september 2010 22:36 schreef Zyron het volgende:
[..]
Zelfs voor de Kiosk in Emn staan er dan al mensen. Vanochtend ging ik om 05:50 open en zelfs dat was sommigen nog te laat.
ehm ik had graag een iets preciezere locatie gehad maar cool dat je meedenkt! thxquote:
Ik zit te twijfelen tussen Geldrop en Maarheeze.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:01 schreef bork het volgende:
ff hulp gevraagd, waar is dit?
[ afbeelding ]
Maarheeze is het niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 01:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zit te twijfelen tussen Geldrop en Maarheeze.
Een SLT daar?quote:Op woensdag 29 september 2010 00:49 schreef Ascendancy het volgende:
Omdat ik heel nodig moest zeiken verbleef ik een half uur op station Geldermalsen net. Kutsprinter zonder WC, ik mis DD-AR![]()
Wel een NS-faal meegemaakt. De 6000 en de 16000 moesten gekoppeld worden, maar dat lukte niet echt, daardoor zijn de reizigers zeker 10x door elkaar gehusseld en liepen ze 15min vertraging op
Kunnen ze dan niet gewoon los rijden?
http://www.bahn.de/p/view/angebot/aktio ... nheit_LZ01quote:Feiern und sparen: Mit dem Angebot „20 Jahre Deutsche Einheit“ für 20 Euro das ganze Land bereisen
Verkauf am 2. und 3. Oktober • Solange der Vorrat reicht • Einfache Fahrt, 2. Klasse, auch im ICE
(Berlin, 28. September 2010) Zum 20. Jahrestag der Deutschen Einheit macht die Deutsche Bahn ihren Kunden ein besonderes Angebot. Zum Preis von 20 Euro können Bahnreisende preisgünstig quer durch Deutschland reisen. Das Ticket gilt für eine beliebig weite einfache Fahrt in der 2. Klasse im Intercity, Eurocity und ICE. Es ist zuggebunden und kann für Fahrten im Zeitraum vom 3. bis
23. Oktober genutzt werden. Verkauft wird das Ticket ausschließlich am 2. und
3. Oktober solange der Vorrat reicht.
„Mit dem Aktionsangebot ‚20 Jahre Deutsche Einheit’ wollen wir Jung und Alt für grenzenloses Reisen mit der Deutschen Bahn begeistern und gleichzeitig an das historische Ereignis erinnern“, begründet Ulrich Homburg, Vorstand Personenverkehr der Deutschen Bahn das Angebot. „Dem spontanen Besuch bei Verwandten und Freunden steht damit nichts mehr im Wege.“
Das Aktionsangebot ist überall erhältlich, wo es Fahrkarten gibt, und auf http://www.bahn.de. Ermäßigungen für Mitreisende oder kostenlose Kindermitnahme sowie Umtausch, Erstattung und Übergang in die 1. Klasse sind ausgeschlossen. Die City Night Line-Züge können gegen Aufpreis genutzt werden. Das Ticket gilt bis 10 Uhr des Folgetages.
Mooi, hoef ik het niet meer te vragen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:01 schreef bork het volgende:
ff hulp gevraagd, waar is dit?
[ afbeelding ]
http://maps.google.nl/?ie(...)p=12,236.93,,0,-0.35quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:01 schreef bork het volgende:
ff hulp gevraagd, waar is dit?
[ afbeelding ]
Toch eens een lang weekendje Berlijn gaan overwegen, dit laat zich doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 07:47 schreef greavy het volgende:
aanbieding: "20 jaar Duitse eenheid"
[..]
http://www.bahn.de/p/view/angebot/aktio ... nheit_LZ01
Kort: Allen op 2 en 3 oktober (dag van de Duitse eenheid) is een speciale aanbieding via bahn.de, bij de kaart-automaten en bij de service-balie verkrijgbaar. Voor slechts 20 euro tussen 3 oktober en 23 oktober kun je met deze kaartje een rit door heel Duitsland met elke trein maken, maar het is alleen geldig op geboekte treinen (treinbinding) en op is op. Zoals de muurval-speciaal zijn de contingenten gewoon duidelijk hoger als gewone Sparpreise en voor bijna elke trein verkrijgbaar, als je snel bent.
Ik wist niet dat die 3tjes wel een plee hadden. Maar ik zat in een 2-tje. En het was maar 1 stel. Staan om 11 uur in de treinquote:Op woensdag 29 september 2010 07:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Een SLT daar?
Als je een SGMm-II en SGMm-III hebt, moet je naar de SGMm-III gaan, want de tweetjes hebben geen plee. Vind ik ook belachelijk
Bouwers kunnen daar heel mooie oplossingen voor verzinnen en het op een acceptabele manier dicht maken denk ik. Een soort restauratie.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat voor dan? Die uitbouw weghalen en het gat weer dichtmetselen voordat de hele boel in stort?
thx!quote:Op woensdag 29 september 2010 08:15 schreef BroodjeKroket het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/?ie(...)p=12,236.93,,0,-0.35
Nee, dat zijn Sneltreinstations en dat blijft in zeker zin gewoon zo. Want wat is nu feitelijk het plan:quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Heeft vast weer te maken met de Sneltrein Amsterdam C - Dordrecht - Breda.
Den Haag Laan van NOI zal dan ook een IC-station worden, evenals Heemstede-Aerdenhout.
dat is zo'n beetje ieder jaar een "vernieuwing" sinds 2001 of zoquote:Op woensdag 29 september 2010 10:14 schreef ReisT het volgende:
3. Bij gebrek aan iets beters noemt NS alle sneltreinen voortaan Intercity.
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaanquote:Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
mja, was al bekend inderdaad. Die digitale tabellen op de webstite heb je natuurlijk ook geen fluit aan. Het gaat er juist om dat de informatie DIRECT en zonder hulpmiddelen toegankelijk is.
Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Haha, de afgelopen jaren kocht ik er altijd minstens 3. (Ook voor anderen).quote:Op woensdag 29 september 2010 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan![]()
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Of breng een afgeslankte versie uit, zonder al die tekstuele onzin: alleen tabellen, en klaar.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit.
[..]
Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...quote:Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Ja, 60 cm dik en voor een godsvermogen aan papier en inkt. Lekker milieubewust bedrijf die NSquote:Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit.
Gast, zit niet zo te trollen.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:58 schreef Socios het volgende:
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:22 schreef Duvel het volgende:
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
Ik heb het over de kaft.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:25 schreef Socios het volgende:
[..]
De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
Tuurlijk johquote:109 Teletekst wo 29 sep
***************************************
NS wil af van papieren spoorboekje
***************************************
` De NS wil het papieren spoorboekje
afschaffen.Vanaf volgend jaar kan
reisinformatie alleen in digitale vorm
en bij loketten worden opgevraagd.
Landelijke consumentenorganisaties en
het ministerie van Verkeer moeten nog
wel instemmen met het plan.Het 130 jaar
oude spoorboekje verkoopt steeds minder
goed.Vooral verzamelaars en werknemers
van de NS schaffen het nog aan.Van de
reizigers gebruikt één procent het
gedrukte exemplaar nog regelmatig.
Volgens de NS zijn er alternatieven
genoeg om aan reisinformatie te komen.
De nieuwe digitale versie moet de
treintijden overzichtelijker weergeven.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
quote:China is de allersnelste wat treinen betreft. Op het traject Shanghi - Ganzou werd met een nieuw model trein een recordsnelheid gehaald van maar liefst 416,6 kilometer per uur.
Tuurlijk, duh. Dat heb je toch zelf ook wel door.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk joh![]()
What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
Yup. Heb je het eindelijk door?quote:Op woensdag 29 september 2010 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
quote:Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]De media. Mja.
.
Oh, voor de volle prijs. Ja, dan moet je niet al je voordeelurenkaarthouders een bon geven waarmee ze die andere 52.000 spoorboekjes met 40 % korting gekocht hebben, en vervolgens zeggen dat er maar 18000 verkocht zijnquote:In 2009 zijn
70.OOO spoorboekjes gedrukt waarvan er nog maar 18.000 daadwerkelijk voor de volle prijs
zijn verkocht.
Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Yup. Heb je het eindelijk door?
Ik ben vandaag vrij. Ik spreek op persoonlijke titel.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.
Hey.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Godsamme, wat is dat SLT-materieel (bedankt Duvel voor deze benamingenkennis) enorme TROEP! Ze gaan constant stuk. Zijn ze in elkaar gezet door een stel triangeljosti's ofzo? In twee weken tijd tel ik defecte slet nummer 5.
Nog nul keer een storing gehad. Nul uit pakweg 8 ā 10 (ik houd treinritten niet nauwkeurig bij)...quote:Op woensdag 29 september 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog NOOIT in een SLT gezeten die kapot was of ging.
Ik heb wel 3 keer in een SLT gezeten en dat had 4 keer kunnen zijn, maar, u raadt het al
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...quote:Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Klopt.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!
Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets?
Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...
Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Inderdaad, Fles lijkt wel de standaard NL´er die non stop alleen maar kan klagen over werkelijk alles. Alles wordt duurder, op vele fronten wordt je inderdaad gewoon genaaid waar je bij staat, maar ja face it, so it be.
Ik zit zelf te denken om de vormgeving van de huidige vertrekborden radicaal aan te passen...quote:Op woensdag 29 september 2010 18:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd.
Het kan prima dat ´ie er nu anders over denkt. En blijkbaar veel treinreizigers dus, verklaart die 1% die het Spoorboekje nog gebruikt.
Erg jammer, dat wel. Het is (voor mij) puur hopen dat het Spoorboekje toch gewoon uitkomt.
xD! Had op het raam geklopt, ik heb dus echt niet naar buiten gekeken.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh Crientj stond vanochtend heel uitgeslapen (eh hum) koffiebekers bij te vullen
na drie minuten zwaaien voor het raam ben ik maar naar mijn trein gelopen
Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.
Ik ben wel benieuwd of je dan nog steeds de Britse mentaliteit (stiff upper lip, red.) behoudt...
Tja, journalisten worden tegenwoordig geterroriseerd door strikte eindtijden, feiten verifiëren wordt steeds minder gedaan...quote:Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]De media. Mja.
.
Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?quote:Op woensdag 29 september 2010 18:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.
Nee omdat het gebied waarvoor ik werk dan weer in Friesland ligt. En ik krijg 100% reiskosten vergoeding + daarbij eigenlijk al mn prive reizen ook vergoed (want OV jaarkaart) + ik kan effectief werken in de trein. Per dag dat ik naar kantoor moet is dat 4 uur werken in de trein, ideaal.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?
Hou der nou maar over op okeequote:Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Ik vind de vertrekstaten op de stations lang niet zo overzichtelijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Moet je eens langer dan 5 minuten blijven zitten. Dat heeft niemand getest op Utrecht Centraal destijds...quote:Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!
Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets?
Ik vind de gele vertrekstaten meer dan prima. Waarom de tijden borden met de tijden in het rood (aankomsttijden) weg zijn weet ik ook niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik vind de vertrekstaten op de stations lang niet zo overzichtelijk.
Het is een rommelige brij met mitsen en maren en ik mis ook aankomsttijden.
Vet handig in Duitsland idd.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Het is een rommelige brij met mitsen en maren en ik mis ook aankomsttijden.
Dat zouden ook karakteristieken van Henk van Dorp kunnen zijn...quote:Op woensdag 29 september 2010 17:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik ben vandaag vrij. Ik spreek op persoonlijke titel.
Maar jezus man, je lijkt wel een bejaarde die maar doorbriest over dat hij het tientje van Lieftink nooit heeft gekregen. Point made, get over it.
* Ofyles2 een PDF-bouwer zal maken die dit soort vertrekstaten uitspuwt. Het is om je vingers erbij af te likken...quote:
Best, ben ik voor jou Henk van Dorp. Anders nog iets?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zouden ook karakteristieken van Henk van Dorp kunnen zijn...
Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aanquote:
Wat ik graag wil weten is "van welk spoor vertrekt de trein naar X van YY:YY?" en DAAR zijn ze idd wel handig voor. Wat ik ook weleens wil weten is "Kan ik nog van hier naar X op en neer voordat ik om yy:yy de trein naar Z moet hebben?" ook daar krijg je antwoord op met die Duitse vertrekstaten. En met het spoorboekje.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aan. Je wilt toch weten wanneer vertrekt de trein naar <..> en niet Welke trein vertrekt er om xx.xx uur
. 'k Dacht eerst dat het iets typisch Belgisch was, zoiets doms, daar hangen ze nl. ook op die manier.
De Duitse vertrekstaten geven ook antwoorden op simpele vragen zoals:quote:Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ik graag wil weten is "van welk spoor vertrekt de trein naar X van YY:YY?" en DAAR zijn ze idd wel handig voor. Wat ik ook weleens wil weten is "Kan ik nog van hier naar X op en neer voordat ik om yy:yy de trein naar Z moet hebben?" ook daar krijg je antwoord op met die Duitse vertrekstaten. En met het spoorboekje.
En ultimately natuurlijk: Als ik niet naar X op en neer kan, tot waar lukt het dan nog WEL?![]()
Maar zulke vragen hebben de meeste reizigers niet idd, dat klopt![]()
Daarom ga ik ook voor de combinatie sorteren op richting en tijd.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aan. Je wilt toch weten wanneer vertrekt de trein naar <..> en niet Welke trein vertrekt er om xx.xx uur
. 'k Dacht eerst dat het iets typisch Belgisch was, zoiets doms, daar hangen ze nl. ook op die manier.
Zeker. Je weet gelijk wanneer je op je bestemming bent. En je hebt er handige kaartautomaten die ook 'Reisplanaufkunft' (of zoiets) hebben. Kan je je reis tot in detail plannen.quote:
Nog zoiets inderdaad, heel goedquote:Op woensdag 29 september 2010 20:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeker. Je weet gelijk wanneer je op je bestemming bent. En je hebt er handige kaartautomaten die ook 'Reisplanaufkunft' (of zoiets) hebben. Kan je je reis tot in detail plannen.
Denk je dat de tekst daar leesbaarder van zou worden dan?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
(ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor)
Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beenruimte in een SLT? Als je geen benen hebt misschien.
Hoe dan ook, ik reis dagelijks Gouda - Den Haag (ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor) en 9 van de 10 keer dat ik vertraging heb is het omdat er op het traject een defect exemplaar staat van deze magnifieke trein. Ik vind het ondingen.
En dan eerst omroepen in de trein dat er 'andere treinen eerst wegmoeten'. Eh.. okEn dan 10 minuten later dat ie niet gaat omdat 'ie stuk is. Verrassend.
EnSocios.
Ik heb weleens in Vleuten staan wachten in januariquote:Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.
Ik had de IC nét gemist en dan ga ik niet een kwartier staan wachten op de eerstvolgende, maar hobbel ik gewoon de SLT in. Die vertrok dus niet, maar ze besloten dat om te roepen twee minuten voor het vertrek van de volgende IC. Dus die kon ik ook niet meer halen. En vervolgens wurmde de hele SLT zich dus in de volgende SLT. Knusjes.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.
En zet 'm nou eens op Oktober? Dan krijg je te zien dat komend weekend en volgens weekend er werkzaamheden zijn tussen Kapellen en Kalmthout. En ook aan de Nederlandse zijde schijnt er iets te gebeuren.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
http://werfinftrv.infrabel.be/website_prd/map.aspx?lang=1
Daar de actuele werkzaamheden op het Belgisch spoor. Niks te zien tussen Roosendaal en Essen?
Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een helquote:Op woensdag 29 september 2010 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik had de IC nét gemist en dan ga ik niet een kwartier staan wachten op de eerstvolgende, maar hobbel ik gewoon de SLT in. Die vertrok dus niet, maar ze besloten dat om te roepen twee minuten voor het vertrek van de volgende IC. Dus die kon ik ook niet meer halen. En vervolgens wurmde de hele SLT zich dus in de volgende SLT. Knusjes.
Dit speelde zich overigens af in Den Haag, niet in Gouda.
Omdat het ook op 't Nederlandse traject is.. Zal wel weer iets met ballast vernieuwen zijn, of (hopelijk) gaan ze iets doen aan de afschuwelijke overweg die in dat traject ligtquote:Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
http://werfinftrv.infrabel.be/website_prd/map.aspx?lang=1
Daar de actuele werkzaamheden op het Belgisch spoor. Niks te zien tussen Roosendaal en Essen?
Stuk beter dan op Gouda, waar je elke seconde een mes in je bast kan krijgen.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een hel![]()
Dat was mijn klacht ook nietquote:Op woensdag 29 september 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een hel![]()
Ik nodig je uit samen met mij een overstap richting Dordrecht te missen op station Geldermalsen in de avonduren![]()
![]()
Ik heb dan ook een webwinkel in de messen uit mijn bast, die ik met veel winst doorverkoop, zelfs na aftrek van mijn aanvullende ziektekostenverzekering.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stuk beter dan op Gouda, waar je elke seconde een mes in je bast kan krijgen.
Maar goed, je hebt ook mensen die er gaan WONEN
Nou ik ben blij dat jij er met plezier woont hoorquote:Op woensdag 29 september 2010 21:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb dan ook een webwinkel in de messen uit mijn bast, die ik met veel winst doorverkoop, zelfs na aftrek van mijn aanvullende ziektekostenverzekering.
Ja, wat wil je nou zeggen, moeten we nog meer open deuren intrappen? Ik ben al wezen sporten vanavond.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik ben blij dat jij er met plezier woont hoorIk woon liever ergens anders
Gek genoeg ken ik ook mensen.quote:Gek genoeg ken ik ook mensen die graag in Venlo, Heerlen, Helmond resp. Hilversum wonen.
Hebben we het nog niet over Veenendaal.
Je mag alles vinden, ook als het als een lul op een sluisdeur slaat. Ik snap alleen niet waar die oprisping ineens vandaan komt.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
ik bedoel dat ik dat allemaal criminele kutsteden vind waar ik nog niet dood gevonden hoef te worden.
Mag ik dat vinden? Of word je dan boos?
Misschien valt het tegenwoordig wel meequote:Op woensdag 29 september 2010 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je mag alles vinden, ook als het als een lul op een sluisdeur slaat. Ik snap alleen niet waar die oprisping ineens vandaan komt.
Oh, als je in een brabants plattelandsdorpje opgegroeid bent is Gouda een verschrikkingquote:Op woensdag 29 september 2010 22:12 schreef Duvel het volgende:
Aan de goede kant van het spoor wel ja.
Oh, en als je jaren op Rotterdam Zuid gewoond hebt, is heel Gouda een oase van rust.
Dit nummer vat de spilzucht van NS Hispeed geweldig samen:quote:Op woensdag 29 september 2010 22:05 schreef Ireyon het volgende:
Ohja vandaag was die Fyra 2x per uur proef.. 'k Heb nog 3 lege stammen bij Schiphol voorbij zien komen
Mja. Bende niet waar? Ik reis vaak met de trein maar oh zo vaak is het afwachten waar je nu weer in terecht komt. Ik ga komende maanden nog een trip van Londen - Parijs - Zurich - Milaan - Lausanne - Geneve pakken. Alleen maar de treinquote:Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat het ook op 't Nederlandse traject is.. Zal wel weer iets met ballast vernieuwen zijn, of (hopelijk) gaan ze iets doen aan de afschuwelijke overweg die in dat traject ligt. Tussen Roosendaal en Breda rijdt komend weekend ook niks en eind oktober gaat het er zelfs een hele week uit. Herfstvakantie, dus dan gaan er minder mensen met de trein. Vakantie.. Ergens rond 1ste kerstdag is mijn eerstvolgende vakantie
.
Boer.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeer zeker wel. Ik WEET dat. Stadskind
Dat lijkt me een foutje van 9292. De NMBS is de Belgische spoorwegmaatschappij (die allang failliet zou zijn als ze niet beschermd zou zijn door de Belgische overheid) en ik denk niet dat die zomaar een trein naar Groningen inleggen.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:57 schreef Arnette het volgende:
Ik ben weer terug van weggeweest...
Maar ik vroeg me iets af.. ik plande zojuist mijn treinreis van R'dam naar Groningen voor komende zondag (rond 10 uur) en ik zag dat er Intercity NMBS naar Groningen ging... dit vond ik vrij opmerkelijk. Vooral nadat ik googlelde en uitvond dat dit stond voor iets ala België... is dit een fout van 9292 of weet iemand hier wat van?
Lijnfolder per regio.. Is dat niet meer werk om te maken en drukken? En worden die folders gratis of betaald?quote:Op donderdag 30 september 2010 06:24 schreef greavy het volgende:
Digitaal spoorboekje
De NS wil af van het gedrukte spoorboekje, omdat hij soms al verouderd is voordat het is verschenen. Wel wil NS een digitaal spoorboekje uitbrengen voor de kleine groep klanten die hechten aan het spoorboekje. Dat houd in dat de tabellen die normaal in het spoorboekje staan, op internet worden geplaatst. Het 'digitale spoorboekje' kan ook dienen als catalogus en naslagwerk en wordt jaarlijks van een update voorzien. Naast het digitale spoorboekje komen er lijnfolders met treintijden voor een specifieke regio. Deze zullen beschikbaar komen op de grotere NS stations.
Dag lieverd, verveel je je?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Op een station.
[zich uit de voeten maakt uit dit topic]
Zeker welquote:Op donderdag 30 september 2010 09:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Lijnfolder per regio.. Is dat niet meer werk om te maken en drukken?
Gouda, bij het spoor van de trein naar Alphen a/d Rijn misschien?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:25 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand waar deze foto is genomen?
[ afbeelding ]
lijkt me niet. Het probleem is dat wissel dat je rechtsboven ziet.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Gouda, bij het spoor van de trein naar Alphen a/d Rijn misschien?
Den Haag Centraal:quote:Op donderdag 30 september 2010 11:25 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand waar deze foto is genomen?
[ afbeelding ]
Wat een aap zegquote:Op donderdag 30 september 2010 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
Trein halen?
[Video] Man bungelt aan raam rijdende trein
Dat zou je ook eens moeten bijhouden ja. Hoeveel namen er inmiddels bij die handtekening horenquote:Op donderdag 30 september 2010 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, nog stuitender vindt ik eigenlijk dat de brief weer lekker vreemd ondertekend is.
Nou ja dat snap ik maar het woord extra, wat heb je naast je kaartje nog op te sturen?quote:Op donderdag 30 september 2010 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
vreemd, ik hoor dat inderdaad vaker, dat ze zelf de meegestuurde vervoerbewijzen kwijtraken en dan de klant de schuld geven. Is mij zelf overigens nog nooit gebeurd, ik heb altijd gewoon mn geld gekregen. Al duurde het soms wat langer dan de streeftijd.
Dat dichtsabbelen lukt mij trouwens ook iedere keer gewoon goed![]()
Tot slot krijg ik tegenwoordig geen brieven meer, maar emailtjes
dat gaat over railrunners, fietskaartjes, ICE-toeslagen and the likequote:Op donderdag 30 september 2010 14:21 schreef bork het volgende:
[..]
Nou ja dat snap ik maar het woord extra, wat heb je naast je kaartje nog op te sturen?
Maar die waren er niet, volgens mijquote:Op donderdag 30 september 2010 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat gaat over railrunners, fietskaartjes, ICE-toeslagen and the like
Dudequote:Op donderdag 30 september 2010 14:28 schreef bork het volgende:
[..]
Maar die waren er niet, volgens mij
Ik bewaar die pdf'jes wel van ze maar net niet deze, ik heb nog wel de link naar het e-ticket en de datum en de prijs, heb ik daar nog wat aan?
Het beangstigt mij een beetje om in de oneindige molen van de NS terecht te komen, ze gaan nu weer een nieuwe brief sturen want dit kan niet per telefoon/mail [dikke zucht]![]()
![]()
Einde discussie.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:58 schreef bork het volgende:
ik heb al keurig het geld teruggekregen
Geldermalsen is niks vergeleken met Lage Zwaluwe, dat is pas een helquote:Op woensdag 29 september 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een hel![]()
Ik nodig je uit samen met mij een overstap richting Dordrecht te missen op station Geldermalsen in de avonduren![]()
![]()
Zeikerdsquote:Op donderdag 30 september 2010 14:41 schreef Gutz het volgende:
[..]
Geldermalsen is niks vergeleken met Lage Zwaluwe, dat is pas een hel
Idem: Venray.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zeikerds![]()
3 kwartier op Marienberg wachten is niet grappig, want daar is HELEMAAL niks te beleven.
Daar heb je tenminste nog een cola automaat, zelfs dat heb je op LZ nietquote:Op donderdag 30 september 2010 14:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zeikerds![]()
3 kwartier op Marienberg wachten is niet grappig, want daar is HELEMAAL niks te beleven.
Die is inmiddels weggehaaldquote:Op donderdag 30 september 2010 15:15 schreef Gutz het volgende:
[..]
Daar heb je tenminste nog een cola automaat, zelfs dat heb je op LZ niet
De trein stopte, wegens storing of zo. Het was in ieder geval niet vrijwillig.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
welke idioot stapt daar dan ook uit?
Klarenbeekquote:Op donderdag 30 september 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Gaan we nu alle stations oplepelen die buiten de bebouwde kom van dorpen liggen?
Den Haag Centraal natuurlijkquote:Op donderdag 30 september 2010 11:25 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand waar deze foto is genomen?
[ afbeelding ]
Dronrijp natuurlijk. Je ziet er alleen maar weilandenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Gaan we nu alle stations oplepelen die buiten de bebouwde kom van dorpen liggen?
Och jee, daar hebben we meneer de allesweterquote:
Timelapse filmpjes ;Dquote:Op donderdag 30 september 2010 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Maat van me heeft eens een dagje de cam in de vensterbank gezet op zijn werk
Visvliet.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Gaan we nu alle stations oplepelen die buiten de bebouwde kom van dorpen liggen?
daar is weinig station meer te zienquote:
Leuk ja. Je kan zo ook goed zien hoe verschillend in lengte de noordoost-treinen zijn.quote:
Wat voor dubbelzinnige opmerkingen verwacht je na zo'n zin?quote:Op donderdag 30 september 2010 14:57 schreef Crientj het volgende:
Dichtsabbelen van die dingen is zooo smerig. Gelukkig doet Dennis dat steeds
Maar wie gaat er dan ook in een trein zitten die na Dordrecht overal stoptquote:Op donderdag 30 september 2010 14:41 schreef Gutz het volgende:
[..]
Geldermalsen is niks vergeleken met Lage Zwaluwe, dat is pas een hel
Ik doe dat wel hoor. Het is vaak sneller als de IC als je die niet kan halen of net gemist hebt.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar wie gaat er dan ook in een trein zitten die na Dordrecht overal stopt
En wat moet je op lage zwaluwe. Ben je daar, moet je nog 5km fietsen naar het dichtstbijzijnde huis.
Verbaasd me ook altijd dat ze bij vertragingen rond Dordrecht altijd "tussen lage zwaluwe en Dordrecht" omroepen zelfs als de vertraging alleen invloed heeft richting Roosendaal en niet richting Breda.
tof filmpje. op 3:24 komt een goederentrein.... huh, volgens mij zijn we verkeerd gereden! hop, paar tellen later weer terugquote:Op donderdag 30 september 2010 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Maat van me heeft eens een dagje de cam in de vensterbank gezet op zijn werk
Veel plezier.quote:Op deze pagina:
* werkzaamheden: Leiden Centraal-Den Haag Centraal
in de nacht van vrijdag 1 op zaterdag 2, zaterdag 2 op zondag 3 en zondag 3 op maandag 4 oktober van 00.30 uur tot 07.00 uur
* werkzaamheden: Driebergen-Zeist-Rhenen
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Driebergen-Zeist-Ede-Wageningen
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Roosendaal-Antwerpen-C
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Amsterdam C-Koeln Hbf-Frankfurt (M) Hbf-Basel SBB
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Lelystad Centrum-Almere Oostvaarders
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Roosendaal-Breda
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Eindhoven-Maastricht/Heerlen
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Amsterdam Centraal-Schiphol
in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober tussen 02.30 en 04.00 uur
* werkzaamheden: Akkrum-Leeuwarden
in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober na 01.00 uur
* werkzaamheden: Den Haag Centraal-Utrecht Centraal
in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober van 00.15 uur tot 08.30 uur
* werkzaamheden: Utrecht Centraal-Nijmegen
in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Roodeschool-Groningen
zondag 3 oktober tot 10.15 uur
* werkzaamheden: Leeuwarden-Groningen
zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Lelystad Centrum-Weesp
in de nacht van zondag 3 op maandag 4 oktober
* werkzaamheden: Alphen a/d Rijn-Gouda
in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober van 00.30 uur tot 08.30 uur
* werkzaamheden: Leeuwarden-Groningen
in de nacht van maandag 4 op dinsdag 5 oktober na 23.50 uur
* werkzaamheden: Dordrecht-Geldermalsen
in de nacht van woensdag 6 op donderdag 7 oktober, vanaf 23.00 tot 05.30uur
* werkzaamheden: Amsterdam C-Antwerpen-C-Brussel-Zuid/Midi-Paris-Nord
vrijdag 8, zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Amsterdam C-Schiphol-Rotterdam C
vrijdag 8 en zaterdag 9 oktober
* werkzaamheden: Dordrecht-Geldermalsen
zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Sittard-Maastricht
zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Roosendaal-Breda
zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Roosendaal-Antwerpen-C
zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Amersfoort-Ede-Wageningen
zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Alphen a/d Rijn-Gouda
in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober na 0.05 uur
* werkzaamheden: Naarden-Bussum-Almere Centrum
in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Delfzijl-Groningen
zondagochtend 10 oktober tot 07.30 uur
* werkzaamheden: Roodeschool-Groningen
zondagochtend 10 oktober tot 07.30 uur
* werkzaamheden: Lelystad Centrum-Weesp
zaterdag 9 oktober na 00.30 uur en zondag 10 oktober tot 06.30 uur
* werkzaamheden: Haarlem-Amsterdam Centraal
in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober tussen 01.30 en 06.30 uur
* werkzaamheden: Rotterdam Centraal-Dordrecht
in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober
* werkzaamheden: UtrechtCentraal-Gouda-Rotterdam Centraal
in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Den Haag HS-Rotterdam Centraal
in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Schiphol
in de nacht van zondag 10 op maandag 11 oktober tussen 00.45 en 05.30 uur
* werkzaamheden: Heerlen-Kerkrade Centrum
in de nacht van dinsdag 12 op woensdag 13 oktober vanaf 00.15 uur
* werkzaamheden: Dordrecht-Geldermalsen
in de nacht van woensdag 13 op donderdag 14 oktober van 23.00 tot 05.00 uur
* werkzaamheden: Driebergen-Zeist-Rhenen
zaterdag 16 tot en met woensdag 20 oktober
* werkzaamheden: Schiphol
in de nacht van vrijdag 15 op zaterdag 16, zaterdag 16 op zondag 17 en zondag 17 op maandag 18 oktober tussen 00.45 en 06.00 uur
* werkzaamheden: Arnhem-Zevenaar
zaterdag 16 oktober de hele dag tot en met zondag 17 oktober tot 12.00 uur
* werkzaamheden: Ede-Wageningen-Arnhem
zaterdag 16 oktober de hele dag tot en met zondag 17 oktober 12.00 uur
* werkzaamheden: Arnhem-Nijmegen
zaterdag 16 oktober de hele dag tot en met zondag 17 oktober 12.00 uur
* werkzaamheden: Arnhem-Tiel
zaterdag 16 oktober de hele dag tot en met zondag 17 oktober 12.00 uur
* werkzaamheden: Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi
zaterdag 16 en zondag 17 oktober
* werkzaamheden: Amsterdam C-Koeln Hbf-Frankfurt (M) Hbf-Basel SBB
van zaterdag 16 t/m zondag 24 oktober
* werkzaamheden: Dordrecht-Geldermalsen
zaterdag 16 en zondag 17 oktober
* werkzaamheden: Sittard-Maastricht
zaterdag 16 en zondag 17 oktober
* werkzaamheden: Schiphol-Leiden Centraal
zaterdag 16 en zondag 17 oktober
* werkzaamheden: Zutphen-Arnhem
zaterdag 16 tot en met dinsdag 19 oktober
* werkzaamheden: Tilburg-Eindhoven
in de nacht van zaterdag 16 op zondag 17 oktober
* werkzaamheden: Tilburg-Eindhoven
zaterdag 16 oktober vanaf 23.00 uur zondag 17 oktober de hele dag
* werkzaamheden: Den Haag Centraal-Utrecht Centraal
in de nacht van zaterdag 16 oktober na 00.15 uur tot zondagmorgen 17 oktober 08.30 uur
* werkzaamheden: Alphen a/d Rijn-Gouda
in de nacht van zaterdag 16 oktober na 0.30 uur tot zondagmorgen 17 oktober 8.30 uur
* werkzaamheden: Arnhem-Zevenaar
zondag 17 oktober vanaf 12 uur tot en met zondag 24 oktober
Worden er bussen ingezet op dat tijdstip daar?quote:in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober tussen 02.30 en 04.00 uur
* werkzaamheden: Akkrum-Leeuwarden
quote:Op donderdag 30 september 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Vanaf a.s. maandag gaan er meer Fyra's rijden. Op werkdagen verdubbelt de frequentie van 1 naar maarliefst 2 Fyra-treinen per uur.
Joepie, nog meer lucht vervoeren.
Het gaat vast ook nog wel even door.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is echt niet normaal. Het hele land gaat op de schop de komende weekends. EN dit gezeik duurt godverdomme al 5 jaar of zokankerprorail
maar MERKEN we er nou ook echt iets van? Nee. De IC Utrecht - Arnhem sukkelt nog STEEDS achte vertraagde sprintertjes aan. Die nog STEEDS achter goederentreinen geflikkerd worden. Want zes miljard badslippers moete ECHT wel midden in de spits het liefst zo veel mogelijk overlast veroorzaken.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het gaat vast ook nog wel even door.
Nee, vrachtwagens.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Worden er bussen ingezet op dat tijdstip daar?
Fout handelen van de verkeersleiders inderdaad.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
maar MERKEN we er nou ook echt iets van? Nee. De IC Utrecht - Arnhem sukkelt nog STEEDS achte vertraagde sprintertjes aan. Die nog STEEDS achter goederentreinen geflikkerd worden. Want zes miljard badslippers moete ECHT wel midden in de spits het liefst zo veel mogelijk overlast veroorzaken.
't Wordt ook steeds sneuer nu het niet eens meer 'luxe' blauw aangeklede rijtuigen zijn, maar gewoon ICRm rijtuigen met andere bestickering. Alleen jammer dat ook de Beneluxtrein nu vooral uit standaard ICRm bestaat..quote:Op donderdag 30 september 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Vanaf a.s. maandag gaan er meer Fyra's rijden. Op werkdagen verdubbelt de frequentie van 1 naar maarliefst 2 Fyra-treinen per uur.
Joepie, nog meer lucht vervoeren.
Is dat tekort niet opgelost door Fyra met maar 6 rijtuigen te laten rijden? En anders kunnen die Fyra's nog best wat korter, met 3 rijtuigen redden ze het ook welquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 06:51 schreef greavy het volgende:
Klopt. De nieuwe aflevering voor de Fyra en Benelux rijtuigen worden alleen maar bestickerd en nog wat kleine aanpassingen, omdat de rijtuigen over een tijdje terugkomen bij NS. Omdat de Fyra een frequentie verdubbeling heeft, rijdt de Benelux tot eind DRGL 2010 met één rijtuig minder, is de verwachting.![]()
Niet dat er bekend is. Benelux rijdt dus met een kortere lengte. Per DRGL 2011 gaan de NMBS rijtuigen uit de Benelux. NMBS heeft laten weten dat hun de rijtuigen zelf weer nodig gaan hebben, en de 'huurovereenkomst' eindigt per DRGL 2011.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 07:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is dat tekort niet opgelost door Fyra met maar 6 rijtuigen te laten rijden? En anders kunnen die Fyra's nog best wat korter, met 3 rijtuigen redden ze het ook wel
quote:"Dan nog dit:
Per december 2010 huurt NSH nog 8 tweede klas rijtuigen ICRm van NSR om de I6/I10-stammen te vervangen. NMBS heeft namelijk aangegeven deze tot maximaal december 2010 af te willen staan voor de beneluxdiensten. Het ombouwen kost enige tijd, dus kan het zijn dat er tijdelijk Beneluxstammen met 6 rijtuigen gaan rijden."
quote:uit de zelfde mailing een stukje over het inkorten van de benelux stammen:
De 20-217 is uitgenomen om in de nieuwe Fyra-stam 4934 te worden toegevoegd. Tussen medio september en begin oktober verdwijnen de 20-241 (nu in 4978), 20-421 (4976), 20-243 (4979) en 20-209 (4981) uit de stammen. Vanaf eind oktober worden de Beneluxstammen alle weer verlengd met nieuw van NSR overgenomen (geel/blauwe) rijtuigen.
Ja, dat mag. Maar daar rijden vaak ook weer treinen.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Fout handelen van de verkeersleiders inderdaad.
Ik weet niet of verkeersleiders treinen tijdelijk op een linkerspoor mogen sturen om de overlast te verzachten...
Dat ligt er aan of NS de plannen met ETMET doorzet: als ze dat binnen een paar jaar op meer lijnen willen gaan doen kunnen ze echt niet zonder .quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst.
Ik had gisteren anders zowel heen en terug nog ICRm in de IC Zwolle-Roosendaal. Het zal wel iets minder worden, maar ik heb niet het idee dat er helemaal niets meer met ICRm rijdt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een paar jaar geleden dat VIRM kon missen als kiespijn. Maar sinds de NS mijn ochtendtrein, de (10)522 van Lw naar Ut) heeft verVIRMd, went het wel. Het is in ieder geval meer capaciteit dan, in het geval van de NO, ICM, op dat tijdstip dan. Zolang het maar geen 94xx of 86xx is, zijn de stoelen ook wel redelijk. Maar verder hoop ik dat die bende verder wegblijft uit de NOquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Ja was ik vergeten, stond al in mijn editquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Leuk die foto's maar resize ze ff...
Die bestaat ook, maar is hier niet toegepast. De VHB (VerHindering Bediening) kan je op wissels zetten, maar ook op bedienbare bruggen, grendels, etc. In dit geval zorgt de spoorbezetting (de kortsluitlans) er al voor dat het wissel niet omgelegd kan worden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:18 schreef Igen het volgende:
Heel interessant ja.![]()
Is er trouwens, naast de 'verhindering rijweg', ook een 'verhindering bediening wissel' o.i.d. voor bijvoorbeeld die twee wissels tussen spoor 4A en 4B?
Uit een berekening van treinreiziger.nl bleek al dat Fyra eigenlijk nooit winstgevend worden, en dat ze zelfs nog maar quitte zouden draaien met een gemiddelde bezetting van 68%. Niet 68% tijdens de spits, maar gemiddeld. Dat waar het landelijk gemiddelde 27% is.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
quote:Opmerkingen
Deze berekening houd geen rekening met eventuele andere kosten (personeelskosten, marketing, materieel, etc.) en laat de Thalys buiten beschouwing. Niet alle reizigers zullen de volle toeslag betalen (discount tickets, Fyra maandkaarten) en dergelijke en tegelijkertijd zullen andere reizigers juist een hogere toeslag betalen (reizigers Amsterdam - Breda).
In Breda kunnen we zelfs blauwgeel gekleurde TGV's naar Parijs verwachten, als we de artist-impressions mogen geloven.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt er nou al een Fyra in Breda dan ja?
Als ze geen wagons in Venlo achterlaten: ja.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:53 schreef Ascendancy het volgende:
Als ze de 1900 door zouden laten rijden naar Kalderkirchen, geldt het dan als een internationale trein?
Dat roept iedereeen altijd maar waarom zou NS reizigers niet onder attest van HSA op de HSL mogen rijden? Of andersom, NS mag ook een treindienst op het hoofdrailnet uitbesteden aan een andere partij dus waarom niet aan HSA.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:34 schreef James1988 het volgende:
HSA Beheer N.V. heeft het exclusieve recht op reizigersvervoer via de HSL gedurende 15 jaar. Dit is een andere partij dan NS Reizigers, daarom mag de 1900 ook niet zomaar via de HSL worden ingelegd, maar mag er ook geen Fyra-dienst op Amsterdam - Rotterdam - Eindhoven worden ingelegd.
Met een diesel over de HSL?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:47 schreef Duvel het volgende:
Diesel is de oplossing voor bovenleidingproblemen.
Dat mag volgens mij wel. Maar men doet het ook weer niet.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat roept iedereeen altijd maar waarom zou NS reizigers niet onder attest van HSA op de HSL mogen rijden? Of andersom, NS mag ook een treindienst op het hoofdrailnet uitbesteden aan een andere partij dus waarom niet aan HSA.Dat is nota bene een dochteronderneming!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |