abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86980625
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
pi_86980732
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86980904
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:49:37 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86981126
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
mja, was al bekend inderdaad. Die digitale tabellen op de webstite heb je natuurlijk ook geen fluit aan. Het gaat er juist om dat de informatie DIRECT en zonder hulpmiddelen toegankelijk is.
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)

quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86981163
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan *O*
Haha, de afgelopen jaren kocht ik er altijd minstens 3. (Ook voor anderen).
pi_86981204
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:51:22 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86981214
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)
[..]

Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
Of breng een afgeslankte versie uit, zonder al die tekstuele onzin: alleen tabellen, en klaar.

Probleem is natuurlijk dat die tabellen door alle uitzonderingen zo onmogelijk uitgebreid zijn geworden, dat ook zo'n spoorboekje nog 1000 pagina's telt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86981261
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
  woensdag 29 september 2010 @ 14:55:15 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86981379
Spoorboekjes zijn al jaren te saai, niet in het minst door de saaie kaften. In de jaren '90 werden kunstenaars uitgenodigd om een ontwerp te maken, de laatste jaren stonden er nietszeggende NS-stockfoto's op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86981485
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
pi_86981498
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)
Ja, 60 cm dik en voor een godsvermogen aan papier en inkt. Lekker milieubewust bedrijf die NS :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86981549
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
Gast, zit niet zo te trollen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86981978
Ik trol helemaal niet, hoe kom je daar bij :S
  woensdag 29 september 2010 @ 15:22:07 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86982303
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:58 schreef Socios het volgende:
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86982452
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:22 schreef Duvel het volgende:
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
  woensdag 29 september 2010 @ 15:29:55 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86982621
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:25 schreef Socios het volgende:

[..]

De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
Ik heb het over de kaft.

Die proef met rode en blauwe arceringen zoog inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86984657
de kaft is ongeveer het minst relevante deel ervan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86985226
quote:
109 Teletekst wo 29 sep
***************************************
NS wil af van papieren spoorboekje

***************************************
` De NS wil het papieren spoorboekje
afschaffen.Vanaf volgend jaar kan
reisinformatie alleen in digitale vorm
en bij loketten worden opgevraagd.

Landelijke consumentenorganisaties en
het ministerie van Verkeer moeten nog
wel instemmen met het plan.Het 130 jaar
oude spoorboekje verkoopt steeds minder
goed.Vooral verzamelaars en werknemers
van de NS schaffen het nog aan.Van de
reizigers gebruikt één procent het
gedrukte exemplaar nog regelmatig.


Volgens de NS zijn er alternatieven
genoeg om aan reisinformatie te komen.
De nieuwe digitale versie moet de
treintijden overzichtelijker weergeven.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Tuurlijk joh :')

What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 16:26:41 #119
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86985343
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86985359
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv

quote:
China is de allersnelste wat treinen betreft. Op het traject Shanghi - Ganzou werd met een nieuw model trein een recordsnelheid gehaald van maar liefst 416,6 kilometer per uur.
:') De media. Mja. :') .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86985407
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk joh :')

What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
Tuurlijk, duh. Dat heb je toch zelf ook wel door.
pi_86985432
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 16:33:08 #123
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86985633
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
Yup. Heb je het eindelijk door?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86985659
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]

:') De media. Mja. :') .
:D :') :D

TGV's gingen 20 jaar geleden al 500+ :|W
pi_86986229
quote:
In 2009 zijn
70.OOO spoorboekjes gedrukt waarvan er nog maar 18.000 daadwerkelijk voor de volle prijs
zijn verkocht.
Oh, voor de volle prijs. Ja, dan moet je niet al je voordeelurenkaarthouders een bon geven waarmee ze die andere 52.000 spoorboekjes met 40 % korting gekocht hebben, en vervolgens zeggen dat er maar 18000 verkocht zijn 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86986381
Dat staat er niet. Er staat dat er 70.000 gedrukt zijn. En niet dat dus de overige 52.000 daadwerkelijk verkocht zijn.
pi_86986402
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Yup. Heb je het eindelijk door?
Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 17:23:52 #128
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86987526
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.
Ik ben vandaag vrij. Ik spreek op persoonlijke titel.

Maar jezus man, je lijkt wel een bejaarde die maar doorbriest over dat hij het tientje van Lieftink nooit heeft gekregen. Point made, get over it.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86988248
Inderdaad, Fles lijkt wel de standaard NL´er die non stop alleen maar kan klagen over werkelijk alles. Alles wordt duurder, op vele fronten wordt je inderdaad gewoon genaaid waar je bij staat, maar ja face it, so it be.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:47:43 #130
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86988392
Godsamme, wat is dat SLT-materieel (bedankt Duvel voor deze benamingenkennis O+ ) enorme TROEP! Ze gaan constant stuk. Zijn ze in elkaar gezet door een stel triangeljosti's ofzo? In twee weken tijd tel ik defecte slet nummer 5.

:r
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86989035
Mja. Sorry -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 18:22:30 #132
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86989628
:*
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86989881
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Godsamme, wat is dat SLT-materieel (bedankt Duvel voor deze benamingenkennis O+ ) enorme TROEP! Ze gaan constant stuk. Zijn ze in elkaar gezet door een stel triangeljosti's ofzo? In twee weken tijd tel ik defecte slet nummer 5.
Hey. _O-

Ben het volledig met je eens, hoor. Lightrailmaterieel sowieso. :')
pi_86990039
Ik heb nog NOOIT in een SLT gezeten die kapot was of ging.

Ik heb wel 3 keer in een SLT gezeten en dat had 4 keer kunnen zijn, maar, u raadt het al O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86990186
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!

Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets? :D
  woensdag 29 september 2010 @ 18:40:34 #136
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990264
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog NOOIT in een SLT gezeten die kapot was of ging.

Ik heb wel 3 keer in een SLT gezeten en dat had 4 keer kunnen zijn, maar, u raadt het al O-)
Nog nul keer een storing gehad. Nul uit pakweg 8 ā 10 (ik houd treinritten niet nauwkeurig bij)...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:41:44 #137
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990313
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:42:21 #138
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990328
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!

Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets? :D
Klopt.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:44:23 #139
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990394
quote:
Op woensdag 29 september 2010 06:06 schreef Crientj het volgende:

[..]

Maarheeze is het niet.
Heb ik toch bijna goed gegokt...
pi_86990428
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...
Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd. :)

Het kan prima dat ´ie er nu anders over denkt. En blijkbaar veel treinreizigers dus, verklaart die 1% die het Spoorboekje nog gebruikt.

Erg jammer, dat wel. Het is (voor mij) puur hopen dat het Spoorboekje toch gewoon uitkomt.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:46:14 #141
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990452
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Inderdaad, Fles lijkt wel de standaard NL´er die non stop alleen maar kan klagen over werkelijk alles. Alles wordt duurder, op vele fronten wordt je inderdaad gewoon genaaid waar je bij staat, maar ja face it, so it be.
Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.

Ik ben wel benieuwd of je dan nog steeds de Britse mentaliteit (stiff upper lip, red.) behoudt...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:47:19 #142
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990494
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:45 schreef Socios het volgende:

[..]

Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd. :)

Het kan prima dat ´ie er nu anders over denkt. En blijkbaar veel treinreizigers dus, verklaart die 1% die het Spoorboekje nog gebruikt.

Erg jammer, dat wel. Het is (voor mij) puur hopen dat het Spoorboekje toch gewoon uitkomt.
Ik zit zelf te denken om de vormgeving van de huidige vertrekborden radicaal aan te passen...
pi_86990516
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh Crientj stond vanochtend heel uitgeslapen (eh hum :') ) koffiebekers bij te vullen :D na drie minuten zwaaien voor het raam ben ik maar naar mijn trein gelopen :P
xD! Had op het raam geklopt, ik heb dus echt niet naar buiten gekeken. :')
pi_86990596
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.

Ik ben wel benieuwd of je dan nog steeds de Britse mentaliteit (stiff upper lip, red.) behoudt...
Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:50:47 #145
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990638
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]

:') De media. Mja. :') .
Tja, journalisten worden tegenwoordig geterroriseerd door strikte eindtijden, feiten verifiëren wordt steeds minder gedaan...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:52:14 #146
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990691
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.
Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?
pi_86990704
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86990769
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?
Nee omdat het gebied waarvoor ik werk dan weer in Friesland ligt. En ik krijg 100% reiskosten vergoeding + daarbij eigenlijk al mn prive reizen ook vergoed (want OV jaarkaart) + ik kan effectief werken in de trein. Per dag dat ik naar kantoor moet is dat 4 uur werken in de trein, ideaal.
pi_86990849
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Hou der nou maar over op okee }:|
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 18:58:20 #150
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990901
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Ik vind de vertrekstaten op de stations lang niet zo overzichtelijk.

Het is een rommelige brij met mitsen en maren en ik mis ook aankomsttijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')