abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86980625
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
pi_86980732
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86980904
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:49:37 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86981126
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
mja, was al bekend inderdaad. Die digitale tabellen op de webstite heb je natuurlijk ook geen fluit aan. Het gaat er juist om dat de informatie DIRECT en zonder hulpmiddelen toegankelijk is.
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)

quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86981163
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan *O*
Haha, de afgelopen jaren kocht ik er altijd minstens 3. (Ook voor anderen).
pi_86981204
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:51:22 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86981214
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)
[..]

Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
Of breng een afgeslankte versie uit, zonder al die tekstuele onzin: alleen tabellen, en klaar.

Probleem is natuurlijk dat die tabellen door alle uitzonderingen zo onmogelijk uitgebreid zijn geworden, dat ook zo'n spoorboekje nog 1000 pagina's telt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86981261
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
  woensdag 29 september 2010 @ 14:55:15 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86981379
Spoorboekjes zijn al jaren te saai, niet in het minst door de saaie kaften. In de jaren '90 werden kunstenaars uitgenodigd om een ontwerp te maken, de laatste jaren stonden er nietszeggende NS-stockfoto's op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86981485
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
pi_86981498
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)
Ja, 60 cm dik en voor een godsvermogen aan papier en inkt. Lekker milieubewust bedrijf die NS :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86981549
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
Gast, zit niet zo te trollen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86981978
Ik trol helemaal niet, hoe kom je daar bij :S
  woensdag 29 september 2010 @ 15:22:07 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86982303
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:58 schreef Socios het volgende:
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86982452
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:22 schreef Duvel het volgende:
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
  woensdag 29 september 2010 @ 15:29:55 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86982621
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:25 schreef Socios het volgende:

[..]

De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
Ik heb het over de kaft.

Die proef met rode en blauwe arceringen zoog inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86984657
de kaft is ongeveer het minst relevante deel ervan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86985226
quote:
109 Teletekst wo 29 sep
***************************************
NS wil af van papieren spoorboekje

***************************************
` De NS wil het papieren spoorboekje
afschaffen.Vanaf volgend jaar kan
reisinformatie alleen in digitale vorm
en bij loketten worden opgevraagd.

Landelijke consumentenorganisaties en
het ministerie van Verkeer moeten nog
wel instemmen met het plan.Het 130 jaar
oude spoorboekje verkoopt steeds minder
goed.Vooral verzamelaars en werknemers
van de NS schaffen het nog aan.Van de
reizigers gebruikt één procent het
gedrukte exemplaar nog regelmatig.


Volgens de NS zijn er alternatieven
genoeg om aan reisinformatie te komen.
De nieuwe digitale versie moet de
treintijden overzichtelijker weergeven.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Tuurlijk joh :')

What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 16:26:41 #119
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86985343
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86985359
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv

quote:
China is de allersnelste wat treinen betreft. Op het traject Shanghi - Ganzou werd met een nieuw model trein een recordsnelheid gehaald van maar liefst 416,6 kilometer per uur.
:') De media. Mja. :') .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86985407
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk joh :')

What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
Tuurlijk, duh. Dat heb je toch zelf ook wel door.
pi_86985432
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 16:33:08 #123
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86985633
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
Yup. Heb je het eindelijk door?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86985659
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]

:') De media. Mja. :') .
:D :') :D

TGV's gingen 20 jaar geleden al 500+ :|W
pi_86986229
quote:
In 2009 zijn
70.OOO spoorboekjes gedrukt waarvan er nog maar 18.000 daadwerkelijk voor de volle prijs
zijn verkocht.
Oh, voor de volle prijs. Ja, dan moet je niet al je voordeelurenkaarthouders een bon geven waarmee ze die andere 52.000 spoorboekjes met 40 % korting gekocht hebben, en vervolgens zeggen dat er maar 18000 verkocht zijn 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86986381
Dat staat er niet. Er staat dat er 70.000 gedrukt zijn. En niet dat dus de overige 52.000 daadwerkelijk verkocht zijn.
pi_86986402
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Yup. Heb je het eindelijk door?
Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 17:23:52 #128
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86987526
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Net of jou of prorail of NS dat wat boeit. Jullie doen toch wel wat je zelf leuk lijkt, reizigers zijn maar lastig volk.
Ik ben vandaag vrij. Ik spreek op persoonlijke titel.

Maar jezus man, je lijkt wel een bejaarde die maar doorbriest over dat hij het tientje van Lieftink nooit heeft gekregen. Point made, get over it.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86988248
Inderdaad, Fles lijkt wel de standaard NL´er die non stop alleen maar kan klagen over werkelijk alles. Alles wordt duurder, op vele fronten wordt je inderdaad gewoon genaaid waar je bij staat, maar ja face it, so it be.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:47:43 #130
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86988392
Godsamme, wat is dat SLT-materieel (bedankt Duvel voor deze benamingenkennis O+ ) enorme TROEP! Ze gaan constant stuk. Zijn ze in elkaar gezet door een stel triangeljosti's ofzo? In twee weken tijd tel ik defecte slet nummer 5.

:r
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86989035
Mja. Sorry -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 18:22:30 #132
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86989628
:*
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86989881
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Godsamme, wat is dat SLT-materieel (bedankt Duvel voor deze benamingenkennis O+ ) enorme TROEP! Ze gaan constant stuk. Zijn ze in elkaar gezet door een stel triangeljosti's ofzo? In twee weken tijd tel ik defecte slet nummer 5.
Hey. _O-

Ben het volledig met je eens, hoor. Lightrailmaterieel sowieso. :')
pi_86990039
Ik heb nog NOOIT in een SLT gezeten die kapot was of ging.

Ik heb wel 3 keer in een SLT gezeten en dat had 4 keer kunnen zijn, maar, u raadt het al O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86990186
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!

Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets? :D
  woensdag 29 september 2010 @ 18:40:34 #136
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990264
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog NOOIT in een SLT gezeten die kapot was of ging.

Ik heb wel 3 keer in een SLT gezeten en dat had 4 keer kunnen zijn, maar, u raadt het al O-)
Nog nul keer een storing gehad. Nul uit pakweg 8 ā 10 (ik houd treinritten niet nauwkeurig bij)...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:41:44 #137
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990313
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:42:21 #138
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990328
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!

Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets? :D
Klopt.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:44:23 #139
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990394
quote:
Op woensdag 29 september 2010 06:06 schreef Crientj het volgende:

[..]

Maarheeze is het niet.
Heb ik toch bijna goed gegokt...
pi_86990428
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Heerlijk als spijtoptanten op hun nummer worden gezet. Niet alleen in de politiek...
Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd. :)

Het kan prima dat ´ie er nu anders over denkt. En blijkbaar veel treinreizigers dus, verklaart die 1% die het Spoorboekje nog gebruikt.

Erg jammer, dat wel. Het is (voor mij) puur hopen dat het Spoorboekje toch gewoon uitkomt.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:46:14 #141
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990452
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Inderdaad, Fles lijkt wel de standaard NL´er die non stop alleen maar kan klagen over werkelijk alles. Alles wordt duurder, op vele fronten wordt je inderdaad gewoon genaaid waar je bij staat, maar ja face it, so it be.
Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.

Ik ben wel benieuwd of je dan nog steeds de Britse mentaliteit (stiff upper lip, red.) behoudt...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:47:19 #142
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990494
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:45 schreef Socios het volgende:

[..]

Ohw, het is niet om mijn ´gelijk´ bij Zug-Chef te halen, hoor. Ik was gewoon oprecht verbaasd. :)

Het kan prima dat ´ie er nu anders over denkt. En blijkbaar veel treinreizigers dus, verklaart die 1% die het Spoorboekje nog gebruikt.

Erg jammer, dat wel. Het is (voor mij) puur hopen dat het Spoorboekje toch gewoon uitkomt.
Ik zit zelf te denken om de vormgeving van de huidige vertrekborden radicaal aan te passen...
pi_86990516
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh Crientj stond vanochtend heel uitgeslapen (eh hum :') ) koffiebekers bij te vullen :D na drie minuten zwaaien voor het raam ben ik maar naar mijn trein gelopen :P
xD! Had op het raam geklopt, ik heb dus echt niet naar buiten gekeken. :')
pi_86990596
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Vertel me, waarde Zug-Chef, wat jij zou doen als een bedrijf maatregelen neemt die desastreus uitpakt voor jou of je omgeving.

Ik ben wel benieuwd of je dan nog steeds de Britse mentaliteit (stiff upper lip, red.) behoudt...
Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:50:47 #145
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990638
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]

:') De media. Mja. :') .
Tja, journalisten worden tegenwoordig geterroriseerd door strikte eindtijden, feiten verifiëren wordt steeds minder gedaan...
  woensdag 29 september 2010 @ 18:52:14 #146
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990691
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Verhuizen. Wil ik toch al lange tijd, ben dat Lw wel zat. Zeker ook de reistijd naar mn werkgever 2x/week in Ut.
Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?
pi_86990704
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86990769
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je had niet onderhandeld over een woonplaats dichterbij je werkplek?
Nee omdat het gebied waarvoor ik werk dan weer in Friesland ligt. En ik krijg 100% reiskosten vergoeding + daarbij eigenlijk al mn prive reizen ook vergoed (want OV jaarkaart) + ik kan effectief werken in de trein. Per dag dat ik naar kantoor moet is dat 4 uur werken in de trein, ideaal.
pi_86990849
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Hou der nou maar over op okee }:|
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 18:58:20 #150
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86990901
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven een spoorboekje gezien. Ik ken ook niemand die het gebruikt. Voor die paar mensen die met de trein reizen, maar geen internet hebben, heb je een prachtige telefoon en de vertrekstaten op het station. En vrienden/familie.
Ik vind de vertrekstaten op de stations lang niet zo overzichtelijk.

Het is een rommelige brij met mitsen en maren en ik mis ook aankomsttijden.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:58:29 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86990908
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Socios het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in een SLT gezeten. Eentje op de werkplaats van Nedtrain. Wat mij wel opviel is dat de stoelen erg meevallen. Zowel 1e als 2e klas zachte zitting en beenruimte. Veel beter dan in GTW!

Die proefzittingen destijds op Utrecht Centraal waren niet voor niets? :D
Moet je eens langer dan 5 minuten blijven zitten. Dat heeft niemand getest op Utrecht Centraal destijds...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86990982
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik vind de vertrekstaten op de stations lang niet zo overzichtelijk.

Het is een rommelige brij met mitsen en maren en ik mis ook aankomsttijden.
Ik vind de gele vertrekstaten meer dan prima. Waarom de tijden borden met de tijden in het rood (aankomsttijden) weg zijn weet ik ook niet.

Als het dan toch anders moet, dan maar zoals bij Deutsche Bahn. :P
pi_86990984
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Het is een rommelige brij met mitsen en maren en ik mis ook aankomsttijden.
Vet handig in Duitsland idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 19:00:54 #154
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86991002
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik ben vandaag vrij. Ik spreek op persoonlijke titel.

Maar jezus man, je lijkt wel een bejaarde die maar doorbriest over dat hij het tientje van Lieftink nooit heeft gekregen. Point made, get over it.
Dat zouden ook karakteristieken van Henk van Dorp kunnen zijn...
  woensdag 29 september 2010 @ 19:02:16 #155
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86991069
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet handig in Duitsland idd.
* Ofyles2 een PDF-bouwer zal maken die dit soort vertrekstaten uitspuwt. Het is om je vingers erbij af te likken...
pi_86991074
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet handig in Duitsland idd.
Alleen gaat dat nooit passen want teveel treinen in NL vergeleken met Duitsland.
pi_86991088
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat zouden ook karakteristieken van Henk van Dorp kunnen zijn...
Best, ben ik voor jou Henk van Dorp. Anders nog iets?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86991264
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet handig in Duitsland idd.
Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aan :? . Je wilt toch weten wanneer vertrekt de trein naar <..> en niet Welke trein vertrekt er om xx.xx uur :') . 'k Dacht eerst dat het iets typisch Belgisch was, zoiets doms, daar hangen ze nl. ook op die manier.
pi_86991393
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aan :? . Je wilt toch weten wanneer vertrekt de trein naar <..> en niet Welke trein vertrekt er om xx.xx uur :') . 'k Dacht eerst dat het iets typisch Belgisch was, zoiets doms, daar hangen ze nl. ook op die manier.
Wat ik graag wil weten is "van welk spoor vertrekt de trein naar X van YY:YY?" en DAAR zijn ze idd wel handig voor. Wat ik ook weleens wil weten is "Kan ik nog van hier naar X op en neer voordat ik om yy:yy de trein naar Z moet hebben?" ook daar krijg je antwoord op met die Duitse vertrekstaten. En met het spoorboekje.

En ultimately natuurlijk: Als ik niet naar X op en neer kan, tot waar lukt het dan nog WEL? *O*

Maar zulke vragen hebben de meeste reizigers niet idd, dat klopt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86991586
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat ik graag wil weten is "van welk spoor vertrekt de trein naar X van YY:YY?" en DAAR zijn ze idd wel handig voor. Wat ik ook weleens wil weten is "Kan ik nog van hier naar X op en neer voordat ik om yy:yy de trein naar Z moet hebben?" ook daar krijg je antwoord op met die Duitse vertrekstaten. En met het spoorboekje.

En ultimately natuurlijk: Als ik niet naar X op en neer kan, tot waar lukt het dan nog WEL? *O*

Maar zulke vragen hebben de meeste reizigers niet idd, dat klopt :)
De Duitse vertrekstaten geven ook antwoorden op simpele vragen zoals:
- Hoe laat ben ik in X als ik de eerstvolgende trein pak?
- Hoe laat komt de trein uit Y, die aldaar om ZZ:ZZ vertrekt, hier aan?

En als je bij die laatste vraag denkt waarom je je dat zou afvragen als je al op het station bent: in Duitsland hangen in sommige steden ook vertrekstaten in een vitrine in het stadscentrum. Dát is nog eens handig. :)

Edit: Maar ik zie geen reden waarom je bij de Duitse vertrekstaten niet de treinen per richting bij elkaar zou kunnen zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2010 19:15:02 ]
pi_86991592
Overigens, in België, Oostenrijk en Polen hebben ze ook alleen een vertrekstaat op tijd ipv op richting gesorteerd. Maarja ook daar rijden minder treinen dan in NL.
pi_86991818
ter behoud van de overzichtelijkheid hebben ze op de grotere duitse stations overigens wel de S-Bahnen er tussenuit gepeuterd. Anders zoek je je inderdaad helemaal de tiefes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 19:30:23 #163
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86992378
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aan :? . Je wilt toch weten wanneer vertrekt de trein naar <..> en niet Welke trein vertrekt er om xx.xx uur :') . 'k Dacht eerst dat het iets typisch Belgisch was, zoiets doms, daar hangen ze nl. ook op die manier.
Daarom ga ik ook voor de combinatie sorteren op richting en tijd.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:08:25 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86994105
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet handig in Duitsland idd.
Zeker. Je weet gelijk wanneer je op je bestemming bent. En je hebt er handige kaartautomaten die ook 'Reisplanaufkunft' (of zoiets) hebben. Kan je je reis tot in detail plannen.
pi_86994489
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Zeker. Je weet gelijk wanneer je op je bestemming bent. En je hebt er handige kaartautomaten die ook 'Reisplanaufkunft' (of zoiets) hebben. Kan je je reis tot in detail plannen.
Nog zoiets inderdaad, heel goed ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 20:19:15 #166
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86994667
Beenruimte in een SLT? Als je geen benen hebt misschien :{.

Hoe dan ook, ik reis dagelijks Gouda - Den Haag (ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor) en 9 van de 10 keer dat ik vertraging heb is het omdat er op het traject een defect exemplaar staat van deze magnifieke trein. Ik vind het ondingen.

En dan eerst omroepen in de trein dat er 'andere treinen eerst wegmoeten'. Eh.. ok :? En dan 10 minuten later dat ie niet gaat omdat 'ie stuk is. Verrassend.

En :W Socios.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86994769
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
(ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor)
Denk je dat de tekst daar leesbaarder van zou worden dan? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86995256
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beenruimte in een SLT? Als je geen benen hebt misschien :{.

Hoe dan ook, ik reis dagelijks Gouda - Den Haag (ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor) en 9 van de 10 keer dat ik vertraging heb is het omdat er op het traject een defect exemplaar staat van deze magnifieke trein. Ik vind het ondingen.

En dan eerst omroepen in de trein dat er 'andere treinen eerst wegmoeten'. Eh.. ok :? En dan 10 minuten later dat ie niet gaat omdat 'ie stuk is. Verrassend.

En :W Socios.
Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86995582
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.
Ik heb weleens in Vleuten staan wachten in januari :D dan is de lol er gauw af hoor :D dan krijg je zowat 8 IC's om je oren voordat er iets stopt :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 21:07:37 #170
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86997357
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.
Ik had de IC nét gemist en dan ga ik niet een kwartier staan wachten op de eerstvolgende, maar hobbel ik gewoon de SLT in. Die vertrok dus niet, maar ze besloten dat om te roepen twee minuten voor het vertrek van de volgende IC. Dus die kon ik ook niet meer halen. En vervolgens wurmde de hele SLT zich dus in de volgende SLT. Knusjes.

Dit speelde zich overigens af in Den Haag, niet in Gouda.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86998115
Weet iemand waarom ze nog steeds aan het verbouwen zijn tussen Roosendaal en Essen? Ik ga enorm vaak met de trein van ergens in het land tot aan Brussel-Zuid. Maar ik zag dat ze nu in het weekend tussen Roosendaal en Essen bussen laten rijden dus heb ik een dag later geboekt.

Dit was ergens vorig jaar ook al het geval. Wat zijn ze daar allemaal aan het doen in dat tussen stuk? Want het is maar een paar minuten met de bus maar zorgt wel voor een +30 minuten vertraging wat weer gevolgen heeft voor m'n aansluiting in brussel zuid.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_86998506
http://werfinftrv.infrabel.be/website_prd/map.aspx?lang=1

Daar de actuele werkzaamheden op het Belgisch spoor. Niks te zien tussen Roosendaal en Essen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86998764
Zijn ze daar nu nog steeds bezig?
  woensdag 29 september 2010 @ 21:34:39 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86998810
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
http://werfinftrv.infrabel.be/website_prd/map.aspx?lang=1

Daar de actuele werkzaamheden op het Belgisch spoor. Niks te zien tussen Roosendaal en Essen? :?
En zet 'm nou eens op Oktober? Dan krijg je te zien dat komend weekend en volgens weekend er werkzaamheden zijn tussen Kapellen en Kalmthout. En ook aan de Nederlandse zijde schijnt er iets te gebeuren.
pi_86998884
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik had de IC nét gemist en dan ga ik niet een kwartier staan wachten op de eerstvolgende, maar hobbel ik gewoon de SLT in. Die vertrok dus niet, maar ze besloten dat om te roepen twee minuten voor het vertrek van de volgende IC. Dus die kon ik ook niet meer halen. En vervolgens wurmde de hele SLT zich dus in de volgende SLT. Knusjes.

Dit speelde zich overigens af in Den Haag, niet in Gouda.
Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een hel :'(
Ik nodig je uit samen met mij een overstap richting Dordrecht te missen op station Geldermalsen in de avonduren :r :r :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86999109
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
http://werfinftrv.infrabel.be/website_prd/map.aspx?lang=1

Daar de actuele werkzaamheden op het Belgisch spoor. Niks te zien tussen Roosendaal en Essen? :?
Omdat het ook op 't Nederlandse traject is.. Zal wel weer iets met ballast vernieuwen zijn, of (hopelijk) gaan ze iets doen aan de afschuwelijke overweg die in dat traject ligt *O* . Tussen Roosendaal en Breda rijdt komend weekend ook niks en eind oktober gaat het er zelfs een hele week uit. Herfstvakantie, dus dan gaan er minder mensen met de trein. Vakantie.. Ergens rond 1ste kerstdag is mijn eerstvolgende vakantie -O- .
pi_86999188
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een hel :'(
Stuk beter dan op Gouda, waar je elke seconde een mes in je bast kan krijgen.

Maar goed, je hebt ook mensen die er gaan WONEN 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 21:50:48 #178
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86999722
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een hel :'(
Ik nodig je uit samen met mij een overstap richting Dordrecht te missen op station Geldermalsen in de avonduren :r :r :r
Dat was mijn klacht ook niet :). Mijn klacht betreft de kwaliteit van SLT's :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 29 september 2010 @ 21:52:08 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86999801
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stuk beter dan op Gouda, waar je elke seconde een mes in je bast kan krijgen.

Maar goed, je hebt ook mensen die er gaan WONEN 8)7
Ik heb dan ook een webwinkel in de messen uit mijn bast, die ik met veel winst doorverkoop, zelfs na aftrek van mijn aanvullende ziektekostenverzekering.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86999996
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:52 schreef Duvel het volgende:

[..]


Ik heb dan ook een webwinkel in de messen uit mijn bast, die ik met veel winst doorverkoop, zelfs na aftrek van mijn aanvullende ziektekostenverzekering.
Nou ik ben blij dat jij er met plezier woont hoor :) Ik woon liever ergens anders :)

Gek genoeg ken ik ook mensen die graag in Venlo, Heerlen, Helmond resp. Hilversum wonen.

Hebben we het nog niet over Veenendaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87000170
Ik ben weer terug van weggeweest...

Maar ik vroeg me iets af.. ik plande zojuist mijn treinreis van R'dam naar Groningen voor komende zondag (rond 10 uur) en ik zag dat er Intercity NMBS naar Groningen ging... dit vond ik vrij opmerkelijk. Vooral nadat ik googlelde en uitvond dat dit stond voor iets ala België... is dit een fout van 9292 of weet iemand hier wat van?
  woensdag 29 september 2010 @ 21:59:21 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87000330
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ik ben blij dat jij er met plezier woont hoor :) Ik woon liever ergens anders :)
Ja, wat wil je nou zeggen, moeten we nog meer open deuren intrappen? Ik ben al wezen sporten vanavond.

quote:
Gek genoeg ken ik ook mensen die graag in Venlo, Heerlen, Helmond resp. Hilversum wonen.

Hebben we het nog niet over Veenendaal.
Gek genoeg ken ik ook mensen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87000455
ik bedoel dat ik dat allemaal criminele kutsteden vind waar ik nog niet dood gevonden hoef te worden.

Mag ik dat vinden? Of word je dan boos? -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87000533
Nog een leuke actie trouwens (geen idee of ie vorige topic genoemd is..)

http://www.nshispeed.nl/n(...)-amsterdam-rotterdam

Op een enkeltje retour met Fyra (is goedkoper & sneller dan met een normale retour).
  woensdag 29 september 2010 @ 22:04:31 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87000608
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
ik bedoel dat ik dat allemaal criminele kutsteden vind waar ik nog niet dood gevonden hoef te worden.

Mag ik dat vinden? Of word je dan boos? -O-
Je mag alles vinden, ook als het als een lul op een sluisdeur slaat. Ik snap alleen niet waar die oprisping ineens vandaan komt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87000697
Ohja vandaag was die Fyra 2x per uur proef.. 'k Heb nog 3 lege stammen bij Schiphol voorbij zien komen :')
pi_87000776
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:04 schreef Duvel het volgende:

[..]


Je mag alles vinden, ook als het als een lul op een sluisdeur slaat. Ik snap alleen niet waar die oprisping ineens vandaan komt.
Misschien valt het tegenwoordig wel mee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 22:12:01 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87001175
Aan de goede kant van het spoor wel ja. :')

Oh, en als je jaren op Rotterdam Zuid gewoond hebt, is heel Gouda een oase van rust. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87002129
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:12 schreef Duvel het volgende:
Aan de goede kant van het spoor wel ja. :')

Oh, en als je jaren op Rotterdam Zuid gewoond hebt, is heel Gouda een oase van rust. :P
Oh, als je in een brabants plattelandsdorpje opgegroeid bent is Gouda een verschrikking :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 22:38:09 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87002587
Waarschijnlijk wel. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87002805
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:38 schreef Duvel het volgende:
Waarschijnlijk wel. :')
Zeer zeker wel. Ik WEET dat. Stadskind :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 22:48:57 #192
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87003178
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:05 schreef Ireyon het volgende:
Ohja vandaag was die Fyra 2x per uur proef.. 'k Heb nog 3 lege stammen bij Schiphol voorbij zien komen :')
Dit nummer vat de spilzucht van NS Hispeed geweldig samen:

pi_87003578
ik hoor alleen maar herrie :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87003638
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Omdat het ook op 't Nederlandse traject is.. Zal wel weer iets met ballast vernieuwen zijn, of (hopelijk) gaan ze iets doen aan de afschuwelijke overweg die in dat traject ligt *O* . Tussen Roosendaal en Breda rijdt komend weekend ook niks en eind oktober gaat het er zelfs een hele week uit. Herfstvakantie, dus dan gaan er minder mensen met de trein. Vakantie.. Ergens rond 1ste kerstdag is mijn eerstvolgende vakantie -O- .
Mja. Bende niet waar? Ik reis vaak met de trein maar oh zo vaak is het afwachten waar je nu weer in terecht komt. Ik ga komende maanden nog een trip van Londen - Parijs - Zurich - Milaan - Lausanne - Geneve pakken. Alleen maar de trein :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 29 september 2010 @ 23:24:48 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87004820
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zeer zeker wel. Ik WEET dat. Stadskind :{w
Boer. :{w
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 29 september 2010 @ 23:26:05 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87004882
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:57 schreef Arnette het volgende:
Ik ben weer terug van weggeweest...

Maar ik vroeg me iets af.. ik plande zojuist mijn treinreis van R'dam naar Groningen voor komende zondag (rond 10 uur) en ik zag dat er Intercity NMBS naar Groningen ging... dit vond ik vrij opmerkelijk. Vooral nadat ik googlelde en uitvond dat dit stond voor iets ala België... is dit een fout van 9292 of weet iemand hier wat van?
Dat lijkt me een foutje van 9292. De NMBS is de Belgische spoorwegmaatschappij (die allang failliet zou zijn als ze niet beschermd zou zijn door de Belgische overheid) en ik denk niet dat die zomaar een trein naar Groningen inleggen.

Dat Fyra-ding wat je vermeldt is inderdaad goedkoper, maar je hebt dan wel een treinbinding waardoor je niet - wanneer je je verslaapt of je afspraak uitloopt - een uur later (want hij rijdt vooralsnog maar 1x per uur) de Fyra alsnog kunt pakken. En daarnaast is je Fyra-kaartje niet geldig als regulier vervoerbewijs voor de IC Amsterdam - Rotterdam (v.v.)
  donderdag 30 september 2010 @ 06:24:57 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87009295
Digitaal spoorboekje
De NS wil af van het gedrukte spoorboekje, omdat hij soms al verouderd is voordat het is verschenen. Wel wil NS een digitaal spoorboekje uitbrengen voor de kleine groep klanten die hechten aan het spoorboekje. Dat houd in dat de tabellen die normaal in het spoorboekje staan, op internet worden geplaatst. Het 'digitale spoorboekje' kan ook dienen als catalogus en naslagwerk en wordt jaarlijks van een update voorzien. Naast het digitale spoorboekje komen er lijnfolders met treintijden voor een specifieke regio. Deze zullen beschikbaar komen op de grotere NS stations.
pi_87010092
Dat van die spoorboekjes wiste we al Greavy.

Wat ze weer moeten terugbrengen zijn die handige kaartjes met vertrektijden op een bepaalde route in credit-card formaat. Die dingen deelden de ns uit nadat de hele dienstregeling was omgegooid.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:11:38 #199
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87010674
quote:
Op donderdag 30 september 2010 06:24 schreef greavy het volgende:
Digitaal spoorboekje
De NS wil af van het gedrukte spoorboekje, omdat hij soms al verouderd is voordat het is verschenen. Wel wil NS een digitaal spoorboekje uitbrengen voor de kleine groep klanten die hechten aan het spoorboekje. Dat houd in dat de tabellen die normaal in het spoorboekje staan, op internet worden geplaatst. Het 'digitale spoorboekje' kan ook dienen als catalogus en naslagwerk en wordt jaarlijks van een update voorzien. Naast het digitale spoorboekje komen er lijnfolders met treintijden voor een specifieke regio. Deze zullen beschikbaar komen op de grotere NS stations.
Lijnfolder per regio.. Is dat niet meer werk om te maken en drukken? En worden die folders gratis of betaald?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87014405
Weet iemand waar deze foto is genomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')