abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:48:08 #101
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_81605275
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:49 schreef greavy het volgende:

[..]

Gevonden: De Mars, Coevorden.
En [NL] Street View Quiz [#05] staat het antwoord.

Waar Actieve Topics van 1 persoon niet handig voor zijn, even snel een streetview topic doorscrollen, en je hebt het


+1
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:05:06 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:43:32 #103
258802 Yreal
henk..!
pi_81607430
quote:
jaa juistem
pi_81607833
quote:
Nooit geweten dat er een looping in de HSL zit.
pi_81608098
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:55 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]

Geen echt station maar waar staat dit spul?
Coevorden, gister nog langs gereden
pi_81609993
Wat moet ik me hier bij voorstellen, doorgeknipte kabels?
quote:
tussen den bosch en nijmegen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. door vandalisme rijden er tussen den bosch en nijmegen minder treine
  woensdag 19 mei 2010 @ 07:15:46 #107
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81610110
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 06:44 schreef Fixers het volgende:
Wat moet ik me hier bij voorstellen, doorgeknipte kabels?
[..]
Koperdieven kan inderdaad, of 'gewoon' troep op het spoor gegooid.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 09:02:09 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_81611377
Hoera!! Er gaat geen week voorbij zonder:
quote:
Arnhem-Winterswijk
Woensdag 19 Mei 08:16

Oorzaak
Tussen Wehl en Doetinchem rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
Er rijden stopbussen tussen Wehl en Doetinchem.

Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.

Reisadvies
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:25:25 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81611918
Guppy, er gaat niet eens een dag zonder storing tussen Arnhem-Doetinchem-Winterswijk voorbij

Verstoring vanaf plm. 5.30 tussen Oss en Rvenstein a.g.v. kabeldiefstal.
Harmelen aansluiting een sectiestoring vanaf plm. 6.30
Wehl - Doetinchem een rijrichting en overwegstoring vanaf 7.45.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 mei 2010 @ 10:28:26 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81614055
quote:
Klopt geen zak van, behalve dat de stofzuiger nog niet gereed is. Wel leuk gedaan trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_81614870
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:40 schreef dennistd het volgende:
Tijd Voor een Plaatje:
[ afbeelding ]
Mooi treintje was dat



En nog wat:


Net over de grens bij Zevenaar ligt het plaatsje Hüthum, waar het koolzaadveld in volle glorie bloeit. ICE 123 van Amsterdam Centraal naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof passeert het prachtige gele koolzaadveld ter hoogte van Hüthum. Zondag 16 mei 2010
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 mei 2010 @ 11:45:32 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81617325
Nice
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:19:00 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81618806
Koolzaad dus idd Zug, niet mosterd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81619942
Laat ik dan ook eens een plaatje posten.


De IR naar Liers komt binnen. Blijkbaar komt die IR uit Luxemburg?

Hoe dan ook, als je naar Luik gaat dan kun je maar beter niet op dat prachtige station Luik-Guillemins uitstappen, want dat ligt ergens in een buitenwijk. Het is veel handiger om (bijvoorbeeld met deze IR) even door te rijden naar Liege-Palais, dat pal naast het centrum ligt. Alhoewel ze dat station wel eens mogen opknappen, want zo mooi en ruimtelijk en licht en open station Guillemins nu is, zo lelijk en vervallen en donker en krap en benauwd is station Palais...
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:56:53 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81620564
Buitenwijk, toe maar

Bressoux, DAT ligt in een buitenwijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:39:19 #116
258802 Yreal
henk..!
pi_81622562
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Koolzaad dus idd Zug, niet mosterd
Mosterd

En die belgse locs met rijtuigen zijn fucking tof.
pi_81623620
RTVoost:

De gemeente Hengelo steunt de plannen van Nordhorn voor een spoor van Hengelo naar Nordhorn.

In december wordt er eerst gestart met een proef van drie jaar met een spoorverbinding van Hengelo naar Bad Bentheim. Als er genoeg reizigers gebruik van deze verbinding, dan blijft deze bestaan. Zo komt een spoorverbinding naar Nordhorn ook in beeld. Nordhorn wil graag een directe verbinding met Twente.
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:15:28 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81624261
DEZE PAGINA

Kort samengevat:
- De internationale trein Amsterdam- Brussel ('Benelux') blijft in dienstregeling 2011 via de Oude Lijn te rijden, en dus niet via de Hogesnelheidslijn Zuid. NS Reizigers continueert de dienstregeling 2010 op de Oude Lijn. Dat betekent dat het bedieningspatroon in, van en naar Zeeland onveranderd blijft. Van een aanpassing van de dienstregeling op de Oude Lijn tussen Dordrecht en Amsterdam zal ook pas in dienstregeling 2012 (ingangsdatum 11 december 2011) sprake kunnen zijn.
- NS is bereid om, onder regie van het Ministerie van Verkeer - en Waterstaat, mee te denken of te studeren op (on)mogelijkheden om de IC dienst Den Haag Centraal Eindhoven te verleggen naar het HSL-Zuid tracé.
- Op de verbinding Zwolle – Groningen/Leeuwarden voert NS in 2011 geen wijzigingen door.
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:52:09 #119
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81626145
Het SLT-koppel-probleem is blijkbaar verholpen, ik zie net 1x SLT-3 + 2x SLT-5 gekoppeld binnenlopen op Utrecht Centraal Ziet er best leuk uit, zo'n hele lange sliert SLT.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 mei 2010 @ 14:53:39 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81626214
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:52 schreef V2 het volgende:
Het SLT-koppel-probleem is blijkbaar verholpen, ik zie net 1x SLT-3 + 2x SLT-5 gekoppeld binnenlopen op Utrecht Centraal Ziet er best leuk uit, zo'n hele lange sliert SLT.
zoiets is nieuw voor mij, omdat er alleen maar SLT IV en SLT VI bestaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_81626255
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:15 schreef greavy het volgende:
DEZE PAGINA

Kort samengevat:
- Op de verbinding Zwolle – Groningen/Leeuwarden voert NS in 2011 geen wijzigingen door.
Nog steeds geen twee intercity's ondanks een positief LOCOV-advies? Dat kamerlid uit Hoogeveen ligt zeker weer eens dwars. De eikel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2010 14:55:20 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 mei 2010 @ 14:58:12 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81626443
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Nog steeds geen twee intercity's ondanks een positief LOCOV-advies? Dat kamerlid uit Hoogeveen ligt zeker weer eens dwars. De eikel.
Ze willen in Hoogeveen niet 6 hele minuten eerder op het station zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:58:33 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81626459
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:52 schreef V2 het volgende:
Het SLT-koppel-probleem is blijkbaar verholpen, ik zie net 1x SLT-3 + 2x SLT-5 gekoppeld binnenlopen op Utrecht Centraal Ziet er best leuk uit, zo'n hele lange sliert SLT.
Heb je bewijs. Dan hebben ze nu nieuwe stellen erbij, die nog nooit eerder gezien zijn

Zal vast een SLT IV+VI+VI zijn, en dus 16 bakken. Dat lijkt mij btw nog wel érg lang.. Het SLT rijdt al langer gekoppeld rond tevens.
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:06:27 #124
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81626820
Euh ja, sorry Iig, 2 lange, 1 korte, gekoppeld. 't Reed er net echt Dat het gekoppeld rondreed wist ik wel, maar aanvankelijk waren er problemen met gemend koppelen, nu blijkbaar niet meer. Lijkt me ook wel logisch dat zo'n soort probleem wordt opgelost.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_81626954
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Buitenwijk, toe maar

Bressoux, DAT ligt in een buitenwijk.
Van Guillemins naar het centrum vond ik de vorige keer anders toch best een eindje lopen. 20 minuten, gok ik? En op de kaart lijkt station Bressoux niet eens zo heel veel verder van het centrum te liggen...
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:23:44 #126
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81627723
Nog een sfeervol stationsplaatje trouwens, ter opluistering van dit topic. Benieuwd of iemand dit gaat herkennen

As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_81628489
Arnhem

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2010 15:40:34 ]
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:45:29 #128
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81628777

Nah, zo treurig is het (hoop ik) nergens in Nederland.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 16:06:31 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81629856
Osnabrück?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:22:51 #130
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81630753
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Zal vast een SLT IV+VI+VI zijn, en dus 16 bakken. Dat lijkt mij btw nog wel érg lang..
Valt wel mee, dat is ongeveer even lang als 10 bakken van normale lengte.
pi_81631451
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:47 schreef Sounddragon het volgende:
Centraal TreinenTopic #229: DB-Arriva wordt steeds groter. --> [Centraal] TreinenTopic #229: DB-Arriva wordt steeds groter.
'k Kon dit topic eerst niet vinden en niet zo gek; voor het eerst sinds 7 jaar staat er een tagje voor de titel
quote:
Die voice-overs zijn wel geslaagd
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:42:39 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81631801
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Kon dit topic eerst niet vinden en niet zo gek; voor het eerst sinds 7 jaar staat er een tagje voor de titel
Dat heeft eoa overijverige blauwe gedaan don't blame TS
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:57:20 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_81632564
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heeft eoa overijverige blauwe gedaan don't blame TS
Inderdaad helemaal nergens voor nodig, ik zocht me ook een ongeluk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:59:09 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_81632664
quote:
Op maandag 17 mei 2010 11:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in:

De Havenspoorlijn heeft ERTMS level 1, waardoor een maximum snelheid van 80 km/h geldt.
De Betuweroute, langs de A15, heeft ERTMS level 2. Hierbij geldt een maximale snelheid van 120 km/h.
Poep. Op de HSL tussen Shl en Rtd wordt 160 gereden onder Level 1, op het zuidelijke deel 300 onder Level 2.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:59:57 #135
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81632706
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:06 schreef dennistd het volgende:
Osnabrück?
Nope, 't is Lille, als ik het me goed herinner. Op Google Maps lijkt 't wel wat anders nu, maar deze foto is ook al vrij oud.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:03:50 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_81632901
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:14 schreef greavy het volgende:
Klopt.. Zwaar irritant.

Laatst had ik nog een gevalletje goede HC: HC komt naar boven, in de VIRM. Ziet allemaal koiffers liggen (zelf in het gangpad ), en zegt "Uw vervoersbewijzen alstublieft, en houdt het looppad vrij."
*Mopper, mopper, mopper* deden die reizigers met de koffers. Gingen ze de koffers op andere stoelen neerzetten..
HC: "Wilt u uw koffers op de grond zetten alstublieft?"
Reiziger: "Ze mogen niet in het gangpad, en niet op de stoelen.. Waar wel dan?"
HC: "Voor uw voeten bijvoorbeeld, waar niemand er last van heeft."
Reiziger: "Dan heb ik weinig beenruimte, mooi niet dus."
HC: "Dat is uw eigen probleem, er horen geen koffers op stoelen en in looppaden. Aan de kant ermee, of eruit. De keus is aan u."
Reiziger: "mopper,mopper,mopper. En de koffers gingen toen aan de kant.."

Zo hoort het tenminste, een HC die goed optreedt tegen zulke gasten..
Doe normaal joh, gek. Er zijn miljoenen geïnvesteerd in een spoorlijn naar Schiphol, en vervolgens ga je zeiken dat er mensen met koffers in de trein zitten. NS heeft stelselmatig bezuinigd op kofferruimte. Waarom denk je dat de Beneluxrijtuigen wel extra bagagehokken hebben? Als een conductrice op zo´n toon tegen mij begint, heeft ze toch wel een probleem...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 17:07:16 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_81633092
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Doe normaal joh, gek. Er zijn miljoenen geïnvesteerd in een spoorlijn naar Schiphol, en vervolgens ga je zeiken dat er mensen met koffers in de trein zitten. NS heeft stelselmatig bezuinigd op kofferruimte. Waarom denk je dat de Beneluxrijtuigen wel extra bagagehokken hebben? Als een conductrice op zo´n toon tegen mij begint, heeft ze toch wel een probleem...
Maar daarom begrijp ik dus ook niet dat er geen treinen met meer bagageruimte naar Schiphol rijden. Een VIRM is ook meteen de trein met de minste ruimte van allemaal (zo ongeveer dan)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:08:52 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81633183
Dan de Belgen, die speciale treinstellen hebben laten bouwen met extreem veel been/kofferruimte, speciaal voor de diensten naar de Luchthaven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:13:29 #139
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_81633454
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar daarom begrijp ik dus ook niet dat er geen treinen met meer bagageruimte naar Schiphol rijden. Een VIRM is ook meteen de trein met de minste ruimte van allemaal (zo ongeveer dan)
Het valt nog best mee als je de bagage tussen de stoelen in legt. Alleen als de stoelen in coach staan (benedenverdieping) is het lastig.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:14:58 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81633548
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso. Mensen moeten niet zo achterlijk veel troep meeslepen in de trein. Een trein IS nou eenmaal geen verhuiswagen. Snap dat dan ook. Dom volk is het.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81635097
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dan is dus het hele idee van een spoorlijn naar schiphol teniet gedaan.
Wat wil je dan? De A4 nog verder dicht laten slibben omdat mensen geen koffer meemogen in de trein?
En studenten die een weekend naar huis gaan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:50:10 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81635297
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:44 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dan is dus het hele idee van een spoorlijn naar schiphol teniet gedaan.
Wat wil je dan? De A4 nog verder dicht laten slibben omdat mensen geen koffer meemogen in de trein?
En studenten die een weekend naar huis gaan?
Dat zeg ik toch niet? Gewoon niet zo achterlijk veel zooi meeslepen. Maar nee hoor, we moeten allemaal de beautycase, de surfplank, de fiets EN de grasmaaier mee naar ons tweede huis in Spanje Denk toch eens na wat je allemaal inpakt of zo Ik kan een week weg zonder bagage die ik in het vliegtuig niet als handbagage zou kunnen hebben. Gewoon een klein rugzakje, alleen dingen die NODIG zijn. Geen enkel probleem.

Mijn ouders stouwden ook een grote Volvo stationcar tot de nok toe vol iedere keer dat ze 2 dagen naar de caravan op de Veluwe gingen. Gekkigheid
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:56:14 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81635534
Hoe dan ook. te allen tijde geldt: Wat je ZELF meesleept, is je EIGEN probleem. Ik snap echt niet wat daar raar aan is. Maar hele hordes gaan op vakantie met het idee van "in de trein vraag ik wel iemand om me te helpen met m'n koffers".

WTF?

Nee. Bekijk het. Echt. Hou maar eens een keer op met die eindeloze traditie "ik zadel lekker de hele wereld op met mijn shit". Opduvelen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 mei 2010 @ 18:00:23 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81635688
Je hebt wel gelijk Fles, want waar ik bij een vlucht 7 kilo bagage mee had, had een vriend voor dezelfde vakantie 10 kilo meer nodig.

Verschil is wel een beetje groot dan
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:32:24 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81637017
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:
Als een conductrice op zo´n toon tegen mij begint, heeft ze toch wel een probleem...
Mwoa, dat zal wel meevallen lijkt me zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 mei 2010 @ 21:17:38 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81645704
De voorste van de V'tjes die de Vrijheidstrein op moesten halen bij het Spoorwegmuseum is ter hoogte van de eerste wissel bij het museum ontspoord
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:21:53 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81645966
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
De voorste van de V'tjes die de Vrijheidstrein op moesten halen bij het Spoorwegmuseum is ter hoogte van de eerste wissel bij het museum ontspoord
Flauw hoor. Tegen het juk met dat ding, net als de anderen

Maar nee hoor, weer dwars doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:29:18 #148
258802 Yreal
henk..!
pi_81646462
Vind het ook wel grappig dat vrouwen een koffer van 4x de mijne meenemen voor een weekje londen. Ik had 2 broeken, 6 shirts, 2 truien, 7 onderbroeken en paar sokken erin gestouwt + 4 liter drank. En dan zat alle nuttige zooi als laptops en camera's nog in mijn rugzak.

Vrouwen hadden serieus 4/5x dat... wtf
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:30:24 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81646538
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:29 schreef Yreal het volgende:
Vind het ook wel grappig dat vrouwen een koffer van 4x de mijne meenemen voor een weekje londen. Ik had 2 broeken, 6 shirts, 2 truien, 7 onderbroeken en paar sokken erin gestouwt + 4 liter drank. En dan zat alle nuttige zooi als laptops en camera's nog in mijn rugzak.

Vrouwen hadden serieus 4/5x dat... wtf
Naja, op zich is dat nog tot daar an toe. Maar dat ze dan ook nog een lip trekken als er iemand wat van zegt???? Of verwachten dat iemand ze ermee helpt??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:33:55 #150
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81646785
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan de Belgen, die speciale treinstellen hebben laten bouwen met extreem veel been/kofferruimte, speciaal voor de diensten naar de Luchthaven
En waar moet je die koffers laten als je niet in Brussel woont?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:35:22 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81646877
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:33 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En waar moet je die koffers laten als je niet in Brussel woont?
Expediteur, verhuiswagen, thuislaten, zie betoog hierboven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:59:31 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81648557
quote:
20:14 Acht hogesnelheidstreinen zullen vanaf 2013 dagelijks op de nieuwe lijn Den Haag-Breda-Antwerpen-Brussel rijden. Ze zullen ook stoppen in Mechelen en het nieuwe station Noorderkempen in Brecht. Dat maakte uittredend minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) dinsdag bekend.

Over de praktische uitvoering van het ministerieel akkoord over de verbinding, dat dateert van 2005, heeft Inge Vervotte een doorbraak bereikt met haar Nederlandse collega Camiel Eurlings (CDA).

Het akkoord houdt in dat acht hogesnelheidstreinen dagelijks heen en terug zullen rijden tussen Den Haag, Breda, Antwerpen en Brussel. De hogesnelheidslijn zal ook het station van Mechelen en het nieuwe station Noorderkempen in Brecht bedienen.

Volgens de huidige planning rijden de eerste treinen vanaf 2013. Een rit van Den Haag tot Brussel zal ongeveer 1 uur en 44 minuten duren.

Vervotte was erg tevreden met het akkoord. "Dit dossier was al enkele jaren een stoorzender voor de verhoudingen tussen België en Nederland op het vlak van spoorvervoer", zei ze. "Ik ben tevreden dat ik samen met mijn Nederlandse collega een oplossing heb gevonden."

www.GVA.be
Ofwel:

's ochtends vroeg - 7.30 - stap je te Den Haag HS in de fonkelnieuwe Fyra die er klaarstaat. Het valt je op hoe leeg de trein is, maar je denkt dat het wel sneller vol zal lopen - de ochtendspits is tenslotte in volle gang en deze snelle trein zal vast wel afgeladen zijn. Redelijk leeg vertrekt de trein om 7.38 richting Rotterdam.

Je komt voorbij een vol Rotterdam Centraal, waar je met lede ogen toeziet hoe reizigers in verschillende treinen stappen, maar in het luxe Fyra-rijtuig stappen hoogstens 10 mensen extra in. De trein zet vaart aan, en voor je het weet ben je bij het wissel. Met een zijwaartse schok wisselt je trein van het hogesnelheidsspoor naar het normale spoor, waar je nog minstens 7,5 minuut onderweg bent naar het station van Breda.

Eindelijk rolt je trein het station binnen. De trein stopt, de meeste reizigers staan weer op en verlaten het rijtuig. Je bent weer alleen met de slapende medelander. Minuten verstrijken, je uitzicht is een hypermodern station. Op het digitale bord staat in fonkelende rode letters "FYRA", gevolgd door "Antwerpen, Brussel-Zuid/Midi. Reservering en toeslag verplicht."

Je ziet de machinist voorbijlopen op zijn dooie gemak, hij rookt een sigaretje. Een felrode colbertje vloekt met zijn blauwe overhemd. Een stoffige baret op zijn kalende hoofd. Je voelt de trein een beetje trillen, de airco komt weer tot leven na de frontwisseling. Een automatische fluit, de deuren sluiten weer. Je hebt 15 minuten stilgestaan in Breda.

De trein is nog net zo leeg als bij het vertrek uit Den Haag, de ochtendspits loopt op zijn einde. De trein rijdt weg en is zo'n 20 minuten later in Antwerpen-Noorderkempen. Auto's, een paar bushaltes, de E19, verder is er niets. Rechts flitst een Thalys voorbij aan 300 km/h.

Na een korte haltering rijdt de trein verder, om nog voordat hij vaart heeft gemaakt weer te stoppen voor Antwerpen-Luchtbal. Hier herhaalt hetzelfde riedelte zich, niemand stapt in of uit. De trein zet weer aan en daalt af naar Antwerpen-Centraal. De slapende man is wakker geworden en stapt hier enigszins verdwaasd uit. Je blijft alleen achter.

Het rood/roze/witte vogelbekdier rijdt verder. Net na Antwerpen komt de conducteur langs... hij geeuwt luid, hij is duidelijk nog niet goed wakker. Hij controleert je kaartje - waar je toch zo'n 35 euro voor hebt betaald - en loopt verder, de lege trein door. De railcatering komt langs, en verkoopt je voor ¤ 4,25 een halfzacht pistoletje met ei van eergisteren.

Na ruim 50 minuten boemelen over het Belgische spoor ben je eindelijk in Brussel-Zuid. Je kijkt nog eens naar de trein waar je zojuist in hebt gezeten, er stappen slechts een paar mensen uit. De railcateraar, de conducteur, de machinist en een drietal reizigers.

Je pakt je laptop uit je koffertje en constateert dat hij leeg is... onderweg heb je 'm niet kunnen opladen: stopcontacten zijn tenslotte alleen in de eerste klas te verkrijgen. Werken was er ook niet bij, door een gebrek aan wifi en een slechte dekking op de HSL had je geen internetverbinding.

De volgende dag stap je in de auto.

Sorry, beetje lang.
pi_81649041
Maar dan nu de vraag:
Waar staat dat 'ie ook in Antwerpen Luchtbal gaat stoppen? Lijkt mij een beetje overbodig aangezien daar welgeteld 125 mensen per dag instappen...
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:09:15 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81649179
quote:
Volgens de huidige planning rijden de eerste treinen vanaf 2013. Een rit van Den Haag tot Brussel zal ongeveer 1 uur en 44 minuten duren.

Vervotte was erg tevreden met het akkoord. "Dit dossier was al enkele jaren een stoorzender voor de verhoudingen tussen België en Nederland op het vlak van spoorvervoer", zei ze. "Ik ben tevreden dat ik samen met mijn Nederlandse collega een oplossing heb gevonden."
Huh? Oplossing zeg je?

Den Haag - Brussel-Zuid kan nu al in 1:35, maar okee. Wat een grensverleggende idioten zijn het ook daar. Eurlings en de Belgen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:09:57 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81649220
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:06 schreef KapiteinT het volgende:
Maar dan nu de vraag:
Waar staat dat 'ie ook in Antwerpen Luchtbal gaat stoppen? Lijkt mij een beetje overbodig aangezien daar welgeteld 125 mensen per dag instappen...
De huidige pendel Antwerpen C - Noorderkempen stopt daar ook. Vandaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:10:10 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81649237
Dat is mijn gok... het boemeltje wat er nu rijdt (Antwerpen - Noorderkempen v.v.) rijdt immers als IR en stopt ook te Luchtbal. Ik weet niet of je dat zomaar kan opheffen, dan zullen de Brechtenaren wel weer gaan janken.

Het zou me trouwens niet verbazen als je van/naar Brecht wel zonder reservering mee mag: de NMBS heeft flinke subsidie van de Belgische overheid ontvangen (bij het aanleggen van HSL 4) omdat ze het zouden integreren in het nationale net.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:14:07 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81649525
Voorlopig zit er geen kat in heel die trein hoor, ben maar niet bang. Die rijdt alleen maar zodat de NMBS tegen NS kan zeggen "Jah, ONS deel van de HSL was al in 2008 in gebruik " verder dient dat ding geen enkel zinnig doel. Behalve dan een bordje Noorderkempen voor mij he, je weet hoe dat werkt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81649685
Vanuit Den Haag is het ook nauwelijks sneller.
Met een goede overstap zou je beter via Rotterdam kunnen reizen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:17:05 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81649733
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:
Vanuit Den Haag is het ook nauwelijks sneller.
Met een goede overstap zou je beter via Rotterdam kunnen reizen.
Precies. 9 minuten langzamer zelfs
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81649850
Hij dient doel voor mij. Een verbinding vanuit Nederland naar station Noorderkempen komt mij wel goed uit.
pi_81649854
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. 9 minuten langzamer zelfs
De thalys is toch zeker wel duurder dan de fyra?
En ik doelde meer op de niet op kleine kutstations stoppende fyra Amsterdam-Brussel.

Echt, dat Noorderkempen. Hoe kan je een stadje van 18000 mensen nu zo'n station geven.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:19:13 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81649878
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef KapiteinT het volgende:
Hij dient doel voor mij. Een verbinding vanuit Nederland naar station Noorderkempen komt mij wel goed uit.
Je moet ERGENS uniek in zijn, niewaar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:21:54 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81650058
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:
De thalys is toch zeker wel duurder dan de fyra?
NOG duurder??
quote:
En ik doelde meer op de niet op kleine kutstations stoppende fyra Amsterdam-Brussel.

Echt, dat Noorderkempen. Hoe kan je een stadje van 18000 mensen nu zo'n station geven.
Dat Noorderkempen is natuurlijk niet het station voor dat ene pornodorp, maar voor de hele STREEK Noorderkempen. Daarom heet het ook geen "Brecht" maar "Noorderkempen". Analoog aan de TGV's in Frankrijk. Hoeveel mensen wonen er nou binnen een straal van 5 km rondom station TGV Haute Picardie? Ik denk ongeveer twaalf. Maar dat is het punt dus niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81650167
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Echt, dat Noorderkempen. Hoe kan je een stadje van 18000 mensen nu zo'n station geven.
Station Noorderkempen is niet alleen voor Brecht bedoeld, maar (zoals de naam al zegt) voor de hele Noorderkempen. De verbinding vanaf daar naar Antwerpen is nu nogal slecht, een stel oude en langzame bussen die eens in het uur rijden. Wat dat betreft is station Noorderkempen dus wel een uitkomst. Volgens mij wordt er nu ook redelijk gebruik van de pendeltrein. Ik vind het dan ook niet zo gek dat er vanaf daar ook een trein naar Nederland gaat.

Edit: wat Fles zegt dus.
pi_81650202
De vraag is alleen in hoeverre dat station gaat lopen.
Welke lul gaat er nu eerst een kwartier rijden om vervolgens 5x zoveel te betalen als met de auto en dan ook nog eens een kwartier stil te staan op Breda
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:27:06 #166
258802 Yreal
henk..!
pi_81650419
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef Ascendancy het volgende:
De vraag is alleen in hoeverre dat station gaat lopen.
Welke lul gaat er nu eerst een kwartier rijden om vervolgens 5x zoveel te betalen als met de auto en dan ook nog eens een kwartier stil te staan op Breda
Dit he
pi_81650659
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef Ascendancy het volgende:
De vraag is alleen in hoeverre dat station gaat lopen.
Welke lul gaat er nu eerst een kwartier rijden om vervolgens 5x zoveel te betalen als met de auto en dan ook nog eens een kwartier stil te staan op Breda
Ja dat is een tweede.

Of ik er gebruik van ga maken ligt aan de prijs. Als het niet al te duur wordt (weinig kans...) zou Hoofddorp - Schiphol - Breda - Noorderkempen een goede verbinding voor mij zijn, maar anders is Hoofddorp - Schiphol - Roosendaal - Heide ook prima.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:35:34 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81651035
Hou er wel rekening mee dat de enige rechtstreekse trein tussen Rotterdam en Schiphol straks de Fyra is. De rest wordt ofwel via Haarlem omgeleid, of geknipt (in Den Haag, bijv.) of je bent aangewezen op de stoptreinen.
pi_81651231
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:

Het zou me trouwens niet verbazen als je van/naar Brecht wel zonder reservering mee mag: de NMBS heeft flinke subsidie van de Belgische overheid ontvangen (bij het aanleggen van HSL 4) omdat ze het zouden integreren in het nationale net.
Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?

Verder een leuk verhaal, misschien nog aan toe te voegen dat reizigers uit Dordrecht en Roosendaal nog altijd in de overvolle Beneluxtrein stappen, die na veel protest en wegens grote populariteit ook met het in gebruik nemen van de HSL nog zal blijven rijden.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:38:50 #170
258802 Yreal
henk..!
pi_81651267
Totdat fairytale rail gaat rijden
pi_81651324
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:35 schreef James1988 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat de enige rechtstreekse trein tussen Rotterdam en Schiphol straks de Fyra is. De rest wordt ofwel via Haarlem omgeleid, of geknipt (in Den Haag, bijv.) of je bent aangewezen op de stoptreinen.
Weet ik, maar als ik Breda de Fyra neem, kan ik net zo goed al te Schiphol in een Fyra stappen. Ben toch al een godsvermogen kwijt waarschijnlijk.
pi_81651369
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?
Sowieso hoogstens niet meer dan de meerkosten die het omleggen met zich mee bracht.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:45:57 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81651781
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?
De Nederlandse overheid heeft de meerkosten betaald voor de route langs de E19. De Belgische overheid heeft de NMBS daarnaast - voor zover mij bekend - een subsidie toegekend voor de bouwkosten van de HSL, dit omdat de NMBS dus de Brechtshuttle heeft beloofd.
quote:
Verder een leuk verhaal, misschien nog aan toe te voegen dat reizigers uit Dordrecht en Roosendaal nog altijd in de overvolle Beneluxtrein stappen, die na veel protest en wegens grote populariteit ook met het in gebruik nemen van de HSL nog zal blijven rijden.
Maar dat klopt niet. De Benelux zal worden omgelegd over de HSL en dan Fyra heten, en de reizigers stikken er maar in.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:51:08 #174
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81652175
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Station Noorderkempen is niet alleen voor Brecht bedoeld, maar (zoals de naam al zegt) voor de hele Noorderkempen. De verbinding vanaf daar naar Antwerpen is nu nogal slecht, een stel oude en langzame bussen die eens in het uur rijden.
Plus, de E19 staat iedere keer als ik in België ben vast. Niet dat dat zo representatief is, maar toch
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 mei 2010 @ 22:51:13 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81652182
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:35 schreef James1988 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat de enige rechtstreekse trein tussen Rotterdam en Schiphol straks de Fyra is. De rest wordt ofwel via Haarlem omgeleid, of geknipt (in Den Haag, bijv.) of je bent aangewezen op de stoptreinen.
Als je vanuit Rotterdam naar Schiphol via het reguliere net wilt moet je in Leiden overstappen. Is een zogenaamde halve aansluiting. 7 à 8 minuten overstap.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:27:51 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81654857
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
De voorste van de V'tjes die de Vrijheidstrein op moesten halen bij het Spoorwegmuseum is ter hoogte van de eerste wissel bij het museum ontspoord
Ja, dit zou eerst een locomotief doen, die er uiteindelijk niet gekomen is, welke reden weet ik niet.
Toen zouden V'tjes hem gaan ophalen, waarbij het voorste V'tje ontspoorde, en er een onderzoek is ingesteld, waardoor de Vrijheidstrein (Plan T 520) nog steeds bij het NSM op het terrein staat.
Dit betroffen V 905 en 937.

Rob van der Woude heeft foto's van de ontsporing online:
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p64929188.html
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p64929077.html
pi_81665615
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NOG duurder??
[..]
In principe niet. De Benelux-Fyra (met V250, pas vanaf dec 2011) wordt in ieder geval even duur als de Thalys (ook wel logisch, stopt op dezelfde plekken en is ruwweg even snel), maar wellicht zijn de goedkope stoelen wel wat langer beschikbaar
Killing as few patients as possible.
  Redactie Sport donderdag 20 mei 2010 @ 11:47:54 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81667028
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:

Amsterdam-Schiphol: toeslagvrij, is niks sneller
Schiphol-Rotterdam: met toeslag, flink stuk sneller dan alternatief (oude lijn)
Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt
Den Haag-Rotterdam: toeslagvrij, is niks sneller
Rotterdam-Breda: toeslagvrij, kort stukje en mogelijk ook normale IC's voor hetzelfde deel
Breda-Antwerpen: toeslagvrij, lijkt meer op een stoptrein dan een HST
Antwerpen-Brussel: toeslagvrij, rijd op normaal spoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:51:05 #179
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81667156
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De huidige pendel Antwerpen C - Noorderkempen stopt daar ook. Vandaar.
Dat zegt dus niks want de huidige pendel is geen Fyra. Luchtbal wordt nergens genoemd als voor de boemel-Fyra. Die gaat ook veel te weinig rijden de pendeltrein te vervangen dus lijkt me dat die pendel gewoon blijft.
pi_81667550
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef dennistd het volgende:
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:

Amsterdam-Schiphol: toeslagvrij, is niks sneller
Schiphol-Rotterdam: met toeslag, flink stuk sneller dan alternatief (oude lijn)
Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt
Den Haag-Rotterdam: toeslagvrij, is niks sneller
Rotterdam-Breda: toeslagvrij, kort stukje en mogelijk ook normale IC's voor hetzelfde deel
Breda-Antwerpen: toeslagvrij, lijkt meer op een stoptrein dan een HST
Antwerpen-Brussel: toeslagvrij, rijd op normaal spoor
Maar dat gaan ze niet doen, want je zit toch voor een groot deel van het traject in die trein en daar is geen alternatief voor. Dus vragen ze gewoon voor het geheel toeslag.

Gevolg niemand gaat meer met die trein.
Er zijn nu toch ook niet zoveel directe IC's Rotterdam-Amsterdam. En die wel trijden bedienen ook Den haag en Leiden. En dat zijn ook 2 van de drukste spoorwegsteden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:29:44 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81668628
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef dennistd het volgende:
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:

Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt

Is er nu ook, je kan met de stoptrein vanaf Roosendaal naar Antwerpen
  Redactie Sport donderdag 20 mei 2010 @ 12:41:53 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81668998
Een fatsoenlijk alternatief heb ik het dan over het, dus een IC met hooguit 2 stops meer dan nu
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:21:21 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81673135
ProFail heeft een niet plaatsje gevonden om ook continu verstoringen te krijgen: Brug over de IJssel, bij Zutphen, wederom stuk, 3e keer in 2 dagen.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:41:58 #184
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81674128
kan ik hier ook terecht met een vraag over de geldigheid van kaartjes?

Ik heb een ns-dagkaart geldig van december 2009 - december 2010. Met de onontkoombare invoering van de ov-chip ergens in october. vroeg ik mij af of er mischien niet een beperktere geldigheid is voor mijn papieren dagkaart? De NS heb ik al gemaild maar ze mailen me nog niet terug
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:46:00 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81674327
Geldig tot dec 2010 is geldig tot dec 2010. OV chip of geen OV chip
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:00:12 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81674960
De papieren dagkaarten, enkele reizen, retour en al die kaartjes zijn gewoon geldig.

De OV-Chip is gewoon een faalproduct, waar je alleen enkele reizen mee kan doen
pi_81676398
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:00 schreef greavy het volgende:
De papieren dagkaarten, enkele reizen, retour en al die kaartjes zijn gewoon geldig.

De OV-Chip is gewoon een faalproduct, waar je alleen enkele reizen mee kan doen
Hoe wilde je retourtjes doen dan met die chip? En een enkele reis is met de OV-chip toch even duur als een half retourtje?
Met de bussen is dat wel anders. De interliner van arriva kost met een kaartje wat je koopt bij de buschauffeur, 5.30. Met de OV-chip 8.30
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:14:10 #188
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81678377
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Met de onontkoombare invoering van de ov-chip ergens in october.
Hoe kom je daar nu weer bij? Het zal zo'n vaart niet lopen hoor, dat ding moet eerst landelijk bruikbaar zijn.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hoe wilde je retourtjes doen dan met die chip?
Gewoon voor de terugweg minder rekenen dan voor de heenweg. Is technisch gewoon mogelijk. In plaats van de laffe truc die ze nu uithgehaald hebben (= de jaarlijkse prijssijging voor retourtjes groter maken dan voor enkeltjes).
pi_81679501
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Is er nu ook, je kan met de stoptrein vanaf Roosendaal naar Antwerpen
Je kunt ook bellen met twee blikken en een touwtje, maar om dat nou een alternatieve telefoon te noemen..
pi_81679596
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:14 schreef ReisT het volgende:

[..]

Gewoon voor de terugweg minder rekenen dan voor de heenweg. Is technisch gewoon mogelijk. In plaats van de laffe truc die ze nu uithgehaald hebben (= de jaarlijkse prijssijging voor retourtjes groter maken dan voor enkeltjes).
Nee, dat is technisch niet mogelijk. De chipkaart slaat maar de laatste 10 transacties op, dus als jij met de trein heen gaat en dan een paar ritten met de tram/bus/metro maakt, dan is de heenreis tijdens de terugreis al van het geheugen van de kaart verdwenen en kan dus ook niet worden herkend dat het om een retour gaat.
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:47:47 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81679908
ProRail: 280 printplaten vervangen in spoor Arnhem-Winterswijk

DOETINCHEM - In de zogeheten assentellers op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk moeten in totaal 280 printplaten worden vervangen.

Prorail: 280 printplaten vervangen in spoor Arnhem-Winterswijk
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:54:36 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81680264
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:38 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je kunt ook bellen met twee blikken en een touwtje, maar om dat nou een alternatieve telefoon te noemen..
Ja, maar de stoptrein is alsnog een alternatief, alhoewel je er (iets) langer mee onderweg bent.

49 minuten in plaats van 26 minuten
pi_81681600
En je ziet nog eens wat van België. Zoals het schitterende station Antwerpen Oost.
  donderdag 20 mei 2010 @ 17:39:52 #194
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81682237
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat is technisch niet mogelijk. De chipkaart slaat maar de laatste 10 transacties op, dus als jij met de trein heen gaat en dan een paar ritten met de tram/bus/metro maakt, dan is de heenreis tijdens de terugreis al van het geheugen van de kaart verdwenen en kan dus ook niet worden herkend dat het om een retour gaat.
bij een ov-chipkaart is het technisch heus wel mogelijk om meer dan 10 transacties op te slaan. Dat de flopkaart dat niet doet heeft niets met technische onmogelijkheden te maken, het is alleen een keuze die de ontwikkelaars van de kaart hebben gemaakt (een van de vele grote fouten die ze hebben gemaakt). En wie hebben het ding ook weer ontwikkeld? juist de vervoerders, en met als belangrijkste doel dat ze er zelf beter van worden. Zo nodig ten koste van de reizigers.
  donderdag 20 mei 2010 @ 17:54:21 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81682813
Waarom mag je zelf alleen maar je laatste 10 ritjes weten en moet de belastingdienst, de rest van de overheid en alle toeschouwers van dat lekke systeem wel alles van de laatste 7 jaar kunnen zien? Ik vind dat raar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:11:59 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81683532
Je kunt heus wel meer ritten inzien hoor, bijvoorbeeld op Mijn NS of via www.ov-chipkaart.nl inloggen, en dan bij de Reis- en transactieoverzicht.

Standaard staat het op 10 ritten, maar dat kan je aanpassen naar onder andere 7 dagen, huidige maand, een keuze met voorgaande maanden en 2008.
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:29:13 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81684286
Op de kaart zelf staan inderdaad maar 10 transacties, maar dit is omdat er ook ruimte nodig is voor andere zaken. Het laden van abonnementen, kaartinformatie (zoals geboortedatum kaarthouder), een 'reparatiegeschiedenis', enzovoorts. Daarnaast is er nog wat ruimte vrijgehouden voor toekomstige updates.

In totaal is er ook maar 4 KB opslagruimte beschikbaar op zo'n kaart, tenslotte.
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:33:56 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81687066
4 KB
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:50:12 #199
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_81687863
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dit zou eerst een locomotief doen, die er uiteindelijk niet gekomen is, welke reden weet ik niet.
Toen zouden V'tjes hem gaan ophalen, waarbij het voorste V'tje ontspoorde, en er een onderzoek is ingesteld, waardoor de Vrijheidstrein (Plan T 520) nog steeds bij het NSM op het terrein staat.
Dit betroffen V 905 en 937.

Rob van der Woude heeft foto's van de ontsporing online:
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p64929188.html
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p64929077.html
Grappig. Volgens mij kwamen die gisteravond voorbij langs de Maliebaan, waar ik deze week in een appartementje zit. Ik vond het al wat vreemd dat er opeens een trein reed.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:52:48 #200
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81688003
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:00 schreef greavy het volgende:
De papieren dagkaarten, enkele reizen, retour en al die kaartjes zijn gewoon geldig.

De OV-Chip is gewoon een faalproduct, waar je alleen enkele reizen mee kan doen
Ik vraag mij af of ik door de ovchip niet meer tussendoor kan uitstappen in een stad, om vervolgens mijn reis een uur later te vervolgen?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')