schieten die hap. Vooral de treinen van/naar schiphol in de spits zijn gezzelig met die hutkoffers. Dat er soms gewoon hele 2 zitjes volgebouwd staanquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Libelle Zomerweken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een zure wijven gaan daar heen zeg! Zeiken dat het zo druk is en me ook nog eens heel vuil aankijken als ik dan op de plaats van hun tas wil zitten. Godverdomme.
Dat is ook klote inderdaad. Maar ik snap dan ook niet dan NS VIRM inzet van en naar Schiphol. Er zit 0,0 bagageruimte in die dingen, wat verwacht je dan?? Je kunt daar met geen goed fatsoen je koffers kwijt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
schieten die hap. Vooral de treinen van/naar schiphol in de spits zijn gezzelig met die hutkoffers. Dat er soms gewoon hele 2 zitjes volgebouwd staan. Godgruwelijke grafkanker wat zijn die lui aso.
Greavy, lul, ik wou 300 zijn
Onder die stoelen bij vis a vis kan je best wat kwijt en anders ga je maar op het balkon zitten met je grafkoffers. Echt hoor, koffers enzo verbieden in de spits. fietsen mogen ook nietquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat is ook klote inderdaad. Maar ik snap dan ook niet dan NS VIRM inzet van en naar Schiphol. Er zit 0,0 bagageruimte in die dingen, wat verwacht je dan?? Je kunt daar met geen goed fatsoen je koffers kwijt.
Het is haast net zo erg als die zure sloten van de Libelle Zomerwerken
Ik krijg mijn koffer er niet onder, en ik zit dan ook altijd op het balkon als ik hem mee heb.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Onder die stoelen bij vis a vis kan je best wat kwijt en anders ga je maar op het balkon zitten met je grafkoffers. Echt hoor, koffers enzo verbieden in de spits. fietsen mogen ook niet
kan prima, heb ik geen last vanquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik krijg mijn koffer er niet onder, en ik zit dan ook altijd op het balkon als ik hem mee heb.
Kleine correctie, koffers enzo verbieden in de coupé's. In de spits en buiten de spits. Met koffers ga je maar op het balkon. Je kunt mensen niet verbieden om buiten een bepaalde tijd niet met de trein naar of van Schiphol te gaan. Want dan ben je mooi in de aap gelogeerd wanneer je om 07:00 uur land.
Maar de NS moet wel ruimte voor die koffers bieden, vind ik. Voor fietsen zijn er ook plaatsen.
Ook gelijk de sleepkoffers uitbannen of anders de mensen die ze bij de deuren in- of uitklappen een nekschot gevenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:14 schreef greavy het volgende:
Klopt.. Zwaar irritant.
Laatst had ik nog een gevalletje goede HC: HC komt naar boven, in de VIRM. Ziet allemaal koiffers liggen (zelf in het gangpad), en zegt "Uw vervoersbewijzen alstublieft, en houdt het looppad vrij."
*Mopper, mopper, mopper* deden die reizigers met de koffers. Gingen ze de koffers op andere stoelen neerzetten..
HC: "Wilt u uw koffers op de grond zetten alstublieft?"
Reiziger: "Ze mogen niet in het gangpad, en niet op de stoelen.. Waar wel dan?"
HC: "Voor uw voeten bijvoorbeeld, waar niemand er last van heeft."
Reiziger: "Dan heb ik weinig beenruimte, mooi niet dus."
HC: "Dat is uw eigen probleem, er horen geen koffers op stoelen en in looppaden. Aan de kant ermee, of eruit. De keus is aan u."
Reiziger: "mopper,mopper,mopper. En de koffers gingen toen aan de kant.."
Zo hoort het tenminste, een HC die goed optreedt tegen zulke gasten..
Mijn advies: LAat meer ICRm/ICM(m) rijden in trajecten naar Schiphol, daar heb je nog bagagerekken.
Oja, reizigers zijn dan te beroerd om de koffers in een bagagerek te doen.. Ook al meegemaakt..
Daar heb ik geen moeite mee. Net zoals dwars door een horde mensen heen gaan die zich rond de deuren verzamelen als je uit wilt stappen en je geen ruimte geven.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:22 schreef Yreal het volgende:
gister toen ik uitstapte op utrecht een hele colone fossielen met rolkoffers die recht voor de deur gingen staan, tis ook weer zo sneu om daar recht door heen te lopen he
Tja, eigen schuld hoor, moet je maar niet voor de deur gaan staan als er mensen uitstappen. Ik geniet er altijd van wanneer er iemand meent eerst naar binnen te moeten, terwijl ik nog uit moet stappen. Zo iemand mag je schaamteloos omver lopenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:22 schreef Yreal het volgende:
gister toen ik uitstapte op utrecht een hele colone fossielen met rolkoffers die recht voor de deur gingen staan, tis ook weer zo sneu om daar recht door heen te lopen he
Valt mee, iets meer dan twee jaar: 15 april 2008quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is al een oudje uit Oldenzaal zeg
Dan vraag je het aan een grote stoere man terwijl je lief en onschuldig kijktquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:19 schreef Crientj het volgende:
Koffers in de trein :d Altijd nice.
Ken ik ook nog een leuke van; in een bomvolle trein van Amf naar Groningen (Serious Request had toen een heel eerste klas stel voor zichzelf.) met als gevolg dat die trein afgeladen was.
Komt er, terwijl wij op het balkon staan volgepropt nog een moeder met 2 kleine kindjes en een enorme grote koffer. Die dacht er nog serieus bij te gaan passen.Die is uiteindelijk nog naar een ander stel gerend.
Als ik een koffer bij mij heb dan zet ik 'm eigenlijk ook voor of naast mn voeten neer. Ik ben net te kleinen onhandig om 'm in het bagagerek te gooien. ;o
En een beetje koffer past er niet tussen, die 'rekjes' zijn veels te laag. Met meer dan een laptoptas moet je niet aankomenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:23 schreef dennistd het volgende:
In ICM kun je dan ook heel wat kwijt in het bagagerek, maar die is in een VIRM veel minder hoog, er zitten rare tussenschotjes in en boven ontbreekt het zelfs compleet...
Nou, regelmatig bij Heiloo komt het voor dat de deuren dichtgaan TERWIJL ER NOG MENSEN UITSTAPPEN. Dus die angst is niet ongegrond.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:24 schreef greavy het volgende:
Als ik uit wil stappen, en mensen staan buiten de trein in de weg, loop ik gewoon door. Moeten ze maar plaats maken. Zo was ik gister naar Rotterdam, was er iemand met krukken. Deze wil uitstappen, duurde wat langer als gemiddeld, en word zowat omver geduwd door een paar instappende reizigers. Ik heb er een stokje voor gestoken, en ze net even zo snel weer naar buiten geduwd.
Kom op zeg, wacht lekker op je beurt. Bang dat de trein wegrijdt?
Ze lijken wel bang dat ze een haltering van 4 minuten mislopen.. Daar heb je toch echt wel genoeg tijd hoor.
Nu overdrijf je een beetje, maar het is wel zo dat een aantal van de koffers idd niet passen. Voor de rest: gewoon proppen voor zover dat mogelijk isquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En een beetje koffer past er niet tussen, die 'rekjes' zijn veels te laag. Met meer dan een laptoptas moet je niet aankomen
die personeelsleden moet je op cursus sturen. Zoiets moet niet voor mogen komen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:30 schreef RubenK het volgende:
[..]
Nou, regelmatig bij Heiloo komt het voor dat de deuren dichtgaan TERWIJL ER NOG MENSEN UITSTAPPEN. Dus die angst is niet ongegrond.
Dat is dom van die HC. Moet je hem naar de Hans Anders sturen, de volgende keerquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:30 schreef RubenK het volgende:
[..]
Nou, regelmatig bij Heiloo komt het voor dat de deuren dichtgaan TERWIJL ER NOG MENSEN UITSTAPPEN. Dus die angst is niet ongegrond.
Een 'airporter', zo'n koffertje met de formaten van die vliegtuighandbagage, kan er anders niet in. Lijkt me toch het minste, wanneer we het over een trein hebben.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nu overdrijf je een beetje, maar het is wel zo dat een aantal van de koffers idd niet passen. Voor de rest: gewoon proppen voor zover dat mogelijk is
Ze moeten gewoon koplopers gaan gebruiken, die hebben meer dan genoeg bagageruimte. Ik heb elke week een koffer bij me met de was voor moeder (quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En een beetje koffer past er niet tussen, die 'rekjes' zijn veels te laag. Met meer dan een laptoptas moet je niet aankomen
Die maten daarvan zijn veel te groot. Dat is bijna een hele koffer die je als handbagage mee mag nemen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een 'airporter', zo'n koffertje met de formaten van die vliegtuighandbagage, kan er anders niet in. Lijkt me toch het minste, wanneer we het over een trein hebben.
Zo groot zijn die niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die maten daarvan zijn veel te groot. Dat is bijna een hele koffer die je als handbagage mee mag nemen.
Da's een hele andere situatie, in een station als Heiloo duurt de stop minder dan een minuut (aankomst- en vertrektijd zijn hetzelfde). Op een groot station waar de trein langer stilstaat is die 'angst' absoluut ongegrond.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:30 schreef RubenK het volgende:
[..]
Nou, regelmatig bij Heiloo komt het voor dat de deuren dichtgaan TERWIJL ER NOG MENSEN UITSTAPPEN. Dus die angst is niet ongegrond.
Helaas hebben die dan weer niet meer dan genoeg zitplaatsen. Het is dus kiezen tussen ruimte voor koffers of ruimte voor reizigers. Er is hier dus voor het laatste gekozen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:42 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon koplopers gaan gebruiken, die hebben meer dan genoeg bagageruimte.
Zo ben ik ooit een keer bijna op Berlin Ostbahnhof terecht gekomen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:30 schreef RubenK het volgende:
[..]
Nou, regelmatig bij Heiloo komt het voor dat de deuren dichtgaan TERWIJL ER NOG MENSEN UITSTAPPEN. Dus die angst is niet ongegrond.
mja, de laatste keer dat ik gevlogen heb zag ik toch echt van die dingen die veel meer plaats in namen dan een gemiddelde rugzak.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zo groot zijn die niet.
Serieus, de gemiddelde laptoptas is groter, tegenwoordig. Die hebben namelijk ook ruimte voor de andere papieren, de bammetjes en het flesje water. Gewone rugtassen passen ook nauwelijks. En die kun je gewoonweg niet kwijt in de VIRM
neequote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wou wel iets met Libelle Zomerweken in de OP![]()
mja, dan moet je de Noord-Oost uit elkaar gaan trekken en ik denk niet dat de NS daar happig op is. Net zoals de corridor Amsterdam Bijlmer - Utrecht - Arnhem/Den Bosch.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:01 schreef KapiteinT het volgende:
De treinen van Rotterdam naar Utrecht en verder zijn altijd heel erg druk, terwijl Schiphol - Utrecht en verder vrij rustig is. Toch worden de laatste treinen met VIRM gereden en de eerste met ICM. Is het op de een of andere manier niet om te draaien? Zal wel niet kunnen, ivm met keringen e.d., maar het zou mooi zijn.
Sowieso. Mensen moeten niet zo achterlijk veel troep meeslepen in de trein. Een trein IS nou eenmaal geen verhuiswagen. Snap dat dan ook. Dom volk is het.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:19 schreef Crientj het volgende:
Koffers in de trein :d Altijd nice.
Ken ik ook nog een leuke van; in een bomvolle trein van Amf naar Groningen (Serious Request had toen een heel eerste klas stel voor zichzelf.) met als gevolg dat die trein afgeladen was.
Komt er, terwijl wij op het balkon staan volgepropt nog een moeder met 2 kleine kindjes en een enorme grote koffer. Die dacht er nog serieus bij te gaan passen.Die is uiteindelijk nog naar een ander stel gerend.
Als ik een koffer bij mij heb dan zet ik 'm eigenlijk ook voor of naast mn voeten neer. Ik ben net te kleinen onhandig om 'm in het bagagerek te gooien. ;o
Dat heeft toch niks met de sporen te maken? Alleen de treinen schiphol -> nijmegen/eindhoven nu met ICM en Rotterdam - utrecht met virms.. Zou best aardig zijn denk ikquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan moet je de Noord-Oost uit elkaar gaan trekken en ik denk niet dat de NS daar happig op is. Net zoals de corridor Amsterdam Bijlmer - Utrecht - Arnhem/Den Bosch.
Als je goed kijkt is Utrecht aan de noordzijde hier helemaal voor ingericht, waardoor er niet onnodig gekruist hoeft te worden.
Mja, omdraaien zou niet altijd helpen denk ik. Of je moet de 2800 verVIRMmen en dan de 3500 met alleen ICM en ICRm laten rijden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met de sporen te maken? Alleen de treinen schiphol -> nijmegen/eindhoven nu met ICM en Rotterdam - utrecht met virms.. Zou best aardig zijn denk ik
En dan is het weer te druk op Schiphol -> Nijmegen/Eindhoven.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met de sporen te maken? Alleen de treinen schiphol -> nijmegen/eindhoven nu met ICM en Rotterdam - utrecht met virms.. Zou best aardig zijn denk ik
Haiquote:
almere?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:10 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Een Cargo passeert hier een station. Mijn vraag is aan jullie, welk station word hier gepasseerd?
Ik weet het antwoord wel hoor.
Volgens mij Kerkradequote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:15 schreef greavy het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nja, vandaag nog maar 1.. Zien of deze zo makkelijk is (voor de echte kenners wel.)
Almelo de riet !!!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:10 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Een Cargo passeert hier een station. Mijn vraag is aan jullie, welk station word hier gepasseerd?
Ik weet het antwoord wel hoor.
Volgens mij kan ik daar Kerkrade op het bordje ontcijferenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:15 schreef greavy het volgende:
Nja, vandaag nog maar 1.. Zien of deze zo makkelijk is (voor de echte kenners wel.)
Die weet ik dan weer nietquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou ik!
Waar staat mijn autootje hier geparkeerd?
[ afbeelding ]
Ja, dat weet ik. Maar of het toen bekend geworden is??quote:
Nee, kan het niet vindenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar of het toen bekend geworden is??
Madurodamquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jaa. jij wint! Nog ééntje doen?
Deze is makkelijkerop welke lokatie is deze genomen:
[ link | afbeelding ]
Oldenzaal. De 52 3879 van de VSM met Oostenrijkers.quote:
Dat kan ook niet, want de 3500 keert op de 3100 te Hoofddorp Opstel. Om genoeg materiaal vrij te maken moet ook de 20500 verVIRMd worden, maar dan moet de hele 500 om en waarschijnlijk ook de rest van de NoordOost. Onmogelijk dus.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, omdraaien zou niet altijd helpen denk ik. Of je moet de 2800 verVIRMmen en dan de 3500 met alleen ICM en ICRm laten rijden.
zit je er alleen nog mee dat Hoofddorp opstel en Eindhoven niet de meest ideale locaties zijn om een stel ICM bij te plaatsen of af te trappen.
Jazeker, gaat hard.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
Goedenavond, wat is dit topic hard gegaan zeg. En in de OP staat nog 'Deel ###', pas dat eens aan, luilak!
'T zou fijn zijn als de NS met dit soort evenementen niet alleen extra stopt, maar ook wat ruimer materieel in zou zetten. 1 DD-AR van 4 bakjes is wat schraal. En gewoon strak op tijd wegrijden.... ik heb niet zo'n zin in iedere dag een kwartier vertraging wegens een evenement. Of mag ik dat declareren bij de VNU?quote:
lijkt me wel. Die moeten gewoon zorgen dat de mensen verspreid op het perron staan ipv allemaal door 1 deur naar binnen willenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
'T zou fijn zijn als de NS met dit soort evenementen niet alleen extra stopt, maar ook wat ruimer materieel in zou zetten. 1 DD-AR van 4 bakjes is wat schraal. En gewoon strak op tijd wegrijden.... ik heb niet zo'n zin in iedere dag een kwartier vertraging wegens een evenement. Of mag ik dat declareren bij de VNU?
Net riep iedereen hier nog dat conducteurs mongolen zijn als ze de deuren sluiten voordat iedereen binnen is.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:34 schreef Fixers het volgende:En gewoon strak op tijd wegrijden.... ik heb niet zo'n zin in iedere dag een kwartier vertraging wegens een evenement.
holland he.. tis nooit goed hierquote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:35 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Net riep iedereen hier nog dat conducteurs mongolen zijn als ze de deuren sluiten voordat iedereen binnen is.
Naar Leiden valt nog wel mee, de trein vanuit Eindhoven geeft aansluiting om de stoptrein naar Leiden, maar verder dan Leiden is inderdaad een ramp.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:52 schreef Yreal het volgende:
De allerslechtse overstap is nog steeds op schiphol, als je leiden -> bijlmer doet. De deuren van de ene trein gaan open als de ander cross platform weg rijdt. Zelfs als de trein vanaf zuid naar schiphol eerder is, blijft ie voor de aansluiting wachten op de trein naar leiden om hem voorlangs te laten gaan.
Ik moet toegeven dat ik mij ook geïrriteerd heb aan de huishoudbeursmiepen die mijn trein vertraagde, waardoor ik mijn bus miste.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:43 schreef Fixers het volgende:
Gelijke behandeling! Libellemutsen zijn net zulk vee als de trouwe forens waar zouden ze dan ineens beter behandeld dienen te worden?
Bremen?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:59 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is dit?
Hint: Het is Duitsland en ligt in het deel "Nieder-Sachsen"![]()
Nee, in het klaag over dat de ns niet rijdt zoals het jouw het beste uitkomt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:23 schreef V2 het volgende:
Ben ik in het stations-raad-topic terecht gekomen?
Nee, het ligt er wel in de buurt, meer richting het westen (kant van Leer op)quote:
En hij heeft het goedquote:
Dat was ooit in MENquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:23 schreef V2 het volgende:
Ben ik in het stations-raad-topic terecht gekomen?
Om welk doel te dienen als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:47 schreef Sounddragon het volgende:
Centraal TreinenTopic #229: DB-Arriva wordt steeds groter. --> [Centraal] TreinenTopic #229: DB-Arriva wordt steeds groter.
De NMBS die dingen tegenhoudt omdat ze alleen met nieuw materieel wil rijdenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:52 schreef RubenK het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)r-later-brussel.html
Ah nee kut, nou komt bork.quote:
Van uitstel komt hopelijk afstel.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:52 schreef RubenK het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)r-later-brussel.html
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
dat lijkt meer een render dan een foto, Eemsmond of zo?
ik zat te denken aan de eemshaven, maar dat is kennelijk niet goedquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:55 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Geen echt station maar waar staat dit spul?
Helaasch, het goede antwoord staat trouwens op fok!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm. Maar Eemsmond is het dus ook niet begrijp ik?
Fijn, bedankt, hebben we echt wat aanquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:22 schreef bork het volgende:
[..]
Helaasch, het goede antwoord staat trouwens op fok!
Gevonden: De Mars, Coevorden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:55 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Geen echt station maar waar staat dit spul?
Zieke stalker ben jequote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Gevonden: De Mars, Coevorden.
En [NL] Street View Quiz [#05] staat het antwoord.
Waar Actieve Topics van 1 persoon niet handig voor zijn, even snel een streetview topic doorscrollen, en je hebt het![]()
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Gevonden: De Mars, Coevorden.
En [NL] Street View Quiz [#05] staat het antwoord.
Waar Actieve Topics van 1 persoon niet handig voor zijn, even snel een streetview topic doorscrollen, en je hebt het![]()
jaa juistemquote:Op woensdag 19 mei 2010 00:05 schreef James1988 het volgende:
http://www.dailymotion.com/video/xd9bmr_de-race-still-in-progress
Euhm, okay?
Nooit geweten dat er een looping in de HSL zit.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:05 schreef James1988 het volgende:
http://www.dailymotion.com/video/xd9bmr_de-race-still-in-progress
Euhm, okay?
Coevorden, gister nog langs geredenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:55 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Geen echt station maar waar staat dit spul?
quote:tussen den bosch en nijmegen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. door vandalisme rijden er tussen den bosch en nijmegen minder treine
Koperdieven kan inderdaad, of 'gewoon' troep op het spoor gegooid.quote:Op woensdag 19 mei 2010 06:44 schreef Fixers het volgende:
Wat moet ik me hier bij voorstellen, doorgeknipte kabels?
[..]
quote:Arnhem-Winterswijk
Woensdag 19 Mei 08:16
Oorzaak
Tussen Wehl en Doetinchem rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
Er rijden stopbussen tussen Wehl en Doetinchem.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
Reisadvies
Klopt geen zak van, behalve dat de stofzuiger nog niet gereed is. Wel leuk gedaan trouwensquote:Op woensdag 19 mei 2010 00:05 schreef James1988 het volgende:
http://www.dailymotion.com/video/xd9bmr_de-race-still-in-progress
Euhm, okay?
Mooi treintje was datquote:
zoiets is nieuw voor mij, omdat er alleen maar SLT IV en SLT VI bestaanquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:52 schreef V2 het volgende:
Het SLT-koppel-probleem is blijkbaar verholpen, ik zie net 1x SLT-3 + 2x SLT-5 gekoppeld binnenlopen op Utrecht CentraalZiet er best leuk uit, zo'n hele lange sliert SLT.
Nog steeds geen twee intercity's ondanks een positief LOCOV-advies? Dat kamerlid uit Hoogeveen ligt zeker weer eens dwars. De eikel.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:15 schreef greavy het volgende:
DEZE PAGINA
Kort samengevat:
- Op de verbinding Zwolle – Groningen/Leeuwarden voert NS in 2011 geen wijzigingen door.
Ze willen in Hoogeveen niet 6 hele minuten eerder op het station zijnquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Nog steeds geen twee intercity's ondanks een positief LOCOV-advies? Dat kamerlid uit Hoogeveen ligt zeker weer eens dwars. De eikel.![]()
![]()
Heb je bewijs. Dan hebben ze nu nieuwe stellen erbij, die nog nooit eerder gezien zijnquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:52 schreef V2 het volgende:
Het SLT-koppel-probleem is blijkbaar verholpen, ik zie net 1x SLT-3 + 2x SLT-5 gekoppeld binnenlopen op Utrecht CentraalZiet er best leuk uit, zo'n hele lange sliert SLT.
Van Guillemins naar het centrum vond ik de vorige keer anders toch best een eindje lopen. 20 minuten, gok ik? En op de kaart lijkt station Bressoux niet eens zo heel veel verder van het centrum te liggen...quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Buitenwijk, toe maar![]()
Bressoux, DAT ligt in een buitenwijk.
Valt wel mee, dat is ongeveer even lang als 10 bakken van normale lengte.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Zal vast een SLT IV+VI+VI zijn, en dus 16 bakken. Dat lijkt mij btw nog wel érg lang..
'k Kon dit topic eerst niet vinden en niet zo gek; voor het eerst sinds 7 jaar staat er een tagje voor de titelquote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:47 schreef Sounddragon het volgende:
Centraal TreinenTopic #229: DB-Arriva wordt steeds groter. --> [Centraal] TreinenTopic #229: DB-Arriva wordt steeds groter.
Die voice-overs zijn wel geslaagdquote:Op woensdag 19 mei 2010 00:05 schreef James1988 het volgende:
http://www.dailymotion.com/video/xd9bmr_de-race-still-in-progress
Euhm, okay?
Dat heeft eoa overijverige blauwe gedaanquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Kon dit topic eerst niet vinden en niet zo gek; voor het eerst sinds 7 jaar staat er een tagje voor de titel
Inderdaad helemaal nergens voor nodig, ik zocht me ook een ongeluk.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft eoa overijverige blauwe gedaandon't blame TS
Poep. Op de HSL tussen Shl en Rtd wordt 160 gereden onder Level 1, op het zuidelijke deel 300 onder Level 2.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in:
De Havenspoorlijn heeft ERTMS level 1, waardoor een maximum snelheid van 80 km/h geldt.
De Betuweroute, langs de A15, heeft ERTMS level 2. Hierbij geldt een maximale snelheid van 120 km/h.
Nope, 't is Lille, als ik het me goed herinner. Op Google Maps lijkt 't wel wat anders nu, maar deze foto is ook al vrij oud.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:06 schreef dennistd het volgende:
Osnabrück?
Doe normaal joh, gek. Er zijn miljoenen geïnvesteerd in een spoorlijn naar Schiphol, en vervolgens ga je zeiken dat er mensen met koffers in de trein zitten. NS heeft stelselmatig bezuinigd op kofferruimte. Waarom denk je dat de Beneluxrijtuigen wel extra bagagehokken hebben? Als een conductrice op zo´n toon tegen mij begint, heeft ze toch wel een probleem...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:14 schreef greavy het volgende:
Klopt.. Zwaar irritant.
Laatst had ik nog een gevalletje goede HC: HC komt naar boven, in de VIRM. Ziet allemaal koiffers liggen (zelf in het gangpad), en zegt "Uw vervoersbewijzen alstublieft, en houdt het looppad vrij."
*Mopper, mopper, mopper* deden die reizigers met de koffers. Gingen ze de koffers op andere stoelen neerzetten..
HC: "Wilt u uw koffers op de grond zetten alstublieft?"
Reiziger: "Ze mogen niet in het gangpad, en niet op de stoelen.. Waar wel dan?"
HC: "Voor uw voeten bijvoorbeeld, waar niemand er last van heeft."
Reiziger: "Dan heb ik weinig beenruimte, mooi niet dus."
HC: "Dat is uw eigen probleem, er horen geen koffers op stoelen en in looppaden. Aan de kant ermee, of eruit. De keus is aan u."
Reiziger: "mopper,mopper,mopper. En de koffers gingen toen aan de kant.."
Zo hoort het tenminste, een HC die goed optreedt tegen zulke gasten..
Maar daarom begrijp ik dus ook niet dat er geen treinen met meer bagageruimte naar Schiphol rijden. Een VIRM is ook meteen de trein met de minste ruimte van allemaal (zo ongeveer dan)quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Doe normaal joh, gek. Er zijn miljoenen geïnvesteerd in een spoorlijn naar Schiphol, en vervolgens ga je zeiken dat er mensen met koffers in de trein zitten. NS heeft stelselmatig bezuinigd op kofferruimte. Waarom denk je dat de Beneluxrijtuigen wel extra bagagehokken hebben? Als een conductrice op zo´n toon tegen mij begint, heeft ze toch wel een probleem...
Het valt nog best mee als je de bagage tussen de stoelen in legt. Alleen als de stoelen in coach staan (benedenverdieping) is het lastig.quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:07 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar daarom begrijp ik dus ook niet dat er geen treinen met meer bagageruimte naar Schiphol rijden. Een VIRM is ook meteen de trein met de minste ruimte van allemaal (zo ongeveer dan)
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso. Mensen moeten niet zo achterlijk veel troep meeslepen in de trein. Een trein IS nou eenmaal geen verhuiswagen. Snap dat dan ook. Dom volk is het.
Dan is dus het hele idee van een spoorlijn naar schiphol teniet gedaan.quote:
Dat zeg ik toch niet? Gewoon niet zo achterlijk veel zooi meeslepen. Maar nee hoor, we moeten allemaal de beautycase, de surfplank, de fiets EN de grasmaaier mee naar ons tweede huis in Spanjequote:Op woensdag 19 mei 2010 17:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan is dus het hele idee van een spoorlijn naar schiphol teniet gedaan.
Wat wil je dan? De A4 nog verder dicht laten slibben omdat mensen geen koffer meemogen in de trein?
En studenten die een weekend naar huis gaan?
Mwoa, dat zal wel meevallen lijkt me zoquote:Op woensdag 19 mei 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:
Als een conductrice op zo´n toon tegen mij begint, heeft ze toch wel een probleem...
Flauw hoor. Tegen het juk met dat ding, net als de anderenquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
De voorste van de V'tjes die de Vrijheidstrein op moesten halen bij het Spoorwegmuseum is ter hoogte van de eerste wissel bij het museum ontspoord
Naja, op zich is dat nog tot daar an toe. Maar dat ze dan ook nog een lip trekken als er iemand wat van zegt???? Of verwachten dat iemand ze ermee helpt??quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:29 schreef Yreal het volgende:
Vind het ook wel grappig dat vrouwen een koffer van 4x de mijne meenemen voor een weekje londen. Ik had 2 broeken, 6 shirts, 2 truien, 7 onderbroeken en paar sokken erin gestouwt + 4 liter drank. En dan zat alle nuttige zooi als laptops en camera's nog in mijn rugzak.
Vrouwen hadden serieus 4/5x dat... wtf
En waar moet je die koffers laten als je niet in Brussel woont?quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan de Belgen, die speciale treinstellen hebben laten bouwen met extreem veel been/kofferruimte, speciaal voor de diensten naar de Luchthaven
Expediteur, verhuiswagen, thuislaten, zie betoog hierbovenquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En waar moet je die koffers laten als je niet in Brussel woont?
Ofwel:quote:20:14 Acht hogesnelheidstreinen zullen vanaf 2013 dagelijks op de nieuwe lijn Den Haag-Breda-Antwerpen-Brussel rijden. Ze zullen ook stoppen in Mechelen en het nieuwe station Noorderkempen in Brecht. Dat maakte uittredend minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) dinsdag bekend.
Over de praktische uitvoering van het ministerieel akkoord over de verbinding, dat dateert van 2005, heeft Inge Vervotte een doorbraak bereikt met haar Nederlandse collega Camiel Eurlings (CDA).
Het akkoord houdt in dat acht hogesnelheidstreinen dagelijks heen en terug zullen rijden tussen Den Haag, Breda, Antwerpen en Brussel. De hogesnelheidslijn zal ook het station van Mechelen en het nieuwe station Noorderkempen in Brecht bedienen.
Volgens de huidige planning rijden de eerste treinen vanaf 2013. Een rit van Den Haag tot Brussel zal ongeveer 1 uur en 44 minuten duren.
Vervotte was erg tevreden met het akkoord. "Dit dossier was al enkele jaren een stoorzender voor de verhoudingen tussen België en Nederland op het vlak van spoorvervoer", zei ze. "Ik ben tevreden dat ik samen met mijn Nederlandse collega een oplossing heb gevonden."
www.GVA.be
Huh? Oplossing zeg je?quote:Volgens de huidige planning rijden de eerste treinen vanaf 2013. Een rit van Den Haag tot Brussel zal ongeveer 1 uur en 44 minuten duren.
Vervotte was erg tevreden met het akkoord. "Dit dossier was al enkele jaren een stoorzender voor de verhoudingen tussen België en Nederland op het vlak van spoorvervoer", zei ze. "Ik ben tevreden dat ik samen met mijn Nederlandse collega een oplossing heb gevonden."
De huidige pendel Antwerpen C - Noorderkempen stopt daar ook. Vandaar.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:06 schreef KapiteinT het volgende:
Maar dan nu de vraag:
Waar staat dat 'ie ook in Antwerpen Luchtbal gaat stoppen? Lijkt mij een beetje overbodig aangezien daar welgeteld 125 mensen per dag instappen...
Precies. 9 minuten langzamer zelfsquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:
Vanuit Den Haag is het ook nauwelijks sneller.
Met een goede overstap zou je beter via Rotterdam kunnen reizen.
De thalys is toch zeker wel duurder dan de fyra?quote:
quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef KapiteinT het volgende:
Hij dient doel voor mij.Een verbinding vanuit Nederland naar station Noorderkempen komt mij wel goed uit.
NOG duurder??quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:
De thalys is toch zeker wel duurder dan de fyra?
Dat Noorderkempen is natuurlijk niet het station voor dat ene pornodorp, maar voor de hele STREEK Noorderkempen. Daarom heet het ook geen "Brecht" maar "Noorderkempen". Analoog aan de TGV's in Frankrijk. Hoeveel mensen wonen er nou binnen een straal van 5 km rondom station TGV Haute Picardie? Ik denk ongeveer twaalf. Maar dat is het punt dus nietquote:En ik doelde meer op de niet op kleine kutstations stoppende fyra Amsterdam-Brussel.
Echt, dat Noorderkempen. Hoe kan je een stadje van 18000 mensen nu zo'n station geven.
Station Noorderkempen is niet alleen voor Brecht bedoeld, maar (zoals de naam al zegt) voor de hele Noorderkempen. De verbinding vanaf daar naar Antwerpen is nu nogal slecht, een stel oude en langzame bussen die eens in het uur rijden. Wat dat betreft is station Noorderkempen dus wel een uitkomst. Volgens mij wordt er nu ook redelijk gebruik van de pendeltrein. Ik vind het dan ook niet zo gek dat er vanaf daar ook een trein naar Nederland gaat.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Echt, dat Noorderkempen. Hoe kan je een stadje van 18000 mensen nu zo'n station geven.
Dit hequote:Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef Ascendancy het volgende:
De vraag is alleen in hoeverre dat station gaat lopen.
Welke lul gaat er nu eerst een kwartier rijden om vervolgens 5x zoveel te betalen als met de auto en dan ook nog eens een kwartier stil te staan op Breda
Ja dat is een tweede.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef Ascendancy het volgende:
De vraag is alleen in hoeverre dat station gaat lopen.
Welke lul gaat er nu eerst een kwartier rijden om vervolgens 5x zoveel te betalen als met de auto en dan ook nog eens een kwartier stil te staan op Breda
Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Het zou me trouwens niet verbazen als je van/naar Brecht wel zonder reservering mee mag: de NMBS heeft flinke subsidie van de Belgische overheid ontvangen (bij het aanleggen van HSL 4) omdat ze het zouden integreren in het nationale net.
Weet ik, maar als ik Breda de Fyra neem, kan ik net zo goed al te Schiphol in een Fyra stappen. Ben toch al een godsvermogen kwijt waarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:35 schreef James1988 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat de enige rechtstreekse trein tussen Rotterdam en Schiphol straks de Fyra is. De rest wordt ofwel via Haarlem omgeleid, of geknipt (in Den Haag, bijv.) of je bent aangewezen op de stoptreinen.
Sowieso hoogstens niet meer dan de meerkosten die het omleggen met zich mee bracht.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?
De Nederlandse overheid heeft de meerkosten betaald voor de route langs de E19. De Belgische overheid heeft de NMBS daarnaast - voor zover mij bekend - een subsidie toegekend voor de bouwkosten van de HSL, dit omdat de NMBS dus de Brechtshuttle heeft beloofd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?
Maar dat klopt niet. De Benelux zal worden omgelegd over de HSL en dan Fyra heten, en de reizigers stikken er maar in.quote:Verder een leuk verhaal, misschien nog aan toe te voegen dat reizigers uit Dordrecht en Roosendaal nog altijd in de overvolle Beneluxtrein stappen, die na veel protest en wegens grote populariteit ook met het in gebruik nemen van de HSL nog zal blijven rijden.
Plus, de E19 staat iedere keer als ik in België ben vast. Niet dat dat zo representatief is, maar tochquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Station Noorderkempen is niet alleen voor Brecht bedoeld, maar (zoals de naam al zegt) voor de hele Noorderkempen. De verbinding vanaf daar naar Antwerpen is nu nogal slecht, een stel oude en langzame bussen die eens in het uur rijden.
Als je vanuit Rotterdam naar Schiphol via het reguliere net wilt moet je in Leiden overstappen. Is een zogenaamde halve aansluiting. 7 à 8 minuten overstap.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:35 schreef James1988 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat de enige rechtstreekse trein tussen Rotterdam en Schiphol straks de Fyra is. De rest wordt ofwel via Haarlem omgeleid, of geknipt (in Den Haag, bijv.) of je bent aangewezen op de stoptreinen.
Ja, dit zou eerst een locomotief doen, die er uiteindelijk niet gekomen is, welke reden weet ik niet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
De voorste van de V'tjes die de Vrijheidstrein op moesten halen bij het Spoorwegmuseum is ter hoogte van de eerste wissel bij het museum ontspoord
In principe niet. De Benelux-Fyra (met V250, pas vanaf dec 2011) wordt in ieder geval even duur als de Thalys (ook wel logisch, stopt op dezelfde plekken en is ruwweg even snel), maar wellicht zijn de goedkope stoelen wel wat langer beschikbaarquote:
Dat zegt dus niks want de huidige pendel is geen Fyra. Luchtbal wordt nergens genoemd als voor de boemel-Fyra. Die gaat ook veel te weinig rijden de pendeltrein te vervangen dus lijkt me dat die pendel gewoon blijft.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De huidige pendel Antwerpen C - Noorderkempen stopt daar ook. Vandaar.
Maar dat gaan ze niet doen, want je zit toch voor een groot deel van het traject in die trein en daar is geen alternatief voor. Dus vragen ze gewoon voor het geheel toeslag.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef dennistd het volgende:
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:
Amsterdam-Schiphol: toeslagvrij, is niks sneller
Schiphol-Rotterdam: met toeslag, flink stuk sneller dan alternatief (oude lijn)
Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt
Den Haag-Rotterdam: toeslagvrij, is niks sneller
Rotterdam-Breda: toeslagvrij, kort stukje en mogelijk ook normale IC's voor hetzelfde deel
Breda-Antwerpen: toeslagvrij, lijkt meer op een stoptrein dan een HST
Antwerpen-Brussel: toeslagvrij, rijd op normaal spoor
Is er nu ook, je kan met de stoptrein vanaf Roosendaal naar Antwerpenquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef dennistd het volgende:
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:
Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt
Hoe wilde je retourtjes doen dan met die chip? En een enkele reis is met de OV-chip toch even duur als een half retourtje?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:00 schreef greavy het volgende:
De papieren dagkaarten, enkele reizen, retour en al die kaartjes zijn gewoon geldig.
De OV-Chip is gewoon een faalproduct, waar je alleen enkele reizen mee kan doen
Hoe kom je daar nu weer bij? Het zal zo'n vaart niet lopen hoor, dat ding moet eerst landelijk bruikbaar zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Met de onontkoombare invoering van de ov-chip ergens in october.
Gewoon voor de terugweg minder rekenen dan voor de heenweg. Is technisch gewoon mogelijk. In plaats van de laffe truc die ze nu uithgehaald hebben (= de jaarlijkse prijssijging voor retourtjes groter maken dan voor enkeltjes).quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoe wilde je retourtjes doen dan met die chip?
Je kunt ook bellen met twee blikken en een touwtje, maar om dat nou een alternatieve telefoon te noemen..quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Is er nu ook, je kan met de stoptrein vanaf Roosendaal naar Antwerpen
Nee, dat is technisch niet mogelijk. De chipkaart slaat maar de laatste 10 transacties op, dus als jij met de trein heen gaat en dan een paar ritten met de tram/bus/metro maakt, dan is de heenreis tijdens de terugreis al van het geheugen van de kaart verdwenen en kan dus ook niet worden herkend dat het om een retour gaat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Gewoon voor de terugweg minder rekenen dan voor de heenweg. Is technisch gewoon mogelijk. In plaats van de laffe truc die ze nu uithgehaald hebben (= de jaarlijkse prijssijging voor retourtjes groter maken dan voor enkeltjes).
Ja, maar de stoptrein is alsnog een alternatief, alhoewel je er (iets) langer mee onderweg bent.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je kunt ook bellen met twee blikken en een touwtje, maar om dat nou een alternatieve telefoon te noemen..
bij een ov-chipkaart is het technisch heus wel mogelijk om meer dan 10 transacties op te slaan. Dat de flopkaart dat niet doet heeft niets met technische onmogelijkheden te maken, het is alleen een keuze die de ontwikkelaars van de kaart hebben gemaakt (een van de vele grote fouten die ze hebben gemaakt). En wie hebben het ding ook weer ontwikkeld? juist de vervoerders, en met als belangrijkste doel dat ze er zelf beter van worden. Zo nodig ten koste van de reizigers.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat is technisch niet mogelijk. De chipkaart slaat maar de laatste 10 transacties op, dus als jij met de trein heen gaat en dan een paar ritten met de tram/bus/metro maakt, dan is de heenreis tijdens de terugreis al van het geheugen van de kaart verdwenen en kan dus ook niet worden herkend dat het om een retour gaat.
Grappig. Volgens mij kwamen die gisteravond voorbij langs de Maliebaan, waar ik deze week in een appartementje zit. Ik vond het al wat vreemd dat er opeens een trein reed.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dit zou eerst een locomotief doen, die er uiteindelijk niet gekomen is, welke reden weet ik niet.
Toen zouden V'tjes hem gaan ophalen, waarbij het voorste V'tje ontspoorde, en er een onderzoek is ingesteld, waardoor de Vrijheidstrein (Plan T 520) nog steeds bij het NSM op het terrein staat.
Dit betroffen V 905 en 937.
Rob van der Woude heeft foto's van de ontsporing online:
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p64929188.html
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p64929077.html
Ik vraag mij af of ik door de ovchip niet meer tussendoor kan uitstappen in een stad, om vervolgens mijn reis een uur later te vervolgen?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:00 schreef greavy het volgende:
De papieren dagkaarten, enkele reizen, retour en al die kaartjes zijn gewoon geldig.
De OV-Chip is gewoon een faalproduct, waar je alleen enkele reizen mee kan doen
Klopt. Die 2 V'tjes zijn, nadat de 905 herspoord is, zonder de T520 weer vertrokken. Wanneer deze vertrekt, is mij (en anderen..) nog steeds onbekend.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig. Volgens mij kwamen die gisteravond voorbij langs de Maliebaan, waar ik deze week in een appartementje zit. Ik vond het al wat vreemd dat er opeens een trein reed.
nee, maar dat kan je vroeger eigelijk ook nietquote:Op donderdag 20 mei 2010 19:52 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of ik door de ovchip niet meer tussendoor kan uitstappen in een stad, om vervolgens mijn reis een uur later te vervolgen?
Zolang het desbetreffende station geen poortjes heeft, is het mogelijk.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:52 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of ik door de ovchip niet meer tussendoor kan uitstappen in een stad, om vervolgens mijn reis een uur later te vervolgen?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:46 schreef KapiteinT het volgende:
Iedereen klaagt hier altijd dat de prullenbakjes in de weg zitten bij ICMm, maar ik zat vandaag in een ICM en daar is het nog veel erger... Ligt dit aan mij?
Dit klopt niet echt... Bij stations met poortjes moet je uitchecken, maar als je binnen 35 minuten weer incheckt betaal je geen opstarttarief. Bij stations zonder poortjes kan je inderdaad wel weglopen, maar dan loop je alleen maar kans om 10/20 euro kwijt te raken als je niet optijd terug bent. Oftewel: je kan beter gewoon uitchecken. Of gewoon niet met de OV-Chipkaart reizen...quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Zolang het desbetreffende station geen poortjes heeft, is het mogelijk.
Dan kan je in- en uitstappen wanneer je wilt én het station verlaten.
Heeft het poortjes, zal je moeten uitchecken bij het verlaten van het station, en bij terugkomst inchecken.
De stations die nu al poortjes hebben, staan open. Je kan er nu dus nog doorlopen zonder je kaart te gebruiken. Wanneer de OV-chipkaart als enige gebruikt kan worden (wat nog wel een tijd duurt..) zullen deze poortjes dicht staan.
Reply daarop:quote:janltv schreef:
(...) uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat alle 3 de stellen retour afzender gaan, omdat het enige dat werk fatsoenlijk werkt de stroomafnemer is. Wordt het dus toch een IC4 (DSB) drama?
quote:john563 schreef:
Heb ook wat uit de eerste hand, en wat er loos is is echt niet zo best, persoonlijk zou ik zeggen bonjour met die troep en koop bijvoorbeeld AGV stellen.
Mja, de rest van het spul kan wel werken, maar als het niet betrouwbaar genoeg is ...quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:35 schreef V2 het volgende:
Als alleen de stroomafnemer fatsoenlijk zou werken zou ik niet onlangs een V250-stel door Utrecht CS heen hebben zien rijden, op eigen kracht. Of zie ik dat nou verkeerd
Jij begrijpt niet echt wat ik wil verduidelijken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dit klopt niet echt... Bij stations met poortjes moet je uitchecken, maar als je binnen 35 minuten weer incheckt betaal je geen opstarttarief. Bij stations zonder poortjes kan je inderdaad wel weglopen, maar dan loop je alleen maar kans om 10/20 euro kwijt te raken als je niet optijd terug bent. Oftewel: je kan beter gewoon uitchecken. Of gewoon niet met de OV-Chipkaart reizen...
Klopt, er zijn teveel storingen. Zo zijn de V250 snel buiten profiel, als de traptredes niet inschuiven bij sluiten van de deuren, waar in België nogal een probleem van gemaakt word.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, de rest van het spul kan wel werken, maar als het niet betrouwbaar genoeg is ...
Die stofhappers hebben meer stilgestaan dan ze gereden hebben.
In Nederland mag je gewoon je reis onderbreken hoor (in tegenstelling tot België)quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee, maar dat kan je vroeger eigelijk ook niet
Ja dat snapte ik, maar kort samengevat: of er nou poortjes staan of niet, onderbreken kan altijd.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet echt wat ik wil verduidelijken.
De poortjes staan op NS-stations nog niet gesloten, je kan doorlopen.
Als je er even uit wilt, om te eten, de stad in te gaan of what else, en je reis daarna weer vervolgen, kan dit zonder uit- en in te checken. Je kan gewoon weer de trein instappen om verder te reizen, zonder maar te hoeven inchecken, en dus opnieuw instaptarief betalen.
Is het je eindpunt, en wil je later weer terug naar je 'beginpunt', moet je natuurlijk uitchecken, maar hier ging het om een tijdelijke reisonderbreking.
Met de chipkaart kan je dus wel degelijk reizen onderbreken bij stations waar poortjes staan, en hem later weer vervolgen, zonder uit- en in te checken.
Vind je vervolg van de reis de volgende dag pas plaats, ja, check dan wel uit en de volgende dag weer in..
klopt, maar in de bus nietquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
In Nederland mag je gewoon je reis onderbreken hoor (in tegenstelling tot België)
Tijdstip + Treinnummer van de laatste keer dat je kaartje geknipt is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:29 schreef greavy het volgende:
In België mag je je reis niet onderbreken, maar hoe kunnen ze controleren of je de reis onderbroken hebt
Dat is er nu precies FAIL aan dat ding. Je moet ook de mogelijkheid hebben om een reisproduct zoals een retourtje of een dagkaart op het ding te zetten. Dan kun je de reis zo vaak onderbreken als je wilt, maar betaal je niet te veel.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:29 schreef greavy het volgende:
Ja. Maar wanneer de OV-chipkaart volledig is ingevoerd bij de Nederlandse Spoorwegen zal je dan ook moeten uit- en inchecken. Nu is dat niet het geval.
Er zit toch zeker wel een maximum op het uitgegeven geld?quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is er nu precies FAIL aan dat ding. Je moet ook de mogelijkheid hebben om een reisproduct zoals een retourtje of een dagkaart op het ding te zetten. Dan kun je de reis zo vaak onderbreken als je wilt, maar betaal je niet te veel.
In Nederland wel hoor.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er zit toch zeker wel een maximum op het uitgegeven geld?
Dat is in Londen in ieder geval wel zo. Heb je het maximum binnen een bepaald aantal zones bereikt gaat er geen geld meer af. Pas als je naar zones verder van het centrum reist, waar je nog niet geweest bent, dan wordt er weer geld afgeschreven.
Ik neem aan dat de OV-chip ook nooit meer afschrijft dan het dagkaarttarief bij 1 vervoerder.
Nee, zo zit het in Nederland niet. Je betaald per reis. Als je op 1 dag Rotterdam - Leeuwarden doet, en weer uitcheckt in Leeuwarden, incheckt en naar Maastricht gaat, daar uitcheckt, en dan naar Alkmaar en weer uitcheckt, zal je toch echt het hele tarief moeten betalen. Je betaalt dan niet het dagkaarttarief. Het wordt gezien als enkele reizen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er zit toch zeker wel een maximum op het uitgegeven geld?
Dat is in Londen in ieder geval wel zo. Heb je het maximum binnen een bepaald aantal zones bereikt gaat er geen geld meer af. Pas als je naar zones verder van het centrum reist, waar je nog niet geweest bent, dan wordt er weer geld afgeschreven.
Ik neem aan dat de OV-chip ook nooit meer afschrijft dan het dagkaarttarief bij 1 vervoerder.
mja, dat betwijfel ik dus, omdat het volgens mij per traject gaat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er zit toch zeker wel een maximum op het uitgegeven geld?
Dat is in Londen in ieder geval wel zo. Heb je het maximum binnen een bepaald aantal zones bereikt gaat er geen geld meer af. Pas als je naar zones verder van het centrum reist, waar je nog niet geweest bent, dan wordt er weer geld afgeschreven.
Ik neem aan dat de OV-chip ook nooit meer afschrijft dan het dagkaarttarief bij 1 vervoerder.
Het gaat niet om dat het allemaal enkele rezien zijn. De engelse metro heeft ook voor de oyster-kaart enkel enkele reizen. Maar het systeem schrijft dus nooit meer geld af dan het dagkaarttarrief.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, zo zit het in Nederland niet. Je betaald per reis. Als je op 1 dag Rotterdam - Leeuwarden doet, en weer uitcheckt in Leeuwarden, incheckt en naar Maastricht gaat, daar uitcheckt, en dan naar Alkmaar en weer uitcheckt, zal je toch echt het hele tarief moeten betalen. Je betaalt dan niet het dagkaarttarief. Het wordt gezien als enkele reizen.
Een retourtje kan je niet op je OV-chipkaart zetten, het zijn 2 enkeltjes die je reist.
2 enkeltjes zijn in dit geval weer even duur als een retourtje.
Hoe het met de dagkaarten, overgangsbewijzen en die andere dingen komt bij de NS, weet bijna niemand. Tenminste, informatie is er al niet over te vinden.
Dat dus en zolang je reisproducten zoals een dagkaart of een 2-1 overgangsbewijs niet toestaat maak je die kaart alleen maar onaantrekkelijkerquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:19 schreef greavy het volgende:
En dat gebeurt er juist niet. Ja, een enkele reis kan nooit duurder zijn als de helft(¤22,30 vol tarief) van een dagkaart(¤44,60 vol tarief).
Maar reis je 3x een enkele reis tegen die prijs, betaal je toch echt meer. Het is niet zo dat er dan niks meer afgeschreven wordt. Er wordt dus 3x ¤22,30 afgeschreven, en betaal je ¤22,30 meer als een dagkaart.
Afhangend van dit onderwerp kwam ik een ander nieuwsbericht tegen: OV-Chipkaart mag reizen niet duurder maken
In Amsterdam is dat niet legaal hoor. Lees de vervoersvoorwaarden er maar op na. In de Amsterdamse metro ben je met een strippenkaart net zo hard zwartrijder als wanneer je helemaal niet betaalt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:27 schreef greavy het volgende:
Zelf in Rotterdam&Amsterdam zijn er manieren om ZONDER ov-chip legaal de metro in te gaan, zolang je maar bij een 'bewaakt/bemand' metrostation komt. En je een goede medewerker treft, die de strippenkaart kan/wil afstempelen. Er uit komen is nooit een probleem, het erin komen vaak wel.
Daar treffen ze ook regelmatig niet-werkende OV-Chipkaarten aan en dergelijke..
Dat lijkt me toch heel simpel. De RET kan het tenslotte óók.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:27 schreef greavy het volgende:
Wat ik begrepen heb uit vertrouwelijke bronnen, weet de NS nog niet hoe ze bijvoorbeeld een dagkaart op een OV-Chipkaart moeten zetten, waarbij ook reizen op saldo zit.
Het is voor iedereen het beste als het project in zijn geheel wordt gekilled, al het geld - tot op de laatste cent - wordt terugbetaald bij de implementerende partijen (verenigd in East-West Consortium) en zij bovendien ook nog eens verantwoordelijk zijn voor het herstellen van het strippenkaartsysteem incl. alle automaten.quote:Zo blijven de problemen doorstromen, en zal de OV-Chipkaart voorlopig nog niet de enige manier van betalen in het OV worden.
Ja, officieel gezien wel. Maar omdat er nogal eens een OV-Chipkaart niet werkt en dergelijke, word je veelal doorgelatenquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:33 schreef Igen het volgende:
[..]
In Amsterdam is dat niet legaal hoor. Lees de vervoersvoorwaarden er maar op na. In de Amsterdamse metro ben je met een strippenkaart net zo hard zwartrijder als wanneer je helemaal niet betaalt.
Kun je net zo goed gewoon achter iemand aan lopen. Dat is makkelijker, daar zeggen de GVB-medewerkers ook nooit wat van, en het is nog gratis ook.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, officieel gezien wel. Maar omdat er nogal eens een OV-Chipkaart niet werkt en dergelijke, word je veelal doorgelaten![]()
Dat je een boete kan riskeren wanneer je een controleur treft die moeilijk doet, is het risico. Maar je kan veelal wel bij de poortjes doorgelaten worden, en je strippenkaart willen de RET/GVB medewerkers ook wel voor jou afstempelen, wanneer je een goedwillende treft.
![]()
Morgen weer examens, dussch.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:34 schreef James1988 het volgende:
Het is voor iedereen het beste als het project in zijn geheel wordt gekilled, al het geld - tot op de laatste cent - wordt terugbetaald bij de implementerende partijen (verenigd in East-West Consortium) en zij bovendien ook nog eens verantwoordelijk zijn voor het herstellen van het strippenkaartsysteem incl. alle automaten.
Vervolgens een compleet nieuwe aanbestedingsronde waarbij een gespecialiseerd team strak de touwtjes in handen gaat houden, met het oog op kwaliteits-, budget- en schemabewaking.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Zolang het desbetreffende station geen poortjes heeft, is het mogelijk.
Dan kan je in- en uitstappen wanneer je wilt én het station verlaten.
Heeft het poortjes, zal je moeten uitchecken bij het verlaten van het station, en bij terugkomst inchecken.
De stations die nu al poortjes hebben, staan open. Je kan er nu dus nog doorlopen zonder je kaart te gebruiken. Wanneer de OV-chipkaart als enige gebruikt kan worden (wat nog wel een tijd duurt..) zullen deze poortjes dicht staan.
Beiden bedankt!quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:46 schreef KapiteinT het volgende:
Iedereen klaagt hier altijd dat de prullenbakjes in de weg zitten bij ICMm, maar ik zat vandaag in een ICM en daar is het nog veel erger... Ligt dit aan mij?
Je moet eens horen op amsterdam sloterdijkquote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:02 schreef TeringHenkie het volgende:
De poortjes buiten werking stellen is iig op de Amsterdamse metrostations erg makkelijk, als er iemand voor jou door het poortje gaat en je geeft de deurtjes een flinke trap voordat ze helemaal dicht zijn, gaan ze weer open, en blijven ze open *piep* *piep* *piep* *piep* *piep* *piep*
Ja, ho, stop... over een paar jaar zijn er geen kaartjes meer, dus dan zal het toch met de chipkaart moeten gebeuren...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:18 schreef greavy het volgende:
In dat geval word je geadviseerd om met een los kaartje uit de automaat te reizen.
Je zou denken dat je dan 'om' reis maar dat klopt niet helemaal in dit voorbeeld. Je volgt de kortste route die mogelijk is met alleen NS-treinen (als je in Venlo incheckt bij NS, mag je niet via Roermond reizen), dus maak je in feite geen 'via-reis'.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:00 schreef dennistd het volgende:
Hoe zit het dan met een reis Venlo-Weert via Eindhoven?
Nee, als je uit- en incheckt maak je twee losse reizen en ben je dus altijd duurder uit dan met een los papieren (via-)kaartje.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:18 schreef greavy het volgende:
Ga je uit- en inchecken, ben je altijd even duur als een los kaartje.
Hoe de NS dit in de toekomst wil gaan doen, weten ze nog niet eens goedquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, ho, stop... over een paar jaar zijn er geen kaartjes meer, dus dan zal het toch met de chipkaart moeten gebeuren...
Je hebt gelijk. Even de prijzen verkeert vergeleken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, als je uit- en incheckt maak je twee losse reizen en ben je dus altijd duurder uit dan met een los papieren (via-)kaartje.
De kortste route geldt ook met Veolia, Arriva, Syntus en Connexxion treinen. Ook al hebben deze vervoerders de OV-Chip nog niet in de treinen. Tevens wordt het zo, dat wanneer je overstapt van de NS naar Arriva of dergelijke dat je bij NS moet uitchecken, en bij Arriva of dergelijke weer inchecken. Hier zit dan weer geen tijdgrens aan natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je zou denken dat je dan 'om' reis maar dat klopt niet helemaal in dit voorbeeld. Je volgt de kortste route die mogelijk is met alleen NS-treinen (als je in Venlo incheckt bij NS, mag je niet via Roermond reizen), dus maak je in feite geen 'via-reis'.
Het probleem dat je hier schetst gaat alleen op als de snelste route óók met NS-treinen is.
In de bussen, trams en metro's is de tijdlimiet heel anders. Hoe dit exact is, durf ik niet te zeggen. Sowieso wanneer je NS -> Bus of what else overstapt, geld er geen minimum wachttijd.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:19 schreef KapiteinT het volgende:
De mededeling 'u bent al ingechecked' is gewoon irritant. Ooit gehad dat ik na het uitchecken perongeluk weer incheckte, toen kon ik niet weer uitckecken want dan kreeg ik die melding. En 3 minuten wachten kon ook niet, want dan was ik inmiddels al weer 6 haltes verder.
Serieus denken dat de OV-Chipkaart de enige reismogelijkheid wordt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Met de onontkoombare invoering van de ov-chip ergens in october.
De gewone man gaat ook niet van Venlo naar Weert via Eindhoven, maar via Roermond.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
Als de hobbyisten er al niet uitkomen, hoe moet de gewone man dit soort zaken dan weten?
mja en dan loop je tegen het probleem aan dat je bij vervoerder 1 uit moet checken in Roermond en dan bij vervoerder 2 weer in moet checken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De gewone man gaat ook niet van Venlo naar Weert via Eindhoven, maar via Roermond.
Dat kan niet want de reismogelijk 'Venlo-Weert via Roermond' bestaat helemaal niet voor de chipkaart. Als je bij NS in- en uitcheckt berekent het systeem de prijs via de route en het tarief van NS. Via Eindhoven dus.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:44 schreef greavy het volgende:
De kortste route geldt ook met Veolia, Arriva, Syntus en Connexxion treinen.
Precies ja, de gewone man weet toch zeker niet welke vervoerder nou precies op welke lijn rijdt? De gewone man reist niet met NS of Veolia of whatever, maar met de trein.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
mja en dan loop je tegen het probleem aan dat je bij vervoerder 1 uit moet checken in Roermond en dan bij vervoerder 2 weer in moet checken.
Misschien dat ik het verkeerd uitlegde.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat kan niet want de reismogelijk 'Venlo-Weert via Roermond' bestaat helemaal niet voor de chipkaart. Als je bij NS in- en uitcheckt berekent het systeem de prijs via de route en het tarief van NS. Via Eindhoven dus.
Het zelfde bestaat nu ook al op een paar lijnen met papieren kaartjes: als je een kaartje Hengelo-Zupthen koopt betaal je voor de NS-route (en dus niet voor de kortste route). Bij de chipkaart zal het precies hetzelfde gaan.
Dit is natuurlijk onzin, dat staat duidelijk in de reisplanner aangegeven, op de CTA's op 't station en levensgroot op de trein zelf. De persoon die dat niet ziet is niet de gewone man maar de achterlijke gladiolenman.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Precies ja, de gewone man weet toch zeker niet welke vervoerder nou precies op welke lijn rijdt? De gewone man reist niet met NS of Veolia of whatever, maar met de trein.
het zal je verbazen hoeveel daarvan er in Nederland rondlopenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin, dat staat duidelijk in de reisplanner aangegeven, op de CTA's op 't station en levensgroot op de trein zelf. De persoon die dat niet ziet is niet de gewone man maar de achterlijke gladiolenman.
Juist niet: het probleem is dat dit traject uit het NS-tarief is gehaald, waardoor er altijd via Deventer gerekend wordt, maar je mag wel via Goor reizen. Wil je goedkoper uit zijn dan moet je juist een via-kaartje kopen via Goor.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Wanneer je van Hengelo naar Zutphen wilt, geeft de reisplanner de route met Syntus aan.
Wil je persé met de NS reizen, zal je een VIA-kaartje moeten gebruiken.
Ik ken niemand in de regio die niet snapt dat de NS hier niet meer rijdtquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zal je verbazen hoeveel daarvan er in Nederland rondlopen
Ja, en dan zeker bij een trip door Nederland 10x in- en uitchecken?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:27 schreef Ascendancy het volgende:
[....]
Dat is ook veel makkelijker dan dagkaarten laden.
Syntus hanteert het gewone tarief, er is alleen ruzie om de verdeling van de opbrengsten. Daarom moet je expliciet aangeven met welke vervoerder je wil reizen. En me de komst van de OV-chipkaart geldt dat niet alleen meer voor deze Syntus-lijnen maar voor alle reizen die langs verschillende routes met verschillende vervoerders mogelijk zijn. Je moet bij inchecken aangeven met welke vervoerder je gaat reizen. (het ergste voorbeeld wordt over een paar jaar Arnhem-Doetinchem waar twee verschillende vervoerders gaan rijden.)quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:06 schreef greavy het volgende:En daar heb je gelijk in. Zie het nu ook staan. Syntus handhaaft een ander tariefstelsel zo te zien.
Maar zoals ik al vermeldde, als je Venlo-Weert wilt doen, met de chipkaart, en niet uitcheckt in Eindhoven en weer incheckt, zal je het rechtstreekse tarief Venlo-Weert betalen.
Er zijn misschien 100 mensen in Nederland die zulke treinritjes maken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, en dan zeker bij een trip door Nederland 10x in- en uitchecken?
Vb: Zwijndrecht - Amsterdam - Alkmaar (in-uitcheck)- Enkhuizen - Lelystad (in-uitcheck) - Utrecht - Rhenen (In-uitcheck) - Arnhem en ga zo maar door.. Dat maakt het comfortabel zeg![]()
Dan laad ik liever een dagkaart erop, en check pas weer op mijn eindpunt uit (wat natuurlijk hetzelfde kan zijn als je beginpunt.)
Die site ken ik niet, maar ik weet wel dat een aantal regionale kranten ook dagkaarten verkopen voor 17,50. Je bestelt ze op internet en dan krijg je een e-ticket. Bijvoorbeeld hier.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:28 schreef Crientj het volgende:
Totaal ander vraagje;
http://www.koopem.nl/aanbiedingen/1745/ns-dagkaart-17-50#2192
Te vertrouwen of niet? ;o Zoek toch nog een dagkaart om een keertje weer overal heen te gaan
Die is zeker te vertrouwen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:28 schreef Crientj het volgende:
Totaal ander vraagje;
http://www.koopem.nl/aanbiedingen/1745/ns-dagkaart-17-50#2192
Te vertrouwen of niet? ;o Zoek toch nog een dagkaart om een keertje weer overal heen te gaan
Staat op Somda.. Echt een faal.quote:Stel 3409 had een defect en werd in Enschede gewisseld voor een ICM zodat trein 7986 tot Wierden kon worden gereden. Echter werd deze trein in Wierden op het bovenleiding loze spoor 3 binnen genomen. De stellen van trein 80180 (3x ICMm) zijn nu op weg naar Wierden om het gestrande stel weer onder de draad te trekken.
quote:Kunt u dan in ieder geval verzekeren dat de treinen op 1 januari 2008 zullen rijden?
(Manager AnsaldoBreda:) ,,De datum die ik kan geven is een datum die hoe dan ook afhankelijk zou zijn van andere data. Op dit moment zijn er geen absolute data. Laten we zeggen dat we eraan werken om al in 2007 de eerste leveringen te realiseren. Maar alles is afhankelijk van het moment waarop de trein op de lijn kan rijden en getest kan worden. We moeten geen valse verwachtingen voeden met valse informatie. We zijn daar heel transparant in.´´
2010?
,,Als het 2010 wordt krijg je de sleutel van deze fabriek. Dan kunnen we wel sluiten.´´
2009?
,,Daar durf ik om te wedden.´´
Gefeliciteerd U bent mogelijk een winnaar! Maak snel deze envelop open! En zie hoe U de gelukkige eigenaar kan worden van een FANTASTISCHE auto treinenfabriek!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:07 schreef James1988 het volgende:
Net dit weer tegengekomen, AnsaldoBreda reageert op kritiek
[..]!
Dacht dat het NRC nu de sleutels van dat bedrijf krijgt?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het bedrijf nog bestaat zeg ...
Gelijk een vervolgorder plaatsen als het materieel over 20 jaar al is afgeschreven, de V300!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het bedrijf nog bestaat zeg ...
quote:Van: James1988
Aan: Redactie binnenland NRC Next
Geachte heer/mevrouw,
In december 2005 stond er in uw krant een interview met de projectleider Stefano Fannucci AnsaldoBreda, over de problemen en vertragingen met de V250-hogesnelheidstreinen die NS Hispeed door AnsaldoBreda laat bouwen.
In dat interview stond onderstaand fragment:
<citaat>
Kunt u dan in ieder geval verzekeren dat de treinen op 1 januari 2008 zullen rijden?
(...)
2010?
"Als het 2010 wordt krijg je de sleutel van deze fabriek. Dan kunnen we wel sluiten."
<einde citaat>
Inmiddels is het jaar 2010 al bijna half verstreken, en er zijn inderdaad een paar treinstellen in Nederland. Deze rijden echter nog niet in reguliere reizigersdienst, en het laatste nieuws wat mij heeft bereikt is dat er talloze problemen zijn waardoor deze stellen terug moeten naar de fabriek.
Het lijkt erop dat het AnsaldoBreda ook niet in 2010 gaat lukken om alle stellen geleverd te krijgen, in tegenstelling tot eerder gemaakte afspraken.
Bij deze mijn vraag: wanneer gaat u terug naar Italië, om de door dhr. Fannucci beloofde sleutel van de fabriek op te halen?
Met vriendelijke groet,
James1988
stel was op doorreis en was daar ff aan de kant gezet om later opgehaald te wordenquote:Op zondag 23 mei 2010 14:09 schreef KapiteinT het volgende:
Is dat bij de fabriek ofzo? Als het daar vol staat moet je met creatieve oplossingen komen.
Goed mogelijk.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
Is er weer koper gejat? Of gewoon een stel grappenmakers?
Dat zou goed kunnen.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:07 schreef busfoto.nl het volgende:
Op internet een figuur kunnen vinden met de koperprijzen over de afgelopen vijf jaar. Ik weet niet precies hoeveel kilo je kan krijgen voor deze bedragen (Pond), maar het lijkt wel te tonen dat de prijs tussen mei 2006 en mei 2008 nog bijna 30% hoger lag. Lag het aantal koperdiefstallen toen (nog) hoger?
[ afbeelding ]
ik vind het een wonder dat die gast het overleefd. De zuiging bij 300 km/h lijkt mij vrij heftig. Volgens mij moet je dan lood in je schoenen hebben of 250 kg wegen om nog te kunnen blijven staan. Buiten dat om lijkt me de herry ook niet om uit te staan. Zeker niet wanneer ie trein de tunnel inschiet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:47 schreef Socios het volgende:
Gaat men serieus gewoon ICE-tunnels in om dit te filmen?![]()
De maker heeft de filmpjes dan ook als ondertitel "Video over de zuigwerking" gegeven. Wil daarmee blijkbaar laten zien dat dat wel meevalt. Alhoewel je wel echt een gigantische randdebiel moet zijn om dat zo te gaan uitproberen.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:28 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ik vind het een wonder dat die gast het overleefd. De zuiging bij 300 km/h lijkt mij vrij heftig. Volgens mij moet je dan lood in je schoenen hebben of 250 kg wegen om nog te kunnen blijven staan. Buiten dat om lijkt me de herry ook niet om uit te staan. Zeker niet wanneer ie trein de tunnel inschiet.
Ach, het is waar je van houdt.. De man hing aan het raam omdat deze de trein zou hebben gemist, en alle deuren al gesloten waren..quote:"Treinsurfer geen treinsurfer"
De man die zaterdag zwaar gewond is geraakt op het Centraal Station, was geen treinsurfer. Dat beweert het Wolfert Lyceum, de werkgever van de 23-jarige man uit Delft.
De man zou in de nacht van zaterdag op zondag klem zijn komen te zitten, toen hij op het laatste moment de trein in wilde stappen. Hij werd meegesleurd en kwam tussen de trein en het perron terecht.
Het slachtoffer, een docent wiskunde, ligt met een klaplong, een paar gebroken ribben, een gebroken arm en een zware hersenschudding op de Intensive-Care-afdeling van het Erasmus MC. Hij is buiten levensgevaar, maar wordt onder narcose gehouden.
De politie blijft bij haar lezing, dat er sprake was van treinsurfen. Meerdere getuigen zouden hebben gezien dat hij aan een openstaand raam zou hebben gehangen. Bovendien waren bij het vertrek van de trein alle deuren gesloten, heeft de machinist van de trein tegenover de politie verklaard.
Gisteren met de bus over dat traject gegaan, schijnbaar over een lengte van 8 kilometer...quote:Op zondag 23 mei 2010 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
Is er weer koper gejat? Of gewoon een stel grappenmakers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |