abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:10:10 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81649237
Dat is mijn gok... het boemeltje wat er nu rijdt (Antwerpen - Noorderkempen v.v.) rijdt immers als IR en stopt ook te Luchtbal. Ik weet niet of je dat zomaar kan opheffen, dan zullen de Brechtenaren wel weer gaan janken.

Het zou me trouwens niet verbazen als je van/naar Brecht wel zonder reservering mee mag: de NMBS heeft flinke subsidie van de Belgische overheid ontvangen (bij het aanleggen van HSL 4) omdat ze het zouden integreren in het nationale net.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:14:07 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81649525
Voorlopig zit er geen kat in heel die trein hoor, ben maar niet bang. Die rijdt alleen maar zodat de NMBS tegen NS kan zeggen "Jah, ONS deel van de HSL was al in 2008 in gebruik " verder dient dat ding geen enkel zinnig doel. Behalve dan een bordje Noorderkempen voor mij he, je weet hoe dat werkt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81649685
Vanuit Den Haag is het ook nauwelijks sneller.
Met een goede overstap zou je beter via Rotterdam kunnen reizen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:17:05 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81649733
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:
Vanuit Den Haag is het ook nauwelijks sneller.
Met een goede overstap zou je beter via Rotterdam kunnen reizen.
Precies. 9 minuten langzamer zelfs
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81649850
Hij dient doel voor mij. Een verbinding vanuit Nederland naar station Noorderkempen komt mij wel goed uit.
pi_81649854
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. 9 minuten langzamer zelfs
De thalys is toch zeker wel duurder dan de fyra?
En ik doelde meer op de niet op kleine kutstations stoppende fyra Amsterdam-Brussel.

Echt, dat Noorderkempen. Hoe kan je een stadje van 18000 mensen nu zo'n station geven.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:19:13 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81649878
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef KapiteinT het volgende:
Hij dient doel voor mij. Een verbinding vanuit Nederland naar station Noorderkempen komt mij wel goed uit.
Je moet ERGENS uniek in zijn, niewaar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:21:54 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81650058
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:
De thalys is toch zeker wel duurder dan de fyra?
NOG duurder??
quote:
En ik doelde meer op de niet op kleine kutstations stoppende fyra Amsterdam-Brussel.

Echt, dat Noorderkempen. Hoe kan je een stadje van 18000 mensen nu zo'n station geven.
Dat Noorderkempen is natuurlijk niet het station voor dat ene pornodorp, maar voor de hele STREEK Noorderkempen. Daarom heet het ook geen "Brecht" maar "Noorderkempen". Analoog aan de TGV's in Frankrijk. Hoeveel mensen wonen er nou binnen een straal van 5 km rondom station TGV Haute Picardie? Ik denk ongeveer twaalf. Maar dat is het punt dus niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81650167
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Echt, dat Noorderkempen. Hoe kan je een stadje van 18000 mensen nu zo'n station geven.
Station Noorderkempen is niet alleen voor Brecht bedoeld, maar (zoals de naam al zegt) voor de hele Noorderkempen. De verbinding vanaf daar naar Antwerpen is nu nogal slecht, een stel oude en langzame bussen die eens in het uur rijden. Wat dat betreft is station Noorderkempen dus wel een uitkomst. Volgens mij wordt er nu ook redelijk gebruik van de pendeltrein. Ik vind het dan ook niet zo gek dat er vanaf daar ook een trein naar Nederland gaat.

Edit: wat Fles zegt dus.
pi_81650202
De vraag is alleen in hoeverre dat station gaat lopen.
Welke lul gaat er nu eerst een kwartier rijden om vervolgens 5x zoveel te betalen als met de auto en dan ook nog eens een kwartier stil te staan op Breda
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:27:06 #166
258802 Yreal
henk..!
pi_81650419
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef Ascendancy het volgende:
De vraag is alleen in hoeverre dat station gaat lopen.
Welke lul gaat er nu eerst een kwartier rijden om vervolgens 5x zoveel te betalen als met de auto en dan ook nog eens een kwartier stil te staan op Breda
Dit he
pi_81650659
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef Ascendancy het volgende:
De vraag is alleen in hoeverre dat station gaat lopen.
Welke lul gaat er nu eerst een kwartier rijden om vervolgens 5x zoveel te betalen als met de auto en dan ook nog eens een kwartier stil te staan op Breda
Ja dat is een tweede.

Of ik er gebruik van ga maken ligt aan de prijs. Als het niet al te duur wordt (weinig kans...) zou Hoofddorp - Schiphol - Breda - Noorderkempen een goede verbinding voor mij zijn, maar anders is Hoofddorp - Schiphol - Roosendaal - Heide ook prima.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:35:34 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81651035
Hou er wel rekening mee dat de enige rechtstreekse trein tussen Rotterdam en Schiphol straks de Fyra is. De rest wordt ofwel via Haarlem omgeleid, of geknipt (in Den Haag, bijv.) of je bent aangewezen op de stoptreinen.
pi_81651231
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:

Het zou me trouwens niet verbazen als je van/naar Brecht wel zonder reservering mee mag: de NMBS heeft flinke subsidie van de Belgische overheid ontvangen (bij het aanleggen van HSL 4) omdat ze het zouden integreren in het nationale net.
Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?

Verder een leuk verhaal, misschien nog aan toe te voegen dat reizigers uit Dordrecht en Roosendaal nog altijd in de overvolle Beneluxtrein stappen, die na veel protest en wegens grote populariteit ook met het in gebruik nemen van de HSL nog zal blijven rijden.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:38:50 #170
258802 Yreal
henk..!
pi_81651267
Totdat fairytale rail gaat rijden
pi_81651324
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:35 schreef James1988 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat de enige rechtstreekse trein tussen Rotterdam en Schiphol straks de Fyra is. De rest wordt ofwel via Haarlem omgeleid, of geknipt (in Den Haag, bijv.) of je bent aangewezen op de stoptreinen.
Weet ik, maar als ik Breda de Fyra neem, kan ik net zo goed al te Schiphol in een Fyra stappen. Ben toch al een godsvermogen kwijt waarschijnlijk.
pi_81651369
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?
Sowieso hoogstens niet meer dan de meerkosten die het omleggen met zich mee bracht.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:45:57 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81651781
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?
De Nederlandse overheid heeft de meerkosten betaald voor de route langs de E19. De Belgische overheid heeft de NMBS daarnaast - voor zover mij bekend - een subsidie toegekend voor de bouwkosten van de HSL, dit omdat de NMBS dus de Brechtshuttle heeft beloofd.
quote:
Verder een leuk verhaal, misschien nog aan toe te voegen dat reizigers uit Dordrecht en Roosendaal nog altijd in de overvolle Beneluxtrein stappen, die na veel protest en wegens grote populariteit ook met het in gebruik nemen van de HSL nog zal blijven rijden.
Maar dat klopt niet. De Benelux zal worden omgelegd over de HSL en dan Fyra heten, en de reizigers stikken er maar in.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:51:08 #174
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81652175
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Station Noorderkempen is niet alleen voor Brecht bedoeld, maar (zoals de naam al zegt) voor de hele Noorderkempen. De verbinding vanaf daar naar Antwerpen is nu nogal slecht, een stel oude en langzame bussen die eens in het uur rijden.
Plus, de E19 staat iedere keer als ik in België ben vast. Niet dat dat zo representatief is, maar toch
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 mei 2010 @ 22:51:13 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81652182
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:35 schreef James1988 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat de enige rechtstreekse trein tussen Rotterdam en Schiphol straks de Fyra is. De rest wordt ofwel via Haarlem omgeleid, of geknipt (in Den Haag, bijv.) of je bent aangewezen op de stoptreinen.
Als je vanuit Rotterdam naar Schiphol via het reguliere net wilt moet je in Leiden overstappen. Is een zogenaamde halve aansluiting. 7 ā 8 minuten overstap.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:27:51 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81654857
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
De voorste van de V'tjes die de Vrijheidstrein op moesten halen bij het Spoorwegmuseum is ter hoogte van de eerste wissel bij het museum ontspoord
Ja, dit zou eerst een locomotief doen, die er uiteindelijk niet gekomen is, welke reden weet ik niet.
Toen zouden V'tjes hem gaan ophalen, waarbij het voorste V'tje ontspoorde, en er een onderzoek is ingesteld, waardoor de Vrijheidstrein (Plan T 520) nog steeds bij het NSM op het terrein staat.
Dit betroffen V 905 en 937.

Rob van der Woude heeft foto's van de ontsporing online:
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p64929188.html
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p64929077.html
pi_81665615
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NOG duurder??
[..]
In principe niet. De Benelux-Fyra (met V250, pas vanaf dec 2011) wordt in ieder geval even duur als de Thalys (ook wel logisch, stopt op dezelfde plekken en is ruwweg even snel), maar wellicht zijn de goedkope stoelen wel wat langer beschikbaar
Killing as few patients as possible.
  Redactie Sport donderdag 20 mei 2010 @ 11:47:54 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81667028
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:

Amsterdam-Schiphol: toeslagvrij, is niks sneller
Schiphol-Rotterdam: met toeslag, flink stuk sneller dan alternatief (oude lijn)
Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt
Den Haag-Rotterdam: toeslagvrij, is niks sneller
Rotterdam-Breda: toeslagvrij, kort stukje en mogelijk ook normale IC's voor hetzelfde deel
Breda-Antwerpen: toeslagvrij, lijkt meer op een stoptrein dan een HST
Antwerpen-Brussel: toeslagvrij, rijd op normaal spoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:51:05 #179
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81667156
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De huidige pendel Antwerpen C - Noorderkempen stopt daar ook. Vandaar.
Dat zegt dus niks want de huidige pendel is geen Fyra. Luchtbal wordt nergens genoemd als voor de boemel-Fyra. Die gaat ook veel te weinig rijden de pendeltrein te vervangen dus lijkt me dat die pendel gewoon blijft.
pi_81667550
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef dennistd het volgende:
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:

Amsterdam-Schiphol: toeslagvrij, is niks sneller
Schiphol-Rotterdam: met toeslag, flink stuk sneller dan alternatief (oude lijn)
Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt
Den Haag-Rotterdam: toeslagvrij, is niks sneller
Rotterdam-Breda: toeslagvrij, kort stukje en mogelijk ook normale IC's voor hetzelfde deel
Breda-Antwerpen: toeslagvrij, lijkt meer op een stoptrein dan een HST
Antwerpen-Brussel: toeslagvrij, rijd op normaal spoor
Maar dat gaan ze niet doen, want je zit toch voor een groot deel van het traject in die trein en daar is geen alternatief voor. Dus vragen ze gewoon voor het geheel toeslag.

Gevolg niemand gaat meer met die trein.
Er zijn nu toch ook niet zoveel directe IC's Rotterdam-Amsterdam. En die wel trijden bedienen ook Den haag en Leiden. En dat zijn ook 2 van de drukste spoorwegsteden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:29:44 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81668628
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef dennistd het volgende:
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:

Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt

Is er nu ook, je kan met de stoptrein vanaf Roosendaal naar Antwerpen
  Redactie Sport donderdag 20 mei 2010 @ 12:41:53 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81668998
Een fatsoenlijk alternatief heb ik het dan over het, dus een IC met hooguit 2 stops meer dan nu
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:21:21 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81673135
ProFail heeft een niet plaatsje gevonden om ook continu verstoringen te krijgen: Brug over de IJssel, bij Zutphen, wederom stuk, 3e keer in 2 dagen.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:41:58 #184
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81674128
kan ik hier ook terecht met een vraag over de geldigheid van kaartjes?

Ik heb een ns-dagkaart geldig van december 2009 - december 2010. Met de onontkoombare invoering van de ov-chip ergens in october. vroeg ik mij af of er mischien niet een beperktere geldigheid is voor mijn papieren dagkaart? De NS heb ik al gemaild maar ze mailen me nog niet terug
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:46:00 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81674327
Geldig tot dec 2010 is geldig tot dec 2010. OV chip of geen OV chip
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:00:12 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81674960
De papieren dagkaarten, enkele reizen, retour en al die kaartjes zijn gewoon geldig.

De OV-Chip is gewoon een faalproduct, waar je alleen enkele reizen mee kan doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')