Mee eens. Jammergenoeg wordt het slechts tot Houten viersporig.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Tot Geldermalsen zou het ook gewoon volledig viersporig moeten zijn.
Ja. Kun je gewoon vergeten, ligt te veel water tussen.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens. Jammergenoeg wordt het slechts tot Houten viersporig.
Een inhaalspoor tussen Geldermalsen en Houten zou zeer welkom zijn.
'Geen treinen' is niet geheel correct als er wel een stoomtrein rijdt.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:20 schreef greavy het volgende:
Stoomtrein zorgt voor businzet
donderdag 16 september 2010
In verband met het stoomweekend dat gehouden wordt op 18 en 19 september rijden er zaterdag en zondag tussen 09.00 en 18.00 uur geen treinen tussen Sneek en Stavoren en vice versa.
Om maar een heel traject 2 dagen lang eruit te gooien voor wat stoomritjes vind ik eerlijk gezegd ook wel wat over de lijn trouwens.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
'Geen treinen' is niet geheel correct als er wel een stoomtrein rijdt.
Kan dat zomaar OV ritten laten vervallen voor "plezier"ritten ?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:20 schreef greavy het volgende:
Stoomtrein zorgt voor businzet
donderdag 16 september 2010
In verband met het stoomweekend dat gehouden wordt op 18 en 19 september rijden er zaterdag en zondag tussen 09.00 en 18.00 uur geen treinen tussen Sneek en Stavoren en vice versa. Er worden bussen ingezet.
Daarnaast is Arriva genoodzaakt om op zaterdag 18 september op het traject Leeuwarden – Sneek twee treinen uit de dienstregeling te halen om de stoomtrein ruimte op het spoor te geven om naar en van het beginstation van het stoomweekend te rijden. Het betreft de trein van 09.35 uur vertrek uit Leeuwarden en de trein van 18.01 uur vertrek uit Sneek. Ook hiervoor worden bussen ingezet. De bestaande aansluitingen kunnen niet worden gegarandeerd.
Inderdaad zeg, ik heb even gekeken en het zijn welgeteld drie ritten per richting per dag. Je zou zeggen dat dat met een beetje inpassen nog wel gelukt was..quote:Op donderdag 16 september 2010 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om maar een heel traject 2 dagen lang eruit te gooien voor wat stoomritjes vind ik eerlijk gezegd ook wel wat over de lijn trouwens.
Lukte in mei 2009 ook prima namelijkquote:Op donderdag 16 september 2010 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, ik heb even gekeken en het zijn welgeteld drie ritten per richting per dag. Je zou zeggen dat dat met een beetje inpassen nog wel gelukt was..
Nouja, er zijn genoeg plekken waar het zo goed als leeg is. Bijvoorbeeld tussen Geldermalsen en Culemborg, en tussen Culemborg en Schalkwijk. Als je daar twee inhaalsporen legt kun je volgens mij al heel veel van de ellende (lees: IC's achter stoptreinen) wegwerken door een IC voorrang te geven.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Kun je gewoon vergeten, ligt te veel water tussen.
Het is niet zomaar gebeurd.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:26 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Kan dat zomaar OV ritten laten vervallen voor "plezier"ritten ?
Ga ik wel in mee ja. als je bijvoorbeld kijkt naar Den Bosch - Nijmegen. ZO kwetsbaar wordt de drgl ook weer niet van een (daar nota bene ENKELsporige) smalle brugquote:Op donderdag 16 september 2010 22:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, er zijn genoeg plekken waar het zo goed als leeg is. Bijvoorbeeld tussen Geldermalsen en Culemborg, en tussen Culemborg en Schalkwijk. Als je daar twee inhaalsporen legt kun je volgens mij al heel veel van de ellende (lees: IC's achter stoptreinen) wegwerken door een IC voorrang te geven.
In een ideale situatie leg je het spoor zo aan dat het inhaalspoor van beide kanten bereden kan worden. Het kost relatief weinig (minder dan alles viersporig maken) en toch werkt het capaciteitsverhogend.
Nou dat is wel een erg makkelijk verhaal Durk. Volgens mij heeft de FStM pas onlangs toelating gekregen omdat er nog ATB ingebouwd moest worden en alles. Ik neem zomaar aan dat Arriva zich niet zomaar weg laat jagen, dus daar zal zeker wel wat geld tegenover gestaan hebben. Of de FStM nog ene cent te makken heeft na de ATB-inbouw? I doubt it.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is niet zomaar gebeurd.
de Friese Stoomtrein Maatschappij heeft hierover contact gehad met de VSM, of hun bereid waren ritten (betaald) te rijden. Dat kon. Vervolgens heeft de FstM contact opgenomen met Arriva, om mogelijkheden te bespreken voor de stoomtrein.
Omdat Sneek - Stavoren enkelbaans is én er 'geen' passeerplekken zijn, is er in overleg besloten dat Arriva Treinvervangend Vervoer inzet. Of daar ook geld mee gemoeid is (zal vast wel..) laat ik achterwege.
En vervolgens is er een DRGL aangevraagd zonder nog rekening te houden met Arriva treinen, want die komen daar niet. Qua sporen in Sneek moet weliswaar rekening gehouden worden, want het kan betekenen dat er reguliere treinen langer staan als normaal.
In een optimale situatie kan het hele net wel als Enkelspoor uitgevoerd wordenquote:Op donderdag 16 september 2010 22:41 schreef James1988 het volgende:
In een optimale situatie gaat dat inhaalspoor toch vrijwel nooit gebruikt worden.
Voor de punctialiteit is het negatief. Stoomtreinen rijden regelmatig iets vertraagd, wat dus Arriva ook vertraagd laat rijden. Dit is de beste oplossing.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, ik heb even gekeken en het zijn welgeteld drie ritten per richting per dag. Je zou zeggen dat dat met een beetje inpassen nog wel gelukt was..
Als dit serieus "de beste oplossing" is, dan kunnen we de lijn Sneek - Stavoren beter gisteren dan vandaag opheffen en verstomen. Waarom doen we dat niet gewoon?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Voor de punctialiteit is het negatief. Stoomtreinen rijden regelmatig iets vertraagd, wat dus Arriva ook vertraagd laat rijden. Dit is de beste oplossing.
Qua reizigers aantallen hoeft de Arriva het niet te laten. Een bus is misschien nog goedkoper (Arriva Spurt gebruikt 1 liter diesel per 0,8 kilometer)
Die afkorting moet me nog wel lukken.. Utrecht Centraal - Koln HBF?quote:Op donderdag 16 september 2010 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Gauw nog ff een slagje Ut - K Hbf gescoord voor zondag. Fünfzig Eurie
Dat is correctquote:Op donderdag 16 september 2010 23:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Die afkorting moet me nog wel lukken.. Utrecht Centraal - Koln HBF?
Ik dacht meer aan Wrong van Depeche Mode.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Conclusie van het stoomverhaal: It's all about the money, dum-dum-da-dum.
Ik tel toch echt twee sporen in Workum hoor...quote:Op donderdag 16 september 2010 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Omdat Sneek - Stavoren enkelbaans is én er 'geen' passeerplekken zijn
Depeche Modequote:Op vrijdag 17 september 2010 01:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan Wrong van Depeche Mode.
Wat voor stage zoek je?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:55 schreef Crientj het volgende:
Boh. Stagebedrijf zoeken is nog lastig ook.
Klopt. Inhaalsporen zijn bijna nooit nuttig, tenzij ze echt kilometers lang zijn. Bij een kort inhaalspoor moet een trein remmen om krom door een wissel te kunnen en vervolgens stoppen voor het volgende wissel. Dat vertraagt de achteropkomende treinen enorm. Een inhaalspoor is pas nuttig als je een trein die bijvoorbeeld 80 rijdt door een IC met 140 of 160 kunt laten inhalen.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:41 schreef James1988 het volgende:
In een optimale situatie gaat dat inhaalspoor toch vrijwel nooit gebruikt worden.
En een inhaalspoor specifiek op Culemborg dan?quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt. Inhaalsporen zijn bijna nooit nuttig, tenzij ze echt kilometers lang zijn. Bij een kort inhaalspoor moet een trein remmen om krom door een wissel te kunnen en vervolgens stoppen voor het volgende wissel. Dat vertraagt de achteropkomende treinen enorm. Een inhaalspoor is pas nuttig als je een trein die bijvoorbeeld 80 rijdt door een IC met 140 of 160 kunt laten inhalen.
Dat zou eventueel kunnen werken.quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:50 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En een inhaalspoor specifiek op Culemborg dan?
Dat werkt bij Geldermalsen ook prima.
Nja, iig niets met treinen.quote:
P'cies, stoptreinen moeten toch stoppen bij een stoptreinstation, spoortje ernaast, en de IC kan erlangs. Moet de stoptrein misschien wel wat extra wachten, maar goed, so be it.quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:50 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En een inhaalspoor specifiek op Culemborg dan?
Dat werkt bij Geldermalsen ook prima.
Zaterdag) Stoomrit SSN: Rotterdam - Alkmaar - Heerhugowaard, vervolgens pendelritten, en weer terug naar Rotterdam.quote:Op vrijdag 17 september 2010 07:27 schreef V2 het volgende:
[..]
Depeche Mode![]()
Maar, waar wordt er allemaal gestoomd dit weekend? Ik weet wel dat er zo rond 0800u een stoomtrein door Delft heen komt, die ga ik (mits goed weer en zin) nog wel even proberen te kieken. Denk dat ik ergens onder Delft ga staan, in de weilanden daar.
Tja, dat is lastig. Richt je je nu alleen op puur webdesign bureau's? Want anders zou je ook eens naar grafische bureau's kunnen kijken, die doen ook vaak veel met webdesign tegenwoordig. Mijn stagebureau deed dat in ieder geval wel toen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:57 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nja, iig niets met treinen.
Zoek een stage die zich richt op webdesign, mag met een beetje fotografie erbij. ;o
Euh, ik zit te zoeken bij Goc. En daar kies ik wel Interactieve vormgeving ipv Grafische. Maar dat komt omdat ik de site's bij de grafische vormgeving niet aantrekkelijk genoeg vind. Ik kom er namelijk zat tegen, waarbij de site dusdanig hard faalt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, dat is lastig. Richt je je nu alleen op puur webdesign bureau's? Want anders zou je ook eens naar grafische bureau's kunnen kijken, die doen ook vaak veel met webdesign tegenwoordig. Mijn stagebureau deed dat in ieder geval wel toen.
Tja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn... Grafisch en web design is nog altijd een vak apartquote:Op vrijdag 17 september 2010 09:59 schreef Crientj het volgende:
[..]
Euh, ik zit te zoeken bij Goc. En daar kies ik wel Interactieve vormgeving ipv Grafische. Maar dat komt omdat ik de site's bij de grafische vormgeving niet aantrekkelijk genoeg vind. [spoiler]Ik kom er namelijk zat tegen, waarbij de site dusdanig hard faalt.[/sub]
Een beetje wel jaquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:04 schreef Crientj het volgende:
Oh noes. Mn subcode faalt heel hard.
Euh, het mag maximaal een uur reizen zijn.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een beetje wel ja
Wat is je zoekgebied? Alleen Utrecht, of ook daarbuiten?
Ik wil ook nog steeds graag weten wat een subcode isquote:
[ sub ] [ /sub ]quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil ook nog steeds graag weten wat een subcode is
Mja, echt discussiewaardig danquote:
Keulen altijd leuk, niet vergeten Himmel und Äd weg te spoelen metquote:Op donderdag 16 september 2010 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Gauw nog ff een slagje Ut - K Hbf gescoord voor zondag. Fünfzig Eurie
Ik heb nog een foto waar de ICE aangekondigd staat als TEE.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee tof pgrIk heb het ook even op OVNL onder de aandacht gebracht
Dat staat-ie toch standaard in Arnhem? TEE Trein met toeslag oid.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb nog een foto waar de ICE aangekondigd staat als TEE.
Inderdaad in Arnhem...quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat staat-ie toch standaard in Arnhem? TEE Trein met toeslag oid.
OVNL?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee tof pgrIk heb het ook even op OVNL onder de aandacht gebracht
Forum Openbaar Vervoer in Nederland.quote:
Is dat hier op Fok.nl?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Forum Openbaar Vervoer in Nederland.
teh Int0rwebz is groter dan Fok jeweetz.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:18 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Is dat hier op Fok.nl?
Link s.v.p
Waar heb je hem gepost?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
teh Int0rwebz is groter dan Fok jeweetz.
www.ovinnederland.nl
Bork kan al een foto insturenquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:36 schreef pgrferrari het volgende:
Ik kwam hier een leuke prijsvraag tegen voor treinenliefhebbers
http://www.10jaarice.nl/de-wedstrijd
Kijk maar uit dat je geen Beschaving tegenkomt onderwegquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:24 schreef pgrferrari het volgende:
Ik ga morgen treinen naar Zaandam, een reis van 2 en half uur (enkeltje)
Beschaving?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk maar uit dat je geen Beschaving tegenkomt onderweg
"peil van maatschappelijke, geestelijke en zedelijke ontwikkeling"quote:
Dan snap ik de totale zin nietquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
"peil van maatschappelijke, geestelijke en zedelijke ontwikkeling"
Niet alles gaat over treinen hier.
Nee hoorquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
als jij 2 en een half uur moet reizen naar een mondain oord als Zaandam, dan woon je dus ergens in eoa fucking rimboe. Vandaar
Vertel het eens?quote:
Metaalmoeheid?quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:43 schreef Duvel het volgende:
Kan iemand me vertellen welke logistieke problemen je wel niet moet hebben om de gehele dienst Zevenaar - Winterswijk eruit te knallen?
Wait, whut? Een slaaprijtuig in een trein die pendelslagjes van 29 km maakt? WTF?quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:09 schreef Zug-Chef het volgende:
daarachter een Pullman Wagon Lits slaaprijtuig. Steenwijk, 17-09-2010
Voor mensen die het Friese landschap niet meer aankunnen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wait, whut? Een slaaprijtuig in een trein die pendelslagjes van 29 km maakt? WTF?
Mooi plaatjequote:Op vrijdag 17 september 2010 18:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
In opdracht van de Friese Stoomtrein Maatschappij verzorgt de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij (VSM) komend weekend weer een aantal stoomritten tussen Sneek en Stavoren. Op vrijdagmiddag daarvoor komt traditiegetrouw de trein vanuit Beekbergen naar Leeuwarden, waarbij onderweg zelfs 3x kopgemaakt moet worden. Nadat de trein vervolgens in Meppel nog aan de kant moest voor NS Reizigers, passeerden de VSM 23 076 en 23 071 uiteindelijk rond half 5 de inmiddels van lichte herfstkleuren voorziene bomen in Steenwijk op weg naar de Friese hoofdstad. De twee loks zijn nodig om te kunnen pendelen tussen Sneek en Stavoren, omdat er geen ruimte en tijd is om de lok om te laten lopen in Stavoren. Achter beide 23'ers bevindt zich eerst het Mitropa restauratierijtuig, daarachter een Pullman Wagon Lits rijtuig. Steenwijk, 17-09-2010
Nee, ik ga naar Keulenquote:Op vrijdag 17 september 2010 18:51 schreef dennistd het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die zondag naar Osnabrück gaan? Is aardig wat te zien volgens http://www.deutschebahn.c(...)est__osnabrueck.html
Doe m'n oma de groetenquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:07 schreef greavy het volgende:
Ik houd het voor zondag binnen Nederland. volgende week Zaterdag ga ik al met de SSN naar Königswinter, en morgen dan 'richting' de 'kop van Noord-Holland'
Damn, dat ziet er op zich interessanter uit dan een verjaardagsfeestje.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:51 schreef dennistd het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die zondag naar Osnabrück gaan? Is aardig wat te zien volgens http://www.deutschebahn.c(...)est__osnabrueck.html
DOE HET! DOE HET!quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Damn, dat ziet er op zich interessanter uit dan een verjaardagsfeestje.
Tof rondje!quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan zondag:
Utrecht Centraal V 8:29
Köln Hbf 10:45 11:23
Au (Sieg) 12:16 12:20
Geilhausen 12:21 13:07
Au (Sieg) 13:09 13:20
Köln Hbf 14:29 14:46
Euskirchen 15:27 16:03
Zuckerfabrik 16:06 16:47
Bonn Hbf 17:39 17:53
Köln Hbf 18:22 18:41
Köln / Bonn Flughafen 18:55 19:34
Köln Hbf 19:49 20:46
Utrecht Centraal A 22:58
737 km. Bordjes-oogst zal vanzelf wel blijken.
Leuk bordje voor aan je gevel straks!quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Geilhausen schijnt een erg leuk dorpje te zijn voor een driekwartier lunchpauzeHopelijk zit ghet weer eenbeetje mee
Vriend van me heeft een parenclubquote:Op vrijdag 17 september 2010 23:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk bordje voor aan je gevel straks!
Leuk rondje, have funquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan zondag:
Utrecht Centraal V 8:29
Köln Hbf 10:45 11:23
Au (Sieg) 12:16 12:20
Geilhausen 12:21 13:07
Au (Sieg) 13:09 13:20
Köln Hbf 14:29 14:46
Euskirchen 15:27 16:03
Zuckerfabrik 16:06 16:47
Bonn Hbf 17:39 17:53
Köln Hbf 18:22 18:41
Köln / Bonn Flughafen 18:55 19:34
Köln Hbf 19:49 20:46
Utrecht Centraal A 22:58
737 km. Bordjes-oogst zal vanzelf wel blijken.
Ja vorige week maandagquote:Op zaterdag 18 september 2010 11:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leuk rondje, have funWas je nou nog een keer teruggeweest bij de Rurtalbahn?
Oh ja natuurlijk, bijna vergetenquote:Op zaterdag 18 september 2010 09:01 schreef Fixers het volgende:
Dan heb je ook nog Geilenkirchen, geen idee of daar een station is.
NS spreekt van een defect. Wat is er precies aan de hand?quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Om PSM voor te zijn: ik heb het niet gedaan.
(versperring Roodeschool)
Spoorstaafbreuk, waarschijnlijk door metaalmoeheid.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
NS spreekt van een defect. Wat is er precies aan de hand?
OK, niet iets dat niet op korte termijn op te lossen is.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Spoorstaafbreuk, waarschijnlijk door metaalmoeheid.
Die boemeltjes zitten anders regelmatig vol.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:06 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zou ook moe worden als spoorstaaf als de treinen die over mee heen reden gemiddeld 10 reizigers vervoerden
Waarschijnlijk met een knappend geluid.quote:
Gaat de assenteller of iets dergelijks niet trippen bij een ontbrekend stuk kop?quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als dat niet door een ultrasoontrein ontdekt wordt, dan blijkt het toch pas bij een vette ontsporing? Of was het vlakbij het station of wat?
Neen. Een assenteller telt assen. Alleen als de spoorstaaf breekt voor de neus van de assenteller, valt het op.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gaat de assenteller of iets dergelijks niet trippen bij een ontbrekend stuk kop?
Een machinist voelde een klap toen hij er overheen reed.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als dat niet door een ultrasoontrein ontdekt wordt, dan blijkt het toch pas bij een vette ontsporing? Of was het vlakbij het station of wat?
Ik was niet in de buurtquote:Op zaterdag 18 september 2010 14:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Om PSM voor te zijn: ik heb het niet gedaan.
(versperring Roodeschool)
Als de voet van de spoorstaaf nog in tact is en alleen de kop er uit ligt, ziet een spoorstroomloop dat volgens mij ook niet, toch?quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En bij assentellers wordt zoiets juist niet gesignaleerd, bij de ouderwetse spoorstroomloop wel.
Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als de voet van de spoorstaaf nog in tact is en alleen de kop er uit ligt, ziet een spoorstroomloop dat volgens mij ook niet, toch?
Krijg je een aparte melding als je een overwachte spoorbezetting hebt?quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel.
Zo'n geval lijkt me niet te onderscheiden van iemand die een kortsluitlans in een spoor steekt zonder trein in de buurt. OKee op een enkelsporig baanvak stemt dat wel tot nadenken natuurlijkquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Krijg je een aparte melding als je een overwachte spoorbezetting hebt?
Klopt, maar op het moment dat normaliter iemand een kortsluitlans in het spoor steekt, hangt ie bij de treindienstleider aan de telefoon om te controleren dat de sectie inderdaad als bezet gemeld wordt.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n geval lijkt me niet te onderscheiden van iemand die een kortsluitlans in een spoor steekt zonder trein in de buurt. OKee op een enkelsporig baanvak stemt dat wel tot nadenken natuurlijk
Dat mag je aannemen van wel. Anders kan er sprake zijn van vandalisme.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, maar op het moment dat normaliter iemand een kortsluitlans in het spoor steekt, hangt ie bij de treindienstleider aan de telefoon om te controleren dat de sectie inderdaad als bezet gemeld wordt.
Of van een spoorstaafbreukquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mag je aannemen van wel. Anders kan er sprake zijn van vandalisme.
Of ijzerslijpsel in een ES-las of een muntje of pekelwater of een zeecontainer.quote:
Of een kabelbreuk of kabeldiefstal of een defect spoorrelais of nog 10.000 dingen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Of ijzerslijpsel in een ES-las of een muntje of pekelwater of een zeecontainer.
Lijkt me dat ook daar wel een oplossing voor te bedenken is: een geïsoleerde verticaal zigzaggende draad in de spoorstaaf die als alarm dient.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel.
Wordt het productieproces daar dan niet een procent of 1000 duurder van denk je?quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lijkt me dat ook daar wel een oplossing voor te bedenken is: een geïsoleerde verticaal zigzaggende draad in de spoorstaaf die als alarm dient.
En dan nog kan je lang niet alles afvangen dat gevaar op kan leveren. De kosten zullen daarnaast idd niet opwegen tegen de baten.quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt het productieproces daar dan niet een procent of 1000 duurder van denk je?
'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:50 schreef Fixers het volgende:
Spoorboekloos rijden is inderdaad heel spoorboekloos. Ze laten nu weer een IC vallen ivm "logistieke problemen". Ik voorspel zo dat de conclusie gaat zijn dat het niet haalbaar is om 6 IC's en 6 stoptreinen per uur te laten rijden in een normale spits.
Bij 10x per uur dezelfde treinserie kun je volgens mij ook al wel echt spoorboekjeloos rijden invoeren.quote:Op zondag 19 september 2010 01:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben.
Ik zeg pas 'Spoorboekloos' als de frequentie hoger is dan 12x per uur. En dan moeten het treinen uit dezelfde serie zijn.
Ik zat de hele dag óf in de stoomtrein óf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtreinquote:Op zaterdag 18 september 2010 16:54 schreef Ascendancy het volgende:
Het moet Greavy geweest zijn. Om de S&V's terug te pakken.
Je zou ze eigenlijk gewoon moeten laten arresteren en even bij oom Agent laten logeren voor een nachtje.quote:Op zondag 19 september 2010 05:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zat de hele dag óf in de stoomtrein óf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtrein![]()
En die kutjanussen van een kutfotografen die denken dat ze alles mogen & alles zijn hebben er wederom voor gezorgd dat er lastgevingen werden afgegeven, sowieso rondom Heerhugowaard en tussen Alkmaar en Alkmaar Noord. Rijden op Zicht iig, met beperktere snelheid.
Klopt. Bij de RET hebben ze dat ook een tijdje geprobeerd, maar het sloeg niet aan. Ze reden ook nog gewoon de laatste dienstregeling van voor de nieuwe schema's, alleen ze communiceerden het niet meer.quote:Op zondag 19 september 2010 01:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben.
Irritant is dat zeg. Nou ja, ik stond iig op respectabele afstandquote:Op zondag 19 september 2010 05:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zat de hele dag óf in de stoomtrein óf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtrein![]()
En die kutjanussen van een kutfotografen die denken dat ze alles mogen & alles zijn hebben er wederom voor gezorgd dat er lastgevingen werden afgegeven, sowieso rondom Heerhugowaard en tussen Alkmaar en Alkmaar Noord. Rijden op Zicht iig, met beperktere snelheid.
Precies en de gemaakte foto's wissen, zodat ze weten dat het niet loont.quote:Op zondag 19 september 2010 08:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je zou ze eigenlijk gewoon moeten laten arresteren en even bij oom Agent laten logeren voor een nachtje.
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?quote:Op zondag 19 september 2010 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies en de gemaakte foto's wissen, zodat ze weten dat het niet loont.
Namaakartikelen worden ook meteen aan de grens vernietigd als ze worden ontdekt, dus blijkbaar zijn er wel juridische mogelijkheden om andermans eigendommen te vernietigen.quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen?
Dan schaad je met dat artikel de belangen van anderen. Dat doe je met een plaatje van een trein niet..quote:Op zondag 19 september 2010 19:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Namaakartikelen worden ook meteen aan de grens vernietigd als ze worden ontdekt, dus blijkbaar zijn er wel juridische mogelijkheden om andermans eigendommen te vernietigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |