Lijnfolder per regio.. Is dat niet meer werk om te maken en drukken? En worden die folders gratis of betaald?quote:Op donderdag 30 september 2010 06:24 schreef greavy het volgende:
Digitaal spoorboekje
De NS wil af van het gedrukte spoorboekje, omdat hij soms al verouderd is voordat het is verschenen. Wel wil NS een digitaal spoorboekje uitbrengen voor de kleine groep klanten die hechten aan het spoorboekje. Dat houd in dat de tabellen die normaal in het spoorboekje staan, op internet worden geplaatst. Het 'digitale spoorboekje' kan ook dienen als catalogus en naslagwerk en wordt jaarlijks van een update voorzien. Naast het digitale spoorboekje komen er lijnfolders met treintijden voor een specifieke regio. Deze zullen beschikbaar komen op de grotere NS stations.
Dag lieverd, verveel je je?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Op een station.
[zich uit de voeten maakt uit dit topic]
Zeker welquote:Op donderdag 30 september 2010 09:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Lijnfolder per regio.. Is dat niet meer werk om te maken en drukken?
Gouda, bij het spoor van de trein naar Alphen a/d Rijn misschien?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:25 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand waar deze foto is genomen?
[ afbeelding ]
lijkt me niet. Het probleem is dat wissel dat je rechtsboven ziet.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Gouda, bij het spoor van de trein naar Alphen a/d Rijn misschien?
Den Haag Centraal:quote:Op donderdag 30 september 2010 11:25 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand waar deze foto is genomen?
[ afbeelding ]
Wat een aap zegquote:Op donderdag 30 september 2010 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
Trein halen?
[Video] Man bungelt aan raam rijdende trein
Dat zou je ook eens moeten bijhouden ja. Hoeveel namen er inmiddels bij die handtekening horenquote:Op donderdag 30 september 2010 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, nog stuitender vindt ik eigenlijk dat de brief weer lekker vreemd ondertekend is.
Nou ja dat snap ik maar het woord extra, wat heb je naast je kaartje nog op te sturen?quote:Op donderdag 30 september 2010 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
vreemd, ik hoor dat inderdaad vaker, dat ze zelf de meegestuurde vervoerbewijzen kwijtraken en dan de klant de schuld geven. Is mij zelf overigens nog nooit gebeurd, ik heb altijd gewoon mn geld gekregen. Al duurde het soms wat langer dan de streeftijd.
Dat dichtsabbelen lukt mij trouwens ook iedere keer gewoon goed![]()
Tot slot krijg ik tegenwoordig geen brieven meer, maar emailtjes
dat gaat over railrunners, fietskaartjes, ICE-toeslagen and the likequote:Op donderdag 30 september 2010 14:21 schreef bork het volgende:
[..]
Nou ja dat snap ik maar het woord extra, wat heb je naast je kaartje nog op te sturen?
Maar die waren er niet, volgens mijquote:Op donderdag 30 september 2010 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat gaat over railrunners, fietskaartjes, ICE-toeslagen and the like
Dudequote:Op donderdag 30 september 2010 14:28 schreef bork het volgende:
[..]
Maar die waren er niet, volgens mij
Ik bewaar die pdf'jes wel van ze maar net niet deze, ik heb nog wel de link naar het e-ticket en de datum en de prijs, heb ik daar nog wat aan?
Het beangstigt mij een beetje om in de oneindige molen van de NS terecht te komen, ze gaan nu weer een nieuwe brief sturen want dit kan niet per telefoon/mail [dikke zucht]![]()
![]()
Einde discussie.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:58 schreef bork het volgende:
ik heb al keurig het geld teruggekregen
Geldermalsen is niks vergeleken met Lage Zwaluwe, dat is pas een helquote:Op woensdag 29 september 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een hel![]()
Ik nodig je uit samen met mij een overstap richting Dordrecht te missen op station Geldermalsen in de avonduren![]()
![]()
Zeikerdsquote:Op donderdag 30 september 2010 14:41 schreef Gutz het volgende:
[..]
Geldermalsen is niks vergeleken met Lage Zwaluwe, dat is pas een hel
Idem: Venray.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zeikerds![]()
3 kwartier op Marienberg wachten is niet grappig, want daar is HELEMAAL niks te beleven.
Daar heb je tenminste nog een cola automaat, zelfs dat heb je op LZ nietquote:Op donderdag 30 september 2010 14:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zeikerds![]()
3 kwartier op Marienberg wachten is niet grappig, want daar is HELEMAAL niks te beleven.
Die is inmiddels weggehaaldquote:Op donderdag 30 september 2010 15:15 schreef Gutz het volgende:
[..]
Daar heb je tenminste nog een cola automaat, zelfs dat heb je op LZ niet
De trein stopte, wegens storing of zo. Het was in ieder geval niet vrijwillig.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
welke idioot stapt daar dan ook uit?
Klarenbeekquote:Op donderdag 30 september 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Gaan we nu alle stations oplepelen die buiten de bebouwde kom van dorpen liggen?
Den Haag Centraal natuurlijkquote:Op donderdag 30 september 2010 11:25 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand waar deze foto is genomen?
[ afbeelding ]
Dronrijp natuurlijk. Je ziet er alleen maar weilandenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Gaan we nu alle stations oplepelen die buiten de bebouwde kom van dorpen liggen?
Och jee, daar hebben we meneer de allesweterquote:
Timelapse filmpjes ;Dquote:Op donderdag 30 september 2010 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Maat van me heeft eens een dagje de cam in de vensterbank gezet op zijn werk
Visvliet.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Gaan we nu alle stations oplepelen die buiten de bebouwde kom van dorpen liggen?
daar is weinig station meer te zienquote:
Leuk ja. Je kan zo ook goed zien hoe verschillend in lengte de noordoost-treinen zijn.quote:
Wat voor dubbelzinnige opmerkingen verwacht je na zo'n zin?quote:Op donderdag 30 september 2010 14:57 schreef Crientj het volgende:
Dichtsabbelen van die dingen is zooo smerig. Gelukkig doet Dennis dat steeds
Maar wie gaat er dan ook in een trein zitten die na Dordrecht overal stoptquote:Op donderdag 30 september 2010 14:41 schreef Gutz het volgende:
[..]
Geldermalsen is niks vergeleken met Lage Zwaluwe, dat is pas een hel
Ik doe dat wel hoor. Het is vaak sneller als de IC als je die niet kan halen of net gemist hebt.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar wie gaat er dan ook in een trein zitten die na Dordrecht overal stopt
En wat moet je op lage zwaluwe. Ben je daar, moet je nog 5km fietsen naar het dichtstbijzijnde huis.
Verbaasd me ook altijd dat ze bij vertragingen rond Dordrecht altijd "tussen lage zwaluwe en Dordrecht" omroepen zelfs als de vertraging alleen invloed heeft richting Roosendaal en niet richting Breda.
tof filmpje. op 3:24 komt een goederentrein.... huh, volgens mij zijn we verkeerd gereden! hop, paar tellen later weer terugquote:Op donderdag 30 september 2010 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Maat van me heeft eens een dagje de cam in de vensterbank gezet op zijn werk
Veel plezier.quote:Op deze pagina:
* werkzaamheden: Leiden Centraal-Den Haag Centraal
in de nacht van vrijdag 1 op zaterdag 2, zaterdag 2 op zondag 3 en zondag 3 op maandag 4 oktober van 00.30 uur tot 07.00 uur
* werkzaamheden: Driebergen-Zeist-Rhenen
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Driebergen-Zeist-Ede-Wageningen
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Roosendaal-Antwerpen-C
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Amsterdam C-Koeln Hbf-Frankfurt (M) Hbf-Basel SBB
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Lelystad Centrum-Almere Oostvaarders
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Roosendaal-Breda
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Eindhoven-Maastricht/Heerlen
zaterdag 2 en zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Amsterdam Centraal-Schiphol
in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober tussen 02.30 en 04.00 uur
* werkzaamheden: Akkrum-Leeuwarden
in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober na 01.00 uur
* werkzaamheden: Den Haag Centraal-Utrecht Centraal
in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober van 00.15 uur tot 08.30 uur
* werkzaamheden: Utrecht Centraal-Nijmegen
in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Roodeschool-Groningen
zondag 3 oktober tot 10.15 uur
* werkzaamheden: Leeuwarden-Groningen
zondag 3 oktober
* werkzaamheden: Lelystad Centrum-Weesp
in de nacht van zondag 3 op maandag 4 oktober
* werkzaamheden: Alphen a/d Rijn-Gouda
in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober van 00.30 uur tot 08.30 uur
* werkzaamheden: Leeuwarden-Groningen
in de nacht van maandag 4 op dinsdag 5 oktober na 23.50 uur
* werkzaamheden: Dordrecht-Geldermalsen
in de nacht van woensdag 6 op donderdag 7 oktober, vanaf 23.00 tot 05.30uur
* werkzaamheden: Amsterdam C-Antwerpen-C-Brussel-Zuid/Midi-Paris-Nord
vrijdag 8, zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Amsterdam C-Schiphol-Rotterdam C
vrijdag 8 en zaterdag 9 oktober
* werkzaamheden: Dordrecht-Geldermalsen
zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Sittard-Maastricht
zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Roosendaal-Breda
zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Roosendaal-Antwerpen-C
zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Amersfoort-Ede-Wageningen
zaterdag 9 en zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Alphen a/d Rijn-Gouda
in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober na 0.05 uur
* werkzaamheden: Naarden-Bussum-Almere Centrum
in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Delfzijl-Groningen
zondagochtend 10 oktober tot 07.30 uur
* werkzaamheden: Roodeschool-Groningen
zondagochtend 10 oktober tot 07.30 uur
* werkzaamheden: Lelystad Centrum-Weesp
zaterdag 9 oktober na 00.30 uur en zondag 10 oktober tot 06.30 uur
* werkzaamheden: Haarlem-Amsterdam Centraal
in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober tussen 01.30 en 06.30 uur
* werkzaamheden: Rotterdam Centraal-Dordrecht
in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober
* werkzaamheden: UtrechtCentraal-Gouda-Rotterdam Centraal
in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Den Haag HS-Rotterdam Centraal
in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 oktober
* werkzaamheden: Schiphol
in de nacht van zondag 10 op maandag 11 oktober tussen 00.45 en 05.30 uur
* werkzaamheden: Heerlen-Kerkrade Centrum
in de nacht van dinsdag 12 op woensdag 13 oktober vanaf 00.15 uur
* werkzaamheden: Dordrecht-Geldermalsen
in de nacht van woensdag 13 op donderdag 14 oktober van 23.00 tot 05.00 uur
* werkzaamheden: Driebergen-Zeist-Rhenen
zaterdag 16 tot en met woensdag 20 oktober
* werkzaamheden: Schiphol
in de nacht van vrijdag 15 op zaterdag 16, zaterdag 16 op zondag 17 en zondag 17 op maandag 18 oktober tussen 00.45 en 06.00 uur
* werkzaamheden: Arnhem-Zevenaar
zaterdag 16 oktober de hele dag tot en met zondag 17 oktober tot 12.00 uur
* werkzaamheden: Ede-Wageningen-Arnhem
zaterdag 16 oktober de hele dag tot en met zondag 17 oktober 12.00 uur
* werkzaamheden: Arnhem-Nijmegen
zaterdag 16 oktober de hele dag tot en met zondag 17 oktober 12.00 uur
* werkzaamheden: Arnhem-Tiel
zaterdag 16 oktober de hele dag tot en met zondag 17 oktober 12.00 uur
* werkzaamheden: Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi
zaterdag 16 en zondag 17 oktober
* werkzaamheden: Amsterdam C-Koeln Hbf-Frankfurt (M) Hbf-Basel SBB
van zaterdag 16 t/m zondag 24 oktober
* werkzaamheden: Dordrecht-Geldermalsen
zaterdag 16 en zondag 17 oktober
* werkzaamheden: Sittard-Maastricht
zaterdag 16 en zondag 17 oktober
* werkzaamheden: Schiphol-Leiden Centraal
zaterdag 16 en zondag 17 oktober
* werkzaamheden: Zutphen-Arnhem
zaterdag 16 tot en met dinsdag 19 oktober
* werkzaamheden: Tilburg-Eindhoven
in de nacht van zaterdag 16 op zondag 17 oktober
* werkzaamheden: Tilburg-Eindhoven
zaterdag 16 oktober vanaf 23.00 uur zondag 17 oktober de hele dag
* werkzaamheden: Den Haag Centraal-Utrecht Centraal
in de nacht van zaterdag 16 oktober na 00.15 uur tot zondagmorgen 17 oktober 08.30 uur
* werkzaamheden: Alphen a/d Rijn-Gouda
in de nacht van zaterdag 16 oktober na 0.30 uur tot zondagmorgen 17 oktober 8.30 uur
* werkzaamheden: Arnhem-Zevenaar
zondag 17 oktober vanaf 12 uur tot en met zondag 24 oktober
Worden er bussen ingezet op dat tijdstip daar?quote:in de nacht van zaterdag 2 op zondag 3 oktober tussen 02.30 en 04.00 uur
* werkzaamheden: Akkrum-Leeuwarden
quote:Op donderdag 30 september 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Vanaf a.s. maandag gaan er meer Fyra's rijden. Op werkdagen verdubbelt de frequentie van 1 naar maarliefst 2 Fyra-treinen per uur.
Joepie, nog meer lucht vervoeren.
Het gaat vast ook nog wel even door.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is echt niet normaal. Het hele land gaat op de schop de komende weekends. EN dit gezeik duurt godverdomme al 5 jaar of zokankerprorail
maar MERKEN we er nou ook echt iets van? Nee. De IC Utrecht - Arnhem sukkelt nog STEEDS achte vertraagde sprintertjes aan. Die nog STEEDS achter goederentreinen geflikkerd worden. Want zes miljard badslippers moete ECHT wel midden in de spits het liefst zo veel mogelijk overlast veroorzaken.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het gaat vast ook nog wel even door.
Nee, vrachtwagens.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Worden er bussen ingezet op dat tijdstip daar?
Fout handelen van de verkeersleiders inderdaad.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
maar MERKEN we er nou ook echt iets van? Nee. De IC Utrecht - Arnhem sukkelt nog STEEDS achte vertraagde sprintertjes aan. Die nog STEEDS achter goederentreinen geflikkerd worden. Want zes miljard badslippers moete ECHT wel midden in de spits het liefst zo veel mogelijk overlast veroorzaken.
't Wordt ook steeds sneuer nu het niet eens meer 'luxe' blauw aangeklede rijtuigen zijn, maar gewoon ICRm rijtuigen met andere bestickering. Alleen jammer dat ook de Beneluxtrein nu vooral uit standaard ICRm bestaat..quote:Op donderdag 30 september 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Vanaf a.s. maandag gaan er meer Fyra's rijden. Op werkdagen verdubbelt de frequentie van 1 naar maarliefst 2 Fyra-treinen per uur.
Joepie, nog meer lucht vervoeren.
Is dat tekort niet opgelost door Fyra met maar 6 rijtuigen te laten rijden? En anders kunnen die Fyra's nog best wat korter, met 3 rijtuigen redden ze het ook welquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 06:51 schreef greavy het volgende:
Klopt. De nieuwe aflevering voor de Fyra en Benelux rijtuigen worden alleen maar bestickerd en nog wat kleine aanpassingen, omdat de rijtuigen over een tijdje terugkomen bij NS. Omdat de Fyra een frequentie verdubbeling heeft, rijdt de Benelux tot eind DRGL 2010 met één rijtuig minder, is de verwachting.![]()
Niet dat er bekend is. Benelux rijdt dus met een kortere lengte. Per DRGL 2011 gaan de NMBS rijtuigen uit de Benelux. NMBS heeft laten weten dat hun de rijtuigen zelf weer nodig gaan hebben, en de 'huurovereenkomst' eindigt per DRGL 2011.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 07:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is dat tekort niet opgelost door Fyra met maar 6 rijtuigen te laten rijden? En anders kunnen die Fyra's nog best wat korter, met 3 rijtuigen redden ze het ook wel
quote:"Dan nog dit:
Per december 2010 huurt NSH nog 8 tweede klas rijtuigen ICRm van NSR om de I6/I10-stammen te vervangen. NMBS heeft namelijk aangegeven deze tot maximaal december 2010 af te willen staan voor de beneluxdiensten. Het ombouwen kost enige tijd, dus kan het zijn dat er tijdelijk Beneluxstammen met 6 rijtuigen gaan rijden."
quote:uit de zelfde mailing een stukje over het inkorten van de benelux stammen:
De 20-217 is uitgenomen om in de nieuwe Fyra-stam 4934 te worden toegevoegd. Tussen medio september en begin oktober verdwijnen de 20-241 (nu in 4978), 20-421 (4976), 20-243 (4979) en 20-209 (4981) uit de stammen. Vanaf eind oktober worden de Beneluxstammen alle weer verlengd met nieuw van NSR overgenomen (geel/blauwe) rijtuigen.
Ja, dat mag. Maar daar rijden vaak ook weer treinen.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Fout handelen van de verkeersleiders inderdaad.
Ik weet niet of verkeersleiders treinen tijdelijk op een linkerspoor mogen sturen om de overlast te verzachten...
Dat ligt er aan of NS de plannen met ETMET doorzet: als ze dat binnen een paar jaar op meer lijnen willen gaan doen kunnen ze echt niet zonder .quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst.
Ik had gisteren anders zowel heen en terug nog ICRm in de IC Zwolle-Roosendaal. Het zal wel iets minder worden, maar ik heb niet het idee dat er helemaal niets meer met ICRm rijdt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een paar jaar geleden dat VIRM kon missen als kiespijn. Maar sinds de NS mijn ochtendtrein, de (10)522 van Lw naar Ut) heeft verVIRMd, went het wel. Het is in ieder geval meer capaciteit dan, in het geval van de NO, ICM, op dat tijdstip dan. Zolang het maar geen 94xx of 86xx is, zijn de stoelen ook wel redelijk. Maar verder hoop ik dat die bende verder wegblijft uit de NOquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Ja was ik vergeten, stond al in mijn editquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Leuk die foto's maar resize ze ff...
Die bestaat ook, maar is hier niet toegepast. De VHB (VerHindering Bediening) kan je op wissels zetten, maar ook op bedienbare bruggen, grendels, etc. In dit geval zorgt de spoorbezetting (de kortsluitlans) er al voor dat het wissel niet omgelegd kan worden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:18 schreef Igen het volgende:
Heel interessant ja.![]()
Is er trouwens, naast de 'verhindering rijweg', ook een 'verhindering bediening wissel' o.i.d. voor bijvoorbeeld die twee wissels tussen spoor 4A en 4B?
Uit een berekening van treinreiziger.nl bleek al dat Fyra eigenlijk nooit winstgevend worden, en dat ze zelfs nog maar quitte zouden draaien met een gemiddelde bezetting van 68%. Niet 68% tijdens de spits, maar gemiddeld. Dat waar het landelijk gemiddelde 27% is.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
quote:Opmerkingen
Deze berekening houd geen rekening met eventuele andere kosten (personeelskosten, marketing, materieel, etc.) en laat de Thalys buiten beschouwing. Niet alle reizigers zullen de volle toeslag betalen (discount tickets, Fyra maandkaarten) en dergelijke en tegelijkertijd zullen andere reizigers juist een hogere toeslag betalen (reizigers Amsterdam - Breda).
In Breda kunnen we zelfs blauwgeel gekleurde TGV's naar Parijs verwachten, als we de artist-impressions mogen geloven.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt er nou al een Fyra in Breda dan ja?
Als ze geen wagons in Venlo achterlaten: ja.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:53 schreef Ascendancy het volgende:
Als ze de 1900 door zouden laten rijden naar Kalderkirchen, geldt het dan als een internationale trein?
Dat roept iedereeen altijd maar waarom zou NS reizigers niet onder attest van HSA op de HSL mogen rijden? Of andersom, NS mag ook een treindienst op het hoofdrailnet uitbesteden aan een andere partij dus waarom niet aan HSA.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:34 schreef James1988 het volgende:
HSA Beheer N.V. heeft het exclusieve recht op reizigersvervoer via de HSL gedurende 15 jaar. Dit is een andere partij dan NS Reizigers, daarom mag de 1900 ook niet zomaar via de HSL worden ingelegd, maar mag er ook geen Fyra-dienst op Amsterdam - Rotterdam - Eindhoven worden ingelegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |