Juist wel, met de hoogst noodzakelijke hervormingen erbij. En tja, consistent, maar op de verkeerde manier, en voor de verkeerde mensen, daar schieten we niets mee op natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tja, dat geldt eigenlijk voor alle partijen. De vraag die ik mij stel is bij welke groep ik mij het meest thuis zou voelen, en waarvan ik het meeste verwacht dat ze een consistent beleid gaan voeren. D66 zie ik dat niet doen.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:44 schreef eriksd het volgende:
Prima toch. Dan kan je kennelijk gewoon wel werken.
Dan kan je beter meteen D66 stemmen. Dat is een erkend glijmiddel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
Het is toch ook kijken naar mogelijke coalities en plannen die vervolgens doorgevoerd worden waar jij veel waarde aan hecht.
Niemand staat voor de volle 100% achter ELK partijonderdeel van een partij, elke partij heeft wel mindere zaken en elke partij die je grotendeels niet ligt, heeft ook zo zijn pluspunten. Wel ga je kijken naar wat er mogelijk met jouw persoonlijke speerpunten gaat gebeuren en hoe standvastig een partij daarin zal zijn tijdens debatten en onderhandelingen. En dan kun je wellicht iets wat je niet aanstaat 'voor lief' aannemen, gezien de overlevingskansen van zo'n idee. Dat betekent niet dat je niet kritisch bent, dat betekent dat je strategisch stemt
Nee niet prima. De werkgever is spekkoperquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:44 schreef eriksd het volgende:
Prima toch. Dan kan je kennelijk gewoon wel werken.
Die kan gebruik maken het arbeidspotentieel inderdaad. Kan ook geen beter alternatief dan de huidige situatie bedenken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee niet prima. De werkgever is spekkoper
VVD wil het liefst alle uitkeringstrekkers en gehandicapten gewoon wegstoppen. Ergens op een plek waar de elite geen last van ze heeft. Want als je ze niet ziet heb je er ook nog last van.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:31 schreef henrydg het volgende:
VVD gaat dus écht niet alleen aan het geld van de uitkeringstrekkers zitten, ook aan het geld van mensen die écht niet kunnen werken.
VVD steelt van de armen.
Werkgever heeft goedkoper arbeidskrachten. Die betaalt nl. standaard 20% van het minimumloon. Ondersteuning wordt door het UWV betaald. UWV zorgt er voor dat wajongers niet te veel gaan verdienen maar ook worden geprikkeld om zo hard mogelijk te werken. Tegelijkertijd hangt een zwaard van damocles boven hun hoofd (verlies van arbeidsondersteuning zoals een aangepaste werkplek) als ze hogerop zouden willen klimmen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die kan gebruik maken het arbeidspotentieel inderdaad. Kan ook geen beter alternatief dan de huidige situatie bedenken.
Dan starten Jan en Mientje toch lekker een eigen bedrijf? NIemand verplicht ze om in permanente ontevreden loondienst actief te zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:59 schreef betyar het volgende:
De vvd'ers hebben het over de "hard werkende ondernemers". zonder de "hard werkende werknemers" kan een ondernemer niet hard werken. Het is een feit dat de "hard werkende werknemer" het meeste inlevert bij de VVD. De VVD wil alleen het ondernemen stimuleren en zo alle verantwoordelijkheid bij de burger neerleggen. Nu heb je nog sociale voorzieningen. Die worden het liefst afgeschaft door de VVD en word je door de verzekeringsmaatschappijen gedwongen dure verzekeringen af te sluiten. Het kapitalisme daar staat de VVD voor.
De hard werkende vuilnismannen die jouw rommel opruimen, de hard werkende zusters en broeders die jouw opa en oma iedere dag verzorgen, de hard werkende bouwvakker die er voor zorgt dat jij droog en warm zit. De hard werkende WERKNEMER, wordt door jullie arrogante vieze kapitalisten leeggezogen en veroordeeld op zijn of haar niveau. Die werken ook hard.
Waarom moet de werkgever miljoenen uit een bedrijf zuigen dat door de werknemers die voor een habbekrats staan te werken overeind wordt gehouden. Ze mogen best riant verdienen maar om nu miljoenen over de rug van de werknemer elk jaar jezelf toe te eigenen kan er bij mij niet in. Dat is graaien over de rug van Jan en Mientje.
Ook wel ZZP genoemd en door de VVD van harte aangemoedigd. Geeft in sommige gevallen de illusie van het zijn van een vrije ondernemer. In werkelijkheid ben je een slaaf die op verkapte stukloonbasis werktquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan starten Jan en Mientje toch lekker een eigen bedrijf? NIemand verplicht ze om in permanente ontevreden loondienst actief te zijn.
want ja daar wordt iedereen beter vanquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan starten Jan en Mientje toch lekker een eigen bedrijf? NIemand verplicht ze om in permanente ontevreden loondienst actief te zijn.
Het is nooit perfectquote:
quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zie hier mensen zó makkelijk oordelen.
Zo kortzichtig en meestal zonder enige kennis.
Via internet is het lekker schreeuwen dat iedereen moet werken, en dat iedereen een simpel baantje moet kunnen uitoefenen.
Autisme (of vul een arbeidshandicap in) is toch niet zo erg, daar kun je makkelijk mee werken, wordt er dan gezegd.
Knap dat mensen dat via internet kunnen beoordelen, maar om bij autisme te blijven; het gaat er niet om hoe simpel het werk is, in de praktijk zal voor (zware) autisten blijken dat ze het werk niet aankunnen gewoon door de (sociale) druk eromheen, en de ongeschreven regels die gelden op de werkvloer. Het zal voor zo'n persoon dagelijks een ontzettend vermoeiende strijd zijn om alleen al normaal te functioneren. Dat levert een gigantische druk op, een druk waar een autist niet (lang) mee kan omgaan.
Het doet er dus niet toe of het werk nu simpel is of moeilijk, waarschijnlijk zal een lastige(re) kantoorbaan voor menig autist beter uitpakken dan werken bij McDonalds om maar wat te noemen.
Uitspraken als "TS kan wel internetten maar niet werken" zijn ook kort door de bocht, aangezien je thuis in een totaal andere situatie zit, waar je je kunt afzonderen en geen druk ervaart.
Er zijn genoeg autisten die kunnen werken (met of zonder ondersteuning) maar je krijgt niet zomaar een WAjong uitkering tegenwoordig.
Het is waar dat je mensen niet in een slachtoffer-rol moet praten en zoveel mogelijk moet stimuleren om te gaan werken, als je dat kunt dan wordt je daar alleen maar gelukkig van. Maar als je dat niet aan kan en toch de arbeidsmarkt op gedwongen wordt dan wordt je daar niet gelukkig van.
Dat is wel wat de VVD doet. Stimuleren noemen de VVD-adepten dat, maar de VVD hakt in de uitkeringen zonder om te kijken naar alle écht arbeidsongeschikten, werken moet je!
Maar wat de VVD doet is snijden in de uitkering om een financiële prikkel te creeëren, en desnoods een arbeidsplicht invoeren (werken voor je uitkering) zonder verder enige stimulatie (hulp bij het vinden van werk of arbeidsmarkt-begeleiding, of werkgevers ook stimuleren), en de uitkeringsgerechtigden worden verder aan hun lot overgelaten.
Dat is geen échte stimulatie. Dat is gewoon ordinair korten op de uitkeringen ten koste van alle arbeidsongeschikten, en de meeste VVD-ers weten dit ook wel, ondanks dat zij de mond vol hebben van het stimuleren van de sociaal zwakkeren gaat het driekwart van de VVD-stemmers alleen om die paar tientjes minder belasting die ze willen betalen.
Dan zet je ze in een cubicle en zeg je tegen de rest van het bedrijf dat X autistisch is en hem lekker met rust moeten laten. Klaar.quote:
Huh? Er vind een klaagzang plaats over uitmelking van arbeiders, wat mij betreft als mensen daar zulke extreme aversie tegen hebben, worden ze eigen baas. Volgens Klopkoek is dat echter ook onderdeel van een of ander enorm pirademidespel of iets dergelijks. Dan weet ik het ook niet meer: alles is wat hem betreft fout.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Kan ik uit deze opmerking opmaken dat je klem geluld bent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |