Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaanquote:Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
mja, was al bekend inderdaad. Die digitale tabellen op de webstite heb je natuurlijk ook geen fluit aan. Het gaat er juist om dat de informatie DIRECT en zonder hulpmiddelen toegankelijk is.
Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Haha, de afgelopen jaren kocht ik er altijd minstens 3. (Ook voor anderen).quote:Op woensdag 29 september 2010 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan![]()
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Of breng een afgeslankte versie uit, zonder al die tekstuele onzin: alleen tabellen, en klaar.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit.
[..]
Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...quote:Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Ja, 60 cm dik en voor een godsvermogen aan papier en inkt. Lekker milieubewust bedrijf die NSquote:Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit.
Gast, zit niet zo te trollen.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:58 schreef Socios het volgende:
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:22 schreef Duvel het volgende:
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
Ik heb het over de kaft.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:25 schreef Socios het volgende:
[..]
De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
Tuurlijk johquote:109 Teletekst wo 29 sep
***************************************
NS wil af van papieren spoorboekje
***************************************
` De NS wil het papieren spoorboekje
afschaffen.Vanaf volgend jaar kan
reisinformatie alleen in digitale vorm
en bij loketten worden opgevraagd.
Landelijke consumentenorganisaties en
het ministerie van Verkeer moeten nog
wel instemmen met het plan.Het 130 jaar
oude spoorboekje verkoopt steeds minder
goed.Vooral verzamelaars en werknemers
van de NS schaffen het nog aan.Van de
reizigers gebruikt één procent het
gedrukte exemplaar nog regelmatig.
Volgens de NS zijn er alternatieven
genoeg om aan reisinformatie te komen.
De nieuwe digitale versie moet de
treintijden overzichtelijker weergeven.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
quote:China is de allersnelste wat treinen betreft. Op het traject Shanghi - Ganzou werd met een nieuw model trein een recordsnelheid gehaald van maar liefst 416,6 kilometer per uur.
Tuurlijk, duh. Dat heb je toch zelf ook wel door.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk joh![]()
What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
Yup. Heb je het eindelijk door?quote:Op woensdag 29 september 2010 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
quote:Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]De media. Mja.
.
Oh, voor de volle prijs. Ja, dan moet je niet al je voordeelurenkaarthouders een bon geven waarmee ze die andere 52.000 spoorboekjes met 40 % korting gekocht hebben, en vervolgens zeggen dat er maar 18000 verkocht zijnquote:In 2009 zijn
70.OOO spoorboekjes gedrukt waarvan er nog maar 18.000 daadwerkelijk voor de volle prijs
zijn verkocht.
Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Yup. Heb je het eindelijk door?
Ik ben vandaag vrij. Ik spreek op persoonlijke titel.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.
Hey.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Godsamme, wat is dat SLT-materieel (bedankt Duvel voor deze benamingenkennis) enorme TROEP! Ze gaan constant stuk. Zijn ze in elkaar gezet door een stel triangeljosti's ofzo? In twee weken tijd tel ik defecte slet nummer 5.
Nog nul keer een storing gehad. Nul uit pakweg 8 ā 10 (ik houd treinritten niet nauwkeurig bij)...quote:Op woensdag 29 september 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog NOOIT in een SLT gezeten die kapot was of ging.
Ik heb wel 3 keer in een SLT gezeten en dat had 4 keer kunnen zijn, maar, u raadt het al
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...quote:Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Klopt.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!
Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets?
Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...
Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Inderdaad, Fles lijkt wel de standaard NL´er die non stop alleen maar kan klagen over werkelijk alles. Alles wordt duurder, op vele fronten wordt je inderdaad gewoon genaaid waar je bij staat, maar ja face it, so it be.
Ik zit zelf te denken om de vormgeving van de huidige vertrekborden radicaal aan te passen...quote:Op woensdag 29 september 2010 18:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd.
Het kan prima dat ´ie er nu anders over denkt. En blijkbaar veel treinreizigers dus, verklaart die 1% die het Spoorboekje nog gebruikt.
Erg jammer, dat wel. Het is (voor mij) puur hopen dat het Spoorboekje toch gewoon uitkomt.
xD! Had op het raam geklopt, ik heb dus echt niet naar buiten gekeken.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh Crientj stond vanochtend heel uitgeslapen (eh hum) koffiebekers bij te vullen
na drie minuten zwaaien voor het raam ben ik maar naar mijn trein gelopen
Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.
Ik ben wel benieuwd of je dan nog steeds de Britse mentaliteit (stiff upper lip, red.) behoudt...
Tja, journalisten worden tegenwoordig geterroriseerd door strikte eindtijden, feiten verifiëren wordt steeds minder gedaan...quote:Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]De media. Mja.
.
Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?quote:Op woensdag 29 september 2010 18:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.
Nee omdat het gebied waarvoor ik werk dan weer in Friesland ligt. En ik krijg 100% reiskosten vergoeding + daarbij eigenlijk al mn prive reizen ook vergoed (want OV jaarkaart) + ik kan effectief werken in de trein. Per dag dat ik naar kantoor moet is dat 4 uur werken in de trein, ideaal.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?
Hou der nou maar over op okeequote:Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Ik vind de vertrekstaten op de stations lang niet zo overzichtelijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Moet je eens langer dan 5 minuten blijven zitten. Dat heeft niemand getest op Utrecht Centraal destijds...quote:Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!
Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets?
Ik vind de gele vertrekstaten meer dan prima. Waarom de tijden borden met de tijden in het rood (aankomsttijden) weg zijn weet ik ook niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik vind de vertrekstaten op de stations lang niet zo overzichtelijk.
Het is een rommelige brij met mitsen en maren en ik mis ook aankomsttijden.
Vet handig in Duitsland idd.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Het is een rommelige brij met mitsen en maren en ik mis ook aankomsttijden.
Dat zouden ook karakteristieken van Henk van Dorp kunnen zijn...quote:Op woensdag 29 september 2010 17:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik ben vandaag vrij. Ik spreek op persoonlijke titel.
Maar jezus man, je lijkt wel een bejaarde die maar doorbriest over dat hij het tientje van Lieftink nooit heeft gekregen. Point made, get over it.
* Ofyles2 een PDF-bouwer zal maken die dit soort vertrekstaten uitspuwt. Het is om je vingers erbij af te likken...quote:
Best, ben ik voor jou Henk van Dorp. Anders nog iets?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zouden ook karakteristieken van Henk van Dorp kunnen zijn...
Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aanquote:
Wat ik graag wil weten is "van welk spoor vertrekt de trein naar X van YY:YY?" en DAAR zijn ze idd wel handig voor. Wat ik ook weleens wil weten is "Kan ik nog van hier naar X op en neer voordat ik om yy:yy de trein naar Z moet hebben?" ook daar krijg je antwoord op met die Duitse vertrekstaten. En met het spoorboekje.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aan. Je wilt toch weten wanneer vertrekt de trein naar <..> en niet Welke trein vertrekt er om xx.xx uur
. 'k Dacht eerst dat het iets typisch Belgisch was, zoiets doms, daar hangen ze nl. ook op die manier.
De Duitse vertrekstaten geven ook antwoorden op simpele vragen zoals:quote:Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ik graag wil weten is "van welk spoor vertrekt de trein naar X van YY:YY?" en DAAR zijn ze idd wel handig voor. Wat ik ook weleens wil weten is "Kan ik nog van hier naar X op en neer voordat ik om yy:yy de trein naar Z moet hebben?" ook daar krijg je antwoord op met die Duitse vertrekstaten. En met het spoorboekje.
En ultimately natuurlijk: Als ik niet naar X op en neer kan, tot waar lukt het dan nog WEL?![]()
Maar zulke vragen hebben de meeste reizigers niet idd, dat klopt![]()
Daarom ga ik ook voor de combinatie sorteren op richting en tijd.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aan. Je wilt toch weten wanneer vertrekt de trein naar <..> en niet Welke trein vertrekt er om xx.xx uur
. 'k Dacht eerst dat het iets typisch Belgisch was, zoiets doms, daar hangen ze nl. ook op die manier.
Zeker. Je weet gelijk wanneer je op je bestemming bent. En je hebt er handige kaartautomaten die ook 'Reisplanaufkunft' (of zoiets) hebben. Kan je je reis tot in detail plannen.quote:
Nog zoiets inderdaad, heel goedquote:Op woensdag 29 september 2010 20:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeker. Je weet gelijk wanneer je op je bestemming bent. En je hebt er handige kaartautomaten die ook 'Reisplanaufkunft' (of zoiets) hebben. Kan je je reis tot in detail plannen.
Denk je dat de tekst daar leesbaarder van zou worden dan?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
(ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor)
Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beenruimte in een SLT? Als je geen benen hebt misschien.
Hoe dan ook, ik reis dagelijks Gouda - Den Haag (ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor) en 9 van de 10 keer dat ik vertraging heb is het omdat er op het traject een defect exemplaar staat van deze magnifieke trein. Ik vind het ondingen.
En dan eerst omroepen in de trein dat er 'andere treinen eerst wegmoeten'. Eh.. okEn dan 10 minuten later dat ie niet gaat omdat 'ie stuk is. Verrassend.
EnSocios.
Ik heb weleens in Vleuten staan wachten in januariquote:Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.
Ik had de IC nét gemist en dan ga ik niet een kwartier staan wachten op de eerstvolgende, maar hobbel ik gewoon de SLT in. Die vertrok dus niet, maar ze besloten dat om te roepen twee minuten voor het vertrek van de volgende IC. Dus die kon ik ook niet meer halen. En vervolgens wurmde de hele SLT zich dus in de volgende SLT. Knusjes.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.
En zet 'm nou eens op Oktober? Dan krijg je te zien dat komend weekend en volgens weekend er werkzaamheden zijn tussen Kapellen en Kalmthout. En ook aan de Nederlandse zijde schijnt er iets te gebeuren.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
http://werfinftrv.infrabel.be/website_prd/map.aspx?lang=1
Daar de actuele werkzaamheden op het Belgisch spoor. Niks te zien tussen Roosendaal en Essen?
Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een helquote:Op woensdag 29 september 2010 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik had de IC nét gemist en dan ga ik niet een kwartier staan wachten op de eerstvolgende, maar hobbel ik gewoon de SLT in. Die vertrok dus niet, maar ze besloten dat om te roepen twee minuten voor het vertrek van de volgende IC. Dus die kon ik ook niet meer halen. En vervolgens wurmde de hele SLT zich dus in de volgende SLT. Knusjes.
Dit speelde zich overigens af in Den Haag, niet in Gouda.
Omdat het ook op 't Nederlandse traject is.. Zal wel weer iets met ballast vernieuwen zijn, of (hopelijk) gaan ze iets doen aan de afschuwelijke overweg die in dat traject ligtquote:Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
http://werfinftrv.infrabel.be/website_prd/map.aspx?lang=1
Daar de actuele werkzaamheden op het Belgisch spoor. Niks te zien tussen Roosendaal en Essen?
Stuk beter dan op Gouda, waar je elke seconde een mes in je bast kan krijgen.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een hel![]()
Dat was mijn klacht ook nietquote:Op woensdag 29 september 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een hel![]()
Ik nodig je uit samen met mij een overstap richting Dordrecht te missen op station Geldermalsen in de avonduren![]()
![]()
Ik heb dan ook een webwinkel in de messen uit mijn bast, die ik met veel winst doorverkoop, zelfs na aftrek van mijn aanvullende ziektekostenverzekering.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stuk beter dan op Gouda, waar je elke seconde een mes in je bast kan krijgen.
Maar goed, je hebt ook mensen die er gaan WONEN
Nou ik ben blij dat jij er met plezier woont hoorquote:Op woensdag 29 september 2010 21:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb dan ook een webwinkel in de messen uit mijn bast, die ik met veel winst doorverkoop, zelfs na aftrek van mijn aanvullende ziektekostenverzekering.
Ja, wat wil je nou zeggen, moeten we nog meer open deuren intrappen? Ik ben al wezen sporten vanavond.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik ben blij dat jij er met plezier woont hoorIk woon liever ergens anders
Gek genoeg ken ik ook mensen.quote:Gek genoeg ken ik ook mensen die graag in Venlo, Heerlen, Helmond resp. Hilversum wonen.
Hebben we het nog niet over Veenendaal.
Je mag alles vinden, ook als het als een lul op een sluisdeur slaat. Ik snap alleen niet waar die oprisping ineens vandaan komt.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
ik bedoel dat ik dat allemaal criminele kutsteden vind waar ik nog niet dood gevonden hoef te worden.
Mag ik dat vinden? Of word je dan boos?
Misschien valt het tegenwoordig wel meequote:Op woensdag 29 september 2010 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je mag alles vinden, ook als het als een lul op een sluisdeur slaat. Ik snap alleen niet waar die oprisping ineens vandaan komt.
Oh, als je in een brabants plattelandsdorpje opgegroeid bent is Gouda een verschrikkingquote:Op woensdag 29 september 2010 22:12 schreef Duvel het volgende:
Aan de goede kant van het spoor wel ja.
Oh, en als je jaren op Rotterdam Zuid gewoond hebt, is heel Gouda een oase van rust.
Dit nummer vat de spilzucht van NS Hispeed geweldig samen:quote:Op woensdag 29 september 2010 22:05 schreef Ireyon het volgende:
Ohja vandaag was die Fyra 2x per uur proef.. 'k Heb nog 3 lege stammen bij Schiphol voorbij zien komen
Mja. Bende niet waar? Ik reis vaak met de trein maar oh zo vaak is het afwachten waar je nu weer in terecht komt. Ik ga komende maanden nog een trip van Londen - Parijs - Zurich - Milaan - Lausanne - Geneve pakken. Alleen maar de treinquote:Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat het ook op 't Nederlandse traject is.. Zal wel weer iets met ballast vernieuwen zijn, of (hopelijk) gaan ze iets doen aan de afschuwelijke overweg die in dat traject ligt. Tussen Roosendaal en Breda rijdt komend weekend ook niks en eind oktober gaat het er zelfs een hele week uit. Herfstvakantie, dus dan gaan er minder mensen met de trein. Vakantie.. Ergens rond 1ste kerstdag is mijn eerstvolgende vakantie
.
Boer.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeer zeker wel. Ik WEET dat. Stadskind
Dat lijkt me een foutje van 9292. De NMBS is de Belgische spoorwegmaatschappij (die allang failliet zou zijn als ze niet beschermd zou zijn door de Belgische overheid) en ik denk niet dat die zomaar een trein naar Groningen inleggen.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:57 schreef Arnette het volgende:
Ik ben weer terug van weggeweest...
Maar ik vroeg me iets af.. ik plande zojuist mijn treinreis van R'dam naar Groningen voor komende zondag (rond 10 uur) en ik zag dat er Intercity NMBS naar Groningen ging... dit vond ik vrij opmerkelijk. Vooral nadat ik googlelde en uitvond dat dit stond voor iets ala België... is dit een fout van 9292 of weet iemand hier wat van?
Lijnfolder per regio.. Is dat niet meer werk om te maken en drukken? En worden die folders gratis of betaald?quote:Op donderdag 30 september 2010 06:24 schreef greavy het volgende:
Digitaal spoorboekje
De NS wil af van het gedrukte spoorboekje, omdat hij soms al verouderd is voordat het is verschenen. Wel wil NS een digitaal spoorboekje uitbrengen voor de kleine groep klanten die hechten aan het spoorboekje. Dat houd in dat de tabellen die normaal in het spoorboekje staan, op internet worden geplaatst. Het 'digitale spoorboekje' kan ook dienen als catalogus en naslagwerk en wordt jaarlijks van een update voorzien. Naast het digitale spoorboekje komen er lijnfolders met treintijden voor een specifieke regio. Deze zullen beschikbaar komen op de grotere NS stations.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |