abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48532323
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 07:56 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat de overheid de gehandicapten tot een echte achterstandsgroep maakt.
Nee. De oorzaak is dat het BEDRIJFSLEVEN zet die groep op achterstand, door ze zwaar te discrimineren op de arbeidsmarkt (bedrijfleven zijn geldgoden, niet meer of minder). Het gevolg is dat overheid dus maatregelen moest nemen, om de vermeende nadelen te compenseren.
pi_48539389
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee. De oorzaak is dat het BEDRIJFSLEVEN zet die groep op achterstand, door ze zwaar te discrimineren op de arbeidsmarkt (bedrijfleven zijn geldgoden, niet meer of minder). Het gevolg is dat overheid dus maatregelen moest nemen, om de vermeende nadelen te compenseren.
Zucht er is niet zoiets als verkoop van arbeidsplaatsen, wel zoiets als het aanbieden van arbeid.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_48551949
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zucht er is niet zoiets als verkoop van arbeidsplaatsen, wel zoiets als het aanbieden van arbeid.
En het niet aanbieden van arbeid aan achtergestelde groepen door werkgevers. Discriminatie dus. Dat noopt de overheid tot ingrijpen en maatregelen te nemen, waar jij je zo tegen afzet.
pi_48555144
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En het niet aanbieden van arbeid aan achtergestelde groepen door werkgevers. Discriminatie dus. Dat noopt de overheid tot ingrijpen en maatregelen te nemen, waar jij je zo tegen afzet.
Dus je wilt beweren dat de overheid een positieve rol speelt ten aanzien het voorzien in arbeidsplaatsen voor zwakkeren in de samenleving? Op papier misschien wel, in de praktijk werkt het helaas niet. Grootste schande is bovendien dat de overheid zelf nummer 1 is op basis van discriminiatie van zwakkeren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 20 april 2007 @ 22:04:18 #130
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_48560280
quote:
Het is gelukkig een hele geruststelling dat die mensen iedere cent meer dan waard zijn.

Eigenlijk vind ik dat er maar een nationale feestdag ter ere van topmanagers moet komen.
Om te vieren dat Nederland voor een groot deel dankzij hen zo welvarend is.
Anders waren we allang afgezakt tot het niveau van Albanië, dus die mensen kunnen niet genoeg geëerd worden.

( )

[ Bericht 3% gewijzigd door rebel6 op 21-04-2007 19:12:57 (zinnetje klopte niet) ]
pi_48564615
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dus je wilt beweren dat de overheid een positieve rol speelt ten aanzien het voorzien in arbeidsplaatsen voor zwakkeren in de samenleving? Op papier misschien wel, in de praktijk werkt het helaas niet. Grootste schande is bovendien dat de overheid zelf nummer 1 is op basis van discriminiatie van zwakkeren.
Zou je hier meer onderbouwing voor willen geven? We gaan natuurlijk niet zomaar iets aannemen, alleen omdat raptorix het zegt.
pi_48568278
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dus je wilt beweren dat de overheid een positieve rol speelt ten aanzien het voorzien in arbeidsplaatsen voor zwakkeren in de samenleving?
Op papier misschien wel, in de praktijk werkt het helaas niet.
De overhheid heeft het risico op het aannemen van een arbeidsgehandicapte tot vrijwel 0 gereduceerd. Als deze (weer) ziek wordt, dan loopt werkgever veel minder risico dan met iemand zonder arbeidshandicap. Maar werkgevers verdommen het gewoon om hierin te verdiepen en denken maar aan een ding en dat is zovee mogelijk geld verdienen.

De maatschappij is zo ziek als het maar kan zijn, dat het slechts alleen door geld laat besturen. Ik heb het achterlijke systeem niet verzoonen. Ik zal wel dag prijzen als het op een goede dag wordt omgetrapt. Kapitalisme in de pure vorm is de dood in de pot.
quote:
Grootste schande is bovendien dat de overheid zelf nummer 1 is op basis van discriminiatie van zwakkeren.
Vertel? Voorbeeld?
pi_48568386
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 00:16 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Het is een gelukkig een hele geruststelling dat die mensen iedere cent meer dan waard zijn.
Alleen dit zinnetje al. (Eigen)waarde van mensen koppelen met geld of kapitaal .

Dit maakt mensen kapot.

Het klinkt bijna satanistisch.
  zondag 22 april 2007 @ 12:12:31 #135
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_48593266
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 08:23 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Oh dus het is onterecht dat zware fraude meer aandacht krijgt dan lichte fraude?
Lees het anders nog een keer want dat zeg ik niet.
Say your prayers
  zondag 22 april 2007 @ 12:15:17 #136
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_48593334
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 10:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik onderstreep dat een deel van die lui ziekelijk crimineel zijn, en dus het "goede" voorbeeld geven ........ Men denkt maar al te vaak dat die lui zo correct zijn, dus die extreme salarissen zullen dat dan wel ook zijn. Nou maar al te vaak niet dus.
Het onderzoek onderstreept op geen enkele manier dat de mensen aan de top qua fraudegedrag verschillen van de mensen die op een lager niveay werkzaam zijn. In het onderzoek is immers niet meegenomen dat zware fraude doorgaands niet te plegen is als je geen topfunctie hebt.
Say your prayers
pi_48594807
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 00:16 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Het is gelukkig een hele geruststelling dat die mensen iedere cent meer dan waard zijn.

Eigenlijk vind ik dat er maar een nationale feestdag ter ere van topmanagers moet komen.
Om te vieren dat Nederland voor een groot deel dankzij hen zo welvarend is.
Anders waren we allang afgezakt tot het niveau van Albanië, dus die mensen kunnen niet genoeg geëerd worden.
Spoel je je mond wel altijd, wanneer je weer eens onder het bureau vandaan kruipt van één van je leidinggevenden?
pi_48601227
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:06 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Spoel je je mond wel altijd, wanneer je weer eens onder het bureau vandaan kruipt van één van je leidinggevenden?
Wel eens van sarcasme gehoord?
pi_48601259
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:56 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wel eens van sarcasme gehoord?
Bedoelde je het juist sarcastisch tegenover die topmanagers en de voorstanders van het feit dat die zoveel verdienen? In dat geval neem ik mijn woorden terug en bied ik mijn excuses aan .
pi_48603031
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:57 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Bedoelde je het juist sarcastisch tegenover die topmanagers en de voorstanders van het feit dat die zoveel verdienen? In dat geval neem ik mijn woorden terug en bied ik mijn excuses aan .
Ok, aanvaard.

(je hebt m'n smilie in dat bericht blijkbaar over het hoofd gezien )
pi_48604908
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:15 schreef Sickie het volgende:

[..]

Het onderzoek onderstreept op geen enkele manier dat de mensen aan de top qua fraudegedrag verschillen van de mensen die op een lager niveay werkzaam zijn. In het onderzoek is immers niet meegenomen dat zware fraude doorgaands niet te plegen is als je geen topfunctie hebt.
De omvang van de fraude zal vaker veel groter zijn naarmate je hoger in de hiërarchie zit. Dat erken ik ook wel. Je hebt een goed punt dat het onderzoek daar geen rekening mee heeft gehouden. Laat onverlet dat die lui zich schuldig maken aan zwaarder crimineel gedrag. (net zo goed dat met 200 km/h met een Audi TT door de bebouwde kom racen veel zwaarder wordt bestraft dan met 95 km/h met een Fiat Panda; met het eerste delict ben je immers een veel grotere crimineel).

Die toplui worden meer betaald dan niet-toplui; er rust immers een grotere verantwoordelijkheid op hun schouders. Dat geldt ook vooral als het gaat om hun verantwoordelijkheid om zich niet in de verleiding te laten brengen als het gaat om crimineel gedrag. Crimineel gedrag is immers geen plicht. Ze hebben dus een vrijheid van keuze hierin.

Kortweg: iemand die met veel meer geld fraude weet te plegen, is dus ook veel crimineler. Dit staat dus los van de omstandigheden waarbinnen de mogelijkhden voor crimineel gedrag bestaan. De topfunctionaris heeft zelf de keuze om zich daar wel of niet schuldig aan te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 22-04-2007 17:28:36 ]
pi_48625907
Ik ben reuze benieuwd hoeveel miljoenen Rijkman ( ) Groenink gaat cashen. Schatting: mwoa : ¤ 14.000.000,- ?

pi_48636975
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben reuze benieuwd hoeveel miljoenen Rijkman ( ) Groenink gaat cashen. Schatting: mwoa : ¤ 14.000.000,- ?

[afbeelding]
De echte verdieners zijn de investment bankers in deze

Die slepen minimaal 70 Miljoen al weg aan fees zo blijkt nu
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_48637327
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:28 schreef axis303 het volgende:

[..]

De echte verdieners zijn de investment bankers in deze

Die slepen minimaal 70 Miljoen al weg aan fees zo blijkt nu
Hoeveel jaar moet jij daarvoor werken? Heb je dat al uitgerekend?
pi_48638595
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:38 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Hoeveel jaar moet jij daarvoor werken? Heb je dat al uitgerekend?
In de tijd dat ik onder meer stage liep bij een Investment Bank in NY waren fees als deze bij een grote M&A vrij gebruikelijk. Salaris is goed, maar prestatiebonussen in deze wereld is een groot goed. Het motiveert de werknemers om strak werk te leveren.

In London heb je een bankersdag elk jaar, zie je duizenden jonge werknemers stralend naar buiten komen omdat ze hun bonus krijgen. In 1 klap miljonair meestal. Geweldig om te zien.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_48639378
In Nederland is vooral het probleem dat alleen de topmanagers hoge bonussen krijgen. De rest niet en dat hebben we te danken aan de vakbond.
pi_48662353
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:04:53 #148
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_48664496
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:09 schreef axis303 het volgende:

[..]
In London heb je een bankersdag elk jaar, zie je duizenden jonge werknemers stralend naar buiten komen omdat ze hun bonus krijgen. In 1 klap miljonair meestal. Geweldig om te zien.
Mooie tijden ook voor de autodealers en kleding winkels in het hoogste segment
pi_48669483
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:09 schreef axis303 het volgende:

[..]

In de tijd dat ik onder meer stage liep bij een Investment Bank in NY waren fees als deze bij een grote M&A vrij gebruikelijk. Salaris is goed, maar prestatiebonussen in deze wereld is een groot goed. Het motiveert de werknemers om strak werk te leveren.
En een mooie nieuwe Mercedes als dank? Of is dat soms te min voor de heren?
quote:
Waar miljarden "verdiend" wordt kan inderdaad met miljoenen worden gesmeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door rebel6 op 24-04-2007 19:33:15 ]
pi_48674816
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:32 schreef Fastmatti het volgende:
In Nederland is vooral het probleem dat alleen de topmanagers hoge bonussen krijgen. De rest niet en dat hebben we te danken aan de vakbond.
Nee, dat is niet waar. Het probleem is gewoon dat het bestuur een dubbele moraal hanteert. Ze blijven hameren op loonmatiging bij het gewone personeel. Want anders zou de concurentiepositie in gevaar komen. Tegelijkertijd doet RvB(RvC) zichzelf te goed...

Ik sla je echt hoog aan in deze discussie. Dat bedoel ik echt serieus. Ik begrijp deze dubbele moraal niet.
Wil jij mij dat aub uitleggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')