Ja, dit zou eerst een locomotief doen, die er uiteindelijk niet gekomen is, welke reden weet ik niet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
De voorste van de V'tjes die de Vrijheidstrein op moesten halen bij het Spoorwegmuseum is ter hoogte van de eerste wissel bij het museum ontspoord
In principe niet. De Benelux-Fyra (met V250, pas vanaf dec 2011) wordt in ieder geval even duur als de Thalys (ook wel logisch, stopt op dezelfde plekken en is ruwweg even snel), maar wellicht zijn de goedkope stoelen wel wat langer beschikbaarquote:
Dat zegt dus niks want de huidige pendel is geen Fyra. Luchtbal wordt nergens genoemd als voor de boemel-Fyra. Die gaat ook veel te weinig rijden de pendeltrein te vervangen dus lijkt me dat die pendel gewoon blijft.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De huidige pendel Antwerpen C - Noorderkempen stopt daar ook. Vandaar.
Maar dat gaan ze niet doen, want je zit toch voor een groot deel van het traject in die trein en daar is geen alternatief voor. Dus vragen ze gewoon voor het geheel toeslag.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef dennistd het volgende:
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:
Amsterdam-Schiphol: toeslagvrij, is niks sneller
Schiphol-Rotterdam: met toeslag, flink stuk sneller dan alternatief (oude lijn)
Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt
Den Haag-Rotterdam: toeslagvrij, is niks sneller
Rotterdam-Breda: toeslagvrij, kort stukje en mogelijk ook normale IC's voor hetzelfde deel
Breda-Antwerpen: toeslagvrij, lijkt meer op een stoptrein dan een HST
Antwerpen-Brussel: toeslagvrij, rijd op normaal spoor
Is er nu ook, je kan met de stoptrein vanaf Roosendaal naar Antwerpenquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef dennistd het volgende:
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:
Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt
Hoe wilde je retourtjes doen dan met die chip? En een enkele reis is met de OV-chip toch even duur als een half retourtje?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:00 schreef greavy het volgende:
De papieren dagkaarten, enkele reizen, retour en al die kaartjes zijn gewoon geldig.
De OV-Chip is gewoon een faalproduct, waar je alleen enkele reizen mee kan doen
Hoe kom je daar nu weer bij? Het zal zo'n vaart niet lopen hoor, dat ding moet eerst landelijk bruikbaar zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Met de onontkoombare invoering van de ov-chip ergens in october.
Gewoon voor de terugweg minder rekenen dan voor de heenweg. Is technisch gewoon mogelijk. In plaats van de laffe truc die ze nu uithgehaald hebben (= de jaarlijkse prijssijging voor retourtjes groter maken dan voor enkeltjes).quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoe wilde je retourtjes doen dan met die chip?
Je kunt ook bellen met twee blikken en een touwtje, maar om dat nou een alternatieve telefoon te noemen..quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Is er nu ook, je kan met de stoptrein vanaf Roosendaal naar Antwerpen
Nee, dat is technisch niet mogelijk. De chipkaart slaat maar de laatste 10 transacties op, dus als jij met de trein heen gaat en dan een paar ritten met de tram/bus/metro maakt, dan is de heenreis tijdens de terugreis al van het geheugen van de kaart verdwenen en kan dus ook niet worden herkend dat het om een retour gaat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Gewoon voor de terugweg minder rekenen dan voor de heenweg. Is technisch gewoon mogelijk. In plaats van de laffe truc die ze nu uithgehaald hebben (= de jaarlijkse prijssijging voor retourtjes groter maken dan voor enkeltjes).
Ja, maar de stoptrein is alsnog een alternatief, alhoewel je er (iets) langer mee onderweg bent.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je kunt ook bellen met twee blikken en een touwtje, maar om dat nou een alternatieve telefoon te noemen..
bij een ov-chipkaart is het technisch heus wel mogelijk om meer dan 10 transacties op te slaan. Dat de flopkaart dat niet doet heeft niets met technische onmogelijkheden te maken, het is alleen een keuze die de ontwikkelaars van de kaart hebben gemaakt (een van de vele grote fouten die ze hebben gemaakt). En wie hebben het ding ook weer ontwikkeld? juist de vervoerders, en met als belangrijkste doel dat ze er zelf beter van worden. Zo nodig ten koste van de reizigers.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat is technisch niet mogelijk. De chipkaart slaat maar de laatste 10 transacties op, dus als jij met de trein heen gaat en dan een paar ritten met de tram/bus/metro maakt, dan is de heenreis tijdens de terugreis al van het geheugen van de kaart verdwenen en kan dus ook niet worden herkend dat het om een retour gaat.
Grappig. Volgens mij kwamen die gisteravond voorbij langs de Maliebaan, waar ik deze week in een appartementje zit. Ik vond het al wat vreemd dat er opeens een trein reed.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dit zou eerst een locomotief doen, die er uiteindelijk niet gekomen is, welke reden weet ik niet.
Toen zouden V'tjes hem gaan ophalen, waarbij het voorste V'tje ontspoorde, en er een onderzoek is ingesteld, waardoor de Vrijheidstrein (Plan T 520) nog steeds bij het NSM op het terrein staat.
Dit betroffen V 905 en 937.
Rob van der Woude heeft foto's van de ontsporing online:
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p64929188.html
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p64929077.html
Ik vraag mij af of ik door de ovchip niet meer tussendoor kan uitstappen in een stad, om vervolgens mijn reis een uur later te vervolgen?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:00 schreef greavy het volgende:
De papieren dagkaarten, enkele reizen, retour en al die kaartjes zijn gewoon geldig.
De OV-Chip is gewoon een faalproduct, waar je alleen enkele reizen mee kan doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |