Verkregen door illegale activiteiten. En daarnaast is het een signaal dat het niet loont om het te doen.quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?
Ik zag zoveel mensen langs de baan die ik niet ken. Zal jou vast wel gezien hebben.quote:Op zondag 19 september 2010 18:52 schreef V2 het volgende:
[..]
Irritant is dat zeg. Nou ja, ik stond iig op respectabele afstandzag je me nog staan? Ik zag iig wel diverse mensen uit een wagon hangen
Dan zat je aan de andere kant, ik stond in rijrichting rechts, ergens voor Delft in dat natuurgebied.quote:Op zondag 19 september 2010 20:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zag zoveel mensen langs de baan die ik niet ken. Zal jou vast wel gezien hebben.
Heb het grootste stuk mijn kop (en camera) buiten boord gestoken.
Ik zat op de heenweg pal achter de loc 01 1075, in rijrichting links, 2e raam.
Zal zometeen foto's toevoegen
Wat had je dan verwacht? Een elektrische trein die 140 kan rijden ofzo?quote:Op zondag 19 september 2010 21:35 schreef ErkendFokker het volgende:
wtf er reed net een stoomtrein ofzo voorbij @ station meppel?
ik wist niet dat er hier überhaupt al treinen reden :pquote:Op zondag 19 september 2010 21:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Een elektrische trein die 140 kan rijden ofzo?
Misschien over tig jaar.
Dat kan kloppen. Dat was de VSM die na het stoomtreinweekend in Fryslân weer op weg was naar Apeldoorn om daar de eigen lijn weer op te gaan.quote:Op zondag 19 september 2010 21:35 schreef ErkendFokker het volgende:
wtf er reed net een stoomtrein ofzo voorbij @ station meppel?
quote:Op zondag 19 september 2010 21:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Een elektrische trein die 140 kan rijden ofzo?
Misschien over tig jaar.
Wtf?!quote:Op zondag 19 september 2010 21:38 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
ik wist niet dat er hier überhaupt al treinen reden :p
ah ok, leuk gezicht wel zo'n oude trein. Die wagons ook nog met 3e klas enzoquote:Op zondag 19 september 2010 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan kloppen. Dat was de VSM die na het stoomtreinweekend in Fryslân weer op weg was naar Apeldoorn om daar de eigen lijn weer op te gaan.
Zoep dan niet zoveelquote:Op zondag 19 september 2010 21:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Pff 'k ben niet nuchter genoeg omdat nu nog te herkennen
Zekers. Die met zetels en stoomloc zijn van de Stoomstichting Nederland. Die bezitten eerste klas K1A rijtuigenquote:Op zondag 19 september 2010 21:42 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
ah ok, leuk gezicht wel zo'n oude trein. Die wagons ook nog met 3e klas enzoIk hou wel van oude wagons, je hebt af en toe op amersfoort amsterdam ook zo'n oude wagon met zetels enz
Goed gedaan! Goed idee van de OV-fiets, zitten leuke plaatjes bijquote:Op zondag 19 september 2010 21:51 schreef greavy het volgende:
Zaterdag 18 September 2010, een dag die voor mij in het teken stond als 'stoomdag'.
Dit mede omdat ik uit Rotterdam naar Alkmaar en Heerhugowaard ging, vervolgens terug naar Alkmaar, met een OV-fiets legale plekken opzocht voor foto's, en vervolgens weer Alkmaar - Heerhugowaard - Alkmaar - Rotterdam met de stoomtrein.
Een nadeel was - voor de SSN en de NS - dat er lastgevingen waren afgegeven voor Alkmaar-Alkmaar Noord en rondom Heerhugowaard. Spotters bevonden zich op de baan. Op zicht rijden met beperkte snelheid.
Als je een foto maakt bij bijvoorbeeld de douane moet je deze ook meteen wissen. Er bestaat dus wel degelijk een wet die dit mogelijk maakt.quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?
Op grond waarvan? Ik weet dat men dat altijd graag zo brengt, maar ze hebben geen poot om op te staan, je mag fotograferen wat je wil, op militaire en veiligheidsinstallaties na.quote:Op zondag 19 september 2010 23:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als je een foto maakt bij bijvoorbeeld de douane moet je deze ook meteen wissen. Er bestaat dus wel degelijk een wet die dit mogelijk maakt.
Mogen NS of ProRail niet in het kader van de huisregels een fotografeerverbod opleggen?quote:Op zondag 19 september 2010 23:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Ik weet dat men dat altijd graag zo brengt, maar ze hebben geen poot om op te staan, je mag fotograferen wat je wil, op militaire en veiligheidsinstallaties na.
( Ik heb al eens mot gehad op R'dam centraal met 2 agenten die de regels niet goed kenden..)
een openbaar stuk weg (stationsplein voor ingang) is privéterrein van NS?quote:Op zondag 19 september 2010 23:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Mogen NS of ProRail niet in het kader van de huisregels een fotografeerverbod opleggen?
Als de foto's op het terrein van ProRail, dus de sporen en spoorbermen zijn gemaakt, dan kun je daarvoor beboet worden, omdat je op privéterrein bent geweest en daarnaast heb je door je op of rond de sporen te bewegen de treindienst verstoord (als er gevaar is geweest en/of er een aanwijzing langzaam rijden is afgegeven)quote:Op zondag 19 september 2010 23:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Ik weet dat men dat altijd graag zo brengt, maar ze hebben geen poot om op te staan, je mag fotograferen wat je wil, op militaire en veiligheidsinstallaties na.
( Ik heb al eens mot gehad op R'dam centraal met 2 agenten die de regels niet goed kenden..)
En dat op die 51 fototjes!quote:Op maandag 20 september 2010 08:51 schreef Crientj het volgende:
Jezus, Greavy. Dankje voor het laten crashen van mn telefoon.
Nja dus? Ik verwacht geen fucking 51 foto's, waardoor mn telefoon zegt; bekijk het maar. Ik ga niet meer doen. ;rquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 september 2010 09:28 schreef Crientj het volgende:
[..]Viel niet op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leer PI's lezen.
Oh, mobiele lay-out! Bij deze post hoort een thumb-up PI.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Nee.quote:Op maandag 20 september 2010 09:38 schreef greavy het volgende:
Dagkaart Intertoys
16 september 2010
In samenwerking bieden de Nederlandse Spoorwegen en speelgoedketen Intertoys een Dagkaart aan.
Daar is de auto voor.quote:Op maandag 20 september 2010 09:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee.
Nee!
Nee!
NEE!
Ik ben een beetje klaar met die kutdagkaartacties waardoor je in het weekend niet meer rustig in de trein door Nederland kunt reizen.
Mobiele lay-out: bij deze post hoort een thumb-down PI.
Kijk, dat is een toffe foto.quote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ter gelegenheid van het 175 jarige bestaan van de Deutsche Bahn, werd er op het Bahnwerk Osnabrück op zondag 19 september 2010 een Bahnhofsfest georganiseerd. Voordat het terrein open ging voor het grote publiek, werden fotografen in de gelegenheid gesteld foto's te maken van het nog relatief rustige terrein en dit alles zonder bordjes en lintjes. Rond de draaischijf stonden onder andere een vijftal reclameloks, een orientrode 151 en tweemaal een 103 opgesteld. Van links naar rechts: 120 159 "175 jaar DB", DB 185 142 "Edelweiss", DB 152 005 "Claas", DB 189 065 "Tulpen en molens", DB 152 134 "Albatros", DB 151 164, DB 103 222 en 103 113.
Later meer.
quote:Op maandag 20 september 2010 09:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Viel niet op.
Leer PI's lezen.
Oh, mobiele lay-out! Bij deze post hoort een thumb-up PI.
Erg goed geregeld. En briljante foto.quote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]Voordat het terrein open ging voor het grote publiek, werden fotografen in de gelegenheid gesteld foto's te maken van het nog relatief rustige terrein en dit alles zonder bordjes en lintjes.
Dat is waar!quote:
Zo, de brutaliteit! Wanneer moet je weer werken?quote:[..]
Vanmiddag ;Dquote:Op maandag 20 september 2010 10:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is waar!
[..]
Zo, de brutaliteit! Wanneer moet je weer werken?
Mobiele lay-out: bij deze post hoort een smiley-met-een-zonnebril PI.
En de andere kant:quote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ter gelegenheid van het 175 jarige bestaan van de Deutsche Bahn, werd er op het Bahnwerk Osnabrück op zondag 19 september 2010 een Bahnhofsfest georganiseerd. Voordat het terrein open ging voor het grote publiek, werden fotografen in de gelegenheid gesteld foto's te maken van het nog relatief rustige terrein en dit alles zonder bordjes en lintjes. Rond de draaischijf stonden onder andere een vijftal reclameloks, een orientrode 151 en tweemaal een 103 opgesteld. Van links naar rechts: 120 159 "175 jaar DB", DB 185 142 "Edelweiss", DB 152 005 "Claas", DB 189 065 "Tulpen en molens", DB 152 134 "Albatros", DB 151 164, DB 103 222 en 103 113.
Later meer.
Die is mooier, ik ben niet zo'n fan Duitse e-locs...quote:Op maandag 20 september 2010 10:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
En de andere kant:
[ afbeelding ]
Bestaande uit de 233 525, V200 116, 218 387, 225 021, 217 014, 218 105, 217 001 en 212 093
Veel plezier!quote:
Oh.quote:Stop je nu met die mobiele layout subs?School, dus dan kan ik weer FireFox gebruiken.
Euh, verpakte kiwi niet, die liggen in het schap voor in de winkel.quote:Op maandag 20 september 2010 11:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Graag gedaan. Staat de kiwi koud?
Bij de diesels is de V160-serie zo oververtegenwoordigdquote:Op maandag 20 september 2010 10:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die is mooier, ik ben niet zo'n fan Duitse e-locs...
De 01-1075 mis ik! De enigste (of was er nog één?) stoomloc in Osnabrück.quote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ter gelegenheid van het 175 jarige bestaan van de Deutsche Bahn, werd er op het Bahnwerk Osnabrück op zondag 19 september 2010 een Bahnhofsfest georganiseerd. Voordat het terrein open ging voor het grote publiek, werden fotografen in de gelegenheid gesteld foto's te maken van het nog relatief rustige terrein en dit alles zonder bordjes en lintjes. Rond de draaischijf stonden onder andere een vijftal reclameloks, een orientrode 151 en tweemaal een 103 opgesteld. Van links naar rechts: 120 159 "175 jaar DB", DB 185 142 "Edelweiss", DB 152 005 "Claas", DB 189 065 "Tulpen en molens", DB 152 134 "Albatros", DB 151 164, DB 103 222 en 103 113.
Later meer.
quote:Op maandag 20 september 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:
Al is deze smalspoor-variant wel leuk:
[ afbeelding ]
D5 van de Brohltalbahn.
80% minder was ook royaal genoeg geweest op zichquote:
Jup. Na 3 foto's heb je die brug in Alkmaar wel weer gezien. Gewoon proberen een max van 10 foto's aan te houden en alleen de echte hoogtepunten te posten.quote:Op maandag 20 september 2010 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
80% minder was ook royaal genoeg geweest op zich
Ik denk niet dat het dezelfde trein is, maar ik zag een sleep van deze rijtuigen rond 20:30 door Köln Hbf komen met (dacht ik) een BR 111 er voor. Daar zaten wel 2 DB Club-rijtuigen tussen ook, die had ik nog nooit gezien. Kennelijk scheurden er minstens 2 zuiptreinen door NRW gisterenquote:Op maandag 20 september 2010 12:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisterenmiddag te Natrup-Hagen:
[ link | afbeelding ]
Terwijl twee andere spotters de stek beneden verkozen, maakte ik de beslissing de WLE zuiptrein van boven te fotograferen. De 189 801 is met een sleep Müller rijtuigen als DPE 91731 onderweg van Hamburg Berged naar Köln Hbf en passeert hier tussen Osnabrück en Münster(Westf) het station en oude Bahngelände van Natrup-Hagen.
Deze zag ik gisteren iets na 15u door Osnabrück komen terwijl ik stond te wachten op een rondleiding door het stellwerk.quote:Op maandag 20 september 2010 12:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het Zweedse Hectorrail rijdt met opvallende loks van de serie 185.2 in prachtige kleuren rond in Noord-Duitsland en verder naar Scandinavië. Op zondag 19 september is de 241 009 met de nagenoeg vol beladen DGS 45699 (in opdracht van TXL) vanuit het Zweedse Malmö onderweg naar Duisburg. De trein bestaat uit flink wat DHL wissellaadbakken en passeert hier het oude Bahngelände bij Natrup-Hagen.
zekerquote:
Die in Rotterdam lijkt me duidelijk een Wurlitzerquote:Op maandag 20 september 2010 14:37 schreef dennistd het volgende:
In Rotterdam staat nu een snoepautomaat met boeken erin: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/21729
Toevallig van hetzelfde merk als de koffieautomaat die ik gisteren op Osnabrück Hbf zag?
Je kon niet wachten op mijn foto van het bordje van Geilhausen?quote:Op maandag 20 september 2010 14:39 schreef dennistd het volgende:
Lijkt mij ook, maar het was wel iets waarbij ik deze foto ontopic kwijt kon
Nee, klopt. Moet ik nog fixen maar te lui.quote:Op maandag 20 september 2010 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
je icon wijzigen klik hier werkt niet meer James
Best interessant eigenlijk...quote:Onbeperkt reizen voor een vaste, lage prijs.
Geachte heer,
Wij werken aan twee nieuwe abonnementen waarmee u onbeperkt kunt reizen voor een vast bedrag per maand. En nu willen wij uw hulp vragen om deze nieuwe abonnementen zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Doet u mee aan de test?
Onze nieuwe mogelijkheden
Zeven dagen per week onbeperkt reizen tijdens de daluren voor ¤95 per maand.
Wilt u alleen in het weekend onbeperkt reizen? Dat kan met een abonnement voor ¤25 per maand.
Zo werkt de test
Als u meedoet aan de test, koopt u voor drie maanden het testabonnement van uw keuze. Uw Voordeeluren-abonnement wordt tijdelijk stopgezet. Wij compenseren de drie maanden waarin u geen gebruik maakt van uw Voordeelurenabonnement: u krijgt ¤ 5 korting per maand op een testabonnement. Tijdens de test zal onderzoeksbureau Blauw u een aantal vragen stellen. Wij horen graag wat uw ervaringen zijn en welke tips of suggesties u voor ons heeft. Uw antwoorden gebruiken we dan voor de eventuele nationale introductie later.
Wilt u testrijder worden? Als u hier klikt leest u alles over de testabonnementen en hoe u mee kunt doen.
Dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Nou, ik dus welquote:Op maandag 20 september 2010 18:07 schreef Ireyon het volgende:
Tijdens daluren.. wat heb je daar nou aan als normaal werkend mens?
Ik denk dat ik het krijg omdat ik al maanden vrijwel uitsluitend met de OV-chipkaart reis bij NS.quote:Op maandag 20 september 2010 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ZOu ik doen. Ik wil dat mailtje ook wel
Voor mij zou het wel wat schelen (3 euro per maand ofzoquote:Op maandag 20 september 2010 18:07 schreef Ireyon het volgende:
Tijdens daluren.. wat heb je daar nou aan als normaal werkend mens?
Als ik mijn geboortedatum invul werkt het gewoon. Bij jou dus niet?quote:Op maandag 20 september 2010 18:39 schreef greavy het volgende:
Ik heb die mail ook gehad. Alleen als ik dat in vul: De geboortedatum dient een geldige datum in het verleden te bevatten.
Voor het weekend was het wel erg relaxed geweest dan![]()
Ben gemiddeld al per maand aan weekend reizen iets van 80 euro kwijt, dusja![]()
Dat lijkt me onzin. Ik heb vorige maand al eens een half uurtje een gesprek gehad over dit onderwerp in een hotel in Utrecht (¤ 30,= cash gevangen). En ik sta nou niet direct bekend als een fervent OV-chipkaartgebruikerquote:Op maandag 20 september 2010 18:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het krijg omdat ik al maanden vrijwel uitsluitend met de OV-chipkaart reis bij NS.
quote:Veelgestelde vragen
Bijgaand een overzicht van de meest gestelde vragen en de antwoorden daarop. Staat uw vraag er niet tussen? U kunt dan contact op nemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 0800-8734636. U kunt ons bellen op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur.
Wat is de looptijd van de test en van mijn nieuwe abonnement?
U kunt besluiten mee te doen aan het onderzoek van 20 september tot 20 oktober 2010. De ingangsdatum van uw testabonnement kan maximaal twee weken in de toekomst liggen en u kunt zelf kiezen wanneer uw abonnement ingaat. U kunt vervolgens drie maanden met uw abonnement reizen. Uw abonnement gaat bijvoorbeeld in op 25 september dan eindigt de test 3 maanden later op 25 december. Het abonnement stopt automatisch. En wanneer u nog een geldig Voordeelurenabonnement heeft, kunt u daar weer gebruik van maken.
Waarom krijg ik tussen 16.00 en 18.30 geen korting?
Met onze nieuwe abonnementen willen we het reizen in de daluren aantrekkelijker maken en hiermee de avondspits ontlasten. Daarom hebben onze nieuwe abonnementen ook een avondspits van 16.00-18.30. U kunt wel reizen alleen tegen het normale tarief.
Wanneer is Dal Vrij of Weekend Vrij geldig?
Het moment van check in is bepalend of u onbeperkt of met korting reist. Wanneer u door de week na 08.55 incheckt of voor 15.55 dan reist u met Dal Vrij onbeperkt. Reist u met Weekend Vrij en checkt u in tijdens de daluren, dan reist u de hele weg met korting. Checkt u in tijdens de spitsuren, dan reist u de hele weg tegen het normale tarief. Tip: zorg dat u voldoende saldo op uw OV chip heeft staan.
Ik heb al een Voordeelurenabonnement. Hoe zit dat?
Wanneer u deelneemt aan de test dan loopt uw abonnement door. U krijgt hiervoor ¤ 5 korting per maand op de abonnementsprijs van uw keuze. Het test abonnement loopt automatisch af. Daarna kunt u uw Voodeelurenabonnement gebruiken tot en met de einddatum van het Voordeelurenabonnement.
Papieren kaartjes kopen in combinatie met VDU
Tijdens de test zijn tijdelijke voorwaarden klantonderzoek Reizen op saldo bij NS met abonnement van toepassing. Dit betekent dat de reisvoorwaarden papieren kaartje met gereduceerd tarief niet geldig zijn in combinatie met uw het nieuwe abonnement.
Hoe zit het met de extra’s van het Voordeelurenabonnement, krijg ik die ook bij Dal Vrij en Weekend Vrij?
De extra’s die u bij uw Voordeelurenabonnement horen, kunt u naast het gekozen abonnement blijven gebruiken zoals u gewend bent.
Hoe werkt Samenreiskorting in combinatie met mijn nieuwe abonnement
Met uw testabonnement kunt u nog gebruik maken van Samenreiskorting. Uw medepassagiers (maximaal drie) kopen gewoon een papieren treinkaartje tegen 40% korting. U checkt in en checkt uit met uw OV chipkaart. Let op: Het is niet toegestaan om papieren kaartjes te kopen met een VDU. Deze zijn niet geldig in combinatie met de testabonnementen.
Reizen met Keuzedagen
Daar kunt u in combinatie met uw nieuwe abonnement mee blijven reizen. In dat geval reist u die dag met een papieren kaart. Als u met een papieren vervoersbewijs reist, check dan niet in met OV-chipkaart.
Waar moet ik nog een papieren kaartje voor kopen?
Om 40% korting te krijgen hoeft u geen kaartje te kopen aan balie of automaat. U reist met uw OV-chipkaart en checkt in en uit. Alle overige producten zoals, dagkaart hond, dagkaart fiets of toeslag Fyra moet u een kaartje kopen bij balie of automaat.
Wat gebeurt er als ik vergeet in te checken of uit te checken?
De conducteur kan op zijn handcomputer zien of u bent ingecheckt, welk abonnement u heeft en in welke klasse het abonnement geldig is. Wanneer u niet incheckt, reist u zonder geldig vervoersbewijs en zijn de Algemene Reisvoorwaarden van toepassing. Wanneer u vergeet uit te checken bent u uw instaptarief kwijt.
Hoe betaal ik mijn testabonnement?
U bestelt uw product in de webshop. De eerste termijn betaalt u met iDEAL. Voor de twee volgende termijnen machtigt u NS tot automatische incasso. U kunt ook ineens betalen met iDEAL.
Hoe kom ik in bezit van mijn testabonnement?
U bestelt het testabonnement in de webshop. U betaalt uw abonnement 1 maand vooruit. Daarna ontvangt u per e-mail een bericht dat u uw testproduct af kunt halen bij de NS-kaartautomaat. In principe kunt u binnen een 1 uur na betaling van uw abonnement uw abonnement afhalen bij de NS-kaartautomaat.
Kan ik tussentijds de klasse van mijn testabonnement wisselen?
Nee, u kunt gedurende de proef niet de klasse wisselen.
Waar kan ik terecht als ik vragen of suggesties heb?
U kunt contact opnemen met ons speciale gratis nummer: 0800-8734636
Wie begeleidt de test?
Om de onafhankelijkheid van de test te waarborgen, wordt deze test begeleid door onderzoeksbureau Blauw Research. Blauw zal u enkele malen benaderen om deel te nemen aan klantonderzoek. Op deze manier willen wij graag samen met u onze nieuwe abonnementen verbeteren.
Geen kiwisap gezienquote:Op maandag 20 september 2010 11:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Graag gedaan. Staat de kiwi koud?
Iets zegt me dat de informatici en wiskundigen die ETMET hebben lopen slapen bij onder andere Grafentheorie.quote:Op maandag 20 september 2010 19:35 schreef Ascendancy het volgende:
Wat werkt dat ETMET toch heerlijk. De stoptrein Utrecht-geldermalsen had 2 minuten vertraging. Daardoor kon de IC dus blijkbaar al niet voluit rijden, waardoor deze iets vertraagd was. De TDL heeft toen schijnbaar besloten eerst de arriva trein Geldermalsen binnen te laten, waardoor de IC zeker 3 minuten voor een rood sein heeft gestaan
Waarom de treindienstleider hier voor koos is mij een raadsel, want de overstap is op Geldermalsen met ETMET toch 8 minuten.
Dat bleek ook wel, de stoptrein stond er namelijk nog gewoon, deze vertrok 2 minuten te laat, maar terwijl mensen naar de overkant van het perron renden vergrendelde de HC de deuren.
Ik heb dan ook op het enqueteformulier van pro-rail ingevuld dat ze een dienstregeling moeten plannen die in de praktijd ook haalbaar is, ipv mensen vragen een trein te laten schieten als ze hem maar net kunnen halen.
Wel cookies? Ik zit nog op mn werk en zoquote:
Theoretisch is de huidige dienstregeling ook prima. De praktijk daarentegen. Vooral bij Geldermalsen, omdat daar nog een trein over het spoor moet, die ook nog eens een tijdje de tegengestelde richting moet rijden als de IC's en Stoptreinen. Dus voor een volwaardig ETMET is een extra spoor essentieel. Helaas is het voor mijn richting niet echt klantvriendelijk. En Geldermalsen is al zo'n kutstationquote:Op maandag 20 september 2010 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat de informatici en wiskundigen die ETMET hebben lopen slapen bij onder andere Grafentheorie.
* Ofyles2 misschien van plan is een programmaatje te schrijven waarmee je optimale dienstregelingen kunt plannen...
Die zijn er wel! Ik heb dr vanmiddag een gehad. xD Stomme dingen.quote:Op maandag 20 september 2010 19:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wel cookies? Ik zit nog op mn werk en zo
Bij mij zegt 'ie dat mijn geboortedatum/kaart combinatie niet voorkomtquote:Op maandag 20 september 2010 18:39 schreef greavy het volgende:
Ik heb die mail ook gehad. Alleen als ik dat in vul: De geboortedatum dient een geldige datum in het verleden te bevatten.
Voor het weekend was het wel erg relaxed geweest dan![]()
Ben gemiddeld al per maand aan weekend reizen iets van 80 euro kwijt, dusja![]()
wat dacht je van Rijswijk?quote:Op maandag 20 september 2010 19:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Lang perron, maar de stoptrein naar Dordrecht moet nog steeds helemaal aan het eind staan. Kutend lopen als je aansluiting bijna wegrijdt
Heb ik wel, en hij zegt het nog steedsquote:Op maandag 20 september 2010 20:31 schreef greavy het volgende:
Dan heb je niet dezelfde geboortedatum ingevoerd die bij jou voordeelurenabbo staat geregistreerd.
Kan je via Mijn NS ook zo nachecken.
Ik ben benieuwd wat jij als aansluiting verstaat in Rijswijk. Want behalve 4 kutstoptreintjes met min of meer dezelfde richting en een rioollucht is er weinig te vinden op station Rijswijk.quote:
nicequote:
No prob.quote:
quote:Eh ja. Volgens mij wordt #LiveTrein een beetje verkeerd gebruikt? http://bit.ly/bBg59Q #verbazing
Oeps.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En op de Twitter van de maker:
[..]
Mist is tof ^^/quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:18 schreef Yreal het volgende:
Live train is wel supertol![]()
Valt me op dat er niet echt bijzonder veel vertraging was met als die mist vanochtend
Nee joh, ik was helemaal nat op de fiets, en het regende niet eensquote:
Haha, ik ook heur ;D Maar daarom is mist wel tof.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee joh, ik was helemaal nat op de fiets, en het regende niet eens
Suikerunie?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ken een plaats waar als de wind goed staat het bijna de hele dag mistig is op het spoor
Mja, volgens mij zijn het vooral die vijvers naast het spoor. Die dampen flink als het wat kouder is.quote:
Het is idd die waterzuiverngsinstallatie waar het vandaan komt. Die mist kan trouwens best gevaarlijk zijn, omdat als er wat op de overweg erachter gebeurt je dit niet ziet ...quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, volgens mij zijn het vooral die vijvers naast het spoor. Die dampen flink als het wat kouder is.
Ach, dit viel ook nog best mee.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:18 schreef Yreal het volgende:
Live train is wel supertol![]()
Valt me op dat er niet echt bijzonder veel vertraging was met als die mist vanochtend
Jaaquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:22 schreef Crientj het volgende:
[..]
Haha, ik ook heur ;D Maar daarom is mist wel tof.
Was je cookie gister nog lekker?
Elektrotechniek is zo gaaf.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:23 schreef Eix het volgende:
[..]
Ach, dit viel ook nog best mee.
Ik heb ooit eens in de winter zo'n dikke mist rond middernacht meegemaakt dat je echt amper zicht had. Vanwege de lage temperatuur zette die mist zich ook vast aan de bovenleiding. Het Plan Vtje wat me vervolgens oppikte zag je wel al van (relatief) ver weg aankomen door een helder blauw licht bij de stroomafnemer. Dat waren niet een paar vonkjes meer maar één aanhoudende vonk. Vervolgens ook de hele rit geknetter en een blauw licht boven de trein gehad. Bij aankomst in Sittard nog even gekeken hoe de stoptrein naar Heerlen weer vertrok. Die trein keert in amper tien minuten te Sittard en in die tijd was de bovenleiding alweer bevroren. Machtig om zo'n treintje dan weg te zien rijden.
Overigens die avond ook geen vertraging en verbazingwekkend genoeg geen kapotte panto of bovenleidingsbreuk.![]()
Ja, waarom begin je daar niet over. Kut met bommen vanochtend.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:40 schreef Duvel het volgende:
In LiveTrein is spoor 11 in Utrecht nog in gebruik.
Ik wilde verzekerd zijn van een zitplaats. Ik ging voor een uitgebreide hak- en zaagbeurt bij de tandarts en om afscheid te nemen van mijn grootmoeder, en dat het een schoftige hoop geld kostte (want ook nog zonder korting) interesseerde, en interesseert, me even geen klap.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:22 schreef Duvel het volgende:
En dan mag je vervolgens 1e klas in een... SLT?
Thxquote:Op dinsdag 21 september 2010 13:32 schreef Duvel het volgende:
OK, da's begrijpelijk. Sterkte, met beide.
De eerste foto op haar site is een foute soep.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:55 schreef James1988 het volgende:
Kialna is een twitteraar ja, maar ook een fotografe gespecialiseerd in rail en infra. Zie haar portfolio op www.kialna.nl.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:53 schreef Crientj het volgende:
Of heb je die inmiddels keihard de prullenbak in gesmeten ;o
Zonde. Ik vond de eerste drie berichten hilarisch.quote:
Rest vind ik ook niet erg bijzonder eigenlijk. Niet dat mijn foto's nou zo geweldig zijn, maar ik vraag er dan ook geen geld voor.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
De eerste foto op haar site is een foute soep.
Jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |