Mee eens. Jammergenoeg wordt het slechts tot Houten viersporig.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Tot Geldermalsen zou het ook gewoon volledig viersporig moeten zijn.
Ja. Kun je gewoon vergeten, ligt te veel water tussen.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens. Jammergenoeg wordt het slechts tot Houten viersporig.
Een inhaalspoor tussen Geldermalsen en Houten zou zeer welkom zijn.
'Geen treinen' is niet geheel correct als er wel een stoomtrein rijdt.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:20 schreef greavy het volgende:
Stoomtrein zorgt voor businzet
donderdag 16 september 2010
In verband met het stoomweekend dat gehouden wordt op 18 en 19 september rijden er zaterdag en zondag tussen 09.00 en 18.00 uur geen treinen tussen Sneek en Stavoren en vice versa.
Om maar een heel traject 2 dagen lang eruit te gooien voor wat stoomritjes vind ik eerlijk gezegd ook wel wat over de lijn trouwens.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
'Geen treinen' is niet geheel correct als er wel een stoomtrein rijdt.
Kan dat zomaar OV ritten laten vervallen voor "plezier"ritten ?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:20 schreef greavy het volgende:
Stoomtrein zorgt voor businzet
donderdag 16 september 2010
In verband met het stoomweekend dat gehouden wordt op 18 en 19 september rijden er zaterdag en zondag tussen 09.00 en 18.00 uur geen treinen tussen Sneek en Stavoren en vice versa. Er worden bussen ingezet.
Daarnaast is Arriva genoodzaakt om op zaterdag 18 september op het traject Leeuwarden – Sneek twee treinen uit de dienstregeling te halen om de stoomtrein ruimte op het spoor te geven om naar en van het beginstation van het stoomweekend te rijden. Het betreft de trein van 09.35 uur vertrek uit Leeuwarden en de trein van 18.01 uur vertrek uit Sneek. Ook hiervoor worden bussen ingezet. De bestaande aansluitingen kunnen niet worden gegarandeerd.
Inderdaad zeg, ik heb even gekeken en het zijn welgeteld drie ritten per richting per dag. Je zou zeggen dat dat met een beetje inpassen nog wel gelukt was..quote:Op donderdag 16 september 2010 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om maar een heel traject 2 dagen lang eruit te gooien voor wat stoomritjes vind ik eerlijk gezegd ook wel wat over de lijn trouwens.
Lukte in mei 2009 ook prima namelijkquote:Op donderdag 16 september 2010 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, ik heb even gekeken en het zijn welgeteld drie ritten per richting per dag. Je zou zeggen dat dat met een beetje inpassen nog wel gelukt was..
Nouja, er zijn genoeg plekken waar het zo goed als leeg is. Bijvoorbeeld tussen Geldermalsen en Culemborg, en tussen Culemborg en Schalkwijk. Als je daar twee inhaalsporen legt kun je volgens mij al heel veel van de ellende (lees: IC's achter stoptreinen) wegwerken door een IC voorrang te geven.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Kun je gewoon vergeten, ligt te veel water tussen.
Het is niet zomaar gebeurd.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:26 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Kan dat zomaar OV ritten laten vervallen voor "plezier"ritten ?
Ga ik wel in mee ja. als je bijvoorbeld kijkt naar Den Bosch - Nijmegen. ZO kwetsbaar wordt de drgl ook weer niet van een (daar nota bene ENKELsporige) smalle brugquote:Op donderdag 16 september 2010 22:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, er zijn genoeg plekken waar het zo goed als leeg is. Bijvoorbeeld tussen Geldermalsen en Culemborg, en tussen Culemborg en Schalkwijk. Als je daar twee inhaalsporen legt kun je volgens mij al heel veel van de ellende (lees: IC's achter stoptreinen) wegwerken door een IC voorrang te geven.
In een ideale situatie leg je het spoor zo aan dat het inhaalspoor van beide kanten bereden kan worden. Het kost relatief weinig (minder dan alles viersporig maken) en toch werkt het capaciteitsverhogend.
Nou dat is wel een erg makkelijk verhaal Durk. Volgens mij heeft de FStM pas onlangs toelating gekregen omdat er nog ATB ingebouwd moest worden en alles. Ik neem zomaar aan dat Arriva zich niet zomaar weg laat jagen, dus daar zal zeker wel wat geld tegenover gestaan hebben. Of de FStM nog ene cent te makken heeft na de ATB-inbouw? I doubt it.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is niet zomaar gebeurd.
de Friese Stoomtrein Maatschappij heeft hierover contact gehad met de VSM, of hun bereid waren ritten (betaald) te rijden. Dat kon. Vervolgens heeft de FstM contact opgenomen met Arriva, om mogelijkheden te bespreken voor de stoomtrein.
Omdat Sneek - Stavoren enkelbaans is én er 'geen' passeerplekken zijn, is er in overleg besloten dat Arriva Treinvervangend Vervoer inzet. Of daar ook geld mee gemoeid is (zal vast wel..) laat ik achterwege.
En vervolgens is er een DRGL aangevraagd zonder nog rekening te houden met Arriva treinen, want die komen daar niet. Qua sporen in Sneek moet weliswaar rekening gehouden worden, want het kan betekenen dat er reguliere treinen langer staan als normaal.
In een optimale situatie kan het hele net wel als Enkelspoor uitgevoerd wordenquote:Op donderdag 16 september 2010 22:41 schreef James1988 het volgende:
In een optimale situatie gaat dat inhaalspoor toch vrijwel nooit gebruikt worden.
Voor de punctialiteit is het negatief. Stoomtreinen rijden regelmatig iets vertraagd, wat dus Arriva ook vertraagd laat rijden. Dit is de beste oplossing.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, ik heb even gekeken en het zijn welgeteld drie ritten per richting per dag. Je zou zeggen dat dat met een beetje inpassen nog wel gelukt was..
Als dit serieus "de beste oplossing" is, dan kunnen we de lijn Sneek - Stavoren beter gisteren dan vandaag opheffen en verstomen. Waarom doen we dat niet gewoon?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Voor de punctialiteit is het negatief. Stoomtreinen rijden regelmatig iets vertraagd, wat dus Arriva ook vertraagd laat rijden. Dit is de beste oplossing.
Qua reizigers aantallen hoeft de Arriva het niet te laten. Een bus is misschien nog goedkoper (Arriva Spurt gebruikt 1 liter diesel per 0,8 kilometer)
Die afkorting moet me nog wel lukken.. Utrecht Centraal - Koln HBF?quote:Op donderdag 16 september 2010 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Gauw nog ff een slagje Ut - K Hbf gescoord voor zondag. Fünfzig Eurie
Dat is correctquote:Op donderdag 16 september 2010 23:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Die afkorting moet me nog wel lukken.. Utrecht Centraal - Koln HBF?
Ik dacht meer aan Wrong van Depeche Mode.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Conclusie van het stoomverhaal: It's all about the money, dum-dum-da-dum.
Ik tel toch echt twee sporen in Workum hoor...quote:Op donderdag 16 september 2010 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Omdat Sneek - Stavoren enkelbaans is én er 'geen' passeerplekken zijn
Depeche Modequote:Op vrijdag 17 september 2010 01:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan Wrong van Depeche Mode.
Wat voor stage zoek je?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:55 schreef Crientj het volgende:
Boh. Stagebedrijf zoeken is nog lastig ook.
Klopt. Inhaalsporen zijn bijna nooit nuttig, tenzij ze echt kilometers lang zijn. Bij een kort inhaalspoor moet een trein remmen om krom door een wissel te kunnen en vervolgens stoppen voor het volgende wissel. Dat vertraagt de achteropkomende treinen enorm. Een inhaalspoor is pas nuttig als je een trein die bijvoorbeeld 80 rijdt door een IC met 140 of 160 kunt laten inhalen.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:41 schreef James1988 het volgende:
In een optimale situatie gaat dat inhaalspoor toch vrijwel nooit gebruikt worden.
En een inhaalspoor specifiek op Culemborg dan?quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt. Inhaalsporen zijn bijna nooit nuttig, tenzij ze echt kilometers lang zijn. Bij een kort inhaalspoor moet een trein remmen om krom door een wissel te kunnen en vervolgens stoppen voor het volgende wissel. Dat vertraagt de achteropkomende treinen enorm. Een inhaalspoor is pas nuttig als je een trein die bijvoorbeeld 80 rijdt door een IC met 140 of 160 kunt laten inhalen.
Dat zou eventueel kunnen werken.quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:50 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En een inhaalspoor specifiek op Culemborg dan?
Dat werkt bij Geldermalsen ook prima.
Nja, iig niets met treinen.quote:
P'cies, stoptreinen moeten toch stoppen bij een stoptreinstation, spoortje ernaast, en de IC kan erlangs. Moet de stoptrein misschien wel wat extra wachten, maar goed, so be it.quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:50 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En een inhaalspoor specifiek op Culemborg dan?
Dat werkt bij Geldermalsen ook prima.
Zaterdag) Stoomrit SSN: Rotterdam - Alkmaar - Heerhugowaard, vervolgens pendelritten, en weer terug naar Rotterdam.quote:Op vrijdag 17 september 2010 07:27 schreef V2 het volgende:
[..]
Depeche Mode![]()
Maar, waar wordt er allemaal gestoomd dit weekend? Ik weet wel dat er zo rond 0800u een stoomtrein door Delft heen komt, die ga ik (mits goed weer en zin) nog wel even proberen te kieken. Denk dat ik ergens onder Delft ga staan, in de weilanden daar.
Tja, dat is lastig. Richt je je nu alleen op puur webdesign bureau's? Want anders zou je ook eens naar grafische bureau's kunnen kijken, die doen ook vaak veel met webdesign tegenwoordig. Mijn stagebureau deed dat in ieder geval wel toen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:57 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nja, iig niets met treinen.
Zoek een stage die zich richt op webdesign, mag met een beetje fotografie erbij. ;o
Euh, ik zit te zoeken bij Goc. En daar kies ik wel Interactieve vormgeving ipv Grafische. Maar dat komt omdat ik de site's bij de grafische vormgeving niet aantrekkelijk genoeg vind. Ik kom er namelijk zat tegen, waarbij de site dusdanig hard faalt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, dat is lastig. Richt je je nu alleen op puur webdesign bureau's? Want anders zou je ook eens naar grafische bureau's kunnen kijken, die doen ook vaak veel met webdesign tegenwoordig. Mijn stagebureau deed dat in ieder geval wel toen.
Tja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn... Grafisch en web design is nog altijd een vak apartquote:Op vrijdag 17 september 2010 09:59 schreef Crientj het volgende:
[..]
Euh, ik zit te zoeken bij Goc. En daar kies ik wel Interactieve vormgeving ipv Grafische. Maar dat komt omdat ik de site's bij de grafische vormgeving niet aantrekkelijk genoeg vind. [spoiler]Ik kom er namelijk zat tegen, waarbij de site dusdanig hard faalt.[/sub]
Een beetje wel jaquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:04 schreef Crientj het volgende:
Oh noes. Mn subcode faalt heel hard.
Euh, het mag maximaal een uur reizen zijn.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een beetje wel ja
Wat is je zoekgebied? Alleen Utrecht, of ook daarbuiten?
Ik wil ook nog steeds graag weten wat een subcode isquote:
[ sub ] [ /sub ]quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil ook nog steeds graag weten wat een subcode is
Mja, echt discussiewaardig danquote:
Keulen altijd leuk, niet vergeten Himmel und Äd weg te spoelen metquote:Op donderdag 16 september 2010 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Gauw nog ff een slagje Ut - K Hbf gescoord voor zondag. Fünfzig Eurie
Ik heb nog een foto waar de ICE aangekondigd staat als TEE.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee tof pgrIk heb het ook even op OVNL onder de aandacht gebracht
Dat staat-ie toch standaard in Arnhem? TEE Trein met toeslag oid.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb nog een foto waar de ICE aangekondigd staat als TEE.
Inderdaad in Arnhem...quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat staat-ie toch standaard in Arnhem? TEE Trein met toeslag oid.
OVNL?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee tof pgrIk heb het ook even op OVNL onder de aandacht gebracht
Forum Openbaar Vervoer in Nederland.quote:
Is dat hier op Fok.nl?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Forum Openbaar Vervoer in Nederland.
teh Int0rwebz is groter dan Fok jeweetz.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:18 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Is dat hier op Fok.nl?
Link s.v.p
Waar heb je hem gepost?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
teh Int0rwebz is groter dan Fok jeweetz.
www.ovinnederland.nl
Bork kan al een foto insturenquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:36 schreef pgrferrari het volgende:
Ik kwam hier een leuke prijsvraag tegen voor treinenliefhebbers
http://www.10jaarice.nl/de-wedstrijd
Kijk maar uit dat je geen Beschaving tegenkomt onderwegquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:24 schreef pgrferrari het volgende:
Ik ga morgen treinen naar Zaandam, een reis van 2 en half uur (enkeltje)
Beschaving?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk maar uit dat je geen Beschaving tegenkomt onderweg
"peil van maatschappelijke, geestelijke en zedelijke ontwikkeling"quote:
Dan snap ik de totale zin nietquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
"peil van maatschappelijke, geestelijke en zedelijke ontwikkeling"
Niet alles gaat over treinen hier.
Nee hoorquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
als jij 2 en een half uur moet reizen naar een mondain oord als Zaandam, dan woon je dus ergens in eoa fucking rimboe. Vandaar
Vertel het eens?quote:
Metaalmoeheid?quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:43 schreef Duvel het volgende:
Kan iemand me vertellen welke logistieke problemen je wel niet moet hebben om de gehele dienst Zevenaar - Winterswijk eruit te knallen?
Wait, whut? Een slaaprijtuig in een trein die pendelslagjes van 29 km maakt? WTF?quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:09 schreef Zug-Chef het volgende:
daarachter een Pullman Wagon Lits slaaprijtuig. Steenwijk, 17-09-2010
Voor mensen die het Friese landschap niet meer aankunnen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wait, whut? Een slaaprijtuig in een trein die pendelslagjes van 29 km maakt? WTF?
Mooi plaatjequote:Op vrijdag 17 september 2010 18:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
In opdracht van de Friese Stoomtrein Maatschappij verzorgt de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij (VSM) komend weekend weer een aantal stoomritten tussen Sneek en Stavoren. Op vrijdagmiddag daarvoor komt traditiegetrouw de trein vanuit Beekbergen naar Leeuwarden, waarbij onderweg zelfs 3x kopgemaakt moet worden. Nadat de trein vervolgens in Meppel nog aan de kant moest voor NS Reizigers, passeerden de VSM 23 076 en 23 071 uiteindelijk rond half 5 de inmiddels van lichte herfstkleuren voorziene bomen in Steenwijk op weg naar de Friese hoofdstad. De twee loks zijn nodig om te kunnen pendelen tussen Sneek en Stavoren, omdat er geen ruimte en tijd is om de lok om te laten lopen in Stavoren. Achter beide 23'ers bevindt zich eerst het Mitropa restauratierijtuig, daarachter een Pullman Wagon Lits rijtuig. Steenwijk, 17-09-2010
Nee, ik ga naar Keulenquote:Op vrijdag 17 september 2010 18:51 schreef dennistd het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die zondag naar Osnabrück gaan? Is aardig wat te zien volgens http://www.deutschebahn.c(...)est__osnabrueck.html
Doe m'n oma de groetenquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:07 schreef greavy het volgende:
Ik houd het voor zondag binnen Nederland. volgende week Zaterdag ga ik al met de SSN naar Königswinter, en morgen dan 'richting' de 'kop van Noord-Holland'
Damn, dat ziet er op zich interessanter uit dan een verjaardagsfeestje.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:51 schreef dennistd het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die zondag naar Osnabrück gaan? Is aardig wat te zien volgens http://www.deutschebahn.c(...)est__osnabrueck.html
DOE HET! DOE HET!quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Damn, dat ziet er op zich interessanter uit dan een verjaardagsfeestje.
Tof rondje!quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan zondag:
Utrecht Centraal V 8:29
Köln Hbf 10:45 11:23
Au (Sieg) 12:16 12:20
Geilhausen 12:21 13:07
Au (Sieg) 13:09 13:20
Köln Hbf 14:29 14:46
Euskirchen 15:27 16:03
Zuckerfabrik 16:06 16:47
Bonn Hbf 17:39 17:53
Köln Hbf 18:22 18:41
Köln / Bonn Flughafen 18:55 19:34
Köln Hbf 19:49 20:46
Utrecht Centraal A 22:58
737 km. Bordjes-oogst zal vanzelf wel blijken.
Leuk bordje voor aan je gevel straks!quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Geilhausen schijnt een erg leuk dorpje te zijn voor een driekwartier lunchpauzeHopelijk zit ghet weer eenbeetje mee
Vriend van me heeft een parenclubquote:Op vrijdag 17 september 2010 23:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk bordje voor aan je gevel straks!
Leuk rondje, have funquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan zondag:
Utrecht Centraal V 8:29
Köln Hbf 10:45 11:23
Au (Sieg) 12:16 12:20
Geilhausen 12:21 13:07
Au (Sieg) 13:09 13:20
Köln Hbf 14:29 14:46
Euskirchen 15:27 16:03
Zuckerfabrik 16:06 16:47
Bonn Hbf 17:39 17:53
Köln Hbf 18:22 18:41
Köln / Bonn Flughafen 18:55 19:34
Köln Hbf 19:49 20:46
Utrecht Centraal A 22:58
737 km. Bordjes-oogst zal vanzelf wel blijken.
Ja vorige week maandagquote:Op zaterdag 18 september 2010 11:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leuk rondje, have funWas je nou nog een keer teruggeweest bij de Rurtalbahn?
Oh ja natuurlijk, bijna vergetenquote:Op zaterdag 18 september 2010 09:01 schreef Fixers het volgende:
Dan heb je ook nog Geilenkirchen, geen idee of daar een station is.
NS spreekt van een defect. Wat is er precies aan de hand?quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Om PSM voor te zijn: ik heb het niet gedaan.
(versperring Roodeschool)
Spoorstaafbreuk, waarschijnlijk door metaalmoeheid.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
NS spreekt van een defect. Wat is er precies aan de hand?
OK, niet iets dat niet op korte termijn op te lossen is.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Spoorstaafbreuk, waarschijnlijk door metaalmoeheid.
Die boemeltjes zitten anders regelmatig vol.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:06 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zou ook moe worden als spoorstaaf als de treinen die over mee heen reden gemiddeld 10 reizigers vervoerden
Waarschijnlijk met een knappend geluid.quote:
Gaat de assenteller of iets dergelijks niet trippen bij een ontbrekend stuk kop?quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als dat niet door een ultrasoontrein ontdekt wordt, dan blijkt het toch pas bij een vette ontsporing? Of was het vlakbij het station of wat?
Neen. Een assenteller telt assen. Alleen als de spoorstaaf breekt voor de neus van de assenteller, valt het op.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gaat de assenteller of iets dergelijks niet trippen bij een ontbrekend stuk kop?
Een machinist voelde een klap toen hij er overheen reed.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als dat niet door een ultrasoontrein ontdekt wordt, dan blijkt het toch pas bij een vette ontsporing? Of was het vlakbij het station of wat?
Ik was niet in de buurtquote:Op zaterdag 18 september 2010 14:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Om PSM voor te zijn: ik heb het niet gedaan.
(versperring Roodeschool)
Als de voet van de spoorstaaf nog in tact is en alleen de kop er uit ligt, ziet een spoorstroomloop dat volgens mij ook niet, toch?quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En bij assentellers wordt zoiets juist niet gesignaleerd, bij de ouderwetse spoorstroomloop wel.
Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als de voet van de spoorstaaf nog in tact is en alleen de kop er uit ligt, ziet een spoorstroomloop dat volgens mij ook niet, toch?
Krijg je een aparte melding als je een overwachte spoorbezetting hebt?quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel.
Zo'n geval lijkt me niet te onderscheiden van iemand die een kortsluitlans in een spoor steekt zonder trein in de buurt. OKee op een enkelsporig baanvak stemt dat wel tot nadenken natuurlijkquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Krijg je een aparte melding als je een overwachte spoorbezetting hebt?
Klopt, maar op het moment dat normaliter iemand een kortsluitlans in het spoor steekt, hangt ie bij de treindienstleider aan de telefoon om te controleren dat de sectie inderdaad als bezet gemeld wordt.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n geval lijkt me niet te onderscheiden van iemand die een kortsluitlans in een spoor steekt zonder trein in de buurt. OKee op een enkelsporig baanvak stemt dat wel tot nadenken natuurlijk
Dat mag je aannemen van wel. Anders kan er sprake zijn van vandalisme.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, maar op het moment dat normaliter iemand een kortsluitlans in het spoor steekt, hangt ie bij de treindienstleider aan de telefoon om te controleren dat de sectie inderdaad als bezet gemeld wordt.
Of van een spoorstaafbreukquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mag je aannemen van wel. Anders kan er sprake zijn van vandalisme.
Of ijzerslijpsel in een ES-las of een muntje of pekelwater of een zeecontainer.quote:
Of een kabelbreuk of kabeldiefstal of een defect spoorrelais of nog 10.000 dingen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Of ijzerslijpsel in een ES-las of een muntje of pekelwater of een zeecontainer.
Lijkt me dat ook daar wel een oplossing voor te bedenken is: een geīsoleerde verticaal zigzaggende draad in de spoorstaaf die als alarm dient.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel.
Wordt het productieproces daar dan niet een procent of 1000 duurder van denk je?quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lijkt me dat ook daar wel een oplossing voor te bedenken is: een geīsoleerde verticaal zigzaggende draad in de spoorstaaf die als alarm dient.
En dan nog kan je lang niet alles afvangen dat gevaar op kan leveren. De kosten zullen daarnaast idd niet opwegen tegen de baten.quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt het productieproces daar dan niet een procent of 1000 duurder van denk je?
'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:50 schreef Fixers het volgende:
Spoorboekloos rijden is inderdaad heel spoorboekloos. Ze laten nu weer een IC vallen ivm "logistieke problemen". Ik voorspel zo dat de conclusie gaat zijn dat het niet haalbaar is om 6 IC's en 6 stoptreinen per uur te laten rijden in een normale spits.
Bij 10x per uur dezelfde treinserie kun je volgens mij ook al wel echt spoorboekjeloos rijden invoeren.quote:Op zondag 19 september 2010 01:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben.
Ik zeg pas 'Spoorboekloos' als de frequentie hoger is dan 12x per uur. En dan moeten het treinen uit dezelfde serie zijn.
Ik zat de hele dag ķf in de stoomtrein ķf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtreinquote:Op zaterdag 18 september 2010 16:54 schreef Ascendancy het volgende:
Het moet Greavy geweest zijn. Om de S&V's terug te pakken.
Je zou ze eigenlijk gewoon moeten laten arresteren en even bij oom Agent laten logeren voor een nachtje.quote:Op zondag 19 september 2010 05:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zat de hele dag ķf in de stoomtrein ķf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtrein![]()
En die kutjanussen van een kutfotografen die denken dat ze alles mogen & alles zijn hebben er wederom voor gezorgd dat er lastgevingen werden afgegeven, sowieso rondom Heerhugowaard en tussen Alkmaar en Alkmaar Noord. Rijden op Zicht iig, met beperktere snelheid.
Klopt. Bij de RET hebben ze dat ook een tijdje geprobeerd, maar het sloeg niet aan. Ze reden ook nog gewoon de laatste dienstregeling van voor de nieuwe schema's, alleen ze communiceerden het niet meer.quote:Op zondag 19 september 2010 01:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben.
Irritant is dat zeg. Nou ja, ik stond iig op respectabele afstandquote:Op zondag 19 september 2010 05:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zat de hele dag ķf in de stoomtrein ķf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtrein![]()
En die kutjanussen van een kutfotografen die denken dat ze alles mogen & alles zijn hebben er wederom voor gezorgd dat er lastgevingen werden afgegeven, sowieso rondom Heerhugowaard en tussen Alkmaar en Alkmaar Noord. Rijden op Zicht iig, met beperktere snelheid.
Precies en de gemaakte foto's wissen, zodat ze weten dat het niet loont.quote:Op zondag 19 september 2010 08:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je zou ze eigenlijk gewoon moeten laten arresteren en even bij oom Agent laten logeren voor een nachtje.
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?quote:Op zondag 19 september 2010 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies en de gemaakte foto's wissen, zodat ze weten dat het niet loont.
Namaakartikelen worden ook meteen aan de grens vernietigd als ze worden ontdekt, dus blijkbaar zijn er wel juridische mogelijkheden om andermans eigendommen te vernietigen.quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?
Dan schaad je met dat artikel de belangen van anderen. Dat doe je met een plaatje van een trein niet..quote:Op zondag 19 september 2010 19:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Namaakartikelen worden ook meteen aan de grens vernietigd als ze worden ontdekt, dus blijkbaar zijn er wel juridische mogelijkheden om andermans eigendommen te vernietigen.
Verkregen door illegale activiteiten. En daarnaast is het een signaal dat het niet loont om het te doen.quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?
Ik zag zoveel mensen langs de baan die ik niet ken. Zal jou vast wel gezien hebben.quote:Op zondag 19 september 2010 18:52 schreef V2 het volgende:
[..]
Irritant is dat zeg. Nou ja, ik stond iig op respectabele afstandzag je me nog staan? Ik zag iig wel diverse mensen uit een wagon hangen
Dan zat je aan de andere kant, ik stond in rijrichting rechts, ergens voor Delft in dat natuurgebied.quote:Op zondag 19 september 2010 20:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zag zoveel mensen langs de baan die ik niet ken. Zal jou vast wel gezien hebben.
Heb het grootste stuk mijn kop (en camera) buiten boord gestoken.
Ik zat op de heenweg pal achter de loc 01 1075, in rijrichting links, 2e raam.
Zal zometeen foto's toevoegen
Wat had je dan verwacht? Een elektrische trein die 140 kan rijden ofzo?quote:Op zondag 19 september 2010 21:35 schreef ErkendFokker het volgende:
wtf er reed net een stoomtrein ofzo voorbij @ station meppel?
ik wist niet dat er hier überhaupt al treinen reden :pquote:Op zondag 19 september 2010 21:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Een elektrische trein die 140 kan rijden ofzo?
Misschien over tig jaar.
Dat kan kloppen. Dat was de VSM die na het stoomtreinweekend in Fryslân weer op weg was naar Apeldoorn om daar de eigen lijn weer op te gaan.quote:Op zondag 19 september 2010 21:35 schreef ErkendFokker het volgende:
wtf er reed net een stoomtrein ofzo voorbij @ station meppel?
quote:Op zondag 19 september 2010 21:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Een elektrische trein die 140 kan rijden ofzo?
Misschien over tig jaar.
Wtf?!quote:Op zondag 19 september 2010 21:38 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
ik wist niet dat er hier überhaupt al treinen reden :p
ah ok, leuk gezicht wel zo'n oude trein. Die wagons ook nog met 3e klas enzoquote:Op zondag 19 september 2010 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan kloppen. Dat was de VSM die na het stoomtreinweekend in Fryslân weer op weg was naar Apeldoorn om daar de eigen lijn weer op te gaan.
Zoep dan niet zoveelquote:Op zondag 19 september 2010 21:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Pff 'k ben niet nuchter genoeg omdat nu nog te herkennen
Zekers. Die met zetels en stoomloc zijn van de Stoomstichting Nederland. Die bezitten eerste klas K1A rijtuigenquote:Op zondag 19 september 2010 21:42 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
ah ok, leuk gezicht wel zo'n oude trein. Die wagons ook nog met 3e klas enzoIk hou wel van oude wagons, je hebt af en toe op amersfoort amsterdam ook zo'n oude wagon met zetels enz
Goed gedaan! Goed idee van de OV-fiets, zitten leuke plaatjes bijquote:Op zondag 19 september 2010 21:51 schreef greavy het volgende:
Zaterdag 18 September 2010, een dag die voor mij in het teken stond als 'stoomdag'.
Dit mede omdat ik uit Rotterdam naar Alkmaar en Heerhugowaard ging, vervolgens terug naar Alkmaar, met een OV-fiets legale plekken opzocht voor foto's, en vervolgens weer Alkmaar - Heerhugowaard - Alkmaar - Rotterdam met de stoomtrein.
Een nadeel was - voor de SSN en de NS - dat er lastgevingen waren afgegeven voor Alkmaar-Alkmaar Noord en rondom Heerhugowaard. Spotters bevonden zich op de baan. Op zicht rijden met beperkte snelheid.
Als je een foto maakt bij bijvoorbeeld de douane moet je deze ook meteen wissen. Er bestaat dus wel degelijk een wet die dit mogelijk maakt.quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?
Op grond waarvan? Ik weet dat men dat altijd graag zo brengt, maar ze hebben geen poot om op te staan, je mag fotograferen wat je wil, op militaire en veiligheidsinstallaties na.quote:Op zondag 19 september 2010 23:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als je een foto maakt bij bijvoorbeeld de douane moet je deze ook meteen wissen. Er bestaat dus wel degelijk een wet die dit mogelijk maakt.
Mogen NS of ProRail niet in het kader van de huisregels een fotografeerverbod opleggen?quote:Op zondag 19 september 2010 23:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Ik weet dat men dat altijd graag zo brengt, maar ze hebben geen poot om op te staan, je mag fotograferen wat je wil, op militaire en veiligheidsinstallaties na.
( Ik heb al eens mot gehad op R'dam centraal met 2 agenten die de regels niet goed kenden..)
een openbaar stuk weg (stationsplein voor ingang) is privéterrein van NS?quote:Op zondag 19 september 2010 23:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Mogen NS of ProRail niet in het kader van de huisregels een fotografeerverbod opleggen?
Als de foto's op het terrein van ProRail, dus de sporen en spoorbermen zijn gemaakt, dan kun je daarvoor beboet worden, omdat je op privéterrein bent geweest en daarnaast heb je door je op of rond de sporen te bewegen de treindienst verstoord (als er gevaar is geweest en/of er een aanwijzing langzaam rijden is afgegeven)quote:Op zondag 19 september 2010 23:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Ik weet dat men dat altijd graag zo brengt, maar ze hebben geen poot om op te staan, je mag fotograferen wat je wil, op militaire en veiligheidsinstallaties na.
( Ik heb al eens mot gehad op R'dam centraal met 2 agenten die de regels niet goed kenden..)
En dat op die 51 fototjes!quote:Op maandag 20 september 2010 08:51 schreef Crientj het volgende:
Jezus, Greavy. Dankje voor het laten crashen van mn telefoon.
Nja dus? Ik verwacht geen fucking 51 foto's, waardoor mn telefoon zegt; bekijk het maar. Ik ga niet meer doen. ;rquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 september 2010 09:28 schreef Crientj het volgende:
[..]Viel niet op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leer PI's lezen.
Oh, mobiele lay-out! Bij deze post hoort een thumb-up PI.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Nee.quote:Op maandag 20 september 2010 09:38 schreef greavy het volgende:
Dagkaart Intertoys
16 september 2010
In samenwerking bieden de Nederlandse Spoorwegen en speelgoedketen Intertoys een Dagkaart aan.
Daar is de auto voor.quote:Op maandag 20 september 2010 09:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee.
Nee!
Nee!
NEE!
Ik ben een beetje klaar met die kutdagkaartacties waardoor je in het weekend niet meer rustig in de trein door Nederland kunt reizen.
Mobiele lay-out: bij deze post hoort een thumb-down PI.
Kijk, dat is een toffe foto.quote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ter gelegenheid van het 175 jarige bestaan van de Deutsche Bahn, werd er op het Bahnwerk Osnabrück op zondag 19 september 2010 een Bahnhofsfest georganiseerd. Voordat het terrein open ging voor het grote publiek, werden fotografen in de gelegenheid gesteld foto's te maken van het nog relatief rustige terrein en dit alles zonder bordjes en lintjes. Rond de draaischijf stonden onder andere een vijftal reclameloks, een orientrode 151 en tweemaal een 103 opgesteld. Van links naar rechts: 120 159 "175 jaar DB", DB 185 142 "Edelweiss", DB 152 005 "Claas", DB 189 065 "Tulpen en molens", DB 152 134 "Albatros", DB 151 164, DB 103 222 en 103 113.
Later meer.
quote:Op maandag 20 september 2010 09:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Viel niet op.
Leer PI's lezen.
Oh, mobiele lay-out! Bij deze post hoort een thumb-up PI.
Erg goed geregeld. En briljante foto.quote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]Voordat het terrein open ging voor het grote publiek, werden fotografen in de gelegenheid gesteld foto's te maken van het nog relatief rustige terrein en dit alles zonder bordjes en lintjes.
Dat is waar!quote:
Zo, de brutaliteit! Wanneer moet je weer werken?quote:[..]
Vanmiddag ;Dquote:Op maandag 20 september 2010 10:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is waar!
[..]
Zo, de brutaliteit! Wanneer moet je weer werken?
Mobiele lay-out: bij deze post hoort een smiley-met-een-zonnebril PI.
En de andere kant:quote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ter gelegenheid van het 175 jarige bestaan van de Deutsche Bahn, werd er op het Bahnwerk Osnabrück op zondag 19 september 2010 een Bahnhofsfest georganiseerd. Voordat het terrein open ging voor het grote publiek, werden fotografen in de gelegenheid gesteld foto's te maken van het nog relatief rustige terrein en dit alles zonder bordjes en lintjes. Rond de draaischijf stonden onder andere een vijftal reclameloks, een orientrode 151 en tweemaal een 103 opgesteld. Van links naar rechts: 120 159 "175 jaar DB", DB 185 142 "Edelweiss", DB 152 005 "Claas", DB 189 065 "Tulpen en molens", DB 152 134 "Albatros", DB 151 164, DB 103 222 en 103 113.
Later meer.
Die is mooier, ik ben niet zo'n fan Duitse e-locs...quote:Op maandag 20 september 2010 10:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
En de andere kant:
[ afbeelding ]
Bestaande uit de 233 525, V200 116, 218 387, 225 021, 217 014, 218 105, 217 001 en 212 093
Veel plezier!quote:
Oh.quote:Stop je nu met die mobiele layout subs?School, dus dan kan ik weer FireFox gebruiken.
Euh, verpakte kiwi niet, die liggen in het schap voor in de winkel.quote:Op maandag 20 september 2010 11:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Graag gedaan. Staat de kiwi koud?
Bij de diesels is de V160-serie zo oververtegenwoordigdquote:Op maandag 20 september 2010 10:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die is mooier, ik ben niet zo'n fan Duitse e-locs...
De 01-1075 mis ik! De enigste (of was er nog één?) stoomloc in Osnabrück.quote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ter gelegenheid van het 175 jarige bestaan van de Deutsche Bahn, werd er op het Bahnwerk Osnabrück op zondag 19 september 2010 een Bahnhofsfest georganiseerd. Voordat het terrein open ging voor het grote publiek, werden fotografen in de gelegenheid gesteld foto's te maken van het nog relatief rustige terrein en dit alles zonder bordjes en lintjes. Rond de draaischijf stonden onder andere een vijftal reclameloks, een orientrode 151 en tweemaal een 103 opgesteld. Van links naar rechts: 120 159 "175 jaar DB", DB 185 142 "Edelweiss", DB 152 005 "Claas", DB 189 065 "Tulpen en molens", DB 152 134 "Albatros", DB 151 164, DB 103 222 en 103 113.
Later meer.
quote:Op maandag 20 september 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:
Al is deze smalspoor-variant wel leuk:
[ afbeelding ]
D5 van de Brohltalbahn.
80% minder was ook royaal genoeg geweest op zichquote:
Jup. Na 3 foto's heb je die brug in Alkmaar wel weer gezien. Gewoon proberen een max van 10 foto's aan te houden en alleen de echte hoogtepunten te posten.quote:Op maandag 20 september 2010 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
80% minder was ook royaal genoeg geweest op zich
Ik denk niet dat het dezelfde trein is, maar ik zag een sleep van deze rijtuigen rond 20:30 door Köln Hbf komen met (dacht ik) een BR 111 er voor. Daar zaten wel 2 DB Club-rijtuigen tussen ook, die had ik nog nooit gezien. Kennelijk scheurden er minstens 2 zuiptreinen door NRW gisterenquote:Op maandag 20 september 2010 12:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisterenmiddag te Natrup-Hagen:
[ link | afbeelding ]
Terwijl twee andere spotters de stek beneden verkozen, maakte ik de beslissing de WLE zuiptrein van boven te fotograferen. De 189 801 is met een sleep Müller rijtuigen als DPE 91731 onderweg van Hamburg Berged naar Köln Hbf en passeert hier tussen Osnabrück en Münster(Westf) het station en oude Bahngelände van Natrup-Hagen.
Deze zag ik gisteren iets na 15u door Osnabrück komen terwijl ik stond te wachten op een rondleiding door het stellwerk.quote:Op maandag 20 september 2010 12:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het Zweedse Hectorrail rijdt met opvallende loks van de serie 185.2 in prachtige kleuren rond in Noord-Duitsland en verder naar Scandinavië. Op zondag 19 september is de 241 009 met de nagenoeg vol beladen DGS 45699 (in opdracht van TXL) vanuit het Zweedse Malmö onderweg naar Duisburg. De trein bestaat uit flink wat DHL wissellaadbakken en passeert hier het oude Bahngelände bij Natrup-Hagen.
zekerquote:
Die in Rotterdam lijkt me duidelijk een Wurlitzerquote:Op maandag 20 september 2010 14:37 schreef dennistd het volgende:
In Rotterdam staat nu een snoepautomaat met boeken erin: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/21729
Toevallig van hetzelfde merk als de koffieautomaat die ik gisteren op Osnabrück Hbf zag?
Je kon niet wachten op mijn foto van het bordje van Geilhausen?quote:Op maandag 20 september 2010 14:39 schreef dennistd het volgende:
Lijkt mij ook, maar het was wel iets waarbij ik deze foto ontopic kwijt kon
Nee, klopt. Moet ik nog fixen maar te lui.quote:Op maandag 20 september 2010 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
je icon wijzigen klik hier werkt niet meer James
Best interessant eigenlijk...quote:Onbeperkt reizen voor een vaste, lage prijs.
Geachte heer,
Wij werken aan twee nieuwe abonnementen waarmee u onbeperkt kunt reizen voor een vast bedrag per maand. En nu willen wij uw hulp vragen om deze nieuwe abonnementen zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Doet u mee aan de test?
Onze nieuwe mogelijkheden
Zeven dagen per week onbeperkt reizen tijdens de daluren voor ¤95 per maand.
Wilt u alleen in het weekend onbeperkt reizen? Dat kan met een abonnement voor ¤25 per maand.
Zo werkt de test
Als u meedoet aan de test, koopt u voor drie maanden het testabonnement van uw keuze. Uw Voordeeluren-abonnement wordt tijdelijk stopgezet. Wij compenseren de drie maanden waarin u geen gebruik maakt van uw Voordeelurenabonnement: u krijgt ¤ 5 korting per maand op een testabonnement. Tijdens de test zal onderzoeksbureau Blauw u een aantal vragen stellen. Wij horen graag wat uw ervaringen zijn en welke tips of suggesties u voor ons heeft. Uw antwoorden gebruiken we dan voor de eventuele nationale introductie later.
Wilt u testrijder worden? Als u hier klikt leest u alles over de testabonnementen en hoe u mee kunt doen.
Dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Nou, ik dus welquote:Op maandag 20 september 2010 18:07 schreef Ireyon het volgende:
Tijdens daluren.. wat heb je daar nou aan als normaal werkend mens?
Ik denk dat ik het krijg omdat ik al maanden vrijwel uitsluitend met de OV-chipkaart reis bij NS.quote:Op maandag 20 september 2010 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ZOu ik doen. Ik wil dat mailtje ook wel
Voor mij zou het wel wat schelen (3 euro per maand ofzoquote:Op maandag 20 september 2010 18:07 schreef Ireyon het volgende:
Tijdens daluren.. wat heb je daar nou aan als normaal werkend mens?
Als ik mijn geboortedatum invul werkt het gewoon. Bij jou dus niet?quote:Op maandag 20 september 2010 18:39 schreef greavy het volgende:
Ik heb die mail ook gehad. Alleen als ik dat in vul: De geboortedatum dient een geldige datum in het verleden te bevatten.
Voor het weekend was het wel erg relaxed geweest dan![]()
Ben gemiddeld al per maand aan weekend reizen iets van 80 euro kwijt, dusja![]()
Dat lijkt me onzin. Ik heb vorige maand al eens een half uurtje een gesprek gehad over dit onderwerp in een hotel in Utrecht (¤ 30,= cash gevangen). En ik sta nou niet direct bekend als een fervent OV-chipkaartgebruikerquote:Op maandag 20 september 2010 18:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het krijg omdat ik al maanden vrijwel uitsluitend met de OV-chipkaart reis bij NS.
quote:Veelgestelde vragen
Bijgaand een overzicht van de meest gestelde vragen en de antwoorden daarop. Staat uw vraag er niet tussen? U kunt dan contact op nemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 0800-8734636. U kunt ons bellen op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur.
Wat is de looptijd van de test en van mijn nieuwe abonnement?
U kunt besluiten mee te doen aan het onderzoek van 20 september tot 20 oktober 2010. De ingangsdatum van uw testabonnement kan maximaal twee weken in de toekomst liggen en u kunt zelf kiezen wanneer uw abonnement ingaat. U kunt vervolgens drie maanden met uw abonnement reizen. Uw abonnement gaat bijvoorbeeld in op 25 september dan eindigt de test 3 maanden later op 25 december. Het abonnement stopt automatisch. En wanneer u nog een geldig Voordeelurenabonnement heeft, kunt u daar weer gebruik van maken.
Waarom krijg ik tussen 16.00 en 18.30 geen korting?
Met onze nieuwe abonnementen willen we het reizen in de daluren aantrekkelijker maken en hiermee de avondspits ontlasten. Daarom hebben onze nieuwe abonnementen ook een avondspits van 16.00-18.30. U kunt wel reizen alleen tegen het normale tarief.
Wanneer is Dal Vrij of Weekend Vrij geldig?
Het moment van check in is bepalend of u onbeperkt of met korting reist. Wanneer u door de week na 08.55 incheckt of voor 15.55 dan reist u met Dal Vrij onbeperkt. Reist u met Weekend Vrij en checkt u in tijdens de daluren, dan reist u de hele weg met korting. Checkt u in tijdens de spitsuren, dan reist u de hele weg tegen het normale tarief. Tip: zorg dat u voldoende saldo op uw OV chip heeft staan.
Ik heb al een Voordeelurenabonnement. Hoe zit dat?
Wanneer u deelneemt aan de test dan loopt uw abonnement door. U krijgt hiervoor ¤ 5 korting per maand op de abonnementsprijs van uw keuze. Het test abonnement loopt automatisch af. Daarna kunt u uw Voodeelurenabonnement gebruiken tot en met de einddatum van het Voordeelurenabonnement.
Papieren kaartjes kopen in combinatie met VDU
Tijdens de test zijn tijdelijke voorwaarden klantonderzoek Reizen op saldo bij NS met abonnement van toepassing. Dit betekent dat de reisvoorwaarden papieren kaartje met gereduceerd tarief niet geldig zijn in combinatie met uw het nieuwe abonnement.
Hoe zit het met de extra’s van het Voordeelurenabonnement, krijg ik die ook bij Dal Vrij en Weekend Vrij?
De extra’s die u bij uw Voordeelurenabonnement horen, kunt u naast het gekozen abonnement blijven gebruiken zoals u gewend bent.
Hoe werkt Samenreiskorting in combinatie met mijn nieuwe abonnement
Met uw testabonnement kunt u nog gebruik maken van Samenreiskorting. Uw medepassagiers (maximaal drie) kopen gewoon een papieren treinkaartje tegen 40% korting. U checkt in en checkt uit met uw OV chipkaart. Let op: Het is niet toegestaan om papieren kaartjes te kopen met een VDU. Deze zijn niet geldig in combinatie met de testabonnementen.
Reizen met Keuzedagen
Daar kunt u in combinatie met uw nieuwe abonnement mee blijven reizen. In dat geval reist u die dag met een papieren kaart. Als u met een papieren vervoersbewijs reist, check dan niet in met OV-chipkaart.
Waar moet ik nog een papieren kaartje voor kopen?
Om 40% korting te krijgen hoeft u geen kaartje te kopen aan balie of automaat. U reist met uw OV-chipkaart en checkt in en uit. Alle overige producten zoals, dagkaart hond, dagkaart fiets of toeslag Fyra moet u een kaartje kopen bij balie of automaat.
Wat gebeurt er als ik vergeet in te checken of uit te checken?
De conducteur kan op zijn handcomputer zien of u bent ingecheckt, welk abonnement u heeft en in welke klasse het abonnement geldig is. Wanneer u niet incheckt, reist u zonder geldig vervoersbewijs en zijn de Algemene Reisvoorwaarden van toepassing. Wanneer u vergeet uit te checken bent u uw instaptarief kwijt.
Hoe betaal ik mijn testabonnement?
U bestelt uw product in de webshop. De eerste termijn betaalt u met iDEAL. Voor de twee volgende termijnen machtigt u NS tot automatische incasso. U kunt ook ineens betalen met iDEAL.
Hoe kom ik in bezit van mijn testabonnement?
U bestelt het testabonnement in de webshop. U betaalt uw abonnement 1 maand vooruit. Daarna ontvangt u per e-mail een bericht dat u uw testproduct af kunt halen bij de NS-kaartautomaat. In principe kunt u binnen een 1 uur na betaling van uw abonnement uw abonnement afhalen bij de NS-kaartautomaat.
Kan ik tussentijds de klasse van mijn testabonnement wisselen?
Nee, u kunt gedurende de proef niet de klasse wisselen.
Waar kan ik terecht als ik vragen of suggesties heb?
U kunt contact opnemen met ons speciale gratis nummer: 0800-8734636
Wie begeleidt de test?
Om de onafhankelijkheid van de test te waarborgen, wordt deze test begeleid door onderzoeksbureau Blauw Research. Blauw zal u enkele malen benaderen om deel te nemen aan klantonderzoek. Op deze manier willen wij graag samen met u onze nieuwe abonnementen verbeteren.
Geen kiwisap gezienquote:Op maandag 20 september 2010 11:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Graag gedaan. Staat de kiwi koud?
Iets zegt me dat de informatici en wiskundigen die ETMET hebben lopen slapen bij onder andere Grafentheorie.quote:Op maandag 20 september 2010 19:35 schreef Ascendancy het volgende:
Wat werkt dat ETMET toch heerlijk. De stoptrein Utrecht-geldermalsen had 2 minuten vertraging. Daardoor kon de IC dus blijkbaar al niet voluit rijden, waardoor deze iets vertraagd was. De TDL heeft toen schijnbaar besloten eerst de arriva trein Geldermalsen binnen te laten, waardoor de IC zeker 3 minuten voor een rood sein heeft gestaan
Waarom de treindienstleider hier voor koos is mij een raadsel, want de overstap is op Geldermalsen met ETMET toch 8 minuten.
Dat bleek ook wel, de stoptrein stond er namelijk nog gewoon, deze vertrok 2 minuten te laat, maar terwijl mensen naar de overkant van het perron renden vergrendelde de HC de deuren.
Ik heb dan ook op het enqueteformulier van pro-rail ingevuld dat ze een dienstregeling moeten plannen die in de praktijd ook haalbaar is, ipv mensen vragen een trein te laten schieten als ze hem maar net kunnen halen.
Wel cookies? Ik zit nog op mn werk en zoquote:
Theoretisch is de huidige dienstregeling ook prima. De praktijk daarentegen. Vooral bij Geldermalsen, omdat daar nog een trein over het spoor moet, die ook nog eens een tijdje de tegengestelde richting moet rijden als de IC's en Stoptreinen. Dus voor een volwaardig ETMET is een extra spoor essentieel. Helaas is het voor mijn richting niet echt klantvriendelijk. En Geldermalsen is al zo'n kutstationquote:Op maandag 20 september 2010 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat de informatici en wiskundigen die ETMET hebben lopen slapen bij onder andere Grafentheorie.
* Ofyles2 misschien van plan is een programmaatje te schrijven waarmee je optimale dienstregelingen kunt plannen...
Die zijn er wel! Ik heb dr vanmiddag een gehad. xD Stomme dingen.quote:Op maandag 20 september 2010 19:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wel cookies? Ik zit nog op mn werk en zo
Bij mij zegt 'ie dat mijn geboortedatum/kaart combinatie niet voorkomtquote:Op maandag 20 september 2010 18:39 schreef greavy het volgende:
Ik heb die mail ook gehad. Alleen als ik dat in vul: De geboortedatum dient een geldige datum in het verleden te bevatten.
Voor het weekend was het wel erg relaxed geweest dan![]()
Ben gemiddeld al per maand aan weekend reizen iets van 80 euro kwijt, dusja![]()
wat dacht je van Rijswijk?quote:Op maandag 20 september 2010 19:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Lang perron, maar de stoptrein naar Dordrecht moet nog steeds helemaal aan het eind staan. Kutend lopen als je aansluiting bijna wegrijdt
Heb ik wel, en hij zegt het nog steedsquote:Op maandag 20 september 2010 20:31 schreef greavy het volgende:
Dan heb je niet dezelfde geboortedatum ingevoerd die bij jou voordeelurenabbo staat geregistreerd.
Kan je via Mijn NS ook zo nachecken.
Ik ben benieuwd wat jij als aansluiting verstaat in Rijswijk. Want behalve 4 kutstoptreintjes met min of meer dezelfde richting en een rioollucht is er weinig te vinden op station Rijswijk.quote:
nicequote:
No prob.quote:
quote:Eh ja. Volgens mij wordt #LiveTrein een beetje verkeerd gebruikt? http://bit.ly/bBg59Q #verbazing
Oeps.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En op de Twitter van de maker:
[..]
Mist is tof ^^/quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:18 schreef Yreal het volgende:
Live train is wel supertol![]()
Valt me op dat er niet echt bijzonder veel vertraging was met als die mist vanochtend
Nee joh, ik was helemaal nat op de fiets, en het regende niet eensquote:
Haha, ik ook heur ;D Maar daarom is mist wel tof.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee joh, ik was helemaal nat op de fiets, en het regende niet eens
Suikerunie?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ken een plaats waar als de wind goed staat het bijna de hele dag mistig is op het spoor
Mja, volgens mij zijn het vooral die vijvers naast het spoor. Die dampen flink als het wat kouder is.quote:
Het is idd die waterzuiverngsinstallatie waar het vandaan komt. Die mist kan trouwens best gevaarlijk zijn, omdat als er wat op de overweg erachter gebeurt je dit niet ziet ...quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, volgens mij zijn het vooral die vijvers naast het spoor. Die dampen flink als het wat kouder is.
Ach, dit viel ook nog best mee.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:18 schreef Yreal het volgende:
Live train is wel supertol![]()
Valt me op dat er niet echt bijzonder veel vertraging was met als die mist vanochtend
Jaaquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:22 schreef Crientj het volgende:
[..]
Haha, ik ook heur ;D Maar daarom is mist wel tof.
Was je cookie gister nog lekker?
Elektrotechniek is zo gaaf.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:23 schreef Eix het volgende:
[..]
Ach, dit viel ook nog best mee.
Ik heb ooit eens in de winter zo'n dikke mist rond middernacht meegemaakt dat je echt amper zicht had. Vanwege de lage temperatuur zette die mist zich ook vast aan de bovenleiding. Het Plan Vtje wat me vervolgens oppikte zag je wel al van (relatief) ver weg aankomen door een helder blauw licht bij de stroomafnemer. Dat waren niet een paar vonkjes meer maar één aanhoudende vonk. Vervolgens ook de hele rit geknetter en een blauw licht boven de trein gehad. Bij aankomst in Sittard nog even gekeken hoe de stoptrein naar Heerlen weer vertrok. Die trein keert in amper tien minuten te Sittard en in die tijd was de bovenleiding alweer bevroren. Machtig om zo'n treintje dan weg te zien rijden.
Overigens die avond ook geen vertraging en verbazingwekkend genoeg geen kapotte panto of bovenleidingsbreuk.![]()
Ja, waarom begin je daar niet over. Kut met bommen vanochtend.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:40 schreef Duvel het volgende:
In LiveTrein is spoor 11 in Utrecht nog in gebruik.
Ik wilde verzekerd zijn van een zitplaats. Ik ging voor een uitgebreide hak- en zaagbeurt bij de tandarts en om afscheid te nemen van mijn grootmoeder, en dat het een schoftige hoop geld kostte (want ook nog zonder korting) interesseerde, en interesseert, me even geen klap.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:22 schreef Duvel het volgende:
En dan mag je vervolgens 1e klas in een... SLT?
Thxquote:Op dinsdag 21 september 2010 13:32 schreef Duvel het volgende:
OK, da's begrijpelijk. Sterkte, met beide.
De eerste foto op haar site is een foute soep.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:55 schreef James1988 het volgende:
Kialna is een twitteraar ja, maar ook een fotografe gespecialiseerd in rail en infra. Zie haar portfolio op www.kialna.nl.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:53 schreef Crientj het volgende:
Of heb je die inmiddels keihard de prullenbak in gesmeten ;o
Zonde. Ik vond de eerste drie berichten hilarisch.quote:
Rest vind ik ook niet erg bijzonder eigenlijk. Niet dat mijn foto's nou zo geweldig zijn, maar ik vraag er dan ook geen geld voor.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
De eerste foto op haar site is een foute soep.
Jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |