Wees maar gerust en vooral niet bang.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:23 schreef ChefAli het volgende:
Beste mensen,
Het baart me zorgen dat de VVD zo hoog staat in de peilingen. Volgens mij weten veel mensen niet waar deze partij voor staat... Mocht de VVD werkelijk de grooste worden, dan zal de minima en ernstig onder lijden met alle gevolgen vandien... Ik zit wegens mijn autisme in de Wajong en ik ben een beetje bang voor de plannen van de VVD...
Mijn stem zal overigens gaan naar de PvdA.. De PvdaA is tenminste een sociale partij voor iedereen.., en niet alleen voor de midden tot hoge inkomens zoals de VVD.
Jij was 15, dus jij hebt nog helemaal geen stemrecht.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:31 schreef henrydg het volgende:
VVD gaat dus écht niet alleen aan het geld van de uitkeringstrekkers zitten, ook aan het geld van mensen die écht niet kunnen werken.
VVD steelt van de armen.
Bewijs? Liefst fotografisch.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:31 schreef henrydg het volgende:
VVD gaat dus écht niet alleen aan het geld van de uitkeringstrekkers zitten, ook aan het geld van mensen die écht niet kunnen werken.
VVD steelt van de armen.
Doe niet zo kortzichtig, jij weet niets van mijn situatie afquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:24 schreef Fapperdefap het volgende:
Je bent autist en je stem gaat naar de PvdA. Begrijpelijk, rationeel en logisch nadenken is moeilijk voor je.
Graag nodig ik je uit in Ik ga VVD stemmen
Verdere edit omdat je waarschijnlijk toch niet klikt:
Jij als wajong-uitkeringstrekker bent gewoon prima in staat om te werken. Autisme is een ontwikkelingsstoornis, geen afgehakt been. Dus gewoon werken met je luie donder. Wil je dat niet, dan ga je lekker PvdAllochtoon stemmen. Nederland naar de afgrond
Ik hoop dat je gaat werken en dat de Wajong wordt afgeschaft/anders opgezet. Je gaat maar fulltime bollenpellen, kratjes stapelen of handdoeken vouwen. Ideaal werk voor autisten, heerlijk gestructureerd en je mag alles op grootte sorteren.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:45 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Mismakend figuur dat je er bent.. Ik hoop dat een moderator je ongepaste bericht verwijderd.
Misschien eens tijd om de Wajong stop te zetten en iets te gaan doen ipv uitkering trekken? Ik begrijp best dat het niet voor iedereen even makkelijk is hoor, maar als ik jou zo hoor dan maak je het er zelf naar.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:23 schreef ChefAli het volgende:
Ik zit wegens mijn autisme in de Wajong en ik ben een beetje bang voor de plannen van de VVD...
kneus!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:24 schreef Fapperdefap het volgende:
Je bent autist en je stem gaat naar de PvdA. Begrijpelijk, rationeel en logisch nadenken is moeilijk voor je.
Jij als wajong-uitkeringstrekker bent gewoon prima in staat om te werken. Autisme is een ontwikkelingsstoornis, geen afgehakt been. Dus gewoon werken met je luie donder. Wil je dat niet, dan ga je lekker PvdAllochtoon stemmen. Nederland naar de afgrond
Mhuahahaaaa, de duivelse VVD gaat je naar een werkkamp ergens in Friesland sturen jongen! Werken zal je!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:23 schreef ChefAli het volgende:
Beste mensen,
Het baart me zorgen dat de VVD zo hoog staat in de peilingen. Volgens mij weten veel mensen niet waar deze partij voor staat... Mocht de VVD werkelijk de grooste worden, dan zal de minima en ernstig onder lijden met alle gevolgen vandien... Ik zit wegens mijn autisme in de Wajong en ik ben een beetje bang voor de plannen van de VVD...
Mijn stem zal overigens gaan naar de PvdA.. De PvdA is tenminste een sociale partij voor iedereen.., en niet alleen voor de midden tot hoge inkomens zoals de VVD.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:08 schreef GizartFRL het volgende:
Ik ben ook autistisch.
Daarom heb ik een baan gekozen waarbij ik veel met auto's moet doen.
Werkt super.
VVD ga ik overigens niet stemmen.
Je hebt gelijk man; de PvdA is slecht voor hardwerkende ondernemers. Al die Nederlanders die nu nog veel geld bezitten moeten straks hun villa's verkopen en in een doos gaan wonen. Nee, dan kun je beter VVD stemmen. Die laat enkel de onderlaag in een doos wonen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:29 schreef cumcumber het volgende:
[..]
Wees maar gerust en vooral niet bang.
De VVD zal niet aan je centjes komen, als je echt niet KAN werken dan zal alles gewoon zo blijven, maar kan je wel maar ben je te dom of te lui.... ja dan zal je het wel merken.
De PvdA is niet voor iedereen zo goed, voor hardwerkende mensen die iets van hun leven willen maken en daarvan ook willen genieten is deze partij niet zo prima. Gevolg men zal niet meer gemotiveerd worden om er iets van te maken.
Ik hoop je onrust iets te hebben weggenomen.
Luie donder, ga eens aan het werk met aanstellerij en blijf met je jatten van mijn geld af!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:42 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Doe niet zo kortzichtig, jij weet niets van mijn situatie af. Autisten nemen ze trouwens niet zo snel aan, zeker niet in deze tijd. Daar komt niet bij dat werken met een deel Wajong-uitkering niet loont.. Wajongers gaan er zelfs op achteruit...
Ik vind het triest dat je de PvdA als een partij voor alleen allochtonen bestempeld. De PvdA is er voor iedereen, of je nou zwart of blank, arm of rijk, moslim of niet gelovige bent.. Dat is nou het mooie en sociale aan deze partij.
Dat samen met andere initiatieven op het gebied van arbeidstimulering zoals een verhoging van de arbeidskorting zouden ervoor moeten zorgen dat werk ook voor jou gaat lonen.quote:Te veel jongeren raken verstrikt in een uitkeringstraject. De VVD wil daarom de Wet werk en bijstand (Wwb), de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wet Wajong), de Wet investeren in jongeren (WIJ) en de Wet sociale werkvoorziening (Wsw) samenvoegen en bij gemeenten neerleggen. Zo kunnen gemeenten erop toezien dat iedere jongere een bijdrage levert aan de samenleving. Veel jongeren worden in de visie van de VVD te snel afgeschreven, terwijl er in veel situaties passend werk is. Aangezien veel jongeren met ontwikkelingsstoornissen en -achterstanden in de Wajong stromen en daarmee een groot risico lopen tot hun pensioen arbeidsgehandicapt te zijn, wil de VVD een aantal verplichte herkeuringsmomenten invoeren. Jongeren met een Wajong-uitkering van wie duidelijk is dat zij nooit aan het arbeidsproces zullen kunnen deelnemen (bijvoorbeeld jongeren met een zwaar downsyndroom), worden niet opgenomen in de verplichte herkeuringsmomenten. De lange wachtlijsten in de sociale werkvoorziening kunnen deels worden weggewerkt door cao´s aan te passen, zodat minder mensen aanspraak hoeven te maken op de Wsw.
Jij bent typisch een geval die bij de VVD nog een kans krijgt terwijl de PvdA je al heeft afgeschreven.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:23 schreef ChefAli het volgende:
Beste mensen,
Mijn stem zal overigens gaan naar de PvdA.. De PvdA is tenminste een sociale partij voor iedereen.., en niet alleen voor de midden tot hoge inkomens zoals de VVD.
Ik ben racistisch.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:08 schreef GizartFRL het volgende:
Ik ben ook autistisch.
Daarom heb ik een baan gekozen waarbij ik veel met auto's moet doen.
Dat heb je mooi geregeld Ali, met 53 in de Wa-jong.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 14:22 schreef ChefAli het volgende:
Beste Fokkers,
Ik ben een 53-jarige Marokkaan. Ik heb jaren geleden de stap genomen om van Marokko naar Nederland te verhuizen omdat ik hele mooie verhalen over dit land heb gehoord in Marokko. Nederland scheen een paradijs te zijn. etc etc etc
Precies, het is maar waar je voor wilt kiezen. Ik heb liever een partij die er vertrouwen in heeft dat ik wat toe kan voegen aan de maatschappij, in dit geval de VVD, dan een partij die mij liever op de bank ziet zitten. De VVD is een partij voor mensen die positief naar de toekomst willen kijken en vertrouwen hebben in hun kunnen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:22 schreef marky het volgende:
[..]
Jij bent typisch een geval die bij de VVD nog een kans krijgt terwijl de PvdA je al heeft afgeschreven.
TS is een autist én een leugenaar?quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:27 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat heb je mooi geregeld Ali, met 53 in de Wa-jong.
Leg eens uit
Boehoe, de hardwerkende ondernemer heeft een groot huis bij elkaar gespaard. Ik ben te lui om hard te werken en woon in een doos, daarom moeten anderen die wel hard werken ook maar in een doos wonenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt gelijk man; de PvdA is slecht voor hardwerkende ondernemers. Al die Nederlanders die nu nog veel geld bezitten moeten straks hun villa's verkopen en in een doos gaan wonen. Nee, dan kun je beter VVD stemmen. Die laat enkel de onderlaag in een doos wonen.
Jij stemt zeker geen VVD. Domme mensen moeten immers niet op Rutte en consorte stemmen. Dat zeg je immers zelf.
of gewoon schizofreenquote:Op woensdag 2 juni 2010 00:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
TS is een autist én een leugenaar?![]()
De VVD is helemaal niet zo goed voor de middeninkomens als je denkt. De VVD paait kiezers met instandhouding van de hypotheekrenteaftrek, maar de manier waarop de VVD verder bezuinigt, raakt niet alleen de laagste, maar ook de middeninkomens; en hard ook.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:23 schreef ChefAli het volgende:
Het baart me zorgen dat de VVD zo hoog staat in de peilingen. Volgens mij weten veel mensen niet waar deze partij voor staat... Mocht de VVD werkelijk de grootste worden, dan zal de minima er ernstig onder lijden met alle gevolgen vandien... Ik zit wegens mijn autisme in de Wajong en ik ben een beetje bang voor de plannen van de VVD...
Dat is ook weer zo'n PvdA-truc, vanaf welk bedrag ben je geen middeninkomen meer bij die partij? 30.000 bruto ofzo?quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:51 schreef Boldface het volgende:
[..]
De VVD is helemaal niet zo goed voor de middeninkomens als je denkt. De VVD paait kiezers met instandhouding van de hypotheekrenteaftrek, maar de manier waarop de VVD verder bezuinigt, raakt niet alleen de laagste, maar ook de middeninkomens; en hard ook.
Of als je geen video wilt kijken en een wat minder partijdige bron wilt:
http://basjacobs.wordpres(...)inkomens-het-hardst/
Dat je toch zeker op 2-3 keer modaal moet zitten om er bij de VVD een beetje op vooruit te gaan is toch wel algemeen bekend? En dan zit je gewoon bovenmodaal. VVD heeft nu eenmaal geen plannen die goed zijn voor de lage en middeninkomens.quote:Op woensdag 2 juni 2010 02:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo'n PvdA-truc, vanaf welk bedrag ben je geen middeninkomen meer bij die partij? 30.000 bruto ofzo?
Dat is onzin. De PvdA hanteerd al jaren het divies dat een middeninkomen alles is net boven het minimum. Dat is natuurlijk geen middeninkomen. Een middeninkomen is een inkomen tussen de 25000 en de 70000 euro.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat je toch zeker op 2-3 keer modaal moet zitten om er bij de VVD een beetje op vooruit te gaan is toch wel algemeen bekend? En dan zit je gewoon bovenmodaal. VVD heeft nu eenmaal geen plannen die goed zijn voor de lage en middeninkomens.
Tussen de 70 en 100 k zijn de hogere middeninkomensquote:Op woensdag 2 juni 2010 08:34 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens de VVD hoor je met 90k per jaar nog bij de middeninkomens. Las ik laatst nog in de Elsevier. Alles beneden de 100k behoort tot de middeninkomens zei een VVD kamerlid. De elsevier was het daar roerend mee eens gezien de toonzetting van het artikeltje
Dan klopt het nog steeds wat ik zeg. De VVD heeft een programma dat alleen gunstig is vanaf 2-3 keer modaal. De lagere en middeninkomens komen er ongunstig uit.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:40 schreef marky het volgende:
[..]
Dat is onzin. De PvdA hanteerd al jaren het divies dat een middeninkomen alles is net boven het minimum. Dat is natuurlijk geen middeninkomen. Een middeninkomen is een inkomen tussen de 25000 en de 70000 euro.
Overigens een prima staaltje bangmakerij van de PvdA. Ze verwijten het de VVD maar doen er zelf heel hard aan mee. Zolang het zonder concrete cijfers is van waar tot waar en wie er onder vallen is het allemaal verkiezingsretoriek die nergens op gestoeld is.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:51 schreef Boldface het volgende:
[..]
De VVD is helemaal niet zo goed voor de middeninkomens als je denkt. De VVD paait kiezers met instandhouding van de hypotheekrenteaftrek, maar de manier waarop de VVD verder bezuinigt, raakt niet alleen de laagste, maar ook de middeninkomens; en hard ook.
Of als je geen video wilt kijken en een wat minder partijdige bron wilt:
http://basjacobs.wordpres(...)inkomens-het-hardst/
De top 2,5% van de bevolking heb je het dan overquote:Op woensdag 2 juni 2010 08:41 schreef marky het volgende:
[..]
Tussen de 70 en 100 k zijn de hogere middeninkomens
Nee hoor dat klopt niet bij de VVD heb je voordeel vanaf de 30k omdat je dan al meer profijt hebt van de belastingverlaging. 30k is gewoon modaal.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan klopt het nog steeds wat ik zeg. De VVD heeft een programma dat alleen gunstig is vanaf 2-3 keer modaal. De lagere en middeninkomens komen er ongunstig uit.
De top zit boven de 100kquote:Op woensdag 2 juni 2010 08:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De top 2,5% van de bevolking heb je het dan over
Wat een beschamende opmerking. Dit is nu waarom ik VVD'ers haat. Ikzelf heb ook autisme. En de grap is dat velen van hen gewoon kunnen werken met wat aanpassing en ondersteuning. Maar dat is wat de VVD keihard af straft, ook als je zelf er moeite voor wilt doen en uit je hok wilt komen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:43 schreef MikeyMo het volgende:
Ga gewoon werken TS. Ook met autisme kun je gewoon asperges steken
Je verzint gewoon ter plekke je eigen normen. Je verzint ook ter plekke dat voor de PvdA alles boven het minimumloon een middeninkomen is. Kijk maar op het CBS. Met 70k of meer zit je bij de top 2,5% van Nederland. Das dus echt geen middeninkomen meer. Nee, ook niet het salaris van een DSB commisaris, daar heb je dan weer hartstikke gelijk in.quote:
Ah, nou dat verklaart je postgedragquote:Op woensdag 2 juni 2010 08:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een beschamende opmerking. Dit is nu waarom ik VVD'ers haat. Ikzelf heb ook autisme. En de grap is dat velen van hen gewoon kunnen werken met wat aanpassing en ondersteuning. Maar dat is wat de VVD keihard af straft, ook als je zelf er moeite voor wilt doen en uit je hok wilt komen.
ChefAli, zou je willen werken als dat wel zou lonen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:42 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Doe niet zo kortzichtig, jij weet niets van mijn situatie af. Autisten nemen ze trouwens niet zo snel aan, zeker niet in deze tijd. Daar komt niet bij dat werken met een deel Wajong-uitkering niet loont.. Wajongers gaan er zelfs op achteruit...
De VVD creëert een gevangenis. Iedereen die uit de gevangenis wilt komen wordt afgestraft. Dat hoort bij een conservatieve partij, stabiliteit in de hierarchie en grote hierarchische verschillen. Het naarbeneden meppen van (tijdelijk) ongefortuneerden hoort daarbij.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ah, nou dat verklaart je postgedrag
Dat is nou net mijn idee; dat TS gewoon kan werken. Sterker nog, volgens mij las ik laatst een artikel dat autisten in bepaalde sectoren juist erg gewild zijn.
De VVD straft werkenden niet af, het straft luie flikkers die niet van hun uitkeringssofa afkomen af
De VVD heeft het voor elkaar gekregen dat Wajongers van elke verdiende euro 50 cent moeten af staan naar de staatskas. Had van de VVD nog veel meer moeten zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
ChefAli, zou je willen werken als dat wel zou lonen?
Veel mensen gaan op de VVD gaan stemmen omdat die maatregelen voorstaan waarbij het wel zou lonen om uit die uitkering te komen en te gaan werken. Dan ga je er dus op vooruit in paats van achteruit als je een baantje krijgt.
Andere (meer linkse partijen) zullen je altijd als een zielig geval beschouwen, en je het liefst in die uitkering houden. Vind je dat sociaal tegenover jezelf, en tegenover anderen die jouw uitkering betalen?
Dit roepen ze al 30 jaar. Het blijft bij deze loze woorden. Ik maak concreet waarom de VVD een asociale partij is die niets van doen heeft met het begeleiden van mensen naar een fatsoenlijke baan. Meer het slaan/meppen van mensen naar een vernederende baan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:59 schreef MikeyMo het volgende:
Gast wat lul je nou
Als jij gewoon werkt is er niets aan de hand. De VVD is tegen het onbeperkt handje ophouden bij vadertje staat. Prima. We hebben een goed sociaal vangnet, maar dat mag er wel eens wat meer op gericht zijn dat werken beloond wordt.
Met een verstandelijke handicap. Je bent niet goed snik. Superieur wanend mensquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:02 schreef MikeyMo het volgende:
Wajong, ook zo'n aanfluiting.
Echt, als je ziet wat daar in rondloopt. Zodra je een labeltje van de dokter heb gekregen als adhd, autisme e.d. gaat men er maar vanuit dat je niets meer kunt. Ik ken ze vanuit mijn omgeving; kunnen wel de hele dag achter hun computer zitten te internetten, maar bijvoorbeeld een zittend beroep doen waar ze voor betaald worden kan dan niet... "ja ik ben niet voor niets afgekeurd"
Flikker op, ga in een callcenter werken ofzo.
Kan je een paar voorbeelden noemen van een fatsoenlijke baan en een paar voorbeelden van een vernederende baan?quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit roepen ze al 30 jaar. Het blijft bij deze loze woorden. Ik maak concreet waarom de VVD een asociale partij is die niets van doen heeft met het begeleiden van mensen naar een fatsoenlijke baan. Meer het slaan/meppen van mensen naar een vernederende baan.
Dus wel de hele dag thuis kunnen internetten, chatten, hyven... maar niet bij McDonalds een hamburger kunnen flippen of ene telefoon opnemen. Moet jij eens zien hoe goed ze in ene kunnen werken als je hun inkomsten afsnijdt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met een verstandelijke handicap. Je bent niet goed snik. Superieur wanend mens
Asociaal bestaat niet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit roepen ze al 30 jaar. Het blijft bij deze loze woorden. Ik maak concreet waarom de VVD een asociale partij is die niets van doen heeft met het begeleiden van mensen naar een fatsoenlijke baan. Meer het slaan/meppen van mensen naar een vernederende baan.
Ja dat wordt de volgende newspeak van de VVD. dat het niet bestaatquote:
Tering wat ben jij beledigend. Krijg zelf kanker. De chemo is helaas te duur tegenwoordig in een tijd dat er bezuinigd moet worden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Dus wel de hele dag thuis kunnen internetten, chatten, hyven... maar niet bij McDonalds een hamburger kunnen flippen of ene telefoon opnemen. Moet jij eens zien hoe goed ze in ene kunnen werken als je hun inkomsten afsnijdt.
Die instelling van jou is de kanker in deze maatschappij. Ik zeg: tijd voor chemo!
En anderen stemmen rechts omdat ze dat juist niet willen. Story of our lives denk ik dan maar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik stem links, want ik ben geld genoeg. Kan mij dat verdomme of het midden-inkomen van Jan met de Pet er op vooruit of achteruit gaat. Zolang mijn geld maar naar de moeders in de bijstand gaat en niet naar Jan met de Pet ben ik al een tevreden mens.
Story of our livesquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En anderen stemmen rechts omdat ze dat juist niet willen. Story of our lives denk ik dan maar.
Ik ken genoeg voorbeelden in mijn directe omgeving van mensen met een verstandelijke handicap die niets liever doen dan naar hun werk gaan! Voor hun is werk niet alleen werk, maar dat zijn ook hun sociale contacten. Mensen met een handicap stimuleren om vooral niets te doen en ze lekker opsluiten in huis... joepie!quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou ja, ADHD een verstandelijke handicap noemen gaat nogal ver. Het is hoogstens een karakter eigenschap die wat minder positief uitvalt maar waar zeker zeker wel goed mee valt te leven en te werken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:17 schreef Tweek het volgende:
[..]
[..]
Dat samen met andere initiatieven op het gebied van arbeidstimulering zoals een verhoging van de arbeidskorting zouden ervoor moeten zorgen dat werk ook voor jou gaat lonen.
Maar als je liever op een partij stemt die tegen je zegt:"Je bent zielig en kan niks, ga maar lekker in een hoekje zitten huilen, dan zorgen wij wel voor je" dan een partij die zegt:"Ook jij bent van waarde en als jij je ervoor in zet dan helpen we je".
Positief of negatief, het is en blijft sociaal gedrag.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja dat wordt de volgende newspeak van de VVD. dat het niet bestaat
Zolang ik nog stemrecht heb zal ik jou soort mensen bestrijden!quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:10 schreef MikeyMo het volgende:
Asociaal is het wanneer je je handje ophoudt bij vadertje staat en dus indirect bij de werkende mens wanneer dat zelfde handje ook prima arbeid zou kunnen verrichten
En als je als slager je eigen handje per ongeluk door de vleesmolen haalt? Dan moet je een eenarmige bandiet worden? Als je voor kortzichtigheid een uitkering kon krijgen had jij ook een topinkomen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:10 schreef MikeyMo het volgende:
Asociaal is het wanneer je je handje ophoudt bij vadertje staat en dus indirect bij de werkende mens wanneer dat zelfde handje ook prima arbeid zou kunnen verrichten
Met ondersteuning ja. Die de VVD met hun conservatief-liberale ideologie het liefst helemaal wil afschaffen. Zoals in de VSquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, ADHD een verstandelijke handicap noemen gaat nogal ver. Het is hoogstens een karakter eigenschap die wat minder positief uitvalt maar waar zeker zeker wel goed mee valt te leven en te werken.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:10 schreef MikeyMo het volgende:
Ja.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:12 schreef Scorpie het volgende:
Maarre KlopKoek, is het niet juist asociaal om die mensen weg te zetten als niksnutten in plaats van ze te stimuleren het beste bij zichzelf naar boven te halen?
Nou, dat zou dan een verborgen agendapunt van ze zijn, want wat ik uit hun verkiezingen haal is dat ze zoveel mogelijk mensen dingen willen laten doen die ze nog wel kunnen ipv ze te laten zitten niks doen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met ondersteuning ja. Die de VVD met hun conservatief-liberale ideologie het liefst helemaal wil afschaffen. Zoals in de VS
Dat wil geen enkele partij. Maar de VVD weet altijd de rafelranden van het stelsel uit te vergroten. Weet altijd met een verontwaardigd toontje te zeggen "anderen hoesten het geld op en zij ontvangen alleen maar". Op een gegeven moment wordt dat droog water en brood.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, dat zou dan een verborgen agendapunt van ze zijn, want wat ik uit hun verkiezingen haal is dat ze zoveel mogelijk mensen dingen willen laten doen die ze nog wel kunnen ipv ze te laten zitten niks doen.
ik heb het niet over daadwerkelijk gehandicapten. Ik heb het over al die modekwaaltjes die mensen gebruiken om maar afgekeurd te raken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En als je als slager je eigen handje per ongeluk door de vleesmolen haalt? Dan moet je een eenarmige bandiet worden? Als je voor kortzichtigheid een uitkering kon krijgen had jij ook een topinkomen.
Dan ben je net op tijd door de mazen van het collegegeld verhogen geglipt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben, als Letterenstudent, dan ook voor het omzetten naar een lening van de stufi.
Wellicht dat mensen dan ook maar 's na gaan denken op 't moment dat ze een studie kiezen en/of volgen... en zich bezig gaan houden met de kwaliteit van het onderwijs waar ze ZELF voor betalen...
Ik vind het iig het proberen waard, zelfs ik nog steeds een beta-studie had gedaan
Ook zo'n achterhaald standpunt. De uitval is zeker niet veel lager in de VS of het Verenigd Koninkrijk (enig land in de EU waar de collegegelden nog hoger zijn). Maarja, dan betaalt de staat het niet nee.... Indirect natuurlijk wel door verspild potentieel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben, als Letterenstudent, dan ook voor het omzetten naar een lening van de stufi.
Wellicht dat mensen dan ook maar 's na gaan denken op 't moment dat ze een studie kiezen en/of volgen... en zich bezig gaan houden met de kwaliteit van het onderwijs waar ze ZELF voor betalen...
Ik vind het iig het proberen waard, zelfs ik nog steeds een beta-studie had gedaan
Wat op de sociale werkplaatsen gebeurt is één grote schande. God verhoedde dat ik daar nooit terecht kom. Geprivatiseerde boevenbende is dat.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik heb het niet over daadwerkelijk gehandicapten. Ik heb het over al die modekwaaltjes die mensen gebruiken om maar afgekeurd te raken.
Het is niet dat ik zwaar gehandicapten aan hetw erk schop... het zijn die klagers die wel kunnen klussen, internetten en weet ik niet wat niet allemaal maar zgn ongeschikt zijn voor betaalde arbeid. En dat terwijl ik hier om me heen ook echte gehandicapten zie met beperkingen die wel aan het werk zijn, al is het maar op een sociale werkplaats.
Laatst bij 1 Vandaag een vrouw zonder armen; is nu een journalist en doet alles met haar voeten, zelfs schrijven. Zo ook een zo'n vrouwelijke PvdA minister. Ondanks haar handicap wel een toppositie.
En daar heb ik respect voor en als dat soort mensen kennelijk een betaalde baan kunnen hebben dan ga je mij niet wijsmaken dat iederee die nu een wajong heeft zo hulpeloos is als jij ze neerzet
Robin van Persie is een topvoetballer, dus alle voetballers kunnen net zo goed en waardevol worden als hij. Kunnen ze dat niet dan zijn het waardeloze mensen die nog geen blik waardig zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik heb het niet over daadwerkelijk gehandicapten. Ik heb het over al die modekwaaltjes die mensen gebruiken om maar afgekeurd te raken.
Het is niet dat ik zwaar gehandicapten aan hetw erk schop... het zijn die klagers die wel kunnen klussen, internetten en weet ik niet wat niet allemaal maar zgn ongeschikt zijn voor betaalde arbeid. En dat terwijl ik hier om me heen ook echte gehandicapten zie met beperkingen die wel aan het werk zijn, al is het maar op een sociale werkplaats.
Laatst bij 1 Vandaag een vrouw zonder armen; is nu een journalist en doet alles met haar voeten, zelfs schrijven. Zo ook een zo'n vrouwelijke PvdA minister. Ondanks haar handicap wel een toppositie.
En daar heb ik respect voor en als dat soort mensen kennelijk een betaalde baan kunnen hebben dan ga je mij niet wijsmaken dat iederee die nu een wajong heeft zo hulpeloos is als jij ze neerzet
"Dan draaien we het weer terug"....quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet zeker dat ik als ik over enkele jaren naar de UK ga, waar ik 10.000GBP neer mag tellen voor een 1 jarige master, ik alles uit de kast zal halen om die (als het even kan cum laude) te halen. Gewoon omdat je geen tweede kans hebt met zulke prijzen.
In Nederland is men verwend, alles wordt maar betaald, van studie tot 'ach ik ben zo zielig en kan niet werken'...
Mijn ouders schijnen genoeg te verdienen, maar kunnen mij niet in mijn studie steunen op financieel gebied, dus heb flink bij moeten lenen, maar dat had ik ook gedaan als mijn ouders het WEL konden betalen, aangezien ik vind dat je vanaf je 18e maar lekker onafhankelijk moet worden en voor je eigen toekomst moet gaan werkenwerken ja, en dat is voor vele linkse rakkers teveel van het goede
Dus probeer het hier maar eens, het zelf betalen van de studie. Werkt het niet, dan draaien we 't weer terug, maar niet geschoten is altijd mis
Want het terugdraaien van reeds gemaakte regelingen is een appel ende een eitje natuurlijk! Net als de vele 'tijdelijke' belastingen die we nog steeds hebben!quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Over een jaar of 10wel eerst de kans geven natuurlijk
Heb nooit gezegd dat 't makkelijk zou zijnquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Want het terugdraaien van reeds gemaakte regelingen is een appel ende een eitje natuurlijk! Net als de vele 'tijdelijke' belastingen die we nog steeds hebben!
we zijn er al achter dat sociale werkplaatsen georganiseerde boevenbendes zijnquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:29 schreef Wokkel het volgende:
Klopkoek, kan je nog even vertellen wat voor jou fatsoenlijke en vernederende banen zijn waar TS heen zou kunnen gaan? Zie Bang voor de VVD
Ik vind het zo zonde dat je een eerlijk betoog weer zo de das omdoet. Elke keer gooi je je eigen glazen in. Doe dat je dat ook zo op je opleiding?quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:33 schreef Rosite het volgende:
Ik vind het beeld dat de VVD van zichzelf gecreeerd heeft in de media niet eerlijk. En een heleboel mensen trappen er in. De VVD is een partij van de elite en voor de elite, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. En dan kunnen ze het draaien nu alsof dat niet zo is, maar dat is dus niet waar.
Alle gewone mensen tot dik modaal gaan er gewoon op achteruit bij de VVD. Via allerlei maatregelen van huur omhoog tot eigen bijdrage omhoog.
Daarnaast moet wel de JSF aangeschaft worden, willen ze niets aan de HRA doen (kost 11 milajrd per jaar), doen ze niets aan de files en willen ze meer geld naar defensie, bankbonussen niet aanpakkken en banken zelf ook niet enz. enz.
Nou, 't spijt me: dat zijn toch echt dingen waar op bezuinigd kan worden en dan heb je je miljarden al binnen en dan zou de rest wel hervormd moeten worden, maar hoeft het echt niet ten koste te gaan van het inkomen van de gewone mensen.
Probleem momenteel is beeld-vorming, al zal nog moeten blijken op 9 juni of dat gelukt is. Ze doen het gelikt allemaal en hebben het geluk dat Rutte een goed deabter LIJKT, in werkelijkheid zijn al al veel van zijn one-liners onderuit gehaald, maar onderwijl heeft hij bij een aantal mensen zijn punt al gemaakt.
Datgene dat de VVD voostaat wat betreft de economie, vind ik ook onjuist: allerlei economen geven aan dat je het prille herstel niet in de kiem moet smoren. Dat is in de dertiger jaren gebeurd en totaal mis gegaan. De VVD met zijn puur en alleen bezuinigen in 4 jaar, doet dat wel. Nou, niks banen erbij hoor: bij de VVD treedt er banenverleis op en komen ze er pas na jaren tot 2040 enigszins bij, Maar zelfs dat is de vraag, want je komt in een negatieve spiraal: als wij allemaal minder uit kunnen geven, minder kunnen consumeren, minder uit kunnen gaan enz, enz. dan gaat het ene na het andere bedrijfje, kroegje enz enz. failliet, meer werklozen dus.
Maar goed, waar het werkelijk allemaal om gaat kun je niet in debatten horen, veel te korte statements, zijn werkelijke analyses voor nodig en hopelijk verdiepen heel veel Nederlanders zich echt ander in allerlei zaken.
Mij lijkt dat D66 veel beter is als je liberaal wilt stemmen en sterk op die vrijheid en eigen verantwoordelijkheid zit. En D66 wil echt hervormen ook: onderwijs, woonmarkt. Dat heeft ook perspectief voor de toekomst. Ik vind het ook minder een ratten-partij (hiermee verwijs ik naar het boek "Hoe word ik een rat", dus het is een minder erg woord dan het ijkt). Gevaarlijke uitspraak die ik nu doe, weet ik, maar zo is het voor mij, dus laat het dan maar bij mij.
Tja, dat geldt eigenlijk voor alle partijen. De vraag die ik mij stel is bij welke groep ik mij het meest thuis zou voelen, en waarvan ik het meeste verwacht dat ze een consistent beleid gaan voeren. D66 zie ik dat niet doen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:38 schreef Rosite het volgende:
Ik snap wat je bedoelt Erik, en toch zet ik het er bij. Politiek heeft ook met vertrouwen te maken.
En: dingen door kunnen prikken.
Juist wel, met de hoogst noodzakelijke hervormingen erbij. En tja, consistent, maar op de verkeerde manier, en voor de verkeerde mensen, daar schieten we niets mee op natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tja, dat geldt eigenlijk voor alle partijen. De vraag die ik mij stel is bij welke groep ik mij het meest thuis zou voelen, en waarvan ik het meeste verwacht dat ze een consistent beleid gaan voeren. D66 zie ik dat niet doen.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:44 schreef eriksd het volgende:
Prima toch. Dan kan je kennelijk gewoon wel werken.
Dan kan je beter meteen D66 stemmen. Dat is een erkend glijmiddel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
Het is toch ook kijken naar mogelijke coalities en plannen die vervolgens doorgevoerd worden waar jij veel waarde aan hecht.
Niemand staat voor de volle 100% achter ELK partijonderdeel van een partij, elke partij heeft wel mindere zaken en elke partij die je grotendeels niet ligt, heeft ook zo zijn pluspunten. Wel ga je kijken naar wat er mogelijk met jouw persoonlijke speerpunten gaat gebeuren en hoe standvastig een partij daarin zal zijn tijdens debatten en onderhandelingen. En dan kun je wellicht iets wat je niet aanstaat 'voor lief' aannemen, gezien de overlevingskansen van zo'n idee. Dat betekent niet dat je niet kritisch bent, dat betekent dat je strategisch stemt
Nee niet prima. De werkgever is spekkoperquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:44 schreef eriksd het volgende:
Prima toch. Dan kan je kennelijk gewoon wel werken.
Die kan gebruik maken het arbeidspotentieel inderdaad. Kan ook geen beter alternatief dan de huidige situatie bedenken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee niet prima. De werkgever is spekkoper
VVD wil het liefst alle uitkeringstrekkers en gehandicapten gewoon wegstoppen. Ergens op een plek waar de elite geen last van ze heeft. Want als je ze niet ziet heb je er ook nog last van.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:31 schreef henrydg het volgende:
VVD steelt van de armen.
Werkgever heeft goedkoper arbeidskrachten. Die betaalt nl. standaard 20% van het minimumloon. Ondersteuning wordt door het UWV betaald. UWV zorgt er voor dat wajongers niet te veel gaan verdienen maar ook worden geprikkeld om zo hard mogelijk te werken. Tegelijkertijd hangt een zwaard van damocles boven hun hoofd (verlies van arbeidsondersteuning zoals een aangepaste werkplek) als ze hogerop zouden willen klimmen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die kan gebruik maken het arbeidspotentieel inderdaad. Kan ook geen beter alternatief dan de huidige situatie bedenken.
Dan starten Jan en Mientje toch lekker een eigen bedrijf? NIemand verplicht ze om in permanente ontevreden loondienst actief te zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:59 schreef betyar het volgende:
De vvd'ers hebben het over de "hard werkende ondernemers". zonder de "hard werkende werknemers" kan een ondernemer niet hard werken. Het is een feit dat de "hard werkende werknemer" het meeste inlevert bij de VVD. De VVD wil alleen het ondernemen stimuleren en zo alle verantwoordelijkheid bij de burger neerleggen. Nu heb je nog sociale voorzieningen. Die worden het liefst afgeschaft door de VVD en word je door de verzekeringsmaatschappijen gedwongen dure verzekeringen af te sluiten. Het kapitalisme daar staat de VVD voor.
De hard werkende vuilnismannen die jouw rommel opruimen, de hard werkende zusters en broeders die jouw opa en oma iedere dag verzorgen, de hard werkende bouwvakker die er voor zorgt dat jij droog en warm zit. De hard werkende WERKNEMER, wordt door jullie arrogante vieze kapitalisten leeggezogen en veroordeeld op zijn of haar niveau. Die werken ook hard.
Waarom moet de werkgever miljoenen uit een bedrijf zuigen dat door de werknemers die voor een habbekrats staan te werken overeind wordt gehouden. Ze mogen best riant verdienen maar om nu miljoenen over de rug van de werknemer elk jaar jezelf toe te eigenen kan er bij mij niet in. Dat is graaien over de rug van Jan en Mientje.
Ook wel ZZP genoemd en door de VVD van harte aangemoedigd. Geeft in sommige gevallen de illusie van het zijn van een vrije ondernemer. In werkelijkheid ben je een slaaf die op verkapte stukloonbasis werktquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan starten Jan en Mientje toch lekker een eigen bedrijf? NIemand verplicht ze om in permanente ontevreden loondienst actief te zijn.
want ja daar wordt iedereen beter vanquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan starten Jan en Mientje toch lekker een eigen bedrijf? NIemand verplicht ze om in permanente ontevreden loondienst actief te zijn.
Het is nooit perfectquote:
quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zie hier mensen zó makkelijk oordelen.
Zo kortzichtig en meestal zonder enige kennis.
Via internet is het lekker schreeuwen dat iedereen moet werken, en dat iedereen een simpel baantje moet kunnen uitoefenen.
Autisme (of vul een arbeidshandicap in) is toch niet zo erg, daar kun je makkelijk mee werken, wordt er dan gezegd.
Knap dat mensen dat via internet kunnen beoordelen, maar om bij autisme te blijven; het gaat er niet om hoe simpel het werk is, in de praktijk zal voor (zware) autisten blijken dat ze het werk niet aankunnen gewoon door de (sociale) druk eromheen, en de ongeschreven regels die gelden op de werkvloer. Het zal voor zo'n persoon dagelijks een ontzettend vermoeiende strijd zijn om alleen al normaal te functioneren. Dat levert een gigantische druk op, een druk waar een autist niet (lang) mee kan omgaan.
Het doet er dus niet toe of het werk nu simpel is of moeilijk, waarschijnlijk zal een lastige(re) kantoorbaan voor menig autist beter uitpakken dan werken bij McDonalds om maar wat te noemen.
Uitspraken als "TS kan wel internetten maar niet werken" zijn ook kort door de bocht, aangezien je thuis in een totaal andere situatie zit, waar je je kunt afzonderen en geen druk ervaart.
Er zijn genoeg autisten die kunnen werken (met of zonder ondersteuning) maar je krijgt niet zomaar een WAjong uitkering tegenwoordig.
Het is waar dat je mensen niet in een slachtoffer-rol moet praten en zoveel mogelijk moet stimuleren om te gaan werken, als je dat kunt dan wordt je daar alleen maar gelukkig van. Maar als je dat niet aan kan en toch de arbeidsmarkt op gedwongen wordt dan wordt je daar niet gelukkig van.
Dat is wel wat de VVD doet. Stimuleren noemen de VVD-adepten dat, maar de VVD hakt in de uitkeringen zonder om te kijken naar alle écht arbeidsongeschikten, werken moet je!
Maar wat de VVD doet is snijden in de uitkering om een financiële prikkel te creeëren, en desnoods een arbeidsplicht invoeren (werken voor je uitkering) zonder verder enige stimulatie (hulp bij het vinden van werk of arbeidsmarkt-begeleiding, of werkgevers ook stimuleren), en de uitkeringsgerechtigden worden verder aan hun lot overgelaten.
Dat is geen échte stimulatie. Dat is gewoon ordinair korten op de uitkeringen ten koste van alle arbeidsongeschikten, en de meeste VVD-ers weten dit ook wel, ondanks dat zij de mond vol hebben van het stimuleren van de sociaal zwakkeren gaat het driekwart van de VVD-stemmers alleen om die paar tientjes minder belasting die ze willen betalen.
Dan zet je ze in een cubicle en zeg je tegen de rest van het bedrijf dat X autistisch is en hem lekker met rust moeten laten. Klaar.quote:
Huh? Er vind een klaagzang plaats over uitmelking van arbeiders, wat mij betreft als mensen daar zulke extreme aversie tegen hebben, worden ze eigen baas. Volgens Klopkoek is dat echter ook onderdeel van een of ander enorm pirademidespel of iets dergelijks. Dan weet ik het ook niet meer: alles is wat hem betreft fout.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Kan ik uit deze opmerking opmaken dat je klem geluld bent
Hmm ja, laten we zelf onderdeel van het probleem worden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
ach ja, klopkoekquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Huh? Er vind een klaagzang plaats over uitmelking van arbeiders, wat mij betreft als mensen daar zulke extreme aversie tegen hebben, worden ze eigen baas. Volgens Klopkoek is dat echter ook onderdeel van een of ander enorm pirademidespel of iets dergelijks. Dan weet ik het ook niet meer: alles is wat hem betreft fout.
op het onbeveiligde netwerk van de burenquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach ja, klopkoek
die zit lekker vanuit een kraakpand te internetten gok ik zo
Arbeiders worden ook uitgebuit. Het hele kapitalistische systeem is op uitbuiting gebaseerd, in stand gehouden door de illusie dat mensen zelf ooit een van de uitbuiters kunnen worden, mits ze maar hard werken (lol). Hilarisch dan ook dat diezelfde uitbuiters huilen als ze zelf door de overheid gedwongen worden een deel van de afgepakte inkomsten af te staan ten goede van de hele samenleving. Dat is dan opeens oneerlijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Huh? Er vind een klaagzang plaats over uitmelking van arbeiders, wat mij betreft als mensen daar zulke extreme aversie tegen hebben, worden ze eigen baas. Volgens Klopkoek is dat echter ook onderdeel van een of ander enorm pirademidespel of iets dergelijks. Dan weet ik het ook niet meer: alles is wat hem betreft fout.
Vrij kortzichtig vind je niet? Dat er mensen zijn die misbruik van de bijstand is een feit die moet je straffen, niet de mensen die wel aan het werk kunnen maar niet aangenomen worden of helemaal niet kunnen werken vanwege een handicap.quote:
quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:33 schreef Rosite het volgende:
Ik vind het beeld dat de VVD van zichzelf gecreeerd heeft in de media niet eerlijk. En een heleboel mensen trappen er in. De VVD is een partij van de elite en voor de elite, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. En dan kunnen ze het draaien nu alsof dat niet zo is, maar dat is dus niet waar.
Alle gewone mensen tot dik modaal gaan er gewoon op achteruit bij de VVD. Via allerlei maatregelen van huur omhoog tot eigen bijdrage omhoog.
Daarnaast moet wel de JSF aangeschaft worden, willen ze niets aan de HRA doen (kost 11 milajrd per jaar), doen ze niets aan de files en willen ze meer geld naar defensie, bankbonussen niet aanpakkken en banken zelf ook niet enz. enz.
Nou, 't spijt me: dat zijn toch echt dingen waar op bezuinigd kan worden en dan heb je je miljarden al binnen en dan zou de rest wel hervormd moeten worden, maar hoeft het echt niet ten koste te gaan van het inkomen van de gewone mensen.
Probleem momenteel is beeld-vorming, al zal nog moeten blijken op 9 juni of dat gelukt is. Ze doen het gelikt allemaal en hebben het geluk dat Rutte een goed debater LIJKT, in werkelijkheid zijn al al veel van zijn one-liners onderuit gehaald, maar onderwijl heeft hij bij een aantal mensen zijn punt al gemaakt (ten onrechte dus).
Datgene dat de VVD voorstaat wat betreft de economie, vind ik ook onjuist: allerlei economen geven aan dat je het prille herstel niet in de kiem moet smoren. Dat is in de dertiger jaren gebeurd en totaal mis gegaan. De VVD met zijn puur en alleen bezuinigen in 4 jaar, doet dat wel. Nou, niks banen erbij hoor: bij de VVD treedt er banenverleis op en komen ze er pas na jaren tot 2040 enigszins bij, Maar zelfs dat is de vraag, want je komt in een negatieve spiraal: als wij allemaal minder uit kunnen geven, minder kunnen consumeren, minder uit kunnen gaan enz, enz. dan gaat het ene na het andere bedrijfje, kroegje enz enz. failliet, meer werklozen dus.
Maar goed, waar het werkelijk allemaal om gaat kun je niet in debatten horen, veel te korte statements, zijn werkelijke analyses voor nodig en hopelijk verdiepen heel veel Nederlanders zich echt in allerlei zaken.
Mij lijkt dat D66 veel beter is als je liberaal wilt stemmen en sterk op die vrijheid en eigen verantwoordelijkheid zit. En D66 wil echt hervormen ook: onderwijs, woonmarkt. Dat heeft ook perspectief voor de toekomst. Ik vind het ook minder een ratten-partij (hiermee verwijs ik naar het boek "Hoe word ik een rat", dus het is een minder erg woord dan het lijkt). Gevaarlijke uitspraak die ik nu doe, weet ik, maar zo is het voor mij, dus laat het dan maar bij mij.
Ik zou niet weten wat er kansarm is aan die opmerking: inhoudelijk zijn wij het oneens, maar het is prima geformuleerd. Dat je het dan afrondt door mensen die het niet met je eens zijn, weg te zetten als ratten, is wat mij betreft zonde. En aangezien Rosite studeert, lijkt het mij dan een legitieme vraag of ze daar zichzelf ook zo tekort doet. Jij leest er iets anders in dan ik bedoelde kennelijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:54 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Goede post (behoorlijk kansarme opmerking trouwens, dat van die glazen ingooien en 'je opleiding' )
D66 zou zich veel meer moeten profileren als de verstandige midden partij. Volgens mij staat alleen het wat turbulente verleden van de partij ze in de weg (beeldvorming denk ik), inhoudelijk heeft de partij een ijzersterk programma.
Want dat is de afgelopen 30 jaar zo succesvol gebleken?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:50 schreef Ra-z het volgende:
Geef ze bijstand, doe daar een (thuis)studieplicht bij en hoop dat ze iets nuttigs kunnen doen over x jaar waar ze zelf ook blij mee zijn
quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:16 schreef Compatibel het volgende:
Het kansarme aspect van de opmerking van eriksd:
1: Rosite verwijst netjes naar de bron van het begrip en vermeld dat het minder erg bedoelt is dan lijkt.
2: Het feit dat Rosite studeert heeft geen klap met de discussie te maken, en de opmerking staat natuurlijk behoorlijk denigrerend.
Conclusie: kansarm
Zoals je ziet is bovenstaande allang toegelicht, maar daar ga je zelf ook even aan voorbij.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:16 schreef Compatibel het volgende:
Het kansarme aspect van de opmerking van eriksd:
1: Rosite verwijst netjes naar de bron van het begrip en vermeld dat het minder erg bedoelt is dan lijkt.
2: Het feit dat Rosite studeert heeft geen klap met de discussie te maken, en de opmerking staat natuurlijk behoorlijk denigrerend.
Conclusie: kansarm
Ontopic: waarom stemt niet iedereen op het sociale alternatief D66 ipv op de VVD ?
Ik heb het nu over ZZP'ers. Sommigen van hen waren vroeger loonarbeider in dezelfde sector. Wat is het verschil?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
mwa, de autisten en gehandicapten die ik tegenkom doen allemaal werk waar ze graag voor op staan 's ochtends. dus ja het doet iig wel iets.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Want dat is de afgelopen 30 jaar zo succesvol gebleken?
Een ZZP-er mag zijn eigen prijs bepalen, dus dit verhaal gaat niet op. Ik ken collega`s die in de goede jaren van de ICT zo even 12k per maand binnenharkten met opdrachtjes terwijl ze bij dezelfde klus in loondienst net aan 3k kregen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb het nu over ZZP'ers. Sommigen van hen waren vroeger loonarbeider in dezelfde sector. Wat is het verschil?
- Geen premies meer, zelf belastingformulieren invullen, meer rompslomp (daar kan ik nog mee inkomen want dat geldt voor alle ondernemers hoewel ik zelf vind dat ondernemers ook recht hebben op een vangnet zoals de nu afgeschafte WAZ).
- Lagere loonkosten want lagere lasten.
Maar wat je ziet is dat het een soort excuus wordt om tegen slechtere arbeidsomstandigheden mensen aan het werk te zetten. De lagere lasten gaan naar de opdrachtgever omdat de ZZP'er gewoonweg tegen een lager tarief werkt. Hijzelf ziet soms maar bar weinig terug van de bespaarde loonkosten en premies.
Het meest schandalige vind ik dat de opdrachtgevers eisen gaan stellen. Op oproep beschikbaar, stante pede (dus een soort stukloon). Dat betekent voor de opdrachtgever heel veel lusten (opdrachtverlener moet altijd klaar staan voor jou) maar geen enkele lasten (je betaalt hem niet als je hem niet nodig hebt). En wat dus ook gebeurt is dat opdrachtgevers soms eisen gaan stellen over waar de opdrachtverlener nog elders mag gaan werken.
Sorry, maar ik vind dat gewoon echt niet kunnen. Noem me oud-links, noem me verzuurd. Hier heb je je onderbouwing.
Dat is wettelijk inderdaad zo. Maar hoe wordt dat nageleefd? En kennelijk is dat gewoon te ontduiken. In feite is er soms gewoon sprake van een contract met de opdrachtverlener maar dan zonder het 'gedoe' wat bij een werknemer komt kijkenquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een ZZP-er mag zijn eigen prijs bepalen, dus dit verhaal gaat niet op. Ik ken collega`s die in de goede jaren van de ICT zo even 12k per maand binnenharkten met opdrachtjes terwijl ze bij dezelfde klus in loondienst net aan 3k kregen.
Zo kan het ook. Maar het werkt ook de andere kant op.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een ZZP-er mag zijn eigen prijs bepalen, dus dit verhaal gaat niet op. Ik ken collega`s die in de goede jaren van de ICT zo even 12k per maand binnenharkten met opdrachtjes terwijl ze bij dezelfde klus in loondienst net aan 3k kregen.
Ik ga helemaal nergens aan voorbij. Het is een kansarme vraag omdat het niets met de discussie te maken heeft. Een onnodige afwijking van het onderwerp is helemaal niet legitiem, vraag anders een moderator. Bovendien straalt het superioriteitsgevoel er vanaf en diskwalificeer je een inhoudelijk sterk betoog vanwege één enkele opmerking die je niet aanstaat.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zoals je ziet is bovenstaande allang toegelicht, maar daar ga je zelf ook even aan voorbij.
Ja laten we met zijn allen eigen baas (zzp'er) worden. Dan begint het uitmelken pas echt. Geen CAO's meer, iedereen voor zichzelf zorgen, dan krijg je het goed, elkaar kapot concurreren, moet je doen joh. Sta je dadelijk voor ¤10.00 per uur voor jezelf te werken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, die constructie wordt ook wel eens toegepast. Niet netjes.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo kan het ook. Maar het werkt ook de andere kant op.
Wat je vaak ziet bij Polen die hierheen gehaald worden door uitzendbureaus is dat ze verplicht worden zich als ZZP-er in te schrijven, anders zijn ze verplicht het minimumloon te betalen. In de praktijk betekent het dat veel Polen voor minder dan het minimumloon werken.
Ik diskwalificeer helemaal niets. Ik heb aangegeven dat wij het fundamenteel oneens zijn op dat punt, ik het een goed betoog vind, alleen het einde maakt het meteen weer verbitterd, en dat is zonde, gezien de rest. Dat jij er een (misplaatst) superioriteitsgevoel in leest, is voor je eigen rekening.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:32 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ik ga helemaal nergens aan voorbij. Het is een kansarme vraag omdat het niets met de discussie te maken heeft. Een onnodige afwijking van het onderwerp is helemaal niet legitiem, vraag anders een moderator. Bovendien straalt het superioriteitsgevoel er vanaf en diskwalificeer je een inhoudelijk sterk betoog vanwege één enkele opmerking die je niet aanstaat.
Wat een zuinige kwalificatiequote:Op woensdag 2 juni 2010 11:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, die constructie wordt ook wel eens toegepast. Niet netjes.
Hap toch niet zo. Dat is precies wat hij wil. Ik heb deze discussie wel 700x met hem gehadquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Crohn en adhd zijn mode kwaaltjes?quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Wie zie je aan het werk dan? Ik kan nou even niemand in onze omgeving bedenken afgezien van mijzelf die een 40u werkweek maanden lang heeft voltooid terwijl ik ook een wajong heb. Met de grootst mogelijke moeite dat wel. Ik vraag me soms af of jij niet beter van baan kunt switchen. Naar arts ofzo. Gezien jij het allemaal zo goed weet wat mensen mankeren en of ze er wel of niet mee kunnen werken.[/Quote]quote:Het is niet dat ik zwaar gehandicapten aan hetw erk schop... het zijn die klagers die wel kunnen klussen, internetten en weet ik niet wat niet allemaal maar zgn ongeschikt zijn voor betaalde arbeid. En dat terwijl ik hier om me heen ook echte gehandicapten zie met beperkingen die wel aan het werk zijn, al is het maar op een sociale werkplaats.
Misschien moet je o.a eens gaan googlen naar wat een wajong ook inhoudt. Niet iedereen met een wajong is idd hupeloos. Maar het uwv keurt je niet voor stront af hoorquote:Laatst bij 1 Vandaag een vrouw zonder armen; is nu een journalist en doet alles met haar voeten, zelfs schrijven. Zo ook een zo'n vrouwelijke PvdA minister. Ondanks haar handicap wel een toppositie.
Kwartje van kok *kuch*quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Over een jaar of 10wel eerst de kans geven natuurlijk
Een ziekte worden aangepraat is inderdaad walgelijk. Niet om 'echte gevallen' te bagataliseren, maar je loopt gewoon het risico om de betreffende persoon een tekortkoming aan te praten wat hem of haar zou kunnen beperken in doen en laten (wat gelukkig niet het geval is bij Jantje). Er wordt te veel en te makkelijk met die labels gestrooid.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Afgelopen introductieweek was ik mentor van een groepje nieuwe studenten bij ons.
Enkelen werden door hun ouders gebracht. Zo ook Jantje.
Toen ik even alleen stond, kwam de vader van Jantje naar mij toe. "Mevrouw, mag ik u even storen? Over Jantje gaat 't, een van jullie nieuwe studenten. Er is een tijd geleden Asperger bij hem geconstateerd, en dat heeft er flink ingehakt. Hij is al niet zo goed met mensen en vreemde situaties, en we maken ons zorgen dat hij een beetje buiten de boot zal vallen, stil zal zijn en dus niet echt mee zal kunnen komen. Wilt u een beetje op hem letten?"
Meelevend als ik ben antwoordde ik met "Ja, tuurlijk meneer, wie van deze nieuwe studenten is Jantje?"
Hij wees naar een jongen, en moest nog even een keer vragen "Die met dat streepjesshirt?"
"Ja," zei paps, "dat is Jantje".
Jantje stond ronduit te praten met zijn nieuwe medementorkindjes, te lachen en grapjes te maken, had zin in de intro en had ontzettend veel zin in de komende anderhalve week, deed overal aan mee en was zeer behulpzaam.
Ja, er zal vast wel iets 'mis' zijn met deze jongen, maar het wordt vaak erger gemaakt dan het is, vooral door ouders, waardoor de kinderen het op den duur ook gaan geloven dat ze 'niet normaal' kunnen functioneren in groepen. Het liefst had ik die vader nog even benaderd na de intro, met 't verzoek om niet zo'n label op hem te plakken, want dat is niet goed voor zijn toekomst..
Sorry, hier moest ik even lachen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:48 schreef waht het volgende:
[..]
zo lang er maar begrip is van de collega's.
En wie gaat dat betalen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:55 schreef Qwea het volgende:
Overigens kan ik niet meer met jullie verder posten. Ik moet namelijk naar de dokter voor iets waar ik eigenlijk geen last van heb!
Kusje voor MM.
I rest my case. Als de vis die wordt voorgehouden maar vet genoeg is kan het allemaal welquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:45 schreef Qwea het volgende:
Wie zie je aan het werk dan? Ik kan nou even niemand in onze omgeving bedenken afgezien van mijzelf die een 40u werkweek maanden lang heeft voltooid terwijl ik ook een wajong heb.
Wij Roy, de hardwerkende Nederlanderquote:
Dat is wel erg overdreven. Alsof iedereen dergelijke personen zou uitkotsen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sorry, hier moest ik even lachen.
Dat is er dus in 99% van de gevallen niet, zeker niet als je collega's hebt zoals MikeyMo
Het wordt gewoon tijd dat een grote schoonmaak wordt gehouden bij de financieele sector maar daarvoor moet je niet bij de VVD zijnquote:Steeds meer mensen in onze samenleving zijn hoog opgeleid. Tegelijkertijd krijgen we zoveel regelgeving over ons uitgestort dat het gevoel van infantilisering ontstaat. Mensen doen vanuit eigen verantwoordelijkheidsgevoel al een heleboel zonder dat er regels aan te pas hoeven te komen.
"Ik zie dat dilemma ook. Bij onze eigen reorganisatie hebben we een aantal kernwaarden geformuleerd. Veranderingsgezindheid was er een van. De Nederlandsche Bank werkt vanuit continuïteit. We proberen mensen veel meer dan in het verleden eigen verantwoordelijkheden te laten dragen. Gemiddeld genomen vloeit de regelgeving voornamelijk voort uit internationale besluiten. De regels die vanuit Den Haag op ons afkomen, zijn voor zestig, zeventig procent afkomstig uit Brussel of internationale organisaties. Wij horen bij de centrale banken die internationaal gezien voorop lopen in hun pogingen de regellast te verlichten. Het ambivalente van de huidige politiek is dat er enerzijds een klimaat is waarin men met de mond belijdt dat er minder regels moeten komen. Tegelijkertijd krijgen wij als toezichthouder te maken met meer toezichtstaken. Den Haag heeft ons als een Zelfstandig Bestuursorgaan, ZBO, aangemerkt. Ik werk hier nu 23 jaar en ik heb nog nooit zoveel met Den Haag te maken gehad als in deze tijd, nu minder regelgeving een belangrijk speerpunt is.
Kijk eens op pagina 38 van het verkiezingsprogramma.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:20 schreef Klopkoek het volgende:
Over toezicht gesproken. Dit zei Nout Wellink in 2005:
[..]
Het wordt gewoon tijd dat een grote schoonmaak wordt gehouden bij de financieele sector maar daarvoor moet je niet bij de VVD zijn
Klop. klop, klopt. En dus ook niet bij Nout Wellink : als hij dit al in 2005 heeft gezegd en nog altijd minder dan niets heeft gepresteerd. Of het moest zijn dat het opstrijken van zijn salaris een prestatie is voor iemand die bij voortduring niets presteert. Onge-evenaard is die prestatie in die kringen in ieder geval niet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:20 schreef Klopkoek het volgende:
Over toezicht gesproken. Dit zei Nout Wellink in 2005:
[..]
Het wordt gewoon tijd dat een grote schoonmaak wordt gehouden bij de financieele sector maar daarvoor moet je niet bij de VVD zijn
F5 dit topic nog eens en lees. Ik zit op.mijn foon dus ff zo @MM krijg jij ff lekker de klere.Je weet zelf hoe zo'n hel dat geweest is, en ik zie mezelf dat vooral niet nu met o.a crohn maanden als niet jaren doen. Soms verdien je echt een klap op je smoel met die denigrerende opmerkingen van je.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:13 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is wel erg overdreven. Alsof iedereen dergelijke personen zou uitkotsen?
Of misschien, maar dit is wel een heel vreemde gedachte, is economie gewoon een heel moeilijk en abstract kennisgebied. Maar jij zou het vast veel beter kunnen toch?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:27 schreef quirigua het volgende:
Wist niet dat er prominente economen in de CDA zaten ; ik dacht altijd dat het daar bungel-economen waren. Trouwens, die van de partij van Bos waren niet beter ; Amro bank, Fortis en meer.
Geef hem pikstraf!quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:56 schreef Qwea het volgende:
@MM krijg jij ff lekker de klere.Je weet zelf hoe zo'n hel dat geweest is, en ik zie mezelf dat vooral niet nu met o.a crohn maanden als niet jaren doen. Soms verdien je echt een klap op je smoel met die denigrerende opmerkingen van je.
Daar staat het kopje "overheid". Niks over toezicht of de crisis.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:22 schreef axis303 het volgende:
[..]
Kijk eens op pagina 38 van het verkiezingsprogramma.
Maar daar is de afgelopen jaren amper sprake van geweest.quote:De VVD is en blijft voorstander van een vrije markt. De crisis heeft echter andermaal aangetoond dat de vrije markt een goede toezichthouder nodig heeft. De VVD heeft zich altijd hard gemaakt voor de
overheid als marktmeester. Zeker nu is deze strenge marktmeester nodig. De VVD is voor een vrije
markt omdat daar de voorkeuren van consumenten centraal staan. Indien nodig moet de positie van
consumenten verder worden versterkt.
Die hele zogenaamde marktmeesterfunctie is door de politiek verwaarloosd en de VVD voorop.quote:Noten
1 De totale formatie van DNB is in de afgelopen jaren steeds afgenomen, in 2005 bedroeg de totale formatie nog 1775 voltijdbanen.
2 Daarnaast worden nog 203 voltijdbanen toegerekend aan het toezicht. Dit zijn ondersteunende activiteiten als informatievoorziening, personeelsbeleid, ICT en facilitaire diensten.
3 De oplettende lezer zal vaststellen dat het aantal fulltime medewerkers betrokken bij het toezicht op banken, verzekeraars en pensioenfondsen niet optellen tot 452. Dit verschil wordt verklaard door het feit dat in bovenstaand overzicht niet de medewerkers genoemd worden die fulltime betrokken zijn bij het toezicht op onder andere geldtransactiekantoren, trustkantoren, beleggingsondernemingen en beleggingsinstellingen.
das pagina 45 op mijn scherm.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:56 schreef axis303 het volgende:
Pagina 38 is Europa:
Er staat o.a de volgende paragraaf:
"Een Europese marktmeester op de financiële markten ziet toe op het grensoverschrijdende financiële verkeer. Ook moet het Europees mededingingsrecht onverkort worden toegepast. Eerlijke concurrentie is volgens de VVD het enige instrument om als marktmeester een eerlijk, vrij verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal te waarborgen. Dit betekent: uiterst stringent omgaan met staatssteun, en prijsafspraken tussen kartels hard aanpakken. De VVD pleit voor een strenger Europees financieel toezicht dan nu wordt voorgesteld. Zoals de Europese Commissie waakt over het grensoverschrijdende mededingingsbeleid, zo moet een onafhankelijke Europese financiële toezichthouder gaan waken over het grensoverschrijdende financiële systeem. De euro heeft als stabiele munt de Nederlandse economie behoed voor devaluatie en bankroet. Daarom wil de VVD dat de economische criteria voor toetreding tot de eurozone onverkort worden toegepast, zodat de euro de sterkste munt ter wereld is."
neen, niet hier.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:03 schreef axis303 het volgende:
Da's vreemd, mijn document heeft in totaal maar 42 pagina's. Misschien is er een verschil tussen de nummering op de pagina's zelf en de nummering van de PDF reader (Adobe of iets dergelijks)
maar goed, dit is een beetje flauw. elke politieke partij heeft dit tegenwoordig in hun programma staan. waar het om gaat is of je de mensen vertrouwt die de puinhoop hebben veroorzaakt. of je nout wellink met zijn krokodillentranen vertrouwt ("de politiek wilde dat ik jaar na jaar ambtenaren ontsloeg!", wat wel waar is trouwens).quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:56 schreef axis303 het volgende:
Pagina 38 is Europa:
Er staat o.a de volgende paragraaf:
"Een Europese marktmeester op de financiële markten ziet toe op het grensoverschrijdende financiële verkeer. Ook moet het Europees mededingingsrecht onverkort worden toegepast. Eerlijke concurrentie is volgens de VVD het enige instrument om als marktmeester een eerlijk, vrij verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal te waarborgen. Dit betekent: uiterst stringent omgaan met staatssteun, en prijsafspraken tussen kartels hard aanpakken. De VVD pleit voor een strenger Europees financieel toezicht dan nu wordt voorgesteld. Zoals de Europese Commissie waakt over het grensoverschrijdende mededingingsbeleid, zo moet een onafhankelijke Europese financiële toezichthouder gaan waken over het grensoverschrijdende financiële systeem. De euro heeft als stabiele munt de Nederlandse economie behoed voor devaluatie en bankroet. Daarom wil de VVD dat de economische criteria voor toetreding tot de eurozone onverkort worden toegepast, zodat de euro de sterkste munt ter wereld is."
in het programma van 2002 staat wel zoiets:quote:37. Harmonisatie van regelgeving door centralisatie ervan op Europees niveau is
veelal ondoelmatig en ongewenst. Harmonisatie is alleen gewenst indien toepassing
van het subsidiariteitsbeginsel dit vereist. Wat met harmonisatie wordt beoogd kan,
indien wenselijk, vaak het resultaat zijn van beleidsconcurrentie tussen de lidstaten
van de EU. Wel dienen uitwassen op het gebied van belastingconcurrentie te worden
tegengegaan en grensoverschrijdende problemen via een gecoördineerd beleid te
worden aangepakt.
ook de programma's van 1994 en 1989 doorgescand op de woorden 'kartel', 'toezicht' en 'monopolie' (en varianten van die woorden), niets kwam tevoorschijn.quote:Ruimte voor marktwerking en deregulering
1) Het uitbesteden en afstoten van publieke taken en diensten die effectiever door de private sector kunnen wor den uitgevoerd, moet worden opgepakt wanneer dat mogelijk en gewenst is. Er moet vaart worden gezet achter
onderzoek naar de mogelijkheden in bijvoorbeeld de zorg, onderwijs, landbouw, netwerksectoren, onderzoeksinfrastructuur,
elementen van het gevangeniswezen, etc. Per geval kan dan worden beoordeeld wat de
beste oplossing is, publieke of private arrangementen.
2) Waar taken, diensten en sectoren van publieke in private handen gaan, verandert de rol van de overheid. Van uitvoerder wordt zij toezichthouder en controleur van wettelijk vastgelegde normen en randvoorwaarden (concurrentie, transparantie, milieuvoorschriften, leveringszekerheid, arbeidsomstandigheden, etc.). Verschillende
markten worden doorgelicht en onderzocht op transparantie, concurrentie en kartelvorming. Bijzondere aandacht gaat uit naar de arbeidsmarkt, de woningmarkt en de postmarkt.
3) Iedere inspectie of toezichthouder is in de uitvoering van zijn taken onafhankelijk, maar valt onder de politieke verantwoordelijkheid van een minister. Toezicht en inspectie worden sectorsgewijs en klantvriendelijker georganiseerd, zodat bedrijven en organisaties met één toezichthouder worden geconfronteerd.
4) De administratieve lastendruk blijft een punt van zorg. Wetten en regels moeten uitvoerbaar en handhaafbaar
zijn. Toetsing op overbodigheid en vereenvoudiging van wetten en regels moeten een impuls geven aan bedrijvigheid
en keuzevrijheid. De (semi-)publieke sectoren moeten worden doorgelicht, ook ter voorbereiding en
ondersteuning van de noodzakelijke liberalisering bij pbo’s, onderwijs, zorg en openbaar vervoer. Op die terreinen
kan snel overbodige regelgeving worden geïnventariseerd. Wetgevingscomplexen moeten vanuit een ketenbenadering
worden doorgelicht, zodat overbodigheden en tegenstrijdigheden worden blootgelegd. Daarna moet
harmonisatie en integratie van regels de effectieve werking ervan verbeteren.
maar dat is niet echt schokkend. het is een wat andere toon. niet de strenge marktmeester maar de welwillende vriend. regulatory capture. zal jij als oud Goldman Sachs man wel weten hoe dat werktquote:729 Voorwaarden voor de voltooiing van een Interne Markt na 1992 zijn onder meer:
- het verder verminderen en uiteindelijk opheffen van alle controles op personen en goederen
aan de binnengrenzen;
- uniforme en effectieve controles aan de buiten-grenzen;
- harmonisatie van de indirecte belastingen en van de vennootschapsbelasting;
- nauwere onderlinge afstemming van het sociaal-economisch en het monetaire beleid van de
lidstaten;
- een geliberaliseerd vervoers- en telecommunicatiebeleid;
- liberalisatie van het kapitaalverkeer, versterking van het Europese Monetaire Systeem en het
streven naar een Europese Monetaire Unie, een Europese munt en een Europese Centrale Bank.
Ja, die duivelse VVD'ers zijn niet te vertrouwen! Geloof ze niet!quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:42 schreef Klopkoek het volgende:
maar goed, dit is een beetje flauw. elke politieke partij heeft dit tegenwoordig in hun programma staan. waar het om gaat is of je de mensen vertrouwt die de puinhoop hebben veroorzaakt. of je nout wellink met zijn krokodillentranen vertrouwt ("de politiek wilde dat ik jaar na jaar ambtenaren ontsloeg!", wat wel waar is trouwens).
inderdaad. holle woorden. één zinnetje. als een moordenaar die zegt "het spijt me". en niet zegt hoe hij het voortaan wil voorkomenquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
Staat het in hun programma, is 't weer niet goed
Inderdaad wel een kenmerk van de linkse menschquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:24 schreef Fapperdefap het volgende:
Bedankt voor je nuttige toevoeging..quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Inderdaad wel een kenmerk van de linkse mensch
quote:Op maandag 23 april 2007 16:28 schreef axis303 het volgende:
[..]
De echte verdieners zijn de investment bankers in deze![]()
Die slepen minimaal 70 Miljoen al weg aan fees zo blijkt nu![]()
Anderhalf jaar later stortte de wereldeconomie dankzij die investmentbankers in, moesten er bailouts komen, werden staatsschulden opgebouwd, beleggers gecompenseerd, toonde men geen enkel berouw behalve wat loze kreten over toezicht, bonussen bleven gewoon doorgaan, moest de overheid bezuinigen, werd Griekenland aan de rand van de afgrond gebracht, gebruiken dat nu om het volk in West-Europa een rad voor ogen te draaien, volk kiest Conservatieven/VVD/CDU/FDP en de grootgraaiers zijn straks de grote winnaars. Socialisme voor de rijken. Belastingontduikers. Beroepscriminelen. Grosso modo.quote:Op maandag 23 april 2007 17:09 schreef axis303 het volgende:
[..]
In de tijd dat ik onder meer stage liep bij een Investment Bank in NY waren fees als deze bij een grote M&A vrij gebruikelijk. Salaris is goed, maar prestatiebonussen in deze wereld is een groot goed. Het motiveert de werknemers om strak werk te leveren.
In London heb je een bankersdag elk jaar, zie je duizenden jonge werknemers stralend naar buiten komen omdat ze hun bonus krijgen. In 1 klap miljonair meestal. Geweldig om te zien.
Zolang de VVD een bankierspartij is en o.a. de vrijstelling van BTW op bankproducten verdedigd zal ik er zijnquote:
Dat zei ik nietquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:09 schreef axis303 het volgende:
Zucht, wat ben je toch ook een kinderachtige kerel. Is dit topic nu gebaat met wat ik ooit een keer geschreven heb? Je begon door te stellen dat er niets over regulering in het VVD programma stond, ik heb je aangegeven waar het staat en vervolgens word ik geconfronteerd met compleet irrelevante quotes uit het verleden..
Maar goed om te zien dat je niet alle mensen in de Fin. wereld over 1 kam scheert...
Precies, net als de 2e fase van de middelbare school... uuuhquote:
Je bent echt een autist, dwangmatig gedrag bijv.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zolang de VVD een bankierspartij is en o.a. de vrijstelling van BTW op bankproducten verdedigd zal ik er zijn
Dan wil ik bij deze aan jou vragen om met een plan te komen waarbij we (realistisch!) 30 miljard per jaar weg kunnen trekken bij de 'rijken'. Dat lukt je nl niet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:33 schreef Rosite het volgende:
Qua HRA ben ik het met je eens (die moet weg, net zoals alle andere overheidsbemoeienis in de woningmarkt. Overigens duurt dat enkele decennia). Banken 'aanpakken' is symboolpolitiek wat de oorzaken van de kredietcrisis niet weg kan en zal nemen. Ik ga er ook niet vanuit dat er iemand in dit land is die denkt dat de bankentax die wordt voorgesteld ook maar enig effect zal sorteren.quote:Daarnaast moet wel de JSF aangeschaft worden, willen ze niets aan de HRA doen (kost 11 milajrd per jaar), doen ze niets aan de files en willen ze meer geld naar defensie, bankbonussen niet aanpakkken en banken zelf ook niet enz. enz.
Ik ben een groot voorstander van het snoeien in allerlei bullshit van de staat, maar de conclusie blijft linksom of rechtsom dat er ook iets moet worden gedaan wat de burger zal raken. Is lullig, maar het kan niet anders.quote:Nou, 't spijt me: dat zijn toch echt dingen waar op bezuinigd kan worden en dan heb je je miljarden al binnen en dan zou de rest wel hervormd moeten worden, maar hoeft het echt niet ten koste te gaan van het inkomen van de gewone mensen.
Dat 'prille herstel' is kunstmatig; het bestaat niet. Het is er alleen maar omdat overheden momenteel veel te veel geld in de economie pompen. Dat doen ze in een wanhopige poging om de effecten van de crisis in te dammen, waarmee ze tegelijkertijd een tweede crisis veroorzaken (de schuldencrisis). Ze zijn dus niet de economie aan het helpen, maar de problemen aan het uitstellen. Daar schiet niemand wat mee op.quote:Datgene dat de VVD voorstaat wat betreft de economie, vind ik ook onjuist: allerlei economen geven aan dat je het prille herstel niet in de kiem moet smoren. Dat is in de dertiger jaren gebeurd en totaal mis gegaan. De VVD met zijn puur en alleen bezuinigen in 4 jaar, doet dat wel. Nou, niks banen erbij hoor: bij de VVD treedt er banenverleis op en komen ze er pas na jaren tot 2040 enigszins bij, Maar zelfs dat is de vraag, want je komt in een negatieve spiraal: als wij allemaal minder uit kunnen geven, minder kunnen consumeren, minder uit kunnen gaan enz, enz. dan gaat het ene na het andere bedrijfje, kroegje enz enz. failliet, meer werklozen dus.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:19 schreef justanick het volgende:
[..]
Dan wil ik bij deze aan jou vragen om met een plan te komen waarbij we (realistisch!) 30 miljard per jaar weg kunnen trekken bij de 'rijken'. Dat lukt je nl niet.
[..]
Qua HRA ben ik het met je eens (die moet weg, net zoals alle andere overheidsbemoeienis in de woningmarkt. Overigens duurt dat enkele decennia). Banken 'aanpakken' is symboolpolitiek wat de oorzaken van de kredietcrisis niet weg kan en zal nemen. Ik ga er ook niet vanuit dat er iemand in dit land is die denkt dat de bankentax die wordt voorgesteld ook maar enig effect zal sorteren.
[..]
Ik ben een groot voorstander van het snoeien in allerlei bullshit van de staat, maar de conclusie blijft linksom of rechtsom dat er ook iets moet worden gedaan wat de burger zal raken. Is lullig, maar het kan niet anders.
[..]
Dat 'prille herstel' is kunstmatig; het bestaat niet. Het is er alleen maar omdat overheden momenteel veel te veel geld in de economie pompen. Dat doen ze in een wanhopige poging om de effecten van de crisis in te dammen, waarmee ze tegelijkertijd een tweede crisis veroorzaken (de schuldencrisis). Ze zijn dus niet de economie aan het helpen, maar de problemen aan het uitstellen. Daar schiet niemand wat mee op.
Het 'wegbezuinigen' van het 'prille herstel' komt dus in de praktijk neer op het voeren van een verstandiger beleid. Het is een mythe om te denken dat een overheid ff een economische crisis van ongekende omvang kan oplossen. En dat er een double dip aan zit te komen, was al lang duidelijk, omdat ook al lang duidelijk is dat het huidige beleid (gruwelijke begrotingstekorten) onhoudbaar is. Daar komt bij dat NL heel erg afhankelijk is van de wereldeconomie - en dat beeld is en blijft weinig rooskleurig. Grote landen als de UK en de VS moeten binnenkort erg radicaal snijden in de overheidsbudgetten, evenals zo ongeveer alle landen in Zuid-Europa.
Zo is het.quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:19 schreef justanick het volgende:
[..]
Dan wil ik bij deze aan jou vragen om met een plan te komen waarbij we (realistisch!) 30 miljard per jaar weg kunnen trekken bij de 'rijken'. Dat lukt je nl niet.
[..]
Qua HRA ben ik het met je eens (die moet weg, net zoals alle andere overheidsbemoeienis in de woningmarkt. Overigens duurt dat enkele decennia). Banken 'aanpakken' is symboolpolitiek wat de oorzaken van de kredietcrisis niet weg kan en zal nemen. Ik ga er ook niet vanuit dat er iemand in dit land is die denkt dat de bankentax die wordt voorgesteld ook maar enig effect zal sorteren.
[..]
Ik ben een groot voorstander van het snoeien in allerlei bullshit van de staat, maar de conclusie blijft linksom of rechtsom dat er ook iets moet worden gedaan wat de burger zal raken. Is lullig, maar het kan niet anders.
[..]
Dat 'prille herstel' is kunstmatig; het bestaat niet. Het is er alleen maar omdat overheden momenteel veel te veel geld in de economie pompen. Dat doen ze in een wanhopige poging om de effecten van de crisis in te dammen, waarmee ze tegelijkertijd een tweede crisis veroorzaken (de schuldencrisis). Ze zijn dus niet de economie aan het helpen, maar de problemen aan het uitstellen. Daar schiet niemand wat mee op.
Het 'wegbezuinigen' van het 'prille herstel' komt dus in de praktijk neer op het voeren van een verstandiger beleid. Het is een mythe om te denken dat een overheid ff een economische crisis van ongekende omvang kan oplossen. En dat er een double dip aan zit te komen, was al lang duidelijk, omdat ook al lang duidelijk is dat het huidige beleid (gruwelijke begrotingstekorten) onhoudbaar is. Daar komt bij dat NL heel erg afhankelijk is van de wereldeconomie - en dat beeld is en blijft weinig rooskleurig. Grote landen als de UK en de VS moeten binnenkort erg radicaal snijden in de overheidsbudgetten, evenals zo ongeveer alle landen in Zuid-Europa.
Ik stel voor dat de mannen weer gaan jagen en de vrouwen weer gaan koken en voor de kinderen en de ouderen gaan zorgen. Of liever nog: andersom. Matriarchaal. En 1 iemand wordt de sjaman: die kiezen we dan op 9 juni.quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:38 schreef quirigua het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat we kiezen op 9 juni, er is niemand die werkelijk zal doen wat nodig is.
Ik heb het nog niet gezien hier ergens, maar ik werk, dus kan niet alles lezen, maar ik kwam het tegen op een weblog en vond het goed. En voor jou: ik hoop dat je er dan net als ik geen genoeg van kan krijgen.quote:
Jij kiest partij voor de grootgraaiers als je een bankentaks af wijst. De vervuiler moet betalen. Je gelooft nog steeds in de illusie dat er iets bestaat als 'de markt' en de actoren binnen de markt eerlijk en zuiver zijn en geen chantage kunnen plegenquote:Op woensdag 2 juni 2010 23:19 schreef justanick het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ook de VVD was aanvankelijk voor dat pompen. Pompen in de banken, bonussen en fraudeleuze deeltijd WW welteverstaan. Later gingen ze inderdaad roepen dat in één keer 40 miljard moest worden bezuinigd.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:00 schreef Rosite het volgende:
Het pompen van geld in de economie is een fase geweest en die is achter de rug en er is een pril herstel van de economie. Niemand pleit nu voor meer pompen, stond ook niet in mijn stuk.
En het kappen met die JSF wordt onder het tapijt geveegd. Dat willen PvdA en GroenLinks wel en dat levert een hoop op, want als je daarmee doorgaat, hebben we over 10 jaar een parlementaire enquete over "hoe het toch zo mis heeft kunnen lopen met die JSF en de kosten daarvan".
Ik vind het het meest voor de hand liggende bezuinigingspunt dat denkbaar is.
Maar doorgaan ermee, zal wel bonussen opleveren voor deze en gene, 'k zou niet weten waarom ze anders niet kappen daarmee.
Er zijn zelfs goede alternatieven in Europa, als je perse met wapentuig wil spelen.
'De vervuiler moet betalen'. En vanwege dit soort emotionele overwegingen gaan we met z'n allen achter een onvervalst stuk symboolpolitiek staan wat niets oplost en de problemen hooguit wat erger maakt (!). Het wordt verkocht als een middel om de kosten die we aan de banken hebben moeten besteden terug te halen. Wat levert het dan op? Ongeveer 400 miljoen per jaar. Jawel, dat zet zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij kiest partij voor de grootgraaiers als je een bankentaks af wijst. De vervuiler moet betalen. Je gelooft nog steeds in de illusie dat er iets bestaat als 'de markt' en de actoren binnen de markt eerlijk en zuiver zijn en geen chantage kunnen plegen
Je weet zelf dondersgoed dat het weigeren van steun aan de banken tot een ongekende systeemcrash had geleid, met alle gevolgen van dien. Dan was er nu nauwelijks nog een economie geweest, waren we bijna allemaal aan de bedelstaf en was de ellende onder de zwakkeren in de samenleving helemaal niet te overzien geweest.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:04 schreef Klopkoek het volgende:
Ook de VVD was aanvankelijk voor dat pompen. Pompen in de banken, bonussen en fraudeleuze deeltijd WW welteverstaan. Later gingen ze inderdaad roepen dat in één keer 40 miljard moest worden bezuinigd.
Typerend voor jou vond ik de uitspraak "Wall Street got drunk, but who provided the liquoir". Daarmee doelend op de grote boze spilzuchtige en democratische overheid. Een uitspraak van iemand uit een partij die altijd het tweede deel achter de komma weglaten als het om gewone mensen gaat, gewone drankverslaafden, gewone zuipschuiten, gewone mensen die ongezond leven. Dan stelt men niet de vraag "who provided the liqiuor"quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:25 schreef justanick het volgende:
[..]
'De vervuiler moet betalen'. En vanwege dit soort emotionele overwegingen gaan we met z'n allen achter een onvervalst stuk symboolpolitiek staan wat niets oplost en de problemen hooguit wat erger maakt (!). Het wordt verkocht als een middel om de kosten die we aan de banken hebben moeten besteden terug te halen. Wat levert het dan op? Ongeveer 400 miljoen per jaar. Jawel, dat zet zoden aan de dijk.![]()
Zou het dan misschien de oorzaken van de crisis weg kunnen nemen? Nee, want de crisis had een cocktail aan oorzaken en zelfs het deel waar de banken schuld aan hadden (irrationeel handelen, het nemen van onverantwoorde risico's) neem je niet weg met een belasting, tenzij die belasting op risicovolle producten is en dermate hoog is dat dergelijke risico's onrendabel worden. Maar ja, dat doen ze dan natuurlijk weer niet. Het is nl onmogelijk en dan kunnen ze ook die 400 miljoen niet meer inboeken.
Is het dan misschien bedoeld om een buffer aan te leggen om een volgende crisis op te kunnen vangen? Nah nee, want het geld gaat naar de algemene middelen. Een buffer zou je ook anders doen, dan zou je nl tegen de banken zeggen dat ze 1) zelf meer kapitaal aan moeten houden en 2) een percentage van hun omzet moeten storten in een centraal noodfonds voor banken in de shit.
Helpt de bankentax dan misschien om ervoor te zorgen dat er kleinere banken komen, die een minder groot systeemrisico opleveren als ze om dreigen te flikkeren? Ook niet. Het bevoordeelt eerder de grotere banken, want die hebben doorgaans minder moeite met een taxje hier en daar dan de kleine bankjes.
Lost het de gruwelijke moral hazard op, waarbij (door de omvang van de banken) de winsten worden geprivatiseerd en de verliezen (als het echt fout gaat) worden gecollectiviseerd? Ook niet.
Wie gaat de bankentax betalen? Nou, uiteindelijk natuurlijk gewoon de klanten van een bank. Het is dus uiteindelijk een ordinaire belastingverhoging.
Wat schieten we er dus mee op? Helemaal niets. Behalve dan dat sommige mensen er een goed gevoel van krijgen. Want de 'gemene' banken zijn tenminste 'aangepakt'
En ondertussen hobbelen we vrolijk door naar de volgende crisis.
BosBankquote:Op donderdag 3 juni 2010 00:28 schreef justanick het volgende:
[..]
Je weet zelf dondersgoed dat het weigeren van steun aan de banken tot een ongekende systeemcrash had geleid, met alle gevolgen van dien. Dan was er nu nauwelijks nog een economie geweest, waren we bijna allemaal aan de bedelstaf en was de ellende onder de zwakkeren in de samenleving helemaal niet te overzien geweest.
Alleen als je echt een economische depressie had willen zien en en passant alle sociale voorzieningen in NL door de shredder had willen zien gaan, ja, dan had je inderdaad de ING en de BosBank om moeten laten lazeren.
Dan begrijp je de situatie niet helemaal. De overheid draait momenteel een tekort van >6% van het BBP. Dat is dus geld wat ze per jaar meer uitgeven dan er binnenkomt. Daarmee pompen ze dus nu 6% van ons BBP per jaar in de economie. Geld dat we later (met rente) weer mogen terugbetalen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:00 schreef Rosite het volgende:
Het pompen van geld in de economie is een fase geweest en die is achter de rug en er is een pril herstel van de economie. Niemand pleit nu voor meer pompen, stond ook niet in mijn stuk.
We leven helaas niet in een wereld waarin iedereen hand in hand door de wereld huppelt. Een beetje defensie is wel handig en een paar geavanceerde vliegtuigen kunnen tevens als credible threat dienen. Het mag allemaal een tandje minder (daar niet van), maar het compleet wegstrepen van diverse zaken bij defensie lijkt mij wat kort door de bocht.quote:En het kappen met die JSF wordt onder het tapijt geveegd. Dat willen PvdA en GroenLinks wel en dat levert een hoop op, want als je daarmee doorgaat, hebben we over 10 jaar een parlementaire enquete over "hoe het toch zo mis heeft kunnen lopen met die JSF en de kosten daarvan".
Ik vind het het meest voor de hand liggende bezuinigingspunt dat denkbaar is.
Maar doorgaan ermee, zal wel bonussen opleveren voor deze en gene, 'k zou niet weten waarom ze anders niet kappen daarmee.
De uitspraak sloeg op de FED en niet op de federale Amerikaanse overheid. Het was immers de FED die de geldpersen heeft aangezet, oa toen de dotcom bubble uiteen spatte (en daarvoor ook al).quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Typerend voor jou vond ik de uitspraak "Wall Street got drunk, but who provided the liquoir". Daarmee doelend op de grote boze spilzuchtige en democratische overheid. Een uitspraak van iemand uit een partij die altijd het tweede deel achter de komma weglaten als het om gewone mensen gaat, gewone drankverslaafden, gewone zuipschuiten, gewone mensen die ongezond leven. Dan stelt men niet de vraag "who provided the liqiuor"
Lees de post waar je niet inhoudelijk op reageerde eens door.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:32 schreef Klopkoek het volgende:
BosBankEen nieuwe spin om de ING te promoten.
Waarom zeg je niet gewoon: schande dat we zo afhankelijk zijn geworden van een paar grote banken.
Waar stel ik dat de FED de enige schuldige is?quote:Op donderdag 3 juni 2010 08:58 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent weer arrogant als vanouds. Alles heel kortzichtig bij de FED neerleggen.
'Rechts dus'. Your point being?quote:En zeg, vergelijk eens al die stimulussen met de bailouts en TARP-achtige programma's. Je schrikt je wezenloos. Daarnaast was het Bush die al in begin 2008 begon met belastingverlagingen om de economie weer op gang te krijgen. Rechts dus.
Jij wist het leuk te draaien naar uit de hand gelopen overheidsuitgaven en stimuleringen maar die zijn peanuts in vergelijking met de bailouts en wat de banken hebben gekregen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:07 schreef justanick het volgende:
[..]
Waar stel ik dat de FED de enige schuldige is?
[..]
'Rechts dus'. Your point being?
De VVD spijt de samenleving en jaagt idd de stuipen op het lijf van de zwakkeren in de samenleving.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:23 schreef ChefAli het volgende:
Beste mensen,
Voor een beroepsprofiteur als jij zal het wel een angstbeeld zijn ja.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De VVD spijt de samenleving en jaagt idd de stuipen op het lijf van de zwakkeren in de samenleving.
Het is volstrekt onbegrijpelijk dat een natie zo voor ene harde partij valt. Dat baart nog het meeste zorgen.
Mensen die niet op de VVD stemmenquote:
oftewel: mensen die niet doorhebben dat het volkomen logisch is dat je op een partij stemt die je eigen situatie vertegenwoordigtquote:
nouja, dat doe ik persoonlijk dus bijv. al niet. maar ik snap, veel mensen wel, aangezien egoïstisch enzoquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oftewel: mensen die niet doorhebben dat het volkomen logisch is dat je op een partij stemt die je eigen situatie vertegenwoordigt
Daar zit wil heel veel tussen, maar waarom toch altijd het uiterste.quote:
nouja, ik doelde niet zo zeer op alleen dat (belastingen-verhaal).quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:55 schreef motorbloempje het volgende:
ja, want jij noemt het egoistisch als je opkomt voor je eigen situatie in plaats van voor enkel 's lands bestwil
Nee, dat lijkt me erg vermoeiend ook. En ok, iedereen zn dingquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
maar verder boeit het me niet wat de rest van FOK! stemtga geen mensen overhalen hier (via internet
! ) iets te stemmen....
Vind het wel leuk om al die reacties te lezen, volgen en uitlokken
nog 1 reactie, dan houd ik het voor gezienquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben ontzettend voor het invoeren van de lening ipv maar 'geven'.
er moet ergens op bezuinigd worden om de KWALITEIT van het onderwijs de kunnen opschroeven/waarborgen, en vind dat genoeg studenten prima kunnen werken naast hun studie (is ook nog 's goed voor je ontwikkeling!) en mocht je studie te zwaar zijn om er naast te werken, dan doe je of het verkeerde niveauof je hebt een studie met een fatsoenlijke baangarantie met idem puik salaris waardoor je het later ruimschoots terugverdient en kunt betalen
Ik zou het iig fijn vinden als studenten eens wat kritischer naar hun opleiding(skeuze) kijken, en wellicht gebeurt dat hier in Nederland meer zodra ze beseffen dat ze 't zelf betalen, en dat hen hun eigen geld is waar ze hun opleiding voor krijgen
en dankje
Over het belasting betalen ben ik met je eens, maar jouw argumentatie helemaal niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
dus jij vindt bijvoorbeeld, dat als jij je uit de naad werkt en daardoor prima boert, je maar meer belasting moet betalen en dus veel meer geld kwijt bent dan iemand die minder hard werkt en dus een minder hoog salaris heeft? Da's niet 'sociaal', da's gewoon dom m.i.
Prima dat iedereen belasting betaalt, maar dan wel allemaal hetzelfde percentage, het ruikt eerder naar jaloezie van de mensen die minder verdienen dan naar egoisme van de mensen die meer verdienen.
En ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen: mensen in de zorg en het onderwijs mogen van mij ook meer gaan verdienen, evenals dat er bepaalde 'topmensen' zijn die echt teveel verdienen voor wat ze nou eigenlijk uitvoeren, maar over het algemeen zijn het de mensen die er er hard voor werken die goed boeren (70 urige werkweek is niet zeldzaam) en dan meer belasting gaan betalen? Dacht 't niet
Mijn vader is jarenlang postbode geweest. Toen ik 21 was verdiende ik al meer dan hij deed, en dit vond ik zeer oneerlijk. Werkte in de corporatiewereld (waar sowieso te hoge lonen worden gegevenquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:10 schreef Katth het volgende:
[..]
Over het belasting betalen ben ik met je eens, maar jouw argumentatie helemaal niet.
Definieer "hard werken"? Iemand met een kantoorbaan zal sneller meer verdienen dan iemand die fysieke arbeid verricht. Werkt hij dan ook minder hard? We zijn allemaal afhankelijk van elkaar, want zonder een bouwbedrijf die een kantoor bouwt heeft een manager geen kantoor om in te zitten. Zonder autogarage komt desbetreffende manager niet op kantoor of bij zijn afspraken. Dus die argumentatie van jouw vind ik niet eerlijk. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar in de meeste gevallen is dit niet zo.
Het begint met "hetzelfde percentage" (wat niet zo is want alle belastingaftrekken op investeringen, snoepreisjes, hypotheken etc. blijven gewoon in stand) en het eindigt met een poll tax of zelfs een regressieve belasting, zoals het vroeger was. De aristocratie, waar we zo afhankelijk van zijn geworden, betaalt niks en het klootjesvolk mag de lasten dragen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
dus jij vindt bijvoorbeeld, dat als jij je uit de naad werkt en daardoor prima boert, je maar meer belasting moet betalen en dus veel meer geld kwijt bent dan iemand die minder hard werkt en dus een minder hoog salaris heeft? Da's niet 'sociaal', da's gewoon dom m.i.
Prima dat iedereen belasting betaalt, maar dan wel allemaal hetzelfde percentage, het ruikt eerder naar jaloezie van de mensen die minder verdienen dan naar egoisme van de mensen die meer verdienen.
En ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen: mensen in de zorg en het onderwijs mogen van mij ook meer gaan verdienen, evenals dat er bepaalde 'topmensen' zijn die echt teveel verdienen voor wat ze nou eigenlijk uitvoeren, maar over het algemeen zijn het de mensen die er er hard voor werken die goed boeren (70 urige werkweek is niet zeldzaam) en dan meer belasting gaan betalen? Dacht 't niet
jew erpt gewoon een drempel op en dat weet je zelf ookquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben ontzettend voor het invoeren van de lening ipv maar 'geven'.
er moet ergens op bezuinigd worden om de KWALITEIT van het onderwijs de kunnen opschroeven/waarborgen, en vind dat genoeg studenten prima kunnen werken naast hun studie (is ook nog 's goed voor je ontwikkeling!) en mocht je studie te zwaar zijn om er naast te werken, dan doe je of het verkeerde niveauof je hebt een studie met een fatsoenlijke baangarantie met idem puik salaris waardoor je het later ruimschoots terugverdient en kunt betalen
Ik zou het iig fijn vinden als studenten eens wat kritischer naar hun opleiding(skeuze) kijken, en wellicht gebeurt dat hier in Nederland meer zodra ze beseffen dat ze 't zelf betalen, en dat hen hun eigen geld is waar ze hun opleiding voor krijgen
en dankje
Wat ga je eigenlijk doen als de VVD de verkiezingen met overmacht wint, Rutte aan het roer komt en Nederland die verdoemde rechtse koers gaat varen? Vertrek je dan naar zo'n socialistisch paradijs als Venezuela ofzo?quote:Op donderdag 3 juni 2010 08:58 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent weer arrogant als vanouds. Alles heel kortzichtig bij de FED neerleggen.
En zeg, vergelijk eens al die stimulussen met de bailouts en TARP-achtige programma's. Je schrikt je wezenloos. Daarnaast was het Bush die al in begin 2008 begon met belastingverlagingen om de economie weer op gang te krijgen. Rechts dus.
niets mis met een drempelquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
jew erpt gewoon een drempel op en dat weet je zelf ook
quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:18 schreef Northside het volgende:
[..]
Wat ga je eigenlijk doen als de VVD de verkiezingen met overmacht wint, Rutte aan het roer komt en Nederland die verdoemde rechtse koers gaat varen? Vertrek je dan naar zo'n socialistisch paradijs als Venezuela ofzo?
Kijk nu ben ik wel weer met jouw eens en je argumentatie is nu veel beter. Het gaat om de inspanning die is gedaan om aan die goed betaalde baan te komen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn vader is jarenlang postbode geweest. Toen ik 21 was verdiende ik al meer dan hij deed, en dit vond ik zeer oneerlijk. Werkte in de corporatiewereld (waar sowieso te hoge lonen worden gegeven) en werkte zeker minder 'hard' dan hij deed: hij stond om 5 uur naast zijn bed, liep de benen uit zijn lijf tot een uur of 3, terwijl ik gewoon op mijn reet op een bureaustoel zat
Natuurlijk vind ik dat oneerlijk, maar feit blijft dat ik hoger geschoold ben. En daar wordt naar betaald.
Niemand is meer of minder onmisbaar: zonder baas/manager bestaat 't bedrijf niet / wordt het een chaos, en zonder monteur wordt je auto ook niet gemaakt, allemaal waar, maar we leven nu eenmaal in een economie waarin over het algemeen je betaald wordt naar opleiding, en er zijn uitzonderingen die zich zonder opleiding (door hard werken) hebben opgewerkt en een enkeling heeft gewoon ontzettend veel geluk gehad.
Het zou een Utopia zijn als iedereen evenveel zou verdienen en alles voor iedereen evenveel zou kosten (naar verhouding). Maar zo zit het niet. En daar kun je bar weinig aan veranderen.
Het verschil zit 'm in geschoold / ongeschoold werk, altijd eerlijk? Nee, zeker niet, maar het heeft veel voeten in de aarde / is onmogelijk, om dit uit de economie te verdwijnen
Is opzich ook niet altijd waar. Want ondanks dat mijn vader zich de pestpokke werkte, heeft hij 'studeren' niet van huis uit meegekregen. Mijn neef was de eerste, ik de tweede in de hele familie geloof ik, van zowel vader als moeders kant (en wij zijn niet de oudste kleinkinderen van mijn grootouders!) die gingen studeren (beide WO). Vroeger had je in het milieu waar ik vandaan kom / waar mijn ouders opgroeiden, dat niet zo. Dat was: werken zodra je kunt, want er moet geld komen. En het feit dat dat er niet in zat, daar werd hij dus mee gestraft toen hij ouder was en ook wel 's wat anders wilde dan de post bezorgen voor net iets meer dan 't minimumloon.. Opleiding was te duur, en er zijn niet veel bedrijven die een 40jarige postbode in dienst nemen die 'slechts' mavo en visserijschool op zijn cv heeft staan aan opleidingenquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:20 schreef Katth het volgende:
[..]
Kijk nu ben ik wel weer met jouw eens en je argumentatie is nu veel beter. Het gaat om de inspanning die is gedaan om aan die goed betaalde baan te komen.
Dit is wel een mentaliteit die ik bewonder. Veel beter dan "oh de dokter heeft gezegd dat ik dit en dat heb en nu kan ik helemaal niets meer doen".quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
Gelukkig heeft hij (en wat ben ik trots) op zijn 52ste een andere baan gevonden voor zijn baan echt in gevaar kwamen werkt hij nu voor een woningcorporatie waar hij wel de mogelijkheid heeft zichzelf te ontplooien en te laten zien wat hij waard is (en da's best heel veel), maar veel bedrijven geven je die kans niet
helemaal mee eensquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:24 schreef MikeyMo het volgende:
probleem is dat we in Nederland dan weer veel mensen hebben die ondanks het ontbreken aan goede papieren toch menen recht op alles te hebben zonder dat ze er inspanning voor hoeven te leveren. Zo zie je dat ook de meest lage inkomens om je heen toch allerlei luxe heeft. Weliswaar op afbetaling maar ook zij, of zelfs voornamelijk zij, moeten meedoen met o.a. de meest luxe mobieltjes e.d.
We hebben een goed sociaal vangnet als men werkloos raakt, alleen vanaf dat moment te weinig prikkels voor velen om wat aan hun werkloze situatie te doen.
ik was (en ben!) ook echt ontzettend trots op hem. Want ondanks dat ik dus uit een 'arbeidersgezin' kom, heb ik altijd meegekregen: werken zal je voor je geld, al moet je paperclips gaan tellen of putjes graven op zee.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:27 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Dit is wel een mentaliteit die ik bewonder. Veel beter dan "oh de dokter heeft gezegd dat ik dit en dat heb en nu kan ik helemaal niets meer doen".
quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:24 schreef MikeyMo het volgende:
probleem is dat we in Nederland dan weer veel mensen hebben die ondanks het ontbreken aan goede papieren toch menen recht op alles te hebben zonder dat ze er inspanning voor hoeven te leveren. Zo zie je dat ook de meest lage inkomens om je heen toch allerlei luxe heeft. Weliswaar op afbetaling maar ook zij, of zelfs voornamelijk zij, moeten meedoen met o.a. de meest luxe mobieltjes e.d.
We hebben een goed sociaal vangnet als men werkloos raakt, alleen vanaf dat moment te weinig prikkels voor velen om wat aan hun werkloze situatie te doen.
wil je dit ontkennen?quote:
Wat jij niet door hebt is dat het systeem waar de VVD voor staat heel logisch in elkaar steekt maar mensen naarbeneden trapt. Als je de onderkant maar genoeg naarbeneden trapt dan wordt het vanzelf logisch om die geen enkele kans meer te gunnen op de universiteiten. "Want daar horen ze toch niet thuis". Zonder dat wordt afgevraagd of er niet meer in het vat zit.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik was (en ben!) ook echt ontzettend trots op hem. Want ondanks dat ik dus uit een 'arbeidersgezin' kom, heb ik altijd meegekregen: werken zal je voor je geld, al moet je paperclips gaan tellen of putjes graven op zee.
Mekkeren over 'maar dat werk is onder mijn niveau', daar doen we niet aan bij ons: je huur en rekeningen moeten betaald, en verdien je even minder, dan pas je je levensstijl daar op aan
nogmaals: harde werkers en mensen met motivatie komen overal vind ik, ook met een lening in plaats van een gift.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat jij niet door hebt is dat het systeem waar de VVD voor staat heel logisch in elkaar steekt maar mensen naarbeneden trapt. Als je de onderkant maar genoeg naarbeneden trapt dan wordt het vanzelf logisch om die geen enkele kans meer te gunnen op de universiteiten. "Want daar horen ze toch niet thuis". Zonder dat wordt afgevraagd of er niet meer in het vat zit.
Laat me hier even in typische klopkoek stijl op reageren:quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:32 schreef Klopkoek het volgende:
Wat jij niet door hebt is dat het systeem waar de VVD voor staat heel logisch in elkaar steekt maar mensen naarbeneden trapt. Als je de onderkant maar genoeg naarbeneden trapt dan wordt het vanzelf logisch om die geen enkele kans meer te gunnen op de universiteiten. "Want daar horen ze toch niet thuis". Zonder dat wordt afgevraagd of er niet meer in het vat zit.
En wat nou als de politiek de studiefinanciering afschaft, waardoor kinderen van arbeidersgezinnen niet meer de kans krijgen om door te studeren omdat daar simpelweg het geld niet meer voor is? Je kunt hard werken, maar om hoog op te komen heb je nog altijd een papiertje nodig, hoor.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nogmaals: harde werkers en mensen met motivatie komen overal vind ik, ook met een lening in plaats van een gift.
En dat jij daar anders over denkt, dat magmaar ik blijf ook bij mijn mening
let's agree to disagree
je kunt toch nog steeds gewoon die Stufi-lening aanvragen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:37 schreef Chowi het volgende:
[..]
En wat nou als de politiek de studiefinanciering afschaft, waardoor kinderen van arbeidersgezinnen niet meer de kans krijgen om door te studeren omdat daar simpelweg het geld niet meer voor is? Je kunt hard werken, maar om hoog op te komen heb je nog altijd een papiertje nodig, hoor.
Ik vind dat iedereen gelijke kansen moet hebben om ergens te kunnen komen, en ik denk niet dat we dit gaan bereiken onder leiding van de VVD.
Klopt, goed voor je vaderquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is opzich ook niet altijd waar. Want ondanks dat mijn vader zich de pestpokke werkte, heeft hij 'studeren' niet van huis uit meegekregen. Mijn neef was de eerste, ik de tweede in de hele familie geloof ik, van zowel vader als moeders kant (en wij zijn niet de oudste kleinkinderen van mijn grootouders!) die gingen studeren (beide WO). Vroeger had je in het milieu waar ik vandaan kom / waar mijn ouders opgroeiden, dat niet zo. Dat was: werken zodra je kunt, want er moet geld komen. En het feit dat dat er niet in zat, daar werd hij dus mee gestraft toen hij ouder was en ook wel 's wat anders wilde dan de post bezorgen voor net iets meer dan 't minimumloon.. Opleiding was te duur, en er zijn niet veel bedrijven die een 40jarige postbode in dienst nemen die 'slechts' mavo en visserijschool op zijn cv heeft staan aan opleidingenGelukkig heeft hij (en wat ben ik trots) op zijn 52ste een andere baan gevonden voor zijn baan echt in gevaar kwam
en werkt hij nu voor een woningcorporatie waar hij wel de mogelijkheid heeft zichzelf te ontplooien en te laten zien wat hij waard is (en da's best heel veel), maar veel bedrijven geven je die kans niet
Dan leen je. En als je dan hard studeert en je goed inzet krijg je een mooie baan waarmee je die lening op een paar jaartjes terug hebt betaald.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:37 schreef Chowi het volgende:
En wat nou als de politiek de studiefinanciering afschaft, waardoor kinderen van arbeidersgezinnen niet meer de kans krijgen om door te studeren omdat daar simpelweg het geld niet meer voor is? Je kunt hard werken, maar om hoog op te komen heb je nog altijd een papiertje nodig, hoor.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:39 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan leen je. En als je dan hard studeert en je goed inzet krijg je een mooie baan waarmee je die lening op een paar jaartjes terug hebt betaald.
Iedereen krijgt een gelijke kans om geld te lenen voor je studie.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:37 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen gelijke kansen moet hebben om ergens te kunnen komen, en ik denk niet dat we dit gaan bereiken onder leiding van de VVD.
Topics met klopkoek erin kan je nauwelijks een discussie noemen. Hij blijft maar dreinen en met rapportjes gooien die in zijn ogen de absolute waarheid vertegenwoordigen. Als je daar andere cijfers tegenover zet zijn die natuurlijk bij elkaar gelogen, want "wij van wc eend" of "het rechtse complot". Inhoudelijk reageren wordt zo wel erg vervelend, dus vat ik het tegenwoordig allemaal samen metquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:35 schreef motorbloempje het volgende:voegt niets toe aan een discussie... ook niet als je weet dat je 't nooit met elkaar eens gaat worden
Neemt nog niet weg dat dat het voor iemand uit een arbeidersgezin minder aantrekkelijk maakt om door te gaan studeren vanwege het geld. Want als je ouders mee kunnen en willen betalen aan je studie is dat een stuk makkelijker, toch? Ookal is het een voorschot, hier hoef je geen rente over te betalen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:39 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan leen je. En als je dan hard studeert en je goed inzet krijg je een mooie baan waarmee je die lening op een paar jaartjes terug hebt betaald.
Er moet worden geïnvesteerd in de kwaliteit van het onderwijs, niet de kwantiteit!quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:44 schreef Chowi het volgende:
[..]
Neemt nog niet weg dat dat het voor iemand uit een arbeidersgezin minder aantrekkelijk maakt om door te gaan studeren vanwege het geld. Want als je ouders mee kunnen en willen betalen aan je studie is dat een stuk makkelijker, toch? Ookal is het een voorschot, hier hoef je geen rente over te betalen..
Ze moeten gewoon met hun tengels van het onderwijs afblijven. Bezuinigen doe je niet op zorg of onderwijs, en zeker niet in ons land, waar nog zoveel te verbeteren is in deze sectoren.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:40 schreef Katth het volgende:
[..]
Iedereen krijgt een gelijke kans om geld te lenen voor je studie.
het leven is niet makkelijkquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:44 schreef Chowi het volgende:
[..]
Neemt nog niet weg dat dat het voor iemand uit een arbeidersgezin minder aantrekkelijk maakt om door te gaan studeren vanwege het geld. Want als je ouders mee kunnen en willen betalen aan je studie is dat een stuk makkelijker, toch?
Ga je dit ook zeggen tegen negers uit de Bronx? Tegen brazilianen in de favela's?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nogmaals: harde werkers en mensen met motivatie komen overal vind ik, ook met een lening in plaats van een gift.
En dat jij daar anders over denkt, dat magmaar ik blijf ook bij mijn mening
let's agree to disagree
En het geld dat de student dan dus betaalt, betaalt hij voor het onderwijs, voor de kwaliteit ervan. Er wordt dan ook niet bezuinigd op onderwijs, maar op 'weldoenerij'quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:46 schreef Katth het volgende:
[..]
Er moet worden geïnvesteerd in de kwaliteit van het onderwijs, niet de kwantiteit!
Ja, dit typeert de liberaal: onderwijs ontoegankelijk maken. Verzwegen wordt dat nederland al helemaal niet zoveel hoger opgeleiden kent in vergelijking met het buitenland.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:46 schreef Katth het volgende:
[..]
Er moet worden geïnvesteerd in de kwaliteit van het onderwijs, niet de kwantiteit!
Nee, want we wonen niet in de VS of Brazilie, we wonen in Nederlandquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ga je dit ook zeggen tegen negers uit de Bronx? Tegen brazilianen in de favela's?
ga toch wegquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:43 schreef Northside het volgende:
[..]
Topics met klopkoek erin kan je nauwelijks een discussie noemen. Hij blijft maar dreinen en met rapportjes gooien die in zijn ogen de absolute waarheid vertegenwoordigen. Als je daar andere cijfers tegenover zet zijn die natuurlijk bij elkaar gelogen, want "wij van wc eend" of "het rechtse complot". Inhoudelijk reageren wordt zo wel erg vervelend, dus vat ik het tegenwoordig allemaal samen met.
nou ja, jij vindt wel dat andere partijen (wat stem je zelf eigenlijk?) wel een goed programma hebben, en zodra je noemt dat in deze de VVD datzelfde punt ook op de agenda heeft staan, wordt er ineens gegooid met 'ja, dat zijn maar mooie praatjes.'quote:
Ik zie nog steeds geen echte problemen voor arme mensen om het onderwijs te volgen dat ze graag willen volgen. Ja, dan heb je na je opleiding een schuld van een paar duizend euro, als dat nou de grootste hindernis is...quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:44 schreef Chowi het volgende:
Neemt nog niet weg dat dat het voor iemand uit een arbeidersgezin minder aantrekkelijk maakt om door te gaan studeren vanwege het geld. Want als je ouders mee kunnen en willen betalen aan je studie is dat een stuk makkelijker, toch? Ookal is het een voorschot, hier hoef je geen rente over te betalen..
Ze moeten gewoon met hun tengels van het onderwijs afblijven. Bezuinigen doe je niet op zorg of onderwijs, en zeker niet in ons land, waar nog zoveel te verbeteren is in deze sectoren.
In het nederland waar de onderste laag en middenklasse steeds ongezonder leeft, steeds meer blootgesteld wordt aan snelwegen, steeds afgetakeldere zorg voorgeschoteld krijgt... en een land waar scholen een postcodebeleid voerenquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, want we wonen niet in de VS of Brazilie, we wonen in Nederland
ik zeg: emigreer!quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In het nederland waar de onderste laag en middenklasse steeds ongezonder leeft, steeds meer blootgesteld wordt aan snelwegen, steeds afgetakeldere zorg voorgeschoteld krijgt... en een land waar scholen een postcodebeleid voeren
Dus uiteindelijk wordt Nederland sterker omdat de onderste twee lagen verdwijnen? Darwin glimlachtquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In het nederland waar de onderste laag en middenklasse steeds ongezonder leeft, steeds meer blootgesteld wordt aan snelwegen, steeds afgetakeldere zorg voorgeschoteld krijgt... en een land waar scholen een postcodebeleid voeren
Efficiëntie bereik je niet door mensen uit te sluiten van zorg en of onderwijsquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:50 schreef Northside het volgende:
Bezuinigen doe je wat mij betreft net zo goed op zorg of onderwijs. Als het daar efficienter kan, dan is het natuurlijk onzin om eraf te blijven "omdat het zorg en onderwijs zijn!".
Vraag me af hoe jij aan een studieschuld van 30,000¤ komt met het huidige collegegeld. De enige studenten die ik ken met zo'n schuld zijn de mensen die hun hele studie maximaal bijgeleend hebben. Een normale student met een bijbaan en de nodige inzet heeft misschien een schuld van 10k, en dat is ruim geschat.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:47 schreef Ra-z het volgende:
Zit je dan je dan als arbeidersjongen, je eerste baantje, met meer dan 30 0000 euro schuld. Iedereen heeft daarna ook de 'eerlijke' kans om een hypotheek te nemen voor zijn huis ofnie?
Met zo'n constructie begin je als iemand zonder rijke ouders met een ENORME achterstand. Dat de kwaliteit omhoog moet in het onderwijs ben ik met je eens. Maar je moet het wel toegankelijk houden, voor iedereen. Zeker als je een kennis economie wil blijven/zijn/worden
Dat doen ze dus ook niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:53 schreef Ra-z het volgende:
Efficiëntie bereik je niet door mensen uit te sluiten van zorg en of onderwijs
jezus wat kinderachtigquote:
50 jaar geleden was het allemaal beter he.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
een sociaal-darwinist hier...quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk wordt Nederland sterker omdat de onderste twee lagen verdwijnen? Darwin glimlacht
ik meen het anders wel: als alles zo kut is en blijft, waarom niet naar een land gaan waar je het wel met het beleid eens bent? Is dat er eigenlijk wel, een land met een beleid waar iedereen het mee eens kan zijn?quote:
als de onderste laag uit de mensen die niet willen werken bestaat: prima, die kosten alleen maar geldquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
een sociaal-darwinist hier...
blegggh, gadver
zo dachten ze in de 19e eeuw ook ja. laat de onderste laag verdwijnen.
Ja, maar waarom niet? Als Nederland verdoemd is en je zo teleurgesteld bent in je medelanders, waarom vertrek je dan niet naar een plek waar het allemaal beter geregeld is? In zo'n linkse heilstaat als Venezuela willen ze je vast wel hebben hoor? Wat heb je nog met Nederland eigenlijk?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:57 schreef Klopkoek het volgende:
jezus wat kinderachtig
Je vergeet echter de gunstige voorwaarden. Zo wil de VVD een sociaal leenstelsel waarin staat dat je na afstuderen in 25 jaar de lening kunt terug betalen tegen een lage rente en inkomensafhankelijk bekeken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:47 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Zit je dan je dan als arbeidersjongen, je eerste baantje, met meer dan 30 0000 euro schuld. Iedereen heeft daarna ook de 'eerlijke' kans om een hypotheek te nemen voor zijn huis ofnie?
Met zo'n constructie begin je als iemand zonder rijke ouders met een ENORME achterstand. Dat de kwaliteit omhoog moet in het onderwijs ben ik met je eens. Maar je moet het wel toegankelijk houden, voor iedereen. Zeker als je een kennis economie wil blijven/zijn/worden
Dat is inderdaad de natte droom van elke VVD'er.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
een sociaal-darwinist hier...
blegggh, gadver
zo dachten ze in de 19e eeuw ook ja. laat de onderste laag verdwijnen.
Nee hoor, iemand moet mijn WC schoonmaken...quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de natte droom van elke VVD'er.
sorry maar met dit soort genocide verkondigers ga ik niet discuseren. Zie je wel dat we afdwalen naar de 19e eeuwquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als de onderste laag uit de mensen die niet willen werken bestaat: prima, die kosten alleen maar geld
Dan weet jij dat dit een handreiking is tegenover de PvdA en het liefst de VVD helemaal geen sociaal leenstelsel wil maar een privaat leenstelsel. Gewoon op de markt regelen, wat dan wellicht fiscaal wordt gestimuleerd. Geheel in lijn met de ideologie van de VVD.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:00 schreef axis303 het volgende:
[..]
Je vergeet echter de gunstige voorwaarden. Zo wil de VVD een sociaal leenstelsel waarin staat dat je na afstuderen in 25 jaar de lening kunt terug betalen tegen een lage rente en inkomensafhankelijk bekeken.
Ach, ergens moeten we KK dankbaar zijn. Door zijn inbreng is deze hele topic niet meer serieus te nemen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee hoor, iemand moet mijn WC schoonmaken...
mag ik hier uit concluderen dat jij het prima vindt dat er mensen zijn die gewoon niet willen werken en dat jij daar met alle liefde die je in je hebt graag een stapje harder voor werkt?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
sorry maar met dit soort genocide verkondigers ga ik niet discuseren. Zie je wel dat we afdwalen naar de 19e eeuw
Gaan we weer:quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:03 schreef Klopkoek het volgende:
Dan weet jij dat dit een handreiking is tegenover de PvdA en het liefst de VVD helemaal geen sociaal leenstelsel wil maar een privaat leenstelsel. Gewoon op de markt regelen, wat dan wellicht fiscaal wordt gestimuleerd. Geheel in lijn met de ideologie van de VVD.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:02 schreef MikeyMo het volgende:
Dat wil de VVD helemaal niet. Wie moet dan de tuin bijhouden en het bureau afnemen?
Dat vindt ik helemaal niet prima.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
mag ik hier uit concluderen dat jij het prima vindt dat er mensen zijn die gewoon niet willen werken en dat jij daar met alle liefde die je in je hebt graag een stapje harder voor werkt?
Dus die mensen moeten inderdaad uit de samenleving verdwijnen?quote:
ik heb geen studieschuld van 30,000 euro, ik werk naast mijn studie nog 2 dagen. ik zeg dat mensen een schuld van 30,000 euro krijgen als je de studiebeurs een lening maakt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:53 schreef Northside het volgende:
[..]
Vraag me af hoe jij aan een studieschuld van 30,000¤ komt met het huidige collegegeld. De enige studenten die ik ken met zo'n schuld zijn de mensen die hun hele studie maximaal bijgeleend hebben. Een normale student met een bijbaan en de nodige inzet heeft misschien een schuld van 10k, en dat is ruim geschat.
Nou, dan moet je 10,000¤ terugbetalen, wat een ENORME achterstand is dat zeg. Boehoe.
Dat vind ik ook maar alleen de stok gebruiken is desastreus en oneerlijk.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dus die mensen moeten inderdaad uit de samenleving verdwijnen?
Ik heb het niet over (preventief) ruimen hoor, dat maak jij ervan, maar wel dat dat soort mensen moet verdwijnen: kortom, ze moeten gewoon werken
(het is vind ik, zonder t)
Ligt aan de ernst van de autistische stoornis. Je hebt er talloze gradaties in.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:13 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik dacht dat WAJONG voor zwaar gehandicapten was. Met autisme kun je imho gewoon werken. Ik ken een stuk of 3 mensen waar autisme is geconstateerd en die werken / studeren gewoon allemaal. Je moet er alleen wel mee leren mee om te gaan.
Eens, maar TS komt niet zwaar autistisch over.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ligt aan de ernst van de autistische stoornis. Je hebt er talloze gradaties in.
Is dat het beste argument dat je kan verzinnen? 'Het leven is niet makkelijk'? Is dat dan gelijk ook een reden om het nog maar moeilijker te maken?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het leven is niet makkelijken dat moeten mensen maar 's in gaan zien
Ja, dus het feit dat er zoveel mensen in die 'onderlaag' zitten is de schuld van het socialisme? Zo socialistisch zijn we anders niet bezig geweest de afgelopen 8 jaar.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:32 schreef eriksd het volgende:
Ik vraag mij wel eens af Klopkoek: kom jij buiten? Dan moet je toch ook zien dat er een enorme groep mensen die niet te verheffen valt. Die het geen bal interesseert of ze hogerop komen? Loop eens langs een MBO of VMBO. Er zullen wel uitzonderingen zijn, maar als ik het wrakhout af en toe zie, tjongejonge. En dan komt er een verstokte socialist om het hoekje kijken die begint te etteren over verheffing en uitbuiting. Kijk gewoon eens om je heen. Dat nivelleren werkt niet. Wees blij dat er nog mensen zijn die nog ergens bovenuitsteken, in plaats van die enorme bende die de echte onderlaag nu vormt.
Maarja, als die desinteresse van een grote groep mensen, dat is natuurlijk ook de fout van de VVD. Spring eens over je eigen schaduw en kijk eens naar de samenleving.
En los van dit alles: emigreer als het zo erg is.
Ik zeg niet dat het door het socialisme komt, ik zeg dat Klopkoek nog steeds de illusie heeft dat iedereen exact hetzelfde wil, en over de hele linie gelijk is. Dat werkt dus niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:38 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ja, dus het feit dat er zoveel mensen in die 'onderlaag' zitten is de schuld van het socialisme? Zo socialistisch zijn we anders niet bezig geweest de afgelopen 8 jaar.
Je raaskalt. Het enige dat je met die denivellering bereikt is het naar beneden duwen van de ondergrens. De armoede wordt er alleen maar erger door. Waarom kunnen de mensen die het toch kunnen missen niet de moeite nemen die onderlaag te steunen?
Die illusie heb ik niet. Ik heb wel de overtuiging dat uit mensen meer te halen valt en dat alleen maar de stok niet werkt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het door het socialisme komt, ik zeg dat Klopkoek nog steeds de illusie heeft dat iedereen exact hetzelfde wil, en over de hele linie gelijk is. Dat werkt dus niet.
Je praat lekker denigrerend over de "onderlaag".quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:32 schreef eriksd het volgende:
Ik vraag mij wel eens af Klopkoek: kom jij buiten? Dan moet je toch ook zien dat er een enorme groep mensen die niet te verheffen valt. Die het geen bal interesseert of ze hogerop komen? Loop eens langs een MBO of VMBO. Er zullen wel uitzonderingen zijn, maar als ik het wrakhout af en toe zie, tjongejonge. En dan komt er een verstokte socialist om het hoekje kijken die begint te etteren over verheffing en uitbuiting. Kijk gewoon eens om je heen. Dat nivelleren werkt niet. Wees blij dat er nog mensen zijn die nog ergens bovenuitsteken, in plaats van die enorme bende die de echte onderlaag nu vormt.
Maarja, als die desinteresse van een grote groep mensen, dat is natuurlijk ook de fout van de VVD. Spring eens over je eigen schaduw en kijk eens naar de samenleving.
En los van dit alles: emigreer als het zo erg is.
Grapjas. Met een scheve knie kun je al in de Wajong komen. Hell, zelfs (licht) ADHD is genoeg. Zestig jongeren per dag. Die zijn echt niet allemaal ernstig gehandicapt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:13 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik dacht dat WAJONG voor zwaar gehandicapten was. Met autisme kun je imho gewoon werken. Ik ken een stuk of 3 mensen waar autisme is geconstateerd en die werken / studeren gewoon allemaal. Je moet er alleen wel mee leren mee om te gaan.
Je kan wel zeggen dat ik erop neerkijk, maar wat mij betreft vult iedereen zijn leven zoals hij of zij wil. En natuurlijk zullen er in bepaalde situaties barriere's zijn, maar wat jij nu ook weer voor doet komen, net als een aantal andere vaste gasten, is net zo'n uiterste als de kreet "succes is een keuze". Er zijn zat kansen om je te ontplooien, en voor de mensen die tegen grenzen aanlopen, zijn daar sociale vangnetten voor. Dat laat onverlet dat ik bij gedeelte van de huidige jongeren (het kan ook aan mijn omgeving liggen) een algehele desinteresse zie. En mijn vraag is dus: hoe wil je dat nou aanpakken?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je praat lekker denigrerend over de "onderlaag".
Ik denk overigens dat uiteindelijk ieder mens, ongeacht zijn intellectuele capaciteiten, op zoek is naar uitdaging, zelfontplooiing, ontwikkeling, en niet eeuwig wilt blijven hangen op een bepaald niveau, zeker niet als daarop wordt neergekeken door figuren als Eriksd, en het bovendien ondergewaardeerd wordt omdat de kosten van de samenleving continu afgewenteld worden op de lagere klasse waardoor ze steeds minder overhouden om van te leven, omdat er geknabbeld wordt aan hun arbeidsvoorwaarden, hun toeslagen, en aan hun bestaansrecht aangezien velen zich niet serieus genomen voelen omdat ze er niet toe doen in de politieke besluitvorming en omdat veel banen worden "ge-outsourced".
Ik denk dus dat je met nivellering uiteindelijk veel meer bereikt, ook voor de economie, maar sowieso voor het welzijn van veel mensen, ipv het krampachtig stimuleren door de ondergrens jaar in jaar uit maar te laten inleveren ten behoeve van het vergroten van de inkomensverschillen.
Ik wil graag dat succes een keuze wordt. Je kunt wel zeggen "wees blij dat er nog mensen zijn die hun nek uitsteken" maar dat maakt heel nederland afhankelijk en chantabel. Zie deze crisis.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je kan wel zeggen dat ik erop neerkijk, maar wat mij betreft vult iedereen zijn leven zoals hij of zij wil. En natuurlijk zullen er in bepaalde situaties barriere's zijn, maar wat jij nu ook weer voor doet komen, net als een aantal andere vaste gasten, is net zo'n uiterste als de kreet "succes is een keuze".
Maar steeds minder. Die vangnetten hebben natuurlijk altijd bestaan. Ook in de middeleeuwen. Het gaat om de gradatie. Vroeger konden werkgevers net als in de VS makkelijk de werkloosheidsuitkering of arbeidsongeschiktheidsuitkering aanvechten. Dat is met de WAO teniet gedaan. In de VS bestaat het nog. Waardoor je kans loopt dat jou een terechte uitkering wordt onthouden. Het zijn van die kleine dingetjes die het verschil maken.quote:Er zijn zat kansen om je te ontplooien, en voor de mensen die tegen grenzen aanlopen, zijn daar sociale vangnetten voor.
Ik ben het met je eens dat soms ambitie niet wordt beloond op scholen. Maar dan in ruime zin. Competitie is namelijk wel iets wat al heel vroeg hier wordt aangeleerd. Competitie volgens de gestelde kaders, en vooral schikken in je lot. Dat is typisch nederland. Zie je wat mij betreft ook op scholen.quote:Dat laat onverlet dat ik bij gedeelte van de huidige jongeren (het kan ook aan mijn omgeving liggen) een algehele desinteresse zie. En mijn vraag is dus: hoe wil je dat nou aanpakken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |