Beste Fokkers,
Ik ben een 53-jarige Marokkaan. Ik heb jaren geleden de stap genomen om van Marokko naar Nederland te verhuizen omdat ik hele mooie verhalen over dit land heb gehoord in Marokko. Nederland scheen een paradijs te zijn. Op het begin moest ik wel even wennen, maar ik had het al snel naar mijn zin in dit land, mede omdat ik een wijk woon met veel Marokkanen. De verhalen bleken te kloppen, Nederland was.. echt een tolerant, gastvrij en multicultureel land. Sinds de aanslagen in de Verenigde Staten is de tolerantie en gastvrijheid jegens moslims zo goed als weg. De joodse media, Geert Wilders en de Telegraaf zijn hier mede verantwoordelijk voor. Ze maken mensen bang voor moslims, en schilderen alle moslims af als terroristen, criminelen en nare mensen.
Wegens geloofsovertuiging draag ik islamitische kleding en heb ik een baard. Jaren geleden keken mensen me gewoon vriendelijk aan, tegenwoordig kijken veel mensen me vuil aan, en lopen sommige mensen zelfs met een boogje om me heen. Deze dingen doen me pijn... Ik hoop dat er dingen gaan veranderen in dit land, dit kan zo niet langer door gaan, anders ben ik bang dat het uit de hand gaat lopen..
1. Wat vinden jullie van deze situatie?
2. Wat moet er veranderen in dit land?