abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:21:09 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86949755

Welkom in alweer deel 258 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_86949835
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Waarom is iedereen toch zo negatief over de Trein Reis Winkel?
Omdat het gewoon sloddervossen zijn die er voor zorgen dat je weliswaar een hoop geld betaalt, maar dat je effectief als zwartrijder op pad gestuurd wordt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86950124
Zijn er nog plannen om van sommige stations Intercitystations te maken en sommige te laten degraderen tot stoptreinstations?

[ Bericht 12% gewijzigd door o.us op 28-09-2010 18:30:45 ]
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:32:23 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86950196
Ah, daar zijn we weer. :)

Ik ben zo brutaal geweest om de OP in de wiki aan te passen en mijn tripreport naar InnoTrans 2010 erbij te zetten. :+
pi_86950997
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:30 schreef o.us het volgende:
Zijn er nog plannen om van sommige stations Intercitystations te maken en sommige te laten degraderen tot stoptreinstations?
In jouw regio worden Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum helaas een Intercitystation. :')

De IC Venlo - Den Haag CS v.v. zal die stations nog wel passeren.
pi_86951047
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:56 schreef Socios het volgende:

[..]

In jouw regio worden Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum helaas een Intercitystation. :')

De IC Venlo - Den Haag CS v.v. zal die stations nog wel passeren.
Haha, per wanneer? :P
Rotterdam Blaak wordt dan de Rotterdamse versie van Den Haag HS <-> Den Haag Centraal :'). De afstand is zo klein.

[ Bericht 12% gewijzigd door o.us op 28-09-2010 18:58:36 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_86951083
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:57 schreef o.us het volgende:
Haha, per wanneer? :P
Per 12 december a.s.
quote:
Rotterdam Blaak wordt dan de Rotterdamse versie van Den Haag HS <-> Den Haag Centraal :'). De afstand is zo klein.
Echt, he. :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:02:11 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86951192
Rotterdam Blaak - Rotterdam Centraal heb ik al geregeld gelopen... Is echt niet ver. Ik vind het dan wel vreemd dat het een 'IC-station' wordt. Laat de huidige stoptrein en sneltrein daar lekker stoppen, zoals nu het geval.
pi_86951399
ach, echte IC's zijn er niet zo veel. De Noordoost, Nijmegen - Den Helder, Alkmaar - Limburg en Den Haag - Venlo en dan heb je t wel weer gehad. Dat geouwehoer om Utrecht Centraal - ALmere Oostvaarders een IC te noemen omdat er toevallig 3 tegels langs liggen waar hij NIET stopt, dat slaat gewoon nergens op 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86951533
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:58 schreef Socios het volgende:

[..]

Per 12 december a.s.
Volgens mij later pas. Het gaat pas gebeuren als de Fyra volledig rijdt en dat kan nog wel even duren.
De klapper vind ik trouwens nog wel Heemstede-Aerdenhout als intercitystop voor de belangrijkste intercity (naast de Fyra's) tussen Amsterdam en Rotterdam. :N
pi_86951542
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:02 schreef greavy het volgende:
Rotterdam Blaak - Rotterdam Centraal heb ik al geregeld gelopen... Is echt niet ver. Ik vind het dan wel vreemd dat het een 'IC-station' wordt. Laat de huidige stoptrein en sneltrein daar lekker stoppen, zoals nu het geval.
Ik heb weleens een discussie gehoord over de grootte van de stations. Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak hebben niet bepaald de uitstraling van een gemiddelde stoptreinstation. Maar Barendrecht bijvoorbeeld heeft al helemaal niet een uitstraling van een stoptreinstation maar Rotterdam Alexander of Delft hebben ook niet de uitstraling van een IC station. Zo ken ik er wel een paar en is dit discussie onnodig.
Maar goed, ergens komt het er op neer dat het dan geldverspilling is.

[ Bericht 3% gewijzigd door o.us op 28-09-2010 19:14:45 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_86951611
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
ach, echte IC's zijn er niet zo veel. De Noordoost, Nijmegen - Den Helder, Alkmaar - Limburg en Den Haag - Venlo en dan heb je t wel weer gehad. Dat geouwehoer om Utrecht Centraal - ALmere Oostvaarders een IC te noemen omdat er toevallig 3 tegels langs liggen waar hij NIET stopt, dat slaat gewoon nergens op 8)7
Ja.

Hilversum noord _O-

Er zijn overig wel echt debiel veel stations waar een ic stopt in een gehucht, met mijn persoonlijke favoriet toch wel haren en beilen :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 19:15:30 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86951661
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja.

Hilversum noord _O-

Er zijn overig wel echt debiel veel stations waar een ic stopt in een gehucht, met mijn persoonlijke favoriet toch wel haren :')
Ik ken kleinere plaatsen waar een IC stopt.

En oh ja: Hoogeveen :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86951667
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja.

Hilversum noord _O-

Er zijn overig wel echt debiel veel stations waar een ic stopt in een gehucht, met mijn persoonlijke favoriet toch wel haren :')

:')
Feyenoord Rotterdam
pi_86951692
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik ken kleinere plaatsen waar een IC stopt.

En oh ja: Hoogeveen :')
Blerick, Horst-Sevenum, Deurne.
Feyenoord Rotterdam
pi_86951791
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:15 schreef o.us het volgende:

[..]


[ afbeelding ]
:')
Daar staat nog een gebouwtje :P
dag
pi_86951795
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:16 schreef o.us het volgende:

[..]


Blerick, Horst-Sevenum, Deurne.
En als er een losse IC Den Haag - Eindhoven en een losse stoptrein Eindhoven - Venlo was geweest had niemand dit raar gevonden. Het zijn in feite gewoon twee treinen die aan elkaar zijn geknoopt.
pi_86951836
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:16 schreef o.us het volgende:

[..]


Blerick, Horst-Sevenum, Deurne.
Horst-sevenum is dan in de huidige dienstregeling wel weer terecht, iets anders komt er niet, blerick heeft alleen een kut boemel roermond -> nijmegen.

Maar deurne :')
pi_86951852
Olst-Wijhe 2 IC-stations in 1 gemeente, daar kan menig grote stad jaloers op zijn :P
dag
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 19:21:09 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86951896
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:16 schreef o.us het volgende:

[..]


Blerick, Horst-Sevenum, Deurne.
Akkrum, Grou-Jirnsum
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86951897
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

En als er een losse IC Den Haag - Eindhoven en een losse stoptrein Eindhoven - Venlo was geweest had niemand dit raar gevonden. Het zijn in feite gewoon twee treinen die aan elkaar zijn geknoopt.
Ja, zo is het ook met de losse sneltrein Utrecht - Hilversum, de losse IC Hilversum - Naarden-Bussum en de losse stoptrein naar Almere Oostvaarders. Het zijn in feite gewoon drie treinen aan elkaar geknoopt 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86951926
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

En als er een losse IC Den Haag - Eindhoven en een losse stoptrein Eindhoven - Venlo was geweest had niemand dit raar gevonden. Het zijn in feite gewoon twee treinen die aan elkaar zijn geknoopt.
Die verhogingen in helmond reest ie dan wel weer voorbij *)
pi_86951969
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Akkrum, Grou-Jirnsum
Maar die hebben dan ook weer geen andere trein buiten de spits. Van dat kaliber zijn er Heul Heul heul veul. :P

Persoonlijk roep ik trouwens Alkmaar noord. 4 IC's en 2 sneltreinen per uur in de spits :') :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:31:14 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86952318
Die IC Utrecht - Almere is waardeloos ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86952366
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:31 schreef Duvel het volgende:
Die IC Utrecht - Almere is waardeloos ja.
Men had gewoon de vroegere Sneltrein Utrecht Centraal - Hilversum - Naarden-Bussum moeten doortrekken naar Almere Centrum en Lelystad Centrum. Dan begint het ergens op te lijken.
pi_86952623
but stations waar ic's stoppen :

Den helder zuid, Anna paulowna, schagen, heerhugowaard, hoorn kersenbogaard, Hoogkarspel, bovenkarspel - grotebroek, bovenkarspel flora , enkhuizen, Alkmaar noord, castricum, heilo, Amsterdam lelylaan, leiden lammenschans, bodegraven, Kruiningen-yrseke, vlissingen souburg, etten-leur, oss, Neimegen lent, Elst, arnhem zuid, deurne, horst-severum, blerick, weert, steenwijk, hoogeveen, beilen, haren, wolvega, akkrum, grou-jinsum.

En nu ben ik weg, en ik had haast dus heb niet op de spelling gelet :* :*
pi_86952667
En ik ben alle meuk waar utrecht -> almere stopt nog vergeten ook |:(
pi_86953062
O hai!

Gups! Je cookies zijn in de aanbieding. :D
pi_86953267
Duvel! Morgenmiddag meeten? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86953497
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Duvel! Morgenmiddag meeten? O-)
Ochtend. :) Ik heb een 7:00 / 15:00 dienstje, én dan nog foto's maken in Harderwijk.
pi_86953554
Wie werken hier eigenlijk bij de NS als conducteur / machinist?
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:04:31 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86953960
Geen idee. Ik weet dat ziggyziggyziggy bij ProRail werkt als trdl. Verder geen idee. :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 20:08:30 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86954160
ik weet dat het hier heel af en toe een conducteur langs komt, maar we hebben hem hier al weer enige tijd niet meer gesignaleerd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86954221
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:57 schreef o.us het volgende:
Wie werken hier eigenlijk bij de NS als conducteur / machinist?
Ik heb de ambitie om bij NS (of een ander spoorbedrijf) te gaan werken, maar niet bij het ´rijdend personeel´. Het liefst op een station.
pi_86954257
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat het hier heel af en toe een conducteur langs komt, maar we hebben hem hier al weer enige tijd niet meer gesignaleerd
Geerd?
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:10:56 #36
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86954278
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:56 schreef Socios het volgende:

[..]

In jouw regio worden Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum helaas een Intercitystation. :')
Heeft vast weer te maken met de Sneltrein Amsterdam C - Dordrecht - Breda.

Den Haag Laan van NOI zal dan ook een IC-station worden, evenals Heemstede-Aerdenhout. Laatstgenoemde mag weg als de Sneltrein uit Breda fatsoenlijk aansluit op de IC naar Zandvoort.
pi_86954345
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:10 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Geerd?
Yep. Ik was hem ook al bijna weer vergeten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86954380
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:09 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik heb de ambitie om bij NS (of een ander spoorbedrijf) te gaan werken, maar niet bij het ´rijdend personeel´. Het liefst op een station.
Ga je lekker samen met Crientj in de Togo staan *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:13:36 #39
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86954429
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:39 schreef Yreal het volgende:
En ik ben alle meuk waar utrecht -> almere stopt nog vergeten ook |:(
Utrecht Overvecht, Hilversum Sportpark, Hilversum Noord, Bussum Zuid, Naarden-Bussum en Almere Muziekwijk.

Hollandsche Rading wordt overgeslagen door deze verkapte stoptrein...
pi_86954457
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:13 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Utrecht Overvecht, Hilversum Sportpark, Hilversum Noord, Bussum Zuid, Naarden-Bussum en Almere Muziekwijk.

Hollandsche Rading wordt overgeslagen door deze verkapte stoptrein...
Hilversum Noord en Bussum Zuid ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86954555
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Hilversum Noord en Bussum Zuid ook.
Het moet niet gekker worden.
pi_86954703
ook overgeslagen he.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:19:41 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86954752
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik ken kleinere plaatsen waar een IC stopt.

En oh ja: Hoogeveen :')
Gewoon 2 IC's en 2 stoppers per uur tussen Zl en Gn laten rijden. Richting Zl rijdt de stoptrein voor de IC uit, richting Gn achter de IC...

Reistijden versimpelen...
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:20:28 #44
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86954798
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hilversum Noord en Bussum Zuid ook.
Foutje van mij, sorry... :@
pi_86955124
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Gewoon 2 IC's en 2 stoppers per uur tussen Zl en Gn laten rijden. Richting Zl rijdt de stoptrein voor de IC uit, richting Gn achter de IC...

Reistijden versimpelen...
Ja dat probeert de NS al een tijdje, maar er werkt een niet nader te noemen gemeente tegen... :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:33:12 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86955466
Gister in de stoptrein tussen Den Haag Centraal - Rotterdam Centraal en Dordrecht wordt te Dordrecht omgeroepen "Wegens een te grote vertraging zal deze trein als Intercity doorrijden naar Dordrecht, en niet stoppen op tussengelegen stations. Indien u naar tussengelegen stations moet, kunt u met de stoptrein naar Dordrecht van spoor 8. Deze vertrekt over 3 minuten"
En wij stonden op spoor 1.. Oftewel: 'Rennen voor je leven', waarbij velen hem voor hun neus weg zagen rijden. Stipt op tijd vertrok hij...

En er zijn gewoon teveel IC-stations die het niet waard zijn.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:35:23 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86955571
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:56 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ochtend. :) Ik heb een 7:00 / 15:00 dienstje, én dan nog foto's maken in Harderwijk.
Tering, zo vroeg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:35:31 #48
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86955575
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja dat probeert de NS al een tijdje, maar er werkt een niet nader te noemen gemeente tegen... :')
Toch niet Staphorst?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 20:36:12 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86955605
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Toch niet Staphorst?
Daar mogen alleen op zondag treinen stoppen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:39:43 #50
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86955786
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Daar mogen alleen op zondag treinen stoppen.
En wat als ProRail een rits geluidsschermen plaatst, houdt die onzalige NIMBY-gemeente dan op met steigeren?
pi_86955968
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Toch niet Staphorst?
Nooit iets gehoord over het gezeik om Hoogeveen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86955976
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En wat als ProRail een rits geluidsschermen plaatst, houdt die onzalige NIMBY-gemeente dan op met steigeren?
Wat denk je zelf? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:44:25 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86956002
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:57 schreef o.us het volgende:
Wie werken hier eigenlijk bij de NS als conducteur / machinist?
Volgens mij niemand.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86956140
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:35 schreef Duvel het volgende:

[..]


Tering, zo vroeg.
Jep. Lekker vroeg treinen. :'')
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:49:04 #55
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86956209
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:43 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nooit iets gehoord over het gezeik om Hoogeveen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus nog een droevigere gemeente dan Staphorst... :|W
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:57:31 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86956610
Staphorst wilde toch helemaal geen treinverkeer op zondag i.v.m. de zondagsrust?

Dat Hoogeveen (nog steeds) een IC-station is komt door die Jan Mastwijk... :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:58:13 #57
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86956651
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:35 schreef Duvel het volgende:

[..]


Tering, zo vroeg.
Ik heb donderdag een 05:30-13:30 dienst. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:03:05 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86956887
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb donderdag een 05:30-13:30 dienst. ;)
Ja, maar van trdl verwacht je dat eerder dan van de AH to Go. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86956910
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:03 schreef Duvel het volgende:

[..]


Ja, maar van trdl verwacht je dat eerder dan van de AH to Go. :')
.. De to go gaat om 6 uur al open. ;') En zelfs dan staan er mensen buiten te wachten.
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:19:21 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86957801
De laatste keer dat ik op dat onzalige tijdstip op Utrecht Centraal was, was na nachtdienst of zo. :r
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 21:25:57 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86958234
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:57 schreef James1988 het volgende:
Staphorst wilde toch helemaal geen treinverkeer op zondag i.v.m. de zondagsrust?
Dat was juist de grap :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86958297
tvp'tje (*werkt nog met oude layout)


De Olympische 4201 staat op 2 december 2009 samen met een onbekend gebleven ICM-IV vertrekgereed als IC 1554 te Deventer naar Amsterdam Centraal. Op de achtergrond het fraaie oude stationsgebouw dat uit 1914 dateert. In 2008 is over spoor 1 een noodperron geplaatst, waardoor er meer perroncapaciteit is om vertrekkende, aankomende en vertraagde treinen te verwerken, zonder daar de doorgaande sporen 3 en 4 voor te hoeven worden gebruikt. In 2011 ondergaat station Deventer een grootschalige modernisering.
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:29:26 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86958403
Jammer toch van die schele deurenbeplakkers. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86958676
Gaat dat seinhuis er ook aan eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:36:34 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86958814
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat dat seinhuis er ook aan eigenlijk?
Hopelijk wel die godsgruwelijke uitbouw.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86958946
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:36 schreef Duvel het volgende:

[..]


Hopelijk wel die godsgruwelijke uitbouw.
Ja dat is lelijk idd. Maar dan kan je net zo goed dat hele ding platgooien :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:10:57 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86960694
Neuh, da's nog wel kenmerkend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86961037
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:10 schreef Duvel het volgende:
Neuh, da's nog wel kenmerkend.
Hoe stel je je dat voor dan? Die uitbouw weghalen en het gat weer dichtmetselen voordat de hele boel in stort? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86961876
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe stel je je dat voor dan? Die uitbouw weghalen en het gat weer dichtmetselen voordat de hele boel in stort? :?
Plaats er een lift in voor perron 1 :P
dag
pi_86962072
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:03 schreef Crientj het volgende:

[..]

.. De to go gaat om 6 uur al open. ;') En zelfs dan staan er mensen buiten te wachten.
Zelfs voor de Kiosk in Emn staan er dan al mensen. Vanochtend ging ik om 05:50 open en zelfs dat was sommigen nog te laat.
Hooray for beer.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:39:13 #71
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86962185
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Waarom is iedereen toch zo negatief over de Trein Reis Winkel?
Nee, hoor Greavy niet iedereen, ik ben uiterst tevreden over hun service, je moet er wel even persoonlijk naar toe gaan imho. Dan kun je toelichten wat je wilt en waar de haken en ogen zitten, als je dat netjes doet luisteren ze naar je en zijn ze erg dankbaar! Ik heb zo 2x supergoedkoop naar Warschau gereist ver voor de officiele datum dat de kaartjes op de markt vrij komen. Dat is hun kracht, kaartjes voor SPAR-preise bemachtigen.
Ik had graag een fotootje van vandaag geplaatst maar usb-ding werkt niet en het kabeltje is weg :(

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 28-09-2010 22:46:40 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86962194
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:36 schreef Zyron het volgende:

[..]

Zelfs voor de Kiosk in Emn staan er dan al mensen. Vanochtend ging ik om 05:50 open en zelfs dat was sommigen nog te laat.
Noof! :W
Maar sommige mensen zijn gewoon stom.
pi_86962390
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:36 schreef Zyron het volgende:

[..]

Zelfs voor de Kiosk in Emn staan er dan al mensen. Vanochtend ging ik om 05:50 open en zelfs dat was sommigen nog te laat.
Glijdende schaal he :P ga je een keer eerder open dan staat voortaan daar de standaard }:|
pi_86962960
Crientj! :)

Yreal: Ja, klopt. Alleen opent er normaal elke week weer iemand anders dus beter wennen ze er niet aan. :P
Hooray for beer.
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:01:34 #75
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86963441
ff hulp gevraagd, waar is dit?

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86963511
ik gok richting limburg
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:04:35 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86963566
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:03 schreef Yreal het volgende:
ik gok richting limburg
ehm ik had graag een iets preciezere locatie gehad maar cool dat je meedenkt! thx *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86963946
Als ik meer wist had ik je het vertelt :*
pi_86965151
Wat heb je nog meer voor info? Het is een Google Streetview-plaat, zie slechte stitches. En het is vlakbij een splitsing waarbij beide samenkomende sporen geëlectrificeerd zijn. De splitsingen bij Eindhoven en SIttard zijn het alvast niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:47:16 #80
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86965251
Boxtel en Vught ook niet

Tilburg ook niet trouwens :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86965377
nee, en heel veel andere splitsingen ook niet. Zin beide lijnen wel in gebruik eigenlijk? Of misschien ergens een goederen-afsplitsing? Harderwijk is het ook niet. Bergen op ZOom ook niet. Meeste van die raccordementen zijn toch nt geëlectrificeerd :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86966608
w/
pi_86967194
Omdat ik heel nodig moest zeiken verbleef ik een half uur op station Geldermalsen net. Kutsprinter zonder WC, ik mis DD-AR ;(

Wel een NS-faal meegemaakt. De 6000 en de 16000 moesten gekoppeld worden, maar dat lukte niet echt, daardoor zijn de reizigers zeker 10x door elkaar gehusseld en liepen ze 15min vertraging op :')
Kunnen ze dan niet gewoon los rijden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 29 september 2010 @ 01:21:15 #84
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86967785
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:01 schreef bork het volgende:
ff hulp gevraagd, waar is dit?

[ afbeelding ]
Ik zit te twijfelen tussen Geldrop en Maarheeze.
pi_86968873
quote:
Op woensdag 29 september 2010 01:21 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zit te twijfelen tussen Geldrop en Maarheeze.
Maarheeze is het niet.
  woensdag 29 september 2010 @ 07:27:30 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86969066
quote:
Op woensdag 29 september 2010 00:49 schreef Ascendancy het volgende:
Omdat ik heel nodig moest zeiken verbleef ik een half uur op station Geldermalsen net. Kutsprinter zonder WC, ik mis DD-AR ;(

Wel een NS-faal meegemaakt. De 6000 en de 16000 moesten gekoppeld worden, maar dat lukte niet echt, daardoor zijn de reizigers zeker 10x door elkaar gehusseld en liepen ze 15min vertraging op :')
Kunnen ze dan niet gewoon los rijden?
Een SLT daar?
Als je een SGMm-II en SGMm-III hebt, moet je naar de SGMm-III gaan, want de tweetjes hebben geen plee. Vind ik ook belachelijk :?
  woensdag 29 september 2010 @ 07:47:01 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86969167
aanbieding: "20 jaar Duitse eenheid"

quote:
Feiern und sparen: Mit dem Angebot „20 Jahre Deutsche Einheit“ für 20 Euro das ganze Land bereisen

Verkauf am 2. und 3. Oktober • Solange der Vorrat reicht • Einfache Fahrt, 2. Klasse, auch im ICE

(Berlin, 28. September 2010) Zum 20. Jahrestag der Deutschen Einheit macht die Deutsche Bahn ihren Kunden ein besonderes Angebot. Zum Preis von 20 Euro können Bahnreisende preisgünstig quer durch Deutschland reisen. Das Ticket gilt für eine beliebig weite einfache Fahrt in der 2. Klasse im Intercity, Eurocity und ICE. Es ist zuggebunden und kann für Fahrten im Zeitraum vom 3. bis
23. Oktober genutzt werden. Verkauft wird das Ticket ausschließlich am 2. und
3. Oktober solange der Vorrat reicht.
„Mit dem Aktionsangebot ‚20 Jahre Deutsche Einheit’ wollen wir Jung und Alt für grenzenloses Reisen mit der Deutschen Bahn begeistern und gleichzeitig an das historische Ereignis erinnern“, begründet Ulrich Homburg, Vorstand Personenverkehr der Deutschen Bahn das Angebot. „Dem spontanen Besuch bei Verwandten und Freunden steht damit nichts mehr im Wege.“

Das Aktionsangebot ist überall erhältlich, wo es Fahrkarten gibt, und auf http://www.bahn.de. Ermäßigungen für Mitreisende oder kostenlose Kindermitnahme sowie Umtausch, Erstattung und Übergang in die 1. Klasse sind ausgeschlossen. Die City Night Line-Züge können gegen Aufpreis genutzt werden. Das Ticket gilt bis 10 Uhr des Folgetages.
http://www.bahn.de/p/view/angebot/aktio ... nheit_LZ01

Kort: Allen op 2 en 3 oktober (dag van de Duitse eenheid) is een speciale aanbieding via bahn.de, bij de kaart-automaten en bij de service-balie verkrijgbaar. Voor slechts 20 euro tussen 3 oktober en 23 oktober kun je met deze kaartje een rit door heel Duitsland met elke trein maken, maar het is alleen geldig op geboekte treinen (treinbinding) en op is op. Zoals de muurval-speciaal zijn de contingenten gewoon duidelijk hoger als gewone Sparpreise en voor bijna elke trein verkrijgbaar, als je snel bent.
  woensdag 29 september 2010 @ 08:09:25 #88
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86969308
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:01 schreef bork het volgende:
ff hulp gevraagd, waar is dit?

[ afbeelding ]
Mooi, hoef ik het niet meer te vragen.
  woensdag 29 september 2010 @ 08:15:01 #89
311224 BroodjeKroket
Broodje Kroket met Friet!
pi_86969366
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:01 schreef bork het volgende:
ff hulp gevraagd, waar is dit?

[ afbeelding ]
http://maps.google.nl/?ie(...)p=12,236.93,,0,-0.35
  woensdag 29 september 2010 @ 08:47:40 #90
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86969802
Thanks.
  woensdag 29 september 2010 @ 09:06:58 #91
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86970150
quote:
Op woensdag 29 september 2010 07:47 schreef greavy het volgende:
aanbieding: "20 jaar Duitse eenheid"
[..]

http://www.bahn.de/p/view/angebot/aktio ... nheit_LZ01

Kort: Allen op 2 en 3 oktober (dag van de Duitse eenheid) is een speciale aanbieding via bahn.de, bij de kaart-automaten en bij de service-balie verkrijgbaar. Voor slechts 20 euro tussen 3 oktober en 23 oktober kun je met deze kaartje een rit door heel Duitsland met elke trein maken, maar het is alleen geldig op geboekte treinen (treinbinding) en op is op. Zoals de muurval-speciaal zijn de contingenten gewoon duidelijk hoger als gewone Sparpreise en voor bijna elke trein verkrijgbaar, als je snel bent.
Toch eens een lang weekendje Berlijn gaan overwegen, dit laat zich doen. :9

Moet ik wel zaterdag in de haast naar Geilenkirchen rijden om daar uit de automaat een ticket te trekken. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_86970316
quote:
Op woensdag 29 september 2010 07:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Een SLT daar?
Als je een SGMm-II en SGMm-III hebt, moet je naar de SGMm-III gaan, want de tweetjes hebben geen plee. Vind ik ook belachelijk :?
Ik wist niet dat die 3tjes wel een plee hadden. Maar ik zat in een 2-tje. En het was maar 1 stel. Staan om 11 uur in de trein :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 29 september 2010 @ 09:15:48 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86970322
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe stel je je dat voor dan? Die uitbouw weghalen en het gat weer dichtmetselen voordat de hele boel in stort? :?
Bouwers kunnen daar heel mooie oplossingen voor verzinnen en het op een acceptabele manier dicht maken denk ik. Een soort restauratie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 29 september 2010 @ 09:29:46 #94
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86970615
thx!
quote:
thx!
Helaas was Jdude me voor, maar heel tof! ^O^
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 29 september 2010 @ 10:14:59 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_86971722
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:10 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Heeft vast weer te maken met de Sneltrein Amsterdam C - Dordrecht - Breda.

Den Haag Laan van NOI zal dan ook een IC-station worden, evenals Heemstede-Aerdenhout.
Nee, dat zijn Sneltreinstations en dat blijft in zeker zin gewoon zo. Want wat is nu feitelijk het plan:

1. Alle bestaande IC's Amsterdam-Den Haag-Rotterdam worden afgeschaft.
2. In plaats daarvan komen er 4 sneltreinen per uur (waarvan twee doorgaan als stopper naar Vlissingen).
3. Bij gebrek aan iets beters noemt NS alle sneltreinen voortaan Intercity.
pi_86973503
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:14 schreef ReisT het volgende:

3. Bij gebrek aan iets beters noemt NS alle sneltreinen voortaan Intercity.
dat is zo'n beetje ieder jaar een "vernieuwing" sinds 2001 of zo :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86973533
Oh Crientj stond vanochtend heel uitgeslapen (eh hum :') ) koffiebekers bij te vullen :D na drie minuten zwaaien voor het raam ben ik maar naar mijn trein gelopen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 14:14:47 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86979746
Bewaar je laatste spoorboekje maar goed.

http://www.locov.nl/actue(...)tspoorboekjepdf.aspx
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86980085
mja, was al bekend inderdaad. Die digitale tabellen op de webstite heb je natuurlijk ook geen fluit aan. Het gaat er juist om dat de informatie DIRECT en zonder hulpmiddelen toegankelijk is. Maar als men gewoon lekker de dienstregeling dermate vaak en onregelmatig verneukt dat het spoorboekje soms al achterhaaldf is als het bij de drukker vandaan komt, dan neemt de belangstelling vanzelf wel af ja 8)7 Digitale tabellen op een website zijn daarvoor geen enkel alternatief natuurlijk. Iedereen is dat over 5 jaar ook weer vergeten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 14:33:24 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86980483
Tja, mensen zonder internet (die zijn er, en niet alleen zwarte kousen) hebben dik pech.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86980625
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
pi_86980732
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86980904
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:49:37 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86981126
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
mja, was al bekend inderdaad. Die digitale tabellen op de webstite heb je natuurlijk ook geen fluit aan. Het gaat er juist om dat de informatie DIRECT en zonder hulpmiddelen toegankelijk is.
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)

quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86981163
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan *O*
Haha, de afgelopen jaren kocht ik er altijd minstens 3. (Ook voor anderen).
pi_86981204
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:51:22 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86981214
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)
[..]

Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
Of breng een afgeslankte versie uit, zonder al die tekstuele onzin: alleen tabellen, en klaar.

Probleem is natuurlijk dat die tabellen door alle uitzonderingen zo onmogelijk uitgebreid zijn geworden, dat ook zo'n spoorboekje nog 1000 pagina's telt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86981261
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
  woensdag 29 september 2010 @ 14:55:15 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86981379
Spoorboekjes zijn al jaren te saai, niet in het minst door de saaie kaften. In de jaren '90 werden kunstenaars uitgenodigd om een ontwerp te maken, de laatste jaren stonden er nietszeggende NS-stockfoto's op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86981485
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
pi_86981498
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)
Ja, 60 cm dik en voor een godsvermogen aan papier en inkt. Lekker milieubewust bedrijf die NS :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86981549
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
Gast, zit niet zo te trollen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86981978
Ik trol helemaal niet, hoe kom je daar bij :S
  woensdag 29 september 2010 @ 15:22:07 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86982303
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:58 schreef Socios het volgende:
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86982452
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:22 schreef Duvel het volgende:
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
  woensdag 29 september 2010 @ 15:29:55 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86982621
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:25 schreef Socios het volgende:

[..]

De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
Ik heb het over de kaft.

Die proef met rode en blauwe arceringen zoog inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86984657
de kaft is ongeveer het minst relevante deel ervan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86985226
quote:
109 Teletekst wo 29 sep
***************************************
NS wil af van papieren spoorboekje

***************************************
` De NS wil het papieren spoorboekje
afschaffen.Vanaf volgend jaar kan
reisinformatie alleen in digitale vorm
en bij loketten worden opgevraagd.

Landelijke consumentenorganisaties en
het ministerie van Verkeer moeten nog
wel instemmen met het plan.Het 130 jaar
oude spoorboekje verkoopt steeds minder
goed.Vooral verzamelaars en werknemers
van de NS schaffen het nog aan.Van de
reizigers gebruikt één procent het
gedrukte exemplaar nog regelmatig.


Volgens de NS zijn er alternatieven
genoeg om aan reisinformatie te komen.
De nieuwe digitale versie moet de
treintijden overzichtelijker weergeven.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Tuurlijk joh :')

What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 16:26:41 #119
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86985343
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86985359
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv

quote:
China is de allersnelste wat treinen betreft. Op het traject Shanghi - Ganzou werd met een nieuw model trein een recordsnelheid gehaald van maar liefst 416,6 kilometer per uur.
:') De media. Mja. :') .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86985407
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk joh :')

What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
Tuurlijk, duh. Dat heb je toch zelf ook wel door.
pi_86985432
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 16:33:08 #123
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86985633
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
Yup. Heb je het eindelijk door?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86985659
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]

:') De media. Mja. :') .
:D :') :D

TGV's gingen 20 jaar geleden al 500+ :|W
pi_86986229
quote:
In 2009 zijn
70.OOO spoorboekjes gedrukt waarvan er nog maar 18.000 daadwerkelijk voor de volle prijs
zijn verkocht.
Oh, voor de volle prijs. Ja, dan moet je niet al je voordeelurenkaarthouders een bon geven waarmee ze die andere 52.000 spoorboekjes met 40 % korting gekocht hebben, en vervolgens zeggen dat er maar 18000 verkocht zijn 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86986381
Dat staat er niet. Er staat dat er 70.000 gedrukt zijn. En niet dat dus de overige 52.000 daadwerkelijk verkocht zijn.
pi_86986402
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Yup. Heb je het eindelijk door?
Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 17:23:52 #128
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86987526
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.
Ik ben vandaag vrij. Ik spreek op persoonlijke titel.

Maar jezus man, je lijkt wel een bejaarde die maar doorbriest over dat hij het tientje van Lieftink nooit heeft gekregen. Point made, get over it.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86988248
Inderdaad, Fles lijkt wel de standaard NL´er die non stop alleen maar kan klagen over werkelijk alles. Alles wordt duurder, op vele fronten wordt je inderdaad gewoon genaaid waar je bij staat, maar ja face it, so it be.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:47:43 #130
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86988392
Godsamme, wat is dat SLT-materieel (bedankt Duvel voor deze benamingenkennis O+ ) enorme TROEP! Ze gaan constant stuk. Zijn ze in elkaar gezet door een stel triangeljosti's ofzo? In twee weken tijd tel ik defecte slet nummer 5.

:r
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86989035
Mja. Sorry -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 18:22:30 #132
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86989628
:*
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86989881
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Godsamme, wat is dat SLT-materieel (bedankt Duvel voor deze benamingenkennis O+ ) enorme TROEP! Ze gaan constant stuk. Zijn ze in elkaar gezet door een stel triangeljosti's ofzo? In twee weken tijd tel ik defecte slet nummer 5.
Hey. _O-

Ben het volledig met je eens, hoor. Lightrailmaterieel sowieso. :')
pi_86990039
Ik heb nog NOOIT in een SLT gezeten die kapot was of ging.

Ik heb wel 3 keer in een SLT gezeten en dat had 4 keer kunnen zijn, maar, u raadt het al O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86990186
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!

Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets? :D
  woensdag 29 september 2010 @ 18:40:34 #136
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990264
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog NOOIT in een SLT gezeten die kapot was of ging.

Ik heb wel 3 keer in een SLT gezeten en dat had 4 keer kunnen zijn, maar, u raadt het al O-)
Nog nul keer een storing gehad. Nul uit pakweg 8 ā 10 (ik houd treinritten niet nauwkeurig bij)...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:41:44 #137
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990313
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:42:21 #138
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990328
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!

Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets? :D
Klopt.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:44:23 #139
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990394
quote:
Op woensdag 29 september 2010 06:06 schreef Crientj het volgende:

[..]

Maarheeze is het niet.
Heb ik toch bijna goed gegokt...
pi_86990428
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...
Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd. :)

Het kan prima dat ´ie er nu anders over denkt. En blijkbaar veel treinreizigers dus, verklaart die 1% die het Spoorboekje nog gebruikt.

Erg jammer, dat wel. Het is (voor mij) puur hopen dat het Spoorboekje toch gewoon uitkomt.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:46:14 #141
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990452
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Inderdaad, Fles lijkt wel de standaard NL´er die non stop alleen maar kan klagen over werkelijk alles. Alles wordt duurder, op vele fronten wordt je inderdaad gewoon genaaid waar je bij staat, maar ja face it, so it be.
Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.

Ik ben wel benieuwd of je dan nog steeds de Britse mentaliteit (stiff upper lip, red.) behoudt...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:47:19 #142
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990494
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:45 schreef Socios het volgende:

[..]

Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd. :)

Het kan prima dat ´ie er nu anders over denkt. En blijkbaar veel treinreizigers dus, verklaart die 1% die het Spoorboekje nog gebruikt.

Erg jammer, dat wel. Het is (voor mij) puur hopen dat het Spoorboekje toch gewoon uitkomt.
Ik zit zelf te denken om de vormgeving van de huidige vertrekborden radicaal aan te passen...
pi_86990516
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh Crientj stond vanochtend heel uitgeslapen (eh hum :') ) koffiebekers bij te vullen :D na drie minuten zwaaien voor het raam ben ik maar naar mijn trein gelopen :P
xD! Had op het raam geklopt, ik heb dus echt niet naar buiten gekeken. :')
pi_86990596
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.

Ik ben wel benieuwd of je dan nog steeds de Britse mentaliteit (stiff upper lip, red.) behoudt...
Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:50:47 #145
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990638
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]

:') De media. Mja. :') .
Tja, journalisten worden tegenwoordig geterroriseerd door strikte eindtijden, feiten verifiëren wordt steeds minder gedaan...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:52:14 #146
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990691
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.
Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?
pi_86990704
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86990769
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?
Nee omdat het gebied waarvoor ik werk dan weer in Friesland ligt. En ik krijg 100% reiskosten vergoeding + daarbij eigenlijk al mn prive reizen ook vergoed (want OV jaarkaart) + ik kan effectief werken in de trein. Per dag dat ik naar kantoor moet is dat 4 uur werken in de trein, ideaal.
pi_86990849
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Hou der nou maar over op okee }:|
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 18:58:20 #150
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990901
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Ik vind de vertrekstaten op de stations lang niet zo overzichtelijk.

Het is een rommelige brij met mitsen en maren en ik mis ook aankomsttijden.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:58:29 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86990908
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!

Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets? :D
Moet je eens langer dan 5 minuten blijven zitten. Dat heeft niemand getest op Utrecht Centraal destijds...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')