Neemt nog niet weg dat dat het voor iemand uit een arbeidersgezin minder aantrekkelijk maakt om door te gaan studeren vanwege het geld. Want als je ouders mee kunnen en willen betalen aan je studie is dat een stuk makkelijker, toch? Ookal is het een voorschot, hier hoef je geen rente over te betalen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:39 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan leen je. En als je dan hard studeert en je goed inzet krijg je een mooie baan waarmee je die lening op een paar jaartjes terug hebt betaald.
Er moet worden geïnvesteerd in de kwaliteit van het onderwijs, niet de kwantiteit!quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:44 schreef Chowi het volgende:
[..]
Neemt nog niet weg dat dat het voor iemand uit een arbeidersgezin minder aantrekkelijk maakt om door te gaan studeren vanwege het geld. Want als je ouders mee kunnen en willen betalen aan je studie is dat een stuk makkelijker, toch? Ookal is het een voorschot, hier hoef je geen rente over te betalen..
Ze moeten gewoon met hun tengels van het onderwijs afblijven. Bezuinigen doe je niet op zorg of onderwijs, en zeker niet in ons land, waar nog zoveel te verbeteren is in deze sectoren.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:40 schreef Katth het volgende:
[..]
Iedereen krijgt een gelijke kans om geld te lenen voor je studie.
het leven is niet makkelijkquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:44 schreef Chowi het volgende:
[..]
Neemt nog niet weg dat dat het voor iemand uit een arbeidersgezin minder aantrekkelijk maakt om door te gaan studeren vanwege het geld. Want als je ouders mee kunnen en willen betalen aan je studie is dat een stuk makkelijker, toch?
Ga je dit ook zeggen tegen negers uit de Bronx? Tegen brazilianen in de favela's?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nogmaals: harde werkers en mensen met motivatie komen overal vind ik, ook met een lening in plaats van een gift.
En dat jij daar anders over denkt, dat magmaar ik blijf ook bij mijn mening
let's agree to disagree
En het geld dat de student dan dus betaalt, betaalt hij voor het onderwijs, voor de kwaliteit ervan. Er wordt dan ook niet bezuinigd op onderwijs, maar op 'weldoenerij'quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:46 schreef Katth het volgende:
[..]
Er moet worden geïnvesteerd in de kwaliteit van het onderwijs, niet de kwantiteit!
Ja, dit typeert de liberaal: onderwijs ontoegankelijk maken. Verzwegen wordt dat nederland al helemaal niet zoveel hoger opgeleiden kent in vergelijking met het buitenland.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:46 schreef Katth het volgende:
[..]
Er moet worden geïnvesteerd in de kwaliteit van het onderwijs, niet de kwantiteit!
Nee, want we wonen niet in de VS of Brazilie, we wonen in Nederlandquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ga je dit ook zeggen tegen negers uit de Bronx? Tegen brazilianen in de favela's?
ga toch wegquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:43 schreef Northside het volgende:
[..]
Topics met klopkoek erin kan je nauwelijks een discussie noemen. Hij blijft maar dreinen en met rapportjes gooien die in zijn ogen de absolute waarheid vertegenwoordigen. Als je daar andere cijfers tegenover zet zijn die natuurlijk bij elkaar gelogen, want "wij van wc eend" of "het rechtse complot". Inhoudelijk reageren wordt zo wel erg vervelend, dus vat ik het tegenwoordig allemaal samen met.
nou ja, jij vindt wel dat andere partijen (wat stem je zelf eigenlijk?) wel een goed programma hebben, en zodra je noemt dat in deze de VVD datzelfde punt ook op de agenda heeft staan, wordt er ineens gegooid met 'ja, dat zijn maar mooie praatjes.'quote:
Ik zie nog steeds geen echte problemen voor arme mensen om het onderwijs te volgen dat ze graag willen volgen. Ja, dan heb je na je opleiding een schuld van een paar duizend euro, als dat nou de grootste hindernis is...quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:44 schreef Chowi het volgende:
Neemt nog niet weg dat dat het voor iemand uit een arbeidersgezin minder aantrekkelijk maakt om door te gaan studeren vanwege het geld. Want als je ouders mee kunnen en willen betalen aan je studie is dat een stuk makkelijker, toch? Ookal is het een voorschot, hier hoef je geen rente over te betalen..
Ze moeten gewoon met hun tengels van het onderwijs afblijven. Bezuinigen doe je niet op zorg of onderwijs, en zeker niet in ons land, waar nog zoveel te verbeteren is in deze sectoren.
In het nederland waar de onderste laag en middenklasse steeds ongezonder leeft, steeds meer blootgesteld wordt aan snelwegen, steeds afgetakeldere zorg voorgeschoteld krijgt... en een land waar scholen een postcodebeleid voerenquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, want we wonen niet in de VS of Brazilie, we wonen in Nederland
ik zeg: emigreer!quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In het nederland waar de onderste laag en middenklasse steeds ongezonder leeft, steeds meer blootgesteld wordt aan snelwegen, steeds afgetakeldere zorg voorgeschoteld krijgt... en een land waar scholen een postcodebeleid voeren
Dus uiteindelijk wordt Nederland sterker omdat de onderste twee lagen verdwijnen? Darwin glimlachtquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In het nederland waar de onderste laag en middenklasse steeds ongezonder leeft, steeds meer blootgesteld wordt aan snelwegen, steeds afgetakeldere zorg voorgeschoteld krijgt... en een land waar scholen een postcodebeleid voeren
Efficiëntie bereik je niet door mensen uit te sluiten van zorg en of onderwijsquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:50 schreef Northside het volgende:
Bezuinigen doe je wat mij betreft net zo goed op zorg of onderwijs. Als het daar efficienter kan, dan is het natuurlijk onzin om eraf te blijven "omdat het zorg en onderwijs zijn!".
Vraag me af hoe jij aan een studieschuld van 30,000¤ komt met het huidige collegegeld. De enige studenten die ik ken met zo'n schuld zijn de mensen die hun hele studie maximaal bijgeleend hebben. Een normale student met een bijbaan en de nodige inzet heeft misschien een schuld van 10k, en dat is ruim geschat.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:47 schreef Ra-z het volgende:
Zit je dan je dan als arbeidersjongen, je eerste baantje, met meer dan 30 0000 euro schuld. Iedereen heeft daarna ook de 'eerlijke' kans om een hypotheek te nemen voor zijn huis ofnie?
Met zo'n constructie begin je als iemand zonder rijke ouders met een ENORME achterstand. Dat de kwaliteit omhoog moet in het onderwijs ben ik met je eens. Maar je moet het wel toegankelijk houden, voor iedereen. Zeker als je een kennis economie wil blijven/zijn/worden
Dat doen ze dus ook niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:53 schreef Ra-z het volgende:
Efficiëntie bereik je niet door mensen uit te sluiten van zorg en of onderwijs
jezus wat kinderachtigquote:
50 jaar geleden was het allemaal beter he.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
een sociaal-darwinist hier...quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk wordt Nederland sterker omdat de onderste twee lagen verdwijnen? Darwin glimlacht
ik meen het anders wel: als alles zo kut is en blijft, waarom niet naar een land gaan waar je het wel met het beleid eens bent? Is dat er eigenlijk wel, een land met een beleid waar iedereen het mee eens kan zijn?quote:
als de onderste laag uit de mensen die niet willen werken bestaat: prima, die kosten alleen maar geldquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
een sociaal-darwinist hier...
blegggh, gadver
zo dachten ze in de 19e eeuw ook ja. laat de onderste laag verdwijnen.
Ja, maar waarom niet? Als Nederland verdoemd is en je zo teleurgesteld bent in je medelanders, waarom vertrek je dan niet naar een plek waar het allemaal beter geregeld is? In zo'n linkse heilstaat als Venezuela willen ze je vast wel hebben hoor? Wat heb je nog met Nederland eigenlijk?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:57 schreef Klopkoek het volgende:
jezus wat kinderachtig
Je vergeet echter de gunstige voorwaarden. Zo wil de VVD een sociaal leenstelsel waarin staat dat je na afstuderen in 25 jaar de lening kunt terug betalen tegen een lage rente en inkomensafhankelijk bekeken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:47 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Zit je dan je dan als arbeidersjongen, je eerste baantje, met meer dan 30 0000 euro schuld. Iedereen heeft daarna ook de 'eerlijke' kans om een hypotheek te nemen voor zijn huis ofnie?
Met zo'n constructie begin je als iemand zonder rijke ouders met een ENORME achterstand. Dat de kwaliteit omhoog moet in het onderwijs ben ik met je eens. Maar je moet het wel toegankelijk houden, voor iedereen. Zeker als je een kennis economie wil blijven/zijn/worden
Dat is inderdaad de natte droom van elke VVD'er.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
een sociaal-darwinist hier...
blegggh, gadver
zo dachten ze in de 19e eeuw ook ja. laat de onderste laag verdwijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |