schieten die hap. Vooral de treinen van/naar schiphol in de spits zijn gezzelig met die hutkoffers. Dat er soms gewoon hele 2 zitjes volgebouwd staanquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Libelle Zomerweken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een zure wijven gaan daar heen zeg! Zeiken dat het zo druk is en me ook nog eens heel vuil aankijken als ik dan op de plaats van hun tas wil zitten. Godverdomme.
Dat is ook klote inderdaad. Maar ik snap dan ook niet dan NS VIRM inzet van en naar Schiphol. Er zit 0,0 bagageruimte in die dingen, wat verwacht je dan?? Je kunt daar met geen goed fatsoen je koffers kwijt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
schieten die hap. Vooral de treinen van/naar schiphol in de spits zijn gezzelig met die hutkoffers. Dat er soms gewoon hele 2 zitjes volgebouwd staan. Godgruwelijke grafkanker wat zijn die lui aso.
Greavy, lul, ik wou 300 zijn
Onder die stoelen bij vis a vis kan je best wat kwijt en anders ga je maar op het balkon zitten met je grafkoffers. Echt hoor, koffers enzo verbieden in de spits. fietsen mogen ook nietquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat is ook klote inderdaad. Maar ik snap dan ook niet dan NS VIRM inzet van en naar Schiphol. Er zit 0,0 bagageruimte in die dingen, wat verwacht je dan?? Je kunt daar met geen goed fatsoen je koffers kwijt.
Het is haast net zo erg als die zure sloten van de Libelle Zomerwerken
Ik krijg mijn koffer er niet onder, en ik zit dan ook altijd op het balkon als ik hem mee heb.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Onder die stoelen bij vis a vis kan je best wat kwijt en anders ga je maar op het balkon zitten met je grafkoffers. Echt hoor, koffers enzo verbieden in de spits. fietsen mogen ook niet
kan prima, heb ik geen last vanquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik krijg mijn koffer er niet onder, en ik zit dan ook altijd op het balkon als ik hem mee heb.
Kleine correctie, koffers enzo verbieden in de coupé's. In de spits en buiten de spits. Met koffers ga je maar op het balkon. Je kunt mensen niet verbieden om buiten een bepaalde tijd niet met de trein naar of van Schiphol te gaan. Want dan ben je mooi in de aap gelogeerd wanneer je om 07:00 uur land.
Maar de NS moet wel ruimte voor die koffers bieden, vind ik. Voor fietsen zijn er ook plaatsen.
Ook gelijk de sleepkoffers uitbannen of anders de mensen die ze bij de deuren in- of uitklappen een nekschot gevenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:14 schreef greavy het volgende:
Klopt.. Zwaar irritant.
Laatst had ik nog een gevalletje goede HC: HC komt naar boven, in de VIRM. Ziet allemaal koiffers liggen (zelf in het gangpad), en zegt "Uw vervoersbewijzen alstublieft, en houdt het looppad vrij."
*Mopper, mopper, mopper* deden die reizigers met de koffers. Gingen ze de koffers op andere stoelen neerzetten..
HC: "Wilt u uw koffers op de grond zetten alstublieft?"
Reiziger: "Ze mogen niet in het gangpad, en niet op de stoelen.. Waar wel dan?"
HC: "Voor uw voeten bijvoorbeeld, waar niemand er last van heeft."
Reiziger: "Dan heb ik weinig beenruimte, mooi niet dus."
HC: "Dat is uw eigen probleem, er horen geen koffers op stoelen en in looppaden. Aan de kant ermee, of eruit. De keus is aan u."
Reiziger: "mopper,mopper,mopper. En de koffers gingen toen aan de kant.."
Zo hoort het tenminste, een HC die goed optreedt tegen zulke gasten..
Mijn advies: LAat meer ICRm/ICM(m) rijden in trajecten naar Schiphol, daar heb je nog bagagerekken.
Oja, reizigers zijn dan te beroerd om de koffers in een bagagerek te doen.. Ook al meegemaakt..
Daar heb ik geen moeite mee. Net zoals dwars door een horde mensen heen gaan die zich rond de deuren verzamelen als je uit wilt stappen en je geen ruimte geven.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:22 schreef Yreal het volgende:
gister toen ik uitstapte op utrecht een hele colone fossielen met rolkoffers die recht voor de deur gingen staan, tis ook weer zo sneu om daar recht door heen te lopen he
Tja, eigen schuld hoor, moet je maar niet voor de deur gaan staan als er mensen uitstappen. Ik geniet er altijd van wanneer er iemand meent eerst naar binnen te moeten, terwijl ik nog uit moet stappen. Zo iemand mag je schaamteloos omver lopenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:22 schreef Yreal het volgende:
gister toen ik uitstapte op utrecht een hele colone fossielen met rolkoffers die recht voor de deur gingen staan, tis ook weer zo sneu om daar recht door heen te lopen he
Valt mee, iets meer dan twee jaar: 15 april 2008quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is al een oudje uit Oldenzaal zeg
Dan vraag je het aan een grote stoere man terwijl je lief en onschuldig kijktquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:19 schreef Crientj het volgende:
Koffers in de trein :d Altijd nice.
Ken ik ook nog een leuke van; in een bomvolle trein van Amf naar Groningen (Serious Request had toen een heel eerste klas stel voor zichzelf.) met als gevolg dat die trein afgeladen was.
Komt er, terwijl wij op het balkon staan volgepropt nog een moeder met 2 kleine kindjes en een enorme grote koffer. Die dacht er nog serieus bij te gaan passen.Die is uiteindelijk nog naar een ander stel gerend.
Als ik een koffer bij mij heb dan zet ik 'm eigenlijk ook voor of naast mn voeten neer. Ik ben net te kleinen onhandig om 'm in het bagagerek te gooien. ;o
En een beetje koffer past er niet tussen, die 'rekjes' zijn veels te laag. Met meer dan een laptoptas moet je niet aankomenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:23 schreef dennistd het volgende:
In ICM kun je dan ook heel wat kwijt in het bagagerek, maar die is in een VIRM veel minder hoog, er zitten rare tussenschotjes in en boven ontbreekt het zelfs compleet...
Nou, regelmatig bij Heiloo komt het voor dat de deuren dichtgaan TERWIJL ER NOG MENSEN UITSTAPPEN. Dus die angst is niet ongegrond.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:24 schreef greavy het volgende:
Als ik uit wil stappen, en mensen staan buiten de trein in de weg, loop ik gewoon door. Moeten ze maar plaats maken. Zo was ik gister naar Rotterdam, was er iemand met krukken. Deze wil uitstappen, duurde wat langer als gemiddeld, en word zowat omver geduwd door een paar instappende reizigers. Ik heb er een stokje voor gestoken, en ze net even zo snel weer naar buiten geduwd.
Kom op zeg, wacht lekker op je beurt. Bang dat de trein wegrijdt?
Ze lijken wel bang dat ze een haltering van 4 minuten mislopen.. Daar heb je toch echt wel genoeg tijd hoor.
Nu overdrijf je een beetje, maar het is wel zo dat een aantal van de koffers idd niet passen. Voor de rest: gewoon proppen voor zover dat mogelijk isquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En een beetje koffer past er niet tussen, die 'rekjes' zijn veels te laag. Met meer dan een laptoptas moet je niet aankomen
die personeelsleden moet je op cursus sturen. Zoiets moet niet voor mogen komen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:30 schreef RubenK het volgende:
[..]
Nou, regelmatig bij Heiloo komt het voor dat de deuren dichtgaan TERWIJL ER NOG MENSEN UITSTAPPEN. Dus die angst is niet ongegrond.
Dat is dom van die HC. Moet je hem naar de Hans Anders sturen, de volgende keerquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:30 schreef RubenK het volgende:
[..]
Nou, regelmatig bij Heiloo komt het voor dat de deuren dichtgaan TERWIJL ER NOG MENSEN UITSTAPPEN. Dus die angst is niet ongegrond.
Een 'airporter', zo'n koffertje met de formaten van die vliegtuighandbagage, kan er anders niet in. Lijkt me toch het minste, wanneer we het over een trein hebben.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nu overdrijf je een beetje, maar het is wel zo dat een aantal van de koffers idd niet passen. Voor de rest: gewoon proppen voor zover dat mogelijk is
Ze moeten gewoon koplopers gaan gebruiken, die hebben meer dan genoeg bagageruimte. Ik heb elke week een koffer bij me met de was voor moeder (quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En een beetje koffer past er niet tussen, die 'rekjes' zijn veels te laag. Met meer dan een laptoptas moet je niet aankomen
Die maten daarvan zijn veel te groot. Dat is bijna een hele koffer die je als handbagage mee mag nemen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een 'airporter', zo'n koffertje met de formaten van die vliegtuighandbagage, kan er anders niet in. Lijkt me toch het minste, wanneer we het over een trein hebben.
Zo groot zijn die niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die maten daarvan zijn veel te groot. Dat is bijna een hele koffer die je als handbagage mee mag nemen.
Da's een hele andere situatie, in een station als Heiloo duurt de stop minder dan een minuut (aankomst- en vertrektijd zijn hetzelfde). Op een groot station waar de trein langer stilstaat is die 'angst' absoluut ongegrond.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:30 schreef RubenK het volgende:
[..]
Nou, regelmatig bij Heiloo komt het voor dat de deuren dichtgaan TERWIJL ER NOG MENSEN UITSTAPPEN. Dus die angst is niet ongegrond.
Helaas hebben die dan weer niet meer dan genoeg zitplaatsen. Het is dus kiezen tussen ruimte voor koffers of ruimte voor reizigers. Er is hier dus voor het laatste gekozen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:42 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon koplopers gaan gebruiken, die hebben meer dan genoeg bagageruimte.
Zo ben ik ooit een keer bijna op Berlin Ostbahnhof terecht gekomen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:30 schreef RubenK het volgende:
[..]
Nou, regelmatig bij Heiloo komt het voor dat de deuren dichtgaan TERWIJL ER NOG MENSEN UITSTAPPEN. Dus die angst is niet ongegrond.
mja, de laatste keer dat ik gevlogen heb zag ik toch echt van die dingen die veel meer plaats in namen dan een gemiddelde rugzak.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zo groot zijn die niet.
Serieus, de gemiddelde laptoptas is groter, tegenwoordig. Die hebben namelijk ook ruimte voor de andere papieren, de bammetjes en het flesje water. Gewone rugtassen passen ook nauwelijks. En die kun je gewoonweg niet kwijt in de VIRM
neequote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wou wel iets met Libelle Zomerweken in de OP![]()
mja, dan moet je de Noord-Oost uit elkaar gaan trekken en ik denk niet dat de NS daar happig op is. Net zoals de corridor Amsterdam Bijlmer - Utrecht - Arnhem/Den Bosch.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:01 schreef KapiteinT het volgende:
De treinen van Rotterdam naar Utrecht en verder zijn altijd heel erg druk, terwijl Schiphol - Utrecht en verder vrij rustig is. Toch worden de laatste treinen met VIRM gereden en de eerste met ICM. Is het op de een of andere manier niet om te draaien? Zal wel niet kunnen, ivm met keringen e.d., maar het zou mooi zijn.
Sowieso. Mensen moeten niet zo achterlijk veel troep meeslepen in de trein. Een trein IS nou eenmaal geen verhuiswagen. Snap dat dan ook. Dom volk is het.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:19 schreef Crientj het volgende:
Koffers in de trein :d Altijd nice.
Ken ik ook nog een leuke van; in een bomvolle trein van Amf naar Groningen (Serious Request had toen een heel eerste klas stel voor zichzelf.) met als gevolg dat die trein afgeladen was.
Komt er, terwijl wij op het balkon staan volgepropt nog een moeder met 2 kleine kindjes en een enorme grote koffer. Die dacht er nog serieus bij te gaan passen.Die is uiteindelijk nog naar een ander stel gerend.
Als ik een koffer bij mij heb dan zet ik 'm eigenlijk ook voor of naast mn voeten neer. Ik ben net te kleinen onhandig om 'm in het bagagerek te gooien. ;o
Dat heeft toch niks met de sporen te maken? Alleen de treinen schiphol -> nijmegen/eindhoven nu met ICM en Rotterdam - utrecht met virms.. Zou best aardig zijn denk ikquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan moet je de Noord-Oost uit elkaar gaan trekken en ik denk niet dat de NS daar happig op is. Net zoals de corridor Amsterdam Bijlmer - Utrecht - Arnhem/Den Bosch.
Als je goed kijkt is Utrecht aan de noordzijde hier helemaal voor ingericht, waardoor er niet onnodig gekruist hoeft te worden.
Mja, omdraaien zou niet altijd helpen denk ik. Of je moet de 2800 verVIRMmen en dan de 3500 met alleen ICM en ICRm laten rijden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met de sporen te maken? Alleen de treinen schiphol -> nijmegen/eindhoven nu met ICM en Rotterdam - utrecht met virms.. Zou best aardig zijn denk ik
En dan is het weer te druk op Schiphol -> Nijmegen/Eindhoven.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met de sporen te maken? Alleen de treinen schiphol -> nijmegen/eindhoven nu met ICM en Rotterdam - utrecht met virms.. Zou best aardig zijn denk ik
Haiquote:
almere?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:10 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Een Cargo passeert hier een station. Mijn vraag is aan jullie, welk station word hier gepasseerd?
Ik weet het antwoord wel hoor.
Volgens mij Kerkradequote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:15 schreef greavy het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nja, vandaag nog maar 1.. Zien of deze zo makkelijk is (voor de echte kenners wel.)
Almelo de riet !!!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:10 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Een Cargo passeert hier een station. Mijn vraag is aan jullie, welk station word hier gepasseerd?
Ik weet het antwoord wel hoor.
Volgens mij kan ik daar Kerkrade op het bordje ontcijferenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:15 schreef greavy het volgende:
Nja, vandaag nog maar 1.. Zien of deze zo makkelijk is (voor de echte kenners wel.)
Die weet ik dan weer nietquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou ik!
Waar staat mijn autootje hier geparkeerd?
[ afbeelding ]
Ja, dat weet ik. Maar of het toen bekend geworden is??quote:
Nee, kan het niet vindenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar of het toen bekend geworden is??
Madurodamquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jaa. jij wint! Nog ééntje doen?
Deze is makkelijkerop welke lokatie is deze genomen:
[ link | afbeelding ]
Oldenzaal. De 52 3879 van de VSM met Oostenrijkers.quote:
Dat kan ook niet, want de 3500 keert op de 3100 te Hoofddorp Opstel. Om genoeg materiaal vrij te maken moet ook de 20500 verVIRMd worden, maar dan moet de hele 500 om en waarschijnlijk ook de rest van de NoordOost. Onmogelijk dus.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, omdraaien zou niet altijd helpen denk ik. Of je moet de 2800 verVIRMmen en dan de 3500 met alleen ICM en ICRm laten rijden.
zit je er alleen nog mee dat Hoofddorp opstel en Eindhoven niet de meest ideale locaties zijn om een stel ICM bij te plaatsen of af te trappen.
Jazeker, gaat hard.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
Goedenavond, wat is dit topic hard gegaan zeg. En in de OP staat nog 'Deel ###', pas dat eens aan, luilak!
'T zou fijn zijn als de NS met dit soort evenementen niet alleen extra stopt, maar ook wat ruimer materieel in zou zetten. 1 DD-AR van 4 bakjes is wat schraal. En gewoon strak op tijd wegrijden.... ik heb niet zo'n zin in iedere dag een kwartier vertraging wegens een evenement. Of mag ik dat declareren bij de VNU?quote:
lijkt me wel. Die moeten gewoon zorgen dat de mensen verspreid op het perron staan ipv allemaal door 1 deur naar binnen willenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
'T zou fijn zijn als de NS met dit soort evenementen niet alleen extra stopt, maar ook wat ruimer materieel in zou zetten. 1 DD-AR van 4 bakjes is wat schraal. En gewoon strak op tijd wegrijden.... ik heb niet zo'n zin in iedere dag een kwartier vertraging wegens een evenement. Of mag ik dat declareren bij de VNU?
Net riep iedereen hier nog dat conducteurs mongolen zijn als ze de deuren sluiten voordat iedereen binnen is.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:34 schreef Fixers het volgende:En gewoon strak op tijd wegrijden.... ik heb niet zo'n zin in iedere dag een kwartier vertraging wegens een evenement.
holland he.. tis nooit goed hierquote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:35 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Net riep iedereen hier nog dat conducteurs mongolen zijn als ze de deuren sluiten voordat iedereen binnen is.
Naar Leiden valt nog wel mee, de trein vanuit Eindhoven geeft aansluiting om de stoptrein naar Leiden, maar verder dan Leiden is inderdaad een ramp.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:52 schreef Yreal het volgende:
De allerslechtse overstap is nog steeds op schiphol, als je leiden -> bijlmer doet. De deuren van de ene trein gaan open als de ander cross platform weg rijdt. Zelfs als de trein vanaf zuid naar schiphol eerder is, blijft ie voor de aansluiting wachten op de trein naar leiden om hem voorlangs te laten gaan.
Ik moet toegeven dat ik mij ook geïrriteerd heb aan de huishoudbeursmiepen die mijn trein vertraagde, waardoor ik mijn bus miste.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:43 schreef Fixers het volgende:
Gelijke behandeling! Libellemutsen zijn net zulk vee als de trouwe forens waar zouden ze dan ineens beter behandeld dienen te worden?
Bremen?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:59 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is dit?
Hint: Het is Duitsland en ligt in het deel "Nieder-Sachsen"![]()
Nee, in het klaag over dat de ns niet rijdt zoals het jouw het beste uitkomt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:23 schreef V2 het volgende:
Ben ik in het stations-raad-topic terecht gekomen?
Nee, het ligt er wel in de buurt, meer richting het westen (kant van Leer op)quote:
En hij heeft het goedquote:
Dat was ooit in MENquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:23 schreef V2 het volgende:
Ben ik in het stations-raad-topic terecht gekomen?
Om welk doel te dienen als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:47 schreef Sounddragon het volgende:
Centraal TreinenTopic #229: DB-Arriva wordt steeds groter. --> [Centraal] TreinenTopic #229: DB-Arriva wordt steeds groter.
De NMBS die dingen tegenhoudt omdat ze alleen met nieuw materieel wil rijdenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:52 schreef RubenK het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)r-later-brussel.html
Ah nee kut, nou komt bork.quote:
Van uitstel komt hopelijk afstel.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:52 schreef RubenK het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)r-later-brussel.html
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
dat lijkt meer een render dan een foto, Eemsmond of zo?
ik zat te denken aan de eemshaven, maar dat is kennelijk niet goedquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:55 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Geen echt station maar waar staat dit spul?
Helaasch, het goede antwoord staat trouwens op fok!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm. Maar Eemsmond is het dus ook niet begrijp ik?
Fijn, bedankt, hebben we echt wat aanquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:22 schreef bork het volgende:
[..]
Helaasch, het goede antwoord staat trouwens op fok!
Gevonden: De Mars, Coevorden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:55 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Geen echt station maar waar staat dit spul?
Zieke stalker ben jequote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Gevonden: De Mars, Coevorden.
En [NL] Street View Quiz [#05] staat het antwoord.
Waar Actieve Topics van 1 persoon niet handig voor zijn, even snel een streetview topic doorscrollen, en je hebt het![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |