abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81484360

* Welkom bij het topic voor recreatieve tennissers!
Pats hier met je ranking, deel je Federer-momenten of roddel over je tegenstanders: alles kan je kwijt in dit topic!

Om je een beetje op weg te helpen hier wat nuttige links:
  • KNLTB
  • TennisDirect - Goedkope tennisspulletjes
  • TennisPro - Eveneens goedkope tennisspulletjes
  • TennisActueel.nl - Tennisnieuws van Nederland

De ranking wordt bijgehouden door InTrePidIvity, dus mocht je ook in de ranking willen komen dan kan je dat in dit topic aanvragen. Om in de toptennissers lijst te komen kun je je eigen avatar toevoegen aan de OP op Wiki.

| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
    17 | 18 |
    19 | 20 |

De OP is hier te vinden!

[ Bericht 4% gewijzigd door Ambrosius op 18-05-2010 20:26:36 ]
  • pi_81484714
    Gisteren met 4-2 van de nummer 7 gewonnen, we staan nu gedeeld laatste
    (maar met beter onderling resultaat).
    Begon om 13h met de tweede enkel (6-0, 6-1) en dus om 14h weer klaar.
    Omdat de rest er zin in had (3 MPs tegen in de vierde enkel, maar toch nog gewonnen) kon ik pas om 19h de baan op voor de dubbel .
    De eerste set was snel voorbij (6-1) maar door overmoed en heel veel pech stonden we met 0-4 en later 2-5 achter in set twee. Na twee setpunten weggewerkt te hebben er 7-5 uit gesleept. Om half 9 waren we klaar met de wedstrijden.
    De eerste dubbel werd met 7-6 in set drie verloren, maar zoals gezegd was de vierde enkel wel onze kant op gevallen. Het was in ieder geval een geslaagde competitiedag (de eerste ).
      zondag 16 mei 2010 @ 13:17:24 #3
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81485718
    4-1 winst gister en degradatie is bijna niet meer mogelijk!

Mijn enkel gewonnen in 3 lange sets 6-2 2-6 6-1, Spel was om men tegenstander naar het net te lokken en vervolgens te passeren of te lobben. Werkte uitstekend. 2de set werd ik overmoedig en dacht ik hem met " normaal " tennis te kunnen verslaan. Niet dus en keihard op men bek. 3de Set weer tactisch omgezet, waardoor ik hem totaal uit zijn spel haalde. Winst! 6,0 erbij voor men rating!

Dubbel, 0-4 achter 1ste set. Omgebogen naar 7-5 en 2de set simpel gewonnen met 6-3.

Erg goed voor mijn ratings en met een beetje geluk ben ik voor het eerst in men leven onder de 7 met men beide rankings.
    pi_81489323
    Spelen hier ook mensen met de nieuwe Tretorn Plus-ballen?

Daar spelen wij onze thuiswedstrijden mee, maar ze gaan massaal kapot, weet iemand hoe dat komt?
    Is het te doen nieuwe op te eisen?
      zondag 16 mei 2010 @ 14:46:01 #5
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81489385
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Daar spelen wij onze thuiswedstrijden mee, maar ze gaan massaal kapot, weet iemand hoe dat komt?
    Jep! Ze zijn verschrikkelijk. Elke week gaan er wel een paar kapot. Wij als club leveren straks allemaal alle kapotte ballen in en horen het wel van Tretorn of waar ze gekocht zijn.

Het kan te maken hebben met de de extra opdruk die er bij ons is opgedrukt.
    pi_81490208
    quote:

Eens, hier hetzelfde probleem. Als de ballen niet kapot zijn gegaan tijdens de wedstrijden, dan kun je ze na de dubbels aan de hond geven.

Overigens mijn enkel gewonnen met 6-2 6-1 en vervolgens de dubbel in de 3e set tiebreak gewonnen ! Eindstand 4-2 !
    pi_81500687
    zoiezo waarom zou je het jezelf aan doen om met tretorn te spelen. op die ballen kots ik om daarna op te poepen, gatverdamme!!.

7-1 GEWONNEN VANDAAG

mijn dubbeltje en mix gewonnen, lekker gespeeld en geen kans meer op degradatie. dus volgend jaar weer lekker 5de klasse
    pi_81501710
    quote:

Ik zag laatst bij een uitwedstrijd in een paviljoen een advertentie hangen:
    Te koop: Gebruikte Competitie ballen. 3 euro per koker.
    3x raden welke ballen zij hadden
    pi_81501893
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:45 schreef senswal het volgende:

[..]

Ik zeg: DOEN !
      zondag 16 mei 2010 @ 19:51:30 #10
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81501992
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:45 schreef senswal het volgende:

[..]

1 euro voor een 2de hands cavia, oplichterij.
    pi_81503975
    O ja, ik vergeet nog een momentje uit de dubbel van gisteren.
    Ik serveer een ace, netspeler van de tegenpartij roept uit.
    Dus ik naar de andere kant om verhaal te halen, wijst ie een andere afdruk aan .
    Waarop ik zeg, nee het was deze. Zegt hij: Ja die is ook uit ___!
    Uiteindelijk maar een let gespeeld, maar dit gaat nergens over.
      zondag 16 mei 2010 @ 20:30:15 #12
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81504170
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:27 schreef luckass het volgende:
    O ja, ik vergeet nog een momentje uit de dubbel van gisteren.
    Ik serveer een ace, netspeler van de tegenpartij roept uit.
    Dus ik naar de andere kant om verhaal te halen, wijst ie een andere afdruk aan .
    Waarop ik zeg, nee het was deze. Zegt hij: Ja die is ook uit ___!
    Uiteindelijk maar een let gespeeld, maar dit gaat nergens over.
    Had er ook 1 in mijn enkel..

Bal diep achter bij mij. Hij was uit dus ik call, pak een bal ieder verderop en wijs nog even aan dat hij uit was ( afdruk duidelijk achter de lijn ). Meteen wissel en hij gaat kijken en zegt dat ie in was... Ben maar gaan serveren, want rellen had ik geen zin in en een 100% punt weggeven gaat me echt tever. Daardoor won ik de wedstrijd trouwens, omdat hij over de zeik was.....
      zondag 16 mei 2010 @ 21:10:35 #13
    27454 InTrePidIvity
    Looks like it's broken...
    pi_81507276
    Ik kan niet meer tennissen
    Enkel 6-1 6-1 verloren, dubbel 6-3 6-3. Als team 4-2 verloren, waardoor we nu waarschijnlijk weer voorlaatste staan, in plaats van die felbegeerde zesde plaats...

Wat een kutseizoen zeg, ik bak er echt geen zak van!
    ...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
    [Tournament] Beste Remake
    pi_81511125
    Gaat het dan echt bij iedereen hier zo slecht?
    Wij staan momenteel eerste, en hebben in totaal 2 punten tegen.
    pi_81512626
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:59 schreef senswal het volgende:
    Yep

Vandaag weer verschrikkelijk de enkel verloren, ik raak echt geen bal meer goed in de enkel ...

De dubbel daarintegen gaat nog prima, helaas wel verloren maar dat is niet zo heel raar als je tegenover een 5,7 staat Toch nog een paar hele mooie ballen geslagen en lekker de druk erop kunnen zetten ...
    Ik snap er geen reet van hoe het nou komt dat ik ze in de dubbel wel lekker raak maar in de enkel voor geen meter

rare sport blijft het toch ...
    Er gaat niks boven een groot wit poederveld ....
    pi_81514049
    4-1 winst gisteren en kneitertjelam
    U MAD?
    pi_81515104
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:59 schreef senswal het volgende:
    Jaaaa

Vandaag dubbel in dramapot verloren: 6-4 2-6 4-6
    Totaal 5-3 winst waar we op meer gehoopt hadden.

Gelukkig staan we stevig op plaats 2 en we moeten nog tegen de nummer laatst, waardoor we 99% zeker zijn van promotie naar 5e klasse.
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81521701
    Wij hadden vandaag kampioenswedstrijd met Eemslag tegen Het Spieghel. Nou was de slechtste speelster van de tegenstander van haar scooter gevallen en moesten ze iemand laten invallen. Nou is dat opzich niet zo erg. Totdat ik hoorde dat ze 1.4 was op haar officiele rating. Op haar pas was ze 2/3. Ze zeiden dat ze niemand konden vinden die niet op zaterdag of zondag speelt. Grote bullshit natuurlijk. We hadden evenveel punten als hun. Uiteindelijk werd het 1-7 Zij won haar 3 potjes eenvoudig. Ik verloor zelf mijn singel na een 2.5 uur zwoegen in de zon. Ook nog een dubbeltje gespeeld van 2 uur en die wel gewonnen in de derde set met 6-4. De tegenstanders zeiden letterlijk: ' Als ze had meegedaan stonden we bij voorbaat al 3-0 achter. Wat vinden jullie van zoiets? Ik ben wel benieuwd. Gelukkig wel een leuke middag gehad. Volgende week vrij! En dan afsluiten met een 8-0 en een barbeque en dan op naar de toernooien.

[ Bericht 1% gewijzigd door danusz1986 op 17-05-2010 04:04:45 ]
      maandag 17 mei 2010 @ 08:24:54 #19
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_81523054
    2-4 verloren, alleen een dubbel gespeeld maar wel 6-4 6-3 gewonnen

stonden naast het Willem II stadion dus dat was bij vlagen wel druk
    Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
    Salamando is beter :@
    pi_81523562
    3-5 maar ikzelf heb geheerst
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      maandag 17 mei 2010 @ 09:11:22 #21
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81523592
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 08:24 schreef Salamando het volgende:
    2-4 verloren, alleen een dubbel gespeeld maar wel 6-4 6-3 gewonnen

stonden naast het Willem II stadion dus dat was bij vlagen wel druk
    Was je bij TC Tilburg? Hoorde dat die gravelbanen echt pure zandbakken zijn waar je nog ergens duitsers in die kuilen kan vinden?
      maandag 17 mei 2010 @ 09:18:10 #22
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81523716
    Even een tvp. later deze dag zal ik mijn titanenstrijd van gisteren vertellen

Via een telefoon een heel verhaal tikken gaat niet zo lekker.
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
    Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
    Shaun Farmer: "That's gnarly"
      maandag 17 mei 2010 @ 09:36:20 #23
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_81524099
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 09:11 schreef Drassss het volgende:

[..]

Was je bij TC Tilburg? Hoorde dat die gravelbanen echt pure zandbakken zijn waar je nog ergens duitsers in die kuilen kan vinden?
    jep, TCT, ren je achter een lob aan en stuitert ie zo terug dat ie weer bijna aan het net ligt

ballen die zomaar dood neerpleuren

gravel bij TCT en met hen veel andere clubs
    pi_81524130
    en als er een nieuw topic komt moet wel de goede ratinglijst worden meegepost natuurlijk niet de oude
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      maandag 17 mei 2010 @ 09:52:26 #25
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81524524
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 09:36 schreef Salamando het volgende:

[..]

jep, TCT, ren je achter een lob aan en stuitert ie zo terug dat ie weer bijna aan het net ligt

ballen die zomaar dood neerpleuren

gravel bij TCT en met hen veel andere clubs
    Hehe ja dat soort verhalen had ik ook al meegekregen. Ik ben blij dat ze naar ons zijn gekomen op het prachtige Red-Court van ons..
    pi_81525134
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 02:37 schreef danusz1986 het volgende:
    Wij hadden vandaag kampioenswedstrijd met Eemslag tegen Het Spieghel. Nou was de slechtste speelster van de tegenstander van haar scooter gevallen en moesten ze iemand laten invallen. Nou is dat opzich niet zo erg. Totdat ik hoorde dat ze 1.4 was op haar officiele rating. Op haar pas was ze 2/3. Ze zeiden dat ze niemand konden vinden die niet op zaterdag of zondag speelt. Grote bullshit natuurlijk. We hadden evenveel punten als hun. Uiteindelijk werd het 1-7 Zij won haar 3 potjes eenvoudig. Ik verloor zelf mijn singel na een 2.5 uur zwoegen in de zon. Ook nog een dubbeltje gespeeld van 2 uur en die wel gewonnen in de derde set met 6-4. De tegenstanders zeiden letterlijk: ' Als ze had meegedaan stonden we bij voorbaat al 3-0 achter. Wat vinden jullie van zoiets? Ik ben wel benieuwd. Gelukkig wel een leuke middag gehad. Volgende week vrij! En dan afsluiten met een 8-0 en een barbeque en dan op naar de toernooien.
    Het is gewoon verboden om iemand te laten invallen die een betere rating heeft dan de oorspronkelijke speler. Maar waarschijnlijk hebben jullie het wedstrijdformulier al ondertekend., dus valt er weinig meer tegen te doen, tenzij je een opmerking erover op het wedstrijdformulier hebt gemaakt.

In ieder geval vind het niet bepaald sportief van hen.. Het is ook maar de vraag of die slechtste speelster ook écht van haar scooter gevallen is; er zijn teams die dat verzinnen. Ik heb zo'n verhaal ook wel eens meegemaakt, iets minder extreem, maar vond het wel heel dubieus.
    pi_81525277
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 10:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het is gewoon verboden om iemand te laten invallen die een betere rating heeft dan de oorspronkelijke speler. Maar waarschijnlijk hebben jullie het wedstrijdformulier al ondertekend., dus valt er weinig meer tegen te doen, tenzij je een opmerking erover op het wedstrijdformulier hebt gemaakt.

In ieder geval vind het niet bepaald sportief van hen.. Het is ook maar de vraag of die slechtste speelster ook écht van haar scooter gevallen is; er zijn teams die dat verzinnen. Ik heb zo'n verhaal ook wel eens meegemaakt, iets minder extreem, maar vond het wel heel dubieus.
    Nee, je mag iedereen laten invallen zolang het gemiddelde van het team niet beter wordt dan het team hoger...

Maar welke klasse was dit? Hoe goed ben jij zelf? Je bent toch gewoon 5 of 6 ofzo? Echt bizar, dan een 1.4tje laten invallen??
    pi_81525626
    haha een 1,4 die speelt dan gewoon eredivisie..hoe heette ze?
      maandag 17 mei 2010 @ 10:40:37 #29
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81525758
    Klinkt maf, mag dat zomaar dan? Zelf lekker men enkel gewonnen met 6-2 6-2, de vierde op rij
    One creates reality...
    pi_81527380
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 10:22 schreef Norrage het volgende:
    Nee, je mag iedereen laten invallen zolang het gemiddelde van het team niet beter wordt dan het team hoger...
    Maar welke klasse was dit? Hoe goed ben jij zelf? Je bent toch gewoon 5 of 6 ofzo? Echt bizar, dan een 1.4tje laten invallen??
    [/quote]
    Dat dus.
    Wanneer het om hun eerste team gaat kun je er dus weinig aan doen. Gaat het om het 2e, 3e etc. team
    van die vereniging op die speeldag dan is het misschien wel interessant om het uit te zoeken en het evt. door te geven aan de bond... Maar goed wanneer er niets op het wedstrijdformulier staat...

Sowieso wel onsportief, alleen gebeurd het overal zo. Jammer dat de KNLTB daar geen strenge regels voor opstelt.
    U MAD?
    pi_81528172
    Zo ben ik weer, tijdje druk gehad dus niet meer zoveel gekeken en gepost in dit topic, maar dit wil ik jullie niet onthouden. Ik ben gisteren namelijk keihard door m'n enkel gegaan en zal komende weekjes niet meer kunnen sporten . Stond 3-6 6-6 en in de tiebreak 6-3, dus kans op de 3e set... ik kreeg een lob en rende er voor, maar daar was ineens het hek al, ik remde af met m'n rechtervoet maar het gravel was daar zo zacht dat ik gelijk vaststond en door mijn enkel ging . De pijn was echt verschrikkelijk eerst en er kwam een flink ei op mijn enkel. Meteen veel geijst natuurlijk, been hooggehouden, en na een uurtje met arnifloor zalf ingesmeerd en ingezwachteld . Daarna was de zwelling gelukkig al een stuk verdwenen. Ik kan wel steun zetten, dus echt doorgescheurd is ie niet, lopen gaat heel traag en voorzichtig. Mijn seizoen is voorlopig in ieder geval voorbij .
      maandag 17 mei 2010 @ 12:15:59 #32
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81528939
    Balen Bak_Beest, beterschap.

Tipje wat ik vaak doe, gewoon vol het hek inspringen en doordat je terugveert kan je weer doorgaan met de rally. Werkt niet als er net een paal daar staat.....
    pi_81529745
    Jeetje er gebeuren wel veel nare dingen zeg, allemaal blessures, ziektes etc...
    pi_81530032
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 12:36 schreef Norrage het volgende:
    Jeetje er gebeuren wel veel nare dingen zeg, allemaal blessures, ziektes etc...
    inderdaad... dramatische competitieseizoen voor de FOK tennishelden

Beterschap bak_beest!
    ~Si vis amari, ama~
      maandag 17 mei 2010 @ 13:20:49 #35
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_81531554
    ik ben nooit geblesseerd door het tennis

alleen een keer mijn vinger gebroken bij zaalvoetbal
    pi_81531810
    #1, #2 en #3: veilig.
    #4: 23 punten.
    Wij: 21 punten.
    #6: 20 punten.
    #7: 20 punten.
    #8: 15 punten.

#4 - #8
    #3 - #6
    #2 - #7
    #1 - Wij

Het wordt enorm spannend .
    pi_81531848
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 10:22 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het was in de 5e klasse. Het was het derde team van het Spieghel. Ik ben zelf 4.5 in de singel en 4,7 in de dubbel. We hebben niks op het formulier geschreven.

[ Bericht 3% gewijzigd door danusz1986 op 17-05-2010 13:38:51 ]
      maandag 17 mei 2010 @ 15:33:02 #38
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_81536564
    ik heb speciale gravel schoenen (Nike) waar die werken niet heel goed wanneer ik op gravel speel. Hebben jullie speciale gravel schoenen en zo ja welke?
    Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
    pi_81537583
    beterschap bakbeest! ik had een vrijgezellenfeest dus niet gespeeld me team had verloren, zonde want 3 jaar geleden hadden we van deze mensen gewonnen terwijl we toen een zwakker team hadden.

maar over gravelschoenen ik heb zelf adidas barricade zoals zo velen denk ik
    sudo is powerrrr
    pi_81537801
    Speel je dit jaar nog het Kennemerlandtoernooi en Floricultura, dekouwe? Ik heb me zojuist ingeschreven.
      maandag 17 mei 2010 @ 16:04:39 #41
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81537930
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 11:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

[/b]
    Dat dus.
    Wanneer het om hun eerste team gaat kun je er dus weinig aan doen. Gaat het om het 2e, 3e etc. team
    van die vereniging op die speeldag dan is het misschien wel interessant om het uit te zoeken en het evt. door te geven aan de bond... Maar goed wanneer er niets op het wedstrijdformulier staat...

Sowieso wel onsportief, alleen gebeurd het overal zo. Jammer dat de KNLTB daar geen strenge regels voor opstelt.
    [/quote]

Dan nog, als jij alleen maar 5jes en 6jes in je team hebt en dan zit er een 2 tussen kan het zo zijn dat het gemiddelde van het team nog steeds niet hoger is dan het gemiddelde van het team erboven.

De regels zijn al vrij streng vind ik. Dit is op zich wel een uitzonderingspositie. De bovenliggende teams moeten wel serieus veel beter zijn. Maar als ik moest kiezen tussen een 2 als invaller en een 6 ofzo dan wist ik het ook wel
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
    pi_81539852
    Al wil het niet zeggen dat je met een 2 alle dubbels pakt. Gewoon zorgen dat hij weinig ballen krijgt en maar hopen dat hij zich verslaat..blijft wel hopen natuurlijk

Lijkt me als 2 zijnde ook niet leuk om ver onder je niveau te spelen maarj a
      maandag 17 mei 2010 @ 16:55:09 #43
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81540311
    Ok eindelijk even tijd voor het verhaal van mijn heldendag.

We moesten zo dik mogelijk winnen om kampioen te kunnen worden. Als we 5-1 zouden winnen stonden we in ieder geval gedeeld eerste. Mits de concurrent met 6-0 wint bij de nummer 3.

Zij hadden hun singles omgekeerd dus de eerste 2 singles vrij makkelijk gewonnen. 3de single een beetje matig verloren. Toen moest ik 4de single spelen...

Ik begon niet zo goed. Dat heb ik wel vaker omdat ik dan warm moet worden en even moet kijken hoe de tegenstander speelt. Met een beetje pech 0-4 achter gekomen. Toen ging ik ineens games maken door veel ballen op zijn backhand te spinnen en hem daar onder druk te zetten. Kom ik terug tot 4-4. Hij wint dan opeens weer 2 games en 4-6. Een beetje onnodig en een beetje pech gecombineerd.
    2de set loop ik gelijk uit naar 4-0. wordt het nog 4-3, daarna 5-4 en ik serveer hem netjes uit. 6-4.
    Begin 3de set had ik hem redelijk in de tang en werd het gelijk 2-0. Dus ik zat eigenlijk redelijk op rozen. Heel moeilijk spelen ondertussen want het was wel zwaar door langere rally's. Hij had ook veel moeite omdat hij elke keer wilde aanvallen en ik op zijn backhand aan het spinnen was.
    Opeens heeft hij het weer wat beter en ik maak wat domme fouten. Een paar close games en zomaar ineens 2-5 achter....
    Ik serveer op 2-5 en krijg een matchpoint tegen. Ik sla een goede service en hij slaat hem in het net. ik pak de game en breek zijn game. 4-5.
    Op mijn volgende servicegame kom ik door 2 goeie ballen van hem en een domme bal van mij op 0-40. 3 matchpoints tegen. 1e sla ik vanuit een rally weg met de forehand inside-out. 2de sla ik een 2de service vol op de lijn, tegenstander heeft hem net terug, ik loop op richting zijn backhand, hij slaat een half hoge bal en ik maak hem met een halve backhandsmash af. 3de bal slaat hij als return gelijk uit. 40-40. Hij maakt weer een punt en weer matchpoint tegen. Ik serveer daarna en hij slaat de bal in het net. Ik serveer nog 2 keer goed en hij slaat 2 keer de bal uit. 5-5.
    Daarna wordt het 5-6 en moet ik weer serveren. Servicegame gewonnen op 40-30 dus gewoon prima.
    Tie-break kom ik met 0-1 achter, 2-1 voor. 2-2.... Daarna stoom ik ineens door naar 6-2 en win ik gewoon de wedstrijd met 7-2 in de tie-break

Dikke 3 uur op de baan gestaan. Volgens mij heb ik nog nooit zo'n wedstrijd gespeeld.

Dubbel gewoon nog gewonnen trouwens met 6-2 6-1

De concurrent heeft ook nog eens met 2-4 verloren dus we staan nu 3 punten voor op de laatste speeldag en tegen hun. We moeten dus 2 punten halen. Dat gaat vast wel lukken

Oh ja en ook nog eens betere rating gekregen
    pi_81540798
    nice
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81542683
    haah daar doe je het toch voor!
    pi_81543756
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 16:01 schreef Chriz2k het volgende:
    Speel je dit jaar nog het Kennemerlandtoernooi en Floricultura, dekouwe? Ik heb me zojuist ingeschreven.
    .

Ik moet nog kijken me dubbelmaat gaat dit jaar in juni op vakantie .. denk dat ik kennemerland dit jaar laat schieten en floricultra ga ik waarschijnlijk de single doen.

en dit jaar is de andere kant op .. kom nl vaak de zelfde personen tegen op die toernooien wil een beetje jou kant op gaan bergen schoorl misschien spelen en uiteraard ons eigen dubbel toernooi. Doe jij dit jaar nog mee aan bakkum ? is van 31-7-2010 t/m 8-8-2010
    sudo is powerrrr
      maandag 17 mei 2010 @ 19:18:28 #47
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81546968
    Btw ik heb een aanpassing voor de OP

actuele speelsterkte enkel: 4,7515

Al 0.1 punt beter dan aan het begin van de seizoen
    pi_81548485
    Ik dus beide dubbels gewonnen gister. Even inkomen, eerste set HD was verloren..maar daarna 4-6 6-1 6-2 gewonnen. De mix ging nog beter, 1-3 achter...en toen 6-3 6-0 gewonnen! Alles ging goed, en dat vond ik heel fijn want net hersteld van de Bof en zo en ik zag het allemaal niet helemaal zitten
    Maar goed, de rest van het team beetje gefaald..maar ja, het gaat toch nergens meer over. We staan 4e (maar met iets chokevastere spelers hadden we makkelijk #2 kunnen zijn......)

Mijn dubbelrating nu weer hersteld. Was keihard gezakt door 1 faaldubbel, maar nu weer op waar ik het jaar mee begon

Rating enkel 5,4194
    Rating dubbel 5,8233

Eindejaarsrating enkel 2009 5,6978
    Eindejaarsrating dubbel 2009 6,0836

Maar, what the fuck...ik wist dat het zo was, maar nu voor het eerst zelf ervaren: Waar slaat het in GODSNAAM op dat als je met een 6je van een 6je en een 4tje wint, dat je dan als punten slechts je eigen rating -0.5 krijgt?? Slaat echt nergens op....Dat je een 4 (5 - 1) krijgt, okee, dat gaat misschien wat ver...maar doe dan tenminste je eigen rating min een heel punt :/
      maandag 17 mei 2010 @ 19:59:34 #49
    27454 InTrePidIvity
    pi_81549109
    pi_81555960
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 18:11 schreef dekouwe het volgende:

[..]

.

Ik moet nog kijken me dubbelmaat gaat dit jaar in juni op vakantie .. denk dat ik kennemerland dit jaar laat schieten en floricultra ga ik waarschijnlijk de single doen.

en dit jaar is de andere kant op .. kom nl vaak de zelfde personen tegen op die toernooien wil een beetje jou kant op gaan bergen schoorl misschien spelen en uiteraard ons eigen dubbel toernooi. Doe jij dit jaar nog mee aan bakkum ? is van 31-7-2010 t/m 8-8-2010
    Bergen speel ik. 31-7 begint het toernooi op mijn eigen club, dus dat wordt hem niet.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 00:41:15 #51
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_81564298
    Wij zijn 3-5 ten onder gegaan tegen nummer 5 van de poule en zelf waren we nummer 6. Maar we zijn wel veilig. Met deze uitslag meegenomen staan we nu 5 punten los van de nummer 7, dus dat komt de volgende keer wel goed.

Trouwens het had net zo goed 5-3 voor ons kunnen zijn gisteren. De HD werd in de 3e set tiebreak verloren, na met 5-3 te hebben voorgestaan in de 3e set . En de mix waarin ik speelde hebben we de supertiebreak verloren met 10-8 (in totaal 6-3, 1-6, 8-10) Gelukkig werd de andere mix nog gewonnen in een supertiebreak.

Over mijn enkel ga ik het niet hebben. Wat ik heb ik als een zak hooi gespeeld, echt drama.
    Weisst
      dinsdag 18 mei 2010 @ 10:07:29 #52
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81569166
    Jammel Erkel, keep your head up though Keihard training deze week en dan de volgende keer die meisjes van de baan af meppen!

Hmm!

Rating enkel 7,3545
    Eindejaarsrating enkel 2009 8,2313

Ik train en speel al met 6jes of beter, en verwacht nog wel 6,iets te worden. Wel leuk, in 1 jaar zoveel voortgang . Word ik misschien uitgenodigd voor de 8 knltb masters?

[ Bericht 13% gewijzigd door TheHawk90 op 18-05-2010 10:20:27 ]
    One creates reality...
      dinsdag 18 mei 2010 @ 10:40:40 #53
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81570218
    Hmmz gister enkel 6 gebald. 6-3 6-0 verloren. Het was op kunstgras en dat ben ik niet echt gewend. Alles ging veel sneller en door wat drops/slice kon ik het nog redelijk spannend maken in de 1ste set. In de 2de set zat niks meer mee en ging men tegenstander vol meppen, dat was dus snel douchen

Woensdag tegen een 4,8. Voor de lol ingeschreven in de 5. Hopelijk haal ik één game...
    pi_81572338
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 10:40 schreef Drassss het volgende:
    Hmmz gister enkel 6 gebald. 6-3 6-0 verloren. Het was op kunstgras en dat ben ik niet echt gewend. Alles ging veel sneller en door wat drops/slice kon ik het nog redelijk spannend maken in de 1ste set. In de 2de set zat niks meer mee en ging men tegenstander vol meppen, dat was dus snel douchen

Woensdag tegen een 4,8. Voor de lol ingeschreven in de 5. Hopelijk haal ik één game...
    Huh, nu al toernooien?
      dinsdag 18 mei 2010 @ 11:40:11 #55
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81572542
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 11:34 schreef luckass het volgende:

[..]

Huh, nu al toernooien?
    Zeker, weekje vrij in de competitie dus maar even een toernooitje gezocht
    pi_81572895
    raar dat er al toernooitjes zijn tijdens de competitie :/
    pi_81573556
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 11:55 schreef Bak_Beest het volgende:
    Zo ben ik weer, tijdje druk gehad dus niet meer zoveel gekeken en gepost in dit topic, maar dit wil ik jullie niet onthouden. Ik ben gisteren namelijk keihard door m'n enkel gegaan en zal komende weekjes niet meer kunnen sporten . Stond 3-6 6-6 en in de tiebreak 6-3, dus kans op de 3e set... ik kreeg een lob en rende er voor, maar daar was ineens het hek al, ik remde af met m'n rechtervoet maar het gravel was daar zo zacht dat ik gelijk vaststond en door mijn enkel ging . De pijn was echt verschrikkelijk eerst en er kwam een flink ei op mijn enkel. Meteen veel geijst natuurlijk, been hooggehouden, en na een uurtje met arnifloor zalf ingesmeerd en ingezwachteld . Daarna was de zwelling gelukkig al een stuk verdwenen. Ik kan wel steun zetten, dus echt doorgescheurd is ie niet, lopen gaat heel traag en voorzichtig. Mijn seizoen is voorlopig in ieder geval voorbij .
    Kut zeg. Je zit dus ongeveer in hetzelfde schuitje, behalve dat ik wel mijn enkelbanden heb gescheurd. Bij mij gaat vanmiddag het gips er trouwens af en dan wordt het ingetapet. Eindelijk geen blok meer aan mijn been.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 14:32:38 #58
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81578872
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 12:09 schreef TheArt het volgende:

[..]

Kut zeg. Je zit dus ongeveer in hetzelfde schuitje, behalve dat ik wel mijn enkelbanden heb gescheurd. Bij mij gaat vanmiddag het gips er trouwens af en dan wordt het ingetapet. Eindelijk geen blok meer aan mijn been.
    Niet te fanatiek beginnen straks, rustig opbouwen ! Hopelijk komt alles goed.
    One creates reality...
    pi_81580984
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 11:50 schreef Norrage het volgende:
    raar dat er al toernooitjes zijn tijdens de competitie :/
    Pinkstertoernooi Ik doe ook mee. Morgen HE5, donderdag HD5
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81583628
    Ik ben ook terug van een knieblessure. Ik had een gescheurde kniepees en dat is niet zo fijn. Lopen kan je al bijna vergeten en je moet de hele tijd op krukken lopen. Gelukkig kon ik net mee doen aan het begin van het seizoen, en daar gaat het prima. Over anderhalve week spelen we onze laatste competitieronde en we staat gedeeld 1ste. Nu maar even met 8-0 winnen en daarna horen wat de andere heeft gedaan. Verder iedereen succes met zijn competite of toernooi
    Wordt bokser, meer kans op slagen
    Rafael Nadal, winner of the winning everything
    Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)
      donderdag 20 mei 2010 @ 15:58:52 #61
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81677718
    Vanavond voor het eerst sinds mijn overwinning weer even spelen. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Heb nog wel 3 dagen last gehad van de spier die langs je scheenbeen loopt (welke is dat ) en vandaag is dat eindelijk weer over
    pi_81677877
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 14:32 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Niet te fanatiek beginnen straks, rustig opbouwen ! Hopelijk komt alles goed.
    Absoluut, ik ga absoluut niet te snel beginnen en zeker niet met tennissen. Ik kan sinds gisteren weer lopen met dat ene been. Het gaat steeds beter en ik kan een steeds groter deel van mijn voet gebruiken. Dat herstel gaat best snel vind ik
    pi_81687089
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 16:02 schreef TheArt het volgende:

[..]

Absoluut, ik ga absoluut niet te snel beginnen en zeker niet met tennissen. Ik kan sinds gisteren weer lopen met dat ene been. Het gaat steeds beter en ik kan een steeds groter deel van mijn voet gebruiken. Dat herstel gaat best snel vind ik
    Inderdaad, positief blijven benaderen . Rustig aan beginnen, en vervolgens de belasting trapsgewijs opvoeren totdat je weer op 100% zit.
    pi_81688269
    Vandaag even ingeschreven voor 5 toernooien in de zomer . Ik hoorde vandaag ook dat we zijn gepromoveerd naar de 1ste klasse van de zondag t/m 17. Dat word echt bikkelen. sta nu 7.0 (ik stond hiervoor nog 6.3) voor single en 6.7 voor dubbels. kan ik miss in de rankings (A)

[ Bericht 21% gewijzigd door SalsedoNL op 20-05-2010 20:09:52 ]
    Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)
      vrijdag 21 mei 2010 @ 00:52:54 #65
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81702925
    damn, even de illusie weg. Dik verloren van een teamgenoot. Tegen een andere nipt verloren.
    Zeker in het begin ging het echt niet. Serveren gaat sowieso al een hele tijd ruk. ik weet niet wat het is, maar er komt geen bal fatsoenlijk over het net (en in het vak ) Opgooi helemaal raar, slag niet goed, etc.
    Met het verdere spel was het ook niet best. Veel te veel fouten en ik kreeg de ballen niet lekker op mijn racket.
    Nu weet ik wel dat ik bij de helft van de ballen er gewoon verkeerd voor sta, maar dan nog. Voetwerk is dramatisch. Conditie is ook niet geweldig, maar ik kan me daar wel mee redden (kijk de wedstrijd van zondag)
    Ach ja, later op de avond ging het wel beter. Toen speelde ik wel een paar games gewoon ok. Niet heel goed, maar wel aardig. Nu maandag en donderdag nog trainen en dan de kampioenswedstrijd. (of er moeten hele gekke dingen gebeuren...)
    Hopelijk gaat het maandag en donderdag wat lekkerder. Trainingspartijtjes verliezen is niet zo erg, als je een beetje lekker speelt ben ik vaak al tevreden. Maar nu was het weer drama
    pi_81710829
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 19:58 schreef SalsedoNL het volgende:
    Vandaag even ingeschreven voor 5 toernooien in de zomer . Ik hoorde vandaag ook dat we zijn gepromoveerd naar de 1ste klasse van de zondag t/m 17. Dat word echt bikkelen. sta nu 7.0 (ik stond hiervoor nog 6.3) voor single en 6.7 voor dubbels. kan ik miss in de rankings (A)
    Welke regio speel jij?
    Ik ken namelijk wel wat mensen die zondag t/m 17 spelen.

Voor mij is het voorlopig ook afgelopen, heb een ongeluk gehad.
    Heb wel heel veel geluk gehad heb er alleen een gekneusde knie aan over gehouden.
    Maar tennissen zit er sowieso de eerste 2 weken niet in.
    Wat ik echt heel k*t vind omdat we nog 3 competitiedagen moesten spelen.
    Waarvan een alles beslissende, zouden we die verliezen met 5-1 of 6-0,
    Dan is het kampioenschap weggegeven. Maar het scheelt dat we de eerste keer 6-0 van dezelfde hebben gewonnen. Maar ach feest vieren kan ook op een been toch?
    pi_81722604
    Regio Noord-Holland.
    pi_81725167
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 11:13 schreef senswal het volgende:

[..]

Welke regio speel jij?
    Ik ken namelijk wel wat mensen die zondag t/m 17 spelen.

Voor mij is het voorlopig ook afgelopen, heb een ongeluk gehad.
    Heb wel heel veel geluk gehad heb er alleen een gekneusde knie aan over gehouden.
    Maar tennissen zit er sowieso de eerste 2 weken niet in.
    Wat ik echt heel k*t vind omdat we nog 3 competitiedagen moesten spelen.
    Waarvan een alles beslissende, zouden we die verliezen met 5-1 of 6-0,
    Dan is het kampioenschap weggegeven. Maar het scheelt dat we de eerste keer 6-0 van dezelfde hebben gewonnen. Maar ach feest vieren kan ook op een been toch?
    ook al? wat heeft iedereen hier zeg Beterschap!
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81725452
    Ja zeker beterschap.
    Hopen dat je zonder problemen in de zomer kan spelen
    pi_81742575
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 15:30 schreef SalsedoNL het volgende:
    Regio Noord-Holland.
    Oah nee dat is helemaal aan de andere kant
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 16:24 schreef FedExpress het volgende:
    ook al? wat heeft iedereen hier zeg Beterschap!
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 16:31 schreef SalsedoNL het volgende:
    Ja zeker beterschap.
    Hopen dat je zonder problemen in de zomer kan spelen
    Dankjewel allebei!
    Het gaat de goede richting uit, alleen is het iedere morgen weer opnieuw opstarten.
    Maar over een weekje sta ik weer op de baan!
    pi_81743356
    Heb ik het nou allemaal in gang gezet hier met de lichamelijke letsels? Sterke senswal!

Met mij gaat het inmiddels met stappen vooruit. Vandaag voor het eerst weer een schoen aangehad aan die voet en ik loop nu weer eigenlijk vrij normaal. Behalve als ik een tijdje heb gelegen, dan is ie flink stijf en moet ik het eruit lopen en oogt het daarom heel raar, maar boeiend. Het herstel gaat veel sneller dan ik voor mogelijk had gehouden.
    pi_81743580
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 15:30 schreef SalsedoNL het volgende:
    Regio Noord-Holland.
    Welke toernooien, als ik vragen mag .

PM'en mag ook.
    pi_81747165
    Inschrijving voor het open toernooi van de eigen vereniging is verstuurd .
    Ga iets van 5 toernooien in de enkel en 2 in de dubbel meedoen.
    pi_81752965
    Ook ingeschreven voor een dubbel toernooi in de 6.
    Dubbelpartner is 7 (6,nogwat actueel) dus er valt niet zo veel te verliezen.
    En winnen zou al helemaal een vooruitgang zijn.
    Maar de meeste toernooien vallen tot nu toe niet echt gunstig ivm school.
    Dus ik moet nog even uitzoeken hoeveel ik er ga spelen.
    Op de club liepen me toch een paar fanatiekelingen rond die een hele toernooikalendar hadden gemaakt voor zichzelf. en dan ook echt nu al van week tot week vol zitten met toernooien tot na de zomervakantie.
    Sorry maar dat gaat me toch net even iets te ver voor een 6je
    pi_81756059
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 00:02 schreef luckass het volgende:
    Inschrijving voor het open toernooi van de eigen vereniging is verstuurd .
    goed zo
    pi_81757715
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 22:52 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Welke toernooien, als ik vragen mag .

PM'en mag ook.
    Festina, KLM open, Amstelburgh open, De Kegel en De vliegende Hollander.
    KLM en Amstelburgh zijn beide senioren
    pi_81757775
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 12:47 schreef SalsedoNL het volgende:

[..]

Festina, KLM open, Amstelburgh open, De Kegel en De vliegende Hollander.
    KLM en Amstelburgh zijn beide senioren
    Oh, okay, dat is te ver naar het zuiden voor mij.

De Kegel heb ik nog eens gewonnen back in the day, K4 is dat toch?
    pi_81757960
    jaa, vorig jaar kwartfinale tot 17. Ik verloor van een 17jarige en ik ben 15. Hij sloeg gewoon met iets meer power. Festina is gewoon in Amsterdam. Erg goed toernooi met echte talenten van de bond. Zelf ben ik er geen van hoor, school gaat voor
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:06:27 #79
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_81762794
    nog nooit getennist tegen een bonds-kindje in een open (senioren) toernooi. Erg jammer, wil wel eens zien wat ik tegen zo iemand kan. Kan ik op kracht/conditie winnen?
    pi_81762979
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:06 schreef Outlined het volgende:
    nog nooit getennist tegen een bonds-kindje in een open (senioren) toernooi. Erg jammer, wil wel eens zien wat ik tegen zo iemand kan. Kan ik op kracht/conditie winnen?
    ik kom niks anders tegen dan dat soort kindjes.....behalve als ze gewoon echt megagoed zijn (als in, die worden later wel 1 ofzo) zijn ze meestal best makkelijk te verslaan. Ik overpower ze meestal gewoon En beetje ontregelen met hoge balletjes en naar spelen...ze kunnen meestal alleen maar de bal heel veel spinnen
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:28:32 #81
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81763407
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:06 schreef Outlined het volgende:
    Bij de bond zit je al best snel tegenwoordig. Dus je hoeft er niet vanuit te gaan dat je gelijk een pak slaag krijgt.
    pi_81763617
    Ze hebben veel control, maar vaak wat minder kracht. Als je ze goed laat lopen en op het juiste moment een goeie, strakke diepe bal geeft, kan je ze wel hebben. Bonds jongens van 16 á 17 zijn een ander verhaal. Die krijgen echt krachttraning. Die zijn gewoon pro :p
    pi_81769347
    Vandaag 6-0 van de nummer 2 gewonnen.
    Staan nu 10 punten voor op hun, maw we zijn kampioen!
    Was wel echt een hele baggere competitie,
    In totaal 2x 5-1 gewonnen de rest allemaal 6-0.
    Maar ach best leuk voor een keer
      zaterdag 22 mei 2010 @ 23:26:50 #84
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_81776268
    Hebben alle top 100 (NL) spelers nou ook bondstraining gehad of zitten er ook veel tussen die op eigen kracht de nederlandse top 100 gehaald hebben?
    pi_81776768
    Meeste bond maar er zijn er wel een aantal die hetzonder hebben gedaan
      zondag 23 mei 2010 @ 19:39:13 #86
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81798967
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 23:26 schreef Outlined het volgende:
    Hebben alle top 100 (NL) spelers nou ook bondstraining gehad of zitten er ook veel tussen die op eigen kracht de nederlandse top 100 gehaald hebben?
    Ik ken er een heleboel die het zonder bondstraining gedaan hebben.
    Zo verschrikkelijk goed is die nou ook weer niet. De echte top heeft er profijt van aangezien ze dan betere faciliteiten hebben en het kunnen regelen met speciale scholen en dergelijke. De grote groep die eronder zit heeft dezelfde faciliteiten die je bij een aantal tennisscholen ook hebt.

Ik denk ongeveer 50/50.

Tenzij je misschien bedoelt of ze ooit bondstraining gedaan hebben. Dan zullen het er wel meer zijn, maar weet je hoeveel kids er op hun 12de bij de bond zitten? Een heleboel. Waar er maar een paar van doorstromen.
      zondag 23 mei 2010 @ 19:39:41 #87
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81798986
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:36 schreef SalsedoNL het volgende:
    Ze hebben veel control, maar vaak wat minder kracht. Als je ze goed laat lopen en op het juiste moment een goeie, strakke diepe bal geeft, kan je ze wel hebben. Bonds jongens van 16 á 17 zijn een ander verhaal. Die krijgen echt krachttraning. Die zijn gewoon pro :p
    Bondsjongens van 16/17 spelen wij ook niet meer tegen. (over het algemeen)

Als ze nog vol bij de bond trainen spelen ze over het algemeen internationaal, of zijn ze al zo goed dat ze standaard in ranglijsttoernooien spelen.
      maandag 24 mei 2010 @ 13:19:27 #88
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81827689
    Deze week maar eens mijn toernooien gaan selecteren voor de zomer. Zullen er wel een stuk of 8 worden + clubkampioenschappen.
      maandag 24 mei 2010 @ 15:29:22 #89
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81832194
    Ik denk dat het er bij mij meer worden dan vorig seizoen (dat waren er 2) maar ik moet nog wel even kijken. 25+ spelen in de 4 sprak me vorig jaar wel aan. Geen jonge ventjes en het spel ligt me ook wat meer
      dinsdag 25 mei 2010 @ 15:20:31 #90
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81871822
    Een vraagje voor jullie. Bij de opsteling heb je de eerste en de tweede enkel. Worden (/moeten) deze worden ingedeeld naar eigen keus, rating op het pasje of actuele rating? Vroeger speelde mijn teamgenoot de eerste maar onderhand ben ik hem al lang en breed voorbij op de actuele rating, moet (/mag) ik dan de eerste overnemen?
    One creates reality...
    pi_81872206
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 15:20 schreef TheHawk90 het volgende:
    Een vraagje voor jullie. Bij de opsteling heb je de eerste en de tweede enkel. Worden (/moeten) deze worden ingedeeld naar eigen keus, rating op het pasje of actuele rating? Vroeger speelde mijn teamgenoot de eerste maar onderhand ben ik hem al lang en breed voorbij op de actuele rating, moet (/mag) ik dan de eerste overnemen?
    dat moet op basis van speelsterkte die op de pasjes staat!
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81878894
    zondag laatste keer competitie ik speel alles of niets, we moeten alles wel winnen om de kans op degradatie te minimaliseren.

volgend jaar geen competitie meer, of ik moet bij een team 3 of 4 dagen mee kunnen doen. vind het toch iets teveel van het goede, en teveel gedoe om het tennissen heen. je bent de hele dag kwijt voor een tweetal potjes.
    pi_81878952
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 15:28 schreef FedExpress het volgende:

[..]

dat moet op basis van speelsterkte die op de pasjes staat!
    Je mag als je actuele rating beter is wel omwisselen. maar niemand doet het en je bent nog wel eens een uur bezig met het je tegenstander ervan overtuigen...of je moet het wedstrijdreglement bij je hebben
      dinsdag 25 mei 2010 @ 19:34:07 #94
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81883611
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 17:50 schreef Norrage het volgende:

[..]

Je mag als je actuele rating beter is wel omwisselen. maar niemand doet het en je bent nog wel eens een uur bezig met het je tegenstander ervan overtuigen...of je moet het wedstrijdreglement bij je hebben
    Weten al jouw tegenstanders die actuele speelsterktes uit hun hoofd
    Wij hebben er echt nooit problemen mee.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 21:24:19 #95
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81890797
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 19:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Weten al jouw tegenstanders die actuele speelsterktes uit hun hoofd
    Wij hebben er echt nooit problemen mee.
    Hij bedoelt eerder als ik een lagere rating heb op mijn pasje, maar toch op de eerste enkel gezet word (omdat mijn actuele rating beter is) dat de tegenstander dan denkt dat we cheaten (want: lagere pasrating op eerste enkel) want ze weten mijn actuele rating niet.

Anyways thanks to you all! Laatste competitiedag en daarna toernooien spelen
    One creates reality...
    pi_81893535
    zonet even tegen de nummer 1 van de club gespeeld
    ging lekker, beetje dom hard raggen anders kom je er toch niet aan te pas!
    zondag laatste wedstrijd en dan kampioen (A)
      dinsdag 25 mei 2010 @ 23:30:28 #97
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81901203
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 21:24 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Hij bedoelt eerder als ik een lagere rating heb op mijn pasje, maar toch op de eerste enkel gezet word (omdat mijn actuele rating beter is) dat de tegenstander dan denkt dat we cheaten (want: lagere pasrating op eerste enkel) want ze weten mijn actuele rating niet.

Anyways thanks to you all! Laatste competitiedag en daarna toernooien spelen
    Dan ben je ook aan het cheaten, want dat mag dus niet.
    Voor de indeling geld de actuele rating niet, alleen de speelsterkte op je pasje.

Bijvoorbeeld, bij ons in het team hebben we 4 spelers die 5 in de single zijn.

Ik sta 4.7 als actuele rating en onze beste staat 3.9. Toch kan ik als eerste single worden neergezet, omdat je de speelsterktes op de pasjes moet aanhouden.
    Dat moet ook wel, omdat het niet wil zeggen dat je actuele rating op dat moment precies klopt. Er kunnen nog niet verwerkte uitslagen zijn.

Btw, je schrijft je toch ook in op toernooien aan de hand van de speelsterkte op je pasje?
    Actuele rating is puur om bij te houden wat je score is en of je een speelsterkte vooruit, of achteruit kan gaan. Alleen aan het einde van het seizoen als de speelsterktes opnieuw worden ingedeeld heeft het daadwerkelijk waarde. Verder heeft het geen waarde op het huidige moment.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 23:34:10 #98
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81901423
    Klopt, dat was mn vraag ook en deze heb jij (en de anderen) bij deze keurig beantwoord ! Volgens mij had één user hierboven gezegd dat het wel op actuele ratings mocht? Achja, ik buffel wel gewoon op de 2e single deze zondag .

Heeft iedereen ook zin in het toernooienseizoen? Competitie is leuk maar niks is beter dan diep komen in een toernooi wanneer je een redelijk grote bracket hebt. Die (halve-)finale avonden zijn altijd zo intens en gezellig!
    One creates reality...
    pi_81901668
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 23:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dan ben je ook aan het cheaten, want dat mag dus niet.
    Voor de indeling geld de actuele rating niet, alleen de speelsterkte op je pasje.

Bijvoorbeeld, bij ons in het team hebben we 4 spelers die 5 in de single zijn.

Ik sta 4.7 als actuele rating en onze beste staat 3.9. Toch kan ik als eerste single worden neergezet, omdat je de speelsterktes op de pasjes moet aanhouden.
    Dat moet ook wel, omdat het niet wil zeggen dat je actuele rating op dat moment precies klopt. Er kunnen nog niet verwerkte uitslagen zijn.

Btw, je schrijft je toch ook in op toernooien aan de hand van de speelsterkte op je pasje?
    Actuele rating is puur om bij te houden wat je score is en of je een speelsterkte vooruit, of achteruit kan gaan. Alleen aan het einde van het seizoen als de speelsterktes opnieuw worden ingedeeld heeft het daadwerkelijk waarde. Verder heeft het geen waarde op het huidige moment.
    Dat is dus niet zo De volgorde in een competitiewedstrijd geschiedt volgens pasjes rating, tenzij de actuele rating van de ander ineens beter is...dan mag je gewoon kiezen...
    Kan wellicht zijn dat het veranderd is hoor, maar zo heb ik heb 3 jaar geleden geleerd bij mijn cursus...Het probleem is dat niemand het weet, en denken dat je volgens pasjesrating moet spelen. Net als jullie hier doen
    pi_81901852
    Hmm, ik check het reglement nu...misschien is het inderdaad veranderd misschien heb ik het idd mis...maar ik ben er van overtuigd dat ik dat zo bij mijn VCL-cursus heb geleerd

Heeft iemand toevallig een reglement van 4 jaar terug op zijn computer? Nu wil ik wete of ik nou achterlijk ben of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Norrage op 25-05-2010 23:59:46 ]
      woensdag 26 mei 2010 @ 00:07:12 #101
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81903016
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 23:42 schreef Norrage het volgende:
    Hmm, ik check het reglement nu...misschien is het inderdaad veranderd misschien heb ik het idd mis...maar ik ben er van overtuigd dat ik dat zo bij mijn VCL-cursus heb geleerd

Heeft iemand toevallig een reglement van 4 jaar terug op zijn computer? Nu wil ik wete of ik nou achterlijk ben of niet.
    Maar het staat dus niet in het huidige reglement? Het reglement van 4 jaar terug hebben we dan niet nodig
    Jij hebt het trouwens over situaties dat een speler met speelsterkte 5 een betere rating heeft dan 1 met speelsterkte 4. Dan mag je het omdraaien (volgens jou)?
    pi_81907070
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 00:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar het staat dus niet in het huidige reglement? Het reglement van 4 jaar terug hebben we dan niet nodig
    Jij hebt het trouwens over situaties dat een speler met speelsterkte 5 een betere rating heeft dan 1 met speelsterkte 4. Dan mag je het omdraaien (volgens jou)?
    Ja precies...En waarom ik het van 4 jaar geleden wil weten is omdat ik wil weten of ik het nou verkeerd in mijn hoofd heb zitten of niet
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:19:44 #103
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81909522
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 08:43 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja precies...En waarom ik het van 4 jaar geleden wil weten is omdat ik wil weten of ik het nou verkeerd in mijn hoofd heb zitten of niet
    Voor zover ik weet is dat nog nooit zo geweest. Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben.

Als je erover nadenkt is het sowieso een beetje een rare regel. Als je 4 bent en je speelt alleen tegen 4tjes of misschien tegen een mindere 3, maar je verliest er een paar en staat er slechter voor dan een 5 die alleen maar tegen goede 6jes en een paar 5jes speelt zou je dus alles mogen omdraaien. Terwijl er wel een redelijk verschil zit in het niveau waar je tegen gespeeld hebt.
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:48:29 #104
    209676 knijn1985
    Einhorn maakt nog geen zomer
    pi_81910509
    mixedcompetitie zeeland goed begonnen
    pi_81911088
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 10:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is dat nog nooit zo geweest. Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben.

Als je erover nadenkt is het sowieso een beetje een rare regel. Als je 4 bent en je speelt alleen tegen 4tjes of misschien tegen een mindere 3, maar je verliest er een paar en staat er slechter voor dan een 5 die alleen maar tegen goede 6jes en een paar 5jes speelt zou je dus alles mogen omdraaien. Terwijl er wel een redelijk verschil zit in het niveau waar je tegen gespeeld hebt.
    Misschien was het een regel die een beetje voor 9tjes gold die dan zo goed zouden zijn dat ze misschien ineens wel 5 waren actueel in een team met 7tjes ofzo...waar het natuurlijk wel logisch is..maar ik geef je gelijk, in de andere omstandigheden is het ietwat vreemd.
      donderdag 27 mei 2010 @ 15:29:16 #106
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81972618
    In elk geval bedankt voor het oplossen van een vraagstuk kerels!

Vanavond,morgen en zat trainen en dan zondag aan de bak! Zin an
    One creates reality...
    pi_81988748
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 12:09 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ja zwaar kut, tot dit weekend kon ik amper lopen, nu gaat het ineens heel snel beter en heb ik alleen nog last als ik net een verkeerde beweging maak bij het landen van mijn voet. Ik hoop eind van de maand weer gewoon mee te kunnen doen met de clubkampioenschappen hier. Hoe gaat het bij jou nadat het gips er af is? Wil het herstel bij jou ook een beetje gaan?
    pi_81989180
    Wat een weersverwachting voor zondag zeg....ik kan me niet heugen dat we ooit zoveel pech hebben gehad met competitie als dit jaar...we hebben welgeteld 1 mooie dag gehad, en dat was eigenlijk ook alleen maar 's ochtends....
    Is er een vrij weekend...en dan is het superweer :/ en dan gaat de competitie door en is het weer kut.
    pi_81989904
    Nou ik hoop het niet, want dan zitten we tot 6 uur in the middle of nowhere. Ik speel uit en moet spelen om 9 uur!! Regen en de dag is verkloot.
    pi_81990078
    Voor de zaterdag is er gelukkig mooi weer.
    onweer en regen
    pi_81991370
    Echt bagger ja, maar na al die jaren van geluk zat dit er natuurlijk een keer aan te komen
      donderdag 27 mei 2010 @ 21:47:12 #112
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81992327
    Zaterdag ballen en maar 1 van de 5 keren slecht weer gehad Ik klaag niet.

Als we met 5-0 winnen hebben we nog kans op het kampioenschap.. niet dat het gaat gebeuren maar toch.
    pi_81992482
    Ja...het is al helemaal ongelooflijk hoe veel geluk de zaterdag spelers hebben t.o.v. van de zondag...en dat was vorig jaar ook geloof ik...maar goed, toen had zondag ook niet te klagen...
      donderdag 27 mei 2010 @ 21:52:24 #114
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81992869
    Achja als de laatste competitiedag maar skon weer is. Lekker thuis ballen en savonds amper nog weten hoe je thuis gekomen bent das het beste.
    pi_81992945
    Wij hebben ook nog eens competitie-afsluitings BBQ, als het dan regent is het dubbel kut
      donderdag 27 mei 2010 @ 21:53:43 #116
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81993017
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 21:53 schreef Norrage het volgende:
    Wij hebben ook nog eens competitie-afsluitings BBQ, als het dan regent is het dubbel kut
    Hier ook! alleen dan volgende week pas. Heb het gevoel dat sommige na dit weekend al klaar zijn?
    pi_81993332
    Wij iig wel!
    Maar huldiging of hoe je het ook wilt noemen, die zijn ook altijd met het BBQ-toernooi.
      donderdag 27 mei 2010 @ 23:03:03 #118
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81999595
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 21:53 schreef Norrage het volgende:
    Wij ook.
    Onze BBQ is al verplaatst naar komende zaterdag ipv zondag
    Echt balen want er moet deze week wel gespeeld worden. De week erna ben ik er niet. Dan zou ik er niet zijn als we kampioen kunnen worden.
    pi_81999745
    he wat raar dat het bij jullie een week langer duurt?? Want, Komakie, jij bent toch wel beetje regio midwest??
      donderdag 27 mei 2010 @ 23:08:09 #120
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82000070
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 23:04 schreef Norrage het volgende:
    he wat raar dat het bij jullie een week langer duurt?? Want, Komakie, jij bent toch wel beetje regio midwest??
    Regio Utrecht.
    Deze week is toch overal de laatste week bij de zondag
    pi_82009053
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 23:04 schreef Norrage het volgende:
    Volgens mij inhaaldag volgende week toch?
      vrijdag 28 mei 2010 @ 09:57:18 #122
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82010175
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 09:12 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Volgens mij inhaaldag volgende week toch?
    Ja dat bedoelde ik.
    Zondag spelen we de kampioenswedstrijd (laatste wedstrijd), maar als die uit valt spelen een week later dus de inhaalwedstrijd en dan ben ik er niet
      vrijdag 28 mei 2010 @ 12:35:25 #123
    26898 JT_RSD
    Jaja !!
    pi_82016174
    Bij ons (district West-Brabant) dit weekend laatste speelronde voor landelijk en een-na-laatste voor district.

Moeten tegen ploeg met evenveel punten (gedeeld 5e plek) dus bij winst zijn we zo goed als veilig!
    Life is life
      vrijdag 28 mei 2010 @ 13:45:41 #124
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82019022
    ff wat toernooien uitgezocht. Ik moet nog wel inschrijven, maar het zijn er al een stuk of 7

Ik speel ze trouwens niet allemaal, alleen een voorselectie
      zaterdag 29 mei 2010 @ 23:28:58 #125
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82082463
    Blegh 5-0 verloren. Tegen nsbers gebald. 1.5u wachten voordat er banen vrij waren :S verzin je niet. Vervolgens de mix moeten opgeven door een blessure van men partner en in de dubbel een gast tegen krijgen die door zen benen gaat spelen en loopt te klooien wat ik niet pik...

Blij dat we na de kop soep en een kapot broodje van de appie weg konden gaan..... wat een ellendige zaterdag was het weer. BIER!
    pi_82084489
    Vandaag tegen de kampioen gespeeld, wederom 0-6 verloren .
    Singel tegen een zesje, stond briljant te spelen, maar hij was vrijwel foutloos op de belangrijke punten en had een hele zware topspin forehand waar ik niks mee kon: 0-6, 4-6. Ik had er gewoon een driesetter uit kunnen slepen, maar zijn 5e MP was er toch 1 teveel. Toch een positief gevoel over de wedstrijd.
    Dubbel was drama: 2-6, 2-6 en geen kans.
    Daarbij heeft de nummer 8 met 1-5 verloren dus zijn wij op de laatste plaats geeindigd .

Tot slot nog zitten zuipen op kosten van de tegenstander, ze hadden zelf nog champagne meegenomen en het waren wel relaxte gasten.

In ieder geval genoeg wedstrijdritme opgedaan (na 2 jaar niks) en op naar de toernooien!
    pi_82084704
    Morgen zal ik de resultaten posten van een belangrijk experiment; ik had tijdens het bespannen te kort snaar waardoor ik de laatste twee breedtesnaren uit een los stuk heb moeten doen, dus nu heb ik vier knopen in plaats van twee. Ik heb geen flauw idee hoe ernstig dat is, dus dat zal ik morgen merken .
    pi_82087292
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 00:07 schreef Chriz2k het volgende:
    Morgen zal ik de resultaten posten van een belangrijk experiment; ik had tijdens het bespannen te kort snaar waardoor ik de laatste twee breedtesnaren uit een los stuk heb moeten doen, dus nu heb ik vier knopen in plaats van twee. Ik heb geen flauw idee hoe ernstig dat is, dus dat zal ik morgen merken .
    Heb ik ook eens gehad, en toen inderdaad ook die laatste 2 breedte snaren uit een los stuk snaar gedaan. Merk je niks van .
    pi_82091238
    k*tweer
    En omdat half ons team op Pinkpop zit, moet ik 3 wedstrijden
    Ben zo gaar als wat, dus het wordt alles of niets tennis, korte ralleys
    pi_82092190
    2-3 verloren gisteren tegen de nummer 2. Heel jammer, hadden met 4-1 moeten winnen om hun voorbij te gaan. Nu worden we ws. 3e in de poule.
    Mix in drie sets gewonnen, HD verloren in twee.
    U MAD?
    pi_82092593
    Gisteren 6-0 gewonnen van de nummer laatst.
    Toen de trainster met de champagne kwam moest de tegenstander opeens gaan. 'omdat het nogal laat was'.
    Terwijl we ze toch in 2, 2,5 uur geveegd hadden.
    Ondanks de nogal onsportieve tegenstander toch een leuk feestje gehad.
    Deze competitie was best matig qua tegenstand,
    In totaal 2 punten tegen, en de nummer laatst heeft in totaal 2 punten.
    Verder maakte iedereen elkaar af met 6-0.
    En ja als je dan met 6-0 van de nummer 2 wint, is het al snel beslist.
    pi_82092696
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 11:01 schreef senswal het volgende:
    Gisteren 6-0 gewonnen van de nummer laatst.
    Toen de trainster met de champagne kwam moest de tegenstander opeens gaan. 'omdat het nogal laat was'.
    Terwijl we ze toch in 2, 2,5 uur geveegd hadden.
    Ondanks de nogal onsportieve tegenstander toch een leuk feestje gehad.
    Deze competitie was best matig qua tegenstand,
    In totaal 2 punten tegen, en de nummer laatst heeft in totaal 2 punten.
    Verder maakte iedereen elkaar af met 6-0.
    En ja als je dan met 6-0 van de nummer 2 wint, is het al snel beslist.
    Feli met het kampioenschap !

Wij hebben met 5-1 verloren van de koploper. Ik heb zelf verloren van een 4'tje, maar met een stand van 6-4 7-6 kan ik wel leven. Als we overigens anders opgesteld hadden, dan was de eindstand waarschijnlijk gelijk geweest.
    pi_82093006
    4-1 gewonnen :-) van een team wat hoger stond dan ons team.
    enkeltje binnen gehaald met 6-1 6-3 .. kwam 2e set met 3-0 achter kerel bracht alles terug met slice echt zo irritant
    en de mix gewonnen in 3 sets 6-7 6-4 6-1 met de slechtste dame van ons team jezus wat heb ik veel moeten rennen zeg .. kon wel lekker poachen in deze wedstrijd wat echt door slaggevend was. Alleen nu ben ik zo ontiegelijk brak en heb spierpijn

[ Bericht 3% gewijzigd door dekouwe op 30-05-2010 11:24:47 ]
    sudo is powerrrr
    pi_82093112
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 11:17 schreef dekouwe het volgende:
    4-1 gewonnen :-) van een team wat hoger stond dan ons team.
    enkeltje binnen gehaald met 6-1 6-3 .. kwam 2e set met 3-0 achter kerel bracht alles terug met slice echt zo irritant
    en de mix gewonnen in 3 sets 6-7 6-4 6-1 met de slechtste dame van ons team jezus wat heb ik veel moeten rennen zeg .. kon wel lekker pouchen in deze wedstrijd ging ook goed. Alleen nu ben ik zo ontiegelijk brak en heb spierpijn
    Pouchen ? Volgens mij bedoel je poachen !
    pi_82093139
    heb het aangepast voor je
    sudo is powerrrr
    pi_82093720
    Leuk topic! Gister mijn laatste wedstrijden gespeeld voor de Voorjaarscompetitie Midden (tm 17). Als team 3-3 gelijk, maar dat deed er niet zoveel meer toe. Single gewonnen met 6-2 6-1 en dubbel met 6-1 6-2.

Na 3 jaar competitie vind ik het wel eens tijd worden voor wat toernooien deze zomervakantie. Tellen alle toernooien op toernooi.nl eigenlijk mee voor mijn ranking? Sta op dit moment namelijk een paar 100e boven de 8.0 en wil graag 7 zijn op mijn volgende pasje!

Deze lijkt mij wel wat: http://toernooi.nl/sport/(...)D0-B96A-8C077C109BAF

Alvast bedankt!
    pi_82093835
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 11:47 schreef EdNoolk het volgende:
    Leuk topic! Gister mijn laatste wedstrijden gespeeld voor de Voorjaarscompetitie Midden (tm 17). Als team 3-3 gelijk, maar dat deed er niet zoveel meer toe. Single gewonnen met 6-2 6-1 en dubbel met 6-1 6-2.

Na 3 jaar competitie vind ik het wel eens tijd worden voor wat toernooien deze zomervakantie. Tellen alle toernooien op toernooi.nl eigenlijk mee voor mijn ranking? Sta op dit moment namelijk een paar 100e boven de 8.0 en wil graag 7 zijn op mijn volgende pasje!

Alvast bedankt!
    Toernooien kun je beter hier zoeken:
    http://knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=19
    pi_82093893
    Waarom? Omdat je dan meer toernooien vindt of omdat het dan altijd meetelt voor je speelsterkte?

[ Bericht 1% gewijzigd door EdNoolk op 30-05-2010 12:05:34 ]
    pi_82093905
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 11:54 schreef EdNoolk het volgende:
    Waarom? Omdat je dan meer toernooi vindt of omdat het dan altijd meetelt voor je speelsterkte?
    Beiden
    pi_82094461
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 11:55 schreef luckass het volgende:

[..]

Beiden
    Bedankt! Dan gaat dat mijn eerste toernooitje worden, vond 'm ook via de KNLTB site
    pi_82094531
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 11:05 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Feli met het kampioenschap !
    Dankjewel Nalbi!
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 11:47 schreef EdNoolk het volgende:

Alvast bedankt!
    Dat toernooi is sowieso in alle onderdelen 17+ en je speelt in de competitie t/m 17.
    Dus ik weet niet of dat zin heeft.
    Op toernooi.nl zijn de meeste toernooien wel voor de rating,
    Mocht het niet zo zijn, dan staat dat wel aangegeven bij het reglement.
    pi_82095547
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 12:15 schreef senswal het volgende:

[..]

Dankjewel Nalbi!
    [..]

Dat toernooi is sowieso in alle onderdelen 17+ en je speelt in de competitie t/m 17.
    Heeft wel zin, is toch leuk om te spelen en is gewoon in dezelfde speelsterkte, alleen zullen ze wat beter zijn dan de 8'en bij de jeugd. Heb me ingeschreven Austerlitz Open 2010 en Coffee Concept 2010 (TC Groenekan).
    Nu al heel veel zin in!!
    pi_82095806
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 12:15 schreef senswal het volgende:

[..]

Dankjewel Nalbi!
    [..]

Kan wel als hij in het laatste jaar van de junioren zit toch?
    pi_82097861
    Ja, het was meer in de zin van, of het mag.
    Maar ik dacht dat het bij competitie altijd was dat als je in hetzelfde jaar 17 wordt,
    Dat je dan dispensatie moet aanvragen om t/m 17 te spelen.
    Althans, zo was dat bij mij ooit.

Edit: Hij kan natuurlijk ook spelen met dispensatie
    pi_82098157
    Ik speel niet met dispensatie. Ik ben maart 17 geworden en mag aan beide toernooien gewoon meedoen volgens het reglement, en competitie is logisch want het is tm 17.
    pi_82099892
    Ahh, ik weet al wat het was.
    Ik ben zelf in Oktober jarig, dus dan ben ik tijdens de competitie nog 17 maar daarna word ik 18.
    En in dat geval moet je dus wel dispensatie aanvragen.
    Maar goed dat heeft verder niks met jou te maken.
    Veel succes met de toernooien!
    pi_82100177
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 01:04 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gehad, en toen inderdaad ook die laatste 2 breedte snaren uit een los stuk snaar gedaan. Merk je niks van .
    Mooi .

Helaas niks kunnen testen, want het is afgelast . We boden ze zelfs nog een 5-3 overwinning aan (ze zijn al kampioen), maar het mocht niet baten...
    pi_82101104
    Thanks

[ Bericht 95% gewijzigd door EdNoolk op 30-05-2010 15:25:10 ]
    pi_82108945
    Het is weer niks dit voorjaar.
    We eindigen ergens in de middenmoot en mijn rating zal ook niet echt verbeteren.

Anekdote:

Lenin was een keer aan het discussiëren over de verdiensten van Rosa Luxemburg.
    Volgens zijn opponent snapte Rosa Luxemburg toch maar erg weinig van het Marxisme.
    Lenin antwoordde:
    quote:
    'Er zijn Kippen en Adelaars.
    Kippen fladderen normaal gesproken heel dicht bij de grond.
    Adelaars vliegen normaal gesproken heel hoog in de lucht.
    Soms echter duiken Adelaars heel diep naar beneden en soms komen ze daarbij zo laag dat sommige kippen zeggen: "Kijk die Adelaar eens laag vliegen. Ik kan veel hoger komen dan die Adelaar!" '
    Vraag:
    Als ik weer eens heel slecht speel:
    "Ben ik nu een laagvliegende Adelaar, of een fladderende kip?"

Spelregel.
    Bij een HD hadden wij de vorige set met slecht spel verloren. Na de eerste game van de tweede set moesten wij ontvangen en ik vroeg aan mijn maat of we niet van ontvangerskant moesten veranderen. We speelden zo slecht dat elke wijziging wel een verbetering zou moeten zijn. Hij stemde met dit voorstel in en wij informeerden onze tegenstanders over onze veranderde opstelling.
    De tegenstanders waren het daar niet mee eens en stelden dat wij een wijziging in de opstelling voor het begin van de set hadden moeten aankondigen.
    Wij voerden aan dat zij helemaal geen nadeel konden ondervinden van de late mededeling en hielden vast aan onze gewijzigde opstelling.

Hoewel de tegenstander van mening was dat zij het gelijk aan hun kant hadden, wilden zij er uiteindelijk geen punt van maken en verloren wij ook de tweede set kansloos.

Achteraf bleek dat WIJ het recht aan onze kant hadden. Regel 15 van de KNLTB-regels stelt immers:
    quote:
    15. Volgorde van ontvangen in het dubbelspel

Het team dat in het eerste spel van een set moet ontvangen, moet beslissen welke speler het eerste punt in het spel zal ontvangen. Op dezelfde wijze moeten hun tegenstanders, vóór het tweede spel begint, beslissen welke speler het eerste punt van dat spel zal ontvangen. De speler die de partner van de ontvanger van het eerste punt van het spel was, moet het tweede punt ontvangen en deze volgorde moet tot het eind van de set worden aangehouden. Nadat de ontvanger de bal heeft teruggeslagen, mag elke speler in een team de bal slaan.
    Reactie van de tegenstander:
    "Nou, dat moet dan pas veranderd zijn"

VR
      zondag 30 mei 2010 @ 23:07:22 #151
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82125225
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 18:16 schreef VadeRetro het volgende:
    Het is weer niks dit voorjaar.
    We eindigen ergens in de middenmoot en mijn rating zal ook niet echt verbeteren.

Anekdote:

Lenin was een keer aan het discussiëren over de verdiensten van Rosa Luxemburg.
    Volgens zijn opponent snapte Rosa Luxemburg toch maar erg weinig van het Marxisme.
    Lenin antwoordde:
    [..]

Vraag:
    Als ik weer eens heel slecht speel:
    "Ben ik nu een laagvliegende Adelaar, of een fladderende kip?"

Spelregel.
    Bij een HD hadden wij de vorige set met slecht spel verloren. Na de eerste game van de tweede set moesten wij ontvangen en ik vroeg aan mijn maat of we niet van ontvangerskant moesten veranderen. We speelden zo slecht dat elke wijziging wel een verbetering zou moeten zijn. Hij stemde met dit voorstel in en wij informeerden onze tegenstanders over onze veranderde opstelling.
    De tegenstanders waren het daar niet mee eens en stelden dat wij een wijziging in de opstelling voor het begin van de set hadden moeten aankondigen.
    Wij voerden aan dat zij helemaal geen nadeel konden ondervinden van de late mededeling en hielden vast aan onze gewijzigde opstelling.

Hoewel de tegenstander van mening was dat zij het gelijk aan hun kant hadden, wilden zij er uiteindelijk geen punt van maken en verloren wij ook de tweede set kansloos.

Achteraf bleek dat WIJ het recht aan onze kant hadden. Regel 15 van de KNLTB-regels stelt immers:
    [..]

Reactie van de tegenstander:
    "Nou, dat moet dan pas veranderd zijn"

VR
    Dat is uberhaupt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.
    Je bent niet eens verplicht om het te melden. Net als dat je niet verplicht bent om te wisselen van service volgorde (dus begin van de set serveert de persoon weer die de laatste keer van de vorige set ook geserveerd heeft, van hetzelfde team natuurlijk)
    Je gaat bij een verandering van tactiek toch ook niet tegen de tegenstander zeggen "jongens, we veranderen even iets, vanaf dit moment gaan wij op alles oplopen. Dan weten jullie het ook!!!"
    Het staat trouwens ook in de spelregel als je duidelijk leest. Je moet beslissen wie er aan welke kant gaat staan. Er staat niet dat je iets moet melden.
      zondag 30 mei 2010 @ 23:46:18 #152
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82126779
    Bij ons is de kampioenswedstrijd uitgelopen op een anti-climax.
    We moesten met minimaal 2-4 verliezen om het kampioenschap te halen. Elk puntje meer gehad was alleen maar beter. Goede uitgangspositie dus.

Het weer was natuurlijk al voorspeld. Dus het was hopen dat we konden spelen.
    In de ochtend was alles prima en konden we normale tijd beginnen. Ik had de afgelopen paar weken gewonnen dus ik mocht weer lekker een keer op 1 ( ) tegen een gast die 2.7 staat ( )
    Uiteindelijk nog niet eens zo slecht 6-2 6-2 verloren. Ik had misschien nog wel wat game'pjes kunnen halen, maar net niet. Op zich was het niet eens een slecht resultaat. Zeker niet als je weet dat ik aardig wat backhand winnertjes heb geslagen als hij aan het net stond. Hij sloeg alleen gewoon harder dan is dus kon regelmatig me racket er niet eens normaal achter krijgen

2de single was ook begonnen en die had de eerste set gewonnen 1-3 achter in de 2de set. 3de single gaat net de baan op. regen!
    Uiteindelijk iets van 2 uur moeten wachten. Konden we de baan weer op. Onze 3de single wint makkelijk dus staat het in wedstrijden 1-1
    Ondertussen 4de single ook al begonnen. Wint de eerste set met 6-3. Die 2de single van ons is nog steeds bezig. Heeft de 2de set verloren en iets van 3-3 in de 3de.
    Het begint weer een beetje te dreigen en te motregenen.
    Staat het bij de 2de single 6-6 dus tie-break 3de set. In de andere single staat het inmiddels 5-0 voor ons, begint het ineens keihard te regenen
    Toen was het helemaal over. Moesten we gaan overleggen wat we gaan doen. Wij hadden zoiets van "ok die tie-break 3de set is spannend, maar 5-0 achter in de 2de set als je de eerste al dik verloren hebt.....". Maar ze hielden voet bij stuk (ok het zijn wel de directe concurrenten dus ze hebben wel een punt ) en ze moesten en zouden die wedstrijden af spelen. Maar die jongen die tie-break 3de set staat die kan volgende week zondag niet, een aantal van hun door de weeks niet en die jongen die met 5-0 voor staat kan ook niet altijd door de weeks. (Kun je hem nog volgen?)
    Dus nu gaan we op woensdag die tie-break spelen. Als we die verliezen moeten we op zondag terug komen (spelen thuis dus dat is wel een voordeel) om de rest (af) te spelen.

Kortom, we zijn bijna kampioen. We moeten alleen nog 1 game winnen of een tie-break
    pi_82126887
    lol dat is echt suf zeg...
      maandag 31 mei 2010 @ 01:01:48 #154
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82129152
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 23:49 schreef Norrage het volgende:
    lol dat is echt suf zeg...
    Onze 4de singlelaar was de hele wedstrijd al aan het rennen over de baan tussen punten door om proberen voor de regen klaar te zijn
      maandag 31 mei 2010 @ 08:47:07 #155
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82131912
    zowel single als dubbel gewonnen

single 6-4 6-4, gewoon standaard break pakken en houden

dubbel staan we 6-1 5-1 voor, hebben we alsnog een tiebreak nodig om die tweede set te pakken, beetje een moment
      maandag 31 mei 2010 @ 09:01:29 #156
    209676 knijn1985
    pi_82132127
    mix en dubbel gewonnen
    we worden kampioen
      maandag 31 mei 2010 @ 09:29:08 #157
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82132633
    Bagger blijkt nu dat we alsnog kunnen degraderen als we zaterdag met 5-0 verliezen en de 2 concurrenten 1 of meer punten binnen gaan halen. Gelukkig moeten we tegen de nummer 2.... dus grote kans dat we afgeslacht gaan worden.
      maandag 31 mei 2010 @ 09:32:46 #158
    27454 InTrePidIvity
    pi_82132708
    Zowel single als dubbel gewonnen. Wel op papier in plaats van gravel, vanwege het weer
    Wel jammer, ik stond in de single best aardig te tennissen, maar toen begon het te hozen... Toch leuk voor de ranking, maar wel treurig dat ik m'n enige enkel van het seizoen zo moet winnen

Uiteindelijk zijn we waarschijnlijk zesde of zevende geworden, enigszins afhankelijk van wat de nummers 7 en 8 gedaan hebben. Zij speelden tegen elkaar en stonden resp. 1 en 2 punten achter ons. Helaas is de stand nog niet bijgewerkt, dus nog even geduld...
    pi_82137843
    Kampioenen en bijna kampioenen: gefeliciteerd

Wij wonnen onze laatste wedstrijd met 6-2 en zijn daarmee 2e geworden. Dat betekent promotie*O*
    Zelf mn single gewonnen met 6-4 6-4. Mn benen waren niet vooruit te branden. Dat in combinatie met de wins werkte niet echt Anders was het hoogstens 6-1 6-1 geweest
    Mix wel erg goed gespeeld, 6-3 6-4 gewonnen.

Op naar volgend jaar
    ~Si vis amari, ama~
    pi_82138057
    Wij keihard gewonnen gister tegen de #8...ze hadden een dame 5je, die won nog wel haar partijen, maar alle andere partijen wonnen we 6-1 6-0 en zo. En dat nog terwijl ik kneiterbrak was van een gala met mijn teamgenootje (waar ik samen mee mixte, haha..dat ging nog bijna mis)

Het meest blij ben ik dat we het gewoon hebben af kunnen spelen vanwege onze snelle wedstrijden, dus niet inhalen! Het ging toch nergens meer over. We konden geen 5e meer worden en ook geen 3e meer, dus tsja. Beetje faalcompetitie gebleken achteraf. Ik 2 dagen (de belangrijkste) gemist vanwege ziekte, en de rest van het team heeft een potje lopen choken, niet normaal. Anders hadden we heel misschien 2e (en dus promotie) kunnen worden. Maar goed, uiteindelijk 4e geeindigd met 31 punten..en dat is precies evenveel punten als vorig jaar en het jaar daarvoor (met een lichtelijk andere bezetting van het team) dus wel goed constant, maar toen werden we er wel 3e mee
      maandag 31 mei 2010 @ 12:38:32 #161
    26898 JT_RSD
    Jaja !!
    pi_82138510
    Hebben ons afgelopen zaterdag emt een 4-2 overwinning zo goed als safe gespeeld!

Zelf enkel gewonnen met 3e set 7-5 na 3-5 achter . Overigens 5e single-overwinning in 6 partijen
    Al dik punt gestegen in rating!

Zaterdag tegen de (waarschijnlijk) aanstaande kampioen (al moeten ze wel van ons weten te winnen natuurlijk )
    Life is life
    pi_82145204
    6-2 gewonnen van de nummer 1. ik denk dat we 3de zijn geworden nu.

enkeltje wel lekker gespeeld maar die kerel was gewooon wat beter 6-4 6-3. hij had er wel 10 matchpoints voor nodig. in die wedstrijd ook weer een apart moment: matchpoint 4 voor hem 1ste service uit, 2de service een dikke afzwaaier. ik dacht oo die is toch uit dus ik wil al weg lopen als ik zie dat die bal met een redelijk vaartje tegen het scorebord aankomt, een paar meters de lucht in vliegt en zo weer in het servicevak beland (gelukkig pakte die dat punt niet zeg )

dubbeltje was 7-6 3-6 7-6 echt heerlijk lopen tennissen. het was 8 uur en de tegenstander gaf de mixjes maar op omdat ze geen zin meer hadden(ze waren toch al kampioen) .
    pi_82145803
    echt supersuf als de laatste compdag verregent zeg..1x eerder meegemaakt...Iedereen geeft dan gewoon altijd alles op, etc...al vele teams denk ik die daardoor geen kampioen zijn geworden, niet zijn gepromoveerd..etc.etc..het is allemaal niet zozeer corrupt ofzo, maar het is wel echt gewoon heel kut (maar wel logisch) team bij ons zou 6-0 geveegd worden waarschijnlijk en daardoor vervolgens net niet promoveren, maar ze moesten dus tegen de #1, die al kampioen was, en die hebben gewoon de 3 nog te spelen wedstrijden gewoon opgegeven waardoor ons team wel promoveert...krijgt in die poule vast misschien nog een staartje.
      maandag 31 mei 2010 @ 16:14:23 #164
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82147747
    Ik ben blij dat het komend weekend gewoon 25+ C is. Heerlijk ballen en daarna klemzuipen met een bbq.
    pi_82148015
    hee,

Mijn competitie zit erop en de enkels zijn echt dramatisch slecht afgelopen. Enkel sta ik nu 8,53

Nu is mijn vraag, word deze 8,53 een 9 op me pasje van volgend jaar of een 8?
      maandag 31 mei 2010 @ 16:24:16 #166
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82148264
    Dat is een 8.
      maandag 31 mei 2010 @ 16:24:55 #167
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82148313
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef pizza-tonijn het volgende:
    hee,

Mijn competitie zit erop en de enkels zijn echt dramatisch slecht afgelopen. Enkel sta ik nu 8,53

volgens mij wordt alles boven de x,45 afgerond naar boven, maar dat weet ik niet zeker

edit: waar ligt de grens dan Drass?
      maandag 31 mei 2010 @ 16:31:41 #168
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82148682
    http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=717

Van de bond site:

6,6 is een 6
    7,9 is een 7
    Daar boven is een 8. Je kan eigenlijk geen 9 op je pasje komen te staan.
      maandag 31 mei 2010 @ 16:33:12 #169
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82148769
    Let wel zit wat komma verschil in bij de enkel/dubbel en ook bij de vrouwen is het iets anders.

Soms krijg je wat bonuspunten, zodat je net over de streep van 8 naar 7 gaat. Dat had ik bijvoorbeeld vorig jaar.
    pi_82148986
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef pizza-tonijn het volgende:
    hee,

De ratinggrenzen zijn ieder jaar anders, maar met 8,53 zul je altijd 8 worden.
    Als je al 8 bent kun je niet terug naar de 9 .
      maandag 31 mei 2010 @ 16:39:04 #171
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82149068
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 16:37 schreef luckass het volgende:

[..]

De ratinggrenzen zijn ieder jaar anders, maar met 8,53 zul je altijd 8 worden.
    Als je al 8 bent kun je niet terug naar de 9 .
    Correct, humor dat ik wel een competitiegenoot heb die nu een 9,4 is in de dubbel hehe.
    pi_82166021
    Na een jaar lid te zijn word je automatisch 8
      maandag 31 mei 2010 @ 23:57:43 #173
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82172951
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 21:51 schreef rooneyelst het volgende:
    Na een jaar lid te zijn word je automatisch 8
    Dat dus
    pi_82201695
    Ik wil naar een andere club, ik heb het gevoel alsof er niet echt naar de sterkte wordt gekeken bij de trainingen ende trainingen zelf kunnen ook wel beter. Ik wil nu ergens in Amersfoort op een club, ik vraag me af welke club het beste is? Alta heeft in ieder geval veel jeugd (400), dus dat is al een voordeel (ben 17).
      dinsdag 1 juni 2010 @ 23:20:07 #175
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82216333
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 19:09 schreef EdNoolk het volgende:
    Ik wil naar een andere club, ik heb het gevoel alsof er niet echt naar de sterkte wordt gekeken bij de trainingen ende trainingen zelf kunnen ook wel beter. Ik wil nu ergens in Amersfoort op een club, ik vraag me af welke club het beste is? Alta heeft in ieder geval veel jeugd (400), dus dat is al een voordeel (ben 17).

Alta is een erg grote club die vrij prestatief is ingesteld. Daar zullen trainingen wel goed geregeld zijn. De vraag is of je op die manier les wilt hebben.
    pi_82216931
    Volgende week eerste toernooitje!!! Ik heb er zin an!
      dinsdag 1 juni 2010 @ 23:40:31 #177
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82217452
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 23:30 schreef Norrage het volgende:
    Volgende week eerste toernooitje!!! Ik heb er zin an!
    Hier ook, eens kijken of ik nu mijn eerste pot in de he6 ga winnen

Zaterdag nog wel de laatste competitieronde!
    pi_82232514
    Volgende week eerst een clinic en de week erop ook een dubbeltoernooi.
      woensdag 2 juni 2010 @ 13:34:53 #179
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82232904
    Vanavond kan het kampioenschap worden binnengehaald. Als we de tie-break winnen. Anders moeten we wachten tot zondag
    pi_82239237
    heerlijk zo'n afsluiter .
      woensdag 2 juni 2010 @ 15:47:49 #181
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82239373
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 15:45 schreef Bak_Beest het volgende:
    heerlijk zo'n afsluiter .
    Ja briljant he
    pi_82241612
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 23:20 schreef Komakie het volgende:

[..]

Alta is een erg grote club die vrij prestatief is ingesteld. Daar zullen trainingen wel goed geregeld zijn. De vraag is of je op die manier les wilt hebben.
    Ja zo wel ik wel les hebben! Dan ga ik naar Alta als ik hier klaar ben
    pi_82246233
    Is het vreemd dat als je 3 vd 6 partijen in je competitie wint (7e ronde word zaterdag gespeeld) dat je dan in degradatie nood verkeerd?
      woensdag 2 juni 2010 @ 18:27:03 #184
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82246278
    ligt eraan hoeveel je wint, als je alles 4-2 wint en je andere partijen 0-6 verliest, dan ja
    pi_82248240
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 18:27 schreef Salamando het volgende:
    ligt eraan hoeveel je wint, als je alles 4-2 wint en je andere partijen 0-6 verliest, dan ja
    spelen zaterdag heren 1e klasse, maar is echt super spannend, 3 gewonnen 1 gelijk en 2 verloren (waarvan 1 van de koploper waar iedereen van verliest met minstens 5-1)

heel apart..
    pi_82250961
    Zondag kunnen we kampioen worden als we minimaal met 7-1 winnen. We staan al met 5-0 voor, maar het was deze zondag afgebroken door de regen. Ik zelf moet alleen mijn dubbel winnen en dan ligt het aan de rest wat zij doen.

Over 2 weken voor het eerst een seniorentoernooi. heb er nu al zin in
      woensdag 2 juni 2010 @ 22:52:02 #187
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82260677
    Argh!!! Nog steeds geen kampioen

De tie-break die gespeeld moest worden hebben we verloren met 6-8.
    Best wel apart. Met z'n allen op het park, inspelen en dan spelen en gelijk op het puntje van de stoel zitten. Aparte ervaring.
    pi_82261375
    Ai balen!

Wel echt een raar gebeuren hoor
    ~Si vis amari, ama~
      woensdag 2 juni 2010 @ 23:10:11 #189
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82261908
    Pff wat een ellende Komakie, nouja zondag dan maar.
      donderdag 3 juni 2010 @ 00:28:50 #190
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82266072
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 23:02 schreef FedExpress het volgende:
    Ai balen!

Wel echt een raar gebeuren hoor
    No shit....

Het is wel balen dat ik er zondag niet bij kan zijn aangezien ik een weekendje weg had gepland.

Die ene game gaan we wel halen neem ik aan, maar het is wel jammer dat ik er niet bij ben.
    Ach ja, volgend jaar 3de klasse
      donderdag 3 juni 2010 @ 00:36:42 #191
    82726 The_BoezelaaR
    Chronisch vliefd
    pi_82266274
    Wij zijn ook gepromoveerd. Ikzelf heb meer gewonnen als verloren dit jaar. Mn ratig is aleen wel gedaald
    I don't trust books. They're all facts and no heart
    Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
    Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
      donderdag 3 juni 2010 @ 08:42:47 #192
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82269898
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 00:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

No shit....

Het is wel balen dat ik er zondag niet bij kan zijn aangezien ik een weekendje weg had gepland.

Die ene game gaan we wel halen neem ik aan, maar het is wel jammer dat ik er niet bij ben.
    Ach ja, volgend jaar 3de klasse
    en dan kom je terug en dan heeft iedereen verloren
      donderdag 3 juni 2010 @ 12:04:39 #193
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82277019
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 08:42 schreef Salamando het volgende:

[..]

en dan kom je terug en dan heeft iedereen verloren
    Die wedstrijd die afgebroken was met 6-3 5-0 in ons voordeel zou wel echt slecht zijn als we die verliezen. Hoewel het wel een jongen is die ik eerder met 5-0 voor heb zien staan en daarna nog verliezen

Als het op de dubbels aan zou komen, kan het alle kanten op
      vrijdag 4 juni 2010 @ 08:09:56 #194
    305856 Vetnek
    amateur
    pi_82315517
    Hey!
    Nieuw hier maar wil ook ff vermelden dat voor mij het tennisseizoen ook weer gaat beginnen.
    Ik ben 27 jaar oud. Ik tennis bij de Helderse-TC (gravel en French court), rating enkel en dubbel iets van 8,8.
    Dit jaar met mijn 2e jaar les bezig. En voor volgend jaar eindelijk een competitie team bij elkaar geschraapt.

19 - 27 juni 2010 eerste kunstgras toernooitje voor dit jaar. Ben benieuwd hoe dit zal gaan. Krijg voornamelijk altijd op kunstgras.

Waar en op wat voor ondergrond spelen jullie eigenlijk?
      vrijdag 4 juni 2010 @ 08:35:44 #195
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82315815
    volgende week clubkampioenschappen, 2 weken lang knallen
    pi_82316125
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 08:09 schreef Vetnek het volgende:
    Hey!
    Nieuw hier maar wil ook ff vermelden dat voor mij het tennisseizoen ook weer gaat beginnen.
    Ik ben 27 jaar oud. Ik tennis bij de Helderse-TC (gravel en French court), rating enkel en dubbel iets van 8,8.
    Dit jaar met mijn 2e jaar les bezig. En voor volgend jaar eindelijk een competitie team bij elkaar geschraapt.

19 - 27 juni 2010 eerste kunstgras toernooitje voor dit jaar. Ben benieuwd hoe dit zal gaan. Krijg voornamelijk altijd op kunstgras.

Waar en op wat voor ondergrond spelen jullie eigenlijk?
    Welkom!
    Ik speel het liefst op smashcourt of goed onderhouden gravelbanen .
    Ingeschreven voor drie toernooien, waarschijnlijk komen er nog twee of drie bij
    pi_82316386
    Eerste wedstrijd eerste toernooitje gepland! moet woensdagavond om 22.15... wordt een latertje...de enige dag dat ik zei niet verhinderd te zijn na 21.00 (ik wil niet te laat ivm afstuderen etc) omdat ik anders teveel verhinderingen had
      vrijdag 4 juni 2010 @ 16:02:18 #198
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82332756
    Welkom Vetnek. Normaal gesproken speel ik op Red Court, erg fijn, lekker traag en all weather inprincipe. Ik begin met de maand meer hekel aan kunstgras te krijgen, omdat het te snel gaat en dat komt mijn tactisch spel niet ten goede.

Volgende week eerste toernooitje, en de 2 weken daarop clubkampioenschappen. Vervolgens zoeken naar toernooien, zodat ik er om de week 1tje heb. Zin an!
    pi_82361816
    Gravel is gewoon het fijnst, maar een goede kwaliteit kunstgrasbaan kan ik ook wel waarderen gezien mijn spel. Mijn service kan ik heerlijk slicen en dat werkt natuurlijk wel, en ben al een aanvallende netspeler dus
    pi_82364587
    Ik speel het liefst op gravel, heb eerlijk gezegd ook nog niet veel soorten gehad. Mijn eerstvolgende toernooi is op kunstgras, is dat sneller/langzamer dan gravel? Ben benieuwd wanneer de loting op toernooi.nl bekend wordt gemaakt
    pi_82365119
    Ik speel voornamelijk op gravel, maar niet al te glad smashcourt kun je ook wel lekker op knallen.
    Sommige gravelbanen zijn echt verschrikkelijk slecht onderhouden, dat is natuurlijk wel een nadeel met gravel. Maar verder ben ik over onze eigen wel tevreden.
      zaterdag 5 juni 2010 @ 14:49:23 #202
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_82365580
    Zit hier met trage Smashcourt banen en speel vooral deze en de gravel banen. Ik heb een zeer aanvallend en vrij "plat" spel, laatst toen ik op tapijt/hardcourt speelde sloeg ik mn tegenstander best hard de baan af .

Helaas komt dat maar zeer zelden voor (spelen op snellere banen), deze zomer ga ik het hardcourttoernooi bij ChipnCharge in Adam spelen, ik ben wel bang dat ik niet zomaar effe van smashcourt naar Hardcourt kan overstappen (veel snellere baan, voetenwerk moet beter zijn) en dat ik genadeloos van de baan word afgeknald .
    One creates reality...
    pi_82365918
    Ik had laatst een toernooi, en daar hadden ze aan de ene kant 5 tapijtbanen die op beton lagen. En aan de andere kant 5 banen die op hout lagen. Had ik het geluk dat ik alle wedstrijden op het beton mocht spelen. Moest ik de finale in eens aan de andere kant spelen, op het hout dus. Dit waren een stuk tragere en ook hollere banen. Heb uiteindelijk in de TB verloren, maar de eerste set was toch wel ff wennen en werd ik er met 6-2 vanaf geslagen.
      zondag 6 juni 2010 @ 09:35:59 #204
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82385819
    Zooooo dat was de voorjaarscompetitie.

Samengevat: We konden nog degraderen als we 0 punten zouden halen tegen de nummer 2. Gelukkig wonnen we de De en de HD, zodat we al op 2 punten kwamen. HD wel in 3 lange sets die erg vermoeiend waren met dit weer ( 27 graden volle zon ). Ik stond links en kreeg van een linkshandige een afschuwelijk spin service naar buiten, zodat ik tegen het hek stond om terug te slaan.... Kreeg er maar geen vat op en ging maar lelijk terug lobben. Alsnog gewonnen dus

Vervolgens verliezen we de He/Dd, zodat het 2-2 stond. Als laatste de Gd. We beginnen heel goed. Eerste set 6-3. 2de Set breaken we meteen en pakken we onze services beurten ook gewoon. Mooi 5-2 voor en hun aan serv. 0-40 voor dus 3 matchpoints en toen begon het... Die verprutsen we 5-3 alsnog. 5-4, 5-5, 5-6 alsnog een tiebreak van kunnen maken dus er was weer hoop! 6-6. Tiebreak verloren met 7-1 .....
    3de set. Begin weer goed 3-1 voor. Flats mijn maatje balde heel goed, maar ik zakte weg en maakte ook teveel fouten opeens. 5-2 voor de tegenstander en in de laatste game, maar ik weer 2 lelijke fouten 6-2 verloren... Ongelofelijk.

Positief, rating tik door de dubbel te winnen dus misschien stijg ik een tiende of 2 Op naar de toernooien!
    pi_82412494
    Geniale shit bij ons: de nummers 4, 5, 6 en 7 hebben waarschijnlijk allemaal evenveel punten, waaronder wij !

Maar omdat we een beter onderling resultaat hebben tegen 2 v/d 3 zijn wij al veilig als het goed is. Dat onze tegenstanders vandaag bij een 5-0 voorsprong drie partijen opgaven speelt wellicht ook een rol . Ik speelde best een goede enkel; ik moest op hardcourt tegen een gozer met een monsterservice, dus het was een beetje als Roddick - Hernandez, ik kon vrijwel niks op zijn service beginnen maar was wel solide op eigen service, 4-6 5-7.
    pi_82412883
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 22:52 schreef Komakie het volgende:
    Argh!!! Nog steeds geen kampioen

De tie-break die gespeeld moest worden hebben we verloren met 6-8.
    Best wel apart. Met z'n allen op het park, inspelen en dan spelen en gelijk op het puntje van de stoel zitten. Aparte ervaring.
    inmiddels wel?
    ~Si vis amari, ama~
      maandag 7 juni 2010 @ 20:41:16 #207
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82463679
    Eindelijk kampioen
    Die 5-0 voorsprong heeft nog 3 games geduurd. tegenstander kwam dus nog goed terug. We hadden het van te voren al voorspeld.

Maar uiteindelijk gewoon gewonnen en dus volgend jaar 3de klasse
      maandag 7 juni 2010 @ 20:41:50 #208
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82463719
    ik heb trouwens al afgesproken dat ik op de club van me schoonvader toernooi ga spelen. Maar dat is kunstgras. Krijg ik natuurlijk weer spijt van
    pi_82466498
    Zo, alweer 3 a 4 weken geblesseerd geweest en kon dan zondag gelukkig nog de laatste competitie wedstrijd meedoen. We moesten met 5-1 winnen wouden we kampioen worden.

Ik had dus voor de wedstrijd al paar weken niet meer getennist, dus was benieuwd hoe dat uit zou pakken.
    Toch mijn enkel even met 6-1 6-1 gewonnen, wat ging dat lekker!

Alleen mijn teamgenoten hebben 2 enkels en 1 dubbel verloren, dus helaas 2e geworden.
    Wij zijn met 5 man in één team, en ik heb het helemaal niet zo op de dubbels dus die laat ik altijd links liggen. Jammer dat we net geen kampioen geworden zijn, maar voelt wel goed om een top partij te spelen.

Ik ben dan 16 jaar en speel 3e klasse op de zondag, al 2 keer achter elkaar kampioen geworden alleen wij kunnen niet promoveren, dat is dan ook wel jammer. Iets met dat we op zondag spelen?

En over dat kunstgras, wij hebben hier 9 kunstgras banen en daar trainen we dus ook op en dat vind ik juist de fijnste ondergrond. Gravel vind ik dan weer heel klote.
    pi_82467758
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 20:41 schreef Komakie het volgende:
    ik heb trouwens al afgesproken dat ik op de club van me schoonvader toernooi ga spelen. Maar dat is kunstgras. Krijg ik natuurlijk weer spijt van
    Ik heb over twee weken ook een toernooi op kunstgras. Mijn eerste toernooi, en heb alleen nog maar op hardcourt en gravel gespeeld (ingeschreven omdat ik zin had om te toernooien). Nog tips?
      maandag 7 juni 2010 @ 21:54:12 #211
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82468207
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 21:46 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Ik heb over twee weken ook een toernooi op kunstgras. Mijn eerste toernooi, en heb alleen nog maar op hardcourt en gravel gespeeld (ingeschreven omdat ik zin had om te toernooien). Nog tips?
    Opgeven? Met kunstgras is niets te beginnen
    pi_82468262
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 21:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Opgeven? Met kunstgras is niets te beginnen
    Achja, iemand moet toch winnen en daarbij wil ik ook wel gewoon leuk een balletje slaan en is het vervelend, zeker voor de ander, om op te geven!
      maandag 7 juni 2010 @ 22:03:34 #213
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82468851
    Hmm zaterdag op kunstgras tegen een 5,8 ( toernooitje ). Gaat hem niet worden gok ik zo, maar wie weet kan ik het hem moeilijk maken!
      maandag 7 juni 2010 @ 22:12:34 #214
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82469480
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 21:55 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Achja, iemand moet toch winnen en daarbij wil ik ook wel gewoon leuk een balletje slaan en is het vervelend, zeker voor de ander, om op te geven!
    het was ook maar een grapje
      maandag 7 juni 2010 @ 22:13:36 #215
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82469550
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 22:03 schreef Drassss het volgende:
    Hmm zaterdag op kunstgras tegen een 5,8 ( toernooitje ). Gaat hem niet worden gok ik zo, maar wie weet kan ik het hem moeilijk maken!
    Zo lang mogelijk de wedstrijd blijven rekken en door spelen. Je weet nooit wat er gebeurd. Misschien is hij wel niet in vorm, of staat hij met een beetje mazzel zo hoog.

Sowieso, stel je voor dat hij ergens last van krijgt en moet opgeven, dan heb jij toch maar even gewonnen.
    Hoewel je op die manier natuurlijk liever niet wint....
      maandag 7 juni 2010 @ 22:25:32 #216
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82470301
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 22:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zo lang mogelijk de wedstrijd blijven rekken en door spelen. Je weet nooit wat er gebeurd. Misschien is hij wel niet in vorm, of staat hij met een beetje mazzel zo hoog.

Sowieso, stel je voor dat hij ergens last van krijgt en moet opgeven, dan heb jij toch maar even gewonnen.
    Hoewel je op die manier natuurlijk liever niet wint....
    Dat opgeven is maar niks. Ik wil toch echt van ze winnen.

2 weken terug balde ik ook op kunstgras tegen een 6,0. Eerste set kon ik het tempo verlagen en hem richting het net lokken, zodat ik hem kon passeren/lobben of afstraffen bij het net. Helaas verloor ik hem nog wel met 6-3, de 2de set ging hij een tempo hoger spelen en op kunstgras ben ik dan echt gezien
      maandag 7 juni 2010 @ 23:09:41 #217
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82473105
    Clubkampioenschappen, kijken of ik mijn ouder niveau kan halen

Wat is jullie ideale voorbereiding op een wedstrijd?
      maandag 7 juni 2010 @ 23:14:54 #218
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82473410
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 23:09 schreef Salamando het volgende:

Gele maaltijd. Mais/Kip Schnitzel en krieltjes met chilisaus.

Vervolgens op de fiets met slippers en daar schoenen aan en gaan
      maandag 7 juni 2010 @ 23:32:57 #219
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82474518
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 22:25 schreef Drassss het volgende:

[..]

Dat opgeven is maar niks. Ik wil toch echt van ze winnen.

2 weken terug balde ik ook op kunstgras tegen een 6,0. Eerste set kon ik het tempo verlagen en hem richting het net lokken, zodat ik hem kon passeren/lobben of afstraffen bij het net. Helaas verloor ik hem nog wel met 6-3, de 2de set ging hij een tempo hoger spelen en op kunstgras ben ik dan echt gezien
    Ach ja.... alles voor het winnen he. Echt winnen is beter, maar als ze een blessure krijgen moet je maar denken dat het door jouw goede spel komt
    Een tegenstander expres blesseren ofzo ben ik trouwens absoluut op tegen. Laat dat wel duidelijk zijn.

Enne, ballen laag houden, veel slice en een vroege voorbereiding van je slag (vroeg je racket naar achteren) aangezien de bal door schiet.
      maandag 7 juni 2010 @ 23:34:11 #220
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82474577
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 23:09 schreef Salamando het volgende:

Met de competitie:
    Paar lekkere broodjes s'ochtends. Nog even een racketje bespannen. Met me DC's aan naar de baan, daar een beetje rondhobbelen tot ik aan de beurt ben, schoenen aan en knallen met die handel
    pi_82480549
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 23:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Met de competitie:
    Paar lekkere broodjes s'ochtends. Nog even een racketje bespannen. Met me DC's aan naar de baan, daar een beetje rondhobbelen tot ik aan de beurt ben, schoenen aan en knallen met die handel
    Same here, alleen dan met all stars
      dinsdag 8 juni 2010 @ 08:19:09 #222
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82481151
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 23:14 schreef Drassss het volgende:

[..]

Gele maaltijd. Mais/Kip Schnitzel en krieltjes met chilisaus.

Vervolgens op de fiets met slippers en daar schoenen aan en gaan
    en waarom dan een gele maaltijd?
      dinsdag 8 juni 2010 @ 08:52:53 #223
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82481642
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 08:19 schreef Salamando het volgende:

[..]

en waarom dan een gele maaltijd?
    Ja goed alles is geel, behalve de saus Toch nog enigszins gezond en het eet lekker weg net voor een wedstrijd. Als ik smiddags moet ballen is het uiteraard een paar broodjes met koffie. Flesjes water mee en veels te vroeg altijd bij de club zijn, zodat ik nog een uurtje naar wat potjes kan kijken.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 09:16:00 #224
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82482153
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 08:52 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ja goed alles is geel, behalve de saus Toch nog enigszins gezond en het eet lekker weg net voor een wedstrijd. Als ik smiddags moet ballen is het uiteraard een paar broodjes met koffie. Flesjes water mee en veels te vroeg altijd bij de club zijn, zodat ik nog een uurtje naar wat potjes kan kijken.
    dacht dat je een speciale reden had om dat te eten ofzo
      dinsdag 8 juni 2010 @ 09:43:42 #225
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82483045
    Sowieso niet te zwaar eten. 2 uur voor de wedstrijd zeker niet meer. Iets lichts kan tussendoor wel. Anders ga je met nog niet verteerd voedsel tennissen. Niet echt lekker. Een diefstuk duurt bijvoorbeeld 3 uur voordat het is verteerd (over het algemeen. Afhankelijk van het soort en de omvang). Dat is vrij lang.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 10:05:33 #226
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82483835
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 09:16 schreef Salamando het volgende:

[..]

dacht dat je een speciale reden had om dat te eten ofzo
    Mhaw nee. Het is gewoon makkelijk in elkaar te knallen en eet lekker weg

Ik moet van te voren juist wel goed gegeten hebben. Daarna een grote boodschap en ik ben er klaar voor
    pi_82500042
    eej, lekker druk met ons toernooi organiseren..Gister de schema's geloot en iedereen leuke mailtjes gestuurd over wanneer ze moeten spelen. Supermooi als je het hele toernooi in je eigen hand hebt
      dinsdag 8 juni 2010 @ 16:02:09 #228
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82500259
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 15:57 schreef Norrage het volgende:
    eej, lekker druk met ons toernooi organiseren..Gister de schema's geloot en iedereen leuke mailtjes gestuurd over wanneer ze moeten spelen. Supermooi als je het hele toernooi in je eigen hand hebt
    Totdat je elk uur 10 mailtjes krijgt van mensen die op een andere dag willen ballen?
    pi_82500373
    Ja, die krijg ik nu ook al hoor maar dat regelen vind ik juist wel leuk maar vandaag heb ik er de tijd voor, vanaf morgen wat minder maar gelukkig hebben we nog anderen in de commissie.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 16:50:15 #230
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_82502928
    Hoe sterk kan je zonder / met een minimum aan training worden? 6? 5? 4?
      dinsdag 8 juni 2010 @ 16:54:09 #231
    209676 knijn1985
    pi_82503178
    ik tennis nu 5 jaar en nooit les gehad en vroeg nooit getennist en ben 6 in enkel en dubbel en denk ik dubbel wel 5 te worden..maar dit is wel in zeeland
      dinsdag 8 juni 2010 @ 16:56:38 #232
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82503331
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 16:50 schreef Outlined het volgende:
    Ik heb toen ik 10 was 1 jaar training gehad. Toen 8 jaar gestopt en nu tennis ik al 4 jaar lang. Ik speel veel toernooien en " train " met een maatje altijd 1x per week een aantal uurtjes. Van 9 tot 6,8 gegaan in 4 jaar en ik denk dat 6,0 er ook nog wel inzit dit jaar.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 18:31:25 #233
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_82507850
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 16:50 schreef Outlined het volgende:
    Je moet in elk geval twee dingen onderscheiden
    - Hoe goed je bent als tenisser
    - Hoe goed je bent in de ratings/wedstrijden

Je kan
    - Een heel goede rating hebben doordat je slim (doch, technisch slecht) speelt of;
    - Als je wat talent hebt en je leert jezelf techniek aan (Met behulp van inet; Fuzzyyellowballs.com bijvoorbeeld), dan kan je ook heel sterk worden zonder training.

Ik heb persoonlijk wel gemerkt dat trainen in groepen van 4 of groter al vaak onpersoonlijker worden en al is er aandacht voor je slagen, je kan het vaak zelf ook ontwikkelen. Trainen in kleine groepen of trainen bij een trainer die veel te melden heeft/waarbij je veel naar dingen vraagt zal het beste werken voor je eigen ontwikkeling. That being said is trainen natuurlijk gewoon wél heel goed, zolang je een goede trainer hebt
    One creates reality...
    pi_82508054
    Kampioen
      dinsdag 8 juni 2010 @ 18:35:53 #235
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82508058
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 18:31 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]
    (Met behulp van inet; Fuzzyyellowballs.com bijvoorbeeld)
    die site is zo baas he
    pi_82528312
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 15:57 schreef Norrage het volgende:
    Beter heb je mij niet te moeilijk ingedeeld .
    pi_82528489
    is te doen is te doen!! geen geplaatste speler iig
    pi_82528773
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 23:39 schreef Norrage het volgende:
    is te doen is te doen!! geen geplaatste speler iig
    Inside information .
    Ik zie 't donderdag allemaal wel .
      woensdag 9 juni 2010 @ 02:21:46 #239
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_82533163
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 18:35 schreef Salamando het volgende:

[..]

die site is zo baas he
    Jazeker, ben grondig mn techniek aan het verbeteren hiermee

Ik kwam laatst ook een youtube-user tegen die zeer goede uitleg videos had met het gebruiken van pro strokes.

Zijn pagina: http://www.youtube.com/user/xstf

Ik ben bijvoorbeeld altijd heel goed geweest in drop-shots, maar die bal slicen en achter in de baan krijgen vond ik altijd wat moeilijker. Ik gebruikte dus dezelfde swing terwijl ik (met logica) die racket gewoon meer naar achter moest krijgen en er doorheen slicen . Die is nu dus helemaal toppie
    Hiero:

Suc6 met de toernooien iedereen!
    One creates reality...
      woensdag 9 juni 2010 @ 08:08:21 #240
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82534454
    quote:
    Jazeker, ben grondig mn techniek aan het verbeteren hiermee
    hetzelfde hier, ben naar een semi-western forehand gegaan met behulp van deze site
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:19:42 #241
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82553008
    omdat ik het Thiemo de Bakker topic niet wil vervuilen: Wat is eigenlijk de verhouding tussen de verschillende baansoorten in NL? (hoeveel % kunstgras, gravel etc).
    pi_82553394
    ik citeer: "In Nederland liggen op dit moment 10.500 buitentennisbanen. Onderverdeeld in 6200 gravelbanen, 2600 kunstgras en 1700 overige banen."
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:29:03 #243
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82553505
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:27 schreef crinoc het volgende:
    ik citeer: "In Nederland liggen op dit moment 10.500 buitentennisbanen. Onderverdeeld in 6200 gravelbanen, 2600 kunstgras en 1700 overige banen."
    als een echte FOK!ker betaamd vraag ik nu 'bron?'

ik geloof je wel hoor, hoewel wij in de omgeving alleen maar kunstgras hebben voor mijn gevoel
    pi_82553606
    http://www.mltcready.nl/park/4_baansoorten.htm

Dan moet ik maar toernooien gaan spelen in Tilburg? Wij hebben kunstgras maar als we competitie wedstrijden uit moeten spelen we alleen maar op gravel, helaas.
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:33:18 #245
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82553734
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:31 schreef crinoc het volgende:
    http://www.mltcready.nl/park/4_baansoorten.htm

Dan moet ik maar toernooien gaan spelen in Tilburg? Wij hebben kunstgras maar als we competitie wedstrijden uit moeten spelen we alleen maar op gravel, helaas.
    ik speel bij een kunstgrasvereniging, en ik kan zo maar 2 clubs bedenken in de rest van tilburg die gravel hebben (waarvan 1 naar smash court is overgegaan ondertussen). in de omgeving (waalwijk e.d.) kom ik voornamelijk ook kunstgras tegen.

Ik zal mijn toernooien wel slim uitkiezen ofzo
    pi_82553867
    in het zuiden ligt veelal kunstgras, in het noorden en de randstad gravel!
    ~Si vis amari, ama~
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:49:29 #247
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82554545
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:33 schreef Salamando het volgende:

[..]

ik speel bij een kunstgrasvereniging, en ik kan zo maar 2 clubs bedenken in de rest van tilburg die gravel hebben (waarvan 1 naar smash court is overgegaan ondertussen). in de omgeving (waalwijk e.d.) kom ik voornamelijk ook kunstgras tegen.

Ik zal mijn toernooien wel slim uitkiezen ofzo
    Omgeving Eindhoven heeft een aantal clubs met Gravel/Smash of RedCourt, maar toch zeker 90% is kunstgras
    pi_82554744
    Toernooien slim uitkiezen, dat word dus reizen van oost naar het zuiden.
    pi_82554765
    Hier is het toch allemaal nog gravel en als dat het niet is het vaak French Court, smashcourt of canadian Tenn, wat ik allemaal ook prima vind.
    Het toernooi dat ik morgen eindelijk mag aanvangen (vanavond walkover...) is echter gravel, smashcourt en kunstgras...dus dat is nog even gissen...
    Vorig jaar speelde ik er 7 partijen in deze volgorde: kunstgras, gravel, smashcourt, kunstgras, smashcourt, smashcourt, kunstgras...Was echt genieten
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:56:17 #250
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_82554828
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:55 schreef Norrage het volgende:
    Hier is het toch allemaal nog gravel en als dat het niet is het vaak French Court, smashcourt of canadian Tenn, wat ik allemaal ook prima vind.
    Het toernooi dat ik morgen eindelijk mag aanvangen (vanavond walkover...) is echter gravel, smashcourt en kunstgras...dus dat is nog even gissen...
    Vorig jaar speelde ik er 7 partijen in deze volgorde: kunstgras, gravel, smashcourt, kunstgras, smashcourt, smashcourt, kunstgras...Was echt genieten
    fijnste baansoort aller tijden, mooie combinatie van hardcourt en gravel.
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:04:11 #251
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82555155
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:56 schreef Outlined het volgende:

[..]

fijnste baansoort aller tijden, mooie combinatie van hardcourt en gravel.
    Op zich best ok, ik kan de bal alleen altijd wat slecht zien. groen/geel is niet zo'n fijne combi bij mij blijkbaar. Verder vind ik het wel lekker om op te spelen.

Smashcourt vind ik ook steeds fijner. Het lijkt op gravel en de ballen stuiteren altijd goed op. Als verenigingen hier ook voor een andere baansoort kiezen is het eigenlijk altijd wel smashcourt omdat dit het meeste op gravel lijkt.
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:05:10 #252
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82555193
    Ik ben ook toernooien aan het uitzoeken en ben een beetje omgeving Flevoland en Zwolle aan het zoeken. Dan is het ook goed uitkijken naar de baansoort.
    pi_82555455
    Ik dacht dat het grotendeels naast het kosten plaatje ook te maken heeft met de bodem zo weet ik dat je in de zaanstreek vrijwel alleen kunstgras clubs vind. Langs de kuststrook waar zandgrond is, vrij veel gravelclubs. Natuurlijk zijn er ook in de kuststrook gerust wel clubs over gestapt op kunstgras ivm kosten etc.

kosten plaatje bedoel ik ook mee langer door kunnen spelen, drainage etc.
    sudo is powerrrr
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:19:33 #254
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82555924
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 16:10 schreef dekouwe het volgende:
    Ik dacht dat het grotendeels naast het kosten plaatje ook te maken heeft met de bodem zo weet ik dat je in de zaanstreek vrijwel alleen kunstgras clubs vind. Langs de kuststrook waar zandgrond is, vrij veel gravelclubs. Natuurlijk zijn er ook in de kuststrook gerust wel clubs over gestapt op kunstgras ivm kosten etc.

kosten plaatje bedoel ik ook mee langer door kunnen spelen, drainage etc.
    Het ligt ook een beetje aan de omgeving. In dorpen en omgeving vind je veel kunstgras aangezien het gewoon makkelijker en goedkoper is (wat ook vaak betekent dat het slecht onderhouden is, maar dat terzijde) en in grotere steden hebben ze vaak nog gravel.

Boerendorpen en combiverenigingen hebben ook bijna altijd kunstgras.
    pi_82556395
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 16:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het ligt ook een beetje aan de omgeving. In dorpen en omgeving vind je veel kunstgras aangezien het gewoon makkelijker en goedkoper is (wat ook vaak betekent dat het slecht onderhouden is, maar dat terzijde) en in grotere steden hebben ze vaak nog gravel.

Boerendorpen en combiverenigingen hebben ook bijna altijd kunstgras.
    laat chris dat maar niet horen
    sudo is powerrrr
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:31:48 #256
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82556570
    Boerendorpen hebben vaak 1 zo'n dorpsidioot die alle clubs beheerd, vaak zijn dat dan ook hele mooie clubjes
    pi_82561348
    Vind kunstgras heerlijk spelen. Kan er goed op glijden en het spel gaat snel zat. Maar is gewoon wat je gewent bent denk ik. Gravel is ook wel oke maar moet me altijd verschrikkelijk aanpassen en het gaat me gewoon wat te langzaam.

Verder ben ik een echte tretorn liefhebber en op gravel speel je vaak met die dunlop krengen waar ik geen bal mee goed sla..

kunstgras + tretorn
    pi_82561484
    tretorn liefhebber
    sudo is powerrrr
    pi_82561591
    Kortom: kunstgras is voor mensen die niet kunnen tennissen.
    pi_82561626
    haah ja.. er is geen middenweg eh bij trethorn of je vindt het fijn of je haat het. wel de tretorn plus hoor niet die x dingen want dat zijn echt kanonnen
    pi_82561851
    Ik hou ook wel van een tretorn bal op een trage baan, lekker beuken maar wel alles terugkrijgen. Heerlijk.

Tretorn op kunstgras daarentegen...dat is echt slecht voor je...alhoewel dan stuitert er tenminste nog iets
    pi_82563215
    Wij hebben volgens mij op kunstgras, Tecnifibre XLD ballen.
    Ik speel er altijd al mee dus vind het fijn zat.
      woensdag 9 juni 2010 @ 21:03:54 #263
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82570845
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:22 schreef Chriz2k het volgende:
    Kortom: kunstgras is voor mensen die niet kunnen tennissen.
    Amen...
      donderdag 10 juni 2010 @ 08:35:37 #264
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_82601839
    tretorn?!?!?! kut als je spinballen wilt slaan
    pi_82603899
    Zonder te spelen al mijn eerste halve finale gehaald .

Ik had liever gezien dat ze een poultje van vijf hadden gemaakt, maar daar zullen wel teveel verhinderingen voor zijn geweest...
      donderdag 10 juni 2010 @ 09:47:47 #266
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82603986
    ik moet nog 1x winnen in de 5 om door te gaan naar de halve finale en minstens 1x winnen in de 3 om in de halve finale te komen
    pi_82604100
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 09:45 schreef Chriz2k het volgende:

Ik had liever gezien dat ze een poultje van vijf hadden gemaakt, maar daar zullen wel teveel verhinderingen voor zijn geweest...
    poultjes van 5 zijn echt niet te doen...volgens mij vindt de helft van de spelers dat bovendien arelaxed...
    Wij hebben hier ook 3 of 4 schema's van 5 (godzijdank zijn er na de sluiting van de inschrijvingen bij 2 nog 1 of 2 spelers bijgekomen)...maar als je standaard 4 partijen speelt, maakt niet uit of je ze allemaal verliest, daar heeft toch niet iedereen zin in??
    pi_82607651
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 09:45 schreef Chriz2k het volgende:

Whehehe is hij ook nog als 1e geplaatst ook
    niet echt veel deelnemers aan dat toernooi he ? alleen de HE6 en HE7 zijn aardig bezet, maar dat zijn ze altijd.

Zonde dat ik niet wist van dat toernooi maar achteraf misschien alleen maar goed moet studeren voor tentamens
    sudo is powerrrr
    pi_82608485
    Bijzonder intelligente opmerkingen weer hier,

"kunstgras is voor mensen die niet kunnen tennissen"

Omdat de ballen sneller doorkomen dan op gravel, zodat je sneller moet zijn?

Wegglijden??? Als je voetenwerk goed is, kun je makkelijk snel starten zonder weg te glijden, maar misschien is je voetenwerk niet toereikend?

Op kunstgras word in de winter, en tijdens regen gewoon doorgetennist, je hoeft niet te vluchten, en je moet goed met wisselende weersomstandigheden kunnen omgaan. Vluchten als je een break achterstaat omdat het begint te druppelen is er niet bij.
    Ik ken genoeg mensen die uitsluitend op kunstgras tennissen, en jou, en menig ander gravelbijtertje, of hardcourtfanaat finaal van de baan slaan.

Dus het nivo waar je op tennist, staat totaal los van de ondergrond waar je het op doet.
    pi_82608778
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 11:43 schreef magik7777 het volgende:

Wegglijden??? Als je voetenwerk goed is, kun je makkelijk snel starten zonder weg te glijden, maar misschien is je voetenwerk niet toereikend?

Op kunstgras word in de winter, en tijdens regen gewoon doorgetennist, je hoeft niet te vluchten, en je moet goed met wisselende weersomstandigheden kunnen omgaan. Vluchten als je een break achterstaat omdat het begint te druppelen is er niet bij.
    Ik ken genoeg mensen die uitsluitend op kunstgras tennissen, en jou, en menig ander gravelbijtertje, of hardcourtfanaat finaal van de baan slaan.

Dus het nivo waar je op tennist, staat totaal los van de ondergrond waar je het op doet.
    Niet zo happen

Je koopt zeker je spullen bij 1 of andere tennisshop?
    pi_82608921
    waar moet je je tennisspullen anders kopen? Bij de Hema?
    pi_82608960
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 11:51 schreef magik7777 het volgende:
    waar moet je je tennisspullen anders kopen? Bij de Hema?
    Laat maar, de grap is in een vorig topic gemaakt
      donderdag 10 juni 2010 @ 12:16:40 #273
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82610071
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 11:49 schreef Drassss het volgende:

[..]

Je koopt zeker je spullen bij 1 of andere tennisshop?
    pi_82610206
    Schijnt iets mis mee te zijn als je dat doet schijnbaar....
      donderdag 10 juni 2010 @ 13:05:23 #275
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82612529
    quote:

Een grapje mag toch wel?
    Er zijn genoeg mensen die goed tennissen op kunstgras. Dat weet ik ook wel. De vraag is alleen of je het leuk vindt.

Als je een goede service en een goede vlakke slag hebt komt je al een heel eind. Daar hoef je geen briljant voetenwerk voor te hebben. Sterker nog, kunstgras spelers hebben meestal helemaal niet zo'n briljant voetenwerk. De kans dat je een strakke bal in de hoek nog haalt is veel kleiner dan bij gravel dus ze laten eerder ballen lopen.
    Waarom denk je dat spelers als Krajicek en Ivanisevic vroeger ver kwamen op Wimbledon. Echt niet vanwege hun briljante voetenwerk.

Voetenwerk heeft niets te maken met het wegglijden, maar met je bouw en gewicht. Ik ben een grote jongen. Ik moet dus veel kracht zetten om af te zetten en om te stoppen. Dat betekent dat ik niet moet glijden bij het reiken naar een bal, wat mij meer tijd kost om af te remmen. Of ik glij door en heb weinig grip meer. Net als met afzetten.
    Dit geld trouwens ook voor een gedeelte voor Smashcourt. Minder voor Probounce aangezien je daar meer grip hebt.
    Als je lichter bent heb je daar veel minder problemen mee. Als je in het begin van het jaar nog vrij zachte gravelbanen hebt zal ik eerder er een gat in trappen dan iemand die lichter is. Mits deze baan slecht aangelegd is trouwens. Bij mijn oude club had ik dat altijd aan het begin van het seizoen, bij mijn nieuwe club niet.

Zoals ik al zei wil ik helemaal niet in de winter als het koud is buiten tennissen aangezien ik gewoon niet in de kou wil tennissen en in de regen tennissen vind ik nog veel kutter. Ik wil gewoon de baan af als het regent. Als er een paar druppels vallen kun je op gravel trouwens ook wel doortennissen.
    Maar als ik sta te serveren en het regent een beetje, ik gooi een bal op en er komt een druppel in mijn ogen waardoor ik mijn service mis op breakpunt tegen dan ben ik de sjaak. Daarom wil ik niet in de regen tennissen. Daarnaast is het slecht voor je ballen en bespanning om in de regen te tennissen en wordt je er zeiknat van als het te lang duurt. En ondertussen wel verder zwoegen

Tegen een goede kunstgrasspeler op kunstgras spelen of op gravel tegen hem spelen is zo'n groot verschil. Afgelopen competitie speelden we tegen een 3tje die bij een kunstgras vereniging speelde. Hij kreeg thuis bijna geen game tegen (op 1 wedstrijd na die hij verloor van een 2.7), maar op gravel had hij het regelmatig gewoon moeilijk. Van een 5je van ons verloor hij bijna omdat die jongen gewoon een beetje gravelspel ging spelen.
    pi_82614392
    Tuurlijk, een grapje moet kunnen.

Wat dat stukje betreft over die kunstgrasspeler, die thuis alles won, en op gravel moeite had om van een 5-je te winnen. Dat geldt andersom ook. Gravelspelers die hoog staan, en als een gek staan te spinnen en slicen, maar totaal niet het gewenste resultaat heeft op kunstgras.

Powertennissers, en aanvallend ingestelde tennissers spelen liever op een snelle ondergrond lijkt me. Terwijl gravelspelers, liever de ralley aan gaan.

Ikzelf speel graag op kunstgras, lekker vanachteruit de tegenstander sturen, met een goede service, en harde vlakke forehand. Ben zelf ook aan de zware kant ong. 1.90 mtr en meer dan 95 kilo. Maar met goed schoeisel (barricades), kom ik toch nog snel van mijn plek
      donderdag 10 juni 2010 @ 14:22:17 #277
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82616239
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 13:41 schreef magik7777 het volgende:
    Tuurlijk, een grapje moet kunnen.

Wat dat stukje betreft over die kunstgrasspeler, die thuis alles won, en op gravel moeite had om van een 5-je te winnen. Dat geldt andersom ook. Gravelspelers die hoog staan, en als een gek staan te spinnen en slicen, maar totaal niet het gewenste resultaat heeft op kunstgras.

Powertennissers, en aanvallend ingestelde tennissers spelen liever op een snelle ondergrond lijkt me. Terwijl gravelspelers, liever de ralley aan gaan.

Ikzelf speel graag op kunstgras, lekker vanachteruit de tegenstander sturen, met een goede service, en harde vlakke forehand. Ben zelf ook aan de zware kant ong. 1.90 mtr en meer dan 95 kilo. Maar met goed schoeisel (barricades), kom ik toch nog snel van mijn plek
    Je hebt een punt dat omgekeerd ook zo is. Hoewel ik wel van mening ben dat een gravelspeler allrounder is dan een kunstgrasspeler. Aangezien vlakke slagen op een snelle gravelbaan ook prima werken.

Ik ben zelf ook redelijk aanvallend ingesteld, maar ik speel toch echt liever op gravel. Iets meer opbouwen helpt trouwens ook wel bij mij. Hoewel ik daar vaak te ongeduldig voor ben

Ik heb trouwens ook goede schoenen, maar grip... ho maar. Sommige mensen spelen met speciale schoenen (die ze bijvoorbeeld ook bij hockey gebruiken), maar daar kun je dan weer niet op gravel mee spelen dus tja...
    pi_82618677
    ik wil gewoon zoveel mogelijk op de baan staan en dus ook als het iets kouder is. daarom vind ik kunstgras perfect. Als je niet tegen een paar druppels kan moet je maar op dammen gaan.

Vind gravel spelers zeker niet meer allrounders dan kunstgras. Wij spelen meestal op kunstgras en hardcourt wel oke terwijl het voor "jullie" overal te snel gaat

Maar dit is een nutteloze discussie want iedereen heeft zijn eigen voorkeur!
      donderdag 10 juni 2010 @ 15:40:03 #279
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82620108
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 15:10 schreef rooneyelst het volgende:
    ik wil gewoon zoveel mogelijk op de baan staan en dus ook als het iets kouder is. daarom vind ik kunstgras perfect. Als je niet tegen een paar druppels kan moet je maar op dammen gaan.

Vind gravel spelers zeker niet meer allrounders dan kunstgras. Wij spelen meestal op kunstgras en hardcourt wel oke terwijl het voor "jullie" overal te snel gaat

Maar dit is een nutteloze discussie want iedereen heeft zijn eigen voorkeur!
    Waar haal je het rare idee vandaan dat voor een gravelspeler kunstgras te snel gaat
    Gezien mijn service gaat geen enkele baan mij te snel. Tennissen wordt alleen saaier aangezien ik minder rally's krijg en aangezien ik het gewoon niet een leuke ondergrond vind om op te spelen.
    Waarom zouden kunstgrasspelers beter uit de voeten kunnen op hard court
    Naar mijn idee reageert de bal veel vergelijkbaarder met gravel dan met kunstgras.

Als het kouder wordt ga ik binnen tennissen. Ook snelle banen trouwens... Daarnaast kan ik wel tegen druppels maar vind ik het niet leuk en is het slecht voor mijn "gereedschap".

Btw, ik vind kunstgrasbanen ook echt sfeerloos, maar dat zal aan mij liggen aangezien ik er toch al een hekel aan heb en ik geen gezellige kunstgras verenigingen ken. Tenminste, niet wat ik als gezellig beschouw.
    pi_82624797
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 13:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waarom denk je dat spelers als Krajicek en Ivanisevic vroeger ver kwamen op Wimbledon. Echt niet vanwege hun briljante voetenwerk.
    dat is natuurlijk een rare vergelijking, want dat is echt gras, geen kunstgras. De snelheid op kunstgras vind ik op zich nog best wel meevallen. Op echt gras, dat gaat pas snel. Daar komt geen bal omhoog en moet je toch best wat voetenwerk hebben om diepe slagen te kunnen verwerken lijkt me.
    ~Si vis amari, ama~
    pi_82626960
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 11:26 schreef dekouwe het volgende:

[..]

Whehehe is hij ook nog als 1e geplaatst ook
    niet echt veel deelnemers aan dat toernooi he ? alleen de HE6 en HE7 zijn aardig bezet, maar dat zijn ze altijd.

Zonde dat ik niet wist van dat toernooi maar achteraf misschien alleen maar goed moet studeren voor tentamens
    Ja, ach, het is op kunstgras, dus ik doe alleen mee omdat het twee minuten van mijn huis is .
    quote:

Nee, omdat je er geen verfijnde techniek voor hoeft te hebben, het is een goede ondergrond voor houthakkers.
    quote:
    Niet op gravel.
    quote:
    Dus Roddick is volgens jou even goed op hardcourt als op gravel?

En Komakie, wat jij zegt klopt inderdaad, de ballen stuiten op gravel en hardcourt relatief vergelijkbaar op (op hardcourt hoger) als je het vergelijkt met kunstgras, waar de bal laag blijft.
    pi_82641467
    Kunstgras? Waarom heet het dan zoals het nu heet !?! Ging er door de naam van het toernooi eigenlijk uit dat het gravel was :-/ laat dan maar zitten :-P
    sudo is powerrrr
      donderdag 10 juni 2010 @ 22:47:12 #283
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82642840
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 17:06 schreef FedExpress het volgende:

[..]

dat is natuurlijk een rare vergelijking, want dat is echt gras, geen kunstgras. De snelheid op kunstgras vind ik op zich nog best wel meevallen. Op echt gras, dat gaat pas snel. Daar komt geen bal omhoog en moet je toch best wat voetenwerk hebben om diepe slagen te kunnen verwerken lijkt me.
    Echt gras gaat helemaal niet zo snel. Alleen de bal komt bijna niet omhoog. Dat is het grootste probleem met grastennis. De US Open baan is bijvoorbeeld sneller dan een grasbaan.
      donderdag 10 juni 2010 @ 22:50:17 #284
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82643001
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 22:22 schreef dekouwe het volgende:
    Kunstgras? Waarom heet het dan zoals het nu heet !?! Ging er door de naam van het toernooi eigenlijk uit dat het gravel was :-/ laat dan maar zitten :-P
    Hoe heet het toernooi dan
    pi_82651160
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 22:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hoe heet het toernooi dan
    Spinbal .
    pi_82651320
    Nee, omdat je er geen verfijnde techniek voor hoeft te hebben, het is een goede ondergrond voor houthakkers.

Excuse me? geen verfijnde techniek? Federer is een man met een perfecte techniek, zijn spel zou zich uitstekend lenen voor kunstgras of gras, Nadal is een gravelspeler die heeft niet bepaalt een verfijnde techniek, en is meer van het type houthakker. Juist omdat kunstgras de bal laag houd, en de snelheid in de bal houd, krijg je minder tijd, en zou je zonder een goede techniek, keer op keer te laat komen met je slagen. Gravelspelers zijn houthakkers, die knokken en stoempen, (kunst)gras spelers hebben over het algemeen een hele goede techniek.

Niet op gravel.

Ben je een beetje vol van jezelf? Ik tennis op mijn vereniging uitsluitend op kunstgras, en speel wel eens een toernooi op gravel, tegen mensen die uitsluitend op gravel spelen, ik win meer wedstrijden als dat ik er verlies, zowel in de dubbel als in de enkel.

quote:

Nee, zeg ik dat dan? leer eerst eens iets GOED te lezen, een 3 bij een kunstgrasvereniging, is net zo goed als een 3 bij een gravelvereniging. Iedere speler heeft zijn of haar favoriete ondergrond, waarop hij/zij het beste uit de voeten kan. Welke ondergrond dat is, zegt niets over het nivo van die tennisser. Federer komt het best tot zijn recht op snellere banen, maakt dat hem een speler die technisch niet verfijnd is? Nadal komt het best tot zijn recht op gravel, dat is met alle respect niet de meest technisch begaafde speler.
      vrijdag 11 juni 2010 @ 09:13:03 #287
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82651869
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 08:45 schreef magik7777 het volgende:

Excuse me? geen verfijnde techniek? Federer is een man met een perfecte techniek, zijn spel zou zich uitstekend lenen voor kunstgras of gras, Nadal is een gravelspeler die heeft niet bepaalt een verfijnde techniek, en is meer van het type houthakker. Juist omdat kunstgras de bal laag houd, en de snelheid in de bal houd, krijg je minder tijd, en zou je zonder een goede techniek, keer op keer te laat komen met je slagen. Gravelspelers zijn houthakkers, die knokken en stoempen, (kunst)gras spelers hebben over het algemeen een hele goede techniek.

Niet op gravel.

Ben je een beetje vol van jezelf? Ik tennis op mijn vereniging uitsluitend op kunstgras, en speel wel eens een toernooi op gravel, tegen mensen die uitsluitend op gravel spelen, ik win meer wedstrijden als dat ik er verlies, zowel in de dubbel als in de enkel.

quote:

Nee, zeg ik dat dan? leer eerst eens iets GOED te lezen, een 3 bij een kunstgrasvereniging, is net zo goed als een 3 bij een gravelvereniging. Iedere speler heeft zijn of haar favoriete ondergrond, waarop hij/zij het beste uit de voeten kan. Welke ondergrond dat is, zegt niets over het nivo van die tennisser. Federer komt het best tot zijn recht op snellere banen, maakt dat hem een speler die technisch niet verfijnd is? Nadal komt het best tot zijn recht op gravel, dat is met alle respect niet de meest technisch begaafde speler.
    Ik moet je toch even corrigeren op het techniek verhaal. Verder zal ik er niet meer op in gaan aangezien we allebei een andere mening hebben waar we niet uit gaan komen.

Zowel van Federer als Nadal als Djokovic als Del Porto, etc, etc is de techniek nagenoeg perfect. Het verschil zit hem in stijl. Techniek heeft te maken met waar je de bal raakt, hoe je voor een bal staat, etc. Stijl heeft te maken met je voorbereiding, de plek waar je uitzwaai terecht komt, of je uit open stand speelt of in draait, etc, etc.
    Hier zit een heeeeeeel groot en belangrijk verschil in.
    Mensen zeggen dat Federer zijn fantastische techniek is puur omdat hij zijn slagen netjes rond maakt, uit laat komen in zijn nek, etc. Feitelijk is zijn backhand techniek helemaal niet zo briljant, maar de stijl is wat mensen aanspreekt en dat verward men dan nogal eens met techniek.

Sowieso is Nadal natuurlijk een nogal slecht voorbeeld aangezien hij 5 jaar geleden nog Wimbledon gewonnen heeft.

Ik ga niet zeggen dat elke kunstgras speler een slechte techniek heeft. Het is wel een feit dat je met pielen en schijtballetjes slaan op kunstgras een heel stuk verder komt dan op gravel.
    Dat je als kunstgras speler meer wedstrijden wint dan verliest op gravel heeft te maken met het niveau waarop je speelt, niet op welke ondergrond. Dat is uberhaupt relatief. Als ik tegen een goed 3tje op kunstgras speel (of die nu normaal gesproken op gravel speelt of op kunstgras) zal ik er waarschijnlijk wel af gaan. Terwijl ik durf te stellen dat wanneer ik op een goede dag op kunstgras tegen een 4tje speel ik daar nog van kan winnen ook.

Kunnen we trouwens ophouden met kunstgras en echt gras in een zin te noemen? HET IS NIET VERGELIJKBAAR!!!!! Ik weet niet waar mensen dat idee vandaan halen. Ik heb 1 keer op echt gras gespeeld. Dat reageert zo anders dan kunstgras. Het voornaamste verschil dat ballen lager blijven, maar ze schieten veel minder door dan op kunstgras.

Tegen wie heb je het trouwens in deze post? Tegen mij of tegen Chris?
    Ik denk niet dat ik vol ben van mezelf. Ik denk wel dat ik er redelijk wat vanaf weet en ik denk ook dat ik het recht heb om dat te denken. Als daar iemand het niet mee eens is of denkt dat hij het beter weet en me kan overtuigen kan ik me daar absoluut in vinden.
    pi_82652832
    Ja en nee, (geld voor heel je post)

Als je kijkt naar timing, gemak, techniek, en effectiviteit, is Federer Nadal de baas. (vind ik dan) Waarom ik dat vind, is omdat het de minst belastende en minst geforceerde manier van tennissen is, die er is.

Met gepiel en zeikballetjes win je op kunstgras makkelijk. Bij ons op de club hebben we iemand, en die noemen we Bertje kap. Iedere backhand sliced ie op een zeikerige manier over het net. omdat het effect van die slice op kunstgras veel minder effect heeft, krijg je de mogelijkheid om die bal weg te vegen. Op gravel zou dat lastiger worden, je hebt op gravel een hogere stuit, maar door die slice word het wel moeilijker, en omdat Bertje kap best nog wel kan lopen, zou hij op gravel meer ballen kunnen terugpielen dan op het snellere kunstgras.

Ik had het tegen Chris, omdat hij beweerde dat een kunstgrasspeler niet van een gravelspeler kan winnen op gravel. Ik wil best met mensen discuseren, maar als er mensen zonder na te denken dingen gaan roepen, die ze niet (kunnen) onderbouwen, dan kunnen ze beter hun mond houden. Iedereen heeft een mening, en die mag je delen, en verdedigen, daar is niks mis mee.
      vrijdag 11 juni 2010 @ 09:50:58 #289
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82652958
    quote:
    Mensen zeggen dat Federer zijn fantastische techniek is puur omdat hij zijn slagen netjes rond maakt, uit laat komen in zijn nek, etc. Feitelijk is zijn backhand techniek helemaal niet zo briljant, maar de stijl is wat mensen aanspreekt en dat verward men dan nogal eens met techniek.
    wat?
      vrijdag 11 juni 2010 @ 10:19:10 #290
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82653992
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 09:47 schreef magik7777 het volgende:
    Ja en nee, (geld voor heel je post)

Als je kijkt naar timing, gemak, techniek, en effectiviteit, is Federer Nadal de baas. (vind ik dan) Waarom ik dat vind, is omdat het de minst belastende en minst geforceerde manier van tennissen is, die er is.
    Als je hun spel echt technisch goed gaat analyseren kom je er toch op uit dat het niet veel verschil maakt. Een paar jaar geleden was Nadal nog ondergeschikt aan Federer. Dat was rond de tijd dat hij de eerste keer Roland Garros won. Hij raakte de bal redelijk ver achter zich en door zijn slag erg omhoog te maken kreeg hij er een goede bal uit. Later is hij meer naar voren gaan spelen en ging hij wedstrijden op andere ondergronden winnen. tegenwoordig raakt hij de bal veel meer voor zich.
    Je timing is niet echt vergelijkbaar aangezien dit totaal afhankelijk is van de manier hoe jij je racket vast houdt. Hoe extremer western je greep, hoe verder je raakpunt voor je moet zijn als je een aanvallende bal wilt slaan.
    Zoals ik al zei, alle spelers in de top hebben nagenoeg een perfecte techniek.

Daarnaast moet je dat (vind ik) per slag bekijken. Ik denk dat de forehand en volley van Federer wat beter is dan die van Nadal, maar Nadal heeft een betere backhand.
    quote:
    Met gepiel en zeikballetjes win je op kunstgras makkelijk. Bij ons op de club hebben we iemand, en die noemen we Bertje kap. Iedere backhand sliced ie op een zeikerige manier over het net. omdat het effect van die slice op kunstgras veel minder effect heeft, krijg je de mogelijkheid om die bal weg te vegen. Op gravel zou dat lastiger worden, je hebt op gravel een hogere stuit, maar door die slice word het wel moeilijker, en omdat Bertje kap best nog wel kan lopen, zou hij op gravel meer ballen kunnen terugpielen dan op het snellere kunstgras.
    Aangezien je dat soort figuren best vaak op kunstgras tegen komt vinden wij dus dat je minder techniek nodig hebt dan op gravel. Als je vaak op kunstgras speelt zul je er vast wel minder last van hebben, maar "wij" hebben er een schijthekel aan
    quote:
    Ik had het tegen Chris, omdat hij beweerde dat een kunstgrasspeler niet van een gravelspeler kan winnen op gravel. Ik wil best met mensen discuseren, maar als er mensen zonder na te denken dingen gaan roepen, die ze niet (kunnen) onderbouwen, dan kunnen ze beter hun mond houden. Iedereen heeft een mening, en die mag je delen, en verdedigen, daar is niks mis mee.
    Ik denk dat hij meer bedoelt dat het om spelers van hetzelfde niveau gaat. Dan ben ik het wel redelijk eens met Chris. In de competitie heb ik nog nooit verloren van een team dat op kunstgras speelde aangezien we dan juist extreem gravel spel gaan spelen. Ik ben helemaal niet zo van de hoge spinballen aangezien rally's me dan te lang worden ( ), maar in zo'n geval moet het wel en daar worden ze helemaal gek van.
    Andersom is het net zo goed zo. Wij winnen bijna nooit als we uit moeten op kunstgras. Tenzij het niveau verschil te groot is en zelfs dan hebben we er moeite mee.
    Het verschil in spel is gewoon heel erg groot. We hebben een goed voorbeeld gehad. 2 jaar terug kregen wij een team van kunstgras thuis. Wij wonnen met 5-1. Dit jaar speelde dat zelfde team thuis tegen ons 1ste team. Ons eerste team is ongeveer hetzelfde niveau als wij met 1 of 2 betere spelers. En die verloren met 2-4. De tegenstanders waren toen wij al tegen ze speelden al achterin de 20 dus het heeft er niet mee te maken dat het van die jonge ventjes waren die ineens in 2 jaar een boost krijgen en dus iedereen van de baan tikken. Het zat hem gewoon puur in de ondergrond.
      vrijdag 11 juni 2010 @ 10:27:25 #291
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82654303
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 09:50 schreef Salamando het volgende:

[..]

wat?
    Techniek, niet stijl....
    Zijn backhand is heel mooi gestyleerd, uiteindelijk is het wel zijn zwakke punt en is hij technisch minder. Zeker in vergelijking met zijn forehand.
    Zijn backhand loopt ook voornamelijk redelijk op snelle banen met een lage stuit omdat hij vrij vlak is. Daarom heeft hij nog wel eens moeite met zijn raakpunt, zeker op gravel.

Even voor de duidelijkheid. We hebben het hier over relatief he. Het zijn minimale foutjes. Ik zou een moord doen voor zo'n backhand
    Het is wel de reden waarom hij altijd zoveel moeite heeft met Nadal. Ballen met veel spin die hoger aan komen zijn heel moeilijk te verwerken. Daarnaast slaat hij ze met weinig spin terug waardoor het voor zijn tegenstander om in te komen op het moment dat hij niet diep genoeg is.

Let wel, we hebben het over relatief.
      vrijdag 11 juni 2010 @ 10:36:48 #292
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82654669
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 10:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Techniek, niet stijl....
    Zijn backhand is heel mooi gestyleerd, uiteindelijk is het wel zijn zwakke punt en is hij technisch minder. Zeker in vergelijking met zijn forehand.
    Zijn backhand loopt ook voornamelijk redelijk op snelle banen met een lage stuit omdat hij vrij vlak is. Daarom heeft hij nog wel eens moeite met zijn raakpunt, zeker op gravel.

Even voor de duidelijkheid. We hebben het hier over relatief he. Het zijn minimale foutjes. Ik zou een moord doen voor zo'n backhand
    Het is wel de reden waarom hij altijd zoveel moeite heeft met Nadal. Ballen met veel spin die hoger aan komen zijn heel moeilijk te verwerken. Daarnaast slaat hij ze met weinig spin terug waardoor het voor zijn tegenstander om in te komen op het moment dat hij niet diep genoeg is.

Let wel, we hebben het over relatief.
    een hoge bal is met een enkelhandige backhand altijd moeilijker, Federer moet hem daarom slicen. Met zijn slice houdt hij hem echter niet alleen in het spel (zoals de meeste doen), hij creëert er ook openingen mee om zijn lagere backhand / forehand in stelling te brengen.

Is een beetje godslastering om zijn backhand technisch zwak te noemen, aangezien een enkelhandige backhand misschien wel een van de meer technische slagen is, en hij hem tot in de perfectie beheerst.

Nadal heeft een dubbelhandige backhand, en dus is deze discussie vrij zinloos omdat Nadal weer meer moeite heeft met een lagere bal (kan er moeilijker onder komen), en ik heb Nadal nog nooit zien slicen met zijn backhand

appels en peren
    pi_82655008
    Ik snap die kritiek op Federer zijn backhand niet, omdat hij de beste van de wereld is, kijkt iedereen misschien er extra kritisch naar, maar iedere speler heeft 1 slag die iets minder is als de andere. Maar dat wil niet zeggen dat er iets aan mankeert, maar dat de andere slag gewoon beter ontwikkelt is.

Net als de discussie enkel handig of dubbelhandige backhand, ook zo'n eindeloze discussie.
    pi_82655481
    Idd, een enkelhandige backhand, vergt meer techniek, dan een dubbelhandige.
    Als je ziet wat Federer met zijn backhand allemaal kan bewerkstelligen, is die backhand echt wel van een zeeeer hoog nivo.
    pi_82656168
    Gasquet heeft een mooie enkelhandige backhand! dat is bijna porno als je hem een crossbal ziet slaan!
      vrijdag 11 juni 2010 @ 11:22:31 #296
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_82656640
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 11:12 schreef rooneyelst het volgende:
    Gasquet heeft een mooie enkelhandige backhand! dat is bijna porno als je hem een crossbal ziet slaan!
    je zou zo een vriend van me kunnen zijn, die zegt ook 'sommige spelers moet gewoon een 18+ leeftijdsgrens op'
      vrijdag 11 juni 2010 @ 11:26:07 #297
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82656810
    Je doen nu net alsof ik zeg dat hij er niets van kan.
    Zoals ik al zei is het relatief, maar het is wel zijn zwakkere slag en er kan nog redelijk wat aan verbeteren. Hij is zeker niet perfect.

Een hoge bal met een enkelhandige backhand is inderdaad lastiger, maar het is te doen. Je hebt het kunnen zien bij Almagro die dat beter beheerst dan Federer. Hij heeft een extremere grip waardoor hij zo'n bal makkelijker neemt. Probleem met Almagro is dat hij vaak veel te onbeheerst is waardoor hij te veel fouten maakt. Door zijn vlakkere greep slaat trouwens Federer de lagere ballen makkelijker weg.

Ik vind Almagro over het algemeen trouwens een speler met een mooie stijl, maar technisch mankeert er nog wel eens wat aan. Vooral aangezien hij lui is in zijn voetenwerk op het moment dat hij dicht bij een bal staat. Vaak staat hij te veel rechtop en speelt hij dan lage ballen uit zijn losse pols.

Gasquet heeft bijvoorbeeld ook een enkelhandige backhand die makkelijker hoge ballen weg slaat dan Federer. Voornamelijk door de greep.
      vrijdag 11 juni 2010 @ 11:30:15 #298
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82657037
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 11:22 schreef Salamando het volgende:

[..]

je zou zo een vriend van me kunnen zijn, die zegt ook 'sommige spelers moet gewoon een 18+ leeftijdsgrens op'
    Bij de vrouwen... ja. Bij mannen.... ehm...
      vrijdag 11 juni 2010 @ 11:43:27 #299
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82657611
    Tja Henin en Schiavone, maar of dat nou meteen porno is......
      vrijdag 11 juni 2010 @ 11:54:31 #300
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_82658141
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 11:43 schreef Drassss het volgende:
    Tja Henin en Schiavone, maar of dat nou meteen porno is......
    Hmmm ok, weer een illusie armer. Dan maar een minder mooie backhand.
    pi_82663405
    quote:
    Nadal heeft een dubbelhandige backhand, en dus is deze discussie vrij zinloos omdat Nadal weer meer moeite heeft met een lagere bal (kan er moeilijker onder komen), en ik heb Nadal nog nooit zien slicen met zijn backhand
    Heb je hem ooit zien spelen? Nadal is trouwens best sterk op lage ballen met zijn backhand.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')