abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82212742
Beste mensen,

Het baart me zorgen dat de VVD zo hoog staat in de peilingen. Volgens mij weten veel mensen niet waar deze partij voor staat... Mocht de VVD werkelijk de grooste worden, dan zal de minima en ernstig onder lijden met alle gevolgen vandien... Ik zit wegens mijn autisme in de Wajong en ik ben een beetje bang voor de plannen van de VVD.. .
Mijn stem zal overigens gaan naar de PvdA.. De PvdA is tenminste een sociale partij voor iedereen.., en niet alleen voor de midden tot hoge inkomens zoals de VVD.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChefAli op 01-06-2010 22:29:40 ]
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:24:13 #2
291300 Fapperdefap
Bekend van TV.
pi_82212853
Je bent autist en je stem gaat naar de PvdA. Begrijpelijk, rationeel en logisch nadenken is moeilijk voor je.

Graag nodig ik je uit in Ik ga VVD stemmen

Verdere edit omdat je waarschijnlijk toch niet klikt:
Jij als wajong-uitkeringstrekker bent gewoon prima in staat om te werken. Autisme is een ontwikkelingsstoornis, geen afgehakt been. Dus gewoon werken met je luie donder. Wil je dat niet, dan ga je lekker PvdAllochtoon stemmen. Nederland naar de afgrond
You know what you want but you get what you said that you know you've always said that you wanted instead.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:24:36 #3
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_82212885
Ja inderdaad.
VVD steelt van de armen, en geeft het aan de rijken.
Roemer
Henk, Ingrid, Ali en Fatima betalen voor de onzin van de VVD en PVV
pi_82213020
Maar met PVDA werken al die mensen die meer dan 12 jaar gestudeerd hebben en hun kennis beschikbaar stellen voor de maatschappij voor de 'bijstandmoeders'
Met vlagen ben ik geniaal, maar nu is het windstil.
pi_82213159
VVD is prima op hun HRA standpunt en Teeven na. 2 hele belangrijke redenen om geen VVD te stemmen.
pi_82213189
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:23 schreef ChefAli het volgende:
Beste mensen,

Het baart me zorgen dat de VVD zo hoog staat in de peilingen. Volgens mij weten veel mensen niet waar deze partij voor staat... Mocht de VVD werkelijk de grooste worden, dan zal de minima en ernstig onder lijden met alle gevolgen vandien... Ik zit wegens mijn autisme in de Wajong en ik ben een beetje bang voor de plannen van de VVD.. .
Mijn stem zal overigens gaan naar de PvdA.. De PvdaA is tenminste een sociale partij voor iedereen.., en niet alleen voor de midden tot hoge inkomens zoals de VVD.
Wees maar gerust en vooral niet bang.
De VVD zal niet aan je centjes komen, als je echt niet KAN werken dan zal alles gewoon zo blijven, maar kan je wel maar ben je te dom of te lui.... ja dan zal je het wel merken.

De PvdA is niet voor iedereen zo goed, voor hardwerkende mensen die iets van hun leven willen maken en daarvan ook willen genieten is deze partij niet zo prima. Gevolg men zal niet meer gemotiveerd worden om er iets van te maken.

Ik hoop je onrust iets te hebben weggenomen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:29:24 #7
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_82213203
Mensen die beweren dat de PvdA een allochtonenpartij is
Links
Rechts
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:31:21 #8
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_82213311
VVD gaat dus écht niet alleen aan het geld van de uitkeringstrekkers zitten, ook aan het geld van mensen die écht niet kunnen werken.
VVD steelt van de armen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:35:22 #9
291300 Fapperdefap
Bekend van TV.
pi_82213573
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:31 schreef henrydg het volgende:
VVD gaat dus écht niet alleen aan het geld van de uitkeringstrekkers zitten, ook aan het geld van mensen die écht niet kunnen werken.
VVD steelt van de armen.
Jij was 15, dus jij hebt nog helemaal geen stemrecht.
You know what you want but you get what you said that you know you've always said that you wanted instead.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:38:40 #10
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_82213774
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:31 schreef henrydg het volgende:
VVD steelt van de armen.
Bewijs? Liefst fotografisch.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_82213966
Partij van de Armen.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_82214049
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:24 schreef Fapperdefap het volgende:
Je bent autist en je stem gaat naar de PvdA. Begrijpelijk, rationeel en logisch nadenken is moeilijk voor je.

Jij als wajong-uitkeringstrekker bent gewoon prima in staat om te werken. Autisme is een ontwikkelingsstoornis, geen afgehakt been. Dus gewoon werken met je luie donder. Wil je dat niet, dan ga je lekker PvdAllochtoon stemmen. Nederland naar de afgrond
Doe niet zo kortzichtig, jij weet niets van mijn situatie af . Autisten nemen ze trouwens niet zo snel aan, zeker niet in deze tijd. Daar komt niet bij dat werken met een deel Wajong-uitkering niet loont.. Wajongers gaan er zelfs op achteruit...

Ik vind het triest dat je de PvdA als een partij voor alleen allochtonen bestempeld. De PvdA is er voor iedereen, of je nou zwart of blank, arm of rijk, moslim of niet gelovige bent.. Dat is nou het mooie en sociale aan deze partij .
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:47:20 #13
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_82214314
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:45 schreef ChefAli het volgende:

[..]

Mismakend figuur dat je er bent.. Ik hoop dat een moderator je ongepaste bericht verwijderd.
Ik hoop dat je gaat werken en dat de Wajong wordt afgeschaft/anders opgezet. Je gaat maar fulltime bollenpellen, kratjes stapelen of handdoeken vouwen. Ideaal werk voor autisten, heerlijk gestructureerd en je mag alles op grootte sorteren.
The remedy is the experience.
pi_82214911
Echt arbeidsongeschikt ben je pas als je de gehele dag op je bed moet liggen en écht maar dan ook écht niets kan. Het gekke is dat deze mensen juist heel graag zouden willen werken.
pi_82215110
Ga werken.

Met autisme kun je best nog iets, je bent geen persoon met het syndroom van Down ofzo. Ga in een wasstraat auto's wassen, ga kranten lopen, folders, whatever.

Ben blij dat de virtuele grootste partij je ogen opent en je bent terecht bang.
pi_82215293
Toch triest dat de bezuinigen nu hier over gaan terwijl de veroorzakers van deze crisis geen nacht wakker vanwege geldzorgen
pi_82215319
Schopje VKZ gedaan.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_82215389
quote:
Ik zit wegens mijn autisme in de Wajong en ik ben een beetje bang voor de plannen van de VVD.. .
Misschien eens tijd om de Wajong stop te zetten en iets te gaan doen ipv uitkering trekken? Ik begrijp best dat het niet voor iedereen even makkelijk is hoor, maar als ik jou zo hoor dan maak je het er zelf naar.
pi_82215393
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:24 schreef Fapperdefap het volgende:

kneus!
Nothing to see here, carry on
pi_82215453
quote:
Beste mensen,

Mijn stem zal overigens gaan naar de PvdA.. De PvdA is tenminste een sociale partij voor iedereen.., en niet alleen voor de midden tot hoge inkomens zoals de VVD.
Mhuahahaaaa, de duivelse VVD gaat je naar een werkkamp ergens in Friesland sturen jongen! Werken zal je!

Bang voor de vvd... kom op zeg. Dat is al net zo sneu als dat vrouwmens hier op Fok die betoogde dat kindertjes zouden gaan scheefgroeien vanwege slechte voeding als de VVD aan de macht zou komen.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 23:08:00 #21
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82215576
En nog weer een VVD topic

Het verschil tussen een VVDer en alles ter linkerzijde is dat wij niet bang zijn als links aan de macht komt en ook dat gewoon dragen dat terwijl wij weten dat de VVDers onder links het meest zullen moeten gaan betalen. Ook dan iz het bij een VVDer schouders eronder en gaan. Links schijt nu 7 balen stront misschien moeten ze straks ook ineens aan het werk en schouders eronder enzo.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 23:08:33 #22
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_82215616
Ik ben ook autistisch.
Daarom heb ik een baan gekozen waarbij ik veel met auto's moet doen.
Werkt super.

VVD ga ik overigens niet stemmen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 1 juni 2010 @ 23:09:22 #23
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_82215664
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:08 schreef GizartFRL het volgende:
Ik ben ook autistisch.
Werkt super.

VVD ga ik overigens niet stemmen.
goed bezig
The remedy is the experience.
pi_82216002
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:29 schreef cumcumber het volgende:

[..]

Wees maar gerust en vooral niet bang.
De VVD zal niet aan je centjes komen, als je echt niet KAN werken dan zal alles gewoon zo blijven, maar kan je wel maar ben je te dom of te lui.... ja dan zal je het wel merken.

De PvdA is niet voor iedereen zo goed, voor hardwerkende mensen die iets van hun leven willen maken en daarvan ook willen genieten is deze partij niet zo prima. Gevolg men zal niet meer gemotiveerd worden om er iets van te maken.

Ik hoop je onrust iets te hebben weggenomen.
Je hebt gelijk man; de PvdA is slecht voor hardwerkende ondernemers. Al die Nederlanders die nu nog veel geld bezitten moeten straks hun villa's verkopen en in een doos gaan wonen. Nee, dan kun je beter VVD stemmen. Die laat enkel de onderlaag in een doos wonen.

Jij stemt zeker geen VVD. Domme mensen moeten immers niet op Rutte en consorte stemmen. Dat zeg je immers zelf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 1 juni 2010 @ 23:14:47 #25
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_82216018
quote:
Ik zit in de Wajong
Luie donder, ga eens aan het werk met aanstellerij en blijf met je jatten van mijn geld af!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82216781
Bang zijn voor partijen...
AJAX AMSTERDAM!
  woensdag 2 juni 2010 @ 00:17:54 #27
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_82218889
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:42 schreef ChefAli het volgende:

[..]

Doe niet zo kortzichtig, jij weet niets van mijn situatie af . Autisten nemen ze trouwens niet zo snel aan, zeker niet in deze tijd. Daar komt niet bij dat werken met een deel Wajong-uitkering niet loont.. Wajongers gaan er zelfs op achteruit...

Ik vind het triest dat je de PvdA als een partij voor alleen allochtonen bestempeld. De PvdA is er voor iedereen, of je nou zwart of blank, arm of rijk, moslim of niet gelovige bent.. Dat is nou het mooie en sociale aan deze partij .
quote:
Te veel jongeren raken verstrikt in een uitkeringstraject. De VVD wil daarom de Wet werk en bijstand (Wwb), de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wet Wajong), de Wet investeren in jongeren (WIJ) en de Wet sociale werkvoorziening (Wsw) samenvoegen en bij gemeenten neerleggen. Zo kunnen gemeenten erop toezien dat iedere jongere een bijdrage levert aan de samenleving. Veel jongeren worden in de visie van de VVD te snel afgeschreven, terwijl er in veel situaties passend werk is. Aangezien veel jongeren met ontwikkelingsstoornissen en -achterstanden in de Wajong stromen en daarmee een groot risico lopen tot hun pensioen arbeidsgehandicapt te zijn, wil de VVD een aantal verplichte herkeuringsmomenten invoeren. Jongeren met een Wajong-uitkering van wie duidelijk is dat zij nooit aan het arbeidsproces zullen kunnen deelnemen (bijvoorbeeld jongeren met een zwaar downsyndroom), worden niet opgenomen in de verplichte herkeuringsmomenten. De lange wachtlijsten in de sociale werkvoorziening kunnen deels worden weggewerkt door cao´s aan te passen, zodat minder mensen aanspraak hoeven te maken op de Wsw.
Dat samen met andere initiatieven op het gebied van arbeidstimulering zoals een verhoging van de arbeidskorting zouden ervoor moeten zorgen dat werk ook voor jou gaat lonen.

Maar als je liever op een partij stemt die tegen je zegt:"Je bent zielig en kan niks, ga maar lekker in een hoekje zitten huilen, dan zorgen wij wel voor je" dan een partij die zegt:"Ook jij bent van waarde en als jij je ervoor in zet dan helpen we je".
  woensdag 2 juni 2010 @ 00:22:11 #28
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82219031
quote:
Beste mensen,

Jij bent typisch een geval die bij de VVD nog een kans krijgt terwijl de PvdA je al heeft afgeschreven.
pi_82219127
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:08 schreef GizartFRL het volgende:
Ik ben ook autistisch.
Ik ben racistisch.
Daarom heb ik een baan gekozen waarbij ik veel met raspatat moet doen.
pi_82219226
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 14:22 schreef ChefAli het volgende:
Beste Fokkers,

Ik ben een 53-jarige Marokkaan. Ik heb jaren geleden de stap genomen om van Marokko naar Nederland te verhuizen omdat ik hele mooie verhalen over dit land heb gehoord in Marokko. Nederland scheen een paradijs te zijn. etc etc etc
Dat heb je mooi geregeld Ali, met 53 in de Wa-jong.
Leg eens uit
pi_82219359
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:22 schreef marky het volgende:

[..]

Jij bent typisch een geval die bij de VVD nog een kans krijgt terwijl de PvdA je al heeft afgeschreven.
Precies, het is maar waar je voor wilt kiezen. Ik heb liever een partij die er vertrouwen in heeft dat ik wat toe kan voegen aan de maatschappij, in dit geval de VVD, dan een partij die mij liever op de bank ziet zitten. De VVD is een partij voor mensen die positief naar de toekomst willen kijken en vertrouwen hebben in hun kunnen.
pi_82219583
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat heb je mooi geregeld Ali, met 53 in de Wa-jong.
Leg eens uit
TS is een autist én een leugenaar?
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 2 juni 2010 @ 00:49:30 #33
36461 Joppy
geen colaboy
pi_82219891
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt gelijk man; de PvdA is slecht voor hardwerkende ondernemers. Al die Nederlanders die nu nog veel geld bezitten moeten straks hun villa's verkopen en in een doos gaan wonen. Nee, dan kun je beter VVD stemmen. Die laat enkel de onderlaag in een doos wonen.

Jij stemt zeker geen VVD. Domme mensen moeten immers niet op Rutte en consorte stemmen. Dat zeg je immers zelf.
Boehoe, de hardwerkende ondernemer heeft een groot huis bij elkaar gespaard. Ik ben te lui om hard te werken en woon in een doos, daarom moeten anderen die wel hard werken ook maar in een doos wonen

Maar ff serieus, waarom zouden hardwerkende ondernemers niet in een villa mogen wonen? Ze investeren in hun onderneming en werken er hard voor om het tot een succes te maken. Immers, als het mis gaat hebben zij geen ww om terug te vallen. Ondernemers zijn de ruggengraat van de samenleving, zonder ondernemingen ook werknemers. Als zij door de inkomsten uit hun onderneming voldoende worden beloond en zij daar zin in hebben, dan moeten ze toch gewoon in een villa kunnen wonen.

En wat betreft de WA-Jong, ik zie in mijn omgeving dat jongeren erg makkelijk richting een uitkering worden gepraat. Jongen, wellicht niet het grootste licht op aarde, maar wel een harde werker en doet zijn werk goed. Hij kon totaal niet meekomen op school, hij heeft daar de capaciteiten niet voor en het grootste deel van de vakken op school hebben niks te maken met het werk dat hij leuk vindt. Vanwege zijn resultaten werd hem sterk aangeraden een WA-jong uitkering aan te gaan vragen. Hij heeft dat geweigerd, want hij kan en wil werken.

Nu komt deze jongen uit een familie waar werken de norm is, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat er milieus zijn waar dergelijke jongeren niet worden gestimuleerd om te werken. Wat dan zou betekenen dat er grote groepen jongeren die WA-jong in gaan, terwijl ze gewoon kunnen werken voor hun geld.

En er is genoeg werk te vinden voor deze groep. Er komen hele volksstammen uit Oost-Europa om relatief simpel werk te doen, waarom zouden Nederlanders dat werk niet kunnen doen?
Let the beat control your body!
  woensdag 2 juni 2010 @ 00:51:44 #34
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_82219952
Ook de VVD zal moeten samenwerken in een coalitie. Dus die scherpe randjes gaan er echt wel af.

Geen enkele partij in Nederland kan ooit zijn hele partij uitvoeren.
pi_82219996
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:39 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

TS is een autist én een leugenaar?
of gewoon schizofreen
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_82220913
quote:
Het baart me zorgen dat de VVD zo hoog staat in de peilingen. Volgens mij weten veel mensen niet waar deze partij voor staat... Mocht de VVD werkelijk de grootste worden, dan zal de minima er ernstig onder lijden met alle gevolgen vandien... Ik zit wegens mijn autisme in de Wajong en ik ben een beetje bang voor de plannen van de VVD.. .
De VVD is helemaal niet zo goed voor de middeninkomens als je denkt. De VVD paait kiezers met instandhouding van de hypotheekrenteaftrek, maar de manier waarop de VVD verder bezuinigt, raakt niet alleen de laagste, maar ook de middeninkomens; en hard ook.

Of als je geen video wilt kijken en een wat minder partijdige bron wilt:
http://basjacobs.wordpres(...)inkomens-het-hardst/
  woensdag 2 juni 2010 @ 02:07:33 #37
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82221009
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 01:51 schreef Boldface het volgende:

[..]

De VVD is helemaal niet zo goed voor de middeninkomens als je denkt. De VVD paait kiezers met instandhouding van de hypotheekrenteaftrek, maar de manier waarop de VVD verder bezuinigt, raakt niet alleen de laagste, maar ook de middeninkomens; en hard ook.

Dat is ook weer zo'n PvdA-truc, vanaf welk bedrag ben je geen middeninkomen meer bij die partij? 30.000 bruto ofzo?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_82222046
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 02:07 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo'n PvdA-truc, vanaf welk bedrag ben je geen middeninkomen meer bij die partij? 30.000 bruto ofzo?
Dat je toch zeker op 2-3 keer modaal moet zitten om er bij de VVD een beetje op vooruit te gaan is toch wel algemeen bekend? En dan zit je gewoon bovenmodaal. VVD heeft nu eenmaal geen plannen die goed zijn voor de lage en middeninkomens.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:34:52 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82222285
Volgens de VVD hoor je met 90k per jaar nog bij de middeninkomens. Las ik laatst nog in de Elsevier. Alles beneden de 100k behoort tot de middeninkomens zei een VVD kamerlid. De elsevier was het daar roerend mee eens gezien de toonzetting van het artikeltje
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:40:07 #40
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82222381
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat je toch zeker op 2-3 keer modaal moet zitten om er bij de VVD een beetje op vooruit te gaan is toch wel algemeen bekend? En dan zit je gewoon bovenmodaal. VVD heeft nu eenmaal geen plannen die goed zijn voor de lage en middeninkomens.
Dat is onzin. De PvdA hanteerd al jaren het divies dat een middeninkomen alles is net boven het minimum. Dat is natuurlijk geen middeninkomen. Een middeninkomen is een inkomen tussen de 25000 en de 70000 euro.
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:41:20 #41
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82222404
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:34 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens de VVD hoor je met 90k per jaar nog bij de middeninkomens. Las ik laatst nog in de Elsevier. Alles beneden de 100k behoort tot de middeninkomens zei een VVD kamerlid. De elsevier was het daar roerend mee eens gezien de toonzetting van het artikeltje
Tussen de 70 en 100 k zijn de hogere middeninkomens
pi_82222422
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:40 schreef marky het volgende:

[..]

Dat is onzin. De PvdA hanteerd al jaren het divies dat een middeninkomen alles is net boven het minimum. Dat is natuurlijk geen middeninkomen. Een middeninkomen is een inkomen tussen de 25000 en de 70000 euro.
Dan klopt het nog steeds wat ik zeg. De VVD heeft een programma dat alleen gunstig is vanaf 2-3 keer modaal. De lagere en middeninkomens komen er ongunstig uit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:43:27 #43
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82222440
Ga gewoon werken TS. Ook met autisme kun je gewoon asperges steken
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:44:50 #44
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82222466
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 01:51 schreef Boldface het volgende:

[..]

Overigens een prima staaltje bangmakerij van de PvdA. Ze verwijten het de VVD maar doen er zelf heel hard aan mee. Zolang het zonder concrete cijfers is van waar tot waar en wie er onder vallen is het allemaal verkiezingsretoriek die nergens op gestoeld is.

Het enige waar we van uit kunnen gaan is dat alle boven de 30k bij de PvdA een sterke schouder is die meer moet bijdrage en dat bij de VVD het lage inkomen beneden de 25k ligt.
pi_82222467
Eerst was het de PVV, nu de VVD.
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:47:16 #46
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82222521
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:41 schreef marky het volgende:

[..]

Tussen de 70 en 100 k zijn de hogere middeninkomens
De top 2,5% van de bevolking heb je het dan over
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:47:44 #47
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82222529
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan klopt het nog steeds wat ik zeg. De VVD heeft een programma dat alleen gunstig is vanaf 2-3 keer modaal. De lagere en middeninkomens komen er ongunstig uit.
Nee hoor dat klopt niet bij de VVD heb je voordeel vanaf de 30k omdat je dan al meer profijt hebt van de belastingverlaging. 30k is gewoon modaal.
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:48:27 #48
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82222541
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De top 2,5% van de bevolking heb je het dan over
De top zit boven de 100k
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:49:08 #49
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82222556
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:43 schreef MikeyMo het volgende:
Ga gewoon werken TS. Ook met autisme kun je gewoon asperges steken
Wat een beschamende opmerking. Dit is nu waarom ik VVD'ers haat. Ikzelf heb ook autisme. En de grap is dat velen van hen gewoon kunnen werken met wat aanpassing en ondersteuning. Maar dat is wat de VVD keihard af straft, ook als je zelf er moeite voor wilt doen en uit je hok wilt komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:50:49 #50
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82222593
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:48 schreef marky het volgende:

[..]

De top zit boven de 100k
Je verzint gewoon ter plekke je eigen normen. Je verzint ook ter plekke dat voor de PvdA alles boven het minimumloon een middeninkomen is. Kijk maar op het CBS. Met 70k of meer zit je bij de top 2,5% van Nederland. Das dus echt geen middeninkomen meer. Nee, ook niet het salaris van een DSB commisaris, daar heb je dan weer hartstikke gelijk in.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:53:13 #51
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82222650
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een beschamende opmerking. Dit is nu waarom ik VVD'ers haat. Ikzelf heb ook autisme. En de grap is dat velen van hen gewoon kunnen werken met wat aanpassing en ondersteuning. Maar dat is wat de VVD keihard af straft, ook als je zelf er moeite voor wilt doen en uit je hok wilt komen.
Ah, nou dat verklaart je postgedrag

Dat is nou net mijn idee; dat TS gewoon kan werken. Sterker nog, volgens mij las ik laatst een artikel dat autisten in bepaalde sectoren juist erg gewild zijn.

De VVD straft werkenden niet af, het straft luie flikkers die niet van hun uitkeringssofa afkomen af

Maar goed, wel lullig dat je geen hoge pet op hebt van aspergestekers... "Dit is nu waarom ik aanhangers van uitkeringspartijen haat."
[..]
pi_82222682
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:42 schreef ChefAli het volgende:

[..]

ChefAli, zou je willen werken als dat wel zou lonen?

Veel mensen gaan op de VVD gaan stemmen omdat die maatregelen voorstaan waarbij het wel zou lonen om uit die uitkering te komen en te gaan werken. Dan ga je er dus op vooruit in paats van achteruit als je een baantje krijgt.

Andere (meer linkse partijen) zullen je altijd als een zielig geval beschouwen, en je het liefst in die uitkering houden. Vind je dat sociaal tegenover jezelf, en tegenover anderen die jouw uitkering betalen?
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:55:22 #53
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82222694
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:53 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ah, nou dat verklaart je postgedrag

Dat is nou net mijn idee; dat TS gewoon kan werken. Sterker nog, volgens mij las ik laatst een artikel dat autisten in bepaalde sectoren juist erg gewild zijn.

De VVD straft werkenden niet af, het straft luie flikkers die niet van hun uitkeringssofa afkomen af
De VVD creëert een gevangenis. Iedereen die uit de gevangenis wilt komen wordt afgestraft. Dat hoort bij een conservatieve partij, stabiliteit in de hierarchie en grote hierarchische verschillen. Het naarbeneden meppen van (tijdelijk) ongefortuneerden hoort daarbij.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:58:20 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82222770
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

ChefAli, zou je willen werken als dat wel zou lonen?

Veel mensen gaan op de VVD gaan stemmen omdat die maatregelen voorstaan waarbij het wel zou lonen om uit die uitkering te komen en te gaan werken. Dan ga je er dus op vooruit in paats van achteruit als je een baantje krijgt.

Andere (meer linkse partijen) zullen je altijd als een zielig geval beschouwen, en je het liefst in die uitkering houden. Vind je dat sociaal tegenover jezelf, en tegenover anderen die jouw uitkering betalen?
De VVD heeft het voor elkaar gekregen dat Wajongers van elke verdiende euro 50 cent moeten af staan naar de staatskas. Had van de VVD nog veel meer moeten zijn.

De maatregelen van de VVD vergroten de armoedeval omdat ze allerlei toeslagen afbouwen maar voor de laagste inkomens op peil houden (maar die laagste inkomens worden dan weer op andere manieren gepakt, echter, de armoedeval blijft en wordt groter).

De linkse partijen streven traditioneel maximale werkgelegenheid na. Partij van de Arbeid heet niet voor niets zo. Alleen dan inderdaad niet door middel van de knuppel erover.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:59:21 #55
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82222794
Gast wat lul je nou

Als jij gewoon werkt is er niets aan de hand. De VVD is tegen het onbeperkt handje ophouden bij vadertje staat. Prima. We hebben een goed sociaal vangnet, maar dat mag er wel eens wat meer op gericht zijn dat werken beloond wordt.
[..]
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:02:31 #56
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82222864
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:59 schreef MikeyMo het volgende:
Gast wat lul je nou

Als jij gewoon werkt is er niets aan de hand. De VVD is tegen het onbeperkt handje ophouden bij vadertje staat. Prima. We hebben een goed sociaal vangnet, maar dat mag er wel eens wat meer op gericht zijn dat werken beloond wordt.
Dit roepen ze al 30 jaar. Het blijft bij deze loze woorden. Ik maak concreet waarom de VVD een asociale partij is die niets van doen heeft met het begeleiden van mensen naar een fatsoenlijke baan. Meer het slaan/meppen van mensen naar een vernederende baan.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:02:39 #57
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82222868
Wajong, ook zo'n aanfluiting.

Echt, als je ziet wat daar in rondloopt. Zodra je een labeltje van de dokter heb gekregen als adhd, autisme e.d. gaat men er maar vanuit dat je niets meer kunt. Ik ken ze vanuit mijn omgeving; kunnen wel de hele dag achter hun computer zitten te internetten, maar bijvoorbeeld een zittend beroep doen waar ze voor betaald worden kan dan niet... "ja ik ben niet voor niets afgekeurd"

Flikker op, ga in een callcenter werken ofzo.
[..]
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:04:18 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82222907
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:02 schreef MikeyMo het volgende:
Wajong, ook zo'n aanfluiting.

Echt, als je ziet wat daar in rondloopt. Zodra je een labeltje van de dokter heb gekregen als adhd, autisme e.d. gaat men er maar vanuit dat je niets meer kunt. Ik ken ze vanuit mijn omgeving; kunnen wel de hele dag achter hun computer zitten te internetten, maar bijvoorbeeld een zittend beroep doen waar ze voor betaald worden kan dan niet... "ja ik ben niet voor niets afgekeurd"

Flikker op, ga in een callcenter werken ofzo.
Met een verstandelijke handicap. Je bent niet goed snik. Superieur wanend mens
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82222949
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit roepen ze al 30 jaar. Het blijft bij deze loze woorden. Ik maak concreet waarom de VVD een asociale partij is die niets van doen heeft met het begeleiden van mensen naar een fatsoenlijke baan. Meer het slaan/meppen van mensen naar een vernederende baan.
Kan je een paar voorbeelden noemen van een fatsoenlijke baan en een paar voorbeelden van een vernederende baan?
Melkert banen en dat soort zaken tellen natuurlijk niet mee, dat zijn gewoon uitkeringen die anders heten.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:06:53 #60
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82222978
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dus wel de hele dag thuis kunnen internetten, chatten, hyven... maar niet bij McDonalds een hamburger kunnen flippen of ene telefoon opnemen. Moet jij eens zien hoe goed ze in ene kunnen werken als je hun inkomsten afsnijdt.

Die instelling van jou is de kanker in deze maatschappij. Ik zeg: tijd voor chemo!
[..]
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 09:07:28 #61
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82222996
Ik stem links, want ik ben geld genoeg. Kan mij dat verdomme of het midden-inkomen van Jan met de Pet er op vooruit of achteruit gaat. Zolang mijn geld maar naar de moeders in de bijstand gaat en niet naar Jan met de Pet ben ik al een tevreden mens.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:08:07 #62
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_82223013
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Asociaal bestaat niet.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:08:56 #63
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82223029
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:08 schreef Katth het volgende:

[..]

Asociaal bestaat niet.
Ja dat wordt de volgende newspeak van de VVD. dat het niet bestaat
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:09:35 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82223044
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dus wel de hele dag thuis kunnen internetten, chatten, hyven... maar niet bij McDonalds een hamburger kunnen flippen of ene telefoon opnemen. Moet jij eens zien hoe goed ze in ene kunnen werken als je hun inkomsten afsnijdt.

Die instelling van jou is de kanker in deze maatschappij. Ik zeg: tijd voor chemo!
Tering wat ben jij beledigend. Krijg zelf kanker. De chemo is helaas te duur tegenwoordig in een tijd dat er bezuinigd moet worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82223046
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik stem links, want ik ben geld genoeg. Kan mij dat verdomme of het midden-inkomen van Jan met de Pet er op vooruit of achteruit gaat. Zolang mijn geld maar naar de moeders in de bijstand gaat en niet naar Jan met de Pet ben ik al een tevreden mens.
En anderen stemmen rechts omdat ze dat juist niet willen. Story of our lives denk ik dan maar.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:10:28 #66
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82223067
Asociaal is het wanneer je je handje ophoudt bij vadertje staat en dus indirect bij de werkende mens wanneer dat zelfde handje ook prima arbeid zou kunnen verrichten
[..]
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:10:59 #67
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82223077
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En anderen stemmen rechts omdat ze dat juist niet willen. Story of our lives denk ik dan maar.
Story of our lives

Met 30 jaar achtereen economisch liberaal beleid
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:11:02 #68
130412 Katth
pi_82223079
quote:

[..]

Ik ken genoeg voorbeelden in mijn directe omgeving van mensen met een verstandelijke handicap die niets liever doen dan naar hun werk gaan! Voor hun is werk niet alleen werk, maar dat zijn ook hun sociale contacten. Mensen met een handicap stimuleren om vooral niets te doen en ze lekker opsluiten in huis... joepie!
pi_82223085
quote:

[..]

Nou ja, ADHD een verstandelijke handicap noemen gaat nogal ver. Het is hoogstens een karakter eigenschap die wat minder positief uitvalt maar waar zeker zeker wel goed mee valt te leven en te werken.
pi_82223086
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:17 schreef Tweek het volgende:

[..]

[..]

Dat samen met andere initiatieven op het gebied van arbeidstimulering zoals een verhoging van de arbeidskorting zouden ervoor moeten zorgen dat werk ook voor jou gaat lonen.

Maar als je liever op een partij stemt die tegen je zegt:"Je bent zielig en kan niks, ga maar lekker in een hoekje zitten huilen, dan zorgen wij wel voor je" dan een partij die zegt:"Ook jij bent van waarde en als jij je ervoor in zet dan helpen we je".

een van de redenen waarom ik VVD stem

Met zielig DOEN kom je nergens werken zul je, al is het 2 dagen in de week in een gaarkeuken
Ja doei.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:11:30 #71
130412 Katth
pi_82223090
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja dat wordt de volgende newspeak van de VVD. dat het niet bestaat
Positief of negatief, het is en blijft sociaal gedrag.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:11:41 #72
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82223096
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:10 schreef MikeyMo het volgende:
Asociaal is het wanneer je je handje ophoudt bij vadertje staat en dus indirect bij de werkende mens wanneer dat zelfde handje ook prima arbeid zou kunnen verrichten
Zolang ik nog stemrecht heb zal ik jou soort mensen bestrijden!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82223109
Maarre KlopKoek, is het niet juist asociaal om die mensen weg te zetten als niksnutten in plaats van ze te stimuleren het beste bij zichzelf naar boven te halen?
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 09:12:30 #74
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82223114
quote:
En als je als slager je eigen handje per ongeluk door de vleesmolen haalt? Dan moet je een eenarmige bandiet worden? Als je voor kortzichtigheid een uitkering kon krijgen had jij ook een topinkomen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:12:35 #75
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82223116
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ja, ADHD een verstandelijke handicap noemen gaat nogal ver. Het is hoogstens een karakter eigenschap die wat minder positief uitvalt maar waar zeker zeker wel goed mee valt te leven en te werken.
Met ondersteuning ja. Die de VVD met hun conservatief-liberale ideologie het liefst helemaal wil afschaffen. Zoals in de VS
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82223119
quote:
Ja doei.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:13:18 #77
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82223129
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:12 schreef Scorpie het volgende:
Maarre KlopKoek, is het niet juist asociaal om die mensen weg te zetten als niksnutten in plaats van ze te stimuleren het beste bij zichzelf naar boven te halen?
Ja.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82223141
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Met ondersteuning ja. Die de VVD met hun conservatief-liberale ideologie het liefst helemaal wil afschaffen. Zoals in de VS
Nou, dat zou dan een verborgen agendapunt van ze zijn, want wat ik uit hun verkiezingen haal is dat ze zoveel mogelijk mensen dingen willen laten doen die ze nog wel kunnen ipv ze te laten zitten niks doen.
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 09:15:13 #79
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82223181
Als iedereen die kan werken zijn handje niet meer open mag houden dan wens ik bij dezen de studenten veel succes met het combineren van een werkweek van veertig uur en daarnaast een studie. Dan houd je alleen de letteren, psychologie en de rechtenstudenten over, want de rest is echt werken.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:16:56 #80
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82223231
Werken is asociaal, slecht voor mens en samenleving en dodelijk. In plaats van meer mensen die ellende aan te doen moeten we juist zorgen dat we minder werkende mensen nodig hebben,om uiteindelijk naar een werkloze samenleving te gaan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82223243
ik ben, als Letterenstudent, dan ook voor het omzetten naar een lening van de stufi.
Wellicht dat mensen dan ook maar 's na gaan denken op 't moment dat ze een studie kiezen en/of volgen... en zich bezig gaan houden met de kwaliteit van het onderwijs waar ze ZELF voor betalen...

Ik vind het iig het proberen waard, zelfs ik nog steeds een beta-studie had gedaan
Ja doei.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:17:52 #82
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82223252
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, dat zou dan een verborgen agendapunt van ze zijn, want wat ik uit hun verkiezingen haal is dat ze zoveel mogelijk mensen dingen willen laten doen die ze nog wel kunnen ipv ze te laten zitten niks doen.
Dat wil geen enkele partij. Maar de VVD weet altijd de rafelranden van het stelsel uit te vergroten. Weet altijd met een verontwaardigd toontje te zeggen "anderen hoesten het geld op en zij ontvangen alleen maar". Op een gegeven moment wordt dat droog water en brood.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:18:50 #83
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82223279
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:12 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En als je als slager je eigen handje per ongeluk door de vleesmolen haalt? Dan moet je een eenarmige bandiet worden? Als je voor kortzichtigheid een uitkering kon krijgen had jij ook een topinkomen.
ik heb het niet over daadwerkelijk gehandicapten. Ik heb het over al die modekwaaltjes die mensen gebruiken om maar afgekeurd te raken.

Het is niet dat ik zwaar gehandicapten aan hetw erk schop... het zijn die klagers die wel kunnen klussen, internetten en weet ik niet wat niet allemaal maar zgn ongeschikt zijn voor betaalde arbeid. En dat terwijl ik hier om me heen ook echte gehandicapten zie met beperkingen die wel aan het werk zijn, al is het maar op een sociale werkplaats.

Laatst bij 1 Vandaag een vrouw zonder armen; is nu een journalist en doet alles met haar voeten, zelfs schrijven. Zo ook een zo'n vrouwelijke PvdA minister. Ondanks haar handicap wel een toppositie.

En daar heb ik respect voor en als dat soort mensen kennelijk een betaalde baan kunnen hebben dan ga je mij niet wijsmaken dat iederee die nu een wajong heeft zo hulpeloos is als jij ze neerzet
[..]
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 09:18:57 #84
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82223285
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben, als Letterenstudent, dan ook voor het omzetten naar een lening van de stufi.
Wellicht dat mensen dan ook maar 's na gaan denken op 't moment dat ze een studie kiezen en/of volgen... en zich bezig gaan houden met de kwaliteit van het onderwijs waar ze ZELF voor betalen...

Ik vind het iig het proberen waard, zelfs ik nog steeds een beta-studie had gedaan
Dan ben je net op tijd door de mazen van het collegegeld verhogen geglipt.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:19:06 #85
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82223290
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:17 schreef motorbloempje het volgende:

Ook zo'n achterhaald standpunt. De uitval is zeker niet veel lager in de VS of het Verenigd Koninkrijk (enig land in de EU waar de collegegelden nog hoger zijn). Maarja, dan betaalt de staat het niet nee.... Indirect natuurlijk wel door verspild potentieel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:20:06 #86
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82223309
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik heb het niet over daadwerkelijk gehandicapten. Ik heb het over al die modekwaaltjes die mensen gebruiken om maar afgekeurd te raken.

Het is niet dat ik zwaar gehandicapten aan hetw erk schop... het zijn die klagers die wel kunnen klussen, internetten en weet ik niet wat niet allemaal maar zgn ongeschikt zijn voor betaalde arbeid. En dat terwijl ik hier om me heen ook echte gehandicapten zie met beperkingen die wel aan het werk zijn, al is het maar op een sociale werkplaats.

Laatst bij 1 Vandaag een vrouw zonder armen; is nu een journalist en doet alles met haar voeten, zelfs schrijven. Zo ook een zo'n vrouwelijke PvdA minister. Ondanks haar handicap wel een toppositie.

En daar heb ik respect voor en als dat soort mensen kennelijk een betaalde baan kunnen hebben dan ga je mij niet wijsmaken dat iederee die nu een wajong heeft zo hulpeloos is als jij ze neerzet
Wat op de sociale werkplaatsen gebeurt is één grote schande. God verhoedde dat ik daar nooit terecht kom. Geprivatiseerde boevenbende is dat.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:21:29 #87
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82223341
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Robin van Persie is een topvoetballer, dus alle voetballers kunnen net zo goed en waardevol worden als hij. Kunnen ze dat niet dan zijn het waardeloze mensen die nog geen blik waardig zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82223358
Ik weet zeker dat ik als ik over enkele jaren naar de UK ga, waar ik 10.000GBP neer mag tellen voor een 1 jarige master, ik alles uit de kast zal halen om die (als het even kan cum laude) te halen. Gewoon omdat je geen tweede kans hebt met zulke prijzen.

In Nederland is men verwend, alles wordt maar betaald, van studie tot 'ach ik ben zo zielig en kan niet werken'...

Mijn ouders schijnen genoeg te verdienen, maar kunnen mij niet in mijn studie steunen op financieel gebied, dus heb flink bij moeten lenen, maar dat had ik ook gedaan als mijn ouders het WEL konden betalen, aangezien ik vind dat je vanaf je 18e maar lekker onafhankelijk moet worden en voor je eigen toekomst moet gaan werken werken ja, en dat is voor vele linkse rakkers teveel van het goede

Dus probeer het hier maar eens, het zelf betalen van de studie. Werkt het niet, dan draaien we 't weer terug, maar niet geschoten is altijd mis
Ja doei.
pi_82223385
Als ik een moslim was zou ik wel serieus bang voor de PVV en hun kansloze stemmers zijn, die geweld, beledigingen en bedreigingen goedkeuren tegen moslims.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:23:21 #90
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82223388
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet zeker dat ik als ik over enkele jaren naar de UK ga, waar ik 10.000GBP neer mag tellen voor een 1 jarige master, ik alles uit de kast zal halen om die (als het even kan cum laude) te halen. Gewoon omdat je geen tweede kans hebt met zulke prijzen.

In Nederland is men verwend, alles wordt maar betaald, van studie tot 'ach ik ben zo zielig en kan niet werken'...

Mijn ouders schijnen genoeg te verdienen, maar kunnen mij niet in mijn studie steunen op financieel gebied, dus heb flink bij moeten lenen, maar dat had ik ook gedaan als mijn ouders het WEL konden betalen, aangezien ik vind dat je vanaf je 18e maar lekker onafhankelijk moet worden en voor je eigen toekomst moet gaan werken werken ja, en dat is voor vele linkse rakkers teveel van het goede

Dus probeer het hier maar eens, het zelf betalen van de studie. Werkt het niet, dan draaien we 't weer terug, maar niet geschoten is altijd mis
"Dan draaien we het weer terug"....
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82223415
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

"Dan draaien we het weer terug"....
Over een jaar of 10 wel eerst de kans geven natuurlijk
Ja doei.
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 09:27:10 #92
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82223482
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Over een jaar of 10 wel eerst de kans geven natuurlijk
Want het terugdraaien van reeds gemaakte regelingen is een appel ende een eitje natuurlijk! Net als de vele 'tijdelijke' belastingen die we nog steeds hebben!
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:27:15 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82223486
Ah een haattopic, nou ik heb hem gelezen, en dat filmpje van Job is pure propaganda voor de VVD
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_82223523
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:27 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Want het terugdraaien van reeds gemaakte regelingen is een appel ende een eitje natuurlijk! Net als de vele 'tijdelijke' belastingen die we nog steeds hebben!
Heb nooit gezegd dat 't makkelijk zou zijn
Ja doei.
pi_82223552
Klopkoek, kan je nog even vertellen wat voor jou fatsoenlijke en vernederende banen zijn waar TS heen zou kunnen gaan? Zie Bang voor de VVD
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:32:30 #96
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82223638
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:29 schreef Wokkel het volgende:
Klopkoek, kan je nog even vertellen wat voor jou fatsoenlijke en vernederende banen zijn waar TS heen zou kunnen gaan? Zie Bang voor de VVD
we zijn er al achter dat sociale werkplaatsen georganiseerde boevenbendes zijn
[..]
pi_82223659
Ik vind het beeld dat de VVD van zichzelf gecreeerd heeft in de media niet eerlijk. En een heleboel mensen trappen er in. De VVD is een partij van de elite en voor de elite, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. En dan kunnen ze het draaien nu alsof dat niet zo is, maar dat is dus niet waar.
Alle gewone mensen tot dik modaal gaan er gewoon op achteruit bij de VVD. Via allerlei maatregelen van huur omhoog tot eigen bijdrage omhoog.

Daarnaast moet wel de JSF aangeschaft worden, willen ze niets aan de HRA doen (kost 11 milajrd per jaar), doen ze niets aan de files en willen ze meer geld naar defensie, bankbonussen niet aanpakkken en banken zelf ook niet enz. enz.
Nou, 't spijt me: dat zijn toch echt dingen waar op bezuinigd kan worden en dan heb je je miljarden al binnen en dan zou de rest wel hervormd moeten worden, maar hoeft het echt niet ten koste te gaan van het inkomen van de gewone mensen.

Probleem momenteel is beeld-vorming, al zal nog moeten blijken op 9 juni of dat gelukt is. Ze doen het gelikt allemaal en hebben het geluk dat Rutte een goed debater LIJKT, in werkelijkheid zijn al al veel van zijn one-liners onderuit gehaald, maar onderwijl heeft hij bij een aantal mensen zijn punt al gemaakt (ten onrechte dus).

Datgene dat de VVD voorstaat wat betreft de economie, vind ik ook onjuist: allerlei economen geven aan dat je het prille herstel niet in de kiem moet smoren. Dat is in de dertiger jaren gebeurd en totaal mis gegaan. De VVD met zijn puur en alleen bezuinigen in 4 jaar, doet dat wel. Nou, niks banen erbij hoor: bij de VVD treedt er banenverleis op en komen ze er pas na jaren tot 2040 enigszins bij, Maar zelfs dat is de vraag, want je komt in een negatieve spiraal: als wij allemaal minder uit kunnen geven, minder kunnen consumeren, minder uit kunnen gaan enz, enz. dan gaat het ene na het andere bedrijfje, kroegje enz enz. failliet, meer werklozen dus.

Maar goed, waar het werkelijk allemaal om gaat kun je niet in debatten horen, veel te korte statements, zijn werkelijke analyses voor nodig en hopelijk verdiepen heel veel Nederlanders zich echt in allerlei zaken.

Mij lijkt dat D66 veel beter is als je liberaal wilt stemmen en sterk op die vrijheid en eigen verantwoordelijkheid zit. En D66 wil echt hervormen ook: onderwijs, woonmarkt. Dat heeft ook perspectief voor de toekomst. Ik vind het ook minder een ratten-partij (hiermee verwijs ik naar het boek "Hoe word ik een rat", dus het is een minder erg woord dan het lijkt). Gevaarlijke uitspraak die ik nu doe, weet ik, maar zo is het voor mij, dus laat het dan maar bij mij.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:35:45 #98
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82223723
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:33 schreef Rosite het volgende:
Ik vind het beeld dat de VVD van zichzelf gecreeerd heeft in de media niet eerlijk. En een heleboel mensen trappen er in. De VVD is een partij van de elite en voor de elite, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. En dan kunnen ze het draaien nu alsof dat niet zo is, maar dat is dus niet waar.
Alle gewone mensen tot dik modaal gaan er gewoon op achteruit bij de VVD. Via allerlei maatregelen van huur omhoog tot eigen bijdrage omhoog.

Daarnaast moet wel de JSF aangeschaft worden, willen ze niets aan de HRA doen (kost 11 milajrd per jaar), doen ze niets aan de files en willen ze meer geld naar defensie, bankbonussen niet aanpakkken en banken zelf ook niet enz. enz.
Nou, 't spijt me: dat zijn toch echt dingen waar op bezuinigd kan worden en dan heb je je miljarden al binnen en dan zou de rest wel hervormd moeten worden, maar hoeft het echt niet ten koste te gaan van het inkomen van de gewone mensen.

Probleem momenteel is beeld-vorming, al zal nog moeten blijken op 9 juni of dat gelukt is. Ze doen het gelikt allemaal en hebben het geluk dat Rutte een goed deabter LIJKT, in werkelijkheid zijn al al veel van zijn one-liners onderuit gehaald, maar onderwijl heeft hij bij een aantal mensen zijn punt al gemaakt.

Datgene dat de VVD voostaat wat betreft de economie, vind ik ook onjuist: allerlei economen geven aan dat je het prille herstel niet in de kiem moet smoren. Dat is in de dertiger jaren gebeurd en totaal mis gegaan. De VVD met zijn puur en alleen bezuinigen in 4 jaar, doet dat wel. Nou, niks banen erbij hoor: bij de VVD treedt er banenverleis op en komen ze er pas na jaren tot 2040 enigszins bij, Maar zelfs dat is de vraag, want je komt in een negatieve spiraal: als wij allemaal minder uit kunnen geven, minder kunnen consumeren, minder uit kunnen gaan enz, enz. dan gaat het ene na het andere bedrijfje, kroegje enz enz. failliet, meer werklozen dus.

Maar goed, waar het werkelijk allemaal om gaat kun je niet in debatten horen, veel te korte statements, zijn werkelijke analyses voor nodig en hopelijk verdiepen heel veel Nederlanders zich echt ander in allerlei zaken.

Mij lijkt dat D66 veel beter is als je liberaal wilt stemmen en sterk op die vrijheid en eigen verantwoordelijkheid zit. En D66 wil echt hervormen ook: onderwijs, woonmarkt. Dat heeft ook perspectief voor de toekomst. Ik vind het ook minder een ratten-partij (hiermee verwijs ik naar het boek "Hoe word ik een rat", dus het is een minder erg woord dan het ijkt). Gevaarlijke uitspraak die ik nu doe, weet ik, maar zo is het voor mij, dus laat het dan maar bij mij.
Ik vind het zo zonde dat je een eerlijk betoog weer zo de das omdoet. Elke keer gooi je je eigen glazen in. Doe dat je dat ook zo op je opleiding?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_82223779
Ik snap wat je bedoelt Erik, en toch zet ik het er bij. Politiek heeft ook met vertrouwen te maken.
En: dingen door kunnen prikken.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:41:03 #100
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82223850
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:38 schreef Rosite het volgende:
Ik snap wat je bedoelt Erik, en toch zet ik het er bij. Politiek heeft ook met vertrouwen te maken.
En: dingen door kunnen prikken.

Tja, dat geldt eigenlijk voor alle partijen. De vraag die ik mij stel is bij welke groep ik mij het meest thuis zou voelen, en waarvan ik het meeste verwacht dat ze een consistent beleid gaan voeren. D66 zie ik dat niet doen.
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')