Veelgestelde vragenBijgaand een overzicht van de meest gestelde vragen en de antwoorden daarop. Staat uw vraag er niet tussen? U kunt dan contact op nemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 0800-8734636. U kunt ons bellen op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur.
Wat is de looptijd van de test en van mijn nieuwe abonnement?U kunt besluiten mee te doen aan het onderzoek van 20 september tot 20 oktober 2010. De ingangsdatum van uw testabonnement kan maximaal twee weken in de toekomst liggen en u kunt zelf kiezen wanneer uw abonnement ingaat. U kunt vervolgens drie maanden met uw abonnement reizen. Uw abonnement gaat bijvoorbeeld in op 25 september dan eindigt de test 3 maanden later op 25 december. Het abonnement stopt automatisch. En wanneer u nog een geldig Voordeelurenabonnement heeft, kunt u daar weer gebruik van maken.
Waarom krijg ik tussen 16.00 en 18.30 geen korting?Met onze nieuwe abonnementen willen we het reizen in de daluren aantrekkelijker maken en hiermee de avondspits ontlasten. Daarom hebben onze nieuwe abonnementen ook een avondspits van 16.00-18.30. U kunt wel reizen alleen tegen het normale tarief.
Wanneer is Dal Vrij of Weekend Vrij geldig?Het moment van check in is bepalend of u onbeperkt of met korting reist. Wanneer u door de week na 08.55 incheckt of voor 15.55 dan reist u met Dal Vrij onbeperkt. Reist u met Weekend Vrij en checkt u in tijdens de daluren, dan reist u de hele weg met korting. Checkt u in tijdens de spitsuren, dan reist u de hele weg tegen het normale tarief. Tip: zorg dat u voldoende saldo op uw OV chip heeft staan.
Ik heb al een Voordeelurenabonnement. Hoe zit dat?Wanneer u deelneemt aan de test dan loopt uw abonnement door. U krijgt hiervoor ¤ 5 korting per maand op de abonnementsprijs van uw keuze. Het test abonnement loopt automatisch af. Daarna kunt u uw Voodeelurenabonnement gebruiken tot en met de einddatum van het Voordeelurenabonnement.
Papieren kaartjes kopen in combinatie met VDUTijdens de test zijn tijdelijke voorwaarden klantonderzoek Reizen op saldo bij NS met abonnement van toepassing. Dit betekent dat de reisvoorwaarden papieren kaartje met gereduceerd tarief niet geldig zijn in combinatie met uw het nieuwe abonnement.
Hoe zit het met de extra’s van het Voordeelurenabonnement, krijg ik die ook bij Dal Vrij en Weekend Vrij?De extra’s die u bij uw Voordeelurenabonnement horen, kunt u naast het gekozen abonnement blijven gebruiken zoals u gewend bent.
Hoe werkt Samenreiskorting in combinatie met mijn nieuwe abonnementMet uw testabonnement kunt u nog gebruik maken van Samenreiskorting. Uw medepassagiers (maximaal drie) kopen gewoon een papieren treinkaartje tegen 40% korting. U checkt in en checkt uit met uw OV chipkaart. Let op: Het is niet toegestaan om papieren kaartjes te kopen met een VDU. Deze zijn niet geldig in combinatie met de testabonnementen.
Reizen met KeuzedagenDaar kunt u in combinatie met uw nieuwe abonnement mee blijven reizen. In dat geval reist u die dag met een papieren kaart. Als u met een papieren vervoersbewijs reist, check dan niet in met OV-chipkaart.
Waar moet ik nog een papieren kaartje voor kopen?Om 40% korting te krijgen hoeft u geen kaartje te kopen aan balie of automaat. U reist met uw OV-chipkaart en checkt in en uit. Alle overige producten zoals, dagkaart hond, dagkaart fiets of toeslag Fyra moet u een kaartje kopen bij balie of automaat.
Wat gebeurt er als ik vergeet in te checken of uit te checken?De conducteur kan op zijn handcomputer zien of u bent ingecheckt, welk abonnement u heeft en in welke klasse het abonnement geldig is. Wanneer u niet incheckt, reist u zonder geldig vervoersbewijs en zijn de Algemene Reisvoorwaarden van toepassing. Wanneer u vergeet uit te checken bent u uw instaptarief kwijt.
Hoe betaal ik mijn testabonnement?U bestelt uw product in de webshop. De eerste termijn betaalt u met iDEAL. Voor de twee volgende termijnen machtigt u NS tot automatische incasso. U kunt ook ineens betalen met iDEAL.
Hoe kom ik in bezit van mijn testabonnement?U bestelt het testabonnement in de webshop. U betaalt uw abonnement 1 maand vooruit. Daarna ontvangt u per e-mail een bericht dat u uw testproduct af kunt halen bij de NS-kaartautomaat. In principe kunt u binnen een 1 uur na betaling van uw abonnement uw abonnement afhalen bij de NS-kaartautomaat.
Kan ik tussentijds de klasse van mijn testabonnement wisselen?Nee, u kunt gedurende de proef niet de klasse wisselen.
Waar kan ik terecht als ik vragen of suggesties heb?U kunt contact opnemen met ons speciale gratis nummer: 0800-8734636
Wie begeleidt de test?Om de onafhankelijkheid van de test te waarborgen, wordt deze test begeleid door onderzoeksbureau Blauw Research. Blauw zal u enkele malen benaderen om deel te nemen aan klantonderzoek. Op deze manier willen wij graag samen met u onze nieuwe abonnementen verbeteren.