Tof rondje!quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan zondag:
Utrecht Centraal V 8:29
Köln Hbf 10:45 11:23
Au (Sieg) 12:16 12:20
Geilhausen 12:21 13:07
Au (Sieg) 13:09 13:20
Köln Hbf 14:29 14:46
Euskirchen 15:27 16:03
Zuckerfabrik 16:06 16:47
Bonn Hbf 17:39 17:53
Köln Hbf 18:22 18:41
Köln / Bonn Flughafen 18:55 19:34
Köln Hbf 19:49 20:46
Utrecht Centraal A 22:58
737 km. Bordjes-oogst zal vanzelf wel blijken.
Leuk bordje voor aan je gevel straks!quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Geilhausen schijnt een erg leuk dorpje te zijn voor een driekwartier lunchpauzeHopelijk zit ghet weer eenbeetje mee
Vriend van me heeft een parenclubquote:Op vrijdag 17 september 2010 23:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk bordje voor aan je gevel straks!
Leuk rondje, have funquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan zondag:
Utrecht Centraal V 8:29
Köln Hbf 10:45 11:23
Au (Sieg) 12:16 12:20
Geilhausen 12:21 13:07
Au (Sieg) 13:09 13:20
Köln Hbf 14:29 14:46
Euskirchen 15:27 16:03
Zuckerfabrik 16:06 16:47
Bonn Hbf 17:39 17:53
Köln Hbf 18:22 18:41
Köln / Bonn Flughafen 18:55 19:34
Köln Hbf 19:49 20:46
Utrecht Centraal A 22:58
737 km. Bordjes-oogst zal vanzelf wel blijken.
Ja vorige week maandagquote:Op zaterdag 18 september 2010 11:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leuk rondje, have funWas je nou nog een keer teruggeweest bij de Rurtalbahn?
Oh ja natuurlijk, bijna vergetenquote:Op zaterdag 18 september 2010 09:01 schreef Fixers het volgende:
Dan heb je ook nog Geilenkirchen, geen idee of daar een station is.
NS spreekt van een defect. Wat is er precies aan de hand?quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Om PSM voor te zijn: ik heb het niet gedaan.
(versperring Roodeschool)
Spoorstaafbreuk, waarschijnlijk door metaalmoeheid.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
NS spreekt van een defect. Wat is er precies aan de hand?
OK, niet iets dat niet op korte termijn op te lossen is.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Spoorstaafbreuk, waarschijnlijk door metaalmoeheid.
Die boemeltjes zitten anders regelmatig vol.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:06 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zou ook moe worden als spoorstaaf als de treinen die over mee heen reden gemiddeld 10 reizigers vervoerden
Waarschijnlijk met een knappend geluid.quote:
Gaat de assenteller of iets dergelijks niet trippen bij een ontbrekend stuk kop?quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als dat niet door een ultrasoontrein ontdekt wordt, dan blijkt het toch pas bij een vette ontsporing? Of was het vlakbij het station of wat?
Neen. Een assenteller telt assen. Alleen als de spoorstaaf breekt voor de neus van de assenteller, valt het op.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gaat de assenteller of iets dergelijks niet trippen bij een ontbrekend stuk kop?
Een machinist voelde een klap toen hij er overheen reed.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als dat niet door een ultrasoontrein ontdekt wordt, dan blijkt het toch pas bij een vette ontsporing? Of was het vlakbij het station of wat?
Ik was niet in de buurtquote:Op zaterdag 18 september 2010 14:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Om PSM voor te zijn: ik heb het niet gedaan.
(versperring Roodeschool)
Als de voet van de spoorstaaf nog in tact is en alleen de kop er uit ligt, ziet een spoorstroomloop dat volgens mij ook niet, toch?quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En bij assentellers wordt zoiets juist niet gesignaleerd, bij de ouderwetse spoorstroomloop wel.
Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als de voet van de spoorstaaf nog in tact is en alleen de kop er uit ligt, ziet een spoorstroomloop dat volgens mij ook niet, toch?
Krijg je een aparte melding als je een overwachte spoorbezetting hebt?quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel.
Zo'n geval lijkt me niet te onderscheiden van iemand die een kortsluitlans in een spoor steekt zonder trein in de buurt. OKee op een enkelsporig baanvak stemt dat wel tot nadenken natuurlijkquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Krijg je een aparte melding als je een overwachte spoorbezetting hebt?
Klopt, maar op het moment dat normaliter iemand een kortsluitlans in het spoor steekt, hangt ie bij de treindienstleider aan de telefoon om te controleren dat de sectie inderdaad als bezet gemeld wordt.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n geval lijkt me niet te onderscheiden van iemand die een kortsluitlans in een spoor steekt zonder trein in de buurt. OKee op een enkelsporig baanvak stemt dat wel tot nadenken natuurlijk
Dat mag je aannemen van wel. Anders kan er sprake zijn van vandalisme.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, maar op het moment dat normaliter iemand een kortsluitlans in het spoor steekt, hangt ie bij de treindienstleider aan de telefoon om te controleren dat de sectie inderdaad als bezet gemeld wordt.
Of van een spoorstaafbreukquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mag je aannemen van wel. Anders kan er sprake zijn van vandalisme.
Of ijzerslijpsel in een ES-las of een muntje of pekelwater of een zeecontainer.quote:
Of een kabelbreuk of kabeldiefstal of een defect spoorrelais of nog 10.000 dingen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Of ijzerslijpsel in een ES-las of een muntje of pekelwater of een zeecontainer.
Lijkt me dat ook daar wel een oplossing voor te bedenken is: een geīsoleerde verticaal zigzaggende draad in de spoorstaaf die als alarm dient.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel.
Wordt het productieproces daar dan niet een procent of 1000 duurder van denk je?quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lijkt me dat ook daar wel een oplossing voor te bedenken is: een geīsoleerde verticaal zigzaggende draad in de spoorstaaf die als alarm dient.
En dan nog kan je lang niet alles afvangen dat gevaar op kan leveren. De kosten zullen daarnaast idd niet opwegen tegen de baten.quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt het productieproces daar dan niet een procent of 1000 duurder van denk je?
'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:50 schreef Fixers het volgende:
Spoorboekloos rijden is inderdaad heel spoorboekloos. Ze laten nu weer een IC vallen ivm "logistieke problemen". Ik voorspel zo dat de conclusie gaat zijn dat het niet haalbaar is om 6 IC's en 6 stoptreinen per uur te laten rijden in een normale spits.
Bij 10x per uur dezelfde treinserie kun je volgens mij ook al wel echt spoorboekjeloos rijden invoeren.quote:Op zondag 19 september 2010 01:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben.
Ik zeg pas 'Spoorboekloos' als de frequentie hoger is dan 12x per uur. En dan moeten het treinen uit dezelfde serie zijn.
Ik zat de hele dag ķf in de stoomtrein ķf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtreinquote:Op zaterdag 18 september 2010 16:54 schreef Ascendancy het volgende:
Het moet Greavy geweest zijn. Om de S&V's terug te pakken.
Je zou ze eigenlijk gewoon moeten laten arresteren en even bij oom Agent laten logeren voor een nachtje.quote:Op zondag 19 september 2010 05:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zat de hele dag ķf in de stoomtrein ķf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtrein![]()
En die kutjanussen van een kutfotografen die denken dat ze alles mogen & alles zijn hebben er wederom voor gezorgd dat er lastgevingen werden afgegeven, sowieso rondom Heerhugowaard en tussen Alkmaar en Alkmaar Noord. Rijden op Zicht iig, met beperktere snelheid.
Klopt. Bij de RET hebben ze dat ook een tijdje geprobeerd, maar het sloeg niet aan. Ze reden ook nog gewoon de laatste dienstregeling van voor de nieuwe schema's, alleen ze communiceerden het niet meer.quote:Op zondag 19 september 2010 01:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben.
Irritant is dat zeg. Nou ja, ik stond iig op respectabele afstandquote:Op zondag 19 september 2010 05:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zat de hele dag ķf in de stoomtrein ķf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtrein![]()
En die kutjanussen van een kutfotografen die denken dat ze alles mogen & alles zijn hebben er wederom voor gezorgd dat er lastgevingen werden afgegeven, sowieso rondom Heerhugowaard en tussen Alkmaar en Alkmaar Noord. Rijden op Zicht iig, met beperktere snelheid.
Precies en de gemaakte foto's wissen, zodat ze weten dat het niet loont.quote:Op zondag 19 september 2010 08:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je zou ze eigenlijk gewoon moeten laten arresteren en even bij oom Agent laten logeren voor een nachtje.
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?quote:Op zondag 19 september 2010 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies en de gemaakte foto's wissen, zodat ze weten dat het niet loont.
Namaakartikelen worden ook meteen aan de grens vernietigd als ze worden ontdekt, dus blijkbaar zijn er wel juridische mogelijkheden om andermans eigendommen te vernietigen.quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?
Dan schaad je met dat artikel de belangen van anderen. Dat doe je met een plaatje van een trein niet..quote:Op zondag 19 september 2010 19:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Namaakartikelen worden ook meteen aan de grens vernietigd als ze worden ontdekt, dus blijkbaar zijn er wel juridische mogelijkheden om andermans eigendommen te vernietigen.
Verkregen door illegale activiteiten. En daarnaast is het een signaal dat het niet loont om het te doen.quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?
Ik zag zoveel mensen langs de baan die ik niet ken. Zal jou vast wel gezien hebben.quote:Op zondag 19 september 2010 18:52 schreef V2 het volgende:
[..]
Irritant is dat zeg. Nou ja, ik stond iig op respectabele afstandzag je me nog staan? Ik zag iig wel diverse mensen uit een wagon hangen
Dan zat je aan de andere kant, ik stond in rijrichting rechts, ergens voor Delft in dat natuurgebied.quote:Op zondag 19 september 2010 20:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zag zoveel mensen langs de baan die ik niet ken. Zal jou vast wel gezien hebben.
Heb het grootste stuk mijn kop (en camera) buiten boord gestoken.
Ik zat op de heenweg pal achter de loc 01 1075, in rijrichting links, 2e raam.
Zal zometeen foto's toevoegen
Wat had je dan verwacht? Een elektrische trein die 140 kan rijden ofzo?quote:Op zondag 19 september 2010 21:35 schreef ErkendFokker het volgende:
wtf er reed net een stoomtrein ofzo voorbij @ station meppel?
ik wist niet dat er hier überhaupt al treinen reden :pquote:Op zondag 19 september 2010 21:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Een elektrische trein die 140 kan rijden ofzo?
Misschien over tig jaar.
Dat kan kloppen. Dat was de VSM die na het stoomtreinweekend in Fryslân weer op weg was naar Apeldoorn om daar de eigen lijn weer op te gaan.quote:Op zondag 19 september 2010 21:35 schreef ErkendFokker het volgende:
wtf er reed net een stoomtrein ofzo voorbij @ station meppel?
quote:Op zondag 19 september 2010 21:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Een elektrische trein die 140 kan rijden ofzo?
Misschien over tig jaar.
Wtf?!quote:Op zondag 19 september 2010 21:38 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
ik wist niet dat er hier überhaupt al treinen reden :p
ah ok, leuk gezicht wel zo'n oude trein. Die wagons ook nog met 3e klas enzoquote:Op zondag 19 september 2010 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan kloppen. Dat was de VSM die na het stoomtreinweekend in Fryslân weer op weg was naar Apeldoorn om daar de eigen lijn weer op te gaan.
Zoep dan niet zoveelquote:Op zondag 19 september 2010 21:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Pff 'k ben niet nuchter genoeg omdat nu nog te herkennen
Zekers. Die met zetels en stoomloc zijn van de Stoomstichting Nederland. Die bezitten eerste klas K1A rijtuigenquote:Op zondag 19 september 2010 21:42 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
ah ok, leuk gezicht wel zo'n oude trein. Die wagons ook nog met 3e klas enzoIk hou wel van oude wagons, je hebt af en toe op amersfoort amsterdam ook zo'n oude wagon met zetels enz
Goed gedaan! Goed idee van de OV-fiets, zitten leuke plaatjes bijquote:Op zondag 19 september 2010 21:51 schreef greavy het volgende:
Zaterdag 18 September 2010, een dag die voor mij in het teken stond als 'stoomdag'.
Dit mede omdat ik uit Rotterdam naar Alkmaar en Heerhugowaard ging, vervolgens terug naar Alkmaar, met een OV-fiets legale plekken opzocht voor foto's, en vervolgens weer Alkmaar - Heerhugowaard - Alkmaar - Rotterdam met de stoomtrein.
Een nadeel was - voor de SSN en de NS - dat er lastgevingen waren afgegeven voor Alkmaar-Alkmaar Noord en rondom Heerhugowaard. Spotters bevonden zich op de baan. Op zicht rijden met beperkte snelheid.
Als je een foto maakt bij bijvoorbeeld de douane moet je deze ook meteen wissen. Er bestaat dus wel degelijk een wet die dit mogelijk maakt.quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?
Op grond waarvan? Ik weet dat men dat altijd graag zo brengt, maar ze hebben geen poot om op te staan, je mag fotograferen wat je wil, op militaire en veiligheidsinstallaties na.quote:Op zondag 19 september 2010 23:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als je een foto maakt bij bijvoorbeeld de douane moet je deze ook meteen wissen. Er bestaat dus wel degelijk een wet die dit mogelijk maakt.
Mogen NS of ProRail niet in het kader van de huisregels een fotografeerverbod opleggen?quote:Op zondag 19 september 2010 23:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Ik weet dat men dat altijd graag zo brengt, maar ze hebben geen poot om op te staan, je mag fotograferen wat je wil, op militaire en veiligheidsinstallaties na.
( Ik heb al eens mot gehad op R'dam centraal met 2 agenten die de regels niet goed kenden..)
een openbaar stuk weg (stationsplein voor ingang) is privéterrein van NS?quote:Op zondag 19 september 2010 23:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Mogen NS of ProRail niet in het kader van de huisregels een fotografeerverbod opleggen?
Als de foto's op het terrein van ProRail, dus de sporen en spoorbermen zijn gemaakt, dan kun je daarvoor beboet worden, omdat je op privéterrein bent geweest en daarnaast heb je door je op of rond de sporen te bewegen de treindienst verstoord (als er gevaar is geweest en/of er een aanwijzing langzaam rijden is afgegeven)quote:Op zondag 19 september 2010 23:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Ik weet dat men dat altijd graag zo brengt, maar ze hebben geen poot om op te staan, je mag fotograferen wat je wil, op militaire en veiligheidsinstallaties na.
( Ik heb al eens mot gehad op R'dam centraal met 2 agenten die de regels niet goed kenden..)
En dat op die 51 fototjes!quote:Op maandag 20 september 2010 08:51 schreef Crientj het volgende:
Jezus, Greavy. Dankje voor het laten crashen van mn telefoon.
Nja dus? Ik verwacht geen fucking 51 foto's, waardoor mn telefoon zegt; bekijk het maar. Ik ga niet meer doen. ;rquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 september 2010 09:28 schreef Crientj het volgende:
[..]Viel niet op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leer PI's lezen.
Oh, mobiele lay-out! Bij deze post hoort een thumb-up PI.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Nee.quote:Op maandag 20 september 2010 09:38 schreef greavy het volgende:
Dagkaart Intertoys
16 september 2010
In samenwerking bieden de Nederlandse Spoorwegen en speelgoedketen Intertoys een Dagkaart aan.
Daar is de auto voor.quote:Op maandag 20 september 2010 09:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee.
Nee!
Nee!
NEE!
Ik ben een beetje klaar met die kutdagkaartacties waardoor je in het weekend niet meer rustig in de trein door Nederland kunt reizen.
Mobiele lay-out: bij deze post hoort een thumb-down PI.
Kijk, dat is een toffe foto.quote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ter gelegenheid van het 175 jarige bestaan van de Deutsche Bahn, werd er op het Bahnwerk Osnabrück op zondag 19 september 2010 een Bahnhofsfest georganiseerd. Voordat het terrein open ging voor het grote publiek, werden fotografen in de gelegenheid gesteld foto's te maken van het nog relatief rustige terrein en dit alles zonder bordjes en lintjes. Rond de draaischijf stonden onder andere een vijftal reclameloks, een orientrode 151 en tweemaal een 103 opgesteld. Van links naar rechts: 120 159 "175 jaar DB", DB 185 142 "Edelweiss", DB 152 005 "Claas", DB 189 065 "Tulpen en molens", DB 152 134 "Albatros", DB 151 164, DB 103 222 en 103 113.
Later meer.
quote:Op maandag 20 september 2010 09:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Viel niet op.
Leer PI's lezen.
Oh, mobiele lay-out! Bij deze post hoort een thumb-up PI.
Erg goed geregeld. En briljante foto.quote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]Voordat het terrein open ging voor het grote publiek, werden fotografen in de gelegenheid gesteld foto's te maken van het nog relatief rustige terrein en dit alles zonder bordjes en lintjes.
Dat is waar!quote:
Zo, de brutaliteit! Wanneer moet je weer werken?quote:[..]
Vanmiddag ;Dquote:Op maandag 20 september 2010 10:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is waar!
[..]
Zo, de brutaliteit! Wanneer moet je weer werken?
Mobiele lay-out: bij deze post hoort een smiley-met-een-zonnebril PI.
En de andere kant:quote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ter gelegenheid van het 175 jarige bestaan van de Deutsche Bahn, werd er op het Bahnwerk Osnabrück op zondag 19 september 2010 een Bahnhofsfest georganiseerd. Voordat het terrein open ging voor het grote publiek, werden fotografen in de gelegenheid gesteld foto's te maken van het nog relatief rustige terrein en dit alles zonder bordjes en lintjes. Rond de draaischijf stonden onder andere een vijftal reclameloks, een orientrode 151 en tweemaal een 103 opgesteld. Van links naar rechts: 120 159 "175 jaar DB", DB 185 142 "Edelweiss", DB 152 005 "Claas", DB 189 065 "Tulpen en molens", DB 152 134 "Albatros", DB 151 164, DB 103 222 en 103 113.
Later meer.
Die is mooier, ik ben niet zo'n fan Duitse e-locs...quote:Op maandag 20 september 2010 10:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
En de andere kant:
[ afbeelding ]
Bestaande uit de 233 525, V200 116, 218 387, 225 021, 217 014, 218 105, 217 001 en 212 093
Veel plezier!quote:
Oh.quote:Stop je nu met die mobiele layout subs?School, dus dan kan ik weer FireFox gebruiken.
Euh, verpakte kiwi niet, die liggen in het schap voor in de winkel.quote:Op maandag 20 september 2010 11:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Graag gedaan. Staat de kiwi koud?
Bij de diesels is de V160-serie zo oververtegenwoordigdquote:Op maandag 20 september 2010 10:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die is mooier, ik ben niet zo'n fan Duitse e-locs...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |