Omdat het gewoon sloddervossen zijn die er voor zorgen dat je weliswaar een hoop geld betaalt, maar dat je effectief als zwartrijder op pad gestuurd wordt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Waarom is iedereen toch zo negatief over de Trein Reis Winkel?
In jouw regio worden Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum helaas een Intercitystation.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:30 schreef o.us het volgende:
Zijn er nog plannen om van sommige stations Intercitystations te maken en sommige te laten degraderen tot stoptreinstations?
Haha, per wanneer?quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:56 schreef Socios het volgende:
[..]
In jouw regio worden Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum helaas een Intercitystation.![]()
De IC Venlo - Den Haag CS v.v. zal die stations nog wel passeren.
Per 12 december a.s.quote:
Echt, he.quote:Rotterdam Blaak wordt dan de Rotterdamse versie van Den Haag HS <-> Den Haag Centraal. De afstand is zo klein.
Volgens mij later pas. Het gaat pas gebeuren als de Fyra volledig rijdt en dat kan nog wel even duren.quote:
Ik heb weleens een discussie gehoord over de grootte van de stations. Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak hebben niet bepaald de uitstraling van een gemiddelde stoptreinstation. Maar Barendrecht bijvoorbeeld heeft al helemaal niet een uitstraling van een stoptreinstation maar Rotterdam Alexander of Delft hebben ook niet de uitstraling van een IC station. Zo ken ik er wel een paar en is dit discussie onnodig.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:02 schreef greavy het volgende:
Rotterdam Blaak - Rotterdam Centraal heb ik al geregeld gelopen... Is echt niet ver. Ik vind het dan wel vreemd dat het een 'IC-station' wordt. Laat de huidige stoptrein en sneltrein daar lekker stoppen, zoals nu het geval.
Ja.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
ach, echte IC's zijn er niet zo veel. De Noordoost, Nijmegen - Den Helder, Alkmaar - Limburg en Den Haag - Venlo en dan heb je t wel weer gehad. Dat geouwehoer om Utrecht Centraal - ALmere Oostvaarders een IC te noemen omdat er toevallig 3 tegels langs liggen waar hij NIET stopt, dat slaat gewoon nergens op
Ik ken kleinere plaatsen waar een IC stopt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja.
Hilversum noord![]()
Er zijn overig wel echt debiel veel stations waar een ic stopt in een gehucht, met mijn persoonlijke favoriet toch wel haren
quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja.
Hilversum noord![]()
Er zijn overig wel echt debiel veel stations waar een ic stopt in een gehucht, met mijn persoonlijke favoriet toch wel haren
Blerick, Horst-Sevenum, Deurne.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ken kleinere plaatsen waar een IC stopt.
En oh ja: Hoogeveen
En als er een losse IC Den Haag - Eindhoven en een losse stoptrein Eindhoven - Venlo was geweest had niemand dit raar gevonden. Het zijn in feite gewoon twee treinen die aan elkaar zijn geknoopt.quote:
Horst-sevenum is dan in de huidige dienstregeling wel weer terecht, iets anders komt er niet, blerick heeft alleen een kut boemel roermond -> nijmegen.quote:
Ja, zo is het ook met de losse sneltrein Utrecht - Hilversum, de losse IC Hilversum - Naarden-Bussum en de losse stoptrein naar Almere Oostvaarders. Het zijn in feite gewoon drie treinen aan elkaar geknooptquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En als er een losse IC Den Haag - Eindhoven en een losse stoptrein Eindhoven - Venlo was geweest had niemand dit raar gevonden. Het zijn in feite gewoon twee treinen die aan elkaar zijn geknoopt.
Die verhogingen in helmond reest ie dan wel weer voorbijquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En als er een losse IC Den Haag - Eindhoven en een losse stoptrein Eindhoven - Venlo was geweest had niemand dit raar gevonden. Het zijn in feite gewoon twee treinen die aan elkaar zijn geknoopt.
Maar die hebben dan ook weer geen andere trein buiten de spits. Van dat kaliber zijn er Heul Heul heul veul.quote:
Men had gewoon de vroegere Sneltrein Utrecht Centraal - Hilversum - Naarden-Bussum moeten doortrekken naar Almere Centrum en Lelystad Centrum. Dan begint het ergens op te lijken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:31 schreef Duvel het volgende:
Die IC Utrecht - Almere is waardeloos ja.
Ik heb de ambitie om bij NS (of een ander spoorbedrijf) te gaan werken, maar niet bij het ´rijdend personeel´. Het liefst op een station.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:57 schreef o.us het volgende:
Wie werken hier eigenlijk bij de NS als conducteur / machinist?
Geerd?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat het hier heel af en toe een conducteur langs komt, maar we hebben hem hier al weer enige tijd niet meer gesignaleerd
Heeft vast weer te maken met de Sneltrein Amsterdam C - Dordrecht - Breda.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:56 schreef Socios het volgende:
[..]
In jouw regio worden Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum helaas een Intercitystation.![]()
Yep. Ik was hem ook al bijna weer vergeten.quote:
Ga je lekker samen met Crientj in de Togo staanquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb de ambitie om bij NS (of een ander spoorbedrijf) te gaan werken, maar niet bij het ´rijdend personeel´. Het liefst op een station.
Utrecht Overvecht, Hilversum Sportpark, Hilversum Noord, Bussum Zuid, Naarden-Bussum en Almere Muziekwijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:39 schreef Yreal het volgende:
En ik ben alle meuk waar utrecht -> almere stopt nog vergeten ook
Hilversum Noord en Bussum Zuid ook.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Utrecht Overvecht, Hilversum Sportpark, Hilversum Noord, Bussum Zuid, Naarden-Bussum en Almere Muziekwijk.
Hollandsche Rading wordt overgeslagen door deze verkapte stoptrein...
Het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Hilversum Noord en Bussum Zuid ook.
Gewoon 2 IC's en 2 stoppers per uur tussen Zl en Gn laten rijden. Richting Zl rijdt de stoptrein voor de IC uit, richting Gn achter de IC...quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ken kleinere plaatsen waar een IC stopt.
En oh ja: Hoogeveen
Foutje van mij, sorry...quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hilversum Noord en Bussum Zuid ook.
Ja dat probeert de NS al een tijdje, maar er werkt een niet nader te noemen gemeente tegen...quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gewoon 2 IC's en 2 stoppers per uur tussen Zl en Gn laten rijden. Richting Zl rijdt de stoptrein voor de IC uit, richting Gn achter de IC...
Reistijden versimpelen...
Tering, zo vroeg.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:56 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ochtend.Ik heb een 7:00 / 15:00 dienstje, én dan nog foto's maken in Harderwijk.
Toch niet Staphorst?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja dat probeert de NS al een tijdje, maar er werkt een niet nader te noemen gemeente tegen...
En wat als ProRail een rits geluidsschermen plaatst, houdt die onzalige NIMBY-gemeente dan op met steigeren?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar mogen alleen op zondag treinen stoppen.
Nooit iets gehoord over het gezeik om Hoogeveen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En wat als ProRail een rits geluidsschermen plaatst, houdt die onzalige NIMBY-gemeente dan op met steigeren?
Volgens mij niemand.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:57 schreef o.us het volgende:
Wie werken hier eigenlijk bij de NS als conducteur / machinist?
quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nooit iets gehoord over het gezeik om Hoogeveen?Dus nog een droevigere gemeente dan Staphorst...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb donderdag een 05:30-13:30 dienst.quote:
Ja, maar van trdl verwacht je dat eerder dan van de AH to Go.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb donderdag een 05:30-13:30 dienst.
.. De to go gaat om 6 uur al open. ;') En zelfs dan staan er mensen buiten te wachten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar van trdl verwacht je dat eerder dan van de AH to Go.
Dat was juist de grapquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:57 schreef James1988 het volgende:
Staphorst wilde toch helemaal geen treinverkeer op zondag i.v.m. de zondagsrust?
Hopelijk wel die godsgruwelijke uitbouw.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat dat seinhuis er ook aan eigenlijk?
Ja dat is lelijk idd. Maar dan kan je net zo goed dat hele ding platgooienquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hopelijk wel die godsgruwelijke uitbouw.
Hoe stel je je dat voor dan? Die uitbouw weghalen en het gat weer dichtmetselen voordat de hele boel in stort?quote:
Plaats er een lift in voor perron 1quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat voor dan? Die uitbouw weghalen en het gat weer dichtmetselen voordat de hele boel in stort?
Zelfs voor de Kiosk in Emn staan er dan al mensen. Vanochtend ging ik om 05:50 open en zelfs dat was sommigen nog te laat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:03 schreef Crientj het volgende:
[..]
.. De to go gaat om 6 uur al open. ;') En zelfs dan staan er mensen buiten te wachten.
Nee, hoor Greavy niet iedereen, ik ben uiterst tevreden over hun service, je moet er wel even persoonlijk naar toe gaan imho. Dan kun je toelichten wat je wilt en waar de haken en ogen zitten, als je dat netjes doet luisteren ze naar je en zijn ze erg dankbaar! Ik heb zo 2x supergoedkoop naar Warschau gereist ver voor de officiele datum dat de kaartjes op de markt vrij komen. Dat is hun kracht, kaartjes voor SPAR-preise bemachtigen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Waarom is iedereen toch zo negatief over de Trein Reis Winkel?
Noof!quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:36 schreef Zyron het volgende:
[..]
Zelfs voor de Kiosk in Emn staan er dan al mensen. Vanochtend ging ik om 05:50 open en zelfs dat was sommigen nog te laat.
Glijdende schaal hequote:Op dinsdag 28 september 2010 22:36 schreef Zyron het volgende:
[..]
Zelfs voor de Kiosk in Emn staan er dan al mensen. Vanochtend ging ik om 05:50 open en zelfs dat was sommigen nog te laat.
ehm ik had graag een iets preciezere locatie gehad maar cool dat je meedenkt! thxquote:
Ik zit te twijfelen tussen Geldrop en Maarheeze.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:01 schreef bork het volgende:
ff hulp gevraagd, waar is dit?
[ afbeelding ]
Maarheeze is het niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 01:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zit te twijfelen tussen Geldrop en Maarheeze.
Een SLT daar?quote:Op woensdag 29 september 2010 00:49 schreef Ascendancy het volgende:
Omdat ik heel nodig moest zeiken verbleef ik een half uur op station Geldermalsen net. Kutsprinter zonder WC, ik mis DD-AR![]()
Wel een NS-faal meegemaakt. De 6000 en de 16000 moesten gekoppeld worden, maar dat lukte niet echt, daardoor zijn de reizigers zeker 10x door elkaar gehusseld en liepen ze 15min vertraging op
Kunnen ze dan niet gewoon los rijden?
http://www.bahn.de/p/view/angebot/aktio ... nheit_LZ01quote:Feiern und sparen: Mit dem Angebot „20 Jahre Deutsche Einheit“ für 20 Euro das ganze Land bereisen
Verkauf am 2. und 3. Oktober • Solange der Vorrat reicht • Einfache Fahrt, 2. Klasse, auch im ICE
(Berlin, 28. September 2010) Zum 20. Jahrestag der Deutschen Einheit macht die Deutsche Bahn ihren Kunden ein besonderes Angebot. Zum Preis von 20 Euro können Bahnreisende preisgünstig quer durch Deutschland reisen. Das Ticket gilt für eine beliebig weite einfache Fahrt in der 2. Klasse im Intercity, Eurocity und ICE. Es ist zuggebunden und kann für Fahrten im Zeitraum vom 3. bis
23. Oktober genutzt werden. Verkauft wird das Ticket ausschließlich am 2. und
3. Oktober solange der Vorrat reicht.
„Mit dem Aktionsangebot ‚20 Jahre Deutsche Einheit’ wollen wir Jung und Alt für grenzenloses Reisen mit der Deutschen Bahn begeistern und gleichzeitig an das historische Ereignis erinnern“, begründet Ulrich Homburg, Vorstand Personenverkehr der Deutschen Bahn das Angebot. „Dem spontanen Besuch bei Verwandten und Freunden steht damit nichts mehr im Wege.“
Das Aktionsangebot ist überall erhältlich, wo es Fahrkarten gibt, und auf http://www.bahn.de. Ermäßigungen für Mitreisende oder kostenlose Kindermitnahme sowie Umtausch, Erstattung und Übergang in die 1. Klasse sind ausgeschlossen. Die City Night Line-Züge können gegen Aufpreis genutzt werden. Das Ticket gilt bis 10 Uhr des Folgetages.
Mooi, hoef ik het niet meer te vragen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:01 schreef bork het volgende:
ff hulp gevraagd, waar is dit?
[ afbeelding ]
http://maps.google.nl/?ie(...)p=12,236.93,,0,-0.35quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:01 schreef bork het volgende:
ff hulp gevraagd, waar is dit?
[ afbeelding ]
Toch eens een lang weekendje Berlijn gaan overwegen, dit laat zich doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 07:47 schreef greavy het volgende:
aanbieding: "20 jaar Duitse eenheid"
[..]
http://www.bahn.de/p/view/angebot/aktio ... nheit_LZ01
Kort: Allen op 2 en 3 oktober (dag van de Duitse eenheid) is een speciale aanbieding via bahn.de, bij de kaart-automaten en bij de service-balie verkrijgbaar. Voor slechts 20 euro tussen 3 oktober en 23 oktober kun je met deze kaartje een rit door heel Duitsland met elke trein maken, maar het is alleen geldig op geboekte treinen (treinbinding) en op is op. Zoals de muurval-speciaal zijn de contingenten gewoon duidelijk hoger als gewone Sparpreise en voor bijna elke trein verkrijgbaar, als je snel bent.
Ik wist niet dat die 3tjes wel een plee hadden. Maar ik zat in een 2-tje. En het was maar 1 stel. Staan om 11 uur in de treinquote:Op woensdag 29 september 2010 07:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Een SLT daar?
Als je een SGMm-II en SGMm-III hebt, moet je naar de SGMm-III gaan, want de tweetjes hebben geen plee. Vind ik ook belachelijk
Bouwers kunnen daar heel mooie oplossingen voor verzinnen en het op een acceptabele manier dicht maken denk ik. Een soort restauratie.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat voor dan? Die uitbouw weghalen en het gat weer dichtmetselen voordat de hele boel in stort?
thx!quote:Op woensdag 29 september 2010 08:15 schreef BroodjeKroket het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/?ie(...)p=12,236.93,,0,-0.35
Nee, dat zijn Sneltreinstations en dat blijft in zeker zin gewoon zo. Want wat is nu feitelijk het plan:quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Heeft vast weer te maken met de Sneltrein Amsterdam C - Dordrecht - Breda.
Den Haag Laan van NOI zal dan ook een IC-station worden, evenals Heemstede-Aerdenhout.
dat is zo'n beetje ieder jaar een "vernieuwing" sinds 2001 of zoquote:Op woensdag 29 september 2010 10:14 schreef ReisT het volgende:
3. Bij gebrek aan iets beters noemt NS alle sneltreinen voortaan Intercity.
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaanquote:Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
mja, was al bekend inderdaad. Die digitale tabellen op de webstite heb je natuurlijk ook geen fluit aan. Het gaat er juist om dat de informatie DIRECT en zonder hulpmiddelen toegankelijk is.
Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Haha, de afgelopen jaren kocht ik er altijd minstens 3. (Ook voor anderen).quote:Op woensdag 29 september 2010 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan![]()
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Of breng een afgeslankte versie uit, zonder al die tekstuele onzin: alleen tabellen, en klaar.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit.
[..]
Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...quote:Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Ja, 60 cm dik en voor een godsvermogen aan papier en inkt. Lekker milieubewust bedrijf die NSquote:Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit.
Gast, zit niet zo te trollen.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:58 schreef Socios het volgende:
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:22 schreef Duvel het volgende:
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
Ik heb het over de kaft.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:25 schreef Socios het volgende:
[..]
De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
Tuurlijk johquote:109 Teletekst wo 29 sep
***************************************
NS wil af van papieren spoorboekje
***************************************
` De NS wil het papieren spoorboekje
afschaffen.Vanaf volgend jaar kan
reisinformatie alleen in digitale vorm
en bij loketten worden opgevraagd.
Landelijke consumentenorganisaties en
het ministerie van Verkeer moeten nog
wel instemmen met het plan.Het 130 jaar
oude spoorboekje verkoopt steeds minder
goed.Vooral verzamelaars en werknemers
van de NS schaffen het nog aan.Van de
reizigers gebruikt één procent het
gedrukte exemplaar nog regelmatig.
Volgens de NS zijn er alternatieven
genoeg om aan reisinformatie te komen.
De nieuwe digitale versie moet de
treintijden overzichtelijker weergeven.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
quote:China is de allersnelste wat treinen betreft. Op het traject Shanghi - Ganzou werd met een nieuw model trein een recordsnelheid gehaald van maar liefst 416,6 kilometer per uur.
Tuurlijk, duh. Dat heb je toch zelf ook wel door.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk joh![]()
What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
Yup. Heb je het eindelijk door?quote:Op woensdag 29 september 2010 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
quote:Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]De media. Mja.
.
Oh, voor de volle prijs. Ja, dan moet je niet al je voordeelurenkaarthouders een bon geven waarmee ze die andere 52.000 spoorboekjes met 40 % korting gekocht hebben, en vervolgens zeggen dat er maar 18000 verkocht zijnquote:In 2009 zijn
70.OOO spoorboekjes gedrukt waarvan er nog maar 18.000 daadwerkelijk voor de volle prijs
zijn verkocht.
Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Yup. Heb je het eindelijk door?
Ik ben vandaag vrij. Ik spreek op persoonlijke titel.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.
Hey.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Godsamme, wat is dat SLT-materieel (bedankt Duvel voor deze benamingenkennis) enorme TROEP! Ze gaan constant stuk. Zijn ze in elkaar gezet door een stel triangeljosti's ofzo? In twee weken tijd tel ik defecte slet nummer 5.
Nog nul keer een storing gehad. Nul uit pakweg 8 ā 10 (ik houd treinritten niet nauwkeurig bij)...quote:Op woensdag 29 september 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog NOOIT in een SLT gezeten die kapot was of ging.
Ik heb wel 3 keer in een SLT gezeten en dat had 4 keer kunnen zijn, maar, u raadt het al
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...quote:Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Klopt.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!
Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets?
Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...
Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Inderdaad, Fles lijkt wel de standaard NL´er die non stop alleen maar kan klagen over werkelijk alles. Alles wordt duurder, op vele fronten wordt je inderdaad gewoon genaaid waar je bij staat, maar ja face it, so it be.
Ik zit zelf te denken om de vormgeving van de huidige vertrekborden radicaal aan te passen...quote:Op woensdag 29 september 2010 18:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd.
Het kan prima dat ´ie er nu anders over denkt. En blijkbaar veel treinreizigers dus, verklaart die 1% die het Spoorboekje nog gebruikt.
Erg jammer, dat wel. Het is (voor mij) puur hopen dat het Spoorboekje toch gewoon uitkomt.
xD! Had op het raam geklopt, ik heb dus echt niet naar buiten gekeken.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh Crientj stond vanochtend heel uitgeslapen (eh hum) koffiebekers bij te vullen
na drie minuten zwaaien voor het raam ben ik maar naar mijn trein gelopen
Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.
Ik ben wel benieuwd of je dan nog steeds de Britse mentaliteit (stiff upper lip, red.) behoudt...
Tja, journalisten worden tegenwoordig geterroriseerd door strikte eindtijden, feiten verifiëren wordt steeds minder gedaan...quote:Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]De media. Mja.
.
Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?quote:Op woensdag 29 september 2010 18:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.
Nee omdat het gebied waarvoor ik werk dan weer in Friesland ligt. En ik krijg 100% reiskosten vergoeding + daarbij eigenlijk al mn prive reizen ook vergoed (want OV jaarkaart) + ik kan effectief werken in de trein. Per dag dat ik naar kantoor moet is dat 4 uur werken in de trein, ideaal.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?
Hou der nou maar over op okeequote:Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Ik vind de vertrekstaten op de stations lang niet zo overzichtelijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Moet je eens langer dan 5 minuten blijven zitten. Dat heeft niemand getest op Utrecht Centraal destijds...quote:Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!
Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |