abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:44:34 #251
137079 Chowi
Lonerism.
pi_82276101
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Dan leen je. En als je dan hard studeert en je goed inzet krijg je een mooie baan waarmee je die lening op een paar jaartjes terug hebt betaald.
Neemt nog niet weg dat dat het voor iemand uit een arbeidersgezin minder aantrekkelijk maakt om door te gaan studeren vanwege het geld. Want als je ouders mee kunnen en willen betalen aan je studie is dat een stuk makkelijker, toch? Ookal is het een voorschot, hier hoef je geen rente over te betalen. .

Ze moeten gewoon met hun tengels van het onderwijs afblijven. Bezuinigen doe je niet op zorg of onderwijs, en zeker niet in ons land, waar nog zoveel te verbeteren is in deze sectoren.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:46:49 #252
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_82276212
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:44 schreef Chowi het volgende:

[..]

Neemt nog niet weg dat dat het voor iemand uit een arbeidersgezin minder aantrekkelijk maakt om door te gaan studeren vanwege het geld. Want als je ouders mee kunnen en willen betalen aan je studie is dat een stuk makkelijker, toch? Ookal is het een voorschot, hier hoef je geen rente over te betalen. .

Ze moeten gewoon met hun tengels van het onderwijs afblijven. Bezuinigen doe je niet op zorg of onderwijs, en zeker niet in ons land, waar nog zoveel te verbeteren is in deze sectoren.
Er moet worden geïnvesteerd in de kwaliteit van het onderwijs, niet de kwantiteit!
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_82276252
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:40 schreef Katth het volgende:

[..]

Iedereen krijgt een gelijke kans om geld te lenen voor je studie.
Zit je dan je dan als arbeidersjongen, je eerste baantje, met meer dan 30 0000 euro schuld. Iedereen heeft daarna ook de 'eerlijke' kans om een hypotheek te nemen voor zijn huis ofnie?

Met zo'n constructie begin je als iemand zonder rijke ouders met een ENORME achterstand. Dat de kwaliteit omhoog moet in het onderwijs ben ik met je eens. Maar je moet het wel toegankelijk houden, voor iedereen. Zeker als je een kennis economie wil blijven/zijn/worden
pi_82276257
quote:

[..]

Neemt nog niet weg dat dat het voor iemand uit een arbeidersgezin minder aantrekkelijk maakt om door te gaan studeren vanwege het geld. Want als je ouders mee kunnen en willen betalen aan je studie is dat een stuk makkelijker, toch?
het leven is niet makkelijk en dat moeten mensen maar 's in gaan zien
Ja doei.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:47:48 #255
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82276270
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nogmaals: harde werkers en mensen met motivatie komen overal vind ik, ook met een lening in plaats van een gift.
En dat jij daar anders over denkt, dat mag maar ik blijf ook bij mijn mening

let's agree to disagree
Ga je dit ook zeggen tegen negers uit de Bronx? Tegen brazilianen in de favela's?

Ja, gelijke kansen zul je nooit krijgen maar je hebt wel een bepaalde basis waarmee je dat flink bevordert en vergroot. Ik noem iets:
- Een veilig, degelijk dak boven je hoofd.
- Een minimumnorm aan rust en luchtkwaliteit
- Degelijk en toegankelijk onderwijs (wordt nu met voeten getreden, zie de segregatie)
- Gezond en betaalbaar voedsel
- Niet overstelpt worden met commercieele pulp en onzin zoals dat het wel mee valt met het roken

Er komt een moment dat elke euro extra te weinig oplevert, dat is waar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82276296
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:46 schreef Katth het volgende:

[..]

Er moet worden geïnvesteerd in de kwaliteit van het onderwijs, niet de kwantiteit!
En het geld dat de student dan dus betaalt, betaalt hij voor het onderwijs, voor de kwaliteit ervan. Er wordt dan ook niet bezuinigd op onderwijs, maar op 'weldoenerij'
Ja doei.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:48:36 #257
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82276315
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:46 schreef Katth het volgende:

[..]

Ja, dit typeert de liberaal: onderwijs ontoegankelijk maken. Verzwegen wordt dat nederland al helemaal niet zoveel hoger opgeleiden kent in vergelijking met het buitenland.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82276319
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ga je dit ook zeggen tegen negers uit de Bronx? Tegen brazilianen in de favela's?
Nee, want we wonen niet in de VS of Brazilie, we wonen in Nederland
Ja doei.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:49:09 #259
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82276340
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Topics met klopkoek erin kan je nauwelijks een discussie noemen. Hij blijft maar dreinen en met rapportjes gooien die in zijn ogen de absolute waarheid vertegenwoordigen. Als je daar andere cijfers tegenover zet zijn die natuurlijk bij elkaar gelogen, want "wij van wc eend" of "het rechtse complot". Inhoudelijk reageren wordt zo wel erg vervelend, dus vat ik het tegenwoordig allemaal samen met .
ga toch weg
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82276425
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

ga toch weg
nou ja, jij vindt wel dat andere partijen (wat stem je zelf eigenlijk?) wel een goed programma hebben, en zodra je noemt dat in deze de VVD datzelfde punt ook op de agenda heeft staan, wordt er ineens gegooid met 'ja, dat zijn maar mooie praatjes.'

Hoe weet je zo zeker dat jouw partij/de andere partij dit WEL waar zal maken?

Juist, dat weet je NIET, omdat het coalitieafhankelijk is van wat er gebeurd met de partijprogramma's
Iedereen stemt dus op de partij waarvan hij/zij denkt dat deze de standpunten waar hij/zij achter staat zoveel mogelijk zal VERDEDIGEN, want je kunt nooit voorspellen wat er daadwerkelijk doorheen zal komen en wat niet
Ja doei.
pi_82276428
quote:

Ik zie nog steeds geen echte problemen voor arme mensen om het onderwijs te volgen dat ze graag willen volgen. Ja, dan heb je na je opleiding een schuld van een paar duizend euro, als dat nou de grootste hindernis is...

Bezuinigen doe je wat mij betreft net zo goed op zorg of onderwijs. Als het daar efficienter kan, dan is het natuurlijk onzin om eraf te blijven "omdat het zorg en onderwijs zijn!".
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:51:39 #262
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82276467
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, want we wonen niet in de VS of Brazilie, we wonen in Nederland
In het nederland waar de onderste laag en middenklasse steeds ongezonder leeft, steeds meer blootgesteld wordt aan snelwegen, steeds afgetakeldere zorg voorgeschoteld krijgt... en een land waar scholen een postcodebeleid voeren
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82276504
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In het nederland waar de onderste laag en middenklasse steeds ongezonder leeft, steeds meer blootgesteld wordt aan snelwegen, steeds afgetakeldere zorg voorgeschoteld krijgt... en een land waar scholen een postcodebeleid voeren
ik zeg: emigreer!
Ja doei.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:52:49 #264
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_82276532
quote:

[..]

Dus uiteindelijk wordt Nederland sterker omdat de onderste twee lagen verdwijnen? Darwin glimlacht
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_82276549
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:50 schreef Northside het volgende:

Bezuinigen doe je wat mij betreft net zo goed op zorg of onderwijs. Als het daar efficienter kan, dan is het natuurlijk onzin om eraf te blijven "omdat het zorg en onderwijs zijn!".
Efficiëntie bereik je niet door mensen uit te sluiten van zorg en of onderwijs
pi_82276574
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:47 schreef Ra-z het volgende:
Zit je dan je dan als arbeidersjongen, je eerste baantje, met meer dan 30 0000 euro schuld. Iedereen heeft daarna ook de 'eerlijke' kans om een hypotheek te nemen voor zijn huis ofnie?

Met zo'n constructie begin je als iemand zonder rijke ouders met een ENORME achterstand. Dat de kwaliteit omhoog moet in het onderwijs ben ik met je eens. Maar je moet het wel toegankelijk houden, voor iedereen. Zeker als je een kennis economie wil blijven/zijn/worden
Vraag me af hoe jij aan een studieschuld van 30,000¤ komt met het huidige collegegeld. De enige studenten die ik ken met zo'n schuld zijn de mensen die hun hele studie maximaal bijgeleend hebben. Een normale student met een bijbaan en de nodige inzet heeft misschien een schuld van 10k, en dat is ruim geschat.

Nou, dan moet je 10,000¤ terugbetalen, wat een ENORME achterstand is dat zeg. Boehoe.
Ja, ik generaliseer.
pi_82276591
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:53 schreef Ra-z het volgende:
Efficiëntie bereik je niet door mensen uit te sluiten van zorg en of onderwijs
Dat doen ze dus ook niet.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:57:00 #268
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82276709
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik zeg: emigreer!
jezus wat kinderachtig
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82276724
quote:
50 jaar geleden was het allemaal beter he.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:57:40 #270
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82276736
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dus uiteindelijk wordt Nederland sterker omdat de onderste twee lagen verdwijnen? Darwin glimlacht
een sociaal-darwinist hier...

blegggh, gadver

zo dachten ze in de 19e eeuw ook ja. laat de onderste laag verdwijnen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82276748
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

jezus wat kinderachtig
ik meen het anders wel: als alles zo kut is en blijft, waarom niet naar een land gaan waar je het wel met het beleid eens bent? Is dat er eigenlijk wel, een land met een beleid waar iedereen het mee eens kan zijn?
Ja doei.
pi_82276772
quote:

[..]

blegggh, gadver

als de onderste laag uit de mensen die niet willen werken bestaat: prima, die kosten alleen maar geld
Ja doei.
pi_82276796
quote:
jezus wat kinderachtig
Ja, maar waarom niet? Als Nederland verdoemd is en je zo teleurgesteld bent in je medelanders, waarom vertrek je dan niet naar een plek waar het allemaal beter geregeld is? In zo'n linkse heilstaat als Venezuela willen ze je vast wel hebben hoor? Wat heb je nog met Nederland eigenlijk?
Ja, ik generaliseer.
pi_82276860
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:47 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Je vergeet echter de gunstige voorwaarden. Zo wil de VVD een sociaal leenstelsel waarin staat dat je na afstuderen in 25 jaar de lening kunt terug betalen tegen een lage rente en inkomensafhankelijk bekeken.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_82276888
quote:

[..]

blegggh, gadver

Dat is inderdaad de natte droom van elke VVD'er.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')