Jep! Ze zijn verschrikkelijk. Elke week gaan er wel een paar kapot. Wij als club leveren straks allemaal alle kapotte ballen in en horen het wel van Tretorn of waar ze gekocht zijn.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Spelen hier ook mensen met de nieuwe Tretorn Plus-ballen?
Daar spelen wij onze thuiswedstrijden mee, maar ze gaan massaal kapot, weet iemand hoe dat komt?
Is het te doen nieuwe op te eisen?
Eens, hier hetzelfde probleem. Als de ballen niet kapot zijn gegaan tijdens de wedstrijden, dan kun je ze na de dubbels aan de hond geven.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Daar spelen wij onze thuiswedstrijden mee, maar ze gaan massaal kapot, weet iemand hoe dat komt?
Ik zag laatst bij een uitwedstrijd in een paviljoen een advertentie hangen:quote:Op zondag 16 mei 2010 14:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zeg: DOENquote:Op zondag 16 mei 2010 19:45 schreef senswal het volgende:
[..]
Ik zag laatst bij een uitwedstrijd in een paviljoen een advertentie hangen:
Te koop: Gebruikte Competitie ballen. 3 euro per koker.
3x raden welke ballen zij hadden
1 euro voor een 2de hands cavia, oplichterij.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:45 schreef senswal het volgende:
[..]
Ik zag laatst bij een uitwedstrijd in een paviljoen een advertentie hangen:
Te koop: Gebruikte Competitie ballen. 3 euro per koker.
3x raden welke ballen zij hadden
Had er ook 1 in mijn enkel..quote:Op zondag 16 mei 2010 20:27 schreef luckass het volgende:
O ja, ik vergeet nog een momentje uit de dubbel van gisteren.
Ik serveer een ace, netspeler van de tegenpartij roept uit.
Dus ik naar de andere kant om verhaal te halen, wijst ie een andere afdruk aan.
Waarop ik zeg, nee het was deze. Zegt hij: Ja die is ook uit___!
Uiteindelijk maar een let gespeeld, maar dit gaat nergens over.
Yepquote:Op zondag 16 mei 2010 21:59 schreef senswal het volgende:
Gaat het dan echt bij iedereen hier zo slecht?
Jaaaaquote:Op zondag 16 mei 2010 21:59 schreef senswal het volgende:
Gaat het dan echt bij iedereen hier zo slecht?
Was je bij TC Tilburg? Hoorde dat die gravelbanen echt pure zandbakken zijn waar je nog ergens duitsers in die kuilen kan vinden?quote:Op maandag 17 mei 2010 08:24 schreef Salamando het volgende:
2-4 verloren, alleen een dubbel gespeeld maar wel 6-4 6-3 gewonnen
stonden naast het Willem II stadion dus dat was bij vlagen wel druk
jep, TCT, ren je achter een lob aan en stuitert ie zo terug dat ie weer bijna aan het net ligtquote:Op maandag 17 mei 2010 09:11 schreef Drassss het volgende:
[..]
Was je bij TC Tilburg? Hoorde dat die gravelbanen echt pure zandbakken zijn waar je nog ergens duitsers in die kuilen kan vinden?
Hehe ja dat soort verhalen had ik ook al meegekregen. Ik ben blij dat ze naar ons zijn gekomenquote:Op maandag 17 mei 2010 09:36 schreef Salamando het volgende:
[..]
jep, TCT, ren je achter een lob aan en stuitert ie zo terug dat ie weer bijna aan het net ligt
ballen die zomaar dood neerpleuren
gravel bij TCT en met hen veel andere clubs
Het is gewoon verboden om iemand te laten invallen die een betere rating heeft dan de oorspronkelijke speler. Maar waarschijnlijk hebben jullie het wedstrijdformulier al ondertekend., dus valt er weinig meer tegen te doen, tenzij je een opmerking erover op het wedstrijdformulier hebt gemaakt.quote:Op maandag 17 mei 2010 02:37 schreef danusz1986 het volgende:
Wij hadden vandaag kampioenswedstrijd met Eemslag tegen Het Spieghel. Nou was de slechtste speelster van de tegenstander van haar scooter gevallen en moesten ze iemand laten invallen. Nou is dat opzich niet zo erg. Totdat ik hoorde dat ze 1.4 was op haar officiele rating. Op haar pas was ze 2/3. Ze zeiden dat ze niemand konden vinden die niet op zaterdag of zondag speelt. Grote bullshit natuurlijk. We hadden evenveel punten als hun. Uiteindelijk werd het 1-7Zij won haar 3 potjes eenvoudig. Ik verloor zelf mijn singel na een 2.5 uur zwoegen in de zon. Ook nog een dubbeltje gespeeld van 2 uur en die wel gewonnen in de derde set met 6-4. De tegenstanders zeiden letterlijk: ' Als ze had meegedaan stonden we bij voorbaat al 3-0 achter. Wat vinden jullie van zoiets? Ik ben wel benieuwd. Gelukkig wel een leuke middag gehad. Volgende week vrij! En dan afsluiten met een 8-0 en een barbeque en dan op naar de toernooien.
Nee, je mag iedereen laten invallen zolang het gemiddelde van het team niet beter wordt dan het team hoger...quote:Op maandag 17 mei 2010 10:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is gewoon verboden om iemand te laten invallen die een betere rating heeft dan de oorspronkelijke speler. Maar waarschijnlijk hebben jullie het wedstrijdformulier al ondertekend., dus valt er weinig meer tegen te doen, tenzij je een opmerking erover op het wedstrijdformulier hebt gemaakt.
In ieder geval vind het niet bepaald sportief van hen.. Het is ook maar de vraag of die slechtste speelster ook écht van haar scooter gevallen is; er zijn teams die dat verzinnen. Ik heb zo'n verhaal ook wel eens meegemaakt, iets minder extreem, maar vond het wel heel dubieus.
Maar welke klasse was dit? Hoe goed ben jij zelf? Je bent toch gewoon 5 of 6 ofzo? Echt bizar, dan een 1.4tje laten invallen??quote:Op maandag 17 mei 2010 10:22 schreef Norrage het volgende:
Nee, je mag iedereen laten invallen zolang het gemiddelde van het team niet beter wordt dan het team hoger...
inderdaad... dramatische competitieseizoen voor de FOK tennisheldenquote:Op maandag 17 mei 2010 12:36 schreef Norrage het volgende:
Jeetje er gebeuren wel veel nare dingen zeg, allemaal blessures, ziektes etc...
Het was in de 5e klasse. Het was het derde team van het Spieghel. Ik ben zelf 4.5 in de singel en 4,7 in de dubbel. We hebben niks op het formulier geschreven.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, je mag iedereen laten invallen zolang het gemiddelde van het team niet beter wordt dan het team hoger...
Maar welke klasse was dit? Hoe goed ben jij zelf? Je bent toch gewoon 5 of 6 ofzo? Echt bizar, dan een 1.4tje laten invallen??
Dat dus.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Maar welke klasse was dit? Hoe goed ben jij zelf? Je bent toch gewoon 5 of 6 ofzo? Echt bizar, dan een 1.4tje laten invallen??
[/b]
.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:01 schreef Chriz2k het volgende:
Speel je dit jaar nog het Kennemerlandtoernooi en Floricultura, dekouwe? Ik heb me zojuist ingeschreven.
Bergen speel ik. 31-7 begint het toernooi op mijn eigen club, dus dat wordt hem niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:11 schreef dekouwe het volgende:
[..]
.
Ik moet nog kijken me dubbelmaat gaat dit jaar in juni op vakantie .. denk dat ik kennemerland dit jaar laat schieten en floricultra ga ik waarschijnlijk de single doen.
en dit jaar is de andere kant op .. kom nl vaak de zelfde personen tegen op die toernooien wil een beetje jou kant op gaan bergen schoorl misschien spelen en uiteraard ons eigen dubbel toernooi. Doe jij dit jaar nog mee aan bakkum ? is van 31-7-2010 t/m 8-8-2010
Huh, nu al toernooien?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:40 schreef Drassss het volgende:
Hmmz gister enkel 6 gebald. 6-3 6-0 verloren. Het was op kunstgras en dat ben ik niet echt gewend. Alles ging veel sneller en door wat drops/slice kon ik het nog redelijk spannend maken in de 1ste set. In de 2de set zat niks meer mee en ging men tegenstander vol meppen, dat was dus snel douchen
Woensdag tegen een 4,8. Voor de lol ingeschreven in de 5. Hopelijk haal ik één game...
Kut zeg. Je zit dus ongeveer in hetzelfde schuitje, behalve dat ik wel mijn enkelbanden heb gescheurd. Bij mij gaat vanmiddag het gips er trouwens af en dan wordt het ingetapet. Eindelijk geen blok meer aan mijn been.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:55 schreef Bak_Beest het volgende:
Zo ben ik weer, tijdje druk gehad dus niet meer zoveel gekeken en gepost in dit topic, maar dit wil ik jullie niet onthouden. Ik ben gisteren namelijk keihard door m'n enkel gegaan en zal komende weekjes niet meer kunnen sporten. Stond 3-6 6-6 en in de tiebreak 6-3, dus kans op de 3e set... ik kreeg een lob en rende er voor, maar daar was ineens het hek al, ik remde af met m'n rechtervoet maar het gravel was daar zo zacht dat ik gelijk vaststond en door mijn enkel ging
. De pijn was echt verschrikkelijk eerst en er kwam een flink ei op mijn enkel. Meteen veel geijst natuurlijk, been hooggehouden, en na een uurtje met arnifloor zalf ingesmeerd en ingezwachteld . Daarna was de zwelling gelukkig al een stuk verdwenen. Ik kan wel steun zetten, dus echt doorgescheurd is ie niet, lopen gaat heel traag en voorzichtig. Mijn seizoen is voorlopig in ieder geval voorbij
.
Niet te fanatiek beginnen straks, rustig opbouwenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kut zeg. Je zit dus ongeveer in hetzelfde schuitje, behalve dat ik wel mijn enkelbanden heb gescheurd. Bij mij gaat vanmiddag het gips er trouwens af en dan wordt het ingetapet. Eindelijk geen blok meer aan mijn been.
Pinkstertoernooiquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:50 schreef Norrage het volgende:
raar dat er al toernooitjes zijn tijdens de competitie :/
Absoluut, ik ga absoluut niet te snel beginnen en zeker niet met tennissen. Ik kan sinds gisteren weer lopen met dat ene been. Het gaat steeds beter en ik kan een steeds groter deel van mijn voet gebruiken. Dat herstel gaat best snel vind ikquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:32 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Niet te fanatiek beginnen straks, rustig opbouwen! Hopelijk komt alles goed.
Inderdaad, positief blijven benaderenquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut, ik ga absoluut niet te snel beginnen en zeker niet met tennissen. Ik kan sinds gisteren weer lopen met dat ene been. Het gaat steeds beter en ik kan een steeds groter deel van mijn voet gebruiken. Dat herstel gaat best snel vind ik
Welke regio speel jij?quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:58 schreef SalsedoNL het volgende:
Vandaag even ingeschreven voor 5 toernooien in de zomer. Ik hoorde vandaag ook dat we zijn gepromoveerd naar de 1ste klasse van de zondag t/m 17. Dat word echt bikkelen. sta nu 7.0 (ik stond hiervoor nog 6.3) voor single en 6.7 voor dubbels. kan ik miss in de rankings (A)
ook al? wat heeft iedereen hier zegquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:13 schreef senswal het volgende:
[..]
Welke regio speel jij?
Ik ken namelijk wel wat mensen die zondag t/m 17 spelen.
Voor mij is het voorlopig ook afgelopen, heb een ongeluk gehad.
Heb wel heel veel geluk gehad heb er alleen een gekneusde knie aan over gehouden.
Maar tennissen zit er sowieso de eerste 2 weken niet in.
Wat ik echt heel k*t vind omdat we nog 3 competitiedagen moesten spelen.
Waarvan een alles beslissende, zouden we die verliezen met 5-1 of 6-0,
Dan is het kampioenschap weggegeven. Maar het scheelt dat we de eerste keer 6-0 van dezelfde hebben gewonnen. Maar ach feest vieren kan ook op een been toch?
Oah nee dat is helemaal aan de andere kantquote:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:24 schreef FedExpress het volgende:
ook al? wat heeft iedereen hier zegBeterschap!
Dankjewel allebei!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:31 schreef SalsedoNL het volgende:
Ja zeker beterschap.
Hopen dat je zonder problemen in de zomer kan spelen
goed zoquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:02 schreef luckass het volgende:
Inschrijving voor het open toernooi van de eigen vereniging is verstuurd.
Festina, KLM open, Amstelburgh open, De Kegel en De vliegende Hollander.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:52 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Welke toernooien, als ik vragen mag.
PM'en mag ook.
Oh, okay, dat is te ver naar het zuiden voor mij.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:47 schreef SalsedoNL het volgende:
[..]
Festina, KLM open, Amstelburgh open, De Kegel en De vliegende Hollander.
KLM en Amstelburgh zijn beide senioren
ik kom niks anders tegen dan dat soort kindjes.....behalve als ze gewoon echt megagoed zijn (als in, die worden later wel 1 ofzo) zijn ze meestal best makkelijk te verslaan. Ik overpower ze meestal gewoonquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:06 schreef Outlined het volgende:
nog nooit getennist tegen een bonds-kindje in een open (senioren) toernooi. Erg jammer, wil wel eens zien wat ik tegen zo iemand kan. Kan ik op kracht/conditie winnen?
Bij de bond zit je al best snel tegenwoordig. Dus je hoeft er niet vanuit te gaan dat je gelijk een pak slaag krijgt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:06 schreef Outlined het volgende:
nog nooit getennist tegen een bonds-kindje in een open (senioren) toernooi. Erg jammer, wil wel eens zien wat ik tegen zo iemand kan. Kan ik op kracht/conditie winnen?
Ik ken er een heleboel die het zonder bondstraining gedaan hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:26 schreef Outlined het volgende:
Hebben alle top 100 (NL) spelers nou ook bondstraining gehad of zitten er ook veel tussen die op eigen kracht de nederlandse top 100 gehaald hebben?
Bondsjongens van 16/17 spelen wij ook niet meer tegen. (over het algemeen)quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:36 schreef SalsedoNL het volgende:
Ze hebben veel control, maar vaak wat minder kracht. Als je ze goed laat lopen en op het juiste moment een goeie, strakke diepe bal geeft, kan je ze wel hebben. Bonds jongens van 16 á 17 zijn een ander verhaal. Die krijgen echt krachttraning. Die zijn gewoon pro :p
dat moet op basis van speelsterkte die op de pasjes staat!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:20 schreef TheHawk90 het volgende:
Een vraagje voor jullie. Bij de opsteling heb je de eerste en de tweede enkel. Worden (/moeten) deze worden ingedeeld naar eigen keus, rating op het pasje of actuele rating? Vroeger speelde mijn teamgenoot de eerste maar onderhand ben ik hem al lang en breed voorbij op de actuele rating, moet (/mag) ik dan de eerste overnemen?
Je mag als je actuele rating beter is wel omwisselen. maar niemand doet het en je bent nog wel eens een uur bezig met het je tegenstander ervan overtuigen...of je moet het wedstrijdreglement bij je hebbenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:28 schreef FedExpress het volgende:
[..]
dat moet op basis van speelsterkte die op de pasjes staat!
Weten al jouw tegenstanders die actuele speelsterktes uit hun hoofdquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je mag als je actuele rating beter is wel omwisselen. maar niemand doet het en je bent nog wel eens een uur bezig met het je tegenstander ervan overtuigen...of je moet het wedstrijdreglement bij je hebben
Hij bedoelt eerder als ik een lagere rating heb op mijn pasje, maar toch op de eerste enkel gezet word (omdat mijn actuele rating beter is) dat de tegenstander dan denkt dat we cheaten (want: lagere pasrating op eerste enkel) want ze weten mijn actuele rating niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Weten al jouw tegenstanders die actuele speelsterktes uit hun hoofd
Wij hebben er echt nooit problemen mee.
Dan ben je ook aan het cheaten, want dat mag dus niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:24 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Hij bedoelt eerder als ik een lagere rating heb op mijn pasje, maar toch op de eerste enkel gezet word (omdat mijn actuele rating beter is) dat de tegenstander dan denkt dat we cheaten (want: lagere pasrating op eerste enkel) want ze weten mijn actuele rating niet.
Anyways thanks to you all! Laatste competitiedag en daarna toernooien spelen
Dat is dus niet zoquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan ben je ook aan het cheaten, want dat mag dus niet.
Voor de indeling geld de actuele rating niet, alleen de speelsterkte op je pasje.
Bijvoorbeeld, bij ons in het team hebben we 4 spelers die 5 in de single zijn.
Ik sta 4.7 als actuele rating en onze beste staat 3.9. Toch kan ik als eerste single worden neergezet, omdat je de speelsterktes op de pasjes moet aanhouden.
Dat moet ook wel, omdat het niet wil zeggen dat je actuele rating op dat moment precies klopt. Er kunnen nog niet verwerkte uitslagen zijn.
Btw, je schrijft je toch ook in op toernooien aan de hand van de speelsterkte op je pasje?
Actuele rating is puur om bij te houden wat je score is en of je een speelsterkte vooruit, of achteruit kan gaan. Alleen aan het einde van het seizoen als de speelsterktes opnieuw worden ingedeeld heeft het daadwerkelijk waarde. Verder heeft het geen waarde op het huidige moment.
Maar het staat dus niet in het huidige reglement? Het reglement van 4 jaar terug hebben we dan niet nodigquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:42 schreef Norrage het volgende:
Hmm, ik check het reglement nu...misschien is het inderdaad veranderdmisschien heb ik het idd mis...maar ik ben er van overtuigd dat ik dat zo bij mijn VCL-cursus heb geleerd
Heeft iemand toevallig een reglement van 4 jaar terug op zijn computer? Nu wil ik wete of ik nou achterlijk ben of niet.
Ja precies...En waarom ik het van 4 jaar geleden wil weten is omdat ik wil weten of ik het nou verkeerd in mijn hoofd heb zitten of nietquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maar het staat dus niet in het huidige reglement? Het reglement van 4 jaar terug hebben we dan niet nodig
Jij hebt het trouwens over situaties dat een speler met speelsterkte 5 een betere rating heeft dan 1 met speelsterkte 4. Dan mag je het omdraaien (volgens jou)?
Voor zover ik weet is dat nog nooit zo geweest. Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja precies...En waarom ik het van 4 jaar geleden wil weten is omdat ik wil weten of ik het nou verkeerd in mijn hoofd heb zitten of niet
Misschien was het een regel die een beetje voor 9tjes gold die dan zo goed zouden zijn dat ze misschien ineens wel 5 waren actueel in een team met 7tjes ofzo...waar het natuurlijk wel logisch is..maar ik geef je gelijk, in de andere omstandigheden is het ietwat vreemd.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat nog nooit zo geweest. Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben.
Als je erover nadenkt is het sowieso een beetje een rare regel. Als je 4 bent en je speelt alleen tegen 4tjes of misschien tegen een mindere 3, maar je verliest er een paar en staat er slechter voor dan een 5 die alleen maar tegen goede 6jes en een paar 5jes speelt zou je dus alles mogen omdraaien. Terwijl er wel een redelijk verschil zit in het niveau waar je tegen gespeeld hebt.
Ja zwaar kut, tot dit weekend kon ik amper lopen, nu gaat het ineens heel snel beter en heb ik alleen nog last als ik net een verkeerde beweging maak bij het landen van mijn voet. Ik hoop eind van de maand weer gewoon mee te kunnen doen met de clubkampioenschappen hier. Hoe gaat het bij jou nadat het gips er af is? Wil het herstel bij jou ook een beetje gaan?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kut zeg. Je zit dus ongeveer in hetzelfde schuitje, behalve dat ik wel mijn enkelbanden heb gescheurd. Bij mij gaat vanmiddag het gips er trouwens af en dan wordt het ingetapet. Eindelijk geen blok meer aan mijn been.
Hier ook! alleen dan volgende week pas. Heb het gevoel dat sommige na dit weekend al klaar zijn?quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:53 schreef Norrage het volgende:
Wij hebben ook nog eens competitie-afsluitings BBQ, als het dan regent is het dubbel kut
Wij ook.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:53 schreef Norrage het volgende:
Wij hebben ook nog eens competitie-afsluitings BBQ, als het dan regent is het dubbel kut
Regio Utrecht.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:04 schreef Norrage het volgende:
he wat raar dat het bij jullie een week langer duurt?? Want, Komakie, jij bent toch wel beetje regio midwest??
Volgens mij inhaaldag volgende week toch?quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:04 schreef Norrage het volgende:
he wat raar dat het bij jullie een week langer duurt?? Want, Komakie, jij bent toch wel beetje regio midwest??
Ja dat bedoelde ik.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:12 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Volgens mij inhaaldag volgende week toch?
Heb ik ook eens gehad, en toen inderdaad ook die laatste 2 breedte snaren uit een los stuk snaar gedaan. Merk je niks vanquote:Op zondag 30 mei 2010 00:07 schreef Chriz2k het volgende:
Morgen zal ik de resultaten posten van een belangrijk experiment; ik had tijdens het bespannen te kort snaar waardoor ik de laatste twee breedtesnaren uit een los stuk heb moeten doen, dus nu heb ik vier knopen in plaats van twee. Ik heb geen flauw idee hoe ernstig dat is, dus dat zal ik morgen merken.
Feli met het kampioenschapquote:Op zondag 30 mei 2010 11:01 schreef senswal het volgende:
Gisteren 6-0 gewonnen van de nummer laatst.
Toen de trainster met de champagne kwam moest de tegenstander opeens gaan. 'omdat het nogal laat was'.
Terwijl we ze toch in 2, 2,5 uur geveegd hadden.![]()
Ondanks de nogal onsportieve tegenstander toch een leuk feestje gehad.
Deze competitie was best matig qua tegenstand,
In totaal 2 punten tegen, en de nummer laatst heeft in totaal 2 punten.
Verder maakte iedereen elkaar af met 6-0.
En ja als je dan met 6-0 van de nummer 2 wint, is het al snel beslist.
Pouchenquote:Op zondag 30 mei 2010 11:17 schreef dekouwe het volgende:
4-1 gewonnen :-) van een team wat hoger stond dan ons team.
enkeltje binnen gehaald met 6-1 6-3 .. kwam 2e set met 3-0 achter kerel bracht alles terug met slice echt zo irritant
en de mix gewonnen in 3 sets 6-7 6-4 6-1 met de slechtste dame van ons team jezus wat heb ik veel moeten rennen zeg .. kon wel lekker pouchen in deze wedstrijd ging ook goed. Alleen nu ben ik zo ontiegelijk brak en heb spierpijn
Toernooien kun je beter hier zoeken:quote:Op zondag 30 mei 2010 11:47 schreef EdNoolk het volgende:
Leuk topic! Gister mijn laatste wedstrijden gespeeld voor de Voorjaarscompetitie Midden (tm 17). Als team 3-3 gelijk, maar dat deed er niet zoveel meer toe. Single gewonnen met 6-2 6-1 en dubbel met 6-1 6-2.
Na 3 jaar competitie vind ik het wel eens tijd worden voor wat toernooien deze zomervakantie. Tellen alle toernooien op toernooi.nl eigenlijk mee voor mijn ranking? Sta op dit moment namelijk een paar 100e boven de 8.0 en wil graag 7 zijn op mijn volgende pasje!
Deze lijkt mij wel wat: http://toernooi.nl/sport/(...)D0-B96A-8C077C109BAF
Alvast bedankt!
Beidenquote:Op zondag 30 mei 2010 11:54 schreef EdNoolk het volgende:
Waarom? Omdat je dan meer toernooi vindt of omdat het dan altijd meetelt voor je speelsterkte?
Dankjewel Nalbi!quote:
Dat toernooi is sowieso in alle onderdelen 17+ en je speelt in de competitie t/m 17.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:47 schreef EdNoolk het volgende:
Leuk topic! Gister mijn laatste wedstrijden gespeeld voor de Voorjaarscompetitie Midden (tm 17). Als team 3-3 gelijk, maar dat deed er niet zoveel meer toe. Single gewonnen met 6-2 6-1 en dubbel met 6-1 6-2.
Na 3 jaar competitie vind ik het wel eens tijd worden voor wat toernooien deze zomervakantie. Tellen alle toernooien op toernooi.nl eigenlijk mee voor mijn ranking? Sta op dit moment namelijk een paar 100e boven de 8.0 en wil graag 7 zijn op mijn volgende pasje!
Deze lijkt mij wel wat: http://toernooi.nl/sport/(...)D0-B96A-8C077C109BAF
Alvast bedankt!
Heeft wel zin, is toch leuk om te spelen en is gewoon in dezelfde speelsterkte, alleen zullen ze wat beter zijn dan de 8'en bij de jeugd. Heb me ingeschreven Austerlitz Open 2010 en Coffee Concept 2010 (TC Groenekan).quote:Op zondag 30 mei 2010 12:15 schreef senswal het volgende:
[..]
Dankjewel Nalbi!![]()
[..]
Dat toernooi is sowieso in alle onderdelen 17+ en je speelt in de competitie t/m 17.
Dus ik weet niet of dat zin heeft.
Op toernooi.nl zijn de meeste toernooien wel voor de rating,
Mocht het niet zo zijn, dan staat dat wel aangegeven bij het reglement.
Kan wel als hij in het laatste jaar van de junioren zit toch?quote:Op zondag 30 mei 2010 12:15 schreef senswal het volgende:
[..]
Dankjewel Nalbi!![]()
[..]
Dat toernooi is sowieso in alle onderdelen 17+ en je speelt in de competitie t/m 17.
Dus ik weet niet of dat zin heeft.
Op toernooi.nl zijn de meeste toernooien wel voor de rating,
Mocht het niet zo zijn, dan staat dat wel aangegeven bij het reglement.
Mooiquote:Op zondag 30 mei 2010 01:04 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Heb ik ook eens gehad, en toen inderdaad ook die laatste 2 breedte snaren uit een los stuk snaar gedaan. Merk je niks van.
Vraag:quote:'Er zijn Kippen en Adelaars.
Kippen fladderen normaal gesproken heel dicht bij de grond.
Adelaars vliegen normaal gesproken heel hoog in de lucht.
Soms echter duiken Adelaars heel diep naar beneden en soms komen ze daarbij zo laag dat sommige kippen zeggen: "Kijk die Adelaar eens laag vliegen. Ik kan veel hoger komen dan die Adelaar!" '
Reactie van de tegenstander:quote:15. Volgorde van ontvangen in het dubbelspel
Het team dat in het eerste spel van een set moet ontvangen, moet beslissen welke speler het eerste punt in het spel zal ontvangen. Op dezelfde wijze moeten hun tegenstanders, vóór het tweede spel begint, beslissen welke speler het eerste punt van dat spel zal ontvangen. De speler die de partner van de ontvanger van het eerste punt van het spel was, moet het tweede punt ontvangen en deze volgorde moet tot het eind van de set worden aangehouden. Nadat de ontvanger de bal heeft teruggeslagen, mag elke speler in een team de bal slaan.
Dat is uberhaupt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:16 schreef VadeRetro het volgende:
Het is weer niks dit voorjaar.
We eindigen ergens in de middenmoot en mijn rating zal ook niet echt verbeteren.
Anekdote:
Lenin was een keer aan het discussiëren over de verdiensten van Rosa Luxemburg.
Volgens zijn opponent snapte Rosa Luxemburg toch maar erg weinig van het Marxisme.
Lenin antwoordde:
[..]
Vraag:
Als ik weer eens heel slecht speel:
"Ben ik nu een laagvliegende Adelaar, of een fladderende kip?"
Spelregel.
Bij een HD hadden wij de vorige set met slecht spel verloren. Na de eerste game van de tweede set moesten wij ontvangen en ik vroeg aan mijn maat of we niet van ontvangerskant moesten veranderen. We speelden zo slecht dat elke wijziging wel een verbetering zou moeten zijn. Hij stemde met dit voorstel in en wij informeerden onze tegenstanders over onze veranderde opstelling.
De tegenstanders waren het daar niet mee eens en stelden dat wij een wijziging in de opstelling voor het begin van de set hadden moeten aankondigen.
Wij voerden aan dat zij helemaal geen nadeel konden ondervinden van de late mededeling en hielden vast aan onze gewijzigde opstelling.
Hoewel de tegenstander van mening was dat zij het gelijk aan hun kant hadden, wilden zij er uiteindelijk geen punt van maken en verloren wij ook de tweede set kansloos.
Achteraf bleek dat WIJ het recht aan onze kant hadden. Regel 15 van de KNLTB-regels stelt immers:
[..]
Reactie van de tegenstander:
"Nou, dat moet dan pas veranderd zijn"
VR
Onze 4de singlelaar was de hele wedstrijd al aan het rennen over de baan tussen punten door om proberen voor de regen klaar te zijnquote:
volgens mij wordt alles boven de x,45 afgerond naar boven, maar dat weet ik niet zekerquote:Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef pizza-tonijn het volgende:
hee,
Mijn competitie zit erop en de enkels zijn echt dramatisch slecht afgelopen. Enkel sta ik nu 8,53
Nu is mijn vraag, word deze 8,53 een 9 op me pasje van volgend jaar of een 8?
De ratinggrenzen zijn ieder jaar anders, maar met 8,53 zul je altijd 8 worden.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef pizza-tonijn het volgende:
hee,
Mijn competitie zit erop en de enkels zijn echt dramatisch slecht afgelopen. Enkel sta ik nu 8,53
Nu is mijn vraag, word deze 8,53 een 9 op me pasje van volgend jaar of een 8?
Correct, humor dat ik wel een competitiegenoot heb die nu een 9,4 is in de dubbel hehe.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:37 schreef luckass het volgende:
[..]
De ratinggrenzen zijn ieder jaar anders, maar met 8,53 zul je altijd 8 worden.
Als je al 8 bent kun je niet terug naar de 9.
Dat dusquote:Op maandag 31 mei 2010 21:51 schreef rooneyelst het volgende:
Na een jaar lid te zijn word je automatisch 8
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:09 schreef EdNoolk het volgende:
Ik wil naar een andere club, ik heb het gevoel alsof er niet echt naar de sterkte wordt gekeken bij de trainingen ende trainingen zelf kunnen ook wel beter. Ik wil nu ergens in Amersfoort op een club, ik vraag me af welke club het beste is? Alta heeft in ieder geval veel jeugd (400), dus dat is al een voordeel (ben 17).
Hier ook, eens kijken of ik nu mijn eerste pot in de he6 ga winnenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:30 schreef Norrage het volgende:
Volgende week eerste toernooitje!!! Ik heb er zin an!
Ja briljant hequote:
Ja zo wel ik wel les hebben! Dan ga ik naar Alta als ik hier klaar benquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:20 schreef Komakie het volgende:
[..]
Alta is een erg grote club die vrij prestatief is ingesteld. Daar zullen trainingen wel goed geregeld zijn. De vraag is of je op die manier les wilt hebben.
spelen zaterdag heren 1e klasse, maar is echt super spannend, 3 gewonnen 1 gelijk en 2 verloren (waarvan 1 van de koploper waar iedereen van verliest met minstens 5-1)quote:Op woensdag 2 juni 2010 18:27 schreef Salamando het volgende:
ligt eraan hoeveel je wint, als je alles 4-2 wint en je andere partijen 0-6 verliest, dan ja
No shit....quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:02 schreef FedExpress het volgende:
Ai balen!
Wel echt een raar gebeuren hoor
en dan kom je terug en dan heeft iedereen verlorenquote:Op donderdag 3 juni 2010 00:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
No shit....
Het is wel balen dat ik er zondag niet bij kan zijn aangezien ik een weekendje weg had gepland.
Die ene game gaan we wel halen neem ik aan, maar het is wel jammer dat ik er niet bij ben.
Ach ja, volgend jaar 3de klasse
Die wedstrijd die afgebroken was met 6-3 5-0 in ons voordeel zou wel echt slecht zijn als we die verliezen. Hoewel het wel een jongen is die ik eerder met 5-0 voor heb zien staan en daarna nog verliezenquote:Op donderdag 3 juni 2010 08:42 schreef Salamando het volgende:
[..]
en dan kom je terug en dan heeft iedereen verloren
Welkom!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 08:09 schreef Vetnek het volgende:
Hey!
Nieuw hier maar wil ook ff vermelden dat voor mij het tennisseizoen ook weer gaat beginnen.
Ik ben 27 jaar oud. Ik tennis bij de Helderse-TC (gravel en French court), rating enkel en dubbel iets van 8,8.
Dit jaar met mijn 2e jaar les bezig. En voor volgend jaar eindelijk een competitie team bij elkaar geschraapt.
19 - 27 juni 2010 eerste kunstgras toernooitje voor dit jaar. Ben benieuwd hoe dit zal gaan. Krijg voornamelijk altijdop kunstgras.
Waar en op wat voor ondergrond spelen jullie eigenlijk?
inmiddels wel?quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:52 schreef Komakie het volgende:
Argh!!! Nog steeds geen kampioen
De tie-break die gespeeld moest worden hebben we verloren met 6-8.
Best wel apart. Met z'n allen op het park, inspelen en dan spelen en gelijk op het puntje van de stoel zitten. Aparte ervaring.
Ik heb over twee weken ook een toernooi op kunstgras. Mijn eerste toernooi, en heb alleen nog maar op hardcourt en gravel gespeeld (ingeschreven omdat ik zin had om te toernooien). Nog tips?quote:Op maandag 7 juni 2010 20:41 schreef Komakie het volgende:
ik heb trouwens al afgesproken dat ik op de club van me schoonvader toernooi ga spelen. Maar dat is kunstgras. Krijg ik natuurlijk weer spijt van
Opgeven? Met kunstgras is niets te beginnenquote:Op maandag 7 juni 2010 21:46 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Ik heb over twee weken ook een toernooi op kunstgras. Mijn eerste toernooi, en heb alleen nog maar op hardcourt en gravel gespeeld (ingeschreven omdat ik zin had om te toernooien). Nog tips?
Achja, iemand moet toch winnen en daarbij wil ik ook wel gewoon leuk een balletje slaan en is het vervelend, zeker voor de ander, om op te geven!quote:Op maandag 7 juni 2010 21:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Opgeven? Met kunstgras is niets te beginnen
het was ook maar een grapjequote:Op maandag 7 juni 2010 21:55 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Achja, iemand moet toch winnen en daarbij wil ik ook wel gewoon leuk een balletje slaan en is het vervelend, zeker voor de ander, om op te geven!
Zo lang mogelijk de wedstrijd blijven rekken en door spelen. Je weet nooit wat er gebeurd. Misschien is hij wel niet in vorm, of staat hij met een beetje mazzel zo hoog.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:03 schreef Drassss het volgende:
Hmm zaterdag op kunstgras tegen een 5,8 ( toernooitje ). Gaat hem niet worden gok ik zo, maar wie weet kan ik het hem moeilijk maken!
Dat opgeven is maar niks. Ik wil toch echt van ze winnen.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zo lang mogelijk de wedstrijd blijven rekken en door spelen. Je weet nooit wat er gebeurd. Misschien is hij wel niet in vorm, of staat hij met een beetje mazzel zo hoog.
Sowieso, stel je voor dat hij ergens last van krijgt en moet opgeven, dan heb jij toch maar even gewonnen.
Hoewel je op die manier natuurlijk liever niet wint....
Gele maaltijd. Mais/Kip Schnitzel en krieltjes met chilisaus.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:09 schreef Salamando het volgende:
Clubkampioenschappen, kijken of ik mijn ouder niveau kan halen![]()
Wat is jullie ideale voorbereiding op een wedstrijd?
Ach ja.... alles voor het winnen he. Echt winnen is beter, maar als ze een blessure krijgen moet je maar denken dat het door jouw goede spel komtquote:Op maandag 7 juni 2010 22:25 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat opgeven is maar niks. Ik wil toch echt van ze winnen.
2 weken terug balde ik ook op kunstgras tegen een 6,0. Eerste set kon ik het tempo verlagen en hem richting het net lokken, zodat ik hem kon passeren/lobben of afstraffen bij het net. Helaas verloor ik hem nog wel met 6-3, de 2de set ging hij een tempo hoger spelen en op kunstgras ben ik dan echt gezien
Met de competitie:quote:Op maandag 7 juni 2010 23:09 schreef Salamando het volgende:
Clubkampioenschappen, kijken of ik mijn ouder niveau kan halen![]()
Wat is jullie ideale voorbereiding op een wedstrijd?
Same here, alleen dan met all starsquote:Op maandag 7 juni 2010 23:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Met de competitie:
Paar lekkere broodjes s'ochtends. Nog even een racketje bespannen. Met me DC's aan naar de baan, daar een beetje rondhobbelen tot ik aan de beurt ben, schoenen aan en knallen met die handel
en waarom dan een gele maaltijd?quote:Op maandag 7 juni 2010 23:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Gele maaltijd. Mais/Kip Schnitzel en krieltjes met chilisaus.
Vervolgens op de fiets met slippers en daar schoenen aan en gaan
Ja goed alles is geel, behalve de sausquote:
dacht dat je een speciale reden had om dat te eten ofzoquote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:52 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja goed alles is geel, behalve de sausToch nog enigszins gezond en het eet lekker weg net voor een wedstrijd. Als ik smiddags moet ballen is het uiteraard een paar broodjes met koffie. Flesjes water mee en veels te vroeg altijd bij de club zijn, zodat ik nog een uurtje naar wat potjes kan kijken.
Mhaw nee. Het is gewoon makkelijk in elkaar te knallen en eet lekker wegquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:16 schreef Salamando het volgende:
[..]
dacht dat je een speciale reden had om dat te eten ofzo
Totdat je elk uur 10 mailtjes krijgt van mensen die op een andere dag willen ballen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:57 schreef Norrage het volgende:
eej, lekker druk met ons toernooi organiseren..Gister de schema's geloot en iedereen leuke mailtjes gestuurd over wanneer ze moeten spelen. Supermooi als je het hele toernooi in je eigen hand hebt
Ik heb toen ik 10 was 1 jaar training gehad. Toen 8 jaar gestopt en nu tennis ik al 4 jaar lang. Ik speel veel toernooien en " train " met een maatje altijd 1x per week een aantal uurtjes. Van 9 tot 6,8 gegaan in 4 jaar en ik denk dat 6,0 er ook nog wel inzit dit jaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:50 schreef Outlined het volgende:
Hoe sterk kan je zonder / met een minimum aan training worden? 6? 5? 4?
Je moet in elk geval twee dingen onderscheidenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:50 schreef Outlined het volgende:
Hoe sterk kan je zonder / met een minimum aan training worden? 6? 5? 4?
die site is zo baas hequote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:31 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
(Met behulp van inet; Fuzzyyellowballs.com bijvoorbeeld)
Beter heb je mij niet te moeilijk ingedeeldquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:57 schreef Norrage het volgende:
eej, lekker druk met ons toernooi organiseren..Gister de schema's geloot en iedereen leuke mailtjes gestuurd over wanneer ze moeten spelen. Supermooi als je het hele toernooi in je eigen hand hebt
Inside informationquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:39 schreef Norrage het volgende:
is te doen is te doen!! geen geplaatste speler iig
Jazeker, ben grondig mn techniek aan het verbeteren hiermeequote:
hetzelfde hier, ben naar een semi-western forehand gegaan met behulp van deze sitequote:Jazeker, ben grondig mn techniek aan het verbeteren hiermee
als een echte FOK!ker betaamd vraag ik nu 'bron?'quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:27 schreef crinoc het volgende:
ik citeer: "In Nederland liggen op dit moment 10.500 buitentennisbanen. Onderverdeeld in 6200 gravelbanen, 2600 kunstgras en 1700 overige banen."
ik speel bij een kunstgrasvereniging, en ik kan zo maar 2 clubs bedenken in de rest van tilburg die gravel hebben (waarvan 1 naar smash court is overgegaan ondertussen). in de omgeving (waalwijk e.d.) kom ik voornamelijk ook kunstgras tegen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:31 schreef crinoc het volgende:
http://www.mltcready.nl/park/4_baansoorten.htm
Dan moet ik maar toernooien gaan spelen in Tilburg? Wij hebben kunstgras maar als we competitie wedstrijden uit moeten spelen we alleen maar op gravel, helaas.
Omgeving Eindhoven heeft een aantal clubs met Gravel/Smash of RedCourt, maar toch zeker 90% is kunstgrasquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:33 schreef Salamando het volgende:
[..]
ik speel bij een kunstgrasvereniging, en ik kan zo maar 2 clubs bedenken in de rest van tilburg die gravel hebben (waarvan 1 naar smash court is overgegaan ondertussen). in de omgeving (waalwijk e.d.) kom ik voornamelijk ook kunstgras tegen.
Ik zal mijn toernooien wel slim uitkiezen ofzo
fijnste baansoort aller tijden, mooie combinatie van hardcourt en gravel.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:55 schreef Norrage het volgende:
Hier is het toch allemaal nog gravel en als dat het niet is het vaak French Court, smashcourt of canadian Tenn, wat ik allemaal ook prima vind.
Het toernooi dat ik morgen eindelijk mag aanvangen (vanavond walkover...) is echter gravel, smashcourt en kunstgras...dus dat is nog even gissen...
Vorig jaar speelde ik er 7 partijen in deze volgorde: kunstgras, gravel, smashcourt, kunstgras, smashcourt, smashcourt, kunstgras...Was echt genieten
Op zich best ok, ik kan de bal alleen altijd wat slecht zien. groen/geel is niet zo'n fijne combi bij mij blijkbaar. Verder vind ik het wel lekker om op te spelen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:56 schreef Outlined het volgende:
[..]
fijnste baansoort aller tijden, mooie combinatie van hardcourt en gravel.
Het ligt ook een beetje aan de omgeving. In dorpen en omgeving vind je veel kunstgras aangezien het gewoon makkelijker en goedkoper is (wat ook vaak betekent dat het slecht onderhouden is, maar dat terzijde) en in grotere steden hebben ze vaak nog gravel.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:10 schreef dekouwe het volgende:
Ik dacht dat het grotendeels naast het kosten plaatje ook te maken heeft met de bodem zo weet ik dat je in de zaanstreek vrijwel alleen kunstgras clubs vind. Langs de kuststrook waar zandgrond is, vrij veel gravelclubs. Natuurlijk zijn er ook in de kuststrook gerust wel clubs over gestapt op kunstgras ivm kosten etc.
kosten plaatje bedoel ik ook mee langer door kunnen spelen, drainage etc.
laat chris dat maar niet horenquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het ligt ook een beetje aan de omgeving. In dorpen en omgeving vind je veel kunstgras aangezien het gewoon makkelijker en goedkoper is (wat ook vaak betekent dat het slecht onderhouden is, maar dat terzijde) en in grotere steden hebben ze vaak nog gravel.
Boerendorpen en combiverenigingen hebben ook bijna altijd kunstgras.
Amen...quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:22 schreef Chriz2k het volgende:
Kortom: kunstgras is voor mensen die niet kunnen tennissen.
poultjes van 5 zijn echt niet te doen...volgens mij vindt de helft van de spelers dat bovendien arelaxed...quote:Op donderdag 10 juni 2010 09:45 schreef Chriz2k het volgende:
Zonder te spelen al mijn eerste halve finale gehaald![]()
.
Ik had liever gezien dat ze een poultje van vijf hadden gemaakt, maar daar zullen wel teveel verhinderingen voor zijn geweest...
Whehehe is hij ook nog als 1e geplaatst ookquote:Op donderdag 10 juni 2010 09:45 schreef Chriz2k het volgende:
Zonder te spelen al mijn eerste halve finale gehaald![]()
.
Ik had liever gezien dat ze een poultje van vijf hadden gemaakt, maar daar zullen wel teveel verhinderingen voor zijn geweest...
Niet zo happenquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:43 schreef magik7777 het volgende:
Bijzonder intelligente opmerkingen weer hier,
"kunstgras is voor mensen die niet kunnen tennissen"
Omdat de ballen sneller doorkomen dan op gravel, zodat je sneller moet zijn?
Wegglijden??? Als je voetenwerk goed is, kun je makkelijk snel starten zonder weg te glijden, maar misschien is je voetenwerk niet toereikend?
Op kunstgras word in de winter, en tijdens regen gewoon doorgetennist, je hoeft niet te vluchten, en je moet goed met wisselende weersomstandigheden kunnen omgaan. Vluchten als je een break achterstaat omdat het begint te druppelen is er niet bij.
Ik ken genoeg mensen die uitsluitend op kunstgras tennissen, en jou, en menig ander gravelbijtertje, of hardcourtfanaat finaal van de baan slaan.
Dus het nivo waar je op tennist, staat totaal los van de ondergrond waar je het op doet.
Laat maar, de grap is in een vorig topic gemaaktquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:51 schreef magik7777 het volgende:
waar moet je je tennisspullen anders kopen? Bij de Hema?
quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je koopt zeker je spullen bij 1 of andere tennisshop?![]()
Een grapje mag toch wel?quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:43 schreef magik7777 het volgende:
Wegglijden??? Als je voetenwerk goed is, kun je makkelijk snel starten zonder weg te glijden, maar misschien is je voetenwerk niet toereikend?
Op kunstgras word in de winter, en tijdens regen gewoon doorgetennist, je hoeft niet te vluchten, en je moet goed met wisselende weersomstandigheden kunnen omgaan. Vluchten als je een break achterstaat omdat het begint te druppelen is er niet bij.
Ik ken genoeg mensen die uitsluitend op kunstgras tennissen, en jou, en menig ander gravelbijtertje, of hardcourtfanaat finaal van de baan slaan.
Dus het nivo waar je op tennist, staat totaal los van de ondergrond waar je het op doet.
Je hebt een punt dat omgekeerd ook zo is. Hoewel ik wel van mening ben dat een gravelspeler allrounder is dan een kunstgrasspeler. Aangezien vlakke slagen op een snelle gravelbaan ook prima werken.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:41 schreef magik7777 het volgende:
Tuurlijk, een grapje moet kunnen.
Wat dat stukje betreft over die kunstgrasspeler, die thuis alles won, en op gravel moeite had om van een 5-je te winnen. Dat geldt andersom ook. Gravelspelers die hoog staan, en als een gek staan te spinnen en slicen, maar totaal niet het gewenste resultaat heeft op kunstgras.
Powertennissers, en aanvallend ingestelde tennissers spelen liever op een snelle ondergrond lijkt me. Terwijl gravelspelers, liever de ralley aan gaan.
Ikzelf speel graag op kunstgras, lekker vanachteruit de tegenstander sturen, met een goede service, en harde vlakke forehand. Ben zelf ook aan de zware kant ong. 1.90 mtr en meer dan 95 kilo. Maar met goed schoeisel (barricades), kom ik toch nog snel van mijn plek
Waar haal je het rare idee vandaan dat voor een gravelspeler kunstgras te snel gaatquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:10 schreef rooneyelst het volgende:
ik wil gewoon zoveel mogelijk op de baan staan en dus ook als het iets kouder is. daarom vind ik kunstgras perfect. Als je niet tegen een paar druppels kan moet je maar op dammen gaan.
Vind gravel spelers zeker niet meer allrounders dan kunstgras. Wij spelen meestal op kunstgras en hardcourt wel oke terwijl het voor "jullie" overal te snel gaat
Maar dit is een nutteloze discussie want iedereen heeft zijn eigen voorkeur!
dat is natuurlijk een rare vergelijking, want dat is echt gras, geen kunstgras. De snelheid op kunstgras vind ik op zich nog best wel meevallen. Op echt gras, dat gaat pas snel. Daar komt geen bal omhoog en moet je toch best wat voetenwerk hebben om diepe slagen te kunnen verwerken lijkt me.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat spelers als Krajicek en Ivanisevic vroeger ver kwamen op Wimbledon. Echt niet vanwege hun briljante voetenwerk.
Ja, ach, het is op kunstgras, dus ik doe alleen mee omdat het twee minuten van mijn huis isquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:26 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Whehehe is hij ook nog als 1e geplaatst ook![]()
niet echt veel deelnemers aan dat toernooi he ? alleen de HE6 en HE7 zijn aardig bezet, maar dat zijn ze altijd.
Zonde dat ik niet wist van dat toernooi maar achteraf misschien alleen maar goed moet studeren voor tentamens
Nee, omdat je er geen verfijnde techniek voor hoeft te hebben, het is een goede ondergrond voor houthakkers.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:43 schreef magik7777 het volgende:
Niet op gravel.quote:Ik ken genoeg mensen die uitsluitend op kunstgras tennissen, en jou, en menig ander gravelbijtertje, of hardcourtfanaat finaal van de baan slaan.
Dus Roddick is volgens jou even goed op hardcourt als op gravel?quote:Dus het nivo waar je op tennist, staat totaal los van de ondergrond waar je het op doet.
Echt gras gaat helemaal niet zo snel. Alleen de bal komt bijna niet omhoog. Dat is het grootste probleem met grastennis. De US Open baan is bijvoorbeeld sneller dan een grasbaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:06 schreef FedExpress het volgende:
[..]
dat is natuurlijk een rare vergelijking, want dat is echt gras, geen kunstgras. De snelheid op kunstgras vind ik op zich nog best wel meevallen. Op echt gras, dat gaat pas snel. Daar komt geen bal omhoog en moet je toch best wat voetenwerk hebben om diepe slagen te kunnen verwerken lijkt me.
Hoe heet het toernooi danquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:22 schreef dekouwe het volgende:
Kunstgras? Waarom heet het dan zoals het nu heet !?! Ging er door de naam van het toernooi eigenlijk uit dat het gravel was :-/ laat dan maar zitten :-P
Ik moet je toch even corrigeren op het techniek verhaal. Verder zal ik er niet meer op in gaan aangezien we allebei een andere mening hebben waar we niet uit gaan komen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:45 schreef magik7777 het volgende:
Nee, omdat je er geen verfijnde techniek voor hoeft te hebben, het is een goede ondergrond voor houthakkers.
Excuse me? geen verfijnde techniek? Federer is een man met een perfecte techniek, zijn spel zou zich uitstekend lenen voor kunstgras of gras, Nadal is een gravelspeler die heeft niet bepaalt een verfijnde techniek, en is meer van het type houthakker. Juist omdat kunstgras de bal laag houd, en de snelheid in de bal houd, krijg je minder tijd, en zou je zonder een goede techniek, keer op keer te laat komen met je slagen. Gravelspelers zijn houthakkers, die knokken en stoempen, (kunst)gras spelers hebben over het algemeen een hele goede techniek.
Niet op gravel.
Ben je een beetje vol van jezelf? Ik tennis op mijn vereniging uitsluitend op kunstgras, en speel wel eens een toernooi op gravel, tegen mensen die uitsluitend op gravel spelen, ik win meer wedstrijden als dat ik er verlies, zowel in de dubbel als in de enkel.
quote:
Dus Roddick is volgens jou even goed op hardcourt als op gravel?
Nee, zeg ik dat dan? leer eerst eens iets GOED te lezen, een 3 bij een kunstgrasvereniging, is net zo goed als een 3 bij een gravelvereniging. Iedere speler heeft zijn of haar favoriete ondergrond, waarop hij/zij het beste uit de voeten kan. Welke ondergrond dat is, zegt niets over het nivo van die tennisser. Federer komt het best tot zijn recht op snellere banen, maakt dat hem een speler die technisch niet verfijnd is? Nadal komt het best tot zijn recht op gravel, dat is met alle respect niet de meest technisch begaafde speler.
wat?quote:Mensen zeggen dat Federer zijn fantastische techniek is puur omdat hij zijn slagen netjes rond maakt, uit laat komen in zijn nek, etc. Feitelijk is zijn backhand techniek helemaal niet zo briljant, maar de stijl is wat mensen aanspreekt en dat verward men dan nogal eens met techniek.
Als je hun spel echt technisch goed gaat analyseren kom je er toch op uit dat het niet veel verschil maakt. Een paar jaar geleden was Nadal nog ondergeschikt aan Federer. Dat was rond de tijd dat hij de eerste keer Roland Garros won. Hij raakte de bal redelijk ver achter zich en door zijn slag erg omhoog te maken kreeg hij er een goede bal uit. Later is hij meer naar voren gaan spelen en ging hij wedstrijden op andere ondergronden winnen. tegenwoordig raakt hij de bal veel meer voor zich.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:47 schreef magik7777 het volgende:
Ja en nee, (geld voor heel je post)
Als je kijkt naar timing, gemak, techniek, en effectiviteit, is Federer Nadal de baas. (vind ik dan) Waarom ik dat vind, is omdat het de minst belastende en minst geforceerde manier van tennissen is, die er is.
Aangezien je dat soort figuren best vaak op kunstgras tegen komt vinden wij dus dat je minder techniek nodig hebt dan op gravel. Als je vaak op kunstgras speelt zul je er vast wel minder last van hebben, maar "wij" hebben er een schijthekel aanquote:Met gepiel en zeikballetjes win je op kunstgras makkelijk. Bij ons op de club hebben we iemand, en die noemen we Bertje kap. Iedere backhand sliced ie op een zeikerige manier over het net. omdat het effect van die slice op kunstgras veel minder effect heeft, krijg je de mogelijkheid om die bal weg te vegen. Op gravel zou dat lastiger worden, je hebt op gravel een hogere stuit, maar door die slice word het wel moeilijker, en omdat Bertje kap best nog wel kan lopen, zou hij op gravel meer ballen kunnen terugpielen dan op het snellere kunstgras.
Ik denk dat hij meer bedoelt dat het om spelers van hetzelfde niveau gaat. Dan ben ik het wel redelijk eens met Chris. In de competitie heb ik nog nooit verloren van een team dat op kunstgras speelde aangezien we dan juist extreem gravel spel gaan spelen. Ik ben helemaal niet zo van de hoge spinballen aangezien rally's me dan te lang worden (quote:Ik had het tegen Chris, omdat hij beweerde dat een kunstgrasspeler niet van een gravelspeler kan winnen op gravel. Ik wil best met mensen discuseren, maar als er mensen zonder na te denken dingen gaan roepen, die ze niet (kunnen) onderbouwen, dan kunnen ze beter hun mond houden. Iedereen heeft een mening, en die mag je delen, en verdedigen, daar is niks mis mee.
Techniek, niet stijl....quote:
een hoge bal is met een enkelhandige backhand altijd moeilijker, Federer moet hem daarom slicen. Met zijn slice houdt hij hem echter niet alleen in het spel (zoals de meeste doen), hij creëert er ook openingen mee om zijn lagere backhand / forehand in stelling te brengen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Techniek, niet stijl....
Zijn backhand is heel mooi gestyleerd, uiteindelijk is het wel zijn zwakke punt en is hij technisch minder. Zeker in vergelijking met zijn forehand.
Zijn backhand loopt ook voornamelijk redelijk op snelle banen met een lage stuit omdat hij vrij vlak is. Daarom heeft hij nog wel eens moeite met zijn raakpunt, zeker op gravel.
Even voor de duidelijkheid. We hebben het hier over relatief he. Het zijn minimale foutjes. Ik zou een moord doen voor zo'n backhand
Het is wel de reden waarom hij altijd zoveel moeite heeft met Nadal. Ballen met veel spin die hoger aan komen zijn heel moeilijk te verwerken. Daarnaast slaat hij ze met weinig spin terug waardoor het voor zijn tegenstander om in te komen op het moment dat hij niet diep genoeg is.
Let wel, we hebben het over relatief.
je zou zo een vriend van me kunnen zijn, die zegt ook 'sommige spelers moet gewoon een 18+ leeftijdsgrens op'quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:12 schreef rooneyelst het volgende:
Gasquet heeft een mooie enkelhandige backhand! dat is bijna porno als je hem een crossbal ziet slaan!
Bij de vrouwen... ja. Bij mannen.... ehm...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:22 schreef Salamando het volgende:
[..]
je zou zo een vriend van me kunnen zijn, die zegt ook 'sommige spelers moet gewoon een 18+ leeftijdsgrens op'
Hmmm ok, weer een illusie armer. Dan maar een minder mooie backhand.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:43 schreef Drassss het volgende:
Tja Henin en Schiavone, maar of dat nou meteen porno is......
Heb je hem ooit zien spelen? Nadal is trouwens best sterk op lage ballen met zijn backhand.quote:Nadal heeft een dubbelhandige backhand, en dus is deze discussie vrij zinloos omdat Nadal weer meer moeite heeft met een lagere bal (kan er moeilijker onder komen), en ik heb Nadal nog nooit zien slicen met zijn backhand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |