quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Gevonden: De Mars, Coevorden.
En [NL] Street View Quiz [#05] staat het antwoord.
Waar Actieve Topics van 1 persoon niet handig voor zijn, even snel een streetview topic doorscrollen, en je hebt het![]()
jaa juistemquote:Op woensdag 19 mei 2010 00:05 schreef James1988 het volgende:
http://www.dailymotion.com/video/xd9bmr_de-race-still-in-progress
Euhm, okay?
Nooit geweten dat er een looping in de HSL zit.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:05 schreef James1988 het volgende:
http://www.dailymotion.com/video/xd9bmr_de-race-still-in-progress
Euhm, okay?
Coevorden, gister nog langs geredenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:55 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Geen echt station maar waar staat dit spul?
quote:tussen den bosch en nijmegen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. door vandalisme rijden er tussen den bosch en nijmegen minder treine
Koperdieven kan inderdaad, of 'gewoon' troep op het spoor gegooid.quote:Op woensdag 19 mei 2010 06:44 schreef Fixers het volgende:
Wat moet ik me hier bij voorstellen, doorgeknipte kabels?
[..]
quote:Arnhem-Winterswijk
Woensdag 19 Mei 08:16
Oorzaak
Tussen Wehl en Doetinchem rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
Er rijden stopbussen tussen Wehl en Doetinchem.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
Reisadvies
Klopt geen zak van, behalve dat de stofzuiger nog niet gereed is. Wel leuk gedaan trouwensquote:Op woensdag 19 mei 2010 00:05 schreef James1988 het volgende:
http://www.dailymotion.com/video/xd9bmr_de-race-still-in-progress
Euhm, okay?
Mooi treintje was datquote:
zoiets is nieuw voor mij, omdat er alleen maar SLT IV en SLT VI bestaanquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:52 schreef V2 het volgende:
Het SLT-koppel-probleem is blijkbaar verholpen, ik zie net 1x SLT-3 + 2x SLT-5 gekoppeld binnenlopen op Utrecht CentraalZiet er best leuk uit, zo'n hele lange sliert SLT.
Nog steeds geen twee intercity's ondanks een positief LOCOV-advies? Dat kamerlid uit Hoogeveen ligt zeker weer eens dwars. De eikel.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:15 schreef greavy het volgende:
DEZE PAGINA
Kort samengevat:
- Op de verbinding Zwolle – Groningen/Leeuwarden voert NS in 2011 geen wijzigingen door.
Ze willen in Hoogeveen niet 6 hele minuten eerder op het station zijnquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Nog steeds geen twee intercity's ondanks een positief LOCOV-advies? Dat kamerlid uit Hoogeveen ligt zeker weer eens dwars. De eikel.![]()
![]()
Heb je bewijs. Dan hebben ze nu nieuwe stellen erbij, die nog nooit eerder gezien zijnquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:52 schreef V2 het volgende:
Het SLT-koppel-probleem is blijkbaar verholpen, ik zie net 1x SLT-3 + 2x SLT-5 gekoppeld binnenlopen op Utrecht CentraalZiet er best leuk uit, zo'n hele lange sliert SLT.
Van Guillemins naar het centrum vond ik de vorige keer anders toch best een eindje lopen. 20 minuten, gok ik? En op de kaart lijkt station Bressoux niet eens zo heel veel verder van het centrum te liggen...quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Buitenwijk, toe maar![]()
Bressoux, DAT ligt in een buitenwijk.
Valt wel mee, dat is ongeveer even lang als 10 bakken van normale lengte.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Zal vast een SLT IV+VI+VI zijn, en dus 16 bakken. Dat lijkt mij btw nog wel érg lang..
'k Kon dit topic eerst niet vinden en niet zo gek; voor het eerst sinds 7 jaar staat er een tagje voor de titelquote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:47 schreef Sounddragon het volgende:
Centraal TreinenTopic #229: DB-Arriva wordt steeds groter. --> [Centraal] TreinenTopic #229: DB-Arriva wordt steeds groter.
Die voice-overs zijn wel geslaagdquote:Op woensdag 19 mei 2010 00:05 schreef James1988 het volgende:
http://www.dailymotion.com/video/xd9bmr_de-race-still-in-progress
Euhm, okay?
Dat heeft eoa overijverige blauwe gedaanquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Kon dit topic eerst niet vinden en niet zo gek; voor het eerst sinds 7 jaar staat er een tagje voor de titel
Inderdaad helemaal nergens voor nodig, ik zocht me ook een ongeluk.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft eoa overijverige blauwe gedaandon't blame TS
Poep. Op de HSL tussen Shl en Rtd wordt 160 gereden onder Level 1, op het zuidelijke deel 300 onder Level 2.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in:
De Havenspoorlijn heeft ERTMS level 1, waardoor een maximum snelheid van 80 km/h geldt.
De Betuweroute, langs de A15, heeft ERTMS level 2. Hierbij geldt een maximale snelheid van 120 km/h.
Nope, 't is Lille, als ik het me goed herinner. Op Google Maps lijkt 't wel wat anders nu, maar deze foto is ook al vrij oud.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:06 schreef dennistd het volgende:
Osnabrück?
Doe normaal joh, gek. Er zijn miljoenen geïnvesteerd in een spoorlijn naar Schiphol, en vervolgens ga je zeiken dat er mensen met koffers in de trein zitten. NS heeft stelselmatig bezuinigd op kofferruimte. Waarom denk je dat de Beneluxrijtuigen wel extra bagagehokken hebben? Als een conductrice op zo´n toon tegen mij begint, heeft ze toch wel een probleem...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:14 schreef greavy het volgende:
Klopt.. Zwaar irritant.
Laatst had ik nog een gevalletje goede HC: HC komt naar boven, in de VIRM. Ziet allemaal koiffers liggen (zelf in het gangpad), en zegt "Uw vervoersbewijzen alstublieft, en houdt het looppad vrij."
*Mopper, mopper, mopper* deden die reizigers met de koffers. Gingen ze de koffers op andere stoelen neerzetten..
HC: "Wilt u uw koffers op de grond zetten alstublieft?"
Reiziger: "Ze mogen niet in het gangpad, en niet op de stoelen.. Waar wel dan?"
HC: "Voor uw voeten bijvoorbeeld, waar niemand er last van heeft."
Reiziger: "Dan heb ik weinig beenruimte, mooi niet dus."
HC: "Dat is uw eigen probleem, er horen geen koffers op stoelen en in looppaden. Aan de kant ermee, of eruit. De keus is aan u."
Reiziger: "mopper,mopper,mopper. En de koffers gingen toen aan de kant.."
Zo hoort het tenminste, een HC die goed optreedt tegen zulke gasten..
Maar daarom begrijp ik dus ook niet dat er geen treinen met meer bagageruimte naar Schiphol rijden. Een VIRM is ook meteen de trein met de minste ruimte van allemaal (zo ongeveer dan)quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Doe normaal joh, gek. Er zijn miljoenen geïnvesteerd in een spoorlijn naar Schiphol, en vervolgens ga je zeiken dat er mensen met koffers in de trein zitten. NS heeft stelselmatig bezuinigd op kofferruimte. Waarom denk je dat de Beneluxrijtuigen wel extra bagagehokken hebben? Als een conductrice op zo´n toon tegen mij begint, heeft ze toch wel een probleem...
Het valt nog best mee als je de bagage tussen de stoelen in legt. Alleen als de stoelen in coach staan (benedenverdieping) is het lastig.quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:07 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar daarom begrijp ik dus ook niet dat er geen treinen met meer bagageruimte naar Schiphol rijden. Een VIRM is ook meteen de trein met de minste ruimte van allemaal (zo ongeveer dan)
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso. Mensen moeten niet zo achterlijk veel troep meeslepen in de trein. Een trein IS nou eenmaal geen verhuiswagen. Snap dat dan ook. Dom volk is het.
Dan is dus het hele idee van een spoorlijn naar schiphol teniet gedaan.quote:
Dat zeg ik toch niet? Gewoon niet zo achterlijk veel zooi meeslepen. Maar nee hoor, we moeten allemaal de beautycase, de surfplank, de fiets EN de grasmaaier mee naar ons tweede huis in Spanjequote:Op woensdag 19 mei 2010 17:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan is dus het hele idee van een spoorlijn naar schiphol teniet gedaan.
Wat wil je dan? De A4 nog verder dicht laten slibben omdat mensen geen koffer meemogen in de trein?
En studenten die een weekend naar huis gaan?
Mwoa, dat zal wel meevallen lijkt me zoquote:Op woensdag 19 mei 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:
Als een conductrice op zo´n toon tegen mij begint, heeft ze toch wel een probleem...
Flauw hoor. Tegen het juk met dat ding, net als de anderenquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
De voorste van de V'tjes die de Vrijheidstrein op moesten halen bij het Spoorwegmuseum is ter hoogte van de eerste wissel bij het museum ontspoord
Naja, op zich is dat nog tot daar an toe. Maar dat ze dan ook nog een lip trekken als er iemand wat van zegt???? Of verwachten dat iemand ze ermee helpt??quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:29 schreef Yreal het volgende:
Vind het ook wel grappig dat vrouwen een koffer van 4x de mijne meenemen voor een weekje londen. Ik had 2 broeken, 6 shirts, 2 truien, 7 onderbroeken en paar sokken erin gestouwt + 4 liter drank. En dan zat alle nuttige zooi als laptops en camera's nog in mijn rugzak.
Vrouwen hadden serieus 4/5x dat... wtf
En waar moet je die koffers laten als je niet in Brussel woont?quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan de Belgen, die speciale treinstellen hebben laten bouwen met extreem veel been/kofferruimte, speciaal voor de diensten naar de Luchthaven
Expediteur, verhuiswagen, thuislaten, zie betoog hierbovenquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En waar moet je die koffers laten als je niet in Brussel woont?
Ofwel:quote:20:14 Acht hogesnelheidstreinen zullen vanaf 2013 dagelijks op de nieuwe lijn Den Haag-Breda-Antwerpen-Brussel rijden. Ze zullen ook stoppen in Mechelen en het nieuwe station Noorderkempen in Brecht. Dat maakte uittredend minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) dinsdag bekend.
Over de praktische uitvoering van het ministerieel akkoord over de verbinding, dat dateert van 2005, heeft Inge Vervotte een doorbraak bereikt met haar Nederlandse collega Camiel Eurlings (CDA).
Het akkoord houdt in dat acht hogesnelheidstreinen dagelijks heen en terug zullen rijden tussen Den Haag, Breda, Antwerpen en Brussel. De hogesnelheidslijn zal ook het station van Mechelen en het nieuwe station Noorderkempen in Brecht bedienen.
Volgens de huidige planning rijden de eerste treinen vanaf 2013. Een rit van Den Haag tot Brussel zal ongeveer 1 uur en 44 minuten duren.
Vervotte was erg tevreden met het akkoord. "Dit dossier was al enkele jaren een stoorzender voor de verhoudingen tussen België en Nederland op het vlak van spoorvervoer", zei ze. "Ik ben tevreden dat ik samen met mijn Nederlandse collega een oplossing heb gevonden."
www.GVA.be
Huh? Oplossing zeg je?quote:Volgens de huidige planning rijden de eerste treinen vanaf 2013. Een rit van Den Haag tot Brussel zal ongeveer 1 uur en 44 minuten duren.
Vervotte was erg tevreden met het akkoord. "Dit dossier was al enkele jaren een stoorzender voor de verhoudingen tussen België en Nederland op het vlak van spoorvervoer", zei ze. "Ik ben tevreden dat ik samen met mijn Nederlandse collega een oplossing heb gevonden."
De huidige pendel Antwerpen C - Noorderkempen stopt daar ook. Vandaar.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:06 schreef KapiteinT het volgende:
Maar dan nu de vraag:
Waar staat dat 'ie ook in Antwerpen Luchtbal gaat stoppen? Lijkt mij een beetje overbodig aangezien daar welgeteld 125 mensen per dag instappen...
Precies. 9 minuten langzamer zelfsquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:
Vanuit Den Haag is het ook nauwelijks sneller.
Met een goede overstap zou je beter via Rotterdam kunnen reizen.
De thalys is toch zeker wel duurder dan de fyra?quote:
quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef KapiteinT het volgende:
Hij dient doel voor mij.Een verbinding vanuit Nederland naar station Noorderkempen komt mij wel goed uit.
NOG duurder??quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:
De thalys is toch zeker wel duurder dan de fyra?
Dat Noorderkempen is natuurlijk niet het station voor dat ene pornodorp, maar voor de hele STREEK Noorderkempen. Daarom heet het ook geen "Brecht" maar "Noorderkempen". Analoog aan de TGV's in Frankrijk. Hoeveel mensen wonen er nou binnen een straal van 5 km rondom station TGV Haute Picardie? Ik denk ongeveer twaalf. Maar dat is het punt dus nietquote:En ik doelde meer op de niet op kleine kutstations stoppende fyra Amsterdam-Brussel.
Echt, dat Noorderkempen. Hoe kan je een stadje van 18000 mensen nu zo'n station geven.
Station Noorderkempen is niet alleen voor Brecht bedoeld, maar (zoals de naam al zegt) voor de hele Noorderkempen. De verbinding vanaf daar naar Antwerpen is nu nogal slecht, een stel oude en langzame bussen die eens in het uur rijden. Wat dat betreft is station Noorderkempen dus wel een uitkomst. Volgens mij wordt er nu ook redelijk gebruik van de pendeltrein. Ik vind het dan ook niet zo gek dat er vanaf daar ook een trein naar Nederland gaat.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Echt, dat Noorderkempen. Hoe kan je een stadje van 18000 mensen nu zo'n station geven.
Dit hequote:Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef Ascendancy het volgende:
De vraag is alleen in hoeverre dat station gaat lopen.
Welke lul gaat er nu eerst een kwartier rijden om vervolgens 5x zoveel te betalen als met de auto en dan ook nog eens een kwartier stil te staan op Breda
Ja dat is een tweede.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef Ascendancy het volgende:
De vraag is alleen in hoeverre dat station gaat lopen.
Welke lul gaat er nu eerst een kwartier rijden om vervolgens 5x zoveel te betalen als met de auto en dan ook nog eens een kwartier stil te staan op Breda
Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Het zou me trouwens niet verbazen als je van/naar Brecht wel zonder reservering mee mag: de NMBS heeft flinke subsidie van de Belgische overheid ontvangen (bij het aanleggen van HSL 4) omdat ze het zouden integreren in het nationale net.
Weet ik, maar als ik Breda de Fyra neem, kan ik net zo goed al te Schiphol in een Fyra stappen. Ben toch al een godsvermogen kwijt waarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:35 schreef James1988 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat de enige rechtstreekse trein tussen Rotterdam en Schiphol straks de Fyra is. De rest wordt ofwel via Haarlem omgeleid, of geknipt (in Den Haag, bijv.) of je bent aangewezen op de stoptreinen.
Sowieso hoogstens niet meer dan de meerkosten die het omleggen met zich mee bracht.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?
De Nederlandse overheid heeft de meerkosten betaald voor de route langs de E19. De Belgische overheid heeft de NMBS daarnaast - voor zover mij bekend - een subsidie toegekend voor de bouwkosten van de HSL, dit omdat de NMBS dus de Brechtshuttle heeft beloofd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?
Maar dat klopt niet. De Benelux zal worden omgelegd over de HSL en dan Fyra heten, en de reizigers stikken er maar in.quote:Verder een leuk verhaal, misschien nog aan toe te voegen dat reizigers uit Dordrecht en Roosendaal nog altijd in de overvolle Beneluxtrein stappen, die na veel protest en wegens grote populariteit ook met het in gebruik nemen van de HSL nog zal blijven rijden.
Plus, de E19 staat iedere keer als ik in België ben vast. Niet dat dat zo representatief is, maar tochquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Station Noorderkempen is niet alleen voor Brecht bedoeld, maar (zoals de naam al zegt) voor de hele Noorderkempen. De verbinding vanaf daar naar Antwerpen is nu nogal slecht, een stel oude en langzame bussen die eens in het uur rijden.
Als je vanuit Rotterdam naar Schiphol via het reguliere net wilt moet je in Leiden overstappen. Is een zogenaamde halve aansluiting. 7 à 8 minuten overstap.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:35 schreef James1988 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat de enige rechtstreekse trein tussen Rotterdam en Schiphol straks de Fyra is. De rest wordt ofwel via Haarlem omgeleid, of geknipt (in Den Haag, bijv.) of je bent aangewezen op de stoptreinen.
Ja, dit zou eerst een locomotief doen, die er uiteindelijk niet gekomen is, welke reden weet ik niet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
De voorste van de V'tjes die de Vrijheidstrein op moesten halen bij het Spoorwegmuseum is ter hoogte van de eerste wissel bij het museum ontspoord
In principe niet. De Benelux-Fyra (met V250, pas vanaf dec 2011) wordt in ieder geval even duur als de Thalys (ook wel logisch, stopt op dezelfde plekken en is ruwweg even snel), maar wellicht zijn de goedkope stoelen wel wat langer beschikbaarquote:
Dat zegt dus niks want de huidige pendel is geen Fyra. Luchtbal wordt nergens genoemd als voor de boemel-Fyra. Die gaat ook veel te weinig rijden de pendeltrein te vervangen dus lijkt me dat die pendel gewoon blijft.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De huidige pendel Antwerpen C - Noorderkempen stopt daar ook. Vandaar.
Maar dat gaan ze niet doen, want je zit toch voor een groot deel van het traject in die trein en daar is geen alternatief voor. Dus vragen ze gewoon voor het geheel toeslag.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef dennistd het volgende:
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:
Amsterdam-Schiphol: toeslagvrij, is niks sneller
Schiphol-Rotterdam: met toeslag, flink stuk sneller dan alternatief (oude lijn)
Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt
Den Haag-Rotterdam: toeslagvrij, is niks sneller
Rotterdam-Breda: toeslagvrij, kort stukje en mogelijk ook normale IC's voor hetzelfde deel
Breda-Antwerpen: toeslagvrij, lijkt meer op een stoptrein dan een HST
Antwerpen-Brussel: toeslagvrij, rijd op normaal spoor
Is er nu ook, je kan met de stoptrein vanaf Roosendaal naar Antwerpenquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef dennistd het volgende:
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:
Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt
Hoe wilde je retourtjes doen dan met die chip? En een enkele reis is met de OV-chip toch even duur als een half retourtje?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:00 schreef greavy het volgende:
De papieren dagkaarten, enkele reizen, retour en al die kaartjes zijn gewoon geldig.
De OV-Chip is gewoon een faalproduct, waar je alleen enkele reizen mee kan doen
Hoe kom je daar nu weer bij? Het zal zo'n vaart niet lopen hoor, dat ding moet eerst landelijk bruikbaar zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Met de onontkoombare invoering van de ov-chip ergens in october.
Gewoon voor de terugweg minder rekenen dan voor de heenweg. Is technisch gewoon mogelijk. In plaats van de laffe truc die ze nu uithgehaald hebben (= de jaarlijkse prijssijging voor retourtjes groter maken dan voor enkeltjes).quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoe wilde je retourtjes doen dan met die chip?
Je kunt ook bellen met twee blikken en een touwtje, maar om dat nou een alternatieve telefoon te noemen..quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Is er nu ook, je kan met de stoptrein vanaf Roosendaal naar Antwerpen
Nee, dat is technisch niet mogelijk. De chipkaart slaat maar de laatste 10 transacties op, dus als jij met de trein heen gaat en dan een paar ritten met de tram/bus/metro maakt, dan is de heenreis tijdens de terugreis al van het geheugen van de kaart verdwenen en kan dus ook niet worden herkend dat het om een retour gaat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Gewoon voor de terugweg minder rekenen dan voor de heenweg. Is technisch gewoon mogelijk. In plaats van de laffe truc die ze nu uithgehaald hebben (= de jaarlijkse prijssijging voor retourtjes groter maken dan voor enkeltjes).
Ja, maar de stoptrein is alsnog een alternatief, alhoewel je er (iets) langer mee onderweg bent.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je kunt ook bellen met twee blikken en een touwtje, maar om dat nou een alternatieve telefoon te noemen..
bij een ov-chipkaart is het technisch heus wel mogelijk om meer dan 10 transacties op te slaan. Dat de flopkaart dat niet doet heeft niets met technische onmogelijkheden te maken, het is alleen een keuze die de ontwikkelaars van de kaart hebben gemaakt (een van de vele grote fouten die ze hebben gemaakt). En wie hebben het ding ook weer ontwikkeld? juist de vervoerders, en met als belangrijkste doel dat ze er zelf beter van worden. Zo nodig ten koste van de reizigers.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat is technisch niet mogelijk. De chipkaart slaat maar de laatste 10 transacties op, dus als jij met de trein heen gaat en dan een paar ritten met de tram/bus/metro maakt, dan is de heenreis tijdens de terugreis al van het geheugen van de kaart verdwenen en kan dus ook niet worden herkend dat het om een retour gaat.
Grappig. Volgens mij kwamen die gisteravond voorbij langs de Maliebaan, waar ik deze week in een appartementje zit. Ik vond het al wat vreemd dat er opeens een trein reed.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dit zou eerst een locomotief doen, die er uiteindelijk niet gekomen is, welke reden weet ik niet.
Toen zouden V'tjes hem gaan ophalen, waarbij het voorste V'tje ontspoorde, en er een onderzoek is ingesteld, waardoor de Vrijheidstrein (Plan T 520) nog steeds bij het NSM op het terrein staat.
Dit betroffen V 905 en 937.
Rob van der Woude heeft foto's van de ontsporing online:
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p64929188.html
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p64929077.html
Ik vraag mij af of ik door de ovchip niet meer tussendoor kan uitstappen in een stad, om vervolgens mijn reis een uur later te vervolgen?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:00 schreef greavy het volgende:
De papieren dagkaarten, enkele reizen, retour en al die kaartjes zijn gewoon geldig.
De OV-Chip is gewoon een faalproduct, waar je alleen enkele reizen mee kan doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |