Ah, nou dat verklaart je postgedragquote:Op woensdag 2 juni 2010 08:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een beschamende opmerking. Dit is nu waarom ik VVD'ers haat. Ikzelf heb ook autisme. En de grap is dat velen van hen gewoon kunnen werken met wat aanpassing en ondersteuning. Maar dat is wat de VVD keihard af straft, ook als je zelf er moeite voor wilt doen en uit je hok wilt komen.
ChefAli, zou je willen werken als dat wel zou lonen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:42 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Doe niet zo kortzichtig, jij weet niets van mijn situatie af. Autisten nemen ze trouwens niet zo snel aan, zeker niet in deze tijd. Daar komt niet bij dat werken met een deel Wajong-uitkering niet loont.. Wajongers gaan er zelfs op achteruit...
De VVD creëert een gevangenis. Iedereen die uit de gevangenis wilt komen wordt afgestraft. Dat hoort bij een conservatieve partij, stabiliteit in de hierarchie en grote hierarchische verschillen. Het naarbeneden meppen van (tijdelijk) ongefortuneerden hoort daarbij.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ah, nou dat verklaart je postgedrag
Dat is nou net mijn idee; dat TS gewoon kan werken. Sterker nog, volgens mij las ik laatst een artikel dat autisten in bepaalde sectoren juist erg gewild zijn.
De VVD straft werkenden niet af, het straft luie flikkers die niet van hun uitkeringssofa afkomen af
De VVD heeft het voor elkaar gekregen dat Wajongers van elke verdiende euro 50 cent moeten af staan naar de staatskas. Had van de VVD nog veel meer moeten zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
ChefAli, zou je willen werken als dat wel zou lonen?
Veel mensen gaan op de VVD gaan stemmen omdat die maatregelen voorstaan waarbij het wel zou lonen om uit die uitkering te komen en te gaan werken. Dan ga je er dus op vooruit in paats van achteruit als je een baantje krijgt.
Andere (meer linkse partijen) zullen je altijd als een zielig geval beschouwen, en je het liefst in die uitkering houden. Vind je dat sociaal tegenover jezelf, en tegenover anderen die jouw uitkering betalen?
Dit roepen ze al 30 jaar. Het blijft bij deze loze woorden. Ik maak concreet waarom de VVD een asociale partij is die niets van doen heeft met het begeleiden van mensen naar een fatsoenlijke baan. Meer het slaan/meppen van mensen naar een vernederende baan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:59 schreef MikeyMo het volgende:
Gast wat lul je nou
Als jij gewoon werkt is er niets aan de hand. De VVD is tegen het onbeperkt handje ophouden bij vadertje staat. Prima. We hebben een goed sociaal vangnet, maar dat mag er wel eens wat meer op gericht zijn dat werken beloond wordt.
Met een verstandelijke handicap. Je bent niet goed snik. Superieur wanend mensquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:02 schreef MikeyMo het volgende:
Wajong, ook zo'n aanfluiting.
Echt, als je ziet wat daar in rondloopt. Zodra je een labeltje van de dokter heb gekregen als adhd, autisme e.d. gaat men er maar vanuit dat je niets meer kunt. Ik ken ze vanuit mijn omgeving; kunnen wel de hele dag achter hun computer zitten te internetten, maar bijvoorbeeld een zittend beroep doen waar ze voor betaald worden kan dan niet... "ja ik ben niet voor niets afgekeurd"
Flikker op, ga in een callcenter werken ofzo.
Kan je een paar voorbeelden noemen van een fatsoenlijke baan en een paar voorbeelden van een vernederende baan?quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit roepen ze al 30 jaar. Het blijft bij deze loze woorden. Ik maak concreet waarom de VVD een asociale partij is die niets van doen heeft met het begeleiden van mensen naar een fatsoenlijke baan. Meer het slaan/meppen van mensen naar een vernederende baan.
Dus wel de hele dag thuis kunnen internetten, chatten, hyven... maar niet bij McDonalds een hamburger kunnen flippen of ene telefoon opnemen. Moet jij eens zien hoe goed ze in ene kunnen werken als je hun inkomsten afsnijdt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met een verstandelijke handicap. Je bent niet goed snik. Superieur wanend mens
Asociaal bestaat niet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit roepen ze al 30 jaar. Het blijft bij deze loze woorden. Ik maak concreet waarom de VVD een asociale partij is die niets van doen heeft met het begeleiden van mensen naar een fatsoenlijke baan. Meer het slaan/meppen van mensen naar een vernederende baan.
Ja dat wordt de volgende newspeak van de VVD. dat het niet bestaatquote:
Tering wat ben jij beledigend. Krijg zelf kanker. De chemo is helaas te duur tegenwoordig in een tijd dat er bezuinigd moet worden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Dus wel de hele dag thuis kunnen internetten, chatten, hyven... maar niet bij McDonalds een hamburger kunnen flippen of ene telefoon opnemen. Moet jij eens zien hoe goed ze in ene kunnen werken als je hun inkomsten afsnijdt.
Die instelling van jou is de kanker in deze maatschappij. Ik zeg: tijd voor chemo!
En anderen stemmen rechts omdat ze dat juist niet willen. Story of our lives denk ik dan maar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik stem links, want ik ben geld genoeg. Kan mij dat verdomme of het midden-inkomen van Jan met de Pet er op vooruit of achteruit gaat. Zolang mijn geld maar naar de moeders in de bijstand gaat en niet naar Jan met de Pet ben ik al een tevreden mens.
Story of our livesquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En anderen stemmen rechts omdat ze dat juist niet willen. Story of our lives denk ik dan maar.
Ik ken genoeg voorbeelden in mijn directe omgeving van mensen met een verstandelijke handicap die niets liever doen dan naar hun werk gaan! Voor hun is werk niet alleen werk, maar dat zijn ook hun sociale contacten. Mensen met een handicap stimuleren om vooral niets te doen en ze lekker opsluiten in huis... joepie!quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou ja, ADHD een verstandelijke handicap noemen gaat nogal ver. Het is hoogstens een karakter eigenschap die wat minder positief uitvalt maar waar zeker zeker wel goed mee valt te leven en te werken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:17 schreef Tweek het volgende:
[..]
[..]
Dat samen met andere initiatieven op het gebied van arbeidstimulering zoals een verhoging van de arbeidskorting zouden ervoor moeten zorgen dat werk ook voor jou gaat lonen.
Maar als je liever op een partij stemt die tegen je zegt:"Je bent zielig en kan niks, ga maar lekker in een hoekje zitten huilen, dan zorgen wij wel voor je" dan een partij die zegt:"Ook jij bent van waarde en als jij je ervoor in zet dan helpen we je".
Positief of negatief, het is en blijft sociaal gedrag.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja dat wordt de volgende newspeak van de VVD. dat het niet bestaat
Zolang ik nog stemrecht heb zal ik jou soort mensen bestrijden!quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:10 schreef MikeyMo het volgende:
Asociaal is het wanneer je je handje ophoudt bij vadertje staat en dus indirect bij de werkende mens wanneer dat zelfde handje ook prima arbeid zou kunnen verrichten
En als je als slager je eigen handje per ongeluk door de vleesmolen haalt? Dan moet je een eenarmige bandiet worden? Als je voor kortzichtigheid een uitkering kon krijgen had jij ook een topinkomen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:10 schreef MikeyMo het volgende:
Asociaal is het wanneer je je handje ophoudt bij vadertje staat en dus indirect bij de werkende mens wanneer dat zelfde handje ook prima arbeid zou kunnen verrichten
Met ondersteuning ja. Die de VVD met hun conservatief-liberale ideologie het liefst helemaal wil afschaffen. Zoals in de VSquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, ADHD een verstandelijke handicap noemen gaat nogal ver. Het is hoogstens een karakter eigenschap die wat minder positief uitvalt maar waar zeker zeker wel goed mee valt te leven en te werken.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:10 schreef MikeyMo het volgende:
Ja.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:12 schreef Scorpie het volgende:
Maarre KlopKoek, is het niet juist asociaal om die mensen weg te zetten als niksnutten in plaats van ze te stimuleren het beste bij zichzelf naar boven te halen?
Nou, dat zou dan een verborgen agendapunt van ze zijn, want wat ik uit hun verkiezingen haal is dat ze zoveel mogelijk mensen dingen willen laten doen die ze nog wel kunnen ipv ze te laten zitten niks doen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met ondersteuning ja. Die de VVD met hun conservatief-liberale ideologie het liefst helemaal wil afschaffen. Zoals in de VS
Dat wil geen enkele partij. Maar de VVD weet altijd de rafelranden van het stelsel uit te vergroten. Weet altijd met een verontwaardigd toontje te zeggen "anderen hoesten het geld op en zij ontvangen alleen maar". Op een gegeven moment wordt dat droog water en brood.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, dat zou dan een verborgen agendapunt van ze zijn, want wat ik uit hun verkiezingen haal is dat ze zoveel mogelijk mensen dingen willen laten doen die ze nog wel kunnen ipv ze te laten zitten niks doen.
ik heb het niet over daadwerkelijk gehandicapten. Ik heb het over al die modekwaaltjes die mensen gebruiken om maar afgekeurd te raken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En als je als slager je eigen handje per ongeluk door de vleesmolen haalt? Dan moet je een eenarmige bandiet worden? Als je voor kortzichtigheid een uitkering kon krijgen had jij ook een topinkomen.
Dan ben je net op tijd door de mazen van het collegegeld verhogen geglipt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben, als Letterenstudent, dan ook voor het omzetten naar een lening van de stufi.
Wellicht dat mensen dan ook maar 's na gaan denken op 't moment dat ze een studie kiezen en/of volgen... en zich bezig gaan houden met de kwaliteit van het onderwijs waar ze ZELF voor betalen...
Ik vind het iig het proberen waard, zelfs ik nog steeds een beta-studie had gedaan
Ook zo'n achterhaald standpunt. De uitval is zeker niet veel lager in de VS of het Verenigd Koninkrijk (enig land in de EU waar de collegegelden nog hoger zijn). Maarja, dan betaalt de staat het niet nee.... Indirect natuurlijk wel door verspild potentieel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben, als Letterenstudent, dan ook voor het omzetten naar een lening van de stufi.
Wellicht dat mensen dan ook maar 's na gaan denken op 't moment dat ze een studie kiezen en/of volgen... en zich bezig gaan houden met de kwaliteit van het onderwijs waar ze ZELF voor betalen...
Ik vind het iig het proberen waard, zelfs ik nog steeds een beta-studie had gedaan
Wat op de sociale werkplaatsen gebeurt is één grote schande. God verhoedde dat ik daar nooit terecht kom. Geprivatiseerde boevenbende is dat.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik heb het niet over daadwerkelijk gehandicapten. Ik heb het over al die modekwaaltjes die mensen gebruiken om maar afgekeurd te raken.
Het is niet dat ik zwaar gehandicapten aan hetw erk schop... het zijn die klagers die wel kunnen klussen, internetten en weet ik niet wat niet allemaal maar zgn ongeschikt zijn voor betaalde arbeid. En dat terwijl ik hier om me heen ook echte gehandicapten zie met beperkingen die wel aan het werk zijn, al is het maar op een sociale werkplaats.
Laatst bij 1 Vandaag een vrouw zonder armen; is nu een journalist en doet alles met haar voeten, zelfs schrijven. Zo ook een zo'n vrouwelijke PvdA minister. Ondanks haar handicap wel een toppositie.
En daar heb ik respect voor en als dat soort mensen kennelijk een betaalde baan kunnen hebben dan ga je mij niet wijsmaken dat iederee die nu een wajong heeft zo hulpeloos is als jij ze neerzet
Robin van Persie is een topvoetballer, dus alle voetballers kunnen net zo goed en waardevol worden als hij. Kunnen ze dat niet dan zijn het waardeloze mensen die nog geen blik waardig zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik heb het niet over daadwerkelijk gehandicapten. Ik heb het over al die modekwaaltjes die mensen gebruiken om maar afgekeurd te raken.
Het is niet dat ik zwaar gehandicapten aan hetw erk schop... het zijn die klagers die wel kunnen klussen, internetten en weet ik niet wat niet allemaal maar zgn ongeschikt zijn voor betaalde arbeid. En dat terwijl ik hier om me heen ook echte gehandicapten zie met beperkingen die wel aan het werk zijn, al is het maar op een sociale werkplaats.
Laatst bij 1 Vandaag een vrouw zonder armen; is nu een journalist en doet alles met haar voeten, zelfs schrijven. Zo ook een zo'n vrouwelijke PvdA minister. Ondanks haar handicap wel een toppositie.
En daar heb ik respect voor en als dat soort mensen kennelijk een betaalde baan kunnen hebben dan ga je mij niet wijsmaken dat iederee die nu een wajong heeft zo hulpeloos is als jij ze neerzet
"Dan draaien we het weer terug"....quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet zeker dat ik als ik over enkele jaren naar de UK ga, waar ik 10.000GBP neer mag tellen voor een 1 jarige master, ik alles uit de kast zal halen om die (als het even kan cum laude) te halen. Gewoon omdat je geen tweede kans hebt met zulke prijzen.
In Nederland is men verwend, alles wordt maar betaald, van studie tot 'ach ik ben zo zielig en kan niet werken'...
Mijn ouders schijnen genoeg te verdienen, maar kunnen mij niet in mijn studie steunen op financieel gebied, dus heb flink bij moeten lenen, maar dat had ik ook gedaan als mijn ouders het WEL konden betalen, aangezien ik vind dat je vanaf je 18e maar lekker onafhankelijk moet worden en voor je eigen toekomst moet gaan werkenwerken ja, en dat is voor vele linkse rakkers teveel van het goede
Dus probeer het hier maar eens, het zelf betalen van de studie. Werkt het niet, dan draaien we 't weer terug, maar niet geschoten is altijd mis
Want het terugdraaien van reeds gemaakte regelingen is een appel ende een eitje natuurlijk! Net als de vele 'tijdelijke' belastingen die we nog steeds hebben!quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Over een jaar of 10wel eerst de kans geven natuurlijk
Heb nooit gezegd dat 't makkelijk zou zijnquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Want het terugdraaien van reeds gemaakte regelingen is een appel ende een eitje natuurlijk! Net als de vele 'tijdelijke' belastingen die we nog steeds hebben!
we zijn er al achter dat sociale werkplaatsen georganiseerde boevenbendes zijnquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:29 schreef Wokkel het volgende:
Klopkoek, kan je nog even vertellen wat voor jou fatsoenlijke en vernederende banen zijn waar TS heen zou kunnen gaan? Zie Bang voor de VVD
Ik vind het zo zonde dat je een eerlijk betoog weer zo de das omdoet. Elke keer gooi je je eigen glazen in. Doe dat je dat ook zo op je opleiding?quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:33 schreef Rosite het volgende:
Ik vind het beeld dat de VVD van zichzelf gecreeerd heeft in de media niet eerlijk. En een heleboel mensen trappen er in. De VVD is een partij van de elite en voor de elite, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. En dan kunnen ze het draaien nu alsof dat niet zo is, maar dat is dus niet waar.
Alle gewone mensen tot dik modaal gaan er gewoon op achteruit bij de VVD. Via allerlei maatregelen van huur omhoog tot eigen bijdrage omhoog.
Daarnaast moet wel de JSF aangeschaft worden, willen ze niets aan de HRA doen (kost 11 milajrd per jaar), doen ze niets aan de files en willen ze meer geld naar defensie, bankbonussen niet aanpakkken en banken zelf ook niet enz. enz.
Nou, 't spijt me: dat zijn toch echt dingen waar op bezuinigd kan worden en dan heb je je miljarden al binnen en dan zou de rest wel hervormd moeten worden, maar hoeft het echt niet ten koste te gaan van het inkomen van de gewone mensen.
Probleem momenteel is beeld-vorming, al zal nog moeten blijken op 9 juni of dat gelukt is. Ze doen het gelikt allemaal en hebben het geluk dat Rutte een goed deabter LIJKT, in werkelijkheid zijn al al veel van zijn one-liners onderuit gehaald, maar onderwijl heeft hij bij een aantal mensen zijn punt al gemaakt.
Datgene dat de VVD voostaat wat betreft de economie, vind ik ook onjuist: allerlei economen geven aan dat je het prille herstel niet in de kiem moet smoren. Dat is in de dertiger jaren gebeurd en totaal mis gegaan. De VVD met zijn puur en alleen bezuinigen in 4 jaar, doet dat wel. Nou, niks banen erbij hoor: bij de VVD treedt er banenverleis op en komen ze er pas na jaren tot 2040 enigszins bij, Maar zelfs dat is de vraag, want je komt in een negatieve spiraal: als wij allemaal minder uit kunnen geven, minder kunnen consumeren, minder uit kunnen gaan enz, enz. dan gaat het ene na het andere bedrijfje, kroegje enz enz. failliet, meer werklozen dus.
Maar goed, waar het werkelijk allemaal om gaat kun je niet in debatten horen, veel te korte statements, zijn werkelijke analyses voor nodig en hopelijk verdiepen heel veel Nederlanders zich echt ander in allerlei zaken.
Mij lijkt dat D66 veel beter is als je liberaal wilt stemmen en sterk op die vrijheid en eigen verantwoordelijkheid zit. En D66 wil echt hervormen ook: onderwijs, woonmarkt. Dat heeft ook perspectief voor de toekomst. Ik vind het ook minder een ratten-partij (hiermee verwijs ik naar het boek "Hoe word ik een rat", dus het is een minder erg woord dan het ijkt). Gevaarlijke uitspraak die ik nu doe, weet ik, maar zo is het voor mij, dus laat het dan maar bij mij.
Tja, dat geldt eigenlijk voor alle partijen. De vraag die ik mij stel is bij welke groep ik mij het meest thuis zou voelen, en waarvan ik het meeste verwacht dat ze een consistent beleid gaan voeren. D66 zie ik dat niet doen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:38 schreef Rosite het volgende:
Ik snap wat je bedoelt Erik, en toch zet ik het er bij. Politiek heeft ook met vertrouwen te maken.
En: dingen door kunnen prikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |